פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לנסים ישעיהו, 26/10/07 10:11)
שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום שישי, 26/10/2007 שעה 10:33)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה נסים, אבל בשני הקישורים אין הסבר לסיבה לשימוש בשמות רבים לכינוי האלוהים.
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
נסים ישעיהו (יום שישי, 26/10/2007 שעה 12:20)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

כל שם מבטא מדה אחרת של הבורא יתברך. ומכיוון שהוא כולל הכל, טבעי שיש לו הרבה שמות.

שם הוי'ה (המהווה הכל) מבטא רחמים.

שם א-ל מבטא חסד (ורמוז בשמו של אברהם לחלק לשמונה שווה א-ל)

שם א-להים מבטא גבורה ועוד ועוד.

זה כתוב במאמרים שהצעתי, אם כי בדרך אגב ובקיצור, כי לא זה היה הנושא שלהם.
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום שישי, 26/10/2007 שעה 14:17)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסים,
תשובה זו הינה התחמקות, בעייני.

זה לא מסביר, מדוע במגילות ים המלח, יש כינויים יחידים עקביים בכל מגילה,
כאשר כינויים אחרים לא מוזכרים.
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
נסים ישעיהו (שבת, 27/10/2007 שעה 19:48)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

היססתי אם להשיב לך ומסתבר שהיתה סיבה.

אינני יודע אילו מגילות ראית, אבל יש להניח שהטכסט בכל אחת מהן אינו ארוך יותר מזה שבסיפור הבריאה, פרק א' בבראשית, שם נזכר שם א-להים לבדו.

תוכן הטסקט, המסר הפנימי שלו, הוא הקובע איזה שם פועל בו, כפי שניסיתי להראות בקישור השני שהצעתי לך.

לא הייתי מסתמך על מחקרים בנושא זה, אם בכלל יש כאלה, כי זה לא נושא טכני בו המדע יכול לחקור. זהו נושא מהותי שכדי להגיע אליו יש להשקיע קצת יותר מכמה שעות במעבדה.
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום שישי, 26/10/2007 שעה 14:57)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם יש מחקר אשר מסכם את השימושים בשמות שונים מבחינת:
זמן כרונולוגי, שכיחות בספרים מסויימים, שכיחות במקומות מסויימים, וכיוצא בזה קריטריונים ?
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 3:36)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי
אם יש לך שונא
הפתרון:

בס''ד

כך כותב האריז''ל בספר הליקוטים - פרשת וירא - פרק יח
וירא אליו ה' דע, שמפסוק זה יוצא שם קדוש, והוא אוריא''ל, ויר''א אלי''ו אריא''ל, וישאר וי''ו, והוא שם של ע''ב. ויש לו כמה סגולות, האחד, כשיראה האדם שתקפו יצרו, יכוין בוי''ו של ע''ב, ויזכיר שם הנז' י''א פעמים. הב', אם יש לו שונא, יכתוב זה השם על כלי חרס עם שם שונאו, ויזכיר השם כ''א פעמים, כמנין הו''י אריא''ל, וישליך בכח החרס, כדי שישבר, בפתח השונא או במקום שיעבור השונא, ותראה נפלאות. השלישי, כשיטבול, אחר ההפסקה יזכיר זה השם רמ''ב פעמים, כמנין אריא''ל, ובזכות זה יהיה עבור טוב לנשמתו. והרביעי, כשיקום בבקר ממטתו, יזכיר זה השם רמ''ב פעמים, כמנין אריא''ל, ובכח זה יבין כל מה שיעיין באותו היום. החמשי, בחצות הלילה, אחר שיעשה התיקון ויתודה, יזכיר אותו י''א פעמים, וג''כ בשומע תפילה. וג''כ בכל פעם ופעם שיתודה, מיד יזכירו י''א פעמים, יועיל הרבה לתיקון הנפש. הששי, יזכיר אותו רמ''ב פעמים, כמנין ארי''א''ל, מועיל הרבה לגילוי עינים, ויש בו תועלות הרבה, ולא זכיתי לראות השאר, והשי''ת יאיר עינינו במאור תורתו:
את השם אריאל מותר להזכיר משום שהוא מלאך שנקראים בו שמות בני אדם.
להדליק נר למלאך לא מקובל.

ואכמ''ל
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 4:06)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במה זה שונה מרופאי אליל ???
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 4:20)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם סודות (שמות) אתה מחפש

אזי תקרא שוב את מה ששלחתי לך

יש שם עינינים שלא כולם יודעים בלשון המעטה.

וכמו שכתבתי מקודם, בלי אמונה בשם יתברך חבל לי על

הטירחה כי אנני רוצה שתנאץ דברי תורה על גבי מזבח העגל

(לעג) בשבילך
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 8:09)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד עינין על מוזיקה:

מוסיקה היא כלי של הנשמה ולא לכל אדם יש נשמה ,ישנם בעלי חיים שקולם נשמע רק למשל שאגת אריה זה קול משהו השועל והתן חתולים כל בעלי החיים משמיעים קול או צליל ורק בעל נשמה ידע לאהוב את כל הקולות , גם זעקת שבר יש בה משהו מהנשמה , לב שבור ונדכא אלוקים לא תבזה
חמוד תקשיב היטב לקולות ,ותבין שבורא עולם נתן לך כלי יקר אוזן לשמוע ןתודה לו על זה
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 8:53)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו חוזרים להתחלה.

אמרתי מראש שאני לא מחפש עוד שונאים...
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 9:46)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין פה עינין אישי

אלא חורה לי שבאמצעות מקלדת ומחשב מנאצים את תורת ישראל על ימין ושמאל.

''אנא בכוח''
לחץ על PLAY

הינה אתן לך עוד לינק למוזיקת נשמה של הצדיק הרב שלמה קרליבך זצ''ל!!!

''השושנה''

_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 10:10)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מערבב מין בשאינו מינו.
''מוזיקת נשמה'' היא אכן היסוד של המוזיקה.
גם אם היא נכתבת עם תוים, היא אינה מבוצעת ממש כמו בתוים אלא ''עם נשמה''.

אין פסול בתוים אם הם משמשים לזכור את הלחן, ומהוים רק ''מסגרת'' כללית.

מה זה קשור לתורת ישראל ?
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 10:51)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שאלת על משמעויות של שמות בתורה

ואז נתתי לך קצת קטע ואתה, לעומת זאת, הכנסת תגובה

לעגנית ופוגענית
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
חזי (יום ראשון, 28/10/2007 שעה 13:41)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, כמו דתיים אחרים כאן, מקובעים ואינם פתוחים למחשבה חדשה.
אתה נשאר בתחום הפלפול לפי המקורות הישנים, ולא מוכן לראות דברים חדשים.

זה חבל, כי היהדות מטבעה אוהבת לדרוש ולחקור.
לא אוסיף להגיב בעניין זה !!!
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
אריק פורסטר (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 6:45)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידוע מלוחות אוגרית שהכנענים כינו את האל העליון בפנתיאון האלים שלהם בשם ''אל עליון'' (ממש כך - בעברית כנענית). אל עליון היה אביו של בעל. ניתן לשער שאבותינו העתיקו כינוי זה של ה' מהכנענים.

עוד דבר שהתגלה באוגרית היה מקדש לבעל שהיה זהה בתכניתו לבית המקדש הראשון - וקדם לו ב-‏400 שנים.

דרך אגב, כמעט כל מה שידוע היום על התרבות הכנענית בא מהספריה המלכותית של אוגרית, עיר כנענית-פיניקית שחורבותיה התגלו לפני כ-‏80 שנה בצפון-מערב סוריה.
_new_ הוספת תגובה



קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה
גולדה (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 8:23)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מהכנענים ולא מהמצרים.

ככל שהמחקר ההיסטורי מתקדם יש לנו יותר ויותר עדויות שהאמונה באל אחד היא אמונה עברית-ישראלית-יהודית. היא לא נולדה בכנען או במצרים אלא יואה ע''י שבטי החבירו שהיגרו ממסופוטמיה לארץ כנען.

הכינוי האוגריתי (והמצרי) 'אל עליון'' היה שייך לפסל אל כל האלים. במצבות אוגריתיות יש שירים המציגים את ה''אל עליון'' כ''אל השמש'' וזה ביטוי נרדף לו. יותר מכך, מלכי מסופותמיה ומצרים היו עצמם אלים הכפופים ל''אל עליון''. במצרים ניתן לאלהותו של פרעה גיבוש תיאולוגי מובהק יותר: ראש האלים דואג להקמת יורש המלוכה הארצית; לשם כך לובש הוא צורתו של המלך החי ומנדב את הזרע, שממנו עתיד לצאת ''בנו של רע''. העובדה, שהאל חייב לעשות זאת כל זמן שהמלך החי הוא עדיין במלוא אונו, אינה קושיה לגבי התיאולוגיה המצרית.

ולכן עלינו לפרש את המונח הזה בקונטקסט האוגריתי במשמעו הראשוני: עבודת אלילים. אין לזה כל קשר למונותאיזם.

אינני מבינה את הנטיה בשנים האחרונות ללחוץ על ההדק בששון ולפרש כל דבר בנסיון לתקוף את מורשת ישראל, התנ''ך, הציונות וחיינו בכלל כיהודים. זה מעשה אנטי אינטלקטואלי ואני מוסרי.
_new_ הוספת תגובה



קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה
יאפה ירדני (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 10:51)
בתשובה לגולדה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מבינה למה יהודיה עובדת אלילים שכמותך אכפת לה בכלל.
_new_ הוספת תגובה



קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה
גולדה (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 12:29)
בתשובה ליאפה ירדני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באמת שלא איכפת לי ממךָ!
_new_ הוספת תגובה



קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה
יאפה ירדני (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 12:41)
בתשובה לגולדה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה הבעיה של המתנחלים .חוץ מעצמם הם לא רואים כלום.

אוסף של רשעים בזויים
_new_ הוספת תגובה



קדמונינו לא העתיקו מאף אחד בבחינה
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 9:06)
בתשובה ליאפה ירדני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את משתמשת במלים קשות ורעות מה קרה לך ככה מדברת אישה הגונה?

שאוהבת את בני עמה היהודים?

קצת תרבות ואהבה בעיקר
_new_ הוספת תגובה



שאלה למבינים, בעניין כינויים לאלוהים.
אריק פורסטר (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 6:50)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובה לחזי - דעתי הפרטית היא שכל המאמינים בקמיעות, לחשים והעלאת אובות אינם יהודים כלל. הם עובדי אלילים שמשום מה קוראים לעצמם ''יהודים''.
_new_ הוספת תגובה



נכון,
גולדה (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 8:25)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יהודים לא מאמינים בקמיעות, לחשים, משכב זכר והעלאת אובות ויש איסור חמור על כך. יהודים שנופלים לידי המנהג הרע הם עדיין יהודים אבל יהודים חוטאים.
_new_ הוספת תגובה



נכון,
אריק פורסטר (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 19:22)
בתשובה לגולדה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מסכימה אם כך שהתורה מרשה לאשה לקיים יחסים לסביים עם אשה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון,
גולדה (יום שישי, 02/11/2007 שעה 7:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היא איננה אוסרת המפורש אין הדבר אומר שהיא מתירה.
לכן יש את הפירוש לתורה שאוסר גם את התועבה הזאת.
_new_ הוספת תגובה



נכון,
אריק פורסטר (יום שלישי, 30/10/2007 שעה 19:26)
בתשובה לגולדה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת אומרת שכל מי שקיבל ''דולר ממוזל'' מהרבי מלובאביץ' או קנה קמע מבאבא מוטק'ה הוא חוטא? אם כך, פורום זה מלא בחוטאים מהסקטור הימני ההזוי.
_new_ הוספת תגובה



נכון,
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 9:09)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר התורה הוא ספר האמת ואנחנו נלך על פי הכתוב שם מילה במילה פסיק ופסיק ולא אתה תקבע לנו מהי האמת.

אנחנו מאמינים בב-ורא עולם זה מה יש
_new_ הוספת תגובה



נכון,
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 31/10/2007 שעה 9:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר התורה הוא ספר האמת ואנחנו נלך על פי הכתוב שם מילה במילה פסיק ופסיק ולא אתה תקבע לנו מהי האמת.

אנחנו מאמינים בב-ורא עולם זה מה יש
_new_ הוספת תגובה



לא נכון,
גולדה (יום שישי, 02/11/2007 שעה 7:13)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני רואה הבדל בין חוטאים שמאלנים לחוטאים ימנים בעניין תאוות לכסף. לא רק רבנים מסויימים מחלקים קמעות. גם פוליטיקאים שמאלנים.
זו תועבה התאווה וזו תועבה התאווה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי