פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אכן אי אפשר לנהל דמוקרטיה יחד עם כיבוש
צדק (שבת, 20/08/2005 שעה 21:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן יש לסיים את הכיבוש הערבי בארץ ישראל ולגרש את הפולשים הערבים ממולדתינו.

האלימים והפושעים היחידים בנושא הגירוש הם ממשלת ישראל,
צה''ל , המשטרה, וכל מי שתמך בפשע נגד האנושות הזה.
למגורשים היתה וקיימת הזכות המלאה לעשות את כל מה שביכולתם כדי לעצור את הפושעים.

* מתוך כתב התביעה נגד סלובודן מילושביץ בבית הדין הבינלאומי בהאג:
''עקירתם בכוח של אזרחים מקבוצה אתנית אחת,מאדמתם ובתיהם,ומסירת השטח המטוהר לקבוצה אתנית אחרת
הוא פשע נגד האנושות ומבצעיו הם פושעים''

בנושא ההשוואה לנאצים ולשואה,
השמאלנים משווים יהודים לנאצים ממש.
בעוד שהימין משווה אירועים או נסיבות בלבד.
וההבדל הוא עצום,
השמאלני הוא פושע על אף שבית המשפט זיכה את דנקנר על כינוי יהודי, ''נאצי''.
( למה אפשר לצפות מבית משפט שמאלני ? )
והימני לומד ומשווה מההיסטוריה.

כל מהות הפילוג בחברה הישראלית נטוע בשמאל, האשמה כולה אצלו.
השמאל מנותק ומנתק את עצמו מהעם היהודי, וניתוק זה פירושו מחיקה מעם ישראל.
אי אפשר להתחבר ממי שאינו רוצה להיות שייך לעם היהודי.
( מילים ריקות וסיסמאות נבובות אינם שייכות !! )
מהניתוק האידיאולוגי הזה נובעת כל דרכו ושנאתו של השמאל.
השנאה לכל דבר יהודי ולכל מה שמזכיר יהודי.
שנאה אנטישמית כלפי חרדים וכלפי מתנחלים.
שקר ה''כיבוש'' על מנת למחוק את סמליו של העם היהודי,
חברון ומערת המכפלה, בית אל ויעקב אבינו, שילה והמשכן,
בית לחם וקבר רחל, כל ישוב ביהודה ושומרון מזכיר את התורה,
מזכיר את האבות והאמהות הנביאים והמלכים, השופטים והשבטים.
ואת אלו רוצה השמאלני השונא למחוק, להרוס להשמיד ולאבד,
כמו שרצו שונאי ישראל הגרועים ביותר.

שמאלנות איננה דעה , שמאלנות היא מחלת נפש.
_new_ הוספת תגובה



עמיש (שבת, 20/08/2005 שעה 21:56)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסר כינוי טיפוסי לכותב]

שום בית משפט לא זיכה את דנקנר מדברים כאלו.
_new_ הוספת תגובה



הרי לפניך פסק הדין [•]
צדק (שבת, 20/08/2005 שעה 22:25)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסרו ביטויים שאינם מוסיפים לכבוד הכותב]

השופטים יהונתן עדיאל, בעז אוקון וחנה בן-עמי

''בנסיבות אלה אנו סבורים, שגם אם נקבל את הדעה, כי השומע הסביר היה אמור להבין מהשימוש בביטוי זה, שהמשיב מייחס למערער תמיכה באידיאולוגיה של השמדת עם, הראיות דלעיל שהוצגו בפני בית המשפט קמא, מצביעות על-כך, שדעות מסוג זה, לא היו זרות לחלוטין לתנועת כך ואף למערער, גם אם הן הוצדקו על בסיס של הגנה עצמית. בנסיבות אלה אנו סבורים שהדעה שהביע המשיב ביחס למערער לא חרגה בנסיבות העניין מתחום הסביר''

''אנו רואים חובה לציין, שאין לראות בפסק דין זה משום מתן הכשר לשימוש בביטוי 'נאצי'. להיפך, אנו סבורים שהשימוש בביטוי זה, יש בו משום וולגריזציה של השיח הציבורי והלהטת רוחות לשמה ושלא לצורך. פסק דין זה נותן אך ביטוי לכך שבהתייחס לנסיבות המקרה שלפנינו, לא ראינו אפשרות לתרום לשירוש השימוש בכינוי זה באמצעות כלים משפטיים''.

השופטים מזכים מהקריאה ''נאצי'' ומצד שני אומרים שאינם מכשירים שימוש במושג ''נאצי''

שופטים מצחיקים יש בארצנו.
_new_ הוספת תגובה



הרי לפניך פסק הדין [•]
עמיש (שבת, 20/08/2005 שעה 22:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי נגד מי
מה התביעה?
מה פסק הדין?
_new_ הוספת תגובה



חוסר הידיעה שלך לא הפריע לך לצעוק ''שקרן'' [•]
צדק (שבת, 20/08/2005 שעה 22:50)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסר ביטוי אופייני לכותב]

צועק ''שקרן'' מבלי לדעת על מה מדובר...............

שמאלני טיפוסי.

והמשפט - איתמר בן גביר נגד דנקנר .
_new_ הוספת תגובה



גם עכשיו ברור כשמש שאתה משקר
עמיש (שבת, 20/08/2005 שעה 23:04)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמשיך, תביא את כל הפרטים.
אל תסתתר מאחורי סיפורי מעשיות
_new_ הוספת תגובה



אולי מספיק עם הכותרות המטומטמות האלה?
יובל רבינוביץ (שבת, 20/08/2005 שעה 23:34)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המקור: http://info1.court.gov.il/Prod03/ManamHTML2.nsf/58CF... , פיסקה 24 מהאמצע ועד הסוף ופיסקה 26.
_new_ הוספת תגובה



יובל, אתה לא חושב שכותרות מטומטמות
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 2:28)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הן תוצאה טבעית ביותר כשמטומטם כותב אותן?
_new_ הוספת תגובה



הבעיה היא שהוא לא מטומטם כלל
פרקש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 8:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא שהוא מקוּצר נפש,
המפצה עצמו ביצירת רפש.
לדבריו אין חפץ,
מלבד לזרוע נפץ.
_new_ הוספת תגובה



בְּאָזְנֵי עֲמִישׁ, אַל-תְּדַבֵּר:
ישראל בר-ניר (שבת, 20/08/2005 שעה 23:10)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כִּי-יָבוּז לְשֵׂכֶל מִלֶּיךָ
_new_ הוספת תגובה



בְּאָזְנֵי עֲמִישׁ, אַל-תְּדַבֵּר:
Israeli101 (שבת, 27/08/2005 שעה 19:13)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני לתומי ביזבזתי זמני!!
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 20/08/2005 שעה 23:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איתמר בן גביר נ' אמנון דנקנר
פיצויים בגין פרסום לשון הרע
ר' כאן:
_new_ הוספת תגובה



אני זכרתי רק את ההרשעה שלו
עמיש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 11:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והנה התשקורת אסמולנית הסתירה מפני את הזיכוי
_new_ הוספת תגובה



ועכשיו - ''הג'יהאד הגדול''
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 12:20)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הי עמיש
אבו מאזן יטפל בכם בקרוב אני מציע שתלמד לישחות (לכיון מערב כמובן).

הג'יהאד הגדול, אליבא דאבו מאזן, הוא המערכה שתכליתה לבנות מחדש, לפתח את הכלכלה ולהבטיח ביטחון לעם הפלשתיני. התבטאות זו, המבחינה בין ג'יהאד קטן לבין ג'יהאד גדול, היתה שגורה בפיו של הראיס המיתולוגי יאסר ערפאת. עמדת אבו מאזן מרמזת על תמיכתו במאבק אלים כדי להשיג את המטרות הפלשתיניות. עמדה זו נוגדת את 'מפת הדרכים', וכן את ההבנות שהושגו בפגישה המשולשת: מובארק-שרון-אבו מאזן

_new_ הוספת תגובה



לכם ולא לא
עמיש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 13:43)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעיקר
_new_ הוספת תגובה



הכלל הוא פשוט
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 22:55)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יודע לשחות, בבריכה,
ואתה?
אגב המים בעזה קצת מתובלנים במיילח וקצת קקי פה ושם
כמו בחופי היירצליה.
_new_ הוספת תגובה



הכלל הוא פשוט
Israeli101 (יום שני, 22/08/2005 שעה 1:05)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אגב המים בעזה קצת מתובלנים במיילח וקצת קקי פה ושם
כמו בחופי היירצליה.''

מאין לפי דעתך הגיע ה''קקי'' לעזההה? אם לא מהרצליההה!
בסדר, אולי גם מעט תיבול עזאווי!
_new_ הוספת תגובה



לכם ולא לא
Israeli101 (יום שני, 22/08/2005 שעה 1:12)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעיקר''

לאוו דווקא! אתה ההוכחה? כפרת בעיקר ולא
הוצאת עצמך מהכלל !?
_new_ הוספת תגובה



רמי יצהר
Israel101 (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 1:40)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ככל שאני קורא את תגובותיך, אתה נשמע
יותר ויותר כמו רמי יצהר!
_new_ הוספת תגובה



רמי יצהר
ע.צופיה (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 6:31)
בתשובה לIsrael101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה רע ברמי יצהר?
_new_ הוספת תגובה



רמי יצהר
Israeli101 (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 8:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי יצהר ''יש''ע = פשע רשע''!!
ועוד ידו נטוייה!
_new_ הוספת תגובה



רמי יצהר
ע.צופיה (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 13:49)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין לא הבנתי מה רע ברמי יצהר?
_new_ הוספת תגובה



י''ש אלוהים
אלכסנדר מאן (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 15:06)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני לא מבין למה מדברים על יש''ע; הרי אין עזה יותר, ולכן יש לדבר על י''ש, היינו י''ש (כמו Schnaps).
_new_ הוספת תגובה



י''ש אלוהים
ע.צופיה (יום חמישי, 25/08/2005 שעה 15:57)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנאפס כותבים יי''ש(יין שרף).
אם כמו שנאפם אז זה ישראל,יהודה שומרון.
אבל אפשר להתחיל לקרוא לזה יו''ש:יהודה ושומרון.
_new_ הוספת תגובה



רמי יצהר
Israeli101 (יום שישי, 26/08/2005 שעה 1:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עדיין לא הבנתי מה רע ברמי יצהר''

זבש''ך !!
_new_ הוספת תגובה



בגילך
אאא (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 21:17)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זיכרון זה לא משהו שניתן לבנות עליו
_new_ הוספת תגובה



הרי לפניך פסק הדין [•]
Israeli101 (יום רביעי, 24/08/2005 שעה 5:11)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ער לנושא שציתתה, אבל מסקרן אותי לדעת,
למה התכוונו השופטים כאשר שרבטו ''הראיות דלעיל שהוצגו
בפני בית המשפט קמא''?

שמעתי על 'בבא קמא' אבל מה זה ''בית המשפט קמא'' ?
_new_ הוספת תגובה



הכוונה היא לערכאה הקודמת
עמיש (יום רביעי, 24/08/2005 שעה 9:06)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מערכת המשפט
אאא (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 21:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגזענית והמושחתת בתולדות המין האנושי איננה אינדיקציה לשום דבר.
_new_ הוספת תגובה



ביקורת
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 2:47)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכל המגיבים של הימין באתר זה, לא זכור לי אפילו באדם אחד שביקר את השימוש הנלוז שנעשה באלמנטים הלקוחים משואת יהודי אירופה על ידי חלקים בימין הישראלי (ואבקש לתקן אותי אם אני טועה בנקודה זו). על השמאל בחרו הימנים להגיב במיטב הנימוקים שניתן להעלות על הדעת, חלקם אף נכונים לצערי – שכן אני אומר זאת כאיש שמאל-מתון.

ביקורת במחנה הימין על פעולות מסוג זה – יוק. הסברים מדוע ואיך, כמובן, מפה ועד להודעה חדשה.
_new_ הוספת תגובה



איני מאלו הזועקים ''זילות שואה'' על כל אזכור
צדק (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 3:21)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי אלו שזועקים ''זילות שואה'' באופן אוטומטי על כל השוואה לאירועים מאותה התקופה,
הם מוזילי שואה בעצמם, ורק מכחישי השואה עולים עליהם !!

השמאל משתמש במושג ''זילות שואה'' כדי לסתום פיות, כמו השימוש שהוא עושה במושג ''הסתה''.
נעזוב את השמאל ונעבור לענין העקרוני עצמו.

השואה וכל האירועים סביבה היא חלק מההיסטוריה, ומהיסטוריה לומדים ולהיסטוריה משווים.
לא ניתן להימנע מהשוואות אפילו בתהליך של למידה,
קל וחומר במחקר או בדיון, אין אפשרות כזו במוח האנושי.
המגבלה היחידה והחשובה שיש לשמור עליה היטב היא:
שאסור להשוות בני אדם לנאצים, אסור לאמר למישהו שהוא נאצי.

השוואת אירועים ותהליכים היסטוריים שהובילו לשואה,
התעמולה, האנטישמיות, שטיפת המוח, חינוך לרצח וכו',
לאירועים ותהליכים המתרחשים בימינו היא רצויה ומותרת,
כמובן שההשוואה צריכה להיות הגיונית ולא פנטזיונרית,
אבל זה כבר תלוי ביכולתו וביושרו של האדם המשווה.

ואם התכוונת לשימוש שנעשה בקשר לגירוש היהודים,
הרי שלדעתי השימוש שנעשה בנושא היה קטן מדי ושולי.
אם היו נשמעים לעצתי הייתי הופך את כל ישובי רצועת עזה
לדמויי מחנות ריכוז, כולל שלטי ''העבודה משחררת'' בגרמנית,
כל התושבים לבושים במדי אסירים ועונדים טלאי צהוב,
תזמורת שתנגן מיצירות ואגנר ליד השער,
ילדים ישבו על המדרכות כמו יתומי הגטו ויבקשו נדבות,
שמות הרחובות יקבלו שמות של רחובות בגטו עם סיומת ''שטרסה''.
הייתי מבקש מכל מתנגדי הטרנספר להסתובב ברחבי הארץ עם מדי אסירים וטלאי צהוב.
ועוד, כיד הידע והדמיון.

הייתי הופך את הפינוי לסיוט אחד גדול לכל עם ישראל,
ובעיקר לאלו שבאים לבצע את הפשע.

זה שימוש נכון וראוי בזכרון השואה שהיה פשע נגד האנושות,
כדי למנוע פשע נגד האנושות נוסף, נגד העם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



לגזור ולשמור
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 3:38)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[...] ''ואם התכוונת לשימוש שנעשה בקשר לגירוש היהודים,
הרי שלדעתי השימוש שנעשה בנושא היה קטן מדי ושולי.
אם היו נשמעים לעצתי הייתי הופך את כל ישובי רצועת עזה
לדמויי מחנות ריכוז, כולל שלטי ''העבודה משחררת'' בגרמנית,
כל התושבים לבושים במדי אסירים ועונדים טלאי צהוב,
תזמורת שתנגן מיצירות ואגנר ליד השער,
ילדים ישבו על המדרכות כמו יתומי הגטו ויבקשו נדבות,
שמות הרחובות יקבלו שמות של רחובות בגטו עם סיומת ''שטרסה''.
הייתי מבקש מכל מתנגדי הטרנספר להסתובב ברחבי הארץ עם מדי אסירים וטלאי צהוב.
ועוד, כיד הידע והדמיון'' [...]

אני חושב שאין לי בקשות נוספות בשלב זה. מכל מקום אני מודה לך על הכנות והשפה הברורה בתיאור הדברים שבהם היית נוקט למניעת הפינוי; סתם כך מעניין אותי לדעת אם מגיבי הימין האחרים כאן באתר היו מצדדים אף הם במתודה זו. הבה נמתין ונראה כיצד יגיבו לכך, אם בכלל.
_new_ הוספת תגובה



נדמה לי שאתה לא טועה
פרקש (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 8:48)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

... פשוט אסור לסמוך על הימנמנים......

וברצינות, התופעה הזו היתה שולית שבשולית ולא אפיינה כלל את המתיישבים של עזה. אך כדרכן של תופעות חריגות הן תופסות את העין ומסיטות (מסיתות) מהעניין. מה גם שאין לתפוס אדם בצערו.....

חוץ מזה תפקיד אנשי הימין הוא לתקוף את אנשי השמאל ולהיפך. כמו שלא קראנו מעולם ביקורת שמאלנית על התבטאויות ''אנשי רוח'' שמאלנים כנגד מעשי הימין, אריק ה''אוירון'', ''יודו נאצים'', ''חטפו לנו את המדינה'', ''פלופלורים'' ועוד שאר שטויות, כך אני משער שאין אנשי הימין מתנדבים לגנות התבטאויות מן הימין, ככל שיהיו חריגות ובלתי מייצגות.

מה עוד שהתבטאויות אנשי השמאל היו התבטאויות ציבוריות וכוללות/כוללניות, בעוד ההתבטאויות אנשי הימין היו פרטיות בלבד.
_new_ הוספת תגובה



טעות בע''מ
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 21/08/2005 שעה 15:47)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מזלזל בימין, אלא לא מבין את חוסר היכולת לביקורת עצמית משום סוג שהוא. שום כלום. הנה חלק מהודעתו של הכותב ''צדק'' שאיש מאנשי הימין לא ביקר ולא העיר על חוסר הטעם בדברים שהוא מציע:

[...] ''ואם התכוונת לשימוש שנעשה בקשר לגירוש היהודים,
הרי שלדעתי השימוש שנעשה בנושא היה קטן מדי ושולי.
אם היו נשמעים לעצתי הייתי הופך את כל ישובי רצועת עזה
לדמויי מחנות ריכוז, כולל שלטי ''העבודה משחררת'' בגרמנית,
כל התושבים לבושים במדי אסירים ועונדים טלאי צהוב,
תזמורת שתנגן מיצירות ואגנר ליד השער,
ילדים ישבו על המדרכות כמו יתומי הגטו ויבקשו נדבות,
שמות הרחובות יקבלו שמות של רחובות בגטו עם סיומת ''שטרסה''.
הייתי מבקש מכל מתנגדי הטרנספר להסתובב ברחבי הארץ עם מדי אסירים וטלאי צהוב.
ועוד, כיד הידע והדמיון'' [...]

אני לכשעצמי ביקרתי לא פעם את יוזמת ז'נבה (ויעיד על כך בר-ניר) מסיבות טכניות גרידא, ביקרתי את הביטוי 'יהודו-נאצי', ביקרתי כל ביקורת חד צדדית על ישראל שבאה מפי איש שמאל רשמי ו/או בלתי רשמי. ביקורת דומה בימין הישראלי, היינו ביקורת של איש ימין על מעשי מחנהו – ולא משנה אם הדובר דתי או חילוני – כמעט ולא נתקלתי, בוודאי שלא בפורום זה, ואבקש לתקן אותי עם מראי מקומות במידה ואני טועה בנקודה זו.

אתה עושה לעצמך חיים קלים מדיי, פרקש, כיוון שאינני חושב שיש לך סיבה מיוחדת לעסוק באגיטציה (=תועמלנות) ימנית לשמה. אתה הרי מבין שעל הימין להתיישר לפי קו הקונצנזוס, גם במקרה זה.
_new_ הוספת תגובה



אתה אדם נדיר במקומותינו
פרקש (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 21:39)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו בד''כ מתווכחים עם החבר'ה שמנגד, שמעבר לגדר האידיאולוגית שלנו ולא טורחים להתווכח עם אנשי ימין או אנשים שחושבים שהם אנשי ימין. דבר דומה קורה אצל כותבי השמאל כאן, שאחדים מהם אף אמרו זאת בפשטות שזה שהם לא מגיבים לדוברי שמאל אחרים אין זה אומר שהם מסכימים איתם בכל דבר.

בכל מקרה בעניין השימוש במונח ''נאצי'' טענתי שאין זה מן הראוי להשתמש בו, אם כי אפשר להבין את המעטים שנפלו ברישתו של המונח והזיקו למאבקם. זו ביקורת ממשית, נטולת פאתוס.

לגבי קונצנזוס, אינני יודע קונצנזוס מהו, בעניינים השוטפים שעל הפרק. לדעתי סיקרי סוף שבוע בשני העיתונים הגדולים לא משקפים שום קונצנזוס, ודווקא השימוש בטענה זו יכולה להזיק לדמוקרטיה. קונצנזוס נקבע לפי מפקד קולות פורמלי וסדור, על שאלו ברורות העומדות על הפרק. ולמיטב ידיעתי, אין תהליכים כאלה מקובלים בישראל. לכן נותר מקום לכל צד להיאבק על דרכו במסגרת חוקי המשחק הדמוקרטיים כדי להשפיע על כל מי שהוא בר השפעה ללכת בדרכו. זה תהליך תמידי. פעם זה זוכה ופעם האחר.
_new_ הוספת תגובה



מפני שרובנו רואים
אאא (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 21:24)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דמיון ניכר מאד בין מה שנעשה ליהודים בישראל לבין מה שנעשה להם באירופה ובמדינות ערב לאורך השנים.
אתה בצד המבצע או התומך במהלך ולכן לא מעוניין בהשוואה הלא מחמיאה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מתרגז לשווא
אאא (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 21:09)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תצליח להפנים את העובדה כי הסמול הישראלי איננו אלא ימין פלסטיני,הכל יסתדר.
אם תבין שסמולנים וטיבי הם היינו הך,לא תתרגז עוד.
אתה לא כועס על טיבי בשל דעותיו אלא רואה בו אויב.
מה ההבדל בין עמיש לטיבי?
רק בגלל המראה החיצוני? אני מקווה שאתה לא גזען.
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון אתה צודק במשפט הסיכום
אאא (יום שלישי, 23/08/2005 שעה 21:27)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמולנות איננה דעה.מחלת נפש? אינני יודע,אני לא פסיכיאטר.
סמולנות היא אוסף של תסביכי נחיתות אנטומיים ותרבותיים אל מול הגוי האירופי.
אין לסמולנים דעות,ערכים,אידיאולוגיה,מטרות משל עצמם.
מה שחושבת,אומרת,שואפת ועושה אירופה = הדת הסמולנית.
להיות כמו אירופה = תמצית הסמולנות במשפט אחד.
אם מחר תחליט אירופה שליהודים מספיקה רגל אחת,הסמול ינסה להעביר בכנסת את ''חוק קטיעה חובה'' ואם לא ימצא לו הרוב הדרוש (למרות המשת''פים בליכוד) אהרון ברק כבר ידאג לדחוף את זה בתור תקדים מהדלת האחורית ולהפוך את זה לחוק,רטרואקטיבית.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי