פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מדיניות השטחים הפתוחים
יובל ברנדשטטר (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 16:00)


מדיניות השטחים הפתוחים

ד''ר יובל ברנדשטטר



מתקפת הקסאמים על מערב הנגב הולכת וגוברת. למרות זאת לא נראה ששר ה''ביטחון'' מתרגש יתר על המידה, כדיוק כמו קודמיו לתפקיד, פרץ ומופז. הסיבה: מרביתם של הקסאמים נופלים בשטחים פתוחים ואינם גורמים לנזק או הרג של ממש. הקסאם איננו מוצר מדף של תעשיית נשק. הקסאם הוא תוצר של תעשיות ביתיות השומרות בקפדנות על התקנים הנמוכים ביותר של עבודה ערבית, ולכן הוא לא מדויק ולא מכוון, כל כולו אמצעי להטלת טרור באוכלוסייה אזרחית. ואכן האוכלוסייה האזרחית זועקת לעזרה, אלא שמדיניות השטחים הפתוחים מונעת התייחסות משמעותית לבעיה.

על כן יש לי הצעה כיצד לפתור את בעית הקסאם. להפוך את כל השטח בו הוא עתיד ליפול לשטח פתוח. למשל, אפשר להפוך את שדרות לשטח פתוח, ובכך למנוע פגיעה בנפש או רכוש. אפשר להפוך את נחל-עוז לשטח פתוח, ואז למי אכפת אם יפלו בו קצת קסאמים. גם את אשקלון אפשר להפוך לשטח פתוח, ובכך למנוע פגיעות בנפש ורכוש, והכל יבוא על מקומו בשלום.

כיצד אני יודע מראש שהפיכת מערב הנגב לשטח פתוח תפתור את הבעייה? עובדה, איש לא יודע אם נופלים קסאמים על גוש קטיף. פעם היו שם אנשים ובתים ורחובות ובתי ספר ותעשייה וחקלאות.. קסאמים ופצמרי''ם היו פוגעים שם לעתים מזומנות, ולעתים גם בנפש ורכוש. הבעיה נפתרה לאחר שכל השטח הפך לשטח פתוח. עכשיו איש לא מדווח על פגיעות בנפש או רכוש בגוש קטיף כי זה שטח פתוח, הצלחה רבתי של מדיניות השטחים הפתוחים.

האמת, אפשר כך לפתור את כל הבעיה של ארץ ישראל. להפוך את כולה לשטח פתוח, ואז לאיש לא יהיה אכפת אם הקסאמים קטיושות הגראדים ואטומים יפלו בה.

על פי הגישה הריבונית, כל שטח מארץ ישראל ראוי להגנה. על פי הגישה של מדיניות השטחים הפתוחים, אין שטח של ארץ ישראל ראוי להגנה מכיוון שאפשר לעשות כל שטח לשטח פתוח. השיקול היחיד לצורך הגנה הוא הערך הנדל''ני של השטח המועמד להפוך לפתוח, לכן על העזריאלי יש צורך להגן ועל מרכז קניות שדרות אין צורך להגן. יתר על כן, ככל שערך הנדל''ן של שדרות יורד, בשל הקסאמים, ערך העזריאלי עולה, ערך מגדלי אקירוב עולה, ולכן אין הגיון, מבחינת תושבי מגדלי אקירוב, ושוכרי המשרדים במגדלי העזריאלי, להגן על הנגב המערבי.

עכשיו הבנתם את מדיניות השטחים הפתוחים?




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


no mans land
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 16:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך שליד גבולות המדינה יהיה שטח הפקר, רצועה בעובי כמו של המים הטריטוריאלים - 22 ק''מ, אפשר 11 ק''מ מצד אחד של הגבול ו-‏11 ק''מ מהצד השני, זה יהיה אזור מת, לא יהיה בו איש, זה יהיה אזור מלא מוקשים, מי שיכנס אליו חשוב כמת, מי שירה אליו לא יפגע באיש, 20 ק''מ זהו בערך הטווח של הרקטות הביתיות ובמקור גודל המים הטריטוריאלים נקבע גם לפי טווח יריית התותח. יש רק בעיה אחת, לא ברצועת עזה, אשקלון נמצאת במרחק 20 ק''מ ממנה, הבעיה היא בשרון, שם המרחק בין הקו הירוק לים הוא 10 ק''מ באזור הצר ביותר, אין באזור המרכז מספיק מקום לשתי מדינות עצמאיות וריבוניות.
_new_ הוספת תגובה



no mans mind
סתם אחד (יום חמישי, 18/12/2008 שעה 17:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריכים לספור את ה-‏11 ק''מ מנהר הירדן. אז ככה רק את אלה שבעזה נצטרך להזיז לים.
_new_ הוספת תגובה



no mans mind
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 1:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העזתים אוהבים דגים.
הם יסתדרו טוב בים.
_new_ הוספת תגובה



no mans mind
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 8:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השתגעת?
אפילו עם דגים הפלסטינים לא יוכלו להסתדר!
הם יגידו לדגים שהפלסטינים היו בים לפניהם!
לא חראם על הדגים?
_new_ הוספת תגובה



no mans mind
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 18:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

5 ערבים בים - Pollution
5 מליון ערבים בים - Solution
_new_ הוספת תגובה



הבעיה שלך שאתה לא מבין את ההבדל
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 9:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין גוש קטיף למערב הנגב, או שאתה סתם מיתמם.

וחוץ מזה, המלחמה לא תברח, אז אתה יכול להירגע. את מנת הדם יתכן ותזכה לשתות.
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 10:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שתדע את האמת .
במלחמה נשפך הרבה דם , הרבה פצועים ונכים , הרבה כסף הולך לטימיון ולכן המלחמה מכוערת , אבל במלחמה גם יש לצד המנצח רווח גדול לכן היא משתלמת . אז מה שיוצא בקיצור זה המשפט הבא -
המלחמה מכוערת אבל משתלמת .

וככה זה בעולמנו היחיד הקיים .
כל מה שיש סיכוי להרוויח ממנו , נעשה !
אם היה שיקול מוטעה אז ''איזה באסה , איזה נאחס'' ואם הצליח אז ''סבבה'' .
זה אכזרי , ציני ומגעיל , אבל הכל אמת .
ולכן ההטפה נגד מלחמות והשאיפה לשלום נמצאת מלכתחילה בנחיתות .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 11:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה,
זה חבל לראות שעולמך כה צר. הכל ''אכזרי, ציני ומגעיל...''

1. אתה מצהיר שוב ושוב שהמלחמה ''מכוערת אבל משתלמת'' - הווה אומר,
הכרחית ואפילו רצויה.

2. אתה גם מצהיר השכם והערב שיש צורך בהגברת הילודה היהודית, כדי
'להשלים את החסר'.

ולכן יש לי שתי שאלות, הנוגעות לקיום הכוונות של הכותב עצמו (האם הוא נאה
מקיים או רק נאה דורש):
[..}

אתה מבין,
יש לי בעיה עם אנשים ששולחים אחרים לקרב, מתוך סיבות אידיאולוגיות
נאצלות יותר ונאצלות פחות (במקרה שלך, פחות). מנסיוני אנשים כאלה
הם הפחדנים הכי גדולים - פטריוטים של כורסה, אידיאולוגים של התפשטות
הגזע העליון על חשבון הדם של הנערים המגוייסים אצלנו ואצל אוייבינו.

ואם תפישתך דורשת מעורבות אישית ברמה כה גבוהה: ההשתתפות
במלחמה, או העמדת צאצאים, אז ההגינות מחייבת את הכותב לשקיפות
מוחלטת בנוגע לדוגמא האישית שהוא נותן.

זה שאין לו ילדים (או ילד אחד וחצי כמנהג הבורגנים) אינו יכול לדרוש
בכיכר בעיר מכלל הציבור שיכבירו צאצאים. זה נקרא צביעות.

וזה שידו לא אחזה בנשק, או ששמר בבודקה בכניסה לצריפין, רצוי שלא
ייעץ לעם ישראל לחיות במצב לוחמה מתמיד.

אתה מאשים את הכותב בכך שאינו מזוהה. ובכן תזדהה.
'testify' כמו שאומרים האמריקאים.
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 14:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מזוהה . שמי מופיע בתחתית המסר שלי .
מי אתה ?

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 16:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן אתה מזדהה בשם המופיע בתעודת הזהות שלך,
אך אינך מזדהה כמי שאכן לא רק נאה דורש אלא נאה
מקיים.

היות ואתה ממליץ ליהודים בישראל להתקיים במצב לוחמה מתמיד,
האם דבריך מבוססים על נסיון צבאי או בטחוני אמיתי? בדרך כלל אזרחים
הדוחפים אג'נדות של מלחמת כל בכל הם אנשים שלא חוו מלחמה.

היות ואתה דוחק בנו להעמיד צאצאים רבים ככל האפשר, האם הינך
נוהג בהתאם?
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 10:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדון ''סתם אחד''
שמי אריה עירן ואני אספר לך פרטים נוספים רק כאשר אתה תכתוב את שמך מתעודת הזהות שלך . זה כמובן תנאי הכרחי אך לא תנאי מספיק !

בתשובה לטענתך ''בדרך כלל אזרחים הדוחפים אג'נדות של מלחמת כל בכל הם אנשים שלא חוו מלחמה'' היא שגויה בכמה אופנים .
1-אייזנהאואר לא הרג גרמני מעולם . רבין לא הרג ערבי מעולם . היטלר הרג אנגלים וצרפתים . לינקולן לא הרג ''קונפדרטיביים'' . נפוליאון הרג צרפתים . רוזבלט לא הרג גרמנים ולא יפנים .
מה זה אומר ? שאין קשר בין נסיון בשדה הקרב ובין ''דחיפת אג'נדה של מלחמה''
אגב אג'נדה זה ''סדר יום'' ואני מציע ''מדיניות'' .
2- שום ניסיון קרבי אינו מקנה הבנה מדינית . מוטה גור לא הבין וגם יוסי פלד יבדל לחיים לא . כך גם ברק וגנרלים אחרים . בן-גוריון שלא היה חייל דווקא הבין . צ'רצ'יל שצבר ניסיון במלחמת הבורים פישל בענק בדרדנלים . מק-ארתור לחם ביפנים כמו שוחט פרות עם סכין גילוח אבל טרומן מהמכולת במיזורי גמר את היפנים בשני זבנגים .
3- אני מציע מדיניות הגיונית ואם אתה מתנגד לה בבקשה הדלת פתוחה לטיעוני נגד הגיוניים . מצבי האישי לא חלק מהטיעונים שלי .
3א' - מספר היהודים פחת בשואה לכן יש להגדילו .
3ב' - בהשקעה של 1 מיליארד שקלים בשנה ניתן להגדיל את הילודה של היהודים בישראל ב-‏40.000 בהשוואה לתקציב הביטחון שהיה 35 מיליארד זו השקעה מצויינת ומדיניות נבונה .
3ג' - אני מודה שהמלחמה מכוערת . אך אי אפשר להראות שהיא אינה מועילה למנצח . לכן מלחמות מתקיימות לכל אורך ההיסטוריה . כולם רוצים את הניצחון ופירותיו .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 12:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון ששמך אריה עירן,
אך זה גם נכון ששמי, בהתאם לחוקי האתר,
הוא 'סתם אחד'.
ובהתאם לחוקי האתר, מותר, ואף רצוי, שאפנה
למשתתף אריה עירן ואבקש ממנו לאשר
שאכן הוא לא רק נאה דורש אלא גם נאה מקיים,
היות וטענותיו ותכניותיו הן מסוג הטענות והתכניות
הדורשות הקרבה אישית מכל משתתף שישקול לפעול
לפיהן.

אם אריה עירן אכן כותב באתר כדי לשכנע אותנו שיש
להרבות בצאצאים גם על חשבון דברים חיוניים אחרים,
אז הציפייה ממנו שיקיים את שהוא מטיף לאחרים היא
ציפיה תיקנית לגמרי.

בעניין מצב המלחמה המתמדת לו שואף עירן, אין כאן שאלה של
מומחיות בענייני לוחמה, כמו שיש עניין ידוע, או סמיכות עניינים
ידועה בין ההתנסות הממשית במצבי לוחמה לבין הבגרות
האישית הנדרשת ממי שאכן שולח אחרים לקרב. מנסיוני למדתי
שאנשי השלום העקביים והיעילים ביותר יצאו משורות לוחמי צה''ל,
היות ונסיון המלחמה הממשי עושה משהו לאדם - גורם לו להכיר
במקריות ובשרירותיות לעיתים של ה'תיאוריות' והפרוגרמות הפוליטיות
שמביאות גברים ונשים אמיצים להיהרג בשדה הקרב.

הבעיה היא שכאשר קוראים את מה שעירן כותב על המלחמה, נוצר הרושם,
ותתקנו אותי אם אני טועה, שלא רק שאין לו מושג על מה הוא מדבר, אלא
שמעולם לא עצר לחשוב, ולו גם לרגע, על המציאות הממשית של שדה
הקרב - מציאות אותה הוא חוזה עבורנו בהתלהבות. וההתלהבות הלא-מלומדת
הזאת של עירן בעניין הזה היא החשודה בעיני.

הקלות בה אריה עירן מתווה עבורנו בהבל פה עתיד של 'דם אש ותמרות עשן'
היא אותה הקלות הבלתי נסבלת שבה הוא מדבר על גירוש של ארבעה מליון
פלסטינים מארץ ישראל (וזאת מבלי למנות את הערבים אזרחי ישראל אשר אותם
היה עירן כמובן גם שש 'לפנות').

ובכן,
אם אריה עירן אכן כותב באתר כדי לשכנע אותנו שיש
להרבות בצאצאים גם על חשבון דברים חיוניים אחרים,
אז הציפייה ממנו שיקיים את שהוא מטיף לאחרים היא
ציפיה תיקנית לגמרי.

ומותר לקוות שנקבל סוף-סוף תשובה לשאלה הישירה:
האם זה מוסרי בעיני אריה עירן לגרש ארבעה מליון תושבים
פלסטינים של הגדה ועזה מבתיהם כדי 'לפנות מקום' ליהודים?
_new_ הוספת תגובה



ברק או במה: ניסיוני לימד אותי
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 8:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלוחמי צה''ל סיפקו גם מנהיגים שלא האמינו בשלום הפלסטיני
יותר משהם מאמינים לך. אינני רואה טעם לשימושך בטיעון כזה חסר שחר.מאחר שצה''ל הוא צבא העם, יצאו ממנו גם ימנים ואיכותיים וגם שמאלנים ופגומים.
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 9:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלבד הקישקושים שלך נגד אריה עירן שמציב מדיניות - מה יש לך להציע נגד עמדתו?
יש לך מדיניות מלבד כניעה רופסת למצב ובריחה מדיון בו ?
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 9:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם זה מוסרי לגרום למצב שבו ערבים ויהודים נהרגים מדי יום?
האם זה מוסרי לשמר מצב כזה?
האם זה מוסרי לתחזק אותו,כפי שהשמאל עושה?
''גירוש'' של ערבים יכול להתבצע בהסכמתם כעיסקה הכי טובה בשטח.גם היום רבים מהם רוצים להגר והחמס עם אשפ לא מאפשרים להם.כי זה יהרוס להם את המלחמה ואת המשך שפיכות הדמים
הם גם מוציאים להורג כל מי שמוכר את אדמתו ליהודים...
במקרים האלה - השמאל משתף פעולה עם החמס ועם אשפ
זה מוסרי?
_new_ הוספת תגובה



ברק או במה: רבין הרג רק יהודים
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 8:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן הוא הפך לאליל השמאל,
אבל רק לאחר שקיים את אמונת
השווא שלהם ש''יש עם מי לדבר''.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא יכול לענות ישר לעניין?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 13:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה אתה מתפתל ומשנה את כיוון הויכוח כשזה לא נוח לך?
תזדהה, ככה הוא ביקש ממך.

אפרים יעקב
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 14:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל שאריה עירן זקוק למליצי יושר. חברה לצים, תנו לאתון לדבר.
אני עדיין מחכה לתשובה לשתי השאלות,

1. אם אריה עירן אכן כותב באתר כדי לשכנע אותנו שיש
להרבות בצאצאים גם על חשבון דברים חיוניים אחרים,
אז הציפייה ממנו שיקיים את שהוא מטיף לאחרים היא
ציפיה תיקנית לגמרי.

2. האם זה מוסרי בעיני אריה עירן לגרש ארבעה מליון תושבים
פלסטינים של הגדה ועזה מבתיהם כדי 'לפנות מקום' ליהודים?
_new_ הוספת תגובה



בעוד אריה ענה לך בפירוט אתה ממשיך להתחמק
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 14:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפרים יעקב
_new_ הוספת תגובה



אריה לא ענה לשתי שאלות פשוטות
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 14:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אריה לא רוצה לענות, או שתשובה עניינית עלולה להביכו,
שיאמר כך.
אך להעביר תירוצים מתירוצים שונים לכך
שהוא לא עונה, ועוד באמצעות 'מתווך'
בשם 'אפרים יעקב' זה מיותר.
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 18:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מתייחס לפנייתך אל הטיעון האישי .
אין לי ספק שהיאחזותך בסתר יש לה סיבה ציבורית . לכן דווקא בגלל זה חשוב שתזדהה .
זה עדין אינו תנאי מספיק שתקבל תשובה ממני עלי .
---------------------------------------------------
באשר למוסר
עד שלא יובהר מה הוא מוסר , התשובה לשאלתך האחרת חסרת ערך .
אחרי הבהרת מושג המוסר אפשר לענות לשאלה זו .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 19:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לתומי חשבתי שהחלק העיקרי בהגדרת המוסר האישי,
הוא היותו 'אישי'.

ז''א שאין הגיון בדחיית הדיון בהגדרת המוסר למקום או מועד
אחרים. אדם שאינו יודע מהם גבולות המוסר האישי שלו, הוא
לא רק אדם אבוד, אלא אדם העונה להגדרה של 'חסר מוסר'.

ואשאלך בפעם החמש מאות:
האם מוסרית בעיניך התכנית לגירוש ארבעה מליון פלסטינים תושבי
יהודה שומרון ועזה, על מנת 'לפנות' מקום ליהודים?

יוסלה
(הנה, הזדהיתי בשמו המלא והנכון).
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 19:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדקתי . אין בישראל אדם ששמו ''יוסלה'' .

המוסר האישי שלי , הוא שלי . בלי שאדע מה בעינך מוסר או מה בכלל מוסר לא תקבל תשובה . זה לא ברור ?

אריק
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 19:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה הוא שם נפוץ, אך אני בטוח שבישראל של היום
השם אריה יותר נפוץ. אל יתהדר אדם בשמו, פן יהפוך לרועץ.

מלכתחילה שאלתי אליך היתה מנוסחת כפניה למוסר האישי שלך:
שאלתי ''האם לפי דעתך זה מוסרי....'' ולא 'האם לפי הדיעה הרווחת כיום
בקרב אחרוני הפנסיונרים בחיפה זה מוסרי...'

כאשר שואלים אותך מה דעתך שלך בנושא מסוים, אין מצפים
שתענה בשמו של מישהו אחר. ביחוד כאשר השאלה נוגעת למוסר.
_new_ הוספת תגובה



ע.מישקולן: אתה בטוח שעניין יוסלה ואריה?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 1:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אתה שוב טועה ומטעה את הציבור.
זה מעשה בלתי מוסרי בעליל.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 1:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אמר למי ולמה, ואם אין אני לי מי לי.
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 4:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי שתעמוד בתנאי סף לא תקבל תשובות .
הדדיות הוא הראשון בתנאים .
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 10:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בענין השמות וההזדהות.

יהודים שהגיעו לארץ במחצית הראשונה של שנות העשרים, שינו או ששינו להם
את שם המשפחה. כינו זאת בשם החיובי 'עיברות', כאשר למעשה נעשתה כאן
פעולה של גרימת נכות - קטיעה של הרצף הנורמלי של חיי השם, המורשת
התרבותית בה נוצר, ועימה המורשת החיה של המשפחה נושאת השם.

אבי שינה את שמו באחת וללא היסוס, אך אני מעולם לא הרגשתי בבית עם
השם החדש שהוא השם לתוכו נולדתי בלא יודעין. נוצר בישראל החדשה והמתחדשת
עולם שמבחינה לשונית טהורה הוא מין 'לה לה לנד' של שמות חסרי עיגון ממשי
בהסטוריה האמיתית של המשפחות הנושאות אותו. וזה הוביל כמובן ליחסים
מוזרים ומעוותים משהו בין אזרחי המדינה הקטנה ש'עיברתו' את שמותיהם
באחת, במין אקט קולקטיבי של התאבדות סמנטית.

אכן הושגה המטרה המוצהרת: ניתוק מוחלט מהעבר ה'גלותי'. אך הניתוק הזה
חילחל כמובן וגרם לניתוק דומה בין כל אדם לעצמו - כי האדם הוא שם
משפחתו.

אם ניישם את הרעיון המובא למעלה בקיצור רב, לעניין ההזדהות ב'שם המלא
והנכון' שדורש הכותב אריה עירן ממני, הרי שצפויה לנו הפתעה. כצפוי,
האטימולוגיה של השם 'עירן' מובילה לשומקום, או לבית הקברות של השמות
העבריים המפוברקים. 'עירן' אמור היה להיות תרגום או 'עיברות' של השם
הגרמני Frühauf, שפירושו, אם אינני טועה, מוקדם- משכים, או קם מוקדם.
(ולא אכנס כאן לאפשרויות של בדיחות בעניין התרנגול). שם יפה לכל הדיעות,
- מקרה מרענן בתוך הים של שמות יהודים גרמניים שמורים בעיקר על יעודו
המקצועי של הסבא של הסבא שהיה חייט או נפח או סתם עבד בפלחה כפועל
בדרום גרמניה של התקופה הפיאודאלית. 'משכים קום' זה שם יפה היות
והוא מורה על פעולה שיש לה משמעות סמלית מעבר להוראת המלאכה או
המקצוע של בעל השם.

ואיך כל זה נוגע לענייננו? פשוט. - אריה עירן דורש שיוסלה יזדהה במה שעירן
מגדיר ה'שם המלא והנכון'. אך מהו בדיוק השם המלא והנכון, או ליתר דיוק,
מהם השמות המלאים והנכונים של עירן ויוסלה?

אני טוען ש'יוסלה' הוא השם האותנטי יותר בכל הוויכוח הזה, היות וזה השם
שאני בחרתי לעצמי (לא סתם כינוי, אלא שם) מתוך מודעות למשמעות
ולהסטוריה ולצליל של השם. זה מתאים לי. לא עיברתו לי את זה, ולא המציאו
לי את זה, לא בני משפחה ולא פקידי סוכנות. והיות והשם גם נשמע טוב בחלל
הווירטואלי יש התאמה מלאה בין השם לבין סגנון כתיבתי שהוא גם קצת ישן
וקצת חדש.

אך באשר לאותנטיות של השם 'אריה עירן', זה כבר סיפור אחר, כי 'עירן' כאמור
זה עיברות של פריהאוף, ובכך הוא משקף את זהות הכותב רק באופן חלקי
מבחינה הסטורית ואישיותית (אנחנו ההסטוריה שלנו). יוסלה לעומת זאת
הרבה יותר מחובר לשם שלו.

אסור לשכוח גם שהחוקים של הקיום בחלל הווירטואלי הם שונים מחוקי הקיום
בעולם של העצמים הדוממים והזומבי'ס שנעים בינותם וקוראים לעצמם
'אנשים'. כאן, באתר, ובכל מקום אחר ברשת, כל אחד הוא הגיבור שתמיד
רצה להיות. זו אולי גם הסיבה שהרוע והגועל נפש יוצא לאור דווקא בחלל
הווירטואלי, בעוד שבשיחת סלון רגילה ההרגל של שמירה על 'חשאיות' מסויימת
של המאוויים הכמוסים היה נכנס לפעולה.

עירן מוצא עצמו במילכוד מסוים היות וזהותו כחיפאי ידועה, ולרועץ לו העובדה
שיוסלה 'חי' באינטרנט וטוב לו. שכר הדירה הרבה יותר נמוך, ואיכות החיים
והשירותים המוניציפליים משופרים בהרבה. יש תמורה עבור האגרה.
ואם יוסלה היה חושק בחיי בן תמותה, היה אולי עובר לגור בחיפה במרכז
הכרמל, בבית משותף בן ארבע קומות, בצל עץ האורן התורן.

אני מקווה שעניין הזהות עכשיו יותר ברור. מתחזים יש לנו מספיק. ויוסלה יכול
להבטיח שאין לו כוונה ל'התרבות' או להשתכפל לצורך ההשתתפות השוטפת
באתר (כפי שמשתתפים אחרים עושים בדרך קבע). אך שכחתי, הרי, שלאריה
יש זהויות נוספות באתר,- 'חזי הרצליה' למשל. כך שבעניין הזהות
(וההזדהות ב'שם המלא והנכון') אריה עירן מתחיל להיראות מטושטש
יותר ויותר.

ומה שמעוות עוד יותר זו העובדה שעירן מעמיד את ענין הזיהוי
כתנאי להשתתפותו בדיון כאחד האדם. הוא משתמש בענין הזהות (אשר
הוכח כאן כמופרך) כתירוץ שלא לענות על השאלה הישירה:

האם זה מוסרי בעיניו של אריה עירן לגרש ארבעה מליון פלסטינים תושבי
הגדה ועזה על מנת 'לפנות מקום' ליהודים?
_new_ הוספת תגובה



ארוך כמו שרוך ולא קושר אפילו נעל .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 18:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משכים קום הוא תכונה תורשתית העוברת במשפחתי . לכן סביר שאחד מקודמי במשפחה קיבל את השם Fruehauf . עירן הוא תרגום מצוין ומכיל את המשמעות והמקור של השם בעברית . זה מופיע בת.ז. שלי ובמקומות אחרים .
השם יוסלה שבחרת לך לזיהוי באתר מענין את הנעליים שלי . אתה יודע שאני גר בחיפה ופרטים אפשריים נוספים כי שמי מתעודת הזהות הוא שמי באתר . קיומך באתר הוא בעל ערך מוגבל . ערכך המלא הוא אתה ממש . שמך בתעודת הזהות ומשם אל תכונות נוספות שאתה מסתיר בהקפדה מאומצת .
אני עשיתי מעשים ציבוריים וקל למצוא אותם . כך עוד אחרים . אתה בסבירות גבוה מתבייש במה שאתה ולכן מסתיר את זהותך .
דבר אחד ברור מהמגילה האחרונה שלך
אינך מקבל דברים שאומרים לך
וזאת אתה עושה בפשוטים ובסבוכים .
כבר כתבתי ''חזי מהרצליה'' אינו אני !
ואתה בטימטום ממשיך בזה .
_new_ הוספת תגובה



[•] ארוך כמו שרוך ולא קושר אפילו נעל .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 19:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מה לעשות עירן. עלינו להתייחס אליהם בסבלנות ובסובלנות.
בכל זאת ולמרות הכל.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מי שמתפתל כמו שרוך...
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הצעתי לך בעבר להוכיח שאינך 'חזי, הרצליה'.

ועדיין לא ענית על שאלה פשוטה:

האם זה מוסרי לגרש ארבעה מליון פלסטינים מהגדה ועזה,
על מנת 'לפנות מקום' ליהודים?

נראה ליוסלה שתשובה ישירה לעניין זה לא נקבל מעירן בזמן הקרוב.
גם תשובה לשאלה בדבר הדוגמא האישית שהינך נותן בנושא הילודה
עדיין לא נתת.

וזה הרי כלל לא מסובך.
ואשר לשם:
אתה אמנם משכים קום, 5-5:30 בכל יום,
אך היות והינך ממחזר את אותם הטקסטים והתיאוריות
יום אחרי יום, היית יכול לישון מאוחר ולא היה נגרם כל נזק
לרמת הידע שלנו. העירניות הזאת אינה בהכרח בהירות
מחשבתית.

ואכן עשית מעשים ציבוריים, לא ניקח את זה ממך. אך אל תשכח,
גם דבריך באתר הם בגדר מעשים בחלל הציבורי. ומה שרוב
הקוראים באתר לוקחים עמם בעקבות התגובות שלך באתר
זה מיחזור של 'תיאוריות' פסבדו-מדעיות, הנובעות, לא מדחף
אמיתי ללימוד הנושא, אלא מדיעות קדומות, ומשמשות את מחברן
כתירוץ לתכנון פשעים נגד האנושות. למרבה הצער, נראה שבמכלול
החיים של אדם אחד, הדברים שאמר מותירים את הרושם העמוק ביותר
על התודעה הציבורית. מורשתך הציבורית תהיה מזוהה תמיד עם הקבוצה
הלא כל כך נאורה של כהנא ורחבעם זאבי.
_new_ הוספת תגובה



אל תדאג . חלקי יהיה עם דארווין . . .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 20:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאיפה אתה יודע מה עשיתי בחיים הציבוריים ? אתה מכיר אותי ?

יש כאן שתי גישות ואולי שלוש .
1 - המחשבה ששלום הוא דרך טובה . טובה למה ?
2 - המחשבה שמלחמה היא דרך טובה . טובה למה ?
3 - המחשבה שמה שטוב זה המשך קיום העם .

את זה , הטיעון השלישי אתה צריך לסתור בעזרת נימוקים והסברים לסעיף #1 .

לא בהשוואה להיטלר , לא בהשוואה לגנדי , או כהנא . לא בכינויים כמו פאשיזם או קישקושים אחרים כמו אישיותי או מעשי . כל אלה לא רלוונטיים .

אתה צריך להראות שהמשך קיום העם - זה לא טוב .
ומצד שני
אתה צריך להראות ששלום טוב למשהו . ולהראות שאותו משהו רצוי ונחוץ .

זה כל כך ברור .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



דרווין מתהפך בקברו
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכל תירוצים והטיות.
אתה ממשיך להתחמק ממתן תשובה לשאלה פשוטה:

האם זה מוסרי בעיניך לגרש ארבעה מליון תושבים פלסטינים
מהשטחים על מנת 'לפנות מקום' ליהודים?
_new_ הוספת תגובה



דרווין מתהפך בקברו
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 21:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מוסרי לגרש 4 מיליון ערבים לפלסטין בירדן במידה וזוהי האופציה האחרונה להבטחת החיים והשקט במדינת ישראל. עדיף לנו המשך המלחמה בין שתי מדינות לשני עמים, מאשר ריב בין שני עמים במדינה אחת.

אני מבטיח להמליץ עליך לפרס נובל לשלום כמו שרקיבלו הטרנספריסטים בשנות ה-‏20 בתורכיה-יוון ובשנות ה-‏90 בקוסובו.

סביר שרק טרנספר ערבים יבטיח חיים, ביטחון ושלום.
_new_ הוספת תגובה



דרווין מתהפך בקברו
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 6:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נופל במה שנקרא הכשל הנאטורליסטי .
עולם העובדות הוא בלתי תלוי במה שהאדם חושב עליו . או כמו שלייזה דוליטל אמרה ENGLAND STIL WILL BE THERE WITHOUT YOU .
נדמה לטיפש כמוך שחשיבה מוסרית תגרום לעולם להיות מוסרי .
אין שום קשר בין מעשים ועובדות בעולם הקיים , לבין אשליות שיש לך על מוסר .
כפי שכתבתי בעבר , אתה אינך יודע מהו מוסר . לכן אי אפשר לענות לך על שאלתך שהפכה כבר להעלאת גירה עד בחילה .
לפני תשובה לשאלה זו צריכיפם להתקיים כמה תנאים .
הבנה מה הוא מוסר
בחירה בגישה מוסרית מוצלחת
משמעת לוגית
הדדיות

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



לקח לעירן חצי שנה לענות על שאלה פשוטה
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 13:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''זה מוסרי לגרש 4 מיליון ערבים לפלסטין בירדן במידה וזוהי האופציה האחרונה להבטחת החיים והשקט במדינת ישראל.''
ובכן קיבלנו תשובה, והיא היתה צפויה.
אריה עירן חושב שזה מוסרי לגרש ארבעה מליון
תושבים פלסטינים מיהודה ושומרון ועזה.

-כן, ושכחתי כמעט: ''במידה וזוהי האופציה
האחרונה להבטחת החיים והשקט במדינת ישראל.''

וגם נחשף כאן המניע המדיני למעשה הגירוש:
''עדיף לנו המשך המלחמה בין שתי מדינות לשני עמים, מאשר ריב בין שני עמים במדינה אחת.''

ובכן, במבט ראשון, הבעיה היא כמובן שמדינה איננה יכולה
(ביחוד לא בעולם של היום) לתכנן גירוש המוני של עם שלם
מארצו. אפילו בשלבי התכנון המוקדמים תכנית כזאת תגרום
להחרמת ישראל בעולם, ולניתוק הקשרים עימה לחלוטין ברמה
הבינלאומית. וברור גם שכנסת ישראל לעולם לא תיתן אישורה לתכנית
כזאת.

ומדוע צפויה תגובה כזאת?
אם עירן עדיין לא הבין הסיבה היא פשוטה:
הפלסטינים בשום מצב אינם מתכוונים לעזוב את מולדתם,
כפי שעשרים שנה של אינתיפאדה הוכיחו למעלה מכל ספק.
טרנספר המוני כפי זה המוצע יהיה לכן טרנספר כפוי ואלים.
או בלשון החוק הבינלאומי: פשע נגד האנושות.

אפילו לפי הקריטריונים המעוותים של אריה עירן, טרנספר כפוי
של אוכלוסיה משטח כבוש - נא לעיין במדריך החדש לאמנת ג'נבה -
הוא עברה על החוק הבינלאומי.

ומדוע צפויה תגובה כזאת?
מהסיבה הפשוטה שגירוש הפלסטינים מבתיהם
אינו מוסרי.

וגם נחשף כאן המניע המדיני למעשה הגירוש:
''עדיף לנו המשך המלחמה בין שתי מדינות לשני עמים, מאשר ריב בין שני עמים במדינה אחת.''

נחשפת כאן הבעיה המרכזית של הימין הלאומני בישראל.
רוצים להמשיך ולהחזיק בגדה המערבית,
אך לא יודעים 'מה לעשות עם האוכלוסיה הפלסטינית' -
כאילו שהאוכלוסיה הפלסטינית זה מין נכס העובר לסוחר.

הימין הלאומני רוצה בארץ ישראל שלמה,
אך ללא הפלסטינים. זו האמת הפשוטה.
והפתרון להמשך השליטה הצבאית בשטחים הוא
או הסכם שלום שבמהלכו ישראל תיאלץ לסגת לגבולות '67,
או המשך הכיבוש עד לגירוש הפלסטינים וסיפוח חד צדדי של
הגדה.

וכבר עכשין ברור שהכל נע בכיוון הסכם קבע עם הפלסטינים
וכינון מדינה פלסטינית בצד ישראל.

וידוע ומובן לכל ילד בכיתה ג', שהאפשרות לגירוש מאה פלסטינים
משטחי הארץ, שלא לדבר על גירוש המוני כפוי של 4,000,000
תושבים, אינה קיימת כלל בלקסיקון של ממשלת ישראל, וזאת
לא רק בשל אילוצים מעשיים, אלא בשל העובדה הפשוטה
שמעשה הגירוש ההמוני מוגדר וצרוב בתודעת הציבור המשכיל
פחות והמשכיל יותר בישראל ובעולם, כמעשה לא מוסרי בעליל.

רק אריה עירן[..], חושב שזה מוסרי לגרש עם שלם מאדמתו.
לבד מהחוצפה הגרנדיוזית שיש לאיש,
והיעדר המודעות למשמעות מעשהו, - מה שבאמת מדהים
זו הקלות הרבה, בה חוזר האיש על התכנית [..] שלו,
ומערב אותה שוב ושוב בכל דיון ותגובה, כמין מטבע לשון
מובנת מאליה.

שוביניזם ב'מיטבו'.
_new_ הוספת תגובה



לקח לעירן חצי שנה לענות על שאלה פשוטה
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 15:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה מפריע לך לגרש ערבים?
חצי מהעולם גירש חצי שני בשישים השנים האחרונות.
אז למה אנחנו לא יכולים לגרש את הערבים
שבלאו הכי רוצים לגרש אותך, לו יכלו?!

הימין הלאומי רוצה ערבים בארץ ישראל השלמה.
אבל הערבים לא רוצים. אז צריך לומר להם:
תפדלו, אם אתם לא רוצים אז תלכו לשלום למדינתכם
ירדן פלסטין.

שוב אתה שב לשוביניזם שלך?
למה ליהודים אסור מה שמותר לכולם?
_new_ הוספת תגובה



לקח לעירן חצי שנה לענות על שאלה פשוטה
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 17:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הימין הלאומי רוצה ערבים בארץ ישראל השלמה.
אבל הערבים לא רוצים.''

זה מצחיק לראות לאיזו רמה של תרצנות והצהרות שיקריות
יורדים חברינו שמימין לימין. ''הימין הלאומי רוצה ערבים בארץ ישראל השלמה,
אבל הערבים לא רוצים''. זה הסטרי.

הרי מזה חודשים ארוכים עסוקים העוקפים מימין את הימין בתכנון ובתירוץ
תכניותיהם הגראנדיוזיות לטרנספר של תושבי יהודה שומרון ועזה לעבר הירדן
(אם נתעלם לרגע מהמופרכות של תכניות כאלה ככלל),

ופתאום, לצורך הדיון, כאשר זה נוח,
הם כן רוצים 'ערבים' בארץ ישראל השלמה,
רק שה'ערבים' לא רוצים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 17:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הדבקת אמירה של לשון הרע להודעה שלי .
אתה מייחס לי אמירות שלא אמרתי . אתה חושב שאני ''חזי מהרצליה'' או אחר . מישגה זה הוסבר לך במסרים קודמים . אבל אתה בשלך .
יש לך דימון או ג'יני בראשך ואתה מדמה שזה אני . אתה זקוק בדחיפות לאיבחון ואישפוז .
יש לך אפשרות לבקש את הדאר האלקטרוני שלי ושל אחרים . מייד תדע אם אני כותב או אחר .
החותנת שלי אמרה תמיד ''למשוגעים צריך לתת לרוץ'' וזה מה שאתה צריך לעשות . לרוץ .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 18:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה איתך אריה, שמצד אחד אתה מעמיד פני ליברל ומדען - כמעט איש רוח
הייתי אומר,

ומצד שני אתה מטיף לטרנספר של ארבעה מליון תושבים פלסטינים מארץ ישראל,
ורוקד על ה'מדורה' של הבתים השרופים בחברון.

ועם כל זה הינך רץ להתלונן שמכנים אותך 'גזען',
ורוצה שיקחו את ה'תיאוריות' הכאילו מדעיות שלך ברצינות.

תחליט מה אתה רוצה, ותנהג בהתאם.
רק אל תאשים את יוסלה בפיצול האישיות שלך.

ועדיין כדאי שתוכיח שאינך 'חזי, הרצליה', כי הניקוד
שלכם זהה (פגם גינטי נדיר).
_new_ הוספת תגובה



אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 7:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היית צריך לפענח משהו סמוי היית כנראה נכשל . לחזי מהרצליה יש כתובת אינטרנט שהוא לפעמים מראה לנו . לי יש כתובת אינטרנט שאתה יכול לבקש באופן הנכון על פי תקנון המערכת .

ולגופו של הדיון
יש לך בעיה לוגית חמורה , חמורה ממש . זה מעבר למחלוקת המדינית בנינו .
הבעיה שלך היא רב-שיכבתית .
ראשית אתה משייך למתדיין פלוני דיעות של אלמוני
שנית אתה מוסיף או גורע מדברי יריבך כדי שתוכל לתקוף את מה שלא נאמר , זה ניקרא ''כשל הדחליל''
שלישית אתה אינך מבחין אבל אולי במכוון מתעלם מהבדלים בין אמירות . סוס אינו זברה גם לא פרד .
רביעית נדמה לך שבהתחכמות אתה נחלץ . שמי האמיתי יוסלה .

אני לא איש רוח , אבל בהחלט אדם חושב .
כדי לחשוב אין צורך להיות בקטגוריה של ''איש רוח'' או חוקר או מדען . מספיק להיות עסוק בחשיבה .

ולכן יוסלה המיסכן
אני כותב שאני בעד פינוי תמורת פיצוי לערבים . ואתה טוען שאני בעד טראנספר . זה דומה מאד אך לא אותו דבר !
ומייד , כדי שלא תכתוב שאני שקרן , אני בעד טראנספר בתנאים מאד מאד ברורים ורק בהם !

וגם זה
המוסר הוא דפוס חשיבה והתנהגות מסויים . למרות שיש לי מתדיין בפורום אחר שרואה הבדל אפילו בזה . הוא סבור שמוסר הוא ענין אחד והתנהגות מוסרית היא ענין אחר .
מאחר וברור לי שאתה לא מבין את זה , אינך יודע מה הוא מוסר או התנהגות מוסרית לכן אביא לך 4 דוגמאות שונות של התנהגות מוסרית מומלצת
1- הצו הקטגורי של קאנט
2 - כל התורה על רגל אחת של הלל הזקן
3 - דבר הנביא מוחמד
4 - המוסר ההוטנטוטי

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



אני לא עניתי לך על השאלה הזו וסיבותי איתי .
סתם אחד (יום שלישי, 23/12/2008 שעה 16:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת היא שלכל בריון יש תמיד סיבות טובות שלא לענות
על השאלה המוסרית הנוגעת לקיומו הרוחני: מדוע בחר להיות בריון?

בכל פעם שהדיון עמך מגיע בסיבובים המוכרים כבר להיבט המוסרי,
אתה עושה שוב את הפוזה של הקורבן: קורבן השואה, קורבן התוקפנות
הרצחנית של הערבים וכו'.

אך האמת, כפי שניתן לראות בקלות בארכיון התגובות של ארץ הצבי,
היא קצת שונה: הטפתך לטרנספר נעשית תוך מודעות לכך שאין אפשרות
ל'פינוי פיצוי' של תושבים פלסטינים מיהודה שומרון ועזה. לא רק זה אלא
שהרעיון נתפס על ידי הפלסטינים כנוגד את עצם הווייתם. הערותיך המתממות
והמתחסדות החוזרות בעניין זה יוצרות את הרושם שאו שאתה שקרן רגיל
או שיכולת הקריאה שלך את תמונת המצב היא קלושה.

והיות והינך מתעקש להעלות על הכתב כל רסיס מחשבה או גחמה
לא נותר לי אלא להשאר פעור פה בכל פעם שמתחלק לך משהו נורא
מהפה. דוגמא 'טובה' מהזמן האחרון זו ההזמנה ששלחת לנו ל'קומזיץ'
של שריפת הבתים בחברון. קשה שלא לראות בעניין ה'קומזיץ' ובתכנית
הניקנוק שנועדה להפוך את תושבי עזה לפליטים ולאחראים הבלעדיים
להיותם פליטים - עוד מרקחת 'תיאורטית' מלאת סתירות שלך.

מדוע זה כל-כך קשה עבורך להודות שהינך מבין שאין זה מוסרי
לגרש ארבעה מליון פלסטינים מאדמתם. הרי גם תכנית ניקנוק עזה
שלך נועדה בעצם לאפשר כביכול ליהודים המגרשים שלא לקחת אחריות
לגירוש ההמוני הכפוי שה'ניקנוק' אמור לגרום - סימן ברור לכך שהמניע
העיקרי לתכנית הוא הידיעה הברורה של המתכנן - אריה עירן - שאין
הגרוש מוסרי.

כל השאר אלה ההתפתלויות שלך בנסיון להפוך את העקוב למישור,
ואת מה שאיננו מתקבל על דעתם של אנשי תרבות לכשר.
אתה יכול להמשיך לנסות אך עקרונית אין סיכוי להצלחה.
_new_ הוספת תגובה



לא תקבל תשובות בלי שתזדהה בשמך המלא והנכון .
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 9:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעית
יש יוסלה והוא נחטף לפני מליון שנה והוחזר להוריו על ידי הש''ב
גם יוסלה שלנו נחטף בילדותו - אבל הוא עדין לא הוחזר,כפי שניתן לראות מצורת הבעותיו. הוא עדין מוחזק בידי החוטפים והוא לא רק משתף פעולה איתם - הוא התאהב בראש החוטפים והפך לבן זוגו בשוד בנקים...
אם מישהו חושב שאני מערבב סיפורים - הוא הטועה
_new_ הוספת תגובה



גם אני חושב שעירן נתן לך נוק-אאוט
סתם אחד (יום שני, 22/12/2008 שעה 20:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני מכריז בזאת שאתה משעשע אותנו לטובה.

יוסלה
(הינה הזדהיתי בשמו המלא והנכון).
_new_ הוספת תגובה



למה לדעתך הוא צריך לקיים את מה שהוא מטיף לו?
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 9:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה לא מסוגל לבדוק את הרעיון הזה בכוחות עצמך? הוא יתן לך את כל הכלים הנחוצים ואת כל האינפומציה הדרושה שהוא אסף במאמץ עצום - זה לא מספיק?
הוא לא יכול לתת לך שכל להחליט?
זה גם לא מוסרי בעיני - כפי שהצעת - שהוא יבוא אליך לחדר המיטות כדי להדגים איך עושים את זה...
_new_ הוספת תגובה



לגבי סעיף 2
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 11:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי סעיף 1 זה בינך לבין עירן....
כן זה מוסרי לגרש כמה מיליון פלסטינים (למה 4? אם יש רק 3.4 מיליון ערבים בשטחים?) במידה והם מתעקשים לממש את רצונם להשמיד את ישראל.
זו לא צריכה להיות העדיפות הראשונה, אבל בהיעדר אפשרות אחרת, יהיה נכון שישראל תגרש את כל משפחות חברי ארגוני ההתנגדות העממית למיניה, למולדתם בעבר הירדן.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



לגבי סעיף 2
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 12:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני עדיין מחכה לתשובה של אריה עירן.

הרי רק לפני רגע טענת:

''החכם אינו בא לכאן על תקן של מחלץ עירן, כי הוא מסתדר איתך היטב
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 11:46)
עירן מסתדר איתך גם בלעדי עזרתי.''

נראה לי שהאינסטינקט שלך אומר לך שעירן זקוק
לעזרתך נואשות, אחרת לא היית מתנדב שוב לענות
במקומו.

כנראה שיד שמאל שלך אינה יודעת מה שיד ימין עושה.
אני הייתי מקשיב ליד שמאל, היא נראית לי החכמה יותר
מבין השתיים אצלך. ועל זה כבר נאמר שאצל הימין הלאומני יד ימין
אינה יודעת מה שיד שמאל עושה.
_new_ הוספת תגובה



לגבי סעיף 2
סתם אחד (יום ראשון, 21/12/2008 שעה 13:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן אינני נציגו של עירן
והאינסטינקט שלי אינו האינסטינקט שלך.
כנראה שאינך רגיל כשעונים לך שפוט וישר
לעניין ומשבשים לך את ה'תוכנה'.
אז תתחיל להתרגל.

אולי אצלך החוכמה נמצאת בידיים,
אבל לא אצל ימנמן חכם כמוני. בשביל
חוכמה יש לי את אונות המוח. אני ממליץ
לך לנסות אותן מעת לעת. אולי זה יעזור לך.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 13:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ''מכוערת אבל משתלמת'': - אין המשמעות של 'משתלמת' שהיא בהכרח 'הכרחית' ואפילו 'רצויה'. זו הפרשנות הצרה והבלתי מוכחת שלך.

2. הצהרה של השכם וערב שיש צורך בהגברת הילודה היהודית, כדי 'להשלים את החסר', אינה תלויה בדבר מלבד הדבר התלוי עצמו. לכן זה כלל לא רלוונטי כמה ילדים יש לטוען.
כיוצא בזה טענתך משוללת היסוד שאלה ששולחים אחרים לקרב הם הפחדנים הגדולים ביותר. מיטב הלוחמים היו והינם ימנמנים חסרי פחד ותאבי חיסול מחבלים.
תופעת ההשתמטות היא תופעה שמאלנית ייחודית.

3. לכן ראוי שתזדהה ונדע אם אתה אכן עומד אחרי דרישות הבסיס שאתה מציב לימנמן גאה ואמיץ לב.

אפרים יעקב
_new_ הוספת תגובה



אתה איש לא מזוהה והבעיה שלך שאתה לא מבין . . .
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 18:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''וזה שידו לא אחזה בנשק, או ששמר בבודקה בכניסה לצריפין, רצוי שלא
ייעץ לעם ישראל לחיות במצב לוחמה מתמיד.''

מה שיש היום זה מצב לוחמה מתמיד בגלל חוסר מוכנות של ההנהגה הישראלית ליזום מלחמה טוטאלית עקב פחד, הססנות וחוסר ראיה כוללת.
_new_ הוספת תגובה



המצור על עזה
סתם אחד (יום שישי, 19/12/2008 שעה 20:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נעים קסאם, סגנו של נסראללה, קרא היום בבירות להסרת המצור על עזה.
לא נותר לאנשי מצפון בישראל אלא להצטרף לקריאה של החיזבאללה להסרת
המצור, ולשיתוף החמאס במשא ומתן המדיני.
_new_ הוספת תגובה



על איזה מצור אתה בדיוק מדבר?
סתם אחד (שבת, 20/12/2008 שעה 13:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חסר לעזתים דבר,
מלבד שכל ומזל.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי