פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
זכות השתיקה של מרדכי גילת
מרדכי דהן (יום שישי, 31/03/2006 שעה 8:00)


זכות השתיקה של מרדכי גילת

מרדכי דהן



בבית המשפט המחוזי בירושלים נסתיימו העדויות והצדדים מגישים כבר סיכומים בתביעת לשון הרע שהגיש אברהם פריד-פריצי נגד מרדכי גילת. נראה שפסק הדין אינו רחוק ונמתין לו בסבלנות (ת.א. 2412/00, בפני השופטת אפעל גבאי).

אבל במשפט הזה התברר דבר שאינו מותנה בפסק הדין: התגלה שהעיתונאי מרדכי גילת, מי שכתב ופרסם את הכתבה וחתום עליה, סירב לעלות אל דוכן העדים ושמר בבית המשפט על ''זכות השתיקה''.

יובהר שהתובע טען שמרדכי גילת הוא שרלטן שפרסם כתבה בדיונית ונטולת כל אמת בלא שבדק דבר וחצי דבר. התובע עצמו העיד שגילת לא פנה אליו מעולם ובכל זאת העז להביא בשמו דברים שלא אמר מעולם. למעשה הואשם גילת במעשי זיוף והונאה. נוכח האשמה חריפה וברורה שכזו מצופה ומתבקש היה שגילת יקום להגן על מה שפרסם ויטען כי כתב אמת.

והנה נתגלה בבית המשפט שמרדכי גילת בחר ב''זכות השתיקה''. הוא לא הגיש תצהיר הגנה, לא הצהיר ''אמת כתבתי'' ונמנע מלעלות לדוכן העדים. ולא שהוא לא היה בבית המשפט: היה גם היה, נכח והשתתף בכל הישיבות, סייע מהספסל לעורכי הדין שלו, נתן להם עצות, התפרץ, העיר ואפילו פנה אל השופטת - אבל רק אל דוכן העדים, היכן שצריך לעמוד ולהעיד על האמת, הוא נמנע מלהתקרב והתרחק ממנו כמו מאש. במקומו הוא שלח לשם את עוזרתו מיכל גרייבסקי כדי שזו תעיד במקומו. רק שגרייבסקי סיפרה בחקירתה שגילת הוא שכתב את הכתבה ולא היא, וציינה שהיא אפילו לא העיזה להעיר לו על מעשיו. וכדבריה מעל דוכן העדים: ''שאני אתקן את גילת ?'' .....

לא נעסוק כאן בפרטי המשפט ונשאיר לבית המשפט לקבוע מסקנותיו ופסק דינו. כאן נעסוק רק בזכות השתיקה של מרדכי גילת.

לכל חשוד בישראל עומדת הזכות לשתוק בחקירה כדי לא להפליל את עצמו. אבל כשאדם שותק גם בבית המשפט ומסרב להשיב בעצמו להאשמות נגדו – המסקנות ברורות. לכן, ממלאי תפקידים ציבוריים המבקשים לשתוק ונמנעים מלהשיב לטענות נגדם מתבקשים (ומחוייבים) להתפטר מייד מכל תפקידיהם, כי אי אפשר להתיימר לפעול בשם הנורמות הציבוריות הראויות ובו זמנית להשתמש בזכות השתיקה השמורה לכל נוכל ונבל.

לעיתונאים בישראל יש זכויות, פריביליגיות ומעמד. מבחינות רבות הם ''אישי ציבור'' ומעמדם המיוחד הזה מעוגן גם בפרקטיקה ובפסיקה המשפטית. אבל עיתונאים אינם רשאים לאחוז את החבל משני קצותיו: אם ברצונם להמשיך ולקבל הכרה בתפקידם הציבורי – הם אינם רשאים להיאחז בזכות השתיקה. ואם ברצונם לחסות בזכות השתיקה – אז שיתפטרו, ישתקו ולא יטיפו יותר לאחרים.

לכן הסתתרותו של גילת מאחורי זכות השתיקה הינה תופעה מבישה הנוגעת לשורשי האמון בעיתונות: עיתונאי אינו יכול לפרסם ברבים כתבה, לחתום עליה בראש חוצות ואח''כ, כאשר טוענים מולו שפרסם שקרים וכתב כזבים והוא מתבקש להוכיח שפרסם אמת – אז לבקש אנונימיות, לברוח מהאחריות ולחסות בצל השתיקה. עיתונאי אינו פטור מחובתו להגן בעצמו על מה שפירסם. הוא יכול אמנם להתחמק (בתרגילים משפטיים) מעדות ומענה, בדיוק כמו כל נוכל שנתבע בגין מירמה ומעילה, אבל אז ההשוואה ביניהם אכן ראויה. כי עיתונאי שאינו מוכן לקום ולהעיד בבית המשפט ''אמת פרסמתי'' ואינו מוכן להגן בעצמו על מה שכתב - מעיד על עצמו כי אינו שונה מכל שרלטן שנתפס בקלקלתו, מי שכל תקוותו ויהבו הם רק שעורך דינו ישכנע את ביהמ''ש שלא מדובר בפרסום לשון הרע, אלא שמדובר בסתם פרסום שהוא שקר וכזב. זה, אגב, מספיק לזיכוי כי החוק אינו אוסר פרסום עיתונאי שאין בו אמת. מותר לכל עיתון לפרסם שקרים וכזבים ללא הגבלה. רק לשון הרע אסור לפרסם.

הימלטותו של גילת למחבוא של ''זכות השתיקה'' איננה ענין שולי. אין המדובר בכתב אלמוני של מקומון זניח בפריפריה, אלא בעיתונאי בכיר ביותר ב''עיתון של המדינה'', מי שלרשותו ולצרכי תחקיריו העמיד העיתון תקציבים, תחקירנים ואמצעי עבודה נדיבים ומי שהפך להיות ל''כוכב'' העיתונות החוקרת ולמייצגה הבכיר. גילת הוא כבר הרבה שנים אישיות ציבורית בולטת ביותר בעיתונאות הישראלית, זו הדורשת מאחרים נורמות ציבוריות הגונות.

והנה הלוחם הגדול נגד זכות השתיקה, העיתונאי שתוקף אישים ודורש מהם הסבר פומבי על מעשיהם והתנהגותם, התחקירן שמסתער על שומרי ''זכות השתיקה'' ומוקיע אותם בראש חוצות, רץ בעצמו, כילד קטן, לחסות בצילה של אותה ''זכות השתיקה'' ברגע הראשון בו הוא נדרש להגן בביהמ''ש על דברים שכתב ועל כתבה שפרסם. מסתבר שברגע שמתחיל בירור האמת, בוחר מרדכי גילת להתעטף בזכות השתיקה ועוד שולח במקומו לבית המשפט עיתונאית זוטרה, זו שלא כתבה את הכתבה, כדי שהיא תחטוף את האש במקומו.

מעבר למסקנות העגומות העולות לגבי אישיותו ואופיו של העיתונאי הזה, עולה תמיהה נוכח התופעה המגונה בה עיתונאי מתחמק מלהגן על מה שכתב. זוהי תופעה הפוגעת בעצם יסודות האתיקה העיתונאית ומערערת אותה לחלוטין - ומשום מה איש ממבקרי התקשורת לא נוגע בה. אולי בגלל שרב העוסקים בביקורת התקשורת הם בעצמם עיתונאים וחברים של גילת, אולי בגלל שחלקם מפחדים מ''ידיעות אחרונות'' ואולי בגלל שביקורת העיתונות בישראל כבר מזמן איננה אלא טור רכילות רדוד ולא יותר.

כך או אחרת, בטח תקראו עוד המון מאמרים אקדמיים מלומדים על האתיקה העיתונאית. אני רק רציתי לספר לכם על זכות השתיקה ומיהו הנאחז בה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אם
ע.צופיה (יום שישי, 31/03/2006 שעה 12:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא אינו מעיד והעוזרת שלו טוענת כי אין לה קשר לכתבה, אז מהו קו ההגנה שלו?
למען הגילוי הנאות אולי תחכים אותנו?
_new_ הוספת תגובה



לצופיה: אין לו תגובה.....
מרדכי דהן (שבת, 08/04/2006 שעה 11:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נורא פשוט: לגילת אין תשובה. הוא לא מוסר ולא מסר שום גיחסה למה שנטען עליו וכנגדו. ככתוב: הוא שומר על ''זכות השתיקה''.....
_new_ הוספת תגובה



לצופיה: אין לו תגובה.....
ע.צופיה (שבת, 08/04/2006 שעה 12:08)
בתשובה למרדכי דהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנת אותי,או שאתה מתחמק מתשובה.
הרי גילת הגיש כתב הגנה.
מה טענותיו?
אם כדבריך הוא שותק כדג הרי ברור שיפסיד במשפט ,לכן למה בכלל לנהל אותו?
יש איזו שהיא חוסר סבירות בכל מה שאתה מציג בפנינו.
_new_ הוספת תגובה



לצופיה: אין לו תגובה.....
מרדכי (יום שני, 17/04/2006 שעה 14:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצופיה, לאור שאלת ובקשתך להסבר (מצטער שרק עכשו ראיתי שאלתך זו):
גילת לא הגיש תצהיר הגנה. הוא שלח את מיכל גרייבסקי לעשות זאת. (+עורכי הדין שלו). סביר שזה פוגע בהגנתו ובסיכויו - אבל סביר שלוא היה מעיד - היה מוצא עצמו במקצב קשה יותר.
אין טעם להחליף כאן את בית המשפט, אבל אם גרייבסקי מצהירה ''בדקנו כל מה שפירסמנו'' ומתברר במהלך החקירה שהיא שיקרה ולא בדקה - אז מכסימום את ''האש'' בבית המשפט היא חוטפת, אבל לא גילת.
זו הטקטיקה של גילת, שהוא יודע שיתכן שיפסיד - אבל את כל האש ואת כל הערות בית המשפט תחטוף העוזרת שלו. זו שיטה טובה.... (המקובלת תמיד במערכת ידיעות אחרונות).
_new_ הוספת תגובה



לצופיה: אין לו תגובה.....
ע.צופיה (יום שני, 17/04/2006 שעה 15:34)
בתשובה למרדכי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד,יש מידה רבה (לדעתי,כמובן)של חוסר סבירות בדבריך.
מערכות העיתונים ,כולל ידיעות, עובדים עם עו''ד צמודים.
לא היו מפרסמים משהו שהוא 100%שקר ודיבה. במקרה שכן,היו מפרסמים התנצלות קטנה בשולי עמוד 17 וסוגרים ענין.
אני מנחש (איני יודע באיזה מצב המשפט)שיש להם כלי נשק משפטיים שכנראה ישלפו בעתיד.
מתוך המעט שקראתי מתחקירי גילת ,אני דוקא מתרשם שיש מידה יחסית של הגינות (עד כמה שעיתונות צהובה תחרותית יכולה להיות הגונה)בכתבותיו והוא כנראה,במקרה הזה, מסתיר מקורות.
איני חושב שהוא וידיעות ''פראיירים'' לכן צפה להפתעות.
אשמח אם תעדכן.
_new_ הוספת תגובה



מה שאתה אומר נכון בדרך כלל
ישראל בר-ניר (יום שני, 17/04/2006 שעה 17:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי עיתונים אינם מעוניינים להסתבך במישפטים שכרוכים בהוצאות כבדות גם כאשר זוכים. זאת התיאוריה. בפועל הזהירות והבדיקה המדוקדקת מצטמצמות למקרים בהם העיתון (ובמיוחד הכתב) יודעים שהם ''על הכוונת'' בשל רגישות הנושא ו/או האישיות עליה נכתבו הדברים. דוגמא טובה היא העיתונאי יואב יצחק. ''ידיעות אחרונות'', וכתבו גילת, יצרו לעצמם מעמד מיוחד של היזון חוזר עם מערכת אכיפת החוק במדינה (הפרקליטות והמישטרה) ולכן הם מרשים לעצמם מה שעיתון אחר לא היה מעיז לעשות. יש להם, ולא בלי הצדקה, ביטחון שהם נהנים מחסות המימסד, ושגם במיקרה של הרשעה העונש יהיה סמלי בלבד. כל שופט במדינה שחושב על הקריירה שלו יהסס להיסתבך אתם.
_new_ הוספת תגובה



מה שאתה אומר נכון בדרך כלל
ע.צופיה (יום שני, 17/04/2006 שעה 19:53)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למרות שאתה מסכים עם אמירתי,אני איני מסכים לדעתך על מערכת המשפט(שאישית נכוותי ממנה).
בגדול המערכת הגונה וישרה.נקודתית? כמו בכל דבר בחיים,יש לפעמים תפוח שכבר אינו טוב למאכל.
_new_ הוספת תגובה



כמה לא מפתיע
צדק (יום שישי, 31/03/2006 שעה 14:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השמאלנים ידועים ומוכרים כצבועים סדרתיים.
מה שהם דורשים מאחרים אינם מיישמים בעצמם,
ואף עושים ומתנהגים ההיפך הגמור מדרישותיהם.

רדיפותיו המרושעות והסלקטיביות,
רק נגד דתיים ומנהיגי ימין,
הספיקו לי כדי להבחין שיש כאן
עסק עם קומיסר ולא עם עיתונאי.
_new_ הוספת תגובה



כמה לא מפתיע
צדקה (יום שישי, 31/03/2006 שעה 15:00)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדתיים ידועים ומוכרים כצבועים סדרתיים.
מה שהם דורשים מאחרים אינם מיישמים בעצמם,
ואף עושים ומתנהגים ההיפך הגמור מדרישותיהם.

רדיפותיהם המרושעות והסלקטיביות,
רק נגד חילונים ומנהיגי שמאל,
הספיקו לנו כדי להבחין שיש כאן
עסק עם פושעים ולא עם מביעי דעות.

אולי הם אוכלי שפנים בכלל..... הדתיים.
_new_ הוספת תגובה



מפחדים ממנו
duda (יום שישי, 31/03/2006 שעה 18:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא יכול לעשות דברים בישראל , דרעי ישב בכלא בגללו , הלוואי שהיה במערכת הפוליטית איש כמו דרעי.

על מה המישפט בעצם?

האם טאקטיקה כזו לא תגרום לו להפסיד?
_new_ הוספת תגובה



מפחדים ממנו?
א. פרקש (שבת, 01/04/2006 שעה 14:33)
בתשובה לduda
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שאמרת, טרם נקבע פסק הדין וצריך לחכות ולראות איך מפרש בית המשפט את ''זכות השתיקה'' של הנאשם. בעקרון, לעניין תביעה אישית, הכתב הוא כאחד האדם, אזרח מן השורה. הפרשנות והנסיון המשפטי נותן לכתב זכויות כדי להגן על חופש הפעולה של הכתב ועל חופש הבעת הדיעה. ניצול לרעה של מרחב העבודה העיתונאי הזה היא עבירה, אם כי ביהמ''ש בארץ לא מרבה להתעסק בסוגיה הזו (למיטב זיכרוני).

''זכות השתיקה'' אינה משחקת, בעקרון, לטובת השותק אלא נלקחת בחשבון בפרשנות ביהמ''ש לכל העניינים והעובדות שהובאו לפניו בבואו לתת פסק דין.

השאלה היא בנוסף לכך האם העיתון צריך מצידו להטיל על הנאשם את ''חובת השתיקה'' ולאלפרס את כתבותיו עד הינתן פסק הדין. זו בעיה רצינית, כי עד שלא הוכח שגילת עבר על החוק, אין ואי אפשר, להטיל עליו עונשים.

הפתרון הנכון היא להציף את העניין ככל האפשר לעיני הציבור שישמע וישפוט בעצמו כמו שקורה לנו בעניינים הפוליטיים (''אור השמש הוא המטהר הטוב ביותר ואור המנורה הוא השוטר היעיל ביותר'', השופט העליון לואיס ברנדייס, 1914). העניין נוגע גם לכתבים אחרים שעושים עבודתם קלה או מכוונת ונוטים לדלג על עובדות לא נוחות להשקפתם, או לפרש עובדות באופן שכוון ושגוי.

כדי שתהיה לנו עיתונות אמינה, חוקרת ומדוייקת אני מקווה שביה''ש לא יחכה עד בוש עם פסק דינו ויפרסם אותו מהר ככל האפשר. ואם עבר גילת על החוק יש לגזור את דינו בהתאם לחומרת העניין ולא בהתאם למעמד העיתונאי ועיתונו.

צדק גם צריך להיראות.
_new_ הוספת תגובה



מפחדים ממנו?
duda (שבת, 01/04/2006 שעה 15:07)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין תחקירנות היום בעיתונות , יש עיתונאים שיש להם אג'נדה פוליטית במקום אתיקה עיתונאית , העיתונאים הם אנשים ונשים שמתמחים במניפולציות , אין מצב שיש עיתונאי שמימין ומשמאל חוששים מהעט החדה והעוקצנית שלו , אם יש כישרון עיתונאי הוא מתדרדר במידרון הפוליטי והופך לשופר נבוב של צד אחד.

גם שלי יחימוביץ בסופו של דבר היא השחתה , לפניה היה זה טומי לפיד , היא עכשיו הולכת בעקבותיו היא מוצר עיתונאי שמוליך שולל בעזרת הרייטינג שאותו היא צברה במדיה .

איפה תחקירנות שלא עושה חשבון לאיש מימין או משמאל שתנקה בשבילנו את האורוות המצחינות משחיתות .
_new_ הוספת תגובה



יש תחקירנות
דוד סיון (שבת, 01/04/2006 שעה 16:55)
בתשובה לduda
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא ממש משוחרר מהאג'נדה הפוליטית שלו לרגע. הפורום הזה הוא דוגמה לכך. מרבית הכתבים והכותבים בעמודי הדעות פועלים על פי האג'נדה הפוליטית שלהם וכך גם התחקירנים. אבל הטובים שבהם מקטינים עד למינימום את השפעת האג'נדה הפוליטית שלהם.

כזה הוא למשל יואב יצחק. גם אם הוא אולי טועה לעיתים התחקירים שלו טובים וישנם אפילו מצויינים. אבל גם אם יהיו רבים כמותו זה לא ינקה את האורוות. העיתונות החוקרת עושה רק חלק מן המשימה....
_new_ הוספת תגובה



יש תחקירנות
duda (שבת, 01/04/2006 שעה 17:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע טוב מאד למה הכוונה , אמנון אברמוביץ קרא לזה בשם אתרוג .

אולי תמיד היה ככה , אני חושש שזה לא בסדר, יואב יצחק הוא תחקירן שמנצל את הכישורים שלו עבור הימין , הוא סוג של קונטרה למרדכי גילת שעושה בדיוק אותה עבודה עבור צץ שמאל , מה הבעיה?

הבעיה היא שמי שזועק שחיתות ומפנה אצבע רק לכיוון מסוים הוא בעצמו מושחת.
_new_ הוספת תגובה



יש משהו בדבריך
דוד סיון (שבת, 01/04/2006 שעה 21:02)
בתשובה לduda
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. נכון שיואב יצחק נוטה לנצל את כישוריו עבור אינטרסים של הימין. אבל הוא עוסק גם בפרשיות שלא מתאימות להגדרה הזאת.
2. תוצאת התחקיר יכולה להיות ראויה גם אם המניע הוא פוליטי. בחירת נושא התחקיר לפי שיקול פוליטי אינה עושה את התחקירן מושחת, אלא אם הוא מסלף את התוצאה.
3. תחקירן, כמו עו''ד המשרת צד אחד, לא חייב להיות אובייקטיבי כדי ליצור תחקירים טובים ומעילים.
_new_ הוספת תגובה



יש משהו לא טוב בדבריך
א. פרקש (שבת, 08/04/2006 שעה 12:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם באמת ''תחקירן .... לא חייב להיות אובייקטיבי''? אם כן, מה הטעם בתחקיר?

כדי שתחקירים יהיו ''טובים ומועילים'' עליהם להיות קודם כל אובייקטיביים כדי להגיע לחקר האמת, לאחר מכן הכתב יכול לפרש את פרשנותו המגמתית-אידיאולוגית ובתנאי שהיא ידועה וברורה לקהל הקוראים/שומעים !
_new_ הוספת תגובה



יש מידה לא מעטה של חוסר הגינות
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 02/04/2006 שעה 1:16)
בתשובה לduda
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהשוואה בין יואב יצחק ומרדכי גילת. הראשון עושה מלאכה נאמנה, וגם אם מרבית תחקיריו הם ''לטובת'' הימין, יש מקרים בודדים בלבד בהם הוא נתפס בטעות, ואף לא מיקרה אחד של שקר. לא זה המצב אצל גילת. יתרה מזאת, בעוד שיואב יצחק מנצל את כישוריו כדבריך, אצל מרדכי גילת הכל בזכות קשריו ואלה לא היו לו אם לא היה תומך בצד ''הנכון'' של הקשת הפוליטית.
_new_ הוספת תגובה



גם יואב יצחק מנצל את קשריו
דוד סיון (יום ראשון, 02/04/2006 שעה 8:03)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין תחקירן מצליח בלי קשרים..... !!
_new_ הוספת תגובה



גם יואב יצחק מנצל את קשריו
א. פרקש (שבת, 08/04/2006 שעה 12:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכך ראוי, ובתנאי שהוא גם מוכשר. לעומת זאת ''אצל מרדכי גילת הכל בזכות קשריו'' וזה הבדל גדול. לפחות זו היתה טענת בר ניר.

לדעתי גם לגילת יש כישורים להיות כתב אלא שהמנוע הפוליטי שלו עובד בטורים גבוהים מדי והוא רק פוגע באמינותו בקהלים רחבים, לא רק ימניים.
_new_ הוספת תגובה



גם יואב יצחק מנצל את קשריו
דוד סיון (שבת, 08/04/2006 שעה 14:17)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את העבודה של גילת אינני מכיר אז לא אוכל להגיד עליה משהו בעל ערך. אבל אני שמח שבעיקרון אתה מקבל את עמדתי על תחקיר עיתונאי.......
_new_ הוספת תגובה



כן. מפחדים ממנו
נחום (שבת, 08/04/2006 שעה 11:44)
בתשובה לduda
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פוליטיקאים, אישי ציבור ונושאי משרה בישראל מפחדים ממרדכי גיל. הרי ''ידיעות אחרונות'' הוא כוח התקשורת הכי חזק במדינה וגילתצ הוא ''הכוכב'' שלו. אז מי יעז להסתכן נגד גורמים כאלה ?
אפילו שופטים מפחדים מידיעות אחרונות.
צריך להודות שאנו בעידן ''הטרור העיתונאי'' של גילת ודומיו. טוב שהסיפור על ''זכות השתיקה'' שלו מובא לידיעת הציבור. זו תחילת נפילתו כי כשילמדו להכיר שמדובר בפחדן - תעלם השפעתו.
_new_ הוספת תגובה



יש פוליטיקאים שמפחדים
א. פרקש (שבת, 08/04/2006 שעה 12:12)
בתשובה לנחום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר מרדכי גילת או דומיו מתעלמים מהם.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי