פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאליצור סגל, 03/08/08 15:21)
הרשות הפקטיבית
צימרשטיין דוד (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:26)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה חלום. זה לא מעשי.צריך לסגת לגבולות 67' ולתת לפלסטינים לעמוד על הרגליים או להרוג את עצמם לבד. מה שיחליטו. הם כבר גדולים.
_new_ הוספת תגובה



לא מעשי
אבנרש (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 17:46)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה 67?
למה לא 47?
_new_ הוספת תגובה



הרשות הפקטיבית
אליצור סגל (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 21:21)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
נתנו להם את עזה ואתה רואה את התוצאות - העולם כולו ממשיך לראות אותנו אחראים - גם אנו רואים את עצמינו אחראים - הבג''ץ מחייב את שיראל להגיש שם עזרה.
רק סיפוח מוחלט של י''ש ויתן שקט.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



השמאל מביא טרור
אליצור סגל (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 21:26)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כדאי לקרוא כאן בסוף הכתבה הזו כדי להבין שהמשאל מביא טרור
את השייח' יוסף, אחד האישים המרתקים ביותר בחמאס, פגשתי לראשונה בכלא באר שבע, במסגרת תחקיר לספר על אינתיפאדת אל-אקצה (''המלחמה השביעית'', שכתבתי יחד עם עמיתי עמוס הראל). יוסף הסכים להתראיין יותר מפעם אחת וגילה פתיחות רבה. הוא לא אמר זאת מפורשות, אך מדבריו השתמע כי לא היה תומך נלהב בפיגועי התאבדות כאמצעי להשגת מטרות התנועה: ''הדיון אצלכם על עתיד ההתנחלויות ועל נחיצות הנוכחות בשטחים רק חיזק אותנו להמשיך בפיגועים. אנשי מחנה השלום בישראל, אלה שדיברו על סיום הכיבוש ונסיגה, דחפו אותנו קדימה בהחלטתנו להמשיך בפיגועי ההתאבדות''.

הוא סיפר על ההיגיון האסטרטגי בהפעלת נשק המתאבדים: ''כל מה שיגרום נזק לצד הישראלי, היה מבחינתנו רווח לעם הפלסטיני. ברור שהיו לכך השלכות שליליות גם על הצד הפלסטיני, אך ההשפעה השלילית על הצד הישראלי היתה חשובה יותר מבחינתנו: במישור הכלכלי חלה נסיגה אדירה בצמיחה והפסד של מיליארדי דולרים למשק הישראלי''.

הוא הסביר כי פיגועי ההתאבדות היו אמצעי בלבד, לא מטרה, ''אלא שהסדקים ביכולת העמידה שלכם עודדו אותנו מאוד והוכיחו כי האמצעי הזה יעיל מאוד. גם תוכנית ההתנתקות של אריאל שרון מרצועת עזה היא הישג גדול הנובע מהפעולות שלנו. אחת ההוכחות הטובות ביותר עבורנו לשבר שנוצר בחברה הישראלית כתוצאה מפיגועי ההתאבדות, היתה תופעת הסרבנות. חשבנו שיש להעמיק את השבר הזה, והשימוש בנשק המתאבדים הפך לעניין של קונסנזוס בארגון''.

אליצור
_new_ הוספת תגובה



ההתישבות הווירטואלית
יוסלה  (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 22:21)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רק סיפוח מוחלט של י''ש יתן שקט.''

אכן, הרב סגל,
רק סיפוח מוחלט של יהודה ושומרון
יתן לך ולמשפחתך שקט, - את הבטחון
שלא תפונו מעפרה במסגרת הסכם קבע
בין ישראל והפלסטינים.

יש עניין לשוחח עם בעל האינטרס על כוונותיו
ודיעותיו, אך כאשר מדברים על העזרה הישראלית
לרשות הפלסטינית, כבוד הרב אינו משתתף תמים
בוויכוח, אלא בעל עניין מובהק.

ולמותר להזכיר לקוראים שהישוב עפרה נבנה בחלקו על
אדמות פלסטיניות בבעלות פרטית, על כך דיווח המינהל,
ולאחרונה אף הופסקה בנייה במקום בצו בית משפט:

[קטע מכתבה של נדב שרגאי, ב'הארץ', 19/06/08]
''שופט ביהמ''ש העליון, אדמונד לוי, הוציא היום (חמישי) צו ביניים האוסר על היישוב עפרה להמשיך ולבנות את תשעת הבתים בתחומו, בתים שהארגונים ''בצלם'' ו''יש דין'' עתרו לבג''צ כדי להפסיק את בנייתם ולמנוע את אכלוסם.
העותרים טענו שהבתים נבנים על קרקע פלשתינית פרטית. צו הביניים של בג''צ קובע כי אין לאכלס את הבתים, אין להמשיך את בנייתם ואין לחברם לתשתיות. בג''צ הורה למנהל האזרחי ולמשטרה לאכוף את קיום הצו.
ההחלטה ניתנה לאחר שפרקליטות המדינה השיבה לעתירת ארגוני השמאל, בה התברר כי היא תומכת בדרישתם. בתשובת המדינה נכתב, בין היתר, כי יש מקום לצו ביניים שיאסור על מגורים או כל שימוש אחר במבנים אשר ימנע את המשך הבניה או כל פעולה אחרת במבנים עד להכרעה בעתירה.''

יוסלה מבין את דאגתו הכנה של הרב לבית משפחתו ולהמשך המגורים
בעפרה, אך מדוע האינטרס האישי הזה חייב להפוך לחלק מהדיון הציבורי
בעתיד המדינה הפלסטינית, או בעתיד הדו-קיום הישראלי פלסטיני באיזור?

משום מה, המתנחלים בשטחים, כדוגמת הרב סגל, טוענים שהם עברו
לחיות בשטחים כנציגים של כולנו, של כל היהודים. ולכן הם רואים עצמם
כמייצגים את כלל ישראל.

יוסלה חושב שזה מגוחך. יוסלה מתנגד להתיישבות היהודית
בשטחים, והוא דוחה מכל וכל את הנסיון החוזר ונשנה של הרב אליצור
וידידיו לדבר בשמו ולהתנחל בשמו. יוסלה תובע מהרב אליצור שיפעל בעפרה
לפינוי הבתים שניבנו על אדמה בבעלות פרטית של פלסטינים תושבי המקום,
ולהחזרת הגזילה, ויפה שעה אחת קודם. דורש נאה, אולי גם מקיים?
_new_ הוספת תגובה



ההתישבות
חזי (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 23:06)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה,

תכניס את זה טוב למוח הקטן שלכה:

הדבר היחיד אשר יכול לקרב את השלום,
זה המשך ההתישבות.

רק זה יכול לתת לערבים הרגשה שהקרקע נשמטת מהם...
_new_ הוספת תגובה



נו שויין, אז יוסלה חושב
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבר'ה, יש לנו אישור רישמי מיוסלה ש''יוסלה חושב'' ו''יוסלה מבין'' !!!!
ו''יוסלה מתנגד'' ו-'' יוסלה תובע'' !!!!!
הבנתם את זה?
עכשיו כבר אין ולא יהיו בעיות עם הפלסטינים ואפשר לישון בשקט!!!

יוסלה, תתעורר !!!!!!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 1:01)
בתשובה לקריה נאמנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, יוסלה
'חושב' ו'מבין' ו'תובע'.

קרית מוצקין לעומת זאת
'מתחנחן', 'מתמם' ו'מתחסד',

ומביא לדיון את יוכלתו בשימוש
מוגזם בסימני קריאה (שמונה-עשרה
סימני קריאה),
אך אף לא שמץ של תגובה
עניינית.

לא פלא שאת ישראל לא בנו המתנחלים
ההיסטריים, אלא ה'פוזיטיביסטים' של
תנועת העבודה.
_new_ הוספת תגובה



לא יותר מפטפוטי ביצים
יהונתן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 1:22)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תן תשובה עניינית לאליצור.
ייתכן, שלצורך ריצוי האגו, והאישיות הפנימית שלך את חייב לטפוח לעצמך על השכם השכם והערב.
האוננות האישית הזאת בצירוף חשיפת הצד הלעגני, אגרסיבי שלך כבר ברורים ומוכרים.
אבל אם אתה גם רוצה לשכנע, ולא רק לבצע את זממך במקלדת תתיחס עניינית (אם אתה בכלל מסוגל).
_new_ הוספת תגובה



לא יותר מפטפוטי ביצים
יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 3:05)
בתשובה ליהונתן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל, זה 'פתפותי ביצים',
מלשון 'פתיתים'.

שנית, אין שמך אליצור.

ולעניין רשימתו של הרב סגל (אם לכך
היתה כוונתך): יוסלה בחר להגיב למשפט
אחד (משפט מפתח) מתוך דברי הרב,

''רק סיפוח מוחלט של י''ש יתן שקט.''

בהחלט לגיטימי, ומדוייק, ביחוד כאשר הרב
הוא תושב עפרה - ישוב שרק לאחרונה הוזכר ֿ
ברשומות כאחת ההתנחלויות בגדה שהוקמו על
אדמות פרטיות פלסטיניות שנלקחו מבעליהן באמתלות
בטחוניות שונות.

בדו''ח שפורסם על ידי שלום עכשיו, בהתבסס על נתוני המנהל
האזרחי כתוב:
''כ-‏66% מהשטח הבנוי בהתנחלויות, לפי הדו''ח, נמצאים על אדמות מדינה, כ-‏29% על אדמות של פלשתינאים, כ-‏3% על אדמות סקר וכ-‏1.5% על אדמות יהודיות. לפי הנתונים, בשטח מועצה אזורית בנימין השיעור הגבוה ביותר של אדמות פרטיות שעליהן הוקמו התנחלויות - כ-‏55%.
הדו''ח מפרט את פילוח סוג הקרקע של כל אחת מההתנחלויות, לפי נתונים שלטענת ''שלום עכשיו'' הם נתוני מדינה. מאלה עולה, שכמעט 90% מהשטח המוניציפלי של העיר מעלה אדומים הוא קרקע פלשתינית פרטית. בעפרה מדובר ב-‏93%, באריאל ב-‏35%, בגבעת זאב ב-‏44%, בעלי ב-‏55%, בעמנואל ב-‏60%, בבית אל ב-‏97% ובקרית ארבע - ב-‏52%.''
[פורסם ב'הארץ' ב-‏22/11/2006] 

ובאשר לשאר הדברים שהרב מעלה,
הדברים ידועים, וביחוד כאשר בנו של השייח יוסף,
מסעב יוסף חוזר על אותם הדברים כמעט מילה במילה
בראיון עימו. ראה קישור:
המחשבה שהשמאל הישראלי
תורם להחלשת העמדה היהודית בארץ ישראל, היא כמעט
כל-כך עתיקה כמו התנ''ך. כשאנשי העיירות והגיטאות ייחלו
במאה שמונה-עשרה ליהודי בעל גוף שיגאל אותם מעריצות
הפריץ, לא התכוונו ליהודים כדוגמת הרב אליצור סגל, שמייצג
כיום את היהדות הנוגשת והעושקת עם אחר, ועוד בחסות צבא
יהודי חילוני. יהודי הגטו, גם במלחמתם בנאצים (בגטו וורשה למשל)
ראו עצמם כנציגי כל העמים העשוקים, החיים תחת כיבוש צבאי
אכזר. והשמאל הישראלי, ואנשי שלום כדוגמת אורי אבנרי ויוסי ביילין,
הם ההתגלמות של היהודי שלא רק משוחרר פוליטית אלא גם מזוהה
ומזדהה עם כל מצוקה פוליטית בסביבתו המיידית.

מצד אחד יש לנו רב שחי בישוב הבנוי על אדמתם של תושבי המקום
מימים, ומטיף לגירושם מהגדה,
ומצד שני יש לנו יהודי כמו אורי אבנרי שרואה במעשי הפשיעה של יהודים
נגד האוכלוסיה הפלסטינית את חזות האובדן של המדינה היהודית ושל
היהדות המודרנית בכלל.
יוסלה בוחר באורי אבנרי על פני היהודים
ה'מומרים' של יהודה ושומרון.
_new_ הוספת תגובה



לא יותר מפטפוטי ביצים
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 13:38)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן דברי היוסלה הם לא יותר מפטפוטי ביצים
ואמר זאת היונתן היטב ולעניין.

להלן דברי יהונתן: ''ייתכן, שלצורך ריצוי האגו, והאישיות הפנימית שלך את חייב לטפוח לעצמך על השכם השכם והערב.
האוננות האישית הזאת בצירוף חשיפת הצד הלעגני, אגרסיבי שלך כבר ברורים ומוכרים.
אבל אם אתה גם רוצה לשכנע, ולא רק לבצע את זממך במקלדת תתיחס עניינית (אם אתה בכלל מסוגל). ''
_new_ הוספת תגובה



כבר הוציאו את המילה ''אתה'' ?
חזי (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 9:30)
בתשובה ליהונתן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יונתן,

כבר הצליחו להוציא גם את המילה ''אתה'' מהמילון העברי ??????
_new_ הוספת תגובה



יוסלה בורח מתשובה חעניין
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 13:28)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגולש לדימיון הערטילאי של מוחו...

קודם כל ''קריה נאמנה'' אינו/ה קרית מוצקין''
וזה שיוסלה מנדב את מוצקין לשווא, לא עושה רושם
טוב על שיקול דעתו.

חוץ מזה היכן כתב ''קריה נאמנה'' את המילים
'מתחנחן', 'מתמם' ו'מתחסד' ????????
יוסלה מדביק אותם עליו בלי נימוק משכנע,
בעוד שאת '''יוסלה חושב' ו'יוסלה מבין'
ו'יוסלה תובע' העתיק ''קריה נאמנה'' פשוט
מדבריו של היוסלה עצמו.

חבר'ה, אתם מבינים את הפער שיש בין דבריו
של היוסלה לבין המציאות?

מי בנה את ישראל?
כל מי שגר ועבד כאן בנה את ישראל. אז
אולי לא היו אז 2% מתנחלים בקיבוצים אלא קצת
יותר.
אבל עיקר השוק הארץ ישראלי בכלל, ובודאי
השוק של התנועה הציונית נבנה בעמל רק ע''י
קבוצות תעשיה, בינוי וחברות מסחר שנשען על
המעמד הבינוני הכלל ישראלי ולאו דווקא ע''י
''הפוזיטיביסטים'' (הייענע פוזיטיביסטים) הסוציאליסטים.

טענה נגדית תהיה טענה טובה יותר והיא
שתנועת העבודה (הוא בטח מתכוון בעיקר למפא''י,
אחדות העבודה ומפ''ם) הזאתי התקיימה באוירה
טוטליטריסטית יחסית, שאריות מבית סטלין,
והיא כפתה את רוחה וחשבוניותיה על כל יתר
המשק הקפיטליסטי שהיה משק הרוב. אומנם גידול
הכלכלה היה די גדול, אבל אין ספק שלולא ההתערבות
והכנסת הידיים לכיסי הקפיטליסטית, המשק הישראלי
היה צומח הרבה יותר מהר ויותר חזק.

העיקר, שוב ניסה לשקר היוסלה ולא יצא לו טוב.
_new_ הוספת תגובה



לא לעניין
יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 21:56)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אין לך מה לומר,
עדיף שתמנע.
_new_ הוספת תגובה



חכם,תנוח קצת,אני מתחיל לדאוג
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:38)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מטגן את יוסלה לארוחת בוקר,מבשל אותו לצהרים וצולה אותו לערבית.תן לנשום קצת.אולי תנוח שעה-שעתים אחרי הצהרים.הוא עוד במקלט
אני לא אוהב דייסה....
_new_ הוספת תגובה



מה עם ניצולי השואה?
ספינר (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 22:35)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיות קשות איתם - למה שלא תתגייס למען יהודים?
עשית מספיק למען הערבים וזה לא מזיז לאף אחד.לא תקבל פרס.אני גם לא מאמין שאתה באמת מתגייס למען אבנרי.הוא הרי מוכן לנהל מו''מ עם השטן כדי להביא שלום.איזה שלום לדעתך השטן מוכן לתת לנו? אולי משהו כמו גטו וארשה.אחרי הכל,הוא שטן,לא מיונז.
תעשה משהו פרודקטיבי.אני מניח שאין לך שום דבר נגד יהודים רק משום שהם יהודים,למרות שיש לך נגד יהודים רק משום שאתה יהודי.
לעבודה!
_new_ הוספת תגובה



המספר שלוש
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 3:06)
בתשובה לספינר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עיקבי להפליא,

שלוש פעמים הזכרת את
המילה 'שטן'.

זה לא אומר שתגובתך עניינית יותר
מזו של המכנה עצמו 'חכם',
אך זה לפחות חושף את הפינות היותר
אפילות של עולמך, ולו גם ברמה
הסימבולית.

הזכרת גם 'גטו', גטו וורשה כמובן.
גטו וורשה כמשהו ש''השטן מוכן לתת לנו''.
ומה בדיוק מביא האיזכור של גטו וורשה
לענייננו?

האם לא הפכה ההתנגדות לצבא הגרמני
בגטו וורשה לסמל ההתנגדות לנאצים בכלל?

או שהלקח עבורך מסיפור הגטו הוא שגורלם של
היהודים להכחד בינות להריסות הרובע, כשהאוייב
סוגר מכל עבר? איזה אתוס עלינו לשמר כלקח
מסיפור גטו וורשה, - את הגבורה או את הכשלון
הצבאי. והאם כשלון צבאי שכזה הוא אכן כשלון
צבאי.

נראה ליוסלה, שהבלבול המושגי נמשך אצלך גם בעניין
היחס לגטו וורשה:

''איזה שלום לדעתך השטן מוכן לתת לנו? אולי משהו כמו
גטו וארשה.אחרי הכל,הוא שטן,לא מיונז.''

מה בדיוק זה אומר? האם כוונתך שאחרי אירוע מגונן כאירוע
ההתנגדות בגטו וורשה, על היהודים ללמוד שכל אמצעי כשר
כדי לעולם לא להיות שוב במצב ההירואי של התנגדות של
מתי מעט חמושים בנשק דל, מול צבא גדול ומצוייד היטב?

אם זה הלקח, אז גם מלחמות ישראל מול צבאות ערב, ועצם הקמת
המדינה, לא עמדו בקריטריון הזה - ההימנעות ממלחמת עצמאות
מול צבאות גדולים וחזקים. זה הרי האתוס של עצמאות מדינת ישראל.

מה שמרגיז אותך כנראה הרבה יותר זו החוצפה שיש ללוחמי ההתנגדות
הפלסטינית בשטחים לממש את האתוס של גטו וורשה, הלכה למעשה:
הם אלה העומדים יום יום חמושים בנשק אישי בעיקר, מול צבא מצוייד
במיטב השכלולים האחרונים - מזלט''ים, טנקים, מסוקים, יחידות חיסול
מאומנות היטב - והם אלה שמצליחים לקעקע את העמדה של הכוחות
בישראל התומכים בהמשך הכיבוש. מזכיר לך מישהו? אולי את הפרטיזנים
בשיר של שמעון ישראלי?

מה שאוכל אותך זה ההיפוך המוזר הזה: לוחמי השחרור מעול הכיבוש
הם הפלסטינים בשטחים. צבא הקלגסים והנוגשים הוא הצבא הישראלי.
ואת זה בדיוק, את האתוס הזה של הגבורה וההתנגדות אינך מוכן לתת
להם, לזרים, ל'ערבים הרוצחים'.

אך היישום של אתוס ההתנגדות האמיתית על ידי הלוחמים הפלסטינים
והאוכלוסיה הפלסטינית בשטחים בכללותה, היה בלתי נמנע ברגע
שיהודים, ועוד יהודים מאמינים, וממשלתם, הפכו לגנבים בלילה של
אדמות יהודה ושומרון. היפוך היוצרות הוא מושלם,
וגם המחאה הנמרצת ביותר של 'נס גדול
היה פה' (הסביבון) לא תעזור.

לא השטן היה נוכח בגטו וורשה, אלא אלוהי ישראל.
ולא אלוהי ישראל הוא התומך בנפל ההתנחלויות,
אלא השטן. ברוך מיישר עקומים.
ושומרון
_new_ הוספת תגובה



(לאחר הגהה)
יוסלה  (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 4:10)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עקבי להפליא,

שלוש פעמים הזכרת את
המילה 'שטן'.

זה לא אומר שתגובתך עניינית יותר
מזו של המכנה עצמו 'חכם',
אך זה לפחות חושף את הפינות היותר
אפילות של עולמך, ולו גם ברמה
הסימבולית.

הזכרת גם 'גטו', גטו וורשה כמובן.
גטו וורשה כמשהו ש''השטן מוכן לתת לנו''.
ומה בדיוק מביא האיזכור של גטו וורשה
לענייננו?

האם לא הפכה ההתנגדות לצבא הגרמני
בגטו וורשה לסמל ההתנגדות לנאצים בכלל?

או שהלקח עבורך מסיפור הגטו הוא שגורלם של
היהודים להכחד בינות להריסות הרובע, כשהאוייב
סוגר מכל עבר? איזה אתוס עלינו לשמר כלקח
מסיפור גטו וורשה, - את הגבורה או את הכשלון
הצבאי. והאם כשלון צבאי שכזה הוא אכן כשלון
צבאי.

נראה ליוסלה, שהבלבול המושגי נמשך אצלך גם בעניין
היחס לגטו וורשה:

''איזה שלום לדעתך השטן מוכן לתת לנו? אולי משהו כמו
גטו וארשה.אחרי הכל,הוא שטן,לא מיונז.''

מה בדיוק זה אומר? האם כוונתך שאחרי אירוע מכונן כאירוע
ההתנגדות בגטו וורשה, על היהודים ללמוד שכל אמצעי כשר
כדי לעולם לא להיות שוב במצב ההרואי של התנגדות של
מתי מעט חמושים בנשק דל, מול צבא גדול ומצוייד היטב?

אם זה הלקח, אז גם מלחמות ישראל מול צבאות ערב, ועצם הקמת
המדינה, לא עמדו בקריטריון הזה - ההימנעות ממלחמת עצמאות
מול צבאות גדולים וחזקים. זה הרי האתוס של עצמאות מדינת ישראל.

מה שמרגיז אותך כנראה הרבה יותר זו החוצפה שיש ללוחמי ההתנגדות
הפלסטינית בשטחים לממש את האתוס של גטו וורשה, הלכה למעשה:
הם אלה העומדים יום יום חמושים בנשק אישי בעיקר, מול צבא מצוייד
במיטב השכלולים האחרונים - מזלט''ים, טנקים, מסוקים, יחידות חיסול
מאומנות היטב - והם אלה שמצליחים לקעקע את העמדה של הכוחות
בישראל התומכים בהמשך הכיבוש. מזכיר לך מישהו? אולי את הפרטיזנים
בשיר של שמעון ישראלי?

מה שאוכל אותך זה ההיפוך המוזר הזה: לוחמי השחרור מעול הכיבוש
הם הפלסטינים בשטחים. צבא הקלגסים והנוגשים הוא הצבא הישראלי.
ואת זה בדיוק, את האתוס הזה של הגבורה וההתנגדות אינך מוכן לתת
להם, לזרים, ל'ערבים הרוצחים'.

אך היישום של אתוס ההתנגדות האמיתית על ידי הלוחמים הפלסטינים
והאוכלוסיה הפלסטינית בשטחים בכללותה, היה בלתי נמנע ברגע
שיהודים, ועוד יהודים מאמינים, וממשלתם, הפכו לגנבים בלילה של
אדמות יהודה ושומרון. היפוך היוצרות הוא מושלם,
וגם המחאה הנמרצת ביותר של 'נס גדול
היה פה' (הסביבון) לא תעזור.

לא השטן היה נוכח בגטו וורשה, אלא אלוהי ישראל.
ולא אלוהי ישראל הוא התומך בנפל ההתנחלויות,
אלא השטן. ברוך מיישר עקומים.
_new_ הוספת תגובה



(לאחר הגהה)
גידי לוי נשטיין (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 4:56)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לאחר ההגהה אתה לא מצטייר כאחד שמבין על מה הוא שח. אומנם אתה מתיימר ליישר עקומים, אבל ראוי שתתחיל מעצמך.
אני בהחלט לא מתפלא למה אתה מכנה את מרד גטו ורשה כאירוע מכונן, כי לאחריו נפל והושמד הגטו והנאצים הארורים ניצחו את היהודים התמימים והגיבורים אירוע מכונן בשבילך זה כשהיהודים מפסידים ומתים. מבחינה סימלית נפילת הגטו מסמלת את נפילת היהדות באירופה, שהיתה די תמימה וללא יכולת להבין לפני המלחמה ואפילו בראשיתה שדין היהודים נגזר למיתה, וראוי שהיהודים יחליפו פאזה ויתנהגו לראשונה בחייהם באלימות לאו דווקא מידתית (כי השמאלנים דורשים 'מידתיות' רק מיהודים).
ההתנגדות לנאציונליסטים הסוציאליסטים היתה ספוראדית, מקומית וחלשה, עם כל הבזקי הגבורה העילאית שהפגינו בודדים במקומות שונים, כולל בודאי בגטו ורשה.

אני משער שאם היהודים היו קצת יותר מאורגנים בקהילותיהם ובין קהילותיהם והיו מצטיידים בנשק ונלחמים על חייהם בכל רחוב, עיר ומדינה והיו הורגים בנאצים הסוציאליסטים ובמשתפי הפעולה איתם באופו שיטתי ומושכל, כי אז הכל היה נתפס אחרת בעיני שמאלנינו היקרים. אז פתאום הם היו מוצאים תירוץ ועילה להסביר למה היהודים הרגיזו את הסוציאליסטים הנאצים והביאו על עצמם את המלחמה, אז היו אומרים סוציאליסטינו שלו רק היהודים לא היו מחרחרי מלחמה כנגד הנאצים כי אז הנאצים לא היו עושים נגדם דבר.

כך גם כאן בארץ ישראל. היהודי הבין את מצבו על הגלובוס, הוא הבין שהוא חייב להיות חזק ולהשיב מלחמה נגד הרוצים להשמידו. למרות שיוסלה לא מסכים לנוסחה הזאת, רק היות ישראל חזקה ובעלת יכולת להשיב מלחמה, ולעיתים ליזום מלחמה, מגינה על המשך חיי היהודים בארץ ישראל. רק ישראל חזקה מרתיעה גורמים אנטישמיים בעולם מלהתעסק איתה.

לכן זה גם מרגיז אותך יוסלה שליהודים יש היום יכולת להתנגד לרצון הערבי ההיולי להשמיד את ה''ישות הציונית'' ושהם גם עושים שימוש ביכולת הזאת. הכיבוש לא נולד בגלל גחמה יהודית, אלא בגלל עוד ניסיון ערבי לחסלה. הערבים רצו להשמיד את ישראל ואלוהים הפך את קערתם על פיה.

תאר לך שהיהודים היום בישראל היו במצבם של מורדי גטו ורשה. תמימים, מתרחקי מלחמות, מאמינים שהעולם טוב ונלחמים רק בסכינים וברובים בודדים?! אם כך היה אז היום כל מדינת ישראל היתה גטו ורשה אחת גדולה.

ההבדל הוא שהיום היהודים יכולים ומבינים שהם צריכים להילחם נגד כוחות החושך. היום אבו מאזן והאנייה הם יורשי חאג' אמין אל-חוסייני. היום אבו מאזן והאנייה הם מכוחות השטן.

חבל שהיום אתה כועס על שהיהודים יכולים למרוד כנגד כוחות החושך הפאשיסטיים ולהכותם ואתה לא מלא שירה והערצה להם, כמו למורדי גטו ורשה הגיבורים. אולי מה שעושה אצלך את ההבדל זה שכיום המורדים היהודים גם מנצחים?
_new_ הוספת תגובה



(לאחר הגהה, ולאחר פינוי ההתנחלויות)
יוסלה  (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 7:39)
בתשובה לגידי לוי נשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד, כשקוראים ל'גידי',
גם 'לוי' ו'נשטיין' באים?

אתה (או אתם) כותב:
''אני בהחלט לא מתפלא למה אתה מכנה את מרד גטו ורשה כאירוע מכונן, כי לאחריו נפל והושמד הגטו והנאצים הארורים ניצחו את היהודים התמימים והגיבורים אירוע מכונן בשבילך זה כשהיהודים מפסידים ומתים. מבחינה סימלית נפילת הגטו מסמלת את נפילת היהדות באירופה, שהיתה די תמימה וללא יכולת להבין לפני המלחמה ואפילו בראשיתה שדין היהודים נגזר למיתה, וראוי שהיהודים יחליפו פאזה ויתנהגו לראשונה בחייהם באלימות לאו דווקא מידתית (כי השמאלנים דורשים 'מידתיות' רק מיהודים).''

כנראה שדילגת על השנים בבית הספר העממי,
כאשר סיפור גטו וורשה הובא בפנינו שוב ושוב
כסיפור הגבורה היהודי האולטימטיבי.

וברור שהעמידה של לוחמי הגטו היא אירוע מכונן
בהסטוריה היהודית. תגובתך מוכיחה בדיוק את הנקודה
עליה ביקרתי את הסביבון ('ספינר') בעניין זה: מדבריו
השתמע שעבורו סיפור הלחימה בגטו איננו סיפור גבורה,
אלא סיפור של כשלון צבאי. ולכן הלקח אותו הוא למד מאירועי
גטו וורשה הוא שעל היהודים להיות בעלי צבא כיבוש חזק
ומשוכלל כדוגמת הגרמנים. אך בשל ההגיון העקום הזה, שגם
אתה 'גידי', 'לוי' או מי שלא תהיה, ממחזר שוב בתגובתך,
יהודים ישראלים מכניסים את כל הגועל נפש של צבא כיבוש
מצוייד היטב וחסר כל עקבות מוסריות בדלת האחורית אל
מדינת ישראל.

כבר דיברתי על זה עם ספינר, אך משום מה הוא מכחיש שדיברנו
על זה: כאשר חווה מיד ראשונה את השבר של הקוד החברתי-מוסרי
של המעמד הבינוני הגרמני עם עליית הנאצים לשלטון ואירועי ליל
הבדולח, למד מכך הילד של אז ש'נשבר' הקוד המוסרי בכלל. ומאז
בפשטות לא התאושש מהמשבר והוא מחיל את מה שהוא עדיין תופס
כהיעדר כל קוד מוסרי יציב בתודעתו שלו, על כל מה שזז בשטח, - יהודים
ערבים, פלסטינים. וכך כמובן אפילו אורי אבנרי הופך אצלו לשליח השטן.

אתה כותב:
''לכן זה גם מרגיז אותך יוסלה שליהודים יש היום יכולת להתנגד לרצון
הערבי ההיולי להשמיד את ה'ישות הציונית'.''

נכון שמלחמת ששת הימים היתה מלחמת מגן.
אך מאז עברו הרבה מים בירדן (פחות פחות עם כל יום שעובר),
והכיבוש הישראלי ביהודה ושומרון נמשך כבר ארבעים שנה
כאשר בעשרים שנה האחרונות קיימת התנגדות ברורה לנוכחות
הישראלית. ובשל התנגדות האוכלוסיה הפלסטינית לכיבוש ולהשתלטות
הישראלית על אדמותיהם, ברור לכל מי שעיניו בראשו שיש לחתור לפתרון
מדיני בין ישראל לפלסטינים.

להמשך השליטה הישראלית ביהודה ושומרון חסר כיום אפילו המימד
הבטחוני-איסטראטגי שהודבק לה עוד בתקופת אלון ולפני מלחמת המפרץ
הראשונה. המאבק של הפלסטינים בשטחים הוא מאבק טיפוסי לשחרור
מכיבוש צבאי מעיק ומשפיל שנמשך לכל הדיעות כבר הרבה יותר מדי שנים.

המשך הכיבוש הישראלי בשטחים כלל אינו מבטא את היכולת של
היהודים ''להתנגד לרצון הערבי ההיולי להשמיד את ה'ישות הציונית'.''

המשך הכיבוש הישראלי בשטחים מבטא את מאוייהם של מיעוט ישראלי
(המתנחלים) הכופים מזה עשרות שנים את עמדתם על כלל הציבור בישראל.
זו אינה מלחמת מגן. וזה איננו מאבק יהודי נגד הרצון להשמידנו.
כל ההיסטריה הדמגוגית הזאת נועדה לשרת את האינטרס הצר של
היהודים שבחרו להתיישב ביהודה ושומרון, ועכשיו עם התקרב מועד הסכם
הקבע, מפחדים שיאבדו את בתיהם. הייתם צריכים לחשוב על זה קודם.
_new_ הוספת תגובה



כשקוראים לגידי מגיע עמיחי פאגלין ומפוצץ
צדק (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 10:40)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בריטים וערבים, ובשעות הפנאי גם שורף את אייכמן.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, אל תחת ואל תירא!
סתם אחד (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 17:00)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל יפחידו אותך אנשים כמו ספינר.הם מדברים ולא מסוגלים לעשות שום מעשה. נכון שהם גורמים נזקים גדולים וזו למעשה זכות הקיום שלהם בעיניהם ובעיני המממנים אותם. תמיד היו יהודים כאלה ותמיד יהיו.זו הבעיה המשפחתית שלנו.אבל אתה הרי אדם.זה משהו שספינר לעולם לא יבין כי לא משלמים לו בשביל זה.

וספינר עוד מתיימר לייצג מסורת של 300 שנה...
_new_ הוספת תגובה



סילופים של המסלף המסולף
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 17:24)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוך על הפוך על הפוך ועוד - המסלף תמיד נופל לתוך השמנת של קרן פורד.
איזה קוד מוסרי נשבר - לפי דברי?
לפי דברי מעולם לא היה ולעולם לא יהיה שום קוד מוסרי שאדם קובע אותו.אלה חיקויים שמתאימים את עצמם כמו אופנה לתחת שמן או רזה.הכל מסביב לתחת.
הקוד המוסרי של האימפריה הרומית - שבשירותו היה קוד משפטי - הוא שיש לספק כמה שיותר שעשועים בזירה ולהטריף בה כמה שיותר אנשים וחיות לתפארת האומה.
מה בעצם השתנה בעולם מאז - אם השינוי הזה לא בא בגלל נוכחות האומה היהודית על פני האדמה?
העולם היה שחור משחור כשעם ישראל נכנס לתמונה והוא עדין כזה,אפילו שקרן פורד ושלום עכשיו שלה מאירות אותו במחוות קדם-אירוויזיוניות לתפארת הקהילה האירופאית שגרמה להרג חצי העם היהודי לפני כמה עשורים.
המדרש מספר כי ברגע שניתנה התורה - ירדה עמה השנאה - האנטישמיות הפנימית והחיצונית - לעולם.
כמו כן יש הלכה שקובעת כי עשו שונא ליעקב.עשו בימינו זה אירופה.בקשר לישמעאל- התמונה ברורה.עצם העובדה שהם בנו את המסגד שלהם על קודש הקודשים אומר דרשני - ואני לא רוצה להרחיב את הדבור.אם הנושא מענין אותך - תשאל רבנים....
באשר לחברך אבנרי - זה הוא שמצהיר שהוא שליחו של השטן והוא מוכן להיות כזה כדי להביא את השלום של השטן.זו תאוות חייו של אבנרי.מה חידשתי?
השואה היתה משבר גדול מאוד.היו שואות כאלה לפני כן.שני חורבנים של הבית ועוד,ועוד,ועוד.העולם זה לא מושג מתחדש ומתרענן בשביל יהודי שלא צמוד לקרן פורד או לקהילה האירופאית.העולם זה משהו שהיהודי צריך לעבור אותו בגבורה גדולה ומתוך הקרבה עצמית ידועה לכל מי שחי בעולם התורה.העולם זה לא המציאות.זה העלם.
לכן תשובתו של הלוי לך היא אפקטיבית.כי היא התשובה האישית לך.אני לא מדבר אליך - אני מנסה לדבר מעליך ולהזהיר אנשים מפני הפדופיליה הרעיונית והפוליטית של יהודי שנתמך ע''י קרן פורד ורוצחי העם היהודי באירופה.
הנאצים,הערבים,האירנים הם הפרצוף המשתנה בעליל של הצרות שלנו בעולם הזה.לכן לא התרגשתי ואני לא מתרגש היום למראה התופעות האלה.אני מאוד מתרגש כשיהודים כמוך נותנים יד לצרות ומשתפים איתם פעולה ומבקשים מהם תקציבים בשם עמותות שנוסדו למטרות אחרות.
כל הקשקושים שלך על הפלסיטינים כבר מייגעים את העולם.העולם יודע כי ארץ ישראל שייכת ליהודים - רק היהודים עדין לא מפנימים את זה.
למזלנו מתרחש פה תהליך של ריבוי טבעי גדול ומואץ בקהילות הדתיות והמסורתיות לעומת ירידה בחוגים החילוניים.ומה שגרוע - חילוניים רבים שמהגרים לארצות אחרות מאבדים קשר עם היהדות וצאצאיהם נעלמים לנו בקצב מבהיל ורצחני.אני לא מאשים אותך בתופעה הזאת - אבל תחשוב מה מוסיפה התנכרות והנוכריות שלך ולמי?
אם אתה חושב שהיהודים הם מיעוט לעומת החילוניים - אתה טועה בגדול
תנסה לקרוא ולהפנים מה שכתב לך לוי היהודי - ותפסיק לקרוא מה שכותב זה השבדי.
_new_ הוספת תגובה



(לאחר הגהה, ולאחר פינוי ההתנחלויות)
מרמלדה (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 19:13)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השואה היא סמל הגבורה למלחמה בנאצים עד מוות. זו גבורה דיכוטומית - מצד אחד נלחמים באומץ ומצד שני יודעים שהולכים למות בכל מקרה. אין כאן את מבחן ההצלחה משחררת מהמוות, אלא להיפך שגם ההצלחה היא זמנית עד שיבוא המוות בכל מקרה. זה קרב שידוע היה שיגמר בהפסד.

הקרב ההירואי של גטו ורשה המחיש שמשמעות הגבורה היא מוות בסופה, ונכון טוען גידי לוי נשטיין בעניין זה. כולנו יודעים שלמרות הגבורה וככל שהיתה נרצחו 6 מיליון יהודים בזדון כשהם בכלל לא היו מוכנים למחמה. זה נכון שאם לא היו בעמנו אז גורמים שמתכחשים לציונות, כמו כל קבוצות השמאל האנטי מיוני (כשליש מהעם) וקבוצות חרדים אנטי ציונים (כשליש מהעם), אפשר להניח בדיעבר שרבים יותר היו עולים ארצה עוד לפני המלחמה למרות מדיניות הסרטיפיקטים של הכובש הבריטי.

אין ספק שלקח אחד מקרב הגבורה של מרד גטו ורשה הוא שהיהודים צריכים מדינה, צבא חזק ויכולת להילחם נגד הרוצים להשמיד את היהודים, גם כאשר האוייבים קוראים להם ''ציונים''. זה עדיין רצון עז מתירוצים שונים לחסל את הישות הציונית שנותנת ביטוי לאומי לעם היהודי. מגמה זו היא אנטישמיות צרופה.

הציונות כשבנתה את מבצרה בארץ ישראל לא גנבה אדמה מאף אחד. ראשית כל ארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל. גם אם מישהם החליטו לקרוא לה ''פלשתינה''. שנית, את עיקר האדמה רכשו הציונים בכסף או בכיבוש. שניהם דרכים מוסריות וחוקיות לשים יד על אדמה שמלכתחילה היא אדמה של העם היהודי.

לכן נסיונך יוסלה לטעון שהכיבוש הציוני הוא כמו הכיבוש הנאצי הוא נואל. הציונים לא כבשו אדמה לאומית של אף עם אחר, אלא את האדמה של עצמם. מצד הצדק ההיסטורי והמוסר הבינלאומי היהודים יכלו לכבוש את הארץ עם צבא ולא להידרש כלל למדיניות הרכישה של ''דונאם ועוד דונאם''. אבל תמיד יהודים תמיד טובים יותר כאשר מדובר בטובת האחר, והקפידו לרכוש קרקעות.

אז תבין אולי שאין היהודים יכולים להיות כובשים בארצם מבחינה מוסרית (גם עם אקט קיים אקט הכיבוש הצבאי והסיפוח שנעשה בעקבות מלחמת מגן או לא) וחוקית.

הויכוח על כן לספח את הכיבוש או את חלקו הוא בכלל לא עניין למוסר, משום שכבר קבענו שהוא מוסרי בתכליתו. מה שיכול להשפיע על הרצון או הצורך לסגת זה השיקול המדיני ההיסטורי, ואז אנו חייבים לשאול את עצמנו האם ויתור על שיטחי כיבוש יגרמו לשלום ולביטחון - כן או לא. התשובה הברורה לרוב היהודים היא שגם אם נמסור את כל ''השטחים'' עדיין תהיה לפלסטינים עילה להמשך המלחמה ולא נרוויח מזה דבר.
_new_ הוספת תגובה



[•] לוי הוא הבכור
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 16:26)
בתשובה לגידי לוי נשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשאבותי ואבותיו של יוסלה רקדו סביב לעגל הזהב --- (אני כבר הפסקתי את הריקוד הזה, אבל יוסלה ורבים מהשמאל כולל תנועת שלום עכשיו, ממשיכים לרקוד סביבו.היום יש לו שם אחר כמובן.קוראים לו קהילת אירופה ו/או קרן פורד ולא אופתע אם גם הערבים מנתבים כספים לכל קהילת הערב-רב הזה, שיוסלה הוא אחד מדבריה אם ירצה ואם לא.יתכן,כמובן, שהוא עושה את כל זה מתוך תענוג מזוכיסטי-סדיסטי ולכן הם לא צריכים לשלם לו כדי לזרוק צואה ולשחק בה.המתמיה ש[•]... מנסה לעבור פאזה ולדבר איתנו על קדושה,בלי בושה)---אזי אבותיך נזעקו לקריאתו של משה רבנו כדי להציל את האומה היהודית שאך זה נוצרה.
אל יפחידו אותך אנשים כמו יוסלה.הם מדברים ולא מסוגלים לעשות שום מעשה. נכון שהם גורמים נזקים גדולים וזו למעשה זכות הקיום שלהם בעיניהם ובעיני המממנים אותם.תמיד היו יהודים כאלה ותמיד יהיו.זו הבעיה המשפחתית שלנו.אבל אתה הרי לוי.זה משהו שיוסלה לעולם לא יבין כי לא משלמים לו בשביל זה.
_new_ הוספת תגובה



שקר שמאלני עלוב. אין דבר כזה גבולות 67 !!
צדק (יום שני, 04/08/2008 שעה 9:28)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי