פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ליובל רבינוביץ, 23/03/04 13:01)
הדם עלה להם לראש.
פנחס (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:08)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק אם אנו נאמר שאנו מוכנים להלחם על קיומנו אפילו אלף שנים ולהקריב כל קורבן לכך רק אז יש סיכוי לאזה הסדר.
הפלשתינים אומרים שהם מוכנים להלחם בנו על מנת לגרשנו אפילו מיליון שנים
רק מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ הוא השפוי.
העם היהודי נלחם על קיומו כבר 4000 שנים. כל אלה ששאלו כאילו בשפיות הלנצח תאכל חרב, הם וציצאיהם כבר לא יהודים. וכמובן שרמי נוידורפר רשאי לבחור בפתרון הזה.
האשליות וההזיות הם הדברים השפויים אצל נוידוקפר. כן, וגם אוסף הסיסמאות הנאורות המופשטות שאירופה בקרוב תצטרך לשלם את מחירן.
כשאני קורא את רמי נוידורפר אני קורא אוסף סיסמאות שאבלוניות שהסמול חושב שאם הוא יחזור עליהם כמנטרות אז המציאות תשתנה.
ביילין אמר בגלוי לב בפגישתו עם חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי שהסכם ז'נבה לא מבטל את זכות השיבה, וזה אחרי שחודשים הוא שיקר ורימה בעניין זה.
אבל הסמול הוא כמו אותם יהודים שמופיעים בספרו של גרינפלד 'נביאים בבלי כבוד' הם היו אינטלקטואלים ואליטות כלכליות ותמכו בעליית היטלר לשלטון ובאין סוף פילסופים ''הוכיחו'' שהיטלר בכלל לא מתכוון לפגוע ביהודים. והלנצח תאכל חרב.
אבל רמי נוידורפר וכל הסמול אומרים: אנחנו יודעים יותר טוב מערפאת מה הוא חושה. ואנחנו יודעים יותר טוב מערפאת מה הוא רוצה. ורק צריך לרצות מאוד מאוד שיהיה שלום וכבר יהיה שלום
ולא משנה שהפלשתינים באופן זה או אחר אומרים די ברור שהם רוצים את נפשותינו, רמי נוידורפר ימלמל כשהוא הוזה נופל וגלוי עיניים: הלנצח תאכל חרב
אתמול בטלוויזיה אמר המזרחן פרופ' שוקה פורת שהיה כל ימיו סמול סמול: הערבים מוכנים רק לפשרה אחת, נסיגת ישראל לקו הכחול. אני בטוח שאפילו כשרגליו של נוידורפר וכל הסמול ישתכתחו במי הים התיכון הוא עוד ימלמל הזוי: הלנצח תאכל חרב, והנה אנחנו רק אם נרצה מאוד מאוד כבר יש פתרון
_new_ הוספת תגובה



הדם עלה לך לראש.
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:34)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''רק מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ הוא השפוי'' מלמד אותנו פנחס.

יש לנו הגדרות שונות לשפיות פנחס. מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ איננו שפוי בעיני.

אני אינני מוכן להלחם על קיומי ללא קץ. אלא אם כן המלחמה על קיומי כוללת אופציות לקחת את היקרים לי מכאן אם חלילה תכלה הרעה.

יש לי הרגשה פנחס , כי כמי שהקדיש עשרים וארבע שנים מחייו להגנה על בטחון ישראל, נלחמתי למען הקיום יותר מאדם כמוך, המפריח בקביעות סיסמאות מסוכנות ןקיצוניות, ותולה יהבו באל שיעזור לו.

במלחמה על הקיום ללא קץ מגיע הרגע בו אתה החלש ואתה המפסיד.

''מלחמה על הקיום ללא קץ'' נמצאה רק בלקסיקון של הפשיסטים, הקומוניסטים והנאצים, וביצירות של גורג' אורוול.

אינני אומר שיש כרגע פיתרון - אני כן אומר שלא צריך לעשות צעדים שרק מחריפים את הבעיה.
_new_ הוספת תגובה



הדם עלה לך לראש.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:37)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ממש הבנתי.

האם אינך מוכן להילחם על הקיום? על מה אתה כן מוכן להילחם, אם בכלל?
_new_ הוספת תגובה



אסביר.
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:53)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן להלחם וגם נלחמתי במלחמות הרבה, אם היעד הוא , כפי שמקובל על כל אדם שפוי בישראל - הגעה של עם ישראל לחיים בשלום וברווחה בארצו.

פנחס טוען ש''שפוי'' הוא רק מי שמוכן להלחם על קיומו ללא קץ
ואני טוען שמי שאין לו יעד של שלום ושלווה - איננו שפוי.

בעיני פנחס - והוא חזר על כך פעמים הרבה , השאיפה לשלום היא ליקוי פסיכיאטרי חמור שהלוקים בו מסתכנים בכך שצאציהם ''כבר לא יהיו יהודים''

ואני טוען שההתנגדות לשלום היא הלקות הנפשית.

איתך יובל, יש לי ויכוח עמוק מאד , אך מבוסס על כנראה שאיפה רציונלית לשלום , שאתה טוען שצריך להיות מושג בדרך אחרת.

ביני ובין פנחס שממלמל את מנטרת ה''סמול שצאצאיו לא יהיו יהודים'' ושרוי לא בעולם הזוי של מותר היהודי על שאר האדם, הנלחם לו ללא קץ בכל העולם, פעורה תהום שלא ניתן לגשר עליה.
_new_ הוספת תגובה



אסביר.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:00)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנתי.
אתה לא מגיב לטיעונים אלא לאדם שמאחוריהם. פנחס דיבר על ''מלחמה על הקיום'' ואתה מוכן להילחם על ''החיים בשלום''. ההבדל בין חיים לבין קיום לא מובן לי.

אבל אתה בא ומסביר לי שכשפנחס מדבר על ''קיום'' הוא מתכוון ל''קיום יהודי''. הוא אמנם לא כתב את זה בתגובה שאליה אתה מתייחס, אבל אולי כתב זאת בהזדמנות אחרת, וכבר אמרתי שאתה ממילא אינך מגיב לטיעון אלא לאדם שמאחוריו.

אתה באמת לא רואה חשיבות מיוחדת ב''קיום יהודי''? אני לא בטוח. יש לי מתכון לשלום עבורך. אתה רשאי להתאסלם ואני מבטיח לך שלא תיפול שערה משערות ראשך. הנה לך פתרון שאינו אלים להוציא את עצמך ואת בני ביתך מקו האש.
_new_ הוספת תגובה



אם אתה מנסה חזק לא להבין
רמי נוידרפר (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:13)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בסדר

היהדות חשובה לי מאד.
הטיעון שמי שחותר למען השלום איננו יהודי וצאצאיו ''לא יהיו יהודים'' - הוא נקלה בעיני.

גם הצעתך שאתאסלם נקלית בעיני.
_new_ הוספת תגובה



מורה נבוכים
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 22:31)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נסכם את הנאמר עד כה. לדעתי יש לאחד מהמתדיינים כאן כשל לוגי.

פנחס: רק מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ הוא השפוי.

רמי: מי שאומר שהוא מוכן להלחם על קיומו ללא קץ איננו שפוי בעיני. אני אינני מוכן להלחם על קיומי ללא קץ. אלא אם כן המלחמה על קיומי כוללת אופציות לקחת את היקרים לי מכאן אם חלילה תכלה הרעה.

יובל: על מה אתה כן מוכן להילחם?

רמי: על הגעה של עם ישראל לחיים בשלום וברווחה בארצו. פנחס ממלמל את מנטרת ה''סמול שצאצאיו לא יהיו יהודים''.

יובל: מה ההבדל בין חיים לבין קיום? אם קיום יהודי לא חשוב לך מדוע לא להאסלם?

רמי: היהדות חשובה לי מאד. הצעתך היא נקלית.
_new_ הוספת תגובה



הרוצה שלום יכון למלחמה. חוכמה עתיקה
מיכאל שרון (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 16:05)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי ברור לאויב שרבים כאן רוצים שלום. משום כך הוא מפר את השלום בכל דרך, כיוון שאיתר אצלך חולשה. לאחר שהיקריבו כל כך הרבה לא סביר שיסתפק ובחמישית מאדמתם. זה היה זמין להם גם קודם.
אבל אנו טוחנים מים.

רק שבמצב של יריבות קשה עליך לקחת בחשבון את התרחיש הניזקי ביותר עבורך, שיכול האויב לעולל לך.

ניתן להציג את חוסר הסימטריה במאוויים כדלקמן: אנו רוצים שקט לשבת על כ-‏80% מאדמת פלשתין. האויב רוצה את האדמה הזאת, ולכן ישאף בכל כוחותיו לא לתת לך לשקוט על אדמתו. זבוטינסקי היציע קיר ברזל, על מנת שהאויב יתייאש מתוחלתו. אתה מציע מרגרינה...
_new_ הוספת תגובה



מחרחר מלחמה שכמוך. איפה הערך לחיי הבנים שלנו ?
יעקב (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 15:39)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הוא מלכך מלחמה
איציק (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 16:41)
בתשובה ליעקב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שגם מרוויח ממנה עוד כמה שורות במאמר.
_new_ הוספת תגובה



הדם עלה לך לראש.
פנחס (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 14:52)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם נהיה חלשים אז שום שלום לא יגן עלינו.
מרבית המלחמות בהיסטוריה פרצו ממצב של שלום
לכן פה במזרח התיכון עלינו להיות מוכנים להלחם ללא קץ או לעזוב את המקום השאר זה סיסמאות סמולניות
וכבר אמרו הרומאים : הרוצה שלום יכון למלחמה.
מצב של אירופה לא יהיה פה במאות השנים הקרובות
וגם איני בטוח עם מצב השלום באירופה הוא כל כך תמידי ויציב.
פרויד עצמו היה מאוד פסימי ובמאמרו 'עתידה של אשליה' טען שיצרי ההרס של בני האדם הם קבועים וחזקים וטבעם מפעם לפעם לפרוץ ,כך שתמיד תהיינה מלחמות בעולם.
לדברים יש משנה תוקף באזורנו, כך שעלינו להיות מוכנים למלחמה ללא קץ או להסתלק או לשגות בהזיות סמולניות ולהתאבד.
_new_ הוספת תגובה



כאשר השבלונות עלה להם לראש.
דוד סיון (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 15:01)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה אתה משתמש בשבלונות כל הזמן. הדברים שאתה כותב על דפי הפורום כאילו הועתקו ממקום אחר ולעיתים אפילו לא ממש מתאימים לנושא הדיון. אבל אתה עושה זאת כי חשוב לך להפיץ את השבלונות שכנראה נמסרו לך. לא עדיף להיות קצת יותר יצירתי-מקורי....?

אפשר, כמובן, לקחת את דבריך ובשינויים קלים להתאימם לשבלונות הפוכות (ראי) ואיכותן לא פחות גרועה. הנה לדוגמה:

''אבל [פנחס] וכל ה[ימין] אומרים: אנחנו יודעים יותר טוב מערפאת מה הוא חושה. ואנחנו יודעים יותר טוב מערפאת מה הוא רוצה...... כשאני קורא את [פנחס] אני קורא אוסף סיסמאות שאבלוניות שה[ימין] חושב שאם הוא יחזור עליהם כמנטרות אז המציאות תשתנה.''
_new_ הוספת תגובה



תגיד פנחס
מושה (יום שלישי, 23/03/2004 שעה 16:37)
בתשובה לפנחס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי היהודים שתמכו בהיטלר?
_new_ הוספת תגובה



תגיד פנחס
פנחס (יום רביעי, 24/03/2004 שעה 19:24)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עיין בספרו של גרינפלד 'נביאים בבלי כבוד' ספריית אופקים עם עובד
_new_ הוספת תגובה



כנופית שטרן
חפני (יום חמישי, 25/03/2004 שעה 11:28)
בתשובה למושה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי