פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לסתם אחד, 14/06/09 5:40)
[•] אריה עירן אומר
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 7:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תועמלן [•]... של הכנסיה הקתולית .
אינך דובר אמת ותלונותיך על פגיעה אישית בך כבר מזמן עברו את גבול הטעם הטוב .
אמנם תחסר לנו , אבל נתגבר . אחרי הכל בתי הקברות מלאים באנשים שחסרונם יצר חורים בעולמנו .

אריה עירן .

המלאכה רבה והפועלים עצלים .
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. אומר: מה פתאום? התחרפנת!
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 9:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מה לדתו של שרון ולדיון?
אריק פורסטר (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 21:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שרון יכול להיות קתולי, מוסלמי או אפילו הגרוע ביותר - מרקד ליצן על קברי צדיקים במימוניתיהם. מה הקשר בן דתו לישראליותו? האם אתה, עירן, ישראלי אמין יותר בזכות השתטחויותיך על קברי ''צדיקים''? הצחקתני.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 6:50)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לדתו של שרון ולדיון? הכל ולא כלום .
דתו של שרון בלתי חשובה לי וכנראה גם לכמה אחרים , אבל חשוב מאד היותו תועמלן של הכנסיה הקתולית . יחסי אליו נובע מתועמלנותו ולא מאמונתו . דבר שאיש נבון כמוך לא מפריד .
אני ישראלי , וכלל לא חשוב אם אמין אני אם לא .
רציתי לברך אותך על יכולת הראיה המשובחת שלך . רק לעיתים רחוקות אני קורא הודעה של אדם שראה דברים שלא קרו . ואדם שמצליח לראות דברים שלא עשיתי הוא כפלא בעיני . אשתדל - בלי נדר , להשתתח על קיברך בבוא הזמן .

אריה עירן .

המפלצות הגדולות ביותר הן פרי הדמיון .
_new_ הוספת תגובה



שרון אינו תועמלן של אף אחד, ואינו כלל תועמלן
סתם אחד (יום חמישי, 18/06/2009 שעה 1:52)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שרון הוא איש כבר לא צעיר, איש מחקר ופיתוח וכותב ספרות, פובליציסטיקה, תחקירות עיתונאית ולעיתים שירה.
_new_ הוספת תגובה



בשום פנים ואופן לא !!
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 21:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות ששרון הצהיר לא פעם כי הוא מומר, הוא אינו תועמלן של הכנסייה הקתולית ואין שום קשר בינו לבין הכנסייה. נציג הכנסייה בישראל הכומר ניקולא בגלין יצא בחריפות רבה נגד דעותיו של שרון וזה מה שהוא כתב:

מיכאל שרון קתולי? לאו ! מיכאל שרון הוא בעיקר שקרן וממציא סיפורים
ניקולא בגלין (יום רביעי, 06/02/2008 שעה 0:51)

לקהילת הקוראים, ברצוני לברר כמה דברים לגבי התנהגותו הפוגעת של מיכאל שרון. אני רוצה לברר את זה בתור בן אדם קתולי שנפגע מכל מה שכתב מיכאל שרון כאן.

מיכאל שרון מציג עצמו כיהודי שהתנצר ואימץ את הדת הקתולית לפני שנים רבות. בנוסף לזה הוא מרשה עצמו להסביר לכל מי שרוצה לשמוע את דעותיו הפוליטיות האנטי-ישראליות והפרו-פלסטיניות כאילו הן היו מסקנה הגיונית ומוכרחת של אמונתו שהיא אמורה להיות קתולית.

ה. לא רק שמיכאל שרון מחווה דעותיו האנטישמיות סתם, אלא הוא עושה פעולתו האפילה באופן פסבדו-מקצועי וכאילו הוא היה פרשן מצטיין בקתוליות, תאולוג בקי שהבין את טבע הדברים שכתובים באגרות פאולוס וכתובים אחרים מהברית החדשה. בזמן שתאולוגים רבים שואלים את עצמם על הרלוונטיות של פירושים רבים מאבות הכנסייה ומנסים להחזיר ולהבין את כתבי פאולוס ברקע היהודי בו הוא היה חי, הרי מיכאל שרון בא עם האמיתות המוחלטות שלו ומטיף את שנאתו לישראל כפרי ישיר של אמונתו ה''קתולית''.

אני מצטער להסיק מכל זה שמיכאל שרון משחק משחק מסוכן של הרס הדיאלוג וחורבן קירוב הלבבות במקום עדין של יחסי היהדות והנצרות, מקום שאינו צריך בכלל פרובוקציות מסוג זה. אני מציע למיכאל שרון שהוא יציג את עצמו בתור מה שהוא באמת, עד כה הוא יהודי חילוני ולא קתולי. ובמקרה שהוא המיר את דתו, נטבל ואימץ את האמונה הקתולית אני מציע שהוא ילך לקטכיזם על מנת ללמוד יסודות אמונתו ויעיין בדוקטרינה הקתולית קודם לדבר בשם הכנסייה. אני מציע שהוא יפתח את לבו לכומר הראשי של קהילתו ויבקש ממנו רשות להביע פומבית על נושאים כה עדינים וכה קשים שלא סובלים פשטנות לא מבחינה תאולוגית אף לא מבחינה היסטורית.

מה שכן נראה לי ברור הוא שמיכאל שרון המיר את דתו או מתכוון לכך רק בתוך כוונה להצדיק את דעותיו האנטישמיות, כי נראה לו שזה מקום נוח יותר מאשר להישאר יהודי. אני רוצה להדגיש שהוא טועה לגמרי: האמונה הקתולית אינה בכלל אליבי ותירוץ לשנאת היהודים, וזאת מזמן מועצת הוותיקן השניה שפרסם טקסטים המגנים באופן ברור כל גישה אנטישמית בכנסייה. טקסטים אלו אושרו פעמים רבות על ידי טקסטים נוספים והצהרות של בישופים ואפיפיורים מאז, במיוחד האפיפיור יוחנן פאולוס השני שתמיד הזמין לפיוס בין שתי הדתות עד כך שהוא הביא את פתקו לכותל ועליו בקשת סליחה לכל מעשי אנטישמיות שנעשו בשם הכנסייה, איחולים של שיפור יחסים בין שתי הדתות והכרת היהודים כבני הברית הראשונה שהיא לא בוטלה והיא מתמדת לנצח.

תגובה 111465
_new_ הוספת תגובה



גילוי דעת חשוב מאד של הכומר בגלין
סתם אחד (יום ראשון, 14/06/2009 שעה 22:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוש והיכלם לך שרון.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 6:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם איכפת לקוראים מה קרה לשערותיו של מיכאל שרון ? נרטבו או לא ?
אנחנו עוסקים בניסוחים שהוא מציג כאן .
ניסוחים אלה הם תהילות ותישבחות לגלריה של קדושי הכנסיה הקתולית , לכן הוא תועמלן של הכנסיה , אפילו אם האפיפיור יגיד שלא .

אריה עירן .

תועמלן של היהודים .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
אריק פורסטר (יום שני, 15/06/2009 שעה 7:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הגילוים כאן לא עונים על שאלתי: מה הקשר בין דתו של שרון והיותו ישראלי הרשאי - כמו כל אחר - להתריע על מה שהוא סבור שראוי להתרעה? האם המרת דתו מפחידה חלק מהמשתתפים כאן? רק אלה שיודעים שדתם נשענת על קנה רצוץ יפחדו מאלה שעוזבים את מדורת השבט.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 7:34)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נשארת חסר הבחנה . אין דתו של מ.ש. חשובה .
עיסוקו בתעמולה קתולית היא הביקורת שלי עליו .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 7:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן אמנם מציג עצמו כ''תועמלן של היהודים'',
אך ספק אם עמדותיו בנושאים השונים מצדיקות את
הכתרים שהוא קושר לראשו שלו.

עמדותיו של עירן בעניני פוליטיקה וחברה תואמות,
פחות את רוח התפישה החברתית-פוליטית המגולמת
בכתבי הקודש, ברוח עשרת הדיברות, ויותר את המודלים
המוכרים לנו הסטורית של המשטר הפאשיסטי.

מתגובותיו של עירן מצטיירת שיטה חברתית-פוליטית אלימה
וכוחנית של כל דאלים גבר, אשר מטרתה לקדם רק את האינטרסים
של היהודים באותה החברה, גם כאשר הדבר נוגד את ערכי האדם
כפי שהם מגולמים בתפישה היהודית, וגם כאשר זה פוגע
בזכויות הפוליטיות של בני עמים ומיעוטים אחרים במדינה.

עירן אפילו מעלה, בהקשר של תכניתו להגברת הילודה, את
הרעיון של גירוש המוני כפוי של כארבעה מליוני התושבים
הפלסטיניים של ארץ ישראל - כדי 'לפנות' מקום ליהודים שעוד
לא נולדו. ואת התכנית השטנית הזאת קושר עירן כמובן לשואה
היהודית במלחמת העולם השניה, אשר מצדיקה כביכול בעיניו
את הפשעים נגד האנושות שהוא מציע לישראלים כשיטה
חברתית-פוליטית.

אין שריד בעמדותיו הפוליטיות-חברתיות של אריה עירן
ליהדות. וכמהגר זה מקרוב בא למדינה הזאת, דור ראשון
שנולד בארץ (גם זה לא בטוח), חובת ההוכחה שהוא אכן יהודי
מוטלת כאן על עירן, היות וניכר היהודי, לא בחסרון העורלה
- כי צ'ופצ'יק כזה קטן יכול כל אחד להסיר - אלא בדיעותיו
ועמדותיו. וחסרונו של עירן בתחום הזה גדול ביותר, וממשיך
הוא להתרחק מכל שמץ אחרון של יהדות עם כל טקסט שבו
הוא מנסה להקטין ולגדף עוד יהודי יקר.

חובת ההוכחה שהוא אכן יהודי, על עירן מוטלת, ולא בגלל
שערוותו החשופה בציבור מספרת לנו דבר-מה על יהדותו, אלא
בשל עמדותיו הלא-יהודיות, לא מוסריות, בעליל.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 10:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמדותיו הלא-יהודיות, לא מוסריות, בעליל.

וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-יְהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן, מְשָׁרֵת מֹשֶׁה לֵאמֹר. ב מֹשֶׁה עַבְדִּי, מֵת; וְעַתָּה קוּם עֲבֹר אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה, אַתָּה וְכָל-הָעָם הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אָנֹכִי נֹתֵן לָהֶם לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. ג כָּל-מָקוֹם, אֲשֶׁר תִּדְרֹךְ כַּף-רַגְלְכֶם בּוֹ--לָכֶם נְתַתִּיו: כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי, אֶל-מֹשֶׁה. ד מֵהַמִּדְבָּר וְהַלְּבָנוֹן הַזֶּה וְעַד-הַנָּהָר הַגָּדוֹל נְהַר-פְּרָת, כֹּל אֶרֶץ הַחִתִּים, וְעַד-הַיָּם הַגָּדוֹל, מְבוֹא הַשָּׁמֶשׁ--יִהְיֶה, גְּבוּלְכֶם. ה לֹא-יִתְיַצֵּב אִישׁ לְפָנֶיךָ, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:

וַיַּכֶּה יְהוֹשֻׁעַ אֶת-כָּל-הָאָרֶץ הָהָר וְהַנֶּגֶב וְהַשְּׁפֵלָה וְהָאֲשֵׁדוֹת, וְאֵת כָּל-מַלְכֵיהֶם--לֹא הִשְׁאִיר, שָׂרִיד; וְאֵת כָּל-הַנְּשָׁמָה, הֶחֱרִים, כַּאֲשֶׁר צִוָּה, יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל. י,מא וַיַּכֵּם יְהוֹשֻׁעַ מִקָּדֵשׁ בַּרְנֵעַ, וְעַד-עַזָּה; וְאֵת כָּל-אֶרֶץ גֹּשֶׁן, וְעַד-גִּבְעוֹן. י,מב וְאֵת כָּל-הַמְּלָכִים הָאֵלֶּה וְאֶת-אַרְצָם, לָכַד יְהוֹשֻׁעַ פַּעַם אֶחָת:

וַיִּקַּח יְהוֹשֻׁעַ אֶת-כָּל-הָאָרֶץ הַזֹּאת, הָהָר וְאֶת-כָּל-הַנֶּגֶב וְאֵת כָּל-אֶרֶץ הַגֹּשֶׁן, וְאֶת-הַשְּׁפֵלָה, וְאֶת-הָעֲרָבָה; וְאֶת-הַר יִשְׂרָאֵל, וּשְׁפֵלָתֹה. יא,יז מִן-הָהָר הֶחָלָק, הָעוֹלֶה שֵׂעִיר, וְעַד-בַּעַל גָּד בְּבִקְעַת הַלְּבָנוֹן, תַּחַת הַר-חֶרְמוֹן; וְאֵת כָּל-מַלְכֵיהֶם לָכַד, וַיַּכֵּם וַיְמִיתֵם.

אריה עירן .

וָאֶתֵּן לָכֶם אֶרֶץ אֲשֶׁר לֹא-יָגַעְתָּ בָּהּ, וְעָרִים אֲשֶׁר לֹא-בְנִיתֶם, וַתֵּשְׁבוּ, בָּהֶם; כְּרָמִים וְזֵיתִים אֲשֶׁר לֹא-נְטַעְתֶּם, אַתֶּם אֹכְלִים.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 10:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אופייני לבור הווקיפדי,
שלתמיכה בעמדותיו הלא-מוסריות
בעליל הוא מצטט מכתבי הקודש.

והטקסט המצוטט בא לתמוך בטענה
השגויה, לוגית ומוסרית,
שאם בתקופת העתיקה חיסול
תושבי הארץ היה בגדר מעשה
מקובל בעת כיבוש,
הרי יש בכך משום צידוק
לחיסול תושבי הארץ
בעת החדשה.

עירן הוא מאלה הממשיכים
להצדיק כל מעשה תועבה שנעשה
בידי יהודים כלפי בני עם אחר.

ועכשיו הוא מביא את התנ''ך
כסימוכין. משעמם ומביך.
מענין כסימוכין למה היה עירן
מצטט מסיפור פילגש בגבעה?

או לחילופין, איזה לקח למד
הבור ממקרה קין והבל?

(האם עלינו ללמוד ממקרה קין והבל
שמנהגו של עולם הוא רצח האח,
ושכך צריך להיות? הרי מטרת הסיפור
היא להנחיל ליהודים את העקרון
המוסרי 'לא תרצח', וגם 'לא תקנא'.)

באופן די מוזר מביו עירן את שאלת קניין הארץ
כמין מתנה שאלוהים נתן לבני ישראל.
אך הרי עירן כלל אינו מאמין שהתנ''ך הוא דברי
אלוהים חיים, כי איננו איש מאמין. דרוויניסט
הוא. כיצד יכולים ציטוטים מהתנ''ך אם כך
להוות 'הוכחה',
או אפילו מענה רלוונטי לאי מוסריות בעליל של
המעשים להם מטיף אריה עירן?

הרי זו צביעות על גבי תועבה, ועוד בעטיפה של
יומרנות אינטלקטואלית. והכותרת לסנדוויץ'
זה מהשטן: 'אריה עירן אומר'.

אם לא היו בנמצא העמדות של אריה עירן,
היה צריך להמציא אותן.
כי בניסוחיו הוא מצליח לייצג
בתמציתיות רבה את
החולי שפשה במקומותינו.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 10:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מגוחך לקרוא דברי חילוני גמור כמו יוסלה טוען בשם היהדות . בענין ארץ ישראל הסימוכין לעשיה הוא ספר יהושוע . ספר מענין שמפרט איך נכבשה הארץ ומה עשו לתושביה . ספר שמפרט כמו ספר אחוזה במשרד המשפטים , איזה נחלאות קיבל כל שבט מהכובשים בני ישראל . הערבים לא מוזכרים שם .
_new_ הוספת תגובה



והיהודים מוזכרים שם?
דוד סיון (יום שני, 15/06/2009 שעה 11:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



והיהודים מוזכרים שם?
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 11:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וַיְהִי הַגּוֹרָל, לְמַטֵּה בְּנֵי יְהוּדָה--לְמִשְׁפְּחֹתָם: אֶל-גְּבוּל אֱדוֹם מִדְבַּר-צִן נֶגְבָּה, מִקְצֵה תֵימָן. טו,ב וַיְהִי לָהֶם גְּבוּל נֶגֶב, מִקְצֵה יָם הַמֶּלַח, מִן-הַלָּשֹׁן, הַפֹּנֶה נֶגְבָּה. טו,ג וְיָצָא אֶל-מִנֶּגֶב לְמַעֲלֵה עַקְרַבִּים, וְעָבַר צִנָה, וְעָלָה מִנֶּגֶב, לְקָדֵשׁ בַּרְנֵעַ; וְעָבַר חֶצְרוֹן וְעָלָה אַדָּרָה, וְנָסַב הַקַּרְקָעָה. טו,ד וְעָבַר עַצְמוֹנָה, וְיָצָא נַחַל מִצְרַיִם, והיה (וְהָיוּ) תֹצְאוֹת הַגְּבוּל, יָמָּה; זֶה-יִהְיֶה לָכֶם, גְּבוּל נֶגֶב. טו,ה וּגְבוּל קֵדְמָה יָם הַמֶּלַח, עַד-קְצֵה הַיַּרְדֵּן; וּגְבוּל לִפְאַת צָפוֹנָה, מִלְּשׁוֹן הַיָּם, מִקְצֵה, הַיַּרְדֵּן. טו,ו וְעָלָה הַגְּבוּל, בֵּית חָגְלָה, וְעָבַר, מִצְּפוֹן לְבֵית הָעֲרָבָה; וְעָלָה הַגְּבוּל, אֶבֶן בֹּהַן בֶּן-רְאוּבֵן. טו,ז וְעָלָה הַגְּבוּל דְּבִרָה, מֵעֵמֶק עָכוֹר, וְצָפוֹנָה פֹּנֶה אֶל-הַגִּלְגָּל אֲשֶׁר-נֹכַח לְמַעֲלֵה אֲדֻמִּים, אֲשֶׁר מִנֶּגֶב לַנָּחַל; וְעָבַר הַגְּבוּל אֶל-מֵי-עֵין שֶׁמֶשׁ, וְהָיוּ תֹצְאֹתָיו אֶל-עֵין רֹגֵל. טו,ח וְעָלָה הַגְּבוּל גֵּי בֶן-הִנֹּם, אֶל-כֶּתֶף הַיְבוּסִי מִנֶּגֶב--הִיא, יְרוּשָׁלִָם; וְעָלָה הַגְּבוּל אֶל-רֹאשׁ הָהָר, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי גֵי-הִנֹּם יָמָּה, אֲשֶׁר בִּקְצֵה עֵמֶק-רְפָאִים, צָפוֹנָה. טו,ט וְתָאַר הַגְּבוּל מֵרֹאשׁ הָהָר, אֶל-מַעְיַן מֵי נֶפְתּוֹחַ, וְיָצָא, אֶל-עָרֵי הַר-עֶפְרוֹן; וְתָאַר הַגְּבוּל בַּעֲלָה, הִיא קִרְיַת יְעָרִים. טו,י וְנָסַב הַגְּבוּל מִבַּעֲלָה יָמָּה, אֶל-הַר שֵׂעִיר, וְעָבַר אֶל-כֶּתֶף הַר-יְעָרִים מִצָּפוֹנָה, הִיא כְסָלוֹן; וְיָרַד בֵּית-שֶׁמֶשׁ, וְעָבַר תִּמְנָה. טו,יא וְיָצָא הַגְּבוּל אֶל-כֶּתֶף עֶקְרוֹן, צָפוֹנָה, וְתָאַר הַגְּבוּל שִׁכְּרוֹנָה, וְעָבַר הַר-הַבַּעֲלָה וְיָצָא יַבְנְאֵל; וְהָיוּ תֹּצְאוֹת הַגְּבוּל, יָמָּה. טו,יב וּגְבוּל יָם, הַיָּמָּה הַגָּדוֹל וּגְבוּל; זֶה גְּבוּל בְּנֵי-יְהוּדָה, סָבִיב--לְמִשְׁפְּחֹתָם

זֹאת, נַחֲלַת מַטֵּה בְנֵי-יְהוּדָה--לְמִשְׁפְּחֹתָם. טו,כא וַיִּהְיוּ הֶעָרִים, מִקְצֵה לְמַטֵּה בְנֵי-יְהוּדָה, אֶל-גְּבוּל אֱדוֹם, בַּנֶּגְבָּה--קַבְצְאֵל וְעֵדֶר, וְיָגוּר. טו,כב וְקִינָה וְדִימוֹנָה, וְעַדְעָדָה. טו,כג וְקֶדֶשׁ וְחָצוֹר, וְיִתְנָן. טו,כד זִיף וָטֶלֶם, וּבְעָלוֹת. טו,כה וְחָצוֹר חֲדַתָּה וּקְרִיּוֹת, חֶצְרוֹן הִיא חָצוֹר. טו,כו אֲמָם וּשְׁמַע, וּמוֹלָדָה. טו,כז וַחֲצַר גַּדָּה וְחֶשְׁמוֹן, וּבֵית פָּלֶט. טו,כח וַחֲצַר שׁוּעָל וּבְאֵר שֶׁבַע, וּבִזְיוֹתְיָה. טו,כט בַּעֲלָה וְעִיִּים, וָעָצֶם. טו,ל וְאֶלְתּוֹלַד וּכְסִיל, וְחָרְמָה. טו,לא וְצִקְלַג וּמַדְמַנָּה, וְסַנְסַנָּה. טו,לב וּלְבָאוֹת וְשִׁלְחִים, וְעַיִן וְרִמּוֹן: כָּל-עָרִים עֶשְׂרִים וָתֵשַׁע, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,לג בַּשְּׁפֵלָה--אֶשְׁתָּאוֹל וְצָרְעָה, וְאַשְׁנָה. טו,לד וְזָנוֹחַ וְעֵין גַּנִּים, תַּפּוּחַ וְהָעֵינָם. טו,לה יַרְמוּת, וַעֲדֻלָּם, שׂוֹכֹה, וַעֲזֵקָה. טו,לו וְשַׁעֲרַיִם, וַעֲדִיתַיִם, וְהַגְּדֵרָה, וּגְדֵרֹתָיִם: עָרִים אַרְבַּע-עֶשְׂרֵה, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,לז צְנָן וַחֲדָשָׁה, וּמִגְדַּל-גָּד. טו,לח וְדִלְעָן וְהַמִּצְפֶּה, וְיָקְתְאֵל. טו,לט לָכִישׁ וּבָצְקַת, וְעֶגְלוֹן. טו,מ וְכַבּוֹן וְלַחְמָס, וְכִתְלִישׁ. טו,מא וּגְדֵרוֹת, בֵּית-דָּגוֹן וְנַעֲמָה וּמַקֵּדָה: עָרִים שֵׁשׁ-עֶשְׂרֵה, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,מב לִבְנָה וָעֶתֶר, וְעָשָׁן. טו,מג וְיִפְתָּח וְאַשְׁנָה, וּנְצִיב. טו,מד וּקְעִילָה וְאַכְזִיב, וּמָרֵאשָׁה: עָרִים תֵּשַׁע, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,מה עֶקְרוֹן וּבְנֹתֶיהָ, וַחֲצֵרֶיהָ. טו,מו מֵעֶקְרוֹן, וָיָמָּה: כֹּל אֲשֶׁר-עַל-יַד אַשְׁדּוֹד, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,מז אַשְׁדּוֹד בְּנוֹתֶיהָ וַחֲצֵרֶיהָ, עַזָּה בְּנוֹתֶיהָ וַחֲצֵרֶיהָ--עַד-נַחַל מִצְרָיִם; וְהַיָּם הגבול (הַגָּדוֹל), וּגְבוּל. {ס}

טו,מח וּבָהָר--שָׁמִיר וְיַתִּיר, וְשׂוֹכֹה. טו,מט וְדַנָּה וְקִרְיַת-סַנָּה, הִיא דְבִר. {ס}

טו,נ וַעֲנָב וְאֶשְׁתְּמֹה, וְעָנִים. טו,נא וְגֹשֶׁן וְחֹלֹן, וְגִלֹה: עָרִים אַחַת-עֶשְׂרֵה, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,נב אֲרַב וְרוּמָה, וְאֶשְׁעָן. טו,נג וינים (וְיָנוּם) וּבֵית-תַּפּוּחַ, וַאֲפֵקָה. טו,נד וְחֻמְטָה, וְקִרְיַת אַרְבַּע הִיא חֶבְרוֹן--וְצִיעֹר: עָרִים תֵּשַׁע, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,נה מָעוֹן כַּרְמֶל, וָזִיף וְיוּטָּה. טו,נו וְיִזְרְעֶאל וְיָקְדְעָם, וְזָנוֹחַ. טו,נז הַקַּיִן, גִּבְעָה וְתִמְנָה: עָרִים עֶשֶׂר, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,נח חַלְחוּל בֵּית-צוּר, וּגְדוֹר. טו,נט וּמַעֲרָת וּבֵית-עֲנוֹת, וְאֶלְתְּקֹן: עָרִים שֵׁשׁ, וְחַצְרֵיהֶן. {פ}

טו,ס קִרְיַת-בַּעַל, הִיא קִרְיַת יְעָרִים--וְהָרַבָּה: עָרִים שְׁתַּיִם, וְחַצְרֵיהֶן. {ס}

טו,סא בַּמִּדְבָּר--בֵּית, הָעֲרָבָה, מִדִּין, וּסְכָכָה. טו,סב וְהַנִּבְשָׁן וְעִיר-הַמֶּלַח, וְעֵין גֶּדִי: עָרִים שֵׁשׁ, וְחַצְרֵיהֶן. טו,סג וְאֶת-הַיְבוּסִי יוֹשְׁבֵי יְרוּשָׁלִַם, לֹא-יוכלו (יָכְלוּ) בְנֵי-יְהוּדָה לְהוֹרִישָׁם; וַיֵּשֶׁב הַיְבוּסִי אֶת-בְּנֵי יְהוּדָה, בִּירוּשָׁלִַם, עַד, הַיּוֹם הַזֶּה.

זו נחלת בני יהודה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



והיהודים מוזכרים שם?
סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 12:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא צריך לגרד הרבה אצל אריה
כדי לקבל עותקים שלמים של
הקונקורדנציה.

אך מה בדיוק הקשר בין ''בני-יהודה''
של תקופת המקרא,
ליהודים של היום?

האם יכול המומחה לתורת האבולוציה
להביא סימוכין גניאלוגיים (שושלתיים)
מפורטים לקשר בין 'בני-יהודה'
והעם היהודי של היום.

הייתי פונה לפרלמן בעניין זה,
כי הרי בעניין הפלשתיני מוצא הוא
שאינם קיימים כעם.
ואולי יצלח בידו ל'הוכיח' גם
שאין עם יהודי.
הרי את המתודולוגיה כבר פיתח.
_new_ הוספת תגובה



לא ענית לעניין!!!
דוד סיון (יום שני, 15/06/2009 שעה 13:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל שוב העתקת המון מילים בלי תשובה לעניין. טוב
לפחות שלא העתקת מויקיפדיה.

לא שאלתי על בני יהודה וזה היה ברור בגלל הסייפא של הודעתך...
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שני, 15/06/2009 שעה 11:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני טוען ''בשם היהדות''.
אך טוען אני שמתוך הכרת ערכי היהדות
(כדי לספק הגדרה מדוייקת, די אם אומר:
ערכי היהדות כפי שהם נלמדים במערכת
החינוך הממלכתי בישראל - שילוב של הבנת
ההיבט ההסטורי של הכתיבה המקראית
עם הגירסאות החילוניות המאוחרות של
ערכי המקרא), איני מצליח למצוא בדבריו
של עירן אף לא שריד לערכים אשר לפיהם
רוב החוקרים (ומורי תיכון וותיקים) היו
מגדירים את היהדות.

אריה עירן טוען תוך הסתמכות על מקורות
יהודיים, ולא סתם יהודיים, אלא התנ''ך, אשר
עבור יהודים מאמינים (שעירן אינו נמנה עליהם
כידוע) הוא בגדר דברי אלוהים חיים.

את הקשר המופרך בין התפישה הכאילו דרוויניסטית
המעורבת באלמנטים פוליטיים-פאשיסטיים, לבין
הטקסט התנכ''י וההבטחה התנכי''ת עירן אינו יכול
כמובן להסביר, כי אין קשר אפשרי, לבד מהסנטימנטליזם
המקראי הזעיר בורגני היהודי המקובל על תושבי הארץ
היהודיים.

הרי עירן עצמו קורא את הטקסט המקראי כמעין טקסט
הסטורי - רשימת מכולת תחיקתית: ''ספר שמפרט כמו ספר
אחוזה במשרד המשפטים,'' - ולכן תמוהה ההסתמכות שלו
על הטקסט הזה כהוכחה להבטחה האלוהית את ארץ ישראל
לעם ישראל - הבטחה אשר תוקפה תלוי כמובן, לא בידע
המשפטי של הטוען לקיומה, אלא באמונתו. ועירן הרי איננו
איש מאמין. אז מה הפוזה הדתית פתאום?

האם כדי להצדיק את ההטפה לחיסול ולגירוש
האוכלוסיה הפלסטינית מארץ ישראל זקוק עירן
הפסבדו-מדען הוויקיפדי פתאום לאלוהים בכבודו
ובעצמו. כבר נאמרו דברים על הפטריוטיות כמפלטם
האחרון של הפחדנים. ניתן לומר דברים דומים בנוגע
לשימוש המעוות שעושה עירן באמונה הדתית.

כוחנות, גנטיקה, שלילת זכויות האדם, וסנטימנטליזם
המתבסס על טקסטים עתיקים. מזכיר לנו משהו?
_new_ הוספת תגובה



מר ניקולא בגלין הוא בחור צרפתי, לא כומר, חי בצרפת
סתם אחד (יום חמישי, 18/06/2009 שעה 1:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלמד עיברית, ובמגמתו לתרגל את העיברית שלמד, יצר קשר עם צעירי ימין קיצוני מאד בישראל. גם ניקולא בגלין משמיע דעות של ימין קיצוני צרפתי. מר ניקולא בגלין הוא נוצרי קתולי, כמו מליארד בני אדם אחרים שהם נוצרים קתולים.
_new_ הוספת תגובה



אילו מר בגלין היה יוצר קשר עם מר שרון, היה יכול לשפר את העיברית
סתם אחד (יום חמישי, 18/06/2009 שעה 1:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלו במהירות, בשיטת הוראת עיברית שבנה שרון (שבעבר, להשלמת הכנסתו לימד באולפן לעיברית בנתניה, ובזמן לימודיו למ.א. בארה''ב לימד עיברית בבית כנסת רפורמי). שרון בנה את שיטת הוראת העיברית שלו, הנקראת ''המכניזם של העיברית'', והיא מהירה, יעילה מאד, ומכניסה את לומדה במהירות לרוח השפה העיברית, בלמדו עיברית פרח כמורה צעיר מפולניה בשם פיוטר, חובב שעונים מכניים מהסוג הישן.
_new_ הוספת תגובה



תפסיק לקשקש. הוא קרע אותך לגזרים בדיון ההוא
סתם אחד (יום חמישי, 18/06/2009 שעה 6:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מר ניקולא בגלין הוא בחור צרפתי, לא כומר, חי בצרפת
סתם אחד (יום חמישי, 18/06/2009 שעה 1:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר ניקולא בגלין הוא בחור צרפתי, לא כומר, חי בצרפת
שלמד עיברית, ובמגמתו לתרגל את העיברית שלמד, יצר קשר עם צעירי ימין קיצוני מאד בישראל. גם ניקולא בגלין משמיע דעות של ימין קיצוני צרפתי. מר ניקולא בגלין הוא נוצרי קתולי, כמו מליארד בני אדם אחרים שהם נוצרים קתולים.
_new_ הוספת תגובה



מר בגלין אינו כהן דת, אלא עוסק ביעוץ אירגוני
סתם אחד (יום חמישי, 18/06/2009 שעה 1:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומטפח משפחה לתפארת. אין זה סביר שלאחרונה למד בסמינר לכמרים, פרש מחיי משפחה והפך לכהן דת לאחר נדרים שבתוכם נדר פרישות מינית.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי