פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הרוטוויילר של אמריקה
אורי אבנרי (יום שני, 28/08/2006 שעה 7:57)


הרוטוויילר של אמריקה

אורי אבנרי



בנאומו האחרון, שהרגיז כה רבים, אמר בשאר אל-אסד משפט שדווקא כדאי לשים אליו לב: ''כל דור ערבי חדש שונא את ישראל יותר מאשר הדור שקדם לו.''

מכל מה שנאמר על מלחמת-לבנון השנייה, זהו אולי המשפט החשוב ביותר.

התוצר העיקרי של המלחמה הזאת הוא השנאה. תמונות המוות וההרס בלבנון חדרו לכל בית ערבי, ולכל בית מוסלמי, מאינדונזיה עד מארוקו, מתימן עד לרובעים המוסלמיים בלונדון ובברלין. לא במשך שעה, לא במשך יום, אלא במשך 33 ימים רצופים - יום-יום, שעה-שעה. גוויות מרוטשות של תינוקות, נשים בוכות על הריסות בתיהן, ילדות ישראליות הכותבות ''ברכות'' על פגזים לפני ירייתן לעבר הכפרים, אהוד אולמרט מדקלם על ''הצבא הכי מוסרי בעולם'' על רקע תצלום של ערימת גופות.

הישראלים התעלמו מהמראות האלה, שלא הופיעו בטלוויזיה שלנו. אמנם, גם אצלנו אפשר היה לראותם בתחנת אל-ג'זירה וגם בתחנות מערביות, אך הישראלים היו יותר מדי עסוקים במראות ההרס בערי הצפון שלנו. רגשות הרחמים והאמפתיה עם סבל של לא-יהודים קהו במקומותינו מזמן.

אבל טעות נוראה היא להתעלם מהתוצאה הזאת של המלחמה. היא חשובה לאין ערוך יותר מאשר הצבת כמה אלפי חיילים אירופיים לאורך הגבול שלנו, בהסכמתה האדיבה של חיזבאללה. היא עלולה להעסיק דורות של ישראלים אחרי שאיש לא יזכור עוד את השמות אולמרט וחלוץ, ואפילו נסראללה ישכח את השם עמיר פרץ.

כדי להבין את משמעות דבריו של אסד יש לראותם בפרספקטיבה היסטורית.

יש המשווים את המפעל הציוני כולו לאיבר זר שהושתל בגופו של אדם. מערכת-החיסון הטבעית מתקוממת נגד השתל, הגוף מגייס את כל כוחותיו כדי לדחות אותו. הרופאים משתמשים במנה גדושה של תרופות כדי להתגבר על הדחייה. זה יכול להימשך זמן רב, ולפעמים עד למותו של הגוף עצמו, יחד עם השתל.

(מובן שיש להתייחס למשל הזה, כמו לכל משל, בערבון מוגבל. משל יכול לעזור להבנת תבנית כללית, לא יותר מזה.)

התנועה הציונית שתלה גוף זר בארץ, שהייתה אז חלק מהמרחב הערבי-מוסלמי. תושבי הארץ, והעולם הערבי כולו, התקוממו נגד היישוב הציוני. בינתיים היכה היישוב שורשים והפך לאומה אותנטית חדשה. כוח ההגנה שלו מול הדחייה גדל. המאבק הזה נמשך כבר 125 שנה, באלימות גוברת מדור לדור. המלחמה האחרונה אינה אלא אפיזודה אחת נוספת בו.

מהי המטרה ההיסטורית שלנו בעימות הזה?

טיפש יאמר: לעמוד מול הדחייה בעזרת מנה הולכת וגדלה של תרופות, המוענקות לנו על-ידי אמריקה ויהודי העולם. והגדולים בטיפשים יוסיפו: אין פיתרון. זהו מצב נתון, שיימשך בלי סוף. אין מה לעשות, חוץ מאשר לעמוד על נפשנו במלחמה ועוד מלחמה ועוד מלחמה. והרי המלחמה הבאה כבר עומדת בשער.

חכם יאמר: המטרה שלנו היא לגרום לכך שהגוף יקבל את השתל כאחד מאבריו. שמערכת-החיסון שלו לא תראה בנו עוד אויב שיש לסלקו בכל מחיר. ואם זוהי המטרה, היא צריכה להפוך לציר המאמץ העיקרי שלנו. משמע: כל מעשה ממעשינו צריך להישקל על פי אמת-המידה הפשוטה הזאת: האם הוא מקדם את המטרה או מסיג אותה לאחור?

על פי הקריטריון הזה, מלחמת-לבנון השנייה הייתה אסון.

לפני 59 שנים, חודשיים לפני פרוץ מלחמת-העצמאות, פירסמתי חוברת בשם ''מלחמה או שלום במרחב השמי''. היא נפתחה במלים הבאות:

''כשאבותינו הציונים החליטו להקים 'מקלט בטוח' בארץ-ישראל הייתה בידם הברירה בין שתי דרכים:

''הם יכלו להופיע בקדמת-אסיה ככובש אירופי, הרואה עצמו ראש-גשר לגזע ה'לבן' ואדון ה'ילידים', דוגמת הקונקוויסטדורים הספרדים והקולוניסטים האנגלו-סכסים באמריקה. כך עשו בשעתם הצלבנים בארץ-ישראל.

''הדרך השנייה הייתה שיראו עצמם כעם אסיאתי החוזר למולדתו - הרואה בעצמו יורש למסורת מדינית ותרבותית של הגזע השמי, והמוכן לסייע לעמי המרחב השמי במלחמת-שחרורם מעול הניצול האירופי.''

מדינת-ישראל, שקמה כעבור כמה חודשים, בחרה, כידוע, בדרך הראשונה. היא נתנה יד לצרפת קולוניאלית, ניסתה להחזיר את בריטניה לתעלת-סואץ, ומאז 1967 הפכה לאחות הקטנה של ארצות-הברית.

זה לא היה בלתי-נמנע. להיפך, במרוצת השנים גברו הסימנים לכך שמערכת-החיסון של הגוף הערבי-מוסלמי מתחילה להשלים עם השתל כמו שגוף יכול לקבל איבר של קרוב-משפחה, ומוכן לקבל אותנו. סימן כזה היה בואו של אנוור אל-סאדאת לירושלים. כזה היה השלום שעשה איתנו המלך חוסיין, צאצא הנביא. ומעל לכל, כזו הייתה החלטתו ההיסטורית של יאסר ערפאת, מנהיג העם הפלסטיני, לעשות שלום עם מדינת-ישראל.

אבל אחרי כל צעד אדיר כזה קדימה בא צעד ישראלי אחורה. היה זה כאילו השתל דוחה את השלמת הגוף עימו. כאילו התרגל כל-כך להיות דחוי, עד שהוא משתדל במעשיו להמשיך ולהידחות ביתר שאת.

על רקע זה יש לשקול את דבריו של אסד-הבן, איש הדור הערבי החדש, בתום המלחמה האחרונה.

אחרי שנמוגו בזו אחר זו כל המטרות שנקבעו למלחמה אומללה זו, הועלתה עילה נוספת: המלחמה הייתה חלק מ''התנגשות הציוויליזציות'', המערכה הגדולה של העולם המערבי וערכיו הנעלים מול הברבריות החשוכה של העולם האיסלאמי.

זה מזכיר, כמובן, את דבריו של אבי הציונות המודרנית, בנימין זאב הרצל, שכתב לפני 110 שנה במסמך המכונן של התנועה הציונית: ''בפלסטינה...נהווה למען אירופה חלק מהחומה נגד אסיה, נשרת כחיל-חלוץ של התרבות נגד הברבריות''. מבלי דעת, חזר אהוד אולמרט כמעט על הניסוח הזה כהצדקה למלחמתו, כדי למצוא חן בעיני הנשיא בוש.

כפי שקורה מפעם לפעם בארצות-הברית, מישהו ממציא שם סיסמה חסרת-שחר אך קליטה, והיא משתלטת על השיח הציבורי. ככל שהסיסמה מטופשת יותר, כן גוברים סיכוייה להפוך לאורים ותומים של האקדמיה והתקשורת - עד שבאה סיסמה חדשה, ומשכיחה את הקודמת. הדוגמה הטריה ביותר היא ''התנגשות הציוויליזציות'', הסיסמה שטבע הפרופסור סמואל פ' האנטינגטון ב-‏1993 (שהחליפה את ''סוף ההיסטוריה'').

איזו התנגשות רוחנית יש בין אינדונזיה המוסלמית וצ'ילה הנוצרית? איזו מלחמת-נצח נטושה בין פולין ומרוקו? מה מאחד את מאלזיה עם קוסובו, שתי מדינות מוסלמיות? ומה מאחד שתי מדינות נוצריות כמו שוודיה ואתיופיה?

במה נשגב עולם-הרעיונות של ''המערב'' מזה של ''המזרח''? היהודים שברחו מלהבות המוקד של האינקוויזיציה הנוצרית בספרד התקבלו בזרועות פתוחות על-ידי הממלכה העות'מנית המוסלמית. האומה האירופית התרבותית ביותר בחרה באופן דמוקרטי את אדולף היטלר למנהיגה וביצעה את השואה, מבלי שהאפיפיור ירים את קולו במחאה.

במה עולים הערכים של ארצות-הברית, אימפריית המערב, על אלה של הודו וסין, המדינות העולות של המזרח? האנטינגטון עצמו נאלץ להודות: ''המערב ניצח בעולם לא הודות לעליונות הרעיונות או הערכים או הדת שלו, אלא בעליונותו בשימוש באלימות. אנשי המערב שוכחים עובדה זו לעתים קרובות, אך אנשים שאינם מערביים אינם שוכחים זאת לעולם.'' גם במערב זכו הנשים בזכות-הבחירה רק במאה ה-‏20, והעבדות בוטלה שם רק במחצית השנייה של המאה ה-‏19. וכן, במדינה המובילה של המערב מרים עכשיו הפונדמנטליזם את ראשו.

איזה עניין, למען השם (סליחה על הביטוי), יש לנו להתייצב כחיל-החלוץ הפוליטי והצבאי של ''המערב'' בהתנגשות מדומיינת זו?

האמת היא, כמובן, שכל הסיפור על ההתנגשות התרבותית אינו אלא כיסוי אידיאולוגי למשהו שאין לו שום קשר לרעיונות ולערכים: ההשתלטות של ארצות-הברית על אוצרות העולם, ובעיקר על הנפט.

מלחמת-לבנון השנייה נתפסת על-ידי רבים כ''מלחמה על-ידי באי-כוח''. כלומר: חיזבאללה היא הדוברמן של איראן, ואנחנו הרוטויילר של אמריקה. חיזבאללה מקבלת כסף ורקטות ותמיכה פוליטית מהרפובליקה האיסלאמית, ואנחנו מקבלים כסף, פצצות-מצרר ותמיכה פוליטית מארצות-הברית.

זה בוודאי מוגזם. חיזבאללה היא תנועה לבנונית אותנטית, בעלת שורשים עמוקים בעדה השיעית. לממשלה שלנו יש אינטרסים משלנו (השליטה בשטחים הכבושים), שאינם תלויים באמריקה. אבל אין ספק שיש הרבה מן האמת בטענה שזו הייתה גם ''מלחמה באמצעות שליחים''.

ארצות-הברית לוחמת באיראן, מפני שאיראן תופסת עמדת-מפתח במרחב שבו ממוקמים אוצרות-הנפט העיקריים בעולם. לא זו בלבד שהיא יושבת בעצמה על מצבור אדיר, אלא שבאמצעות האידיאולוגיה האיסלאמית המהפכנית שלה היא מאיימת גם על השליטה האמריקאית בארצות-הנפט השכנות. הנפט הולך ונעשה יותר ויותר חיוני בכלכלה המודרנית. מי ששולט בנפט שולט בעולם.

ארצות-הברית הייתה תוקפת את איראן בשצף-קצף גם אילו הייתה מדינה של אסקימוסים המאמינים בדת הדלאיי-לאמה. יש דמיון מדהים בין ג'ורג' בוש ומחמוד אחמדינג'ד. זה משוחח עם ישו וזה סוגד לאללה, אך שם המשחק הוא השתלטות.

איזה עניין יש לנו להסתבך במאבק הזה? איזה עניין יש לנו להיראות - ולהיראות בצדק - בעיני העולם המוסלמי בכלל והעולם הערבי בפרט כמשרתם של אויבם הגדול?

אנחנו רוצים לחיות כאן גם בעוד 100 ובעוד 500 שנה. האינטרס הלאומי הכי-בסיסי שלנו הוא לתת יד למדינות הערביות המקבלות אותנו, ולפעול יחד איתן לשיקום המרחב הזה. זה היה נכון לפני 59 שנים, וזה יהיה נכון גם בעוד 59 שנים.

פוליטיקאים קטנים כמו אולמרט, פרץ וחלוץ אינם מסוגלים לחשוב במושגים כאלה. הם רואים בקושי את קצה האף שלהם. אך היכן אנשי-הרוח, האמורים להיות בעלי מבט מרחיק יותר?

יתכן שבשאר אל-אסד אינו גאון הדור. אבל כדאי מאוד לחשוב על מה שהוא אמר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


כאשר הגעתי למשפט:
מהנדס אזרחי (יום שני, 28/08/2006 שעה 8:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''...ומעל לכל, כזו הייתה החלטתו ההיסטורית של יאסר ערפאת, מנהיג העם הפלסטיני, לעשות שלום עם מדינת-ישראל...'' אז הפסקתי להמשיך ולקרוא את שאר השקרים של הלמוט במאמר זה.
_new_ הוספת תגובה



זה השקר היחידי שזיהית אצלו? (-:
א. פרקש (יום שני, 28/08/2006 שעה 13:35)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יש עוד עובדה מעניינת
חזי (יום שני, 28/08/2006 שעה 8:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל דור ישראלי חדש נעשה יותר ימני מהדור הקודם...

כי:

''כל דור ערבי חדש שונא את ישראל יותר מאשר הדור שקדם לו.''

יש לי עבורכה הסבר פשוט:

בדורות הקודמים,
הערבים האמינו כי ''הכנופיות הציוניות'' הן אפיזודה חולפת.

ככל שהערבים מבינים כי האפיזודה הזו אינה חולפת,
אלא מכה שורשים חזקים מיום ליום,
התסכול שלהם הולך וגדל.

אתה רק צריך לראות את הכנסים הקבועים של מנהיגי מדינות ערב,
כדי לטקס עיצה איך להתמודד עם ''הבעיה הציונית''...
_new_ הוספת תגובה



תאכל את הלב אורי אבנרי
סתם אחד (יום שני, 28/08/2006 שעה 12:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חיזבאללה פירק עמדות שהחזיק בחוות שבעא

מקורות ביטחון בדרום לבנון מדווחים, כי חיזבאללה פינה 14עמדות בגבול עם ישראל, יישר את הקרקע, חסם הכניסה למנהרות והוציא מהם טילים, פגזים ואמצעי לחימה אחרים
נסראללה: לא צפינו אפילו אחוז אחד מהתגובה הישראלית

מנהיג חיזבאללה הודה בראיון לטלוויזיה הלבנונית כי ארגונו הופתע מעוצמת התגובה הישראלית. לדבריו, הארגון לא היה מבצע את חטיפת החיילים הישראלים לו צפה את השלכותיה על לבנון. בנוסף, הוא דיווח על מגעים בעניין החטופים בתיווך האיטלקים. בירושלים הכחישו קיום מגעים כלשהם עם הארגון
_new_ הוספת תגובה



העולם המוסלמי שונא את היהודים ויותר מכך את הציונים
א. פרקש (יום שני, 28/08/2006 שעה 13:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

(והוא גם עושה בינהם הפרדה כדרך שהנאצים נוהגים לעשות) ושנאה זו לא תלויה במעשיה של ישראל אלא בקיומה בלבד. הנסיון להצביע שהשנאה גברה בגלל מלחמת לבנון היא שירות דוב (או שירות רוטווילר) לאסד ולשאר אנטישמים. לא המלחמה היא הסיבה לשנאה אלא השנאה היא הסיבה למלחמה. תמהני שאבנרי המחשיב את עצמו לבקיא בענייני ערב טרם זיהה את העובדה הזו. ואולי הוא זיהה, אבל מעדיף להצניע זאת כדי לא לחשוף את כישלונו בחמישים השנים האחרונות.

אבל מסתבר שיותר משמדמה אבנרי עצמו למזרחן נאור הוא מתחזה לחכם. והרי זו בדיחה מקורית שפרס מצידה. והוא מנסה להתבקא (להיות בקיא) ומתבכיין שכדי להגיע לשלום עלינו להיות קצת ערבים ולהכיר מה כואב לערבים.

מלחמת הציוויליזציות כבר מתקיימת ואבנרי שואל שאלות שווא כדי לחמוק מתשובות אמת. אז אין סכסוך בין אינדונזיה וצ'ילה רק בגלל שהם לא שכנים. אבל יש הכרה אמיתית ומושרשת בלב המוסלמי באינדונזיה שרק האסלאם הוא האמת ולכן עתידו של האסלאם לשלוט בכל העולם. וזה מצב קבוע שרק צריך הזדמנות לפרוץ ולנסות להתגשם.

בינתיים, בעשרים השנים האחרונות, נבנו מחתרות אסלאמיות קיצוניות ונוצרו חיכוכים במקומות בהן הם נוצרו. זה היה השלב הראשון שמדמה את תהליכי רעידות האדמה. רעידות האדמה נוצרות רק בחיכוך בין לוח טקטוני (אסלאמי) ללוח טקטוני (לא אסלאמי). השלב השני, שהחל בשנות ה-‏90) היה של הפעלת תאי טרור בארצות שלא גובלות במדינות אסלאמיות, אלא יש בהן מיעוטים איסלאמיים, שרק מקלים על מימוש הטרור בשיטחן. לא מדינות מנהלות את הטרור, אלא ארגוני טרור שמקבלים מחסה והגנה בתוך מדינות ריבוניות. בכך הן מסירות מעל עצמן את האחריות הפוליטית מצד אחד ומנגד הן נותנות לעצמן שקט פנימי ע''י העמדת תנאים לארגון הטרור (שלא יפעל נגד המדינה המארחת ויפעל רק נגד גורמי חוץ). דוגמה טובה היא לבנון שמתירה פעילות טרוריסטית בלתי חוקית לחזבאללה שמנוהל ע''י גורמי חוץ כמו איראן וסוריה ויחד עם זאת החזבאללה משתתף בחיי הפוליטיקה והחברה בלבנון. מכאן, שפעילות אפשרית של ארגון טרור אינדונזי בצ'ילי הוא לא דימיון פרוע אלא אפשרות מציאותית שיכולה להישען גם על חיכוכים פוליטיים אזוריים (נניח שליטה על אזורי דייג באוקיאנוס הפתוח, או יחס קשה של צ'ילה למיעוט מוסלמי בשיטחה). שום דבר לא דימיוני עוד כאשר קבוצת טרוריסטים ממצרים ומסעודיה מבצעים על אמריקה פעולת התאבדות המונית (911). אני בטוח שגם אבנרי עם כל ידיעותיו בענייני טרור וקירבתו החמה לגורמי טרור פלסטיניים לא יכול היה לחזות את הפיגוע הזה מראש, ואפילו כשראה את המטוס הראשון פוגע באחד המגדלים, עוד לא חדרה למוחו שיכול להיות שמדובר בפיגוע, אלא רק בתקלה אסונית.... עד הפיגוע השני אחרי כ-‏10 דקות.

תיאוריית הרוטווילרים אינה מחזיקה מים. ארה''ב לא לוחמת באיראן בגלל דלק. ארה''ב מעדיפה לרכוש את הדלק במחירי שוק (ולא בספסרות גזלנית ופושעת של מדינות הנפט שרובן הן מהעולם השלישי והמפגר) ולא לעשות כל מלחמה, כמו שעשתה ועושה תמיד. אבל מה לעשות שדווקא אותן מדינות נפט הן טוטליטריות ומשתגעות מעת לעת (סדאם חוסיין, אחמדינג'אד וצ'אבז, פוטנציאל פוטין בדרך). האם זה מקרה שדווקא הן מדינות משוגעות? הנפט הוא כוח שמכניס רעל לראש ההנהגות של המדינות הנכשלות האלה, והם אלה שהופכים להיות מסוכנים בעזרת הנפט ולא להיפך. מכאן שהבעיה אינה נפט בכלל, אלא מדינות טוטליטריות ואלימות שמייצאות אלימות למדינות אחרות כצורך קיומי ליצור 'מכסה' שמגן עליהן. הטיעון כאילו ארה''ב יצאה למלחמה נגד עיראק בגלל נפט היא טענה שכיחה בשמאל האמריקאי הקיצוני שלא יכול להתמודד באמת בשינויים שעוברים בעולם המוסלמי בעשוריים האחרונים, ומנסה להפיל שלטון ימין בכל מיני דרכים נפתלות.

איראן אינה מדינת נפט תמימה. לצד סיפסור במכירי הדלק (ואח''כ דווקא אותם אנטישמים מאשימים את ''היהודי הניצחי'' בספסרות ובגניבת כספים מהגוי), תמיכתה בארגוני טרור מוסלמי בכל רחבי העולם, ייצוא ארגוני טרור (כמו ''משמרות המהפיכה'' בלבנון שגם הם לקחו חלק במלחמה נגד צה''ל, או בבלקן ובכמה מדינות מוסלמיות), היא עובדת ברציפות ובנחישות לבניית נשק גרעיני.

שום טענה אידיוטית שמה שמעניין את ארה''ב הוא נפט אינה תופסת, כשאנחנו רואים את כ ל מה שקורה באיראן וסביב איראן. המצב מדאיג לא רק את ישראל אלא גם את ארה''ב ומדינות האסלאם הסוני במזרח התיכון (בעיקר את סעודיה והמפרציות). רק אירופה תמיד היתה מפגרת בסוף עם השקפת עולם אבנריסטית. אני לא אתפלא אם ארה''ב תתקוף בסוף אווירית את מתקני הגרעין האיראני, מתקני צבא ושלטון בסיוע ואפילו פאסיבי (מעבר אווירי, אפשרויות לנחיתה, תדלוק ותספוק מטוסים) של מדינות המפרץ.

אנחנו נחיה כאן עוד 500 שנה ובלבד שנטפל בבעיה עכשיו טיפול שורש. הכנעה צבאית של מדינות התומכות בטרור ופגיעה אלימה ביותר באוכלוסיות טרור, זה בלבד ייאפשר לנו ולעולם לחיות במקום יותר בטוח. אני מקווה שהרוטווילר בוש יעשה את הצעדים הראשונית ושיורשיו לא יתקפלו (כמו כמה מנהיגים דמוקרטיים פופו-ליסטים שמתחילים לצמוח עכשיו באמריקה).

דוגמית הצהרות אסלאמיות של מהות הסכסוך עם ''הישות הציונית''
===================================================

Top Iranian Official Ahmad Khatami: Israel and the US Should Fear the Day Our Missiles Land in the Heart of Tel Aviv
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1238
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...

Former Head of Pakistani Intelligence General Hamid Gul: Israel Is Our Main Enemy. It is Either Us or Them. Mecca Was Conquered Only Following the Destruction of the Jewish City of Khaybar
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1233
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...

Syrian Cleric Muhammad Said Ramadhan Al-Bouti on Hizbullah TV: I Support Blowing Up American and Israeli Targets around the World
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1230
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...

Moroccan Author Khanatha Banouna: We Need Millions of Hasan Nasrallahs and Osama bin Ladens
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1229
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...

Deputy Head of Arab Lawyers Union Abd Al-Azim Al-Maghrabi Declares Support of Iran and Warns Arab Rulers to ''Remember 1981'' and the Sadat Assassination
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1226
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad: ''Death to Israel''
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1222
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...

Iranian Students Volunteer to Join the Fighting in Lebanon and Palestine
מלל: http://memritv.org/Transcript.asp?P1=1207
וידיאו: http://switch5.castup.net/frames/20041020_MemriTV_Po...
_new_ הוספת תגובה



פרקש, יש ממרי בעברית!
מומחה לממרי (יום שני, 28/08/2006 שעה 14:37)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מומחה לממר''י?
א. פרקש (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 8:59)
בתשובה למומחה לממרי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה מומחה כל כך גדול לממר''י נראה אם תוכל להביא לפנינו את תמונות ה-TV האלה ותרגומן בעברית.
_new_ הוספת תגובה



העולם המוסלמי שונא את היהודים ויותר מכך את הציונים
דוד סיון (יום שני, 28/08/2006 שעה 15:30)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושש שאתה מגזים לגבי הסיבות למדיניות (יציאה למלחמה או למלחמות) שנוקטת (או נקטה)
ארה''ב. למעצמות ולמדינות היו תמיד אינטרסים לרכז כוח. ההבדל בין ארה''ב לבין 'מדינות הנפט
הטוטליטריות' הוא בעיקר בגישה. האחרונות יותר בוטות ומוחצנות מארה''ב ומדינות אחרות.

עתיד אספקת האנרגיה הוא חלק חשוב ממערכת השיקולים שקובעים
מדיניות (ומדיניות חוץ) של מדינות גם של ארה''ב.
_new_ הוספת תגובה



העולם המוסלמי שונא את היהודים ויותר מכך את הציונים
א. פרקש (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 9:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, מעולם לא אמרתי שעניין האנרגיה אינו במערכת השיקולים של כל מדינה בכל עניין ובודאי בעניין של יציאה למלחמה - אבל היא לא הסיבה !!!!

וזה הבדל גדול ! ולצערי יש אנשים שלא מקפידים על ההבחנות האלה ויוצא להם מיש-מש בטיעונים (כמו למשל בנוסחה מתמטית פשוטה בה אנשים מתבלבלים בין - ל +, X ו-:).

תשים לב שבעולמנו יש יותר מ-‏120 מדינות לא ממש דמוקרטיות. ומי הרועשות והפראיות ביותר? אלא שיש להן כסף לשחק באש. האם האמת מדינה כארה''ב צריכה להסיט את עיניה מאיומים של מדינות יצרניות נפט רק משום שיש להן נפט (שהוא מכפיל כוח עבורן)?
_new_ הוספת תגובה



ובכל זאת
דוד סיון (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 11:38)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. עניין האנרגיה הוא שיקול חשוב - אחד הראשונים בהחלטות מדיניות.
2. תגובת הממשל האמריקאי כלפי ה''משוגעות'' בעלות הנפט
היא יותר חריפה מאשר שאר המשטרים הטוטליטריים.

-----

כל זה בלי להתייחס לאינטרסים אישיים ופוליטיים (הקשורים
או לא בתעשיית האנרגיה) של בכירי הממשל.
_new_ הוספת תגובה



ובכל זאת
א. פרקש (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 12:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שוב מתחמק מתשובותי...

1. נכון. אז מה זה צריך לומר?
2. תגובת הממשל האמריקאי פרופורציונלית לסיכון שמייצרות המדינות ה''משוגעות''. בדרך כלל המדינות ה''משוגעות'' פורצות את כללי המשחק המקובלים ומייצרות איום ממשי על מדינות אחרות.

עיראק לא הותקפה בגלל נפט אלא בגלל 911. אתה יכול לנסות ולהוכיח שהאמריקאים טעו בשיקולם (מה שלדעתי הם לא כל כך טעו) ותקפו מדינה תמימה, אבל אתה לא יכול לומר שהאמריקאים תקפו את עיראק בגלל הנפט. ואם ארה''ב תתקוף את איראן זה בודאי לא יהיה בגלל הנפט. כל מי שרוצה לדעת למה ארה''ב צריכה לתקוף את איראן פשוט צריך לקרוא עיתונים בערך איראן ואחמדינג'אד והוא יקבל תמונה אמינה.
_new_ הוספת תגובה



בעיקרון אני מסכים עם עמדתך
דוד סיון (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 13:39)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל יש לי הסתייגות. הסיבה היא פשוטה:
לדעתי (לא בגלל עמדתו של אבנרי) אתה ממעיט מחשיבות העובדה
שלעיראק ואיראן יש שליטה על מקורות אנרגיה.
עם זאת אני לא לא מוכן להיות כל כך פוזיטיבי כמוך.
_new_ הוספת תגובה



יישום הנורמליזציה ומחיקת הייעוד היהודי
מהנדס אזרחי (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 8:14)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יישום הנורמליזציה ומחיקת הייעוד היהודי'':

''תהליך שיבת ציון הוא היפוך ההיסטוריה, הוא לא יכול להיות מונע בכוחות של התהליכים המוכרים בטבע הביו-כלכלי. הדבר היחיד שהיה משותף לשבי ציון, שבאו מכל קצוות תבל, היה הזהות היהודית בלבד...''
_new_ הוספת תגובה



יישום הנורמליזציה ומחיקת הייעוד היהודי
א. פרקש (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 9:20)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מאמין בתיאוריות ''היפוך ההיסטוריה'', אלא אם אתה מתכוון לביטוי שירי.

שיבת היהודים לציון היא המשך של תהליך הסטורי בתוך העם היהודי ומימוש החלום ההיסטורי. המון הגירות של עמים ואוכלוסיות היו בעולם ב-‏2000 השנים האחרונות וכל הגירה היתה שונה מהאחרת. ההגירה היהודית גם היא הגירה ככל ההגירות, אבל שונה במהותה, ביעוד שלה ובמסר שלה.

בסך הכל זה מאמר מעניין.
_new_ הוספת תגובה



Israeli101 (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 2:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Helmot''התוצר העיקרי של המלחמה הזאת הוא השנאה. תמונות המוות וההרס בלבנון חדרו לכל בית ערבי, ולכל בית מוסלמי''

מה חדש תחת השמש!? גם אם נגיש לחי לכל שונא מוסלמי,
לא ישתנה דבר! סה''כ משימה אחת לנגד עינהם הקוצפות?
להשליך אותנו לים, לאחר אונס כל אשה עם צורה, ועריפת
ראש כל זכר!!

אומר את הדברים הבאים לזכותך? עיקש פיקח הינך! חבל
רק שניתוחי המצב שלך נישענים על אויב מנגד שואף שלום!!
לו כך הייה - שלום חובק בזמננו. אלא שכך לא, ומה שכן
ידידך צאצאי ישמעל ירוו נחת מהקטנת קומתך כמו גם את
שלי וכל יהודי/ישראלי אחר, וזאת באיבחה אחת!!!

לו השכלת לפקוח עין, אמת העובדות טופחות היו על פניך!
אך עיקש הינך - וכך גם 'תלך'!!!
_new_ הוספת תגובה



''כשאבותינו הציונים
Israeli101 (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 2:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כשאבותינו הציונים החליטו להקים 'מקלט בטוח' בארץ-ישראל הייתה בידם הברירה בין שתי דרכים:

''הם יכלו להופיע בקדמת-אסיה........... כך עשו בשעתם הצלבנים בארץ-ישראל.
''הדרך השנייה הייתה שיראו עצמם כעם אסיאתי החוזר למולדתו..........והמוכן לסייע לעמי המרחב השמי במלחמת-שחרורם מעול הניצול האירופי.''

לא כך כתבת!? לשם מה שיפוץ מאמרי עבר!!
מהי מטרתך בסילוף?
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מציע?
אחד העם (יום שלישי, 29/08/2006 שעה 23:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות שישראל היא אומה אירופאית וטוב שכך, לא הייתי רוצה לחיות במדינה אוריינטלית טיפוסית. אנחנו מזרח אירופאים, סלאבוגרמאנים-דוברי עברית אם תרצה, אף המזרחים שבינינו משתלבים וכל שהזמן עובר הם מתקדמים מנטלית לאשכנזיות, ממדינות ערב לטורקיה ויוון ואל יוגוסלביה ובולגריה והלאה, אנחנו הישראלים נזדהה עם אחינו הסרבים לפני שנזדהה עם איזשהו עם מזרח תיכוני כלשהו, שפתנו המקורית היא היידיש, מולדתנו המקורית היא במזרח אירופה, אף אחד מאיתנו לא נמצא פה כי הוא רוצה להיות פה אלא כי אין ברירה אפילו גם אם לא נודה בזאת. אילו אבותינו יכלו להקים מדינה יהודית במזרח אירופה זה כמובן היה הכי טוב אך מה לעשות שהיחידים שהתעניינו בלאומיות היו כמה הזויים שרצו להשתעשע בתיאוריות סוציאליסטיות מהפכניות ובנסיון להנדס עם חדש בארץ חדשה באמצעות תכנון מלמעלה וההיסטוריה הפכה אותם בצירוף מקרים לתנועת המונים.

אם תקבל רשיון מאומות העולם להקים מדינה יהודית במזרח אירופה אני אהיה בין הראשונים לבוא ואחריי עוד מליונים, אז תעשה משהו מועיל לשם שינוי במקום סתם לברבר, אני אפילו אחסוך לך את המחשבה המקורית שכל כך קשה לך ואפילו אציע לך תוכנית: פרוסיה המזרחית - כיום מחולקת בין פולין לבין רוסיה, רק מלפני 60 שנה שטח גרמני, אם יש איזשהו עם שמגיע לו לקבל את השטח הזה זה העם היהודי קורבן הנאציזם מצד אחד ושבט גרמני לא נוצרי מהצד השני בעזרתם של אילי הון יהודורוסים, ודיפלומטיה וקצת לחץ מוסלמי תוכל לרכוש שטח זה בו יוכל לשגשג עם יהודי עם מאפיינים ייחודיים כמו שהכרנו במשך אלף שנה ויותר במזרח אירופה.

מדינה כמו שוויץ ששפת העם שלה תהיה יידיש ושפת התקשורת-בי''ס-מוסדות רשמיים תהיה גרמנית. תקנה את השטח המדינות המוכרות יפנו את תושביהן והיהודים כבר יגיעו, ישראל תתרוקן מיהודים תוך כמה שנים (אני מציע שתשכור שומרי ראש מפני המוסד מדינת ישראל עושה צעדים שונים ומשונים כשהיא בפאניקה) מדינה יהודית על חוף הים הבלטי בין הויסלה לבין הניימן גובלת בליטא ובפולין, 40 קמ''ר שטח, (בינינו אם תשיג אפילו רק את החלק הרוסי של 15 קמ''ר זה יהיה יותר מישראל כי רוב שטחה של ישראל הוא הנגב שאינו ראוי למגורי אדם - למרות שכל השטח עדיף למנוע צפיפות) עדיף מאשר מדינה יהודית על חוף הים התיכון בין הירדן לים בשטח 25 קמ''ר מוקפת ע''י מצריים וסוריה, הלא כן? מה דעתך?

אירופה לפניי:
אירופה אחריי:
נ.ב
כמובן שנהיה חלק מהאיחוד האירופאי!
_new_ הוספת תגובה



אחד העם היקר
א. פרקש (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 7:06)
בתשובה לאחד העם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רק אחד בעם ולא יותר, אם בכלל יהודי אתה (קרוב לודאי שאתה סלאבי ערבי ולא יהודי).

מצידי שתחזור להיות סלאבי או גרמאני (מה זה החיבור המישמישי הזה?) עם שפת האידיש המקורית שלך (שהיא גרמאנית ובכלל לא סלאבית וזה מעיד ש א י ן מוצא יהודי אשכנז מן הכוזרים, כפרוטוקולים של זיקני הנאצים).

יאללה, לך תבנה לך מדינה אחרת ותנקה קצת את מרחב ת''א - הרצליה - רעננה מרמשים כמוך.
_new_ הוספת תגובה



אחד העם היקר
יהודה-אודי דוכן (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 10:38)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד

לא קשה לנחש מי מסתתר מאחרי השם- 'אחד העם'.

על פי הסגנון הוא אחד השמאלנים הקיצונים בפורום שדעותיו כדעות הנאצים אלא שאינו מעיז להביע אותן בשמו האמיתי לכן הוא משתמש בכינוי סתמי.

ובנוסף הוא גם דמגוג לא קטן.
_new_ הוספת תגובה



אחד העם היקר
א. פרקש (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 13:35)
בתשובה ליהודה-אודי דוכן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דמגוג לא קטן = דמ-לק = דמלק = עמלק = עמיש ללא קונטרול.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מציע?
Israeli101 (יום רביעי, 30/08/2006 שעה 21:13)
בתשובה לאחד העם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שפתנו המקורית היא היידיש''.

- מֶגא טעות; שפתנו המקורית - עברית וארמית. (דרך אגב 50% מיידיש, עברית במקורה)

''מולדתנו המקורית היא במזרח אירופה''.

- מֶגא טעות; ארץ ישראל היא מקור מחצבתנו.

נב. מאיזה מימד נפלטת?
_new_ הוספת תגובה



האחד מהעם
א. פרקש (יום חמישי, 31/08/2006 שעה 0:33)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדבר כמו ערבי אבל כותב יפה כמו יהודי. והיה לנו כבר אחד כזה לא מזמן.

בכל מקרה הוא מעלה תיזה שבבסיסה של התיאוריה הנאצית, שערביי ישראל שאבו אותה מהם בשנות ה-‏30 וה-‏40, בזמן השת''פ האינטימי שהתקיים ביניהם (זכר לגדודי חג' אמין אל חוסייני ומלחמתם בעממי יגוסלביה ובסיועם בהובלת יהודי יגוסלביה, סלוניקי, הונגריה וחצי רומניה למחנה ההשמדה אושוויץ). מכאן שכוונתו של האחד היא או להכפיש ערבים בשעה שהוא מציג את תפיסת עולמם את הציונות נקיה מכל תעלולי הסוואה תעמולתיים, או שהוא פשוט ערבי שמספר לנו מה לימדו אותו בגנים.
_new_ הוספת תגובה



התרבות המערבית, הינה יהודית-יונית
חזי (יום שישי, 01/09/2006 שעה 13:25)
בתשובה לאחד העם
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התרבות המערבית, הינה תולדה של מיזוג התרבויות יהודית-יונית.

זו עובדה היסטורית.

לכן,
היהודי, ללא קשר באיזו מדינה נולד, הינו בן התרבות המערבית.
_new_ הוספת תגובה



התרבות המערבית, הינה יהודית-יונית
א. פרקש (יום שישי, 01/09/2006 שעה 16:39)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל גם התרבות הערבית שהרבה ממנה במאה וחמישים השנים האחרונות בנויה מתרומה מרשימה של יהודים בני ערב... בעיקר בעיראק (רוב רובם של הסופרים, המשוררים והמוזיקאים העיראקים בחצי הראשון של המאה ה-‏20 היו יהודים שחלקם עלה ארצה) ובמצרים אבל גם במרוקו, אלג'יריה ותימן.
_new_ הוספת תגובה



התרבות המערבית, הינה יהודית-יונית
חזי (יום שישי, 01/09/2006 שעה 21:45)
בתשובה לא. פרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון,

היהודים תרמו רבות לתרבות הערבית.
זה לא רק בעיראק, במאת השנים שלפני קום המדינה.

אני מאמין כי היהודים היוו את עמוד התווך בתרבות הערבית גם בימי תור הזהב של האיסלאם.
לא חקרתי לעומק את הנושא, אך משוררי יהדות האנדלוס הם הוכחה חשובה לנושא זה.

נדמה לי כי להוציא את תקופת מוחמד,
תמיד היה שיתוף פעולה קבוע תרבותי/כלכלי בין היהודים לעמי האיסלם אשר בתוכם חיו היהודים.

הדבר השתנה רק במאת השנים האחרונות,
כאשר התנועה הציונית עוררה את פחדם של הערבים,
מפני תקומת ישות יהודית עצמאית באיזור זה.

לדוגמא:
בניגוד לכל הגיון, נרדפו יהודי עיראק רק אם הם היו מזדהים עם התנועה הציונית.
_new_ הוספת תגובה



התרבות המערבית, הינה יהודית-יונית
א. פרקש (יום שישי, 01/09/2006 שעה 22:41)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק הערה: הפרעות ביהודי עיראק במלחמת העולם השניה לא היתה כנגד הציונים ולאו דווקא על רקע הציונות. תמיד יהודי טוב היה יהודי שכיבד את המוסלמי יותר משהמוסלמי כיבד את היהודי. תמיד היתה תחושה משותפת למוסלמי וליהודי שהמוסלמי הוא בעל הבית.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי