פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאבי גולדרייך, 28/11/05 9:09)
במקרה כזה יש כמובן לפצות אותם
עמיש (יום שני, 28/11/2005 שעה 9:25)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין מחילה לדברים כאלה ואין עליהם התיישנות.
בכל מקרה שיש יורש, חובה לתת לו את רכושות או לפצות אותו בצורה הוגנת והולמת.

החשש שלי הוא מפני כל מני ''ארגונים''.

אני שואל את עצמי על מה ולמה כל העיכובים, הרי חברי הכנסת ששים להתנפל על כל פרשה מהסוג הזה ולעשות עליה קילומטראז' גדול. כמו כן, במהלך 50 השנים האחרונות גם בתי המשפט כבר יכולים היו לדון בחלק גדול מן הפרשות הללו אם אכן קרו מקרי גזל מסוג זה.

הסבא שלי למרבה הצער קנה אדמות רק בעפולה אבל לא זכור לי שהיה איזה קושי לממש את הזכויות.
_new_ הוספת תגובה



למזלך הסבא שלך היה איש תמים
אבי גולדרייך (יום שני, 28/11/2005 שעה 10:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהאמין לסוחר שעפולה הולכת להיות עיר גדולה עם אופרה.
כנראה שהיה ברשותכם גם נייר מתאים או ידע מדוייק על הגוש והחלקה.

ואילו יהודים שכבר בשנות השלושים האמינו שגוש דן הולך להיות מטרופולין וקנו שם אדמות נאלצים הם או יורשיהם לעמוד מול מציאות הרבה יותר גרועה מבפולין.

בפולין החוק הקיים העושק את היהודים , מותקף יום יום וקונגרסמנים וסנאטורים אמריקאיים מעורבים חזק ישירות מול הממשלה הפולנית כדי לשנותו ולהחזיר את הרכוש לניצולים או ליורשיהם.

בישראל יש חוק נכסי נפקדים, חוק שיכונים ציבוריים, או חוק האפוטרופסות ששוללים לחלוטין כל מימוש של נכס שעבר שינוי יעוד ונבנו עליו שכונים ציבוריים.

מקרי הגזל האלה רבים, הבעיה היא שוב , ניצולים רבים היו ילדים כשהתחילה השואה, ואינם זוכרים או אינם יודעים
איפה היו למשפחתם נכסים- ברוב המשפחות ילדים הרי לא מכותבים בנוגע לנכסי המשפחה.
מדובר גם בנכסים בחו''ל וגם בנכסים בארץ.
נפגשתי עם רבים שהיום הם קשישים שיודעים בודאות שאבא או הדוד קנו נכס בבני ברק והיום אין סיכוי למצוא אותו.
כי הידע שלהם מסתכם בידע של ילד ששמע מאבא שמגיע מזל טוב כי קנינו פרדס בארץ ישראל או משהו כגון זה.

בניגוד לכך אלה המעטים (סבא שלך או יורשיו) שהגיעו לכאן לפני המלחמה כאנשים בוגרים, ובידיהם נסכי טאבו או מסמכי בנקים קבלו את הונם חזרה ללא כל בעיה.

על גוף כמו מדינת ישראל לייסד מערכת שחוקרת כל טענה כזו של ניצולי שואה ומגלה מהם גלגולי הקניה של המקרקעין.
חברת הכשרת היישוב או קק''ל נהגו למכור ליהודים אסיגנציות
שטרי מכר מקרקעין וחקירה נמרצת עשויה לגלות רבים מהנכסים במרתפי בל''ל או הכשרת היישוב או בארכיוני קק''ל למשל.
_new_ הוספת תגובה



תלוי בסבא
עמיש (יום שני, 28/11/2005 שעה 10:44)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה לי אחד יותר תמים שהפקיד כספים בידי אנשי הסוכנות וכשהגיע לארץ אמרו לו שילך להזדיין.

האם כל צווי ההפקעה הללו תקפים לכל תושבי ישראל?
_new_ הוספת תגובה



אין צוי הפקעה יש חוקים
אבי גולדרייך (יום שני, 28/11/2005 שעה 11:10)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוקי ההפקעה מעיקרם מאד דרקוניים.
החל בחוק נכסי נפקדים שמכוון לערבים שגורשו ב48 אך כנראה ''מיטיב'' גם עם הרבה יורשים של ניצולי שואה שנחשבים אף הם לנפקדים כי לא היו בישראל בתאריך הקובע.

יש חוקים נוספים כמו חוק הדרכים ומסילות הברזל, חוק רשות הפתוח , חוקי התכנון והבניה, חוק שכונים ציבוריים שהוא כנראה השודד הגדול של נכסי הניצולים (הוקמו שכונים על אדמות בשולי הערים הגדולות והאדמות האלה ברובם היו שייכים ליהודי פולין שהושמדו בשואה)

וישנם הרבה הרבה שודדים שיפויי הכח של הרוכשים הגיעו לידיהם והם עשו בנכסים כשלהם.

בין השנים 1936-39 הבינו יהודים רבים בפולין כי טוב לא יצא מהיטלר לכן קנו נכסים בישראל .
הנכסים נקנו אצל סוכנים , חברות נדל''ן - ומפני שרוב הנכסים היו בהסדר הקונים נתנו לסוכנים ייפוי כח לבצע רישום בספרי האחוזה כשייגמרו תהליכי ההסדר,
(תהליך ההסדר אורך 5-10 שנים)
בהמשך גילו רבים מהסוכנים כי אין סיכוי שהקונים יגיעו לקבל את נכסיהם ורשמו את הנכסים על שמם.

כמו בכל עניין לא כל הסוכנים כאלה וישנם כאלה שרשמו את הנכסים על שמם של הקונים אפילו שידעו שהם כבר בעולם הבא.- ואז באו חברות השיכון הציבוריות (שכון עובדים, רסקו וכד') ושדדו את המקרקעין האלה.

ניתן בהחלט לאמר שהשואה היתה גם חורבן רוחני , גם אבדן
פיסי אבל גם נזק כלכלי בל ישוער לעם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



למזלך הסבא שלך היה איש תמים
סתם אחד (יום שני, 28/11/2005 שעה 10:58)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איפה כל הרכוש הפלסטיני הגזול???
_new_ הוספת תגובה



או יופי ציפינו לשאלה הזו.
אבי גולדרייך (יום שני, 28/11/2005 שעה 11:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רכוש פלסטיני?
יותר נכון רכוש יהודי של יהודים שגורשו מארצם ושהוחזר לבעליו.
כל שטח ארץ ישראל שייך היסטורית ליהודים ולעם ישראל
-----------------------------------------------------

ושנית- היהודים בניגוד לפלסטינים לא היו צד לוחם במלחמה נגד אף אומה אירופית הם היו קורבן.

כ-‏15 מיליון גרמנים גורשו מפולין מהמחוזות שלזיה ופרוסיה המזרחים ומצ'כיה בוהמיה מורביה הסודטים לטביה ליטא ועוד.

הם השאירו אחריהם מפעלים , חוות ערים שלמות, נכסי עתק.
כולם הגיעו לגרמניה של אחר המלממה ושוקמו ואינם תובעים היום את הנכסים האלה.
_new_ הוספת תגובה



או יופי ציפינו לשאלה הזו.
סתם אחד (יום שני, 28/11/2005 שעה 11:24)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פלסטין היא אדמה ערבית.
אלוהים גרש את היהודים מארצו בשל חטאיהם.
אם היה ליהודים כבוד עצמי, הם היו נוהגים כגרמנים בפולין.
_new_ הוספת תגובה



שטויות.
אבי גולדרייך (יום שני, 28/11/2005 שעה 11:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היהודים היו נוהגים כמו הגרמנים בפולין לא היו נשארים פלסטינאים כבר בשנת 1948.
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
סתם אחד (יום שני, 28/11/2005 שעה 13:13)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם היהודים היו נוהגים כמו הגרמנים הם היו מחזירים את האדמות ומשלמים פיצויים.
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
פרקש (יום שני, 28/11/2005 שעה 13:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אתה חושב שלפלסטינים מותר לרצוח וגם לרשת את רכוש הנרצחים?
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
סתם אחד (יום שני, 28/11/2005 שעה 14:04)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אתה חושב שליהודים מותר לרצוח וגם לרשת את רכוש הנרצחים?
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
פרקש (יום שני, 28/11/2005 שעה 14:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי היהודים לא רצחו ולא חמסו רכוש של אף אחד אחר.
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
סתם אחד (יום שני, 28/11/2005 שעה 14:17)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היהודים לא מפסיקים לרצוח ולחמוס את הפלסטינאים.
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
פרקש (יום שני, 28/11/2005 שעה 19:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כה חשבתי שהערבים רוצחים וחומסים כמשימה לאומית שלהם. תראה לי היכן יהודים עושים זאת תוך ביסוס טענותיך כדת וכדין.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא קצת תמים, פרקש?
דוד סיון (יום שני, 28/11/2005 שעה 20:23)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוד הזיתים ביש''ע (http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e...).
_new_ הוספת תגובה



שוד הדם היהודי בארץ ישראל
צדק (יום שני, 28/11/2005 שעה 20:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל סיפורי הזיתים הם עלילות דם שמאלניות-ערביות.

את השקרים שלכם אנחנו לא אוכלים.
_new_ הוספת תגובה



עלילת הדם של ''צדק''
סתם אחד (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 7:14)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצרן עלילות הדם בן תרבות השקר מיילל. אז מה?
את השקרים שלכם, צדק, אנחנו לא אוכלים.

ממילא אתם אוכלים אותם בעצמכם...... !!
_new_ הוספת תגובה



אתה לא קצת תמים, פרקש?
פרקש (יום שני, 28/11/2005 שעה 21:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה להיתמם. אנחנו תמימים גם בלי להיתמם. וגם אם יש אצלנו פורעי חוק, הם בודדים.

תשובתי ל'דבר האחר' הזה באה בקנטרנות, כשם שהוא נוהג.

אני כבר אמרתי ואחזור ואומר, שאם מדברים על ''הרצחת וגם ירשת'' אז הכוונה היא למעשי הפלסטינים ולא למעשי היהודים. הפלסטינים רוצחים יהודים באשר הם יהודים בכוונה לבטל את קיומם כאן. ישראלים לא רוצחים ערבים בכלל, להוציא בודדים שנפשם התעררה מחמת המצב הקשה שעמדנו בו. לכן זו לא תופעה המייצגת יהודים, אלא להיפך, המצביעה על כך שהחברה היהודית בישראל היא חברה בריאה וחזקה, בכל מצב לחץ ובכל הנהגה ציונית.

ישראלים מעולם לא העלו את הרעיון לקטול בערבים כדי לרשת את הארץ, ומכאן שהבודאי לא מבצעים זאת. להיפך כשאנחנו מסתכלים על התנהגות הפלסטינים - יש רוב גדול להכרה שישראל היא נטע זר שיש לבטלו בכל דרך אפשרית, מדינית, טרור, צבאית או שילוב בין כולן. בעוד היהודים בעד ''ויחלוקו'' הפלסטינים נגד. רק מעטים מתפשרים על זה, ומעטים מתוכם גם מתכוונים לזה ברצינות.
_new_ הוספת תגובה



הסתירה של פרקש
דוד סיון (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 7:29)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרקש: ''ישראלים לא רוצחים ערבים בכלל, להוציא בודדים שנפשם התעררה מחמת המצב הקשה שעמדנו בו''. הסתירה הזאת שכוללת גם ''לא רוצחים בכלל'' וגם ''להוציא'' נובעת מנסיון לא כנה לעוות אינפורמציה. הרי אנחנו יודעים על מעשי רצח של ערבים. שלא לדבר על מעשי הפחדה......

הפורום שלנו מלא תגובות שמשמעותן היא רצון והמלצות לרצוח ערבים ושהם נטע זר כאן. לא זאת אף זאת זו, תמונה שעולה גם בסקרים שנערכים בציבור, עליהם שומעים מידי פעם.

אפילו יש תגובות שלך עוסקות בכך במתינות. נכון שבדרך כלל אתה מציג עמדה ''המצביעה.....''
_new_ הוספת תגובה



ההסתרה של סיון
פרקש (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 23:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה קופץ? אין שום סתירה. צורת הביטוי הזאת היא לגיטימית ונהוגה כדי לשלול כל ספק בכוונות המכוון ולהעמידו על טעותו. יש חוק ונוהג שהוא ה'בכלל', ויש החורגים ממנו שהם ה'להוציא' מהכלל. מה קשה כל כך להבין? הישראלים לא רוצחים בכלל=כנורמה. אלא שיש היוצאים מהכלל שחורגים ועוברים על האיסור. מטרת הביטוי הזו מקובלת כדי להדגיש את הניגוד החריף בין השניים.

לעיתים נדמה שאתה משחק עם עצמך, זורק ביצה ומרקד סביבה , כאילו היא ביצתו של האחר. אבל לענות לעניין אינך יכול, ולכן אתה מוצא כבר את מפלטך בתגובה מוזרה, חסרת ממשוּת ורלוונטיות לדברי , כמו אמירתך: '' הפורום שלנו מלא תגובות שמשמעותן היא רצון והמלצות לרצוח ערבים ושהם נטע זר כאן'', '' תמונה שעולה גם בסקרים שנערכים בציבור, עליהם שומעים מידי פעם'' וכיוצא בביטויים אלה. מה טענות אלה לענייננו?

מה בין זה לבין העובדה שערבים רוצחים ביהודים מתוך אינדוקטרינציה רישמית של ההנהגה המדינית והמערכות הדתית והחינוכית שלהם, בעוד יהודים שרוצחים ערבים עושים זאת בניגוד גמור לכל הערכים עליהם חונכו, גדלו וטופחו רישמית?

אתה נופל שדוד לפרשנותך השגויה והמגמתית ומתמכר לה.

ישנן דוגמאות אין ספור של דיכוטומיה המעצימה את ההנגדה של הביטוי, כמו:
''כי פרסומא ניסא אין לו שיעור, והכל בכלל התקנה, אלא שלא חייבו, על כן אם מוסיפים כאן להדליק בבית הכנסת ברוב'' ..... http://66.249.93.104/search?q=cache:oZGfXS2IpUQJ:www...
_new_ הוספת תגובה



האגרונום משה רפואה מהישוב מוצא
צדק (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 16:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדברי האגרונום אופן כריתת גזעי הזיתים מעיד כי הפעולה נעשתה באופן מבוקר, כנהוג מדי כמה שנים. רפואה אומר שכריתה שכזו נעשית על מנת לחזק את העצים אחת למספר שנים, וניתן להניח כי הפעולה נעשתה דווקא השנה בשל יבול הזיתים המצומצם השנה. בשנה שכזו מנצלים בעלי עצי הזית את התקופה לדילול העצים.

אופן הכריתה, כך עולה מהתמונות שצולמו ופורסמו בתקשורת, מוכיח כי מי שכרת את העצים עשה זאת בגובה המתבקש כדי שלא לפגוע בעצים. אין עץ שנעקר במלואו, אלא אך ורק בוצעה כריתה בחלקיו העליונים, מעשה התואם את מגמות הדילול התקופתי, מבאר רפואה.

עוד אומר רפואה כי בתקופה זו נוהגים הערבים, בעלי העצים לישון במהלך הלילה בשדה על מנת לנצל את כל שעות האור למסיק. כיוון שכך תמוה לשמוע שלא היה איש בשדות בשעת עקירת העצים על ידי ה''מתנחלים'', כביכול. האישום נגד העוקרים מתייחס לשטח גדול של עשרות דונמים בה בשעה שקיימת רק עדות אחת לגבי המעשים, למרות שכאמור, אמורים היו כפריים רבים להיות נוכחים במקום במהלך הלילה כולו.

יו''ר מועצת יש''ע, בנצי ליברמן, דורש מהשר לביטחון פנים, גדעון עזרא, למצות את החקירה בעניין מטע הזיתים בכפר סאלם באופן יסודי ומהיר על מנת להגיע לזהותם האמיתי של הפורעים.

נקווה שמעלילי עלילות הדם הסידרתיים יצטרפו לקריאתו,
וידרשו עונש חמור על המבצעים והמעלילים שיתפסו...
_new_ הוספת תגובה



את אותם סיפורי מעשיות שמענו מהמתנחלים
עמיש (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 18:31)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם לפני שנה וגם לפני שנתיים בעת שלא היתה כל ירידה ביבול.
יתר על כן, כאן בפורום זה עצמו נכתבו מאמרים מלומדים המצדיקים את מעשי השוד והגזל הללו בק''ן טעמים.

בקיצור, שמענו עליכם.
_new_ הוספת תגובה



את אותם סיפורי מעשיות שמענו מהמתנחלים
סתם אחד (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 18:46)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגרונום מכובד מוכיח לך שהגיזום נעשה לטובתם של הפלסטינאים.ואתה בשלך.
עד להיכן יגיע העיורון?..?
_new_ הוספת תגובה



זה פרנויה אצל מר עמיש אפילו כינה נחמה
אבי גולדרייך (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 19:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמצא אתמול אצל בתו על הראש היא התנכלות של המתנחלים.

הזבל שלא אספו מביתו מזימה של מנהיגי מועצת ישע.

החרא שדרך עליו אתמול זה מוקש שהניח נער מהגבעות
_new_ הוספת תגובה



LOL :)
מיכאל שרון (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 20:00)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זה פרנויה אצל מר גולדרייך
סתם אחד (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 20:37)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצל גולדרייך כל מה שאומרים על פשעי המתנחלים זה התנכלות.
אצל גולדרייך מתקבלים רק התשבוחות על המתנחלים.
אבל זה לא בטוח אם זה בגלל הכינה או החידק האלים שמתנכל לגולדרייך.
_new_ הוספת תגובה



והנה התחילה המישמיש - יאדה
אבי גולדרייך (יום רביעי, 30/11/2005 שעה 4:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הנה עוד אחד
מהנדס אזרחי (יום רביעי, 30/11/2005 שעה 7:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם רצחת וירשת אז תשלם לפלסטינים

ותחזור לאותו מקום שממנו באת

וזה תופס גם לסתום אחד
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
סתם אחד (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 13:37)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על הקדושים
גולדשטיין,זאדה ושו''ת

שמעת?
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
צדק (יום שלישי, 29/11/2005 שעה 13:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מרדכי אנילביץ' ומורדים אחרים בגיטאות

שמעת?
_new_ הוספת תגובה



הרצחת וגם ירשת?
פרקש (יום רביעי, 30/11/2005 שעה 8:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתי משהו. והם לא היו ושות', וזה כל ההבדל.
_new_ הוספת תגובה



אבל מה לעשות שליהודים אין כבוד עצמי
פרקש (יום שני, 28/11/2005 שעה 13:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והם שונאים את מי שהורג בהם וגם שודד את רכושם.
הפלסטינים כמו הגרמנים. התחילו במלחמה וצריכים לשלם עליה.
_new_ הוספת תגובה



או בא נאמר לו בשפה שהוא מבין
אבי גולדרייך (יום שני, 28/11/2005 שעה 13:50)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים הכעיסו וחטאו לאלוהים לכן הוא גרש אותם.
_new_ הוספת תגובה



בינתיים הם חטאו לאללה.... למזלם
פרקש (יום שני, 28/11/2005 שעה 14:02)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם עוד לא הסתכסבו עם אלוהים. הוא לא היה מניח להם לשטות בו.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי