|
שפיכות דמים ומוסר מוחלט | |||
|
|||
בס''ד. המושג 'שפיכות דמים' מתקשר אצלנו לרצח במובנו הפשוט, וזו הגדרה מצמצמת; לא כן אצל חז''ל: (בבא קמא, נח/ב) תני תנא קמיה דרב נחמן בר יצחק: כל המלבין פני חבירו ברבים כאילו שופך דמים. וכן (שם, קיט/א) א''ר יוחנן: כל הגוזל את חבירו שוה פרוטה, כאילו נוטל נשמתו ממנו שנאמר (משלי א, יט): כֵּן אָרְחוֹת כָּל-בּצֵעַ בָּצַע אֶת-נֶפֶשׁ בְּעָלָיו יִקָּח: הרעיון לעקירת היהודים ח''ו, יכול להסתמך רק על ההנחה שהמערכת-המדינה חזקה מהם. בדיוק כמו שהגזלן חזק מהנגזל, האנס חזק מהנאנס/ת והרוצח חזק מקורבנו. גוי שאונס יהודי לעבור על מצווה ממצוות התורה – זה היה כמעט טבע העולם ולא שייך בזה המונח 'חילול ה''. יהודי שעושה זאת – הוא עצמו מחלל את ה' וכופה על יהודי נוסף לחלל את ה'. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |