פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לישראל בר-ניר, 26/07/05 18:38)
ללא קישור לא תוכל להיות התייחסות רצינית
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 26/07/2005 שעה 20:54)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל, אני חייב לקבל קישור לידיעה זו; ללא קישור לא אוכל להתייחס ברצינות לדבר. אתה רשאי להביא לי קישור באנגלית, גרמנית או צרפתית, אם תרצה. הטוב ביותר יהיה בהקשר זה כמובן בעברית – אבל חובת הבאת הקישור עליך.

אני כמובן פונה גם אל קוראים אחרים לעזרה בנקודה ספציפית זו; האם מישהו מכיר את הקישור לוואלה לידיעה זו?
_new_ הוספת תגובה



ללא קישור לא תוכל להיות התייחסות רצינית
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 0:26)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הכי מפורט שיש, אבל בכל זאת: http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=195969
_new_ הוספת תגובה



אלכס, הקישור לאתר של וואלה הוא
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 0:35)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בטוח שאתה יודע לבד איך למצוא את האתרים של ''מעריב'' ושל ''ידיעות אחרונות'' (Ynet)
_new_ הוספת תגובה



ביקשו ממך יפה, היית יכול לסייע יותר
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 1:03)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הידיעה בוואלה: http://news.walla.co.il/?w=/14/752428

גם ynet כותב: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3117813,00.h...
_new_ הוספת תגובה



הידיעה ב„מעריב”
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 1:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעריב: http://www.nrg.co.il/online/1/ART/962/845.html
_new_ הוספת תגובה



יובל בחייך,
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 2:34)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש גבול. זה בדיוק מה שמביא לי לא פעם את הסעיף אצל דויד. אני לא שומר את כל ה URL השונים במקום זמין. כשאני רואה חדשה או מאמר מעניינים אני מעתיק אותם וזה הכל. היום אפשר לאתר בקלות את האתרים של כל המקורות, וכשמציינים באיזה עיתון זה התפרסם, בדרך כלל לא צריך אפילו לדעת את היום המדוייק אם זה בעבר הקרוב, וכל אחד יכול לאתר את זה בהקשת עכבר.
אין שום סיבה לבזבז זמן על זה אלא אם כן מדובר במאמר המכיל ציטוטים ממקורות פחות ידועים, או מהעבר הרחוק.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, בחייך
דוד סיון (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 7:40)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכלל כבר מזמן שמתי לב שגילוי נאות או בקשה לגילוי נאות מציקה לך. אבל הגיע הזמן שתעשה משהו לטובת העניין.

הרי מי שמעתיק ידיעה (כפי שאתה טוען על עצמך) יכול גם להעתיק את הקישור (URL). זה לא יוריד מכבודך אם תעשה זאת אלא להיפך. זה גם יוסיף אמינות לדברים שאתה כותב.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, בחייך
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 8:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה רק יוסיף טירחה מיותר.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, בחייך
דוד סיון (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 11:02)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק על לכתוב שזה מיותר ביזבזת יותר זמן. שיהיה לך לבריאות.
_new_ הוספת תגובה



חן חן
אלכסנדר מאן (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 3:51)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה רבה על עזרתך, יובל.

לגופו של עניין: הוויתור על הגינוי לפעולות המתקיימות נגד ישראל מראה על הבילבול (ואולי גם על יחס האיפה והאיפה) המנחה את התנהגות המערב (כולל ארה''ב) ביחס לטרור בישראל בהשוואה לטרור מקומות אחרים, וזאת על סמך הגדרות קונצפט המכיר בקיומם של שלושה סוגי טרור: טרור לאומי, טרור בינלאומי, וטרור טראנס-לאומי [1], כשהראשון נתפש לעיתים כ'מאבק שחרור' לגיטימי, על פי הדגם של להטמין פצצה ולהזהיר מפניה חצי שעה לפני; משום מה הטרור הפלסטינאי נחשב בקרב חוגים פוליטיים שונים במערב (ומן הסתם גם אי אלו חוגים בישראל) לשווה ערך לטרור הבאסקי/אירי, היינו כטרור בעל 'נימוק סביר', שפירושו שהוא מתקיים 'בגלל' נראטיב הכיבוש בלבד, ולאו דווקא מאיזה סיבה פנאטית דתית ו/או מתוך אתוס לאומני של סכום-משחק-אפס.

האפיפיור, מן הסתם, אינו שונה בהרבה מצאן מרעיתו בפירושים השונים שהוא מעניק לסוגי הטרור האמורים, אולם לפחות לא מדקלם את הנראטיב הלעוס לעייפה המבקש להציג קשרים קאוזאליים של יחסי סיבה-מסובב בין 'טרור' ל'כיבוש', כמעין חוק טבע שאינו ניתן לשינוי.

אני אישית מציע שלא להתרגש מהשמטה זו, כיוון ששאלת היקיצה במערב מאשליית 'הטרור הסביר' אינה אלא פונקציה של זמן ושל חלחול עיקרון-המציאות בקרב רבים וטובים, שבאמת חושבים בשלב זה על קיומו של קשר סימביוטי מהסוג האמור במקרה הישראלי ו/או במקרה האמריקאי-בריטי.

ואסיים בהערה אחרונה, וזאת על מנת שלא אפורש באופן מוטעה על ידי מגיבים בעלי אוריינטציה ימנית: הפיגועים הרצחניים במקומות אחרים בעולם לא יעזרו לישראל להימנע מלהתייצב מול שאלת זהותה, ומול הצורך הברור לשיטתי לסיים את מצב הכיבוש על ידי נסיגה חד-צדדית וגורפת מחמת תועלתנות גרידא – אולם בין זה לבין לוגיקת ה'טרור-כיבוש' אין הרבה מן המשותף. אני אמנם משער שהטרור יימשך תקופה גם לאחר מכן [2], ממש כפי שהתקיים גם לפני אותו כיבוש מיתולוגי, אלא שישראל תאחז בחומה ובגדר הפרדה לא מקוטעת על תוואי גבול שישק ברובו לקו הירוק בגדה – ועל כן תוכל לו.

______________________________________________________

[1] אני כותב על דבר זה כרגע מאמר ארוך ומקיף, שאשקול לפרסמו גם כאן

[2] הסיבה הרשמית תהיה מן הסתם הסירוב הישראלי (המוצדק לשיטתי) להכיר בזכות השיבה לשיטת הפלסטינאים, שפירושו זכות שיבה אל תוך ריבונות ישראלית בקווי 67.
_new_ הוספת תגובה



אלכס, הרעיון למאמר שלך הוא יפה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 5:19)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ה''קונצפט המכיר בקיומם של שלושה סוגי טרור'' הוא מלאכותי ולא נכון. ההבחנה היא בין שני סוגי טרור: טרור למען מטרה (cause), וטרור לשמו. זו הבחנה שקיימת גם בחוגים רשמיים --- ממשלות ואירגונים בין לאומיים למיניהם, וגם בחוגי האינטליגנציה והשמאל הליברלי.
בעוד שהסוג הראשון הוא קביל (acceptable), בהנחה שהמטרה ''ראוייה'', הרי שבסוג השני יש להילחם. אני המצאתי לגישה הזאת את השם The doctrine of separation of terrors. הגישה הזאת משקפת היגיון מעוות, אבל היא מעבירה את הוויכוח מהטרור לוויכוח על השאלה מה היא מטרה ''ראויה'', ובכך היא מקלה את החיים של כל האפולוגטים שמנסים ''להבין'' את הטרור.
הביטוי One man's terrorist is another's freedom fighter, הוא הדוגמא האופיינית ביותר של הסוג הראשון. הגישה הזאת משקפת החלפת המוסריות המוחלטת במוסריות יחסית, מוסריות בה ניתן להצדיק למעשה כל פשע.
הגישה הזאת מתעלמת לחלוטין מהעובדה שההבחנה בין ''סוגי'' טרור היא היא כל כולה יצירה דימיונית שנולדה במוחם של האינטלקטואלים של השמאל הליברלי, ושהיא פשוט לא קיימת במציאות.
על מישקל ''הטוב, הרע והמכוער'', אין שני סוגים של טרור, אחד שהוא ''טוב'' ואחד שהוא ''רע''. יש רק טרור אחד והוא תמיד מכוער.
_new_ הוספת תגובה



אנא הסבר
דוד סיון (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 7:45)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן שני ציטוטים מההודעה שלך האחד מהתחלתה והשני הוא המשפט שמסיים אותה.
''ההבחנה היא בין שני סוגי טרור.....''
''יש רק טרור אחד והוא תמיד מכוער''.

האם אתה אומר שיש שני סוגי טרור או רק אחד?
_new_ הוספת תגובה



ההסבר שלי - קרא בבקשה שנית
יאיר ש (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 7:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האבחנה (ולא הבחנה אגב) בין שני סוגי טרור היא גישה שישראל מציין את קיומה כמשהו שמקובל על חוגים מסויימים אבל לא עליו.
_new_ הוספת תגובה



יאיר, אני חושב שאתה טועה
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 8:24)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אבחנה'' זה דיאגנוזה --- בעיקר ברפואה אבל גם בתחומים אחרים בהם צריך למצוא פיתרון לתקלות. ''הבחנה'' זה מונח יותר הולם לתרגם את המילה האנגלית distinguish וזה יותר מתאים לדיון כאן.
_new_ הוספת תגובה



דוידת האם טרחת לקרוא את מה שכתבתי לפני ששאלת את שאלתך?
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 8:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקונספט המקובל של שני סוגי טרור הוא פיקציה שהומצאה ע''י האידיאולוגים של השמאל הליברלי. במציאות יש רק טרור אחד. זה לא כל כך מסובך, ומה שכתבתי מתאר את זה חד משמעית.
_new_ הוספת תגובה



אופס, סליחה שעניתי במקומך -חשבתי שאתה כבר ישן
יאיר ש (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 8:04)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני תמיד שמח לראות שאינני בודד במערכה . . .
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 27/07/2005 שעה 8:18)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומנם כאן כבר אחרי חצות, אבל עוד היד נטויה (אם כי כפי שאני רואה בתגובות הקודמות שלי, מיספר שגיאות הכתיב עולה בשעות הקטנות . . .).

על כל פנים, תודה.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי