פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מה קורה במרוקו ?
יורם המזרחי (יום רביעי, 07/08/2002 שעה 11:46)


מה קורה במרוקו ?


התחזקות הגורם האסלמי קיצוני בממלכה


יורם המזרחי






פרשת האי הספרדי השומם, פרג'יל, שעלה לחדשות כשחיילים מרוקאים השתלטו עליו, נראית על פני השטח כאירוע קומי, או לפחות מוזר......

ההסבר הרשמי שניתן לפעולה בראבאט, היה ש''צבא מרוקו כבש את האי הזעיר כמתנה מיוחדת וסמלית לכבוד חתונת המלך מוחמד עם בחירת לבו''. הפרשה הסתיימה כידוע, בפשיטת-נגד של הצבא הספרדי שהשתלט על האי ופינה (באדיבות!) את החיילים המרוקאים הספורים שנמצאו שם ועוד צייד אותם במנות קרב ספרדיות (צמחוניות, להבטיח שהחיילים האדוקים לא ינגסו בטעות חזיר). מעטים שמו לב לעובדה שהפעולה המרוקאית, באה בהמשך להתחזקות גופים איסלאמיים קיצוניים במרוקו, הרואים בספרד מדינה ''כובשת'' שהשתלטה על אדמות ערביות ולפיכך אינה אלא ''אויב האיסלאם''.

הקיצונים המרוקאים מדגישים, בין השאר, את העובדה ההיסטורית, שאחרוני המוסלמים שנלחמו בספרד הנוצרית, היו אנשי ''אל-מווחדין'' - מוסלמים קיצונים מצפון אפריקה, שבשיא הצלחתם כבשו חלקים גדולים של ספרד, למשל מלחמת 1147.

כוונת הקיצונים המרוקאים של ימינו, המדברים על הכיבוש ''הנוצרי'', היא לניצחון הסופי של הספרדים, שהביא לחיסול המדינה המוסלמית-איברית וכינון ממלכה קתולית, תהליך שהסתיים במאה ה- 14.

המרוקאים רואים עצמם גם כצאצאי המורים, המוסלמים ששלטו בספרד. ובצד ציון דוגמאות ''דמיון תרבותי אמנותי'' עם הספרדים, למשל בסגנון בניה, קישוט ואפילו שירה וריקוד (מקור הפלאמנקו בערבית פלאחמנקום/פלאח מכם) הם רואים את ספרד כחבל ארץ שנקרע מגוף האומה הערבית -מוסלמית.

בשנים האחרונות, בהתחדש גל קנאות מוסלמית בין לאומי, ושאיפות לכונן'' מדינה מוסלמית עולמית'', מזכירים הלאומנים והמוסלמים המרוקאים, שהם אינם שוכחים את העובדה שבין שתי מלחמות העולם, היתה מרוקו נתונה ללחצים ספרדיים וצרפתיים, שכוננו בה ''אזורי חסות'', ולחמו במורד המרוקאי האגדי, עבד אל כארים. (עבד אל כארים 1880-1963) לחם בעיקר נגד הספרדים, אך הוגלה על ידי הצרפתים לאי ראוניון, שבאוקיאנוס ההודי, נמלט למצרים ומת בקהיר, כגיבור לאומי ערבי).

על רקע כל אלה הוקם במרוקו ארגון קיצוני הנקרא'' אל היג'רא אול טאקפיר'' שפירושו ''ההגירה ויום הדין לכופרים'' האירגון, הזהה בקווים כלליים לקבוצות דומות הפועלות בהודו; באלגי'ר; בפקיסטן; באינדונזיה ובפילפינים - ''הסתפק'' עד כה בפגיעה בערבים מקומיים שלא התנהגו ''לפי חוקי האיסלאם'', ולדברי משטרת מרוקו הרגו רוצחי הארגון שפעלו בשלוש השנים האחרונות לפחות מאה וחמישים בני אדם, רובם מרוקאים שהואשמו בחילול קודש כמו שתיית אלכהול, התנהגות מינית לא הולמת ועוד. שיטות הרצח היו ''מקובלות'' וכללו, בין השאר, שיסוף גרונות, השלכה ממבנה גבוה, חומה או מגדל, חנק ודקירות בגב. פריסת פעולות הרצח והתקיפה, באחריות הארגון, כללה את הערים טנגי'ר, נאדור, ראבאט, מוחמדיה, קזבלנקה וסאלי.

מהמעט שפורסם על מעשי הארגון, נודע שחבריו רואים עצמם ''כקבוצה מוסלמית אדוקה ללא פשרות'', השואפת להחזיר לאומה הערבית הצפון-אפריקאית את זהרה וגדולתה. מעשי הקיצונים לא הובלטו והמלך חסן, כמו יורשו מוחמד, העדיפו להימנע מעימות ישיר עם המוסלמים הקיצונים, מתוך חשש שלחץ משטרתי רצוף יביא להחרפת הפעולות וגלישת הארגון למלחמה בשלטון.

אך בהמשך לתעמולה הארסית שהופצה במסגדים, בעיקר בשכונות העוני ובמגזר הכפרי, באה הפעולה העלובה לכיבוש האי הספרדי הזעיר, כאשר ברור שממשלת מרוקו לא ציפתה לתגובה ספרדית כה נחרצת. ובעיקר לא ל''בושה'' שנגרמה אחרי שצחצוח חרבות מרוקאי בעיקרו- לא העלה יותר מכמה ניצוצות. הקיצונים, שהתאכזבו מהתגובה הרופסת למהלך הנגד הספרדי, החלו להטיף נגד המלך ובשבועות שחלפו מאז ההשתלטות הזמנית על פרג'יל,נודע שבמסגדים שונים הגדירו את המלך '' כחובב שעשועים ואורח חיים מערבי''

הפעם לא יכלה הממשלה לשבת בחיבוק ידיים והחלה לפעול נגד הקיצונים ובתוך זמן קצר הודיעה
שבימים האחרונים הצליחה המשטרה ''לפרק 6 תאים קיצוניים'' וכי 5 מחברי כל תא נעצרו והם נחקרים בידי שירותי הביטחון המרוקאים. בחקירה עלה שתאי האירגון התכוננו לעבור לפעולות נגד זרים, בעיקר ספרדים. כל זאת במסגרת שבועת נאמני הארגון ''לגאול מידי ספרד אדמות ערביות''.

ראשי הארגון קראו לנהל נגד ספרד מלחמת ''גי'האד'' ואחרי מעצר הפעילים, נודע על הופעת כרוזים חדשים שהופצו ברבאט בשם '' חיילי הג'יהאד והמלחמה בכופרים. ככל הנראה כינוי שנטלו לעצמם אלה שהצליחו לפי שעה להתחמק מהמשטרה.

לצד האירועים במרוקו, בלט חוסר עניין תקשורתי בעולם המערבי, למרות העובדה שמדובר באירגון מוסלמי קיצוני, המאיים בפירוש על מדינה אירופאית שהוא מגדיר ''שטח כבוש''. אחת הידיעות הבודדות בעניין, הופיעה ביום שלישי, השמיני באוגוסט, דווקא .... ביומון הרוסי פרוודה...
.
הרוסים ערים לכל התפתחות הקשורה בקיצוניות איסלאמית, כנראה בשל החיכוך הקבוע שלהם עם תנועות איסלמיות במרכז אסיה ובפרט בצ'צניה.
אך אין ספק שהמתרחש במרוקו, לא נעלם מגופי ביון מערביים, המעדיפים, לפי שעה, ''לא לבחוש את המרק'' ולאפשר למרוקאים לפתור בכוחות עצמם בעיה העשויה להתפתח לממדי מלחמת אזרחים רצחנית, הדומה לזו שמזה עשר שנים משתוללת באלג'יר השכנה.
גורמי ביון מערביים, נעזרו באחרונה בשירותי הביטחון המרוקאים, בכל הקשור לאיתור פעולות קיצונים, הנמצאים במערב אירופה עם קשרים לארגונו של אוסמה בן- לאדן,כאשר למקרא הידיעות הטריות מרבאט, ברור מדוע ממהרים המרוקאים לסייע לאירופה ולאמריקאים, שכן למלך והחתן הטרי, ברור ''שהאש הקטנה'' שהקיצונים ''שלו'' הציתו לפני שלוש שנים, עלולה להתפתח לדליקה, עליה לא יוכל להשתלט.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


האסלאם הוא האתגר העכשווי על תרבות המערב,
אורי מילשטיין (יום רביעי, 07/08/2002 שעה 15:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לרבות על רעיונות הדמוקרטיה והליברליות, כפי שבמחצית הראשונה של המאה העשרים איימו גרמניה הנאצית וברית המועצות הקומוניסטית על התרבות הזאת. בשני המבחנים האלה נקלעו היהודים לעין הסערה וזאת תופעה מעניינת כשלעצמה.
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים עימך בכך
אלי אשד (יום רביעי, 07/08/2002 שעה 18:56)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא שלרוע המזל המין האנושי אינו יכול להרשות לעצמו עכשיו את היריבות הזאת . המין האנושי כולו נמצא עכשיו בעיצומה של שואה אקולוגית ואקלימית חסרת תקדים . בזמן שהמערב והאיסלאם מצחצחים חרבות והאיסלאם חולם על יצירת חליפות עולמית , המערכות האקולוגיות של כדור הארץ הולכות וקורסות ומזג האויר הולך ומתחמם מידי יום ביומו .
אבל לך תסביר זאת לפנטים המטורפים שחולמים ורוצים בקץ אפוקליפטי.
_new_ הוספת תגובה



האיסלם בעתיד
סוריא סהארה (יום חמישי, 08/08/2002 שעה 0:39)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטור האחרון של מר אלכס מאן, לפי הבנתי, ישנו האי רצון של המוסלמים המהגרים, לקבל את תרבות המערב ולהיפך: יותר להדגיש (את תרבותם ודתם) במטרה שבעתיד האיסלם יהיה הדת שלטת בעולם .
סוריא
_new_ הוספת תגובה



אורי.מתחדש ''מצעד'' שהופסק במאות ה14-15
יורם המזרחי (יום שישי, 09/08/2002 שעה 7:51)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי ספק שבעיני המוסלמים האדוקים, הקנאים, יש לחדש נטיה לפלוש מערבה לתוך אירופה. השאיפה הופסקה בכח הנשק, כשווינה התגוננה בפני התורכים ולעזרתה חש צבא נוצרי, פולני ברובו. המוסלמים העותומנים ניסו ללא הרף להשיג מאחזים נוספים באירופה וכבשו את הבלקן, כשבמקרים מסויימים איימו על רוסיה.
הסולטן מהמט או סוליימאן המפואר לא הסתירו תכניות לאסלם את המערב. לדעתי נשקפת למערב, לאורח חייו וכל מרכיבי תרבותו - סכנה מוחשית של מצעד מוסלמי חדש. אין לשכוח שבתורכיה, שהיא בינתיים בלם חיובי, מתנהל ג''כ מאבק בין האיסלם לבין הממשל החילוני. העולם יופתע די מהר להערכתי, כשיבין את המגמה המסתתרת מאחורי עליית הפונדמנטלים האיסלאמי, ערבי ואחר.
_new_ הוספת תגובה



ליורם: צריך לנהוג כלפי האסלאם לא באמות מידה
אורי מילשטיין (יום שישי, 09/08/2002 שעה 10:35)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מערביות אלא באמות מידה אסלאמיות.

דוגמא: מחבלים מתאבדים יש לחסל בלי משפט לא רק בגלל מעשיהם אלא בעיקר בגלל הנורמות שלהם - שהמוות הוא אמל''ח.

אם המוות הוא אמל''ח למוסלמים הפונדמנטליסטים, הוא גם אמל''ח במלחמה נגד המוסלמים הפונדמנטליסטים. כך נהגו כלפיהם, אגב המונגולים, ובהצלחה מרובה.

בעקבות אמרתו המפורסמת של ראסל, ניתן לומר: עדיף להיות מונגולי מאשר למות.
_new_ הוספת תגובה



מילשטיין והמזרחי משלימים אחד את השני
אריה פרלמן (יום שישי, 09/08/2002 שעה 14:49)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המזרחי מבסס את העיקרון ומצביע על הסכנה, ואילו מילשטיין מתווה את דרך הפעולה.

לא נותר לי אלא להיות ''האדם השלישי'', שמתוך אי-רצון להפוך ל''גלגל חמישי'', חותם ואומר:

כל המוסיף - גורע.
_new_ הוספת תגובה



ובכל זאת, אם יורשה לי...
נסים ישעיהו (יום שישי, 09/08/2002 שעה 15:41)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המזרחי מצביע על הסכנות בדיוק רב, הנסמך על כושר אבחנה מעולה, ומילשטיין מציע את הפתרונות הצבאיים החותכים בהסתמך על תובנותיו המעולות בעקבות מחקריו.
אריה טוען ש-'כל המוסיף גורע', אז לא נקרא לזה הוספה...

תנועת אור ישראל הגיעה למסקנה שאת המלחמות יש לנהל על פי הכללים והכוונות של האויב. ומכיוון שתנועה זו מסמיכה את כל הצעותיה על הוראות התורה, אז הנה המקור (דברים, כ, א) : ''כי תצא למלחמה על אויביך...'' (רש''י) : על אויבך. יהיו בעיניך כאויבים אל תרחם עליהם כי לא ירחמו עליך.

יש עוד מקורות כמובן, אבל בשעה זו נסתפק בכך.
מסקנה: לתת חסינות לנשים וילדים של רוצחי נשים וילדים, זהו מעשה המזמין בקול גדול ואף פותח שער רחב בפני הרוצחים.

רוצח שיידע כי במעשהו הוא מסכן את משפחתו הקרובה - יש סיכוי שיירתע. אם כי חייבים לסייג ולומר שבהחלט ייתכן כי עברנו כבר את נקודת האל חזור, ומלחמת השמד הפכה לבלתי נמנעת כתוצאה מאיוולתם של מנהיגים הומניסטים.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



מר ישעיהו - האם אתה מוכן לפרט מה זה
רפי גטניו (יום שישי, 09/08/2002 שעה 17:57)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא לתת חסינות לנשים ולילדים של רוצחי ..וכו' ''
מה המשמעות האופרטיבית של אי מתן חסינות ?

או שזה אמור להיות מובן לכל שותפי ה''קוד'' שבקריצת עיין מבינים האחד את השני, ורק אני שאיני שייך לא מבין ?
_new_ הוספת תגובה



לגטניו- אתה לא לבד...
רפי אשכנזי (יום שישי, 09/08/2002 שעה 18:14)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר גטניו, אל תדאג אתה לא לבד ''באי הבנת הקוד''
עוד רבים אתך. יש אנשים שקוראים בדברי המסורת את ''הפשט'' ויש הקוראים את ''הדרש''. כל אחד ומה שמתאים לו.- והמבין יבין...
_new_ הוספת תגובה



לרפי הבעיה היא שגם קיצוני האסלם פועלים מכח ספר
יורם המזרחי (שבת, 10/08/2002 שעה 5:09)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך השנים למדתי על המפריד והמחבר בין דעות קיצוניות ומצאתי הרבה דמיון בין קנאי הדת הימניים לקנאי השמאל,בין מטיפים דמגוגים ממחנה הימין הכהנאי ומטיפים דמגוגים ממחנה אבנרי ושות,
לדעתי במדינה אוטופית,יצליחו התנועה האסילמית וש''ס להקים קואליציה.....ובמצב סופר אוטופי ילמדו קיצוני הימין את קיצוני השמאל איך לעשות מלחמה.....הם כל כך דומים ומאותו הזרע...כמו קין והבל.....
_new_ הוספת תגובה



ליורם: אבל קין והבל היו שונים עד כדי קוטביות
אורי מילשטיין (שבת, 10/08/2002 שעה 10:43)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אורי: יש ניגודים של אחדויות, ממש כמו
אלכסנדר מאן (שבת, 10/08/2002 שעה 15:07)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחדויות של ניגודים, שלא לדבר על ניגודים משלימים.

השמאל הקיצוני אינו אלא תופעה דוגמאטית ומוראליסטית עקרה לשיטתי, ואין כל ספק שהפילוסוף הגרמני בן זמננו יורגן האברמאס צדק בכינויו שמאל זה כ''שמאל פאשיסטי''.

במקרה הישראלי מצויים חלקים שונים בשמאל הקיצוני הישראלי למעשה בימין הפלסטינאי, שפירושו התעסקות אובססיבית בתיאולוגיית טרור דואלית, אשר במסגרתה הטוב והרע נתפשים ככאלה מעצם טבעם ולא מעצם מעשיהם.

השמאל והימין הקיצוני בישראל אינם אלא בבואה של הרצון לדחיית אמצעי הידיעה וההכרה האנושית לטובת האמונה הבלתי מעורערת בצדקת הדרך שסופה גיהינום. זו היא גם הסיבה למינוח הגנוסטי החריף הקיים בבסיס כוונים לכאורה מנוגדים אלה, אשר משלימים עצמם בדרך שלילת הקיים לטובת האוטופיה הבלתי מתפשרת.
_new_ הוספת תגובה



לאלכס: על המושג ''קיצוני'' לעומת המושג ''מבוסס''
אורי מילשטיין (שבת, 10/08/2002 שעה 18:24)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המושג ''קיצוני'' הוא ריטורי ומשמעותו: ''אני מתנגד לו מאוד'', או יחסי ומשמעותו: ''רחוק מעקומת המגמה''.

אבל דווקא פתרון שאחרים מתנגדים לו ושרחוק מן המגמה יכול להיות הפתרון הפורה שיביא שלום למזרח התיכון ויפתור בעיות במקומות אחרים.

לפיכך בדיוני עומק הדיכוטומיה לא צריכה להיות ''קיצוני ימני'' או ''קיצוני שמאלני'', אלא מבוסס או בלתי מבוסס.
_new_ הוספת תגובה



לאורי, בראבו!
שחור תלתלים (יום ראשון, 11/08/2002 שעה 13:22)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוף סוף עשית סדר במונחים.
אגב, ''קיצוני'' לגבי השמאל נשמע כמעט אך ורק בפורום הזה. בתקשורת לא תשמעו על שמאל קיצוני, אלא רק על ימין קיצוני.
_new_ הוספת תגובה



רפי, אין פה שום קריצת עין. לא מצידי על כל פנים.
נסים ישעיהו (שבת, 10/08/2002 שעה 21:17)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו נמצאים במלחמה ומלחמה יש לנהל על פי הכללים שלפיהם מתנהלת מלחמה.

לאויבינו יש אידיאולוגיה ומעשה של רצח נשים וילדים ללא אבחנה והם סומכים על ''המוסר שלנו'' שיבטיח את חיי נשיהם וילדיהם.

אנחנו טוענים, ומכריזים על כך מראש, כי מי שזו דרכו - משפחתו תיפגע ואף תושמד. זו הדרך היחידה לעצור את ההרג המשתולל ברחובותינו.

אנחנו טוענים כי הכרזה כזאת די יהיה בה כדי להפסיק את הרצח ובכך לחסוך חיי אדם גם בצד של אויבינו.
אילו נהגנו כך מהתחלה - לא היו נהרגים כל כך הרבה יהודים וגם הרבה חיים של פלשתינאים היו נחסכים.

הנה משהו שכתבתי לפני כמה חודשים בתגובה למישהו:
''כאשר הערבים טובחים בנו ללא הבחנה ואנחנו שומרים על ''טוהר הנשק'' - הרי שהסוף ברור לכל מי שאינו מתעקש לשגות באשליות.
כאשר אנחנו נמנעים מ''פגיעה בחפים מפשע'' ומבליגים ושוב מבליגים - זה מעודד את המרצחים מחד גיסא ומוביל אותנו לפעולות של הרג המוני בהמשך מאידך''.

לסיכום, אנחנו רוצים מאד להפסיק את ההרג ולעניות דעתנו הדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי הודעה על גביית מחיר הולם מן הרוצחים.
שבוע טוב ומבורך,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אכן אמרת דברים ברורים - ומפחידים
רפי גטניו (שבת, 10/08/2002 שעה 23:01)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה רק שהם מפחידים אותי ולא את האויב.

גם כשקובעים מחיר לכל פעילות של האויב, הגורמים שצריכים להשפיע עליו, הם התועלת של אותו מחיר, ומאיזה עולם ערכים הוא נגזר.

עולם הערכים שלך , הוא לא עולם הערכים שלי, ולשמחתי גם לא עולם הערכים של מדינת ישראל. (לפחות לא מוצהר). להשמיד אנשים חפים מפשע, להעניש בעונשים קיבוציים, כאן עובר הגבול ביננו.

עליך לקחת בחשבון גם את חוסר היעילות של הפתרון שלך, ותשכח מזה שעצם האיום יספיק, כי תמיד יהיה בצד השני מי שיבחן אותך, ואם תתמיד בשיטתך ותממש את האיום, הרי שאתה הופך להיות גרוע כמו אוייבך, ואז אתה מאבד את ההצדקה למלחמתך.

אתה יכול לנצח מלחמות אם אתה צודק. כאשר אתה הופך להיות כמו אויבך מבחינת נורמות ההתנהגות, אתה מפסיק להיות צודק, ודרכך להפסיד במלחמה - בטוחה.

ויש לך בעיה נוספת, אימוץ המדיניות הזו שלך תגרום לקרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה שלנו. כי מישהו גם יצטרך לעשות את העבודה המלוכלכת הזו. ואני מבטיח לך שהרב אבינר יצטרך להעמיד הרבה קירות , כדי לדפוק כדור בראש לכל הסרבנים. (מעניין עם איזה חיילים הוא יעשה את זה ? אולי עם צבא החרדים ??)

לסיכום
כאשר העמדה הבסיסית שלנו היא שאזרחים, נשים, ילדים וזקנים צריכים להישאר מחוץ למעגל האלימות, וגם אם הצד השני לא מכבד את זה, עלינו להתמיד בגישתנו זו, ולמצוא דרכים אחרות כיצד להתגונן. חלק גדול מכוחו של צבא, הוא אמונה בצידקת דרכו.
אל תסדוק את זה, כי אם תצליח, לא יישארו מספיק חיילים להגן על הבית.
_new_ הוספת תגובה



למר גטניו, חשבתי שהרגעתיך...
רפי אשכנזי (שבת, 10/08/2002 שעה 23:19)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר גטניו, חשבתי שהצלחתי בתשובתי המצומצמת לך להרגעיך ולא היא.
אני חוזר על מילתי בשנית: אל תדאג אתה לא לבד ורובה של המדינה על אף חילוקי הדעות הקשים לפעמים ביננו, רובנו קרוב מאד לעמדתך בעניין המוסריות וטוהר הנשק.
לכולנו חשוב מאד איך אנו נראים בראי ביחוד כלפי עצמנו.
בידידות רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



לרפי+רפי
אודי (יום ראשון, 11/08/2002 שעה 9:34)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גישתו של העם בציון (לפחות רובו הגדול שאתם מייצגים כאן) ליחס שצריך להיות בין העם היהודי לארץ הקודש היא היא שהביאה את מדינת ישראל אל עברי פי פחת! ההתדרדרות אל הקטסטרופה הבלתי נמנעת היא תוצאה ישירה של ה''נאורות הדמוקרטית יפת הנפש'' שהביאה איתה הציונות שחשבה להקים בישראל חברה מיתרנית הדומה באופיה לארצות המערב ה''נאורות''.דבר זה לא ''עבד'' מעולם בארץ ישראל ולא יעבוד גם הפעם. עם ישראל ''מפורסם'' מאוד באי יכולתו לנהוג בתבונה וללמוד את הלקחים המתבקשים מעצם ההסטוריה שלו לכן הוא סבל קשות בעבר (דווקא כאשר ניסה להתבולל בכל כוחו בגויים) ויסבול אף יותר בעתיד הקרוב.סרבנותו של חלק גדול מן העם לפקוח את עיניו ולהכיר במציאות תגרור אותנו לחלק הלא נעים (בלשון המעטה)של הגאולה וחבל שנצטרך לומר בקרוב - אמרנו לכם!!
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי