פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
משתפי פעולה עם הרוע
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 9:00)


משתפי פעולה עם הרוע

גדעון ספירו



ועדה בינלאומית של היסטוריונים בדקה את מידת המעורבות של משרד החוץ הגרמני עם פשעי המשטר הנאצי. בין חברי הוועדה, ההיסטוריון פרופ' משה צימרמן מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בימים אלה פרסמה הוועדה את ממצאיה בספר עב כרס, קרוב לאלף עמודים. המוסף השבועי של ''הארץ'' (מחקר חדש מסעיר את גרמניה, 29 באוקטובר, 2010) הקדיש לנושא כתבה נרחבת והתמונה המתגלית, מאד לא מחמיאה בלשון המעטה. משרד החוץ הגרמני ניסה למזער את שיתוף הפעולה של אנשיו עם פשעי המשטר הנאצי, אולם ארכיון משרד החוץ המסודר מוכיח כי במציאות שיתפו עובדי משרד החוץ פעולה עם המשטר ופשעיו.

פרופסור צימרמן מעיר בצדק כי הפושעים הנאצים לא היו רק לובשי מדים בעלי עיניים רושפות המבטאות תאוות רצח. בין הרוצחים היו גם אנשים עם חליפות ועניבות, בעלי השכלה אקדמית, שקראו ספרות יפה, שמעו מוסיקה קלאסית והשתתפו במסיבות קוקטייל מחויטות. בין לבין הם גם חתמו על תזכירים ששלחו בני אדם לכבשנים. לא כל עובדי משרד החוץ היו חברים במפלגה הנאצית. מבין משתפי הפעולה עם הרוע היו רבים שכלל לא היו חברי מפלגה. ככה זה עם בירוקרטיה ממושמעת שמשרתת משטרים מבלי לפשפש בקרביהם.

ישראל אינה מדינה נאצית. עדיין לא, אבל יש בה סימני היכר מפחידים שמזכירים את השד הגזעני של שנות ה-‏30 של המאה ה-‏20 שם. ישראל היא מדינה שיש בה הרבה רוע ופשע, כיבוש, גזענות ואפרטהייד. גם כאן, שיתוף הפעולה עם הרוע אינו רק נחלת הצבא. בלי שיתוף הפעולה של המעונבים, המערכת לא הייתה מתפקדת. עובדי משרד החוץ הישראלי, כולם בעלי טעם מעולה בלבוש, בעלי השכלה אקדמית, עושים ימים כלילות בישראל וברחבי העולם להגן על מדיניות הכיבוש הפושעת של ממשלת ישראל. פרופסור למשפטים גבריאלה שלו, אישה מאד מוערכת, ובעיני עצמה בוודאי פתוחה וליברלית, סיימה עתה כהונה כנציגת ישראל באו''ם שם הגנה על פשעי מלחמת עזה.

המועצה להשכלה גבוהה מממנת את מכללת אריאל בשטחים הכבושים, הגם שראשיה יודעים שמדובר במוסד שהקמתו אסורה על פי החוק הבינלאומי. משרד החינוך מממן את המורים המתנחלים בשטחים הכבושים המרביצים בתלמידיהם תורה המצדיקה את הכיבוש. את הפירות הבאושים אנו רואים בחברי פלוגות הסער של נוער הגבעות העוקרים עצי זית של פלסטינים, עורכים פוגרומים בפלסטינים ושורפים מסגדים. התקשורת הישראלית הממוסדת, כתובה ואלקטרונית, מעסיקה מתנחלים כעיתונאים מן המניין, בהם מנכ''ל הערוץ הראשון הממלכתי, עיתונאים השותפים לפשע מלחמה כפי שנקבע באמנות ז'נווה ורומא.

הטרוריסט מתנחל חגי סגל, חבר מחתרת הטרור היהודית של שנות ה- 80, שחבריה הורשעו ברצח סטודנטים פלסטינים ופציעתם של ראשי עיריות פלסטיניות, הוא היום עיתונאי מכובד, בעל טור ב''ידיעות אחרונות'' העיתון הנפוץ ביותר בישראל, ומגיש תוכניות בערוץ הטלוויזיה של הכנסת.

דרך אגב, כל רוצחי מחתרת הטרור, שפורמלית נידונו למאסר עולם, קיבלו חנינות חוזרות ונשנות, ואיש מהם לא ישב יותר מ-‏9 שנים. מי שחתם על החנינות היה הנשיא הגנרל חיים הרצוג, איש מפלגת העבודה, המושל הראשון של הגדה המערבית לאחר מלחמת יוני 1967, ללמדכם, שהסלחנות כלפיי מתנחלים פורעים ורוצחים אינה רק נחלת מפלגות הימין.

אותם דברים אמורים לגבי עובדי משרדי הפנים והשיכון ששותפים לבניין ההתנחלויות, והשופטים שהכשירו את השרץ. כאלה הם פני הדברים גם במשרדים ממשלתיים אחרים. כל משרד ברמה זו או אחרת שותף לפשעי המלחמה. כולם בסך הכול ממלאים הוראות.


קורת רוח ישראלית

יש מדינה אחת בעולם שנשמעו בה צקצוקי נחת מפרסום 400 אלף המסמכים באתר ויקיליקס באשר לפשעי המלחמה של צבא ארה''ב בעיראק. למדינה הזאת קוראים ישראל. המסמכים מלמדים על רצח של למעלה ממאה אלף אזרחים חפים מפשע, על הרס ועינויים שבוצעו בידי צבא הפלישה האמריקאי ובעלי בריתו בעיראק.

בישראל מרוצים. מה הם כבר 1,400 הרוגי מלחמת עזה, או אלפי ההרוגים הפלסטינים ב-‏44 שנות כיבוש, אל מול מאות אלפי ההרוגים, הפצועים והנכים, קורבנות הצבא האמריקאי? שואל בקריצת עין ''מר ישראל''. איפה הגולדסטון שיחבר מטעם מועצת זכויות האדם של האו''ם את הדו''ח על פשעי המלחמה של ארה''ב? מגיב הפרשן הישראלי המצוי. מי יעז עתה להטיף לנו מוסר? שואל הקונסנסוס הישראלי, שאלה רטורית כמובן. עבורו פרסומי ויקיליקס אינם כתב הרשעה נגד ארה''ב אלא מעין היתר עיסקה לישראל להמשיך בפשעיה שלה.

על כן חובה על כל שוחר זכויות אדם להדגיש כי פשעי ארה''ב אינם מלבינים את פשעי ישראל, וכי שוחרי זכויות האדם בארה''ב יאבקו נגד פושעי ופשעי השלטון בארצם כפי שעמיתיהם הישראלים עושים זאת כאן.

ארה''ב מתהדרת בתואר הדמוקרטיה הגדולה בעולם.
אני תמיד שואל את האומר כך, מתי? בתקופת העבדות? שעה שטבחו באינדיאנים? במשבר הכלכלי הגדול? בימי ההפרדה הגזעית בדרום ארה''ב? בתקופת ציד המכשפות של הסנטור מקרתי?
בשנים האחרונות כאשר האח הגדול בוושינגטון מצר יותר ויותר זכויות אזרח מאחורי גלימת המלחמה בטרור? אולם גם אם נצא לרגע מההנחה שארה''ב היא דמוקרטיה למופת, הרי ככל שהדבר נוגע למדיניות החוץ של ארה''ב, מדובר במדינה אכזרית, פושעת, טובחת ותומכת במשטרי עריצות.

מי שמכיר את התוצאות הנוראיות של המעורבות האמריקאית בוייטנאם, שני מיליון הרוגים, שימוש בנשק כימי שזיהם את נהרות וייטנאם וכתוצאה ממנו נולדים עד היום מדי שנה אלפי ילדים בעלי מומים קשים, לא מתפלא מהזוועות שמתגלות ב-‏400 אלף המסמכים שפורסמו בויקיליק. מלחמת וייטנאם התבססה על שקרים שהנשיא וממשלו פיזרו בשפע, והדבר חזר על עצמו בעיראק. כך היו גם פני הדברים במלחמת קוריאה ב-‏1950.

ישראל היא תלמידה נאמנה, שהרי מרבית המלחמות שיזמה היו מבוססות על שקרים שהממשלה האכילה את העם, החל ממלחמת סיני 1956 (ישראל הייתה קבלן משנה של צרפת ואנגליה – מעצמות קולוניאלית שוקעות), עבור למלחמת יוני 1967 (בניגוד לשטיפת המוח, לא נשקפה סכנת השמדה לישראל), המשך במלחמות לבנון הראשונה 1982 (אש''ף לא התנקש בשגריר ישראל בבריטניה) והשנייה 2006 (''יצאנו לשחרר את חיילינו החטופים'' - אולמרט) וכלה בפלישה לעזה שקיבלה את השם ''עופרת יצוקה'' דצמבר 2008 - ינואר 2009 (ישראל הפרה את הסכם הפסקת האש עם החמאס, ביצעה פרובוקציה כדי להצדיק את הפלישה).

המלחמה בעיראק יצרה בעיית פליטים קשה. למעלה ממיליון עיראקים נמלטו מהתופת בעיראק לארצות שכנות, בעיקר סוריה וירדן. יש ישראלים שסבורים כי מה שהאמריקאים עושים בעיראק מותר להם לעשות כאן. במגירות המטכ''ל כבר מוכנה התכנית לגירוש מיליון פלסטינים מהגדה לירדן. נכבה 2 על משקל מלחמת לבנון השנייה.

הנשיא לשעבר גו'רג' בוש הבן, יוזם מלחמת עיראק, הוא פושע מלחמה. הוא מתהלך חופשי וכעת בונים את הספרייה על שמו. שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ''ל גבי אשכנזי, אלוף פיקוד הדרום עד לא מכבר והרמטכ''ל הבא יואב גלנט, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואחרים מגיבורי פשעי הפלישה לעזה, בוודאי שואבים עידוד מכך. לא כל פושע גומר כמו מוסוליני. מרביתם מזדקנים ברווחה ונפרדים מהעולם בשיבה טובה.


לך לטורקיה

הימין בישראל, בכנסת ומחוצה לה, נמצא כעת בעיצומה של אורגיה גזענית מתמשכת שמטרתה להדיר את האזרחים הערבים מזכויותיהם, ולהעביר להם מדי יום מסר עד כמה הם אינם רצויים כאן. מוטב שיסתלקו מרצונם, לפני שממשלת ישראל תיזום מעשה. שני האירועים האחרונים במסגרת האורגיה:

הרב הראשי של העיר צפת שבגליל, שמואל אליהו, עובד מדינה המקבל ממנה את משכורתו, הוציא פסק הלכה לפיו אסור ליהודים להשכיר או למכור דירות לערבים. הרקע להחלטה: בצפת פועלת מכללה אקדמית, ומדרך הטבע לומדים בה גם אזרחים ערבים, מה עוד ובגליל, למעלה מ-‏50 אחוזים מהאוכלוסייה הם פלסטינים אזרחי ישראל. אך טבעי שסטודנטים אלה ישכרו דירות בצפת.

לדעת הרב אליהו, לה שותפים רבנים נוספים בצפת ובאזור, מגורי ערבים בעיר יהודית מסכנים את טוהרן של נשים יהודיות. יש למנוע עירוב אוכלוסיות. אם אין מנוס מלימודי ערבים במכללה, שהרי לשיטת הרבנים ראוי היה להרחיקם לחלוטין, אזי מן הדין שיחזרו מדי יום עם סיום הלימודים לכפריהם ויניחו לצפת לשמור על טהרתה היהודית.
במקביל אישרה ועדת החוקה של הכנסת בראשות המתנחל ח''כ דוד רותם חוק שמשמעותו שלערבים לא תהיה זכות לרכוש בתים וקרקעות בישובים קהילתיים, וכך יישמר ''המרקם היהודי'', עוד מושג מכובס מבית היוצר של הגזענות היהודית בישראל.

כפליט שהיגר מגרמניה הנאצית בגין חוקי הגזע, איני יכול שלא לראות קווי הקבלה בין פסקי הלכה של רבנים כמו אלו של הרב אליהו וחוקי כנסת בהנהגתו של ח''כ רותם (איש מפלגתו של ליברמן, מתנחל אף הוא), לבין חוקי נירנברג.

כאילוסטרציה לכתוב כאן מהווה סרט דוקומנטרי שהוקרן לאחרונה בטלוויזיה המספר את סיפורו של הילד הפלסטיני אחמד בן ה-‏11, ממחנה הפליטים בג'נין, שנרצח על ידי חיילי הכיבוש הישראלי. במכבסת המלים של הכיבוש אחמד כמובן לא נרצח אלא נהרג על ידי חייל שפירש רובה צעצוע שהחזיק הילד כנשק אמיתי, ועל כן ירה בראשו. הוא נפצע קשה, הובל לבית חולים רמב''ם, ומאמצי ההצלה נכשלו. החייל שירה פעל ''לפי הפקודות'' ולמיטב ידיעתי לא נענש.

אחמד מת מוות מוחי אבל היה מחובר למכשירי הנשמה שהותירו את אבריו מתאימים להשתלה. מדובר בלב, ריאות, כבד, כליות, קרניות. אחד האחים בבית החולים, אזרח ערבי, נשלח לדבר עם האב במטרה לבקש את הסכמתו לתרומת אבריו של בנו. הנה לנו מצב שגם במאי היה מתקשה להמציאו: חיילים ישראלים הורגים ילד פלסטיני, ובית חולים ישראל מבקש את האב השכול לתרום את אברי בנו לישראלים.

האב, איסמעיל, איש מרשים, מבקש זמן להתייעצויות, עם אשתו, עם איש דת, עם חברים. הוא מקבל תשובה חיובית מכולם, ומוסר את הסכמתו לבית החולים. אבריו של אחמד הצילו את חייהם של שישה ילדים. בין המושתלים הייתה ילדה בת שלוש של משפחה חרדית. שעה שהמשפחה החרדית ישבה בבית החולים בציפייה לתוצאות ההשתלה, נשאל אביה מה תגובתו לכך שהאבר המושתל בילדתו הוא של ילד פלסטיני. תשובתו: הייתי מעדיף תרומה של דם יהודי.

לימים ביקש איסמעיל לבקר בבתיהם של מושתלי בנו, וכך הגיע גם לביתה של המשפחה החרדית. הילדה המושתלת ברוך השם בריאה. הפעם המשפחה החרדית מביעה את תודתה. בביקור הקצר, לא חוזר האב החרדי על השטות הגזענית שאמר בבית החולים, אבל מחליף אותה בשטות אחרת. הוא אומר לאיסמעיל: מה יש לך לחפש בג'נין, החיים שם קשים. למה שלא תהגר לטורקיה?

זה מחזיר אותי לדרשה השבועית של מנהיג ש''ס, הרב עובדיה יוסף, שם פסק לפני מספר ימים, שהגויים נועדו לשרת את היהודים.
אתה הבנת את זה איסמעיל? את אבריו של בנך נתת, את תפקידך לשרת את היהודים מילאת, עכשיו לך לטורקיה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מחקר מבורך וטוב שנתנו לו גם פרסום בעיתונות!
דוד סיון (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 9:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מחקר מבורך וטוב שנתנו לו גם פרסום בעיתונות!
המסביר לצרחן (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 12:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רוב העובדות היו מוכרות לאלה שעוסקים בחקר השואה.
היתרון של המחקר הזה הוא שיש גושפנקא גרמנית פורמלית למעורבות כל הצמרת הנאצית, ולא רק הצבאית, בהשמדת היהודים.
_new_ הוספת תגובה



ספירו, הערבים גזענים, גם היהודים.
ימני גאה (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 12:25) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תבדוק את התנהלות הערבים במשך 1500 שנים,
שהם גזענים במידה חריפה.
במיוחד גזענים כלפי היהודים.

להם מותר להיות גזענים ויהודים אסור ?

ח''כ אחמד טיבי,
הרבה להשתמש במילה ''גזעני'' בכל הזדמנות,

לאחרונה הוא משתמש פחות במילה הזו.

כדאי שתברר את הסיבה...
_new_ הוספת תגובה



אל תיגרר ללקסיקון הספירואיסטי כי הוא מהווה מכשול אפילו לעיוור...
המסביר לצרחן (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 13:15)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו לעיוור שמאלני!

ספירו דבק במספרים ולא בערכים.
נקודת חולשתו הגדולה היא שצה''ל פועל לחיסול טרוריסטים בלבד, לעיתים הוא דוחה פעולות אם יודעים על קיומם של לא-טרוריסטים בקירבת טרוריסט-המטרה. צה''ל לא העמיד אזרחים בשורה וירה בהם, כמו שקרו דברים בעיראק ובאפגניסטאן וכמו שקרה כפר קאסם. לכן ספירו מדבר אן-בלאנקו על ''1400 הרוגים'' ב'עופרת יצוקה'. כאילו לישראל אסור לחסל את הטרוריסטים לפי כל חוק ומוסר.

רק בסוף השבוע הודיעו החמאס שהם שיקרו כל הזמן והודו שנהרגו להם כ-‏700 טרוריסטים ולא 70, כפי שהתעקשו עד כה. אני מציע לחכות עוד קצת עד שיודו שמספר הטרוריסטים שנהרגו מגיע קרוב ל-‏1200.

מבחינת ספירו אין לישראל הרשאה לחסל טרוריסט שהולך לרצוח יהודי או חוזר הביתה לאחר רצח יהודי.

עמדתו היא אנטישמיות ברורה ומובהקת!
_new_ הוספת תגובה



מבחינת המצב במזרח התיכון, משתף פעולה עם הרוע הוא התומך בפלסטינים
המסביר לצרחן (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 12:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והמכפיש את היהודים.
נא לא להפוך את המד-יושר.
_new_ הוספת תגובה



כאשר
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 16:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקובל כי לפני האשמות בפירסום עיתונאי מבררים עם המואשמים .
בבתי משפט מאוזנים יש למואשם זכות להגיד את דברו ולהתעמת עם המאשים . למעשה זה להתאמת !
אדון ספירו מפרסם כאן וכנראה גם במקומות אחרים לעז .
לעז על בכירי ישראל . לעז על אזרחי ישראל .
הלעז אינו בהקשר עם עובדות , הלעז הוא הפרשנות של ספירו .

אדם מפרסם דברים ובמיוחד כאשר הם בגנותם של אחרים ואינו מגיב למה שיש לזולתו לומר בזכות אותו גינוי , נכון וראוי להגיד ''אדם זה אינו אדם ישר'' .
_new_ הוספת תגובה



מחרפי פעולה עם הלוע
חכם ציון (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 19:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחרפי פעולה עם הלוע
א. פישעי הנאצים לא היו ייחודיים רק ל-ס''ס' אלא משותפים לכל זרועות הצבא הגרמני. גם הוורמאכט עסק ברדיפת, תפיסת ורציחת יהודים. ולא רק הצבא הגרמני עסק בהשמדה, אלא גם כל נושאי המשרות במשטר הנאצי. ולא רק הנאצים-עם-תעודת-מפלגה עסקו בהשמדה, אלא כל החברה הגרמנית, להוציא מזער של מתי מעט צדיקים. ולא רק הגרמנים לבדם עסקו בהשמדת היהודים, אלא כמעט כל עמי אירופה בדרכם שלהם. יש כאלה שהתלהבו אף יותר מהגרמנים ומיהרו לבצע את ההשמדה מיד ועל-המקום, והם היו מרזים יהודים בכיכרות העיר או בבתי כנסיותיהם ושורפים את הכל עליהם או שהם היו מכים ורוצחים את היהודים ברחובות הערים או בבתיהם (למשל הסלאבים למיניהם היו מהרגישים ביותר על ההדק). ולא רק בני אירופה עסקו בהשמדת היהודים אלא רק נאצים ערבים מארץ ישראל, שבהתלהבותם לעזור לבני בריתם הנאצים הגרמנים, שלחו מתנדבים מארץ ישראל לחבור לצבא הנאצי המוסלמי-בוסני ולבצע טיהור אתני נגד הסרבים והיהודים במרחבי ביוגוסלביה ובסביבותיה. אותם ערבים מארץ ישראל לקחו גם חלק בשליפת יהודים מסתתרים ובאבטחת מסילות הברזל שהובילו גם את יהודי סלוניקי, הונגריה וטרנסילבניה ברכבות לאושוויץ (לשם ההגינות אומר שהיו גם ערבים מארץ ישראל שלחמו לצד הבריטים באירופה, אבל הם היו מעטים והוקצו מחמת מיאוס בישוביהם).
ערביי ארץ ישראל ובראשם חג' אמין אל חוסייני (שבינתיים גורש מארץ ישראל ע''י הבריטים) כרתו ברית עם היטלר ומשטרו עוד באמצע שנות ה-‏30. הנאצים ראו באותם ערבים שליחים לדבר עבירה להשתלט בשלב האחרון של המלחמה גם על המזרח התיכון עתיר הנפט, כדרך שהבריטים שהאימפריאליסטים עשו כשלושים שנים קודם.
ב. השתתפותם של אנשי משרד החוץ הגרמני בהשמדה ובהסתרתה ידועה לכל מי שמתעניין בנושא. אין בזה חדש. יתרונה של הועדה שהיא פירסמה באופן סדור את התרחשות העניינים ואת העלמת העין של 'גרמניה האחרת' ממעורבותם האישים של אנשי משרד החוץ בפשעים האלה. וטוב שהחומר יצא בצורה כזאת כדי שזה ימשמש חומר נוסף שמעיד על היקף המעורבות הגרמנית בשואה ואת משוא הפנים של מבצעיה.
ג. ספירו אינו פושע . עדיין לא, אבל יש בו סימני היכר מפחידים שמזכירים את השד האנטישמי הגזעני של שנות ה-‏30 של המאה ה-‏20 שם, את האשמות השווא נגד יהודים... וכו' (בתגובה לטענת פתאום-בא-לו-על-הלשון של ספירו ''ישראל אינה מדינה נאצית. עדיין לא...'').
ובכן, מה הקשר לענייננו?
ד. מאחר שההתנחלות אינה פשע מלחמה, הרי שכל תיאוריו המרגשים של ספירו בהחלט מיותרים וחסרי משמעות, מלבד זה שהוא שוב הצליח כהרגלו במאמץ קל להוזיל את השואה לפרוטות ולחגוג עליה!
_new_ הוספת תגובה



[•] מחרפי פעולה עם הלוע
המסביר לצרחן (יום רביעי, 01/12/2010 שעה 17:23)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספירו אינו אדם מהימן ומוסרי. הוא נוהג לגלגל כל הזמן את וויימאר ואת הנאצים ולערוך השוואה כביכול לישראל, בשל קוצר ידו להביא להוכיח את דבריו. לכן הוא נעזר בסוכני תודעה שהוא מקורב אליהם.

מעניין שלרגע לא עלה בשעתו הרעיון להשוות את הפלסטינים לנאצים, שהרי הם היו מקורבים לנאצים אפילו עוד בטרם היו עוד פלסטינים. את מלאכת השקר והתעמולה והאנטישמיות הם למדו מהנאצים. את רצונם להשמיד יהודים הם גם למדו מהנאצים. על הפלסטינים אי אפשר לומר: ''הפלסטינים אינם נאצים. עדיין לא... '', כי הם כן. גם בהיסטוריה עקובת הדם שלהם, גם בקשריהם לשטן הגרמני וגם בעמדותיהם ופעולותיהם נגד ישראל ויהודים בארץ ישראל לפני קום המדינה.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



קורת עץ בראש
חכם ציון (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 19:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לצערי לא שמעתי כל צקצוקי נחת ישראליים לאור פרסומי 400 אלף מסמכי אתר ויקיליקס. אולי אוזנו של ספירו רגישה לציקצוקים ולתקתוקים ולכן הוא לא מפסיק לצקצק לנו ולתקתק עלינו. רק לשם הבהרה אומר שבאתר הנ''ל מופיעים מאות ואולי יותר אירועים שחלקם הם אירועי קרב לגיטימיים וחלקם פשעי מלחמה, שנעשו ע''י האמריקאים, הבריטים והעיראקים בעיקר. למשל, ירי של חיילי מחסום אמריקאי על מכונית שמאיצה ומתקרבת אליהם , והחיילים האמריקאים, שמכירים ותודרו להיזהר גם ממתאבדים על רכבים, נאלצים להגיב מהר ולירות על הרכב כדי לעצור אותו ולהגן על עצמם ועל חיילים אחרים ואזרחים בכלל שמהעבר השני של המחסום. האם זה טרור אמריקאי? או טרור אולי דווקא עיראקי מקומי?
ב. מספר הרוגי עזה הם 1,166 פלסטינים, מתוכם 871 הם אנשי חמאס וארגוני טרור אחרים (חלקם בבגדים אזרחיים). החמאס הפיץ מספרים גבוהים יותר כהרגלו, אבל נמצא כרגיל דובר שקר. עובדה שהחמאס מודה שהוא שיקר ולאחרונה הם הודו והודיעו שהמספר הכללי של הרוגי החמאס ''600-700'' ו- ''עוד 150 מחבלים מארגונים אחרים'', וזה כבר מתקרב למספרים שנתן צה''ל (שנעשתה על בסיס מידע מוצלב ובחלקו מתועד-מצולם מיד עם סיום המבצע!) http://www.news-israel.net/Article.asp?code=23238 .
ג. פישעי ארה''ב לא מלבינים כלום. כולל לא את פני ספירו. אבל השאלה שאיש הגון היה צריך לשאול את עצמו היא, לא האם צריך להקים ועדה, שתיים או שלוש כל פעם שצה''ל הורג טרוריסט. השאלה הנכונה שספירו צריך לשאול את עצמו היא למה מקימים ועדות על ועדות רק בענייניה של ישראל? האם אין עוד מלחמות בעולם? למה לא מקימים ועדות לבדיקת ההרג בתימן, סודאן, צ'צ'ניה, עיראק, אפגניסטאן, תורכיה שם נהרגים הרבה יותר מאשר בעזה, בלשון המעטה? מאחר שספירו לא שואל את עצמו את השאלות האלה, סביר שאין לו את התשובה למה הוא אינו ראוי לשמש שופט ופוסק בענייני ישראל.
ד. במלחמת סיני ישראל לא היתה קבלן של צרפת ובריטניה או להיפך, אלא שהיא נכנסה לקואליציה איתן מתוך אינטרס לאומי. צרפת ובריטניה כעסו על נאצר שהלאים להם את תעלת סואץ, אבל החשש של ישראל היה שמצרים שקיבלה מערכות נשק חדשות מרוסיה תקלוט את הציוד, תתעצם ותפתח במערכה נגד ישראל. היו אינטרסים ישראלים, כפי שהוגדרו ע''י בן גוריון ושמעון פרס, לצד אינטרסים אחרים בכלל של צרפת ובריטניה. המשבר בסואץ שיחק לידי ישראל.
ה. מלחמת ששת הימים ב-‏1967 היתה מלחמת תוקפנות ערבית נגד ישראל. רק ספירו ודומיו לא ראו את האיום בפועל. מדינות ערב חברו בתוכנית משותפת לפלוש לישראל: הוקמה ''מפקדה צבאית משותפת'' למצרים ולסוריה, הן קראו והסיתו למלחמת שמד על ישראל בכל השנה שלפני המלחמה ובעיקר ממש לפניה ולאורכה, הן גירשו את פקחי האו''ם, חסמו את מיצרי טיראן לשיט ישראלי ולשיט אל ישראל, קלטו כוחות משלוח זרים בגבולן עם ישראל (כוחות עיראקיים הגיעו לירדן ולסוריה, כוחות סעודיים הגיעו לירדן, כוחות מרוקאים הגיעו למצרים), הוקמה מפקדה צבאית משותפת למצרים, עיראק וירדן כשבוע לפני המלחמה ויציאת בני משפחות של דיפלומטים רוסיים ממצרים ומסוריה. היו מספיק סיבות להבין שמדינות ערב הולכות לממש את רצונן, ומבחינה טכנית ומשפטית הן כבר פתחו במלחמה בעצם הנעת הכוחות לגבול, ההצהרות הפורמליות של המנהיגים לגבי כוונותיהם וסגירת מיצרי טראן. הרוסים עצרו את נאצר מלפתוח במלחמה שלושה ימים לפני פריצתה, אבל הוא היה נחוש בכל מקרה לפתוח במלחמה ברגע המתאים. המצב היה כבר מצב מלחמה וישראל הגיבה לפתיחתה במכת מנע מוצלחת שהוציאה את הרוח מריאות הצבאות הערביים. אין ספק שזו היתה מלחמה מוצדקת ביותר מבחינת ישראל.
ו. 'צבא השחרור הפלסטיני' של הפתח שהיה חֵיל וָסאלים של ברית המדינות מצרים-סוריה-ירדן והוא הונחה להיכנס למלחמה עם ישראל משטח ירדן. בפועל הם התפזרו בבקעת הירדן ובמורדות המזרחיים של השומרון בעיקר, ועיקר הלחימה נגדם היתה לאחר סיום המלחמה.
ז. מלחמת לבנון הראשונה בוצעה על רקע ההערכות הצבאית של הפתח בדרום לבנון ובניית איום על ישראל ובשל מספר פעולות טרור שהארגון ביצע, כולל בחו''ל. ההתנקשות בשגריר שלמה ארגוב היתה רק עילה לפלישה ללבנון.
ח. חזבאללה הוא מטרה לגיטימית לתקיפה בכל עת שזה ישרת את ישראל. גם החמאס. כל ארגון טרור שמצהיר שכוונתו להשמיד את ישראל ושעוסק בכך, הוא מטרה לגיטימית להשמדה. לכן אין כלום בטענה המקושקשת שישראל הפרה איזשהו הסכם הפסקת אש עם החמאס. ''הודנה'' מבחינת המוסלמי הוא ביטוי של הסכם הפסקת אש שלגיטימי למוסלמי להפר אותו בכל עת שישחק לטובתו. החמאס מעולם לא הפסיק ממש את שיגור הרקטות אלא דווקא יזם אותם מתוך הנחה שתגובה ישראלית משרתת את תעמולתו. ככל שמחיר שיגור הרקטה עלתה ככה הן שוגרו פחות. אפילו כיום החמאס ממשיך לשגר, אם כי בגלל התגובות החזקות של חיל האויר, הם ממעיטים ונרתעים. מעבר לכך החמאס מתחמש בנשק ארטילרי וטילי ארוך טווח ולכן באינטרס שלו הוא למנוע מחיל האויר את האילוץ לפגוע בהם. החמאס ממתין לשעת כושר לפרוץ בשיגורים על ישראל, שאליהם יצטרף ככל הנראה החזבאללה. ישראל צריכה לבנות יכולת השמדה מהירה של החמאס במינימום כניסת חיילי צה''ל לסימטאות עזה.
ט. אני מקווה שבמגירות המטכ''ל יש פקודות מגירה לגירוש 2 וחצי מליון הפלסטינים ביו''ש. אז זוהי תהיה ''נכבה 2 וחצי''. עם פלסטינֵי ישראל נסתדר כבר.
י. פושע המלחמה יאסר ערפאת סיים את ימיו כראוי. האיידס לא ריחם על הנפש הפלסטיני ההומויה. הרעים הורגים את עצמם במו-ידם, או במו-זינם, כמו הערפאת הזה וכמו חבריו היטלר ומוסולני.
_new_ הוספת תגובה



תורכיה מחכה לך, ספירו
חכם ציון (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 19:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיסקי ההלכה של שמואל אליהו או של יאסר עבד ראבו ודומיו לא מחייבים אף אחד, אפילו לא אותם. ההבדל בין ישראל לתורכיה או לחמאסטאן הוא שבישראל חוקים מתקבלים כחוק, ולכן גם אם השניים האה הם עובדי מדינה / רשות אין זה אומר דבר. אלא ששמואל אליהו אינו מייצג את מדיניות הממשלה, ואפילו לא את מדיניות ש''ס, ואילו יאסר עבד ראבו פותר את פיו רק בשירות אדוניו.

ראוי שהמדינה לא תתערב במוצא פי הרבנים, כמו שהיא לא מתערבת במוצא פי השמאלנים, שגם הם עובדי ציבור.
בעקרון מי שמקבל את הצורך להפוך את יו''ש ליודנריין, אל לו לבכות כשיהודים לא רוצים שערבים יתנחלו בישוביהם.
כמו שמי שמתעלם מפשעי המלחמה של ארה''ב בסופו של דבר ינסה להרשיע את ישראל בצידקתה!
למה?
כי ארה''ב מעצמה ותמו הויכוחים,
וישראל בלתי לגיטימית בעיניו ולא חדלו המאמצים להשמידה!
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
אריק פורסטר (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 20:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ארה''ב אינה הדמוקרטיה הגדולה בעולם. המקום הראשון שמור להודו.

2. מדינה בה נציגים המייצגים 10% מבעלי זכות הבחירה יכולים להשביתה אינה דמוקרטיה. נכון יותר לכנותה ''דיקטטורת המיעוט''. גם ארה''ב וגם ישראל נמצאים בקטגוריה זו.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
חכם ציון (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 20:31)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. דמוקרטיה גדולה היא לא רק גודל פיזי (אוכלוסין) אלא איכות. דמוקרטיה שיכולה לשמור על עצמה גם במשברים דגולים. לא בטוח שהודו היא 'דמוקרטיה גדולה', כי הפיצול הפנימי והפערים בין הקהילות השונות עמוקים אפילו יותר מאשר בארה''ב או בישראל.

2. יש האורמים שדמוקרטיה ראויה נותנת כוח גם למיעוטים שבה. והינה אתה, דווקא אתה, מכנה את ארה''ב וישראל כ''דיקטטורת המיעוט''. כמובן שאיני מקבל את הבחנתך, כי אם אתה רוצה לשחק במשחק הדמוקרטיה, אתה חייב לשחק לפי חוקיה ולהתאים את עצמך אליה ולא להיפך.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 21:42)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעיף #2 שלך הוא שטויות דמגוגיות .
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
אריק פורסטר (יום רביעי, 03/11/2010 שעה 22:07)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסנאט האמריקאי יכולה קבוצה של 40 סנטורים להפעיל פיליבאסטר (נאומים ללא הפסקה) כדי למנוע העברת חוקים או מינויים פדרליים. בתיאוריה, יכולים הסנטורים מ-‏20 המדינות בעלות האוכלוסיה הנמוכה ביותר להביא לפיליבאסטר. ב-‏20 המדינות בהן האוכלוסיה הדלילה ביותר חיים 11% מהאזרחים האמריקאים.

אפקט דומה נוצר על ידי החרדים בארץ ויכולת ההשפעה שלהם על החלטות ממשלתיות. כל מפלגת-קקיון החברה בקואליציה יכולה להביא לשיתוק המדינה.

חוץ מזה, אריה, תודה על המחמאה.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
חכם ציון (יום חמישי, 04/11/2010 שעה 14:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה מתכחש למהותה של הדמוקרטיה?

מיעוטים חזקים יכולים להשיג לעצמם יותר מאשר מיעוטים חלשים או רוב חלש ומפוצל. זה אלמנט בסיסי בדמוקרטיה וטוב שכך.

אם למשל אתה חושב שמיעוט קטן כמו 'שלום עכשיו' מוביל אותנו לאבדון, אתה יכול לארגן קואליציה שיהיה לה רצון להגביל את פעילות 'שלום עכשיו' ולהכניס את חבריה לכלא. בינתיים רוב הקואליציות שהיו בישראל לא לחמו נגד מיעוטים, אלא שילבו ידיים בעד מיעוטים ולעיתים אפילו על חשבון הכלל.

המעטת חשיבות וכוח המיעוטים וגרירתו לגודל היחסי שלהם ולתרומה היחסית שלהם לחברה בישראל (וזה נכון בכל דמוקרטיה שהיא) מותנית בעוצמתו ובאי-פיצול של הרוב. למשל, אם הליכוד, העבודה (למרות שהיא דוהה אל תוך קדימה, מר''צ ואפילו לליכוד) וקדימה היו מסכימים על הליכה לקואליציה למימוש סל מוסכם של מטרות, אז כוחם של המפלגות הדתיות היה ניזוק ודועך וראש הממשלה לא היה צריך לדאוג לתגמול מיוחד נוסף לאברכיהן.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
חכם ציון (יום חמישי, 04/11/2010 שעה 14:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה מתכחש למהותה של הדמוקרטיה?

מיעוטים חזקים יכולים להשיג לעצמם יותר מאשר מיעוטים חלשים או רוב חלש ומפוצל. זה אלמנט בסיסי בדמוקרטיה וטוב שכך.

אם למשל אתה חושב שמיעוט קטן כמו 'שלום עכשיו' מוביל אותנו לאבדון, אתה יכול לארגן קואליציה שיהיה לה רצון להגביל את פעילות 'שלום עכשיו' ולהכניס את חבריה לכלא. בינתיים רוב הקואליציות שהיו בישראל לא לחמו נגד מיעוטים, אלא שילבו ידיים בעד מיעוטים ולעיתים אפילו על חשבון הכלל.

המעטת חשיבות וכוח המיעוטים וגרירתו לגודל היחסי שלהם ולתרומה היחסית שלהם לחברה בישראל (וזה נכון בכל דמוקרטיה שהיא) מותנית בעוצמתו ובאי-פיצול של הרוב. למשל, אם הליכוד, העבודה (למרות שהיא דוהה אל תוך קדימה, מר''צ ואפילו לליכוד) וקדימה היו מסכימים על הליכה לקואליציה למימוש סל מוסכם של מטרות, אז כוחם של המפלגות הדתיות היה ניזוק ודועך וראש הממשלה לא היה צריך לדאוג לתגמול מיוחד נוסף לאברכיהן.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
אריק פורסטר (יום חמישי, 04/11/2010 שעה 17:55)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מתכחש למהותה של הדמוקרטיה, אך ההיסטוריה של דמוקרטיות פרלמנטריות מהסוג הקיים בישראל מראה שהן אינן מביאות ליציבות פוליטית ושהן מועמדות תמיד לסחיטה מצד שותפים קואליציונים זעירים.

השיטה הנשיאותית הקיימת בארה''ב יציבה יותר וכבר הוכיחה עצמה במאתיים השנים האחרונות, אך גימיק הפיליבאסטר הוא הג'וק שבעיסה.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
חכם ציון (יום חמישי, 04/11/2010 שעה 18:33)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם דמוקרטיה ישראלית 'לא יציבה' היא דמוקרטיה די יציבה כי היא שורדת. אין איום על הדמוקרטיה בישראל.
משך התפקוד הקצר של ממשלות בישראל לא פוגע בדמוקרטיה אלא פוגע בחוסן הכלכלי, מדיני וביטחוני שלנו.

כלומר, הדמוקרטיה יציבה מאוד, המדינה לא ממצה את היציבות הזאת בצורה מושלמת. כדי לתקן את הדבר צריך לערוך שינויים. איזה? יש על זה ויכוח.

לי נראה שמספיק להכניס שני שינויים קטנים בחוק, והיציבות והיעילות של השלטון יתגברו.

א. העלאת אחוז החסימה ל-‏4% - 6%,
ב. הקפדה על הפרדת רשויות: ח''כ כנסת אינו יכול לכהן כשר או כסגן שר, להוציא את ראש הממשלה שחייב להיות ח''כ שנבחר בראש הרשימה הגדולה ביותר.
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
ימני גאה (יום שישי, 05/11/2010 שעה 4:42)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההצעה שחבר כנסת לא יוכל לכהן כשר בממשלה,
היא הצעה שראויה לבדיקה בכובד ראש !
_new_ הוספת תגובה



''הדמוקרטיה הגדולה ב...''
חכם ציון (שבת, 06/11/2010 שעה 19:46)
בתשובה לימני גאה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שבוע טוב.... גם העלאה קלה של אחוז החסימה ראויה להישקל בכובד ראש.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי