פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאריה עירן, 04/04/08 7:25)
אתה בהחלט מתחמק!
דוד סיון (יום שישי, 04/04/2008 שעה 8:39)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מצהיר הצהרות שהנושא שלהן הוא 'מוסר'. למשל:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

אתה בפירוש מתחמק מלהסביר מהו ה'מוסר' הזה.
_new_ הוספת תגובה



אתה בהחלט מתחמק!
אריה עירן (שבת, 05/04/2008 שעה 6:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מתחמק . אני מסרב .
אני מסרב להענות לדרישתו הנמרצת של יוסלה .
לכשיסביר הוא מה מוסרי בעיניו יקבל תשובה .
כבר היינו בנקודה זו . כבר בעבר לא הציב כללי מוסר שמקובלים עליו .
כבר כתבתי בעבר מה מוסרי בעיני .
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מסרב
דוד סיון (שבת, 05/04/2008 שעה 6:56)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוצאה של סירוב או התחמקות במקרה שלך היא זהה.
הסירוב שלך לעשות מה שאתה דורש מאחרים בוהק...

נכון כתבת על מוסר כמו בתגובה 105407 אבל זה לא ממש
הסבר מה מוסרי בעיני עירן ולא לטענה שלך שעלתה כאן:
''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''. אם בכלל
הרי שיש שם אינדיקציה שאתה מעדיף ''במוסר גמיש''.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מסרב
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 9:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי שוב את מה שעירן כתב על מוסר בתגובה 105407.

אך העניין הרבה יותר פשוט בשל המשפט שעירן כתב בעצמו לאחרונה:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

מהמשפט הזה לבד אפשר להסיק מספר דברים לגופו של עניין
(ולא כפי שעירן חושב - לגופו שלו):

א. השואה היתה מעשה נפשע, חטא נגד האנושות.
ב. עירן מאמין שבשל מה שקרה בשואה כל מעשה נפשע ככל שיהיה
של יהודים מוצדק מלכתחילה. עירן בפירוש משתמש בשואה כקנה המידה
שלו לעבריינות של ישראל וישראלים כלפי הפלסטינים בשטחים - מעין כתב
הרשאה או רישוי למעשי נבלה נגד האדם.

ג. זו בפירוש איננה התפיסה של המוסר כמערכת ערכים יחסיים המשתנה
בנסיבות חברתיות, דתיות ולאומיות.

ד. זו בפירוש התפיסה המבוססת על ערכי המוסר האוניברסליים (האלוהיים, כפי
שעירן מגדיר זאת) שרוב האומות בעולם כיום שותפות לה, כפי שהדבר בא
לידי ביטוי באמנות השונות.

ה. אך זה שימוש שעירן עושה בתפיסת המוסר האוניברסלית כדי להכחיש
כליל את ערכיה על רקע השואה - השואה כתירוץ לוויתור מלא על ערכי
המוסר האוניברסליים, שהמשפט עצמו, ''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'',
מעיד על קבלתם, גם אם קבלה זו מתרחשת רק לצורך הכחשתם.

ו. לעירן לכן לא עומד התירוץ של האמונה ביחסיות של ערכי המוסר.
בכתיבתו שבכאן הוא מודה בפה מלא שערכי המוסר האוניברסליים הם
קנה המידה שלו, ולו גם לצורך הכחשתם.

ז. זו גם הודאה בחצי פה במעמדם הנפשע של מעשי היהודים בשנים
האחרונות בשטחים. זו גם הודאה בנטישה של כל מוסר שעירן מחיל
על בני משפחתו וידידיו. זו הודאה מלאה במשטר ערכי של איפה ואיפה.
וזה כמובן שופך אור על הקריטריונים שעירן מפעיל להגדרת 'אוהב' ו'אוייב'
ומסביר את התפקיד שיש אצלו לדמוניזציה של אוייבי ישראל - הצורך שיש
לו לשכנע את עצמו ואותנו שאין עם מי לדבר, ושכל מי שהוא בגדר ה'אחר'
דינו השפלות, עושק, עינויים, גירוש ומוות. למונח 'משא ומתן' או 'הידברות'
כלל אין קיום אצל עירן.

לכן כתבתי 'מ. ש. ל.' בסוף תגובה קודמת שלי. כפי שהסעיפים מ'אלף' עד 'זין'
מראים בבירור, ניתוח המשפט האחד שעירן כתב לאחרונה מאפשר להסיק
שלל מסקנות שהכללית שבהן היא המסקנה שעירן מודע לכך שמעשיו
ותכניותיו - גם לפי קנה המידה המוסרי שלו עצמו - אינם מוסריים.
_new_ הוספת תגובה



אז אתה מסרב
מאזין קבוע (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 13:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה? אתה או יוסלה טרחתם להגדיר את המוסר שלכם בטרם השתמשתם בו?
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה לכלי מיטה?
דוד סיון (יום ראשון, 06/04/2008 שעה 14:03)
בתשובה למאזין קבוע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עירן מתחמק כהרגלו מתשובה לעניין
יוסלה  (שבת, 05/04/2008 שעה 7:23)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר בעבר נלחץ עירן לפינה בעניין המוסרי
כתב,

'הערבים רוצחים',

והניח שבכך תרם משהו לדיון.

לאחרונה היתה לו פליטת פה מסגירה בעניין המוסר
כאשר כתב,

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי''.

כאשר נשאל למה התכוון התחיל לערום עלינו שוב נתונים
דמוגרפיים ועוד כל מיני 'עובדות' שכלל אינן קשורות
לנושא.

לשאלה החוזרת למה התכוון, עירן מגיב בסדרת גידופים
המופנים כלפי יוסלה:

''אתה לא שוכח שאתה באתר פומבי .
אתה נחבא מאחורי שם בדוי וסמוי .
אתה יושב בבור האפל ויורה חיצים אל האבירים הלבנים .
אתה חסר מוסר ובזוי . סניגור לחלאת האדם .
אתה חסר מוסר וחסר הבנה מהוא מוסר .
אתה מפחיד מאד ברובה קפצונים .
למדת ראשי תיבות חדשים ומשתמש בהם גם שלא לצורך .
הכל נמצא בארכיון ?
ודאי - הארכיון מלא בהגנתך על הפלסטינים .
ודאי - הארכיון ריק מעמדותיך המוסריות .
שתיקתך בנושא המוסר - רועמת .
אתה נבל .''

יוסלה בכוונה מצטט את כל הקטע היות ואין בו אפילו קצה של
התייחסות לנושא. ורק התייחסויות לגופו של יוסלה.

עירן קצת התבלבל. נדמה לו שאם יוסלה מתאר אותו כבעל דיעות
קדומות - כגזען - אז בתגובה מותר לעירן לכתוב על יוסלה שהוא
''נבל'', ''חסר מוסר ובזוי'' וכיו'.

ההבדל הוא שעירן לפי עדותו שלו עצמו
אכן גזען, אבל עדיין רחוק הוא מלהוכיח שיוסלה אינו מוסרי,
וחוץ מלשון הרע אין לו מה לומר. זה מצב קצת אבסורדי שיש משתתף
כדוגמת עירן שכותב שוב ושוב דברים המעידים עליו שהוא גזען - אך מטיל
על מי שמכנים את התופעה בשמה להוכיח שהם בעלי מוסר. בנסיבות אלה
עירן טוען שההזדהות של יוסלה עם נושאים 'פלסטינים' מעידה על אי-מוסריותו
של יוסלה. בדיוק להיפך, - זה מעיד שליוסלה עניין בהגנה על זכויות האדם
באשר הוא אדם, -הגנה לה זקוקים הפלסטינים מפני המוסדות הישראליים
(ממשלה, צבא, משטרה, משרד השיכון, מינהל אזרחי) ומפני גזענים בעלי דיעות
קדומות המטיפים לטרנספר המוני כדוגמת אריה עירן.

התוקף טוען להגנה בפני מי שנזעק להגן על הקורבן. הבריון המטיף לטרנספר
של מליוני תושבים פלסטינים טוען שמתקיפים אותו. לא פלא שלפי ה'הגיון'
ה'עירני מדי' גם אם יגורשו הפלסטינים זו תהא אשמתם.

עירן סולד מהעקרונות של מגילת העצמאות של ישראל, הוא סולד מהעקרונות
שעליהם מבוססות האמנות הבינלאומיות השונות לשמירה על זכויות אדם,
והוא מטיף בכל הזדמנות לטרנספר (לא טרנספר קטן, טרנספר גדול) ולניקנוק
עזה). מה שמצחיק זה ש'אביר המוסר' עירן טוען שעל יוסלה להסביר מה
מוסרי בעיניו.

לא נותר ליוסלה אלא להציג לעירן שוב את השאלה הפשוטה,
למה התכוון כשכתב:

''אחרי השואה שלנו כל מה שנעשה - מוסרי'' ?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי