פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
בשביל מי זה טוב
אורי אבנרי (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 10:00)


בשביל מי זה טוב

אורי אבנרי



ולפתע: שקט. אין צבע אדום. אין קסאמים. אין פצמ''רים. הטנקים לא שועטים. המטוסים לא מפציצים.

בשדרות אפשר לנשום לרווחה. ילדים יוצאים מהבית. התושבים שגלו לערים אחרות חוזרים הביתה. הציפורים שוב מצייצות.

ומה התגובה? פרץ של שמחה? ריקודים ברחובות? תרועות לראש-הממשלה ולשר-הביטחון שנפל להם סוף-סוף האסימון?

מה פתאום! למה מה קרה? הפרצוף הלאומי מעקם את אפו. איזה מין דבר זה? איפה צה''ל המנצח?

אנשי שדרות ממש כועסים. טוב שאין קסאמים, אבל הם רצו שזה יקרה רק אחרי שצה''ל ייכנס לעזה וימחק אותה מהמפה.

''הארץ'' פירסם בראש העמוד הראשון ידיעה של כתביו תחת הכותרת השקרית בעליל: ''ישראל משלמת במעשים - ומקבלת הבטחות''.

''זה שברירי,'' מרגיע אותנו אהוד אולמרט, זה יכול להיגמר בכל רגע. והאהוד השני, שדחף להפסקת-האש, מוצא תרוץ: צריכים למצות את המהלך הזה לפני שנצא למבצע הגדול לכיבוש עזה. אחרת דעת-הקהל הישראלית והעולמית יפריעו לנו.

ואף אחד אינו אומר: תודה לאל, ההרג נפסק!

מדוע? מה גורם לתגובה כמעט-אחידה זו של אכזבה? מדוע פשטה ההרגשה שזוהי השפלה, כמעט תבוסה?

כי נפגע האגו הלאומי. כמה טוב היה לראות את צה''ל כובש את עזה והורס את חמאס, יחד עם העיר כולה. והנה, במקום הניצחון המוחץ, משהו שנראה כמו מפלה. למרות שהדוחפים לכיבוש הרצועה מנסים, כמו תמיד, לטפטף שאו-טו-טו, עוד קצת הרעבה וסגר, והאוכלוסייה נשברת ומורדת בחמאס.

מבחינה צבאית, שנה של מלחמה ברצועת-עזה מסתיימת בתיקו. צה''ל-חמאס 1:1. אבל צה''ל וחמאס אינם שתי קבוצות כדורגל בעלות כוח שווה. חמאס הוא תנועה פוליטית חמושה, מה שנקרא בסלנג המערב ''ארגון טרור''. כאשר ארגון כזה משיג תיקו נגד אחד הצבאות החזקים ביותר בעולם, התיקו הופך עבורו לניצחון.

מטרת המלחמה של ממשלת-אולמרט הייתה להפיל את שלטון החמאס ברצועת-עזה ולהשמיד את הארגון עצמו. מטרה זו לא הושגה. להיפך, לפי כל הדיווחים חמאס חזק מתמיד, ואחיזתו ברצועה איתנה. אפילו בישראל אין מכחישים זאת.

במשך שנה קיימה ממשלת ישראל מצור כמעט טוטאלי על הרצועה - ביבשה, בים ובאוויר. היא נהנתה מתמיכה הבלתי-מסויגת של אירופה, שנתנה את ידה להרעבת אוכלוסיה של מיליון ורבע גברים ונשים, ילדים וזקנים. ארצות-הברית הייתה, כמובן, שותפה מלאה במאמץ מפואר זה. מצריים של חוסני מובארק, התלויה בארצות-הברית, שיתפה פעולה מאין ברירה.

כל זה לא הספיק כדי להכניע את עזה הענייה והצפופה, רצועת-ארץ דקה, שאורכה 35 ק''מ ורוחבה 10 ק''מ. לא זה בלבד ששיגור הקסאמים לא פסק, אלא שהטווח שלהם גדל. מספר הקרבנות בישראל היה זעום, נער יספרם. אבל השפעתם על המוראל הייתה אדירה.

צה''ל עמד חסר-ישע מול הנשק הפרימיטיבי הזה, שעלותו שואפת לאפס. הצבא הרג בסיטונות ובקמעונות, מהאוויר וביבשה, בטילים, בפגזים ובנשק חי''ר. שום דבר לא עזר.

חמאס שרד, אבל גם הוא לא השיג את מטרתו. הוא לא מצא תשובה למצור. רק הלחץ של דעת-הקהל הבינלאומית (בתוספת כוחות-השלום הישראליים) מנע הרעבה טוטאלית, אבל ברצועה שרר מחסור בכל. האבטלה הייתה כללית, הדלק אזל, חלק גדול מהאוכלוסייה סבל מתת-תזונה והתנדנד על גבול הרעב.

זה טבעו של תיקו: אף אחד משני הצדדים לא יכול להשיג הכרעה ולכפות את רצונו על היריב.

הפסקת-אש אפשרית רק כאשר שני הצדדים זקוקים לה. (למרות שקארל פון-קלאוזביץ, הוגה-הדעות הצבאי הפרוסי, קבע שלא יתכן במלחמה מצב שבו שני הצדדים מעוניינים באותו הדבר - שהרי אם זה לטובת צד אחד, זה בהכרח לרעת הצד השני. אבל במציאות יש חריגים.)

ואכן, צה''ל רצה בהפסקת-אש לא פחות מחמאס. זה היה ברור מהתבטאויותיהם היומיות של ''הכתבים הצבאיים'' בתקשורת, שכמעט כולם אינם אלא דוברי צה''ל בתחפושת. מובן שאיש משרי הממשלה לא היה מעלה על דעתו להסכים להפסקת-האש אילו צה''ל היה מתנגד לכך.

בדרך כלל לוחצים ראשי צה''ל לעוד פעולה, לעוד מבצע, לעוד מלחמה. האם הפכו לפתע לשוחרי-שלום? לאו דווקא. אבל הם הבינו שעליהם לבחור בין שתי ''רעות'': הפסקת-אש או ''המבצע הגדול'' - כיבוש כל רצועת-עזה מחדש.

המפקדים לא אהבו את האופציה הראשונה, בלשון המעטה. יש בה הודאה בכישלון. אבל הם אהבו עוד פחות, הרבה-הרבה פחות, את האופציה השנייה.

''המבצע הגדול'', שחלק גדול מהציבור כל-כך משתוקק לו, שכמעט כל התקשורת דרשה אותו בקולי-קולות, הוא בעייתי מאוד. לחמאס היה הרבה זמן להתכונן לו. שום צבא אינו אוהב להילחם בשטח בנוי, בעל אוכלוסייה צפופה. כל סמטה היא מלכודת פוטנציאלית, כל איש - וגם כל אישה - מתאבד אפשרי. גם אם יצליח צה''ל להיכנס ולכבוש את הרצועה בפעם השלישית, תוך אבידות ''נסבלות'', הצרות רק יתחילו. מדי יום ייהרגו חיילים. להקזת-הדם ההדדית לא יהיה סוף. ע''ע מלחמת עיראק.

דעת-הקהל היא הפכפכה. עם כל חייל הרוג נוסף, שתמונתו המחייכת תופיע בטלוויזיה, תגבר הדרישה לשים קץ להרפתקה. במוקדם או במאוחר יצטרך צה''ל לצאת - ואז יחזור המצב לקדמותו, במהדורה קשה יותר.

ראשי צה''ל יודעים זאת. גם אולמרט וברק יודעים את זה. הפעם אין אשליות. הלקח של מלחמת לבנון השנייה לא נשכח. לכן אין התלהמות.

להפסקת האש יש השלכות מדיניות מרחיקות-לכת. היא משנה את המפה הפלסטינית, ואולי את מפת המרחב כולו.

אפשר להתפלסף מכאן ועד להודעה חדשה, אפשר לצעוק מכל הגגות ש''איננו מנהלים משא-ומתן עם חמאס'' וש''אין לנו הסכם עם חמאס'' - כל ילד מבין שאכן ניהלנו ושאנחנו מנהלים.

זהו הסכם בין ממשלת ישראל ובין השלטון בעזה. פירושו הכרה למעשה - דה פאקטו - בממשלת חמאס. גם בעזה כל ילד מבין שממשלת ישראל נאלצה להסכים בגלל אי-יכולתה לשבור את חמאס בכוח.

בעיני הפלסטינים, המצב ברור: אבו-מאזן ברמאללה אינו משיג מהישראלים שום דבר, החמאס כן משיג.

אבו-מאזן מנסה בדרכי-שלום. הוא חביבם של האמריקאים והישראלים. אך מאז ההצגה הגדולה באנאפוליס, לא זה בלבד שלא השיג שום ויתור, ולא שיחרר אף אסיר אחד, אלא שההתנחלויות מתפשטות, ממשלת-ישראל מודיעה על תכניות בנייה גרנדיוזיות בירושלים המזרחית ובגדה המערבית כולה, ועל הפסקת-אש בגדה אין מה לחלום.

ואילו חמאס המוחרם על-ידי כל העולם, שחבריו נהרגים מדי יום, השיג הישג צבאי ומדיני משמעותי: הסחורות יזרמו לרצועה. המכוניות שוב ידהרו בכבישים ההרוסים. המעבר למצריים, החוצץ בין הרצועה ובין העולם הרחב, ייפתח. וכאשר תתבצע עסקת חילופי-השבויים, ישתחררו מאות אסירים פלסטיניים תמורת גלעד שליט.

והמסקנה? כל אדם יכול לשאול את עצמו: אילו אני פלסטיני, איזו מסקנה הייתי מסיק?

הפסקת-האש משנה את מאזן-הכוחות העדין הקיים בעם הפלסטיני. חמאס הוכיח שהוא מסוגל לקיים שלטון מסודר. עכשיו הוא מוכיח שהוא מסוגל לכפות את מרותו על הארגונים הקיצוניים.

הדבר הכי חכם שאבו-מאזן יכול עכשיו לעשות הוא להקים ממשלת-אחדות, שתתבסס על שותפות חמאס-פת''ח.

האם הפסקת-האש תחזיק מעמד? הכתבים מדווחים מהשטח שאף אחד לא מאמין בזה.

כשאולמרט אומר שהיא שברירית, הוא יודע על מה הוא מדבר.

אין הסכם כתוב. אין מנגנון מסודר ליישוב מחלוקות. אין שופט שיפסוק, במקרה הצורך: צד א' או צד ב' הפר את ההסכם.

אם מישהו בישראל ירצה לשבור את הרגיעה, אין קל מזה: מ''כ יפתח באש על קבוצה של פלסטינים ליד הגדר, בטענה שהם התכוונו להניח מטען-צד. מסוק במשימת-מודיעין יאמין שיורים בו, וישחרר טיל. ראש אגף-המודיעין של צה''ל יודיע שכמויות גדולות של נשק זורמות לרצועה.

אפשר גם בדרך אחרת: צה''ל יהרוג תריסר פעילים של הג'יהאד האיסלאמי בגדה המערבית. בתגובה ישגר הארגון מטח של קסאמים לעבר שדרות. צה''ל יודיע שזוהי הפרת ההסכם ויגיב בפעולה. הוא אפילו יצדק, שהרי שביתת-הנשק אינה חלה על הגדה.

כל הסכם מחזיק מעמד רק כשכל אחד מהצדדים מאמין שהוא משרת את האינטרסים שלו. אם אחד הצדדים יחשוב אחרת הוא יפר אותו (ותמיד יטען שהצד השני הוא-הוא שהפר ראשון). במקרה זה, סביר שזה יהיה הצד הישראלי.

הפסקת-האש אינה שלום (סלאם), ואפילו לא שביתת-נשק (הודנה). היא בסך-הכול הסכמה בין הצדדים הלוחמים להפסיק לירות לזמן-מה.

מטבע הדברים, משתדל כל צד לנצל את הפסקת-האש כדי להתכונן לחידוש הלחימה - לנשום עמוק, לנוח, להתאמן, לתכנן, להצטייד בנשק משוכלל יותר.

אבל הפסקת-האש יכולה להתפתח למה שהוא רחב יותר. היא יכולה להוביל לאחדות פלסטינית, להתפכחות ישראלית, להתקדמות ממשית לקראת פיתרון של שלום. בכל מקרה, כל יום של הפסקת-האש מציל חיי אדם.

ובינתיים נוספה למילון העברי והבינלאומי עוד מילה ערבית: תהדייה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כרגיל, אבנרי טועה בפירוש העובדות בשטח
חזי (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 10:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתב:
להפסקת האש יש השלכות מדיניות מרחיקות-לכת. היא משנה את המפה הפלסטינית, ואולי את מפת המרחב כולו.''

העובדות:

א- איראן היא אשר מכתיבה לפלסטינים מה לעשות, ובמקרה הזה, לנתק את הרצועה מהגדה.

ב- הוכחה כי דמוקרטיה ופלסטינים לא הולכים יחד.

ג- הוכחה כי הכוח הוא אשר קובע בשלטון הפלסטינים.

ד- הוכחה כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה למסור לפלסטינים (מרצונה) כל שטח נוסף לניהול עצמאי.

ועוד ועוד...
_new_ הוספת תגובה



אסור להתייחס ברצינות לניתוחיו ומסקנותיו של אבנרי
חכם ציון (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 11:22)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואת זה אני אומר מניסיון של כמה שנים של קריאת הודעותיו / כתבותיו באינטרנט.

אצלו כל דבר הוא ''מרחיק לכת / ראות'' או ''בזיון / כשלון /פשע'', אין אצלו את דרך האמצע של המתינות, המחשבה ההגיונית ודרך ארץ.

ולעניין ד' הנקודות שהעלאת:
א - איראן לא מכתיבה לפלסטינים דבר. איראן מסייעת לפלסטינים כי הפלסטינים החליטו להמשיך במדיניותם לחסל את ישראל.
ב -אתה צודק. חברות פאשיסטיות-גזעניות לעולם לא תוכלנה להיות דמוקרטיות.
ג - כוח קובע בכל משטר. בחברות ומשטריים פאשיסטיים הכוח מתועל למעשים בלתי אונושיים. בחברות דמוקרטיות, כמו ישראל למשל, הכוח מתועל לעשייה הומנית, הבטחת קיום, פיתוח תשתיות, חינוך ותעסוקה (במידה כזאת או אחרת של הצלחה).
ד- נכון בהחלט. אין אצל הפלסטינים כולם גוף או אישיות שאיתה אפשר לסגור על שלום ולדעת שהוא גם ימומש. גם אלא שחולמים בלילות על בראגותי חולמים רק באספמיה.
_new_ הוספת תגובה



זה טוב רק בשביל הערבים
חכם ציון (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 11:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שמח שאחד כמוך שהיה מאסף אחר עכוזי ערבים כבר מתחילת שנות ה-‏70 מגלה פתאום את אורה של ה'תהאדייה'. מבחינתו זו הפסקת אש שתופר בטרם זמנה, כי גחמתם של הערבים תסנוור את עיניהם וקוצר רוחם תאריך את סיבלם. כהרגלם. העיקר שאתה חוגג.

ממשלת הכשלון אולמרט כשלה שוב ונפלה למלכודת הפיתיון העזתי. נתנו לחמאס להתעצם על 'מגש של כספי נפט' וסיוע הפריץ הערל מטהראן. עשרות משלוחי נשק כבר עברו ממצרים ואיראן דרך סיני לעזה מאז נחתם הסכם שמחתך. הקיץ מתחמם ואורי לובש צבעי אדום בפניו מרוב גחמה וערגה.

מבחינה צבאית, שנה של מלחמה ברצועת-עזה אכן מסתיימת בתיקו. צה''ל-חמאס 1:1. אבל כמו שצה''ל וחמאס אינם שתי קבוצות כדורגל בעלות כוח שווה. ככה ההרס וההרג שנפלו לחיכם של העזתים גם הוא אינו שווה. הם חטפו בעשרות מונים יותר הרוגים, פצועים והרס, גם מעשית וגם יחסית. לכן לא היה מקום ל''הודנה'', ל''תהאדייה'' או למשפחת המילים המשקרות והמשכרות האלה. אז אם החמאס ''עומד'' מול מתקפות צה''ל החזק אז למה שלא יקרא לזה בהפוך על הפוך ניצחון?
עוד ניצחון אחד כזה וחמאס גמר !!!!! אז למה שלא ניתן להם ניצחון סופי?

כי אין טעם מבחינתנו ''להיות שמח שזה נפסק'' אם המכה שתבוא מחר תהיה קשה שבעתיים.

צה''ל הוא אחד הצבאות החזקים בעולם. אבל למה הוא לא משיג הכרעה? רק בגלל שיקולים פוליטיים מוטים ומוטעים. אם צה''ל היה מכה והורג בחמאס, בג'יהאד ובפתח-עזה עוצמתו של צה''ל היתה באה לידי ביטוי מלא.

לדעתי אין מטרתה של ממשלת ישראל להפיל את החמאס אלא רק לדכא אותו. ישראל מבינה שאין בצד הפלסטיני מישהו שאפשר לעשות איתו שלום. הפלסטינים אינם בשלים לשלום ולא יכולים לספק לנו ולעצמם את הסחורה. אם יש סיכוי למדינה פלסטינית ושלום איתה, אז צריך שיחלפו כמה דורות ויצמח דור חדש שלא ידע את השנאה, שיבין שיש עם יהודי (ולא בן 100 שנים של זנד) ושיש לו זכויות בארץ ישראל. כרגע אין הנהגה, אין מנהיג, אין תנועה שמקבלים את העקרון הזה. נגזר עלינו לגור זה בתוך זה באלימות ועלינו לסרס את יכולות הפלסטינים ליצור נגדנו טרור. מעבר לכך, הכל חלומות (עולים) פז שמאלניים. לשם כך עלינו דווקא לתת לחמאס להמשיך לשלוט בעזה ולייצר איבה נגד ישראל, כדי שתהיה לנו עילה טובה למה לא לעשות שלום חלקי ורופס.

לשם כך עלינו לבצע ניתוק הקשר עם עזה, סגירת הגבול הרמטית ומתן מעבר חופשי בין עזה למצרים. אנחנו צריכים לתת למצרים להתמודד עם המורסה החמאסית בעזה. אסור לנו להזיל דימעה מזקן רעב ששם פתק חמאס בקלפי, או מתינוק שאין לו חלב אם כי היא החליטה להיות שאהידית. הדבקות הזאת של השמאל במיסכנוּת הדביקה של הפלסטינית מעוררת בחילה בכל אדם מוסרי ורציונלי, אבל יותר מכל היא מעודדת את הטפילות הפלסטינית, הרצון לזכות בדמי אונר''א מעודדי אבטלה, לחיות על לחמו של הפריץ ולהסתודד בבתי בהסגדים ולייעץ טרור. ההידבקות המערבית לפלסטיני היא שמעודדת ומגבירה בתוכם את הבטלנות והטרור, אי לקיחת אחריות עצמית על כשלונותיהם וחוסר רצון להצטיין בעשייה תרבותית. המערב שבעבר רדף ורצח יהודים, כעת נדבק ומרפד את אוייבי היהודים כדי שימשיכו להכות בהם.
_new_ הוספת תגובה



המבוכה הגדולה .
אריה עירן (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 11:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן יש בישראל מבוכה גדולה . לא יורים על שדרות ולא יורים על עזה . בישראל יש תחושה שהחמצנו משהו . איך קרה ששלטון החמאס החזיק מעמד מול צהל הגדול החזק והמפואר ?
איך קרה שבלי שנרגיש החמאס התחזק ? שאבו מאזן נשיא פלסטין יאלץ לקבל תכתיבים מהנייה ?
אבנרי שם את האצבע על נקודה חשובה ואולי מרכזית . במדינת ישראל המחשבה המובילה היא המחשבה הצבאית . מדינת ישראל מנהלת רק מדיניות שצהל , כלומר בכירי הקצינים מסכימים לה . זה נוסף לכך שהצמרת הכללית של ישראל בכל התחומים עמוסה קצינים בדרגות שונות . יש יותר תת אלופים מחברי כנסת . יש יותר אלופים משרי ממשלה ויש רמטכלים לשעבר בשפע .
אין לי אף מילה רעה על קצינים אלה . הם נבונים , הם מוכשרים ויודעים לנהל מערכות אדם וציוד גדולים . רובם אם לא כולם בוגרי אוניברסיטאות .
הבעיה כאן היא חלק ממבנה האירגון הצבאי . צבאות מטרתם לנצח צבאות אחרים . אבל למדינה יש מטרות נוספות וגם אחרות . מצבו הכלכלי של האזרח אינו מטרה צבאית , השכלתו של האזרח ובריאותו אינם מטרות צבאיות . באופן תיאורטי צבא יכול להתפתח למצב של קיום ללא מדינה . זה נראה אבסורד אך כמה סוגי נמלים הגיעו לזה בדיוק !
צבאו של אלכסנדר מאקדון ושל ג'ינגיס חאן היו קרובים מאד לזה .
הבעיה השניה של שלטון רווי בקצינים הוא הכושר הגופני . סטיבן הוקינג , אחד המדענים הדגולים של עשרות השנים האחרונות לא היה יכול להגיע לקצונה בכלל , הוא נכה . זה אומר בפשטות ''אתה יכול להיות פיקח כמו שד , אם אינך יכול לרוץ על הגבעות לא תגיע לשלטון'' .
כעת הגענו לשוקת שבורה . הצבא אינו רוצה לכבוש את כל רצועת עזה . מספר הקורבנות הפוטנציאלי רב , המחיר בציוד , גדול והתוצאה לא תניח את הדעת . מטענים יופעלו , הטרור ישפיע השליטה תהייה גרועה ולבסוף נאלץ לסגת .
וכל זה למה ?
כי בצהל לא למדו ביולוגיה !
במאבקים מעין לחימה בין בעלי חיים זההים לא נלחמים עד מוות ! לא עד שהיריב שוכב מובס על הקרקע . המלחמה מתנהלת עד שאחד היריבים נמצא במצב של הפסד שמסכן את קיומו בעתיד . לא מיד . בעתיד!
ומה עושה המנצח ? מפרה את כל הנקבות .

את זה לא יודעים בצהל .
_new_ הוספת תגובה



לאריה עירן
איציק (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 11:49)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שהתחלת להפרות את כל העזתיות או שרק אתה ממליץ על כך?
_new_ הוספת תגובה



לאריה עירן
אריה עירן (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 13:19)
בתשובה לאיציק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יופי שאתה כאן . נפלת לאמצע דיון שהולך חצי שנה .
מה שמענין אך לא מפתיע זה שאתה כמו רוכבי אופנוע , שם לב רק לענין הזיונים . העובדה שקצינים בכירים הם מוגבלים בראיתם לא מזיז לך כלום ?
אגב גם את הזיונים לא הבנת .
אם צבי מנצח צבי אחר הוא לא מזיין זברות .
_new_ הוספת תגובה



לאריה עירן
איציק (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 19:47)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו הרמה המקסימלית שלך? חבל
_new_ הוספת תגובה



לאריה עירן
אריה עירן (יום שני, 23/06/2008 שעה 5:35)
בתשובה לאיציק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אחד ורמתו .
אני הסברתי שקצינים לא מסוגלים לצאת מהחשיבה הצבאית . הסברתי שיש חשיבה ביולוגית . אתה נכנסת דווקא לקטע המיני . זו הרמה שלך . חבל עליך .

אם תתייחס לדברים אחרים תקבל תגובות אחרות .
מבחינת היהודים השומרים מצוות ילודה גדולה היא עובדה . יש לה ייתרונות . מבחינה של משכילים כולל אטאיסטים קיים ''הגן האנוכי'' . המסקנה ממנו זהה ל ''פרו ורבו'' אבל המשכילים בקרבנו אינם פועלים לפיו .

לדעת היכן החידלון וללכת לכיוונו הוא אידיוטיזם .
_new_ הוספת תגובה



תפישה פאלית
יוסלה  (יום שני, 23/06/2008 שעה 6:25)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב עירן,
''כי בצהל לא למדו ביולוגיה !
... ומה עושה המנצח ? מפרה את כל הנקבות.''

עונה לו איציק,
''אני מבין שהתחלת להפרות את כל העזתיות או שרק אתה ממליץ על כך?''

עונה לו עירן,
''מה שמענין אך לא מפתיע זה שאתה... שם לב רק לענין הזיונים...
אגב גם את הזיונים לא הבנת.
אם צבי מנצח צבי אחר הוא לא מזיין זברות.''

משיב איציק,
''זו הרמה המקסימלית שלך? חבל.''

עונה לו אריה עירן,
''אתה נכנסת דווקא לקטע המיני. זו הרמה שלך. חבל עליך.
אם תתייחס לדברים אחרים תקבל תגובות אחרות.''

ונוצר הרושם שעירן לא מבין את המשמעות של ה'תיאוריה' שלו עצמו.
הרי עם כל המניעים הם ביולוגיים, כפי שהוא רוצה שנאמין,
ועלינו לפעול רק לפי מניעים אלה, אז באמת יש לצמצם את הבנתנו את
היחסים בין בני אדם ליחסי מין בלבד. והיות ועירן הכריז פעמים רבות
שהוא רוצה לנקנק את עזה, ולגרש את תושביה, אז לשכב שם עם כל
הבתולות זה בהחלט מתאים ל'תיאוריה' - המנצח בועל את הנקבות
('' ומה עושה המנצח ? מפרה את כל הנקבות'').

אך עירן נרתע כמובן מדימויים קצת ברוטליים מיניים, ביחוד בהקשר
הזה. ומדוע בעצם? הרי אם התפישה שלנו את המציאות המדינית
במזרח התיכון אמורה, לפי עירן, להיות מונחית על ידי צרכים ודפוסי
התנהגות ביולוגיים, אז כחלק חשוב ממדיניות חדשה זו אנו אמורים
להתרגל לשפה הבוטה של 'לזיין' ולדפוק' ועוד כל מיני ביטויים של
מיניות, היות, ולפי עירן, זה כל מה שיש.

הרי אין עירן נרתע מלהשתמש בשפה הגסה בכל הקשור לטרנספר.
ועירן אינו חושש 'לקרוא לדברים בשמם' בעניין 'הערבים הרוצחים',
ונחיתותם התרבותית. מדוע שנחוס על רגשותיו ונירתע מלהשתמש
במונחים שהוא בעצם מציע לנו בהכללותיו הרבות.

איציק באמת קלט את העניין. הרי את התפישה המדינית והחברתית
של אריה עירן ניתן לצמצם למספר ביטויים יעילים ו'ביולוגיים' למהדרין:
'זין', 'כוס', 'תחת', 'משגל', 'הרבעה', 'זרע', 'פאלוס', 'אורגאזם' וכו'.
ומדוע לא נתאר את הגישה העירנית כגישה 'פאלית' מובהקת, המבטיחה
לנו, במיטב המסורת של התפישה הפאשיסטית, זיקפה לאומית לנצח.

אך החיבור בין מונחים של מיניות והנהגה מדינית
מעורר את הצמרמורת המוכרת של משטרים אפלים מתקופות אחרות,
שהמכנה המשותף לרובם היתה תפישה 'ביולוגית' כזאת או אחרת.

האדם, כאשר מצמצמים את הווייתו לכדי זיקפה ואורגאזמה, הופך בדרך
כלל למכונת הרג משוכללת. מעניין למצוא דווקא את עירן, דור שני
ליהודים גרמניים, מטיף לתפישה מדינית-חברתית מסוג זה. ביחוד
כאשר אין לו את ה'ביצים' (עוד מילה נחוצה עבור המילון ה'ביולוגי'
המתחדש) לדבר את השפה שבאה עם תפישה זו.
_new_ הוספת תגובה



לאריה עירן
איציק (יום שני, 23/06/2008 שעה 9:50)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מצחיק
הלא קיימת דוליות הופכית(דואליות מתנגשת) במצבים הבאים

הומניסט-אתאיסט
מאמין(יהודי)- קפיטליסט

לכן הניתוח האחרון שלך הוא שטות
_new_ הוספת תגובה



המבוכה הגדולה .
חזי (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 12:45)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,

העניין מזכיר לי את המסופר לפני יציאת מצריים הרבה פעמים:
''וייחזק את לב פרעה...''.

שלטון החמאס ברצועה, הוא ''מתנה'' לישראל מצד הפלסטינים.
יש כאן עימות אמיתי ורציני, בין פלג דתי קיצוני (בהשראה ומימון איראן) לבין פלסטינים שהם ''רק'' לאומנים ולא דתיים קיצוניים.

ההסטוריה מלמדת שפילוג כזה אינו לטובת הצד המפולג...
_new_ הוספת תגובה



המבוכה הגדולה .
שובר שתיקה (יום ראשון, 22/06/2008 שעה 16:19)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתרון של החמאס שהוא מקשה על השקר הפלסטיני לפרוח ולהשתלט על כל מחנה השמאל. החמאס שומר על חלק משמאלנינו מליפול בפח השלום הפלסטיני.
_new_ הוספת תגובה



תעוד: טבח דיר יאסין וד''ר מילשטיין
מיכאל שרון (יום שני, 23/06/2008 שעה 7:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן הערתי אודות טבח דיר יאסין בשולי מאמר של אורי מילשטיין ב''אומדייה''. עם הצבת התגובה הופיעה הודעה שפירסומה כפוף לשיקולי המערכת. שעל כן, יתכן שלא תפורסם, ולכן אני מציב זאת פה:
''אין קשר בין פאשיזם לטבח במלחמה''

מעשי טבח צבאי בוצעו במלחמות רבות, כולל גם במלחמת הקוממיות, כולל גם טבח כפר קאסם, 1956, כולל גם טבח לוד עליו כתב אלתרמן את ''על זאת''. כפי שסברתי בזמנו, ואף אמרתי למילשטיין בזמנו, כנראה הנהגת הישוב, רמזו למפקדי אצ''ל ש''יעשו בדיר יאסין את אשר צריך לעשות'', תוך רמזים נוספים על ''תפקיד קונסטרוקטיבי'' בהבאת ערביי פלסתין-א''י לפנות את הארץ. בכך אכן היה מילכוד, במסגרת המאבק הוותיק על ההגמוניה וחלוקת המשאבים בין השמאל לימין הציוני. אלא שרוויזיוניזם היסטורי אינו חכמה כה גדולה וגם אינו דבר נבון לטווח בינוני עד ארוך: כמובן שטבח דיר יאסין בוצע גם בוצע, רבים מאותה תקןפה זוכרים זאת היטב, אין שום סיבה להניח שדווקא האצ''ל התנזרו ממעשי טבח, כפי שארעו במקומות רבים אחרים. האשמה בטבח צבאי אינה גם עלילת דם, כשם שלאמר שהאנגלים ביצעו טבח במרד הסקוטי במאה ה-‏18 או שבנות הברית ביצעו טבח בדרזדן, אינו עלילת דם - לא בכל מכחישנות צריכים היסטוריונים להכניס מוטיבים של רדיפת יהודים. הנושא כאן הוא מאבק על ההגמונייה, בדרכים לעיתים ניבזיות, כמקובל, ואין לכך דבר וחצי דבר עם שנאת יהודים לשמה...

כפי שהראיתי במאמר, המבוסס על מחקרים בפסיכולוגיה, זקנים, כשמתחקרים אותם, נוטים להתיישר לפי כוונות ורימזי המראיין, תוך מגמה לקונפורמיות, ו''שכיחת'' פרטים קריטיים - ודבר זה הוא מכרה זהב לריווזיוניזם היסטורי, החל בהכחשת שואה וכלה במכחישנות ארועי הטבח בקוסובו ובמקומות נוספים...

מאמר בויקיפדיה בו מופיע קישור למאמרי
_new_ הוספת תגובה



כמו כל התגובות של יוסלה . שוב אי הבנה וסילוף .
אריה עירן (יום שני, 23/06/2008 שעה 10:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם לצורך ילודה יש לבצע הזרעה .

אבל אבל אבל ....

1- הזרעות נעשות הרבה , אך מספרן אינו קובע את מספר הלידות . למעשה זוגות אנושיים מבצעים מאות ואלפי משגלים אך יולדים בממוצע פחות מעשר . יתכן שהממוצע העולמי הוא 6 .

2- גידול האוכלוסיה קטן יותר ממספר הלידות . הגידול או הפיחות הם תוצאת ההפרש בין מספר הלידות ומספר המיתות . כעת יוסלה יתחיל לדבר על הנקרופיליה שלו .

3- ללא מזון אוכלוסיה אינה יכולה לגדול . גם כאשר יש ילודה רבה . מלבד מזון יש צורך גם באספקה של תומכי חיים אחרים . מגורים , ביגוד , השכלה , בריאות שפירה , וגורמים כלכליים נוספים מעבר למזון .

4- רוב הילודה היא אינסטנקטיבית . בני אדם אינם נוהגים לבצע הערכות מצב מעמיקות לגבי הילודה . הם עוסקים בהשערות מאד לא מדוייקות ובדחפים קמאיים .

5- אנשים חושבים המבינים את הנושא ומייחסים לו חשיבות וצורך עושים מעשי רביה שונים בהתאם לאופיים ויכולתם . יש שמנצלים את מעמדם הרם כמו ג'ינגיס חאן אשר יש לו היום 600 שנה אחרי מותו 2 מיליון צאצאים ישירים . יש הבדואי מהנגב שבניצול הביטוח הלאומי של ישראל יילד 54 ילדים מכמה נשים . יש את התמהוני גורל שיילד 17 ילדים מכמה נשים בקומונה תלאביבית . ישנו הרופא האמריקאי שעסק בניהול בנק זרע וניצל את מעמדו להפרות 163 נשים מזרעו .

6- במדינת ישראל הערבים והדתיים יולדים הרבה . החילוניים יולדים מעט . החילוניים מתלוננים כועסים ולועגים . אבל הילדים האלה הם בשר ודם , למרות דברי יוסלה המפגין את חוסר הבנתו ואת הסילופים הקבועים שלו .

7- אני מציע מדיניות לאומית של היהודים . להגדיל את האוכלוסיה היהודית . אני מציע להוסיף ילד אחד לכל זוג . זו מדיניות . זה אפשרי ואינו מעמסה גדולה . לא למשפחה הגרעינית ולא למדינה .

8- המחיר - למשפחה ממוצעת זו צריכה נוספת של 1500 שקלים בחודש . למדינה זו מעמסה של 1 מיליארד שקלים בשנה עבור 50.000 ילדים נוספים . להשוואה עם צרכי הביטחון , התקציב לביטחון בשנה זו 35 מיליארד שקלים . לדעתי ילודה מועילה יותר .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 23/06/2008 שעה 16:13)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן כמובן אינו מודע לסתירות הפנימיות בתיאוריה שלו.

יש הבדל בין לטעון שבחיים הביולוגיה מכריעה ברוב המקרים
(זה גם הבסיס לתפישות תועלתניות מסוימות),

לבין הטענה שעירן מנסה לפתח (טענה לא משכנעת במיוחד)
שעל בני האדם לפעול מתוך שיקולים ביולוגיים בכל עת,
תוך נתינת עדיפות לשיקול הביולוגי על פני כל אמת מידה אחרת.

ההבדל המתודולוגי במקרה הזה, הוא בין 'ניתוח הקיים'
לבין ההנחייה, ברמה התיאורטית של 'מה צריך לעשות'.

במקרה של ארץ ישראל, הרי ברור שהמלחמות בארץ נוצרו בשל
האינטרסים המנוגדים של שתי אכלוסיות שונות בכברת ארץ אחת,

אך לבוא כיום ולטעון שבשל כך יש להפוך את המלחמה לדרך חיים
קבועה, ושיש לתכנן את מדיניות ישראל לפי מטרה אחת ויחידה
והיא גירוש או חיסול ה'אוייב' הערבי-פלסטיני, זה אבסורדי ומביך.

כמובן שעל מנת ליצור לפחות מראית עין של הגיון לתפישה נואלת זו,
נאלץ עירן לשבש את השפה עצמה. לכן 'אין כיבוש', ו'טרנספר' הוא
פתאום פינוי מרצון, ו'שלום' אינו מצב שאליו שואפים להגיע, אלא רק
אמצעי להשגת מטרות פוליטיות. עולם לשוני משובש לחלוטין.

עירן גם אינו מתמודד כלל עם הניתוח והביקורת של יוסלה את
ה'תיאוריה' שלו. במקום תגובה עניינית עירן חוזר בפעם האלף על
המנטרה חסרת הגיבוי וההקשר של ריבוי הילודה, ומערים עוד
פרטים סטטיסטיים בנושא.

משום מה בכל פעם שעירן מערבב את הקלפים יוצא לו שדווקא יוסלה
לא מבין ומסלף. הוא גם מאשים את יוסלה הפעם ב'נקרופיליות'.
יכול להיות שעירן גם לא יודע מה פירוש המילה 'נקרופיליה'?
המונח שמשמעותו ה'חיבה לגופות' או לעיתים המשיכה המינית למתים,
מתאים דווקא לניתוחים ה'הסטוריים' פסבדו-מדעיים של עירן,
שניתן לדמותם כמין אקט מיני או אונס שהכותב מבצע על הגוויה של
ההסטוריה.

גם בטקס הקבוע של האשמת הקורבן, השמור לכל מי שהותקף או על ידי
עירן עצמו (כמו ענבל בר-און) או לרועת הצאן הפלסטינית שהותקפה על
ידי מתנחלים רעולי פנים, - גם טקס האשמת הקורבן מדיף ריח של
נקרופיליה. עירן אוהב לחבוט ולחזור ולחבוט במי שכבר ברור שאינם יכולים
או אינם רוצים להגיב. הגיבור על חלשים מכה שנית.

יוסלה במובן הזה מהווה בעיה. ולכן עירן מתעצבן ממנו כל העת.
אך כדי לגרום ליוסלה להיעלם, כל שעל עירן לעשות זה להגיב פעם אחת
עניינית לניתוח ולביקורת שיוסלה כותב מזה תקופה על ה'תיאוריה'
של עירן.

הנושא העומד על הפרק הפעם הוא הטעות הברורה של הצבת העקרון
הביולוגי-קיומי כקנה מידה חובק עולם לכל פעולה עתידית של מדינה
ויחידים. יחידים הפועלים באופן זה אנו מכנים, ובצדק, עבריינים, או
סוציופאתים. מדינות הפועלות לפי אמות מידה אלה אנו מנדים מכלל
האומות, או, כמו במקרה של גרמניה הנאצית, נאלצים לגייס את כל
המשאבים הקיימים כדי לגבור עליהן צבאית.

האם יכול להיות שבבסיס התפישה המדינית של עירן טמון הכלב של
הקורבן היהודי של הנאצים שהתביית במין היפוך מושלם על חוויית
ה'עוצמה' של הנאציזם הגרמני, באקט של הערצת כוח של התוקף,
ומוצא דווקא בו את מקור האנרגיה לחייו. כבר היו דברים מעולם.
_new_ הוספת תגובה



יש לך הרבה מה ללמוד .
אריה עירן (יום שני, 23/06/2008 שעה 17:27)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל אתה אינך מבין דבר .
בהקשר של בני אדם והביולוגיה
אתה ואחרים יכול לבחור בעשיה או המנעות
התוצאות תהיינה בהתאם .
הביולוגיה אינה מכריעה לפעמים
הביולוגיה מכריעה תמיד .
מי שאינו רוצה לפעול בהבנת זה
יהיה תחנה סופית . כמו אבנרי .
הוא נובח והשיירה עברה .
_new_ הוספת תגובה



[•]
יוסלה  (יום שני, 23/06/2008 שעה 18:14)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה דווקא מבין בתיאוריות.

עירן הוא זה המתקשה לברר לעצמו את
הקשר בין 'ניתוח המציאות' הביולוגי שלו
לבין הנחיה שיטתית לפעולה עתידית.

ברמה של השיחה זה גורם ל'חד-שיחתיות' המייגעת
שעירן מייצר ללא הפסקה: 'אני רוצה יותר יהודים'.
זה רצון, אולי מטרה, אך ללא ספק לא תיאוריה שלפי
עקרונותיה אפשר לתכנן עתיד כלשהו חברתי או מדיני.

'אני רוצה בננה' יכול באותה מידה לשמש 'עקרון'
פילוסופי או מדעי, פסבדו כמובן.

רוב, אם לא כל העקרונות ששימשו עד היום כבסיס לתיאוריות
חברתיות-פוליטיות, כוללים גורם מוגדר היטב של ה'רצוי'
לעומת ה'מצוי', והתיאוריות המשוכללות יותר אף מנסות להגדיר
את המעבר מתיאור ה'מצוי' לתכנון והגשמת ה'רצוי'.

אצל עירן ה'מצוי' הופך ל'רצוי':
אם אדם לאדם זאב,
אז בואו נהיה זאבים אחד לשני באופן שיטתי
ונגדיר את ה'זאביות' כמטרה חברתית-מדינית.
זו הרי שטות שאין כדוגמתה!

התוצאה, כפי שהיא באה לידי ביטוי בדברי עירן המשעתקים
את עצמם ללא סוף וללא תכלית נראית לעין,
כעין תיאוריה שאינה תיאוריה כי אינה מכילה כל מבנה תיאורטי
מכליל (מופשט) ממנו ניתן לשאוב הנחיות לפעולות יחידות,
המוצאת, כמודוס פעולה אפשרי יחידי שלה את מעשה האונס
האינטלקטואלי החוזר ונשנה לעיתים קצובות.

לא סתם נדמה לנו שעירן כופה עלינו את רעיונותיו (במקום
לשתף אותנו בהתפתחותם ובביסוסם הפומבי - שזו הרי מטרת
הפורום הזה). האונס הזה, האלימות החוזרת הזאת היא המוצא
השיטתי היחיד שנותר למי שה'תיאוריה' שלו חסרה כל מאפיינים של הפשטה
ומורכבות תהליכית, וכולה גחמה פאלוסית של רצון יחידי שעדיין
נאבק בהבנת עצמו.

וזה באמת לא קשור לאבנרי כלל. וגם לא ליוסלה. הכדור במגרש
של עירן. וכך היה מתחילת מחזור הדיונים הראשון ב'תיאוריה' של עירן,
וכך גם כעת בחגיגות המחזור המאה לדיון בפסבדו תיאוריה זו.

הגיע הזמן שעירן יפסיק להאשים את אבנרי, ואת יוסלה ואת המקלדת
בקוצר היד המחשבתי שהוא סובל ממנו, ואולי יפנה מירצו לפרוייקטים
פחות שאפתנים, כמו להיות מזכיר כללי לאיזו שהיא מפלגה בתחילת
דרכה. ורצוי לא מפלגה של אדם אחד. זה שלא מסכימים עמך או חושבים
שאין בסיס לטענותיך לא אומר שאינך יכול למצוא מפלגה שתתאים לך.

במקום לאיים עלינו באבדון ו''תחנה סופית'',
אולי תעשה עוד ילדים בעצמך,
ותצא לסיור בעולם במסגרת הקמפיין החדש של 'פרו ורבו'.
חוץ מזה כבר הצעתי לך לא פעם שהתאסלמות של האוכלוסיה היהודית
בארץ ישראל תאפשר ליהודים החדשים לקחת נשים נוספות וכך
תגבר הילודה עשרות מונים. במעשה ובדוגמא אישית אולי עירן יכול
עוד לתרום, אך תיאוריה או עקרון מנחה אין כאן,
ולא יהיו גם אם יכריח אותנו עירן להקשיב לנאומי [•]... פריהאוף
ברמקולים כל היום וכל הלילה.
_new_ הוספת תגובה



[•] אין הבדל בינך ובין כל מטיפי העולם .
אריה עירן (יום שני, 23/06/2008 שעה 20:47)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מפיק שטויות כמו כל מדקלם אחר .
אין לך יכולת להתמודד עם מה שאני אומר
אין לך מוסר שאתה עומד מאחוריו .
מעט התיאוריה שאתה מרמז לה היא
כמו כל תיאוריה אחרת . אין לה אחיזה במציאות .
לצערך עולם התופעות שונה מעולם ההזיה .
אתה אינך בוחן את העובדות ואינך מסיק מסקנות .
אתה בפשטות בוחן אם החומר שפגשת מתאים
להשקפות הישנות שלך .
אתה פשוט חי בימי הבינים . כשבכל עץ היה טרול
כשנשים היו מכשפות , והכומר או הרבי
היו נציגי אלוהים עלי אדמה .
[•]...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 23/06/2008 שעה 22:46)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד תגובה לא עניינית.

מדוע לא תענה בתגובה לניתוח המראה שהתיאוריה שלך
איננה בגדר תזה מפורטת אלא הצהרת כוונה או משאלת לב סתם,
- מדוע לא תגיב פעם לעניין,
ותנסה לשכנע אותנו שיש מערכת רעיונות שלמה
התומכת במשאלת הלב הזאת (צריך יותר יהודים)?

אילו היינו כולנו מטומטמים,
או אילו לא קראנו את דבריך, כולל החזרות
וההעתקות הנישנות,
או אילו היית מוכיח שאכן ללא הגדלת הילודה
(וללא גירוש הפלסטינים שלו הינך מטיף בהקשר זה)
לא תהיה לישראל תקומה,
-אז לא היינו עדיין מדברים על הנושא.

אין לך פה עסק עם טפשים,
ואין לך פה עסק עם אנשים שאינם יודעים לקרוא,
ולהוכיח עדיין לא הוכחת דבר,
למרות שניסית.

הכדור במגרש שלך.
ודרך אגב, -למה בדיוק יוסלה מטיף?
_new_ הוספת תגובה



[•] להסביר לך משהו זה פשוט חסר סיכוי .
אריה עירן (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 6:14)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה צמחה השורה שלך
''ודרך אגב, -למה בדיוק יוסלה מטיף?''
אתה מציא דברים שאחרים לא אמרו .
אתה מעוות דברים שאחרים אמרו .
כשזו ההתנהגות שלך אי אפשר להתקדם בשום דיון איתך .
פשוט אין דיון .
מה שאתה צריך [•]...
זה להקשיב לזולת ולא לשבש מה שאומרים לך .
אני נהנה להרגיז אותך אבל זה כבר משעמם .
לך תרדוף אחרי מכוניות חונות .
וחוץ מזה צריך לחסל את פאלאסטין .
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 7:03)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב
''מאיפה צמחה השורה שלך
''ודרך אגב, -למה בדיוק יוסלה מטיף?''
אתה מציא דברים שאחרים לא אמרו .''

ובכן, הכותרת לתגובתך הקודמת היתה:
''אין הבדל בינך ובין כל מטיפי העולם.''

ואם אינך יודע מה כתבת שעה יותר מוקדם
וודאי שאין לצפות לעקביות על פני תקופה.

יש תועלת שולית בשיחות האלה, כי לעיתים
האמת יוצאת לאור:

אתה כותב,
''וחוץ מזה צריך לחסל את פאלאסטין.''

ובכן יצא המרצע מהשק.
כבר לא גירוש 'מנומס',
כבר לא ניקנוק עזה.
פשוט חיסול הפלסטינים.

אתה תבוא ותטען שבמילים
''צריך לחסל את פלסטין'', התכוונת רק
לחיסול היישות הפלסטינית, ולא התושבים.
אך זה לא יישמע משכנע.
_new_ הוספת תגובה



זה בדיוק הענין . זה בדיוק הסילוף שלך והוא מופיע פעמיים במסר אחד
אריה עירן (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 15:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]
כאשר כתבתי ''אין הבדל בינך ובין כל מטיפי העולם'' משמעו שהם מטיפים ואתה ''אין הבדל בינך ובינם'' . האם נאמר שאתה מטיף ? לא ! נאמר שאתה דומה להם . הם טועים ואתה טועה . הם רשעים [•]... הם שיכורים [•]... אילו רציתי יכולתי לכתוב שאתה מטיף כמו מטיפי העולם אך לא זאת כתבתי . זה נשמע לך דומה ואתה מתייחס לזה כאילו זה זהה . אך דומה אינו זהה .
והנה אתה חוזר על זה בשנית באותו מסר . אמנם אתה מבחין שיש כאן אי התאמה , אך זה לא מפריע לך .צריך לחסל את פלאסטין . זה נכון . וכיצד אתה מגיב ?
''אתה תבוא ותטען שבמילים
''צריך לחסל את פלסטין'', התכוונת רק
לחיסול היישות הפלסטינית, ולא התושבים''
זו תגובתך .
אתה יודע מראש שאתה לא צודק , אבל זה לא מפריע לך . הרי שאתה מבין שהסילוף הוא כלי בידך .
אתה יודע שפלאסטין והפלסטינאים אינם אותו גוף . האחד ישות מדינית השני מצבור בני אדם . מתנהגים כמו עלוקות אבל בני אדם . חארות כמוך אבל בני אדם . ופלאסטין היא המצאה מדינית שלהם והמצאה זו צריך לחסל .
זה לא ישמע משכנע , כי זה לא צריך לשכנע . בוודאי שלא צריך לשכנע אותך או את אבנרי .
ושוב אני אומר ''את פלאסטין צריך לחסל''
ומאחר ואתה אלוף בשפה הלטינית אז
FALASTIN DELENDA EST ובא לציון גואל .
_new_ הוספת תגובה



[•]
יוסלה  (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 20:30)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נואש כנראה מספיק כדי להתלות בכל הטיית מילה ואות.

כאשר אתה עייף וכועס יוצאת לך האמת שלך בשניה
של חוסר שליטה, וכל העולם רואה.

כדי למצוא קהל ל'חיסול' פלסטין לך למקומות אחרים,
- למקום משכנם של אנשי האפרטהייד וההפרדה על בסיס
גזע וצבע עור. מקומך אכן עם מה שנותר מאנשי כהנא ו'כך',
עם הגזענים המוצהרים של מה שנותר מ'מולדת', ועם הישראלסקי
פרימיטיבסקי הנוהים אחר הגזען ליברמן.

כבר מזמן עברת את הגבול של ההגינות החברתית הישראלית
המפנה עורף לאג'נדות פוליטיות המבוססות על חיסול עמים
שלמים. זה שאתה חי בהכחשה מלאה של משמעות דבריך
זו לא בעיה שלנו, [•]...
אך מהיכרותי אותך מתגובותיך אני יודע שאין סיכוי
לשינוי אצלך - רק יותר מאותו הסוג של הצהרות של משאלות לב
המבוססות על דיעות קדומות, והנסיון הנואל לשכנע את
הקוראים שאלה הן תיאוריות בעלות תוקף אינטלקטואלי.

יש רק מילה אחת לתאר את אופן הפעולה שלך: השתוללות חסרת רסן,
ולכן חסרת משמעות אמיתית. היעדר דיסציפלינה בכל תחום שהוא,
לא רק שאינו מייצר תוצאות, אלא משבש את התקשורת בין כל המעורבים
בשיח, כולל אלה שיש להם מה להגיד. לכן נקרא שימך מהיום [•]...
_new_ הוספת תגובה



[•]
יהודי (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 1:15)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה מחרחר כל
הזמן ריב ומדון

אשקרה ילד קטן
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 3:08)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפתע באמצע הלילה צץ לו עוד יהודי,
כאילו שלא היו לנו כאן מספיק אובר-חוכמים.

רק מוזר ש'יהודי' מגיב במקומו של עירן.
חשבתי שזה התפקיד של ספינר.
_new_ הוספת תגובה



יהודי (יום שישי, 27/06/2008 שעה 2:48)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא לפתע באמצע הלילה צץ לו עוד יהודי.

רק אתה חכם אבל מחרחר צרות

למה לא תלך למקום אחר

למדינה אחרת מה אתה מחפש פה?
_new_ הוספת תגובה



ואני לא חכם? רק יוסלה?
מיכאל שרון (יום שישי, 27/06/2008 שעה 3:32)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אני, עז?
_new_ הוספת תגובה



בתחילת שנות ה-‏60 השאלה הלאומית היתה: איפוא יוסלה?
מיכאל שרון (יום שישי, 27/06/2008 שעה 3:35)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכוונה לילד יוסלה שוכמאכער

האם יוסלה ברחובות, קריית אולגה, או שמה בזנזיבר, סינגפור, כוש או אופיר?
_new_ הוספת תגובה



יש לי הרגשה שאילו היינו יודעים מי האיש מאחורי הפסידונים יוסלה
מיכאל שרון (יום שישי, 27/06/2008 שעה 3:51)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטח היינו משתגעים איזה כבוד מופלג ומופלא נפל בחלקנו.

רמז: במרוצת מאות השנים האחרונות לא חדלו ההשערות מי באמת היה האיש מאחורי השם הלא מוכר הזה, בן העיירה הנידחת סטראטפורד אפון אייבון, וויליאם שיקספיר. האם היה זה הפילוסוף הדגול סר פרנסיס בייקון? http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%A...

או שמה המלכה אליזבט הראשונה שכתבה בסתר, או אולי הפיראט המלכותי איש האשכולות, האציל סר וולטר ראלי? http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%9...
_new_ הוספת תגובה



הצעה הוגנת ליהודי התורן
יוסלה  (יום שישי, 27/06/2008 שעה 5:28)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שליהודי
ממש מפריע שיוסלה נמצא כאן.

ולכן יוסלה מציע ליהודי האלמוני
הצעה שאי אפשר לסרב לה:

אם היהודי יסביר ליוסלה ולקוראים האחרים מדוע
על יוסלה להגר למקום אחר, ואם ההסבר יהיה
משכנע, יוסלה אכן ישקול להגר.

אך אם ההסבר לא יהיה משכנע,
על היהודי להבטיח שיפסיק לנדנד
וגם שיכתוב מאה עשרים פעם
'יוסלה מלך ישראל', בתור עונש.
_new_ הוספת תגובה



אין שום אינטרסים מנוגדים. האינטרס הכולל - מדינה דו לאומית
מיכאל שרון (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 13:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה התיישבות קולוניאלית בפלסתין. האימפריאליזם ממשיך לתמוך בכספים ונשק באוליגארכיה הצבאית השולטת בפלסתין הכבושה. התוצאה - קטטות וקליקות וסאוב סביב חלוקת הכספים וההשפעה, וחירחור מלחמות. רק כינון מדינה דו לאומית בפלסתין יביא להאנשה של החברה הרב לאומית בפלשתין המורכבת ממתיישבים (רוסים ואוקראינים אתניים נוצרים, אתיופים, רומנים, בילורוסים, מצרים, יוגוסלבים, פולנים, כוזרים, מרוקנים וגרמנים, חלקם בני דת משה בגרסאות שונות) ומבני פלסתין הילידיים.
_new_ הוספת תגובה



כל האיטרסים מנוגדים .
אריה עירן (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 16:01)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו רוצים מדינה יהודית והם רוצים מדינה איסלמית .
אנחנו רוצים שיהיו כאן הרבה יהודים והם לא רוצים כאן אף יהודי .
אתה בינתים לך להתפלל בכנסיה שלך . אולי תהייה בקרוב קדוש נוצרי .
_new_ הוספת תגובה



רוצים אדמתם וקניינם חזרה. עניין הדת
מיכאל שרון (יום רביעי, 25/06/2008 שעה 19:48)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רוצים מדינה איסלאמית'' זה פיל לבן שהיכניסו כאן תועמלנים זריזים, בשביל להתחמק מהחזרת נכסים או מפיצויים. פיל לבן נוסף זה ''הם צריכים קודם להיות דמוקרטים''. שמע, העסק פשוט, לקחת? החזר או פצה, ואל תטה את שימת הלב כלפי דברים לא שייכים.

חלק מתושבי פלשתין הם אמנם בני הדת היהודית, אבל מי מפריע להם להיות יהודים? דומני שיהודי חרד היה שר בממשלה הפלשתינאית. תחשוב רגע - מה פרוש ''מדינה יהודית''? תבנה יותר בתי כנסת? הלוא רוב הישראלים הם אנשים לא דתיים. ומה הזהות האתנית המשותפת בין רומני לגרוזיני, בין פולני למצרי, ובין אתיופי ויקה? האנשים האלה באירופה היו בעלי קווים תרבותיים משותפים, ולכן נירדפו. לא בגלל שלא ניראו כמו גרמנים נוצרים או פולנים נוצרים, הרי רבים מאד מהיהודים הם גיורים. לך והסתכל על תמונה של שומרונים, אלה יהודים מצאצאי בית שני. אתה ניראה כמותם? http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/994754.html

אין לך שום ברירה, עדיפה מדינה דו לאומית לאין שיעור על מדינות בהם בעלי זיקה ליהדות מהוים אחוז או חצי אחוז.
_new_ הוספת תגובה



רוצים אדמתם וקניינם חזרה. עניין הדת
ספינר (יום רביעי, 25/06/2008 שעה 20:16)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

- מדינה דו-לאומית דמוקרטית????? כי הרי זה,לדבריך, פיל לבן לדרוש מהם דמוקרטיזציה...
-אנשים לא דתים הם עדין יהודים.הזהות המשותפת של גרוזיני,פולני ומצרי היא שכולם יהודים.
-לחילוני אין זיקה ליהדות? הרי הוא הולך לצבא כדי שאתה - היהודי - תוכל לחיות.
_new_ הוספת תגובה



גם בארה''ב הולכים לצבא וזו מדינה רב לאומית
מיכאל שרון (יום רביעי, 25/06/2008 שעה 21:50)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בישראל יותר מסוכן ליהודים מכל מקום אחר בעולם. וכי אינך יכול לחיות בברונקס או בסידני? המדינה היהודית לא פתרה את בעיית האנטישמיות, לא היצילה יהודים בשואה, גורנישט. בישראל ינאצו אותך בקללות גזעניות יותר מהמדינה האנטישמית ביותר - ''אשכנזי חריין'' או ''פרענק פארעך'', ינהגו בך בגסות יותר מכל מקום אחר. השילטון מטיף לך שבכל מקום אחר תרדף, ומכאן שאם אין לך ברירה, אז חומסים את ממונך ובירוקרטיה קשה משאול מתעללת בך.

הארץ הזאת, אדמתה ונכסיה, לא שייכת לך כיהודי, לפי האגדה המטומטמת, אלא לכמה מאות מיליונרים. טול קורה מעיניך.

מקומות קדושים? במדינה דו לאומית תוכל להשאר בכל התנחלות.
_new_ הוספת תגובה



יפה אמרת,גם טרוצקי היה יהודי.
ספינר (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 0:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא בא עם התחושה המוסרית הכוזבת והמתחסדת של המבלפף המקצועי יוסלה.
אתה אומר מה שאני חוזר ואומר כל הזמן: בשביל מי שהארץ הזאת והתנ''ך הם אגדה מטומטמת,כדבריך - כל הארץ היא כיבוש אחד גדול ואין ליהודים זכות לחיות כאן.אתה מודה בזה ומבקש ברוב תחינה כי הערבים יסכימו להקים איתך פה מדינה דו-לאומית.זו הגישה הנכונה ורצוי שתסביר אותה למתחסד הזה יוסלה שנמצא כמה שורות מסביב.
כיוון שהגענו להסכמה - תם הויכוח.אני מקווה שאתה יהודי.גם טרוצקי היה מהזן הזה.
אני מזכיר את טרוצקי כי גם הוא חשב לחיות עם סטאלין בדו- קיום לאומי,אבל לא נסתייע.אולי אתה תצליח,אולי יוסלה יצליח...
_new_ הוספת תגובה



רגע, ''אגדה מטומטמת'' התכוונתי, מה שהשילטון מספר לך
מיכאל שרון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 5:56)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי אנשים אומרים, ''כאן בניגוד לארה''ב, זו הארץ שלי''. אבל הארץ שייכת בפועל לפקיד המתעמר ולמיליונר החומס.
_new_ הוספת תגובה



למה טרוצקי? קרא מה שפרויד אמר
מיכאל שרון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 6:07)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתקופת פרוץ ראשית המרי הערבי המאורגן (1929) אמר כאמור, את דברו ד''ר זיגמונד פרויד. האם גם כאן צפה את פני הדברים באופן מפוקח וצלול להחריד למרחקים ולמעמקים, כדרכו?

[החומר מופיע במאמרי: מוטיבים של איון בעלייה השניה http://www.global-report.net/msharon/?l=he&a=664 ]

כך, זמן קצר אחרי הפרעות בחברון, ובשנה שכתב את ההקדמה למהדורה העברית של ''הרצאות המבוא לפסיכואנליזה'', שבה העלה על נס את תחיית השפה העברית ואת תקומת העם היהודי, דחה פרויד פנייה של ''קרן היסוד'' להשתמש בשמו למטרות ההסברה של הארגון. והרי דבריו במלואם:

''הערכתי המפוכחת את הציונות אינה מאפשרת לי להתגייס לעניינכם. כמובן שיש לי סימפטיה רבה לכל סוג של שאיפה חופשית ואני גאה באוניברסיטה שלנו בירושלים, ובשגשוגם של יישובינו, אך מצד שני איני מאמין - - שהעולם הנוצרי והמוסלמי יהיה מוכן אי-פעם להשאיר את המקומות הקדושים בשליטתם של היהודים.

נראה היה לי הגיוני יותר לכונן מולדת יהודית על קרקע שאין עליה מעמסה היסטורית, אך אני יודע שבגישה רציונלית מעין זו לא היה אפשר להלהיב את ההמונים ולהשיג את תמיכתם של העשירים.

עלי גם להודות שהפנטיות התלושה מהמציאות של בני עמנו נושאת בחלק מהאשמה להתעוררות חוסר האמון של הערבים.

ובפירוש אינני יכול לגייס כל סימפטיה לאותה קדושה מסולפת שבה לקחו קטע מחומת הורדוס והפכו אותו למקדש לאומי ושבגינה פגעו ברגשותיהם של המקומיים.

ועתה שפוט אתה, האם עמדה כה ביקורתית כמו זו שלי הופכת אותי לאדם המתאים להופיע כמעודדו של עם המיטלטל בתקוות שווא''.

_new_ הוספת תגובה



בניו זילנד החזירו את הקניין השדוד למאורים. מתי אצלנו?
מיכאל שרון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 11:14)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בניו זילנד החזירו את הקניין השדוד למאורים. מתי אצלנו?
ספינר (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 14:35)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ועכשיו המאורים הם השליטים של ניו-זילנד???? וכל החדשים לבקרים (או שיש להם תנ''ך על ניו-זילנד?) שהגיעו לשם חזרו לאולד זילנד?
_new_ הוספת תגובה



מה, התנ''ך? אבל התנ''ך מחלק את הארץ בין ישמעאל ויצחק
מיכאל שרון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 19:28)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם עיסוקך בתורה שבע''פ מביא לכך שאינך בקי בתנ''ך או ששכחת?

ראשית, בהבטחה האלוקית נאמר במפורש: ''לזרעך אתן''. האם אתה מזרע אברהם? גם ירמיהו ונביאים אחרים מדברים על הזכות על הארץ תוך שימוש בביטוי ''אשר עשיתי לאבותיכם''. כלומר אין זה משנה כלל שאתה קרוב לוודאי בן גיורים, יהודי בדתך ובתרבותך, אך לא יהודי מבחינה גינטית. והתנ''ך מדגיש חזור והדגש את העניין הגינטי דווקא, מה לעשות? האם אתה בכלל נראה בחזותך כצאצא לעיברים הקדמונים?

שנית וחשוב מכל, התנ''ך מחלק הארץ בארוע שהוא בבחינת השורה התחתונה והמסכמת בנושא, במעמד שווה בין שני בני אברהם, יצחק וישמעאל, והדבר מבטל את מה שנאמר קודם, שכן הוא האמירה האלוקית המנדטורית והסופית בנושא. אמנם יש כאן הרבה פלפול ותרצנות מאוחרת, אבל התורה שבכתב קודמת.

_new_ הוספת תגובה



אין שום אינטרסים מנוגדים. האינטרס הכולל - מדינה דו לאומית
ספינר (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 16:57)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך אתה מגיע מהקביעה כי האימפריליזם תומך בפאתח ובחמאס בפלסתין אל המסקנה כי רק מדינה דו-לאומית תפתור שם את הבעיה?
כשאתה אומר דו-לאומית,אתה מתכוון לחמאס ולפאתח שיקימו מדינה כזו? או שאולי ישתפו גם את אירן?
לא ידעתי שיש בפלסתין רוסים ואוקראינים.אני זוכר שהיו במצרים ובסוריה רוסים
_new_ הוספת תגובה



ילודה
איציק (יום שני, 23/06/2008 שעה 11:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים עם דברי עירן ואולם יש צורך בנדבך מרכזי נוסף ועיקרי והוא יהדות + יהדות+יהדות
ללא יהדות איננו יהודים
_new_ הוספת תגובה



ילודה
אריה עירן (יום שני, 23/06/2008 שעה 12:25)
בתשובה לאיציק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק . אבל נחוצה אמירה דו-כוונית .

בלי יהודים אין יהדות , גם בלי יהדות אין יהודים .

נכון לרגע זה אני מתייחס למדיניות השיקום של העם היהודי . הנאצים הרגו לנו 6 מיליון נפש . הגברת הילודה היא צורך חיוני .
_new_ הוספת תגובה



כאילו לא קרה כלום
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 24/06/2008 שעה 9:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלסטינים ירו פצצת מרגמה בודדת לעבר הנגב המערבי. הפצצה נפלה בשטח פתוח, לא הרחק מאחד היישובים. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מדובר בירי הראשון מהרצועה מאז כניסת הרגיעה לתוקפה

''בשלב שני, אחרי כמה ימים של שקט, אמורה ישראל להתחיל במתן הקלות ולפתוח את מעברי הסחורות בקרני ובסופה לכמויות גדולות של מזון, דלק, חומרי בנייה וסחורות אחרות הדרושות לחידוש הפעילות הכלכלית ברצועה''

נתנו להם הכל ובתמורה קיבלו כלום,אפילו את החטוף שליט לא הצליחו להביא
_new_ הוספת תגובה



היטעו אתכם. התנ''ך מעניק את הארץ במעמד שווה ליצחק וישמעאל
מיכאל שרון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 20:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה, התנ''ך, אתם מתריעים בזעם ''קדוש''? אבל התנ''ך מעניק את הארץ לישמעאל ויצחק במעמד שווה ביחס לבעלות עליה

האם עיסוקכם בתורה שבע''פ מביא לכך שאינכם בקיאים בתנ''ך או ששכחתם?

ראשית, בהבטחה האלוהית נאמר במפורש: ''לזרעך אתן''. האם אתה מזרע אברהם? גם ירמיהו ונביאים אחרים מדברים על הזכות על הארץ תוך שימוש בביטוי ''אשר עשיתי לאבותיכם''. כלומר אין זה משנה כלל שאתה קרוב לוודאי בן גיורים, יהודי בדתך ובתרבותך, אך לא יהודי מבחינה גינטית. והתנ''ך מדגיש חזור והדגש את העניין הגינטי דווקא, מה לעשות? האם אתה בכלל נראה בחזותך כצאצא לעיברים הקדמונים?

שנית וחשוב מכל, התנ''ך מעניק את הארץ בארוע שהוא בבחינת השורה התחתונה והמסכמת בנושא, במעמד שווה בין שני בני אברהם, יצחק וישמעאל, והדבר מבטל את מה שנאמר קודם, שכן הוא האמירה האלוהית המנדטורית והסופית בנושא. אמנם יש כאן הרבה פלפול ותרצנות מאוחרת, אבל התורה שבכתב קודמת.

מה באמת אומר בנושא התנ''ך, באמירה אלוהית שהיא פסיקה סופית ומנדטורית בשאלת הזכות על הארץ?
_new_ הוספת תגובה



היטעו אתכם. התנ''ך מעניק את הארץ במעמד שווה ליצחק וישמעאל
יהודי (יום שישי, 27/06/2008 שעה 2:52)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הטעו אותנו

זה אתה שצריך ללמוד מה כתוב בתורה

יאללה לך ללמוד
_new_ הוספת תגובה



נמק דבריך
מיכאל שרון (יום שישי, 27/06/2008 שעה 3:31)
בתשובה ליהודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נמק דבריך
יהודי (יום שישי, 27/06/2008 שעה 7:17)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך ללמוד כבר

אינגלה
_new_ הוספת תגובה



בניו זילנד היחזירו את האדמות למאורים. מתי אצלנו?
מיכאל שרון (יום חמישי, 26/06/2008 שעה 20:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קישור: ניו זילנד מחזירה למאורים את קניינם הקרקעי
ראשית, בניגוד לרטוריקה הננקטת כאן, אין שום אינטרסים מנוגדים בין שני העמים. האינטרס הכולל - מדינה דו לאומית.

היתה התיישבות קולוניאלית בפלסתין. האימפריאליזם ממשיך לתמוך בכספים ונשק באוליגארכיה הצבאית השולטת בפלסתין הכבושה. התוצאה - קטטות וקליקות וסאוב סביב חלוקת הכספים וההשפעה, וחירחור מלחמות. רק כינון מדינה דו לאומית בפלסתין יביא להאנשה של החברה הרב לאומית בפלשתין המורכבת ממתיישבים (רוסים ואוקראינים אתניים נוצרים, אתיופים, רומנים, בילורוסים, מצרים, יוגוסלבים, פולנים, כוזרים, מרוקנים וגרמנים, חלקם בני דת משה בגרסאות שונות) ומבני פלסתין הילידיים.

שנית, הנקודה היא לא ''האיסלאם'' כפי שנירמז מדברי חיים ברעם במאמרו ב''גדה השמאלית'' -ראה קישור למעלה (המצטט איש חמאס ''איסלאמי'' אבל מה, משכיל ונעים הליכות) ונאמר באופן פחות מרומז ויותר ישיר על ידי אנשי המרכז הלאומני או הימין הקיצוני.

הנקודה אחרת: בני פלשתין רוצים אדמתם וקניינם חזרה. עניין הדת - ''רוצים מדינה איסלאמית'' זה פיל לבן שהיכניסו כאן תועמלנים זריזים, בשביל להתחמק מהחזרת נכסים או מפיצויים. פיל לבן נוסף זה ''הם צריכים קודם להיות דמוקרטים''. שמע, העסק פשוט, לקחת? החזר או פצה, ואל תטה את שימת הלב כלפי דברים לא שייכים.

חלק מתושבי פלשתין הם אמנם בני הדת היהודית, אבל מי מפריע להם להיות יהודים? דומני שיהודי חרד היה שר בממשלה הפלשתינאית. תחשוב רגע - מה פרוש ''מדינה יהודית''? תבנה יותר בתי כנסת? הלוא רוב הישראלים הם אנשים לא דתיים. ומה הזהות האתנית המשותפת בין רומני לגרוזיני, בין פולני למצרי, ובין אתיופי ויקה? האנשים האלה באירופה היו בעלי קווים תרבותיים משותפים, ולכן נירדפו. לא בגלל שלא ניראו כמו גרמנים נוצרים או פולנים נוצרים, הרי רבים מאד מהיהודים הם גיורים. לך והסתכל על תמונה של שומרונים, אלה יהודים מצאצאי בית שני. אתה ניראה כמותם? http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/994754.html

אין לך שום ברירה, עדיפה מדינה דו לאומית לאין שיעור על מדינות בהם בעלי זיקה ליהדות מהוים אחוז או חצי אחוז.

שלישית, בישראל יותר מסוכן ליהודים מכל מקום אחר בעולם. וכי אינך יכול לחיות בברונקס או בסידני? המדינה היהודית לא פתרה את בעיית האנטישמיות, לא היצילה יהודים בשואה, גורנישט. בישראל ינאצו אותך בקללות גזעניות יותר מהמדינה האנטישמית ביותר - ''אשכנזי חריין'' או ''פרענק פארעך'', ינהגו בך בגסות יותר מכל מקום אחר. השילטון מטיף לך שבכל מקום אחר תרדף, ומכאן שאם אין לך ברירה, אז חומסים את ממונך ובירוקרטיה קשה משאול מתעללת בך.

הארץ הזאת, אדמתה ונכסיה, לא שייכת לך כיהודי, כפי שאומרים כאן (''כאן בניגוד לארה''ב, זו הארץ שלי''. אבל הארץ שייכת בפועל לפקיד המתעמר ולמיליונר החומס), אלא לכמה עשרות מיליונרים. טול קורה מעיניך.

מקומות קדושים? במדינה דו לאומית תוכל להשאר בכל התנחלות.

רביעית, בתקופת פרוץ ראשית המרי הערבי המאורגן (1929) אמר את דברו ד''ר זיגמונד פרויד. האם גם כאן צפה את פני הדברים באופן מפוקח וצלול להחריד למרחקים ולמעמקים, כדרכו?

[החומר מופיע במאמרי: מוטיבים של איון בעלייה השניה http://www.global-report.net/msharon/?l=he&a=664 ]

כך, זמן קצר אחרי הפרעות בחברון, ובשנה שכתב את ההקדמה למהדורה העברית של ''הרצאות המבוא לפסיכואנליזה'', שבה העלה על נס את תחיית השפה העברית ואת תקומת העם היהודי, דחה פרויד פנייה של ''קרן היסוד'' להשתמש בשמו למטרות ההסברה של הארגון. והרי דבריו במלואם:

''הערכתי המפוכחת את הציונות אינה מאפשרת לי להתגייס לעניינכם. כמובן שיש לי סימפטיה רבה לכל סוג של שאיפה חופשית ואני גאה באוניברסיטה שלנו בירושלים, ובשגשוגם של יישובינו, אך מצד שני איני מאמין - - שהעולם הנוצרי והמוסלמי יהיה מוכן אי-פעם להשאיר את המקומות הקדושים בשליטתם של היהודים.

נראה היה לי הגיוני יותר לכונן מולדת יהודית על קרקע שאין עליה מעמסה היסטורית, אך אני יודע שבגישה רציונלית מעין זו לא היה אפשר להלהיב את ההמונים ולהשיג את תמיכתם של העשירים.

עלי גם להודות שהפנטיות התלושה מהמציאות של בני עמנו נושאת בחלק מהאשמה להתעוררות חוסר האמון של הערבים.

ובפירוש אינני יכול לגייס כל סימפטיה לאותה קדושה מסולפת שבה לקחו קטע מחומת הורדוס והפכו אותו למקדש לאומי ושבגינה פגעו ברגשותיהם של המקומיים.

ועתה שפוט אתה, האם עמדה כה ביקורתית כמו זו שלי הופכת אותי לאדם המתאים להופיע כמעודדו של עם המיטלטל בתקוות שווא''.

_new_ הוספת תגובה



כמה מילים לזכר אבי, ד''ר דוד שרון
מיכאל שרון (יום שישי, 27/06/2008 שעה 14:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי העמוק אבי, ד''ר דוד שרון, יליד פולין הנמצא מגיל חצי שנה, 1920 בארץ, רופא תל אביבי מוכר ואהוב, שהיה רופאם וחברם של אברהם שלונסקי, הציירים משה קסטל (ואשתו בלהה), מנשה קדישמן, ורופאו של פלדנקרייץ, אבי ניפטר ב-‏12 ביוני מסרטן בגיל 87.

היו לו בתקופת המנדט חברים ערבים טובים מאד, כולל הישאם דג'אני הצעיר, בן משפחת דג'אני, שאדמות בית דגון היו שלהם לפני 48. אבי מספר שפעם, כשהלכו יחד, קצין אנגלי קרא אליו את הישאם, ואמר לו בשקט מספר מילים. כשחזר, אבי שאל, מה אמר לך, והישאם ענה כי האנגלי אמר לו: ''אתה בן למשפחה טובה מאד, לא נאה לך להתחבר עם יהודי, אלה אנשים רעים מאד''. האימפריאליזם הבריטי סכסך בכל דרך באופן ברור בין שני העמים בפלשתין. חבר אחר שלו, שאבי אהב אותו מאד, היה אדם בשם ג'מאל אבו ג'יבן, בן למשפחה מצויינת שעבד באדמיניסטרציה הבריטית עם אבי ב- food control (כולם היו הולכים לעבודה אז בחליפות), בעת שאבי עוד ניגן בכינור ושאף להיות נגן בפילהרמונית, לפני נסיעתו לג'נבה ללמוד רפואה - אותה סיים באוניברסיטה העברית לאחר 48 . אבי פגש אותו לאחר מלחמת 67, משפחתו נמצאת כיום בעזה, ושניכם התחבקו ממושכות ודיברו על כל השנים שעברו.

הרב לאו שהיה בין אלה שהיספידו אותו, כינה אותו ''מלח הארץ''. באמת אדם ניפלא, רופא חד הבחנה, בעל אינטואיציות מופלאות של אמן. עסק גם בענייני רוח. היה חבר וראש לישכה במייסונים ובבני ברית, ונשיא רוטרי ת''א, שניפרדו ממנו ליד הקבר באופן נאמן ומרגש.
_new_ הוספת תגובה



דברים מרגשים
ספינר (יום שישי, 27/06/2008 שעה 17:07)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה בוחר להכניס אותם תחת הכותרת של אבנרי: בשביל מי זה טוב?
יש המון אכסניות ראויות.
שלא תדע עוד צער
_new_ הוספת תגובה



תודה ספינר יקר.
מיכאל שרון (יום שישי, 27/06/2008 שעה 23:55)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי