פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
על התענוג שמעבר לעלבון, ועל טיפשות, בורות ועיוורון
אריה פרלמן (שבת, 08/06/2002 שעה 1:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על התענוג שמעבר לעלבון:

מזה שנים אנו עדים להשתלחויות חוזרות ונשנות של אנשי אליטת או ''אליטת'' השמאל נגד כל מה ומי שמעז להיות שונה מהם. לעתים מדובר בהתנשאות המצטמצמת למגזר מסויים; לעתים השתלחות בחצי עם ומלואו.

דודו טופז השווה את הליכודניקים לשי''ן-גימ''לים וצ'חצ'חים;

ח''כ אורי אור דיבר על ''אנשים שהם פחות ישראלים באופיים'' - כשהכוונה היא למרוקאים;

שמעון פרס קבע לאחר תבוסתו בבחירות ב- 1996, שכל אלה שהצביעו בעד נתניהו (הרוב...) הם אינם ישראלים;

תיקי דיין החרתה-החזיקה אחרי דודו טופז: ''אספסוף''

דליה רביקוביץ' נזכרה, דווקא לאחר ששרון ניצח - שהעולים מברית-המועצות לשעבר הם בורים בדמוקרטיה בעלי מנטאליות רודנית - מה שלא הפריע לה כאשר הם הצביעו בהמוניהם, עדר רודני שכזה - בעד ה''חייל מס' 1'' (יש להניח שאילו היה שרון מזמר על היותו ה''אלוף הגיבור'' במקום על ''סבא'לה יביא שלום'' - היא היתה זועקת על ''תעמולה פשיסטית''.)

והנה - חיים חפר, אותו האיש שקרא לאנשי עיירות הפיתוח לבצע טבח במתנחלים - משתלח במרוקאים, שהם עדיין מהווים חלק ניכר מאוכלוסיית עיירות הפיתוח.

ותענוג, מדוע? תענוג, מכיוון שמזמן הפסקתי להיעלב מצרורות ההבלים המתנשאים הללו, וכעת אני רואה מה עומד מאחורי לשלשת ההגיגים דנן. מחנה שלם, שבט אבוד ומוכה, רואה כיצד מושכות השלטון, הכוח וההשפעה נשמטים מידיו, שוב ושוב ''גונבים לו את המדינה'', ו''רוצחים לו את רבין'', ולכן מטילים נציגי השבט, ככלבים מיואשים המנסים לבלום את השיירה העוברת, מיני בליסטראות של מרירות עבשה. בדרך כלל מדובר גם באנשים דחויים ונשכחים - אשר אינם בוחלים בשום שיטה על-מנת לזכות בעוד יומיים של סערה תקשורתית.

כשם שהסרבנות והשנאה הערבית עשו לעיתים שירות פרדוכסלי לטובת הציונות, כך, להבדיל - עושים מסיתי השמאל שירות פרדוכסלי למחנה הימין (אם כי הייתי מוותר על ''שירות זה'') - הם תורמים לחידוד ההבדלים בין ''אנחנו'' ל''הם'', ולהגברת תחושת הנרדפות - תחושה שמעוררת את החושים החדים ביותר.

על הטיפשות, הבורות והעיוורון:

המוסיקה של יהודי מרוקו, דומה מאוד למוסיקה של ערביי מרוקו - ולא בכדי: יהודים שימשו כמוסיקאים בחצר המלך, ולמעשה תרמו רבות לעיצובה של המוסיקה הלאומית של כלל הממלכה. אם זו איננה תרומה תרבותית חשובה - אינני יודע תרומה תרבותית מהי.

בראיון לוואי-נט, משייך חפר את עיראק לאפריקה - אכן חידוש מעניין במדע הגיאוגרפיה...

אך אם ניתן להתייחס לבורות הגיאוגרפית המהדהדת לעיל כאל פליטת-פה, או כהקבלה בלתי-מדוייקת בין אפריקה למזרח, הרי שלא ניתן לסלוח למשורר מוכשר שכזה, על התנפלותו על אביב גפן:

הוא ציטט מתוך שיר של גפן: ''לנצח אחי, אזכור אותך תמיד'' - וקונן על כך ש''לנצח'' ו''תמיד'' זה ''אותו דבר'', ולכן מהווה חזרה מיותרת, ''זיוף'', כדבריו.

לא האמנתי למקרא עיניי, וכולי תקווה שאכן טעיתי בקריאתי, או שטעו כתבי וואי נט בהבנת דברי המשורר.

שכן כאן נחשפת בפנינו טיפשות כה תהומית, שכל בדיחות דוד לוי נשמעות לעומתה כדברי הלל לחכם באדם...

אולי זקנתו משבשת עליו את דעתו, או שמא שתה המשורר כמות מופרזת של קפה טורקי, אך ''זיופים'' שכאלה מצויים על כל צעד ושעל בספר הנחות והירוד הידוע בשמו המקוצר: ''תנ''ך'', ושמם במדע הספרות: תקבולת:

''אל תגידו בגת - אל תספרו בחוצות אשקלון/
פן תשמחנה בנות פלישתים - פן תעלוזנה בנות הערלים''

''תגידו''=''תספרו''; ''תשמחנה''=''תעלוזנה'', ועוד אלפי דוגמאות כמובא לעיל.

איזה ספר, התנ''ך הזה - חרפה לאנושות. כמה טוב שיש חפר!

מילא לשמוע שטות כזאת מבור ועם הארץ, או מפי אדם שנולד וחי לפני כתיבת התנ''ך...

אך מפי משורר?! שומו שמיים.

כאן באמת נעלבתי!
_new_ הוספת תגובה



מותר לחפר לחשוב ולהתבטא -מנגד לא יותר טובים
יורם המזרחי (שבת, 08/06/2002 שעה 3:20)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיים חפר ביטא רגשות הרווחות בחוגים נרחבים של הציבור הישראלי,לאו דווקא אצל אלה המכונים ''אליטות''
שנאת יהודי/ישראלי בשל מוצאו בגולה -אינה עניין חדש ובתחום הזה עשו לא מעט גם פרנסי ש''ס תומכיהם ורבניהם הנוהגים,כשנוח להם, לבכות את בכי מוצאם ויסודות קיפוחם.
היהודי המרוקאי,דומה לא פעם למי שיושב על ענף ומנסרו במו ידיו,כששנים רבות אחרי קליטת העליה הצפון-אפריקאית עדיין דואגים ראשי העליה הזו,ואחרים מסוגם, להנציח ''מרוקאיות'' החל במימונה - חג אביב פאגאני מוסלמי ''שאומץ'' בישראל כערך תרבותי-פוליטי חשוב.נא לא לשכוח את הסהראנא של יוצאי קורדיסטן ועוד מעט אולי גם פולניאדה ושאר טומעות מה למשל עם גרוזיניאדה?
-----------------
אני מקווה שדברי חפר יביאו לויכוח על עצם דמותה התרבותית של מדינת ישראל ואז אפשר יהיה לבדוק ולבחון מה תרמה קבוצה זו או אחרת לשממלת אלף הטלאים שנקראת הבגד הלאומי?
בסך הכל ממשיכה ישראל להיות ''סאלט'' הגירה ותרבויות....כולם לועגים לכולם (ראו רק מדורי בדיחות ארסיות הנשענות על ארצות-מוצא) ומצטדקים כשמישהוא מעז להצביע על מה שהוא מוצא כלקוי.
---------------------
אפשר להסכים או לשלול את התבטאויות חפר,אך אין לפסול אותן על הסף רק מפני שאינן ערבות לחך.....
_new_ הוספת תגובה



המזרחי- עוד גזען אשכנזי
סמי ב.ח (שבת, 08/06/2002 שעה 4:14)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לסמי ב.ח הכועס
יורם המזרחי (שבת, 08/06/2002 שעה 4:46)
בתשובה לסמי ב.ח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנני יודע על איזה ''צד'' שלי אתה כועס? הפלג- האשכנזי שמקורו בגרמניה,או הפלג הערבי-יהודי שמקורו בארץ?
מכל מקום,לשם ההבהרה,אינני ''אשכנזי נקי'' ולכל היותר אפשר לכנות אותי בן-תערובת או אולי ''אשכנזולאטו''?.....
תרגע,כי אין לכך חשיבות מיוחדת,פרט לעובדה שכמוך יש בארצנו ובעמנו לא מעט משתלחים, שאינם מסוגלים לשמוע או לקרוא דברים שאינם לרוחם.בפרט כשמישהוא מטיל ספק בעליונותם האתנית כביכול....
-----------------
חיים חפר סבור שהעליה המרוקנית לא תרמה הרבה ועוד שיבשה שפה וכוי''ב?..... אז מה..מותר לו!,זו דעתו והוא רשאי לה,מפני שלאיש אין, בינתיים, זכויות יוצרים בשאלת ''עליה טובה או רעה''....
הנשק בויכוח כזה צ''ל דיון מעשי ,עם מובאות דוגמאות טיעונים והוכחות.
אך מכאן לכינוי אדם שאינך מכיר ''כגזען'' הדרך ארוכה ומלאה מוקשים....
-----------------
רבים מחסידי השפה העברית,רואים בחלחלה את הכירסום הפוגע בציפור-נפשם תוצאת השפעת עליות לסוגיהן.
גם לדעתי העברית אכן ''הוכתה'' על ידי ז'נר מכוער והמוני,שהפך את השפה לבליל מילים ''רשמיות'' עם מילים ''מהרחוב'' ויותר מכך תוספת ''מילים מהעדות''....
יתכן שחפר טועה כשהוא תולה את האשמה בעיקר ''במרוקאים'' אך אין ספק שתרבות המזרח תקעה טריז עמוק בין אוהבי השפה לאלה המשתמשים בה יום יום ושעה שעה....וכאן ניצחו את הז'נר הארופאי אשכנזי....
די להאזין למהדורת חדשות של תחנה מהוקצעת כדי להשוותה עם תחנות יותר ''רחוביות'' ו.השפה השמישה ולהבין שהמזרחיות ''הגששית'' שינתה את העברית,באופן שמשורר יתקשה לקבל....
---------------------------
כמי שחי משני עברי ''המתרס'' העדתי למדתי שבתחום הרגיש הזה אין צדיקים.....כולם שווים בפני הדעה הקדומה,המקננת עמוק גם בנפשם של אלה המכונים ''מרוקאים''.....עוד למדתי על בשרי את עומק הפגיעה הנובעת ''ממידור עדתי'' וטענותי כלפי ח. חפר יבואו בעיקר מתחום ''איפוא הייתה עד היום?''
עוד אטען נגד מערכת החינוך,שבמשך יותר מחמישים שנה נכשלה בקשור לטיפוח אהבת השפה,אהבת הספרות ו...אהבת האדם בין אם הוא גרוזיני או פולני.....
הדברים המיוחסים לח. חפר ותגובות הזעם,כולל תגובתך סמי ב.ח - מעידים על עומק השבר החינוכי,שספק אם הוא בר תיקון.....
------------------------------
ובאשר לטענה נגד ''האשכנזים''.....ובכן די להקשיב לבכירי ש''ס לגדולי התורה שבהם ולמצטדקים אחרים,מהצד הערבי-יהודי ולהבין שגם הם אינם טומנים ידם בצלחת ומרעיפים שנאה תהומית המכוונת ''לאשכנזים''.....
באחרונה קראתי באתר אחד העיתונים החשובים,מדור בדיחות,עם פילוג לפי עדות....הסטראוטיפ הגרוזיני למשל,היה של אדם מטונף,מוזנח ומכוער....כמו בדיחת הזוועה ''מדוע מורחים חרא על קירות חתונה גרוזינית -כדי שהזבובים ירדו מהכלה''.....גבלס ומרעיו היו עושים ''בחומר '' הזה שימוש מחריד לגבי כלל ישראל.... ועכשיו שער בנפשך שאלה זהה לגבי כלה מרוקאית?!!! הלוא ירעדו אמות הסיפים!
כאן יש ה לטעון נגד חיים המשורר אביר העברית ושאר מתחסדי ציון,שלצערי מפגינים גזענות גלויה או סמויה כעניין של מה בכך.....
_new_ הוספת תגובה



לסמי ב.ח הכועס
דודו היהודי מרוקאי (יום שישי, 08/09/2006 שעה 10:46)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמע, קודם כל אין מושג כזה ערבי - יהודי

שנית - מרוקו ושאר צפון אפריקה ממוקמות ממערב לישראל

שלישית - השפה שאתה מדבר וההגיה שאתה בד''כ פועל לפיה הינה הגיה ספרדית טהורה

מבחינת איכות השפה - הרי אתה ושכמותך הינם בורים בתורה ובתפילה, כל השפה העברית שאובה משם, ואין דוברים טובים יותר של השפה התנכית מהיהודים שאינם אשכנזים

טוב זה בבוודאי לא ישנה את דעתך
אז רק לסיכום אם היית גבר וכנ''ל גם חיים חפר לאמר את מה שאמר בפניי, אז היית מסביר לך את ההבדל בינינו.
בתור יהודי אשכנזי שחווה את השואה והתסבוך העמוק שהגרמנים הטמיעו בכך ובשכמוך אני מתפלא איך אתה ושכמותך
מחזיקים בדעות כל כך גזעניות
הרי אותכם קינו - '' שוורצה יודה'' ''עכברים'' ''טפילים'' ''טיפשים'' ו''זוהמה אנושית''
איך אתה מעיזים להשתמש באותם ביטוייים על אחיכם היהודים
באמת צר לי עליכם אחי - אך כנראה הסבל שעברתם העביר אתכם על דעתכם

מקווה שאהבת ישראל תנצח
_new_ הוספת תגובה



שתי הערות
יובל רבינוביץ (יום שישי, 08/09/2006 שעה 22:01)
בתשובה לדודו היהודי מרוקאי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על יהודים-ערבים ראה גם דיון 127.

בנוסף – אם אתה מוצא לנכון לצאת חוצץ נגד ביטויים שאתה רואה כגזעניים, טוב תעשה אם תימנע מהכפשות בעצמך.
_new_ הוספת תגובה



יורם המזרחי - לא אשכנזי
שמעון מנדס (שבת, 08/06/2002 שעה 9:38)
בתשובה לסמי ב.ח
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדבר האחרון שאפשר לומר על יורם המזרחי - שהוא אשכנזי. ועוד יותר מכך שהוא גזען. יורם אמר את שאמר
מתוך הכרת ההוויה הישראלית, ומתוך חרדה לרדידותה של
החברה הישראלית, שנושא העדתיות מביא עלינו.

דבר אחד אפשר לומר ברורות על יורם, שהוא אינו פחדן כמוך. הוא הביע דעה, לא תקף איש, ולא הסתתר מאחורי
ראשי תיבות אנונימיים. תתבייש לך. אני מזמין אותך
לקרוא את תגובתי על מאמר המערכת.
_new_ הוספת תגובה



מרוקאי: פרסי לפרסי זה כמו נחש ארסי
מיכאל שרון )שכטל( (שבת, 08/06/2002 שעה 5:17)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



טינה לעומת סובלנות בין-אתנית
מיכאל שרון )שכטל( (שבת, 08/06/2002 שעה 12:01)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בארה''ב הרב אתנית צוחקים זה על הוויתו של זה. ברם, אין שם כמעט את מטעני העוינות של קבוצה אתנית כלפי משניה. הבדיחות על ''טפשותם'' של פולנים והיושר העודף המטומטם-כביכול של היוונים, כמו גם ה''פוץ'' והטוחעס'' היהודים, נעשים בקורטוב של חביבות כלפי המגוון והשונה, אך התורם. ואילו כאן, מטעני העוינות הבין אתנית, הינם אלימינטיביים, כלאמר רואים בצד האחר ''מיותר'' התופס מקום ומשאבים על חשבון אלה ש''באמת מגיע להם'' -מוטיב נרגנות-המון אנטישמי אופייני.. לעיתים אני חש שדווקא בישראל אני נתקל באנטישמיות כלפי מוצאי האירופי (ווזווז מיותר)
בעוצמות נזקיות ופורעות/מטרטרות messing up with meשלא הייתי ניתקל בהם באירופה (אמנם בדרך כלל מיהודים בני מוצא מזרחי הנראים גסי נפש במיוחד).
האם אין להבין בהקשר זה של משהו מהאנטישמיות האירופית - הרואה ביהודים תערובת פרדוקסלית של כוח ורפיסות אנושית (רפיסות נוסח הווזווז, הלקוח מהווס- שאלת ה''מה'' באידיש) את הערותיו של הרב עובדיה יוסף, אודות ''אשמתם הרת החטא'' של יהודי אירופה בשואה?
_new_ הוספת תגובה



למיכאל : לארה''ב אין מסורת מהרסיך ומחריביך ממך
יורם המזרחי (שבת, 08/06/2002 שעה 18:06)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך נכונים ועצובים.

לי יש ג''כ ''נסיון דומה'' את האנטישמיות הגלויה והמכוערת ''חטפתי'' בישראל,מאז ילדותי ובשל מוצאי משני המחנות בעית ובעונה אחת....בס''כ הייתי ''אוקסימורון'' ילד כהה עור המדבר גרמנית צחה מבית.....
בחנות המכולת של פולצ'אק, אי שם בקרן רחובות עזה ומטודלה קראו לי לפעמים ''דער קלעיינר פרענק/הפרענק הקטן'' ובסביבת אבי ''הספרדית'' כינו אותי....נאצי קטן'' כל כך בשל מוצאה הייקרי של אמי....

העניין הוא שבארצות-הברית של היום אין ''מסורת אלפיים שנות גולה'' בלה בלה בלה אין אתה בחרנו ובעיקר אין...לפי שעה....מהרסיך ומחריביך ממך יצאו....יחי ההבדלים הקטנים!
_new_ הוספת תגובה



מרוקאים / עדתיות הכל שטויות ''האט אר גזוקט''
ראובן גרפיט (יום שלישי, 11/06/2002 שעה 22:54)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, העדתיות וההמנעות מלהתחתן זה עם זה וההשמצות מקובלים היו אצל האשכנזים. למשל היקים לא התחתנו עם פולנים. ההונגרים לא עם רומנים. הליטאים לא עם חסידים וכדומה.
כיום, ולבטח בעוד 20 שנה, הבעיה תעלם, למעט אצל מפלגת ש''ס והחרדים האשכנזים.
אנו נוטים להכללות - למשל יהודי רוסיה, כמה יודעים שבמילה זו אנו מכפיפים עשרות לאומים שונים עם תרבויות שונות ומשונות הזרות ושונאות זו את זו?
וחוץ מזה - יש פתגם באידיש ''האט אר גזוקט'' נו אז מה עם הוא אמר.
_new_ הוספת תגובה



להרגע חביבי יעברו עוד מאה-ממאתיים שנים ואז נראה
סאלמן אבו-דורה (שבת, 08/06/2002 שעה 4:57)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי מר פרלמן בבקשה ממך תרגע.זה יהודה הלוי שדיבר.בסבך הכל חיים חפר והעולם לא מכיר אותו יותר משהוא מכיר את עפרה חזה ז''ל ששרה לנו פעם אני מרחפת על הקפקפים כמו פראחה.כולם שרו את זה ואז חפר ושות' לא יצאו להלחם למען השפה....פראחה ככל הידוע לי ניא אשת חיקו של צח'צח לא?
חוץ מזה הייתי בככר כשטופז אמר הדברים על הצחצחים הרבה קראו לו בוז ואף אחד על המבמה לא מחא לו כף
_new_ הוספת תגובה



מדוע נעלבתי - ומדוע אני בכל זאת רגוע
אריה פרלמן (שבת, 08/06/2002 שעה 14:16)
בתשובה לסאלמן אבו-דורה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נעלבתי כאשר חפר פגע בדבר שאני מחשיב אותו במיוחד: האינטליגנציה שלי...

אינני מוסמך למדוד או להעריך מהי רמתה ואיכותה של ידידתי הלועזית, אך כאשר אני מרגיש - בצדק או שלא בצדק - שפוגעים באינטליגנציה שלי - בלוטות העצבים פועלות שעות נוספות.

הטענה שלי היתה נגד הפסילה של התקבולת בשירו של אביב גפן - פסילה שהיא מטופשת מאין כמוה.

לא נעלבתי מדבריו נגד המרוקאים - כי אינני מרוקאי; אך כפי שהסברתי, עקב ''אחוות המנודים'' ההיסטורית, בין המזרחיים על רקע עדתי והאשכנזים מהימין על רקע אידיאולוגי - אני רואה את השתלחותו במרוקאים כהשתלחות בי.

אולם, באמת שאיננו מודאג: בעוד 100 או 200 שנה, הנישואין הבין-עדתיים ימנעו, מבחינה טכנית, את האפשרות לשנוא מרוקאים או אשכנזים, שכן אז נהיה כולנו מעורבים - כפי שראוי וכדאי שנהיה.

אז יתחלפו המתחים העדתיים במתחים גיאוגרפיים: יהודי מהגליל יזהה יהודי מהנגב על-פי המבטא: לא מבטא ''מרוקאי'', לא ''רוסי'' - כי אם ''גלילי'' ו''נגבי'' - כפי שקורה בכל עם נורמלי שיושב על אדמתו.

שינוי טבעי זה, יחולל מהפך יסודי ביחסי יהודים-יהודים: לא עוד ''תחזור לרוסיה'', לא עוד ''תעוף למרוקו'': לכל היותר ''עוף לגליל!''. כלומר: כל בני הארץ יראו באחרים גם כן את בני הארץ.

ובינתיים, אם כבר פתח חפר את פיו - מעז ייצא מתוק: השחצנות האליטיסטית השמאלנית רק תתקע עוד ועוד מסמרים בארון הקבורה של ה''הגמוניה הפועלית''.
_new_ הוספת תגובה



ברית הדחויים
אלכסנדר מאן (שבת, 08/06/2002 שעה 15:59)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פרלמן הנכבד,

אכן מעניין עד כמה אחוות המנודים או ברית הדחויים מסוגלת לקשר בין הקצוות השונים, אולם מעניין לציין כי מק''י אינה נכללת בברית הדחויים האמורה, למרות אימרתו של המפורסמת של בן גוריון 'ללא חירות ומק''י'.

האם בדבר זה לרמז לשיטתך כי הימין ההיסטורי הצליח לחבור לעדות המזרח המקופחות מכוח נטייתן הכללית לכוון הימין, או שמא היה למעשה השמאל הקיצוני של מק''י קרוב יותר מכל דבר אחר לשמאל ציוני רגיל וממסדי?

ומעבר לכך - אשמח אם אולי יואיל בטובו מר שרון (שכטל) להסביר לנו את הדינמיקה הפסיכולוגית שעומדת ביסוד רעיון בריתות הדחויים, והיכן ניתן למצוא תופעות היסטוריות דומות לשיטתו.

בברכה

א. מאן
_new_ הוספת תגובה



מורכבותו הפסיכולוגית של Up yours (קפוץ לי)
מיכאל שרון )שכטל( (שבת, 08/06/2002 שעה 21:54)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאלכסנדר היקר,

אשר לברית בין הדחויים, יש כדבריך לחשוף את מורכבות הדינמיקה הפסיכולוגית המעורבת. אשר על כן, אילו בן האומה האנגלית היה נדחה בלוך ושוב, הרי במקום לחייך חיוך אוילי בסגנון ''בחור טוב'', יש רגליים לסברה שתגובתו היתה מורכבת, כפי שרק פסיכולוגיית המעמקים יודעת לנתח: כלומר, הקפצת אצבע למעלה, מתוך שלוש אצבעות משולבות, במחווה הידוע בין העמים דוברי האנגלית תחת הכינוי up yours . אולי גם בתוספת השאלה המתוחכמת: Are you messing up with me, Sir
שפרושה בלשון הקודש, האם אתה ''מתעסק איתי, אדוני?''

כשמנגנון פסיכולוגי מורכב כזה פועל בהרמונייה אצל כמה חברה', יתכן שקיימת כאן סולידריות של אלו האומרים ''קפוץ לי'' (אולי באנגלית, הטיות של הפועל המורה על מגע מיני ומתחיל ב-F).
בברכה
_new_ הוספת תגובה



חירות ומק''י - מוחרמים אך לא זהים.
אריה פרלמן (יום ראשון, 09/06/2002 שעה 1:05)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המאבק בין התנועה הרביזיוניסטית לבין תנועת העבודה == חריף ככל שהיה == עמד על בסיס איתן של הסכמה לאומית ציונית.

שורש המאבק היה למעשה קנאה: לזכות מי יירשמו ההישגים בתקומת ישראל: מי מיישב יותר, מי נאבק טוב יותר נגד הבריטים, מי מוביל בצורה יעילה יותר את העם לקראת עצמאות וכו'.

מבלי להפחית בחשיבות הפערים האידיאולוגיים, הפוליטיים והטאקטיים - ביסודו של דבר התנהל המאבק על הרישום בטאבו, על הכבוד, היוקרה והאשראי.

מפלגת פק''פ - אמה ויולדתה של מק''י - היתה עולם אחר לחלוטין. כאן מדובר היה בגוף שהורכב ברובו מיהודים, אך למעשה היה אירגון לאומני ערבי פרו-טרוריסטי ואנטי-ציוני עד כדי אנטישמיות.

המאבק של מפא''י ומפ''ם נגד פק''פ היה חריף ונחרץ אף יותר מאשר נגד חירות, שכן הוא היה נגד גוף חתרני ששאף להחריב את הציונות מיסודה == ומה גם שמשולי מיטב הנוער של השומר הצעיר == התקיימה זליגה מתמדת לעבר שונאי ישראל הללו.

פק''פ ומק''י היו מחוץ לגדר, ואילו המוני בני עדות המזרח ותומכיה הרבים של חירות (17 מנדטים בימיה הטובים) היוו חלק בלתי-נפרד מהחברה היהודית-ציונית בישראל - ולכן התאפשר, באופן עקרוני, החיבור בין שתי האוכלוסיות.
_new_ הוספת תגובה



על התענוג שמעבר לעלבון, ועל טיפשות, בורות ועיוורון
עפרה כלפון בן -סאמון (יום שלישי, 14/08/2007 שעה 22:46)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

walla בורות-לא להאמין שאת כתביו למדנו בבית הספר
_new_ הוספת תגובה



על התענוג שמעבר לעלבון, ועל טיפשות, בורות ועיוורון
ק. אדם (יום שני, 20/08/2007 שעה 23:28)
בתשובה לעפרה כלפון בן -סאמון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קל להשמיץ. למה את מתכוונת?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי