פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה ללוי, 17/03/05 11:58)
הדיון אינו אם הדברים היו יפים לזמנם
סתם אחד (יום חמישי, 17/03/2005 שעה 13:13)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו יכולים להמשיך ולנחם את עצמנו כי בזמן שהדרים נכתבו הם היו יפים ונכונים.
על כך לא תהיינה מחלוקות רבות.

השאלה היא האם הדברים נכונים גם להיום, האם יבוא אדם דתי ויעז להגיד את האמת - מה שהיה נכון לאז אינו נכון להיום והיום הדברים הללו הם בגדר קוריוז ומי שירצה לחיות על פיהם אינו אלא שוטה.

אז אנא בטובך אל תגרור את הויכוח אל מתחת לפנס, הבה נשאר במקום שאבדה האבידה.
_new_ הוספת תגובה



ההדרים יפים והלימונים ריחניים
פרקש (יום חמישי, 17/03/2005 שעה 17:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרמב''ם היה גאון ונכון, כאז כן עתה.
_new_ הוספת תגובה



הדיון אינו אם הדברים היו יפים לזמנם
לוי (יום שישי, 18/03/2005 שעה 8:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני סתם אחד .

לפני שנים רבות ואני משתלם לתואר שני שמעתי הרצאות מפי פרופ' ליבוביץ הגדול . באותה תקופה ספרי יהדות כמו התלמודים , הרמבם , שולחן ערוך , מדרשים וכו' היו די נדירים ויקרים . ליבוביץ הגדול התיז ציטוטים על ימין ועל שמאל מכל אותם ספרים והסטודנטים הדתיים אשר ידיעותיהם ביהדות באותה תקופה היו די מצומצמים ישבו משתאים .
אבי היה חובב ספר ואותם ספרי יסוד ביהדות היו דווקא בביתינו .בנוסף לכך אבי שהיה תלמיד חכם יכול היה לאתר את אותן ציטטות . ואז התברר לי שאותו שחצן הוא או שקרן או בור . אני הנחתי שאינו בור כך שנשארה האופציה השניה .
נזכרתי בארועים הנל כאשר קראתי את תגובתך לדברי הנברת רבינוביץ . חיכיתי זמן מה כדי לבחון האם מאן דהוא ישים לב לציטוט המקוטע הראשון שלך ממנו משתמע כאילו הרמבם ממליץ על תרגילים מיניים יוצאי דופן .
לא באה תגובה ישירה ואתה התבצרת בעמדתך.
אני מוצא לנכון להשלים את הציטוט
הילכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ט'
אשתו של אדם מותרת לו , לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה , בועל בכל עת שירצה ומנשק בכל אבר שירצה , ובא עליה כדרכה ושלא כדרכה ובלבד שלא יוציא שכבת זרע לבטלה
עד כאן ציטטת
את ההמשך השמטתה והרי הוא לפניך
ואף על פי כן מדת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך ושיקדש עצמו בשעת תשמיש כמו שבארנו בהלכות דעות , ולא יסיר מדרך העולם ומנהגו שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות .
כבר ציטטתי בהערתי הקודמת את פסיקת הרמבם שיחסי מין כפופים לרצונה והסכמתה של האישה ומן הסתם גם המשחקים המתוארים בהלכה זו כפופים לרצונה והסכמתה של האישה .

באותן הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה יא חוזר אותו רעיון:
אין דעת חכמים נוחה למי שהוא מרבה בתשמיש המטה ויהיה מצוי אצל אשתו כתרנגול , ופגום הוא עד מאוד , ומעשה בורים הוא , אלא כל הממעט בתשמיש הרי זה משובח והוא שלא יבטל עונה אלא מדעת אשתו........
חביבי איני מנחם עצמי ואיני מתנצל בשמו של הרמבם . כמו כן איני מטה את הויכוח לא לפנס ולא לצל . איני סבור שמדובר בקוריוז ואם לא מופיעה הסתיגות בדברי הרמבם הם תקפים גם היום וגם מחר .
היה רצוי שאם אתה מצטט מה שהוא תעשה זאת בהגינות .
מה שעשית אינו מוכיח הגינות אינטלקטואלית .
ולגברת רבינוביץ יישר כח על פניה למקורות ולא לרמאים אשר לצערנו נפוצים בתקשורת הישראלית .
_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי את טענותיך
סתם אחד (יום שישי, 18/03/2005 שעה 8:41)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם אתה טוען שהרמבם לא כתב את הדברים?
האם אתה טוען כי הדברים בטלים ומבוטלים ?
האם אתה טוען כי מותר לקחת מהרמבם רק את מה שמוצא חן בעיניך?
האם אתה טוען כי גוים כן חשודים על בעילת פרות ותרנגולות?
האם אתה טוען כי הרמבם טעה וגוי לא יעדיף פרה או כבשה בעת שגויה מזומנת לפניו?

מדוע לא תודה שיש בדברי הרמבם גם שטויות גדולות שלא מתאימות לימינו אלה?
_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי את טענותיך
לוי (יום שישי, 18/03/2005 שעה 10:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני טוען שהציטוטים שלך לא היו מלאים . ונראה לי שהדגמתי זאת .
חביבי, משנה תורה לרמבם חובק עולם ומלואו ואיני יכול להקיף אותו בשרבוטים מהמותן .
יושר אינטלקטואלי מחייב הצגת מכלול שלם ולא הוצאת דברים מהקשרם .
מענין שאינך מתיחס לאותו חלק מדברי בו עניתי בפרוט על טענותיך .
גם זה אינו מדגים יושרה אינטלקטואלית .
_new_ הוספת תגובה



יושר אינטלקטואלי הוא להכיר
סתם אחד (יום שישי, 18/03/2005 שעה 10:43)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשטויות והבלים גם אם הם נכתבו בידי הרמבם. ברור ומובן מאליו כי הציטוטים הם חלקיים וכי זה לא קורס על כל כתבי הרמבם.
יש לבור את המוץ מן התבן ולהכיר בכך כי לא כל מה שכתוב בספרי קודש או בדברי פרשנים ורבנים הוא אכן מוצדק ונכון.
_new_ הוספת תגובה



יושר אינטלקטואלי הוא להכיר
לוי (יום ראשון, 20/03/2005 שעה 6:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדוני סתם אחד וחצי .
בציטוט המקוטע שלך ניסית לסלף את הדברים שנכתבו וזה סותר את המושג יושר אינטלקטואלי .
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי