פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מעניין מאוד!
אריה פרלמן (יום שני, 01/11/2004 שעה 21:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פירוש סעיף 7?
_new_ הוספת תגובה



מעניין מאוד!
אב''ע (יום שלישי, 02/11/2004 שעה 13:20)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משמעות סעיף 7 היא שלדעת הרמב''ם אמנם לא בריא לאכול בשר וחלב יחדיו או בצמוד, מטעמים רפואיים אותם הוא מפרט, אך לא זו היא העילה לציווי הדתי שלא לאכול בשר וחלב, הא ראייה שהסיבה לציווי שלא לאכול את גיד הנשה אף היא לא קשורה לבריאות אלא למאבק יעקב [בחלומו, כמובן] עם המלאך.
_new_ הוספת תגובה



טעות או הטעיה?
אליצור סגל (יום שלישי, 02/11/2004 שעה 21:33)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אברהם - אני חושב שאתה יודע היטב שאין דרך לפי הרמב''ם שגר יחשב לגר בלי לקיים מצות.
מה שהבאת אינו ברמב''ם בשום מקום וגם לא משהו שמשתמע ממנו.
יש משהו דומה על גר תושב אבל בשום אופן לא על גר צדק.

היות וכפי שאמרת אין קושי לחפש מקורות בעידן המאגרים ובעידן האינטרנט אני מניח לך להביא את המקורות הרלונטיים.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לא טעות ולא הטעייה
אב''ע (יום שלישי, 02/11/2004 שעה 22:06)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פשוט כל מה שאתה צריך זה להגיע למקור ולא להחשיד ללא בסיס. מי אמר והיכן כתוב שלא בגר תושב מדובר? במקור וכן בספרי הדבר מצוין במפורש ובבירור ללא כל הטעיה, ולהלן ציטוט:

''על הגיור

על פי דברי ה' על אודות אברהם בספר בראשית פרק י''ח פסוק י''ט –

''כי ידעתיו למען אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט למען הביא ה' על אברהם את אשר דיבר עליו'',

והרמב''ם מבאר בתשובות הרמב''ם [הרמב''ם (20) עמ' 26-27] כי ''כל מי שנתגייר עד סוף כל הדורות וכל המייחד את שמו של הקדוש ברוך הוא כמו שהוא כתוב בתורה – מתלמידיו של אברהם אבינו הוא'', שכן פסוק זה מתייחס לא רק להווה, אלא גם לעתיד.

ובהמשך אומר שם הרמב''ם כי ''כל הרוצה להתגייר, יבוא ויתגייר. ואין כופין אותו לקבל עליו תורה ומצוות. אבל כופין אותו לקבל עליו מצוות שנצטוו בני נוח, וזהו גר תושב''.

לאמור, יש דרך גיור קלה ללא קבלת עול תורה ומצוות, ככל שהגר אינו חפץ בכך – ואז הוא יהיה בחזקת גר-תושב''.

20] הרמב''ם מאת בן ציון דינבורג, הוצאת דביר, תל אביב תרצ''ה.
_new_ הוספת תגובה



גר תושב הוא לא גר צדק
אפריימק'ה (יום שלישי, 02/11/2004 שעה 22:45)
בתשובה לאב''ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''... כופין אותו לקבל עליו מצוות שנצטוו בני נוח, וזהו גר תושב''. שהוא עדיין גר (מעמי הארץ) הגר בארץ ישראל המתחייב לקיים את המצוות שנצטוו בהם הגרים. לכן אינו נחשב למי שהתגייר.
_new_ הוספת תגובה



גר תושב הוא לא גר צדק
אב''ע (יום רביעי, 03/11/2004 שעה 15:29)
בתשובה לאפריימק'ה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברור שכופין אותו כתנאי לגור בארץ, ןזה כך גם במדינה חילונית של היום, כי הרי מדובר במצוות המהוות בסיס לחיים ללא היזק פלילי לאחרים ומניעת עבירה פלילית היא פעולה של כפייה בכל מדינה חופשית, מה לא ברור? לפי הרמב''ם, זהו כן תהליך של גיור, [קרא המקור כמצוטט], אך זה לא גר צדק. אם הוא לא רוצה לקבל את התורה - הרי שיש יעד משותף לו ולממסד ואין ביניהם חיכוך.
ההשלכה להיום - נושא שלא כלול במאמר - היא, אולי, ליצור מסלול קצר כדוגמת גר תושב למי שרוצה לחיות במחיצתנו ולא רוצה לקבל עליו עול תורה ומצוות.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי