פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יד חמה לנזקקים
צבי גיל (שבת, 31/12/2011 שעה 13:00)


יד חמה לנזקקים

צבי גיל



בעלטה שבחיינו שלעתים קרובות אנו כמו סומים ממששים חושך בתחומים המדיניים, הכלכליים והחברתיים יש אי אלה נקודות אור, וכשם שיש חשיבות להצביע על החושך והערפל שסביבנו ,אשר לעתים לא רק מתסכל אלא מייאש, ככה יש להצביע על קרני אור שחודרות לג'ונגל הזה. לשמחתי ישנן כאלה ובין הבולטים ''יד שרה''. יש, כאמור, עוד ארגוני סיוע לנזקקים, אך כמוסד שרוב פעילותו מבוסס על התנדבות הוא מן הסתם הגדול ביותר.

• • •

במאמר שפרסמתי כאן בשם ''יחסי אנוש עד הסוף'' הזכרתי במשפט אחד את ''יד שרה''. מוסד זה סיפק לאישה חולה סופנית, מה שלא סיפק בית החולים, שיחסי הציבור שלו משופרים לאין ערוך מיחסי האנוש שלו. בעקבות המאמר פנה אלי ידיד שמקורב ל ''יד שרה'' וביקש שאקדיש פוסט קצר לארגון הזה ואף הציע שאבוא לסניף התל אביבי ואתרשם.

אהובה
אהובה טלמון מנהלת הסניף בתל אביב
ראוי לציין כי כאשר התוועדתי לארגון הזה בשם ''יד שרה'', האסוציאציה הראשונה שלי הייתה שמדובר ב''שרה אימנו''. וזה לא עורר בי אמפתיה. שכן כילד קטן ב''חדר'' כאשר למדנו על גרוש הגר על ידי אברהם אבינו על פי דרישת שרה, מאוד כעסתי על אישה קשישה זאת אשר גומלת רעה תחת טובה לאמתה ולמי שילדה את בנה הבכור ישמעאל לאברהם בעלה, בשעה שהיא עצמה הייתה עקרה. דוגמה ליחסי אנוש רעים. כשהתברר לי כי מדובר בסבתו של אורי לופוליאנסקי מי שהיה ראש עיריית ירושלים- שרה לופוליאנסקי שנספתה בשואה, גיליתי עניין רב במוסד הזה.

יד שרה החלה את דרכה בתחילת שנות ה-‏70, כמוסד עזר שכונתי ברוממה בירושלים לסייע לנזקקים שהתקשו בתפקוד היומיומי. יוזמה זאת של משפחת לופוליאנסקי עוררה התנדבות מצד אזרחים אשר הביאו לביתם עזרים כמו הליכונים, קביים, כיסאות גלגלים ואביזרים רבים נוספים. אביו של אורי לופוליאנסקי, יעקב לופוליאנסקי, מכר את חנות הנעליים שהייתה לו, יצא לגמלאות ותרם את הכסף שקיבל בעבור החנות להרחבת הגמ''ח (עמותת גמילות חסדים). מבנה מתאים למרכז נמצא בקרבת ''בית החולים ביקור חולים'' ומאגר הציוד הורחב. בשנת 1976 נוסד המרכז החדש כמלכ''ר ונקרא בשם ''יד שרה'' ע''ש שרה לופוליאנסקי. תוך זמן קצר נמצאו מספיק מתנדבים לתפעולו השוטף של המרכז ועל הציוד המושכר התבקשו הנזקקים להשאיר פיקדון.

ל''יד שרה'' יש יותר מ-‏6,000 מתנדבים, מבוגרים וצעירים, מכל מגזרי החברה, הפועלים ביותר מ-‏100 סניפים ברחבי הארץ שמעניקים סיוע לכלל מגזרי החברה. זה כולל השאלת ציוד רפואי ושיקומי בעצם חינם אך תוך הפקדת סכום לא גדול. מכירת ציוד טכנולוגי במחירים מוזלים, בתי מלאכה לתיקון אביזרים, אספקת משדרי מצוקה, מרכזי תצוגה ומידע, יעוץ משפטי לקשישים, ריפוי בעיסוק למרותקים בבית, מרפאות ניידות ועוד, ועוד.

חצי מיליון אנשים בקרוב, מכל חלקיי האוכלוסייה בארץ , משתמשים בכל שנה בשירותי הארגון. השיטה כאמור היא שכל השירותים ניתנים ללא תמורה, במתן פיקדון או בהשתתפות חלקית לכיסוי חלקי של ההוצאות. הכנסות העמותה באות בעיקר מקרב תורמים. החל באנשים בעלי הכנסה צנועה שמוותרים על הפיקדון כשהם מחזירים ציוד מושאל וכלה בקרנות, גופים כלכליים גדולים וממשלת ישראל.

המרכז הגדול והמרשים הוא בירושלים, בתל אביב הוא הרבה פחות מרשים, ופועל בתנאים מורכבים גם בכול הקשור בבניין שבו בוא נמצא. אך הוא יעיל ומסייע באותה מידה. מנהלת הסניף אהובה טלמון אישה נאה, רכת דיבור ומסבירה פנים משתדלת ליידע אותי דברים רבים שלא הייתי מודע להם.


יד שלובה

שרותי ''יד שרה כוללים לא רק השאלת ציוד רפואי, משדרי מצוקה, ביקורי בית, מרפאות שיניים וכיו''ב שירותים שמוכרים לציבור אלא גם שירותים פחות מוכרים כמו שרותי כביסה לחולים שלא שולטים בסוגריהם. מתנדבים אוספים את הכביסה מבתי המטופל מביאים אותם למכבסה ומחזירם אותה לביתו. או משחקיה לילדים עם צרכים מיוחדים: ''בית הלנה'' משמש מרכז העשרה לילדים עם צרכים מיוחדים. יש גם שרות מזון במחיר סמלי שניתן להביא אותו לבית החולה, או הנכה. ליד שרה יש גם ניידת לתיקוני בית. שרות שניתן לקשישים בודדים שחוששים להכניס בעלי מלאכה לא מוכרים לבתיהם. התעריפים הם מינימליים וכוללים תיקוני חשמל, אינסטלציה, מוטי בטיחות ומעקים לאמבטיות וכיו''ב.

קיים פן במוסד הזה שרבים לא נותנים דעתו עליהם, או שהוא לא ידוע. ''יד שרה'' היא לא רק יד מושטת לנזקקים פיסית לסיוע אלא גם לנזקקים נפשית לתחושה של תרומה לחברה.רוב המתנדבים, במישרין 6000 אלפים ובעקיפין הרבה יותר. בחברה שלנו, בניגוד לחברה המסורתית היהודית- המבוגר, הקשיש, סיים את תפקידו ואם שמור לו איזה תפקיד הרי זה בשמרטפיות. כאן הציבור המבוגר הזה פועל בכול התחומים שארגון זה עוסק בו, והוא כאמור עוסק בתחומים רבים.וכול יום וכל שעה שהמתנדבת או המתנדב חש שהוא עשה משהו טוב לזולת - זה גמולו. הוא לא רק פעיל בחברה הוא מסייע לה. ולכך יש עוד היבט.אנשים במצוקה, מבוגרים או צעירים יותר הם לא תמיד לקוח נוח משום שהוא נזקק לעזרה שאותה בא לקבל. הוא לעתים קרובות ממורמר, כעוס, מתוסכל ואפילו במקרים מסוימים סרבן להפקיד דמי ההשאלה הסמליים.

קבלה
חדר הקבלה
לשם כך מדגישה מנהלת הסניף התל אביבי, אהובה טלמון, חייבים לאמן את הסגל המתנדב שיידע להתמודד עם מצבים כאלה ויחד עם זאת גם לעקוב שאכן ההנחיות הללו מבוצעות. יש מתנדבים שהתבגרו עם התפקיד. 20 – 30 שנה שהם מופיעים מדי יום כדי למלא את המשימות שמוטלות עליהם. גם זאת דוגמה ליחסי אנוש משופרים בתנאים קשים למדי. ''אבל הייה סמוך ובטוח'', אומרת לי אהובה, ''גם מי שלא ישלם, מסיבה מוצדקת או בלתי מוצדקת, הוא לא ייצא מכאן ללא האביזר שדרוש לו''.

עוד מוקד שלגביו הפנתה אהובה טלמון את תשומת לבי היה מרכז התצוגה והייעוץ שעליו מופקדת נועה וכטל–ספקטור שהיא מומחית לריפוי בעיסוק. המרכז מאורגן כדירה ובו פרטי ריהוט ואביזרי עזר שיש בהם כדי להקל משמעותית על חייהם של אנשים שמתקשים בתפקודם. במרכז התצוגה והייעוץ מספקים מידע, הדרכה ואפשרות להתנסות וללמוד על מנת לאפשר לאנשים עם מגבלה למצוא את הדרך לתפקד בצורה טובה יותר. המרכז בנוי כדירה לדוגמא, וכולל פריטי ריהוט, אביזרי עזר ושיקום המיועדים להקל על חייהם של אנשים המתמודדים עם קשיים תפקודיים.

הפינה שמשכה במיוחד את תשומת הלב הייתה פינת המטבח. שכן בכול הקשור לאביזרי עזר רגילים,אלה מוכרים פחות או יותר. אך לראות כיסא מיוחד לאכילה, צלחות בכול צורה שהיא, עגולות ומשושות,עם שוליים בולטים בצד אחד או בצד השני. סכו''ם מיוחד, כולל כפות מותאמות לכול צורה של אכילה, זה דבר מדהים לגבי הפרטים שחשבו עליהם וחושבים כדי לשפר את איכות חייו של הנכה. ''יד שרה'' משמש גם ארגון יעוץ למוסדות רפואיים וחברתיים שונים לרבות מוסדות שיקום. את המרכז מנהלת מרפאה בעיסוק ובעזרת צוות מתנדבים מיומן הם מספקים הדרכה לפונים למרכז.

ביקור במקום כזה אף שהוא אינו מלבב מן הבחינה שהאנשים שנזקים לו הם במצב קשה, זמני או תמידי. יחד עם זאת הוא מעורר איזה זיק של תקווה שאנשים נזקקים אלה בכול זאת מצבם שפיר מכפי שהיה פעם. ויש טעם לחייהם גם במצבים לא קלים. באותה מידה אותם אנשים, לרוב נשים שהתנדבו כדי לסייע לנזקקים אלה, מעוררים הערצה ואף לא מעט גאווה שיש בקרבנו כאלה אשר משמרים את צלם אנוש במיטבו. ''יד שרה'' זכתה לאות הנשיא למתנדב (1982), לפרס קפלן לחסכון וייעול (1990), פרס ישראל לשנת 1994 ול אות מיזם האיכות (1998).


יד אחרת

בימים אלה כאשר יד מאיימת מורמת נגד ילדה תמימה בבית שמש, כאשר פורעים, ונדאלים מקרב ישע מחופשים בלבוש של יראי שמיים מרימים יד כנגד חסרי ישע, כנגד איכרים ערביים שמעבדים את שדותיהם, כנגד חיילי צה''ל והמשטרה חסרי אונים בשל מחדלי שלטון. כאשר יד מורמת כנגד החוק, כנגד הרשות השופטת, כנגד חופש דיבור ונגד כל מי שלא עונה לפקודה ''ימינה שור'' - קיימת יד אחרת. היד היהודית המסורתית היפה. יד של עזרה וחמלה, יד סומכת נופלים. יד מושטת ולא לנדבות אלא לגמילות חסד. רב יעקוב לופוליאנסקי, בנה של שרה הרוויח את לחמו בעמל כפיים ולא היה סמוך לעטיני השלטון. כשפרש לגמלאות מכר את חנות הנעליים שלו ובתמורה ביקש להנציח את שם אמו שנספתה בשואה. זאת בצורה היפה ביותר של יישום לקחי השואה, היהודיים וגם אוניברסאליים.כאלה שבמרכזם האדם- כבודו ורווחתו. צר לי שאין רבים כמוהו. זאת הייתה היהדות במיטבה, שרובה אינה עוד. והשלטון הנוכחי שזועק כלפי העולם להכיר בנו כמדינה יהודית, הרי במעשים ובמחדלים נותן גם הוא יד לערעור מסורת יהודית מפוארת זאת. משום כך יצאתי כאמור בהרגשה כי בעלטה שעוטפת אותנו ישנם נקודות אור והפרדוקס הוא שצריך להאיר אותם.


הערת שוליים

במאמר הקודם הבאתי דוגמה למעשים שיש בהם משום כפיית דעת מעוט על הרוב, בקטע מן המכתב שכתבה שולמית ציטרון מבני ברק במכתב למערכת ''הארץ'' (11.12.201) תחת הכותרת ''רצונם כבודם'' היא כותבת: הם (החיילים הדתיים) אינם מבקשים פריבילגיות מחמת היותם שומרי מנהגים ומצוות… הם אותם חיילים שמחבורתם נהרגו רבים למען כולנו. מגיע להם שיכבדו את רצונם, בדבר הפעוט הזה- לא להקשיב לשירת נשים. מה גם שמדובר בפעילות בשעות הפנאי, בתחום של בידור והנאה, ולא כפעילת מבצעית...

שולמית ציטרון צלצלה אליי ובקשה להבהיר שהיא בהיותה אישה דתית מתנגדת בתוקף כנגד מעשיי הקיצונים ושלא יהיה בכך צל צלו של ספק. הסברתי לה שלא העליתי ולו ברמז שאין הדבר כך. להיפך ציינתי שהדברים היו דברי נועם. הסברתי לה כי בנסיבות שאותם היא הזכירה, כלומר במסגרת בידורית, זכותם של חיילים דתיים לפרוש אם נשים מזמרות, כשם שהם פורשים לתפילות, וגם זאת זכותם.

אני מנצל הזדמנות זאת להעיר לקוראיי, שאמנם שפר מזלי שקוראיי של הבלוג ''זרקור'' אינם מסוג הטוקבקיסטים אשר לא מצטיינים בשפה מעודנת, בלשון המעטה. אבל יחד עם זאת היופי של העיתונות המקוונת הוא שקוראים יכולים להביע את דעתם לגופם של המאמרים או בשוליהם. אדרבא זה מוסיף לדיון הציבורי הפתוח, שהוא כה חשוב תמיד, ובעיקר בימינו הטרופים והמטורפים האלה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


בסך הכל החברה הישראלית היא חברה טובה, מאוזנת ובריאה
גלעד היפתחי (שבת, 31/12/2011 שעה 18:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב שהיתוודעת ל''יד שרה'' שפועל כבר כמה עשורים טובים. זה רק אומר שיש עדיין אנשים טובים ועמותות חסד בקירבנו ושאנשים רבים לא מכירים אותן, ואולי טוב כך. אבל רק לסבר את האוזן, בישראל פועלים כ-‏5000 ארגוני סיוע לחלשים, מתוך כמה עשרות אלפי עמותות. זה מספר אדיר ונדיר. אבל מנגד, זה גם מעיד שאנחנו כחברה, כמדינה הזנחנו את הטיפול והסיעוד לחלשים בבית.
אינני יודע מה יותר טוב? או יותר רע?
מצד אחד אני חושש שאם המדינה היתה מספקת סעד לחלשים בבית, תוך זמן קצר הנזקק לסיוע היה צריך לשלם על הסיוע, כמו שקרה לנו בעניין קופות החולים. אז מצד שני טוב שהמצב הוא כמו שמצוי היום.

הרבה ידיים הורמו על ילדות תמימות בעשורים האחרונים. לא רק ע''י חרדים, אלא גם ע''י עירוניים, חילוניים או קיבוצניקים. אבל זה נכון שאנשים פותחים את הפה בצווחות רק כשהתקיפה משרתת את האג'נדה הפוליטית שלהם. אני מקבל את העובדה שזה מצב טיבעי.

אני שמח שצבי גיל בעד דיון הציבורי הפתוח בעיקר על מאמריו. זה ברור שהדיון כה חשוב תמיד, ובעיקר בימינו הטרופים והמטורפים האל, עד שנפלאה מדעתי מדוע צבי גיל לא טורח להיכנס לפאז ולהשתתף בדיון, לפחות על מאמריו הארוכים.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה מגזים
דוד סיון (שבת, 31/12/2011 שעה 19:38)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין הרמת היד שהיא למעשה פעולה קבוצתית (במקרה של קבוצת החרדים הקיצונית בבית שמש), לבין הרמת יד על ידי אדם בודד. אלה לא מעשים זהים ובודאי שבמקרה השני הסביבה החברתית לא תומכת כמו במקרה במקרה שהראשון (קבוצת החרדים בבית שמש).
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה מגזים
גלעד היפתחי (יום ראשון, 01/01/2012 שעה 7:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסך הכל אני מגזים כדי לנטרל הגזמות של אחרים. מדובר במיעוט קטן של חרדים ביחס לציבור החרדים כולו. רוב החרדים על קהילותיהם השונות, [ונדמה לי שיש להם כ-‏30 קהילות רבניות שונות (כמו ליטאים (כינו כללי) וולוז'ין, ויזניץ, חסידים (כינוי כללי), סאטמר, בעלז, נטורי קרתא, תולדות אהרון, חב''ד ועוד. גם בתוך הקהילות האלה יש פלגים שפועלים בהנהגה פנימית נפרדת!] לא מחרימים חילונים ונשים ולא נוהגים לצאת להפגנות ולסגור רחובות. מדובר בבריונים בעיקר של נטורי קרתא - תולדות אהרון. טרם נתקלתי באלימות של אנשי קהילות אחרות.

במקרה של נערי הגבעות מדובר בכמה עשרות נערים ונערות שהוסתו ע''י הרב שלהם. צה''ל והפרקליטות מטפלים בהם.

במקרה של נערי הגדרות מדובר על תנועות אידיאולוגיות שמוסתות ע''י אנשי הרוח שלהן. כאן המשטרה והפרקליטות מטפלים בצורה פרטנית-אישית ב''איזי''.

במקרה של אונס בקיבוץ, חשוב לבחון כיצד הקיבוץ מגיב כקבוצה. האם הוא מגנה ומדיר את האנסים משורותיו או מחבק, מסתיר ומגן עליהם.

רוצה לומר, שצריכים להיות יותר מדוייקים ולהפסיק לנסות לעשות הון פוליטי מחרדים או ממתנחלים, ואח''כ להתגונן כשטוענים שהשמאל הוא אנטי ציוני, משתף פעולה עם הטרור הפלסטיני וחותר להשמדת ישראל. כנראה שקל יותר לשני להכליל ולהאשים קבוצה פוליטית אוייבת לקבוצתו.

כשאומרים ש''החרדים בבית שמש'' מפגינים, צריכים להגדיר אלו חרדים, מה חלקם בין החרדים האחרים ולקרוא להם בשמם - כמו ''בני ישיבת 'תלדות אהרון' בבית שמש'' - ולא ''חרדים''.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, היפתחי, מגזים
דוד סיון (יום שלישי, 03/01/2012 שעה 19:27)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הטענות על מיעוט קטן בקשר לחרדים הן כנראה נכונות, אבל ההגזמות שלך לא שייכות לסיפור.
ב. במקרה של פעולות טרור כלפי פלשתינאים וחיילים לא מדובר במיעוט ורב אחד. מדובר בקבוצות מאורגנות עם אסטרטגיה שנתמכים (אם בקריצה או אם בשתיקה) על ידי חלק במנהיגות המתנחלים.

כמובן שהמנוע העיקרי לטרור של פורעי הגבעות היא האידיאולוגיה שמלמדים לא מעטים משדרים כבר שנים.

ג. אם אתה רוצה להגיד 'שצריך להיות מדוייקים' אז תגיד ואל תעשה הכללות בעצמך.

ד. אם במקרה של אונס בתל אביב לדעתך צריך לבחון איך השכנים ותושבי העיר מגיבים אז ודאי שתרצה לבחון זאת כאשר מדובר בקיבוץ.

ה. אתה לא צריך להגזים ולהמציא הכללות כדי להתגונן מהכללות.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, היפתחי, מגזים
איתן אדיר (יום שלישי, 03/01/2012 שעה 22:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט מגזים.
לא מדובר בטרור יהודי. כמה קצינים שאמרו את זה אינם ראויים להיות מפקדים בצה''ל כי הם מבטאים היסטריה ולא שיקול דעת. היום לאחר שהם נרגעו מאוזלת ידם, הם כבר מתבטאים אחרת. השמאלנים שאומרים את זה, אומרים זאת מסיבות פוליטיות שמשרתות אותם.

אתה הוא שבוחן איך המתנחלים מגיבים, לכן טענתך בסעיף ד. מלמדת רק עליך ומצדיקה את טיעוני הקודם (שהשמאלנים.... מסיבות פוליטיות). יש לך נטיה קלה מדי להכליל כשמדובר באוייביך הפוליטים ולהמעיט באשמת אנשיך.

ושאלה נוספת: האם אתה מגדיר את מתפרעי הגדרות בבלעין ובנעלין כטרוריסטים?
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, אדיר, מגזים
דוד סיון (יום רביעי, 04/01/2012 שעה 4:52)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה הוא המגזים.

הפעילות העבריינית בגבעות יהודה ושומרון נגד חיילים ונגד רכוש צבאי ופרטי הן פעולות טרור.

חלק ניכר מטענותי על הגזמות בהודעה הקודמת מתאר את דבריך בהודעה הנוכחית.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, אדיר, מגזים
איתן אדיר (יום רביעי, 04/01/2012 שעה 10:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כל פעולה עבריינית כוחנית היא פעילות טרור. מחר תכנה כל רצח כטרור. בכך אתה מטשטש מונחים ובסוף גם לא מגיע לחקר האמת ומונע תגובה חוקית הולמת.

לך יש אינטרס פוליטי לתאר את התפרצות והתפרעות הנערים במחנה הצבאי כפעולת טרור, אבל מנגד אינך מכנה כך את התפרצות והתפרעות המפגינים השמאלנים והערבים בבילעין ונעלין כטרור. מכאן נובע שאתה מגדיר טרור רק דרך מסננת פוליטית שנוחה לך.

האם אתה יכול להסביר למה לפי אותו קריטריון אתה מתנגד להגדיר את פורעי הגדרות כטרוריסטים?
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, איתן אדיר, מגזים ומשקר!
דוד סיון (יום רביעי, 04/01/2012 שעה 11:19)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. יותר מפעם אחת הצגתי, כולל הגדרות, את עמדתי ביחס לפעולות ''תג מחיר''. הנסיון שלך לגרור אותי כל פעם מחדש לתחילת הדברים לא ילך. אם ברצונך להיזכר ערוך חיפוש ותמצא את כל מה שנחוץ לך.

ב. בשאלה שלך טמון שקר גס ומצחין.
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, איתן אדיר, מגזים ומשקר!
איתן אדיר (יום רביעי, 04/01/2012 שעה 20:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה מודה שלמפגיני השמאל מותר לתקוף קבוע במשך שנים את חיילי צה''ל, לזרוק עליהם אבנים, להוציא עין לחייל, וגם להיחשב על ידך כרודפי צדק ואנשי כבוד.
_new_ הוספת תגובה



אתה, איתן אדיר, ממשיך לעסוק בדמגוגיה נבזית!
דוד סיון (יום חמישי, 05/01/2012 שעה 4:52)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, היפתחי, מגזים
גלעד היפתחי (יום שלישי, 10/01/2012 שעה 23:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. נכון. ''ההגזמות'' שלי שייכות רק לסיפור שלך. לא לשלי.

ב. אינני יודע על איזה ''קבוצות מאורגנות עם אסטרטגיה'' שאתה מדבר עליה. ''חלק במנהיגות המתנחלים'' זה ביטוי סתמי שלא אומר כלום. על אילו ''מנהגי מתנחלים'' אתה מדבר? שהרי אם בחור אחד יקים תנועת טרור יהודית, אז אותו אחד יהפוך בעיניך ל''מנהיג מתנחלים'', מטעם זה שהוא מנהיג קבוצה כלשהי. אבל מנגד כשאתה אומר ''מנהיגי מתנחלים'' אתה מחשיד את כל עשרות הרבנים וראשי הארגונים/ ישובים שלהם. אבל כבר הוכח שכל אלה יצאו בחריפות נגד האלימות של מיעוט נערים.

ג. אני דייקתי, ואתה הכללת ומכליל.

ד. אם אתה חושב שלא נכון לבדוק איך מגיבים השכנים על אונס בתל אביב או בקיבוץ, אז למה כל כך איכפת לך איך מגיבים המתנחלים? האם מתנחל אחראי לפשע ששכנו עושה, ואילו התל אביבי והקיבוצניק לא?

ה. משפטך זה לא תכליתי ואינו מתחייחס למציאות כלשהיא.

ו. מה דעתך על פורעי הגדרות? האם גם הם כנופיות טרוריסטים?
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל אתה, היפתחי, מגזים
דוד סיון (יום רביעי, 11/01/2012 שעה 6:08)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ההגזמות שלך מתרחבות.
ב. בודאי שמדובר בקבוצות מאורגנות לא קטנות של מתנחלים, ולא חסרות אסמכתאות לכך. בזמנו הצגתי דוגמאות לא מעטות איך האסטרטגיה פועלת:
ב.1 ב-‏2006 הוצגה בחדשות ערץ 2 תוכנית אסטרטגית איך למנוע פינוי מאחזים על ידי פגיעה בתשתיות, בפלשתינאים בחיילים ובציודם ועוד (תגובה 78732).
ב.2 בין מציגי התוכנית היו אנשים מוכרים מאד בציבור המתנחלים.
ב.3 דניאלה וייס ובני קצובר הם מנהיגי מתנחלים. קרא את תגובותיה של דניאלה וייס לארועים האחרונים ואת תגובותיו של בני קצובר לארועים אחרים.
ב.4 כפי שדווח בארועים האלה משתתפים מאות אנשים ולכן אי-אפשר לטעון שמדובר בעשרות או במיעוט קטן.
ב.5 הארועים האחרונים (האבן בראשו של סמח''ט, ההתפרעות בבסיס החטיבה ועוד) דומים מאד לארוע אחד מלפני 3 שנים (דיון 5135).

ג. לכן הטענה שמדובר בעשרות היא אסמכתא בוהקת שלא דייקת. יש עוד אסמכתאות.

ד. כאשר חלק ממנהיגי המתנחלים תומכים בעבריינות של מאות (בחלק מהארועים) יש קשר בין האחראים הישירים לבין המנהיגות של המתנחלים

ה. המשפט שכתבתי מתייחס למציאות - להגזמות ואי הדיוקים שאתה כתבת וכותב. לכן הוא תכליתי ביותר.
_new_ הוספת תגובה



אתה, היפתחי, מגזים
דוד סיון (יום רביעי, 11/01/2012 שעה 7:06)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת: ''אבל מנגד כשאתה אומר ''מנהיגי מתנחלים'' אתה מחשיד את כל עשרות הרבנים וראשי הארגונים/ ישובים שלהם. אבל כבר הוכח שכל אלה יצאו בחריפות נגד האלימות של מיעוט נערים''.

הקטע הזה מופרך לפחות משתי סיבות:
א. משום שאתה מפרש מושג ''מנהיגי מתנחלים'' כאילו הוא זהה ל''מנהיגי המתנחלים''. זו פרשנות לא נכונה.
ב. לא ''... הוכח שכל אלה יצאו בחריפות...''.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי