|  | בס''ד.
 
 המושג 'שפיכות דמים' מתקשר אצלנו לרצח במובנו הפשוט, וזו הגדרה מצמצמת; לא כן אצל חז''ל:
 
 (בבא קמא, נח/ב) תני תנא קמיה דרב נחמן בר יצחק: כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים.
 
 וכן (שם, קיט/א) א''ר יוחנן: כל הגוזל את חבירו שוה פרוטה, כאילו נוטל נשמתו ממנו שנאמר (משלי א, יט): כֵּן אָרְחוֹת כָּל-בּצֵעַ בָּצַע אֶת-נֶפֶשׁ בְּעָלָיו יִקָּח:
 
 הרעיון לעקירת היהודים ח''ו, יכול להסתמך רק על ההנחה שהמערכת-המדינה חזקה מהם. בדיוק כמו שהגזלן חזק מהנגזל, האנס חזק מהנאנס/ת והרוצח חזק מקורבנו.
 
 גוי שאונס יהודי לעבור על מצווה ממצוות התורה – זה היה כמעט טבע העולם ולא שייך בזה המונח 'חילול ה''. יהודי שעושה זאת – הוא עצמו מחלל את ה' וכופה על יהודי נוסף לחלל את ה'.
 |