פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
אין גבול
אורי אבנרי (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 7:44)


אין גבול

אורי אבנרי



ממש לא להאמין: בספרי-הלימוד הפלסטיניים אין זכר לקו הירוק! הם לא מכירים בקיום מדינת-ישראל אפילו בגבולות 1967! נאמר בהם ש''הכנופיות הציוניות'' גזלו את הארץ מהערבים! ככה הם מרעילים את נפשותיהם של הילדים!

גילויים מצמררים אלה התפרסמו השבוע בישראל ובעולם. המסקנה ברורה: הרשות הפלסטינית, האחראית לספרי-הלימוד, אינה יכולה להיות שותף למשא-ומתן לשלום.

איזו הפתעה!

האמת היא שאין כאן שום דבר חדש. כל כמה זמן, כאשר אוזלים שאר הנימוקים לסירוב להידבר עם ההנהגה הפלסטינית, צץ מחדש הנימוק האולטימטיבי: ספרי-הלימוד הפלסטיניים מטיפים להשמדת ישראל.

את התחמושת מספק תמיד אחד הגופים ה''מקצועיים'' העוסקים בנושא זה. אלה הם גופים מוסווים של הימין הקיצוני, כאילו ''מדעיים'', הממומנים בשפע על-ידי מולטי-מיליונרים יהודים-אמריקאים. צוותים של שכירים עוברים במסרק דק על כל מילה בתקשורת הערבית ובספרי-הלימוד, כשהמטרה המסומנת מראש היא: להוכיח שהם אנטי-שמים, מטיפים לשנאת ישראל וקוראים לרצח יהודים. בים המלל, לא קשה למצוא מובאות מתאימות, ומכל השאר פשוט מתעלמים.

אז עכשיו שוב ברור לגמרי: ספרי-הלימוד הפלסטיניים מטיפים לשנאת ישראל! הם מחנכים דור של טרוריסטים! מובן מאליו שאסור בשום פנים לעולם ולישראל להסיר את המצור מעל הרשות הפלסטינית!

ואצלנו? מה עם ספרי-הלימוד שלנו?

האם מופיע בהם הקו הירוק? האם יש בהם הכרה בזכות הפלסטינים למדינה משלהם בגבולות 1967? האם הם מטיפים לאהבת העם הפלסטיני, לכיבוד הערבים בכלל, להכרת האיסלאם?

התשובה לכל השאלות האלה היא: מה פיתאום!

לא מכבר פרסמה שרת-החינוך יולי תמיר הודעה בומבסטית על כוונתה להחזיר לספרי-הלימוד את הקו הירוק, שנמחק מהם לפני קרוב ל-‏40 שנה. הימין הגיב בזעם, ומאז לא שמענו על זה יותר.

מגן-הילדים ועד תעודת-הבגרות, אין התלמיד הישראלי לומד שיש לערבים איזו שהיא זכות על הארץ הזאת. להיפך, ברור שהארץ שייכת כולה לנו, שאלוהים בכבודו ובעצמו יעד אותה לנו בלעדית, שאמנם גורשנו ממנה על-ידי הרומאים אחרי חורבן הבית השני (סיפור בדים) ושחזרנו אליה בראשית הציונות. מאז ניסו הערבים שוב ושוב להשמיד אותנו, כפי שעשו הגויים בכל הדורות. ב-‏1936 התנפלו עלינו ''הכנופיות'' (התואר הרשמי שניתן אצלנו ללוחמי המרד הערבי) ורצחו אותנו. וכן הלאה, עד היום.

כשהוא יוצא ממטחנת החינוך, התלמיד הישראלי-היהודי ''יודע'' שהערבים הם עם פרימיטיבי, בעל דת רצחנית ותרבות עלובה. את ההשקפה הזאת הוא לוקח איתו כעבור כמה שבועות לצבא. שם מתעמקת בו השקפה זו כמעט אוטומטית. ההשפלה היומיומית של זקנים ונשים במחסומים לא הייתה אפשרית בלעדיה.

השאלה היא, כמובן, אם ספרי-הלימוד באמת משפיעים על התלמידים.

מהגיל הרך ביותר סופגים הילדים את אווירת הסביבה. השיחות בבית, תמונות הטלוויזיה, המתרחש ברחוב, דעת החברים בבית-הספר - כל אלה משפיעים עליהם לאין שיעור יותר מהכתוב בספרים, המועבר על-ידי מורים הנתונים בעצמם לכל ההשפעות האלה.

ילד ערבי רואה בטלוויזיה אישה זקנה מקוננת על הריסות ביתה. הוא רואה על קירות הבתים את תמונת המתאבד הקדוש, בן שכונתו, שהקריב את חייו למען עמו וארצו. הוא שומע על מה שקרה לבן-דודו שנרצח על-ידי היהודים המנוולים. הוא שומע מאביו שאינו יכול לקנות בשר או ביצים מפני שהיהודים לא נותנים לו לעבוד ולהתפרנס. בבית אין מים ברוב שעות היום. אמא מספרת על סבא וסבתא, הנמקים כבר 60 שנה במחנה-פליטים בלבנון. הוא יודע שמשפחתו גורשה מכפרה בשטח שהפך לישראלי ושיהודים גרים בו עכשיו. גיבור כיתתו הוא הילד שקפץ על טנק ישראלי, או שהעז לזרוק אבן ממרחק של עשרה מטר על חייל שכיוון אליו רובה.

נסענו פעם לכפר פלסטיני כדי לבנות מחדש, יחד עם התושבים, בית שצה''ל הרס יום קודם לכן. המבוגרים עבדו בהשלמת הגג, הילדים התגודדו סביב רחל אשתי והתעניינו במצלמה שלה. השיחה שהתפתחה הייתה בערך כך: מאיפה אתם? מאמריקה? לא, מפה. אתם משיחיין (נוצרים)? לא, ישראלים. ישראלים? (כולם צחקו.) ישראלים זה ככה: בום בום בום! (הם תפסו פוזות של חיילים יורים.) לא, באמת, מאיפה אתם? מפה, מישראל. אנחנו יהודים. (הם החליפו מבטים.) בשביל מה באתם הנה? כדי לעזור בעבודה. (התלחשויות וצחוקים). אחד הילדים רץ לאביו: האישה הזאת אומרת שהם יהודים! נכון, הסביר האב הנבוך, יהודים, אבל יהודים טובים. הילדים נסוגו. לא נראה שהם האמינו לו.

מה יכול כאן ספר-הלימוד לשנות?

ובצד היהודי? מהגיל הרך רואה הילד בטלוויזיה סצנות של פיגועים, גופות מושלכות, פצועים מועברים באמבולנסים המשמיעים צפירות מצמררות. הוא שומע שהנאצים הרגו את כל משפחתה של אמא בפולין, ובתודעתו מתמזגים הנאצים והערבים לישות אחת. בכל מהדורת חדשות הוא שומע על הדברים הרעים שעושים הערבים, שהם רוצים להשמיד את המדינה ולזרוק אותנו לים. הוא יודע שהערבים רוצים להרוג את אחיו החייל, בלי שום סיבה, רק מפני שהם כאלה רוצחים. שום ידיעה על החיים ''בשטחים'', אולי כמה קילומטרים מביתו, אינה מגיעה אליו. עד לשרותו הצבאי, הערבים היחידים שהוא פוגש הם פועלים מישראל העובדים בעבודות נחותות, ואז הוא רואה אותם רק דרך הכוונת, כשכל אחד מהם יכול להיות ''מחבל''.

כדי שיהיה ערך לשינוי ספרי-הלימוד, צריכה להשתנות קודם כל המציאות בשטח.

זה לא אומר שאין בעיני חשיבות למה שנאמר בספרי-הלימוד. יש ויש.

אני זוכר הרצאה שלי אחד הקיבוצים, בשנות ה-‏60 המאוחרות. אחרי שהסברתי את הצורך בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, קם אחד הקיבוצניקים ואמר: ''אני לא מבין! אתה רוצה שנחזיר לערבים את כל השטחים שכבשנו. שטחים זה משהו ממשי, אדמה, מים. מה נקבל בתמורה? מילים מופשטות, כמו ''שלום''? מה נקבל תכל'ס?''

עניתי שבין מרוקו לעיראק יש רבבות חדרי-כיתה, ובכולן תלויה מפה. בכל המפות האלה, השטח של מדינת-ישראל מסומן ''פלסטין הכבושה'', או שהוא שטח לבן. כל מה שאנחנו צריכים זה שבכל אלפי המפות האלה יופיע השם ישראל.

עברו כמעט 40 שנה, והשם ''ישראל'' אינו מופיע בספר-לימוד פלסטיני, ואני מניח שגם לא בשום מפת בית-ספר ממרוקו עד עיראק. והשם ''פלסטין'' אינו מופיע, כמובן, במפות בבית-ספר ישראלי. כשהוא מגיע לצבא, רואה הצעיר מפה של ''השטחים'', ובה החלוקה המטורפת לאזורים א', ב' ו-ג', גושי-התנחלות וכבישי-אפארטהייד.

מפה היא נשק. מילדותי בגרמניה שבין שתי המלחמות אני זוכר מפה שהייתה תלויה על קיר כיתתי. היו מסומנים בה שני גבולות שונים. הגבול האחד (כמדומני בצבע ירוק) היה הגבול הקיים, זה שנכפה בחוזה השלום אחרי מלחמת-העולם (הראשונה). האחר, בצבע אדום לוהט, היה הגבול שלפני המלחמה. ברבבות כיתות הלימוד בכל רחבי גרמניה (שבה שלטו אז הסוציאל-דמוקרטים) ראו התלמידים יום-יום מול עיניהם את העוול הנורא שנעשה לגרמניה, כאשר ''קרעו'' ממנה נתחים-נתחים בכל הצדדים. כך הוכשר דור של נאצים, לוחמי מלחמת-העולם השנייה.

(אגב, כעבור חמישים שנה לקחו אותי לביקור-נימוסים באותו בית-הספר. שאלתי את המנהל על אותה מפה. תוך חמש דקות הביאו אותה מהמחסן.)

לא, אינני מזלזל במפות. בייחוד לא במפות של בית-הספר.

אני חוזר על מה שאמרתי אז: המטרה צריכה להיות שהילד ברמאללה יראה מול עיניו, על קיר כיתתו, מפה שבה מסומנת ישראל. ושהילד בראשון-לציון יראה מול עיניו, על קיר כיתתו, מפה שבה מסומנת פלסטין. ולא בכפייה, אלא בהסכמה.

זה לא ייתכן, כמובן, כאשר לישראל אין גבולות. איך אפשר לסמן על המפה מדינה המסרבת בעקשנות, מאז יומה הראשון, בצורה מודעת ונחרצת, לקבוע לעצמה גבולות? האם באמת נדרוש ממשרד-החינוך הפלסטיני להנפיק מפה שבה כל שטח פלסטין נמצא בישראל?

ומאידך, איך אפשר לסמן על המפה את השם פלסטין, כאשר אין מדינה פלסטינית? הרי גם רוב אותם פוליטיקאים ישראליים הטוענים - לפחות מהפה ולחוץ - שהם תומכים ב''פיתרון שתי המדינות'', אינם מוכנים בשום פנים ואופן להגיד איפה צריך לעבור הגבול בין שתי המדינות. הרי גם ציפי ליבני, שרת-החוץ, מתנגדת בהחלט לכך שחברתה שרת-החינוך, יולי תמיר, תסמן בספרים את הקו הירוק, שמא יתקבל כגבול.

שלום פירושו גבול. גבול מוסכם. באין גבול, אין שלום. ובאין שלום, שיא החוצפה הוא לדרוש מהצד השני לעשות את הדבר שאנחנו מסרבים בכל תוקף לעשות בעצמנו.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבנרי, דמגוגיה כרגיל
חזי (יום ראשון, 25/03/2007 שעה 14:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתה:

''גילויים מצמררים אלה התפרסמו השבוע בישראל ובעולם. המסקנה ברורה: הרשות הפלסטינית, האחראית לספרי-הלימוד, אינה יכולה להיות שותף למשא-ומתן לשלום.

איזו הפתעה!

האמת היא שאין כאן שום דבר חדש''

נו, אם בשבילכה אין בזה דבר חדש, זה אומר הרבה.
בשבילכה זה טבעי בהחלט שלא מכירים בישראל, וגם לא מתכוונים להכיר.
אבל אתה דורש לתת להם שטחים שייהוו ''טריטוריה ריבונית'' לתקיפה של ישראל.

אם עדיין אינכה יודיע,
גם המצרים מראים בטלויזיית הלויין שלהם את ישראל, בלי להפריד אותה ''מהשטחים הכבושים''
כאשר המילה ''פלסטין'' כתובה לכל אורכה ורוחבה...

(וכמובן, המילה ישראל אינה מוזכרת שם בכלל)
_new_ הוספת תגובה



הפסקת לקרוא באמצע?
יובב (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 0:21)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפסקה הבאה היא:
''ואצלנו? מה עם ספרי-הלימוד שלנו?

האם מופיע בהם הקו הירוק? האם יש בהם הכרה בזכות הפלסטינים למדינה משלהם בגבולות 1967? האם הם מטיפים לאהבת העם הפלסטיני, לכיבוד הערבים בכלל, להכרת האיסלאם?

התשובה לכל השאלות האלה היא: מה פיתאום!''

אבנרי טוען - מידה כנגד מידה.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל, הגיון שמאלני מעוות
חזי (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 4:08)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל, הגיון שמאלני מעוות

אנחנו בסך הכל מגיבים (אחרי הערבים)
במידה כנגד מידה...
_new_ הוספת תגובה



תיקון
דוד סיון (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 6:34)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו לא מגיבים אלא פועלים לפי היעדים שלנו. היעדים בדרך כלל מושפעים מנתונים, תוצאות מחקר ועובדות היסטוריות (גם כאלו שיש עליהן חילוקי דעות כמו הקו הירוק). זו סיבה עיקרית לערכים ועובדות שעולות בספרי הלימוד ''שלנו'' או לשינויים בהם. רק לעיתים רחוקות משתנים או מעודכנים ספרי הלימוד אצלנו בגלל הצורך להגיב...

אצלנו כמו בכל העולם\ לפעמים השיקול הפוליטי גובר על השיקול המדעי. אבל עדין הגורם המשפיע המוביל לשינויים הם הדברים שרואים מכאן וכאן. רק אחר כך, בשוליים, מה שרואים שם...
_new_ הוספת תגובה



הפסקת לקרוא באמצע?
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 29/03/2007 שעה 14:21)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכות הפלשתינאים למדינה שנויה במחלוקת. כך גם זכות היהודים למדינה. אבל יש הבדל אחד: מדינת היהודים כבר קיימת. הוצאתה מספרי הלימוד הפלשתינאים היא יצירת בורות מכוונת אצל קהל היעד.

בסופו של דבר תפגע הבורות בפלשתינאים עצמם. לשוק הידע העולמי יגיע הפלשתינאי ללא ידע גיאופוליטי בסיסי על סביבתו. התלמיד הישראלי הממוצע יעקוף אותו בסיבוב בלי קושי.
_new_ הוספת תגובה



הפסקת לקרוא באמצע?
יובב (שבת, 31/03/2007 שעה 11:54)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכות הפלסטינאים למדינה כבר אינה שנויה במחלוקת, פרט לפלגים אולטרה ימניים.

גם לילדים היהודים שאינם לומדים על הקו הירוק אין ידע גיאופוליטי על סביבתם (ואולי מסוכן יותר - איך ידעו לאן מותר להם ליסוע ולאן אסור?)
_new_ הוספת תגובה



הפסקת לקרוא באמצע?
אלכסנדר מאן (שבת, 31/03/2007 שעה 14:37)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאן רק רק בעייה אחת: נראה כי הפלסטינאים לא רוצים מדינה אחת, אלא שתיים – כאשר השנייה תקום על חורבותיה של ישראל לשיטת ''זכות השיבה''. זוהי הסיבה שאין זה מענייני לקבוע אם לפלסטינאים ישנה זכות למשהו זה או אחר: ישראל צריכה לתועלתה לעזוב את שטחי הגדה, בהנחה ששטחים אלה עלולים להיות מסופחים אליה ברגע של חולשה (ראה רמת הגולן), או שהקהילייה הבינלאומית תפיל את תיק האחריות בכללותו על ישראל.

הווה לומר: עזוב אותך מזכויות, שכן מה שהפלסטינאים יעשו בשטח שניתן ויינתן להם הוא עניינים הפרטי – כל זמן שאזרחי ישראל יהיו בטוחים כי מדינתם למדה פרק בהלכות מדינות ריבוניות-שאינן-גטו, אשר על פי רוב מגיבות על הפרת הפסקת איש (כגון ''אספקת-האש'' (sic) הקיימת בעזה).
_new_ הוספת תגובה



הפסקת לקרוא באמצע?
יובב (שבת, 31/03/2007 שעה 20:29)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסכים פרט לנושא זכות השיבה, שכבר עוצבה דמותו הכללית כשילוב של מספר סמלי של חוזרים ולשאר פיצויים מתרומות עולמיות.
יש גם הטוענים כי הבון-טון הסמולני האינטלקטואלי החדש במערב הוא תמיכה במדינה דו לאומית, שזה בעצם שלילת הלגיטימיות של קיום מדינה יהודית עצמאית.
_new_ הוספת תגובה



''זכות הפלסטינאים למדינה כבר אינה שנויה במחלוקת''
ישראל בר-ניר (שבת, 31/03/2007 שעה 19:44)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין על זה מחלוקת. השאלה היא אם באמת זה מה שהם רוצים. אם כן, אז מי מנע מהם לעשות זאת עד היום? ומי מונע את זה היום?
_new_ הוספת תגובה



''זכות הפלסטינאים למדינה כבר אינה שנויה במחלוקת''
יובב (שבת, 31/03/2007 שעה 20:32)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סקרי דעת קהל מצביעים על כך שזה מה שהם רוצים.
הגורמים שמונעים מהם לעשות את הצעדים הנכונים כדי לזכות בה, הם כנראה דומים לאלה שמנעו מאיתנו להתקדם בנתיב הזה לפני 30 שנה - לאומניות, תאוות שטח ושאר מחלות ימניות.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו אתה מתחיל עם בדיחות?
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 2:14)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''סקרי דעת קהל'' --- זה לא רע בתור בדיחה, אבל חשבתי שאנחנו מנהלים דיון רציני.

לי ידוע על סקרים שנעשו בנושא המדינה הפלשתינאית, רק בקרב השמאל הישראלי. אתה חושב שזה מייצג באמת את מה שהערבים רוצים?

שלא היה לך טעות, אני חסיד גדול של הומור ומנסה להשתמש בו כמה שיותר, הבעיה היא שלא תמיד מבינים אותי.

''לאומנות ותאוות שטח'' הן מחלות אוניברסליות. יש לי משום מה הרגשה שאתה יודע את זה בדיוק כמוני, אבל כרפלקס מותנה, אינך מסוגל להמנע מלהדביק את התוספת ''ימני'' לדבר שהשמאל נגוע בו בדיוק באותה מידה.

''אלה שמנעו מאיתנו להתקדם בנתיב הזה לפני 30 שנה'' --- מנעו מה? באיזה נתיב? מה זה קשור למדינה שהפלשתינאים לא הקימו (וגם לא יקימו בעתיד, אם תשאל אותי), למרות שלפי ''סקרי דעת קהל'' שלדבריך התקיימו אי שם, אי פעם, זה מה שרובם רוצה?
_new_ הוספת תגובה



[•] הפסקת לקרוא באמצע?
צדק (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 3:04)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• הוסר ביטוי לא ראוי.]
_new_ הוספת תגובה



ואני טוענת נגד זה ונגד זה
סוריא (שבת, 31/03/2007 שעה 19:23)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכות האדמה היא לשני העמים.
אך כשעם אחד מתגונן על צידקתו לאדמת ארץ אבות וצודק למורשתו ולקיומו.והשני לא מקבל את עצם קיומו של האחר כי לא אין בעית קיום אלא זהות ,כי גם הוא יושב דורות באדמה זו .אזי הצדדים מתפשרים ומצתדקים על שטיפת מוחות ילדים.
_new_ הוספת תגובה



ואני טוענת נגד זה ונגד זה
יובב (שבת, 31/03/2007 שעה 20:32)
בתשובה לסוריא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצב אכן לא סימפטי בשני הצדדים
_new_ הוספת תגובה



זה אפילו קצת משעשע
בועז מושקוביץ (יום שני, 26/03/2007 שעה 9:39) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לראות אורי אבנרי משחזר את כל אותם התרוצים המושמעים על ידי הנהגת הטרור.
אמנם, בניגוד לקשרים הקבועים של אבנרי, אין כל הקבלה בין ספרי הלימוד הישראלים לבין ספרי הלימוד ברש''פ.
בין שאר העובדות, שהוא מנסה להעלים מהקוראים, למשל העובדה, ש''הפרוטוקולים של זקני ציון'' מופיעים בספרי הלימוד של רש''פ בתור ההחלטות של הקונגרס הציוני הראשון.
החינוך הניתן לילדים האלה מלמד, שהרוע מוטבע בטבע היהודים ובדת היהודית. כנ''ל הכחשת השואה, חינוך לקנאות מוסלמית וכו' וכו'.
למעשה, הילדים הפלשתיניים הם הקורבן של ''השיחרור'' א-לה אבנרי אל מתחת לכנפי הפת''ח והמחאס, אבל אבנרי, כמו שאר צבועי ''שטחים תמורת'' מצפצף ציפצוף ארוך על הילדים האלה.
הקו על המפה הוא רק פרט אחד קטן בסיפור הזה. אבנרי אינו מסוגל להתמודד אם העובדות הנחשפות על ידי האירגונים כמו ''המבט לתקשורת הפלשתינית'', לכן בצר לו הוא פשוט מקלקל אותם וממשיך בשלו: משקר, משקר, משקר...

על החינוך ברש''פ נא לקרוא:

''בעניין ספרי הלימוד''
''ללא רחמים על ילדים''
''יום זכרון לילדים מתים''
_new_ הוספת תגובה



זה אפילו קצת משעשע
סתם אחד (יום ראשון, 01/04/2007 שעה 3:37)
בתשובה לבועז מושקוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב לבכות בעד פלשתין כי על אדמות ישראל כבר בכו כולם -קראתי והזדעזתי מכתבי אמנת פלשיתן ב-ת פלשתנאי מי שנולד לפני -48 או להורים שנולדו לפני 48 אי- הכרת מדינת ישראל בתוספת חלום בלהות השמדתה . הזדעזדי ממעמד האשה הנמוך בפלשתין ב-ת , זכויות אדם נירמסות בפלשתין ב-ת. וכל אותם צדיקי נפש מהשמאל הישראלי המצוי נראים לי כמוכי גורל המתרפסים לצד אדומי הזקן.את שכתב אבנרי הוא יורה מהמותן עם השנים בלי כל הבחנה , תמהה אני היכן נעלמה הגברת חאנן אשראי שלדעתי היתה הקול השפוי בפלשת ין מדוע עליה הוא לא כותב כאשה פלשתנאית מתקדמת מענין מה עלה בגורלה ? . .
_new_ הוספת תגובה



מה אתה עושה כאן? אתה בזוי.
האחות אותליה (יום שני, 02/04/2007 שעה 8:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הילדים הערבים משקפים את מה שרוב המבוגרים חושבים. הילדים מקלים בכבודך, וגם המבוגרים סבורים שאתה נטול כבוד וערך, אך בבחינת נימוס טוב איסלאמי, וקצת תחושת צדקה איסלאמית, הם מנסים לחסוך ממך את הכאב הזה. מרגע שאתה שייך לקטגוריה ''יהודי'' אתה נע מבחינתם במסלול מוגדר: מסלול של ניוול, בו היהודי נאבק מאבק איתנים על התמדתו וקיומו ככזה, אדם בזוי המנסה במאבק איתנים לחרוג מכך. זהו מסלול מטפיזי של מאבק בין שני ישויות. לערבי ברור שהאל עימו, וגורלך נחרץ, אך מאבק היהודי מקנה לו לפחות מידה של כבוד, במסגרת אותו מסלול בלתי נמנע. אין כאן עניין של יהודים טובים או רעים - יש יהודים. ברור מבחינת הערבי שיש יהודים שיבחרו בפתרון העצל והקל, תוך פחדנות, ואתה נמנה מבחינתם על סוג בזוי זה. כמוך ככל אחד אחר שהמורך מכניס בליבו רצון כניעה ובגידה בצד שלו. וזאת תוך קבלת כמה הנאות חברתיות ואחרות וכמה פרורים שמשליכים לך.

כיהודי, תוכל לחרוג מהמסלול היהודי רק על ידי הפיכתך לנוצרי, דהיינו תהייה מבחינת הערבי, משיחי. זה כבר עניין אחר לגמרי.

אבל יש גם פתרון אחר, לא עצל, שאתה מעולם לא הבנת אותו: הצע לאומה הזאת ערכים של ממש, פיצוי ממשי, נכסים ממשיים, פתרון בעיית הפליטים, פריצה בתנופה קדימה, לקראת שגשוג מדעי וכלכלי.

הכלה מול פריצה קדימה
במקום זה אתה כיהודי, איך לא, מציע קומבינה נוסח אוסלו..דומה עליך שיעריכו אותך כמו את אותם לבנים שסייעו לקונגרס האפריקני בדא''פ, אך אין זה המצב.
_new_ הוספת תגובה



כישראלי (ולא כאמריקני) אתה גם גזלן זמני
האחות אותליה (יום שני, 02/04/2007 שעה 8:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניזון, כאוכל חינם מאדמתם. כגנב וגזלן ברור להם שכישראלי-יהודי תנסה להגן על גזלתך באלימות ובכח הזרוע (''בום בום בום''), או תהיה מהסוג הבזוי, זה שניזון מאדמתם, אך בעל מורך מלהלחם במצח נחושה על גזלתו, ומציע בעבור קיום ישבנו קומבינות חסרות ערך, להתמדת מצב הגזלה: סיוע ''סימלי'' וחסר ערך בשיקום בית חרב, קומבינה נוסח אוסלו בו אתה מציע הנפת דיגלון פלשתיני על שטח שממילא הערבים הם בעלי הקניין הקרקעי שם, ומציע גם את הפסקת האלימות והגזילה על 18% משטח פלשתין. דהיינו אינך מציע ערך ממשי והשבה לקדמות של מצב הגזל הכולל, אלא רק את הפסקת הטרור מצד עמך.
_new_ הוספת תגובה



האחות אתליה גם את לא שונה מכולם את שוחה גם באותו ביב שופכין
סוריא (יום שלישי, 03/04/2007 שעה 10:37)
בתשובה להאחות אותליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האחות אתליה גם את לא שונה מכולם את שוחה גם באותו ביב שופכין הזורם בכל המזרח התיכון מארץ ישראל ועד חופי ערב הסעדוית אז מה את מנסה להיות צדקת על אימרות כנפים רדודות בפה מלא שנאה תהומית מתוך דבריך משתמעת חולשה חוסר אונים שאלה על עצם קיומך נראה לי שלא נעשה לך או לך חסד זמן רב ? צאי מזה מהסוג הבזוי שאת משקפת בכיתוביך מעין ביזוי עצמי ,הלקאה עצמית בעלת מורך וקי.הנפת דיגלון פלשתיני על שטח שממילא הערבים הם בעלי הקניין הקרקעי שם אמת בחלקה , אך אין מי שיציק אותם רק פתאים נחלצים לעזרת שומים ועוורים נצח ישראל לא ישקר וישו הצלוב בודאי חורק שן על אותם ???? המדברים בשמו ,דברים שאפילו לא חשב עליהם .ישו היה יהודי טוב, צדיק, ורבי שמר מצוות, וירא אלוהים .גזלנים יש רבים בשוק מחנה יהודה .מה תקף אותך? חרדת אבות .גם ערביי ישראלים שרויים באיוולת מבית המקיפה אותם ולא מרפה מהם , כנפי האיסלם שהפך פאנטי זה לא אותו עם נהדר שישב על אדמותיו עימנו אלא עם הדומה לדמיות כבסרטים המצוירים שקורסים לפתע מה את מחפשת בכלל את היום של אתמול ?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי