|
הוצאת מההקשר והסקת מסקנות מופרכות! | |||
|
|||
א. אינני דמות פוליטית ומעולם לא הייתי. ב. טענת ''העם הערבי'' של חזי היא התייחסות לעמדת ז'בוטינסקי. ככזאת היא דמגוגית כי היא מייחסת לז'בוטינסקי משהו לא נכון ומחוץ להקשר המלא של עמדתו. אתה הוצאת את דברי על הטענה הזאת מהקשרם. לכן מסקנותיך על דברי מופרכות במקרה הטוב. ג. הזכרת העובדה ההיסטורית שיש עם פלשתינאי כבר כ-100 שנה איננה טענה פוליטית, למרות שאתה לא מפסיק לרמוז ולטעון שהיא כאילו כזאת. אני מעלה אותה כאשר אני נתקל בטענה שכאילו העובדה הזאת אינה נכונה. הסיבה שלי פשוטה: מי שלא לוקח בחשבון עובדה זאת עשוי לשגות ולטעות. | |||
_new_ |
הוצאת מההקשר והסקת מסקנות מופרכות! | |||
|
|||
אתה טוען בהתמדה כי יש עם פלסטיני ואני טוען כי הפלסטינים הם חלק מהעם הערבי הגדול . לכן תגובתי בהחלט במקומה . אבל היות והגבת כאשר הגבת כעת , אז , האם העם הפלסטיני הוא חלק מהעם הערבי או לא ? | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אני אשתדל . האנשים שהם דוברי ערבית ומוצאם מהאיזור שבין אירן במזרח והאוקיאנוס האטלנטי במערב , הקוקאז בצפון והסהרה בדרום הם העם הערבי הגדול . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
המרוקאים, הברברים באלגיר, הלובים והמצרים אינם ערבים. גם האיראנים, הכורדים התורקים והאשורים אינם ערבים. מבחינה אתנית ערבים הם האנשים החיים מתימן בדרום עד גבול תורכיה בצפון. מהים התיכון עד גבול אירן במזרח. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אם היית שם לב למה שכתבתי היית רואה שהאירנים והתורכים ואף הכורדים אינם כלולים בהגדרה שלי . מדוע אינך כולל את המרוקאים , המצרים והלובים כערבים ? | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
כאשר כתבת ''עד הרי הקוקז'' כללת ,לא ספק, כורדים ותורכים. תושבי מרוקו לוב ומצרים אינם מבחינה אתנית וגזעית משתייכים לתושבי מערב המזה''ת. ערבים הם אותם אנשים שבמשך הדורות נדדו מחצי האי ערב צפונה. הם הגיעו עד לסוריה ועירק. במשך הדורות הם התבוללו (לא נטמעו)עם התושבים הקדומים של האזור והתושבים שפלשו לאזור מצפון וממזרח ( החיתיים, ההודו-אירופאיים, השבטים התורכים למיניהם,סלג'קים וכדומה ואחרים) מוצא התושבים בצפון אפריקה הוא מאפריקה שמדרום לסהרה עם פלישות מאירופה כגון הונדלים בזמנו. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אתה צודק . טעות שלי . כוונתי הייתה להרים של טורקיה . פונטוס , טאורוס והשאר . תושבי צפון אפריקה אינם ממקור שמדרום לסהרה . האיזור מדרום לסהרה נקרא סאהל SAHEL . הם שחורים מה שנקרא בפינו כושים . המצרים מתקופת הפירמידות היו גזע לא ידוע ואין יודעים היום אם היו בהירים או כושים . בכל צפון אפריקה היו נדידות גדולות של שבטים על סף הסהרה , שגם תושבי חצי האי ערב שייכים אליו . כמוכן היו פלישות של יוונים קדומים , פניקים , יהודים , רומאים ווונדלים . לאחר התפשטות האיסלם שנישא על ידי הערבים של חצי האי ערב , הם כלולים במונח ערבים , אף על פי שבדיקות גנטיות יראו קצת יותר מגוון . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
הדעה הרווחת בין המומחים לדבר היא כי האדם נודד מאפריקה צפונה ולא ההיפך או לצדדים. זה גם נכון מאסיה תמיד מערבה אף פעם לא דרומה או מזרחה. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
דבריך הם כלליים . למצרים פלשו יוונים בזמן אלכסנדר ואחריו . אחר כך רומאים לפני ואחרי יוליוס קיסר . כמוכן יהודים שפלשו גם יותר מערבה בצפון אפריקה . לאיזור טוניס פלשו צידונים = פיניקים . בסוף תקופת האימפריה הרומית פלשו לצפון אפריקה הוואנדלים . אחרי מוחמד פלשו לשם ערבים וסורים = אשורים . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אנחנו מדברים על דברים שונים. אני מתייחס לתופעות שמוגדרות כ''נדידת עמים''. תהליך כזה הוא זה שמשפיע על הרכב האוכלוסיה. אתה מתייחס לכיבושים. מעטים הכיבושים שהשפיעו על הרכב האוכלוסיה. הרומאים כבשו את כל העולם העתיק. האם זה פיזר את האיטלקים בכל האזורים האלה? ודאי שלא. הערבים כבשו שטחים ענקיים, האם הם נשארו שם והשפיעו על הרכב האוכלוסיה? ודאי שלא, כמות הצבא הערבי הספיקה רק לכבוש ולהמשיך הלאה. האם המונגולים של גינגיס תאן נשארו במקומות כיבושיהם? בכלל לא. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
כן ! הרומאים שהיו למעשה שבט לאטיני , התפזרו באיזורי הכיבוש . מאחר וחלק גדול מהם נהרגו במלחמות ואחרים נפוצו כשליטים בשטח גדול עם תושבים רבים בהרבה מהלטינים וכן בהיותם שותי יין שהכיל עופרת נעלמו בהדרגה מהאנושות . המונגולים היו מעטים אך כל מרכז אסיה נעשה מונגולי . לפי בדיקות שעשה גנטיקאי בשם ספנסר , יש במרכז אסיה 500.000 אנשים עם גן Y זהה שמיוחס לג'ינגיס חאן בעצמו . הערבים של חצי האי ערב הם חלק גנטי בלתי נפרד מהנוודים המידבריים של הסהרה . הגרמנים שהיו מספר שבטים מצומצם התפשטו בכל מרכז אירופה . תושבי ממלכת האן שהיו רק ממלכה אחת מתוך שמונה ולא הגדולה שבהן נעשו יותר ממחצית תושבי סין . כומר אחד שהיה בין הויקינגים שהתיישבו באיסלנד הוא האב הקדום של 8% מתושבי איסלנד כיום . זו תופעה מרכזית בהסבר של דרווין . כל לידה יכולה להפוך לנקודת פיצול גנטית . זה קורה לעיתים רחוקות , אבל קורה ! אם לצאצאי אדם/אשה יש ייתרון מסוג המתאים לתנאי החיים יותר מאשר של צאצאי אדם/אשה אחרים הם ייתרבו יותר ובזמן מספיק יהוו את רוב או כל האוכלוסיה ! | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
כל זה אינו מוכיח כי תושבי צפון אפריקה הם ערבים. הגנטיקה אינה מגדירה עם. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
גנטיקה אינה מגדירה עם ? זו ההגדרה הבסיסית ! השאר הם הרחבות והכללות . אבל אם זה לא נראה לך נכון אתה מוזמן להציג את מה שלדעתך מהווה את ההגדרה הנכונה . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
גנטיקה הוא סוג של מבחן כימי המעיד, במקרה שלנו על ההשפעות הכימיות המצטברות של גופנו. למשל: למה עורנו כהה יותר,או ריסינו מוארכים יותר וכדומה. הגדרת עם היא יותר עניין של מקום הולדת, מסורת ומורשת תרבותית, שפה, דת. בקיצור ענינים שבחינוך ותרבות ולא מודדים כימיים. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
ההסבר שלך לגנטיקה הוא הצד הטכני . אבל הגנטיקה היא הקשר שלך לאנשים אחרים . להוריך ,לאחיך , לבני דודך , לחמולה שלך וכך הלאה במעגל מתרחב . הדברים האחרים שכתבת הם כבר תוצאה של התרחבות ופיצוץ אוכלוסין . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
הגנטיקה היא מושג כימי. בינה לבין המציאות הפוליטית אין כל קשר. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אתה טועה גנטיקה היא עיסוק בתורשה ולא בכימיה ! לתורשה יש קשר חזק לפוליטיקה . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
א. אם כך אולי אתה מוכן להבהיר את הקשר בין גנטיקה-תורשה ופוליטיקה, כולל מה גורם למה. ב. בהקשר הזה נסה להסביר את מה שכתבת לפני כחודשים (תגובה 158624): ''אפילו שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% יכולים להיות בניגוד אינטרסים. ועוד יותר שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה , בלשון , בדת ובתרבות''. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
א - אני שמח שאתה עוקב ושומר את דברי המופלאים . ב - מילת המפתח ''יכולים'' נמצאת במשפט שהעתקת ממני . ''יכולים'' אינו ''חייבים'' וגם אינו ''תמיד'' . ''יכולים'' משמעו ''לפעמים'' ובמרומז ''בדרך כלל לא'' . הנה דוגמא ''בני אדם יכולים לשחות מהחוף האנגלי לחוף הצרפתי'' . ולכן ''אפילו שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% יכולים להיות בניגוד אינטרסים. ועוד יותר שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה , בלשון , בדת ובתרבות''. הוא אמת זהירה שמשמעה ''לפעמים שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% נמצאים בניגוד אינטרסים אבל בדרך כלל לא'' לגבי עמים התמונה מורכבת יותר . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
א. השאלה שלי נובעת מדבריך כי ''לתורשה יש קשר חזק לפוליטיקה'', כי בשלב זה אני מנסה לברר את עמדתך שלא תלויה בהגדרות שלי. ב. תודה על התשובה החלקית כי אין בה: 1. הסבר לקביעה הקטגורית שלך ששלך שגנטיקה היא ההגדרה הבסיסית של עם וכל השאר הרחבות והכללות (תגובה 159738). 2. הסבר לגבי עמים ובמיוחד לא לגבי העם הפלשתינאי. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
לפי המקובל בקרב המדענים ליצורים החיים יש הורים קדומים . ברביה הזוויגית (כלומר צאצא של שני הורים) צאצאים רבים של כל זוג מכילים תורשה משותפת וגם תורשה שונה . השוני גורם לגיוון הולך וגדל , יחד עם מוטאציות . האחידות גורמת לאינטרס בשימור השותפים לאותו זוג הורים . אם הזכרתי קודם אחים הרי שלזוג אחים יש 50% של אחידות גנטית וגם 50% שונות גנטית . מזה נובעות מסקנות . 1 - לכל אח יש 50% אינטרס להגן על אחיו וצאצאיו . 2 - לכל אח יש 50% אינטרס להיאבק נגד האינטרסים של אחיו . זה הובן איטואיטיבית כבר בתקופת התורה . לכן יש את ציווי הייבום והחליצה . לכן יש חיבה בין אחים בני אחים וכדומה . אבל גם ניגודים . הכל לפי המצב הנקודתי . היות ויצורים קדומים מלפני מיליוני שנים היו ההורים הקדומים של בני האדם הרי תכונות מסויימות התורמות להישרדות מינים ותת-מינים עברו בתורשה . אחד מהם הוא שותפות חברתית של משפחה . תחילה של משפחה מדרגה ראשונה ופחות דרגה שניה ובסדר פוחת השאר . כשאדם הגן על בן של אחיו הוא למעשה הגן על מקבץ קטן של הגנים שלו עצמו . וכך הלאה בסדר יורד . יחד עם זה גם פעל חוק הארדי-ויינברג ובמיוחד בקבוצות קטנות . כך שבחמולה או בכפר הייתה שותפות גנטית משמעותית . הגנה על הכפר או החמולה הגנה על חלקים שונים של הגנים של הלוחם/מגן . רק לפני 12.000 שנים בערך התחיל לגדול הישוב והחברה האנושיים עד למימדים של היום . 12.000 שנים הם כנראה לא זמן מספיק כדי למחוק תורשה בת מיליוני שנים . אינסטינקט ההגנה על הקבוצה נשאר . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
צר לי מאד, למרות המאמץ זאת לא תשובה מספקת: א. לא הבהרת את הקשר בין גנטיקה-תורשה ופוליטיקה, כולל מה גורם למה. ב. לא הבהרת איך מסתדרת הטענה שלך שגנטיקה היא ההגדרה הבסיסית של עם', עם הקטע על ניגודי אינטרסים בין ''שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה, בלשון, בדת ובתרבות''. ג. איך כל זה מסתדר עם העובדה שדחית את ממצאיו של מסיני (''המחקר העלה, ש-82% מהפלשתינאים ממערב לירדן (ובכללם אלה הנקראים ערביי ישראל) קרובים מאוד מבחינה גנטית ל-70% מיהודים'')? ד. בעצם חזרת על דברים שכתבת בעבר שביחד איתם דחית את הממצאים של האפיגנטיקה (חקר השינויים בתפקוד הגנים שעוברים בתורשה... שאינם קשורים לשינויים ברצף הדנ''א) שדוקא מציגים הסברים על התנהגות חברתית, על תכונות נלמדות שעוברות בתורשה ועוד; שדוקא מציעים הסברים על השפעת הדת והתרבות על התורשה. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
לא הבנת ? חבל . | |||
_new_ |
זה לא העניין! | |||
|
|||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
למתן תשובה עלי לדעת כיצד אתה מגדיר ''פוליטיקה'' . | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
גנטיקה היא עיסוק בתורשה שמבוסס על בדיקות כימיות. אם אינך אלוף בכימיה וביולוגיה אין לך מה לעשות במקצוע הזה. לעומת זאת חינוך, מסורת, מורשת, דעות והחלטות יום-יומיות אינן קשורות לכימיה. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אתה ממשיך לטעות . גנטיקה מבוססת על מחקריו של גרגור מנדל בגידול אפונים . חינוך , מסורת מורשת ודיעות מבוססים על כל כך הרבה דברים שתקצר היריעה מהסברתם . החלטות יום-יומיות מבוססות על המבנה של ''המחסן'' במוח , על היכולת לחשוב בצורה לוגית , על דוגמות ועל רגשות . כל אלה הם תוצאת מישנה של מבנה המוח . ומבנה המוח הוא כימי ביסודו . פעולת המוח היא שילוב של זרמים חשמליים חלשים והשפעות כימיות . | |||
_new_ |
אם כך אשמח אם תסביר: | |||
|
|||
אם גנטיקה מגדירה עם וכל השאר ''הרחבות והכללות'', נסה להסביר את מה שכתבת לפני כחודשים (תגובה 158624): ''אפילו שני אחים שהם בעלי זהות גנטית של 50% יכולים להיות בניגוד אינטרסים. ועוד יותר שני עמים עם הבדלים בהיסטוריה , בלשון , בדת ובתרבות''. | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
שאלתך היתה: ''האם העם הפלסטיני הוא חלק מהעם הערבי או לא?'' לדעתי זיקה לחבל ארץ, זיקה גיאוגרפית, היא מאפיין עיקרי של עם. התנועה הציונית קמה בגלל זיקה כזאת וכך גם התנועה הלאומית הפלשתינאית. נראה לי שבעיקרון שהפלשתינאים משייכים את עצמם לקבוצת עמים שנקראת ''העם הערבי הגדול''. אבל השייכות הזאת מאד רופפת כי למשל, הזיקה הטריטוריאלית שונה עבור כל עם מהקבוצה הזאת. בהקשר הזה אציין שהפלשתינאים למשל מגדירים את הארץ כמולדתם ולא את כל המזרח התיכון (כפי שעשוי להשתמע מהגדרתך). | |||
_new_ |
אם תגדיר ברור את המושג ''העם הערבי הגדול'' יתכן ותהיה לי תשובה! | |||
|
|||
אם הזיקה הגיאואוגרפית היא כדברך ''מאפיין עיקרי של עם'' הרי שהיהודים אינם עם . דבר זה היה סלע מחלוקת רב דורות ! הגדרת עם שונה בין מגדירים שונים . בדרך כלל שפה , היסטוריה וטריטוריה מהווים יחד הגדרה של עם . אבל זה לא פסקני לגמרי . וזה בגלל מגבלות השפה , מגבלות העירבוב האנושי , הגירה ועוד . משקמו מדינות עם גבולות משורטטים עד כדי מילימטר הרי עם זוהה כמי שחיים במדינה X . דבר שיוצר אבסורדים לא מעטים . מאז שנושא הגנטיקה מוכר יותר ויותר גם הוא מהווה חלק בהגדרת עם . אבל כנראה שכולנו כבני אדם , הגישה שלנו הפוכה מיסודה . לא את העם צריך להגדיר אלא את האדם . האם הוא שייך לעם ולא האם העם כולל אותו . אך זו כבר שאלה לדיון פילוסופי . לצרכינו שלנו הפלסטינים הם ערבים . זו אינה אמירה שהרוב הגדול שולל . שפתם ערבית ותרבותם ערבית . גם ההרכב הדתי שלהם דומה לערבים האחרים . רובם הגדול מוסלמים ומיעוטם נוצרים . נשארת שאלה גיאוגרפית . אם נביט במפה נראה כי המדינה הסורית , הממלכה ההאשמית , ארץ ישראל וחצי האי סיני הם יחידה גיאוגרפית אחת . אלמלא תעלת סואץ אפילו מצרים שייכת וכך גם חצי האי ערב . ביחידה גיאוגרפית כזו פלסטינה היא חלק קטן , איזור חוף ואיזור מעבר חשוב מאד בין הסורים בצפון והמיצרים בדרום . איזור זה הוא גם חוף שמזרחה ממנו יש מי שרוצים בו כחוף . זו האמת ההיסטורית , האמת הלשונית , האמת הדתית . ללא הכיבוש הקצר של 30 שנה על ידי האנגלים , הפלסטינים הם ערבים כמו שברורגונדי הוא צרפתי וקנטי הוא אנגלי או לומבארדי הוא איטלקי . עוד משפיע על איפיון נפרד של הפלסטינים מהערבים ככלל , הוא בואם של היהודים לפלסטינה . לפיכך הפלסטינים הם קבוצה של דוברי ערבית , מוסלמים ברובם הגדול מאד , שהיו תחת שילטון המנדט הבריטי ומחציתם ברחו מהיהודים בשנת 1948 . | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
א. ליהודים זיקה גיאוגרפית לארץ ישראל. ב. לצרכינו שלנו הפלשתינאים הם עם שיש לו את הייחוד שלו: שפה שהיא שונה משפתם של ערבים, תרבות שהיא שונה מתרבותם של ערבים, זיקה טריטוריאלית לארץ ישראל - ארץ ישראל היא מולדתם. גם בזה הם שונים מערבים. ג. הייחוד הזה התפתח במהלך מאות שנים אך בעיקר לקראת סוף המאה ה-19. התהליך הזה קיבל ביטוי בהקמת מוסדות לאמיים שונים עוד לפני שהבריטים השלימו את הקמת את הממסד השלטוני שלהם. יתכן שהמנדט הבריטי האיץ את ההתפתחות הזאת. היו עוד גורמים שהאיצו או עיקבו את ההתפתחות הזאת(שמתוארים בספרי ההיסטוריה). אבל זה תיאור שמזכיר גם את ההתפתחות של העם הצרפתי ועמים אחרים. ----- לכן הפלשתינאים הם עם. | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
השפה שמדוברים בה פלסטינים אינה ערבית ? התרבות שיש לפלסטינים אינה ערבית ? מאיפה אתה לוקח את זה ? זיקה לארץ ישראל ? במה היא שונה מהזיקה של הפרוסים לפרוסיה , של הבוהמים לבוהמיה , של הברטונים לברטאן ? מחוז אחד בטריטוריה גדולה . | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
1. יש הבדל בין ''שונה מערבית'' ל''אינה ערבית''. 2. זיקה למולדת שהיא ארץ ישראל שונה מזיקה לחלקים אחרים של העולם. הזיקה של הפלשתינאים לארץ ישראל היתה קיימת ועדין קיימת בין הפלשתינאים. באופן כללי, העם הפלשתינאי רואה בארץ ישראל את מולדתו. | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
1 - תשובתך חידה . 2 - נכון . גם הזיקה של הלומבארדים הרואים בלומברדיה את מולדתם . האלזסים את אלזס , הבלגים את פלאנדריה וכן הלאה . אבל הם לחמו והפסידו ! | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
1. תגובותיך חידות מוזרות. 2. הפסד במלחמה אינו מבטיח ויתור על זיקה לארץ ישראל. עובדתית, הפלשתינאים כעם עדין לא ויתרו על מולדתם. | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
''שונה מערבית'' <==> אינה ערבית . השפה של הפלסטינים היא ערבית ולא דבר אחר . התרבות שלהם היא ערבית . גם נכון שהפסד במלחמה אינו ויתור על מולדת . כך גם אצל היהודים ! את זה ידעו כבר הכובשים של האימפריות העתיקות . לכן היו מספר שיטות להתמודד עם זה . כשאתה מחזיק בדיעה ''הפלשתינאים כעם עדין לא ויתרו על מולדתם'' אתה למעשה מצדיק את הטיעון הימני . | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
השפה, התרבות והזיקה הגיאוגרפית של העם הפלשתינאי שונות משל עמים ערביים אחרים. יש הבדל בין ''שונה מערבית'' ל''אינה ערבית''. אינני מצדיק שום טיעון של הימין (או של השמאל) שאינו מוכר לי. | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
שוני מיזערי קיים בכל השפות בין איזורי מגורים שונים . אבל הערבית המדוברת כאן אינה שונה מערבית המדוברת במקום אחר במידה העולה על השוני בין אנגלית לונדונית לזו שבמנצ'סטר . אחד הטיעונים מהאגף הימני אצלנו הוא שהפלסטינים לא יחדלו מדרישתם לחזור לפלסטינה במקום המדינה שלנו . אתה כתבת דברים בעלי אותו תוכן . | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
כפי שכתבתי כל ההבדלים ביחד (הבדלי שפה, תרבות, זיקה גיאוגרפית ועוד) הם שעושים את הפלשתינאים 'עם חי'. עמדתי, ''הפלשתינאים כעם עדין לא ויתרו על מולדתם'', לא עוסקת בנבואה או במדיניות אלא בעובדה היסטורית. לכן מה שאתה מיחס לתוכנה איננו נכון! | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
אני מתייחס למה שכתבת . אולי כונתך שונה , אך זו משמעותם של דבריך . | |||
_new_ |
הפלשתינאים הם עם כמו שהצרפתים הם עם | |||
|
|||
אין בקטע שציטטת שום בסיס לפרשנות שלך. על פי גישתך אפשר לטעון שיש לך קרנים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |