|
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
דווקא לפני שבעה חודשים ידעת: תגובה 69934 (פיסקה לפני האחרונה). עכשיו כבר איש לא ידע. מן אבולוציה הפוכה שכזו. | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
יובל, אתה לא מבחין שזו בדיוק אותה תשובה שנתתי לכה בפתיל הזה ? גם אז התשובה היתה בשביל להתאים אותה להשקפות שלכה... | |||
_new_ |
בודאי וודאי שקיימת שאלה גדולה | |||
|
|||
אני ממליץ לך לא לתת לי תשובות שיתאימו להשקפות שלי, שליי או שלכי. כדאי לך לכתוב את דעתך. | |||
_new_ |
יובל, אתה טוחן מיים. | |||
|
|||
אני מבין שאתה רוצה תשובה אחרת. תנסה לחפש במקום אחר... | |||
_new_ |
יובל, אתה טוחן מיים. | |||
|
|||
ממש דו-שיח של חרשים. | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
העליתי למעלה רעיונות מהפכניים, אשר יש בהם אתגר ליסודות היהדות. כאדם מאמין, מה דעתכה על זה ? | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
''רעיונות מהפכניים''??????? ''אתגר ליסודות היהדות''????????????? אלה דברי כפירה קטנים ועלובים שאין להתיחס אליהם כלל. | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
הינה, תגובה לעניין !!! חוסר התייחסות הינו הדיון שאינו ''של חרשים'', לפי התגובה הראשונה שלכה... רק לתקן אותכה, מי שכופר ביהדות הינו דוקא אתה. אתה מאמין ש ''אלוהים'' הגדול, אשר ברא את כל היקום, היה צריך לרמות את פרעה, כדי להוציא את בני ישראל ממצרים... עד כמה עלוב ''האלוהים הגדול'' שלכה... | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
איזה כיף! בעוד מס' שבועות תצא לחופשת הקיץ וסוף סוף תוכל לשחק ג'ולות עם החברים שלכה. | |||
_new_ |
יהודה, אולי לפחות אתה תגיב לעניין ? | |||
|
|||
יהודה, לזה אתה בודאי קורא ''דו-שיח של חרשים'' עד כמה אתה יכול להיות אטום... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
''התלמיד כיום שונא את לימודי התנ''ך כי זה מתקשר אצלו למשהו של הדתיים ולא של החילוניים'' | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
הנת''ך הינו אכן יצירה נפלאה. יש בו הרבה היסטוריה, הרבה חוכמה, הרבה רוח, הרבה... הקישור שהבאתה, מכיל הרבה אספקטים בעניין, ודי ארוך. לא קראתי את כולו בעיון. לדעתי, מה שמרחיק את התלמידים מהתנ''ך, הם לא כל הדתיים, אלא סוג מסויים של דתיים, אשר מוכן לההרג, ולא להסכים כי לא כל מה שכתוב בתנ''ך, הינו קדוש/נכון/אמת/היה/לא ניתן לערעור/מקורי/... | |||
_new_ |
רד אלינו אוירון... | |||
|
|||
הי חזי... חזי... תרד לעם הי חזי זי זי יי | |||
_new_ |
עד כמה בני אדם יכולים להיות אטומים ? | |||
|
|||
אני מצביע על אבסורדים מדהימים, אשר אנשים נבונים מתעלמים מהם. ייתכן שאתה צודק. אני מביט מאוירון ורואה מה שאחרים לא רואים מהקרקע ? | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
מה שמרחיק את הנוער מהתנך הם : מאה שנות ציונות ללא ציון חמישים שנות חינוך אנטישמי במדינת ישראל . תקון שני הפגמים הנל מצריך זמן אי אפשר בזבנג לתקן מאה שנות עבודה אינטנזיבית . | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
נדמה לי כי הדאגנוזה שלכה אינה נכונה. זכיתי לשמוע שיעורי תנ''ך מהרב ישראל לאו. הפתיחות שלו לביקורת, הינה דבר יוצא דופן בעולם הדתי. בעשורים האחרונים, נוצרה בישראל התקטבות בנושא דת. הויכוח אינו על עניין הציונות. הויכוח הינו אם כל מילה וכל אות שכתובים בתנ''ך הינם נכונים וקדושים. גרסאות של חלק מספרי התנ''ך, שנמצאו בעשורים האחרונים, מוכיחות כי לא כל מילה הכתובה בתנ''ך הינה קדושה. לדעתי, זו שורש הבעיה בנושא לימוד התנ''ך. אם אתה לא יכול לערער על אבסורדים הנמצאים בתנ''ך, אתה הופך להיות אדם אטום... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
לא ידוע לי על גרסאות חדשות של התורה והתנך . בזמנו יצא כרך ישעיהו בעריכת גושן-גוטשטין אשר כלל נוסחאות שונות . הנוסחאות השונות היו למעשה תרגומים של תרגומים של תרגומים . לא התרשמתי מהאמינות שלהם . התרשמתי שגם גושן-גוטשטיין לא התרשם כל כך מהם . לדידי מחקרים פילולוגיים והסטוריים מבוססים במדה רבה מאוד על סברות כרס ודעות קדומות . אני לא הייתי קורא לפרסומים האלה ''מדע'' או ''מחקר'' . | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
דיברתי על קטעים מתוך ספרים בתנ''ך, אשר מביאים גרסאות שונות מהתנ''ך המסורתי. לפחות דבר אחד אפשר ללמוד מעובדה זו, שהתנ''ך המסורתי אינו ניתן ע''י אלוהים, אלא נכתב ע''י בני אדם. בהיותו כזה, יש מקום לערער על נכונות מילים/פסוקים/פרקים/ ולא חייבים לקבל כל דבר הכתוב שם כניתן ע''י אלוהים. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
א-נו נראה אותך,חזי, מביא רק דוגמא אחת שיכולה ללמד אותנו שהתורה נכתבה ע'י בני אדם. יאללה,נראה אותך גבר. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
כבר כתבתי למעלה, מציאת נוסחאות אחרות של חלק מספרי התנ''ך, מוכיחה כי היו כמה נוסחאות (לפחות לחלק מהספרים) והעורכים של ספרי התנ''ך בחרו בנסחים שנראו להם. יש פרקים אשר מהווים שילוב של שני מקורות, אשר נערכו בצורה שלומיאלית. במשך מאות בשנים, טרחו מיטב הפרשנים של התנ''ך, למצוא ''הסברים'' ותירוצים לשיבושי עריכה ולטעויות. חלקם מגוחכים, אבל לא היה הסבר טוב יותר... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
אני יודע שזה לא יעזור ובכל זאת אנסה שנית (אני כנראה מזוכיסט), חזי,כפרה שלי,תן לי בבקשה הוכחה אחת ולא גיבוב של דיבורים חסרי כל הגיון. | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
כבר הייתי בסרט הזה... אתה לא רוצה להשתכנע. שום דבר לא יעזור... | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
נסה אותי חזי כפרה, רק פעם אחת, מי יודע אולי דבריך יהיו כל כך משכנעים שתחזיר בשאלה את כל הדוסים? | |||
_new_ |
איך מחזירים לתלמידים את האהבה לתנ''ך? | |||
|
|||
אולי פשוט לא הבנת מה שקראת . | |||
_new_ |
אי אפשר להכריח וגם אסור אלא לחנך. | |||
|
|||
הציונות שמה לה לנכון להוציא את פנימיות התורה מבני-ישראל והיום הקיטוב די ברור. היום, כל מי שרוצה (יהודי בן ליהודים) ללמוד תורה במדינת הציונים, חבריו ומכריו יתחילו ללעוג ולומר לו: ''מה השתגעת?'' ''אל תהיה משוגע כמו המשוגעים האלו...'' ''מה התחרפנת?'' ''תהיה מודרני ולא פרימיטיבי...'' והרי לך לחץ חברתי והפלתם בפח פשוטו כמשמעותו. אז מה עדיף שהשכינה תשרה בבית או השכנים ממול? | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |