פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שתי מדינות לעם אחד
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 16/12/2009 שעה 20:00)


שתי מדינות לעם אחד

גדעון ספירו



42 שנות הכיבוש יצרו למעשה בשטחים הכבושים את מדינת המתנחלים. יש הסכם הגנה בין מדינת ישראל לבין מדינת המתנחלים, שלפיו הצבא הישראלי יגן על שיגיונות ופשעי המתנחלים. יחד עם זאת, אם לדעת ממשלת המתנחלים והמיליציות שלה הצבא הישראלי לא ממלא את חלקו בהסכם על פי פרשנותם, הם מרשים לעצמם להשתולל ולפשוע. ממשלת המתנחלים וזרועותיה החמושות אימצו לעצמם מדיניות שהייתה נהוגה בידי פוגרומיסטים אנטישמים לפיה יעד ההשתוללות יהיה צד שלישי, שלא חטא.

אצל האנטישמים זה היה היהודי, אצל המתנחלים זה הפלסטיני. וכך קורה שכל אימת שמתגלה מחלוקת כלשהי עם ממשלת ישראל, המתנחלים גובים את החשבון מידי הפלסטינים. כך קורה שהמתנחלים עקרו כבר אלפי עצי זית. מה אשמתם של העצים המסמלים את השלום? אשמתם אכן כבדה. הם גם מסמלים שלום, מלה גסה בממשלת המתנחלים, והם גם שייכים לאיכרים פלסטינים, שזה חטא בל יכופר.

ממשלת ישראל, שטוענת לתפקיד הריבון בשטחים הכבושים באמצעות צבאה, ויתרה באופן מעשי על השלטון, והראייה, שגודעי עצי הזית מקרב המתנחלים לא נתפשו ולא הוענשו. משטרת הכיבוש סגרה את התיקים בנימוק של ''עבריין לא נודע''.

לפעמים מביימים המתנחלים מחלוקת עם ממשלת ישראל, כחלק ממשחק מוסכם. כמו למשל בעניין צווי הקפאת הבנייה. מדובר בישראבלוף אופייני. ההקפאה לא כוללת את אלפי התחלות הבנייה, אבל על פי חלוקת התפקידים בין שתי הממשלות, ממשלת המתנחלים חייבת להביע התנגדות. מה עושים הפוגרומיסטים? הולכים ושורפים מסגד. הפעם נפל קורבן המסגד בכפר יאסוף, שליד שכם, השוכן בקרבת התנחלות תפוח, הידועה בקיצוניותה, אבל זה לא אומר שדווקא משם באו המציתים. יש לממשלת המתנחלים די והותר מועמדים לביצוע פשעים ללא קשר למקום מגוריהם.

אנשים תמימים בוודאי מעלים תמיהה, הכיצד שורפים יהודים בתי תפילה וספרי קודש, שעה שרק לפני 70 שנים נפלו היהודים קורבן למעשים דומים בפרעות ליל הבדולח בגרמניה הנאצית. התמימים הולכים ומתמעטים, שכן 42 שנות כיבוש ואפרטהייד הוכיחו שהיהודים לא טובים מאחרים, ובנסיבות דומות יעשו מעשים דומים. כבשן יהודי לרצח פלסטינים הוא כבר לא דמיון פראי, אלא אפשרות שיש להתכונן לה, לעשות הכל למניעתה, ולקוות שלא תתממש.


יום זכויות האדם

האגודה לזכויות האזרח יזמה לרגל יום זכויות האדם שחל ב-‏10 בדצמבר, את מצעד זכויות האדם, אירוע ראשון מסוגו בישראל. אלפי פעילי ונאמני זכויות האדם בישראל, צעדו בתל אביב במצעד ססגוני ועממי מרהיב, מכיכר רבין לעבר רחבת מוזיאון תל אביב. טוב היה לראות הגרעין הקשה של נאמני זכויות אדם שלא מוותרים על המאבק, על אף העוינות שמשדרים הממסד השלטוני והצבאי בישראל.

הדו''חות שארגוני זכויות אדם בישראל פרסמו לרגל יום זכויות האדם לשנת 2009, גילו נסיגה במרבית התחומים. הכיבוש נמשך, ההתנכלות לפליטים מאפריקה הוגברה, חקיקה גזענית בכנסת עלתה שלב, פסיקות גזעניות של בתי המשפט בישראל מקבלות תאוצה, אפליית האזרחים הערבים בישראל מתגברת, היהודים האתיופים מופלים, גילויי גזענות בחברה הישראלית צוברים תאוצה, זכויות חברתיות נמצאות בנסיגה, ההפרטה הפראית נמשכת, הפערים בין עשירים לעניים הולכים ומעמיקים.

להלן התרומה של ממשלת ישראל ושלוחותיה, לרגל יום זכויות האדם 2009:

  • הכנסת סיימה את השלב הראשון של חוק גזעני שמטרתו למנוע מאזרחים ערבים להתיישב בישובים קהילתיים יהודים.

  • שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, המתנחל נועם סולברג, הצדיק את הריגת הילדה איימן אל האמס בת ה-‏13 מרפיח, שנהרגה באוקטובר 2004 על ידי חיילים ישראלים בדרכה לבית הספר. הוא פסק כי על העיתונאית ד''ר אילנה דיין לשלם לקצין שהיה אחראי על ההרג 300 אלף ש''ח פיצויים לאחר שהעלתה במשדר טלוויזיה סימני שאלה על התנהלות הקצין והחיילים.

  • שופטת בית משפט השלום בירושלים אילתה זיסקינד, החליטה שלא להרשיע מתנחל מחברון שהצדיע במועל יד נאצי לשוטר ישראלי, יהודי מאתיופיה, וצעק כלפיו ''נאצי פלאשמורה, תחזור לאתיופיה''. הנימוק של השופטת היה כי מדובר באיש חינוך והרשעה עלולה לפגוע בקריירה שלו כמורה. לעומת זאת אותה שופטת כן הרשיעה את פעיל השלום עזרא נאווי, שהגן על זכויות האדם של פלסטינים באזור חברון מול התנכלות שוטרי הכיבוש.

  • שופטי בית המשפט העליון מרים נאור, אסתר חיות וניל הנדל, החליטו לגבות את שלטונות הכיבוש ולאשר את גירושה של הסטודנטית ברלנטי עזאם מבית לחם לעזה. מדובר בסטודנטית בת 22 תלמידה בחוג למנהל עסקים באוניברסיטת בית לחם, שנמצאת חודשיים לפני סיום התואר הראשון. היא נעצרה באחד המחסומים, ומאחר וכתובתה בתעודת הזהות היא עזה, נעצרה וגורשה מיד. בעתירה לבג''צ ביקשה הסטודנטית שיתנו לה לפחות לסיים את התואר, ובית המשפט סרב. רשעות לשמה. צדק ישראלי בשירות הכיבוש.

  • שר התחבורה החליט לבטל את פרויקט הרכבת הקלה שאמורה הייתה לעבור בין הישובים הערבים בגליל כדי להקל על תנועתם למרכז. מה פתאום שממשלה יהודית תקל על ערבים?
כל זאת התרחש בסמוך ליום זכויות האדם. לכך יש להוסיף את חשיפת מכתבה של גולדה מאיר, לשעבר ראש ממשלת ישראל ושרת החוץ, לשגריר ישראל בפולין ב-‏1958, בו ביקשה לפעול למניעת הגירתם לישראל של יהודים חולים ונכים. סלקציה ציונית.


''ערבי טוב''

העיתון ''ישראל היום'' (בבעלותו של המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון – בעליו של מספר בתי קזינו בעולם) המחולק חינם, פרסם בגיליונו מיום 11 בדצמבר 2009 ראיון עם רמי קנדלפת. המיוחד ברמי זה, שהוא ערבי ישראלי הגר בנצרת, שהחליט להתנדב לצבא הישראלי. בראיון איתו הוא מספר על חוויותיו בצבא, על קורס הקצינים שעבר, על השתתפותו בפעולות דיכוי בשטחים הכבושים, על חלקו במלחמת עזה. כתבה על שני עמודים שמעלה על נס את האיש.

השאלה הבלתי נמנעת, לפחות לגבי אנשים כמוני, מה דוחף ערבי להתגייס לצבא הכיבוש הישראלי ולקחת חלק בפעולת הדיכוי נגד בני עמו ולהשתתף במלחמה בה מבוצעים פשעי מלחמה לרוב כאשר מאות ילדים מבני עמו נהרגים מאש צבא הפלישה?

מכר שלי השווה את רמי ואחרים מסוגו לקאפואים יהודים בתקופת השואה. אני חולק עליו. מדובר בשתי סיטואציות שונות באורח קוטבי. הקאפואים פעלו בנתונים של מלחמת שמד, רצח המוני, והקאפו היהודי היה אנוס למלא את תפקידו, שאם לא, גורלו נחרץ מיד. באמצעות התפקיד, הייתה לו תקווה של הישרדות, והיו גם קאפואים שניצלו את תפקידם להקל ולסייע במסתרים.

רמי לא חייב בשירות בצבא. החוק פוטר ערבים ישראלים משרות צבאי בישראל. גיוסו לצבא הוא עניין של התנדבות. האמת שאני עומד נבוך מול אנשים כאלה. הניסיון המעשי בישראל מראה כי ערבים ששרתו בצבא בהתנדבות, לא זכו לשוויון זכויות. הם ממשיכים להיות מופלים כערבים, כי הדבר נעוץ באתוס הציוני של ישראל. בציבור הפלסטיני הם נחשבים לבוגדים, ובציבור היהודי הם לא זוכים לתמורה לה ציפו. הם מוצאים עצמם קרחים מכאן ומכאן.
התנדבות זו היא חידה בעיני.


גזענות עם כוונות טובות

במפגש הרחובות שדרות בן ציון והמלך ג'ורג' בתל-אביב הציבה העירייה יד זיכרון להרוגי שתי הפצצות של מטוסים איטלקיים במלחמת העולם השנייה. פעמיים הגיעו מטוסים איטלקיים לתל אביב והפציצו את העיר. פעם אחת ב-‏1940 ופעם שנייה ב-‏1941.
בהפצצות נהרגו יהודים וערבים שאז היו תושבי פלשתינה תחת השלטון הבריטי.

עיריית תל אביב עשתה מעשה נאה כאשר ביד הזיכרון צוינו שמות כל ההרוגים לפי סדר אלף בית. אולם ראו זה פלא. היהודים מופיעים בנפרד מהערבים. מה אנו למדים מכך? שגם כאשר מנהיגים יהודים עושים מעשה שכוונותיו טובות, הגזענות פורצת מבלי שהדבר תוכנן מראש, כי זה פשוט מוטבע בד.נ.א הציוני ישראלי. יהודים וערבים ברשימה משותפת לפי סדר אלף בית שוויוני? ישמרנו האל מהערוב הנורא הזה.
אולי בעקבות רשימה זו יתעורר מישהו במועצת עיריית תל אביב ויזום החלפת הרשימה המופרדת ברשימה חדשה משותפת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


צרור השמצות בשירות החמ''ס
(יום רביעי, 16/12/2009 שעה 23:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן גם אותך החמס ישמיד יחד איתי אם הם ישתלטו על ארץ ישראל.
איני רואה בעיה בשירות ערבי נוצרי יש בזה הגיון רב במקומות בם שולטת הרשות והחמס הנוצרים מתמעטים במהירות מסחררת ואם הבחור הנוצרי רוצה איזה סיכוי להשאר בארץ ישראל - הסיכוי היחיד הוא מדינת ישראל.
ההשוואה לקפו מחליאה ומראה שלכותב אין מושג ביהדות כל קאפו עבר על מצוה של יהרג ולא יעבור - שפיכות דמים.
לגבי עקירות הזיתים - מרביתם לא היו ולא נבראו אלה תעמולה היו.מי שביים את רצח א-דורה בידי צה''ל ממשיך במלאכתו.
כל האמור כאן לא ישכנע את מר ספירו ולא נועד לשם כך.
בעיני תושב אשדוד שגראד נפל 50 מטר מביתו וחווה נפילות באשקלון לפני פחות משנה כלום לא ישכנע את העיוור בקיום הצבעים.
נוספת לאויבי עמך יהי גורלך עימם.
_new_ הוספת תגובה



(יום חמישי, 17/12/2009 שעה 9:40)
בתשובה לkelevbis@yahoo.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לגבי עקירות הזיתים - מרביתם לא היו ולא נבראו אלה תעמולה היו.''

אם הכותב המחונן אכן מעונין
לשכנע מישהו מהקוראים את הודעתו
שיש טעם בדבריו,

היה עושה בחכמה
אם לא היה כותב שטויות
כאלה בנושא עקירת עצי
הזית של תושבים פלסטינים
ביהודה ושמרון.

מקרים רבים מתועדים היטב
וחלק מהמידע הופיע גם בפורום
הזה בעבר.

אך אין זה מפתיע כלל שמי שפותח את הודעתו
במלים: ''כן גם אותך החמס ישמיד יחד איתי אם הם ישתלטו על ארץ ישראל,''
חסר את הבהירות הדרושה כדי
להבחין בין מתנחל יהודי העוקר עצים באישון לילה
לבין האיכר הפלסטיני בעת מסיק הזיתים.
_new_ הוספת תגובה



כל יום יוצא שק חדש של שקרים מהמרצע שלך
(יום חמישי, 17/12/2009 שעה 11:37)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בינתים מי שמפיץ שקרים, עלילות דם ושטויות
זה אתה
עדין אתה צריך להביא את המסמכים שהתחייבת להביאם
שהערבים חתמו
- לדבריך -
ויתור על זכות השיבה והסתלקות מהגדה המערבית
אתה גיבור גדול לשבת במקלט בפ''ת שהיהודים שומרים עליו
ולפטפט את עצמך לדעת
בינתים תקרא מה אומרים בעתון השמאלי שלך

_new_ הוספת תגובה



כל יום יוצא שק חדש של שקרים מהמרצע שלך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 17/12/2009 שעה 12:50)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לישראלים רבים ברור לגמרי שהפלסטינים רוצים את כל ארץ ישראל ללא יהודים . זה מה שנהוג לקרוא ''לזרוק את היהודים לים'' .
יש גם יהודים והם לא מעטים שחושבים שלא זו מטרתם . למשל הגברת רבקה שכתבה כאן כמה מאמרים וכשהותקפה על ידי פרא אדם הסבירה שהיא בעד פשרה .

אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .
אין פשרה .

אפשר לבנות חומה כמו שזה נעשה בכמה מקומות ולא נגמר - תודה לבג''ציניו .
אבל חומה מכילה שערים ובשערים יכנסו הטיפטופים . פעם זה עובדים , פעם זה איחוד משפחות , פעם זה בשוחד והטיפטוף הוא תמיד של ערבים מערבה ואף פעם לא יהודים מזרחה .

רק פיתרון שלם של פינוי מלא של הערבים מכל השטח של ארץ ישראל המנדטורית הוא פיתרון אמיתי . לזה קוראים טרנספר .

צריך להפסיק את האשליות של פשרה . אין פשרה .
_new_ הוספת תגובה



כל יום יוצא שק חדש של שקרים מהמרצע שלך
(יום חמישי, 17/12/2009 שעה 14:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה העיקרית היא היהודים שחושבים על משהו אחר - או שלא היו בכיתה באותו זמן
שדברו על המצור הערבי- מוסלמי.
הם חושבים שאם יחשבו טוב על הערבים יהיה טוב
ורבים מהם משקרים כל הזמן ללא הפסק כי זו הפרנסה שלהם
מה הם בעצם אומרים ואיך הם מצדיקים
את תמיכתם במשהו ערטילאי שנקרא פשרה?
איפה הם רואים פשרה?
יש מסה של מליארד וחצי מוסלמים - איפה הם רואים שמשהו זז בהר הזה?
גם אני רוצה לראות.
צריך להיות לדעתי מטומטם גמור לחשוב שהר של מליארד וחצי יזיז את עצמו בשביל כמה גרמים יהודים.

הבעיה השניה - איך תסגור ותתכנס?
הרי הם יורים עליך כל הזמן טילים וחצוצרות?
אולי הכוונה להתנחל מתחת לאדמה במנהרות?
אין לזה פתרון כי גם האו''ם ואונר''ע מעודדים מצב
של מלחמה בלתי פוסקת.
כל נסיגה משמעותה שהצלבנים עם מגן דויד נסוגים ולכן
יש להמשיך את המלחמה.
מה איכפת לערבים להקריב 50 מליון שלהם ( מה שלהם?)
עבור ארץ ישראל?
אתה שאינך מאמין - חושב לרגע שזה צה''ל וברקת
שמחזיקים אותם ''קשורים''?
זה רק בשמים - אין שום דבר אחר.
_new_ הוספת תגובה



תתרכז בשקרים שאתה מפיץ
(יום שישי, 18/12/2009 שעה 16:26)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדברים האלה אמורים ביוסלה, סיוון ואבנרי
ועוד כמה אחדים -
תתרכזו בשקרים שאתם מפיצים והפצתם סביב.
הנושא הזה אחד מהם
אולי זו תוצאה אוטומאטית של
תפיסת עולם מובנית שהיהודים אשמים בכל דבר
וצריך לבעוט בהם בכל מקרה
ואם זה לא המקרה - אז בטח יבוא מחר
כי הם כובשים, גזענים ושודדים.
זה מצביע ביותר לאיזה צד אתם שייכים.
היכן נמצאים ה''ספקות'' שלכם

_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (יום שישי, 18/12/2009 שעה 17:48)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תתרכז, ספינר, תתרכז
(יום שישי, 18/12/2009 שעה 18:34)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אם הסביבון ספינר
יתרכז קצת בנושא,

ויבדוק את עניין עקירת עצי הזית
של תושבים פלסטיניים בידי מתנחלים
יהודיים,

- אולי אז יפסיק לזרוק מהשרוול
כל מיני שטויות כמו:
''
''לגבי עקירות הזיתים - מרביתם לא היו ולא נבראו אלה תעמולה היו.''

לא קשה לבדוק את המידע שכבר
הובא לפורום בנושא זה, ולראות
כיצד במשך תקופה ארוכה עסקו
מתנחלים ביהודה ושומרון בהשחתת
עצי הזית של תושבי הכפרים הפלסטינים.

לדוגמא,
הנה מספר מקרים מתועדים
שקרו ב-‏2009:

''פלסטינים המתגוררים בסמוך להתנחלות יצהר הגישו תלונה למינהל האזרחי בעקבות השחתה חמורה של עצי זית ליד יצהר. ע''פ כתב התלונה מסרו הפלסטינים כי המתנחלים המתגוררים בסמוך ביצעו את ההשחתה. התלונה הועברה למשטרה אשר פתחה בחקירה.''

''פורסם: 12 בנובמבר, 2009 בשעה: 12:10 מאת: מערכת 911 |
פלסטינים המתגוררים בסמוך להתנחלות יצהר הגישו תלונה למינהל האזרחי בעקבות השחתה חמורה של עצי זית ליד יצהר. ע''פ כתב התלונה מסרו הפלסטינים כי המתנחלים המתגוררים בסמוך ביצעו את ההשחתה. התלונה הועברה למשטרה אשר פתחה בחקירה.''

''פורסם: 29 בספטמבר, 2009 בשעה: 12:22 מאת: אפי אליאן |
פלסטינים מהכפר בורקין התלוננו אצל אנשי המנהל האזרחי כי מתנחלים השחיתו עצי זית השייכים לאנשי הכפר.
המנהל האזרחי פתח בחקירה.''

''מתנחלים השמידו מטע שלם שכלל כ-‏50 עצי זית השייכים לפלסטינים בסמוך למאחז עדי עד שבשומרון.
ההרס בוצע בתגובה להקפאת הבנייה ברחבי יהודה ושומרון. המשטרה והמינהל האזרחי פתחו בחקירה על מנת לאתר את המשחיתים.''

ההודעות שלמעלה פורסמו באתר 911
והנה מקבץ קטעי ווידאו המראים
מתנחלים גונבים זיתים ממטע עצי זית פלסטיני
לאור היום, והשחתת עצי זית:
_new_ הוספת תגובה



עדויות חסרות חשיבות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 18/12/2009 שעה 18:45)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות וארץ ישראל היא של עם ישראל והזיתים גדלים על אדמה של עם ישראל לכן הם שלנו ולא של הפלסטינים .

חוץ מזה אם הפלסטינים הללו היו פליטים כמו שראוי להם אזי לא הייתה בעיה בכל .
_new_ הוספת תגובה



עדויות חסרות חשיבות .
אריק פורסטר (יום שישי, 18/12/2009 שעה 19:31)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רגע, האם זה ספירו מתחזה כאריה עירן? ההומור מוכר.
_new_ הוספת תגובה



[•]
(שבת, 19/12/2009 שעה 2:55)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלתי פעם את אריה עירן כיצד
הוא משלב את האמונה המוצקת שלו
בכך ש'הכל חומר',

עם האמונה ש''ארץ ישראל היא של עם ישראל''?

הרי אלה המאמינים שארץ ישראל היא של עם ישראל
גם מקבלים את ההבטחה האלוהית שניתנה לאברהם
בנושא זה.

אך הרי אריה עירן אינו מכיר בדת, בנפש, ובשאר השטויות
ה'אתיות' - הכל חומר, וכל דאלים גבר, בדיוק כפי שקורה
בעולם החי.

לכן קשה להאמין לעירן כאשר
הוא מכריז כאחרון הלובביצ'רים או
הש''סניקים ש''ארץ ישראל היא של עם ישראל''.

מאיפה זה בא,
והאם יש לטענה זו תוקף
כאשר היא מושמעת על ידי אריה
עירן?

אולי ישנה עירן את הטון,
ויתחיל להביא סימוכין הסטוריים כביכול
בסגנונה של ההסטוריונית רבקה:

הוא יכול לטעון כמוה,
ש''טבריה היתה עיר יהודית רוב הזמן...''
אך אני לא חושב שיש לאריה עירן
הסבלנות לקרוא יותר מעמוד אחד
בוויקיפדיה.

יש לחילונים בינינו בעיה
עם ההצהרה ש''ארץ ישראל היא של עם
ישראל''. ברור שיש מסורת של קשר
לארץ מאז תקופת המקרא,

אך כאשר מישהו כמו עירן משתמש
בהצהרה זו כבסיס וכהצדקה לגניבה
ועושק הרכוש והיבול של תושבי א''י
הפלסטינים, ואף מטיף לגירושם מאדמתם,

''חוץ מזה אם הפלסטינים הללו היו פליטים כמו שראוי
להם אזי לא הייתה בעיה בכל ,''

הרי זה מוציא את הטעם מכל הקשר ההסטורי הזה.
מהותו של הקשר של העם היהודי לארץ ישראל הוגדרה
מלכתחילה על ידי הקשר בין אלוהי ישראל ועם ישראל.
הארץ עצמה ניתנה כמין נדוניה או משמורת.

וכאשר הפרו עם ישראל את בריתם עם בורא עולם,
גורשו בבושת פנים ובאכזריות מאדמת ארץ ישראל,
ונפוצו לכל קצווי עולם.

עכשיו באים צאצאיהם (או כך הם טוענים) של פליטי
ארץ ישראל אלה, וטוענים שבשל החוזה המקורי (אותו
חוזה אשר אבותיהם הפרו קבל עם ועדה), לא רק שחובה
עליהם ליישב את ארץ ישראל כאילו לא קרה כלום,
אלא בהסתמך על ההבטחה האלוהית המקורית,
מותר להם לגנוב, לרצוח, לגרש, ולעשות ככל העולה על
רוחם בתושבי ארץ ישראל מזה דורות - הפלסטינים.

אלוהים ודאי שאינו נותן ברכתו לחוזה הישן שלו עם
עם סורר זה, כי לא נוצר עדיין המפנה שיצדיק את
חידוש החוזה הקדוש הזה.

ואם לציונים הראשונים נדמה היה שיש מקום לחידוש
החוזה, הרי מאה השנים האחרונות הוכיחו למעלה מכל
ספק שלא רק שהעם היהודי בעת החדשה אינו מסוגל להקים
מדינה הראויה לשם 'המדינה היהודית',

אלא שבשל הפשעים שהיהודים היושבים בציון ביצעו
וממשיכים לבצע נגד אדם ומקום, ראוי
החוזה על ארץ ישראל שימחק מספר דברי הימים
ומרשומות הכל יכול.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 19/12/2009 שעה 6:53)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צריך להחליט באיזו שיטה אתה תומך
בשיטה שבה רכושו של אדם שייך לו וליורשיו ללא הגבלת זמן
או
בשיטה שהשתלטות על רכוש הזולת מעבירה את הבעלות למנצח .

כשתצהיר על השיטה שבה אתה אוחז יהיה מה להסביר לך . עד אז אתה סתם לוחץ מקשים .
_new_ הוספת תגובה



[•]
(שבת, 19/12/2009 שעה 12:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תסטה מהנושא,

השאלה היא:
מהו אופיו של החוזה שיש לנו על
ארץ ישראל?

אם 'זכותנו' על ארץ ישראל אינה
מכוח ההבטחה של אלוהים לאברהם,

אז ממה נובע הבטחון שלנו ש-
''ארץ ישראל היא של עם ישראל'.

זה החלק הראשון של השאלה.
בחלק השני עליך להתייחס לשימוש
שאתה עושה ב'הבטחה' של ארץ ישראל
לעם ישראל כדי להצדיק פשעים נגד
האוכלוסיה הפלסטינית.

לשתי השאלות האלה
לא השבת עד היום.

[•]...

בדיוק כפי שכל מיני מכוערים ומצורעים
גרמנים הטיפו לחיסול בני העמים ה'לא -אריים'
בשם 'טוהר הגזע', כך אריה עירן, [•]... , מטיף לגירושם של כמעט ארבעה מליון
תושבים פלסטיניים מארץ ישראל.

גם חצוף וגם מכוער.
_new_ הוספת תגובה



אל תבלבל את המוח .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 19/12/2009 שעה 13:04)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חצוף ומכוער זה אופן ותוכן הכתיבה שלך .
אני לא חייב לך שום תשובות .
אני שאלתי אותך ואתה לא עונה .
אני אענה לך לפי רצוני .

ארץ ישראל שייכת לעם ישראל .
את הפלסטינים צריך לפנות .
את פלסטין יש להשמיד .
ואם נאבד את יוסלה - גמזו לטובה .
_new_ הוספת תגובה



[•]
(שבת, 19/12/2009 שעה 13:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגידופים לא עוזרים לחזק טענותיך
המוזרות:

אתה טוען ש'ארץ ישראל שייכת לעם ישראל',

אך אתה מסרב לשתף אותנו
במקורה של האמונה באמיתות
הביטוי הזה.

היות והאמונה שארץ ישראל אכן שייכת
לעם ישראל מקורה בהבטחה האלוהית,

ואריה עירן הצהיר במקרים רבים
שאינו אדם מאמין, ושהעקרון היחיד
לפיו העולם מתקיים הוא העקרון האבולוציוני
(לפי פרשנותו המוגבלת מאד של עירן את
העקרון האבולוציוני),

הרי שאין מקום לפעול לפי הבטחות של מהות
ערטילאית כ'אלוהים' או 'בורא עולם' כמקור
של זכותם של היהודים על ארץ ישראל.

ועדיין נותר החלק השני של השאלה:
האם ה'זכות' הזאת 'על ארץ ישראל'
אמורה לאפשר ליהודים לנשל את תושבי
הארץ החיים הפלסטיניים החיים בה
בניגוד לחוק הישראלי והבינלאומי
(חוקים המשקפים, למרבה הפלא, את
המוסר היהודי-נוצרי)?

על שתי שאלות אלה עירן אינו עונה,
ואני מתחיל לחשוב שאין לו תשובה
המניחה את הדעת אף לא לאחת מהן.

חוץ מלאיים בהשמדת תושבי הארץ
הפלסטיניים (סליחה, האיום הוא בגניבת
אדמותיהם ורכושם ובגירושם ההמוני)
ובחיסולו של כותב שורות אלה, אין
לעירן תגובה הולמת לשתי שאלות
פשוטות יחסית.

ויש גם נקודה שלישית,
שעירן אינו שש לדון בה, והיא נוגעת
לנושא ה'זכות': היות והזכות בה מדובר
נוגעת להסטוריה של חיי הישוב הפלסטיני
והיהודי (ישראלי) בארץ ישראל מתקופת
המקרא ועד היום (''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל''),
[•]...
אריה עירן טוען לזכות מלאה על ארץ ישראל - עד כדי
הצדקת, ''את הפלסטינים צריך לפנות .
את פלסטין יש להשמיד .''
ואריה עירן מבסס טענתו זו על ההסטוריה של
ארץ ישראל בכל התקופות, וכנראה על רצף
המסורת היהודית של ישוב ארץ ישראל בידי
יהודים בכל בתקופות לכאורה - את זה גם רבקה
ניסתה לטעון, ללא הצלחה מרובה (ראה -''טבריה היתה
ישוב יהודי רוב הזמן''). אך למרבה הפלא, לרבים
מהתושבים הפלסטינים ביהודה שומרון ורצועת עזה
שרשים של מספר דורות בארץ ישראל, בעוד שלעירן,
הטוען שזכותו המלאה על כל ארץ ישראל אמורה
לאפשר לו לגרש את כל התושבים הפלסטיניים מארץ
ישראל, [•]...

עירן מבסס את 'זכותו' על ארץ ישראל כולה,
כולל גירוש כלל האוכלוסיה הלא-יהודית,
על עובדות לא ברורות אותן הוא מנסה להתחמק
מלהעלות על הכתב. באותו זמן, ברור שבמונח 'זכות'
כוונתו לזכות ראשונים מסוג כלשהו - מסוג הזכות
השמורה למי שחיו בארץ שנות דור ויותר. [•]...

עירן טען בעבר פעמים אחדות שרוב הציבור הפלסטיני החי
כיום בארץ ישראל הגיע לארץ ישראל רק לאחרונה במטרה
למצוא עבודה, ובשל הפיתוח המואץ של הארץ בידיים יהודיות.
הטענה הזאת כמובן קצת מגוכחת, אך עירן לא הביא לטענתו
זו בעבר כל נימוק או סימוכין. לאור טענה זו, חשף עירן את עצמו,
ברגע שהחל לטעון לקיומה של 'זכות יהודית על ארץ ישראל כולה',
[•]... עדיין יש לו החוצפה לטעון שיש לו זכות ראשונים על ארץ ישראל,
כאשר המשפחות אותן הוא רוצה לגרש ואת יישותן הלאומית
לחסל, שתלו בארץ הזאת עצי זית שהם כיום בני מאות שנים.

התגובה של אריה עירן
טיפוסית לאיש הנאור הזה:
''אל תבלבל את המוח .''

שיהיה לך לבריאות,
מותק.
_new_ הוספת תגובה



ארץ ישראל שייכת לעם ישראל .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 19/12/2009 שעה 16:51)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה ברור כמו שאנגליה שייכת לאנגלים , מצרים למיצרים , הודו להודים .
חוץ מזה המילה ''שייכת'' היא אמירה של בעלות . ''המכונית שייכת לי'' משמעו אני הוא בעל המכונית .
כשאני אומר ''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל'' משמעו שעם ישראל הוא הבעלים של הארץ .

כשאני כותב ''אל תבלבל את המוח'' משמעו שאתה משבש אמירות של זולתך כדי שתוכל להראות ''כאילו'' זולתך שוגה ואתה מתבקש להפסיק זאת .

לא חשוב כמה זייתים נטעו כאן זרים . לא חשוב כמה בתים בנו כאן פולשים , עדין אין הם הבעלים של ארץ ישראל .

ואכן גירושם יביא תועלת ליהודים . גם מחיקת הישות המלאכותית פלסטין היא דבר מועיל ליהודים . שני אלה הם כלים בדרך לתוצאה הרצויה לנו . יותר יהודים .
_new_ הוספת תגובה



(שבת, 19/12/2009 שעה 17:41)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות והאמונה שארץ ישראל אכן שייכת
לעם ישראל מקורה בהבטחה האלוהית,

ואריה עירן הצהיר במקרים רבים
שאינו אדם מאמין, ושהעקרון היחיד
לפיו העולם מתקיים הוא העקרון האבולוציוני
(לפי פרשנותו המוגבלת מאד של עירן את
העקרון האבולוציוני),

הרי שאין מקום לפעול לפי הבטחות של מהות
ערטילאית כ'אלוהים' או 'בורא עולם' כמקור
של זכותם של היהודים על ארץ ישראל.

ועדיין נותר החלק השני של השאלה:
האם ה'זכות' הזאת 'על ארץ ישראל'
אמורה לאפשר ליהודים לנשל את תושבי
הארץ החיים הפלסטיניים החיים בה
בניגוד לחוק הישראלי והבינלאומי
(חוקים המשקפים, למרבה הפלא, את
המוסר היהודי-נוצרי)?

על שתי שאלות אלה עירן אינו עונה,
ואני מתחיל לחשוב שאין לו תשובה
המניחה את הדעת אף לא לאחת מהן.

חוץ מלאיים בהשמדת תושבי הארץ
הפלסטיניים (סליחה, האיום הוא בגניבת
אדמותיהם ורכושם ובגירושם ההמוני)
ובחיסולו של כותב שורות אלה, אין
לעירן תגובה הולמת לשתי שאלות
פשוטות יחסית.

ויש גם נקודה שלישית,
שעירן אינו שש לדון בה, והיא נוגעת
לנושא ה'זכות': היות והזכות בה מדובר
נוגעת להסטוריה של חיי הישוב הפלסטיני
והיהודי (ישראלי) בארץ ישראל מתקופת
המקרא ועד היום (''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל''),
הרי ההסטוריה האישית של הטוען ל'זכות'
מלאה על הארץ רלוונטית לטיעון שלו, וסקירתה
לגיטימית בכל תגובה לטענתו זו.
אריה עירן טוען לזכות מלאה על ארץ ישראל - עד כדי
הצדקת, ''את הפלסטינים צריך לפנות .
את פלסטין יש להשמיד .''
ואריה עירן מבסס טענתו זו על ההסטוריה של
ארץ ישראל בכל התקופות, וכנראה על רצף
המסורת היהודית של ישוב ארץ ישראל בידי
יהודים בכל בתקופות לכאורה - את זה גם רבקה
ניסתה לטעון, ללא הצלחה מרובה (ראה -''טבריה היתה
ישוב יהודי רוב הזמן''). אך למרבה הפלא, לרבים
מהתושבים הפלסטינים ביהודה שומרון ורצועת עזה
שרשים של מספר דורות בארץ ישראל, בעוד שלעירן,
הטוען שזכותו המלאה על כל ארץ ישראל אמורה
לאפשר לו לגרש את כל התושבים הפלסטיניים מארץ
ישראל, - משפחתו של אריה עירן הגיעה לארץ ישראל
לפני כשבעים שנה, ופרט 'קטן' זה הופך לקריטי בנסיון
להעריך את משקל ה'זכויות' של מי שחיים בארץ ישראל.

עירן מבסס את 'זכותו' על ארץ ישראל כולה,
כולל גירוש כלל האוכלוסיה הלא-יהודית,
על עובדות לא ברורות אותן הוא מנסה להתחמק
מלהעלות על הכתב. באותו זמן, ברור שבמונח 'זכות'
כוונתו לזכות ראשונים מסוג כלשהו - מסוג הזכות
השמורה למי שחיו בארץ שנות דור ויותר. דווקא בהקשר זה
של ההסטוריה האישית של מי שחיים בארץ ישראל
(ובהיעדר הסבר המניח את הדעת של עירן לבסוס טענותיו)
ולכן לא רק ההסטוריה האישית של האוכלוסיה הפלסטינית
אלא של עירן עצמו הופכת רלוונטית לדיון.

עירן טען בעבר פעמים אחדות שרוב הציבור הפלסטיני החי
כיום בארץ ישראל הגיע לארץ ישראל רק לאחרונה במטרה
למצוא עבודה, ובשל הפיתוח המואץ של הארץ בידיים יהודיות.
הטענה הזאת כמובן קצת מגוכחת, אך עירן לא הביא לטענתו
זו בעבר כל נימוק או סימוכין. לאור טענה זו, חשף עירן את עצמו,
ברגע שהחל לטעון לקיומה של 'זכות יהודית על ארץ ישראל כולה',
לרלוונטיות של ההסטוריה המשפחתית והלאומית שלו בנושא
המגורים בארץ ישראל: משפחת פריהאוף הגיעה לישראל לפני
כשבעים שנה, והקשר היחיד של עירן לארץ הוא העובדה שנולד
בה (וגם את זה לא הוכיח עד היום). כך שזכות ראשונים במובן של
חיי משפחה של מספר דורות באותו המקום אין לעירן כדי להתהדר
בה, אך עדיין יש לו החוצפה לטעון שיש לו זכות ראשונים על ארץ ישראל,
כאשר המשפחות אותן הוא רוצה לגרש ואת יישותן הלאומית
לחסל, שתלו בארץ הזאת עצי זית שהם כיום בני מאות שנים.
_new_ הוספת תגובה



אתה כמנהגך משבש את דברי .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 19/12/2009 שעה 18:58)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא מפליא , כי אם תצמד לדברי ולא תחליף מילים אז תישאר מה שאתה . כלי ריק .

אני לא עוסק בזכות ובודאי לא זכות אלוהית , את זה אני משאיר לידידים הדתיים .
אני עוסק בבעלות .
בעלי ארץ ישראל הם עם ישראל וזה לדעתי לא מכח הבטחה אלוהית , אל מהנסיבות ההיסטוריות .

אתה לא יכול להראות שהפלסטינים הם הבעלים של ארץ ישראל .

חוץ מזה כבר הסברתי ורק אטימתך לא קולטת שסילוק הפלסטינים היא הכרח להמשך הקיום היהודי בארץ .
לכן צריך לטרנספר את הערבים . זו תוצאה של הבנה וניתוח לוגי שאינך מסוגל לעשות .

אתה גם משקר כשכתבת שלא הסברתי זאת בעבר .
אבל השקר והשיבוש הם ורק הם טיעוניך .
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה...?
דוד סיון (שבת, 19/12/2009 שעה 17:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי העמדות שאתה מביע כאן לאחרונה המכונית שהיא קניינו של יהודי מלונדון אינה שייכת לו אלא לאנגלים. כך גם המלון שהוא בנה בכספו. כך גם כמובן תפיסת הרכוש (הקניין) היהודי בידי הנאצים, הפולנים ואחרים במהלך מלחמת העולם השניה.

בנתיים החוק בישראל לא מכיר בזכות של יהודי פרטי להפקיע קניין של פלשתינאי כפי שאתה חושב (תגובה 143793): ''היות וארץ ישראל היא של עם ישראל והזיתים גדלים על אדמה של עם ישראל לכן הם שלנו ולא של הפלסטינים''.

נכון אוכפי החוק ''לא כל כך מצליחים'' לאכוף את החוקים האלה בנעשה ביהודה ושומרון אבל אלה החוקים.
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה...?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 19/12/2009 שעה 19:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תלמד מיוסלה לשבש את הדברים .
בקרקעות יש כמה יסודות .
ראשית קרקע כמקום לאומי שייכת ללאום .
אנגליה שייכת לאנגלים גם כאשר שייך סעודי קונה שם קרקעות .
שנית הקרקע וכל מה שעליה שייכים לבעל הקרקע ולא לבונה או הנוטע עליה .
הקרקע של ארץ ישראל שייכת מבחינה לאומית לישראל=יהודים .
קרקעות עליהם נטען לבעלות פרטית , יש להראות לאחור עד ימי בית שני (לפחות) את רצף הבעלות שאם לא כן הרי שהטוענים לבעלות (הפלסטינים) לא רכשו את הקרקע אלא תפסו אותה . זה הבדל תהומי .
_new_ הוספת תגובה



מה עניין שמיטה...?
דוד סיון (שבת, 19/12/2009 שעה 20:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכללים שהמצאת עושים דייסה מזכויות הקניין וזכות הריבונות כדי לעשוק את מי שאינו הריבון. הם מבטלים הם מזכירים את חוקי נירנברג.

על פי הכללים שלך הבית שבנה יהודי בלונדון לא שייך לו; גם אם קנה את הקרקע ולא הוכיח רצף בעלות עד ימי בית שני הבית אינו שלו וכן הלאה. זה בדיוק ההיגיון שלך. ההיגיון הזה גם מספק אישור לנאצים, לפולנים ולאחרים שגזלו או יגזלו רכוש מיהודים בארצותיהם.

בנתיים החוק בישראל לא מכיר בכללים שלך כפי שאתה חושב (תגובה 143793): ''היות וארץ ישראל היא של עם ישראל והזיתים גדלים על אדמה של עם ישראל לכן הם שלנו ולא של הפלסטינים''. לכן הזיתים אינם של עם ישראל וזה לא חוקי שיהודי פרטי יפקיע קניין של פלשתינאי.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
אריק פורסטר (שבת, 19/12/2009 שעה 23:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן, עם תפיסתו הפוליטית המשונה, מסוכן יותר לעתיד המדינה מאשר הפנאטים הדתיים הקנאים. הם מסתמכים על ספר מעשיות חביב ועל שיחותיהם עם הבורא כדי להוכיח את זכותם על הארץ. עירן, לעומתם, הוא אדם חילוני, בקיא בשימוש בויקיפדיה, המשתמש במצעי מפלגה פאשיסטיים כדי להוכיח שהוא הפריץ החדש בעיירה.

את הפנאטים הדתיים ניתן לשלוח לטיפול גמילה. אינני בטוח מה ניתן לעשות עם הפאשיסט המצוי.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
אמנון טל (שבת, 19/12/2009 שעה 23:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נוצ\תן פרשנות חדשנית לפאשיזם - והיא - ביסוס זכות היהודים לארצם תוך שימוש בוויקיפדיה. הייתי מציע לך להוציא פטנט על ההגדרה המיוחדת הזאת.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
אריק פורסטר (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 0:18)
בתשובה לאמנון טל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעית, ידידי. הפרשנות החדשנית שלי אינה לפאשיזם אלא לאריה עירן.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 7:03)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה אמיתית עם המילה פאשיזם .
יש אנשים שהמילה משמשת עבורם כמין קללה או גידוף .
אחרים מייחסים אותו למשטרים שונים . תלוי בהגדרת המילה .
הפאשיזם מוגדר באופן יסודי כמישטר שכונן מוסוליני באיטליה בין שני #מלחמות העולם# .
יש אנשים המגדירים פאשיזם כמישטר ריכוזי של דיכוי והעדפת המדינה על חיי הפרט .
יש אנשים המגדירים פאשיזם כמשטר המשתדל להייטיב עם עצמו על חשבון אחרים .

לפי הגדרות שונות נחשב המשטר של ברית-המועצות לפשיסטי , למרות שאזרחי ברה''מ סבורים שזה לא נכון וכי הפאשיזם היה רק גרמני .

כאן גם נעוצה הסיבה שהמילה פאשיזם נחשבת גידוף בשל העובדה שגרמניה הנאצית נחשבת פאשיסטית .

אבל כאן קיימות שתי בעיות עם המילה .
1 - העובדה שגרמניה הנאצית הייתה פאשיסטית אינה הוכחה שזו צורת שלטון פסולה .
לבסס טענה שהפאשיזם הוא צורת שלטון פסולה נחוץ יותר
מזה .

2 - אם מקבלים את ההגדרה שהפשיזם הוא משטר הבנוי על העדפת הלאום של עצמו על חשבון הלאום של זולתו , הרי נופלים לתוך חוקי האבולוציה .
אם יש הוכחה שחוקי האבולוציה שגויים - את זה הייתי רוצה לראות !

ולכן

כל עוד לא הוכיח כאן מישהו שחוקי האבולוציה שגויים , או שאין בהם פאשיזם , הרי טענות הנשענות על פסילתם הם הבל שטויות והזיות .

אריה עירן .

הערה נוספת
#מלחמת העולם# הראשונה והשניה .
אלה לא היו מלחמות עולם . אלה היו מלחמות אירופאיות ולא יותר . זה למרות שהתקיפה היפנית והצטרפות ארה''ב היו חלק מהמלחמה .
_new_ הוספת תגובה



אין קשר לחוקי האבולוציה
דוד סיון (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 10:26)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענות שלך על חוקי האבולוציה, במיוחד אלה הקשרות בהתנהגות אנשים וחברות אנושיות, לא הוכחו ואולי להיפך. לכן השאלה היא לא אם חוקי האבולוציה שגויים אלא אם ''חוקי האבולוציה שלך'' שגויים. אני חושב והיו אחרים (כמו יגאל גרנות) שטענו כך. מאחר ולא הראית הוכחה ש''חוקי האבולוציה שלך'' נכונים הרי שנדרשת הוכחה שהם נכונים.

אכן היו בשורשי הפאשיזם אנשים שניסו לחבר בין התאוריות של דרווין והאידיאולוגיה הפסולה (בעיני) שלהם. גם אתה ניסית זאת. גם על הנסיון הזה היו לא מעט הערות והפרכות שלא הראית שהן לא תקפות. מכאן שגם בהקשר הזה הבעיה היא בצד שלך. לכן האמירה שלך, ''... הטענות הנשעונות על פסילתם ה[ן] הבל שטויות והזיות'', היא בעייתית וזה נאמר בלשון המעטה. 
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
אריק פורסטר (יום ראשון, 20/12/2009 שעה 21:02)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזוית ראיה אירוצנטרית היתה אמנם מלחה''ע השניה מלחמה ארופאית, אך בראיה כללית אתה מתעלם מהגיזרה היפנית בדרום מזרח אסיה (מלזיה, סינגפור, בורמה, הפיליפינים, הודו-סין וסין) וקוריאה.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 21/12/2009 שעה 8:37)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נקה את מישקפיך וראה כי כתבתי
''זה למרות שהתקיפה היפנית והצטרפות ארה''ב היו חלק מהמלחמה .''
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
אריק פורסטר (יום שני, 21/12/2009 שעה 17:42)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור שהתכוונת לפרל-הרבור בלבד.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 21/12/2009 שעה 18:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה ברור רק לך . כי כתבתי גם ''. . . והצטרפות ארה''ב היו חלק מהמלחמה .''
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
אריק פורסטר (יום שני, 21/12/2009 שעה 19:37)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התיקונים החפוזים שלך אינם מחפים על חוסר הידע שהפגנת.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 7:40)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה שלא הרחבתי ורק רמזתי ומזה אתה מסיק שאינני מתמצא בעניני הלחימה באסיה בשנים 1937 עד 1945 , אתה חי בטעות . זו תגובה מספקת ואפילו רבה מדי .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום שלישי, 22/12/2009 שעה 9:14)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל תשכח לרגע שהפנאטיים הדתיים האלה
הם מאה וחמישים דורות של הורי הוריך
אני מאחל לך שהילדים שלך יתבטאו בקצת יותר כבוד
כלפיך
למרות שאם דעתך היא שמוצאך מן הקוף
לא מגיע לך חסד כזה
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
ע.צופיה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 10:50)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הענין הוא שהקופים יותר חכמים ומתקדמים מרבנים דוגמת אליאור חן ומלמד,שלא להזכיר את האדמו''ר ה''גדול'' מניו יורק שנתפס בנוכלות והולך ''בהנחה'' רק לשנתיים בכלא.
אין ספק, מוצאך הוא מקוף מיוחד במינו.כנראה אחד שלא ידע לטפס על עצים.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום שלישי, 22/12/2009 שעה 11:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שאתה מייחס לעצמך אמונה שנולדת מקוף
ולכן מנסה להתנהג בהתאם כדי להוכיח לכולם
לא אומר שבני אדם באים ממנו
כרגיל אתה שוגה
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
ע.צופיה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 11:57)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכן שאני שוגה, אך לגבי אני משוכנע מאיפוא צמחת ומאיזה עץ ירדת.
_new_ הוספת תגובה



[•] פאשיזם וקנאות דתית
(יום שלישי, 22/12/2009 שעה 12:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 12:47)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיעה שמוצא האדם מקוף קדמון מבוססת הייטב .
זכותך לא להאמין אך אין צורך לכנות את ע.צופיה בכינויי גנאי .
בכל מקרה כיום האדם אינו קוף .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 12:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ברור לי למה עברת לסיגנון הקופי הזה . המלצתי - תגלה גדלות נפש ותפסיק .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום שלישי, 22/12/2009 שעה 12:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבתי שלגביך זה דיון עקרוני על מוצא האדם
אני בהחלט מקבל שיש אנשים הסוברים שמוצאם מהקוף
אבל אינם מנסים להצדיק בזה את התנהגותם
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
ע.צופיה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 13:25)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספינר התחיל בכך עם אריק פורסטר.
את ה''בדיחות'' על הקוף אני שומע רבות אפילו מאנשי דת מכובדים (במו אזניי)והדבר מקומם אותי.
בטח כשזה בא משונא יהודים מובהק כמו ספינר.
אצל יוסוף, ספינר והחייזר,גדלות הנפש שלי נמוגה.
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 16:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חשב שלקרוא לרב מלמד או אדם אחר שאין לך שום שיג ושיח איתו קוף זה לא ראוי .
אני מודע הייטב לזה שאנשים דתיים לא מאמינים או לא משתכנעים שמוצא האדם מיצור קדמון דמוי קוף .
ככה זה ולקרוא להם קוף לא יעזור . גם לא להיפך . זה מלווה אותנו מאז ימי דרווין .
אנשים דתיים גם מאמינים שהעולם קיים רק 5770 שנה . ה'תשע .
יש בסין אתר שנקרא אבן הזמן או תרגום קרוב לזה . שם יש טכס שנתי של סימון השנה שחלפה , או זו שתבוא , שזה אותו דבר כמעט . ובסלע יש בערך 8000 סימונים .
קידוחים שנעשים בקרחונים באנטארקטיקה ובגרינלנד מוציאים מוטות קרח שמגיעים עד תשתית הסלע . במוטות אלה ניתן לספור את השנים שחלפו . ויש ספירה בערך עד 20.000 שנה לאחור .
השלדים הקדומים ביותר של אדם באמריקה ''האדם מקלוביס'' הם בני 12.000 שנה או קצת יותר .
קרו-מאניון הם האנשים שהשתלטו על אירופה לפני 40.000 שנה . כאשר האדם הניאנדרטאלי חי באירופה וארץ ישראל בערך מלפני 80.000 שנה . יש גם בני אדם קדומים יותר אבל אפשר לטעון שהם לא בדיוק ''בן-אדם'' .
הנושא הזה מסעיר אנשים דתיים כי זה שונה ממה שכתוב בספר בראשית . זה לא אומר שאתה צריך להתפש לזה .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום שלישי, 22/12/2009 שעה 17:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמת שלא התעמקתי בשאלה הזאת של גיל העולם
כפי שהוא נראה בעיני המדע כי
במקרה הפשטני ביותר הרי העולם נברא כבר בגיל מסויים.
היו עצים גדולים - בני כמה?
היו סלעים שנוצרו מחומר - בן כמה היה החומר
וכל היצורים שנמצאו ונמצאים עדין במעבה האדמה - אולי הם נוצרו כך?
ואם גיל היקום הוא 15 מליארד שנים - אז מה יזיזו 80 אלף של קיום האדם?

לכן השאלה הזאת לא מסעירה כמו השאלה
איך אנשים מבוגרים ואחראים מסוגלים לחשוב שאדם התפתח מקרפדה.
לזה עדין לא מצאתי תשובה בכל המדע
למרות שכבר אמרנו שאותם ספינרים מסתובבים
במולקולות ובאטומים ובאלקטרונים
של כל קוואק וקראק...
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 18:06)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ידוע לי שהאדם התפתח מקרפדה .
ההשערה המדעית הנפוצה היא שהאדם התפתח מיצור קדמון דמוי קוף שניתן לו הכינוי אוסטראלופיטאקוס .
גם זה התפתח מיצור קדום יותר שדמה לשפן עם זנב ארוך . זה התפתח מיצור קדום עוד יותר וכך הלאה לאחור .

נקודת המחלוקת היא סביב הטענה של דרווין וממנה אל חוקי התהליך האבולוציוני , כי יצורים משתנים במהלך הדורות וכי שורדים אלה המתאימים לתנאים בשעת חייהם ומצליחים להעביר את תכונותיהם התורשתיות לדור נוסף .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום שלישי, 22/12/2009 שעה 18:37)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שקורא כ''כ הרבה ומפנים
כמויות אדירות של מידע
ראית פעם הוכחה אחת - רק אחת - לטענות האלה?
ראית?
לא מה אתה חושב ולא מה אתה מרגיש...
הוכחה

שהאדם הוא בעצם המשך מאמבה חילזונית עם שפם וזנב
ועדין לא התחלתי לשאול מאיפה באה האמבה לעולם...
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 23/12/2009 שעה 6:53)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן . יש הוכחה מסודרת ועקבית . הוכחה רבת חוטים שתי וערב כמו אריג עבה וחזק .
מן הצד השני - כל התפישה שהעולם נברא לפני 5770 שנה ותוך 6 ימים נבראו גופי היקום והחיים על הארץ ובני האדם , אין להם הוכחה כלל מלבד היותם כתובים בספר אחד .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום רביעי, 23/12/2009 שעה 10:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

=== אני לא חושב שיש הוכחה, אפילו לא אחת, אבל יש תיזה מפותחת ומלאת השערות שונות ומגוונות שנראית אפילו הגיונית. מקורה של התיזה הזאת היא תפיסה פילוסופית - לא מדעית- האומרת שהאדם הוא הוא האל וזה השתקף מצוין בתורה הנאצית וגם הקומוניסטית.ראינו את התוצאות בחיינו. במקור זה נקרא בתורה עמלק. מכאן שתמיד ימצאו בני אדם עם המון חוכמה שיתאוו להוכיח שאין ולא היתה בריאה ולכן אין אלוהים שברא את העולם. היהדות ניצבת בקצה השני.
=== האמת היא שנדהמתי מזה שאתה מביא את דארווין ומצטט אותו בכזו רצינות. לפני הרבה מאוד שנים התעניינתי בנושא הזה ואז נראה שהוא היה עדין אקטואלי. אבל מהר מאוד ללמדתי שאנשי מדע רציניים מגחכים מאחורי גבו ומבטלים כעפר את תורתו. נשארו חסידים שלו,כמובן,(מעצם התפיסה הפילוסופית הנ''ל) אבל הם הלכו רחוק ממנו בפיתוח מה שנקרא ניו-דארוייניזם.
=== בימים ההם קראתי מאמר שפרסם פרופסור בבר-אילן ומה שאני זוכר מדבריו שבעקרון החיים צמחו מחלבון וללא חלבונים אין מה לדבר על חיים. כדי לייצר חלבון יש צורך באינזם מסויים ( שכחתי מהו כי אני לא משחק על המגרש הזה מאז) ואותו אנזים עשוי כמובן מחלבון. אז איך יוצאים מזה?
=== באשר לתפיסה של 6000 שנה של העולם כבר אמרתי לך שאין בזה בעיה דתית וניסתי להסביר פן אחד פשטני של הענין. אולי לא קלטת
==== הרעיון המרכזי של ''ששת ימי הבריאה'' הוא מתכונת שבה בתוך ''מעבדה אלוהית'' בונים את חוקי העולם והחומר שלו.כמובן ששת הימים האלה הם מחוץ לבריאה ולכן אין לדעת מה מתרחש בהם ואי אפשר לנסות לנתח אותם לפי ההגיון של העולם ו''חוקיו'' שהוא תוצרם.
אני לא חושב שכדאי ללכת הלאה ולהטריח...
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 23/12/2009 שעה 10:38)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מעונין לחמם את הנושא , לכן אסתפק בזה שאומר לך ''אתה טועה'' .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
(יום רביעי, 23/12/2009 שעה 12:01)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מחמם את הנושא
ומעולם לא התייחסתי אליך בחוסר כבוד
אם אתה אומר את מה שאתה חושב ומאמין בו
יש לי מלוא הערכה לדבריך
וכל שאוכל לעשות - לנסות
לסתור אותם אם זה בכוחי
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 23/12/2009 שעה 15:06)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסדר . בוא נישאר ידידים .
_new_ הוספת תגובה



פאשיזם וקנאות דתית
ע.צופיה (יום שלישי, 22/12/2009 שעה 20:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הרספקט אליך, אריה, איני זקוק ממך לתמצית תולדות האנושות.
שמעתי לא אחת ומראשי ישבות גדולות את הבדיחה שהחילונים מוצאם מהקוף ולכן הם מתנהגים בהתאם.
זה מקומם אותי כי קודם כל זה מביע שינאה ושיטנה לבני עמך. זה לא אופייני לחלונים זה אופייני לחרדים ובעיקר הסוג המאוס של החוזרים בתשובה. על ידי הבדיחה הם מרגישים גבוהה יותר בהיררכיה היהודית.
אין פה ענין של אמונה, גם החרדי המטומטם ביותר, ולא חסרים כאלה, כבר אינו מאמין שהעולם נברא בששה ימים ושאשתו היא חלק מאחת הצלעות שלו.יש פה ענין של שנאה.
ספינר הוא דוגמא לאדם ששינאתו ליהודים מעבירה אותו על דעתו וכתיבתו משקפת זאת במדויק.
על אותו מסלול נמצא גם ידידינו הפלשתינאי( והוא בודאות פלשתינאי)ששנאתו למדינת ישראל ולתושביה היהודים אינה יודעת גבול.
חברך ספינר לעג לאריק פורסטר שמוצאו מהקוף לכן דעותיו בהתאם. איני חבר של פורסטר, אך איני מוכן לעבור בדומיה על הערות מסוג זה, בטח לא מטיפוס מאוס כמו ספינר.
_new_ הוספת תגובה



יוסינקה
(שבת, 19/12/2009 שעה 20:40)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את השאלה האת אתה צריך להפנות כלפי עצמך
מאיפה החוצפה הנוראה,הרשעות, טירוף הדעת,
החוליגאניות הנוראה,הנמק המוסרי המתמשך
הצביעות הארסית והמרעילה
שאתה מפגין
כאשר אתה יושב במקלט בפ''ת
ולא מוכן לפנות אותו לערבים תושבי הארץ ובעליה?
_new_ הוספת תגובה



עדויות חסרות חשיבות .
(שבת, 19/12/2009 שעה 20:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה
אם עתון הארץ לא יאמר שהארץ שייכת ליהודים
אין סיכוי שסיוון ויוסלה יגידו את זה
לכן חבל על כל ויכוח
האמת היא שעורך הארץ מתחיל לחשוב על מעשיו
כמה שנים אחרי שהוא כבר לא בחליפה
ואז מה שרואים מפה לא רואים משם
פתאום מתברר שהארץ הוא כלי שרת של החמס
מה שאפשר לומר גם על שני הקוראים הנלהבים האלה
שאתה מתווכח איתם
_new_ הוספת תגובה



''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''
דוד סיון (שבת, 19/12/2009 שעה 21:15)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תתרכז, יוסלה ואל תשקר
(שבת, 19/12/2009 שעה 20:47)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבין שכמו כל סטנדאפיסט
מחורבן ככל שיהיה
אתה רוצה לחזור על ה''מספר'' הזה
של הזיתים
אבל לא אני כתבתי על עקירת זתים
ואתה לא התבלבלת פה
כשייחסת את זה אלי - כי בסך הכל פרופוגנדיסט קטן
שכולם אוהבים להשפיל.
אבל אם אתה שואל אותי על הזיתים אומר לך
לפני שאתה מוסק את הזיתים - תכין כלים לקליטתם
והכלים שלך כולם שבורים
אתה תועמלן רע לב ושקוף
שכותב בשביל משכורת מהערבים
ואת זה חושפים גם כשאתה מדבר על זיתים
אתה מחפש לך עוד רבקה ? - בבקשה
בוא נלך על זיתים
שמן למנורת חנוכה לא יצא ממך
_new_ הוספת תגובה



אתה מתפלא?
(יום חמישי, 17/12/2009 שעה 4:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ערבי שמשרת את היהודים
אבל לא על עצמך ואחרים שמשרתים את
הערבים?
_new_ הוספת תגובה



אתה מתפלא?
(יום חמישי, 17/12/2009 שעה 4:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על ערבי שמשרת את היהודים
אבל לא על עצמך ואחרים שמשרתים את
הערבים?
_new_ הוספת תגובה



2 מדינות לעם אחד?
אמנון טל (שבת, 19/12/2009 שעה 23:50) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי זה מה שספירו מוכן לתת לעריי ארץ ישראל.
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 21/12/2009 שעה 7:54) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין לא שיתף אותנו
אריה עירן בסוד ה'חוזה'
שיש לעם היהודי על ארץ
ישראל.

אם, כפי שהוא טוען,
אין ארץ ישראל שייכת לעם ישראל
מכוח ההבטחה האלוהית,

''אני לא עוסק בזכות ובודאי לא זכות אלוהית , את זה אני משאיר לידידים הדתיים . אני עוסק בבעלות .
בעלי ארץ ישראל הם עם ישראל וזה לדעתי לא מכח הבטחה אלוהית , אל מהנסיבות ההיסטוריות ,''

אלא ''מהנסיבות ההסטוריות'',
כבר קל יותר להראות שאין בסיס
רציני לטענתו של אריה עירן
ש''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל'':

אולי יסביר אריה עירן המתיימר לכתוב
דברים סדורים לפי שיטה,
מהן הנסיבות ההסטוריות
המקנות כביכול לבני העם היהודי כיום
את הזכות על ארץ ישראל?

מדוע בדיוק,
''בעלי ארץ ישראל הם עם ישראל,''

וכיצד הוא מראה שכיהודי החי ב-‏2009
יש לו קשר ישיר לבני ישראל שחיו בארץ ישראל
בתקופת התנ''ך?

מהי ההמשכיות ההסטורית
שמקנה לבני העם היהודי כיום את
הזכות הבלעדית על ארץ ישראל כולה,

והאם קיומה של זכות מסוג זה, גם אם
ניתן להוכיח אותה, מצדיקה, כפי שמטיף
אריה עירן, את גירושם או חיסולם של
תושבי ארץ ישראל הפלסטינים?

ראינו כבר את הנסיון הלא כל כך מוצלח של
ההסטוריונית רבקה 'להוכיח' שיהודים חיו בארץ
ישראל בכל מקום בכל התקופות מאז תקופת המקרא.
היא הסתבכה בחקירה שהניבה בדיוק את התוצאה
ההפוכה מזו אשר לה קיוותה, כי מאמריה מציירים
תמונה של ארץ ישראל המיושבת באופן לא רציף בידי
בני עמים שונים ובני דתות שונות בתקופות שונות,
ולעתים אינה מיושבת כלל.

אם אריה עירן מנסה לבסס את הטרנספר לו הוא מטיף
ואת ''את פלסטין יש לחסל'' שלו על הקביעה של רבקה
ש''טבריה היתה עיר יהודית רוב הזמן...'' הרי שצפויה לו
אכזבה. היו יהודים בטבריה תקופות ארוכות, אך מכאן ועד
לשימוש בביטוי ''עיר יהודית'' הקפיצה הלוגית גדולה.

נראה לי שאריה עירן מנסה לעשות אותו סוג של קפיצה
לא הגיונית, וסופו שיעשה 'שפגט' כואב ויפול על התחת
או גרוע מזה, כי אם בלקסיקון העילג של עירן, ה''נסיבות ההסטוריות''
האמורות להוכיח שליהודים כיום יש הזכות המלאה על ארץ
ישראל, מבוססות על האופי של הישוב היהודי בארץ מאז תקופת
המקרא, הרי שאין לו כל כך על מה לבנות.

ואם מתכוון עירן לנסיבות ההסטוריות המקראיות - הווה אומר: קיומה
של ממלכה ישראלית בארץ ישראל בתקופת התנ''ך, זה הכל טוב ויפה,
אך מה הרלוונטיות של זה לזכות כיום על הארץ. פעם היהודים חיו
בארץ ישראל. לפני זה הם חיו במצרים שנים רבות. האם מצרים היא נחלה
יהודית כיום? והיהודים חיו בבבל שנים רבות. האם 'נסיבות הסטוריות'
אלה מקנות ליהודים כיום זכות ראשונים על שטחים בעיראק ובאיראן?

מהו אם כך הבסיס לאמונתו הדתית כמעט של עירן
בדבר הזכות שיש לעם היהודי על ארץ ישראל.

לא די לומר 'הארץ שלנו'. זה ילדותי, וממש לא מדעי.
_new_ הוספת תגובה



לפלשתינאי שלנו הפרעות קיבה בכל בוקר.
ע.צופיה (יום שני, 21/12/2009 שעה 7:57)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כנראה מועיל, לו, ליוסוף ,בבעיהזו.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא עוסק בבעלות - אתה עוסק בבעילה
(יום שני, 21/12/2009 שעה 9:27)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אז מה אתה רוצה לומר תל אביב סנור?
איתן אדיר (יום שישי, 25/12/2009 שעה 18:57)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלומר שהארץ היא של הערבים זו אמירה בוגרת ומדעית?
_new_ הוספת תגובה



(שבת, 26/12/2009 שעה 19:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לקרוא
את שלוש התגובות
שלמעלה,
כדי להבין שבאמת
אין עם מי לדבר.

צופיה
שוב, כהרגלו
עוסק בהפרשות
צואתיות:

''לפלשתינאי שלנו הפרעות קיבה בכל בוקר.''

ספינר בורח
כתמיד למחוזות
של ארוטיקה
אינפנטילית:

''אתה לא עוסק בבעלות - אתה עוסק בבעילה.''

וההתממות הרטורית
של 'איתן אדיר'
דומה להצהרת בתולים
של פרוצה זקנה.
_new_ הוספת תגובה



מאחר ואתה מיום הכרתך לא ענית
(שבת, 26/12/2009 שעה 20:46)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובת אמת אחת על שאלה שנשאלת
אין דרך אלא להתייחס אליך
כקוריוז
וזה מה שעושים בעלי תשובה
בפורום הזה
מכל גווני הקשת
והם עושים את זה בקשת
תתחיל להתייחס לשאלות ולטענות שמעלים כלפיך
ותקבל תשובות יותר ראויות
אבל אתה לא מעליב את אינטלגנצית
הזוטות שלנו
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:10)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין חולק היום על העובדה
שבעזה נהרגו כ-‏300 ילדים
וכ-מאה וחמישים נשים.
מההפגזות של צה''ל על בתי
מגורים.

נא להתייחס לעובדות.
_new_ הוספת תגובה



העובה היא שגם זה קוריוז שהמצאת
(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:34)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואינך מסוגל להבין
אין אף מלה אחת של אמת בהצגתך
_new_ הוספת תגובה



העובה היא שגם זה קוריוז שהמצאת
(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:37)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין חולק היום על העובדה
שבעזה נהרגו כ-‏300 ילדים
וכ-מאה וחמישים נשים.
מההפגזות של צה''ל על בתי
מגורים.

נא להתייחס לעובדות.
_new_ הוספת תגובה



העובה היא שגם זה קוריוז שהמצאת
(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:38)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום?
ומה עם מחר ואתמול?
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:39)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו


אין חולק היום על העובדה
שבעזה נהרגו כ-‏300 ילדים
וכ-מאה וחמישים נשים.
מההפגזות של צה''ל על בתי
מגורים.

נא להתייחס לעובדות.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה,תתחיל להשתמש בכדורי פחמן
(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:43)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מרכך את הגאזים
בקיבה.
זה יקל עליך המון
וירחיק מאתנו את הפיצוצים
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן להרוג פלסטינים בפיגועים מן המיסתור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 15:35)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן להרוג פלסטינים בפיגועים מן המיסתור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 15:34)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן להרוג פלסטינים בפיגועים מן המיסתור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 15:33)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אין עם מי לדבר? תלך להיכן שיש לך
ע.צופיה (שבת, 26/12/2009 שעה 21:42)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בני שיח התואמים את מוצאך האתני ואת הרמה האפסית של דבריך.
נכון, כל דבריך הם פליטה אחת גדולה ,לא של בעילה אלא של בחילה.
מצא לך מקום אחר לצרכיך ולדבריך.
_new_ הוספת תגובה



אין עם מי לדבר? תלך להיכן שיש לך
(יום ראשון, 27/12/2009 שעה 12:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הערתי לפסח חד העין
בעבר ששנאתו לפלסטינים
היא בעוכריו,

היות ואין לה דבר
עם השנאה לאויב,
אלא מקורה בדעה
הקדומה שצובעת את
כל דבריו בנימה גזענית
מובהקת.

ביטויים כגון,

''תלך להיכן שיש לך בני שיח התואמים
את מוצאך האתני ואת הרמה האפסית של דבריך,''

אינם מעליבים את הנמען,
בין אם זה יוסלה או הפלסטינים
ככלל.

ביטויים גזעניים כאלה
מביישים בעיקר
את פסח רויטמן עצמו.

והריח אכן
לא נעים.
_new_ הוספת תגובה



אינך משיב לעניין
איתן אדיר (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 7:56)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא רק מזיל את רירך לכל עבר.
_new_ הוספת תגובה



אינך משיב לעניין
ע.צופיה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 8:11)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ריר?
אתה עדין איתו.
_new_ הוספת תגובה



אינך משיב לעניין
איתן אדיר (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 8:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתחשב במצוקתו.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:13)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך לקרוא
את שלוש התגובות
שלמעלה,
כדי להבין שבאמת
אין עם מי לדבר.

צופיה
שוב, כהרגלו
עוסק בהפרשות
צואתיות:

''לפלשתינאי שלנו הפרעות קיבה בכל בוקר.''

ספינר בורח
כתמיד למחוזות
של ארוטיקה
אינפנטילית:

''אתה לא עוסק בבעלות - אתה עוסק בבעילה.''

וההתממות הרטורית
של 'איתן אדיר'
דומה להצהרת בתולים
של פרוצה זקנה.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף! מה שנכון, נכון!
ע.צופיה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 14:40)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרעות הקיבה שלך ''מעירות'' את הפורום מדי בוקר.
ספינר כמומחה בבעלויות ובבעילות מעיד מתוך ידע ונסיון.
ואדיר עוד צעיר, הוא ילמד להכיר אותך.
_new_ הוספת תגובה



גם אני קוראת לעירית תל אביב יאפא להודות לתושבים הערבים שנהרגו
ויקטוריה ע. (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 18:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצד היהודים מהפצצות האוייב האיטלקי ויש לתת למשפחותיהם את הכבוד הראוי ביחד עם המשפחות היהודיות. לדעתי הצעד הזה יקדם את האמון והכבוד ההדדיים ויתרום את חלקו לשלום.
_new_ הוספת תגובה



גם אני קוראת לעירית תל אביב יאפא להודות לתושבים הערבים שנהרגו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 18:41)
בתשובה לויקטוריה ע.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו לא רוצים שלום .
_new_ הוספת תגובה



גם אני קוראת לעירית תל אביב יאפא להודות לתושבים הערבים שנהרגו
אריק פורסטר (יום שלישי, 29/12/2009 שעה 19:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה ''אנחנו''? אתה קטן, עני וחסר השפעה.
_new_ הוספת תגובה



גם אני קוראת לעירית תל אביב יאפא להודות לתושבים הערבים שנהרגו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 30/12/2009 שעה 6:11)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו זה תושבי ארצות הברית של אמריקה .
ח ח ח ח
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי