פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מתנת יום הולדת
אורי אבנרי (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 7:00)


מתנת יום הולדת

אורי אבנרי



אתמול נסעתי לקופ''ח לקבל חיסון. היה יום אביבי נעים, השמש זרחה ולא הייתה חמה מדי. הנסיעה לקופת-החולים, ההמתנה והנסיעה בחזרה ארכו בסך-הכול שעה. בשעה זו היו לי החוויות הבאות:

נהג המונית סיפר לי שגר בשעתו מול אשר ידלין, גיבורה של פרשת-השחיתות הגדולה בשנות ה-‏70, שנחשפה על-ידי ''העולם הזה''. ''איך התרגשנו אז!'' אמר, ''לא יכולנו להאמין שזה יכול לקרות. ותראה מה קורה עכשיו!'' כשהוא מתכוון לפרשת ''הולילנד'', שבה מעורבים ראש-ממשלה לשעבר, ראש-עירייה לשעבר, אילי-הון ופקידים בכירים – פרשת ידלין פי מאה.

בעודי מחכה בתור בקופת-החולים ניגש עלי איש זקן (התברר שהיה בשנה צעיר ממני), צנום וחובש כובע מצחיה, והתחיל לספר לי את סיפור חייו. ,,לחמתי במרד גטו ורשה,'' פתח. חיפשתי דרך מילוט כי מיהרתי הביתה, אך לפני שהצלחתי למוצאה נלכדתי בסיפורו.

כאשר פרץ מרד הגטו ב-‏1943הוא גר בגטו מול ביתו של אחד המנהיגים האגדתיים, אנטק צוקרמן, ברחוב מילא המפורסם. אז היה בקושי בן 18. איכשהו שרד והגיע (לא הבנתי איך) לכלא, שבו הוציאו הגרמנים אנשים להורג מדי יום. מכיוון שכבר לא היו שם יהודים באותו זמן, היו הקורבנות פולנים – כמרים, פרופסורים ואנשי אינטליגנציה אחרים.

כאוגוסט 1944 פרצה ההתקוממות הגדולה של ורשה, והמורדים שיחררו אותו מבית-הסוהר. הם התחלקו לשני סוגים – הפלג הימני, ''צבא המולדת'', שהיה אנטישמי, והפלג השמאלי, שהיה סוציאליסטי וקומוניסטי. לבן-שיחי – שנקרא אז יאצ'ק - לא היה מזל, והוא נפל בידי הפלג הימני. אבל הם היו דווקא בסדר, נתנו לו נשק וסרט-זרוע לבן-אדום.

המורדים הפולניים לא שיתפו פעולה עם הרוסים, שכבר הגיעו לקרבת העיר. (''הם שנאו את הרוסים יותר מששנאו את הגרמנים,'' אמר יאצ'ק). סטאלין עצר את צבאו, והמורדים נאלצו להיכנע לגרמנים אחרי 63 ימי לחימה. יאצ'ק ועוד בחור יהודי מצאו בונקר בגטו ההרוס, ושם התחבאו במשך עשרה חודשים מתחת לפני האדמה, עד שהצבא הסובייטי נכנס לעיר.

את כל זה סיפר בעודנו עומדים על רגלינו, פניו קרובים מרחק סנטימטרים מפניי ועיניו התכולות מסגירות תסכול על שהוא מספר כך דברים שגם מאות שעות לא יספקו לתארם. שמחתי לשמוע שכותבים עליו ספר.

באמצע שיחה זו ניגש אלי איש כבן 60 וגילה לי שהצביע בעדי פעמיים לכנסת. ''לא שאני שותף לדיעות שלך,'' אמר, ''אבל רציתי שיהיו בכנסת אנשים אינטליגנטיים.'' אני מוכרח להודות שאת העילה הזאת עוד לא שמעתי.

לפני שנסעתי הביתה נכנסתי לחנות סמוכה. פגשתי שם אישה שהכרתי לפני 40 שנה. בעלה ניהל אז את ''הרביעייה הקאמרית'', אולי להקת-הסטירה הטובה ביותר בתולדות המדינה. גיסה, יחיאל קדישאי, היה מזכירו הנאמן של מנחם בגין – איש שנודע בשל מסירותו המוחלטת למנהיגו, תוך ויתור על כל טובה אישית. השווינו בראשי-פרקים את המדינה שהייתה אז למדינה עכשיו.

נהג המונית שהביא אותי הביתה סיפר לי שחזר לא-מכבר מלאס-וגאס. לארצות-הברית הגיע בעקבות אשתו, שעבדה אצל בנימין נתניהו כאשר זה כיהן כנציג ישראל באו''ם. אחרי שחי כמה שנים בעיר-ההימורים באושר ובעושר איבד את מקום-עבודתו. החברה שבה עבד פיטרה 17 אלף עובדים. במשך שבעה חודשים היה מובטל, ואז בא לארץ להשתתף בחתונה משפחתית. הוא ראה שהכלכלה כאן פורחת והחליט להישאר לעת עתה כאן. על המונית שלו התנופף דגל-המדינה והוא נשמע בהחלט מרוצה.

זהו מדגם מקרי לגמרי של ישראלים ערב יום-העצמאות 2010. זיכרונות מהשואה, געגועים לישראל תמימה יותר, זעם על השחיתות, שביעת-רצון מהכלכלה הישראלית הפורחת בשעה שהעולם כולו שקוע עדיין במשבר כלכלי. אף לא מילה אחת על שלום. אף לא מילה אחת על הכיבוש.

אילו התעקשתי לראיין את בעלי-שיחי לדעתם על כך, הייתי מן הסתם מקבל מכולם את אותה התשובה: השלום זה דבר טוב. אנחנו רוצים שלום. למען השלום כדאי לוותר אפילו על שטחים כבושים, אפילו על מזרח ירושלים, ולעזאזל ההתנחלויות. אבל מה? אין לנו פרטנר. הערבים לא רוצים שלום. לכן לא יהיה שלום - לא מחר, לא בעוד עשר שנים, לא בעוד חמישים שנה. אין מה לעשות. ככה זה.

אילו הייתי מבלה את אותה השעה בסיבוב דומה ברמאללה, הייתי מן הסתם מקבל תשובות לא שונות בהרבה. זיכרונות מרים מהנכבה. התמרמרות על השחיתות בצמרת. אולי אפילו קצת שביעות-רצון על שיפור המצב הכלכלי בגדה. וחוסר-אמונה מוחלטת לגבי סיכויי השלום. בוודאי היו אומרים: ''הישראלים לא רוצים שלום. אין מה לעשות. ככה זה.''

אם ברק אובמה ועוזריו מתכוונים לגשת ברצינות למלאכת השלום, כפי שזה נראה עכשיו, זהו הדבר העיקרי שעליהם לקחת בחשבון: לפני פיתרון הבעיות הקשות הכרוכות בעשיית השלום, צריך להתגבר על אי-האמונה העמוק בקרב שני הצדדים. כל אחד מהם משוכנע לגמרי שהצד השני אינו רוצה, ואף יביא תריסר הוכחות לכך בשטח.

אי-האמון הזה נובע ממאה ועשרים שנות הסכסוך, שרשרת אינסופית של מעשי-אלימות, מלחמות ומשברים, שבהם מאשים כל צד את הצד שמנגד. הפלסטינים רואים את הישראלים כשודדים תאבי-כיבוש, הישראלים רואים את הערבים כאוכלי-אדם עם סכינים בין השיניים.

אי-האמון הזה הוא גם נוח מאוד. כשאין סיכוי, אין צורך לעשות שום דבר. אין צורך לקום, לפעול, להפגין, לשנות. הרי ממילא אין מה לעשות. ככה זה.

לפני כמה ימים פירסמו שני אישים אמריקאיים גילוי-דעת חשוב.

זביגנייב בז'ז'ינסקי היה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ג'ימי קארטר. הוא נחשב לנץ, אך בראש וראשונה לאיש מציאותי. הוא מילא תפקיד חשוב בקירוב סין לארצות-הברית, חימש את המוג'הדין באפגניסטן שלחמו בכיבוש הסובייטי, והיה אחד המארחים בוועידת קמפ-דייוייד, שהניחה את היסוד לשלום הישראלי-מצרי. שם שיחק שח-מט עם מנחם בגין. (אינני יודע עם דיברו ביניהם פולנית.) לפני כמה שנים קרא לנשיא בוש לשנות את המדיניות האמריקאית כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובין השאר את היחס השלילי לחמאס.

סטיוון סולארז היה חבר בית-הנבחרים האמריקאי. הוא יהודי יליד ניו-יורק, התמחה בעינייני חוץ, מילא תפקיד ביחסי ארצות-הברית עם קוריאה הצפונית והפיליפינים. לפני הרבה שנים שוחחתי איתו והתרשמתי ממעורבותו הרגשית בשלום הישראלי-פלסטיני.

כששני אישים כאלה מחברים ביחד גילוי דעת, מובטחת לו תשומת-לב בצמרת האמריקאית. אבל תוכן הדברים מרתק לא פחות מזהות מחבריו.

השניים הניחו על השולחן תוכנית מעשית ומפורטת, המורכבת מהמהלכים הבאים:

- הנשיא ברק אובמה יבוא לירושלים ויפנה אל הציבור הישראלי מעל דוכן הכנסת.

- הוא יחזור על אותו המהלך ברמאללה ויפנה במישרין אל העם הפלסטיני.

- הוא ינאם בירושלים העתיקה ויפנה אל כל עמי המרחב.

בפני כולם יפרט אובמה תוכנית-שלום אמריקאית.

אני חושב שזהו רעיון מצוין (לא רק מפני שאנוור סאדאת ביצע את המהלך הראשון בהצלחה לא-מבוטלת, ולא רק מפני שגם אני הצעתי לפני כמה חודשים שאובמה יישא דברים מעל דוכן הכנסת.) היא סבירה, מעשית וניתנת להגשמה.

במשך שנים רבות האמנתי שאין תחליף לדו-שיח ישיר, פנים אל פנים, בלי צד שלישי. השלום הוא מסגרת-חיים לשני עמי הארץ, ועצם עשייתו המשותפת תתרום תרומה גדולה להתפייסות ביניהם. יתר על כן, כשיש צד שלישי, כל צד פונה אליו במקום לפנות אל יריבו, ואף מקצין את עמדתו, כדי שיהיה לו על מה להתפשר.

הניסיון של אוסלו הוכיח שזה היה נכון. ההסכם נעשה מאחורי גבם של האמריקאים ושל כל העולם, בהידברות ישירה וללא מתווכים. הנורווגים מילאו רק תפקיד של מארחים דיסקרטיים. ההיסטוריה זימנה יחד שני מנהיגים אמיצים – יאסר ערפאת ויצחק רבין – שהיו מסוגלים להמשיך ולהביא שלום של ממש.

אבל זה לא צלח. במצב של אי-שוויון עצום בין הצדדים, חזקה על הכובש שישליט את רצונו. רבין נרצח, ערפאת מת בנסיבות שאינן מותירות כמעט ספק שגם הוא נרצח. הניסיון הגדול קרס והותיר אחריו מצב גרוע מהמצב שלפניו. במצב זה אין ספק שדרושה התערבות חזקה של צד שלישי – קרי: ארצות-הברית.

מדברים על ''שלום כפוי'', אבל זה לא המושג הנכון. אי-אפשר לכפות שלום על עמים שאינם רוצים בו. במקרה הטוב ביותר זה יביא לחתימה על נייר, שאין לה סיכוי להתממש.

התפקיד של ארצות-הברית אינו ''לכפות'', אלא ''לשכנע'' – ואני משתמש במלים בלי שמץ של ציניות.

לשכנע פירושו: להביא את דעת הקהל בישראל ובפלסטין לידי ההכרה שהשלום אפשרי, שגם הצד השני זקוק לו, שיש מי שידאג שתנאים יבוצעו הלכה למעשה, שיש מי שיערוב לביטחונו בטווח הקרוב והרחוק, ובעיקר: שזה כדאי.

בישראל צריך אובמה להתחשב בפחדים האמיתיים של עם למוד-שואה, לטעת בו מחדש את התקווה והאמונה שיש לו מקום במשפחת עמי המזרח התיכון, לשכנע אותו שארצות-הברית לא תנטוש את ישראל בכל מקרה שלא יבוא, אך גם להזהיר אותו מפני הסכנות החמורות האורבות לישראל אם לא תגשים את פיתרון שתי-המדינות.

בפלסטין צריך אובמה להתחשב בפחדים של עם למוד-נכבה ולמוד-כיבוש, להבטיח לו את הגשמת שאיפתו לעצמאות תוך שנתיים, לתת לו ערבות-ברזל שארצות-הברית לא תאפשר טיהור אתני, אך גם להעמיד אותו על הסכנה הקיומית המאיימת עליו אם לא תקום מדינתו לצד מדינת-ישראל. לשם כך על ארצות-הברית להסיר גם את הווטו שהטילה על התפייסות פת''ח-חמאס.

לשני העמים צריך אובמה להגיש תוכנית הוגנת, מאוזנת ומציאותית, מפורטת לפרטי-פרטיה ובעלת לוח-זמנים סביר אך נוקשה, תוכנית שתאפשר לכל צד להרגיש שהוא ניצח.

אובמה הוא איש רב-כישרונות, אך מעל לכול הוא מצטיין בכושר-שיכנוע. הוא יודע להגיע אל הרגשות העמוקים והטובים של בני-אדם ושל ציבורים. הלוואי שישתמש בכישרון זה למען שני העמים למודי-הסבל בארץ הזאת.

במלאת 62 שנים ליום שבו הקמנו את מדינת-ישראל, אינני יכול לאחל לנו מתנה יפה יותר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבנרי לבטח אינו יודע עברית . גרמנית הוא דווקא יודע .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 8:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ייתכן שאבנרי אינו קורא את התגובות כאן למאמריו השבועיים .
לדעתי , ייתכן אך לא סביר .
בשבוע שעבר הייתי בכנס ''מפעילות למען שלום להסכם שלום'' . המרצה היה השופט אליקים רובינשטיין והנושא היה חיים מרגליות קלווריסקי .
חילקתי שם מינשר בנושא מאזן האוכלוסיה השלילי של העם היהודי . נושא שלדעתי חשוב יותר מכל נושא אחר בקירבנו .
התגובות שם כמו אצל אבנרי היו - אפס !

אינני משלה את עצמי . העמדה שלי נראית מוזרה למרבית האנשים . למרות זאת אין ספק

----------------------------------------------------------------------
גורל המשך קיומו של העם היהודי תלוי במאזן הילודה שלו .
----------------------------------------------------------------------

עלי להודות כי דוד סיון בעיקר אך כמה אחרים גם כן התמודדו עם הטיעון שהצבתי . הסכמה לדעתי לא קיבלתי .
אבנרי אינו שייך למי שהגיבו .

עדין אנחנו זוכים כאן למנת התעמולה למען השלום מצד אבנרי . תעמולה שיקרית כמו ציפוי שוקולד לגלולת ארסן .
_new_ הוספת תגובה



עירן לבטח אינו יודע עברית . גרמנית אולי? אז מה?.
ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 10:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם המסע שלך למען טרנספר הוא תעמולה שיקרית כמו ציפוי שוקולד לגלולת ארסן.
ההבדל בינך לבין אבנרי הוא שלאבנרי יש מסכים אחד או שנים ,לך גם את זה אין.
האם הופתעת מהתגובה על המינשר שלך?
האם זה השפיע עליך?
_new_ הוספת תגובה



עירן לבטח אינו יודע עברית . גרמנית אולי? אז מה?.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 19/04/2010 שעה 17:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טעית , ידידי .
אני הסברתי מדוע אני בעד טרנספר ובמה הוא טוב יותר משלום .
אבנרי מעולם לא הראה ששלום עדיף על טרנספר .

ענין שיעורי התמיכה כלל לא קובע אמת או שקר . זה רק משקף תמיכה מדינית , בין אם נכונה ובין אם שגויה .
_new_ הוספת תגובה



עירן לבטח אינו יודע עברית . גרמנית אולי? אז מה?.
ע.צופיה (יום שני, 19/04/2010 שעה 22:55)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הסברת, מסביר ומסביר ו7מסביר ולא משכנע אף אחד.
אבנרי הוכיח לאי אלו אנשים שהשלום עדיף.
תשאל את ליברמן.
נכון, שיעורי התמיכה לא קובעים. אך אף תומך אומר דרשני!
_new_ הוספת תגובה



עירן לבטח אינו יודע עברית . גרמנית אולי? אז מה?.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 20/04/2010 שעה 7:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - אינך יודע את שיעורי התמיכה .
2 - לכל תעמולה יש תוצאות התלויות בהיקפה . אבנרי פועל 62 שנה למען הפלסטינים ובהיקף של מעל 1000 גיליונות של שבועון בן עשרות עמודים . הוא גם תפש טרמפ על פורנוגרפיה , על רכילות של צפון תל-אביב , על שינאה לדתיים , ועל גילוי שחיתות שהודלפו לו .
3 - למסקנות שלי הגעתי אחרי הרבה שנים ובהדרגה . התובנה של רעיון הילודה וממנו לטרנספר הוא רק ''תינוק'' בן כעשר שנים .

כל אלה הם הגורמים להבדלים בתמיכה .

4 - ליברמן ואבנרי תומכים בפתרונות מדיניים שונים תחת המילה ''שלום'' . גם אחמדיניג'ד ואסד בעד ''שלום'' ואפילו הנייה או מאשעל . . . ח ח ח ח ח חח ח
_new_ הוספת תגובה



עירן לבטח אינו יודע עברית . גרמנית אולי? אז מה?.
ע.צופיה (יום שלישי, 20/04/2010 שעה 7:27)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב, בן עשר זה כיתה ה'. עכשיו אני מתחיל להבין.
עצם התמיכה בהסדר מדיני ולא בפתרון אחר זה שלב חשוב במערכת יחסים מדינית.
מכאן החשיבות העצומה של הסכמי אוסלו.
_new_ הוספת תגובה



מצביע מרץ לשעבר
עפר ק (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 8:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל זמן שלא ניסינו אפשר היה להאמין שהערבים רוצים מדינה
, שטחים וכדומה. כלומר הם מוכנים להכיר בישראל.
יום הסכמי אוסלו היה חג בעיני. חשבתי שסוף סוף נראה שלום.
הוכח שאין עם מי לדבר.
הוכח שת''א ועזה הם אותו דבר בעיניהם.
לגבי אובמה ממה שניתן לראות בשנה הראשונה לכהונתו
שמדובר בנשיא הגרוע ביותר שהיה אי פעם לארה''ב.
חוץ מדיבורים נאיבים הוא לא עשה ולא יעשה מאומה.
כל מדינות ערב המתונות חיות בחשש ופוזלות לאיראן.
ערפאת ואבו מאזן קיבלו הצעות מפליגות ודחו אותן.
רבין לקח הימור ושילם בחייו
ערפאת לא תכנן להגיע לשלום אלא נהג כפי שהוא נהג כל השנים, להבטיח ולא לקיים.
ראה גם ירדן , לפני ספטמבר השחור.
צריך לבדוק את המציאות ולהתאים את הדעות למציאות

נראה לי שיש אנשים , לא הרבה שאצלהם זה הפוך.
מתאימים את המציאות לדעות.
_new_ הוספת תגובה



מה שייך רבין לסיפור?
עמיש (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 12:09)
בתשובה לעפר ק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיטב זכרוני מי שרצח אותו היה יהודי ישראלי, איש ימין חובש כיפה.
_new_ הוספת תגובה



מה שייך רבין לסיפור?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 16:59)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק . רבין לא שייך .
הוא לא עשה עיסקה עם עראפת ולא קיבל פרס נובל מהמטומטמים בצפון .
ואיש ימין חובש כיפה רצח אותו כי עראפת לא הביא עשרות אלפי אנשים עם עשרות אלפי קלצניקובים .
רבין נרצח סתם כי לא פעל להחליש את ישראל .

ככה זה בהיסטוריה האכזרית . מה שנישאר זה אמת בלבד .
_new_ הוספת תגובה



62 שנים למדינת-ישראל
סוריא סהרה (יום ראשון, 18/04/2010 שעה 19:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי צריך לשמור עליה בכל משמר כי אין לנו ארץ אחרת !
_new_ הוספת תגובה



מאמר לא מפוקס
(יום ראשון, 18/04/2010 שעה 23:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבל, עוד שבוע לחכות למאמר של אבנרי.
_new_ הוספת תגובה



(יום שני, 19/04/2010 שעה 4:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין לראות שעפר ק. ואריה עירן
תופשים את רצח רבין כאירוע הסטורי
לגיטימי או לפחות בלתי נמנע על רקע
הנסיבות - הנסיבות של הסכם אוסלו.

יש בכך מעשה מביש
של האשמת הקורבן - רבין - על הירצחו.

רבין לא הביא על עצמו את הירצחו.
אין כל לגיטימיות ברצח פוליטי מסוג זה.
והרוצח ומי שהסיתו אותו לרצח ותומכים
בו גם עכשיו, פושעים הם מהסוג הגרוע
ביותר.
_new_ הוספת תגובה



חוסר ההגיון עובד אצלך שעות נוספות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 19/04/2010 שעה 8:47)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעטים ונדירים המקרים שבהם התנהגות הנרצח אינה הסיבה להירצחו .
מסעות רצח מהסוג שמופיע בארה''ב אחת לכמה זמן הם דוגמא כזו ואפילו זה לא ממש דוגמא מובהקת .

אבל הרציחות שביצעו פלסטינים באזרחים ישראלים הם דוגמא כזו .
בחיפה היו 4 מקרים שבהם נרצחו אנשים שלא עשו כל רע לרוצחיהם .
הרצח באוטובוס ברחוב יד לבנים .
הרצח באוטובוס קו 37
הרצח במסעדת מצה , בה נרצח ידידי דב צ'רנוברודה , שמאלן ואיש מחנה השלום , אדם פרו-פלסטיני מובהק .
הרצח במסעדת מקסים .

יצחק רבין אשם ברציחתו .
הוא חתם על הסכם אוסלו , הביא את עראפת ואנשיו עם אלפי רובים לשטחים , תידלק את הטרור הערבי וכמעט מסר את רמת הגולחן לסורים .
כן . יצחק רבין אשם ברציחתו .
_new_ הוספת תגובה



מי שהסיתו הם כמה אנשי שמאל
(יום שני, 19/04/2010 שעה 10:25)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרובוקאטורים
בתוך הש''ב
_new_ הוספת תגובה



אני לא האשמתי את רבין ברצח שלו
עפר ק (יום שלישי, 20/04/2010 שעה 8:16)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצח רבין היח מעשה שפל של רוצח נתעב שאני מקווה שירקב עד יומו האחרון הכלא. רבין אומנם טעה אך פעל מאהבת המדינה ולא רצה לגרום רע. צריך היה לנסות דרך אחרת שלצערינו הוכחה כשגויה. עראפת לא רצה שלום אלא רצה דריסת רגל, כמו שהוא עשה בירדן לפני 40 שנים.
_new_ הוספת תגובה



אני לא האשמתי את רבין ברצח שלו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 6:29)
בתשובה לעפר ק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במדינת ישראל אין עונש מוות .
רוצחים נדונים למאסר עולם , פרט למקרים שבהם משנים את הסעיף להריגה במקום רצח .
אלה שנדונים למאסר עולם , יש לגביהם נוהג נפוץ של קציבת עונשם ואחר כך חנינה . בדרך כלל אחרי 25 או 30 שנה הם משתחררים .
ענישת רוצחים אינה תלויה במהות הקורבן אלא במעשי הרוצח .
_new_ הוספת תגובה



הנה עוד קצת חומר, יוסלה,שיעזור
(יום ראשון, 25/04/2010 שעה 12:43)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לך לראות את ארץ ישראל
בעינים פקוחות
_new_ הוספת תגובה



[•]
(יום שני, 19/04/2010 שעה 11:09) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן מתקשה להגיע לשיאים חדשים
של נבזות, והוא כותב,

''יצחק רבין אשם ברציחתו .
הוא חתם על הסכם אוסלו...''

ודברים אלה מוכיחים את הקשר ההדוק
הקיים בישראל, והיה קיים בישראל גם
לפני רצח רבין, בין הרטוריקה של ההסתה
נגד מחנה השלום הישראלי לבין הפשעים
הפוליטיים והפליליים שקיצונים ממחנה
הימין הלאומני מבצעים.

האקלים הפוליטי בישראל דומה לחיים בשלולית עכורה
שקרני השמש המועטות שעדיין חודרות לתוכה רק
עוזרות לבצילוס ולקוליפורם להתפתח ביתר שאת.

מאמר המערכת ב'הארץ' היום, מקונן על התופעה
הזאת של רקבון, עמידה במקום, ותחושת אין המוצא
הנלווית למצב זה:

''למרבה הצער, יום העצמאות ה-‏62 מוצא את מדינת ישראל במעין לימבו מדיני, ביטחוני ומוראלי, שאינו מהווה עילה למסיבה: מבודדת מדינית בעולם, נתונה בקונפליקט עם המעצמה שחסותה וידידותה חיוניים לעצם קיומה, נטולת כל תוכנית ומתווה מדיני מלבד האחיזה בשטחים, מפוחדת מפני כל תזוזה, מתפלשת בתחושת איום קיומי, שרק הוחרפה עם השנים, מלקטת כל גילוי של אנטישמיות ממשית או מדומיינת כעילה להמשך האפתיה והפסיביות. מבחינות רבות, נראה כאילו ישראל איבדה את הדינמיקה והתקוות של עשוריה הראשונים, וחזרה ושקעה לתוך מנטליות הגטו והעיירה שבה מרדו אבותיה ומקימיה.''
בימים האחרונים כתבתי על מנטליות הגטו המאפיינת
את התנהגות הציבור הישראלי-יהודי בשנים האחרונות.
העובדה שדברי הסתה מסוג הדברים שאריה עירן מפרסם
בפורום מדי יום נחשבים ללגיטימיים בחברה הישראלית
-ההאשמות המתמידות את השמאל בבגידה במדינה - היא
תעודת עניות לחברה שלנו [•]... וההצהרה שיצחק
רבין אשם כביכול במותו, היא הגירסה החדשה של הסתה זו,
כי אין בה רק את המרכיב של הקריאה לרצח בכל מקרה דומה
ונתינת הלגיטימיות לרצח מסוג זה, אלא משחזרת היא את
הרצח הפוליטי הזה כאיום נגד מחנה השלום בישראל.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



עיתון הארץ הוא רק ניר מלוכלך בדיו .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 19/04/2010 שעה 17:21)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התוכן הכתוב בו הוא דעת הכותבים .
אלה הם אנשים השייכים בדיוק לחבורה שאינה מגיבה לטיעון מסודר .
אתה יכול להיות בטוח שדיעותי המנומקות לא ייזכו לעולם להיות מודפסות שם .
לו היו מסמרים בידם היו צולבים אותי . . .

ואם נזכרים ברבין הרי הפובליצסטים של הארץ הם פרופלורים שיכולים להחליק לי מהגב . . .

אבל התנחמתי היום והלוואי שלא .
_new_ הוספת תגובה



[•] מוישה ונטילטור
(יום שני, 19/04/2010 שעה 22:35)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כתבת,

''יצחק רבין אשם ברציחתו .
הוא חתם על הסכם אוסלו...''

משפט המבטא בתמציתיות
את כל ה'שיטה' שלך.

אצלך האשמה למעשה,
אלים ככל שיהיה,
מוטלת תמיד על הקורבן,

בין אם מדובר ביצחק רבין
ראש ממשלה בישראל שנרצח
על ידי פנאט יהודי לאומני
שהוסת בידי שליחי ציבור,

ובין אם מדובר בנמענים של
דברי בלע והשמצה שכתבת
בפורום הזה.

ענבל בר-און הרי אשמה בכך
שתקפת אותה ללא כל פרובוקציה
רק בגלל שנדמה היה לך שאביה
הוא השר בר-און. וגם לאחר שהתבררה
טעותך, במקום להתנצל בפניה, טרחת
להסביר לה שזו בכל מקרה אשמתה
שתקפת אותה - הרי לא יעלה על הדעת
שהטעות בזיהוי היא בתחום אחריותך,
היא זאת שנושאת את השם המבלבל.

וכלה ביצחק רבין.
אם היה לו שכל, לא היה מסכים לחתום
על הסכם אוסלו. ברררר...

אינך קולט כלל, שהאשמת הקורבן בכל המקרים
האלה, כולל במקרים בהם תקפת בעצמך
אישים ואנשים, פועלת לפי אותה המתכונת
החוזרת בטיעונים של אנטישמים ידועים:
הם תוקפים יהודים, אך טוענים שזו אשמתם
של היהודים.

האופן שבו אריה עירן הצליח להפנים את
המודלים של שונאי ישראל - וחלק חשוב מזה
הוא המבנה של האשמת הקורבן, די מפתיע.
לעירן מודעות גדולה לנושא השואה, אך אופני
הפעולה שלו, וסגנון הטיעון שלו, מהווים חיקוי
מושלם של הפרוצדורות הנאציות.

הבעיה כמובן היא שחלק גדול של הציבור בישראל
פועל לפי דפוסים אלה מבלי לראות כלל את המקבילות
ההסטוריות לדפוסים אלה - המשטר הנאצי.

ההצהרה שיצחק רבין הוא האשם בהירצחו,
עוברת על הגבול של כתיבה [•]...
זו לא רק הסתה ברורה נגד כל מי שמזדהה עם
הסכמי השלום או עם מדיניותו של יצחק רבין,
זו קריאה ברורה לפעולה אלימה נגד אזרחים
ישראליים.

ואריה עירן, שכתב את הדברים,
מסרב לקחת אחריות על דבריו.
כתחליף, הוא מציע לנו אוסף גידופים
קצת עילגים בסגנון מוישה ונטילטור.
_new_ הוספת תגובה



אבנרי כתב את הספר ''צלב הקרס''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 20/04/2010 שעה 7:29)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באחת ההזדמנויות הראתי לאבנרי איך מעשיו והתנהגותו תואמים את מה שהוא כתב באותו ספר על הנאצים . הגברת בלה שרון ''נשכבה על הגדר'' אז למענו .

ולכן תיקון קטן הוא האמת -
''האופן שבו אורי אבנרי הצליח להפנים את
המודלים של שונאי ישראל - וחלק חשוב מזה
הוא המבנה של האשמת הקורבן, די מפתיע.
לאבנרי מודעות גדולה לנושא השואה, אך אופני
הפעולה שלו, וסגנון הטיעון שלו, מהווים חיקוי
מושלם של הפרוצדורות הנאציות.''

ולידיעתך , רוב הקורבנות לאלימות עושים מעשים שהופכים אותם לקורבנות .
היוצאים מכלל זה הם קורבנות טרור . למשל 1500 אזרחים ללא נשק שפלסטינים רצחו . . .

אבל יצחק רבין במעשיו הביא לכך שרבים רצו לרצוח אותו . משה שיגאל עמיר הצליח בו .
ומאחר שאני מכיר מעט את קהל הקוראים אוסיף כאן שהקורבנות של ברוך גולדשטיין לא עשו מעשים שהובילו לרציחתם , ככל שידוע לי .
_new_ הוספת תגובה



וכאן טמון הכלב
(יום שלישי, 20/04/2010 שעה 9:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן טוען,

''רוב הקורבנות לאלימות עושים מעשים שהופכים אותם לקורבנות .''

מהמשפט המעוות הזה
אני ושאר הקוראים יכולים
להסיק את הפרשנות המוזרה
ההסטורית והאישית שאריה עירן
נותן למה שקרה בשואה:

(1) היות ולפי עירן הקורבן הביא במעשיו
לתקיפתו, הרי שהיהודים היו אשמים
בכך שהגרמנים הנאצים החליטו להשמידם
ואף פעלו לכך במרץ רב.

(2) היות והניצולים ובניהם (הדור השני לשואה)
פירשו, לפי עירן, את השואה כאירוע שהתנהגותם
כקורבן הביאה לו, הרי נותרו הם רדופי אשמה
נוראה וכך גידלו את ילדיהם בישראל.

(3) אפשר גם להסביר בכך וגם להוסיף לכך
את 'סינדרום הניצול' שהוא תופעה ידועה.

(4) הדור השני לניצולי השואה גדלו בתחושה
שהתנהגותך היא המביאה עליך מעשי תוקפנות
ושמד מסוג השמד שעבר על בני משפחותיהם.
ולכן, כדי להתחמק מגורל אכזר מסוג זה, החלו
לנהוג באופנים אשר לפי תפישתם לא היו מזוהים
עם מעמדו של הקורבן היהודי שהכירו.

(5) באופן פרדוקסלי, במקום להביא את בני הדור
השני למקום יותר טוב נפשית וחברתית (ופוליטית),
מוצאים הם את עצמם כיום בעמדה שהכי רחוקה
ממה שמזוהה אצלם עם המאפיינים של עמדת הקורבן:
והרי היא עמדתו של הצורר, הקלגס, המגרש והמשמיד
עמים - תחילה בהבל פה, במיטב המסורת של הנציונל
סוציאליסטים הארורים, ועם הזמן, באופן מעשי, החל בטרור
מדיני ממוסד כדוגמת משטר הגניבות והרצח הישראלי בשטחים,
וכלה בטיהור אתני ובהשמדת חלקי אוכלוסיה שכלל אינם
מזוהים כלוחמים כדוגמת ההפגזות המסיביות של צה''ל על
רפיח, ג'בליה, דיר אל בלאח חאן יונס ועזה.

אך אריה עירן אינו עקבי במסקנותיו
(מה חדש) והוא מנסה לטעון ש-
''רוב הקורבנות לאלימות
עושים מעשים שהופכים אותם לקורבנות . היוצאים מכלל
זה הם קורבנות טרור .''

עירן אינו יכול להסביר כמובן
מה הופך 'קורבן' כיצחק רבין לאשם בהירצחו,
בעוד ש''קורבנות טרור' אינם אשמים בהירצחם.

הנסיון להבדיל בין שני סוגים של 'קורבנות' כאן
מתבסס אצל עירן על הרושם השגוי שיצחק רבין
עשה מעשה שמביא לעונש מוות, בשעה שקורבנות
הטרור השונים חפים מכל מעשה שכזה.

האמת היא שכל אזרח הממלא את תפקידו הציבורי
והחברתי כמיטב יכולתו אמור להיות חף מ'אשמה' מסוג
זה או מהפיכתו לקורבן.

אך הניסוחים האלה של עירן מראים לנו שעבורו
המעשה הפוליטי או האישי הנכון, המעשה שיש
לעשותו בשם הצדק החברתי או השלום, הוא מעשה
ההופך אותך כמעט באופן אוטומטי לקורבן.

הבעיה היא עדיין הבעיה הפרטית של אריה עירן,
אך כאשר הוא מבסס על תפיסה מעוותת זו את משנתו
המדינית והחברתית (שלא לדבר על נסיונותיו לעצב
תיאוריה מסוג זה או אחר) הרי שיש מקום וענין בניתוח
הדברים שהוא מעלה על הכתב כדי לנסות להבין את
החילחול המדאיג הזה של תפיסה שמאפייניה
הם גזעניים-פשיסטיים לתודעת הציבור הישראלי-יהודי.
_new_ הוספת תגובה



וכאן טמון הכלב
(יום שלישי, 20/04/2010 שעה 10:14)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ויש אנשים שהופכים לפלסתינים
כי אני לא חושב שנולדת כזה
כמו שאומרים פה
וחשוב לי להיות צודק
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 20/04/2010 שעה 10:32)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שיש חשיבות בהבנת האנטומיה
של הכלב. כי אם אתה חושב שראשו של
הכלב הוא זנבו, אז תטעה תמיד בנסיונותיך
להבחין מהיכן הכלב משתין. גם עם דגים
זה עובד ככה.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 20/04/2010 שעה 11:19)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלב אינו זאב
הכלבים מריחים אחד לשני
בתחת
זה המקום שבו נמצא ראשם
מתחת לזנב
_new_ הוספת תגובה



כנראה שגם בכלבים אינך מבין .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 6:40)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאתה מתגרה בכלב באופנים מוכרים , סביר שהכלב יתקוף ויינשך אותך .
זה בדיוק מה שקרה לרבין . כך שרבין הנרצח לא היה אשם ברציחתו , הוא רק נהג באופן שהביא עליו את הרצח .
קורבנות הטרור לעומת זאת לא היו בכלל בטריטוריה של הכלבים !
אבל הכלבים התאמצו וחצו גדירות וחבלי ארץ כדי לנשוך אנשים תמימים שלא התגרו בכלבים כלל . את אלה רצחו הכלבים .
_new_ הוספת תגובה



[•] כנראה שגם בכלבים אינך מבין .
(יום רביעי, 21/04/2010 שעה 8:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מנסה להסביר דברים פשוטים
לאדם [•]...
הוא לעולם לא ירצה להבין
כמו שנגר ארונות מתים מתפלל שתהיה לו
פרנסה טובה כל שנה
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 21/04/2010 שעה 8:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן כתב,

''יצחק רבין אשם ברציחתו .
הוא חתם על הסכם אוסלו ,''

ועכשיו לאחר שהתבררה לו
הטעות שעשה הוא ממהר
וכותב (עם הזנב בין הרגליים):

''רבין הנרצח לא היה אשם ברציחתו ,
הוא רק נהג באופן שהביא עליו את הרצח .''

אריה עירן מנסה להסביר את
המעין-הכחשה של דבריו הקודמים
בכך שקורבנות טרור אינם אשמים ברציחתם
בעוד שיצחק רבין כן אשם.

ובכן, אריה, גם כאן אתה טועה כמובן,
היות ובשני המקרים הקורבנות הם קורבנות
של מעשה רצח פוליטי מובהק:
הטרוריסט רוצח אזרחים לפי שיוכם הפוליטי-מדיני-לאומי,
ויגאל עמיר רצח את יצחק רבין מסיבה פוליטית מדינית מובהקת.
בשני המקרים הרצח יוצר טרור אזרחי-פוליטי היות והוא משדר
לכל האזרחים שמי משתייך למחנה או למדינה המסוימים
דינו מוות שרירותי. זה מה שנקרא טרור. ויגאל עמיר למרות
שרצח 'רק' אדם אחד, הוא טרוריסט בשל המסר הברור שמדינאים
אחרים ראוי שיחשבו פעמיים לפני שיתחייבו להסכם שלום דומה.

אך אין זו הפעם הראשונה שאריה עירן
מאבד שליטה על המלים שהוא פולט:

לפני מספר ימים טען אריה עירן בלהט
שביצהר לא מתגוררים פושעים:

''ביצהר לא גרים פושעים .
הפושעים גרים בצפון תל אביב , כפר שמריהו וכדומה .''

וכמובן לא לקח הרבה זמן למצוא
אסמכתות לשקריות ההצהרה הזאת
של עירן:
[telavivsanur@gmail.com (יום שני, 05/04/2010)]

אריה עירן טוען ש''ביצהר לא גרים פושעים''.
ובכן המציאות, כפי שיודעים כוחות הביטחון
באיזור יצהר שונה:

''מאז תחילת שנת 2008 הגיעו לבצלם דיווחים רבים על מקרים של אלימות מתנחלים בסביבות ההתנחלות יצהר. בתקופה זו תיעד בצלם חמישה מקרים בהם נזקקו פלסטינים לטיפול רפואי בבתי חולים לאחר שיודו עליהם אבנים בעת שנסעו במכוניותיהם בכביש הראשי בסמוך להתנחלות יצהר. נפגעים אלה סבלו מפגיעות בראש ובפנים. אירוע זה הוא הראשון מבין מקרים אלה לגביו הודיעה המשטרה על מעצר של חשוד במעשה.''
''באחד ממעשי התקיפה, שבוצע ב-‏1 באוגוסט, נפצעו אישה בחודש השישי להריונה ושתי בנותיה מאבן גדולה שנזרקה על השמשה הקדמית של מכוניתן שעה שחלפו בנסיעה על-פני ההתנחלות יצהר. על-פי עדות שגבה בצלם, התוקף היה אחד משלושה אנשים שעמדו בסמוך למכונית חונה, עם לוחית זיהוי ישראלית. האם, פלסטין מעאלי, סובלת מדימום תוך גולגולתי, והבת, הדיל, בת שש וחצי, נחבלה בעינה, סובלת משבר בגולגולת מצבן של השתיים מוגדר בינוני והן מאושפזות בבתי חולים בתוך ישראל. בת נוספת מהמשפחה, בת שנתיים, שנפגעה באורח קל משברי זכוכית, טופלה בבית חולים בשכם ושוחררה לביתה.''

ועל הוכחה ברורה זו שביצהר
אכן מתגוררים פושעים ענה
אריה עירן בסגנון המוזר והגדפני האופייני:
[המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 05/04/2010)]

''המעשה שהבאת אינו פשע . הוא הגנה עצמית .
אם תחפש תמצא עשרות אלפים מיקרים של יידוי אבנים בידים פלסטיניות .
וכפי שכתבתי הצפונבונים הם הפושעים . זה כולל את [•]..., בצלם , שלום עכשיו , נשים בשחור ונשים בלי חור וכמובן אותך .''

אך המציאות טופחת על פני אריה
עירן שוב ושוב. ואת פרץ העובדות מהשטח
קשה להסתיר מתחת לטופה.
הנה היום התברר שיש ביצהר יותר
פושעים מאשר חשבנו תחילה. עכשיו
הם הפנו את אלימותם נגד חיילי צה''ל.
הנה קטע קצר מהכתבה ב'הארץ' היום:

''קצין בכיר בצה''ל: תוקפי החיילים ביצהר - ''חלאות''.
במערכת הביטחון נערכים לגל מעצרים נרחב בהתנחלות בשומרון, בעקבות העימותים האלימים אמש. המתנחלים: האירוע מצער, אך החיילים פעלו שלא כשורה.... כוחות הביטחון נערכים למבצע מעצרים גדול בהתנחלות יצהר שבשומרון, לאחר שאתמול אחרי הצהריים אירעו ביישוב עימותים קשים בין התושבים לבין חיילי צה''ל, שהסתיימו בפציעתם של שני חיילים ובמעצר של תושב אחד. לטענת הצבא, החיילים נפגעו מיידוי אבנים ונורת צבע.''
ולכן ברור שאריה עירן האשים את רבין
ברציחתו שלו, ניסה להכחיש שאכן
האשים את יצחק רבין ברצח, ושיקר
באשר להצהרה המקורית שפירסם
בעניין זה בפורום.

וגם ברור ששיקר אריה עירן כאשר
הצהיר שאין מתגוררים ביצהר פושעים,
ועכשיו מתברר שאכן המקום דומה
יותר לכוורת של פושעים מאשר לישוב
רגיל.

טוען אריה עירן שרבין 'התגרה' ברוצחיו,
ולכן סביר היה שיירצח. וטענה זו רק מעמיקה
את הבור שחופר לעצמו עירן בפורום הזה,
כאשר באופן עקבי מאשים הוא אישי ציבור
באסונות אשר ירדו עליהם, ביחוד האסונות
האישיים. אפשר לסמוך על אריה עירן ש'יחלץ'
ל'עזרתו' של איש ציבור (עדיף אם הוא אשה
כי אז ממש אפשר 'לחגוג' עם ההערות השוביניסטיות)
בצורת השמצות המתחילות במספר הילדים של
הקורבן, וכלה בהיותו אשם כביכול ב'פרובוקציה'
שגרמה לעירן (כמו במקרה ענבל בר-און) לתקוף
אותו, או בהיותו 'אשם' בכך שנרצח (כמו במקרה
של יצחק רבין.

העובדה היא שכל ההשמצות האלה שעירן מפזר
כדרך קבע בפורום תואמות את ההגדרה של לשון הרע.
אך עירן אינו לוקח אחריות על הרטוריקה הבריונית
שלו. ועל צניעות או בושה אין מה לדבר כמובן.

אך בכלבים הוא טוען שהוא מבין.
מי אנחנו שנשבור לו את המילה.
_new_ הוספת תגובה



קומי-קאזה
(יום רביעי, 21/04/2010 שעה 9:26)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חייב להודות שיש אלמנטים קומיים
בכתיבה שלך
אבל היא ארוכה ומייגעת
נסה לצמצם ולהתרכז
כדי שגם אני אוכל לקרוא
להבין אותך - זה כבר לעולם לא יהיה תהליך בעולם הזה
_new_ הוספת תגובה



עוד על תוקפי החיילים
דוד סיון (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 9:47)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ''מתנחלים מהיישוב יצהר שבשומרון התעמתו אתמול אחר הצהריים (ג') עם חיילי צה''ל, הכו את אחד מהם ופצעו אחר קל כשרגמו אותו בבקבוק צבע. דובר צה''ל מסר: 'אלימות והרמת ידיים על חיילים היא חציית גבול בלתי נסבלת'.

האירוע החל כאשר קבוצה של תושבי יצהר צעדה לכיוון הכפר מדמה, שם הם נוהגים לסייר מדי יום עצמאות. המתנחלים נתקלו בכח צה''ל שהציג להם צו שטח צבאי סגור ודרש מהם להתפנות מהמקום'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/096/595.html).

ב. החוצפה הגדולה היא שיש בין היהודים כאלה שמרשים לעצמם לפגוע בחיילי צה''ל. ג. המקרה מאתמול איננו מקרה יחיד אלא חלק מאסטרטגיה הזויה שבמרכזה פגיעה באוכפי החוק.
_new_ הוספת תגובה



זו החוצפה !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 11:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פינוי יהודים מארץ ישראל בכוח הצבא היהודי .
_new_ הוספת תגובה



כמובן שאינך מבין , מבדיל ומבחין , כרגיל אצלך .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 11:20)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכפי שכתבת ''ויגאל עמיר רצח את יצחק רבין מסיבה פוליטית מדינית מובהקת.'' זו אשמתו של רבין . אותה סיבה מדינית פוליטית מובהקת . זו אינה אשמה במובנה הפשוט אלא במובנה המורכב , אבל מה לך ולהבנה ? אפס !
אפילו לעג אינך מבין ! ''רבין הנרצח לא היה אשם ברציחתו ,
הוא רק נהג באופן שהביא עליו את הרצח .''

אבל בשיפלות אתה מומחה . כאשר אתה משווה בין רצח נערות צעירות בכניסה למועדון בילויים לבין ראש ממשלה זקן מנוסה ומפוכח . מצד אחד נערות שלא הספיקו לעשות הרבה בחייהן ומצד שני קשיש רע לב ואטום שהביא את כנופיית הרוצחים עם נישקם ומנהיגם לישראל .

אתה גם מזנה את השפה כשאתה קורא טרור לרצח מנהיג וגם לאזרחים ואזרחיות סתם .
גם אין בזה פלא שהרי גם להריגת נושאי נשק אתה קורא טרור .

ותושבי יצהר אינם פושעים יותר ממי ששולח את חיילי צהל לפנות יהודים מארצם .
אני תוהה מתי תתחיל לשיר כאן ''בילאדי , בילאדי ''
_new_ הוספת תגובה



בדמיונך!
דוד סיון (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 12:13)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי ששלח לפנות יהודים היו שליחיו של עם ישראל
(הממשלה והכנסת), והם עשו זאת בהתאם לחוק. לכן
זה קישקוש לכנותם פושעים.

החוק אוסר על אדם חסר סמכות לפגוע באדם אחר.
מי שבזדון פוגע בחיילי צה''ל עבר על החוק. לכן
הוא פושע, חוצפן ומנוול גדול. אם מי מתושבי
יצהר עשה כדבר הזה ראוי שישפט ויענש בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



בדמיונך!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 12:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי ששלח יהודים לתאי הגזים פעל בהתאם לחוקי אותה מדינה .
מצי שחתם על הסכם מינכן וניפנף בו , פעל לפי חוקי המדינה .
מי שפרץ לחופי פלסטינה עם אלפי יהודים היה פושע לפי חוקי המנדט .
מי שהושיב כושים באחורי האוטובוסים בארה''ב עשה זאת בהתאם לחוק .
מי מששלח מיליוני סובייטים לסיביר עשה זאת בהתאם לחוק .
מי שירה באזרחי פריז המפגינים ב-‏11/7/1789 עשה זאת בהתאם לחוק .
מי שזרק 400 ארגזי תה למי נמל בוסטון היו פושעים .
אוליבר קרומוול היה פושע .
לנין היה פושע .
גלילאו גלילי היה פושע .
סוקרטס היה פושע .
מנחם בגין היה פושע .
רבין עשה הכל לפי החוק .
_new_ הוספת תגובה



בדמיונך כרגיל עולות השוואות נבזיות!
דוד סיון (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 12:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השוואת מעשי ממשלת ישראל והכנסת למעשי הנבזים שבמשטרים
היא בעצמה נבזות. מי שעוסק בכך עוסק בדמגוגיה זולה.
_new_ הוספת תגובה



בדמיונך כרגיל עולות השוואות נבזיות!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 13:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל השוואה היא השוואה . כאשר ההשוואות מתאימות אתה צריך לבלוע אותן .
ונבזות היא מה שעשה שרון להתישבות ברצועת עזה .
ספר לנו , האם תמכת בזה ?
ומאחר והוזכר הפאשיזם בכמה מקומות בימים האחרונים הרי ששלטונו של שרון הכיל הרבה אלמנטים מהגדרת הפשיזם .
_new_ הוספת תגובה



אני מאד שמחתי על חיסול גוש קטיף
עמיש (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 14:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו היתה מלחמה קטנה בין מדינת ישראל לבין מדינת המתנחלים ועוזריהם ומדינת ישראל ניצחה בשתי ידיים קשורות מאחורי הגב.
וכך יהיה גם כשנפנה את השטחים הכבושים בגדה המערבית
_new_ הוספת תגובה



אני מאד שמחתי על חיסול גוש קטיף
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 16:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל יתהולל חוגר כמפתח .
_new_ הוספת תגובה



אני מאד שמחתי על חיסול גוש קטיף
(יום רביעי, 21/04/2010 שעה 16:14)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השטחים האלה אינם כבושים
הם שטחי ארץ ישראל
חשבתי שלמדת היסטוריה
אולי התושבים הערביים חיים תחת כיבוש
אבל הם מאז ומעולם חיו תחת כיבוש
זו לא חדש בשבילם
לא זכור לי שתבעת ממלך ירדן לפנות את השטחים הכבושים
האלה בזמן שלטונו
אז מה חדש אצלך?
_new_ הוספת תגובה



ואם הם שטחי א''י הם לא יכולים להיות כבושים?
עמיש (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 18:16)
בתשובה לspinner013@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ואם הם שטחי א''י הם לא יכולים להיות כבושים?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 21/04/2010 שעה 19:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל שטח אפשר לכבוש .זה מה שעשו הערבים , אחר כך הצלבנים , אחר כך הכורדים , אחר כך המצרים הממלוכים , המונגולים , הטורקים העותמנים , האנגלים וכעת אנחנו .
בעבר הם היו השליטים וכעת אנחנו .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי