פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 09/08/02 14:49)
ובכל זאת, אם יורשה לי...
נסים ישעיהו (יום שישי, 09/08/2002 שעה 15:41)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המזרחי מצביע על הסכנות בדיוק רב, הנסמך על כושר אבחנה מעולה, ומילשטיין מציע את הפתרונות הצבאיים החותכים בהסתמך על תובנותיו המעולות בעקבות מחקריו.
אריה טוען ש-'כל המוסיף גורע', אז לא נקרא לזה הוספה...

תנועת אור ישראל הגיעה למסקנה שאת המלחמות יש לנהל על פי הכללים והכוונות של האויב. ומכיוון שתנועה זו מסמיכה את כל הצעותיה על הוראות התורה, אז הנה המקור (דברים, כ, א) : ''כי תצא למלחמה על אויביך...'' (רש''י) : על אויבך. יהיו בעיניך כאויבים אל תרחם עליהם כי לא ירחמו עליך.

יש עוד מקורות כמובן, אבל בשעה זו נסתפק בכך.
מסקנה: לתת חסינות לנשים וילדים של רוצחי נשים וילדים, זהו מעשה המזמין בקול גדול ואף פותח שער רחב בפני הרוצחים.

רוצח שיידע כי במעשהו הוא מסכן את משפחתו הקרובה - יש סיכוי שיירתע. אם כי חייבים לסייג ולומר שבהחלט ייתכן כי עברנו כבר את נקודת האל חזור, ומלחמת השמד הפכה לבלתי נמנעת כתוצאה מאיוולתם של מנהיגים הומניסטים.

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



מר ישעיהו - האם אתה מוכן לפרט מה זה
רפי גטניו (יום שישי, 09/08/2002 שעה 17:57)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לא לתת חסינות לנשים ולילדים של רוצחי ..וכו' ''
מה המשמעות האופרטיבית של אי מתן חסינות ?

או שזה אמור להיות מובן לכל שותפי ה''קוד'' שבקריצת עיין מבינים האחד את השני, ורק אני שאיני שייך לא מבין ?
_new_ הוספת תגובה



לגטניו- אתה לא לבד...
רפי אשכנזי (יום שישי, 09/08/2002 שעה 18:14)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר גטניו, אל תדאג אתה לא לבד ''באי הבנת הקוד''
עוד רבים אתך. יש אנשים שקוראים בדברי המסורת את ''הפשט'' ויש הקוראים את ''הדרש''. כל אחד ומה שמתאים לו.- והמבין יבין...
_new_ הוספת תגובה



לרפי הבעיה היא שגם קיצוני האסלם פועלים מכח ספר
יורם המזרחי (שבת, 10/08/2002 שעה 5:09)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך השנים למדתי על המפריד והמחבר בין דעות קיצוניות ומצאתי הרבה דמיון בין קנאי הדת הימניים לקנאי השמאל,בין מטיפים דמגוגים ממחנה הימין הכהנאי ומטיפים דמגוגים ממחנה אבנרי ושות,
לדעתי במדינה אוטופית,יצליחו התנועה האסילמית וש''ס להקים קואליציה.....ובמצב סופר אוטופי ילמדו קיצוני הימין את קיצוני השמאל איך לעשות מלחמה.....הם כל כך דומים ומאותו הזרע...כמו קין והבל.....
_new_ הוספת תגובה



ליורם: אבל קין והבל היו שונים עד כדי קוטביות
אורי מילשטיין (שבת, 10/08/2002 שעה 10:43)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אורי: יש ניגודים של אחדויות, ממש כמו
אלכסנדר מאן (שבת, 10/08/2002 שעה 15:07)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחדויות של ניגודים, שלא לדבר על ניגודים משלימים.

השמאל הקיצוני אינו אלא תופעה דוגמאטית ומוראליסטית עקרה לשיטתי, ואין כל ספק שהפילוסוף הגרמני בן זמננו יורגן האברמאס צדק בכינויו שמאל זה כ''שמאל פאשיסטי''.

במקרה הישראלי מצויים חלקים שונים בשמאל הקיצוני הישראלי למעשה בימין הפלסטינאי, שפירושו התעסקות אובססיבית בתיאולוגיית טרור דואלית, אשר במסגרתה הטוב והרע נתפשים ככאלה מעצם טבעם ולא מעצם מעשיהם.

השמאל והימין הקיצוני בישראל אינם אלא בבואה של הרצון לדחיית אמצעי הידיעה וההכרה האנושית לטובת האמונה הבלתי מעורערת בצדקת הדרך שסופה גיהינום. זו היא גם הסיבה למינוח הגנוסטי החריף הקיים בבסיס כוונים לכאורה מנוגדים אלה, אשר משלימים עצמם בדרך שלילת הקיים לטובת האוטופיה הבלתי מתפשרת.
_new_ הוספת תגובה



לאלכס: על המושג ''קיצוני'' לעומת המושג ''מבוסס''
אורי מילשטיין (שבת, 10/08/2002 שעה 18:24)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המושג ''קיצוני'' הוא ריטורי ומשמעותו: ''אני מתנגד לו מאוד'', או יחסי ומשמעותו: ''רחוק מעקומת המגמה''.

אבל דווקא פתרון שאחרים מתנגדים לו ושרחוק מן המגמה יכול להיות הפתרון הפורה שיביא שלום למזרח התיכון ויפתור בעיות במקומות אחרים.

לפיכך בדיוני עומק הדיכוטומיה לא צריכה להיות ''קיצוני ימני'' או ''קיצוני שמאלני'', אלא מבוסס או בלתי מבוסס.
_new_ הוספת תגובה



לאורי, בראבו!
שחור תלתלים (יום ראשון, 11/08/2002 שעה 13:22)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוף סוף עשית סדר במונחים.
אגב, ''קיצוני'' לגבי השמאל נשמע כמעט אך ורק בפורום הזה. בתקשורת לא תשמעו על שמאל קיצוני, אלא רק על ימין קיצוני.
_new_ הוספת תגובה



רפי, אין פה שום קריצת עין. לא מצידי על כל פנים.
נסים ישעיהו (שבת, 10/08/2002 שעה 21:17)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו נמצאים במלחמה ומלחמה יש לנהל על פי הכללים שלפיהם מתנהלת מלחמה.

לאויבינו יש אידיאולוגיה ומעשה של רצח נשים וילדים ללא אבחנה והם סומכים על ''המוסר שלנו'' שיבטיח את חיי נשיהם וילדיהם.

אנחנו טוענים, ומכריזים על כך מראש, כי מי שזו דרכו - משפחתו תיפגע ואף תושמד. זו הדרך היחידה לעצור את ההרג המשתולל ברחובותינו.

אנחנו טוענים כי הכרזה כזאת די יהיה בה כדי להפסיק את הרצח ובכך לחסוך חיי אדם גם בצד של אויבינו.
אילו נהגנו כך מהתחלה - לא היו נהרגים כל כך הרבה יהודים וגם הרבה חיים של פלשתינאים היו נחסכים.

הנה משהו שכתבתי לפני כמה חודשים בתגובה למישהו:
''כאשר הערבים טובחים בנו ללא הבחנה ואנחנו שומרים על ''טוהר הנשק'' - הרי שהסוף ברור לכל מי שאינו מתעקש לשגות באשליות.
כאשר אנחנו נמנעים מ''פגיעה בחפים מפשע'' ומבליגים ושוב מבליגים - זה מעודד את המרצחים מחד גיסא ומוביל אותנו לפעולות של הרג המוני בהמשך מאידך''.

לסיכום, אנחנו רוצים מאד להפסיק את ההרג ולעניות דעתנו הדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי הודעה על גביית מחיר הולם מן הרוצחים.
שבוע טוב ומבורך,
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אכן אמרת דברים ברורים - ומפחידים
רפי גטניו (שבת, 10/08/2002 שעה 23:01)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה רק שהם מפחידים אותי ולא את האויב.

גם כשקובעים מחיר לכל פעילות של האויב, הגורמים שצריכים להשפיע עליו, הם התועלת של אותו מחיר, ומאיזה עולם ערכים הוא נגזר.

עולם הערכים שלך , הוא לא עולם הערכים שלי, ולשמחתי גם לא עולם הערכים של מדינת ישראל. (לפחות לא מוצהר). להשמיד אנשים חפים מפשע, להעניש בעונשים קיבוציים, כאן עובר הגבול ביננו.

עליך לקחת בחשבון גם את חוסר היעילות של הפתרון שלך, ותשכח מזה שעצם האיום יספיק, כי תמיד יהיה בצד השני מי שיבחן אותך, ואם תתמיד בשיטתך ותממש את האיום, הרי שאתה הופך להיות גרוע כמו אוייבך, ואז אתה מאבד את ההצדקה למלחמתך.

אתה יכול לנצח מלחמות אם אתה צודק. כאשר אתה הופך להיות כמו אויבך מבחינת נורמות ההתנהגות, אתה מפסיק להיות צודק, ודרכך להפסיד במלחמה - בטוחה.

ויש לך בעיה נוספת, אימוץ המדיניות הזו שלך תגרום לקרע בלתי ניתן לאיחוי בחברה שלנו. כי מישהו גם יצטרך לעשות את העבודה המלוכלכת הזו. ואני מבטיח לך שהרב אבינר יצטרך להעמיד הרבה קירות , כדי לדפוק כדור בראש לכל הסרבנים. (מעניין עם איזה חיילים הוא יעשה את זה ? אולי עם צבא החרדים ??)

לסיכום
כאשר העמדה הבסיסית שלנו היא שאזרחים, נשים, ילדים וזקנים צריכים להישאר מחוץ למעגל האלימות, וגם אם הצד השני לא מכבד את זה, עלינו להתמיד בגישתנו זו, ולמצוא דרכים אחרות כיצד להתגונן. חלק גדול מכוחו של צבא, הוא אמונה בצידקת דרכו.
אל תסדוק את זה, כי אם תצליח, לא יישארו מספיק חיילים להגן על הבית.
_new_ הוספת תגובה



למר גטניו, חשבתי שהרגעתיך...
רפי אשכנזי (שבת, 10/08/2002 שעה 23:19)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למר גטניו, חשבתי שהצלחתי בתשובתי המצומצמת לך להרגעיך ולא היא.
אני חוזר על מילתי בשנית: אל תדאג אתה לא לבד ורובה של המדינה על אף חילוקי הדעות הקשים לפעמים ביננו, רובנו קרוב מאד לעמדתך בעניין המוסריות וטוהר הנשק.
לכולנו חשוב מאד איך אנו נראים בראי ביחוד כלפי עצמנו.
בידידות רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



לרפי+רפי
אודי (יום ראשון, 11/08/2002 שעה 9:34)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גישתו של העם בציון (לפחות רובו הגדול שאתם מייצגים כאן) ליחס שצריך להיות בין העם היהודי לארץ הקודש היא היא שהביאה את מדינת ישראל אל עברי פי פחת! ההתדרדרות אל הקטסטרופה הבלתי נמנעת היא תוצאה ישירה של ה''נאורות הדמוקרטית יפת הנפש'' שהביאה איתה הציונות שחשבה להקים בישראל חברה מיתרנית הדומה באופיה לארצות המערב ה''נאורות''.דבר זה לא ''עבד'' מעולם בארץ ישראל ולא יעבוד גם הפעם. עם ישראל ''מפורסם'' מאוד באי יכולתו לנהוג בתבונה וללמוד את הלקחים המתבקשים מעצם ההסטוריה שלו לכן הוא סבל קשות בעבר (דווקא כאשר ניסה להתבולל בכל כוחו בגויים) ויסבול אף יותר בעתיד הקרוב.סרבנותו של חלק גדול מן העם לפקוח את עיניו ולהכיר במציאות תגרור אותנו לחלק הלא נעים (בלשון המעטה)של הגאולה וחבל שנצטרך לומר בקרוב - אמרנו לכם!!
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי