|
זה נוער זה? זה... | |||||
אלי אשד (יום שישי, 28/06/2002 שעה 6:53) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
שימו לב לתגובות לכתבה במעריב | |||
|
|||
הן חושפות לא פחות מהכתבה עצמה ובראש ובראשונה התגובה של ''תלמיד מבית ספר אחר''. הנ''ל חושף לפנינו שהמדובר בתופעה מקובלת ונפוצה בבתי הספר בתל אביב ( צפון תל אביב ?) שאפילו שם יש לה ''רונדו''. מסתבר שהמיוחד בפרשה הזאת היה שסגנית מנהלת שברה רגל כתוצאה ,אחרת יתכן שזה לא היה מגיע כלל לידיעת התקשורת. | |||
_new_ |
אלי: ראה את מאמרו של ד''ר מיכאל ברונשטיין | |||
|
|||
''פושעי פרנקפורט לדין''. הוא רלוונטי גם לשאלה הנכבדה שהעלית: ברוחו של ד''ר ברונשטיין,שהוא מהוגי הדעות החשובים ביותר בישראל היום, הליברליזם החינוכי הוא גל שעליו רכבו אליטות להגיע לשררה. את מחיר הניסוי על כולנו לשלם. אגב, למנטרה ''דמוקרטיה'' שמאפיינת את השמאל הפוליטי בישראל, מאז רצח רבין, יש אותו יעוד: להבטיח את השלטון לדמוקרטים ולליברלים הגדולים, דליה איציק ואופיר פינס. כשאתה מתבונן על הדמוקרטיה בביתם הפוליטי, במפלגת העבודה, אינך יכול אלא לצחוק צחוק מר על רמתם הירודה של שליחי הציבור שלנו. | |||
_new_ |
כמי שעבד במשך שנים בהסתדרות המורים | |||
|
|||
ונפגש עם מורים רבים מבתי ספר שונים ,אני יכול להעיד שרוב המורים שפגשתי שנאו את מקצועם ולעיתים לא רחוקות את תלמידיהם. וזאת בגלל החופש המוגזם שניתן לתלמידים (ולהורים של התלמידים) בזמן שידיהם של המורים היו תמיד כבולות לחלוטין. התוצאה ההפרעות והאלימות של התלמידים גרמו למורים לאבד בתוך זמן קצר יחסית כל חשק אמיתי להמשיך ללמד ( ולכך לא היה בהכרך קשר למשכורת השערוריתית גם היא )והתוצאות ניכרו היטב בשטח ועל גבם של התלמידים שבאמת רצו ללמוד. במהלך עבודתי בהסתדרות המורים הייתי מעורב בפרוייקט שמתפקידו היה לנסות להביא לשיפור במעמדו של המורה וביחס החברה אליו ,אך ברור היה שאחד הגורמים שימשיכו למנוע כל שיפור במצב הקיים ,היה החופש הבלתי מוגבל שניתן כיום בבתי הספר לילדים ולהוריהם כנגד הצוות המקצועי. | |||
_new_ |
בעניין מסיבת הסיום... | |||
|
|||
ללא קשר לוונדליזם, למה צריך בית-הספר להיות מעורב במסיבת הסיום? ירצו התלמידים, יחגגו. לא ירצו, לא יחגגו. בית-הספר צריך לארגן (לכל היותר) ערב חלוקת תעודות, אולי עם ליווי מוזיקלי קליל ומכובד, ותו לא. ארגון מסיבה שהתלמידים, במקרים רבים, אינם מעוניינים בה (הם ממשיכים משם היישר למסיבות משלהם), תוך גביית תשלומים מההורים עבור ה''הפקה'' (החובבנית להדהים, בד''כ) נראה לי מיותר לחלוטין. (נדמה לי שאצלי בתיכון, למשל, הסיבה היחידה למסיבת הסיום היתה האספירציות האומנותיות של המורה לספורט, שראה בעצמו במאי מוכשר). | |||
_new_ |
מסיבות. | |||
|
|||
שלום רב מר.כהן. מההכרות שלי עם הנושא, מסיבות הסיום שינו את פניהם לחלוטין בשש שנים האחרונות ואולי אף בתקופה קצרה מזאת. ברוב המקרים המסיבה הופכת להיות מעין גירסה ישראלית, לכמה צפוי, הטקס האמריקאי הידוע, ושלא נאמר, שמאלצי וקיטשי להחריד כפי שהאמריקאים יודעים גם להדגיש. ערב זה כולל מסיבות מפוארות במלונות תל-אביביים בעיקר, אירוח של בדרנים מדרגה גבוהה [בעלי תוכניות בטלוויזיה, תת-מנחים, וכו'], כיבוד, מחוייבות לשמלות וחליפות מצד התלמידים, וכן עוד דברים רבים. כמובן שעניין זה מתרחש בבתי ספר שאליהם מגיע אוכלוסיה מבוססות+, כאשר הערים רעננה והרצליה ידועות בטקסים המרשימים שהן עורכות, כאשר התיכונים השונים מתחרים זה בזה על הגראנדיוזיות וכו'. וזאת כיוון שמשרד החינוך מאשר לבית ספר לקחת סכום מסויים, די נמוך, עבור מסיבת סיום מהתלמידים, על פי חוזר מנכ''ל. בתי הספר במקרים רבות משלשים ואף מרבעים את הסכום הזה. למותר לציין, שגם אם משפחה ממוצעת או פחות הצליחה לתת לבנה/בתה את הסכום הנדרש מבית הספר עבור כל תלמיד על מנת שישתתף, לא בטוח בכלל שתוכל לעמוד בשאר ההוצאות הנראות ברורות מאליו, כמו הלבוש מלעיל ואף אמצעי תחבורה מפוארים, החל ממכוניות מושכרות ועד נהג לימוזינה פרטי לזוג/רביעייה, שהפכו מסמל סטטוס לנורמה. האירוע נחשב ה''שיא'' של שנת הסיום, ואף תלמיד בבתי ספר בהם מתרחשים אירועים מסוג זה, והמספר של אלו עולה מדי שנה וכבר גבוה גם ככה, איננו מחמיץ אותו, או מעלה בדעתו לעשות מסיבה משלו. כמובן שיש מסיבות אחר-כך, ודברים דומים. יצויין כי קיימות התארגנויות של תלמידים היוצאים כנגד אירועים נוצצים [מדי] אלו, המתבטאות, למשל, בהפצת כרוזים לבתי ההורים. בברכה, נתנאל. | |||
_new_ |
אני כתלמיד חייב להסכים | |||
|
|||
אבל רק לחלק מהדברים, אני לומד בתיכון ''שוהם'' שנחשב תיכון טוב בין העשרים הטובים וכו' וכו', המשמעת באמת לא קיימת, התלמידים צועקים על המורים, או להפך, לא משנה לא החופש(הבאמת חביב אם יותר לי לציין) אלא רמת הלימודים, מה מלמדים בהיסטוריה? בתנ''ך? תקבולת נרדפת, שמלחמת ששת הימים גרמה לבעיית הפליטים(באמת!) וכולי, אני שואל אותי ואתכם, איך זה, שאני, תלמיד רגיל שאפילו מחברת אין לו, יכול לעבור את ''הבחינה הקשה ביותר'' בתיכון בלי ללמוד יום אחד, לא למגן, לא לבגרות במתמטיקה ובהיסטוריה(נו טוב, שיננתי בבוקר את חוקי נירינברג), הרמה היא המשנה, לא החופש או המשמעת למה אני, נער ישראלי צריך ללמוד את חוקי נירינברג, למה לימודי השואה הם בדיחה? למה לימודי המלחמות הראשונות הן כה שטחיים? מה למדנו על מלחמת השחרור? תכנית ד'? איפה הלימודים על דרכה של ישראל בשנים הראשונות? למה דילגו על מלחמת קדש? למה לא למדנו כלום על מלחמת ששת הימים, על יום כיפור, על לבנון, מה קרה, עברו מאתיים שנה, על מלחמת ששת הימים לימדו שנתיים(!) אחריה, על יוה''כ אי אפשר ללמד אחרי שלושים שנה? איך אתם רוצים שאנשים יאמצו תפיסה לאומית? על סמך מה? ממה? ממי? לא למדתי דבר מהתיכון, לא על העם, לא על הארץ, דברים בסיסיים, כמו חבלי הארץ, התנ''ך, על מרד בר כוכבא, מרד החשמונאים, למה ילד מבריק מסביר לי שבני ישראל מעולם לא דיברו עברית? ושניצחון המכבים על היוונים הוא ניצחון חשוכי התרבות והדת על הליברליזם והסובלנות? איך זה שנערה המתראיינת בטלביזיה אומרת ששבועה לדגל(לבנת העלתה משהו שכזה) מזכיר לה משטרים חשוכים? כמו מי? כמו אמריקה? איך אנחנו נראה את עמנו את ארצנו בעתיד? אנו נטולי ידע ושורשים, חסרי הבנה ויכולת הבנה, הרי מגדלים את דור הג'ובניקים הבא כשילדה אומרת בשיעור חינוך שמגיע לפלסטינים מדינה כמו שלנו הגיעה, אתה מבין, אתה מבין את אפסותה של מערכת החינוך אומה הנוטשת את ערכיה הלאומיים, אנשיה ינטשו את ערכיהם האנושיים | |||
_new_ |
על סמך דבריך אני למדה | |||
|
|||
שבית הספר טוב משחשבתי. ההגדרה המדוייקת למה שאתה מכנה 'לאומיות' היא לאומניות. ואת זה נראה שרכשת גם בלעדיו. | |||
_new_ |
הרי לך כל לאומיות היא לאומנות [*] | |||
|
|||
[*] ביטוי לא הולם הושמט מסוף תגובה זו. (המערכת) אז אל תגיד ה''בית ספר טוב משחשבתי'', כי הקוסמופוליטים שלך אלו הם הילדים המספרים בדיחות על ''קורבנות השלום'' השואה, אלו המעשנים סמים, שבזים לארצם, מולדתם, לעם, ''ללאומנות'' אלו האנשים שמרביצים לערבים במחסומים מקללים את המורים, ששונאים ''משופמים'' ועוד ועוד, זהו הנוער ''שלך'' | |||
_new_ |
ניר: כאדם בוגר אנסה להשיב בדרך ארץ | |||
|
|||
לידיעתך, תלמיד יקר, יש לי בת בת שבע עשרה. ולמרות שדיעותיה רחוקות שנות אור מדיעותיך, היא נערה חיובית, שאינה מקללת אנשים בכלל ומשופמים(?) בפרט, אינה משתמשת בסמים. היא כן מוסיקאית קלאסית מצטיינת, תלמידה סקרנית ומוכשרת, ומיכולת הביטוי שלה, יקירי, אולי היית אתה ללמוד דבר או שניים על דרך ארץ. * ותודה למערכת על ההשמטה. | |||
_new_ |
''דרך ארץ'' [*] | |||
|
|||
[*] מתגובה זו הוסרה פניה למערכת שאינה רלוונטית לדיון זה . [המערכת] דוגמה פרטית איננה משליכה על הכלל, חשבתי ''שכאדם בוגר'' את אמורה לדעת זאת, בכל מקרה אינני מכיר את בתך, אני רק מקווה שאת ''דרך הארץ'' שלך ושנאת הלאום היא לא ירשה ממך בכל מקרה, רוב השמאלנים-אנרכיסטים-סוציאליסטים-מרצניקים-שינויניקים-וסתם כאלו ב''אבודה'' שאצלנו בבית הספר, סובלים משנאת לאומית לעמם עצמם, וכמובן גם לשנאת הערבים מה לעשות, אתה לא יכול לתעב את עצמך(במקרה שלך, את העם שלך) ללא לתעב את הזולת | |||
_new_ |
ניר: לסיום, עד שתתבגר | |||
|
|||
אינך מכיר את המקרה הפרטי, אבל בהכללות אתה פשוט ''ענק''. כל מי שחושב אחרת מניר הוא שמאלן, שונא יהודים, גזען ובקצרה: אנטישמי. קצת דרך ארץ באמת לא תזיק לך - לפחות במובן של תרבות ויכוח. ניסיון להעביר את הדיון לפסים אישיים ולניתוח אישיותי - שאותה אינך מכיר - מעידות על קושי להגן על התיזה שלך. ומכיוון שאין לי את האנרגיה להתווכח עם נער שעדיין לא מסוגל להפריד בין אישיותו של אדם ובין תפיסתו הפוליטית, ושעולמו צבוע ב''מגוון'' צבעים של שחור ולבן (וזו לא הכללה, יש בני נוער שכן מסוגלים), בו נסיים את הדיון כאן. | |||
_new_ |
להקיש ממעשה אחד על חברת | |||
|
|||
בני הנוער זו הכללה נוראית. גם אם רצית להצביע על מגמה, רצוי להביא טיעון המבוסס על נתונים. כולנו היינו פעם בני נוער, ועל כולנו אמר דור ההורים ''זה נוער?...'' ואם להיכנס לבעיות משמעת, אלימות, ואנדליזים וכו', מטופש לחשוב ששינוי המגמה בבתי הספר תשנה זאת. נוער זה בתוך עמו הוא חי - ודי לחכימה... | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |