פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
נוהל ג'וני
אורי אבנרי (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 8:00)


נוהל ג'וני

אורי אבנרי



כמו רוח אביו של האמלט, הרוח הרעה של מלחמת-עזה מסרבת לתת לנו מנוח. השבוע היא חזרה להטריד את ראשי המדינה וצה''ל.

''שוברים שתיקה'', ארגון של חיילים משוחררים המצטיין באומץ-לבו, פירסם דו''ח, ובו העדויות של 30 חיילים קרביים שהשתתפו במלחמה. עדויות קשות, על מעשים המהווים על פניהם פשעי-מלחמה.

אלופי צה''ל נכנסו אוטומטית למודוס של הכחשה. מדוע החיילים אינם מזדהים, היתממו. מדוע הם מסתירים את פניהם בעדויות הווידיאו, מדוע הם מסתירים את שמותיהם ויחידותיהם?

האלופים השתלחו: מניין לנו שאינם שחקנים, הקוראים טכסטים שהוכתבו להם על-ידי שונאי ישראל? מניין לנו שהארגון הזה אינו עוסק במניפולציות מטעם גורמים זרים, המממנים את הפעולה? ובכלל, מניין לנו שהאנשים אינם משקרים מזדון?

על כך יש תשובה פשוטה: ניכרים דברי אמת. כל מי שהיה אי-פעם חייל קרבי במלחמה, ולא חשוב באיזו מלחמה, מבחין מיד באמת שבדברים. כל אחד מכיר את הרוח, המשתקפת בעדויות. כל אחד מכיר את החייל שאינו מוכן לחזור לחבר'ה בלי איזה X על הנשק, מבלי שהרג לפחות ערבי אחד. (אחד כזה מופיע בספרי ''הצד השני של המטבע'', שנכתב לפני 60 שנה.) היינו שם.

העדויות על ירי הזרחן והפלאשט, על הירי המאסיבי לעבר הבתים, על השימוש ב''נוהל שכן'', על הריגת ''כל מה שזז בשטח'', על השימוש בכל האמצעים כדי למנוע אבידות אצלנו – כל אלה חופפות עדויות קודמות, ולא יכול להיות ספק סביר לגבי אמיתותן. למדתי מהעדויות ש''נוהל שכן'' נקרא עכשיו ''נוהל ג'וני''. השד יודע מדוע ''נוהל ג'וני'' ולא ''נוהל אחמד'', למשל.

לשיא ההתחסדות מגיעים האלופים בתביעה מהחיילים להזדהות ולהגיש את תלונותיהם למפקדיהם, כדי שמוסדות הצבא יוכל לחקור אותן.

קודם כל, כבר ראינו את הפארסה הנקראת צה''ל חוקר את עצמו.

שנית, וזה העיקר: רק אדם השואף להיות קדוש מעונה ינהג כך. חייל ביחידה קרבית הוא חלק מחברה סגורה, שהמוטו שלה הוא נאמנות לחברים והדיבר ''לא תלשין''. אם יגלה פעולות שהיה עד להן, ייחשב למלשין וינודה. חייו יהפכו לגיהינום. הוא יודע שכל מפקדיו, מהמ''כ עד למפקד האוגדה, יראו בו בוגד וירדפו אותו עד צוואר.

השיטה הזאת של האלופים – אנשי מטכ''ל, דוברי-צה''ל, פרקליטים צבאיים – להסיט את הוויכוח מן ההאשמות עצמן אל זהותם של העדים היא שיטה נבזית. ולא פחות בזויים חיילי העופרת, הקרויים ''כתבים צבאיים'', המשתפים איתם פעולה.

אך לפני שבאים להאשים את החיילים, שעשו את המעשים המופיעים בעדויות, יש לשאול אם עצם ההחלטה לפתוח במלחמה זו לא הובילה לפשעים.

הפרופסור אסא כשר, אבי ה''קוד האתי'' של צה''ל ואחד התומכים הקיצוניים ביותר במלחמת-עזה, קבע בחיבור על נושא זה שמותר למדינה לצאת למלחמה רק לשם הגנה עצמית, ורק כאשר המלחמה היא ''אמצעי אחרון''. כלומר: אחרי ש''מוצו כל הדרכים החלופיות'' להשגת המטרה הצודקת.

העילה הרשמית למלחמה הייתה ירי הטילים מרצועת-עזה לעבר ישובי הדרום. מובן מאליו שחובת המדינה הייתה להגן על אזרחיה מפני ירי הטילים. אך האם מוצו כל הדרכים להשיג מטרה זו ללא מלחמה? על זה עונה כשר בלי היסוס ב''הן'' מוחלט, כשהטענה המכרעת שלו היא ש''אין הצדקה לתבוע מישראל לקיים משא-ומתן ישיר עם ארגון-טרור שאינו מכיר בה ושולל את עצם זכותה להתקיים''.

טענה זו אינה עומדת במבחן ההיגיון. מטרת המשא-ומתן לא הייתה אמורה להיות השגת הכרה מצד חמאס בישראל ובזכות קיומה (מי צריך את זה?) אלא הפסקת ירי הטילים על אזרחי ישראל. במשא-ומתן כזה, היה הצד השני דורש את הסרת המצור מעל אוכלוסיית עזה ופתיחת המעברים. סביר להניח שניתן היה להגיע, בעזרת מצריים, לידי הסדר על בסיס זה, שגם היה כולל את חילופי-השבויים.

לא זה בלבד שאפשרות זו לא מוצתה – היא כלל לא נוסתה. ממשלת-ישראל סירבה לחלוטין לנהל ''משא-ומתן ישיר עם ארגון טרור'', ואפילו עם ממשלת-האחדות הפלסטינית שקמה בשעתו ושבה היה ייצוג לחמאס.

לכן הייתה עצם ההחלטה לצאת למלחמה בעזה, ובה אוכלוסייה אזרחית של מיליון וחצי נפש, בלתי-מוצדקת לפי העקרונות של אסא כשר עצמו. לא מוצו – וכלל לא נוסו – ''כל דרכים החלופיות''.

אבל כולנו יודעים שבצד המטרה הרשמית הייתה גם מטרה בלתי-רשמית: להפיל את ממשלת החמאס בעזה. דוברים רשמיים דיברו במהלך המבצע על הצורך לקבוע ''תג מחיר'' גבוה – כלומר לגרום להרג ולהרס לא כדי לפגוע ב''טרוריסטים'' עצמם (דבר שהוא כמעט בלתי-אפשרי) אלא כדי להפוך את חיי האוכלוסייה לגיהינום, מתוך חשבון שהיא תקום ותפיל את חמאס.

חוסר-המוסריות של אסטרטגיה כזאת שווה לחוסר-התועלת שבה: ניסיוננו מלמד שלחץ כזה רק גורם להתקשחות האוכלוסייה הנלחצת והתלכדותה סביב מנהיגותו האמיצה.

האם בכלל היה ניתן לנהל מלחמה זו מבלי לבצע פשעי-מלחמה? כאשר ממשלה מחליטה לשלוח את חייליה למלחמה בארגון-גרילה, הלוחם, מטבעו, מתוך אוכלוסיה אזרחית, ברור לחלוטין שייגרם לאוכלוסייה סבל נורא. דווקא הטענה שפגיעה באוכלוסייה והריגת יותר מאלף גברים, נשים וילדים היא בלתי-נמנעת, הייתה צריכה להביא למסקנה שההחלטה לצאת למלחמה כזאת היא מעשה מחריד כשלעצמו.

מערכת-הביטחון עושה לעצמה עבודה קלה. השרים והאלופים פשוט קובעים שאינם מאמינים לדיווחים הפלסטיניים והבינלאומיים על ההרג וההרס, וקובעים שהן ''מוטעות ומופרכות''. ליתר ביטחון, הם החליטו להחרים את ועדת-האו''ם החוקרת כרגע את המלחמה, שבראשה עומד שופט יהודי מדרום-אפריקה שהוא גם ציוני ידוע.

אסא כשר נוקט שיטה דומה באומרו: ''מי שאינו מכיר פעולה על בוריה אינו יכול להעריך אותה באופן רציני, מקצועי ואחראי, ולפיכך מוטב שלא יעשה זאת, חרף כל פיתוי רגשי או פוליטי.'' הוא דורש שנמתין לתוצאות החקירות של צה''ל לפני שנדון בכלל בעניין.

האומנם? שום גוף החוקר את עצמו אינו אמין, וגוף הירארכי כמו הצבא על אחת כמה וכמה. ובעיקר: צה''ל אינו גובה – ואינו יכול כלל לגבות - עדויות מעדי-הראייה העיקריים: תושבי עזה. חקירה המסתמכת רק על עדויות המבצעים, ולא על עדויות הקורבנות, היא מגוחכת. ועכשיו נפסלות גם עדויות החיילים השוברים שתיקה, מפני שאינם יכולים לגלות בנסיבות אלה את זהותם.

במלחמה בין צבא אדיר, המצויד בנשק המתוחכם ביותר בעולם, לבין ארגון גרילה, מתעוררות בעיות מוסריות מהותיות. איך על החיילים להתנהג מול מטרה שיש בה לא רק לוחמי אויב, ש''מותר'' לפגוע בהם, אלא גם אזרחים בלתי-לוחמים, ש''אסור'' לפגוע בהם?

כשר הביא כמה דוגמאות אופייניות למצב כזה. למשל: בית שיש בו גם ''טרוריסטים'' וגם בלתי-לוחמים. האם להפעיל נגדו מטוס או תותח, שיהרוג את כולם, או לשלוח חיילים שיסכנו את חייהם ויהרגו רק את הלוחמים? תשובתו: אין הצדקה לסיכון חיי החיילים שלנו כדי להציל אזרחים של האויב. עדיפה התקפה אווירית או ארטילרית.

זה אינו עונה על השאלה לגבי הפעלת חיל-אוויר להריסת מאות בניינים שהיו רחוקים מחיילינו, כך שלא נשקפת מהם סכנה לחיילים. זה גם לא מצדיק את הריגת עשרות טירוני המשטרה האזרחית הפלסטינית, שעמדו במסדר-סיום, ולא את הריגת אנשי האו''ם שהובילו שיירות-מזון. זה גם אינו מצדיק את השימוש הפסול בזרחן לבן נגד אזרחים, שעליו העידו גם החיילים בעדויות שנתנו ל''שוברים שתיקה'', ואת השימוש באוראניום מופחת ובחומרים מסרטנים אחרים.

המדינה כולה שמעה בזמן אמת כיצד פגז של תותח חדר לדירתו של רופא והרגה את רוב בני משפחתו. לפי העדויות של אזרחים פלסטינים ומשקיפים זרים, אירעו הרבה מקרים כאלה.

צה''ל העלה על נס את השיטה של אזהרת התושבים על-ידי כרוזים, שיחות טלפון וכד', כדי לשכנעם לברוח, וזאת כשהכול ידעו, והמודיעים בראש וראשונה, שלא היה לאזרחים לאן לברוח ושגם לא היו נתיבי-בריחה ברורים ובטוחים. אזרחים רבים נורו תוך כדי בריחה.

לא נתחמק מהשאלה המוסרית הקשה ביותר: האם מותר לסכן חיילים כדי להציל זקנים, נשים וילדים של האויב? תשובתו של אסר כשר, האידיאולוג של ''הצבא הכי מוסרי בעולם'', חד-משמעית: אסור בהחלט לסכן את החיילים. המשפט החשוב ביותר בחיבור כולו אומר: לפיכך... צריכה המדינה להעדיף את חיי חייליה על פני חיי שכניו [הלא-לוחמים] של טרוריסט (מבצע ''עופרת יצוקה'' ותורת המלחמה הצודקת).

כדאי לקרוא משפט זה פעמיים-שלוש, כדי לתפוס את מלוא משמעותו. מה שנאמר כאן למעשה הוא: אם דרוש הדבר כדי למנוע אבידות בקרב חיילינו, מותר להרוג את אזרחי האויב בלי כל הגבלה.

בדיעבד אפשר לשמוח על כך שלחיילים הבריטיים, שלחמו באצ''ל ולח''י, לא היה מדריך מוסרי כמו אסא כשר.

זהו העיקרון שעל פיו פעל צה''ל במלחמת-עזה, ועד כמה שידוע לי זוהי דוקטרינה חדשה: כדי למנוע את הריגתו של חייל אחד מצדנו, מותר להרוג 10, 100 ואף 1000 אזרחי-אויב. כלומר: מלחמה של אפס אבידות. מעידה על כך התוצאה המספרית: כ-‏1400 הרוגים בעזה, מהם שליש או שני שלישים (תלוי את מי שואלים) אזרחים, נשים וילדים, לעומת 6 (שישה) חיילי צה''ל שנהרגו מאש האויב. (ארבעה נוספים נהרגו מאש ''ידידותית'', כלומר עצמית.)

אסא כשר כותב בפירוש שמוצדק להרוג ילד פלסטיני, הנמצא בחברת מאה ''טרוריסטים'', כי ה''טרוריסטים'' עלולים להרוג ילדים בשדרות. אבל במציאות מדובר על הריגת מאה ילדים פלסטינים הנמצאים בחברת ''טרוריסט'' אחד.

אם נפשיט את התורה הזאת מכל הפלפולים, יישאר הכלל הפשוט הזה: על המדינה להגן על חיי חייליה בכל מחיר, ללא שום מגבלה או חוק. מלחמה של אפס אבידות. זה מוביל בהכרח לטקטיקה של הריגת כל אדם והריסת כל מבנה העלולים לסכן חייל. כלומר: ליצור שטח ריק מאדם ומבניינים לפני הצבא המתקדם.

ניתן להסיק מזה רק מסקנה אחת: מכאן והלאה, כל החלטה לצאת למלחמה בשטח בנוי היא פשע-מלחמה, וכל הכבוד לחיילים המתקוממים נגד פשע זה. תבוא עליהם הברכה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


חייבים לומר את האמת
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 8:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאיני אוהב אותו במיוחד
ע. צופיה צדק
בקביעתו
שאין קאסמים מעזה
וזה מה שקובע
גם את המלחמה הבאה
אולי בעולמם של אבנרי ויוסלה
האם הם אחד?
יש כאב גדול
שהקאסמים הופסקו
והפריכו את כל
דבריהם
כל הכבוד לצה''ל
ולחייליו
_new_ הוספת תגובה



אבנרי הוא המצפן של התבונה האנושית
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 8:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה מה הוא אומר ועושה
ולך בכוון האמת -
שהיא הדרך ההפוכה

אני מקווה מאוד שנלמד מההצלחה הקולוסאלית
של עופרת יצוקה
- כי אין קאסמים מעזה -

שימו לב שכל העולם הנאור מתחיל איתנו שוב
בחקירות וועדות
רק משום שהחמאס חסרי אונים לחלוטין
להגיב בכוחות עצמם
כרגע

ונצא לדרך
להשיב את גלעד שליט
באותות ומופתים
לא בבכיות ותחנונים
לסגור את הרצועה הרמטית
לעולמים
לכיוון מצרים
אבנרי ויוסלה
חסידי הפלסתינים
ייסעו מיד למובראק להסביר לו
כמה הוא לא אנושי
ולא
ומוסרי
אם לא יפתח להם פתח
מקווה מאוד שמובראק
לא יאסור אותם...
כי אז יהיו לנו שלושה לשחרר
_new_ הוספת תגובה



מה יש ליהודי הזה אבנרי ?
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 10:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה הוא רוצה אבנרי ?

מה כואב לו ? למה הוא חותר ?

מלמד
_new_ הוספת תגובה



אבנרי הוא פשוט שונא ישראל מובהק ועקבי
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 11:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובעקבות שנאתו היוקדת הזו, שהשטלתה עליו כ''אידיאה פיקס'', את רוב חייו ואת כל כוחותיו הוא הקדיש וממשיך להקדיש לעת זיקנה: להכפיש, להשפיל, לבזות, ולהאשים בפשעים את הישראלים ואת מדינתם.
אבנרי, לא תמצא עוד צבא הלוחם באמצאים זהירים, מתחשבים, ואנושיים כאלה מול חשוכים מבקשי נפשם.
_new_ הוספת תגובה



כמה עצוב,כמה נורא
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 13:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה נורא לעם ישראל

שיש בתוכנו אנשים כאלה כמו אבנרי

מלמד
_new_ הוספת תגובה



הוצאת דברים מהקשרם = מעשה דמגוגי!
דוד סיון (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 10:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה הקטע המלא מדבריו של אסא כשר:

''לפיכך, בדילמה שעל הפרק, צריכה המדינה להעדיף את חיי חייליה על פני חיי שכניו של הטרוריסט כאשר היא פועלת בשטח שאינו נתון בשליטתה האפקטיבית, שטח שבו אין היא נושאת באחריות להפריד כראוי בין אלה שנשקפת מהם סכנה ובין אלה שלא נשקפת מהם סכנה. לאחר שהיא ממצה את הניסיונות להפריד בין הטרוריסטים ובין אזרחי אויב המצויים בקרבתם ואינה מצליחה לעשות זאת באופן מלא, לא זו בלבד שאין היא מחויבת לסכן את חיי חייליה בניסיון נוסף להפרדה כזו, אלא שאסור לה לעשות זאת רק כדי להקטין את הסכנה לפגיעה בשכניו של הטרוריסט''.

אצל אסא כשר בהחלט יש מגבלות ולכן הטענה של אבנרי כי כשר אומר ש''... מותר להרוג את אזרחי האויב בלי כל הגבלה'', היא דבר שקר.

הציטוט שהוצג הוצא מהקשרו כדי להציג פרשנות שקרית בשרות הדמגוגיה.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי צועד עם גוש איוולת אל התהום
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 13:57) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה סוף כל אמצע
הביאו חיילי צה''ל שקט
באזור הרצועה הטובחת.
שקט
ממש שקט
לא רק בשדרות ובאר שבע
שקט של ממש גם ברצועת
הטירור
לא מתים שם שהידים על קידוש
דמם ובתולותיהם
כן שקט של ממש
אצלם
אצל הערבים
זה לא טוב לאבנרי
ולפרובוקאטור שלו
יוסלה
זה גם לא טוב לכל גוש האיוולת
מ- 4 אימהות חורגות
עד בצלם
של הצלם
ששוברים שתיקה של שקט
בכל רגע מכונן
כי לוקחים להם את הפרנסה.
הם רוצים שלום עכשיו
עם הרבה דם
כדי להזעיק, להרעיש להגעיש
בגוש
את האו''ם ושאר שונאי ישראל
בעולם
לאותת להם
הנה החמס על הפנים
אינו מגיב
אולי אתם או''ם שמום
תעוררו אותו
תפיחו בו חיים של תיקווה
ואחריות לגורל המלחמה.
כדי שיוסלה אבנרי יוכל לזעוק
בחמת קדושה נוראה
כי צה''ל אינו מוסרי
וכל המדינה
מה יש לך עם המלחמה
יוסלה?
תשתה אוראנג'דה!
_new_ הוספת תגובה



שוברים שתיקה- בע''מ
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 14:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר כי הגוף הנקרא שוברים שתיקה הינו חברה בע''מ
מאמר מעניין , וחשוב ביותר אודות שוברים שתיקה:

_new_ הוספת תגובה



לא משנה מי המדווח
דוד סיון (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 14:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשובות אם יש אמת בעובדות המדווחות. גם הטענה ממנה משתמע שכל מדווח ''חייב'' לדווח על כל ההקשר היא לא רצינית. הרי את ההקשר אפשר לקחת מהדיווחים האחרים.

השאלה מי אחראי, ואם הוא עמותה או חברה, על הדיווח היא חשובה אבל הרבה פחות חשובה מעניין העובדות המדווחות.
_new_ הוספת תגובה



המוסריות של צה''ל'' ? או המוסריות של החמס ?
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 18:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשאלה , בתשובה באחריות, בעובדה בשוברים שתיקה או קשר של שתיקה ,כולם בעיני דומים לאותה זונה שיורקים עליה והיא חושבת שיורד גשם .....soria
_new_ הוספת תגובה



לא משנה מי המדווח
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 6:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת הדרכים העיקריות בניסיון לאבחן עדות-אמת , היא ריבוי ההקשרים לעובדות מישנה שאינן מאד רלוונטיות . חזרה רוטינית בסיגנון של מנטרה ללא הקשרים היא סימן לגירסה מתואמת .
דרך נוספת היא איבחון בין אמירה ברורה של עובדות במקום אוסף רמיזות .
נוסף לאלה עדות שמיעה אינה עדות קבילה .

היות והוצגו בטלוויזיה והייתה אפשרות לציבור ואני בהם , ראיתי כמה דוברים שדיברו בצורה כוללנית ''ידוע שמפקד החטיבה ידע על נוהל ג'וני'' או ''מישהו הלך מאחורי ערבי כשקנה הרובה נשעל על כתפו'' ועוד פנינים חסרי אמירה ברורה .
הרבה '' שמעתי'' ומעט ''ראיתי'' .
כל זה מתייחס להערכתי למהיימנות .

חוץ מזה - אני בעד נוהל שכן .

אריה עירן .
תמיד אפשר להשתמש בשופטי בג''ץ במקום השכן אחמד .
_new_ הוספת תגובה



לא משנה מי המדווח
דוד סיון (יום שני, 20/07/2009 שעה 7:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצגת דברים ללא שמות ללא הקשר מדוייק מעידה על רצון לא לחשוף חיילים אחרים. היא מעידה על החשש שהבעיה היא מערכתית ולכן המעיד צפוי להיפגע וכבר היו דברים מעולם - גם בצבא וגם במערכת האזרחית.

הוצגו רק חלקים קטנים מהעניין בטלוויזיה. ראית מה שבחר העורך להראות לך. בעצם הרבה ''שמעת'' ומעט ''ראית'' אבל אין לזה שום קשר למהיימנות.
_new_ הוספת תגובה



מעניין שאבנרי לא דורש שום דבר מהערבים
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 15:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כבר שכח את פשעי המלחמה המובהקים ביותר שהערבים בצעו בעזה: ירי ללא אבחנה על אוכלוסיה יהודית,
במטרה להרוג ככל שיותר אזרחים..
_new_ הוספת תגובה



הרכילות הרגילה
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 15:26) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום עדות על מעשים שמהווים פשעי מלחמה ע''י צה''ל. יש קובץ רכילויות. אבנרי וחבר מרעיו מיללים השכם והערב מדוע משפטים נגד מחבלים רוצחים נערכים תחת חסיון. ההסבר שחשיפת המעידים יגרום למותם לא מענין אותם והם תובעים עדות גלויה גם במחיר חיי העדים. והנה הפלא ופלא, כשיש עדות סמויה נגד צה''ל אבנרי מאמץ אותה מיד למרות שלמעידים לא נשקפת כל סכנה אם יחשפו. צביעות קוראים לזה. אולי טפשות. גם מה שאבנרי מונה כפשעי מלחמה מחרידים אינם פשעי מלחמה כלל, למעט אחד. אם אכן בוצע נוהל שכן זהו פשע מלחמה. כל היתר - ירי זרחן ופלאשט, ירי על בתים והריגת כל מה שזז בשטח כדי למנוע אבידות לצה''ל אינם פשעי מלחמה והם מותרים על פי כל האמנות הבינלאומיות. חלק מהם במגבלות מסוימות וחלק ללא כל הגבלה. אבל אם אפשר ''ללכלך'' למה לא.
לשאלה אם אפשר לנהל מלחמה כזו בלי פשעי מלחמה עונה אבנרי שלא. כדי להוכיח שפשעי מלחמה הם הכרח הוא קובע שנהרגו למעלה מאלף גברים נשים וילדים. שום רמז כמובן לכך שגם לפי הודעות החמאס רובם המכריע היה מחבלים כלומר לוחמים בזמן קרב. למעשה למעלה משני שליש היו טרוריסטים כלומר מספר האזרחים שנהרג היה נמוך משמעותית מאשר בכל מלחמה אחרת שנוהלה אי פעם. במקום להלל ולשבח את צה''ל על יעילותו וזהירותו שהביאו להישג ההומניטרי הזה מתגולל עליו אבנרי בשקרים וחצאי אמיתות.
כחלק מאותן חצאי אמיתות כותב אבנרי על המנעות ישראל מניהול מו''מ עם החמאס. העובדה שהחמאס היה מוכן לנהל עם ישראל מו''מ רק על חיסולה כתמורה להפסקת רצח אזרחיה כלל לא מוזכרת ע''י אבנרי. הרי אסור להזכיר עובדות שמפריעות לתזה. נשאלת גם השאלה מדוע על ישראל לנהל מו''מ על הפסקת רצח אזרחיה כאילו רצח ישראלים הוא זכות מוקנה לפלשתינים ולכן צריך לתת להם משהו כדי שימנעו מלממש את זכותם. צריך גם לשאול האם מלחמה היא לדעתו של אבנרי איננה סוג של מו''מ - אתה תפסיק לרצוח את אזרחי ישראל ובתמורה אני אפסיק להרוג את הרוצחים שלך. לפי ההגיון של אבנרי לא ברור מדוע הוא שירת במלחמת השחרור ב''שועלי שמשון'' (יחידת הקומנדו הראשונה של צה''ל) הרי אפשר היה לנהל מו''מ עם המצרים על חסול ישראל ולא להרוג אלפי אזרחים ערבים ולא מאות כמו במבצע האחרון. אם בוחנים את הענין באמות המידה של אבנרי אפשר להניח שעל פי הקריטריונים שלו עצמו אבנרי בצע יותר פשעי מלחמה מכל חיל צה''ל במבצע עופרת יצוקה.האם המאמר הוא מעין כפרה על מעשיו ''הרעים'' במלחמת השחרור? (אישית אני חושב שאבנרי וחבריו ראויים לכל שבח על ''פשעי המלחמה'' המדומים שכביכול בצעו אז.)
_new_ הוספת תגובה



ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 18:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נוהל שיפי/ ''צא מזה אורי''
סתם אחד (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 18:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והנה אתמול ככה סתם נורה מעזה קאסם ! ברגע שיורים במטרה לרצוח טילים לעבר אוכלוסיה אזרחית זה פשע מלחמה !!!! והראשון שהיה צריך לתת את הדעת ולצאת בצעקה היה כותב המאמר אורי כן אתה ! וראינו איזה נוהל יוצא מעזה, שליט מי יודע באיזה תנאים מוחזק ואיש אינו יכול לבקרו ואיזו תרמית נעשתה עי החיבאללה אזי טוהר מידות או פשעי מלחמה קודם כל יש לפשפש אצל האויב ואחר כך לפשפש בצהל soria
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
אריק פורסטר (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 20:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מה לשמוח על הפסקת שילוח הקסאמים, ואין ההפסקה מעידה על ''גבורתו'' או ''עצמתו'' של צה''ל. לעניות דעתי, ההפסקה היא מהלך טאקטי של החמאס, ומי שמשלה את עצמו שצה''ל מצא נוסחת פלאים להפסקת ההתקפות משלה את עצמו. הדרך היחידה להביא להפסקה אמיתית היא משא ומתן עם חמאס, בין אם יכירו בזכות המדינה להתקיים או לא (ואבנרי צודק: את מי זה מעניין?).
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
ע.צופיה (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 20:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מה לשמוח! יש קאסמים,אין קאסמים לתושבי שדרות זה לא משנה.
ובכלל מה זה צה''ל לעומת החמאס? אפס אפסים.
כך חושב הגאון מל.א.
אולי טוב שהגאון חי בל.א. פחות אוילות פה ויותר שם.
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
אריק פורסטר (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 21:05)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר צופיה, יתכן שהמהלך הטאקטי של החמאס בא כתגובה למבצע עזה (כפי שאתה טוען) ויתכן שהוא חלק מאיסטרטגיה שאינה קשורה למבצע. כך או כך, מבצע עזה הוכיח את עצמו כתהליך בחירות שכל קשר בינו לעניין שכביכול יש לממשלת ישראל במה שקורה בשדרות הוא מקרי בהחלט.
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
אריק פורסטר (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 21:08)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי ''תהליך בחירות'' והתכוונתי ל''גימיק בחירות''.
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
ע.צופיה (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 21:56)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, טוב,נרשום את זה כבדיחת היום ונמשיך הלאה.
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
אריק פורסטר (יום ראשון, 19/07/2009 שעה 22:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמתי לב באמת שעבורך טבח אזרחים נחשב לבדיחה. אני בטוח שהוריך מאד גאים בך.
_new_ הוספת תגובה



טבח הפלסטינים היה
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 1:37)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדי לגבות מהם מחיר על 8 שנות קסאמים ומתאבדים וכדי להרתיע אותם להבא. צה''ל לא כיוון לפגוע באזרחים אלא רק בטרוריסטים. אם נפגעו אזרחים זו אשמת הפלסטינים שלא יזמו פינוי אזרחים מאזורי קרבות ולחילופין משכו את אזורי הקרבות לתוך אוכלוסיה אזרחית, מתוך כוונה לעצור את התקפות צה''ל על עצמם, ובמידה שבכל זאת תהיה תקיפה, אז לפחות שימותו איתם עוד כמה אזרחים. מכאן שהאשמה על פגיעה באזרחים היא של החמאס בלבד.

צה''ל מבחינת מדיניות כיוון לפגוע רק במחבלים ועשה את כל הבדיקות הנדרשות בתנאי קרב שטרם הגדיר יעד מסויים כמטרה לתקיפה. אם היה ידוע על אזרחים בתוך עמדת או מחנה מחבלים, אז צה''ל לא תקף. לחילופין, אם צה''ל אישר מטרה ותקף אותה ומזמן השיגור ועד זמן הפגיע פתאום הופיעו אזרחים על המסך, או לחילופין המחבלים ברחו לכיוון ריכוז אזרחים, אז צה''ל הסיט את התקיפה - הטיל - לפני הפגיע. יש לנו עדויות מצולמות לאירועים מסוג זה.

יום שני הטוב
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 6:49)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך ידעת! לא מזמן קיבלתי מסר מהם (דרך שרי אריסון)''תמשיך! פה למעלה גאים בך, אומרים שבזכותך פסקו הקאסמים!''
אריק,תגיד,גם לך קשרים ,שם, למעלה?
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 18:18)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להוותי, לא. פשוט יצאתי מההנחה שהיות ולפלפוליך אין שום קשר למציאות כאן, יתכן שההשראה להם באה מלמעלה.

אריק פ.
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שצדקת.
בל.א. עדיין הקאסמים נופלים, אך שם למעלה יודעים מזמן שאין קאסמים.
מעניין אם אובמה שמע שאין קאסמים?
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 0:04)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו טוב, נפסיק לשמוח על הפסקת השילוחים של הקאסמים.
אם זה יגרום לך להרגיש קצת יותר טוב.
אבל תסביר אולי ברצינות
אם ניתן
על מה יהיה המו''מ עם החמס?
בין אם יכירו ואת מי זה מענין שלא יכירו
על מה?
_new_ הוספת תגובה



השקר על הפסקת הקסאמים
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 6:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הדרך היחידה להביא להפסקה אמיתית היא'' . . . כיבוש קטעים מצפון הרצועה והזזה הדרגתית של הגבול דרומה . כפי שהסברתי את התהליך בעבר . יוסלה אוהב לקרוא לזה ''ניקנוק עזה''

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



[•] השקר על הפסקת הקסאמים
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 18:13)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביערות העד של טוטאל לוס אנג'לס לא שמחים
על הפסקת ירי הקאסמים.
[•]...
גם יוסלה וגם אריק
משוועים לקצת שמחה באיזור
כדי שיוכלו לתקוף את
צה''ל חסר המוסר שגורם
לקץ שפיכות הדמים גם אצל
החמס
אם השקט יתמשך לדעתם
הם יזעיקו את האו''ם בעזרת שוברי שתיקה
מסורתיים
וגם 4 אימהות חורגות
כדי לבצע חדירות שטח
על מנת להדליק שוב את העולם
כי כולם
לדעתם רוצים לראות
דם
שם הפרנסה מובטחת
יש מי שמשלם
בעד רשעות ונוולות
_new_ הוספת תגובה



'' ביערות העד של טוטאל לוס אנג'לס''
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 18:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנתי. שו האדה ''טוטאל''?

אריק פ.
_new_ הוספת תגובה



'' ביערות העד של טוטאל לוס אנג'לס''
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את כל השאר כבר הבנת והפנמת?
_new_ הוספת תגובה



'' ביערות העד של טוטאל לוס אנג'לס''
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוטאל, יעני ל.א. ושכונותיה ופרבריה וכלל תושבים. כמעט כמו גוש דן אצלנו.
_new_ הוספת תגובה



השיעור היומי באנגלית
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באמריקאית אומרים ''מטרופוליטן לוס אנג'לס''. ''טוטאל'' זה כל כך סלמה ובנותיה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 0:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבדיחות האינפנטיליות
והנימה הזחוחה כביכול
הן דרכו של אופורטיוניסט
פוליטי - יושב על הגדר נצחי -
כדוגמת זה המכנה
עצמו 'צופיה',

להרחיק את הצורך לתת דין
וחשבון על מעשיו, או לקחת
אחריות פוליטית כחלק מהקולקטיב
הישראלי-יהודי לטבח האזרחים
המחריד בעזה בדצמבר 2008.

אילו ממשלה זרה היתה עושה
כמעשי ישראל בעזה, היה משרד החוץ
הישראלי תומך מיד בגינוי חריף
במועצת הבטחון, וממשלת ישראל היתה
שולחת את משלחות הפקל של איזורי
אסון לשטח.

אך הפעם התוקף המצויד היטב, צה''ל,
- שליחו של המשטר האפרטהייד היהודי
הבדלני - הוא אנחנו, והתמונות של הגופות
המרוסקות של תושבי עזה שהופגזו בבתיהם
ובמקומות מחסה של אירגוני ההצלה השונים,
לא הגיעו לעיתוני ישראל כלל, בשל האיפול
התקשורתי שהטילה הממשלה.

מהקצה של האיפול התקשורתי ועד לקצה
של הצחוק הנבוך והמביך של 'ע. צופיה'
אל מול הידיעות על הטבח בזמן אמת,
לא נותר שמץ של הגינות בישראל וביהודים
החיים בישראל. במקום שקול רם ישמע באיזורנו
- הקול היהודי - לשלילה המוחלטת של
ממשלה ישראלית ופשעיה הברורים כל-כך,

במקום זה אנו צופים בשאט נפש, מאז הטבח
בדצמבר של 2008, בגילויי השמחה העילגים
של ישראלים למוות המרחף על עזה,
ובסימנים ההולכים ומתרבים של מעבר מושלם
כמעט של החברה הישראלית, מחברה המושתתת
על עקרונות היהדות החילונית הנאורה ששאפה
ליישם את לקחי השואה היהודית, לחברה
גזענית מובהקת, בדלנית, בורה, מבודדת, ומבוהלת
כמו כל גטו יהודי מאז ומעולם.

ובעוד שהקונפורמיסט היהודי והגזען ידידו הטוב
מרגישים בבית האחד אצל רעהו, יורדת המדינה
לטמיון בקול ענות חלוש'ס. בזקנתם הורישו לנו
את השוביניזם הדוחה הזה.
_new_ הוספת תגובה



אתה חפ]יפ]ניק
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 1:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה ישראל גייסה משהו באו''ם נגד מדינה שניה?
רוסיה רצחה אפרניסטאן וצ'צ'ניה כמיליון איש, ארה''ב בעיראק ובאפגניסטאן כ- 400 אלף איש, צרפת בגבון ובליבריה כ-‏5000 איש בעשר השנים האחרונות, סין כמה אלפים בנפאל ובין המוסלמים בסין, הודים לפקיסטאנים ופקיסטאנים להודים, באפריקה מתים עשרות אלפים כל שנה מאלימות שיבטית-עדתית (נוסף לכמה מאות אלפים ממחלות שונות)... דרום אמריקה.... באירופה נרצחים על רקע גזעי לאומי............ מה ישראל עושה?
ישראל לא מתערבת אצלם, אז שהם לא יתערבו אצל ישראל!
שיתנו לנו להרוג כמה פלסטינים שנצטרך ושלא יתחשבנו איתנו, כי אם יתחשבנו לנו יהיה קרדיט גדול טאישור להרוג מאות אלפים כדי להגיע לרמתם המוסרית.... למטה.
אז תירגע, אל תבקש שישראל תהיה כמו הגויים כי תהיה שותף לרצח אזרחים.

אנחנו חברה גזענית מובהקת, בדלנית, בורה, מבודדת, ומבוהלת כמו כל גטו יהודי מאז ומעולם..... בסדר, אז מה זה איכפת לך! הרי אתה לא אנטי ציוני ואם היית יכול היית חובר לערבים בהפעלת טרור נגד היהודים. אז למה שאנחנו נמות תחתך? עדיפים 10 פלסטינים מתים מפצוע יהודי אחד, כי אני אוהב האדם ולוחם חופש לבני אדם.

יום שני הטוב
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 4:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ. ש. ל.
_new_ הוספת תגובה



עוסוף- אין קאסמים!!!!!!!!!
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 6:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע למה? כי הרוצחים שמתחבאים בין ילדים ונשים הבינו שאין יותר מחסה כזה.נאדה!
צריך להיות רבע גבר ולחשוף את עצמך. אז הם עכשיו במחילות כמו שפנפנים.
תגיד, חסן השפן כבר יצא מהמחילה?
מסתבר שזו התשובה לרוצחים השפלים, גם בעזה, גם בלבנון, גם בעירק, גם באפגניסטן,גם בפקיסטן וגם בצצניה.
כאשר מורידים מהם את מחסה הנשים והילדים הם נמוגים.
_new_ הוספת תגובה



צ''ל,כמובן, יוסוף
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 6:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



צ''ל,כמובן, יוסוף
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 18:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה נאמר בנפיחה אז זה באמת עוסוף
_new_ הוספת תגובה



צ''ל,כמובן, יוסוף
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 18:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מפתיע בכל פעם מחדש לראות כיצד צופיה מאופק ואנושי כשמדובר בענייני השעה, אך כאשר מדברים על הפלסטינים נדלק בעיניו הניצוץ השטני, ידו מתרוממת באופן לא רצוני למועל יד, ומגרונו פורצות קללות גזעניות. זה קורה להרבה יהודים אשר לא למדו להתמודד עם משבר חברתי-פוליטי אמיתי. האתוס של הקורבן הנצחי הפך בעקבות השואה אצל היהודים למציאות היחידה של החיים, ובכך יצר עיוות שאינו מאפשר להם להגיב באופן רציונלי או עקרוני לבעיות פוליטיות מסוג אלה שאנו חווים כיום מול הפלסטינים. באתוס הקורבני היהודי הזה אין מקום לאחר הפלסטיני ולכן היהודי המסכן נסוג לנהמות גרוניות טבטוניות בכל פעם שמזכירים את הנושא. ההתקעות ללא חזור בתפקיד הקורבן הפכה את היהודי הישראלי ליצור פגום מבחינה
אישית, חברתית ופוליטית. עבורו ערכי האדם, שפעם היו הבסיס ליהדות, מתקיימים רק בתוך המשפחה היהודית, רק בתחומי הגזע. וכל מי שאינו יהודי, אפשר לחסלו בהבל פה כי אין לו מקום במציאות של הקורבן הנצחי. אצל אריה עירן המעמד המוזר הזה נושא מאפיינים של דור שני לשואה, בצורה של היפוך מוחלט של תפקידי קורבן ותוקפן, כאשר עירן מאמץ לעצמו באופן כמעט מושלם את התפישה החברתית-פוליטית של התוקפן הפאשיסטי או הנאצי. ושני אלה, צופיה ועירן נותנים למעשה את הטון הממוצע של ישראל היום, זה משמאל כביכול וזה מימין כביכול, ויוצרים בכך ישראל גזענית ובדלנית מובהקת שהתנהלותה כמדינה, בין ביחס לאחר כאוייב חיצוני או ביחס לאחר הפוליטי בתוך הקהילה הוא יחס אלים ומחסל. נראה גם שהמחשבה שהכותב יוסלה הוא פלסטיני מעסיקה את הכותב צופיה הרבה מעבר לנחוץ: זה מסגיר את הקושי שיש לכותב צופיה עם התיאור המציאותי של הפלסטיני בכלל, - עבורו, כמו עבור ישראלים רבים כיום, הפלסטיני כדימוי הוא עמום ומטושטש, והמאפיינים היחידים הברורים שלו הם הקרניים והזנב. וזה כמובן מאפשר ביתר שאת את מעשי החיסול והטבח שישראל מבצעת שוב ושוב באוכלוסיה הפלסטינית, בין אם זה בעזה או ביהודה ושומרון. חסרי פנים, ועם צללית שטנית, ראויים הפלסטינים להשמדה מהירה. את פניהם של הילדים והנשים וסתם פלסטינים שנהרגו וממשיכים ליהרג על אדמתם בידי כוחות צה''ל החמודים שלנו עושה הכותב צופיה כל מאמץ להדחיק. ולכן הוא מקלל. זה עוזר?
_new_ הוספת תגובה



צ''ל,כמובן, יוסוף
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
לא מצליח להפנים עובדת יסוד
שגוזלת את פרנסתו
הוא חושב שזה צופיה.
לא - זה צה''ל
צה''ל חיסל את הפרנסה שלך
כי הוא חיסל את שפיכות הדמים
בעזה.
אין קסמים
שקט
ש-ק-ט
ממש ש--ק--ט
אפשר לנשום גם בשדרות
אסון, מה?
_new_ הוספת תגובה



יש!!! אני ועירן נותנים את הטון! יש!!!!!
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי התנפח בגאווה, מחמאות כאלה ועוד מפלשתינאי , מאז הבר מצוה לא קיבלתי.
יש! אני נותן את הטון!
_new_ הוספת תגובה



צ''ל,כמובן, יוסוף
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 22:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ. א.

נ.ב. מרצ קבלה 3 מנדטים אהההה

אכלתם את הכובע?
_new_ הוספת תגובה



צ''ל,כמובן, יוסוף
ע.צופיה (יום שני, 20/07/2009 שעה 19:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ליוסוף רוחש כבוד.
זה פלשתינאי מכובד, יעני משכיל כזה.
מתי אני כותב לו תגובה אני שם משקפיים, חובש כובע, מנקה את המקלדת שלא יצאו אותיות עם אבק ומבקש שקט בכל הבית שהמילים יביעו רצינות.
נפיחות זה מתי אני קורא תגובה של יוסוף. יעני רפלקס מותנה.
_new_ הוספת תגובה



יהיו קסאמים ויהיה אטום איראני
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 9:05)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השתגעות ישראל מהדקת את החבל סביב צוארה, אבל עושים זאת בזהירות. אזרחי ישראל התמימימים, ישראל הופכת לגטו, שוטרי ופקחי הגטו מתעמרים בכם כמו אז, שודדים את כספכם, מעלים את מוצרי הבסיס למחירי ספסרות. מי שיכול - שיברח מסוף לא טוב עם יסורים בדרך.
_new_ הוספת תגובה



שטויות, אבנרי מפיץ שקרים
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 1:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כה כל הטענות שהושמעו ונבדקו הוכרו כשקר או כשמועות שעברו מפה לאוזן. החייל שצוטט בשבוע שעבר בעילום שם מוכר למפקדיו, וכנמו שני החיילים בדיברו ב''אורנים'' בפברואר, מסתבר שלא היו עדי ראיה לתיאורים שהם מספרים. הם שמעו מחבריהם ששמעו מאחרים על איזשהו אירוע.
אותם אירועים כבר תוחקרו ע''י הצבא מיד לאחר המלחמה ויש הסבר לוגי וטוב לכל אירוע ושעיקרו שלא ירו אישה וילד לפי העלילה בפברואר אלא להיפך, הפנו את האישה וילדה לרחוב בטוח מצליפת החמאס בליווי מגן של קצין. כך היה גם באירוע שעכשיו אותו חייל מעליל על חבריו. מפקדיו של החייל וחבריו החיילים יודעים במי מדובר, ואני מקווה שכל הפרטים ייצאו החוצה, כדי שנוכל להחרים את אותם פטפטנים בשכר הפוליטיקה.

יום שני הטוב
_new_ הוספת תגובה



מדינת שוד ביזה ושקר. מדינה ארורה. הארורים מלכים כאן
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 21:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שיכול לברוח שיברח. לא הגנבים שכספם בבנקים שויצרים. האנשים הפשוטים. לא יתכן שכשמדינת הארורים תושמד, רק הארורים יברחו מכאן בכסף ששדדו

לא רק היהודים הרומנים גנבים
_new_ הוספת תגובה



מדינת שוד ביזה ושקר. מדינה ארורה. הארורים מלכים כאן
סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 23:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הו הא..... מכאן אני מבין שכבר ברחת מהארץ ואתה רק מחכה שישמידו אותנו......
_new_ הוספת תגובה



מדינת שוד ביזה ושקר. מדינה ארורה. הארורים מלכים כאן
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 6:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בישראל מקריבים קורבנות אדם. צמאי דם אדם, מקריבים יוצרים. מקריבים למולך ולבעל ולעשתורת כל אדם הגון.
_new_ הוספת תגובה



מדינת שוד ביזה ושקר. מדינה ארורה. הארורים מלכים כאן
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 10:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למה אתה בישראל?

הוזה, לך ברח ודי!

אחלה סתם אחד
_new_ הוספת תגובה



''הוזה לך ברח''. לאיזה אליל או שד זבחת הבוקר?
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 10:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין בתקופת בית שני רווחו קרבנות אדם על רקע של פולחן סינקרטיסטי - ראה למשל מאמר של יאירה אמית, 2003 ''הפולמוס העקיף בנושא העלאת קרבנות אדם: פרשת העקדה'':

''ובתקופה הבתר-גלותית מגנה פולחן זה ישעיהו המאוחר: ''שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים'' (ישעיהו נז 5).ואף בתהילים הוא נזכר לגנאי: ''ויזבחו את בניהם ואת בנותיהם לשדים. וישפכו דם נקי דם בניהם ובנותיהם אשר זבחו לעצבי כנען ותֶחֱנף הארץ בדמים'' (תהילים קו 37-38). ''ובנו במות התופת אשר בגיא בן הנם לשרוף את בניהם ואת בנותיהם באש'' (ירמיהו ז 31).

מיכה מוכיח את העם ומגנה את יחסו לקורבן אדם כאילו הוא קורבן יקר ביותר, שמקומו לאחר סוגי קורבנות אחרים: ''במה אקדם ה' [...] האֶתֵן בכורי פִּשעי פרי בטני חטאת נפשי'' (מיכה ו 6-7).המולך המקראי נמנה עם אלי השאול ובמסגרת פולחנו הוקרבו ילדים וילדות, אך ייתכן שמדובר בפולחן המשלב עבודת ה' עם סממנים של עבודה זרה (פולחן סינקרטיסטי), שבו העלאת בנים לעולה היא חלק מעבודת ה'. מחאות חוזרות ונשנות אלה מלמדות על פולחן שרווח במציאות ועל ניסיון נמשך ומפורש לעקור אותו, משמע על קיומו של פולמוס גלוי. בחלקם של כתבים אלה אף ניכר חותמן של העריכה המשנה-תורתית דבר המלמד על איחורם היחסי''.

גם בספר המכבים מסופר על עבודת אלילים רווחת מאד אצל רבים מלוחמי יהודה המכבי. כמעט בכל כליהם של הנופלים בקרב מול הסילקים נימצאו אלילים קטנים להם סגדו, ומסופר בספר המכבים שיהודה המכבי ראה במותם עונש למטרת היטהרות. הדבר מסביר היטב את הפאנטיות האלילית של לוחמים אלה בקרב מול היונים, כמו גם את מעשה הקורבן הפגני של חנה, השוחטת את שיבעת בניה.

הטקסט בו מסופר סיפור הקרבן של חנה ''אם הבנים'' הוא טקסט פגני מובהק, כפי שעמדו על כך חוקרים רבים:

''בניי, הקרב הוא נעלה. כשתידרשו אליו להעיד בעד עמכם, הילחמו בלב מרומם על תורת האבות, יען לחרפה יהיה אם הישיש ישא את היסורים על יראת אלהים, ואתם הצעירים ממנו, תחתו מפני העינויים... גם אברהם אבינו מיהר לשחוט את בנו, את יצחק, אבי לאומים, וזה לא נבהל בראותו את יד אביו עם המאכלת יורדת עליו''...
ואת מעשה חנה ובניה מסכם מחבר הסיפור כך:
''... הירח ברקיע יחד עם הכוכבים לא יעמוד כה נשגב, כאשר את עומדת בכבוד אצל אלוהים, כי הולכת שבעת בנייך הדומים לכוכבים בשביל המזהיר אל יראת אלוהים ותעמדו בשמיים איתם יחד: הלא חינוך בנייך היה כחינוך בן אברהם''13.

יתכן אכן שיש שורשים דתיים קדומים לטרופים כאלו ואחרים, שהישפיעו על חלקים אפלים בעם. כשהתפרסם לפני מספר שנים במקומון מידע על רב ישראלי גדול ומצליח שנמנה על אירגון חשאי בו קיימו פולחנים משונים וסודיים עם נרות שחורים ושאר אביזרים משונים; כשעל מזוזות כתוב ''שדי'' (מלשון שדים), אין לדעת איפוא דברים אלה נעצרים.
_new_ הוספת תגובה



''הו הא'' - כך מדבר כהן גדול של דם
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 7:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 20/07/2009 שעה 23:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נוהל ג'וני?

נוהל השקר!

רואים עליך שבצבא לוחם לא שרתת
זה חדש לי שלוחמים בצהל מסמנים איקס
על כל ערבי הרוג

שנאתך ליהודים מעידה עליך
שאתה לא משתיך לישראל
_new_ הוספת תגובה



רואים עליך שאינך יודע
דוד סיון (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 6:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיטב זכרוני ספירו היה בין המעטים שצנחו במיתלה בעת מלחמה - מבצע סיני, 1956 (דיון 3909).
_new_ הוספת תגובה



רואים עליך שאינך יודע
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 6:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזו שייכות יש לעובדה שספירו צנח במיתלה או שאבנרי לחם בשועלי שימשון ?
זכור לי שרפול קרא לערבים ג'וקים מסוממים . ועמדותיו היו הפוכות .
השתתפות במילחמה נחוצה אך אין היא מעניקה פרספקטיבה מדינית , רק טראומה אישית .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



תקרא את ההקשר ואולי תבין לבד!
דוד סיון (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 6:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 7:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן מאשים את אנשי השמאל
בבגידה במדינה.

אך אז מתברר שרבים מאנשי השמאל
מילאו תפקידים חשובים בצבא.

ואז משנה עירן את הטון
ומנסה לטעון שאין חשיבות לשרות הצבאי
ושאין קשר בינו לבין העמדות הפוליטיות.

אך מלכתחילה עירן הוא זה שיצר את הקשר
בין הנאמנות למדינה לבין העמדות הפוליטיות.
הוא זה שבעצם ניסה לטעון שהלוחמים לזכויות
האדם בישראל הם בוגדים.

וכאשר מתברר שדווקא אנשים אלה, במקרה הזה
אבנרי וספירו, תרמו והוכיחו למעלה מכל ספק
את נאמנותם למדינה באמצעות שרות קרבי מעל
ומעבר, טוען עירן שאין קשר.

אז תחליט, אריה,
או ש...
או ש...

או שיש קשר בין השרות הצבאי לעמדות הפוליטיות
ואז לאורי אבנרי ולגדעון ספירו יש גיבוי מעולה
לעמדותיהם הפוליטיות כמי שהוכיחו נאמנותם למדינה,

או שאין קשר בין השרות הצבאי לעמדות הפוליטיות,
ואז גם אי אפשר לטעון שאבנרי או ספירו בוגדים
בשל העמדות הפוליטיות שלהם.

אתה נוטה לעשות זאת מדי פעם:
לטעון דבר והיפוכו בעת ובעונה אחת.
ואתה מצפה שהבלבול הזה ישכנע
מישהו?
_new_ הוספת תגובה



[•] אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 8:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסיניו , אתה מייצר את הבילבול שלך לבד .
1 - לא טענתי ששרות צבאי כן מעניק ראיה מדינית ולכן אין ניגוד עם טענתי שהשרות הצבאי לא מעניק ראיה מדינית .
2 - יכול אדם להיות בנעוריו בעל עשיה אחת ובזקנתו בעל עשיה הפוכה .
3 - נאמנות למדינת ישראל אינה הכרך של נאמנות לקיום היהודי המתמשך . אבנרי מחוץ למעגל הזה . את ספירו אינני מכיר .
[•]...

אריה עירן .
את הערב-רבים יש לטרנספר .
את פלסטין יש לחסל .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן ונערי הגבעות
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 18:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי כל הקשר ההדוק כביכול בין היהודים הדתיים בארץ לאדמה הוא קשר מזויף. האם הם באמת עובדים את האדמה. האם אי פעם הם הרימו מעדר או טורייה חוץ מאשר בשביל להרביץ לפלשתינאים או בשביל לעקור מה שאחרים נטעו? לא. אלה מאחזים של בטלנים בעצם, מין עיירות מזרח אירופיות שנשתלו על אדמת ארץ הקודש, שחיות מאוויר ומתרומות ומכסף שבא מההורים. אילו באמת הייתי רואה שהבטלנים האלה שותלים עגבניות או מלפפונים או עוסקים בעבודת כפיים, הייתי אומר: או קיי, הם משתדלים באמת להתחבר לאדמה. אבל הרי לא זה מה שקורה. ההתחברות שלהם לאדמה היא דרך יחסי ציבור.

שנית, אני חושב שבכלל, הישראלים היהודים, הם עם שלא ממש קשור לאדמה. להגיד שהיהודים נאחזו באדמה הזאת עוד לפני 4000 שנה הוא עוד אחד מאותם מיתוסים שאפשר להפריך בנשיפה. כי עובדה היא שהיהודים (יש שאלה גדולה מתי בכלל אפשר לקרוא לעם הזה ''יהודים'' והאם יש בכלל המשכיות בין הנוודים המסריחים מקקי של עיזים שאולי הרכיבו בימי התנ''ך את מה שקוראים עם ישראל, לבינינו) היו הראשונים שוויתרו על ההיאחזות באדמה הזאת ונפוצו לכל עבר, ואז חזרו כשהתנאים היו נוחים יותר, ואז שוב נפוצו. וכך לפי דעתי יהיה גם בעתיד. הארץ הזאת ענייה מכדי להכיל כל כך הרבה אנשים, ועובדה היא שהמון צעירים עוזבים לארצות אחרות ומצליחים שם, ולא נמשכים במיוחד לאדמה של הארץ. ועובדה גם שהחקלאות, שמסמלת את הקשר הפיסי לאדמה, כל כך הידלדלה בארץ. כי יהודים הולכים למקום ששם הם יכולים להתפתח, וטוב שכך. וברגע שהם לא יכולים להתפתח בדבר אחד, הם עוברים לדבר אחר, וזה סוד ההישרדות של העם הזה לפי דעתי.

בני צ.
_new_ הוספת תגובה



אם כבר, אז תביא את המאמר המלא של ציפר מהיום ב-‏1700
סתם אחד (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 18:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז מה בכלל אתה עושה פה?
ע.צופיה (יום שלישי, 21/07/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך,ברח, לפני שיהיה מאוחר מדי.
אגב, אנשים עם קו מחשבה כמו שלך(בהנחה שמה שכתוב משקף את השקפת עולמך)מזיקים יותר למדינה מאותם מטורללים שרוקדים על הגבעות.
_new_ הוספת תגובה



צופייה, ברח גם אתה.
סתם אחד (יום חמישי, 23/07/2009 שעה 0:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה רע?

זונות בתחנה המרכזית זה דבר לא טוב.
_new_ הוספת תגובה



אז מה בכלל אתה עושה פה?
סתם אחד (יום חמישי, 23/07/2009 שעה 0:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''השקפת עולמך''. צופייה היקר, לאף אחד כאן אין השקפת עולם. רוצים כסף, כוח, ובזה להשיג זיונים. אני לפחות אומר לך כך: בלוטו לא תזכה. מה יש כאן להפסיד? קנה דירה בבוקרסט או בקייב, או בבודפסט, פחות מ-‏40 אלף דולר, בשאר תוכל לזיין כמו חמור.

למה לחיות בארץ החרא הזאת? להעשיר את טפילי השילטון, הפקידות ורשתות השיווק? אם תשיג כאן פילגש, היא רק תחלוב אותך, ותספר בדיחות על חשבונך לגבר שבאמת קורע אותה, תוך הסתרה ממך. מה אתה צריך בגילך עניינים כאלה? לא חבל על הבריאות?
_new_ הוספת תגובה



צריך להרוג את האויב כמו שכל עם נורמלי עושה
סתם אחד (יום חמישי, 23/07/2009 שעה 20:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סתם אחד (יום חמישי, 23/07/2009 שעה 20:28)
בתשובה לסתם אחד הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו

האויב המוסלמי ערבי לא בוחל בשקר, בזיוף, במרמה, רמאות ואחיזת עיניים במלחמתו ביהודים.

הצגת מסמכים מזוייפים מבית היוצר של משרדי המדידות של יצור הנקרא הרשות הפלסטינית היא חלק מהמאבק נגד היהודים.
מבחינה רישומית ולפי החוק התורכי\ירדני אין אפשרות ששטחי בור יהיו בבעלות פרטית.

המשתפ''ים ה''ישראלים כאבנרי ספירו, ועוד ''הינם נדבך חשוב בשרשרת ההשתלטות הערבית על ארץ היהודים.

ישראל אינה פלסטין כך אומר גם המנוול עזמי בישארה, וכל עניין פלסטין אינו אלא תירוץ ליצירת דעת קהל אנטי ישראלי בעולם.

לסלק את הכובשים הערבים,
להשמיד את הכבוש האיסלמי.
להרוג את האויבים.
להתחיל להתנהג כמו אנשים נורמלים חפצי חיים.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 0:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למקרא הדברים,
אני חושב שאכן הצעתך
לעשיית חוקן (''על מה בדיוק אתה מדבר
כשאתה חולם על חוק ו/חוקן?'')
עדיפה על הרעל הממוחזר שאתה
מפיץ בעותקים רבים באתר.

חוקן הרי מוציא את כל הרעלים דרך פי הטבעת
בבת אחת, וזה יאפשר לך לכתוב שוב דברים
שיש בהם קצת הגיון. אחרת זה נשמע כמו מישהו
שמדבר מהתחת.
_new_ הוספת תגובה



מוחמד איש החוקן
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 2:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשטיעוני היוסופים נגמרים, הם מתחילים להזכיר את הזוועות שמוסלמים עושים באחרים, ומשם נגרר לקשקושי תחת קקי פיפי.
יוסוף איש עם הרמאים והגנבים, יורד ללקק מתחת לחגורה כאשר עונים לו ישר בפרצופו .
טעוניו הלאים של יוסוף משתנים חדשות לבקרים, לשקרים או לאירועים.
וכמו מוחמד הנביא השקרן, שציווה את השקר כטקטיקה נגד היהודים כך עזמי בישארה, שכדרך השקרנים שכח לשקר לרגע ויצאה לו פתאום אמת
אין עם פלסטינאי - והשוד היחיד הוא שוד אדמתה של ארץ ישראל מבעליה החוקיים- ה י ה ו ד י ם
ושוב פעם נזכיר ליוסוף -אפשא לגנוב לפעמים אבל לא לעד- הגניבה מתגלית ונחשפת- סוף גנב לתליה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 2:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה,
ידידי המתוסכל,
- הרי ברור שאני נהנה לכתוב בדרך כלל,
וביחוד כאשר נקרית לי ההזדמנות לכתוב
פואמה קצרה על חוקן,
ועוד חוקן מתנחלים בשטחים -

אך אתה,ידידי הסובל מדחיסות יתר
אינך נהנה כלל מהכתיבה, ויום אחר יום
אתה גורר עצמך למקלדת עם מטען החרה
הרעיל שכולו חיסולים והוצאות להורג ומלחמה
ושקרנים ובוגדים, בתקווה שמשהו ריחני יצא
מערימת הזבל הדשנה שאתה מביא לאתר.

אך זבל מריח כמו זבל, ואמנם היכרתי בימי חיי
רפתנים מאושרים, אך לפי כל הסימנים אתה אינך
אחד מהם. הרי גם פרות אינך אוהב. וכל שכן בני אדם.

כל שנותר לך לעשות זה לעבוד כמו עבד על המקלדת
ויוצא לך 'פתח תקוה' ו'עזמי בישארה', ו'מוחמד הנביא
השקרן'. וזה לא כתוב מעניין מספיק. לכן חשבתי שחוקן
קטן אולי יעזור לשפר את מצב רוחך. הרי גם גזענים יהודים
הם בני אדם.
_new_ הוספת תגובה



''ראה ידידי המתוסכל'' - יצירת מופת. אהבתי.
סתם אחד (שבת, 25/07/2009 שעה 7:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 7:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבר לענין .
מוצג סירטון שבו עזמי בשארה אומר שאין עם פלסטיני .
מה יש לך לענות ?

אריה עירן .
את פלסטין יש לחסל .
_new_ הוספת תגובה



אי אפשר לחסל את פלסטין
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 7:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי פלסטין חוסלה כבר על ידי דוד המלך, והפלישתים פוזרו לכל רוח.
אפילו עזמי בישארה אומר שפלסטין זה פיקציה.

אבל את הערבים יש להעביר לערב.
_new_ הוספת תגובה



אי אפשר לחסל את פלסטין
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 16:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע העביר את הערבים
לבקרים
יוסלה מומחה
חמס לצורך הענין
הזה
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 7:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רציני?

הרי עבורך ושאר מכחישי הכיבוש
עזמי בשארה הוא בוגד ו'ערבי רוצח'.

אז מה פתאום הוא כשר לעדות
בעניין העם הפלסטיני?

תחליטו,
או שעזמי בשארה כשר לעדות
ואז אל תקללו אותו ואל תקראו לו עבריין,

או שתמשיכו לגדף אותו,
אך אז יהא עליכם לוותר על עדותו
בנושא הפלסטיני.

זה פרדוקס השקרן בשלמותו.
אך לאריה עירן יש בעיה עם פרדוקסים
מסוג זה: הרי בעצמו עשה קריירה מהוכחת
דבר והיפוכו - הוא עצמו התגלמות הפרדוקס.

וגישה שונה קצת, בחיקוי מבנה הטיעון החביב
על עירן וספינר:
אני חושב שיש עם פלסטיני,
כי כך אני חושב, ומי שחושב אחרת
הוא אנטישמי.

הייתי מציע לעירן לבחור בדרך הקלה ולשאול
את חברי הפרלמנט הפלסטיני את השאלות שיש
לו בנושא הלאומיות הפלסטינית. הם הכתובת.

אך אם כך אכן יעשה,
אני חושב שיהיה לו הכבוד
להיות האזרח הישראלי הראשון
שעשו לו חוקן ברמאללה.

שאלות מסוג זה
צריך לשאול את האנשים המתאימים
במקום הנכון, ולא סתם לקשקש על
המקלדת מוקדם בבוקר.
_new_ הוספת תגובה



מכחישי כיבוש?
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 14:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צרוף המילים ''מכחישי כיבוש'', נגנב מצרוף המילים מכחישי שואה.
כדי לקדם את האג'נדה שלו , משתמש התועמלן בשואה היהודית ומשחיל אותה כמטבע לשון לקידום האינטרסים שלו.
זה מעשה נבלה פשוט, בדיוק כמו גניבתה של ארץ ישראל מהיהודים,
כשם שגניבת מכוניות ותוצרת חקלאית לילה לילה הפכה להיות דרך חיים של הערבים , גם גניבת זהויות,
גניבת אדמות, גניבת דימויים וכניבת דעת הקהל.

תקדים דרומי, בו קם איש יהודי להרוג את הגנב, צריך לשמש לכולם ציון דרך- במל, איך להפסיק את הגניבות איך לחסל את ההתעמרות הערבית בנו העם היהודי.

אצל דרומי צצו מכל החורים משתפ''ים שמאלניים, יבבנים מקצועים שקוננו מרה על העוול שנגרם לגנבים הערבים שלא מאפשרים להם לעבוד בנחת.

דרומי ייכנס (בעל כרחו ) לפנתיאון האנשים ששינו את התפיסה ההיסטוריוסופית של היהודים בארץ ישראל- סוף גנב לתליה.
אפילו הכנסת לא יכלה לעמוד בלחץ הציבורי והחוק שונה באופן שיאפשר לכל קרבן להגן על רכושו.

אבל הענין לא מסתיים בדרומי- יש עו הרבה עבודה לעשות.
ללמד את עם הגנבים הערביים ועוזריהם מהשמאל הקיצוני שגניבת זהות, גניבת אדמות של עם אחר, זיוף מסמכי בעלות, גניבת שעות שידור וגניבת בית המשפט העליון לא עוברים בשתיקה.
סוף הגנב לתליה, גם אם הוא גונב מטבעות לשון.
_new_ הוספת תגובה



מכחישי כיבוש?
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 21:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה היית כותב לו דרומי היה הורג גנב יהודי?
_new_ הוספת תגובה



מה היית כותב לו
סתם אחד (יום שישי, 24/07/2009 שעה 21:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היו לסבתא גלגלים
_new_ הוספת תגובה



מכחישי כיבוש?
סתם אחד (שבת, 25/07/2009 שעה 8:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרומי יהודי . הגנב ערבי .
_new_ הוספת תגובה



מכחישי כיבוש?
סתם אחד (שבת, 25/07/2009 שעה 7:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותי מעניין מה היה שמה של משפחת דרומי לפני שהשלפן או אביו עיברתו אותו. למה הוא, אגב לובש כובע כזה? הוא נראה בדיוק כמו הערפד ''שגל'' בסרטו של רומן פולנסקי ''אתה נושך את צוורארי''
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 25/07/2009 שעה 8:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נאמר לך לקחת את צינור החוקן לפיך ולמצוץ .

עזמי בשארה הוא אזרח ישראלי שברח מכאן והצטרף לערב-רב שמחוץ לישראל .
כמו עבריינים אחרים הוא טוב לעדות לעניני חבריו לחטאים .
לא ידוע לי שהוא עצמו רוצח , אך שותפיו רוצחים .

בענין הפרלמנט ברמאללה - אם אוזמן אבוא .

אריה עירן .
עדיף טראנספר היום מנכבא נוספת מחר .
_new_ הוספת תגובה



הרבה אנשים מדברים מהתחת - זאת בעיה
סתם אחד (שבת, 25/07/2009 שעה 7:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה נישאר עם דיסאוריינטציה. הדבר היחיד שחשוב זה קצת אמצעים חומריים. אחרת משגעים אותך בכל כיוון.
_new_ הוספת תגובה



מאז הימציאו את הויאגרה הפכה הכתיבה זקופת הקומה
סתם אחד (שבת, 25/07/2009 שעה 7:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעניין יום יומי בארץ הצבי. אנשים טובים - דעו דבר פשוט: רק שמאלנות זו דרך לדבר דברים של טעם, לחשוב בצלילות, ולהיות מנוכר לאלה שעושקים אותך ועושים קופה על חשבון אומללותך.

לא להיות שמאלן - זה לתת את התחת לאלה שדופקים אותך יום יום, ואלה לא הערבים...
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי