פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פראיירים כן מתים הם לא מתחלפים
רועי בלום (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 19:45)


היום עברה בחוק אחת ההצעות הגרועות ביותר שהציעה וועדת טל.

למעשה וועדת טל נתנה לגיטימציה לכך שאדם חרדי סיכויו לחיות גבוהים מסיכויי אדם חילוני או שומר מסורת.

לאחר זמן רב שאני חושב מה לעשות במצב בו יעבור החוק הגעתי למסקנה, בעוד מס' ימים אני ניגש לשרות מילואים בפעם האחרונה, אני אחזיר את התעודה ואסרב לשרת במילואים גם אם כתוצאה מכך אכנס לכלא. אני לא אשיג כמו רבים אישור או פטור רפואי אותו יכול כמעט כל אדם שרוצה להשיגו להשיג.

במדינה בה הפראייר הוא זה הפועל לפי חוק וסיכוייו למות גבוהים מאילו שבחרו שלא לעשות צבא או שרות ציבורי כל שהוא (ולמעשה אפילו 14 יום במשמר האזרחי סירבו) אני לא רואה סיבה מדוע להמשיך להיות כזה.

חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בתור בחורה דתיה ששרתה בצבא החוק הזה הוא פשוט חוצפה
איריס ארנסט (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 19:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשים נקראים לצוי 8 למילואים מסכנים חיים והם משתמטים פשוט חוצפה!!!!!!!!
לא רוצים לשרת בצבא כי לא נראה לכם כשר או צנוע? לכו לשירות לאומי
תתרמו קצת למדינה
אתם פשוט פרזיטים
אנחנו במלחמה והתורה מצוה בזמן כזה להתגייס לצבא
לא חסרים חרדים שהתגייסו
ויש עוד הרבה שרוצים אבל סביר להניח שמפחדים
אתם מגבירים את השינאה כלפיכם

חוצפה איך שלטון במלחמה נכנע לכזה דבר
_new_ הוספת תגובה



עם כל הבנתי , לא זו הדרך
רפי גטניו (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 21:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם מבחינת כל הסיבות האחרות, אתה חושב שצריך לעשות מילואים, עליך להתייצב ולא להפגין, כי ההפגנה שלך היא ללא תועלת. הרבה יותר מועיל יהיה אם כל מי שחושב כמוך ובני משפחותיהם, קרוביהם וחבריהם יזכורו את 51 האצבעות שהונפו אל על, ולא יצביע עבורם בבחירות הבאות.
הפגנות כעס מסיטות את האנרגיה הנדרשת לתיקון מצב לדרך ללא מוצא.

הפתרון למצב המעיק הזה שאתה מציין בהודעתך (מלבד זריקת שכבת השלטון הנוכחית מכל המדרגות באמצעות בחירות) הוא בטול כולל של גיוס החובה, והפיכת החיילות למקצוע לכל דבר עבור כל מי שירצה, תוך תשלום תמורה הולמת או נדרשת לפי מצב השוק . כך מי שישרת ייהנה מפרי שירותו, ואם היצע החיילים יהיה קטן לעומת הביקוש , יעלה שכר המשרתים (אם יהיה מחסור חמור , גם כאן ניתן יהיה להביא עובדים זרים. מי שלא ירצה לשרת מכל סיבה שהיא , יעסוק בעניניו.בצורה זו המשק האזרחי יתחרה עם המערכת הצבאית על כוח האדם בתנאי שוק אמיתיים, ונדע סוף סוף כמה באמת עולה לנו התענוג הזה של אחזקת צבא בסדר גודל כזה כמו שיש לנו.
_new_ הוספת תגובה



אין לי דרך אחרת
רועי בלום (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 22:41)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על לשון המשל של אין לי ארץ אחרת.

הבחירות הן עוד הרבה זמן ונשאלת השאלה למי לא תצביע, אם תבדוק תגלה שכמעט בכל מפלגה למעט אילו שמוגדרות כתומכות או מתנגדות יש לפה ולשם.
העבודה והליכוד בשתיהם יש בעד ונגד. שינוי ידוע בדעותיה, כנ''ל המפלגות הדתיות, למר''ץ כנ''ל.
עם אחד (נו באמת) האיחוד היו לפה ולשם.
זאת אומרת שאין ממש למי להצביע אם אתה רוצה להצביע למפלגה חילונית בעיקרה ושהינה תומכת בדעות שאינן דעות שמאל, או שמאל מרכז.

הפיתרון שאתה מציע הוא רעיון ניפלא רק הסיכוי שהוא יקרה הוא יותר קטן מקלוש.

נשאלת השאלה אם כן מה כן לעשות.
התשובה שלי היא פשוטה לסרב ללכת לצבא. כן לעבור על החוק (ואני לא מציע זאת לאיש אלא מדבר על הרעיון כרעיון - אז אין צורך למחוק את זה) הדרך היחידה שבה דמי יהיה שווה לדם אותו חרדי לאחר גיל 23 (והיות ואני כבר מזמן לא שם) הרי שהדרך היחידה היא לעשות כמוהו או למעשה לבחור בלא לעשות, אני אפילו מוכן להמשיך לעבוד מבלי שיזרקו את העובדים הזרים.

אני מוכן לשמוע כל הצעה אחרת שיש בה משהו, רעיונות או קלפי הם היום שווים לחלק היותר נמוך בגופו של האדם.

אני בוש בכך שבחרתי בקלפי בשרון ועוד יותר בוש בזה שאני יודע שבברק גם כן לא הייתי בוחר, הבושה הגדולה היא שבשביל ללכת לשים פתק לבן זה כבר מאמץ גדול מידי.
_new_ הוספת תגובה



אתה צריך להחליט
רפי גטניו (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:16)
בתשובה לרועי בלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הנושא הזה הוא בדמך, ונראה שכן (תרתי משמע) זרוק את כל השיקולים האחרים של שמאל וימין, ארץ ישראל או מה שלא יהיה ובחר במפלגה ששמה לה לדגל את המלחמה באי השווויון עם החרדים.

מאחר ואתה אומר שלא היית רוצה לבחור בשמאל, או מרכז שמאל אני מניח שמשהו ימני הוא כוס התה שלך. לפיכך אני מניח שחבריך לדעה ישפכו עליך קיתונות של רותחין, כי לשיטתם אתה כמו במסע אלונקות , רוצה לשמוט את המוט כי לא באו להחליף אותך. קח בחשבון כי את האלונקה יישארו 3 לשאת , ואח''כ 2 ולבסוף היא תיפול.

לשיטתי כאיש שמאל , יש לתגובות כמו שלך יתרון מסוים, כי הן אולי תשכנענה את הממשלה שהיא הגיעה לקצה גבול הכח שלה, ואולי תתחיל לחפש פתרונות אחרים לסכסוך שלנו עם הפלשתינאים, שלא ייסתמכו על כח צבאי בלבד.
עם זאת , עדיין תישאר הבעיה של אי קבלת מרות הרוב גם כשהוא לא כל כך נוח.
_new_ הוספת תגובה



פתרון מסויים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:21)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שטוב במפלגת שינוי.
לא היתה לי שום בעיה להצביע לה כימני, ואני מניח שרבים מחברי בשמאל הצביעו לה.

לא התאכזבתי משום צעד של המפלגה הזו עד כה. נו, טוב. היא עדיין לא הביאה לשינוי המיוחל, אך הוכיחה שהיא עומדת על דעתה.
_new_ הוספת תגובה



שינוי
רועי בלום (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:48)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי אבל שינוי אינה מפלגה ימנית ולא ראיתי את תמיכתה בנושאים ימניים, הדבר היחיד בו היא כרגע תומכת הוא בהתנגדות לדתיים לא כל כך משנה על מה.

למרות שגם אני בחרתי בה אני לא רואה את ההשפעה הגדולה שלה לפה או לשם מיום הקמתה ועד היום.
_new_ הוספת תגובה



שינוי
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 1:47)
בתשובה לרועי בלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההשפעה לא תבוא מייד. שינוי עומדת על עקרונותיה ולא תיכנס לממשלה שיושבות בה מפלגות דתיות.

שינוי זיהתה את יחסי דת ומדינה כאבן נגף עיקרית בדרך ליצור מדינה נורמלית, ופועלת בהתאם. כוחה והשפעתה ילכו ויגדלו.
_new_ הוספת תגובה



דמי
רועי בלום (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:45)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית למרות שלא בדקתי את זה אני די בטוח שהנושא הוא בדמי בעיקר כי צבעו בדרך כלל אדום.

שנית, ישנם נושאים רבים המשפיעים על אדם, והיות שאני לא מחזיק דעה אחת בנושא אחד, הרי שעלי למצוא מפלגה אשר מסוגלת לעסוק לפחות בשני נושאים אשר בוערים בדמי. מה לעשות ואין כזו, ועל כן אני לא רואה בזה פיתרון. האבסורד היותר גדול הוא שעד הבחירות יעברו כל כך הרבה מים בירקון שאפילו הדגים שמתו שם אולי יתחילו לחיות מחדש.

אני לא בטוח במה אבחר כיוון שדעותי פונות לשמאל ולימין - כל אחד בנושאים שונים.

אולם אין לי חשש מחברי כיוון שאני לא מנסה להשתייך למגזר זה או אחר. המגזר היחיד שאני מעוניין להשתייך אליו הוא זה שפחות ''נדפק'', והיות וקשה במדינה שלנו למצוא כזה, אם אתה לא מאמין באל הרי שהאלונקה מזמן כבר לא משנה, כי הפצוע כבר מזמן מת.

להזכירך, מדינה אחרת קיבלה באמצעות רוב את היכולת להפוך לדיקטטורה. בדמוקרטיה יש הרבה יותר מאשר שלטון הרוב, מה גם שפה לא מדובר ברוב העם אלא בכך שאפילו ונאמר כי מבחינת חברי הכנסת אז אין אפילו חמישים אחוז מחבריה שבעד החוק: בסביבות 40 אחוז תמכו בו ועוד 30 אחוז התנגדו לו. איפה היו השאר אני לא יודע, פרס לא שמע את הצלצול הגואל???

יש הבדל בין לא נוח לבין זה שאומרים שבגלל שאתה (תכניס כל מה שאתה רוצה) _____ או בגלל שאתה לא (שוב אותו הדבר) ______ אז החובות שלך גדולים מהזכויות של האחר.
_new_ הוספת תגובה



שרון התגלה כאיש קטן ושקרן
בועז אביאני (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 22:14) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא שכחתי איך שרון כראש האופוזיציה תקף בזמנו את רה''מ אהוד ברק על כך שהעלה חוק זה לדיון בכנסת. שווה למצוא הקלטה של דבריו בו תקף את ברק בחריפות כשהוא מניף את דגל השוויון בעומס ובנטל הצבאי.
גם בנושא של הרחבת הממשלה בתקופת ברק (24 שרים) הוא ניגן על כינורות ''הבזבזנות'' של כספי הציבור בעוד הוא הקים ממשלה של 29 שרים במצב כלכלי קשה לאין ערוך.

דוגמא נוספת היא בנושא העובדים הזרים. בכוונתו לגרש 50 אלף עובדים זרים כשהוא עצמו מעסיק עשרות כאלו בחוותו.

אין גבול לצביעותו של האיש. לא שכחנו ונבוא עימו בחשבון בקלפי.
_new_ הוספת תגובה



בועז אביאני צודק.
אריה פרלמן (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:34)
בתשובה לבועז אביאני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנם, שרון הוא איש ''גדול'', ככל שהדבר נוגע למידותיו הגופניות, אך כל שאר הדברים - נכונים.

במיוחד מצא חן בעיניי הקטע של נאום יוסי שריד, בו ציטט בהרחבה את דברי שרון על חסרונות הממשלה המנופחת.

אנחנו לא נבוא חשבון בקלפי איתו, כיוון שההצבעה איננה אישית, אלא מפלגתית.

הוא ראוי להיזרק מכל מדרגות השלטון - ולו רק בגלל שני הנושאים שהעלה מר אביאני, וזאת עוד מבלי להיכנס למחלוקת פוליטית.

למרבה הצער, חוששני שראש הממשלה הבא - אחת היא מי יהיה ומאיזו מפלגה יבוא, יהיה לא יותר מאשר הרע במיעוטו.
_new_ הוספת תגובה



הסטטיסטיקה של מערכות
שקד (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:45)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבחירות האחרונות מלמדות כי ראשי הממשלה הולכים ו''קטנים'', כך שאם נזכה ל''רע במיעוטו'', זה יחשב לשיפור גדול.
_new_ הוספת תגובה



לרועי
סוריא סהארה (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 22:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרועי אודה לך אם תבאר לי מה הוא חוק טל ולמה התכוונת? תודה סוריא
_new_ הוספת תגובה



חוק טל
רועי בלום (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 22:50)
בתשובה לסוריא סהארה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהו חוק טל.

חוק טל מכיל מספר דברים בתוכו, אולם החלקים העיקרים הם אלו:
יכול כל בחור ללכת ללמוד בישיבה, אין מוסד לימודי אחר שחוק טל עובד באותה צורה עליו.
במידה שבחר הבחור ללמוד בגיל 18 הוא יעשה זאת במקום להתגייס לצבא. (ועל כך נשאלה השאלה כבר כמה אנשים מתו באוהלה של תורה).
לאחר 4 שנים, בגיל 22, יכול הבחור שלנו שנמצא שנה רביעית בלימודים בעוד החייל הלא לומד השתחרר שנה קודם לבחור, האם הוא רוצה להמשיך ללמוד או ללכת לצבא. (היות שידוע לנו על כמות המתנדבים הגדולה, אני מניח שהבחירה ידועה מראש).
עכשיו ופה מגיע החלק המעניין.
אם עד היום בחור שלמד בישיבה, היה מוגדר כאדם שכמו חייל אינו יכול לעבוד ועל כן מקבל קיצבה מהמדינה, הרי שחוק טל אומר שמגיל 23 יכול ורשאי לעבוד אותו בחור ישיבה, מבלי שהוא כלל חייב להמשיך בלימודיו או שיוגדר לו כמה ילמד.
הוא מקבל את כל ההטבות שמקבל מי ששירת בצבא (מלבד המענק על שרות בצבא) ומשוחרר מהמשך של עוד שנים רבות במילואים. להבדיל מאותו חייל שסיכן את עצמו, לבש מדים, חוייב לפי החוק למלא אחר פקודות ולהיות בשליטה מלאה של הצבא, הבחור הלומד לא נמצא במצב זה. למעשה, כמות האנשים הרשומים אך לא נמצאים בישיבה לא קטנה.

למעשה זה אומר שמי שבחר ללמוד תורה במשך 4-5 שנים, משוחרר למשך כל שאר השנים לאחר מכן מתרומה למדינה. ניסו להעביר בחוק שאותו בחור יצטרך לתרום 14 יום למשמר האזרחי אולם גם הצעה זו נדחתה.

למעשה החוק הזה במילים פשוטות אומר, זה שמשרת ושירת בצבא שווה זכויות לזה שלא שירת בהכל.
אני, שיכול להיקרא מדי יום לפי החוק בצו 8 כמו שקרה לפני לא יותר מדי זמן, לזמן לא מוגבל, לא שווה לבחור שהרב יכול לקרוא לו. משום שאם אני לא אגיע לצו ישפטו אותי ואלך לכלא. אם לא אשמור על המתנחל או אסייר בדרום או בצפון, או אשמור בבסיס במרכז הארץ, אני אשפט ואלך לכלא. הוא, לעומת זאת, יגיד לרב תקפוץ והרב כנראה יקפוץ.

סליחה על העירבוביה. אני עדיין כועס על הנושא בצורה לא רגילה.

וכמו שכבר כתבתי.
פראיירים לא מתחלפים - הם מתים.
_new_ הוספת תגובה



לרועי
סוריא סהארה (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:31)
בתשובה לרועי בלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רועי אתה צודק ועוד איך... לא מן הנמנע לשרת בצבא וללמוד תורה כהרבה בחורים טובים מיוצאי המפד''ל שמשרתים בצבא, אבל על כך צריך להילחם בדרך הנכונה. אני עדיין חושבת שסירוב שירות מעיקרון, וסירוב שרות מחמת דת (ועל כך בודאי תקום צעקה בפורום ) - בעיקרון שווים. אין כל שוני בין השניים - תודה סוריא- אך אתה צודק .
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים עם רועי בלום.
אריה פרלמן (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 1:19)
בתשובה לרועי בלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מזדהה לחלוטין עם ביקורתך הכנה והנוקבת בעניין חוק טל.

אין ספק שההשתמטות המאורגנת של החרדים היא כתם חמור, הן עליהם והן עלינו.

ייתכן שהתפתרון יהיה בהפיכת צה''ל לצבא מקצועי.

המשטרה שלנו היא משטרה מקצועית, שמי שמעוניין מצטרף אליה תמורת תשלום מלא, ומי שלא מעוניין, נשאר בבית.

יש לשקול את אותה המתכונת לגבי הצבא.

עם זאת, אני לא מתכוון לנקוט בדרך הסרבנות.
_new_ הוספת תגובה



הסכמה רבתי
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 2:39)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה שלום,

בנקודה זו אני שותף מלא לדעת: על מדינת ישראל להקים צבא מקצועי ומסודר לכל דבר, אשר ישלם ויתגמל את המצטרפים אליו כפי שהדבר מקובל בצבאות מקצועיים אחרים בעולם.

מבחינה זו יוכלו כל אלה שאינם מעוניינים לשרת בצבא לתת שירות חילופי בתחום הלאומי-סוציאלי, אך לשיטתי גם את זאת לא הייתי מחייב.

מובן מאליו כי המדינה תצטרך להמשיך ולהעניק לאנשי הצבא המקצועי הטבות נוספות, אך גם להכיר, אמנם באופן כספי שונה, בתרומתם המכרעת של אנשי השירות הלאומי-סוציאלי האמור - אשר יהיה פתוח בפני כל אזרח ישראלי.

אלו שלא תרמו את חלקם לא לצבא ולא בשירות הלאומי יקבלו כל הטבה, ללא כל הבדל אם הללו פציפיסטים, חרדים, בני מיעוטים או כל דבר אחר.
_new_ הוספת תגובה



כל הכבוד לרועי בלום
גדעון ספירו (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יכול אלא למחוא כפיים לרועי בלום על הצהרתו כי יסרב ללכת למילואים בעקבות חוק טל, ויעדיף ללכת לכלא.
אם כך יעשה, הרי שחוק טל כבר הוכיח את עצמו.
רועי, כמו גם בחורי הישיבות שהוא כה רוגז עליהם, (בהנחה שרועי יעמוד בהבטחתו ולא יתגלה כבלון נפוח ופחדן), באי הליכתם לצבא, הם על תקן של צדיקים בעל כורחם (בניגוד לאנשי ''יש גבול'' שהם למד ווניקים). כל כך למה?
כי גם רועי וגם בני הישיבות, משעה שאינם הולכים לצבא, הם לא יורים על בני אדם ולא הורגים אותם, לא שולחים טילים במשקל טון לבתי מגורים והורגים ופוצעים מאות אזרחים, בהם ילדים ונשים, לא מרעיבים מיליוני אזרחים באמצעות ענישה קולקטיבית של עוצר וסגר, לא מטרטרים ומשפילים פלסטינים במחסומים, בקיצור,לא מבצעים פשעי מלחמה. הידד. שרק ימשיכו כך, כן ירבו.
בכך יכפר רועי מעט על השטות הפנומנלית של בחירת שרון.
_new_ הוספת תגובה



אוי גדעון
רועי בלום (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:54)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית האם היית חייב במקלדתך להכניס את המילים בלון נפוח? האם אתה יכול לטעון אפילו טיעון אחד בצורה שאין בה מילים מסוג זה?

אני אכן אעדיף ללכת לכלא ובקרוב מאוד יש לי מילואים אחרונים בהם אגיש למפקדי את הכרטיס שלי ביודעי את התוצאות.

אולם אני לא עושה את זה מכל הסיבות שציינת.
ובמצב חירום אני אתנדב שנית כיוון שמה לעשות אין לי ארץ אחרת, אבל לא אני לא אלך לאימונים , ולא אעשה דבר שהוא לא הכרח.

אני לא צדיק ואני לא מנסה להיות צדיק, אני רוצה לחיות, ומה לעשות שלא הצד הימני ולא השמאלי של המפה הצליחו לתת פיתרונות.
אני לא רואה בדרכך את סיום הסכסוך וגם לא בדרך אחרים, אולם אני כן רואה שהמצב ימשך לאורך הרבה זמן, ובמצב כזה, כאשר במקום שכולם ישתתפו במאמץ, המדינה מחליטה שיש כאלו שהמאמץ שלהם חשוב אבל בצורה שאותה אני לא מקבל כלל, וזאת בגלל אי אמונתי באל, הרי שכנראה שאהיה בין סורגים עד שהצבא ימצא אותי לא כשיר או כל דבר דומה.

אגב גם היום אני בשירותי לא עושה את כל הדברים שציינת, תתפלא אבל ניתן לשרת בלי לעשות אותם.
_new_ הוספת תגובה



לרועי
סוריא סהארה (יום שלישי, 23/07/2002 שעה 23:59)
בתשובה לרועי בלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רועי איש לא שאל מדוע הוקמו המחסומים ולא מהיום? בכל אופן בהצלחה בכל דרך שתיבחר, סוריא
_new_ הוספת תגובה



אני מציע, אם כך, שכולנו לא נלך למילואים
אבנר בן בסט (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 0:01)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פשוט ניתן את התפקיד לרומנים, לתאילאנדים, לסינים ולפלסטינים. הם כבר יעשו לנו את העבודה.
_new_ הוספת תגובה



היסטורית, דילגת משום מה על לתת את העבודה לערבים
רפי גטניו (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 0:05)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



שאמרתי פלסטינים התכוונתי לערבים תושבי
אבנר בן בסט (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 0:17)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל.
_new_ הוספת תגובה



כח עבודה שונה, תעריפים שונים
רפי גטניו (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 0:27)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לשכור גם עבור הצד שכנגד רומנים וסינים?
דינה ביכל-שונרא (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 2:34)
בתשובה לאבנר בן בסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפשר גם לשכור זירת לוחמה חלופית (נניח, בבלקנים, או בסרי-לנקה).

בינתיים, בעוד אלה ניצים, יקומו הישראלים והפלשתינאים ויבנו את הארץ.

למה לא?
_new_ הוספת תגובה



ספירו ומשל העקרב והצפרדע
ראובן גרפיט (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 9:21)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לחופי ביצה גדולה חיה לה בנחת צפרדע . התפרנסה מתפיסת חרקים קטנים, אשר חיו בסבך הצמחיה המקומית. כך חיה לה הצפרדע בנעימות, ישנה, וכאשר קמה - בקלות רבה היתה מוצאת לעצמה מזון, וכאשר נשקפה לה סכנה, היתה קופצת לביצה בידיעה שאויביה לא ירדפו אותה.
יום אחד הגיע אליה עקרב צהוב, גדול, שהארס הרב בקצה זנבו בלט למרחקים. הצפרדע תפסה מרחק ממנו ונכנסה למקום המבטחים שלה - הביצה.
העקרב פנה בתחנונים לצפרדע: ''ראי יקירתי, אני צריך טרמפ לצידה השני של הביצה. שם נמצאת בת זוגתי. קחי אותי על גבך''. ענתה הצפרדע, מתוך הביצה: ''הרי ידוע לכל שאתה יצור ארסי, כולם מתרחקים ממך. ומדוע עלי להסתכן''?
המשיך העקרב לשכנע: ''ראי, הרי ידוע לכל שאיני טורף צפרדעים ולא קרפדות, אלא רק יצורים קטנים ממני''. הצפרדע לא השתכנעה.
לא ויתר העקרב, אשר ידוע בכושר הרטורי המופלא שלו: ''ראי, באם לא אגיע לבת זוגתי, יגמר דור העקרבים בביצה, ומי כמוך יודע מה חשיבות שלשלת המזון. הרי שנינו חיים מטרף של היצורים הפראיירים. אנו הרי כה דומים זה לזה''. הצפרדע החלה לפקפק, חש בזאת העקרב וזרק את המשפט המנצח שלו: ''הרי ידוע אני כאוהב חיים, באם ארכב על גבך ואפגע בך, הרי אני אמות כי איני יודע לשחות. ואם תעבירי אותי, אשאר חייב לך, מי יודע מתי תזדקקי לי?''
השתכנעה הצפרדע, נתנה לעקרב לעלות על גבה, והחלה בשחיה לגדה השניה. במהלך הדרך, כמעט לקראת הסוף, עקץ העקרב, והצפרדע שחשה שמותה קרב, שאלה: ''מה ההגיון במעשיך, הרי שנינו נמות!''
''נכון'', אמר העקרב. ''אבל זהו טבעי ולא יכולתי להתאפק!''
_new_ הוספת תגובה



גרפיט מת לספר משלים,
גדעון ספירו (יום רביעי, 24/07/2002 שעה 14:25)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לא מבין אותם, המסכן.

הבעיה עם גרפיט שלא רק שאינו מבין בדמוקרטיה וזכויות אזרח, מתברר שהוא גם לא מבין גדול במשלים. בחולון מתקיים אחת לשנה פסטיבל של מספרי סיפורים וכאלה שמתים לשעשע את הקהל, ודומני שלשם גרפיט צריך לשים פעמיו.
משל העקרב והצפרדע הוא סיפור מוכר לעייפה, שרבים עושים בו שימוש בלי שיבינו אותו, וגרפיט כאמור משתייך לציבור זה, ונחמתו יכולה להיות שצרתו צרת רבים.

במצב בו אנו שרויים היום, העקרבים העוקצים אותנו למוות ומאיימים להטביע את כולנו למצולות, הם ממשלת ישראל, צבאה והמתנחלים שמתעקשים להוליך אותנו במסלול דמים, ולמנוע כל הסדר הוגן איתו יוכלו שני העמים לחיות. גרפיט, המתנחלים ושאר פושעי הכיבוש הם המה העקרבים הנושאים עימם את רעלי החידלון.
_new_ הוספת תגובה



כל אחד והעקרב שלו...במקור הערבי מדובר על גמל
יורם המזרחי (יום שישי, 26/07/2002 שעה 8:34)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



עתירה לבג''צ על ידי התנועה לאיכות השילטון
רועי בלום (יום שישי, 26/07/2002 שעה 2:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג''ץ לביטולו של ''חוק טל'' התנועה למען איכות השלטון מבקשת בעתירתה, שהוגשה באמצעות עו''ד אליעד שרגא, ברק כלב ודב קרנר, להוציא צו ביניים המורה לשר הביטחון להימנע מלהעניק דחיית שירות לתלמידי ישיבות מכח החוק שנחקק אתמול בכנסת וזאת עד לבירור העתירה. התנועה טוענת כי יש לבטל את חוק שירות ביטחון (דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם) המסדיר ולמעשה מנציח פטור גורף מגיוס לשירות ביטחון לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, וזאת חרף הפגיעה הקשה, הבלתי מידתית, הבלתי שוויונית והבלתי חוקתית הנגזרת ממנו לזכויות יסוד המוגנות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, וביניהן הפגיעה בחייהם, בגופם, בקניינם ויכולת השתכרותם ובכבודם של אותם חלקים בחברה, הנושאים בעול הבטחוני הגובר בשל הנצחת הפטור הגורף. התנועה טוענת עוד כי החוק פוגע פגיעה קשה בעיקרון השוויון תוך הפליה בין דם לדם, פגיעה בכבוד האדם, תוך שהוא גורם לשסע החברה בישראל ויצירת תהום בין אזרחי המדינה המחויבים לקחת חלק בעול הבטחון ולסכן חייהם בהגנה על מדינת ישראל מחד, ובין אזרחי המדינה אשר להם מעניק החוק פטור מאידך. תהום המביאה לחוסר נכונותם של הנושאים בנטל להמשיך ולהתגייס לשירות הבטחון, באופן המסכן את בטחונה ויכולת שרידותה של מדינת ישראל. מדינת ישראל מצויה מאז הקמתה במאבק מתמשך על קיומה ואין היא יכולה להרשות לעצמה את הפגיעה בביטחונה הנגרמת כתוצאה מחוק זה. במקרה זה, בו פוגע חוק בביטחון המדינה באופן כה ברור ומסוכן, יש עילה להכריז על בטלותו ואין הכנסת יכולה להתלות במעמדה כמחוקק כהצדקה לפגיעה מעין זה בביטחון המדינה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי