פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליוסי, 25/10/02 9:59)
יוסי - לענישה ייחודית יש ערך מוסך חינוכי
רפי גטניו (יום שישי, 25/10/2002 שעה 10:14)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה מהווה חלק מההרתעה העתידית.
יש משקל להתייחסותה של החברה לפשע , מבחינה חינוכית. עונש ייחודי הוא כמו זרקור שמאיר על הסביבה ומראה מה הגבולות של כללי המשחק.

אם תרצה, זה יכול להיות אחד הכלים של דמוקרטיה מתגוננת מפני תופעות המנסות לקעקע אותה.

כמו שאמרתי, גורלו של הרוצח עצמו חשוב בעיני כקליפת השום. יתכן ואם היה חי בחברה שהייתה מעמידה את הגבולות בצורה ברורה, חדה, וגורפת, ייתכן שלא היה מגיע למעשה אותו הוא עשה, ואולי לא.

חלק גדול בחיזוקו לקראת המעשה היה התמיכה או מה שהוא חשב כתמיכה מהציבור ממנו הגיע. מול זה החברה צריכה לאמר את דברה ובצורה הכי בהירה שאפשר.
_new_ הוספת תגובה



רפי, הדבר החשוב ביותר שיש, לדעתי, לעשות הוא...
יוסי (יום שישי, 25/10/2002 שעה 10:31)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להביא את יגאל עמיר לחרטה (כנה כמובן) על הרצח שביצע.
והחרטה צריכה להיות לא רק כלפי קיפוד חיי אדם, אלא גם - ואולי בעיקר - על ההתנקשות במדינה עצמה.
על פי החיוך המרוח על פרצופו - ולאור (או לחושך) התמיכה לה הוא זוכה בחוץ - אני לא רואה חרטה בעתיד הנראה לעין.
לדעתי, החרטה הזו חיונית לנו כחברה - ממש כך.
אם עבודת פרך תקרב את החרטה הזו - אני בעד.
_new_ הוספת תגובה



זאת אולי הנקודה
דב אנשלוביץ (יום שישי, 25/10/2002 שעה 10:45)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שעמדת על הנקודה הנכונה. אילו היה אפשר לשכנע את יגאל עמיר בטעות, ולהביאו להבעת חרטה, היה זה טוב.
נדמה לי גם שקיצורי עונש וחנינות מותנות בחרטה של הנאשם (האם לפי הידוע לך זה נכון ?), ואם זה כך כל עוד יגאל עמיר אינו מביע חרטה, אני חייב להצטרף לרבים שאינם מוכנים לדון כלל בשחרור מוקדם.
אבל אני חוזר: יש להתייחס אליו כאל רוצח אחר, ולא להפלותו לשום כוון.
_new_ הוספת תגובה



דב - חרטה, כשלעצמה, איננה...
יוסי (יום שישי, 25/10/2002 שעה 11:47)
בתשובה לדב אנשלוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תנאי לשחרור מוקדם.
יחד עם זאת חרטה מהווה אינדיקציה לרמת מסוכנותו ו/או סיכוי שיקומו של האסיר אם ישוחרר (ורמת מסוכנות, סיכויי שיקום וכו' הם כבר חלק מהשיקולים שוועדת השחרורים מביאה בחשבון בהחלטה אם להעניק לאסיר שחרור מוקדם).
אבל לענייננו, החרטה של יגאל עמיר נחוצה לא כדי לבחון את סיכויי שיקומו הוא.
הייתי אומר - נדמה לי שבלי הגזמה - שחרטה של הרוצח המסויים הזה נחוצה כדי לשקם אותנו. את כולנו.
_new_ הוספת תגובה



כל החושד בכשרים אין לו חלק בעולם הבא
מי שזוכר (יום שישי, 25/10/2002 שעה 13:48)
בתשובה לדב אנשלוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני כמובן משוכנע עד עמקי נשמתי שכל דבריך נובעים מנימוקים משפטיים טהורים ונקיים וללא כל קשר לדעותיך בכל דבר ועניין.

והיה מחננו טהור
_new_ הוספת תגובה



משפטיים ?
דב אנשלוביץ (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 14:42)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיוון שאיני משפטן נימוקיי אינם משפטיים, לא ''משפטיים טהורים'' ולא משפטיים אחרים.
''חוק יגאל עמיר'' אינו סוגיה משפטית אלא סוגיה שבה עוסקים המחוקקים שהם נבחרי ציבור, ולא משפטנים מקצועיים.
כאחד מבוחריהם של אותם מחוקקים אני מביע את דעתי.

זה למען הבהירות, אבל אני מבין שתגובתך היא תגובה צינית שבאה לרמוז על כך שרחמיי נחמרים על יגאל עמיר בתוקף היותו מישהו שבא ממחנה הימין.
ובכן, להשקפתי אין למחשבה כזאת כל בסיס. לדעתי ביצע יגאל עמיר מעשה פשע חמור ובלתי מוצדק מכל זוית ראיה.
מלבד החטא המוסרי גם מנקודת השקפה ימנית גרם יגאל עמיר לימין ולמדינה נזק עצום, כפי שאסביר להלן.
ברור שהרצח הזה גרם לנפילה עצומה בתמיכה הציבורית בימין. כך הראו בפרוש הסקרים. לולא הרצח הזה ייתכן שהימין היה זוכה בבחירות ברוב מאד גדול ולא ברוב הזעום שזכה לו נתניהו, ונתניהו היה יכול ללכת לבחירות בסיסמאות של התנגדות ולא תמיכה בהסכמי אוסלו ולזכות ברוב גדול.
אז אולי היה אפשר לשים קץ לטרגדיה הזאת שנקראת אוסלו, ולא היינו מדרדרים לתהום הזאת שבתוכה אנו מצויים.
_new_ הוספת תגובה



ראיתי את תשובתך, ונזכרתי בסעיף 17
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 20:23)
בתשובה לדב אנשלוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בקובץ האמירות הערביות על השקר, בהודעתו השלישית של יוסי.
_new_ הוספת תגובה



לא מצאתי את ההודעה שעליה דברת,
דב אנשלוביץ (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 21:34)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אך יש לי תחושת בטן שזה גם לא כל כך משנה.
_new_ הוספת תגובה



סליחה, טעות שלי, התכוונתי למספר 25
מי שזוכר (יום ראשון, 27/10/2002 שעה 21:57)
בתשובה לדב אנשלוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קח לינק

קישורים:
קרא את 25: תגובה 15701
_new_ הוספת תגובה



הבנתי
דב אנשלוביץ (יום שני, 28/10/2002 שעה 8:46)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או קי. רשמתי לפניי שתחושתך היא שאני משקר, אם כי אין לך הוכחות לכך. אין לי מה לעשות עם זה חוץ מאשר להכחיש שדבריי נאמרים בגלל מניעים זרים.
הסברת שהסיבה לתחושה הזאת היא ההגזמה שבדבריי.
את זה לא כל כך הבנתי.
אילו מדבריי מוגזמים ?

ואגב, יכולתי אף אני לומר שאני חושב שאתה אינך כן בדבריך ושהם נאמרים ממניעים זרים. אבל אפילו הייתי חושב כך, כל עוד איני יכול להוכיח זאת, לא הייתי רואה טעם באמירתם. את זה תמיד אפשר להגיד.
_new_ הוספת תגובה



יוסי - חרטתו האישית של עמיר לא תעלה ולא תוריד
רפי גטניו (יום שישי, 25/10/2002 שעה 12:12)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לה גם משמעות.

לעמדתה של החברה בעניינו יש משמעות גדולה, ואם עמדתה הנחרצת של החברה תביא את תומכיו לחשוב פעם נוספת על תמיכתם בו, יש להשאירו על עמוד הקלון כסמל עד סוף ימיו.
אם הוא יהפוך למרטיר כתוצאה מכאלה שיתחילו ''להבין'' אותו , או ''לרחם'' עליוו, זה יעיד על התהליכים של החברה שלנו, ונגד זה צריך להלחם.
_new_ הוספת תגובה



רפי, חרטתו של עמיר תפסיק את תמיכתם...
יוסי (יום שישי, 25/10/2002 שעה 12:24)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של אלה התומכים בו (וכפי שאנו רואים, הם לא מעטים).
אל תזלזל בזה.
_new_ הוספת תגובה



אם הוא היה מנהיג בעל שעור קומה
רפי גטניו (יום שישי, 25/10/2002 שעה 12:55)
בתשובה ליוסי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה ערך מוסף לחרטתו.

מאחר והוא אינו כזה, הרי שלחרטתו לא תהיה שום משמעות.
_new_ הוספת תגובה



דווקא כן יש משמעות
אנה (יום שישי, 25/10/2002 שעה 16:33)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האספסוף הרואה בו גיבור ומזדהה עם הרצח - אנשים אלה לא מבינים: לא משמעותו של מעשה רצח, לא משמעותה של דמוקרטיה, ולא משמעותו של שילטון החוק בדמוקרטיה.
_new_ הוספת תגובה



אנה - אל תטעי לחשוב שרק אספסוף תומך בו
רפי גטניו (יום שישי, 25/10/2002 שעה 16:42)
בתשובה לאנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשאלי את מי שזוכר, על מנת שיזכיר לנו את כמות המשכילים שהסיתה בימים של לפני הרצח.

לעמוד הקלון, להוצאה אל מחוץ למחנה, ולנידוי המלא והמוחלט, יש משמעות והשפעה הרבה יוותר גדולה על התומכים בו, ועל אלה שמנסים ''להבין'' אותו ואת מניעיו.

לכן עליו לשבת עד סוף ימיו.
_new_ הוספת תגובה



רפי, גם ''משכילים'' בעניין זה הם אספסוף
אנה (יום שישי, 25/10/2002 שעה 17:02)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מבינה את העמדה שלך. השאלה אם לא יהפוך לקדוש מעונה. וזה ממש מחריד. מצדי, שיישב עד יומו האחרון גם בסדר.
_new_ הוספת תגובה



אם תהיה מסה קריטית של אנשים
רפי גטניו (יום שישי, 25/10/2002 שעה 17:15)
בתשובה לאנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שעבורם הוא יהפוך להיות קדוש מעונה, זה לא יהיה בגלל שהוא בכלא, אלא בגלל שלא הצלחנו לשכנע מספיק, ולא חינכנו מספיק, בקיצור נכשלנו .

במצב אסוני כזה אין זה כבר משנה אם הוא יהיה בפנים או בחוץ או על הירח, השאלה איפה אנחנו נהיה, על האדמה, או 2 מטר מתחתיה.
_new_ הוספת תגובה



כל הנאחזים באלימות במאחזים כבר מרמזים
אנה (יום שישי, 25/10/2002 שעה 17:53)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אולי חלילה הגיעו ימים נוראים. תגיד לי שאני טועה. הבנתי שדוקטור בר-ניר חי בחו''ל. איזה כיף לו... משם הוא ''נלחם'' על הארץ הקדושה.
_new_ הוספת תגובה



אכן ימים נוראים - ולכן צריך שהם יפונו. אני עדיין
רפי גטניו (יום שישי, 25/10/2002 שעה 18:10)
בתשובה לאנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אופטימי משום מה (יתכן ומסיבות שהן בעיקרן לא רציונליות).

יתכן וזה נובע מעצם העובדה שבינתיים , במרכז המפה הפוליטית , יש יותר תמיכה בעמדות שאני מייצג, מאלו שמייצגים כל אוחזי המאחזים.

מאחר ואני מאמין שאת עתידנו נקבע בקלפי ולא בכל דרך אחרת, זה נותן פתח לתקוה.
_new_ הוספת תגובה



גם אני. ובעצם, אנחנו הרוב
אנה (שבת, 26/10/2002 שעה 2:15)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי