פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
האיחוד שלא היה
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שישי, 22/05/2009 שעה 9:00)


האיחוד שלא היה

גדעון ספירו



גם השנה מציינים את החג ההזוי והבזוי הקרוי ''יום איחוד ירושלים''. ירושלים לא הייתה מאוחדת ב-‏42 שנות הכיבוש האחרונות. פארסת האיחוד מודגשת במיוחד לנוכח חומת האפרטהייד שישראל הקימה בירושלים, כאשר החומה מפרידה בין שכונות פלסטיניות בתוך ירושלים. השרירות שולטת בכיפה. ממשלות ישראל ועיריית ירושלים שיתפו פעולה בהקמת משטר אפרטהייד בירושלים, כאשר הפלסטינים במזרח העיר סובלים מאפליה ודיכוי בכל מישורי החיים. ארנונה הם משלמים כמו היהודים, אבל שירותים הם מקבלים ברמת עולם שלישי.

מתנחלים פולשים לבתי פלסטינים בירושלים הפלסטינית, מגרשים את יושביהם, ובית המשפט של היהודים נותן לעוול את חסותו. הריסות בתי פלסטינים על ידי העירייה ומשרד הפנים הם מעשים של כמעט יום ביומו, כחלק ממדיניות המכוונת להמאיס את החיים על הפלסטינים בתקווה שיעזבו את העיר. משרד הפנים עושה כל מאמץ לגרש כמה שיותר פלסטינים בכל מיני עילות, תוך שלילת מעמד התושבות. הפלסטינים מגלים כושר עמידה ראוי להערכה. על אף נגישות הממשלה והעירייה מספרם הולך וגדל, וכל ניסיונות הטיהור האתני עלו עד כה בתוהו.

ב- 6 ביוני 1983 פרסמתי במעריב רשימה בנושא ''איחוד או שחרור ירושלים'', בגינה (ובגין רשימות נוספות) הועמדתי לדין, אותה סיימתי במלים: ירושלים תוכל לחגוג את השחרור רק באותו יום בו ייחתם הסכם שלום ישראלי פלסטיני. באותו יום אפשר יהיה לחגוג את השחרור מהכיבוש, את האיחוד האמיתי בין ישראלים לפלסטינים החיים איש בצד רעהו תוך כיבוד הדדי של זכויות האדם והלאום (מופיע בפסק דין של בית המשפט העליון עש''מ 5/86). הדברים נכונים גם היום.

במסגרת ''החג'' מארגנת העירייה הופעות אמנים שנועדות כמובן ליהודים בלבד, שהרי עבור הפלסטינים אזרחי ירושלים, מדובר ביום עצוב. הדבר דומה למופעי שירה וריקודים מתגרים מול ביתה של משפחה בתקופת אבלה. האמנים שמשתתפים בחגיגות האפרטהייד, הם במקרה הטוב חסרי חוליות שאינם ערים ואינם רגישים לקיומם וסבלם של הפלסטינים בעיר, ובמקרה היותר חמור, משתפים פעולה מרצון עם חבורות וארגוני ערפ''ד. (עוול, רוע, פשע, דיראון).


עוד אין סיבה למסיבה

הדיבורים על קרע שהולך ונפער בין ישראל לארה''ב בעקבות פגישת אובמה נתניהו בבית הלבן בוושינגטון, הם מוקדמים. חוסר הנחת שהפגין הנשיא אובמה באשר להתנחלויות, לא חרגו ממה שאמרו גם נשיאים קודמים. בדיעבד אנו יודעים שההתנגדות הייתה לפרוטוקול. באופן מעשי המשיכה ארה''ב לממן ולחמש את ישראל כאשר זו בונה ומרחיבה התנחלויות ככל העולה על רוחה.
קרע או משבר יהיו רק אז כאשר יחליט הנשיא אובמה להפסיק את המימון ולעצור את אספקת הציוד הצבאי לישראל. או אז נדע שמתרחש שינוי בעל משמעות. עד אז הכל דיבורים.


בשולי ביקור האפיפיור

כאדם חילוני אני מכבד את אמונתו הדתית של כל אדם. חופש דת וחופש מדת הם מעיקרי השקפת עולם ליברלית או סוציאליסטית דמוקרטית.
הרבה פחות כבוד יש לי לממסדים דתיים. אלה בדרך כלל נגועים בשמרנות, תקועים בתוך דוגמות דתיות שנוצקו לפני אלפי שנים, מרבים קנאות דיכוי ואפליה, שהתבטאו לאורך ההיסטוריה במלחמות דת שהפילו מיליוני קורבנות.

שינוי בדוגמה דתית, הוא מעשה נדיר ביותר. האם יש בימינו סיכוי סביר לקיומו של כנס יהודי הלכתי בהשתתפות הרבנים הראשיים, רבני השטחים הכבושים, רבני ש''ס ואגודת ישראל, ראשי החצרות החסידיות, שבו יוחלט כי היהדות מבקשת סליחה היסטורית מהעמים שהושמדו בג'נוסייד הגדול של ספר יהושע? או החלטה הקובעת כי המשפט שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ אֶל הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר לֹא-יְדָעוּךָ וְעַל מַמְלָכוֹת אֲשֶׁר בְּשִׁמְךָ, לֹא קָרָאוּ יימחק מההגדה של פסח, או החלטה שקובעת כי איסור ההומוסקסואליות שמופיע בתנ''ך פג תקפו?
לא יעלה על דעתם.

מעשה נדיר כזה התרחש בממסד הקתולי השמרני, כאשר הוחלט לשחרר את היהודים מאשמת רצח ישוע. החלטה זו הביאה לשינוי ביחסה של הכנסייה הקתולית ליהודים. הדברים התבטאו בביקורי אפיפיורים בבתי כנסת, בביקורים של יוחנן פאולוס השני ובנדיקטוס ה-‏16 בישראל, בגינוי האנטישמיות ובהשתתפות בטקס ב''יד ושם'' לזכר הנרצחים בשואה. ניכר שהממסד הקתולי יוצא מגדרו להשתית את היחסים עם היהדות על בסיס של הערכה וכבוד.
בהקשר זה ראוי לציון מיוחד בנדיקטוס ה-‏16, גרמני במוצאו, שביקורו ביד ושם ודבריו שם נגד הכחשת השואה היו בעלי משמעות מיוחדת.
אבל בישראל, כמו בישראל, שרי ש''ס החרימו את הביקור, ורבו המרמורים והכעסים על כך שהאפיפיור ''לא ביקש סליחה'' והטקסטים שלו לא קיבלו את אישור ההסתדרות הציונית.
לשמוע זאת במדינה שראשיה, הדתיים והחילוניים, טרם ביקשו סליחה מהעם הפלסטיני על האסון שמדינת ישראל המיטה עליו, טובל בצביעות.

עלה על כולם המתנחל ח''כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי, בעברו חבר תנועת ''כך'' של הרב כהנא. הוא הודיע כי יחרים את ביקור האפיפיור משום שהיה חבר בתנועת הנוער ההיטלראית, ''היטלר יוגנד'', וחייל בצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה.
עיון בויקיפדיה מלמד כי אביו של בנדיקטוס ה- 16, היה אנטי נאצי. האפיפיור לעתיד היה בן 18 כשנגמרה מלחמת העולם השנייה. חברותו בהיטלר יוגנד הייתה קצרת מועד, מכוח החוק, ולאחר גיוסו לצבא הגרמני ערק מיחידתו והסתכן בעונש מוות.
באחת - לא נאצי ולא בנו של נאצי.

הלוואי ואפשר היה לומר דברים דומים על ח''כ בן ארי. הוא הדבר הקרוב ביותר לגזענות הנאצית שפרחה ופורחת בשדות ההתנחלויות. בראיון שנערך עימו לא מכבר הביע גאווה על שיש לו הכבוד להיות תלמידו וממשיך דרכו של רבו מאיר כהנא, מנהיג תנועת ''כך'' שהוצאה מחוץ לחוק. כהנא, בהיותו חבר כנסת, העלה הצעת חוק לפיה אסור ליהודיה לקיים יחסי מין עם ערבי ונישואים בין יהודים לערבים יהיו אסורים. העתק של חוקי נירנברג ביחס ליהודים. כאשר התבקש בן ארי להסתייג מהצעת החוק סרב.
וכך מתקבל האבסורד הישראלי לפיו יהודי הדוגל בחוקים נאצים מחרים גרמני שהתנגד ומתנגד לחוקים אלה.

מכאן אין להסיק כי אין סיבות להתנגד לאפיפיור. יש גם יש, אבל הן אינן לקוחות מבית המדרש של בן ארי, אלא מעוגנות בהשקפת עולם ליברלית דמוקרטית. התנגדות האפיפיור לשימוש באמצעי מניעה הוא אסון בקנה מידה עולמי בהיותה מכשול לבלימת מגיפת האיידס. התנגדותו להומוסקסואליות מלמדת גם היא על היצמדות לדוגמה דתית, ויש עוד דוגמאות לרוב. בכך אין הוא שונה מהרבנים הראשיים, רבני ש''ס או אגודת ישראל או חכמי הלכה מוסלמים, החל מהמופתי של ירושלים וכלה בזה של קהיר. זוהי שותפות בין דתית במערכת ערכים מקוממת ששוחרי זכויות אדם נאבקים בה.


לא לשתף פעולה

חדשות לבקרים אנו קוראים ושומעים על מקרים קורעי לב של משת''פים פלסטינים ומשפחותיהם שממשלת ישראל זרקה אותם לכלבים. מדובר בבוגדים בעמם, שהסכימו תמורת תשלום לשתף פעולה עם השב''כ להלשין על בני עמם, ולאחר שסיפקו את הסחורה, התייחסו אליהם בשיטת ''השתמש וזרוק''. לחיות בשטחים הכבושים אינם יכולים, כי שם יקרעו אותם לגזרים. שהרי בגין הלשנותיהם, נאסרו מאות ואלפי פלסטינים שעברו עינויי תופת במרתפי השב''כ, ואחרים נרצחו בשיטת ''הסיכול הממוקד'', כפי שהדבר מכונה בשפה המכובסת של הכיבוש.
גורלם מלמד כי בסופו של דבר שיתוף הפעולה לא משתלם, כי גם השב''כ ומנגנוני ממשל אחרים, כמו משרד הפנים, מתייחסים אל מלשינים אלה כאל אשפה אנושית, ברגע שאין בהם יותר תועלת.

מי שחושב שההתנערות מאחריות מסתיימת עם משת''פים פלסטינים, טועה מרה. התנערות מערכות הצבא, השב''כ, משרדי ממשלה, מאחריותם חודרת ופוגעת כמעט בכולנו.

ב-‏1954 נחשפה מחתרת טרור יהודית בקהיר. חבריה פעלו בשליחות המודיעין הישראלי. שניים מחברי הרשת נדונו למוות והשאר לשנות מאסר. לאחר מלחמת סיני ב-‏1956, הפקירה ישראל את חברי המחתרת ולא כללה אותם במסגרת הסכם חילופי שבויים; הנווט רון ארד הופקר לגורלו בלבנון, לאחר שישראל סירבה להצעת תנועת אמל הלבנונית לחילופי שבויים. סוחרי הביטחון בישראל סברו שאם יתעקשו ישיגו עסקה טובה יותר. הסוף ידוע. האיש אבד אי שם בלבנון; החייל גלעד שליט נמצא כבר למעלה משנתיים בשבי החמאס משום שישראל מסרבת לחילופי שבויים. ''המחיר גבוה מדי''. שידור חוזר מפרשת רון ארד; עשרות חיילים בשרות חובה שאולצו למעשה ''להתנדב'' כשפני ניסיון לבדיקת חיסון האנטרקס, סבלו עם השנים ממחלות שונות אולם הצבא התנער מאחריות. ועדת האתיקה של הסתדרות הרפואית קבעה כי הניסוי נעשה בניגוד לכללי אתיקה בסיסיים; עשרות אלפי ניצולי שואה החיים בתנאי מצוקה קשים הופקרו לגורלם על ידי ממשלת ישראל אף על פי שהממשלה קיבלה בעבורם מיליארדי שקלים כפיצויים. במקום לחלקם לנזקקים, הוצאו הכספים למטרות אחרות; ג'ונתן פולארד, קצין הצי היהודי שריגל למען ישראל, ביקש מקלט בשגרירות ישראל בוושינגטון לאחר שהבין כי מעשיו התגלו, אולם לא הורשה להיכנס למתחם השגרירות, וכך נתפש על ידי סוכני ה- .FBI

המצב ברור: מי שמשתף פעולה עם הצבא, המוסד, השב''כ, המשטרה ושאר משרדי ממשלה כמודיע, כסוכן, כמתנדב לניסויים רפואיים ועוד, סופו שמושלך ככלי אין חפץ בו.
המסקנה ברורה אף היא: לא לשתף פעולה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


איזה סרחון של שנאה.
ע.צופיה (יום שישי, 22/05/2009 שעה 10:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מרחם על ספירו, הוא עבר טראומה איומה, אחרת אין הסבר לכמויות השנאה שהטיפוס מפיק.
_new_ הוספת תגובה



ירושלים מעולם לא היתה עיר ישראלית
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 10:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עובדה: אף עם בעולם לא הכיר בירושלים כבירת ישראל!
האין זו עובדה מספיקה ?!
ירושלים מאז היווסדה בידי היבוסי הפלסטיני תמיד עברה מדור לדור במשמורת בידי העם הפלסטיני ולא היה ולו רמז אחד לעבריותה!
איבראהים אבי האומה השמית כמעט והעלה את בנו איסחאק לעולה על גבעת המזבח, המאליק דאווד ובנו סלמאן הפלסטינים כבשו את העיר מהיבוסי הפלסטיני. המשיח יושוע בישר את האסלאם ונצלב ע''י הכופרים באורשלים אל קודס.
מעולם לא נבנה בית מקדש יהודי על הר המוריה, והמסגד הראשון בהסטוריה נבנה ע''י האדם וחווה על ג'בל מוחמד שהוא ליבה של אורשלים אל קודס. היתה קיימת ממלכת יאהודים קטנה אלא רק 70 שנה ליד אורשלים אל קודס. הפלסטינים פיתחו את פלסטין לאורך כל הציויליזציה ופתאום באים הציונים ורוצים לגנוב להם הכל.
חברים, אם אתם רוצים שלום אז אתם צריכים להכיר בהסטוריה הזאת ולא לסלף אותה לטובתכם. אתם צריכיןםם לקראו את סיפרי הפרשנות של מיטב האינטלקטואלים בעולם המודרני, את עבאל סלאם אל עבאדי למשל, שהיה שר ההקדשים הירדני, המופתי של הרשות הפלשתינית, שייח עכרמה צברי, גם ההיסטוריון הסעודי מוחמד שראב כותב שאל-אקצה נבנה על ידי האדם הראשון, והיסטוריון סעודי אחר טוען שמסגד אל-אקצה היה קיים עוד לפני יושוע ומוסה. לפי המסורת המתועדת והמצוטטת אצל חלק מהכותבים המוסלמים בני זמננו, בניית אל-אקצה נעשתה כבר ע''י איבראהים 40 שנה אחרי שהוא בנה את הכעבה יחד עם בנו יסמעאיל. האינטלקטואל עבד אל תואב מצטפא ומועמד לפרס נובל, למשל - איש המחלקה למדע המדינה באוניברסיטת קהיר ומגיש לשעבר של תוכנית דת בטלוויזיה המצרית - כותב בספרו שאמונתם של היהודים בעניין המקדש אינה אלא טענה שקרית, שהמחקר לכאורה של היהודים אינו מחקר מדעי אלא בבחינת הערכות והיפותזות .. בלבד.

אפילו מוחמד ח'לאיקה מהתנועה האיסלאמית הדרומית בישראל, מסתמך על ארכיאולוגים ישראלים וקובע שאין כל זכר למקדש היהודי. לדבריו, מאז 1967 ערכו היהודים 65 חפירות ארכיאולוגיות בהר הבית כדי לשתול ראיות היסטוריות שיקריות וגם כדי למוטט את המקדש שבנה הנביא איבראהים.
הבאתי רק מקצת מהראיות ההיסטוריות לשלול את התביעה היהודית לייהוד פלסטין. חייבים לומר שעד כה עשו הציונים הרבה מאוד צעדים לטישטוש ההיסטוריה כדי לבנות זהות חדשה לעם היהודי הנוכרי בפלסטין. אינני צריך לומר שגם הציוני שלמה זנד כבר התוודה בפומבי שמוצאו אינו יהודי אלא מגרמנים שהתגיירו משהו כמו לפני 200 שנה.
עד שלא נתקן את ההסטוריה הזאת ימשיך המזרח התיכון לגעוש והכל בגלל השקר הציוני.

הסטוריה חדשה ואמיתית
_new_ הוספת תגובה



HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA H
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 12:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בתור חבר באגודה
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 15:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להחזרת הכבוד לפלעצלך (פיתה אשכנזית מתובלת) אני חייב לומר לך שאתם גם גנבתם לנו את הפיתה ולא רק את ארץ ישראל. ידוע לכולם שלחם הפת שלנו המוזכר בתנ''ך הוא למעשה אבי אבות הפיתה (וגולי יהודה קראו לזה ברומא 'פיצה'). מכאן יוצא שלא רקץ ישראל היא לא מולדת הפלסטינים, אלא שאפילו הפיתה היא לא ערבית במקורה !!!!!

שף צמרת
_new_ הוספת תגובה



ענייני בריאות
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 12:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרגע חששתי שמא קרה משהו לספירו. קראתי כמעט ארבע (!) פיסקאות שלמות, בלא שנתקלתי במילה ''נאצים'' בהקשר לישראל. אבל, תודה לאל, הכל בסדר. בפיסקה החמישית התברר שספירו בריא, שלם, חי ובועט.

יוליוס
_new_ הוספת תגובה



אתה מעולם לא עמדת לדין על כתיבה פובליציסטית
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 12:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עמדת לדין על הכפשת אנשים ישרים תוך סילוף עובדות, בלשון המעטה.

אלוהים גדול!
_new_ הוספת תגובה



מה הקשר בין ביקור האפיפיור
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 12:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לבין הפלסטינים, הנאצים והקשר בינהם?
כל דבר אצלך קשור לנאצים?

לא חרגת?

זכרון עד
_new_ הוספת תגובה



אל תדאג ספירו
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 15:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשת''פים הפלסטינים מקבלים יותר ממשה שמקבלים המשת''פים הישראלים. לך יש פנסיה פלסטינית? אני מאמין שלא!
אבל המשת''ים שלנו מקבלים פנסיה, סיוע בשיקום, טיפול רפואי ועוד כמה דברים. אף אחד לא זורק אותם לפח. אבל תמיד בכל מערכת יש את החריגות, התקלות היוצאות מהכלל. ואתה, כאחד שלא יודע דבר על היקף המשת''פים הפלסטינים שלנו ועל שיקומם לאחר שיצאו לגמלאות או לאחר שנחשפו וחולצו, אינך עד נאמן. מה עוד שכל כוונתך היא לקלל ואתה יוצא מברך. פשוט תספור על אצבעות ידיך כמה מקרים בחייך יכולים לשרת את תעמולתך. צא מתוך הנחה צנועה שמדובר בהרבה מאות של משת''פים פלסטינים ולבנונים ב-‏40 השנים האחרונות ולא הייתי מגזים אם גם הייתי אומר שמדובר בכמה אלפים בודדים כאלה.

אז מה אתה בכלל מעלה את הסוגיה הזאת שבסופו של דבר פוגעת דווקא באמינותך?

תן עוד שמות ונראה באיזה חלק מהשלם מדובר?!

שף צמרת
_new_ הוספת תגובה



היא תמיד תהיה מאוחדת
סתם אחד (יום שישי, 22/05/2009 שעה 16:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כשגרים בה דתים וחילונים, יהודים וערבים. אין מה לעשות, למרות שלעיר 70 שמות כולם שמות עבריים, גם כשהמוסלמים מנסים לגנוב ממנה את השם: אורשלים.

ב-‏1966 ביטא הסופר ש''י עגנון את האמת הפנימית הזאת, כאשר אמר בנאום לרגל קבלת פרס נובל, כי מחמת שואה היסטורית (חורבן ירושלים) נולד באחת מעיירות הגולה, אך תמיד ראה עצמו כאדם שנולד בירושלים. גם 'התקווה', ההמנון הלאומי של מדינת ישראל נחתם במילים: ''להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים''. מחבר 'התקווה', נפתלי הרץ אימבר, ביטא את ערגת הדורות לירושלים ובתשעת בתי השיר המלא הזכיר את שמה שמונה פעמים. קדושתה של ירושלים נעוצה במקדש, שמקומו בהר הבית, מקום השכינה. אין שום ערבי שמושר על ירושלים.

היהודים כבר הקימו בעיר הזאת בתי מקדש. ומה המוסלמים הקימו? אורוות לסוסי הח'ליף.

כל העולם מדבר על ירושלים בהקשר הלאומי והדתי שמחובר ליהדות ולעם ישראל ורק בישראל של שנות ה-‏2000, שכחו יהודים את צדקתם וחדלו לדבר בה. בושה וחרפה!

ציון וירושלים היו העוגן ששימר את קיומו של העם היהודי ששלמה זנד מנסה להרוג ולהשכיח ולהמציא מחדש כמו שאותו הפרובוקטור מספר כמה הודעות למעלה.

קדושת העיר וזכר תפארתה נשזרו לחלופין כמעט בכל חג וטקס דתי שקיימו יהודים בגלויות תבל. בוקר, צהרים וערב. ''שחרית'', ''מנחה'' ו''ערבית''. בהלוויה, בברית מילה, בבר מצווה, בברכת המזון בסיומה של ארוחה, ואפילו בחתונה, בשעה ששני בני זוג באים בברית הנישואין משולבת ירושלים בבניין המשפחה החדשה: ''אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני'' יאמר החתן, ''תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי''. לעולם ירושלים נוכחת בקשר רגשי עז. לעולם לא נשכחת. העלייה לרגל אל העיר לא פסקה גם לאחר החורבן ואפילו בתנאים הקשים והמסוכנים ביותר: ''מה יונה , אף על פי שאתה נוטל גוזליה מתחתיה – אין היא מניחה שובכה, כך ישראל, אף על פי שחרב בית המקדש, לא בטלו ג' רגלים בשנה' (שיר השירים רבה א, סג).

בשנת 1322, הרבה לפני שהעם היהודי של שלמה זנד נולד מהגויים, כתב אשתורי הפרחי (כפתור ופרח), שיהודי דמשק ומצרים עולים לירושלים בחגים ובמועדים, מפני עוגמת הנפש. בכל הדורות עלו יהודים לירושלים להתפלל בה, לנשק את עפרה וגם למות בה ולהיטמן בהר הזיתים.

מאז כיבוש אדמת כנען במאה ה-‏13 לפני הספירה שלטו היהודים בארץ ישראל במשך אלף מאתיים שנים וחיו תמיד בארץ זו ב-‏3,300 השנים האחרונות. בפרק זמן זה הייתה ירושלים, בירה עברית, אך מעולם לא היתה עיר בירה, תודעתית או פוליטית, של איזו שהיא התהוות ממלכתית ערבית או אסלאמית. 'הוריהם הרוחניים' לכאורה של הפלסטינים – מוסלמים, ערבים, ממלוכים וע'ותמנים, מונגולים וצלבנים שישבו כאן, לא קיימו זיקה לאומית ריבונית לארץ ישראל דווקא. הם כבשו אותה ומשלו בה, אך מרכזם היה תמיד בחוץ.

הייתי נותן למוסלמים חלק יחסי מירושלים אם הם היו מראים לי כמה פעמים מוזכרת ירושלים בקוראן. על כל איזכור - רחוב. הולך?
הם לא רוצים! אז שיילכו מכאן!!!!

אם המוסלמים לא היו יודעים שירושלים קדושה ליהודים אז הם לא היו בונים בה את שני המסגדים האלה (שבכלל הוקמו בגלל מחלוקת בתוך האסלאם ולא יוחסה להם חשיבות והדרה כזאת עד שהציונים הגיעו ולקחו את העסק בידיים). קדושתה של ירשלים ליהודים האיצה במוסלמים להמציא עלילה שמוחמד טס לשמיים ממנה, מעין זיקה וניחוח לאליהו הנביא שלנו.

אם ירושלים היתה כל כך חשובה למוסלמים אז למה העות'מנים ויתר הכובשים המוסלמים לא הציבו בה את השליט המקומי? הם בחרו ברמלה שבשבילם היתה חשובה מירושלים.

מסתבר שהמוסלמים באמת עוסקים בכתיבת היסטוריה חדשה, ריוורס אינג'ינרינג של המציאות, כדי לזרוע בה את הזרעים שישכנעו את העולם ואת עצמם שארץ ישראל היא ארצם של הערבים הנקראים בפיהם ''פילסטינים'' ושירושלים היא עיר ערבית מוסלמית ללא כל חיבור ליהודים. אולי רק במקרה עברו פה יהודים לכמה שנים והתפזרו והתבוללו בעולם הגויים. והם מחכים שנקנה את התעלול ושנאמין להם. טוב, אז יש כמה אינטלקטואלים שמאלנים שמאמינים להם רק משום שהם אנטי ציונים וגויים שמאמינים להם רק משום שאותם גויים הם אנטישמים.
אבל האם העולם שלנו צריך להיבנות על השקר והכזב הפלסטיניים?

עד כאן. צריך להשיב מלחמה בכל מובן של המונח מלחמה.

סמל גורנשטיין
_new_ הוספת תגובה



היא תמיד תהיה מאוחדת
אריק פורסטר (שבת, 23/05/2009 שעה 21:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתי הערות -

1. למשפחת ש''י עגנון היתה אפשרות לחזור לארץ ב-‏1500 מתוך 2000 השנים האחרונות. מה מנע מבעדם מלחזור לארץ, נניח, לפני 800 שנים? האם אפשרי שעגנון הוא נצר למשפחת יורדים טיפוסיים? האמת היא שזה מה שקרה לכולנו. כולנו בני משפחות שירדו מהארץ בזמן זה או אחר, אך ''גלות'' נשמע יותר סקסי.

2. אלף מאתיים שנים שלטנו בארץ? המספרים שלך אופטימיסטים מאד ומתעלמים מהתקופות בהן היתה הארץ נפה פרסית או יוונית.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: לצופייה ודומיו - מטלות הביקורת החופשית
סתם אחד (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 10:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מטלות הביקורת החופשית

יש לא מעטים שרצונם שהתקשורת רק תהלל ותשבח את מדינת ישראל ותדווח רק על הישגים מרוממי לב. עם כל הסימפטיה לסנטימנטים האלה, הרי מה שהם מציעים מקובל רק במדינות טוטליטריות אך לא בדמוקרטיה. בדמוקרטיה יש מקום חשוב לביקורת.

ביקורת - אין זה תפקידה לעסוק ללא הרף בתשבוחות נילהבות למדיניות הננקטת ולקובעי המדיניות - הפוליטיקאים; ולחילופין - לפקידים וראשי הצבא המבצעים מדיניות זאת.

זה לא תפקיד הביקורת במדינה דמוקרטית. אלא, תפקיד הביקורת החופשית הוא להצביע על ליקויים, בעייתיות, קלקולים בחברה, במדיניות וברשויות המבצעות.

שימו נא לב שלא יתכן שיפור כלשהו ללא הצבעה על בעיות. חולקי שבחים עשויים, אמנם שלא ברצונם בהכרח, לסייע דווקא להמשך הקילקולים, השחיתות, הפשיעה הכלכלית, מדיניות ביטחונית ומדיניות חוץ אסוניות המוליכות להרפתקנות, לסיבוך לדורות במלחמות מיותרות חסרות מוצא ובפשעי מלחמה הגורמות לנידוייה של המדינה בעולם; לבזבוז ענק ועודף של כספים המוזרמים לגורמי הצבא והשכבה החברתית הכרוכה בהם תוך מניעתם מפיתוח חברתי, מדעי, טכנולוגי, חינוכי, שיפור מצב העניים ועוד.

אמנם, אפשר לאמר כי למדינה יש מוסדות ביקורת כגון מבקר המדינה, ואף לצבא יש מוסדות בקרה כגון הפרקליטות הצבאית ועוד. אלא שהבעייה היא שאין זאת ביקורת חופשית של גוף בלתי תלוי, אלא ה''מבקרים'' הללו הם למעשה פקידים התלויים לחלוטין בפרנסתם וברווחת משפחתם באנשים אותם הם מבקרים...

תפקיד העיתונות הוא ביקורת, אבל בישראל, אליה וקוץ בה, שכן העיתונות בישראל תכופות מדבררת את הפוליטיקאים ואת נושאי התפקידים הציבוריים במדינה ואת ראשי הצבא, במקום לבקר אותם. לכן חשובה ביתר שאת בישראל ביקורת לא תלוייה שאינה קשורה בטבורה בעיתונות הממסדית, ומטלה זאת מבצעים מבקרים מסוג מר גדעון ספירו ואחרים היטב.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: לצופייה ודומיו - מטלות הביקורת החופשית
ע.צופיה (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 15:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפקיד העיתונות הוא קודם כל וראשית לכול- דיווח ארועים ועובדות בצורה אמיתית ונכונה.
וזה התקשורת הישראלית ממעטת לעשות.
בכדי לבקר מישהו או משהו צריך ידע באותו תחום. בודדים העיתונאים שיש להם ידע ספציפי לכן ביקורתם של מירב העיתונאים היא בקורת טיפשית ולא מקצועית.
מר ספירו הוא סתם מסית פוליטי מטופש וזדוני.
ספירו והמילה היטב אינם מתחברים יחדיו.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: לצופייה ודומיו - מטלות הביקורת החופשית
אריק פורסטר (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 22:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''מר ספירו הוא סתם מסית פוליטי מטופש וזדוני.'' מדוע הצורך הבלתי נדלה להיכנס להתקפות אישיות? האם אתה מאמין שזה תורם לרמת הוויכוח? לדעתי יש לספירו להגיד דברים שחייבים שייאמרו, וזה שאינך מסוגל לעכל דברים שאינם פוליטיקלי קורקט מעיד יותר עליך מאשר עליו.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: לצופייה ודומיו - מטלות הביקורת החופשית
ע.צופיה (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 23:09)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדם שאינו אומר אמת למען מטרה פוליטית הוא מסית פוליטי.
אדם שחושב שזולתו אינו מסוגל להבין הוא טיפש.
ואם הוא מעוות דברים לשם כך הוא זדוני.
זה גדעון ספירו.
אתה כרגיל טועה. איני מכיר אישית את גדעון ספירו לכן התקפותיי עליו אינן אישיות אלא בתגובה לדברים שכתב בפורום.
כל המסיתים הפוליטיים נוסח ספירו מקוממים אותי ,זה אינו סתימת פיות, זו דעתי.
נכון, השקפת עולמי היא סוג של ''מרכז פוליטי''.אז מה?
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: לצופייה ודומיו - מטלות הביקורת החופשית
אריק פורסטר (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 23:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כך, גם אתה מסית פוליטי מטופש. הרי לפי ה''חכמה'' שלך, לו היו הערבים מפציצים את ת''א ''כי שם מתחבאים הגנרלים היהודים'' והיו נהרגים אלפי אזרחים, ניתן היה למצוא הצדקה לכך - והרי כבר טרחת להסביר לנו עשרות פעמים מדוע רצח אזרחים במקרה כזה מוצדק.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: לצופייה ודומיו - מטלות הביקורת החופשית
ע.צופיה (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 23:56)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הישראלים היו פועלים כמו הרוצחים הפלשתינאים,יתכן שהיה צדק בדבריך, אך מאחר וזו אינה המציאות הרי, כמו תמיד, אתה מניח הנחות מטופשות.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 5:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריק , אהבתי את גישת ''הבא נהפוך'' שלך .
אם זה תקין לערבים לפוצץ חומר נפץ בקרבת אזרחים אז באותו היגיון ותקינות נעשה את זה אצלם .
מה דעתך על משאית נפץ פעם בשבוע ?

אריה עירן .

בואו נייצר ''ערבים טובים'' .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
אריק פורסטר (יום שני, 25/05/2009 שעה 8:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין צורך לייצר ''ערבים טובים'' היות וגם אנו איננו יהודים טובים. מאזן הדמים, נכון ל-‏2009, מראה שמספר הערבים שרצחנו ב-‏80 השנים האחרונות גבוה בהרבה ממספר היהודים שהם רצחו - ועדיין לא הזכרתי את שדידת אדמותיהם וגירושם מהארץ. קצת בושה, אריה, לא תזיק.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 11:50)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני חש שום בושה על הגנה עצמית .
אינני חש שום בושה על רצוננו לחיות בארץ אבותינו .
רק אתמול כתבתי על גזל האדמות שביצעה ארצות הברית .
על הרצח וההרעבה והדיכוי והדחיקה שביצעו האמריקאים הלבנים לנייטיב אמריקנס , האינדיאנים .
אמריקה שקוראת לישוב בארץ יהודה ''התנחלות'' כשכל יישוב ויישוב בארצות הברית הוא התנחלות , החל מקייפ קוד במסצוסטס ועד לארדו בצפון , פורט וורת' בדרום או סן-פרנסיסקו במערב ואפילו הונולולו והונאונאו באוקיאנוס .
אני לא אדם רשמי שמנוע מלתחוב תחת אפה של אמריקה את ''הדג המסריח'' שלה , כאשר ''דג מסריח'' הוא פרוש השם שיקגו באינדיאנית . ושיקגו היא מרכז כוחו הפוליטי של נשיא ארצות הברית הנוכחי .
כן זה שנולד בארצם הכבושה של הפולינזים והתחנך 8 שנים במדינה המוסלמית הגדולה ביותר . זה שאביו היה מהגר בארה''ב .
זה שחושב להמשיך בכיבוש=שיחרור עירק . שבסיסי הצבא שלו פרושים בכל העולם ופוחד מצפון-קוריאה . ששוקל ברצינות את כיבוש אפגניסטן ואולי פאקיסטן .
אני לא מאחל רע לאמריקאים , רק טוב , אבל הם זקוקים למכה מעוררת כמו 7/12/41 . ראיתי איך התפקחו ביום אחד . 9/11 .

ותמיד תזכור שהיהודים באו להתיישב כאן ברכישת אדמות בעוד האמריקאים הסתפקו בתקיעת 4 יתדות באדמה אינדיאנית .

אז האמריקאים בדרך כלל מסייעים לנו ואף נתנו לך אזרחות , אבל אין משמעו שאתה מרחוק צריך לירוק לכאן , אפילו אם אתה יודע עברית .

אריה עירן .

אני אחסוך ממך הפעם פיתגם שלי .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן מנסה להתרכז
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 17:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, כשדיון חדש יעסוק בגזל הקרקעות בארה''ב, אני מניח שיהיה לך הרבה להגיד. בינתיים אנו מנסים לעסוק במתרחש בארץ.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 5:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

COSI FAN TUTI . כך עושים כולם .
מה שטוב לארה''ב טוב גם לנו .

כל הזמן אתם מטיפים לנו , שמדינת ישראל היא ''דמוקרטיה מערבית'' . שנחוצה חוקה כמו ''שם'' וזכויות אדם כמו ''שם'' וחינוך במו ''שם'' ו . . .
אז גם בכיבושים כמו ''שם'' .

אריה עירן .

מקומם של האינדיאנים הוא בשמורות .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 6:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטעות החוזרת של אריה באיות של כל מונח
לועזי בו הוא משתמש (''yung man go west'')
- ''cosi fan tuti'' כאשר צ''ל cosi fan tutte מזכיר
לי את הסיפור מ'שלושה בסירה אחת', על הטנור
האיטלקי שהקהל לא נתן לו לרדת מהבמה, הדרן
אחרי הדרן, עד שלא שר את האריה נכון.
עד שעירן לא ילמד לאיית כמו שצריך
לא ניתן לו לרדת מהבמה.

ובעקבות השיחה עם מר פרלמן בנושא אחר,
מבקש היוסלה לציין שהלעג המרומז בדבריו
כלפי מר עירן הוא פועל יוצא של הביטוי הגזעני
במובהק של מר עירן, ''מקומם של האינדיאנים הוא בשמורות .''

אין נוהגים בפוגעים בזכויות האדם בנימוס.
(בכל אופן לא בחברת בני תרבות). ותודה מקרב
לב למר פרלמן, על שעזר להיוסלה לחדד את
הנושא.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 7:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה חושב שהרינג אדום יגרום לו לשכנע בדיון .

לשגיאות כתיב אין קשר לנושא הדיון .
COSI FAN TUTI הוא שם של אופרה . תרגומו - כך עושות (עושים) כולן . ענינו שישראל צריכה לנהוג כמו שאר המדינות .
גם עם שגיאת כתיב נכון התוכן .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 9:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בדיוק העניין.

עם שגיאות כתיב, שום תוכן אינו
נכון או לא נכון.

וחוץ מזה כאנשים המתקשרים
באמצעות הכתיבה, הדיון בנושאים
השונים אינו מצטמצם רק ל'תוכן נכון'
ול'תוכן שאינו נכון'.

כאשר עוסקים בכתיבה עוסקים
לא רק ב'תוכן' אלא גם במשמעות
הכתוב, ובאופן הכתיבה.

בכל מקרה, בתגובותיך הרבות אך החד-מימדיות
למאמר של אבנרי, קשה למצוא גם את מה שאתה
מכנה בשם 'תוכן'. כתיבתך בשלב זה אופיינית
לכתיבה הכופה עצמה על הקורא, היות והיא מונעת,
לא על ידי הדחף הכן של הכותב להעמיד על הדף
או המסך את מיטב מרכולתו, אלא היא מונעת על ידי
דחף בלתי נשלט לכפות את נוכחותו על הקורא.

אורי אבנרי כתב מאמר שקול, מבוסס על עובדות המוכרות
לכולנו, ועדיין מצליח הוא לגרום לקורא לחוש בהנאת הכתיבה
שלו. וזה הרבה. אך במקום לנסות ללמוד לפחות בכל הנוגע
לכתיבה ממר אבנרי, אריה עירן ממשיך להשתולל כמו שור
בחנות חרסינה. מה הטעם בכתיבה שאינה מגיבה עניינית
גם למאמר כה בהיר, כאשר התגובות במקום להוות ביקורת
עניינית למעשה מסגירות רק את מגבלותיו של הכותב (ואת מניעיו).
_new_ הוספת תגובה



גם אני פרענק שעושה שגיאות בלטינית. אז מה
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 0:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני עז? איטלקית דווקא אני יודע, כי המשפחה שלי מלוב. אז מה? חשוב מה אומרים, ולא איך כותבים בלועזית. מה שכן, יש עלי הרבה כסף.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 9:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי אבנרי כותב הרבה . זה נכון .
הוא גורם הנאה לקורא ? זה בספק .
משמעות הכתוב שלו היא שקר .
הוא כתב פעם '' הצד השני של המטבע'' . מרוב עיסוק בצד השני שכח אבנרי וגם אתה שיש גם צד ראשון . הסתרת מחצית העובדות נקראת ''כשל המגירה'' בלשון מנומסת . ובלשון בוטה - שקר מכוון .
האמת היא שהוא טועה לכל אורך דרכו בחיים . הוא טועה בהבנת הערבים . הוא טועה בדרכו ''הכנענית'' . הוא טועה בסיכוי לשלום

אבל טעותו הגדולה ביותר היא המחשבה ששלום הוא חזות הכל .
זו גם הטעות שלך ושל נוספים .

אין השלום יותר מאשר דרך לשרוד . אך עם שורד גם בדרכי מלחמה .

אריה עירן .

יהודים פרו ורבו .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום רביעי, 27/05/2009 שעה 20:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין עם בהיסטוריה ששרד בדרכי מלחמה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 5:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מבין את המסר שלי .
אני לא מציע מלחמה ולא שלום .

אני מציע ילודה .

ואם תשים לב תבחין שאף אחד בפורום הזה לא מציע איזו אלטרנטיבה קיומית לעם היהודי מלבדי .
יש הצעות להליכה בדרך של שלום .
יש הצעות להליכה בדרך הדת .
יש הצעות להליכה בדרך הסוציאליזם .

אבל אף אחד לא מראה שהשיטה המוצעת מקיימת את העם לאורך דורות .

אריה עירן .

עם שבכל דור צאצאיו רבים ממתיו יתקיים דורות רבים .
_new_ הוספת תגובה



גם הפעם זו טעות
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 5:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הראית שזו אלטרנטיבה קיומית.
לא הראית שהיא מקיימת את העם לדורות.
_new_ הוספת תגובה



דוד סיון - הטעות היא שלך
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 5:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט מסרב להסתכל או מסרב לחשוב .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן מעדיף לטעות
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 6:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן פשוט לא מפנים את הביקורת ומעדיף
לנהוג כאילו היא לא קיימת.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם שבכל דור צאצאיו רבים ממתיו יתקיים דורות רבים .

אתה כנראה צריך הדגמה
אקרא לנולדים N
אקרא לנפטרים T
אקרא לאוכלוסיית עם U והדורות U1 U2 U3 וכן הלאה עד Un

משפט הפתיחה אומר
כאשר מתקיים N > T אז
U1>U+N-T .
U2>U1+N-T .
U3>U2+N-T .
. . .
Un>U(n-1)+N-T .
זה יהיה נכון כל עוד התנאי N > T מתקיים .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



לא מספיק
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משפט הפתיחה שלך שגוי.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 9:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שגיתי ואתה אפילו לא הבחנת ששגיתי .
כתבת ''משפט הפתיחה שלך שגוי'' ובזה טעית . כי את זה ניסיתי להוכיח . משפט אינו יכול להיות שגוי אם לא הראית שהוא שגוי . קוראים לזה הוכחה .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
הנה התיקון .

עם שבכל דור צאצאיו רבים ממתיו יתקיים דורות רבים .

אתה כנראה צריך הדגמה
אקרא לנולדים N
אקרא לנפטרים T
אקרא לאוכלוסיית עם U והדורות U1 U2 U3 וכן הלאה עד Un

משפט הפתיחה אומר
כאשר U(x+1)=Ux+Nx-Tx ומתקיים N > T
אז
U1>U וגם
U2>U1 וגם
U3>U2 וגם
. . .
(Un>U(n-1 וגם

זה יהיה נכון כל עוד התנאי N > T מתקיים .
מ.ש.ל.

אריה עירן .

ט.ל.ח.
_new_ הוספת תגובה



''משפט הפתיחה'' שלך שגוי
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 10:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תנסה להפנים את כל משמעויותיו של המשפט אולי תצליח
לראות את מה שכבר הבהרתי בפעמים קודמות.

''משפט הפתיחה'' שגוי כי לא הראית שהוא נכון. הטענות
שכלולות במשפט הן כולן שלך וחובת ההוכחה היא על בעל
בעל הטענות. לכן אל תנסה להעביר את נטל ההוכחה.

עניין ההפרכה הוא פשוט יותר כי מספיק רק טעות אחת כדי
להפריכו; מספיק שמשמעות אחת של המשפט לא נכונה כדי
שהוא יוכרז כשגוי.
_new_ הוספת תגובה



''משפט הפתיחה'' שלך שגוי
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני כתבתי טענה והוכחתי אותה .
_new_ הוספת תגובה



לא הוכחת את הטענה !
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן היא שגויה וגם לא נכונה.
_new_ הוספת תגובה



הטענה שגוייה שגויה לה לה לה לה
סתם אחד (יום שישי, 29/05/2009 שעה 21:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמממה לך!
_new_ הוספת תגובה



צא למחסומים אריה ותלמד משהו
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב'הארץ' התפרסמה אתמול כתבה על בתו של
אליהו גולומב מייסד ההגנה:

''דליה גולומב, בתו של אליהו גולומב: אבא שלי הקים את ההגנה, לא את הכיבוש.
דליה גולומב, בת 81, בתו של מייסד ארגון ההגנה אליהו גולומב, מתייצבת מדי לילה במחסום אייל לתעד את סבל הפועלים הפלסטינים בתור לבידוק הביטחוני בכניסה לישראל: ''אני ממשיכה את דרכו של אבי, בפירוש כך''.''
_new_ הוספת תגובה



צא למחסומים אריה ותלמד משהו
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 7:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אני צריך ללמוד ?
לא רק לאליהו יש בת בשם דליה גם ליצחק .
לדליה זו ולדליה זו עומדים רק מעשי עצמן .
זו גם זו הן אזרחיות בדיוק כמוני , דמן לא כחול וזכות אבות אינה זכותן . אנו לא חיים במשטר פיאודלי שבו האצולה והמלוכה עוברים בירושה . בילדותי קראו לזה מיוחס=תוחס .

אריה עירן .

ואם כן אזי את האינטיפאדה והטרור עם 60.000 פלסטינים חמושים הביאה דליה רבין .
את עבודת=עבדות הקבלנים גם כן .
_new_ הוספת תגובה



צא למחסומים אריה ותלמד משהו
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 8:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל חוץ מגידופים
אין לעירן כלום באמתחת.

ושימו לב כיצד הטון של עירן הופך
פטרנליסטי ומתנשא כאשר דבריו
מופנים לאשה, או יותר נכון לשתי
נשים - כי הרי מה משותף לנשים?
הן חוסות בצל האב המפורסם.

השוביניזם כה בולט שזה מאפיל
על הכל.

צא למחסומים, אריה,
אולי תלמד משהו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי