|
זה שכתבת על זה עוד לא עושה זאת לנכון... | |||
|
|||
לרמי טומן הפחים.... הרשה לי גם לפקפק גם בזה... שכן מה הקריטריון ל''גזירה שווה'' שגזרת בין קיום הבורא למלאכיו? | |||
_new_ |
זה שכתבת על זה עוד לא עושה זאת לנכון... | |||
|
|||
בס''ד. הצד השווה ביניהם שאת שניהם אינו מבין ולכן אינם קיימים. | |||
_new_ |
נהפוך הוא - האל והמלאכים הם | |||
|
|||
סיפורי מעשיות פשטניים לחלוטין, כמוהם כאל תור, כהידרה או כדרקון יורק האיש | |||
_new_ |
את שניהם ברא האדם | |||
|
|||
וקיום האל יהוה, האל שיווה, האל זאוס, המלאך גבריאל, או הגורגונה, עומדים אצלי על אות מדרגה - יצירות ספרותיות | |||
_new_ |
אם אתה מאמין בבורא הכל יכול | |||
|
|||
חזקה עליו שהוא יכול לברוא גם מלאכים ( אם כי אינו יכול למנוע את שואת יהודי אירופה או שהוא סתם מנוול) ואם אינך מאמין בבורא, כמו החוטא הכותב דברי כפירה אלה, חזקה עליך שאינך מאמין ביצורים מכונפים הנמצאים אי שם ברקיע ומשרתים אותו. צא ולמד - קיומים וודאי באותה מידה | |||
_new_ |
איך אתה יודע ? | |||
|
|||
מניין השגותיך אשר השגת? ואשר אתה כותב לנו מניין לך שיש מלאכים או אין מלאכים? ראית אחד כזה או שמא יצא לך לדבר איתם? שאלת פעם את עצמך מהי מהותה של שואת יהודי ארופה? האם היא בגללו או אולי האשם בנו? כלום נימצא אתה בעליונים ואנו בתחתונים...שלך? כלום לא למדת על יציאת מצרים? על פי מה אתה מבסס שיציאת מצרים לא התקיימה? ספר לנו כיצד אתה משיג את המציאות לנו יש הבנה מחכמי-ישראל כלום אתה חכם כמוהם? ויבא לציון גואל | |||
_new_ |
לגבי השואה - אדרבא תענה אתה | |||
|
|||
האפשרויות שאתה מביא לגבי השואה הן טפשיות ומחרידות או שהשואה היא בגלל האל, או שבגללנו? אולי אתה חושב כמו חבר הכנסת הרב ניסים דהאן שהשואה היא עונש ליהודים על שדיברו בזמן התפילה? איזו מין השקפה פרימיטיבית זו? השואה קרתה בגלל הנאצים ימ''ש ועוזריהם, ואין האשמה לא באל (מי שאינו קיים לא יכול להיות אשם) ובוודאי חלילה לא בקרבנות , שרוב רובם היו יהודים יראי שמים ושומרי מצוות. אם היית חי באוסטריה והיית טוען שהשואה היא באשמת היהודים, היית נדון לשלוש שנות מאסר, כאן תוכל להסתפק בגינויים הקלים שלי... | |||
_new_ |
לגבי השואה - אדרבא תענה אתה | |||
|
|||
העונש הוא בגלל טיפשים המעוותים את הנאמר, כדי להצדיק את דעת הכופר, הבור ועם הארץ. | |||
_new_ |
מי הטפשים שבגללם הגיעה השואה? | |||
|
|||
יכול להיות שהשואה נתנה כעונש למפרע, על חטאי העתיד? כמו אותו גבר אלים שסטר לאשתו בבוקר , וכששאלה על מה, ענה כי במשך היום כבר יגיעו הסיבות? | |||
_new_ |
לא ענית לשאלות. למה? | |||
|
|||
כלום אתה יודע מהי המציאות שאתה מאמין שקיימת מסביבך? אם היית קצת לומד על המציאות (בעיני התורה) אני מבטיח לך שהיית נפעם מהתגלית! אבל למה לקלקל לך את החויה בעז''ה בגילגול הבא או עוד מספר גילגולים תגיע לדרגת הבנה יותר עמוקה (אסור לי לדחוק בך ולכן אגביל עצמי...) יציאת מצרים כיצד אתה מתכחש לה? היש לך להאיר לי בבקשה? אני חושב שאם ידוע לך משהו שלנו לא ידוע כלל ועיקר עליך ללמד אותנו ויבא לציון גואל | |||
_new_ |
מהנדס נכבד | |||
|
|||
אינני מתכחש ליציאתו של עם ישראל ממצרים, אך מאידך אין לכך גם כל הוכחות. אני בהחלט מתכחש לקיומו של האל, במודל היהודי שלו (ובכל מודל אחר של כל דת אחרת) | |||
_new_ |
רמי נוי הנכבד | |||
|
|||
יש הבדל בין מתכחש למכחיש. כדי שלא תסתבך בכפתורים מיותרים הרי מוגשת לך תמצית ההבדל [לפי מילון ספיר]: מִתְכַּחֵֵשׁ [פ'; מִתכַּחֵֶשֶת; הִתכַּחֵש, יִתכַּחֵש, להִתכַּחֵש] <כחש> 1. [עח] (ל-) מִתנַכּר, כּופֵר בַּקֶשר לעַמו או לתַרבּוּתו וכד'; 2. [עח] מַכחיש (אַשמה); 3. [תנ] מחניף, מתרַפֵּס; 4. [יב] נַעשֶׂה כָּחוּש ורָזֶה, מידַלדֵל מַכְחִישׁ (לא: מַכּ-) [פ'; מַכחישה; הִכחיש, יַכחיש, להַכחיש] <כחש> 1. [עח] כּופֵר בטַענה; 2. [עח] אינו מודֶה (באשמה וכד'); 3. [תמ] סותר את דבריו של פלוני; 4. [תמ] נעשׂה רָזֶה, מידלדל; 5. [תמ] עושׂה לרָזֶה, מדַלדֵל יש ''טעם לוואי לא טוב [ראה פירוש 1 למתכחש] שמקורו בצירוף האקטיבי פאסיבי של בנין התפעל ובין השרש כחש שמשמעו בין היתר שקר [סובב בכחש - כדוגמה]. בטוחתני שאינך ''רוצה'' להיות שם. ואם הויכוח הנואל שלמעלה הביא ללימוד כלשהו, ולו יהיה זה בשפה העברית, דייני. | |||
_new_ |
רמי נוי הנכבד | |||
|
|||
בס''ד. נואל זה מאותו שורש של אויל, לא? | |||
_new_ |
רמי נוי הנכבד | |||
|
|||
המילון שלי אומר שכן נוֹאָל2 [יב] [ת'; נואֶלֶת וגם נואלה, נואֲלים, נואֲלות] <יאל (אול)> 1. [יב] שוטֶה, אֱוויל; 2. [תמ] טיפּשי, אֱווילי | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |