|
תיקון טעות | |||
|
|||
הכנסת - כגוף מחוקק - איננה רשאית לשנות חוק יסוד; לעומת זאת - הכנסת - כגוף מכונן - רשאית גם רשאית - ולו ברוב של 2 נגד 1. אבסורד? ללא ספק. אבל זהו המצב. | |||
_new_ |
אריה, אתה מוכן להבהיר? | |||
|
|||
מה זה בדיוק הכנסת כ''גוף מחוקק'' והכנסת כ''גוף מכונן''? הנושא הזה כלל לא מוכר לי. למה שאני התייחסתי - האם לבית הדין ישנה סמכות לשנות או לעקוף חוק יסוד, ובמקרה של סתירה מי קובע, אין בדבריך תשובה. למותר לציין שהמגוחך הוא שחוק יסוד יכול להתקבל ברוב של 2 נגד אחד. אבל זה כבר נושא לדיון אחר. | |||
_new_ |
הבהרה: | |||
|
|||
הכנסת נושאת שני כובעים: רשות מחוקקת; רשות מכוננת. הרשות המכוננת היתה אמורה לנסח חוקה תוך כמה חודשים - ואז להתפרק לרגל הבחירות, שבהן תיבחר רשות מחוקקת. אך האסיפה המכוננת הפכה לכנסת הראשונה - ללא ניסוח חוקה - ויש אומרים שבכך ''שדדה'' את השלטון ללא סמכות. בכל מקרה - הכנסת מתפקדת בשני המישורים כיום - משהו כמו ''ראש הממשלה ושר הביטחון'' - שהם אחד; ולכן - לדוגמא - אם קיים דבר-מה שלשר הביטחון אסור לעשות ללא אישור ראש הממשלה - הרי הוא פונה לעצמו ומחתים את עצמו על האישור... קצת מסובך - מאוד מגוחך - ואבסורדי. אבל כן: הכנסת (ולא חשוב איזה כובע היא נושאת) רשאית לשנות חוקי יסוד כאוות נפשה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |