פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדינה ביכל-שונרא, 29/08/02 23:34)
שונאי יהדותם
נסים ישעיהו (יום שישי, 30/08/2002 שעה 12:03)
בתשובה לדינה ביכל-שונרא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רדו מזה! אין טעם לנסות להדביק לנו גזענות נאצית המצויה בדמיונכם הפרוע. בחרתם לאמץ לכם ערכי מוסר שהמצאתם או המציאו אחרים עבורכם וכל מי שאינו מיישר קו אתכם הוא פאנאט/גזען/מיושן/בור/ ותוסיפו עוד מה שתרצו; זה לא יעזור.

השקר כל כך שקוף, עד שמאבדים את הלשון ולא מגיבים או מגיבים תגובה מבולבלת. האם יש טעם להתמודד עם ערמת השקרים שאתם שופכים על כל מי שמתעקש להזדהות כיהודי ולא להניף את דגל ההומניזם?

בדימיונכם הפרוע אנחנו הולכים ''להכריח'' נשים בוגרות לחיות עם יהודי שאינן אוהבות. בדמיונכם הפשיסטי אנחנו מהווים סכנה קיומית עבורכם; אם וכאשר ננהיג את המדינה תצטרכו לברוח מהארץ - מי שעוד לא עשה את זה מפחד ערפאת ומחבליו - (כדאי מאד לעשות זאת עוד קודם; יהיו סקרים שיתריעו...) מפחד הגרדומים.

וכבר כתבתי יותר מפעם ופעמיים כי עם כל אהבתי אליכם כיהודים, דעותיכם וחששותיכם מעניינות אותי כשלג שלא ירד כאן אשתקד. אנחנו מציעים את חוקת התורה כפי שהיא ולא כפי שהיא מוצגת ע''י האנטישמים לסוגיהם השונים, כולל אוטו אנטישמים.

על פי החוקה הזאת, גב' ביכל שונרא ומר אלכסנדר מאן, לא מכריחים את הפרט לעשות שום דבר מלבד מניעת פגיעה בזולת. אני חוזר: לא מכריחים לעשות שום דבר מלבד מניעת פגיעה בזולת. כל כך קשה לכם לעכל את זה? בטח, אם תעכלו את זה - את מי ישאר לכם לשנוא?

החוק במדינה המתאבדת הזאת קובע עונשים על עבירות שונות וזה מיושם על יהודים בלבד, אם בכלל; כולל פיתוי קטינות, פיתוי להמרת דת ועוד ועוד. לעשות משהו נגד מסיונרים - חלילה וחס, זו גזענות יהודית. נגד מוסלמים מפתי קטינות כולל להמרת דת - השתגעת?! אתה רוצה שיאשימו אותך בגזענות?

אז אני לא חושש שיאשימו אותי במה שיתחשק להם; אני דבק באמת הפנימית שלי והיא עובדת לשני הכיוונים: יהודי עם גויה או גוי עם יהודיה זה כואב ובלתי ניתן למניעה, בדרך כפייתית, באותה מדה. חוקית, אסור לקיים קשר כזה עם קטינה - שיטפלו בזה כמו שצריך על פי החוק הקיים.

מישהו כאן תקף את מה שנראה לו העדר יושר אינטלקטואלי מצדי; היכן היושר האינטלקטואלי שלך דינה ושלך אלכסנדר בהסכימכם לתופעה חד כיוונית לחלוטין? הרי ציינתי כי המוסלמים ירצחו מיידית כל מוסלמית שתיצור קשר עם יהודי בעוד הם רואים נצחון בכל כיבוש של יהודיה; אתם יכולים, לפחות, לגנות את התופעה כל עוד אין שוויון... או שזו ציפיה מוגזמת בנסיבות העניין?

והעיקר שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה
נסים
_new_ הוספת תגובה



אדישי יהדותם
אלכסנדר מאן (יום שישי, 30/08/2002 שעה 15:26)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום לך ניסים,

השיח בינינו התבטא עד כה בהבנות שקטות של חילוקי דיעות עליהם אנו מוכנים להתדיין, ולצורך זה איננו יכולים אלא להצמד לטקסטים המוגשים כאן לעיון. הרי ברור לך שאינני מחזיק בדיעותיך, אך אני בהחלט מוכן לשמוע אותן, גם אם אינני מחבבן: זו טיבה של דמוקרטיה וזהו טיבו של פורום זה. דיעותיך כפי שעולות מדברים שונים שכתבת מעוררות בהחלט את ההירהור שהקדשת הרבה זמן ומחשבה לשיטת המשטר והשלטון הרצוייה לשיטתך, אשר אותה אני כמובן דוחה לחלוטין: די ברעיון 'עם אחד ומנהיג אחד' כדי להבין מדוע דבר זה זר לי לחלוטין, גם אם הדבר אינו אמור לכאורה וחלילה לרמוז על אירועים היסטוריים אחרים. גם כפל הלשון שנקטת בעניין ד''ר ברוך גולדשטיין במקום ובזמן אחר נראה לי יותר מבעייתי, והמבין יבין.

אם נחזור לרגע לעניינו הנוכחי הרי שאם תעלעל ותביט על ההערה שרשמתי לך ולמר צביאלי תווכח לדעת כי לא התייחסתי לעניין הקטינות, היות והדבר מבחינתי ברור: פיתוי קטינות, ללא קשר דת לאום או גזע הינו דבר פסול ואסור נקודה, ועל כך אין לי וויכוח עם איש.
הוויכוח היחידי שהתעורר היה הזכות של אישה יהודיה בוגרת, קרי בגיל שקבע המחוקק - לצאת ולהתאהב בבחור ערבי משטחי ארץ ישראל של הקו הירוק לשיטתי, או משטחי יהודה, שומרון וחבל עזה. תשובתי ברורה וחדה: זכותה המלאה של כל אישה יהודיה בוגרת לקיים יחסי אישות עם ערבי, ואף להתחתן עימו אם תחפוץ בכך.
אני משער שמפלגתך מתנגדת למצב זה, וכמו אני משער שגם אתה, ככל הנראה, תאסור במפורש נישואין מסוג זה, או גם נישואים בין יהודים/יהודיות לאלו שאינם מוסלמים, ואינם מעוניינים כלל להתגייר. אינני יודע אם זהו המצב לאשורו - אך במידה וכן הרי שאין בין רעיון זה לדחיית רעיון ההומניזם לשיטתך דבר, אלא אם דבר חמור הרבה יותר.

אגב, עקרונית אני מסכים עם קביעתך לגבי דת האיסלם, אשר לצערי לעיתים מופיעה ומתפקדת כדת נחשלת, פרימיטיבית ושונאת נשים מובהקת, ודרישתך לשוויון הזדמנויות וזכויות במקרה זה הינה נכונה וצודקת, גם אם בוצעה כטריק פולמי; מובן שלאישה מוסלמית בוגרת יש זכות לקיים יחסי אישות מלאים עם יהודי, או עם כל אדם אחר.
מעניין לציין כי סוציולוג מפורסם מגרמניה, אשר אינו חשוד כימני או כראקציונר במדינה זו, דרש מדת האיסלם דבר זהה בנקודה אחרונה זו למה שאתה דורש: שלנשים מוסלמיות בוגרות תהיה האפשרות לצאת ולהתקשר לגברים גרמנים, ללא חשש שיירצחו או יוכו על רקע ''חילול המשפחה'' או שאר רעיונות תועבה אחרים.

אני מסיים תגובה זו באיחולי שנה טובה לך ולמשפחתך.
_new_ הוספת תגובה



אלכסנדר, עדיין ההשוואות אינן ממין העניין
נסים ישעיהו (יום שישי, 30/08/2002 שעה 15:57)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי תנועתנו אינה מתכוונת לאסור בחוק נישואין כאלה או אחרים פשוט מפני שזה נוגד את השקפת התורה, ונטייתי האישית אינה משנה בעניין זה כמו בעניינים אחרים. כבר כתבתי על כך למר גטניו (בנושאי חינוך אמנם) וחשבתי שראית זאת.

לגבי ברוך גולדשטיין, שמע סיפור:
ביום שישי אחד, לפני כך וכך שנים, הדלקתי את הרדיו ברכב עוד לפני התפילה, דבר חריג ביותר, ושמעתי על טבח במערת המכפלה. כמה שעות אחר כך, ביקרתי לקוחות שלי בענייני עבודה וראיתי שהם חוגגים. הם ביקשו לשתף אותי בשמחתם על מה שקרה במערת המכפלה. הייתי המום ושאלתי: הרי אתה הצבעת 'רץ' (דומני שעוד לא הייתה 'מרץ'); אני המום ואתה חוגג??? לא משנה ההמשך, אבל ככה זה כאשר הרגשות הטבעיים שולטים.

אח''כ חיפשתי במקורות ומצאתי כי אין לגנות את המעשה לאחר שכבר נעשה. יצאתי מההלם ולימדתי עליו זכות.

בנוכחות הרב גינזבורג התפתח דיון ביני לבין תלמידים אחרים בשאלת היחס לערבים תושבי הארץ; הובעה דעה שצריכים לכבוש מיד את כל הערים ולכפות את שלטוננו; הבעתי את דעתי כי אין לעשות זאת ויש לפעול בדרכים אחרות המפורטות במצע ולכן לא אחזור עליהן כאן. הרב תמך בדעתי כי על פי התורה כך יש לנהוג.

אלא מה? אתה אלכסנדר כמו רבים וטובים אחרים, משליכים על היהדות את כל הזבל הפונדמנטליסטי המוכר למרות שאין ולא היו מעולם תופעות כאלה ביהדות. חוץ מזה יש יהודים רבים וטובים בין הדתיים והחרדים האומרים וכותבים דברים אשר, במקרה הטוב, הם חצי אמת ובכך, לכאורה, מאששים את חששותיך.

תנועת 'אור ישראל' אינה מדברת בכפל לשון בשום עניין. הנושא של פיתוי בנות כמו הנושא של מיסיונריות כמו נושאים רבים אחרים, הכל יטופל על פי אותם עקרונות תורניים בלי קשר לנטיה רגשית זו או אחרת.

שתהיה לך שבת שלום וכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.
נסים.
_new_ הוספת תגובה



אתה יצאת מההלם - ואני נכנסתי אליו
אריה פרלמן (יום שישי, 30/08/2002 שעה 19:46)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לימדת זכות על מעשהו של ברוך גולדשטיין?

אני פשוט רוצה להבין אותך, כי נדמה לי ששכחתי לרגע לקרוא עברית.
_new_ הוספת תגובה



אריה, שקד, אלכסנדר, הנושא נדון כאן לפני חודש
נסים ישעיהו (יום ראשון, 01/09/2002 שעה 1:49)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני, מה לעשות, לא אוהב ללעוס חומר לעוס.

אז מצורף הקישור לאותו דיון

שבוע טוב ושנה טובה ומתוקה לכולנו
נסים

קישורים:
התחשבות בנסיבות במקרה רצח: תגובה 6944
_new_ הוספת תגובה



שתי תהיות - לחדד את עניין הגינוי
שקד (יום שישי, 30/08/2002 שעה 20:05)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. האם, עפ''י השקפתך, אין לגנות מעשה לאחר שנעשה, זה אומר שאוטומטית יש ללמד עליו זכות?
(ובכוונה איני כותבת עפ''י המקורות, כי אני מניחה שישנם לא מעט המפרשים את אותם מקורות, שדעתם אינה כדעתך)

2. סליחה מראש על השימוש המניפולטיבי, אבל אני חייבת - האם גם על הנאצים היית מלמד זכות לאחר מלחמת העולם השניה?
או, שמא הזכויות הנ''ל שייכות רק לבני דת משה?
_new_ הוספת תגובה



ניסים, שלוש שאלות לי אליך:
אלכסנדר מאן (שבת, 31/08/2002 שעה 3:42)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. היכן כתוב במקורות כי אין לגנות את המעשה לאחר שנעשה? האם אתה בטוח שאין זה פירוש יחודי שלך ושל (אולי) תנועתך?

2. מה זאת אומרת, ש''יצאת מההלם'' והתחלת ללמד זכות על ד''ר גולדשטיין? מה הקשר בין שני מצבים אלו? האם אינך קולט שמשפט זה מכניס הרבה אנשים בפורום זה עצמם להלם? מדוע בחרת דווקא ללמד זכות על אדם זה?

3. אתה כותב בפעם המי-יודע-מה ''הכל יטופל על פי אותם עקרונות תורניים בלי קשר לנטייה רגשית זו או אחרת'' למה אתה מתכוון? אולי תוכל לפרט במקרה ספציפי זה של נישואי תערובת בין בוגרים המעוניינים בכך? מדוע אתה חושב שלתנועתך המונופול על עקרונות התורה, ולא לאנשים יהודים דתיים אחרים, מכל הזרמים והקבוצות?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי