פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
השוודי המכוער
ע. צופיה (יום שישי, 21/08/2009 שעה 8:00)


השוודי המכוער

ע. צופיה



שוודיה נטלה לעצמה את תדמית המדינה הניטראלית, אך ניטראליות זו לא מנעה ממנה למכור לגרמניה הנאצית חמרי גלם, מתכות ומינרלים. אך בשם הניטראליות היא נמנעה מלקלוט ילדים יהודים, שהוצע לה לקלוט בשטחה על ידי גרמניה הנאצית וארגונים בינלאומיים.

הניטראליות גם דבקה בדיפלומטים שלה והם שימשו בהרבה תפקידי תיווך או ראשי ארגונים בינלאומיים.
הרוזן פולקה ברנדוט, שהיה מתווך בשלהי מלחמת העולם השנייה בין הימלר הנאצי לבעלות הברית, ''קיבל במתנה'' מהימלר ''חופש'' עבור עשרות אלפי אסירים, ביניהם מאות יהודים. מסופר עליו שסירב לקבל את היהודים ורק בלחצו של הימלר שחיפש ''נקודות טובות'' אצל בעלות הברית, נאלץ ברנדוט לשחרר גם אותם.

בשנת 1948 ברנדוט מונה לתווך, מטעם האו''ם, בין מדינת ישראל הצעירה ובין מדינות ערב שנלחמו בה. בספטמבר 1948, כאשר תבוסת מדינות ערב והפלשתינאים כבר הייתה ברורה לכול, הוא, כמתווך ניטראלי, הציע לחלק מחדש את ארץ ישראל, לבנאם את ירושלים ואת יפו ועוד כהנה וכהנה הצעות כאילו הוא נמצא בשנת 1946 ולא בשלהי 1948. ניטראליות שוודית אופיינית.

דאג המרשלד, השוודי, מונה בשנת 1953 למזכיר האו''ם. בתפקידו זה, היה אחראי על כוחות האו''ם שהבטיחו את הסכמי שביתת הנשק בין ישראל לשכנותיה. כידוע בתקופה זו היו אלפי חדירות של פלשתינאים לתוככי מדינת ישראל למטרות שוד ורצח. כוחות האו''ם תמיד איתרו את עקבות ה''פדאיונים'' עד לקו שביתת הנשק, מעולם ''לא הצליחו'' להתחקות אחריהם מעבר לקו.

לאחר מלחמת ששת הימים, נשלח השוודי גונאר יארינג לתווך בין ישראל ומצרים על החזרת השטחים והסכם שלום. בשנת 1970 הוא הציע לשני הצדדים מתווה להסכם שלום תוך החזרת סיני למצרים. המצרים קיבלו את המתווה מלבד הסכמה לחוזה שלום עם ישראל. ישראל גם קיבלה את המתווה מלבד נסיגה מלאה לקווי 4.6.67.
גונאר יארינג, המתווך השוודי הניטראלי הודיע כי ישראל דחתה את הצעתו לשלום עם מצרים.

לאחר סיום ''המלחמה הקרה'' פסק הצורך במתווכים השוודים הניטראליים ובעקבות כך חדלה הדיפלומטיה השוודית ל''שמור'' על עמדה מדינית ניטראלית. אנו כישראלים חווים זאת בהצהרות מדיניות שוודיות ש''מחמיצות פנים'' לעמדות הישראליות ו''מאירות פנים'' לעמדות הפלשתינאיות. השינוי ''מחלחל'' לדעת הקהל שם.

עדות לכך קיבלנו לפני כשבוע כאשר אחד העיתונים השוודים הגדולים , ה''אפטונבלדט'', פרסם מאמר של עיתונאי בשם דונלד בוסטרום שטוען כי ישראל הורגת צעירים פלשתינאים ושודדת את אבריהם להשתלות באנשים חיים (עיתון בשבדיה: צה''ל הרג פלסטינים לסחר). הוא מעיד על עצמו שהיה עד למקרה כזה וכן מביא סיפורים מפי אבות ואמהות פלשתינאיות שבניהם נמסרו להם, על ידי הצבא, לקבורה, ללא אבריהם הפנימיים. כמובן שהכול ללא כל הוכחה ממשית ומבוסס רק על עדויות שמיעה וניחוש בלבד. על איכות העדויות הפלשתינאיות אין צורך להרחיב, כל מי שהתעניין בנושא יודע מדוע הדמיון המזרחי מפותח.

העיתונאי מביא ''הוכחה'' נוספת לטענתו על ידי קשירת פרשת ''סחר האברים'' בברוקלין שנחשפה לאחרונה על ידי האף.בי.איי ומעורבים בה יהודים אמריקאים רבים, ביניהם רבנים, לסחר האברים הפלשתינאיים על ידי צה''ל. כמו כן מציין העיתונאי, כאילו שיש קשר הדוק, בין נסיעתם של ישראלים רבים לביצוע השתלת אברים בחו''ל, בעיקר בתורכיה לבין טענתו על שוד אברים מפלשתינאים.

אוסה לינדורג, עורכת המדור, טוענת שזו בכלל כתבת-דעה ולא ידיעה על אירוע כלשהו, היא מאשרת שאין לו שמות ספציפיים אלא רק סיפורים.
מסתבר שהעיתונאי דונלד בוסטרום, כותב הכתבה, פרסם לפני 8 שנים ספר עם האשמות דומות ולמעשה הכתבה היא מיחזור מחדש של הספר על רקע ''פרשת סחר האברים בברוקלין''. עיתונים ועיתונאים שוודים רבים גינו את המאמר והאשימו את הכתב שגלש מטון אנטי-ישראלי לטון אנטישמי.

שגרירת שוודיה בישראל איזבל בורסיאין בונאייר מיהרה לגנות את הכתבה והמשתמע ממנה (שגרירת שבדיה). משרד החוץ השוודי, הסתייג מהגינוי שפרסמה השגרירה בטענה כי חופש העיתונות בשוודיה חשוב ביותר ויש אחריות רבה של העורכים על הכתוב בעיתוניהם (שבדיה מתנערת מגינוי השגרירה). במילים אחרות: משרד החוץ השוודי אינו מסתייג לחלוטין מהכתוב במאמר.
עורך העיתון יאן הלין מאשים את ישראל בשימוש באנטישמיות לדיכוי חופש העיתונות.

המאמר הזה מעורר מספר שאלות ותהיות.
ראשית, האם הטון האנטי ישראלי שהשתרש במערב אירופה לאחר מלחמת ששת הימים, גולש לעיתים, לטון אנטישמי (כמו למשל במאמר נושא הכתבה), או, אולי, האנטישמיות המובנית השוכנת במוחם של רבים מבני אירופה והמדוכאת לאחר אירועי השואה משתחררת דרך הטון האנטי-ישראלי?
זו שאלה מעניינת מאוד וראוי שההסברה הישראלית תדגיש אותה מאחר ויש הרבה אנטי ישראלים, אך כולם מגנים בחריפות את האנטישמיים.

עניין אחר הוא תפקידה של התקשורת. עד כמה ניתן ''למתוח את החבל'' בהסתמכות על שמועות, עדויות שמיעה, סיפורים ומקורות אנונימיים ובלתי מזוהים?
עורך העיתון נשאל האם על סמך עדויות דומות יפרסם מאמר על אונס שרה בשוודיה. התשובה הייתה, כמובן, שלילית.

מאחר ואיני מאמין אפילו למילה אחת שנכתבה במאמר הרי הכול זו תעמולת רשע שהעיתונאי בתמימות או בכוונה נסתרת נותן לה יד. הודעת משרד החוץ השוודי כי חופש העיתונות עומד בראש מעייניו מזכיר שוב את הניטראליות השוודית המפורסמת שתמיד פסקה נגד ישראל.

ולהבדיל אלף הבדלות, ייזכר לטוב לעולמי-עד ראול וולנברג - שוודי אציל נפש.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הצד החזק של השוודים
סתם אחד (יום שישי, 21/08/2009 שעה 9:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מסעות שוד אלימים בספינות משוטים והרג לוויתנים . הם גם מומחים בשריפת מכשפות .
_new_ הוספת תגובה



קצת פרספקטיבה לא תזיק
דוד סיון (יום שישי, 21/08/2009 שעה 9:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני מספר שנים פורסמה בעיתון דני (http://he.wikipedia.org/wiki/פרשת_קריקטורות_מוחמד) סדרה של קריקטורות שהכעיסו את העולם המוסלמי. גם אז תגובת העיתון היתה שהפירסום היה בגבולות חופש הביטוי. התגובה של העיתונות באירופה ובארץ היתה פרסום חוזר של סדרת הקריקטורות המכעיסות. לא זכור לי מי מהצד הישראלי מחה על הפרסום בעיתון הדני או על זה ב''ג'רוסלם פוסט'' או על תחרויות הקריקטורות שהופיעו בהמשך.

חופש הביטוי הוא עיקרון חשוב שלא צריך לזלזל בו אבל יחד עם החופש הזה בא גם חופש להמנע מפגיעה מוגזמת על גבולות ההשמצה. החופש להמנע הוא עיקרון שראוי שיקויים במקביל לקיום חופש הביטוי.
_new_ הוספת תגובה



קצת פרספקטיבה לא תזיק
ע.צופיה (יום שישי, 21/08/2009 שעה 10:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המוסלמים אינם מוחים על פירסום מאמרים אנטישמיים,אך הם מחו בצורה הרבה יותר נמרצת מאיתנו על הפירסום בעיתון הדני.
אנחנו,היהודים בכלל והישראלים בפרט, איננו צריכים להיות צדיקי העולם ומגיני זכויות למיניהם. מספיק שנתגונן כיאות כאשר פוגעים בנו.
לטעמי גם הפרסום בעיתון הדני והעתקו לעיתונים נוספים היה חסר טעם וביטא, בדומה לעיתון השוודי, שנאה אתנית.
חופש הביטוי במסגרת מדור הדעות הוא לגיטימי בגבולות אתיים מסוימים, חופש הביטוי במסגרת מדור החדשות צריך להיות מבוסס לפחות על מקור גלוי אחד.
הקריקטורה הנידונה,בהחלט, הביע שנאה לגזע אחר.
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון אני ממקבל את עמדתך
דוד סיון (יום שישי, 21/08/2009 שעה 11:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק הערה אחת: הפרסום ב''ג'רוסלם פוסט'' לא היה מעשה ראוי.
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון עמדתך מעורפלת
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 9:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריקטורה היא דרך נורמטיבית להביע דיעה פוליטית לגיטימית. לא היה בקריקטורות האלה שום דבר שבאמת יכול היה להעליב מוסלמי, לפי קריטריונים מערביים (אבל לפי קריטריונים אסלאמיים - זה היה מעליב). ג'רוסלם פוסט דיווח עיתונאית על האירוע כולל הקריקטורות כמו שהוא דיווח על הכתבה של האנטישמי עם התמונה השיקרית.

ל ע ו מ ת זאת , הכתבה על יהודים מוצצי הדם בעיתון השמאלני פשיסטי היא לא קריקטורה או הבעת דיעה,אלא מאמר [במדור התרבות של העיתון] המתיימר להביא עובדות שהתרחשו באמת, בלי שהכותב טרח לאמת את הפרטים שנמסרו לו ע''י הפלסטינים.

הכותב גם לא טרח לאמת את המידע עם בתי החולים [הבנתי שמדובר בעיקר בביה''ח סורוקה].

הכותב גם לא מביא הוכחה שבניתוחים בידי רופאים ערבים בעזה נעשתה בדיקה ל א ח ר החזרת הגופות כדי לאמת האם חסרים או לא חסרים אברים פנימיים. כי לא היתה בדיקה כזאת!
כלומר, גם הפלסטינים עצמם לא יודעים כלום, ואם חשדו באמת, הם יכלו לבדוק. לא בדקו, משום שלא היה קייס ולא היה חשד.

צריך לזכור שב-‏1992 הפלסטינים הפיצו שמועות אנטישמיות מכל מיני סוגים למרות שידעו כמובן שהאמת שונה. צריך לזכור שבאותו זמן, של תחילת אוסלו, החלו הפלסטינים להפיץ שמועות נוספות על ישראל כמו שימוש בפצצות עם קרינה גרעינית, פצצות כימיות, חטיפת ילדים וכו'.

העיתון השבדי מוכר כטבלואיד אנטישמי רך. דיווחיו על ישראל והקונפליקע הערבי מוטים גם מבחינת המיון של העובדות שמובאות בפני הקוראים וכמובן בפרשנותן המגמתית.

בקיצר, סיפור הקונספירציה האנטישמית הזה הוא עדות נוספת לכך שעלינו להתנתק מהפלסטינים, גם מאלה שאנחנו עדיין שולטים עליהם ביו''ש. אנחנו צריכים להפסיק לטפל בעזתים ולומר לארגוני הרופאים השונים שאין מה לעשות, יש גדר ואי אפשר לפרוץ אותה. שהיו''שניקים יסעו לעמאן. שמעתי שיש שם בי''ח טוב, במונחים מזרח תיכוניים.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון עמדתך מעורפלת!
דוד סיון (שבת, 22/08/2009 שעה 10:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריקטורה היא הבעת דעה פוליטית וגם כתבה בעיתון היא הבעת
דעה פוליטית, במיוחד אם המביע משתמש בשקרים במקום עובדות.

גם הקריקטורות בעיתון הדני פורסמו במדור תרבות.

מה שברור שבשני המקרים הפרסום היה מהסוג שגם תומכי חופש
הביטוי ראוי שיסתייגו ממנו.
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון עמדתך מעורפלת!
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 10:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיווח של ג'רוסלם פוסט על הקריקטורות הוא כמו דיווח על אירוע שקרה, כי פרסומן בעיתון הדני היה אירוע תקשורתי-פוליטי שהידהד מקצה לקצה העולם. זה נכון שהקריקטורות מעליבות, אבל זה כמו שג'רוסלם פוסט מצטט אמירות של גדולי האנטישמים, למשל אחמדינג'אד. זה אינו הופך את התקשורת הישראלית לתומכת אחמדינג'אד. אפשר להתווכח עד איזו מידה אפשר להרחיק, להראות ולצטט, אבל זה ויכוח מקצועי. למיטב שיפוטי הג'רוסלם פוסט נהג נכון.

לעומת זאת קביעה שישראל שודדת גופות פלסטינים וזה מוצג כעובדה, כמידע אמין, הוא שקר גס ומגמתי כל עוד הכותב אינו יכול להראות ולהוכיח שזה אכן קרה/קורה.

הכותב עשה אפילו צעד אחד הלאה. הוא לא ציטט את הדוברים הפלסטינים אלא הוא הסביר ונימק וניסה לשכנע שאמירותיהם נכונות ושיש הוכחות לכך. דבר שהכותב הכחיש אח''כ בשיחה טלפונית איתו.

אני מקווה שאתה מבין בכל זאת את ההבדל.....

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אין הבדל!
דוד סיון (שבת, 22/08/2009 שעה 11:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה אתה מתקשה להבין שהמשמעות של קריקטורה פוגענית
זהה למשמעות של ידיעה פוגענית. בעיני הנפגע ודאי שאין הבדל.
לנפגע לא משנה מה בעצם חשב הפוגע.

אני מקווה שאתה בכל זאת מבין שאין הבדל...
_new_ הוספת תגובה



אין הבדל!
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 12:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתקשה להבדיל בין דיווח על דיווח על אירוע שקרה (פירסום הקריקטורות בעיתון דני הוא עובדה) שזה מעשה עיתונאי בסיסי,
- לבין -
דיווח על שמועה ולהופכה לידיעה חדשותית.

[יש הבדל נניח בין הידיעה ש''פרס רצח את רבין'' לבין הידיעה שמספרת שגורם א' חושב שפרס רצח את רבין. הראשונה היא כמובן שקר גס, מאוס ומגמתי והשניה היא דיווח הוגן שדווקא חושף את השקר]

* אני מקווה שאתה בכל זאת מבין את הבדל...

אני לא מדבר על הפגיעה שמרגישים המוסלמים במקרה הראשון או הישראלים במקרה השני, כי היא סובייקטיבית, ואפשר למדוד אותה רק לפי פרמטרים סוציו-ג'ורנליסטיים (כלומר לפי המאמרים והתגובות המתפרסמות בעיתונות ובאתרי האינטרנט).

מעבר לכך אני מצפה לקצת יושרה והגינות מהעולם הערבי בכלל. אותו עולם שעיתוניו מפרסמים יום יום קריקטוריות אנטישמיות ארסיות http://somebodyhelpme.info/cartoons/anti-Semitic/ant... ראוי שיבחן את עצמו כשמישהו אחר משתמש במודל מעודן יותר מהמודל שהם יצרו, כנגדם. אז לפחות שלא יתפרעו ולא ירצחו בגלל כמה ציורים.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אין הבדל!
דוד סיון (שבת, 22/08/2009 שעה 15:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מביע קשיים בהבנה שידיעה פוגענית היא ידיעה פוגענית קודם כל בעיני
הנפגע ושבאופן מהותי בעיני הנפגעים אין הבדל. אחרת לא היית טוען ''בעיקרון
עמדתך מעורפלת'' ומציג טיעונים לא רלוונטיים. אתה לא מסתפק בכך ומוסיף
כעת טענת שאינך ''מדבר על הפגיעה שמרגישים...'' ומודה בכך שדבריך אינם
רלוונטיים.

בקיצור אין הבדל... !
_new_ הוספת תגובה



אין הבדל!
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 21:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשתדל לא לפרש אותי ולטעות.

ברור בהחלט ההבדל המשמעותי בין האשמת שווא חסרת ביסוס,
לבין ציטוט של אירוע חדשותי.

למה אתה מתקשה להבין?

מידת הפגיעה של זה או אחר היא עניין אחר. יש שנעלבים יותר ויש נעלבים פחות. אבל זה לא קשור להבדל המשמעותי בין שני הדיווחים שהצגת. זה האי רלוונטיות שאתה מכניס לויכוח.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אין הבדל!
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 5:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשתדלות לפרש באופן שגוי היא הבעיה שלך
כבר הרבה זמן. ההשתדלות שלך להכניס אי
רלוונטיות היא לא חדשה.

העניין הוא בדיוק: הנפגעים על ידי התקשורת,
חופש הביטוי והמגבלות שעל המשתמש לשים על
עצמו.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 11:06)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים לעמדתך ש''בשני המקרים הפרסום היה מהסוג
שגם תומכי חופש הביטוי ראוי שיסתייגו ממנו,''

אך בהשוואה פשוטה למה שמתרחש באתר 'ארץ הצבי' למשל
- דברי הבלע הגזעניים שמפרסמים כדרך קבע משתתפים אחדים -

האם לא מן הראוי היה שכתומך בחופש הביטוי בישראל תסתייג
מדבריהם?

מדוע זה לגיטימי להזדעזע מעלילת דם המתפרסמת בעיתון שבדי,
אך ממשיכים לשוחח עם אריה עירן כאשר הוא משבץ ביטויים גזעניים
בכל תגובה שלו. האם הגזענות בישראל המופנית בעיקר כלפי הציבור
הפלסטיני היא לגיטימית וכאשר זה קורה ליהודים בשבדיה זה לא בסדר.

ההגדרה של ביטויי גזענות תלויה במידת הפגיעה שהם טומנים החובם
עבור הקורבן. לא נעים להיות יהודי ישראלי המואשם בסחר באיברים של
הרוגים פלסטיניים.

האם ניתן להעלות על הדעת שגם קוראים פלסטיניים וערבים ישראליים
ישתתפו באתר ארץ הצבי? הרי רוב התגובות המתפרסמות כאן מכילות
ביטויים גזעניים וביטויי שנאה מכלילים, ובכך מהווים פגיעה בכל ערבי
או מי שאינו יהודי המנסה להשתתף. וזו הרי מטרתם של הגזענים: הפרדה
של היהודים מכל מי שאינו יהודי - חזון הגטו היהודי החדש, והפעם גטו של
פריצים יהודים גזעניים. כל זמן שרק יהודים יכולים להשתתף באתר, וגם
ליהודים קשה לבלוע את דברי התועבה היומיומיים, אין טעם לקיום אתר
שיחות באיצטלה דמוקרטית. אין חופש דיבור אמיתי מתקיים כאשר מחצית
האוכלוסיה מנועה מלהשתתף בשל העלבונות המוטחים בה בידי החצי השני.
חופש דיבור אמיתי פירושו ההגנה בתחום הציבורי מגילויים מילוליים של
אפלייה ואלימות.
_new_ הוספת תגובה



יש בעיה עם הדרישה שלך!
דוד סיון (שבת, 22/08/2009 שעה 11:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הודעות רבות שלך, של ספינר, עירן ואחרים בנויות מאוסף של
סיסמאות או תוויות שאתם מנסים להתאים לדיונים ללא הצלחה.
מזמן כבר למדתי שדיון תוכני עם כותבי הודעות כאלה הוא חסר
תכלית.
_new_ הוספת תגובה



לו היו כותבים כאן ערבים זה היה טוב מאד .
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 11:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בהחלט מעונין בזה .
את העמדה הערבית אתה מציג יפה מאד .
את העמדה שלי הם אינם קוראים .
כך יוצא שאני קורא את עמדתם והם אינם קוראים את עמדתי .
יש באחד האתרים פורום של ערבים . ביטויי השינאה כנגד ישראל מרקיעי שחקים שם .
יהודי שמנסה לבטא עמדות הנוגדות את דעתם - פשוט נחסם !
הבעיה של העמדות הערביות שהן מבוססות על שקרים ועל הגזמות .
מהבחינה הזו אתה נוהג בדיוק כך . אינך כותב אמת ואינך עונה לטיעונים הגיוניים .
אתה עסוק רק בהשמצות ואלה הם פניך .

אריה עירן .
מוכן להופיע בפני קהל ערבי .
מוכן לשמוע טיעונים ערבים .
_new_ הוספת תגובה



פלשתינאי מזיל דמעות! חה חה חה חה חה
ע.צופיה (שבת, 22/08/2009 שעה 15:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מלך מלכי הדמגוגייה, השקר, העיוות,חוסר האמת והשיטנה מלין!
מצחיק ,לא?
יוסוף המיסכן שמקבל בפורום כל שטח אפשרי לביטוי שינאה ושיטנה שלו מלין על כי עונים לו,ובלשונו.
אילו זה לא היה מצחיק כל-כך ,זה היה עצוב מאוד.
_new_ הוספת תגובה



אתה דבק בעמדותיך אלה
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 21:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לגבי המחוייבות של הפלסטינים לדבר אמת, לא לפגוע מעשית ומילולית ביהודים, לא לפרסם דיברי תועבה יומיים וכמובן שלא יפרסמו עלילות דם על יהודים?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



אינך שונה מעירן וספינר
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 13:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רק מכניס בהפוכה.
למרות שאתה יהודי אתה דופק את היהודים
.כאילו היית ערבי,ולכן היהודים מחזירים
לך כמו שיהודים יודעים להכות בערבי.
כאן אין שום הפתעה ולכן אתה יכול
להצטעצע בדמוקרטיה.לחבירך הערבים היא
חסרה,אז אולי תביא כמה מהם לפורום?

אנטי טיפש
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון עמדתך מעורפלת!
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 11:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מבדיל בין אמת לגבי המוסלמים ושקר לגבי ישראל .
את שניהם אתה כורך יחד וזה מעשה פסול .
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון עמדתך פסולה!
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 5:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל אינך מבין את נושא ההודעה שלי.
לכן הפרשנות המופרכת שלך היא מעשה פסול.
_new_ הוספת תגובה



קצת פרספקטיבה לא תזיק
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 9:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעקרון מותר לשנוא בעיתון כי זו הבעת עמדה.
אבל אסור בתכלית האיסור להביא לכאורה עובדות שלא אומתו כדין והציגן כאמת.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



קצת פרספקטיבה לא תזיק
סתם אחד (יום שישי, 21/08/2009 שעה 10:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרספקטיבה זה דבר טוב .
אמת - זה יותר טוב !
האם מתנהל סחר באיברי מחבלים על ידי ישראל ? עיתון אחד
האם הקוראן מטיף להריגת הכופרים ? עיתון אחר
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 21/08/2009 שעה 11:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהכתבה שצופיה מזכיר כמקור לתגובתו
מופיע הסיפור הבא (לפי ynet):

''לטענת בוסטרום, בילאל היה ממובילי מיידי האבנים במשך כמה שנים באזור שכם. באמצע מאי, נכתב, ירה כוח צה''ל בחזהו. לפי תושבים שהיו עדים לתקרית, הוא נורה לאחר מכן ברגלו. אחר כך הוא נורה שוב בבטן ולאחר מכן הועבר לחדר מדרגות סמוך. לפי הדיווח, בילאל, שהיה פצוע קשה, הועלה על ג'יפ שנסע מחוץ לכפר ופונה במסוק למקום לא ידוע, אחרי ויכוח עם אנשי האו''ם והסהר האדום על מי יפנה אותו. כעבור חמישה ימים הושבה גופתו של בילאל, כשהיא עטופה בתחבושות בית חולים. העיתון פרסם תמונה של הגופה, שעליה צלקת המשתרעת מפניו לאורך חזהו ובטנו. משפחות הפלסטינים בטוחות שמשהו קרה לילדיהם. ''בנינו שימשו כתורמי איברים בכפייה'', אמרו קרוביו של חאלד משכם, אמו של ראד מג'נין ודודיהם של מחמוד ונאפס מעזה - כולם קרובים של צעירים שנעדרו במשך כמה ימים ואשר הושבו בלילות מתים ומנותחים.''

מהקטע המצוטט נראה שהמקור לסיפור בדבר סחר באיברים של פלסטינים
מקורו כנראה במקרה אחד או שניים של פלסטינים אשר נהרגו בידי כוחות
צה''ל, פונו לבתי חולים ישראליים, ובשל לאומיותם 'תרמו' איברים בלא הסכמת
משפחותיהם. הסבירות שמקרים אחדים כאלה אכן קרו היא נמוכה, אך נראה
שבידי הכתב עדויות יד ראשונה של בני המשפחה. וקרוב לוודאי שהצלקת
המוזכרת בכתבה היא התוצאה של נתיחה שלאחר המוות, המקובלת במקרים
כאלה.

אך כל זה וויכוח ענייני בנוגע למהימנותה של כתבה עיתונאית אחת בעיתון
שבדי.

לשם השוואה אתן לכם את ערמת ההשמצות הגזעניות המבחילות שמשתתפים
אחדים בפורום גיבבו בשנים האחרונות בנושא הפלסטיני. וכמובן הגרסאות
ה'מהוקצעות' יותר של איון היישות הפלסטינית, במתכונת סדרת המאמרים
של אריה פרלמן. אך ''את פלסטין יש לחסל'' של אריה עירן מצלצל יותר טוב.

זה ממש מפעים אותי לגלות שאצל הגזענים היהודים מבית מדרשו של הרב
כהנא - כן שכחתי כמובן את תלמידו הרב אליצור סגל שגם הוא משתף אותנו
בדרך קבע בביטויי השנאה לכל מי שאינו יהודי (בוגדים בעמם, - ערבים לערב,
וכו') - שאצלם מד הרגישות לגילויי אנטישמיות/גזענות רוטט לפתע
בהתרגשות לשמע הפירסום בעיתון השוודי.

הרי אם הרגישות לביטויי בורות וגזענות היתה פועלת אצלנו, חצי ממשתתפי
הפורום היו צריכים לתת דין וחשבון על דברי הבלע שהם משמיעים כדרך קבע
בנושא הפלסטיני.

כל מי שמכיר את הסצנה הישראלית יודע שאין אפשרות למסחר ממוסד
באיברי אדם, פלסטינים או לא פלסטינים, באופן המרומז בכתבה השבדית.
יכול להיות כמובן שיש בסיס לטענה שבמקרה אחד או שניים אכן היתה
העברה לא מורשית של איברי נפטר פלסטיני למקורות מסחריים בשל היעדר
פיקוח.

לפי אותו המטבע, כאשר השבדים קוראים בעתון (ורואים בטלויזיה) כיצד
צבא ההגנה לישראל כותש ומרסק משפחות שלמות בעזה בדצמבר 2008
ללא כל צידוק צבאי הגנתי, - לך תסביר להם שזה רק מקרה. ואכן ההתנהגות
הברברית של ישראל וצבאה אל מול האוכלוסיה הפלסטינית היא עובדה אשר
אי אפשר להצדיקה או למתן את השפעתה על יצירת דעת קהל עוינת לישראל
בשבדיה.

ולצופיה: זה נחמד שאתה דואג לאינטרסים של ישראל בחו''ל. אך אם באמת
זה היה מעניין אותך, היית אולי מוריד קצת את הווליום של קריאות ההתלהבות
שלך בעת הטבח המתמשך שצה''ל ערך בתושבי עזה לא מזמן. וגם לא היית מבטל
בכזו החלטיות את כל המקורות הזרים שדיווחו על ההרג בזמן אמת.

זה היה נראה יותר טוב אם היית מפעיל את אותם הקריטריונים שאתה מפעיל
לגבי השוודים, לגבי ישראל והיהודים הישראליים ואתה בתוכם. אחרת כל
הדיון הזה מהכיוון הישראלי הוא צביעות אחת גדולה.

בקיצור זה מצחיק לשמוע מגזענים יהודים מוצהרים או לטנטיים טענות על
עלילות שוא אנטישמיות נגד יהודים ישראליים. הרי אין להם כל בסיס להגנה
בעניין הזה. צה''ל ומוסדות המדינה עושים מזה ארבעים ושתיים שנים כל
שביכולתם כדי לנשל את האוכלוסיה הפלסטינית מאדמתה מרכושה ומכבודה
הלאומי. אז בתוך כל הבלגן הנישולי הזה שאולי יצר כמה בועות מוגלתיות של
סחר באיברי מתים ממוצא פלסטיני, בתוך כל זה מה שמדאיג את החברה בישראל
זה השם הטוב שלנו?

את דודו טופז מתקיפים גם לאחר מותו - ראה התגובה המתנשאת של אריה
פרלמן - אך טופז, גדול מהחיים גם בעת ההתדרדרות, בחר במוות על העברות
שעבר. - לא רצח מאות, לא גנב אלפי דונמים של אדמה מבעליהן החוקיים,
לא עינה עם שלם במחסומים, ולא חיסל בחסות האפלה מאות מבוקשים
פלסטיניים בדם קר בשטחים, לעיתים עם בני משפחותיהם. דודו טופז שכר
עבריינים כדי להרביץ למי שראה כאוייביו, ועל כך בחר לשלם בחייו.
היהודים הישראלים ובכללם ממשלת ישראל וצבא ההגנה לישראל לא לקחו
אחריות למעשיהם ועדיין מסרבים להכיר בעברות ובפשעים שביצעו כנגד
הפלסטינים, - ואף אחד בצמרת הישראלית, ולא במינהל או בצבא אינו מתאבד
פתאום בתליה. אף לא אחד.

אפילו צופיה שהוא דג קטן בשלולית שלנו ממשיך להתעקש שיש טעם כלשהו
או הצדקה להרג האזרחים העזתיים בדצמבר 2008. אך עלילות דם נגד יהודים
זה כבר יותר מדי. מישהו עוד יאמין למה שכתוב חס וחלילה.
_new_ הוספת תגובה



יש טעם
ע.צופיה (יום שישי, 21/08/2009 שעה 11:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש טעם בהרג רוצחים פלשתינאים פחדניים שמסתתרים מתחת לשמלות של נשים או מאחורי גוויהם הקטנים של הילדים.
בהחלט יש טעם!
שנית, אין להשוות כתבות או תגובות בפורומים קטנים כמו ארץ הצבי לכתבה על שתי עמודים בעיתון שוודי נפוץ.
רק דג פלשתינאי קטן ששורץ בשלולית המקומית יכול לעשות השוואה כזו.
מדיניות ישראל ,מאז 1947 היא תולדה של איוולת פלשתינאית מתמשכת, כולל הכינוס האחרון בבית לחם.
מסתבר שהפלשתינאים טרם חצו את שנת 1948 ולא מבינים מדוע מתנהגים אליהם כ''מפגרים''.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 21/08/2009 שעה 12:10)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הבדל משמעותי בעיני
בין,

''יש טעם בהרג רוצחים פלשתינאים פחדניים שמסתתרים מתחת לשמלות של נשים או מאחורי גוויהם הקטנים של הילדים. בהחלט יש טעם!''

לבין רמת החשיבה שעומדת מאחורי עלילת דם נגד יהודים.
המונחים בהם אתה משתמש כדי לתאר את העילה לטבח בעזה
מבוססים על דעה קדומה ולא על המציאות בשטח. בעזה היה
סצנריו ידוע מראש. ראשי צה''ל ידעו שהפגזה מרחוק או כניסה
לשטח הצפוף של ערי עזה תביא למספר נפגעים גבוה מהרגיל
בקרב האוכלוסיה האזרחית. לכן גם המחלקה המשפטית של צה''ל
התנגדה לפעולה במתכונת שהוצעה ולבסוף בוצעה.
בעזה לא הרגו ''רוצחים פלשתינאים פחדניים''. בעזה הרגו ללא הבחנה
משפחות שלמות, עד כדי מאות נשים וילדים. ולכן זה ראוי לכינוי 'טבח'.
המתכננים ידעו את זה מראש. וההחלטה לצאת לפעולה היא האקט
הנפשע מכולם. המניע ליציאה לפעולה גם אינו מוסיף כבוד לישראל:
כפי שבעצמך כתבת באותה תקופה, היתה זו פעולת נקמה, ובכך הודו גם
קצינים בכירים.

בכל הנוגע ל'מבצע' האחרון בעזה, תגובותיך היו מגוכחות וחסרות כל
בסיס במציאות. הן גם שיקפו מין זעם גזעני במהותו שאין לו כלל הסבר
ראציונאלי. המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה לאור תגובותיך בנושא
היא שאכן מישהו קרוב לך נפגע בפיגוע של מחבלים פלסטינים. אחרת קשה
להבין מדוע אתה יורד מהפסים בכל פעם שמנסים לגון בנושא. הרי ברור לך
שמנקודת המבט הפלסטינית, אלה הקרויים בפינו 'טרוריסטים פלסטיניים'
הם הלוחמים המגנים על כבודם ואדמתם. בעיני הבריטים למשל, מנחם בגין
היה 'טרוריסט יהודי' מסוכן. וגם הוא הפך לראש ממשלה, ולמדינאי מהשורה
הראשונה. יש משהו לא רציונלי לחלוטין שמונע ממך להביט במציאות היחסים
בין פלסטין וישראל, והמשהו הזה נראה כמו דעה קדומה שיושבת די עמוק
אצלך. אתה יכול לכנות אותי 'פלשתינאי קטן' ככל שתרצה, איני רואה בכך משום
פגיעה, למרות שברור שהשימוש בכינוי גורם לך את אותו הסוג של הנאה
שאלה שקראו ליהודי 'יהודון' שאבו מכך. אולי הגיע הזמן שתפנה קצת יותר
תשומת לב לתגובות האוטומטיות שלך, ופחות תתעסק עם הבעיות של אחרים.
_new_ הוספת תגובה



לכל הפתוס הפלשתינאי שלך
ע.צופיה (יום שישי, 21/08/2009 שעה 13:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש תשובה פשוטה.
אין קאסמים!!!!!!!!!!!!!
זה עונה על כל שאלותך, תהיותך, התפלפלויותך, השערותך, דימוייך ועוד ועוד.
אין קאסמים!!!!!!!!!!
נקודה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 21/08/2009 שעה 15:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתעקש להדגים שוב ושוב
את אבדן השפיות הזמני שתוקף אותך
כאשר מדברים על הקורבנות האזרחיים
בקרב הפלסטינים.

האם זה סתם חוסר דמיון כרוני
או שיש לך בעיה עם לא-יהודים.

הרי גם לך ברור שאין כל הגיון
בפעולות נקמה בהיקף כזה כנגד
אוכלוסיה אזרחית. מעניין אותי פשוט
להבין היכן נגמרת אצלך הקרקע היציבה
ומתחילה הפנטזיה שיש לך בקשר
לפלסטינים.

באיזה שלב אתה מתחיל לעבור ממצב
של שיחה הקשורה לנושא, למצב של
קריאות פרימיטיביות בגרון ניחר?

אני מקווה שאתה מבין שאני לא נושא הדיון.
משום מה אתה פונה אלי באופן שמסגיר
אובססיה או דעה קדומה, אך לא חשיבה
מסודרת. ומה ענין הקסאמים לכאן בכלל?

ולידיעתך, בתקופת ההסתננויות לשטח ישראל
1951-1955 נהרגו 967 ישראלים מידי מסתננים.

כמספר הזה אזרחים, בעיקר נשים וילדים,
נהרגו מידי חיילי צה''ל במלחמת עזה
האחרונה בתוך מספר ימים.

וכאשר מסתכלים בנתונים על אותן השנים, מתברר
שפעולות התגמול של אז תוכננו כפעולות נקם: ערכן
של פעולות התגמול היה בהרתעה שקיוו ליצור באמצעותן
ולא בערכן הצבאי נטו. ופחות משיצרו הרתעה, הן עזרו לשמור
על הסטטוס קוו.

כך גם במקרה של המלחמה האחרונה בעזה: פעולת תגמול
מהספר של אריק שרון ממש, נקם ושילם וקצת הרתעה,
ומנה גדושה של טבח לכל המשפחה, כאשר את הפתרון למצב במדיני
הבלתי אפשרי המתמשך יביאו כמו תמיד המדינאים ולא החיילים.

כל יום נולד טיפש חדש. ועל כל טיפש, מופקדים שני גזענים
כדי שחס וחלילה לא ישתבח הגזע של הטיפשים ויחכימו
חס וחלילה.
_new_ הוספת תגובה



בתור פלשתינאי אתה מאוד לא חכם
ע.צופיה (יום שישי, 21/08/2009 שעה 16:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזאת בלשון עדינה.
אם עד עכשיו לא הבנת למה היו צריכים להרוג ,בעופרת יצוקה, 1300 רוצחים,עוזריהם,נותני המחסה להם ובני משפחתם,כנראה גם לא תבין לעד.
הנייה,א-זהר וחבריהם הם כנראה חכמים יותר ממך והבינו זאת.
עובדה:
אין קאסמים!!!!!!
גם חסן השפן במחילה מבין זאת,
עובדה:
אין קטיושות, חטיפות, ימי קרב.
אין!!!!!!!
אני חש שגם אחמדי הקטן מתחיל, קצת, לקפל את הזנב, למרות שזכה במפעל הפיס וקיבל את אובמה.
זה מה שנקרא בעברית צחה: יש תמורה עבור האגרה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 4:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנו חוזרים בכל פעם לטענה המגוחכת של צופיה
ש-‏1300 ההרוגים מהפגזות צה''ל ברצועת עזה
היו לוחמי חמאס ומסייעהם או כפי שצופיה קורא
לזה:

''1300 רוצחים,עוזריהם,נותני המחסה להם ובני משפחתם...''

ראשית, מתעלם צופיה מגודלה של הרצועה, ומהעדר על
אפשרות ללוחמים להסתתר באיזורים שאינם מיושבים בצפיפות.

שנית, מתעלם צופיה מהעובדה שתושבי הרצועה רואים בחמאס
את התנועה הפוליטית שמייצגת אותם במאבקם למדינה פלסטינית
עצמאית בגבולות 67.

שלישית, הטענה שאנשי החמאס הם ''רוצחים'' מפתיעה בכל פעם
ברדידותה, כאשר ברור לכל אידיוט שהאויבים של היום הם הפרטנרים
להסכם הקבע מחר. חוסר היכולת של צופיה ושל יהודים ישראליים
רבים לראות גם את האויב כבן אדם מפתיע בכל פעם מחדש.

הכשל החמור ביותר בכל זה היא ההעמדה של יחסי פלסטינים ויהודים
על פסים של מלחמת הישרדות עד חרמה. זו כמובן משוואה שגויה כפי
שיודע על מי שאי פעם היה בצבא או בשרות המדינה: ישראל ניצחה
במלחמת ששת הימים ומאז יש לה שליטה צבאית מלאה על השטחים
בהם יושבים פלסטינים (יהודה שומרון ועזה). אך השליטה הצבאית אינה
פתרון ליחסים ארוכי טווח בין שני העמים, ולכן הפתרון הוא פתרון מדיני.

לכאורה צופיה מסכים עם מציאת פתרון מדיני. אך בה בעת הוא גולש
בכל פעם שמזכירים את הטבח באוכלוסית עזה בדצמבר 2008 לנהמות
טבטוניות ולגידופים, מה שמעורר אצלי את החשש שצופיה מונע אולי מבלי
משים על ידי דיעה קדומה גזענית נגד הפלסטינים בכלל רק בשל היותם
פלסטינים. מה שתומך בהשערה זו שלי היא החזרה האובססיבית של צופיה
על השימוש בכינויים ''אחמדי'' ו-''פלשתינאי'' עבור עבדכם בכל הזדמנות
ובכך למעשה מוכיח שעבורו הכינוי 'פלסטיני' או אחמד' הוא כינוי גנאי,
מה שמצביע ללא ספק על הגזענות הלטנטית של עמדותיו של צופיה.

זה מזכיר לי את חילופי הדברים עם אריה עירן, שטען לא מזמן שהוא אכן גזען
ופשיסט וזה לא מזיז לו, ובהמשך אותה הפיסקה השתמש באותם כינויים
בכוונת פגיעה לא עניינית בכותב דברים אלה. אז או שלהיות גזען זה בסדר,
ואז אל תשתמש במונח כגידוף, או שאכן למונח קונוטציה שלילית מעצם הגדרתו,
ואז קשה להאמין לך שלא איכפת לך שמכנים אותך 'גזען'.

צופיה עד היום בכל מאות תגובותיו, וצהלות השמחה שלו לנוכח הגוויות
המרוטשות של מאות הילדים והנשים שמתו בעזה, לא התייחס לעניין הדיעה
הקדומה שלפי כל הסימנים מנחה את תגובותיו בעניין זה. אולי בכל זאת
ייתן ה'עין' הסבר לפיצול האישיות הזה - רגע אחד הוא נבון ושקול וליברל,
ובמשנהו הוא צוהל לנוכח מאות נפגעים מקרב האוכלוסיה האזרחית בעזה,
ועוד קורא להם 'רוצחים'.

וזה מביא אותי לאלמנט האחרון בדברי הצופיה: האשמת הקורבן.
הדרך היחידה להצדיק את הטבח באוכלוסיה הפלסטינית של עזה בדצמבר
2008, היא כנראה, או כך זה נראה לצופיה, להעביר את האחריות
לפשע הנורא לקורבנות. לא משנה שבין הקורבנות מאות ילדים ונשים (במקרים
רבים משפחות שלמות) שלכנותם ''רוצחים'' גובל באי-שפיות, - בעצם העברת
האחריות לקורבנות, תואמת עמדתו של הצופיה את עמדותיהם של 'מומחים'
להאשמת הקורבן כאריה עירן, החוכם מציון, לוי, צדק, פרלמן, גולדרייך, ספינר
ורבים אחרים שבאופן קבוע מצביעים על קורבנות האלימות הישראלית בכל
אירוע ואירוע המסוקר בעיתונות כאחראים למה שנעשה להם.

עירן כמובן הגדיל לעשות כאשר האשים את עמוס קינן, זמן קצר לאחר שהלה
נפטר, שלא עשה מספיק למען הילודה בישראל ('רק' שתי בנות). זו כבר לא
האשמת הקורבן אלא יצירת קורבן יש מאין רק על מנת להדביק לו האשמה.

צופיה עוסק פחות במודגש בהאשמת הקורבן, אך כאשר הוא נוגע בנושא
הפלסטיני פתאום הם, ה''רוצחים'', הדמונים חסרי הפנים של החמאס, הם
האחראים לכך שמדינת ישראל החליטה להפגיז את ריכוזי האוכלוסיה
בעזה באופן מסיבי מתוך ידיעה שמאות אם לא אלפי אזרחים פלסטינים
ישלמו על כך בחייהם. אין טענה מקברית וצינית יותר מטענה זו. זה מזכיר
בטפשותו רק את האופן שבו הנאציונל סוציאליסטים הסבירו לכל מי שהיה
מוכן לשמוע שהפתרון הסופי ליהודים יועיל בסופו של דבר לאומה הגרמנית.

כך צופיה מנסה לשכנע אותנו שהרג ללא הבחנה של ילדים ושנים ו'סתם'
אזרחים אכן משרת את מטרותיה של ישראל, או עומד בקנה אחד עם עקרונות
היהדות. ומה שאני ממש מתקשה להבין, איך מצליח הצופיה לגרור גם את
שמו של הנשיא אובאמה לדיון. האם גם הוא אשם במשהו, או שזה לא כל כך
חשוב. צופיה כבר ימצא משהו להדביק לו.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, אתה דמגוג עלוב...
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 5:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתב:
''שלישית, הטענה שאנשי החמאס הם ''רוצחים'' מפתיעה בכל פעם
ברדידותה, כאשר ברור לכל אידיוט שהאויבים של היום הם הפרטנרים
להסכם הקבע מחר. חוסר היכולת של צופיה ושל יהודים ישראליים
רבים לראות גם את האויב כבן אדם מפתיע בכל פעם מחדש.''

א- האם ''הרוצחים'' של היום אינם רוצחים ?
ב- האם ''האויב'' שהוא בן-אדם רוצח, לא ראוי שיתיחסו אליו כרוצח ?

אולי תפסיק להגן על רוצחים, אשר הם רק מזיקים לבני עמם ?
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 8:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לוחמי החמאס אינם ''רוצחים'',
בדיוק כפי שהביטוי ''הערבים רוצחים''
שאריה עירן הרבה להשתמש בו בשנה
שעברה אינו ביטוי ענייני, אלא הד
לדיעה קדומה המייצרת ביטוי גזעני.

החמאס נבחרו לממשלת הרשות בבחירות חוקיות לחלוטין.
בשל הסכסוך בין הפתח לחמאס נוצרה אי-בהירות
באשר לכוח הריבוני ברשות, אך בשל השליטה הצבאית
של ישראל ביהודה ושומרון, זה בכלל וויכוח אקדמי.

הפלסטינים רואים בחמאס ובפתח את נציגיהם הרשמיים,
ולכן לוחמי החמאס והפתח מייצגים את הריבונות הפלסטינית
בשטחים בהם יש להם שליטה. וגם בשטחים שבשליטת ישראל
התושבים רואים בחמאס ובפתח את נציגיהם.

לכן הטענה שאנשי החמאס הם ''רוצחים'' שיש לחסלם היא
טענה חסרת משמעות. גם אנשי צבא מקצועיים יודעים שאירגון
כדוגמת החמאס אינו ניתן להכחדה או לחיסול. קיים הרצון בתקופות
שונות בישראל להחליש את כוחו הצבאי של החמאס, אך ברור
לצמרת הצבאית והמדינית הישראלית שהחמאס והפתח הם הפרטנרים
להסכם הקבע.

בצה''ל ובחמאס יש חיילים שתפקידם הוא להרוג שלא לפי חוקי המלחמה.
אצל החמאס היו אלה האחראים על הפיגועים. אצל הישראלים אלה יחידות
החיסול כדוגמת 'שמשון' ודובדבן' שהוראות הפתיחה באש הלא רשמיות
שקיבלו איפשרו להם להרוג 'מבוקשים' בבתיהם ללא משפט - הוצאה להורג
לכל דבר.

אחרי ארבעים ושתיים שנה של כיבוש צבאי ישראלי, אין איש שידיו נקיות
מדם תמימים. אך למרות כל זה יש בשני הצדדים אנשים המסוגלים לראות
מעבר לנקמה ולתכנן הליכים מדיניים אשר נועדו לאפשר לישראל ולפלסטין
לחיות בשלום.

הרי יודע הצופיה שאם וכאשר ייחתם הסכם הקבע עם הפלסטינים, יטיילו
אנשי הרצועה בתל-אביב, וישראלים יטיילו בפעם הראשונה ברמאללה ובשכם
שלא בחסות הצבא הישראלי. ואז כל הוויכוח הזה ייראה מוזר ומיותר.

מה שחבל זה שצופיה חושב משום מה שזה עוזר לתגובה שלו לגדף את הכותב
(אתה דמגוג עלוב...). סגנון כזה מבייש רק את צופיה.

אם אתה מתעקש על כך שהחמאס ''רוצחים''
אז הייתי מציע שתביא הוכחות ברורות לכך
שאנשי החמאס הם רוצחים. אני דווקא התרשמתי
שהם עושים כל מאמץ לפעול בהתאם לחוקים המדיניים
שהנסיבות כופות עליהם. אחרי תקופה ארוכה של הפסקת
אש בנושא הפיגועים בישראל פנימה, ביצעו אנשי החמאס
את הפעולה בגדר המערכת ברצועת עזה, פעולה של חמאס
בתור הצבא הפלסטיני, נגד צה''ל - צבא נגד צבא - לא פעולת
טרור כפי שטעה והצהיר אולמרט בשעתו, ובפעולה זו הצליחו
לשבות את החייל הישראלי גלעד שליט, שהוא עד היום קלף
המיקוח המשמעותי ביותר של החמאס במשא ומתן לשחרור
חלק קטן מהאסירים שלהם בישראל.

דווקא הפעולות המזוויעות של הצבא הישראלי במלחמה האחרונה
שהן פעולות של נקמה וענישה קולקטיבית האסורות לפי החוק
הבינלאומי, דווקא פעולות אלה הופכות את ישראל וצבאה לגורם
טרוריסטי לפי ההגדרה.

פעולות ישראל, באמצעות מוסדותיה והצבא, ביהודה ושומרון,
אף הן נופלות בקטגוריה של 'טרור מדינה' - כאשר מדינה ריבונית
מפעילה את מוסדותיה במסכת ארוכה של עושק והתעללות באוכלוסיה
האזרחית המצויה תחת שליטתה - כפי שאכן קורה ביהודה ושומרון.

אנחנו הטרוריסטים בשנים האחרונות. לפני עשור ועשורים עוד איפשר
הטרור הפלסטיני נגד אזרחים ישראליים להצדיק במעין משוואת אימים
את הטרור הגורף הישראלי נגד האוכלוסיה בשטחים. אך כיום, קשה לספק
תירוצים למתרחש בשטחים.

טבח האוכלוסיה הפלסטינית בעזה בדצמבר 2008, רק חיזק את הרושם
שישראל חצתה את כל הקווים האדומים: מסע הנקמה הזה, מיקם את
ישראל ואת העומדים בראש צה''ל בשורה הראשונה של פושעי המלחמה
המוכרים לנו מההסטוריה. קשה לישראלים (היהודים שבהם) כך לראות
את הדברים. זה מובן. אך לכרוך את מאות הילדים והנשים שנהרגו על ידי
הפגזים של צה''ל בדצמבר 2008 בעזה בתירוץ המופרך שסייעו לחמאס,
זו לא רק ציניות מבעיתה, אלא תחילתה של בעיה נפשית לטווח ארוך.
איבדנו כלאום את צלם האנוש. ודברי צופיה המתעקש על עמדתו ממשיכים
לשרטט את ממדי ההתדרדרות המוסרית של היהודים החיים כיום בארץ
ישראל.
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם גיבוב של שקרים ושטויות
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 8:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים רוצחים - זו המסורת שלהם והציווי הדתי .
פעולת צהל ברצועה הייתה על פי המגבלות באמנות הבין-לאומיות .
שלום לא יהיה כי לא יכול להיות .

בתנאים האלה צריך לקדם את האינטרס היהודי העליון והוא

שיקום מספרי של העם היהודי .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 10:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המידע שלך שגוי,
וזה שאתה מאמין ש-
''הערבים רוצחים - זו המסורת שלהם והציווי הדתי .''
רק חושף ביתר שאת את בורותך.

האם חשבת פעם שהינך נמצא בכלא רוחני שכפית על עצמך:
לארץ המוצא של משפחתך אינך יכול לחזור - קשרים אלה נותקו
בשל הגירת הוריך, ובארצך החדשה -ישראל - אתה מוקף אוייבים אכזרים
האורבים לך יום ולילה לכלותך.

יש תיאורטיקנים המגלים רעיונות יסוד וחוקי טבע מתוך התבוננות
בעולם בו הם חיים, והתגליות שלהם מזינות עולם זה ואת היחס שלנו
אליו ומפרות אותו.

אצלך כל הרעיונות הגדולים - תכנית השיקום המספרי של העם היהודי
למשל - אפשריים בכלל רק בניתוק מוחלט מהעולם התרבותי והפוליטי בו
אנו חיים, היות והם מבוססים על גרימת נזק בלתי הפיך לעמים אחרים
ולעקרונות של העם היהודי. מדוע הינך נלהב כל-כך לשכנע את בני עמך
לפשוע נגד אלוהים ונגד אדם?
_new_ הוספת תגובה



טוב, הסדר, המחבלים אינם רוצחים אלא לוחמי חופש
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 10:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז למה אסור לנו לחסל לוחם חופש שבא לחסל אותך?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 11:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מישהו אמר שאסור להלחם בלוחם של האויב.

אתה ואחרים מבלבלים בין מלחמת השרדות
לבין מלחמת נקם וענישה קולקטיבית. ישראל
כבר ניצחה במלחמה וכבשה את השטחים.

הבעיה כיום אינה קיומה של ישראל,
אלא רצונה של ישראל לספח את יהודה ושומרון
כאשר האוכלוסיה הפלסטינית מתנגדת
לריבונות ישראלית. זו אינה מלחמה: זה כיבוש
צבאי שהדרך היחידה למצוא לו פתרון היא
הסכם מדיני שיקח בחשבון את צרכי שני הצדדים.

הנסיון שלך ושל עירן להציג את הכיבוש המתמשך
בשטחים כאקט של הישרדות או מלחמת קיום ישראלית
הוא מופרך מעיקרו.

חפשו איזה רעיון אחר כדי לשמן את הגלגלים. גורלם
של המתנחלים לא מעניין אותי, וזו הבעיה, כי זה הנושא
עליו אתה מדבר: הישרדותם של המתנחלים. אך זה נושא
שולי. הנושא הוא מציאת פתרון מדיני ליחסי פלסטינים
וישראלים.

פעולות המלחמה של ישראל בשנים האחרונות היו פעולות
נקם והרס לשם הרס - ראה מלחמת לבנון השניה וראה המלחמה
בעזה שבמהלכה נהרסו אלפי בתים ומאות נשים וילדים נהרגו
מהפגזות צה''ל. ישראל לא נלחמה על קיומה במלחמות אלה,
היא נהגה כבריון שכונתי אלים. המענה לקסאמים היה ועדיין הוא
ההסכמה לכניסת ישראל למשא ומתן להסכם הקבע ללא תנאים
מוקדמים. ולזה ישראל אינה מוכנה.

ונתתי לך יותר קרדיט מאשר להעמיד פני תם השואל שאלות
שאת התשובה עליהן הוא יודע. מדוע התגובות שלך חייבות
להיות כה אינפנטיליות? אינך מתגעגע לתקופה בה נהגת לומר
דברי טעם.

אך כאשר מנסים להגן על עמדה בלתי אפשרית: המשך האחיזה
של יהודים מתנחלים בשומרון ויהודה, אז באמת נאלצים להעמיד
פני טיפש. כאשר האמת אינה לצידך כל טריק אפשרי נחוץ כדי
להחזיק את הראש מעל לפני המים.
_new_ הוספת תגובה



מלחמה היא מלחמה
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 12:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי אתה שתקבע לי איך להילחם?

אם אתה רוצה לקבוע שלא אלחם, אז שהאוייב יעשה איתי שלום ושיפסיק כבר לפגע, לסלף, לשקר, לתחמן, לגנוב, להרוס ולרצוח.
זה הכל.

יש מלחמת הישרדות אבל אם ישראל יכולה למנוע מלחמת הישרדות ע''י מלחמת כתישת האוייב אז עדיפה מלחמת כתישה באוייב.

אם הפלסטינים לא היו יורים עלינו לא היינו תוקפים אותם.
זה מובן לך?

עכשיו לגבי מרחב הלחימה
החמאס פעל בעיקר מעזה, שם יש לו לא רק את המפקדה הראשית [כמו 'הקריה' בתל אביב, שהיא מטרה לגיטימית במלחמה], אלא את רוב יחידותיו הלוחמות, את מחסני הנשק, החימוש, הבונקרים ובתים בהם פרוסים לוחמי ארגוני הטרור.

מבחינת ישראל, החמאס לא השאיר/משאיר ברירה אלא להכות בחזרה כנגד יעדיו בתוך עזה (או ישוב אחר ברצועה). חובתה של מדינה היא קודם כל להגן על אזרחיה לאחר כל פעולת טרור שהיא. העובדה שישראל חיכתה 7 שנים למהלך גדול יחסית רק מעיד שההחלטה בעניין לא היתה פזיזה.

מבחינת החוק הבינ''ל אסור למדינה במלחמה למנוע מאוכלוסייתה לברוח או לחפש מחסה ולמעשה המדינה חייבת לעשות הכל כדי להגן עליהם. הפלסטינים עשו בדיוק הפוך, הםמנעו בשלב הראשון של המלחמה את בריחת אזרחי עזה וריתקו אזרחים למבנים ששימשו את כוחותיהם. הם העבירו חימוש ומחבלים לבית החולים (שמרתפו ישבה הנהגת החמאס כל המלחמה), מסגדים, בתי ספר וצופפו בינהם אזרחים. מכאן שאם נהרגו אזרחים, האשמה היא רק על החמאס.

דרך אגב, שים לב שה''אזרחים'' ההרוגים רובם הם גברים בגיל הגיוס לארגוני הטרור. מכאן שהרבה מבין ה'אזרחים' הם בכלל חברי ארגוני הטרור שלבשו בגדים אזרחיים.

אתה מדבר במונחי ''נקם'' שזה ביטוי זר לישראלים. הישראלים אוהבים לדפוק ערבים רק כשיש בסיס עובדתי שפגיעה בהם תמנע את פעולת הטרור הבאה או תעצור את גל הטרור הנוכחי.

האחיזה ביו''ש היא אפשרית, עובדה.
אם זה היה תלוי בישראל השקט היה סולל מהר יותר את השתלטותה על השטחים שבמחלוקת • (ולא השטחים הכבושים).

חכם ציון

[• לכן ההתייחסות לשטחים האלה כ''שטחים כבושים'' היא מטעה. נכון לכנות שטחים אלה כ-'שטחים במחלוקת' מאז 1948 , כמו שכל שיטחיה הכיבוש שבמחלוקות נקראים בכל העולם. תושבי השטחים מעולם לא הזדהו כפלסטינים אלא הסתפחו לירדן ולמצרים, עד שאלה התנערו מהם הרבה לאחר תחילת הכיבוש. ארגוני הטרור הנוכחיים צמחו אז – לפני הכיבוש ולא בגלל ה'כיבוש' [של 1967] שטרם היה, אלא בגלל ה'כיבוש' [של 1948] של תקומתה של מדינה יהודית על חלק של ארץ ישראל, היא 'פלסטין' בלעז. http://en.wikipedia.org/wiki/West_Bank . המונח הגיאוגרפי ''הגדה המערבית [של נהר הירדן]'' שעד 1948 התייחס לכל שטחה של ארץ ישראל מהנהר לים, קיבל מאז 1948 משמעות פוליטית מצומצמת רק של 'השטחים הכבושים' ע''י ירדן ממערב לנהר הירדן. כפרקליט המדינה ב-‏1970, קבע השופט מאיר משגר, ש''לפי הגדרת 'שטחים כבושים' באמנת ג'נבה הרביעית מ-‏1949, יהודה, שומרון ועזה אינם יכולים להיחשב כ''שטחים כבושים'' משום שלא היה בהן שלטון סוברני כלשהוא לפני הכיבוש הישראלי''. תגובה 135343 ].
_new_ הוספת תגובה



קיומה של ישראל הוא רק חלק מהצורך לקיים עם יהודי .
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 18:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל המנדטורית היא רק שטח קטן שהוקצה מלכתחילה לבית לאומי לעם היהודי .
כל שטח ארץ ישראל ראוי ומוסרי שיגורו בו יהודים .
לזה מתנגדים הערבים-פלסטינים בנשק ובדיפלומטיה . אתה חלק מהמאבק שלהם .
אם הם רוצים שלום יניחו את נישקם .
אני לא רוצה שלום . אני רוצה עם יהודי מתחדש וגדול .

הפיתרון המדיני היחיד שמקובל עלי הוא
טרנספר בהסכמה ופיצוי לערבים העוזבים .

מי שלא רוצה בזה ובוחר להלחם ביהודים שילך כפליט .

אריה עירן .
בטרנספר - זה ייגמר .
_new_ הוספת תגובה



כי אני אגואיסט .
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 11:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דאגתי היא לקו הגנטי שלי . יחסי אל האחרים תלוי במעשיהם כלפי .
הערבים רוצים לנפנף אותי מכאן ולכן זה מה שאני סבור שצריך לעשות להם .
הערבים תקפו בעבר ורצחו בעבר כל כך הרבה פעמים שיחסי אליהם כאל רוצחים . אחרי שקראתי את הקוראן דעתי בנושא היא שרצח כופרים הוא חלק מהדת שלהם .
כך גם הסיסמא שלהם ''דין מוחמד בסייף'' . הם גם שקרנים וגוזמאים .

אריה עירן .
את פלסטין יש לחסל .
_new_ הוספת תגובה



מי מעליב - מי נעלב .
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 5:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין היהודים לערבים בארץ ישראל יש מאבק על ''מצרך מצומצם'' . ארץ ישראל היא המצרך המצומצם .
הערבים אמרו ופעלו בניסיון למנוע מצרך מצומצם זה מהיהודים .
זה נעשה בדרכים הערביות המסורתיות . שוד , הבערת רכוש - בעיקר שדות ורצח - בעיקר מן הסתר .
היהודים השתדלו להשיג חזקה על קרקעות ברכישה בתשלום -לרוב מופקע ובאדמות שלא היו ראויות בעיני הערבים .
הקונפליקט הגיע לאחד מרגעי השיא , כאשר אירגון האום החליט על חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות .
לחלוקה זו הסכימו היהודים וסירבו הערבים .
הסירוב הערבי בהצבעה באום ובהצהרות של מנהיגים ערבים בא לביטוי גם בנשק .
יהודים - אזרחים , נרצחו בדרכים , במקומות עבודה ובמגוריהם . הרוצחים היו ערבים .
לצערם של הערבים הצליחו היהודים להתגבר על הערבים , להרחיב את השטח שהאום הקצה ליהודים ולבסס מדינה .
אורי אבנרי ועמוס קינן ואלפים אחרים עשו זאת .
במשך כמעט 20 שנה ניסו הערבים לסובב את הגלגל לאחור ובשנת 1967 נחלו שוב מכה קשה .
ליבם הרך של היהודים וחסר תבונה מספקת מנע מחיצת התקווה הערבית למדינה והשאירה יריב מדמם אך חי .

זו טעות ברמה מסוכנת ביותר , כפי שנוכחנו באלפי פעולות טרור של ערבים נגד אזרחים יהודים .
כל הפעולות שביצע צהל היו הרתעה קצרת-זמן אם בכלל .

רק דרך אחת תסיים את הקונפליקט .
חיסול מלא של הישות הפלסטינית וגירוש מלא של הערבים מארץ ישראל .

לפיכך עמדה זו היא פשיסטית וכך גם היפוכה - זו של יוסלה ואבנרי .
עמדה זו היא גזענית וכך גם היפוכה - זו של יוסלה ואבנרי .

אני לא רואה בכינויי ''פשיסט'' או ''גזען'' עלבון כי זו אמת שאני מכיר בה .
עבור יוסלה זה עלבון כי הוא רואה בזה עלבון , אף על פי שזו האמת .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 8:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כבר הוכיח שאינו נעלב מכלום.
תוכיחו לו קבל עם שהוא שקרן?
התגובה שתקבלו ממנו היא: אז מה אם אני שקרן.

תראו לו שעמדותיו הפוליטיות הן במיטב המסורת הפאשיסטית?
אריה עירן ימהר להסביר שאכן הוא 'פשיסט'.

תראו לו שעמדותיו בנושא הפלסטיני הן גזעניות? אריה עירן
ימהר לחבק אל ליבו גם את הביטוי 'גזען'.

וכל התגובות הללו מוכיחות שעירן גם צבוע ומתחסד.

עכשיו הוא מנסה לטעון שעמדותיהם של אבנרי ויוסלה
ההפוכות לשלו הן גם גזעניות ופשיסטיות:

''רק דרך אחת תסיים את הקונפליקט . חיסול מלא של הישות הפלסטינית וגירוש מלא של הערבים מארץ ישראל . לפיכך עמדה זו היא פשיסטית וכך גם היפוכה - זו של יוסלה ואבנרי . עמדה זו היא גזענית וכך גם היפוכה - זו של יוסלה ואבנרי .''

אך בלבול המוח האחרון הזה לא עוזר לטיעונים של עירן כלל וכלל.
זה ברור שאין אלמנטים לא של פשיזם ולא של גזענות בעמדות של אורי
אבנרי או של יוסלה. את זה עירן לא יצליח להוכיח גם אם יתאמץ, ותאמינו
לי שהוא לא ישן טוב בלילות ביודעו שעם יקיצתו ב-‏5:30 בבוקר מחכה לו
כבר תגובה חדשה של יוסלה. אך אין הגנה אפשרית הגיונית או מוסרית
לעמדות הגזעניות המוצהרות של אריה עירן.

וכפי שצופיה אינו מצליח לפלוט יותר ממספר נהמות גרוניות בכל
פעם שהוא מנסה להצדיק את טבח התושבים בעזה בדצמבר 2008,

כך גם אריה עירן פולט שטויות בסדר הולך וגדל ככל שמאמציו להצדיק
את הטפתו לטרנספר המוני כפוי של האוכלוסיה הפלסטינית של ארץ ישראל
גדלים.

אי אפשר להצדיק פשעים כאלה, בין אלה שכבר התרחשו - הטבח בעזה -
או אלה המתוכננים - טרנספר פלסטיני. אפשר רק לעשות חושבים, ולהפסיק
להטפל לשליח נושא הבשורות המרות (עבדכם), ואולי.... אולי אם עירן וצופיה
ימצאו בנפשם את שרידי הכבוד שפעם רחשו לעצמם, אז ייתכן שיבינו עד כמה
עמדותיהם בנושא הפלסטיני עד כה היו לא רק מחרידות אלא גם מביישות.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 8:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את פלסטין יש להשמיד .
_new_ הוספת תגובה



אני מזיל דמעות
ע.צופיה (שבת, 22/08/2009 שעה 7:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקוראי על מצוקתם הקשה של הרוצחים של הרצועה שלמגינת ליבם אין להם איפוא להתחבא (בגלל גודל הרצועה וצורתה)אלא בערים המלאים בנשים וילדים ולכן הם מוצאים את עצמם, בניגוד מוחלט לאומץ ליבם הידוע,מאחורי הנשים ובין הילדים. בעיה נוספת היא דבקותם של בני משפחתם בהם ''העוטפת'' אותם בניגוד לרצונם.
מי העז לומר שבני דת מוחמד הם פחדנים?
מזל שהבתולות מחכות להם למעלה.
תגיד, יוסוף, גם לך בזכות התעמולה יחכו בתולות?
_new_ הוספת תגובה



ההבדל הוא
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 9:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבמלחמה מחסלים את האוייבים גם במחיר פגיעה מינימלית באזרחים (במידה וישנם אזרחים בשדה הקרב, דבר שאסור שיהיה).

ובבית חולים מצילים פצועים גם אם הם אוייב. וישראל ידועה כאחת שמצילה מחבלים שנפגעו בפיגועים, כאשר מדינות אחרות כולל שבדיה לא היו טורחות להגיש סיוע רפואי לאוייב. לכן גם רמיזתך הרשלנית ש''יכול להיות כמובן שיש בסיס לטענה שבמקרה אחד או שניים אכן היתה
העברה לא מורשית של איברי נפטר פלסטיני למקורות מסחריים בשל היעדר פיקוח.'' מעיד רק עליך.

אל תעשה מישמש בעובדות ואל תיתן לעצמך להתבלבל.

לגבי השאלה הכללית של פתרון ראוי לסכסוך, סיפור הגופות הוא סימפטום של השנאה ותוצאה של דרך פוליטית שלא רוצה לקבל את ישראל כמדינה יהודית במרח תיכון אסלאמי. ולכן הויכוח בנושא צריך להתחיל מנקודה אחרת.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



לא צריך להתפלא, השודים הם צאצאי הויקינגים...
סתם אחד (יום שישי, 21/08/2009 שעה 14:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק צריך לקרוא את ההסטוריה של הויקינגים, בשביל לדעת עם מי יש לנו עסק...
_new_ הוספת תגובה



עוד
ע.צופיה (שבת, 22/08/2009 שעה 7:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השוודים לא הצילו את כל יהדות דנמרק בשואה? הם ניזהרים
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 9:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהרי יש סחר באברי פלשתינאים גדול בעשרות מונים ממה שפורסם בעיתון השוודי. הדברים עוברים מפה לאוזן. הבעייה היא שלאחרונה התבשרנו שמייצאים משהו דומה לרומנייה. זרקו פצצות טונגסטן וזרחן על ילדים בעזה, ירו בנשים הרות. אז לא חשבו עוד בשנות האנטיפאדה הראשונה לנצל את העניין לצורך סחר האיברים? אם רבנים בניו ג'רסי עושים זאת, למה כאן לא יעשו זאת פי כמה וכמה?

יש למנות וועדת חקירה ולהעניש במלוא חומרת הדין את האשמים, המזינים את גלגלי האנטישמיות וגורמים נזק לא רק לישראל, אלא ליהודים בכלל.

ושאלה לצופייה: דיברת הרבה, יפה, הראית שהשוודים גרועים ושאר ירקות. יש רק בעייה אחת במאמרך: לא הבאת בדל ראייה שהדבר אינו נכון. יש בישראל צורך באיברים? עושים בישראל דהומניזצייה של הפלשתינאים ומציגים אותם כרוצחים שמגיע להם? אז מובן מאליו שהצעד הפשוט הנובע מכל זה זה ניצול גופם. אם מנצלים גוף של עובדים זרים חיים תוך טרור גזעני, לעבודה בשכר רעב, אם בישראל יש סחר בנשים אוקראיניות ורוסיות, וכי לא ברור גם שהשוודי עשה עימנו חסד ולא פירסם את מלוא הזוועה?
_new_ הוספת תגובה



השוודים לא הצילו את כל יהדות דנמרק בשואה? הם ניזהרים
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 9:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחזור להתחלה..... אם אתה רוצה להאשים את ישראל בגניבת איברים מגופות פלסטיניות א ת ה הוא שצריך להביא עובדות. אתה והרש''פ כשלתם בכך !!!!!
(הערה: אני לא יכול להוכיח שלא רצחת, כי פשוט לא רצחת. האם אני יכול לטעון שאתה רוצח כי לא הצלחת להוכיח שלא רצחת?)

חוץ מזה אם ישראל עושה ''דהומניזצייה של הפלשתינאים'' אז כיצד היא יכולה לגנוב אברים מתתי אדם?

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



השוודים לא הצילו את כל יהדות דנמרק בשואה? הם ניזהרים
ע.צופיה (שבת, 22/08/2009 שעה 10:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דעתך קצת משובשת.
האם הנאשם (במקרה זה צה''ל וישראל) צריך להביא הוכחות או המאשים(העיתונאי השוודי)?
שאלתך מעידה על חולשת דעתך וטיעונך.
_new_ הוספת תגובה



השוודים לא הצילו את כל יהדות דנמרק בשואה !
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 11:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השבדים סירבו לקלוט יהודים בזמן המלחמה .
אחרי המלחמה קלטו השבדים מעט ילדים יהודים . אני מכיר שניים כאלה . הם סבורים שהשבדים אנטישמים .
_new_ הוספת תגובה



השוודים לא הצילו את כל יהדות דנמרק בשואה? הם ניזהרים
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 12:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שכחת להוסיף שאנחנו גם משתמשים בדם של גויים למצות.פעם השתמשנו בדם שבדי וכעת בדם פלסטיני.
_new_ הוספת תגובה



רק לא לשכוח שבשנות התשעים
עמיש (שבת, 22/08/2009 שעה 15:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נהג המכון הפתולוגי באבו כביר לקחת חלקי גופות בלי רשות המשפחות.
מאחר ועשו זאת להרבה יהודים, כולל חיילים, יש להניח כי עשו זאת גם לערבים.
_new_ הוספת תגובה



רק לא לשכוח שבשנות התשעים
ע.צופיה (שבת, 22/08/2009 שעה 15:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכמויות מיזעריות ולמחקר בלבד.
_new_ הוספת תגובה



[•]רק לא לשכוח שבשנות התשעים
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 16:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופייה, לפעמים אתה [•]... שמוציא דברים מהשרוול. לא נימאס לשחק בתפקיד המקורנף? ברור שכחושפים מעשים נלוזים, שהם גנאי למבצעם, מייד יזדעקו כמה אנשים להכחיש. מה, לא ברור שמכחישים פשעים קשים? אתה רוצה להצטייר כמכחישן מקורנף, המבצע מייד רצח אופי של חושף העוולות (במקרה זה השוודי)? יש לך בעניין זה הרבה מה ללמוד מהנשיא קצב, שביצע רצח אופי של קורבנותיו, לאחת קרא משוגעת, לשנייה פסיכית, לשלישית סחטנית וכך הלאה.

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



[•] תירגע שרון
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 21:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשפו דבר !

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מנין לך?
עמיש (שבת, 22/08/2009 שעה 22:59)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא זוכ רכל פרט בנושא הזה אבל היו המון שערוריות סביב חלקי גופות שנמצאו במכון הפתולוגי והמשפחות תבעו אותן לעצמם.
אני מעריך כי מי שמרשה לעצמו להשאיר לצרכי מחקר חלקי גופות של חיילים, בודאי לא יהסס לעשות זאת לגבי גופות של פלשתינאים.
_new_ הוספת תגובה



מנין לך?
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 5:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרוב התלהבות אינך שם לב לטענת השבדי-פלסטיני .
הטענה היא שנלקחו איברים להשתלה . קפיש ? להשתלה .

אתנה יכול לבסס את זה ? או שאתה קשקשן פלסטיני ?
_new_ הוספת תגובה



כל מה שאני אומר הוא
עמיש (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 8:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבתקופה עליה כותב השוודי הזה היה בארץ הרבה זלזול בחלקי גופות ועל כן יכול להיות שאותם פלשתינאים שנהרגו הוחזרו בלי חלקים שונים מגופם.
_new_ הוספת תגובה



בקיצור לא השתנתה
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 14:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לקשקש שטויות שעליהן אומר אחיך לדרך דוד סיון שהן שקרים של ימנים.

אנטי טיפשים
_new_ הוספת תגובה



כדרכך בקודש אתה ממשיך לשקר ולקשקש אנטי חוכמה!
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 17:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



רק לא לשכוח שבשנות התשעים
סתם אחד (שבת, 22/08/2009 שעה 21:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שום דבר לא מובן מאליו ללא הוכחות בדוקות.
זה מקורן של עלילות.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



על מה הרעש.
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 8:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחת התכונות היפות של השבדים היא היושר עד כדי תמימות.
אנטישמי שבדי, הוא אנטישמי ישר, ישר ותמים.
בניגוד לאנטישמים הגרמנים, הצרפתים, והאנגלים, שנוהגים לפי כללי הפוליטיקאלי קורקט, ונמנעים מלהטיח את דעתם על היהודים בפומבי, האנטישמים השבדים מתייחסים ליהודים בהתאם להשקפתם- ולא מהססים להביע את דעתם.

ועל מה הרעש? הרי בתקשורת הישראלית מופצות עלילות דם נגד יהודים \דתיים\ חרדים\ מתנחלים , רוצח ביצע את זממו הנתעב במועדון הומואים- מייד חרצובות ההסתה נפתחות, ועלילות הדם מופצות, כפטריות אחרי הגשם.
ריב חמולות בחברון, נרצחים 2 בני משפחה מייד משתלח יוסי שריד במתנחלים ואפילו לא מתנצל על עלילת השוא.
אין ספור לדוגמאות ההסתה, והעלילות אותם מפיץ השמאל , אין ספור לשקרים הבזויים שקצירת אברים מחללים היא רק פירור קטן בים העלילות שמופצות ב- YNET , בהארץ עיתון הנאורים, ואל ידי חברי כנסת כדוגמת זהבה גלאון ג'מוס ואילן גילאון .
אפילו בפורום זה כיכבה תקופה ארוכה עלילת דם מבית היוצר של מהרשק כורת העצים.

אלא שהפעם, נפלו השמיים , העלילה היא ממרכז הנאורות הסוציאל דמוקראטית האירופאית. מהאורקאל של הנאורות, מהדוגמה החיה והמהלכת של השמאל הישראלי, ציוני או לא ציוני-- ממרכז הספקת המתנדבות היפות במלחמת ששת הימים---- משבדיה
ולא זו בלבד, אלא, שהפעם השבדים, משוש הנאורות כרכו את הנאורים עם הקהילה החרדית החלבית בטינק ניו ג'רזי...
שומו שמיים, חיברו אותם עם פרענקים, חרדים, שסניקים.

הדבר מזכיר לי מאמר, ביזראליט, העתון היהודי של נאורי גרמניה, מייד לאחר ליל הבדולח, כשהוברר להם סופית שכשהיטלר אומר יהודים מטונפים הוא גם מתכוון להם , הנאורים, ולא רק ליהודים השחורים החרדים שבפולניה.
מאמר שכותרתו-'' * אבל אנחנו גרמנים נאמנים !!!!!!
_new_ הוספת תגובה



על מה הרעש.
ע.צופיה (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 9:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל קטן,אך משמעותי מאוד, בין הפרסומים בשו7ודיה,או הקריקטורה בעיתון הדני,לבין ההשמצות בביצה המקומית.
המאמר והקריקטורה הם על רקע אתני וההשמצות בביצה הן על רקע פוליטי.
יחי ההבדל הקטן.
_new_ הוספת תגובה



בתקשורת הישראלית מופצות עלילות של אנשי ימין
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 9:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי הבלע וההסתה של בוגי יעלון קיבלו ביטוי בולט בכל אותם אמצעי
תקשורת עליהם את מתלונן. הוא כמובן לא היחידי. את הסיפורים על הנעשה
במכון לרפואה משפטית ניצלו אנשי ימין כאשר זה נראה להם שזה ישרת את
השקרים והעלילות שלהם.

הכי קשה לך זו העובדה שאנשים מהקהילה החרדית חשודים במסחר באברים.

וכמובן שאינך יכול בלי למחזר העלילה על יואל מרשק מבית היוצר של הימין הרע.
_new_ הוספת תגובה



בתקשורת הישראלית מופצות עלילות של אנשי ימין
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 9:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוגי יעלון לא בדיוק בימין, ודברין אודות הוירוסים הם נושא מעניין ונכבד שראוי להתייחסות נרחבת.

לגבי אנשים מהקבילה החרדית שחשודים בסחר אברים - לא ברורה ההתלהמות שלך בנושא, מפני שבמקביל יהודים חילונים שודדים ביציות מנערות רומניות תמימות - ומתווכים ''חילונים'' פעילים בתחום הזה כמו מתווכים ''חרדים'' .
בכל אופן גם אתה בחבילה של שודדי האברים , לשבדי הממוצע אין שמץ של מושג שדוד סיוון הינו איש נאור .
ולגבי מהרש''ק איש המסור כבר דנו בנושא הרבה, והוכח כי מדובר בפרובוקטור שפל.
_new_ הוספת תגובה



בתקשורת הישראלית מופצות עלילות של אנשי ימין
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 9:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם דוגמה טובה מאד לעלילות מרושעות חסרות שחר
שלא מפסיקות לבוא מהימין הפוליטי.

גם בפרשת המסור דנתם הרבה בלי עובדה או הוכחה ואתה
כמובן ממשיך את הפרובוקציה השפלה הזאת. כדי שנוכל
להמשיך ולהציג את דבריך כדוגמה לעלילות חסרות שחר
שפלות.

לשבדי הממוצע אין שמץ של מושג שמקורות הפרובוקציות,
הדמגוגיה והשפלות הם מבית היוצר של הקוזאקים הנגזלים
בימין הרע.
_new_ הוספת תגובה



למה? רק לכם מותר לשקר?
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 14:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרתם שערפאת ואבו מאזן רוצים שלום ונתנתם להם אוסלו?אז מה? זו לא היתה עלילת שווא?
השמאל תמיד היה חזק בלשקר ולקלל,אז נניח שהימין שיקר אותך?!אז למה אתה מופתע?
כי הם נוהגים כמוכם?
אני רואה בעמדתך עמדה שמאלנית טיפוסית של ''שתו לי''.
אתה הקוזאק הנגזל.
אתה צודק רק בדבר אחד,לשבדי הממוצע אין שמץ של מושג שמקורות הפרובוקציות הדמגוגיה והשפלות מבית היוצר של הקוזאקים הנגזלים בימין הרע.הם גם לא יודעים שמקורם בשמאל הרע.לכן צריך לגלות להם את האמת על כל הגדעונים שלנו ומשתפי הפעולה איתם שהם המקורות הרעים לשמועות השיקריות.

אנטי טמבל
_new_ הוספת תגובה



אתם כותב הרבה זבל ושקרים!!!
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 14:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רואה בעמדתך המופרכת מצב ''רגיל''!
_new_ הוספת תגובה



אתם כותב הרבה זבל ושקרים!!!
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 14:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תדייק,אני כותב-ע ל-הזבל והשקרים!!!!!!
ונאמר אמן.

אנטי טיפש
_new_ הוספת תגובה



אני מדייק: אתם כותב הרבה טפשות, זבל ושקרים!!!
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 17:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה חייב להודות סיון
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 14:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרשק הוא פרובוקטור שפל!
לאחרונה הוא ניסה להכשיר את עצמו
כשעשה את עצמו עוזר לישובי עוטף עזה,
אבל זה כל דמגוג ופרובוקטור שמאלני יודע
לעשות,כך שאין בזה חדש או מתקן.

אנטי טיפשים
_new_ הוספת תגובה



אתה חייב להודות סיון
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 14:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עזוב את השטויות אחי. תפוס ראש. כולנו, ימנים ושמאליים, חברים לצינגאלע.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשקר במצח נחושה!
דוד סיון (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 17:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שאינך מסוגל ליותר משקר או פרובוקציה שפלה!
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 3:17)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה נזעק להגן על מהרש''ק המנסר , אתה שותף מלא לעלילה אותה הפיץ.
הראה היא שמאז שנתפס עם המסור המכני, הפסיקו ''כריתות העצים''.
ןקשקושי הקוזאקים שלך חסרי ערך.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 4:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היתה כאן עלילה,
אך היא מלאכתו של אחד רונן צפריר ז''ל,
אשר טען שמצא אצל בני מהרש''ק מתחת לברזנט
בטנדר מסור חשמלי בעת צאתו מאיזור הסכסוך
בו שהה רונן צפריר בעצמו כפרובוקטור וכשותף למתנחלים
האלימים שהתנכלו באותו אירוע לתושבי המקום הפלסטינים
שבאו לעבד את אדמותיהם והביאו עמם את מהרשק ואנשי שמאל
אחרים כדי לספק להם בתור יהודים הגנה מההתנכלויות של
צפריר, חבריו, ואנשי הצבא והמשטרה באיזור.

את הסיפור הזה המציא מתחילתו צפריר רונן, שרוב מרצו באותה
תקופה הוקדש להרצאות מתלהמות בעד המשך הכיבוש וההתנחלויות
ולפעילות תומכת לכל מעשה בריונות מתנחלי אליו הצליח לחבור.

החומר נמצא כולו בכתובים, כולל הראיון המקורי בערוץ 7 בו צפריר
מגולל את הסיפור כולו, בעצם חושף את מניעיו - כי מאד מתוחכם
לא היה הבחור.

יש גבול לכל תעלול.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 4:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צ''ל יואל מהרשק.
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 4:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה תמליל הראיון עם רונן צפריר:

מספר צפריר רונן, האיש שגילה את המשור הכי גדול בעולם
(בראיון מוקלט בערוץ שבע - הטעויות בגוף הראיון):

''יואל מהרשק חבר לאירגוני השמאל הכי קיצוניים שיש,
ממומן על ידי הקרן החדשה מישראל, התק''ם לא מבין ולא
יודע מה הוא עושה, אבל כל מעשיו הם אנטי-ציונים.
מה שהוא עושה, הוא מגיע עם עשרות פעילי שמאל, שבוע אחר
שבוע, כל יום ששי. כי זה יום חופש, זה נוח, בליווי כמה ערבים,
שהוא משלם להם כסף, מכפר סאלם, והם עושים פרובוקציות
נגד אדמות חוות סקאלי.
האדמות הן אדמות מדינה. סקאלי מעבד אותן מזה שש שנים.
[מה בדיוק הם עושים שם, מהי הפרובוקציה שהם עושים, שואל המראיין]
הפרובוקציה היא שבאים טרקטורים ומנסים לחרוש את שדה
האספסת ולהרוס אותו. זה לא חריש, זה נקרא קולטיבטור.
עכשיו על הגבעה, - שהשדה הוא בעמק, ישנם זתים צעירים שנטועים
בידי ערבים על אדמות מדינה. זה נקרא אדמות סקר.
יואל מהרשק לפני,...בטו´ בשבט נטעו אלפי...הוא והקרן החדשה
והערבים. עשו מבצעים גדולים, ובילבלו את המוח לכל העולם, שהם
נוטעים אלפיים שתילי זיתים, כמובן כתגובה לכך שהמתנחלים החריבו
עצי זיתים, כרתו, אתם זוכרים את כל התמונות על עתי זיתים וכבר נחשף
בערוץ שבע שזה לא היה, שמי שעשה את זה בעצם גזם אותם.
- אבל אנחנו גילינו דבר מאד מעניין.
כנגמרו הפרובוקציות בסביבות אחת וחצי שתיים בצהריים ורוב השמאלנים
הלכו, יואל [מהרשק] עלה עם הרכב שלו לכיוון חוות סקאלי, ואני [צפריר רונן]
רואה שהרכב עובר על פני בשדה, ואני רואה מציץ משור ענק, משור שרשרת
זה נקרא עם מנוע בנזין, זה משור שנועד לחיתוך של עצים בקוטר של מטר,
זה משהו אדיר, ושמה מונח תיקים של ציוד צילום, מצלמות ווידיאו, הרי האיש
הזה לא בא סתם, הוא בא עם ארבעה חמישה צוותים, הוא פוליטיקאי,
הוא בונה את כל הקריירה הפוליטית שלו, מה עושה משור, ברכב, באיזוטו
פיק-אפ, טנדר, של פוליטיקאי.
[המראיין שואל: אולי הוא בא מהקיבוץ,אה...] הוא לא בא משום קיבוץ, ולא
ישר מהעבודה. האיש הזה עשרים שנה לא נגע בעבודה. כל השיזוף שלו בא
מאורות הניאון של משרדים. האיש הזה הוא פוליטיקאי, הוא מניפולטור,
הוא ידוע ככזה.
[אז מה עשה שם המשור באמת, שואל המראיין]
המשור נלקח על ידי מהאוטו שלו וניתן לצבא. הצבא החרים את המשור,
עיכב אותו שעה וחצי עד בוא המשטרה. אבל הפלא ופלא, כשמגיעה המשטרה,
צ´פחות, סיחבוקים, יואל [מהרשק] לא שום דבר, ואני הלכתי והגשתי אחרי זה
תלונה במשטרת אריאל נדו, על שיבוש הליכי... השגת גבול, רקימת עלילות
שווא, על מה ש... על הונאה, על חשד לשיבוש הליכי חקירה, כל הדברים
האלה.
[רגע, שואל המראיין, בעצם אבל מה אתה טוען? ההמצאות של המשור הזה
נועדה להפליל מתיישבים בחיתוך עצי ערבים?] - יוצא רוצח מחדר, כשידיו
מגואלות בדם, וסכין בידו, והחדר ישנה גוויה, מה צריך להבין מזה?
[אבל כרגע...מנסה המראיין להכניס מילה] הפרובוקציות נעשות כל יום ששי,
הוא בא עם צוותי צילום לצלם לכאורה עצים כרותים, לפתע, תמיד כשהוא בא,
מוצא עצים כרותים. הוא כורת את העצים. זה הנחת בסיס, כי אחרת אין שום
סיבה שבעולם שהאיש הזה שלא נגע בעבודה עשרים או שלושים שנה יהיה
בידו משור כזה אימתני, - הם גוזמים את העצים, כמובן, הערבים גוזמים
לעצמם, עושים פרובוקציות, מצלמים, עיתון הארץ כותב, הטלוויזיה מצלמת.
- וכל זה בכלל באדמות מדינה, - ופה הפואנטה, ואז מופז אומר, אני עוקר
את סקאלי, את חוות רונן, את שבע שבע שבע, זה השיטה.

[קצת קיצרתי כי הבחור חוזר על עצמו]
...היה איתו עוד איזה אחד, אורי פינקנפ...איזה אדם מיובש מקיבוץ רבדים,
זה בחור וותיק, שנראה כמו הצרות שלנו, והוא טען שהמסור בכלל שלו.
[אני שמוע פה מהלומות גם בתוך אנשי ההתיישבות הקיבוצית מצד אחד
והמושבית מצד שני, אומר המראיין] - מבחינתי הם לא אנשי התיישבות והם גם
לא יהודים. אני רוצה שתבין את זה. החבורה הזאת זה חבורה שמשתפת
פעולה עם אויבי ישראל הגרועים ביותר.
הרי שבעים אחוז מהאוכלוסיה הערבית, בשבילי לא קיימת המילה פלשתינאים,
זה מילה מומצאת, זה ערבים בדיוק כמו בעבר הירדן, הצביעה בעד החמאס,
כלומר שבעים אחוז מהחבורה של הערבים שהגיעה איתו זה חמאס, ג´יהאד
ומה שאתה לא רוצה. הבחור הזה משתף פעולה עם האנשים שנשבעו
להשמידנו. והוא בעצם הגורם המרכזי בפרובוקציות. השיטה של הפרובוקציות
נחשפה. הגיע הזמן שכל הציבור שלנו ובארץ ידעו. המשור הזה הוא לא תמים,
זה לא משור שנמצא ברכבו של חקלאי בעמק יזרעאל, שעוסק במטעים, זה משור,
זה סכין בידיו של רוצח.

[ועוד, קטע הסיום של הראיון] ...תדעו לכם הכל פרובוקציה, כל הסיפור של הזיתים
זה המצאה של השמאל. בשביל שמופז והשלטון יוכל לעקור את החוות ות´זה,
זה הכל, זה המצאה, וחשפנו את עלילת הדם של המאה השלוש-עשרה שהתגלגלה
לפסח הזה, זוהי עלילת הדם החדשה. [סוף]

עד כאן הראיון-מונולוג עם צפריר רונן.
הבאתי את הראיון כלשונו כי נדהמתי מהפאתוס הגזעני-רצחני משהו של צפריר.
המנוע של צפריר שורף דיזל, ושמן, ומים.
לקראת סיום הראיון (לא היה לי כוח לשכתב את כולו) צפריר מהר מוסיף:
''את התקשורת הזאת צריך לחסל, לחסל באופן טוטלי''.

צפריר מדגים התנהגות פרנואידית מובהקת בסוף הראיון כאשר המראיין
של ערוץ 7 רומז לו באדיבות שזמנם נגמר, צפריר מגיב באומרו
שמראיינים משתמשים בכך כתירוץ לסתום פיות. המראיין צוחק במבוכה
למשמע ההערה, ומזכיר למרואיין שהוא בחברה אוהדת ומשום מה שכח
זאת.

ולגופו של הראיון.
צפריר מדגיש פעמיים שאדמות חוות סקאלי הן אדמות מדינה.
אך זה רחוק מהאמת. חוות סקאלי יושבת כיום
על אדמות שחלקן אינו אדמת מדינה אלא אדמה פרטית של
פלסטינים.
כדי לקבל מושג מה על הסביבה ועל הנסיבות האמיתיות של המצאותו
של צפריר רונן במארבים בשיחים של הכפר סאלם, הנה תיאור יותר
מפורט:

התנכלויות לפלשתינאים? ''זו רק התדמית בתקשורת''
מאת נדב שרגאי, ´הארץ´.
מאחז ''חוות סקאלי'': חמש משפחות, דיר עיזים ועשרות דיווחים על תקריות אלימות
החווה של סקאלי, בשבוע שעבר. מייסד המאחז, יצחק סקאלי, על היחסים עם הפלשתינאים:
''אין יחסים. לא היו ולא יהיו''.

[•]...
במסכת היחסים הסבוכה בין הפלשתינאים ליושבי חוות סקאלי שזורה גם יריבות אידיאולוגית
עזה, בין שניים מנסיכי התנועה הקיבוצית - יואל מרשק, בנו של בני מהרשק, מהאידיאולוגים
הבולטים של הפלמ''ח, ואהוביה טבנקין, בנו של יצחק טבנקין, ממקימי הקיבוץ המאוחד
ומראשי ´אחדות העבודה´. מרשק מסתובב כבר חודשים באזור יחד עם קבוצת פלשתינאים,
ומסייע להם לעבד אדמות, שלטענתם שייכות לאנשי הכפר.

[•]...
העובדות של המקרה, אינן מצביעות על יואל מהרשק כאשם במשהו.
ואם אינני טועה, נגד צפריר רונן הוגשה תלונה על גניבת המשור מרכבו של
מהרשק.
ברור שגם המאבק עצמו בין המתנחלים, שיושבים באופן לא חוקי על אדמות
שחלקן רכוש פלסטיני פרטי, לבין תושבי המקום הנעזרים באנשי שמאל
ישראליים, אינו מאבק סימטרי, היות ולמתנחלים יש בדרך כלל גיבוי מלא של
הצבא, ביחוד מול ´שמאלנים´ ו´ערבים´.
לכן גם התיאור של המפגש בין מהרשק ה´פושע´ לבין אנשי הצבא והמשטרה
(תיאור של צפריר עצמו) משעשע ומדגים שלכל הנוגעים בדבר היה ברור
שהעניין מגוחך. למי שהיה במצבים דומים - הפגנות שמאל-תושבים מקומיים
נגד גניבת קרקעות בשטחים - ידועה ומוכרת התגובה האלימה של כוחות
הבטחון נגד המפגינים הישראלים, מכדורי גומי ועד רימוני הלם בכינון ישיר.
התגובה של אנשי הצבא למהרשק מסבירה הכל.

אך זה לא הכל:
טיב העדות כטיב העד. צפריר רונן מטייל בעולם ועושה נפשות למחנה המתנחל.
הוא גם מציג את עצמו כגיבור יהודי בן זמננו, ועושה הון פוליטי מהסיפור שלו על
מהרשק תוך סילוף נוסף של העובדות:

Tsafrir Ronen, a man on a mission - to save Israel from itself
by Jerry Gordon
http://www.israpundit.com/2006/?p=3597

I met a man with a mission in Manhattan this past week, an Israeli ex-
kibbutznik by the name of Tsafrir Ronen. Ronen, as my friend Avi
Goldwasser who met him in Israel described him is a typical kibbutznik:
curly haired, open, energetic and optimistic that he can win for all Israel.
Another friend, Adina Kutnicki who had met him here in the U.S.
enthusiastically said in an email to me that Ronen may be ‘the real deal.’ A
man whose vision could’ help Israel from imploding ‘after the disastrous
Gush Katif unilateral withdrawal, the botched mini-War against Hezbollah
while confronting the existential threat of nuclear annihilation from radical
Shia Iranian President Ahmadinejad..
Ronen is not doing this as a politician. Instead he’s doing this as an
effective communicator and grass roots activist. Something that resonates
with me and others who have met him.
From my Manhattan meeting and conversation with Ronen, I took away a
distinct measure of Tsafrir Ronen, the man and his mettle.
Ronen organized kibbutzim all over Israel to protest the Gush Katif
expulsion. He showed solidarity in Hevron against the Sharon/Olmert
‘disengagement’ policies on the eve of the Amona ‘event.
He’s discovered and destroyed the ‘blood libel’ of Israeli ‘settlers’ cutting
Arab olive trees with chain saws to find out that the Arabs were doing it as
a provocative act bankrolled by Israeli leftists.
_new_ הוספת תגובה



אכן העלילה היתה מכשיר בידיו!
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 7:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שהסיבוב בארה''ב נועד לגייס אמצעים למעשי הפרובוקציה.
_new_ הוספת תגובה



אם יוסלה תומך במהרש''ק
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 8:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שמהרש''ק ראוי לכל גינוי אפשרי.
הולך הזרזיר אצל העורב.
_new_ הוספת תגובה



פשוט שקר וכזב!
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 6:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה שותף לעלילה שפלה ונבזית שהפיצו חסרי מוסר. אז לא היו שום ראיות לעלילה השפלה שלך ולמפיציה וגם היום אין. הרי עדותו של הממציא לערוץ 7 היא עדות עצמית שמדובר בעלילה.

ממציא העלילה אמר באותם ימים לערוץ 7 (http://www.e-mago.co.il/phorum/read-5-23879-23504.ht...): ''המשור נלקח על ידי מהאוטו שלו...''

מדוע הוא עשה זאת? גם לזה היתה לו תשובה: ''הוא כורת את העצים. זה הנחת בסיס, כי אחרת אין שום סיבה שבעולם שהאיש הזה שלא נגע בעבודה עשרים או שלושים שנה יהיה בידו משור כזה אימתני,...''

הוא מודה שגנב את המשור בגלל 'הנחת בסיס' ללא שום ראיות. הוא הניח שיש לו צורך לעסוק בפרובוקציה ובאמצעותה להפיץ עלילה שפלה.

2. מאז היו גם היו חבלות ו''כריתת עצים''; היו גם היו עקירה וגניבה של עצים (דיון 4640, דיון 4667).
_new_ הוספת תגובה



מהרש''ק שחמש כפרובוקטור ותו לא
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 8:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסבר בבקשה מר סיוון היקר מה עושה מסור חשמלי ברכב של עסקן פוליטי?

הוא שותף בחברת כריתת עצים בערבון מוגבל???
_new_ הוספת תגובה



אינך מבין עניין
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 12:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמבין ומכיר את העבודה שקשורה במטעים יודע
מה עשה שם משור. מי שמבין לא שואל שאלות כשלך!
_new_ הוספת תגובה



פשוט שקר וכזב!
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 8:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המשור המדובר לא הונח ברכבו של מרשק אלא נלקח ממנו .

מי שרוצה להאשים פלוני ברצח , שותל אצלו אקדח ולא מסלק ממנו אקדח .

אם רצה ''המשמיץ'' להציג את מרשק ככורת עצים , היה עליו לשתול את המסור אצל מרשק ולצעוק בקולי קולות ''מרשק מנסר !''

מכאן שדיבר אמת ומסקנתך שגויה ולא סבירה .
_new_ הוספת תגובה



פשוט שקר וכזב!
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 12:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התיאוריה שלך יכולה להתאים אולי לעלילה השפלה שאתה וחבריך מנסים להפיץ. היא אינה מסתדרת עם המציאות.

במציאות המעליל גנב את המשור מרכב וכאשר הבין שהמשטרה נקראה לזירה הוא רץ והחזיר את המשור. אם זה מעשה מטופש האחראי עליו הוא המעליל השפל. אלו העובדות של האירוע עוד לפני שהגיעה המשטרה. עוד פרט מאד חשוב שלא נכלל בתיאוריה שלך: באותו היום לא היו עצים כרותים ולא סימנים על המשור שמעידים שמישהו כרת באמצעותו עצים כלשהם.

אבל יש לנו עדותו שמאופיינת בהפללה עצמית של הגנב: 'אני מניח...'

לפעמים כדי לשתול עלילה שפלה מספיק למחזר את השקר בין ה''מאמינים''. הגנב עשה זאת בצורה, נבזית. הוא לא הצליח לשכנע את המשטרה וגם זה מעיד שמדובר בעלילה.

-----

אדם ישר ושומר חוק נוהג להזמין משטרה כאשר הוא חושב, חושד שמתבצעת עבירה או שמישהו חשוד כעבריין מסתובב בשטח. המעליל השפל לא עשה זאת. מי שקרא למשטרה היה מישהו אחר - בעל המשור.

 
_new_ הוספת תגובה



פשוט שקר וכזב!
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 13:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למהרש''ק רקע נכבד בפברוק מצגי שוא ובבדיית עלילות
לפני שנתפס בעלילת הזיתים התעסק התכשיט בבדיית ספורי ויקו כנפו האשה המסכנה שניצל וזרק לבסוף ככלי אין חפץ בו.
מאז שנתפס המשור החשמלי המפליל ברכבו של חוטב העצים המדופלם יואל מהרש''ק (ואולי אף הוחזר) הפסיק גבור הספור המפוקפק את מעלליו בכרמי הזיתים, ועבר לעשות מעשים טובים בשדה הברחת כושים מאפריקה לישראל.
יש להפסיק את ההצגות של האיש הזה.
_new_ הוספת תגובה



ההצגות הן מעשה ידיך אתה
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 15:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שנתפס ומכנסיו מופשלים היה מי שגנב כדי ליצור פרובוקציה.
הוא כמובן העדיף להסתבך במכנסיו.

טוב שמרשק קרא למשטרה. מי שהפליל את עצמו זה צפריר רונן
באמצעות ראיון בערוץ 7 ''הידידותי''.
_new_ הוספת תגובה



[..], הימין הקיצוני האלה.
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 17:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם עוברים בריש גלי את עשרת הדיברות:
לא תחמוד כרם רעך.
לא תענה ברעך עדות שקר.
לא תגנוב.
לא תחמוד

אפשר להוסיף: בל תגדום, אל תנדל''ן אדמת שכנך.

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



השמאל הזה
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 18:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האדמה היא אדמת ארץ ישראל . היא של העם היהודי !
הפלסטינים הם פולשים לארץ שאינה שלהם !

כל מה שנמצא על המקרקעין שייך לבעלי המקרקעין . כלומר לעם היהודי .
לכן אין כרם השייך לפלסטינים .
אין בית השייך לפלסטינים .

הכל שלנו .
_new_ הוספת תגובה



[..], המיכאלשרון הקיצוני הזה
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 20:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עובר על הדברה שהוא עצמו המציא בל תגדום, אל תנדל''ן אדמת שכנך
גר לו במלבס , היישוב הערבי הפורח שנשדד על ידי מתנחל יהודי בשם יואל מוישה סלומון , ומטיף מוסר.
עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס.
וישו הרי אמר שאסור להיות צבוע.
אבל מיכאל שרון מזלזלת בישו.
_new_ הוספת תגובה



הוא לא היה שודד! 
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 20:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתי תכתוב אמת...?
_new_ הוספת תגובה



הוא לא היה שודד! 
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 21:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמת דוד אמת יש רק אחת.היא מעבר לקיר המסתיר לך אותה,אתה חי בשקר שלך ומדמיין שהשקר הוא האמת.
עבור את הקיר ותתגלה לך במלוא הדרה
_new_ הוספת תגובה



אתה הרי לא יודע מהי האמת!
דוד סיון (יום שני, 24/08/2009 שעה 21:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. עניין יחסי: אדמות מלאבס לא נחמסו ע''י מתפרעים בחסות
סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 21:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כידונים של צבא כיבוש.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. עניין יחסי: אדמות מלאבס לא נחמסו ע''י מתפרעים בחסות
סתם אחד (יום שלישי, 25/08/2009 שעה 5:44)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ובכל זאת רצו הערבים לרצוח את התושבים . . .
_new_ הוספת תגובה



על מה הרעש.
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 9:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש.

אתה צודק. השוודים הגונים ולכן הם אומרים את האמת. השוודים עדינים, ולכן הם לא סיפרו את היקפה האמיתי של הזוועה. השוודים חזקים - התוצר לנפש הוא 38 אלף דולר לשנה. עם של 9 מיליון, ומייצרים מכוניות ומטוסי סאאב, וולוו, תעשייה אדירה, כולל ספנות.

וכאן - רבים האנשים הסובלים מניוון גינטי בן מאות מאות שנים רבות (מתנצל על תאורי הנכון את המציאות האנושית), אפשר לראות זאת גם לפי מבנה הגולגולת. לעולם לא טועים. מחנות למיני מאפה, ראיתי אחד כזה, מגולח ראש, בעל מבנה גולוגולת המעיד על ניוון ביולוגי עמוק. עם כף עץ, מוציא דברים מהתנור. המחיר היה יקר, מה שהעיד על נוכלות המלווה טיפוס אנושי כזה. אך שאלתי עצמי, איך הוא יכול לאפות מעשי מאפה? לא טעיתי. אכן, הסמבוסה שהוציא מהתנור עם גבינה בולגרית, הגבינה נזלה.

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



על מה הרעש.
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 9:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמענו עליך, הרי אתה חסיד של הפרענק שטען שהאכיל אי אלו מאות אלפים בחתיכה קטנה של לחם ובדגים שקפצו מהמחבת ישר לתוןך הפיתה.
_new_ הוספת תגובה



על מה הרעש.
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 11:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באמת לא צריך לדבר דברי בלע בפרענקים, שלא כמו בסירטונים הבאים:

עליונות האשכנזים
אנחנו מזרחים
חנה רייטש - דיוקנה של טייסת ניסוי אשכנזית
_new_ הוספת תגובה



יכולת להיות עוזרו של מנגלה
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 15:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכאן - רבים האנשים הסובלים מניוון גינטי בן מאות מאות שנים רבות (מתנצל על תאורי הנכון את המציאות האנושית), אפשר לראות זאת גם לפי מבנה הגולגולת. לעולם לא טועים. מחנות למיני מאפה, ראיתי אחד כזה, מגולח ראש, בעל מבנה גולוגולת המעיד על ניוון ביולוגי עמוק. עם כף עץ, מוציא דברים מהתנור. המחיר היה יקר, מה שהעיד על נוכלות המלווה טיפוס אנושי כזה. אך שאלתי עצמי, איך הוא יכול לאפות מעשי מאפה? לא טעיתי. אכן, הסמבוסה שהוציא מהתנור עם גבינה בולגרית, הגבינה נזלה.

מ.ש.

----------------------------------

איזה פיספוס...
איפה היית בזמנו של מנגלה? יכולת להיות עוזרו הראשי בתחום המומחיות לגולגלות יהודיים. את הגולגולת הגלותית שלך מדדת כבר? ומה אומרים המדידות?
תתחלק אתנו- מומחה לגולגלות יהודיים...
_new_ הוספת תגובה



לא שייך ל''יהודים''. פשוט רואים דפורמציות אופייניות
סתם אחד (יום ראשון, 23/08/2009 שעה 16:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצידי זה יכול גם להיות גרוזיני או אלבני.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 24/08/2009 שעה 9:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה קצת מצחיק, אך בעצם עצוב, לראות את הירושה שצפריר רונן הותיר אחריו:

עדר מבולבל של אובדי עצות אשר אפילו אינם מסוגלים לקרוא ולהבין את דבריו
כפי שהם מופעים במלואם בטרנסקטיפט של הראיון עמו בערוץ 7.

אולי זה מביך את אוהדיו המתאבלים על מותו ללא עת, אך הדברים מדברים
בעד עצמם.
_new_ הוספת תגובה



רק תביעות משפטיות יחסלו התופעה
סתם אחד (שבת, 29/08/2009 שעה 20:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאמר מזכיר לנו את ההיסטוריה שלנו עם השבדים.
האם יש מחקר הנותןתשובה לשאלה מדוע הם אנטי- ישראל בניחוח אנטישמי?
פרשת הילד מוחמד דורא והצילום מהמבצע בג'נין בו הראו פלסטיני ''מת'' ש''נרצח ע''י ישראל'', נע על האלונקה.

היהודי הצרפתי שהגיש תביעה משפטית נגד הטלביזיה הצרפתית שהכתב שלה ביים את רצח הילד, נמשך 7 שנים עד שביה''מ העליון בצרפת קבע שהכתבה הייתה מבויימת.

זו הדרך היחידה להילחם בתופעה של בימוי והמצאת ''עובדות''.

בארה''ב עורך דין יהודי כבר הגיש תביעה נגד הכתב והעיתון השבדי.

מחאות של שר חוץ ישראלי הן חסרות ערך אם אינן מלוות בתביעה משפטית.

מדינת ישראל ולא יהודים טובים, צריכה להגיש תביעות משפטיות.
מדוע לא מוגשת תביעה משפטית נגש ''שוברים שתיקה''שחיים ממימון אירופאי.
מדוע לא מגישים תביעות משפטיות נגד כל אירגון העליל עלינו עלילות?
_new_ הוספת תגובה



רק תביעות משפטיות יחסלו התופעה
ע.צופיה (שבת, 29/08/2009 שעה 20:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא פשוט להגיש תביעות דיבה.
להזכירך,לפני כעשרים שנה הגיש אריאל שרון תביעת דיבה נגד עיתון אמריקאי והפסיד.
קשה לזכות בתביעות דיבה ולרוב הפיצוי שהוא העונש לעיתון אינו משמעותי.
קבוצה של יהודים שוודים פנתה לתובע הכללי שם בדרישה להכיר בכתבה כפרסום דבר תועבה. במידה והתובע יקבל זאת הוא יאלץ להגיש כתב אישום פלילי כנגד העיתון עורכיו והעיתונאי. בעבר זה לא הצליח,במקרים של כתבות אנטישמיות.
התביעה שהוגשה בארה''ב היא חכמה מאוד. לעיתון נציגות רשמית בניו-יורק לכן יש אפשרות לבצע ''הגשה'' של כתב התביעה ע''ס 7.5מ.$. הדבר יאלץ את העיתון והעיתונאי להתייצב למשפט ,לפי הפרשנות האמריקאית למושג אנטישמיות.אם לא יתייצבו יהיה נגדם פס''ד ע''ס 7.5מ.$ ש''ירדוף'' אחר העיתון בכל מקום בעולם.
מדינת ישראל צריכה לעמוד התוקף על דרישתה ממשלת שוודיה לגנות את הכתבה. לשוודים אין מוניטין טוב בנושא זה וגל גינוי עולמי יביך אותם מאוד.
_new_ הוספת תגובה



רק תביעות משפטיות יחסלו התופעה
ע.צופיה (שבת, 29/08/2009 שעה 21:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם השוודים מדווחים על התביעה
_new_ הוספת תגובה



שחף ומרעיו בליווי מומחה אנימציה של מערכת הביטחון
סתם אחד (יום ראשון, 30/08/2009 שעה 5:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עשו אנימצייה לפריימים של גויית הילד א - דורה. שחף עיניין בזמנו את מערכת הביטחון במכחישנות פרי עטו, בהציעו עצמו כפיזיקאי מבריק בעל יכולת לעוות לרצונו כל נתון שהוא (אולי במידה של צדק). איני בטוח שהוא בקש תשלום, אך ממנו לו נסיעות לחו''ל, לדרום ארה''ב ולאירופה. היה במערכת איזה חוכמולוג שתמך בהתלהבות בגישתו של נחום שחף, בטענה שבעידננו הפוסט מודרניסטי, האמת לכשעצמה לא משנה, אלא משנה רק מצג הדברים.
_new_ הוספת תגובה



שחף ומרעיו בליווי מומחה אנימציה של מערכת הביטחון
סתם אחד (יום ראשון, 30/08/2009 שעה 10:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
טענתו של שחף פשוטה - מוחמד א' דורה חי וקיים - לפיכך לא יתכן שיראל הרגה אדם שמעולם לא נהרג.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



שחף ומרעיו בליווי מומחה אנימציה של מערכת הביטחון
ע.צופיה (יום ראשון, 30/08/2009 שעה 13:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענה לחוד והוכחה לחוד.
_new_ הוספת תגובה



שחף ומרעיו בליווי מומחה אנימציה של מערכת הביטחון
סתם אחד (יום ראשון, 30/08/2009 שעה 15:19)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מסכים - אבל לא התעיניתי בנושא כך שאין לי דעה נחרצת.
בתסריט הכי גרוע עבורינו הוא נהרג בטעות במהלך חילופי אש.
נו שוין - כמה הרוגים מאש ידידותית יש במלחמות?
אילו הערבים לא היו פותחים במלחמה נגדינו הם היו חיים בשקט ובשלוה - יש מחיר לנסיון להרוג יהודים - וא' דורה אם באמת נהרג ואינו חי וקיים בריא ושלם הוא חלק מהמחיר הזה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



מוחמד א- דורה הי''ד יחיה תמיד בזכרון כל שוחר חופש
סתם אחד (יום שני, 31/08/2009 שעה 9:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מוחמד א- דורה הי''ד יחיה תמיד בזכרון כל שוחר חופש
ע.צופיה (יום שני, 31/08/2009 שעה 15:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הי''ד, אלא אי''ד( אללה יקום דמו).
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי