פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 17:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אין משתתף אחד באתר המבחין באיוולת המובנית בקיום דיון ממושך
בנושא היישות הפלסטינית - קיומה או אפסותה?

הרי ניכר עם בהתנהלותו לנוכח האירועים השוטפים בחייו, ועיתוי הדיון
בטענה שליישות הפלסטינית הלאומית אין תוקף, מלמד אותנו יותר על העם
היהודי, וביחוד היהודים היושבים בציון, מאשר על הפלסטינים.

הדיון הנוכחי הוא דיון שמחברו טוען להיותו 'תיאורטי', אך למעשה הוא דיון
בנושא פוליטי, בהקשר פוליטי: הזכות של התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל
בזמן הווה לחיות בעריהם, כפריהם, אוהליהם ומערותיהם (לאלה הנוודים שבהם)
ולהתארגן בכל דרך, לאומית או אזרחית כפלסטינים.

ומדוע מקרין עיתוי הדיון הנוכחי (הקשרו) על הנפש הלאומית היהודית-ישראלית?
בגלל שרק לפני כחודש הסתיימה פעולה צבאית עקובה מדם (דם פלסטיני) של
צה''ל בעזה, ואיש בינותינו, שמאל או ימין, דתי או חילוני, לא לקח על עצמו
את האחריות להרג האזרחים הידוע מראש שישראל ביצעה שם. וזהו נושא
מוסרי, לא נושא פוליטי, - נושא שהכברת ה'עובדות' והציטוטים של האדון
פרלמן אינה רלוונטית לו כלל. העובדות ידועות לכל.

ישראל יצאה למבצע צבאי מקיף שבמהלכו נהרגו מהפגזות צה''ל למעלה
מאלף תושבי עזה, בהם למעלה משלוש מאות ילדים. מתגובות המשתתפים באתר
ארץ הצבי ניתן היה ללמוד במהלכו של המבצע הצבאי שהמניע למבצע היה
בעיקר נקמה. וכפי שלמדנו עם סיום המבצע, אף אחת ממטרותיו הצבאיות או
המדיניות לא הושגה. האחריות המוסרית להרג האזרחים הפכה לזמן קצר למוקד
של טקסטים אפולוגטיים מהסוג הגרוע ביותר, רק על מנת לפנות מקום בזריזות
לשיח העילג שקדם לבחירות המוזרות שהיו לא מזמן. איש לא לקח אחריות,
לא כיהודי, לא כישראלי, לא כאדם, למה שהתרחש בעזה.

והמעבר החד כל-כך, מקונצנזוס לאומי על טבח באזרחים, לאפולוגטיקה
המגעילה לטבח, לרכילות בחירות ועסקונה, ועתה - לדיון, פסבדו-אקדמי
באיון היישות הפלסטינית - היישות שהיא חזות הכל עבור אותם כאלף תושבי
עזה אותם חיסלנו בבתיהם על נשותיהם וילדיהם - הרצף הזה מחריד יותר
מכל, היות והוא מעיד על קריסה קריטית של מערכת הערכים היהודית-ישראלית
עליה מושתת מדינת ישראל (לפחות בגירסת מכונניה, והדור שגדל כאן עד '67),
ועל מעבר למצב של אי-מוסר מובנה ברמה הלאומית-אזרחית.

הצורך העצום להרגיש בסדר עם הטבח הידוע מראש בעזה, גרם למצב פתולוגי
מובהק של הציבור כולו, והלחץ של הבחירות הקרבות רק הגביר את הניתוק
בין האספקט המוסרי-לאומי לאספקט הפוליטי-לאומי. זה מדהים להתבונן
בציבור שלם, בעם שלם, אם נכלול בפתולוגיה הזאת את יהדות התפוצות, המאבד
את שפיותו למעשה ובזמן אמת (כמו בסרט). אני מניח שאבדן מצפן ומצפון מסוג
זה וברמה הזאת הוא בגדר אבדן שפיות. אחרת קשה לי להסביר לעצמי כיצד
הגענו הלום.

מצד אחד הפכו ה'שגיונות הפלסטינים' של השמאל הישראלי ללחם חוק של
מפלגות מרכז וימין (ההכרה בצורך לנסיגה מהשטחים במסגרת הסכם הקבע,
וכינון מדינה פלסטינית), ומצד שני, ואולי כתגובה לסחף שחל בעמדות
הרוויזיוניסטיות המסורתיות, נסחף הציבור כולו כמיקשה אחת לחיפוש 'פתרונות'
לאי האפשרות של סיפוח שטחי יהודה ושומרון למדינת ישראל, פתרונות גזעניים
מובהקים הכוללים גירוש וחיסול של האוכלוסיה הפלסטינית.

קהות החושים למעשה הטבח בעזה לאחרונה אינה מקרית, אלא מצביעה על
מגמה, מגמה שחלק ממנה היא הלגיטימציה שניתנה לאחרונה למפלגה
שמצעה גזעני ואנטי-דמוקרטי במוצהר - מפלגתו של ליברמן. ליברמן עוסק עדיין
בדמוניזציה הישנה והמוכרת של הפלסטיני. חובר אליו פרלמן בעיסוקו
האקדמי כביכול ביישות הפלסטינית, ועושה כל שביכולתו לשכנע אותנו שאין
יישות פלסטינית לאומית אמיתית או בעלת תוקף הסטורי. מהיכן יש לינוקא הזה
את החוצפה לבוא כחודש לאחר שמשפחות שלמות נקרעו לגזרים מאש התותחים
והטנקים של צה''ל בהיותן ספונות בבתיהן בעזה, ולהסביר בטון 'ענייני' ומדוד
שהחוט הלאומי הקושר את הקדושים האלה בחוט קסום של גאווה ומרטיריות
איננו אמיתי.

זה דבר אחד לקיים דיונים אקדמיים על נושאים פוליטיים-הסטוריים, זה דבר
אחר לגמרי להפוך את הדיון האקדמי לבדיחה [..]. אנא, קוראים יקרים, אנא הסכימו עימי
שאין לפלסטינים יישות לאומית בעלת תוקף - תנו לי לשכנע אתכם בציטוטים
רבים שאין לפלסטינים זכות להיקרא 'עם' או לחילופין, זכות לחיות בארץ ישראל,
או ביתר דיוק ביהודה ושומרון, או ליתר דיוק על הקרקעות שאנחנו היהודים
גנבנו מהם באיזור מעלה אדומים. כי שם אני מתגורר, וחרד אני, ידידי לעת
מצוא, מהפינוי הקרב. אנא עיזרו לי במשימה ה'תיאורטית' המונומנטלית הזאת!

שכח האדון פרלמן שכבר ניסו להאכיל אותנו את הלוקש הזה בעבר. אין מתנחל
עם מנת משכל ממוצעת שלא שפך באתר הזה את הנימוקים שלו, ההכחשות,
ההצטדקויות, וההתממויות, כדי לשכנענו שיש צורך להמשיך את הכיבוש
הישראלי בשטחים לעולמי עד. יעיד על כך ממרומי שבתו, בועז מושקוביץ ז''ל
שעשה כל שהיה לאיל ידו להוכיח באותות ובמופתים שאין כיבוש, שאין הגבלות
תנועה בשטחים לפלסטינים, שאין המתנחלים הבריונים משחיתים עצי זית
ביהודה ושומרון, שהפלסטינים הם מן השטן, ושהם מחנכים את ילדיהם לשינאה
ולרצח יהודים. אך הרי ראינו שכל שעלה בידו של מושקוביץ ז''ל היה לשכנענו
שממש, ממש אינו רוצה לאבד את ביתו בתקוע - בית התקוע, יחד עם תקוע ב',
תקוע ג', ותקוע ד', כמו עצם בגרונם של תושבי הכפר הפלסטיני תוקוע, שעל
אדמותיו שהופקעו ונגנבו בידי גוש אמונים והממשל, נבנתה ההתנחלות.

[..]. עוד קצת עצבים וסבלנות, ובינתיים
ננסה לשכנע עוד כמה יהודים משוכנעים מראש שאין יישות פלסטינית ושאין
לשכנים הפלסטינים שלי בשטחים כלל זכויות על אדמם - הרי אורחים מזדמנים
הם בבתיהם ובכרמיהם ובמטעי הזיתים שלהם, והשלל שלנו (אם רק נצליח
לשכנע מספיק אנשים בישראל ובעולם שזה בסדר לגנוב מהתושבים המקומיים
ולחסל אותם בכל הזדמנות).
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 19:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לְפִי הַמַּצָּב שֶׁבּוֹ אָנוּ מְצוּיִים הַיּוֹם, הַמִּבְצָע בְּעַזָּה הָיָה תְּגוּבָה מְתוּנָה לְאֵין-שִׁעוּר לַהַתְקָפוֹת הַבִּלְתִּי פּוֹסְקוֹת שֶׁל הַחָמָאס עַל אֶזְרְחֵי יִשְׂרָאֵל. מְתוּנָה לְאֵין-שִׁעוּר מִכָּל תְּגוּבָה שֶׁל כָּל מְדִינָה דֶּמוֹקְרָטִית בְּכָל זְמַן וּמָקוֹם, שֶׁנִּמְצְאָה בְּמַצָּב זֵהֶה, דּוֹמֶה, חָמוּר יוֹתֵר אוֹ חָמוּר פָּחוֹת.

הָאַחֲרָיוּת עַל הַדָּם שֶׁנִּשְׁפַּךְ נוֹפֶלֶת בְּאֹפֶן בִּלְעָדִי עַל כִּתְפֵי הַחָמָאס.

עִם זֹאת, הָיָה נִתַּן לִמְנֹעַ אֶת הַהֲרוּגִים הָאֵלֶּה וְעוֹד הֲרוּגִים רַבִּים אֲחֵרִים, יְהוּדִים וַעֲרָבִים, אִלּוּ נוֹתַר עַל כַּנּוֹ הַמִּמְשָׁל הַצְּבָאִי בִּיהוּדָה, שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה, כְּפִי שֶׁהָיָה עַד תְּחִלַּת הַנְּסִיגוֹת הָאֻמְלָלוֹת ב1994.

זֶה נָכוֹן שֶׁהַמִּבְצָע לֹא הִשִּׂיג אֶת מַטְּרוֹתָיו מִפְּנֵי שֶׁמֶּמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל הֶחְלִיטָה לְהַפְסִיקוֹ בְּטֶרֶם עֵת.

רֵאשִׁית, הָאָדוֹן פֶּרְלְמָן כָּתַב מַאֲמָר דּוֹמֶה (אִם כִּי מְצֻמְצָם בְּהַרְבֵּה בְּהֶקֵּפוֹ) לִפְנֵי מס' שָׁנִים, וְלַמַּאֲמָר הַנּוֹכְחִי אֵין שׁוּם קֶשֶׁר לַמִּבְצָע בְּעַזָּה; שֵׁנִית, הָאָדוֹן פֶּרְלְמָן לֹא פּוֹעֵל מִמְּנִיעִים אִישִׁיִּים מִכֵּיוָן שֶׁהוּא כְּבָר לֹא גָּר בְּמַעֲלֶה אֲדֻמִּים אֶלָּא בִּתְחוּמֵי הַקַּו הַיָּרֹק.

הַנִּסָּיוֹן לְיַחֵס לִכְתִיבַת הַמַּאֲמָר מְנִיעִים אִישִׁיִּים, כַּוָּנוֹת לְהַשְׁמָדַת עַם, גִּזְעָנוּת וְחֹסֶר מוּסָרִיּוּת הוּא עֵדוֹת לְהֵעָדֵר יְכֹלֶת לְהִתְמוֹדֵד עִם תֹּכֶן הַדְּבָרִים.
_new_ הוספת תגובה



ע.צופיה (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 20:28)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה טיבו של יוסוף. מאחר ואין לו טיעונים לגופו של ענין יש לו,תמיד,טיעונים לגופו של כותב.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 21:41)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההקשר מעצב את התוכן. ומאמר לכאורה 'תמים' על סוגיית היישות הפלסטינית
נותן בישראל של היום לציבור המבוסס בדיעות קדומות עוד דחיפה בכיוון של
הקונצנזוס לטיהור אתני שראינו בפעולה במלחמת לבנון ובמלחמת עזה. לבד
מאפולוגטיקה מחליאה לא נאמר דבר לעניין בנושא טבח האזרחים בעזה, והמאמר
של פרלמן בא וכמעט באופן מילולי יורק על הקברים הטריים בעזה, שלא לדבר על
כך שהוא מסיט שוב את הדיון בנושא הפלסטיני הרחק מנושא זכויות האדם והעושק
שהוא מנת חלקם מדי יום.

המאמר עוזר לחפות ביתר שאת על הדהומניזציה של ההתנהלות הישראלית-יהודית
כלפי הפלסטינים, ומוסיף עוד נדבך בחומה שמפרידה, לא בין ישראל לאוייביה, אלא
בין מוסר יהודי ואנושי לישראל הארוגנטית החדשה. אכן כוונות להשמדת עם, גזענות
וחוסר מוסר. זה כבר לא עובד לטעון: ''הָאַחֲרָיוּת עַל הַדָּם שֶׁנִּשְׁפַּךְ נוֹפֶלֶת בְּאֹפֶן
בִּלְעָדִי עַל כִּתְפֵי הַחָמָאס.'' זה רק התירוץ. והיכולת להבחין בין סיבה למסובב היא התנאי
הראשון לפובליציסטיקה אמיתית, ולא כתב התעמולה השטוח שפרלמן הפיק כאן,
כהעתק מנופח מה של מאמר שכתב לפני זמן.

ולצופצופיה הנחפז תמיד לומר מהר משהו שלא לעניין,
תודה על שהינך מוכיח ללא כל מאמץ מצידי את שטחיותך.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 22:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תְּגוּבָתוֹ הָאַחֲרוֹנָה שֶׁל סְתָם אֶחָד מְהַוָּה הַמְחָשָׁה אִירוֹנִית לַפָּרָדוֹקְס שֶׁמְּדִינַת יִשְׂרָאֵל הִכְנִיסָה עָצְמָה אֵלָיו בְּרֹב אִוַּלְתָּהּ:

''טֶבַח הָאֶזְרָחִים בְּעַזָּה... טִהוּר אֶתְנִי... זְכֻיּוֹת הָאָדָם וְהָעֹשֶׁק...''

בַּשָּׁנִים 1990-1992, כַּאֲשֶׁר שָׁלְטָה בְּיִשְׂרָאֵל מֶמְשֶׁלֶת ''הִתְנַחֲלֻיּוֹת וְכִבּוּשׁ'', וְהַשִּׁלְטוֹן עַל יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה הָיָה הָדוּק מִתָּמִיד, לֹא הָיוּ מַעֲשֵׂי ''טֶבַח'', יִשְׂרָאֵל לֹא עָמְדָה בִּפְנֵי הַאֲשָׁמוֹת עַל ''טִהוּר אֶתְנִי'' כָּל שֵׁנִי וַחֲמִישִׁי, וַאֲפִלּוּ מַצָּב זְכֻיּוֹת הָאָדָם שֶׁל עַרְבִיֵּי יֶשַׁ''ע הָיָה טוֹב יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר הַיּוֹם.

וְהִנֵּה - כְּכָל שֶׁיִּשְׂרָאֵל נָסוֹגָה, וִתְּרָה, הִתְנַתְּקָה וְהִתְמַכְּרָה לְ''תַהֲלִיךְ הַשָּׁלוֹם'', בַּד בְּבַד הָלְכוּ וְהֶחְמִירוּ הַהַאֲשָׁמוֹת, וּבַד בְּבַד הָלַךְ וְהֶחְמִיר הַמַּצָּב הַבִּטְחוֹנִי, שֶׁגַּם אִלֵּץ אֶת יִשְׂרָאֵל לְהִזְדַּקֵּק לְאֶמְצָעִים חֲרִיפִים יוֹתֵר וְיוֹתֵר.

אֵין דִּין סִכּוּל טֶרוֹר כַּאֲשֶׁר שׁוֹלְטִים הֵיטֵב בַּשֶּׁטַח כְּדִין מִלְחָמוֹת וּמִבְצָעִים כְּנֶגֶד שֶׁטַח עַצְמָאִי וְעוֹיֵן.

וְכָאן אֲנִי מַגִּיעַ לְעִנְיָן הָאַחֲרָיוּת עַל הַדָּם שֶׁנִּשְׁפַּךְ. בְּוַדַּאי שֶׁהִיא עַל כִּתְפֵי הַפָלַשְׂתִּינִים. בְּכָךְ אֵין כָּל סָפֵק.

אֲבָל - וְגַם עַל כָּךְ רָאוּי לַחְזֹר שׁוּב - הָיָה אֶפְשָׁר לִמְנֹעַ אֶת הַדָּם הַזֶּה אִלּוּ שָׁלְטָה יִשְׂרָאֵל שִׁלְטוֹן בִּטְחוֹנִי-צְבָאִי אֶפֶקְטִיבִי בִּרְצוּעַת עַזָּה כֻּלָּהּ.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. פרלמן, משום מה שכחת את האינטיפאדה הראשונה, לפני אוסלו...
סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:14)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרלמן חביב, למה אתה ודומיך כה נוטים להשכיח מאיתנו את העובדות? הסנסציוניות של אמירותיך אכן מהממת את קשב הקורא, והוא שוכח לו - ממש כאילו עמד מולו סוכן מכירות זריז לשון המהמם בהיצפי עובדות ואמירות ''נוקבות'' את תבונתו וזכרונו של האומלל..

היתה אינטיפאדה ראשונה, ואז, אז לא היה נשק חם מצידם, אבל צה''ל טבח בהם, היתה פראות כנגד התנגדות טיבעית של העם הזה. ואגב -

זה עם שכעם מובהק, הוא מתנגד מאז שנות ה-‏20 והמרד הערבי הגדול נגד הכובש הבריטי (וגרוריהם הקולוניאליסטים הציונים), ואחר, כעם גיבור, הוא מתנגד גם לציונות המנשלת. ואני שואל, פרלמן, כיצד ניסתר מעיניך היבט מובהק זה של עם, מלחמתו לחירות, התקוממות עממית רבת גבורה, נואשת, כנגד כובש, פולש, מדכא, מנשל, מפקיע?

מדוע הסורים, העיראקים, הלבנונים, הם לדעתך יותר ''עם'' מאשר הפלשתינאים? גם האלג'יראים קנו את חירותם במאבק גבורה בכובש הקולוניאלי, ומזה 80 שנה - הפלשתינאים, שנילחמו בידיים כמעט ריקות באימפריה הבריטית ומש''פ הפעולה הציונים שלהם?

ואם התעלמת בשיטתיות מהיבט כה חשוב זה של מאבק עם גיבור לחירותו, איזה ערך יש לכתיבתך, ומה יש בה פרט לזימת התאווה לנכוס אדמותיו וקניינו של הזולת, ואיונו של עם?

ובכן, היתה האינטיפאדה הראשונה, לפני 92, ואז טבחנו בהם, את זה לא היזכרת בהתחלתך הכל מ''אוסלו''. בעקבות התנגדות הגבורה של הפלשתינאים, והצעקה שנעורה בעולם הנאור והעולם הערבי, כולל בליגה הערבית בראשות עמרי מוסא, הוחל בתהליך אוסלו, אך היתה זו הונאה למעשה, באשר קברניטי אוסלו התעלמו מכל השאלות החשובות והמרכזיות: שאלת ירושלים, השיבה, הפיצויים, זממו להשאיר את ההתנחלויות, הימשיכו כל העת בהתנחלות מואצת וכבישים לאורך ולרוחב בגדה תוך יצירת בנטוסטנים.

כתוצאה מהונאה זו, שוב הוכיח עם זה את גבורתו העילאית, בהתקוממו שוב מול מעצמה צבאית אדירה כישראל, באינטיפאדה השנייה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. פרלמן, משום מה שכחת את האינטיפאדה הראשונה, לפני אוסלו...
אריה פרלמן (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לֹא הִתְעַלַּמְתִּי מֵהַהֶבֵּט שֶׁאַתָּה מְדַבֵּר עָלָיו. קְרָא שׁוּב אֶת הַמַּאֲמָר הַמְּקוֹרִי עַל שְׁלֹשֶׁת חֲלָקָיו.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. פרלמן, משום מה שכחת את האינטיפאדה הראשונה, לפני אוסלו...
סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:27)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פרלמן, באמירתך זאת דנתי עתה:

בַּשָּׁנִים 1990-1992, כַּאֲשֶׁר שָׁלְטָה בְּיִשְׂרָאֵל מֶמְשֶׁלֶת ''הִתְנַחֲלֻיּוֹת וְכִבּוּשׁ'', וְהַשִּׁלְטוֹן עַל יְהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה הָיָה הָדוּק מִתָּמִיד, לֹא הָיוּ מַעֲשֵׂי ''טֶבַח'', יִשְׂרָאֵל לֹא עָמְדָה בִּפְנֵי הַאֲשָׁמוֹת עַל ''טִהוּר אֶתְנִי'' כָּל שֵׁנִי וַחֲמִישִׁי, וַאֲפִלּוּ מַצָּב זְכֻיּוֹת הָאָדָם שֶׁל עַרְבִיֵּי יֶשַׁ''ע הָיָה טוֹב יוֹתֵר מֵאֲשֶׁר הַיּוֹם...

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:23)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''וְהִנֵּה - כְּכָל שֶׁיִּשְׂרָאֵל נָסוֹגָה, וִתְּרָה, הִתְנַתְּקָה וְהִתְמַכְּרָה לְ''תַהֲלִיךְ הַשָּׁלוֹם'', בַּד בְּבַד הָלְכוּ וְהֶחְמִירוּ הַהַאֲשָׁמוֹת'''

סוף-סוף מראה מר פרלמן את צבעיו האמיתיים:
ישראל ''התמכרה'' לתהליך השלום.
ואת הנטייה לייחס לישראל אחריות למעשיה בשטחים, ולאחרונה בעזה,
מקשר פרלמן ל'חולשה' זו של ישראל - הפעולות שיחידים וישראל כציבור
עשו כדי לעשות הסכמים עם הפלסטינים.

לוקח ה'פובליציסט' הנ''ל כמובן מאליו את היעילות של שלטון הכיבוש הישראלי
בשנים 1990-1992. כמעט מזיל הוא דמעה נוסטלגית על ימים עברו של
בהם לא היו מעשי טבח כדוגמת טבח תושבי עזה, אלא רק חיסולים ממוקדים
והרג מפגינים פלסטינים בעריהם וכפריהם בידי צה''ל פה ושם וכאילו במקרה.

התזה שככל שישראל התמכרה לתהליך השלום, כך ''החמירו ההאשמות'',
הינה תזה מופרכת, -מעין העמדת המסובב כסיבה. לא העמקת השליטה
הישראלית בשטחים ולא הרחבת גניבת האדמות הפלסטיניות הם שגרמו
ל'החמרת ההאשמות' כלפי ישראל, אלא, כך מכחיש הכיבוש התורן, ישראל
הביאה על עצמה את 'האשמות' בעצם הוויתורים המגולמים בהסכמים ששאפה
לעשות ואף עשתה עם הפלסטינים.

יצא המרצע מן השק, כי הטענה שהוויתורים שישראל עשתה למען השלום
מייצגים עמדת חולשה החושפת את ישראל ל'האשמות' בנושא זכויות אדם,
ולאחרונה בנושא הרג אזרחים ללא הבחנה בעזה, הטענה הזאת היא האמא של
הטענות המופרכות המגיעות מכיוון הימין המתנחל העבריין מאז שההתנחלות
הראשונה עלתה על הקרקע.

ממחזר כאן הפרלמן את השטויות המופרכות המוכרות מבית היוצר של בועז
מושקוביץ, ישראל בר-ניר, וכל מכחישי הכיבוש הנואלים שעברו כאן בדרכם
לבור השחור של הפובליציסטים המגוייסים של הבריונים היהודים שגילו
את ייעודם בעושק התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. כן, השלום מפריע
לביזנס כרגיל בשטחים. כבר כתבתי פעם 'דרעק מעכט דרעק' ומחקו לי את זה.
אכן, מאשפה אנושית ומוצרי הלוואי שלה אפשר לייצר רק אשפה.

והפובליציסטיקה היוצאת מבתי המדרש של הפריצים הנגזלים ביהודה ושומרון,
ותומכיהם כחול על שפת הים בישאל גופה, מביישת רק את הכותבים.
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אָכֵן אַשְׁפָּה אֱנוֹשִׁית אָנֹכִי. עָפָר וַאֲפֵר וְאֵפֶר לְרַגְלֶיךָ... מִי יִתֵּן וְאֶלְגֹּם מִמַּעְיָן חָכְמָתְךָ וּמֵאוֹר תְּבוּנָתְךָ אֶתְחַמֵּם, כִּי גָּבְהוּ אִמְרוֹתֶיךָ מִפִּסְגַּת מַלְאָכִים / מִפַּאֲתֵי-יָם רָחֲבוּ פְּנִינֵי פִּיךָ...
_new_ הוספת תגובה



פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש
סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:41)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין בסביבות 30$ לאלף מילים? הבעייה שזה קצת מעצבן, הניקוד, אמנם זה ניראה יחודי, מכובד, יוצא דופן, אך אנו מעוניינים בטקסט נטו ולא באפקטים נילווים..
_new_ הוספת תגובה



פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש
אריה פרלמן (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קָשֶׁה לְךָ, כַּנִּרְאֶה, לְהַחְלִים מִתִּסְמֹנֶת הָ''אֲנִי-כָּל-יוֹדֵעַ-וְכֻלָּם-חוּץ-מִמֶּנִּי-נְחוּתִים-וּמְטֻמְטָמִים''.
אֲנִי לֹא מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּנַקְדָן וְאֵין לִי מֻשָּׂג כַּמָּה עוֹלוֹת אֶלֶף מִלִּים. אֲנִי מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּתָכְנַת ''דָּגֵשׁ''. מִי זֶה ''אָנוּ מְעֻנְיָנִים'' בְּטֶקְסְט נֶטוֹ? שׁוּב אַתָּה חוֹטֵא בְּמֶגָלוֹמַנְיָה?

אֲנִי כֻּלִּי נִרְגָּשׁ עַד דְּמָעוֹת מִכָּךְ שֶׁהַנִּקּוּד קְצָת מְעַצְבֵּן אוֹתְךָ... עוֹד מְעַט אֲנִי הוֹלֵךְ וְאוֹסֵף אֶת כָּל הַנְּקֻדּוֹת...

אַתָּה יוֹדֵעַ, יֵשׁ דָּבָר כָּזֶה שֶׁנִּקְרָא לַחְצָן ''אִיקְס''. אִם מַשֶּׁהוּ מְעַצְבֵּן אוֹתְךָ בָּאִינְטֶרְנֶט אַתָּה חָפְשִׁי לַחֲלוּטִין לִסְגֹּר אֶת הַחַלּוֹן הַמְּעַצְבֵּן וְלִגְלֹשׁ לַאֲתָרִים נְעִימִים וּמַסְבִּירֵי פָּנִים.
_new_ הוספת תגובה



פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש
סתם אחד (יום רביעי, 18/02/2009 שעה 0:54)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד אריה, תוכנת דגש גם מתרגמת טקסטים מעברית?
_new_ הוספת תגובה



פרלמן, הרשה לי להתעניין, כמה עולה עכשו תוכנת ''נקדן'' בה אתה משתמש
אריה פרלמן (יום רביעי, 18/02/2009 שעה 7:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אֲנִי לֹא מַכִּיר אֶת כָּל הַתְּכוּנוֹת שֶׁל ''דָּגֵשׁ''. אֲנִי מִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהּ לְצֹרֶךְ הַמֻּמְחִיּוּת הָרָאשִׁית שֶׁלָּהּ: נִקּוּד. בִּשְׁבִיל לְתַרְגֵּם אֲנִי מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּאֶמְצָעִים אֲחֵרִים.
_new_ הוספת תגובה



יבנה המקדש: צריך קצת סבלנות, חברים. בקרוב אחזור לסחר בפילים ואז
סתם אחד (יום רביעי, 18/02/2009 שעה 3:18)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לשונטי ישרואל האלה מאיפוא משתין השווא נח, ואיך מדגש יוצא קמץ קטן ומדוע פרלמן כותבים בחולם וכל זה.

פרלמן, מה, אפשר לאסוף את הנקוגות בדגש? אולי גם אפשר לאסוף עם דגש את כל אותיות המאמר, ושיהיה לנו מזאל טוף?
_new_ הוספת תגובה



לפני שאתה פתח בקובוץ קטן ......
סתם אחד (שבת, 07/03/2009 שעה 14:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שאתה פתח בקובוץ קטן ראוי שתחשוב בחולם קטן כי אחרת תגמור אותה בחטף קמץ גדול.
ואת הנקודות בדגש תשאיר לעצמך לארוחת הבוקר בתערובת שווא נח. בכל מקרה טוב לאסוף את הכל בדגש חזק מאשר לבזר הכל בחיריקירי קטן. והיתר רשום בצפרא טבא לכולם.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ'
סתם אחד (יום רביעי, 18/02/2009 שעה 20:12)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלא חסך מאמץ להזהיר כי האוסלו מסכן את חייהם של כל יהודי ארץ ישראל כולל פתח תיקווה..
_new_ הוספת תגובה



ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ'
אריה פרלמן (יום רביעי, 18/02/2009 שעה 22:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הַמַּאֲמָר שֶׁלִּי בְּכַוָּנָה לֹא עָסַק בַּהֶבֵּטִים הַבִּטְחוֹנִיִּים, שֶׁהֵם מִשְׁנִיִּים בִּלְבַד.
_new_ הוספת תגובה



ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ'
ע.צופיה (יום חמישי, 19/02/2009 שעה 2:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממרומי מושבו בק''ק ברוקלין כמובן!
גבור גדול הלובאביץ הזה.
_new_ הוספת תגובה



ראוי לזכור את דברי הרבי מלובאביץ'
סתם אחד (יום חמישי, 19/02/2009 שעה 16:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא לא התעסק איתך כמובן - מדובר על סיכונם של יהודים.
יש זן כזה,אם לא יודע לך עדין
_new_ הוספת תגובה



יוסוף
ע.צופיה (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 22:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המציאות, המציאות, שוב ושוב טופחת על פניך.
השפנים חזרו להיות שפנים והשקרן נשאר שקרן והקטן מטהרן קטן עוד יןתר.
אינך מסוגל לדבר לענין לכן אתה מדבר לגופו של המתעניין.
זה מתאים לדלי מחשבה ,שכלון נמוך ועורף עבה.
_new_ הוספת תגובה



צופיה ציף ציפ מעל חפיף
סתם אחד (יום שלישי, 17/02/2009 שעה 23:46)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. טבח 1400 פלשתינאים בשבועיים - זהה לטבח 3.2 מליון איש בעירק
סתם אחד (יום רביעי, 18/02/2009 שעה 9:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל טבחה בשבועיים 1400 פלשתינאים, מתוכם למעלה מ-‏300 ילדים. 100 אלף איש איבדו את בתיהם. כל זאת בשבועיים. לכאורה, זה מספר קטן לעומת טבח חצי מליון איש בעירק. אבל חישוב קצר מראה את גודל הפורענות ומימדי הפשעים שנגד האנושות שביצעה ישראל. מכיוון שהטבח האמריקני בוצע לא בשבועיים אלא ב-‏6 שנים, הרי שבאותו שעור קטל של ישראל עולה שאילו הטבח הישראלי היה נימשך 6 שנים ולא שבועיים, הרי ישראל היתה משמידה בגובה שיעורי קטל אלה 218,000 איש. אלא שעזה היא עיר נצורה ומאוכלסת בצפיפות איומה בת מליון וחצי איש, בעוד עירק היא רחבת ידיים, ומונה 22 מליון איש. בעירק יש פי 14.66 יותר אנשים מאשר בעזה ועל פי פרופורצייה זאת עולה שעל פי שעור הקטל של ישראל, ופרופורציית האוכלוסיות עזה-עירק, ישראל היתה משמידה 3 מליון ו-‏197 אלף איש בעירק ב-‏6 שנים, ב-‏639% יותר מאשר ארה''ב, מתוכם למעלה מ-‏712 אלף ילדים. אלה שיעורי טבח של רצח עם ממש.

בנוסף, בניגוד לעירק רחבת הידיים, עזה הינה מאז אפריל 2006 במצור כבד, ויש בה אסון הומניטרי נימשך של הרעבה ומחסור בתרופות ומוצרי יסוד. בניגוד למעשי ג'נוסייד אחרים, בהם יש לאן לברוח, לבני עזה אין גם לאן לברוח. כל אלה מבליטים את גודל הסאוב של הפשיעה הישראלית נגד האנושות בעזה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי