|
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
בס''ד. לשאלתך, אולי זה דיון 1938 יעזור במשהו. | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
בס''ד. ועוד קישור דיון 1773 שיכול לעזור | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
תודה נסים, אבל בשני הקישורים אין הסבר לסיבה לשימוש בשמות רבים לכינוי האלוהים. | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
בס''ד. כל שם מבטא מדה אחרת של הבורא יתברך. ומכיוון שהוא כולל הכל, טבעי שיש לו הרבה שמות. שם הוי'ה (המהווה הכל) מבטא רחמים. שם א-ל מבטא חסד (ורמוז בשמו של אברהם לחלק לשמונה שווה א-ל) שם א-להים מבטא גבורה ועוד ועוד. זה כתוב במאמרים שהצעתי, אם כי בדרך אגב ובקיצור, כי לא זה היה הנושא שלהם. | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
נסים, תשובה זו הינה התחמקות, בעייני. זה לא מסביר, מדוע במגילות ים המלח, יש כינויים יחידים עקביים בכל מגילה, כאשר כינויים אחרים לא מוזכרים. | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
בס''ד. היססתי אם להשיב לך ומסתבר שהיתה סיבה. אינני יודע אילו מגילות ראית, אבל יש להניח שהטכסט בכל אחת מהן אינו ארוך יותר מזה שבסיפור הבריאה, פרק א' בבראשית, שם נזכר שם א-להים לבדו. תוכן הטסקט, המסר הפנימי שלו, הוא הקובע איזה שם פועל בו, כפי שניסיתי להראות בקישור השני שהצעתי לך. לא הייתי מסתמך על מחקרים בנושא זה, אם בכלל יש כאלה, כי זה לא נושא טכני בו המדע יכול לחקור. זהו נושא מהותי שכדי להגיע אליו יש להשקיע קצת יותר מכמה שעות במעבדה. | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
האם יש מחקר אשר מסכם את השימושים בשמות שונים מבחינת: זמן כרונולוגי, שכיחות בספרים מסויימים, שכיחות במקומות מסויימים, וכיוצא בזה קריטריונים ? | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
חזי אם יש לך שונא הפתרון: בס''ד כך כותב האריז''ל בספר הליקוטים - פרשת וירא - פרק יח וירא אליו ה' דע, שמפסוק זה יוצא שם קדוש, והוא אוריא''ל, ויר''א אלי''ו אריא''ל, וישאר וי''ו, והוא שם של ע''ב. ויש לו כמה סגולות, האחד, כשיראה האדם שתקפו יצרו, יכוין בוי''ו של ע''ב, ויזכיר שם הנז' י''א פעמים. הב', אם יש לו שונא, יכתוב זה השם על כלי חרס עם שם שונאו, ויזכיר השם כ''א פעמים, כמנין הו''י אריא''ל, וישליך בכח החרס, כדי שישבר, בפתח השונא או במקום שיעבור השונא, ותראה נפלאות. השלישי, כשיטבול, אחר ההפסקה יזכיר זה השם רמ''ב פעמים, כמנין אריא''ל, ובזכות זה יהיה עבור טוב לנשמתו. והרביעי, כשיקום בבקר ממטתו, יזכיר זה השם רמ''ב פעמים, כמנין אריא''ל, ובכח זה יבין כל מה שיעיין באותו היום. החמשי, בחצות הלילה, אחר שיעשה התיקון ויתודה, יזכיר אותו י''א פעמים, וג''כ בשומע תפילה. וג''כ בכל פעם ופעם שיתודה, מיד יזכירו י''א פעמים, יועיל הרבה לתיקון הנפש. הששי, יזכיר אותו רמ''ב פעמים, כמנין ארי''א''ל, מועיל הרבה לגילוי עינים, ויש בו תועלות הרבה, ולא זכיתי לראות השאר, והשי''ת יאיר עינינו במאור תורתו: את השם אריאל מותר להזכיר משום שהוא מלאך שנקראים בו שמות בני אדם. להדליק נר למלאך לא מקובל. ואכמ''ל | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
במה זה שונה מרופאי אליל ??? | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
אם סודות (שמות) אתה מחפש אזי תקרא שוב את מה ששלחתי לך יש שם עינינים שלא כולם יודעים בלשון המעטה. וכמו שכתבתי מקודם, בלי אמונה בשם יתברך חבל לי על הטירחה כי אנני רוצה שתנאץ דברי תורה על גבי מזבח העגל (לעג) בשבילך | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
עוד עינין על מוזיקה: מוסיקה היא כלי של הנשמה ולא לכל אדם יש נשמה ,ישנם בעלי חיים שקולם נשמע רק למשל שאגת אריה זה קול משהו השועל והתן חתולים כל בעלי החיים משמיעים קול או צליל ורק בעל נשמה ידע לאהוב את כל הקולות , גם זעקת שבר יש בה משהו מהנשמה , לב שבור ונדכא אלוקים לא תבזה חמוד תקשיב היטב לקולות ,ותבין שבורא עולם נתן לך כלי יקר אוזן לשמוע ןתודה לו על זה | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
אנחנו חוזרים להתחלה. אמרתי מראש שאני לא מחפש עוד שונאים... | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
אין פה עינין אישי אלא חורה לי שבאמצעות מקלדת ומחשב מנאצים את תורת ישראל על ימין ושמאל. ''אנא בכוח'' לחץ על PLAY הינה אתן לך עוד לינק למוזיקת נשמה של הצדיק הרב שלמה קרליבך זצ''ל!!! ''השושנה'' | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
אתה מערבב מין בשאינו מינו. ''מוזיקת נשמה'' היא אכן היסוד של המוזיקה. גם אם היא נכתבת עם תוים, היא אינה מבוצעת ממש כמו בתוים אלא ''עם נשמה''. אין פסול בתוים אם הם משמשים לזכור את הלחן, ומהוים רק ''מסגרת'' כללית. מה זה קשור לתורת ישראל ? | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
אתה שאלת על משמעויות של שמות בתורה ואז נתתי לך קצת קטע ואתה, לעומת זאת, הכנסת תגובה לעגנית ופוגענית | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
אתה, כמו דתיים אחרים כאן, מקובעים ואינם פתוחים למחשבה חדשה. אתה נשאר בתחום הפלפול לפי המקורות הישנים, ולא מוכן לראות דברים חדשים. זה חבל, כי היהדות מטבעה אוהבת לדרוש ולחקור. לא אוסיף להגיב בעניין זה !!! | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
ידוע מלוחות אוגרית שהכנענים כינו את האל העליון בפנתיאון האלים שלהם בשם ''אל עליון'' (ממש כך - בעברית כנענית). אל עליון היה אביו של בעל. ניתן לשער שאבותינו העתיקו כינוי זה של ה' מהכנענים. עוד דבר שהתגלה באוגרית היה מקדש לבעל שהיה זהה בתכניתו לבית המקדש הראשון - וקדם לו ב-400 שנים. דרך אגב, כמעט כל מה שידוע היום על התרבות הכנענית בא מהספריה המלכותית של אוגרית, עיר כנענית-פיניקית שחורבותיה התגלו לפני כ-80 שנה בצפון-מערב סוריה. | |||
_new_ |
קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה | |||
|
|||
לא מהכנענים ולא מהמצרים. ככל שהמחקר ההיסטורי מתקדם יש לנו יותר ויותר עדויות שהאמונה באל אחד היא אמונה עברית-ישראלית-יהודית. היא לא נולדה בכנען או במצרים אלא יואה ע''י שבטי החבירו שהיגרו ממסופוטמיה לארץ כנען. הכינוי האוגריתי (והמצרי) 'אל עליון'' היה שייך לפסל אל כל האלים. במצבות אוגריתיות יש שירים המציגים את ה''אל עליון'' כ''אל השמש'' וזה ביטוי נרדף לו. יותר מכך, מלכי מסופותמיה ומצרים היו עצמם אלים הכפופים ל''אל עליון''. במצרים ניתן לאלהותו של פרעה גיבוש תיאולוגי מובהק יותר: ראש האלים דואג להקמת יורש המלוכה הארצית; לשם כך לובש הוא צורתו של המלך החי ומנדב את הזרע, שממנו עתיד לצאת ''בנו של רע''. העובדה, שהאל חייב לעשות זאת כל זמן שהמלך החי הוא עדיין במלוא אונו, אינה קושיה לגבי התיאולוגיה המצרית. ולכן עלינו לפרש את המונח הזה בקונטקסט האוגריתי במשמעו הראשוני: עבודת אלילים. אין לזה כל קשר למונותאיזם. אינני מבינה את הנטיה בשנים האחרונות ללחוץ על ההדק בששון ולפרש כל דבר בנסיון לתקוף את מורשת ישראל, התנ''ך, הציונות וחיינו בכלל כיהודים. זה מעשה אנטי אינטלקטואלי ואני מוסרי. | |||
_new_ |
קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה | |||
|
|||
אני לא מבינה למה יהודיה עובדת אלילים שכמותך אכפת לה בכלל. | |||
_new_ |
קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה | |||
|
|||
באמת שלא איכפת לי ממךָ! | |||
_new_ |
קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה | |||
|
|||
זה הבעיה של המתנחלים .חוץ מעצמם הם לא רואים כלום. אוסף של רשעים בזויים | |||
_new_ |
קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה | |||
|
|||
את משתמשת במלים קשות ורעות מה קרה לך ככה מדברת אישה הגונה? שאוהבת את בני עמה היהודים? קצת תרבות ואהבה בעיקר | |||
_new_ |
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים. | |||
|
|||
בתגובה לחזי - דעתי הפרטית היא שכל המאמינים בקמיעות, לחשים והעלאת אובות אינם יהודים כלל. הם עובדי אלילים שמשום מה קוראים לעצמם ''יהודים''. | |||
_new_ |
נכון, | |||
|
|||
יהודים לא מאמינים בקמיעות, לחשים, משכב זכר והעלאת אובות ויש איסור חמור על כך. יהודים שנופלים לידי המנהג הרע הם עדיין יהודים אבל יהודים חוטאים. | |||
_new_ |
נכון, | |||
|
|||
את מסכימה אם כך שהתורה מרשה לאשה לקיים יחסים לסביים עם אשה אחרת. | |||
_new_ |
לא נכון, | |||
|
|||
אם היא איננה אוסרת המפורש אין הדבר אומר שהיא מתירה. לכן יש את הפירוש לתורה שאוסר גם את התועבה הזאת. | |||
_new_ |
נכון, | |||
|
|||
זאת אומרת שכל מי שקיבל ''דולר ממוזל'' מהרבי מלובאביץ' או קנה קמע מבאבא מוטק'ה הוא חוטא? אם כך, פורום זה מלא בחוטאים מהסקטור הימני ההזוי. | |||
_new_ |
נכון, | |||
|
|||
ספר התורה הוא ספר האמת ואנחנו נלך על פי הכתוב שם מילה במילה פסיק ופסיק ולא אתה תקבע לנו מהי האמת. אנחנו מאמינים בב-ורא עולם זה מה יש | |||
_new_ |
נכון, | |||
|
|||
ספר התורה הוא ספר האמת ואנחנו נלך על פי הכתוב שם מילה במילה פסיק ופסיק ולא אתה תקבע לנו מהי האמת. אנחנו מאמינים בב-ורא עולם זה מה יש | |||
_new_ |
לא נכון, | |||
|
|||
אינני רואה הבדל בין חוטאים שמאלנים לחוטאים ימנים בעניין תאוות לכסף. לא רק רבנים מסויימים מחלקים קמעות. גם פוליטיקאים שמאלנים. זו תועבה התאווה וזו תועבה התאווה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |