|
הערות נכבדות הערת | |||
|
|||
בס''ד. בשנים קודמות כבר התייחסתי להערותיך במאמרים לפרשת השבוע. ראה למשל כאן: דיון 1642 וגם כאן: דיון 3068 וכדי לא להכביד אומר בקיצור כי, בעקבות קדמונינו, הנחת היסוד שלנו היא כי כל מלה בתורה מדויקת ומכוונת. כל התורה שבעל פה מיוסדת על דיוקים אלו במלים של התורה ואין אנו מחדשים דבר. | |||
_new_ |
הערות נכבדות הערת | |||
|
|||
קראתי אף את שני מאמריך האלו. ואגב, ענית שם, אך לא לי. אגב, סביר שאתה הצודק וה''עקב'' שם הוא באמת מכוון ומדייק ואני זה המקל בו ראש. למרות שאני עדיין סבור שהתעכבות על כל פסיק תנכי הופך את הדישה בתנ''ך לדיון אין סופי לדורות. לסיכום: התנ''ך הוא ספר שירה. כך אני רואה אותו. ויש משוררים הכותבים במזיד שירה עלומה. לא מובנת דיה. כתובים הניתנים לפירושים לכל כיוון. לכל דורש. הפוך בספר הזה ככל שתרצה, הוא תמיד יגלה לך פנים שנעלמו ממך בקריאות הקודמות. וזה כל היופי הנצחי שבו. ובהזדמנות זאת אחדד מעט: כל שאני רומז הוא שאל למחנה הלאומי הדתי להקל ראש ביהודים החילוניים. כי מהחילוניים תצא להם הישועה. וללא החילוניים הם ימשיכו להיות מחנה שולי בפאתי מחנות גדולים מהם בהרבה. לו ידע המחנה הלאומי-דתי לקרב את החילוניים הלאומיים בנפשם אליו, מצבם היום היה שונה לחלוטין. | |||
_new_ |
הערות נכבדות הערת | |||
|
|||
בס''ד. גם בכך אני יכול להסכים אתך ברמת העקרון. אל נא תשכח שהדתיים לאומיים כהגדרתך, ניסו לשמש גשר בין החרדיות לחילוניות. לא שמו לב שגשר הוא דו כיווני במהותו ואין שום ערובה לגבי כיוון התנועה. חוץ מזה, בין אם התנועה לכיוון זה ובין אם לכיוון אחר, על הגשר דורכים. לאחרונה חווינו כולנו את הדריכה הזאת במלוא עוצמתה, אבל דומני שדווקא אלה שעל גופם דרכו, מסרבים להתפכח. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |