פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מתנחל שקוף / טור אישי
אליצור סגל (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 10:47)


מתנחל שקוף


אליצור סגל



מועצת יש''ע





בימים האחרונים נמצאת מועצת יש''ע כל הזמן בכותרות. אבל רק מעטים גם מקרב המתנחלים מבינים מהו הגוף הזה מי בחר בו ואיך הוא פועל.
לזה מוקדשות שורות אלו.

כאשר הוקם גוש אמונים בשנת תשל''ה במטרה לישב את יהודה ושומרון האזורים הללו היו ריקים. ממילא ההתיישבות נשענה על פעולתם של אנשים שגרו אז במישור החוף. כאשר חל המהפך בשנת תשל''ז ומנחם בגין עלה לשלטון היו בכל יש''ע רק חמשת אלפים יהודים בעיקר בבקעת הירדן ישובים בודדים שמנו יחד כמה מאות נפשות היו בגוש עציון וכן קריית-ארבע שגם היא מנתה כמה מאות נפשות.

מנחם בגין במיוחד לאחר חורבן ימית עשה כל מאמץ לקיים את הבטחתו שיהיו הרבה אלוני מורה. תוך חמש שנים גדלה האוכלוסייה פי עשרה - לחמישים אלף נפש. זה היה הזמן להקים גוף חדש מועצת יש''ע. גוף זה הוקם בתשמ''ב. הוא היה אז גוף שנבחר על ידי התושבים בבחירות כלליות. אולם הוא יצג רק את ישובי גוש אמונים. ישובי הבקעה וצפון ים המלח שהיו ישובים של מפלגת העבודה סרבו להצטרף. גם רבים מישובי גוש עציון וגוש קטיף סרבו להצטרף. וכן רשויות שהיו מזוהות אז מפלגת העבודה כמו מעלה אדומים שהיתה בשלבי תכנון. ובכלל מועצת יש''ע היתה גוף וולונטרי לחלוטין.
יו''ר מועצת יש''ע היה באותן שנים ישראל הראל איש עפרה. במתכונת הזו פעלה המועצה במשך עשר שנים למרות דרישות חוזרות ונשנות לערוך בחירות הללו לא נערכו. אבל צריך לציין שבאותה תקופה המועצה היתה גוף די מיותר. הממשלות של בגין ושמיר רצו הרבה לפני התושבים. למעשה התושבים הם שהגבילו את גידול מספר התושבים כדי לא לפגוע באינטימיות של הישובים.
לשיא הדברים הגיעו בממשלתו האחרונה של שמיר. אריק שרון בתפקידו כשר השיכון הקים במשך שנתים שלושים אלף יחידות דיור ויותר. די הצורך עבור מאה וחמישים אלף יהודים רק לאחרונה נבנו ונמכרו אחרונות יחידות הדיור הללו.

למרות העיכובים מצד התושבים בשנת תשנ''ב קיבל רבין את יש''ע עם מאה ועשרים אלף יהודים ועם שלבים שונים של בניה עבור עוד מאה וחמישים אלף.

עליתו של רבין לשלטון סימנה מהפך. מועצת יש''ע התארגנה מחדש. והפעם בצורה אחרת לגמרי. הדרישות לערוך בחירות נדחו גם הפעם. אבל מעכשיו המועצה הורכבה משתי רמות. הרמה הראשונה, ראשי הרשויות האזוריות והמקומיות ביש''ע. השניה, המליאה, שהיתה אמורה להיות מורכבת מכל נציגי הרשויות המקומיות והאזוריות. למעשה המליאה התכנסה רק פעם אחת התברר שזה גוף מסורבל מדי ואינו יעיל. הגוף שבאמת פעיל הוא האסיפה הכוללת את ראשי הרשויות בלבד. נוסף לכך ראשי הרשויות בחרו מספר נציגי ציבור ואישים אחרים שישבו איתם במועצה. בין אישים אלו היה למשל ר' יואל בין נון ואליקים העצני.
באופן כללי אין רבנים בגוף הזה. הרבנים מאוגדים ב''ועד רבני יש''ע'' ועל כך בהזדמנות אחרת.

החברות במועצה היא וולונטרית בלבד. ובגוף לא נערכות הצבעות אלא מושגות הסכמות בלבד. כל רשות משלמת דמי חבר תמורת הנציגות במועצה. מועצת קרית ארבע פרשה פעמים רבות מהמועצה בגלל מתינותה הרבה לעומת זאת מועצת גבעת זאב פרשה מספר פעמים במחאה על קיצוניותה. מועצת בקעת הירדן סרבה זמן רב להצטרף כדי לא להיות מזוהה עם גוש אמונים. נדמה לי שמועצת מגילות שבצפון ים המלח המורכבת מקיבוצים בלבד מסרבת עד היום להצטרף.

היותה של המועצה מורכבת מראשי הרשויות התלויים בממשלה מנעה ממנה לנהל מאבק אפקטיבי נגד הממשלה.
יצחק רבין הצליח לתמרן את המועצה בכישרון רב ובהצלחה רבה תוך משחק מעולה של מקל וגזר כך שהיא לא פעלה שום פעולה אפקטיבית נגד הסכמי אוסלו. ולא רק זה מי שיקרא את ספרו של משה פייגלין ''במקום שאין אנשים'' המספר על הקמתה של תנועת ''זו ארצנו'' יראה שמועצה זו גם מנעה צמיחת כל התנגדות להסכמים הללו. הם עשו כל מאמץ לחנוק את המחאה הציבורית כדי שלא תקום מנהיגות אחרת לציבור. וכאן המקום להזכיר שגוש אמונים שפרץ את הדרך להתישבות באותה עת כבר מת מזמן. מרבית פעיליו כבר עברו לגור ביש''ע והתשתית של גוש דן כבר לא היתה קימת יותר.

עם זאת, למרות מאבקים קשים הקמתה של ''זו ארצנו'' נטלה ממועצת יש''ע את השליטה ברחוב והיא ניסתה לשלוט בו מחדש על ידי ארגון הפגנות ועצרות ועליות לקרקע משלה.
דבר זה מעורר שאלה חמורה - מתנחל התומך בתהליך אוסלו (ויש כאלו) הטוען שמשלם את מסיו למועצה על מנת שתפנה זבל תסדר גינון ותדאג לביוב. ואינו מסכים שהמועצה שלו תשלם ממסיו דמי חבר למועצת יש''ע האם הוא יכול למנוע ממנה לשלם? האם זה חוקי בכלל שהמועצה תנצל את מסי התושבים שגובה מהם למטרות מוגדרות כדי לממן הפגנות נגד הממשלה?

למזלנו ענין זה עמד למבחן משפט ברמת הגולן דווקא.

שם היו תושבים שעתרו לבג''ץ יחד עם שלום עכשיו כדי לאסור על מועצת קצרין ועל מועצה אזורית גולן להעביר תקציבים לועד ישובי הגולן ולתנועה נגד הנסיגה ברמת הגולן. בטענה שמי שמעונין לממן דברים אלו שישלם בעצמו המועצה גובה מסים רק כדי לטפל איכות החיים של התושבים לא כדי לנהל מדיניות אנטי ממשלתית.

ברוב דעות הבג''ץ קיבל את הטענה שהפגנות אלו הן לצורך התושבים. וכפי שהתבטא סמי בר לב ראש עירית קצרין - ''לא הקמתי את העיר שלי כדי למסור לאסד את המפתחות''. בג''ץ זה פתח את הדלת ובהיקף עוד יותר גדול גם עבור מועצת יש''ע.

עם זאת הבג''ץ קבע גם מגבלות - אסור לממן מפלגות. כלומר המועצה אינה רשאית להעביר סכומי כסף למפלגת הדרך השלישית מפני שהיא קמה להגן על רמת הגולן. גם אינה רשאית לארגן אירועים של מפלגות. למשל לשלם כסף למפד''ל כדי לארגן טיול של בני עקיבא ברמת הגולן.

ועד ישובי הגולן דרש ש''שלום עכשיו'' תפקיד סכום של שש מאות אלף ש''ח לכיסוי נזקים שנגרמו לו לדעתו כתוצאה מהעיכוב בקמפיין המתוכנן. משום שנזקים אלו עלולים להיות בלתי הפכים בדעת הקהל הישראלית. בעקבות הניצחון בבג''ץ חולט הסכום הזה לטובת ועד ישובי הגולן וכן חייבו אותם בהוצאות משפט כבדות. ומאז שלום עכשיו לא חזרו עוד לזירה המשפטית בנושא הזה. מר''ץ ניסתה להעביר חוק שיאסור על הרשויות לממן מאבקים בממשלה חוק זה נדחה ברוב עצום.

עם זאת לדעתי היה מקום לחקור את התנהגותה של המועצה בבחירות שבהן נתניהו עלה לשלטון. משום שכל הימין על מפלגותיו תמך בנתניהו. ולכן תמיכה בו נתפסה כדבר לא מפלגתי. היה מקום לבדיקה משפטית בענין. לא על ידי שלום עכשיו שעלולה לשלם במקרה של דחית העתירה מאות אלפי ש''ח אלא דווקא על ידי פרקליטות המדינה.
בכל אופן החוק הזה בוטל בינתיים, כך שהעניין הפך ללא רלוונטי.

מאז החלה מועצת יש''ע לפעול בצורת אגד ערים - היינו טיפול כולל בבעיות הביוב, המים, פינוי אשפה, תכנון איכלוס וכד' בכל תחומי החיים. בפעולות אלו החלו משרדי הממשלה לראות בה את הגורם היציג. כך שהיום כבר אין זה פשוט עבור ישוב או מועצה כל שהיא לפרוש מהגוף. במעלה אדומים היו מספר ניסיונות לפרוש ממועצת יש''ע שנכשלו בגלל הצורך לתאם פעולה עם רשויות אחרות בנושאים שונים. כלומר היום הגוף הזה הוא אמנם וולונטרי אבל מרכז עוצמה אדירה כלפי הישובים וכלפי מוסדות המדינה וכן כלפי חוץ כיון שהוא אוסף ומרכז תרומות ותקציבים מחו''ל למטרות שונות כמו רכישת רכב ממוגן ירי אמבולנסים ותרומות עבור גנים ציבוריים פארקים וכד'. גם גורמים חצי ממשלתיים התרגלו לפעול מולו כמו למשל אגד ודן קופות חולים ועוד.

הנהגתה של המועצה עמדה במבחן חדש בהסכם המאחזים של אהוד ברק. המועצה הגיעה להסכמה שהיא תפנה בעצמה שלוש עשרה מאחזים ותמורת זאת יוחש הטיפול בנושאי תשתית שונים כמו אישור תוכניות מתאר, תוכניות בנין, וכד'.

ההסכם עורר זעם אדיר. ומעכשיו נקרא שמה של מועצת יש''ע בשם מועצת פשע או מועצת רשע או סתם בכינוי החביב יודנראט. גם ועד רבני יש''ע גינה אותו.

בכל אופן שתים עשרה מאחזים פונו על ידי המועצה ביניהם כמה מאחזים מאוישים שהובטח להם שיוכלו לשוב לאחר אישור מלא של תוכניות המתאר שלהם. לעומת זאת תושבי חוות מעון סרבו להתפנות וסרבו לנהל שום דו שיח עם המועצה או נציגיה או שליחיה ולכן פונו בסופו של דבר בכוח וחזרו שוב ושוב והיום הם ממוקמים במרחק של כשני קילומטרים מהאתר המקורי.

האירועים הללו החלישו מאוד את סמכותה המוסרית של המועצה.

בחוות גלעד היה משהו דומה. אינני מצוי בעניינים אבל כפי הנראה היתה איזו הסכמה שבעל פה בין פואד לבין פקודו הוותיק משה זר. מי שהכשיל את הסיכום ודחף להתנגשות היתה דניאלה וייס ראש מועצת קדומים.
כפי הנראה גם עכשיו היתה איזה הבנה בין משה זר לבין אריק שרון שדניאלה וייס חתרה להכשיל אותה בגלל העיקרון שאין מפנים שום דבר ללא מאבק. בכל אופן ברור שיש כאן שני זרמים אם כי קשה לדעת בדיוק מי תומך במה.

באשר לפינוי המאחזים הנוכחי - הדעה הרווחת כאן היא שהיה איזה סיכום בין אריק שרון לבין ידידו הטוב זאב חבר זמביש יו''ר אמנה - תנועת ההתיישבות של גוש אמונים שזה הדבר היחיד שנשאר ממנו. כפי הנראה הסיכום היה שיפונו כעשרים שלושים מאחזים תמורת האצת הליכי רישוי שונים. כנראה שזאב חבר לא למד את הלקח מהפעם הקודמת ההתנגדות העזה של תנועות המחאה החוץ פרלמנטריות של הימים ותגובתם הקשה של יושבי המאחזים טרפה את הקלפים במועצת הרשע והם נאלצו לצאת למלחמת חורמה נגד העקירה תחת ההכרזה שעל כל מאחז שיפונה יוקמו שנים חדשים במקום ובזמן שנבחר. ראשי מועצת יש''ע נאלצו לנקות את עצמם מחשש משת''פיות ולכן הפכו להיות מובילי המאבק.

זו הנקודה שאנו נמצאים בה כיום כאשר כל הארגונים החוץ פרלמנטריים של הימין בארץ ובחו''ל הוזעקו והועמדו במצב הכן לקראת ההתפתחויות החדשות.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


עם ללא ארץ לארץ ללא עם
הצבי ישראל (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 11:53) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כותב: ''כאשר הוקם גוש אמונים בשנת תשל''ה במטרה לישב את יהודה ושומרון האזורים הללו היו ריקים.''. ריקים מיהודים אתה מתכוון, כן? לא ריקים מאנשים.
_new_ הוספת תגובה



גם וגם. הרבה אזורים ביהודה ושומרון היו ריקים
סוחר נדל"ן (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 12:25)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם מערבים. אפילו כיום ישנם איזורים ריקים מערבים.
_new_ הוספת תגובה



זה לא הגיוני שיש ערבים ביש''ע
ארץ הבצ (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 16:11)
בתשובה לסוחר נדל"ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אפילו ברצועת עזה שבה קיימת צפיפות האוכלוסין
ישראל בר-ניר (יום שישי, 20/06/2003 שעה 19:54)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגדולה ביותר בעולם, יש שטחים ריקים מאדם. כ 40 אחוזי משטחי הרצועה אינם מיושבים. הם בבעלות של אפנדים ערביים שאינם מאפשרים כל עבודות פיתוח שיכלה להקל במידת מה על מצוקת התושבים שממשיכים להיות תקועים במחנות הפליטים. הרשות הפלשתינאית, מסיבות מובנות נימנעת מנקיטת אמצעים כל שהם לשנוי המצב.
סביר להניח שהמצב ביהודה ושומרון איננו שונה.
זה גם היה המצב במרבית שיטחי ארץ ישראל במאה ה 19 כשהתחילה עליית היהודים לארץ. בעלי האדמות הערביים שמחו למכור [במחירים מופקעים] את אדמותיהם ליהודים מאחר והיו משוכנעים שאדמות אלה לא תיצלחנה לשום שימוש.
אחרי מילחמת ששת הימים החלה תנופה של רכישת אדמות מבעליהן הערביים בשטחי יהודה ושומרון. הדברים נעשו בחשאי כי הבעלים הערביים רצו את הכסף אבל חששו מהפירסום. הטלוויזיה הישראלית פירסמה את זה תחת הכותרת ''שוד הקרקעות''. לא היה כל קושי למצוא בין בעלי הקרקעות הערביים שמכרו את אדמותיהם תמורת כסף טוב, כאלה שייתכחשו למעשיהם, כי לפי החוק הירדני שעדיין תקף ביהודה ושומרון, מי שמוכר אדמה ליהודים דינו מוות.
_new_ הוספת תגובה



הם בכלל לא שמחו- ובגלל זה פרצו ''האינתיפאדות''
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:11)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של 1921,1929,1936 ו- 1947. לזה קוראים היסטוריה מדומיינת ומומצאת. ובשביל להתיישב בין הרוצחים של נתיניו שהולכים שולל ומתהפכים בשולי הדרך חדשות לבקרים ולילות- של פנחס וולרשטיין-ראש מועצת משהו- אפשר להמציא גם את התנ''ך מחדש. סוללים קרוב קרוב לקלקיליה עיר מרצחים ידועה מאז ומקדם-את חוצה ישראל ומשאירים אותו ללא שמירה-תוך ריב סמכויות-
ומאשימים את אבו מאזן שלא עושה כלום נגד הטרור.!
אגב ב- 48 בגלל שמחתם ושושנם ורינתם-למכור את האדמות- הם כבר לא כאן-אלא בעזה-שם הם תורמים.
לצפיפות האוכלוסיה וחולמים לשוב. וזוהי התרומה של קוני האדמות.ז''א שלנו ושל אבותינו.
אגב הנגב עדיין ריק-[מאז הודעתי הקודמת]
_new_ הוספת תגובה



אפילו ברצועת עזה שבה קיימת צפיפות האוכלוסין
משה (יום שלישי, 24/06/2003 שעה 15:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצפיפות בעזה איננה הגבוהה בעולם. הצפיפות בקהיר גבוהה יותר, וכן גם בכמה ערים בהודו...
_new_ הוספת תגובה



האם שוב העולם כולו נגדנו ?
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 6:02)
בתשובה לארץ הבצ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קרקעות
אליצור סגל (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 17:36)
בתשובה לסוחר נדל"ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
כיום חלוקת הקרקעות ביש''ע בגס היא בערך שלושים אחוז ערבים שלושים אחוז יהודים וארבעים אחוז אדמות מדינה
לפני שלושים שנה רק עשרה אחוז בערך מהאדמות היו תפוסות על ידי ערבים. כל היתר היה אדמות מדינה.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לאליצור: לא ברורה לך דרך ההתנהלות של מועצות-אזוריו
רפי אשכנזי (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 22:24)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--אם הית מתמצא בדרך הפעולה של מועצה אזורית או מקומית, הית מבין שאין צורך בבחירה ישירה מהרגע שמועצת יש''ע הפכה לגוף במיצג את המועצות האיזוריות ביש''ע. הבחירה הישירה נגמרת במינוי חברי וראש המועצה האיזורית\מקומית.
-לכן, ביקורתך לא מובנת ולא לעניין. הגוף הוקם אמנם בהתחלה באופן וולנטרי, ואח''כ כמיצג המועצות, כדי לבצע את יהוד השטחים ועושה זאת בצורה יוצאת מהכלל יחסית לתנועה חוץ פרלמנטרית שאינה סניף של מפלגת שלטון. כיום מס' המתיישבים כ 230 אלף, {הכוונה לישובים קהילתיים ולא עירוניים כמו בירושלים ומעלה אדומים}, מס' הגדול כפליים {כפול 2 } מהתנועות הקיבוציות כולן, ועל אף הרעש, הכספים המוזרמים גם היום לתושבי השטחים, הם אפס קצהו של מה שהוזרם לתנועות הקיבוציות מראשית המדינה, הן באופן ישיר והן בצורת מחיקת חובות אחת לכמה שנים.
חשוב להזכיר מה שלא עולה במאמרך, כי כיום השטח המיושב ביהודה ושומרון, מחולק שווה בשווה בין הערבים לרשויות היהודיות, 30 30 אחוז, ועוד כ 40 אחוז שטחים ריקים, שהם טרשים המוגדרים אדמות מדינה {אדמות המלך לשעבר}. מי שמכיר את מפת השומרון, יודע שהמערב הוא מאד דליל בישובים ערבים מהקוו קציר,יעבד אריאל הטלמונים ומערבה, ושם נמצאים עיקר הגושים הגדולים של מתישבים יהודים. כמו כן השטח מגב ההר ומיזרחה, המידרון המיזרחי של השומרון, אף הוא דליל בישובים. עיקר הישוב הערבי נמצא בשדרה המרכזית של השומרון, קרי הערים וכפריהן גנין שכם רמאללה כפרי ירושלים בית לחם וחברון.
בראיה היסטורית , מפעל ההתישבות, אין לו במה להתבייש, אם לוקחים את ראשית קוו הבוחן מסבאסטיה ב 1975, ועד היום, עם כל העליות והמורדות, אוסלו , רבין, ברק, נתניהו ועכשיו שרון, קוו ישר מסודר של עליה מתמדת.
אני עדיין זוכר את גרשון שפט, חבר עין צורים, שכני שהיום הוא כבר כבן 80,
_new_ הוספת תגובה



תוספת שנשמטה לאליצור: --זוכר את גרשון שפט קמב''צ-
רפי אשכנזי (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 22:33)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--התישבות בשנות ה70, אח''כ אורי אריאל, בן קב' טירת צבי, וכיום ממשיכם זאב חבר{פרידמן} המכונה זמביש.
כולם קיפצו בסנדליהם על גבעות השומרון ואחריהם צצו ישובים פורחים. ההסטוריה לא נבנית ביום, כפי שאני זוכר, כבן למייבשי הביצות בשנות ה 30, ובטח לא נהרסת בגחמה של ראש ממשלה כזה או אחר.
_new_ הוספת תגובה



עוד ברצינות- הבעיה היא לא גבעה זו או אחרת.
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:26)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא החינוך של שני הצדדים. אם תקום מדינה פלשתינית מה שלא ברור כעת-כי הקנטונים שמוצעים להם בין הגבעות והטרשים הם 'מפה לעניים' ולא 'מפת דרכים' אז ממילא תקום שם מדינת אוייב.
אגב- הראיתם- מה הקימו עשירי קיסריה מול ג'יסר א-זרקא-[בערוץ 1 אמש.]
_new_ הוספת תגובה



המועצה וסמכויותיה - לרפי אשכנזי
אליצור סגל (יום שישי, 20/06/2003 שעה 11:03)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
רפי אני מודה לך על הערתך אבל לדעתי יש בעיה .

מועצת יש''ע פועלת היום כאגד ערים. היינו מתרכזים בה כל המהלכים הנוגעים ליש''ע כמערכת. פינוי אשפה ביוב. כל מה שנוגע לרמות תכנון כוללות. גם מה שאינו ממשלתי כמו קופות חולים חברות הסלולר וביפר. מד''א ועוד.

כפי שהסברתי הגוף הפעיל הוא המליאה המורכבת מראשי המועצות. קיימות ועדות שונות המורכבות ממספר ראשי מועצות וכן עובדי ציבור הממונים על ידם כגון מנהדסים וכד'. ואלו מבצעות פעולות פרטניות. למשל תכנון כבישים קוי מיים וכד'.
בניגוד לעבר שראשות מועצת יש''ע היתה בידי ישראל הראל במשך עשר שנים היום יש רוטציה בין ראשי הראשויות. כמדומני שכרגע יו''ר מועצת יש''ע הוא בנצי ליברמן ראש מועצה אזורית שומרון.
הבעיה היא שהלללו בגלל היותם קשורים עם המערכת קשה להם להתנגד לה. בימי רבין הם התקשו לבוא יום אחד ולבקש אישור להעביר קו ביוב ולמחרתו לנאום נגד הממשלה. לבקש אישור לכביש ובו זמנית לארגן הפגנה.
גם היום הדבר בולט. הם מתקשים לנהל מאבק פרלמנטרי ציבורי ובו זמנית לדאוג לנוכחות רופא ואחות בכל ישוב.
לכן היה מקום לארגון חוץ פרלמנטרי שינהל מאבקים אלו. לא היה מקום שהמועצה תנסה לנווט את המאבק החוץ פרלמטרי כמו שהיא ניסתה ומנסה לעשות.

סיפור המאחזים הוא קצת שונה - בנצי ליברמן ראש מועצה אזורית שומרון בכלל התנגד מנימוקי תכנון ובינוי ערים ליצהר מערב. אם תשים לב מי שדחף את המאבק היא דניאלה וייס ראש מועצת קדומים - בגלל העיקרון שאין מפנים שום דבר בלי מאבק.
עם זאת רוב המאחזים הם בתחומי תוכנית המתאר של הישובים והמועצות והם מוקמים תוך תאום ואישור אדריכלי המועצות ומהנדסיהן.
נכון שהמנהל האזרחי הוא גורם מפריע אבל אלו שיקולים פולטיים שאינם נוגעים לצרכים של השטח.

אליצור
_new_ הוספת תגובה



לאליצור: אתה מערבב מין שאינו במינו-מועצת ישע אכן
רפי אשכנזי (שבת, 21/06/2003 שעה 9:40)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--מעין אגוד ערים או ישובים בדיוק כמו אגוד ערים אשקלון או גוש דן לצרכי ביוב וכבישים. אין מחמאה גדולה מזאת למועצת ישע שהפכה מפעל חלומי לדבר נושם ומתפתח.
אתה מחפש אקשן של משובת נעורים, כאן כבר לא הכתובת, העסק כבר הרבה יותר רציני. אולי נוער הגבעות יספקו את רצונך, ובדרך הם עושים נזק גדול מאד לעניין ההתישבות בכך שמציגים אותו כעסק סהרורי...
דניאלה ויס, אמא ל 5 וסבתא לרבים, ראש מועצת קדומים היום ומראשוני גוש אמונים , מופיעה היום בצורה נלעגת על הגבעות ועורכת טקסי נשיקה לקרקעות. כך לא כובשים את בציבור בארץ. כיום ראש מועצת יש''ע הוא עדי מינץ, אדם רציני ונכבד שהפעתו בתקשורת כולה אחריות וכובד ראש.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו ברצינות- מתנחלי סבסטיה לא נתלו
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:18)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביישובי 'חומה ומגדל' אלא באו בעקבות צ.ה.ל.
נכון שחוק הקרקעות מ- 1940 של הבריטים לא התקבל בברכה- אלא במפעלי התיישבות כמו 11 הישובים בנגב- אבל אז לא היתה לנו מדינה ועכשיו מדברים על מדינה ערבית-פלשתינאית ועל זה הם נלחמים עכשיו.
אז בואו ונראה האם ההיסטוריה תחזור על עצמה ?
אתמול דיברתי עם בנו של משה שרת- יעקב-
והוא לא אמר דבר כזה- להיפך הוא חושב שאביו היה מוותר להם ! הוא אומר שלמבצע סיני המלחמה בעלת המון שמות- יש תוצאות עד היום !
ושבן גוריון דיין סילקו את אביו מהממשלה כי הוא הפריע לשר הבטחון ולרמטכ''ל. זה היה ב- 1956.
_new_ הוספת תגובה



לטררה: מה שיך יעקב שרת לויכוח? הוא איש השמאל העמוק
רפי אשכנזי (שבת, 21/06/2003 שעה 9:47)
בתשובה לטררה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

--משהו הרבה יותר שמאלה ממרץ, אדם שסוחב את תסכולי אביו על גבו. ב''ג ודיין זרקו את שרת עם כל הצדק שבדבר על אף היותו איש תרבות רציני.
שרת היה דומה היום לביילין או לבן עמי. תראה לאן הם הכניסו את המדינה ותבין מה היה קורה אילו זה קרה ב56???
_new_ הוספת תגובה



מי הכניס את המדינה לאן ?
טרה 76 (שבת, 21/06/2003 שעה 12:12)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביילין לא התיישב בבית אל.שלמה בן עמי לא התיישב בעפרה והעלה את חמתם של הפלשתינאים לשיאים שטרם היו. עד שהם יורים ללא הבחנה בכל מה שזז. לזה אחראי פנחס וולרשטיין שמפלבל כאילו הוא לא יודע מה קורה.
ועכשיו למה שהימין שמ- 1925 עד 1977 רק הפריע כאן לבנות יישוב של אנשים נורמליים-ושהיה אפילו תקופה מסוימת בעד הפיצויים מגרמניה- אז השמאל של בן גוריון ושרת כשהקימו את המדינה- מול בריטים אנטישמיים ואוהבי ערבים-

מה שייך שרת לביילין. שרת היה שר חוץ וראש ממשלה- וקודם היה ראש המחלקה המדינית של הסוכנות. אותה סוכנות שהעלתה על הקרקע את כל הישובים שהמתנחלים מחקים אותם כמו קופים. רק שאז לא נשקו את האדמה כמו דניאלה.
שרת הלך לנציב העליון להשיג מכסה של עולים והשיג ש- 75 אלף עולים בחמש שנים לא יגורשו לקפריסין. בגין כינה אותם מתרפסים. שרת עמד בראש הועד להתגייסות לצבא הבריטי- שבזכותו במלחמת השחרור היו קצינים שידעו מה זה צבא ולא הפלמ''ח שאמנם נהרגו ממנו הרבה- אבל הפלמ''ח וצבא זה היו שני דברים אחרים. בקיצור בן גוריון ושרת- הם שייצבו את המדיניות השפויה שבזכותה האו''ם החליט על הקמת מדינה עברית.
ושפיות זה מה שחסר כאן למנשקי גבעות ומקימי הקרוונים שיביאו עלינו את האסון הבא. למשל כמו הרצח המחריד של בכביש פסגות-אתמול אח''הצ.
_new_ הוספת תגובה



לטררה: מה שייך יעקב שרת לויכוח?
דוד פלד (שבת, 21/06/2003 שעה 12:45)
בתשובה לטרה 76
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה פשוט אינך יודע מה אתה שח. הויכוח עם אשכנזי אינו על עובדות אלא על אמונה ואתה מבלבל אותו ואת הפורום בעובדות.

אשכנזי מייצג בכתיבתו את החלוקה הדיכוטמית לנכון ושגוי. מי שחושב כמוהו, בהכללה ''ימין'', - צודק. מי שאינו חושב כמוהו - שמאלני, כאילו אמרת ''מוכרת מזון''. לא יכול להיות ולא יעלה על הדעת (אם ישנה) ששמאלני יבשר את האביב.

ואתה מסתמך על עובדות שמוכיחות לכאורה שההיסטוריה של מדינת ישראל התחילה לפני 1977. מה יש לך בכלל לדבר עם היעקוב שרת הזה שאינו אלא עראפאת בחליפה ועניבה ששאל מביילין. תשאל את הפסיכולוג לעת מצוא אשכנזי ותבין סוף סוף כיצד יעקוב נושא על גבו את תסכולי משה, חטוטרת החוסמת את ראייתו. זה דווקא מה שעושה את הדברים מעניינים. העיניים של יעקוב הם פשוט בגבו (אתה הרי ראית אותו פנים אל פנים). לא, אשכנזי לא אמר את זה, סתם נסחפתי.

אבל, רק אדון אשכנזי אוהב את הארץ. הביילינים? הם ימכרו את האמא הערביה של פרס כדי להוריד את ההתנחלויות ולטרנספר את אחינו היהודים.

אנא טררה, השאר בבקשה את העובדות ההיסטוריות במקומן הראוי. עוד יבוא היום ונכתוב אותן מחדש.
_new_ הוספת תגובה



יש בזה משהו..היסטורי.
טרה 76 (שבת, 21/06/2003 שעה 13:21)
בתשובה לדוד פלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאני אזכיר לו שחוף העשרה היה בימית..שהיתה רעיון של דיין לנמל של מים עמוקים. ושבגין לקח את דיין לממשלתו לכהן כשר חוץ. או שזה בלוף של שמאלנים.!!
_new_ הוספת תגובה



לפלד: עם כל הכבוד לגילך, אתה תולה בי בוקי סריקי-
רפי אשכנזי (שבת, 21/06/2003 שעה 13:33)
בתשובה לדוד פלד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

-שאין בינם לביני כלום. אינני ימני כלל. נקודת המבט שלי היא ציונית נטו. לא קידשתי את קווי הפסקת האש מ 49 , שחיו עימנו 19 שנים ואינם עוד. בזה כל ימניותי! אל תפליל אותי בדברים שאינם קרובים כלל לדעותי.כאדם בעל נסיון הסטורי בגילך, אני מצפה לדעה משלך ללא ''אשכנזי''. התיחסותך אלי מצדיקה את הפחדנים המסתתרים תחת פסוודונים שונים בכללם טרה על מספריו המשתנים מעת לעת.
בב''ח
רפי אשכנזי
_new_ הוספת תגובה



רפי אשכנזי, אתה חייב להבין אותו:
אריה פרלמן (שבת, 21/06/2003 שעה 13:43)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגלל שהוא בטוח, כשם שהוא בטוח בזריחת השמש - שרק הוא (וגם ארי שביט) אינם כבולים לקיטוב המגביל של שמאל-ימין, הוא מסווג כל אחד אחר (שאיננו הוא או ארי שביט) כ''שמאל'' או כ''ימין''.

ואדם שמתעקש לטעון שהוא לא כזה, פלד ישר מסווג אותו ככזה, כיוון שטענה זו איננה אפשרית בעיניו.

ככה זה עם אנשים גמישי-מחשבה ורחבי אופקים שאינם כבולים להגדרות מגבילות...
_new_ הוספת תגובה



על כל פיסקה בהודעה זו צריך לכתוב מאמר שלם
אריה פרלמן (שבת, 21/06/2003 שעה 12:59)
בתשובה לטרה 76
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אסתפק רק בהערה אחת, על נישוק האדמה:

מדי פעם, באיזכורים של תקופת המנדט, מראים סצנה כדלקמן:

אי-שם, בשנות הארבעים הסוערות, מגיעה ספינה עם עולים ''בלתי-ליגאליים'' לארץ-ישראל. שני שוטרים בריטים מחזיקים את אחד ה''עבריינים'' ומובילים אותו לאורך המזח, שעשוי מעץ.

והנה, לפתע, משתחרר העולה מאחיזתם של השוטרים; מפיל עצמו על המזח ומנשק אותו; ואז חוזר ומפקיד עצמו בידי השוטרים.

לא יכול היה להמתין המתנחל הפונדמנליסט ההוא, עד שיגיע אל אדמת הארץ ממש, והתנפל לנשק עץ...

* * *

ומספר ההיסטוריון יוסף נדבה (ז''ל), במאמר שפורסם במלאת 6 שנים לפטירתו ברבעון ''האומה'', גיליון מס' 15 שנה ל''א אביב תשנ''ד - ולהלן מובאה קצרה מהמאמר:

''מעשה בטיול שיצא הסופר העברי [יוסף חיים ברנר], בלוויית חבריו הפועלים, אל המקום בו אמור היה להינטע לימים יער הרצל. כשהגיעו, נעצר שמה ברנר, התנפל על השדה החרוש, חיבק במלוא ידיו את רגבי האדמה, נשק להם והתייפחו קרא: ''ארץ ישראל, האם תהיי לנו?! וארץ ישראל, התהיי שלנו?!''
_new_ הוספת תגובה



תראה הבעיה עם כל המנשקים האלה שהם היו שמאלנים
טרה 76 (שבת, 21/06/2003 שעה 13:29)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד שנת 1977 הם גם היו בשלטון. אז פשוט תגיד שבגלל שברנר נרצח ב- 1921- אנחנו [הימין]- לא נוותר[כמו אז]- על 'אף שעל'. וננשק עד בלי די את האדמה הרוויה כבר מספיק[או לא ?]
בדם. ונקים עוד ישובים על גבעה זו או אחרת- וגם אותם[כנראה וחבל] יירצחו- כי אלה הם חיינו.
ואולי מספיק- ונחשוב מה לעשות. או שנגרש את כולם וזהו. ואגב זה לא עוזר.
נ.ב.
כי לידיעתך- השמאל גירש 700 אלף פלשתינאים ב- 48.
_new_ הוספת תגובה



טרה, מה אתה מתנפל?
אריה פרלמן (שבת, 21/06/2003 שעה 13:46)
בתשובה לטרה 76
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסך הכל הראיתי לך שיחס אירוטי לאדמה הוא לא נחלת הימין בלבד, זה הכל.

צורם לך?

תחיה עם זה בכבוד.
_new_ הוספת תגובה



לטרה 67: שפויים ונורמליים מול חקיינים כקופים- -
רפי אשכנזי (שבת, 21/06/2003 שעה 13:25)
בתשובה לטרה 76
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן ארסנל נימוקים רציני ומוכר מהיכן שהו...
לאיבה הפלשתינאית אחראים הוריך והורי שהגיעו הנה, לארץ ישראל, שנקראה אז ''פלשתינה'', ולפניהם משה שרת שנולד בבית-חנינא שליד רמאללה. לא ולרשטיין וחבריו אשמים בכך, אתה תולה בהם יותר ממה שהם ראוים לו. כדאי לך לחזור למחברות שלך מכיתה א', אז עוד למדו את האמת על הציונות, לפני שאמת זאת נאנסה ע''י ה''ה בילין יעקב שרת וחבריהם.
אנא שפר את רמת הנימוקים מ''נורמליים ושפויים'' למשהו יותר רציני אם אתה רוצה שותפות לויכוח.
_new_ הוספת תגובה



וולרשטיין אתה צוחק- מפלבל עיניים
טרה 76 (שבת, 21/06/2003 שעה 13:37)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מול המצלמה כאילו לא יודע שמי שנוסע בכביש הנקרא על שמו- צפוי לעלות על מארב. ואני לא מאשים אותו במה שאתה חושב. אלא בהמשך המגמה של זריעת התנחלויות בכל גבעה על מנת לסכל כל סיכוי למשהו שונה ממה שהיה עד עכשיו. השאלה היא לא מה אנחנו חושבים אלא מה עושים. והתהליך שמוביל ולרשטיין יוביל לכך שהפלשתינאים לא יהיו כאן. נעזוב את השמאל ואת הימין. בגלל שזה מה שהיה ב- 48 אז זה מה שיהיה גם בעתיד. והוא ןחבריו סומכים על התגובות של הפלשתינאים. לדעתי ממש לעניות... גם ביום כיפור נהרגו 3000 ישראלים- בגלל שלא היו מוכנים..לא למלחמה ולא בגלל איש זה או אחר. אלא אי מוכנות כוללת. נפשית צבאית ופוליטית. לא דוקא לפלישת מליון מצרים מעבר לתעלה.אם הבנת אותי.
וכעת יש בעיה אם המתנחלים הם שמחזיקים את הצבא ביו''ש או שהצבא מגן על המתנחלים.
כל העולם מטפל עכשיו בבעיה ובסוף יימאס לו- מהנשיקות של דניאלה.
_new_ הוספת תגובה



קרקעות 2. אולי נספר את זה לבוש.הבעיה היא שהוא לא
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:12)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קורא עברית.
_new_ הוספת תגובה



גם הנגב ריק ואכן הבדואים-שהם לא ערבים-מתיישבים
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:04)
בתשובה לסוחר נדל"ן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בו.ישלנו מאה אלף שכנים שתופסים כל גיא וגבע.
השאלה למה לפנחס וולרשטיין שמראה המכונית ההפוכה בכלל לא מזיז לו, לא קורא לחבריו להתיישב בנגב ערד דימונה ומצפה רמון- אולי כי משעמם כאן-ז''א שם.
זוכרים שב''ג קרא להתיישב בנגב ?
אבל מי זה בשבילו ב''ג- כשקול אדוני קורא לו. ! לישו החדש..!!!
_new_ הוספת תגובה



כידוע לכל יהודי אם אין אני לי מי לי ?
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:00)
בתשובה להצבי ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''ההתפתחויות החדשות''
aharon5 (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 22:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום ברק אמר: ''בחודשים הקרובים צריך הנשיא בוש להציג התקדמות ב'מפת הדרכים'''.

אני מתרשם שבוש מתכוון להפיל את האימפריה האיסלאמית בזו אחר זו כמגדל קלפים בשיטת האיסלאמי.

מאחר שהבחירות בחו''ל קרובות, ומאחר שגם ארה''ב מלאה ב''שמאלנים'', בוש חייב להצטייר בדעת הקהל כאדם נבון, איש שלום ולא רק איש מלחמה.

זו הסיבה שהוא ושרון נראים נחושים ואמיתיים כל כך בהתנהגותם השמאלנית. זו הסיבה היחידה: לרצות את דעת הקהל. איש מהם אינו מאמין שיש לתהליך הזה סיכוי ממשי. אחרי אוסלו א' אף אחד כבר לא מאמין באמת באוסלו ג'.

אחרי הבחירות בארה''ב כנראה שהשלב הצבאי יכנס לתוקף ביתר שאת.

כבר הבחנתי שהעולם מתנהל בקצב איטי יותר ממה שהייתי מצפה, ואולם בגדול אני מתרשם שזהו הכיוון.

על הכוונת יש לבוש כנראה בתור את סוריה ואיראן, ואחר כך את יתר האימפריה האיסלאמית, שלב אחר שלב.

מחאות המתנחלים עוזרים לבוש ולשרון במשחק כאילו הם באמת שמאלנים. זה טוב לדעת הקהל בעולם. ''ההתפתחויות החדשות'' הן רק למראית עין. בוש נחוש.

מתישהוא יהיה כנראה גם מגה פיגוע נוסף (בסדר גודל של התאומים: כימי, ביולוגי או רדיולוגי) ואז תהיה לו לגיטימציה להאיץ את לוח הזמנים.

קישורים:
מבזק ברק: http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L...
_new_ הוספת תגובה



לאהרון 5: אתה מקל בהערכת השותף הערבי ל''הצגה''...
רפי אשכנזי (יום חמישי, 19/06/2003 שעה 22:26)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מתשלז ועד היום
אליצור סגל (יום שישי, 20/06/2003 שעה 11:07)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
והערה כללית כאמור בתשל''ז היה מספר היהודים ביש''ע חמשת אלפים. היום בתשס''ג עשרים ושש שנים אחר כך יש מאתים וחמשים אלף.
בסך הכול גידול צנוע למדי של פי חמישים במשך עשרים ושש שנה.
שבעשרים ושש השנים הבאות לא יהיה פחות צנוע.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



מעניין גם מה הנתון לגבי הערבים
aharon5 (יום שישי, 20/06/2003 שעה 12:38)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצורפת מצגת יפה על אנטישמיות.

קישורים:
מצגת יפה על אנטישמיות: http://www.conceptwizard.com/pipeline_of_hatred.html
_new_ הוספת תגובה



נהפוך הוא
aharon5 (יום שישי, 20/06/2003 שעה 12:49)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מייחס לשותף הערבי את ה''כל''. מן ההתחלה ועד הסוף. ''השותף הערבי'' הוא בעצם הגורם לכל הצרות, הוא האשם, הוא המסכן את קיומו של העולם (''הרייך הרביעי'').
_new_ הוספת תגובה



מרק מי וורדס
יוסי מגבעתיים (יום שישי, 20/06/2003 שעה 2:50)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוש לעולם לא יפעל נגד אירן. נגד סוריה רק אם הם יעשו משהו שממש ירגיז אותו. אתה לא הבנת שהמלחמה נגד עיראק היתה משהו פרטי ולא כולל? (אפגניסטן לא נחשבת חלק משום אמפריה ואחרי המלחמה האם האמריקאים באמת יכולים להגיד שזהו ניצחון?)
_new_ הוספת תגובה



נחיה ונראה
aharon5 (יום שישי, 20/06/2003 שעה 12:46)
בתשובה ליוסי מגבעתיים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש חילוקי דעות בינינו וההיסטוריה תשפוט.

לעניות דעתי העניה בוש הבין שהוא נמצא במלחמת העולם השלישית. במלחמה הזו אם האיסלאם מנצח התרבות המערבית תושמד, אם תרבות המערב תנצח תרבות האיסלאם ''תתרבת'' (תהפוך מברברית לבת תרבות).

את המלחמה הזו בוש אינו מתכוון להפסיד!

את ההבנה הזו הוא קיבל הודות למיסטר בין לאדן. ולכן מצווים אנו להודות לו, משום שרק בזכותו ישראל עדיין קיימת ומלחמת אוסלו (מלחמה כוללת גם עם מצריים) נמנעה.

את המלחמה הזו בוש מתכוון לעשות בצורה מתוחכמת, שלב אחר שלב, בשיטת הפרד ומשול. כל פעם הוא מארגן קואליציה (הכוללת גם את הערבים) כדי להפיל מדינה ערבית אחרת (כמגדל קלפים בשיטת האיסלאמי).

מדוע הוא מצטייר כיום בדיוק כמו קלינטון כאילו כלום לא השתנה? ומדוע שרון משחק את רבין? לדעתי: הצגה גדולה למען הבחירות באמריקה. שרון ובוש הולכים יד ביד.

כעת לא נותר לנו אלא להמתין ולראות את העתיד משחק אל מול עינינו.
_new_ הוספת תגובה



אולי בין לאדן כן היה
יוסי מגבעתיים (יום שישי, 20/06/2003 שעה 13:51)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סוכן של המוסד למרות הכל.
אתה באמת חושב שלבוש יש יכולת לחשוב לטווח כל כך ארוך? אני אפילו מסופק אם הוא יכול לחשוב כלל.
אני שמח שאתה יודע מה היה קורה אילו לא היה מתרחש הפיגוע בתאומים, זה ממש נחמד שיש מישהו שיודע מה היה אילו.
ואילו לא היה אוסלו, ואילו רבין לא היה נבחר,
היינו בדיוק באותו מצב.
_new_ הוספת תגובה



אם לסבתא היו גלגלים
aharon5 (יום שישי, 20/06/2003 שעה 14:27)
בתשובה ליוסי מגבעתיים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתקופתו של ברק המצב היה מתוח ביותר. הפיגועים הלכו וגברו, נשלחו אפילו מטוסי אף 16 להפצצת בתים ריקים בעזה, ערפאת ''אמר אותנו'' למובראק, ברק חשש ממלחמה ושלח את הצוללות הגרעיניות החדשות שלנו למימי המפרץ הפרסי.

התכנית המקורית היתה כנראה להסלים את המצב עד כדי כך שלמובראק המסכן (שבמשך עשורים שקד על פיתוח צבא מודרני ענק ומשוכלל, ממש במקרה) לא תהיה ברירה והוא יהיה חייב להקרא לדגל ולהגן על הפלסטינים המסכנים שישראל טובחת בהם בעזרת מכונות מלחמה אדירות.

בין לאדן טרף את הקלפים.
ולכן נשוב ונאמר: תודה לך מיסטר בין לאדן.

(למרבה הצער ללא סטירות לחי חזקות השמאל מתקשה להתעורר).

היום, אחרי אפגניסטן ועיראק, העולם בטוח הרבה יותר. ועם זאת עדיין צפויים פיגועים בלתי קונבנציונאלים אדירים. (היום, יש לנו כבר סיכויים גדולים יותר לשרוד אותם, אני הרבה יותר אופטימי).
_new_ הוספת תגובה



אתה ממציא את זה לבד
יוסי מגבעתיים (יום שישי, 20/06/2003 שעה 14:31)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שזה מתיק דבקה?
אם אתה מרגיש יותר בטוח בזכות אפגניסטן ועירק יופי לך. לדעתי המלחמות האלה לא השיגו את מטרתן לטווח הקצר, ולטווח הארוך יתכן שנזקן יעלה על תועלתן.
_new_ הוספת תגובה



זו דעתי
aharon5 (יום שישי, 20/06/2003 שעה 22:31)
בתשובה ליוסי מגבעתיים
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דעתי מסתמכת על התרשמותי מהמציאות על פי התקשורת.
במקרה גם לדבקה דעות דומות לעיתים.
הכל דעות אישיות שלי, בהחלט יכול להיות שאני טועה.

עד המלחמה עם עיראק הייתי בחשש גדול.
היום העולם הוא כבר אחר לגמרי.
אני כבר לא מרגיש שימי ספורים.
(לא שלא יכול להיות מגה פיגוע).

המלחמה לעניות דעתי רק בתחילתה, ואולם כעת לאחר עיראק, אני מאמין שעברנו את החלק הקשה ומעתה האימפריה האיסלאמית תיפול יחסית בקלי קלות כמגדל קלפים.

זה יהיה קצת יותר ארוך ממה שחשבתי, אבל זו המגמה.
אתה כבר שומע איומים על איראן. זה יתגבר...
אח''כ סוריה, חיזבאללה, חמאס, ערב הסעודית, וכו'...
_new_ הוספת תגובה



על סמך מה אתה אומר......תרבות האיסלאם תתרבת?
דוד סיון (יום שישי, 20/06/2003 שעה 14:36)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נניח לרגע שתאור המציאות שלך נכון וקולע, על מה מבוססת האמירה הבאה?
''אם תרבות המערב תנצח תרבות האיסלאם ''תתרבת'' (תהפוך מברברית לבת תרבות).''

למה אתה מניח שיצורי אנוש ''רעים'' ברברים ישנו את אמונתם?
_new_ הוספת תגובה



כי הם לא ירצו להיות מוקעים
aharon5 (יום שישי, 20/06/2003 שעה 23:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו בכפר גלובאלי היום.

כל עוד האו''ם והעולם מכירים בפלסטינים ובמדינות הערביות כחלק מן העולם המקובל והלגיטימי ולא מתייחס אליהם כמצורעים, הכל בסדר.

עם הזמן ככל שהברבריות הערבית תנוצח, האופציה הצבאית שלהם תובס, ההכרה תחדור אל ליבם שכדי לשרוד בעולם המודרני הם חייבים להיות מודרנים.

אפשר למצוא לכך דמיון בדבריהם של ראשי מערכת הבטחון לפיהם הפלסטינים לאט לאט מבינים שהטרור לא יביא להם את התוצאות המקוות.

זהו חלק מן התהליך הטבעי של המלחמה הנחרצת בטרור מחד, והרצון של הערבים להיות חלק מן העולם הנאור. בינתיים הם יכולים להמשיך ולשחק משחק כפול כאילו הם מתנגדים לטרור. כאשר הטרור יובס, לא יהיה להם כבר במי לתמוך...

הנקודה החשובה כאן היא: כאשר אנחנו (בני התרבות) מנצחים, הברברים נאלצים להכנע לפשרה. לחילופין: כאשר הם מנצחים - אנחנו מושמדים.

במקרה היום קראתי משהו מאוד מצחיק בידיעות:

כשכבשו את רמלה הגיעו זקני העיר לקצין הבכיר ושאלו אותו: מה תעשו לנו? הוא ענה להם: מה שאתם הייתם עושים לנו.

הם פרצו בבכי...
_new_ הוספת תגובה



''לא ירצו להיות מוקעים''
אריה פרלמן (יום שישי, 20/06/2003 שעה 23:15)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמעט - אבל רק כמעט מצחיק.

הערבים הם אומה המונה רבע מיליארד איש, והיא חלק מהותי (עם כל הכבוד לנוצרים ולעלאווים וגו') מציביליציה של מיליארד מוסלמים.

המוסלמים רואים את עצמם כעליונים מכל הבחינות, תרבותית, דתית, היסטורית ומוסרית על כל מי שאינו מוסלמי, והם שמים קצוץ, וכן גם מצפצפים ציפצוף ארוך וצורם על כל מי ש''מוקיע'' אותם (איזה פחד...)

גם אם הם נאלצים פה ושם להודות בחירוק שיניים שהם מפגרים מבחינה צבאית/טכנולוגית או בתחומים אחרים, הם רואים זאת כעניין זמני; כקונספירציה מערבית, או שסתם מסרבים להתרגש.

נכון שגם בקרב המוסלמים ישנם אנשים הרגישים לדעת המערב עליהם, אבל הם בטלים בשישים.

נבוט בראש - נבוט חזק מאוד - זה מה שהם צריכים בשביל ''להיתרבת''.

אין זה מכוון באורח ''גזעני'' רק כנגד ערבים ו/או מוסלמים. גם הגרמנים - מן המשובחים במערב במוסיקה, ספרות, אמנות, טכנולוגיה והליכות-נימוסין - היו זקוקים לנבוט חזק מאוד בראש בשביל לעקור מליבם את הרצחנות הברברית ואת שאיפות הגדלות המטורפות שלהם. כנ''ל לגבי האומה היפנית המוכשרת והחכמה.
_new_ הוספת תגובה



איך הנבוט החזק יעשה זאת?
דוד סיון (שבת, 21/06/2003 שעה 1:04)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הדת שלהם מלמדת/מאמינה שהם עליונים ורצחנים/טרוריסטים כלפי ''המערב'' איך נבוט בראש - נבוט חזק מאוד יחנך אותם מחדש?

* מדוע נבוט בראש ''יתרבת'' אותם?
* מה משמעות האמירה ''כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ,'' המוזכרת במקומותינו בהקשר הזה?
_new_ הוספת תגובה



נבוט בראש הוא כינוי מחוספס לחוויית החורבן
אריה פרלמן (שבת, 21/06/2003 שעה 9:55)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם רובם המכריע של המוסלמים יחושו על בשרם את חוויית החורבן המוחלט והתבוסה הניצחת - הם יתחילו לחשוב מחדש על כל עניין הג'יהאד, שהוא שורש הבעיה.

ואם חוויה אחת לא תספיק - אז שתיים או שלוש.

משמעות התיבה: ''יתרבת'', איננה דווקא ''ימערב''.

הם יכולים מצידי להמשיך ולהתבוסס במדמנת הפיגור הטכנולוגי, הספרותי, החברתי והכלכלי עד שייחנקו מרוב שתיית נפט ומי-מלח.

אני אשמח אף יותר אם יפנו לעסוק בפילוסופיה, באמנות המיוחדת להם, במוסיקה המזרחית (האותנטית) המשובחת, ובארכיטקטורה המתקדמת שלהם; ולא אזיל דמעה אם ישיגו את המערב בטכנולוגיה, כפי שעשו היפנים.

צריך רק לצרוב בבשרם ובנפשם ובתודעתם שלא כדאי להרים יד על המערב. זה הכל.

בשביל זה לא די ב''הוקעות''.

בשביל זה נחוץ נבוט.
_new_ הוספת תגובה



תודה על ההסבר הממצה, אבל
דוד סיון (שבת, 21/06/2003 שעה 12:36)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא משוכנע ש''הנבוט'' או המכה יפעלו בכיוון שאתה מאמין (שינוי אמונות דתיות של ג'יהד). לפי הערכתי הנבוט עשוי לעשות שרות הפוך.
_new_ הוספת תגובה



זה תלוי כמובן בעוצמת הנבוט
אריה פרלמן (שבת, 21/06/2003 שעה 13:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא יעורר בהם אהבה למערב, ולא זאת כוונתי.

זה יטמיע בליבם יראה ואימה מפני התעמתות עמו.

וגם אם מכת הנבוט הראשונה תעורר את זעמם ואת תוקפנותם; וגם אם מכת הנבוט השניה תצית את השתוללותם ופראותם; ודאי הוא שמכת הנבוט השלישית; הרביעית או השמינית -

תגשים את המטרה.
_new_ הוספת תגובה



לפרלמן: היכן הית עד עכשיו?...
רפי אשכנזי (שבת, 21/06/2003 שעה 9:52)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה תמים רפי- מחאות המתנחלים הם כדי שייראה
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:21)
בתשובה לaharon5
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאילו זה בלתי אפשרי.והכיבוש ששרון מתכוון לסיים- הוא סיום של מצב הכיבוש- לאחר שכבר מגודרים שטחי עזה-יהודה ושומרון. לתפארת מדינת ישראל.
_new_ הוספת תגובה



מחול הכסילים ממשיך.
אודי (יום שישי, 20/06/2003 שעה 17:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מחול הכסילים ממשיך בעוד הסרטן מתפשט ושולח גרורותיו לכל עבר. רגע, מה אני רואה מרחוק - חלון !! לא יאומן כי יסופר,חלון !! האמנם נכון או שזו שוב פטה-מורגנא ?! ומי זה שיוצא בזחילה מתוכו? אה,זהו שליחו השחור/לבן של הפריץ האמריקאי שמתנצל על הכניסה הלא כל כך מכובדת משום שהדלת נעולה בשבעים בריחים וגם החלון אינו מי יודע מה,טוב,יתכן שזה רק צוהר קטן אולם בכל זאת אולי ניתן להשחיל דרכו כמה משפטים אווילים על הזדמנות בלתי חוזרת לשלום. שליחו מדושן העונג של הפריץ מסתמך על זכרונם הקצר של מארחיו הישראלים ועל האילוף המושלם שביצע שולחו בפודל הישראלי שמשום מה טעו וחשבו במשך שנים שהוא דוברמן טורף. אין לי ספק שהשליח יודע ששליחותו חסרת כל סיכוי,הוא הרי לא ישראלי צר מוחין הלוקה בתסמונת דאון,אלא מה-לפעמים כשרצים במהירות במדרון,קצת קשה לעצור ולכן צריך להמשיך בכוח האנרציה ולא חשוב אם בעקבות כך יהרגו מספר יהודים,הרי הם כבר התרגלו לזה. יש גם את ההבטחה של אירגוני המרצחים שהם מוכנים לעבור מאוטומטית לבודדת ולהרוג יהודי אחד או שניים ולנוח. נו,גם זאת התקדמות בכוון הנכון לקראת פתרון הבעיה היהודית,זה אולי יקח קצת יותר זמן אולם ידוע שלערבים יש זמן בשפע ביחוד מאז שרצחו את כל שוחרי השלום עכשיו שלהם. אין ספק,הסרטן ממשיך להתפשט ולצורך כך הוא זקוק לרגיעה זמנית בלחץ שמפעיל עליו צה'ל,אולם אל דאגה,יש פתרון - ההודנא! מילת קסם שמקפיצה ישראלים רבים ומריצה אותם אל משרדי הנסיעות לחפש 'דילים' זולים לנגב חומוס באחת מארצות ערב שבבת אחת הפכו ממדינות אויב עוינות לשוחרות שלום ואהבה לישראל. אכן מחול הכסילים ממשיך. שלא תהיינה לכם אשליות,פח האשפה שלתוכו הושלכו כל ההסכמים הקודמים יכול להכיל עוד הרבה הסכמים,זהו פח ללא תחתית וגם ראשי ממשלות עבי בשר יכולים להבלע בו ולא נודע כי בא אל קירבו. גם החמור הכי עקשן מבין לאחר מס' מכות שמוטב לו להשמע לאדוניו ולחסוך מעצמו מכות מיותרות, מעניין מתי עם ישראל 'יתפוס' את ההגיון הפשוט הזה.
_new_ הוספת תגובה



האם זה בית הפרנויה המקומית- של הבא להרגך..?
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:43)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואולי יש גם דבר מה נוסף ?
_new_ הוספת תגובה



אם לא פנחס וולרשטיין אז מי בדיוק ייתן את הדין..
טררה (שבת, 21/06/2003 שעה 5:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי