פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סמרטוט אדום / טור שבועי
גדעון ספירו (יום ראשון, 22/09/2002 שעה 1:35)


סמרטוט אדום


גדעון ספירו



סוכות תשס''ג 22.09.2002






* מתנה נאה העניקו לנו ממשלת שרון והמתנחלים לחג הסוכות בדמות הפיגוע שהיה באוטובוס ברחוב אלנבי בתל-אביב. עד כתיבת שורות אלה קיפדו את חייהם שישה בני אדם וכ- 70 ניפצעו. יבול מכובד. ''פיגוע איכות'' בשפת הכיבוש הישראלית.
מדוע אני מפיל את תיק הפיגוע על ממשלת הגנרלים שרון-פיין והמתנחלים? כי את הפיגוע הזה אפשר היה למנוע, לא באמצעות השב''כ או המשטרה או צבא הכיבוש, אלא באמצעות מהלכים מדיניים רבי מעוף שלא נינקטו. מאז פיגוע ההתאבדות ב- 4 באוגוסט ועד לנוכחי ב- 19 בספטמבר חלפו למעלה משישה שבועות ללא פיגועים. בזמן זה, אילו היתה לנו ממשלה חפצה בפריצה מדינית שתפיח תקווה גם אצל הפלסטינים, היא היתה מנצלת את ששת השבועות למהלכים מדיניים רבי מעוף.

אבל שרון, יותר מכל דבר, מפחד משלום, מהפסקת שפיכות הדמים. על כן ניצל את הפסקת פיגועי ההתאבדות כדי להמשיך ולטבוח בפלסטינים. בשישה שבועות אלה נהרגו על ידי צבא הכיבוש הישראלי 75 פלסטינים, ביניהם ילדים רבים ואילו חברי מחתרת טרור יהודית הניחו מטען חבלה בבית ספר פלסטיני בחברון ממנו ניפצעו חמישה תלמידים. התשובה הפלסטינית לא אחרה לבוא: פיגוע תופת נוסף.
עבור ישראלים רבים 75 פלסטינים הרוגים לא נחשבים. הם אפילו לא כסף קטן, ''תתי אדם'' כפי שהתבטא אחד היודונאצים בפורום. על רקע זה אין כל משקל לצדקנות הנישמעת שוב ושוב בישראל על אכזריותם של הפלסטינים. האכזריות של ישראל הכובשת מייצרת את התגובות האכזריות של הפלסטינים הכבושים והמושפלים.
הממשלה עסוקה בימים אלה באורגייה חסרת כל הגיון של הרג והרס בתים במוקטעה ברמאללה, שהרי הרשות הפלסטינית ממילא נעדרת כל אפשרות פעולה. הנקמנות הישראלית והשפלת המנהיג הפלסטיני תניב פעולת תגמול פלסטינית נוספת, וברוך השם, שפיכות הדמים תימשך.
תודה רבה לכם חברי ממשלה יקרים. אנו ניזכור את חג סוכות תשס''ג שנים רבות כחג שמח במיוחד, חג שבו ניגדעה עוד תקווה לשלום.

הפיגוע הזה הפגין את ההשפעה ההרסנית שיש לישראל על יהודים בעולם, ואלה מצידם מחזירים לנו בהיזון חוזר מנות של ארס והרס נוספים. בפיגוע ניפגעו שני בני דודים בני 18 שבאו מסקוטלנד ללמוד בישיבה בשטחים הכבושים. האחד, ג'ונתן ג'נסר נהרג, השני, גדעון בלאק, ניפצע.
מה יש לשני אזרחים בריטים לחפש בשטחים הכבושים שהנוכחות הישראלית בהם, בעיקר ההתנחלויות, הינה בלתי חוקית. שני האזרחים הבריטים נהנים במדינתם מהזכות לחופש דת ומשוויון זכויות מלא עם עמיתיהם האזרחים הלא יהודים. מי שטף את מוחם של שני הצעירים לבוא לשטחים הכבושים בהם נילחם עם על שיחרורו מעול הכיבוש, כדי ''ללמוד תורה''? אולי היו אלה שליחי הסוכנות היהודית, אולי שליחי גוש אמונים, אולי נציגי הגופים האלה בקרב יהדות אנגליה, שבחלקה לפחות סורסה עד היסוד, והדבר מתבטא בתמיכה בלתי מבוקרת בישראל.
איזו תורה הם למדו שם שני הצעירים? תורה גזענית, תורה של האדם העליון, תורה של חיי אפרטהייד, תורה של פולחן מוות, תורה של עבודת אלילות הדם והאדמה. לא תורת חיים הם למדו.
מה היה לשניים לחפש כאן? מדוע הם הימרו על חייהם בגיל כה צעיר? העיוות הזה מכונה בעברית היהודית הישראלית ''ציונות'' ו''ערבות הדדית''. אכן, ישראל ערבה למותם של יהודי התפוצות. בואו לישראל ללמוד תורה ולמות.




* נדב העצני הוא עיתונאי ימני קיצוני הכותב ב''מעריב'', עיתון שעבר לא מכבר אף הוא תפנית ימנית, כלומר, הלך עוד יותר ימינה מהימין בו כבר שהה. לאחרונה הוא כתב רשימה שאני מקווה כי תיכנס בעתיד למוזיאון השנאה והמלחמה.
העצני מאד כועס. על מי הוא כועס כל כך? לא אחר מאשר על הפסנתרן והמנצח הישראלי-גרמני ובעל המוניטין הבינלאומי של מוסיקאי מהמעלה הראשונה, דניאל ברנבוים.
ומדוע הוא כועס על ברנבוים? משום שברנבוים, בביקורו האחרון בישראל, נסע גם לרמאללה לנגן קונצרט למען השלום. זה בלתי ניסלח בעיני העצני. ברנבוים עבר על החוק שאוסר על ישראלים להיכנס לרמאללה. העצני שומר החוק הקנאי לא ישכח לברנבוים את החטא הנורא על שניסה להכניס קצת תקווה, להעלות טיפה של חיוך על פניהם של אזרחי רמאללה המיוסרים והסובלים מנגישות חיל הכיבוש הישראלי.
העצני לא יסלח לו לברנבוים, על הדבר הנורא שעשה. ובאמת היש פשע גדול מזה? לנגן למען השלום? לגרום מעט נחת לפלסטינים? איפה ברנבוים חי? העצני אוהב המוסיקה מעדיף את רעש הדחפורים ההורסים בתים ברמאללה מאשר את נגינת פסנתר השלום של ברנבוים באותה עיר למודת סבל.

אז מה עושים? להעצני ג'וניור יש תשובה. הוא הכריז כי הוא יפסיק לבוא לקונצרטים של ברנבוים ויפסיק לשמוע את התקליטים שלו. זהו, חרם דרבנו העצני.
הוא כמובן סונט בברנבוים על מגוריו בברלין, בגרמניה, איפה שאתם יודעים מה עשו ליהודים. ואני שואל אתכם: איפה יותר טוב לגור? בגרמניה דמוקרטית שהפיקה כמה לקחים חשובים מהשואה, או בישראל שממשלתה ומתנחליה נוהגים לעתים קרובות על פי האתוס הנאצי. הנאצים החרימו לא רק מוסיקאים יהודים, הם החרימו גם מוסיקאים גרמנים שהגנו על יהודים. כפי שהעצני מחרים עתה את ברנבוים משום שלדעתו הוא רוצה לגרום נחת לערבים. העצני ג'וניור, אפשר לומר, הוא מן המהדרין, ומדיניות החרמות שלו אפילו מחמירה מעט בהשוואה למקובל בשנות השלושים בגרמניה.
מטור זה אני שולח ברכה לדניאל ברבוים ואומר לו כי לפעמים נימדדת גדולתו של אמן גם על פי רשימת מחרימיו. החרם של העצני רק מוסיף לו כבוד.

רשימתו של העצני ג'וניור לא הפתיעה אותי. הוא דור שני לימין קיצוני. אביו, עו''ד אליקים העצני, מהפולשים המתנחלים שהשתלטו על אדמות לא להם ליד חברון בהתנחלות קרית ארבע, כתב במאי 1985 מאמר בעיתון ''חדשות'' בו הישווה את הערבים לעכברים ועכברושים. על כך ענה לו כעבור יומיים יוסי שריד במאמר נגדי בו כתב בין השאר: ''אליקים העצני הממשיל ערבים לעכברושים נשאר אדם, אבל אדם שאיבד את צלם אלוהים. מושגיו ודימוייו נשאבים במישרין מן הספרות הנאצית. הנאצים הירבו להמשיל את היהודים לעכברושים, מפיצי מחלות וזיהומים שחובה להשמיד אותם בכל מקום למען בריאות הציבור. יצירתו של העצני היתה יכולה להידפס ב'שטירמר' בלי בעיות ולזכות בהוקרה רבה מפי העורכים והקוראים כאחד''.
התפוח לא נפל רחוק מהעץ.




* איש אחד, שאינני מכירו, עצר אותי ברחוב, וניסה לעשות לי פרובוקציה. הוא שאל אותי מה דעתי על הרעיון לרצוח את שרון?
אמרתי לו, השתגעת?
ראשית, לא רוצחים פוליטיקאי שנוי במחלוקת כשהוא בסוף דרכו. הוא בן 74 או 75. תן לו לגמור את חייו באופן טבעי.
שנית, אתה רוצה להפוך אותו למרטיר? אתה יודע מה יקרה אם ירצח? הוא יונצח בקריאת בתי חולים, תחנת כוח, מוזיאונים ורחובות על שמו, ותערך לו הלווייה סופר ממלכתית. עזוב. ישראל לא תישאר ימנית לאורך ימים. אם יעבור מן העולם באופן טבעי, ייכנס בעתיד לרשימת הבושה של ישראל, מקום אליו הגיע הגנרל פינושה בצ'ילי בעודו בחייו, והוא יישכח מלב.
וחוץ מזה אמרתי לו, כחבר אמנסטי אני בכלל נגד עונש מות.




* בתוך כל הסמטוחה המתרחשת בישראל, קראתי השבוע ידיעה ששימחה אותי. מספר התלמידים שנירשמים למסע הליצנות הישראלי לאושוויץ ירד באופן דרסטי בגלל המצב הכלכלי החמור. הורים רבים הודיעו כי אין ביכולתם לעמוד במחירי הטיסה הנעים בן 900 ל- 1350 דולר.
אז בכל זאת, בתוך כל החרא, של עוני ומשבר ומלחמה, יש גם קרן אור מעודדת: תלמידים לא יסעו לטקס המביך באושוויץ בראשות איזה גנרל או מפכ''ל או שר שבאו הישר מהאקציה האחרונה בשטחים, כדי לומר לעולם: גם אנחנו יודעים את מלאכת הרצח וההשמדה.




* סערה בגרמניה יום יומיים בטרם בחירות. שרת המשפטים הסוציאל דמוקרטית בממשלתו של הקנצלר שרדר ערכה השוואה בין הנשיא בוש להיטלר. כלומר, לא השוואה ישירה, אלא השוואה ממוקדת ונכונה לטעמי. היא אמרה שהנשיא בוש נילהב לצאת למלחמה המיותרת בעירק כדי להסיט את תשומת הלב של אזרחי ארה''ב מהמשבר הכלכלי. שיטות אלה מוכרות לנו מהעבר, הוסיפה השרה, כי גם היטלר נקט בהן. היא כמובן צודקת במאה אחוזים. גם בישראל מוכרות שיטות אלה. שרון נוקט בהן ברוחב לב. אין כמו רעש תופי המלחמה להסיט את תשומת לב המובטלים ושאר עניי הארץ ממצבם העגום לעבר סכנה חיצונית. שרון ובוש לא המציאו את הגלגל. היטלר הקדים אותם. וגם הוא לא היה ראשון בנושא זה.




* השבוע ניפתח פסטיבל הקולנוע בחיפה עם הקרנת הסרט המדבר הראשו של צ'רלי צ'פלין, ''הדיקטטור הגדול''. זוהי ללא ספק אחת היצירות הגדולות בקולנוע, המספרת בדרכו המיוחדת של צ'פלין את הסכנה הנוראה הנישקפת לחברה מהיטלר ומדיקטטורים בכלל.
זהו סרט אקטואלי, ביחוד בישראל, כי גם לנו יש היום דיקטטור גדול, איש השש אלי מלחמה, שעלה לשלטון בבחירות, השתלט על עוד ועוד סמכויות, ומנהל למעשה את המדינה לבד, על פי שגיונותיו, כאשר כל השאר הם פיונים הסרים למרותו ועושים כרצונו.
מומלץ לראות את הסרט. אולי יפקח כמה עיניים שסומאו, ויסייע לאנשים לפעול למען עצירת הדמוקטטור הישראלי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


  ספירו, טענתך בעניין שני היהודים הסקוטים לוקה...  (יוסי) (32 תגובות בפתיל)
  עוד אדום הסמרטוט  (אריה פרלמן)
  משום מה חסרה לי איזה מילת ביקורת על  (ישראל חר"ג) (2 תגובות בפתיל)
  אם יש פקודה בלתי חוקית ומוסרית  (ישראל חר"ג)
  הפיגועים הם לא פונקציה של הכיבוש  (אבנר בן בסט) (2 תגובות בפתיל)
  ספירו לקחת את פרטיו של האיש שניסה לשדלך והתלוננת  (איריס ארנסט) (21 תגובות בפתיל)
  מוסיקה היא שפה  (מיכאל מ. שרון)
  לספירו היקר: עור, אנחנו במילחמה!  (רפי אשכנזי) (3 תגובות בפתיל)
  ספירו, כיצד אתה מצליח לגרום לי להגן על שרון, אדם  (ראובן גרפיט) (18 תגובות בפתיל)
  ראוי לקרוא את מאמרי ספירו אבל [*]  (ישראלי) (4 תגובות בפתיל)
  היטלר יצא למלחמה בכדי להסיט  (ארן ורשבסקי) (11 תגובות בפתיל)

חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי