![]()
|
![]() ![]() | |||||
יוסף אורן (יום שלישי, 28/07/2009 שעה 8:00) | |||||
|
|||||
![]() הצגת המאמר בלבד |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כבר מזמן (בחלקים הקודמים) חרגת מתחום ביקורת ספרות. אז גם פירטתי בהרחבה את עמדתי (תגובה 135864, תגובה 135903, תגובה 135914). כעת כבר אפשר לקצר. אין בסדרת המאמרים כמעט דבר חוץ מהעיסוק בתעמולה בשרות הביטוי השלילי של האידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה. לצורך זה אתה עוסק בהכתמת סופרים, אנשים, שיצירותיהם אינן מתאימות והם לא מתאימים את עצמם לפרשנות המופרכת שלך על מהות הציונות. סדרת המאמרים שלך מוגדרת כ''שאננות לציון'' הגדרה שאתה המצאת. לצורך זה לפי מושגי המאמר הנוכחי, פרוש הדבר שאתה עוסק בהכתמת המוסריות של דגלנו. אתה מנסה לנטוע בקוראיך השקפות רעילות. ממש כל הכבוד! | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כבר מזמן הוברר כי הפרשנות של סיוון על הציונות היא מפרכת ומופרכת לחלוטין והוא פוסל באו''םו פוסל היא אפילו לא יהודית מטבעה. אצלו הציונות יכולה להתפתח באוגנדה או בארגנטינה והמנהיג הציוני על המרפסת הוא לגיטימי לחלוטין כאשר הוא מביע מחשבה להתנצר באופן פורמאלי וגם נותן עצות לכל יהודי- לכל יהודי - שיש לו ילדים להתנצר. הוא ממליץ על זה!!! מענין מה ההמלצות של סיוון בענין | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הספרות אינה מנותקת מחיי היום יום בחברה. אם היא היתה כזאת היא לא היתה זוכה לחשיפה, לקריאה וללימוד. אותם סופרים יש אחריהם תמרורים מוסריים, תרבותיים, לשוניים וגם פוליטיים וזה טיבעו של האדם וטיבעה של כל חברה. יוסף אורן נותן לנו מבט מקורי ומרענן על מקומם של הסופרים בפריזמה הפוליטית של תקומת ישראל. זה לגיטימי, נכון וגם חשוב. יתכן שהמסקנות שהוא מגיע אליהן עושות לך אי נחת כאחד שערוותו נחשפה לעיני כל. אבל אין מה לעשות, עליך להתמודד עם האמת שהוא מציין גם אם אתה נרעש, נרגז ובלתי כשיר להשיב לו תשובה לעניין. אבלשום יביא שלום | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
א. אין לי בעיה שמבקרים ספרות מפלגתית צרת מבט. אבל יש לי בעיה כאשר מי שעושה זאת עושה ספרות מפלגתית צרת מבט. ב. זה בולט בכל שלושת המאמרים שמבוססת על שורה של הנחות בשתי רמות. על הנחה מופרכת שמהות הציונות היא חד ערכית ועל ההנחה המופרכת הזאת אורן מציב סדרה של הנחות מופרכות בזכות עצמן. ג. הוא קובע כינוי שמבוסס על ההנחות המופרכות האלה. ד. אורן מדביק את הכינוי הזה על קבוצת סופרים ולא מראה שום אסמכתא שכך הוא. ה. סדרת מאמרים המבוססת על שורת הנחות מופרכות וכינוי מכתים ומשמיץ שמודבקים לקבוצת אנשים היא מסע תעמולה גרידא. ----- זאת תמצית האמת שלי בעניין. עם האמת הזאת ראוי שאורן יתמודד. לגביך ברור לי שבעיות הערווה יפריעו לך להתמקד. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
וגם לא לנמק ממש. הוא פשוט למד ממך. אמרת ששמש ופורת כתבו ככה וככה ולא הבאתה ציטוטים ומראי מקום. אז למה שנאמין לך ולא נאמין לו ? החכימנו דבר ! ואת הערווה תשאירו בוויכוח שבינכם ואל תערבו את כל החבר'ה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
א. הוא לא למד ממני שאין צורך לנמק אולי ילמד ''ממךה'' לשקר. ב. בדיון מכובד אינך נדרש שוב ושוב להציג ציטוטים אחרי שכבר עשית זאת. אבל החוכמולוגיה ''שלךה'' היא שימוש בשקרים. להסיר ספק להלן הציטוטים והאסמכתאות שכבר הצגתי בעבר הקרוב: ב.1. ביחס לעמדתו של ז'בוטינסקי יש בדיון 5352 ובתגובה 136075. ב.2. ביחס לעמדתו של פורת יש בתגובה 132849 בתגובה 135988 ובתגובה 136043. ג. הנה מה שפרופסור שמש אומר בפרק הסיכום של הספר ''מהנַכְּבָּה לנַכְּסָה'' (2004, עמ 710): בראייה היסטורית של תולדות המאבק בין התנועה הציונית ובין התנועה הלאומית הפלסטינית - שהחל עוד לפני המנדט הבריטי על ארץ-ישראל ונמשך לכל אורכו...'' ד. הצגתי לאורן מה לדעתי הבעיות והוא לא טרח להתייחס עניינית. הצגתי אותם. בעבר הצגתי ציטוטים | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
''השאננות לציון הסתפקה בתחילה בהכתמת צחותו המוסרית של דגלנו, דגל החרות הלאומית שהונף בתש''ח, אך ההכתמה, שהתחילה בטענת הנישול שהדביק יזהר למלחמת השיחרור, התרחבה ממלחמת ששת-הימים ואילך לתיאור זוועות ''הכיבוש''.'' יוסף אורן עושה כמעשיהם של הברברים בכל דור. הוא מנסה להפוך את התרבות הספרותית הענפה והמרובדת של ישראל הצעירה למישור צחיח התואם את תורת החדלון המוסרי שלו עצמו. הזיהוי של הביקורת של האתוס הישראלי הצעיר על ביטויה השונים עם בגידה באתוס זה מסגירה ביתר שאת את בורותו של הכותב. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מסטרפיס של הומוס נאורוס כשלא מסוגלים להתמודד אינטלקטואלית , מקלל השמאלן את הכותב. יופי- ממש מלח הארץ | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הטענה בדבר בורותו של יוסף אורן כרוכה בדברים שכתב - דברים המוכיחים את בורותו - ואין בכך משום 'קללה'. הטענה הנוספת בדבר ה'חדלון המוסרי' של יוסף אורן, כמי שכתב את המאמר הטוען שכל האינטלקטואלים המתנגדים להמשך הכיבוש הישראלי הם בגדר מכפישי עמם ותרבותם, -טענה זו מבוססת שוב על הדברים שכתב יוסף אורן עצמו, ולכן אינה בגדר 'קללה'. לעומת זאת טוען הכותב האחרון שביקורת כפי שהושמעה על דברי יוסף אורן משקפת חוסר יכולת מובנית להתמודד אינטלקטואלית עם הטקסט של אורן, ובכך נמצא מגדף את כותב הביקורת ללא כל סימוכין. כי הרי אין בעצם השמעת הביקורת על דברי יוסף אורן משום היעדר יכולת להתמודד עם הכתוב במאמר, אלא בדיוק ההיפך: עצם השמעת הביקורת (ועוד ביקורת כל כך קצרה ומנומקת) יש בה ערך, ומוסיפה היא כבוד למי שכתבה. ובעת ההיא לא היתה למלעיזים תקווה. רק חוקן בצל הגפנים של יהודה ושומרון. (ושוב עלי לציין שההמלצה לעשיית חוקן בהתנחלויות היא בגדר נסיון ליזום תהליך של הבראת הנפש היהודיה הסוררת המדורדרת שמצאה מקלט ביהודה ושומרון, - בבחינת נפש בריאה בגוף בריא - ולא משום 'קללה'). | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הנה ההוכחה של יוסלה בדבריו ''הטענה בדבר בורותו של יוסף אורן כרוכה בדברים שכתב - דברים המוכיחים את בורותו - ואין בכך משום 'קללה'.'' נו, יוסלה הרי הוכיח, הוכיח... [•]... העיקר שהוא מוכיח | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אבל גישתו של 'יוסלה' לא שוללת את הציונות מתוך אידיאולוגיה טהורה המתנגדת לקיום לאומים בכלל, אלא רק כי הוא מתנגד לקיומו של עם יהודי בלבד. לצד התנגדותו לקיום היהודים הוא תומך נלהב בקיום ה''עם הפלסטיני'' (גם כשיש התסתייגות גבוהה של גורמים שונים, כולל ערביים, מקיומו של עם כזה) וזכותו להיות כלי משחית בלתי מוסרי שרוצח ילדים ונשים בשם תיאוריה דתית הזויה. עלינו להיזהר מיוסלה'ים, ערפאת'ים ואבו מאזנ'ים, למרות שהשניים האחרונים הם סתם ערבים והיוסלה הזה הוא יהודי שמשחק עם עצמו 'רולטה רוסית'. אבשלום יביא שלום | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אותה חריקת החצץ של המבקר אפיינית למגרסת הספרות של השמאל אותה מגרסה שפימפמה פרסים לאנשי ה''תרבות הנכונה''. אותה מטחנת בשר שהעניקה פרסי ישראל לכתבנים דוגמת ס. יזהר שכתבו בידם השמאלית, ומנעה אותם מענקי ספרות כדוגמת אהרון מגד. והיוסל מדבר גבוהה גבוהה על ''בגידת האתוס'' ''תורת בחידלון'' ושאר הבלה בלה האפייני כל כך למגזר המתכלה הה. ''מלח הארץ'' הם מכנים את עצמם בבורותם כי רבה (ביטוי מהברית החדשה) ''מלח הארץ, נאורי האליטה השמאלנית, '' שהמציאות טופחת להם על פניהם המזדקנות, דור הולך וכלה של עסקני ספרות עם שפת כתיבה כה דומה וכה צפויה. . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אתה מנסה, אך אף אחד מסעיפי תגובתך אינו לעניין. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אנא המשך, והתעלם מהחכמולוגים המנסים לקעקע את דבריך באמצעים רטוריים זולים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
השלישי במספר. אני מקווה שתביא במהרה את הרביעי ולאחר מכן עוד ועוד מאמרים מהסוג הזה. מסתבר שבימינו הפוסט-ציוניים המשמימים כל כך אנחנו זקוקים לעוד משב רוח רענן של ציונות, ובלי שנתנצל כלל !!!!!! יש לי הערה אחת, לגבי שכבת ''סופרי השאננות לציון'' שהם למעשה א-ציונים האדישים לאמת ולצדק ההיסטורי מתוך מורך ורכות לב ולמעשה מפנים עורף לציונות ולערכי היהדות מתוך התנשאות וצרות עין. אתה מונה 3 דרכים לבחינת ההכרה והעמידה על ''תוקף הזכות הציונית'': - (1) שאלת תוקף הזכות של העם היהודי בארץ-ישראל. (2) שאלת ההיקף של הנחלה הלאומית של העם היהודי בארץ-ישראל. (3) האם נבון למצות את הזכות על מלוא ההיקף של הנחלה הלאומית .... או שכדאי להשהות צעד כזה ולהחזיק במרחבים ... כקלף-מיקוח בשיחות שלום... . אלא שבינתיים גדל דור חדש של כותבים שמאלניים שהם ''סופרים שוללי הציונות'', שחושבים שאין עם יהודי יותר משיש עם ''פלסטיני'', ושליהודים אין זיקה מיוחדת לארץ ישראל יותר משיש להם זיקה לארגנטינה, בירובידז'אן, מדגסקאר או אוגנדה ושכל המהלך הציוני הוא אימפריאליזם אנכרוניסטי, אימפריאליסטי ובלתי מוסרי. אילן פפה הוא מודל לאנטי ציוני החדש, גם רן הכהן וגם בלוגר [•]... מוני יקים. אומנם הוא אינו סופר אבל כותב מאמרי וסיפרי היסטוריה שיקרית והשפיע על סופרים, כולל על חתן 'פרס יוסי שריד לספרות', אלון חילו שלקח דמויות אמיתיות ושיקר עליהן במו פיהן והוא בחוצפתו חוזר ואומר שהוא כתב רק מסה סיפרותית ושהוא לא מחוייב לאמת ההיסטורית. בשם חופש הספרות הוא מרשה לעצמו לשקר על אנשי שם פרטיים ועל כל המפעל הציוני רק כדי שייצא מתחת לידיו רומן פוליטי, אנטי ציוני עכשווי ! גם שלמה זנז, ב. מיכאל, יהודה נוריאל וגדעון לוי מתחכחים ומתערבלים רעיונית עם הקליקה הזאתי. ניכר שזו עדיין מגמה שולית ]..[ואין בה ממש סופרי שם ואנשי מעש, אלא רק ]..[ שיונקים את כל קיומם מהפעילות השמאלנית העניפה המתנגדת לציונות. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
חותם בשתי ידיים על האמירה הנחרצת ! תודה לאורן שחושף את האמת ושפתי השמאלנים תרעדנה !!!!! מרמלדה | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הבחנה חדה כתער של מר אורן. מחכה לחלק הרביעי. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
קראתי את שלושת מאמריך , הם ממצים, ומסבירים היטב תהליך שמתחולל בחדרי התרבות הישראלית. איך אתה מסביר, את הצלחת השתלטותם של פעילי השמאל על מערכות הענקת ההטבות והבונוסים לסופרים הכותבים כתיבה נוסח ''שאננים לציון'' איך אתה מסביר, שפוליטיקאים שמאלניים ממש, (כמו יוסי שריד) נבחרים להיות יושבי ראש וקובעי פרסים ובדרך כלל אף מעניקי פרסים ליקיריהם הכותבים מסות בעלות הטייה פוליטית שמאלנית,פוסט ציונית -ראה מקרה אלון חילו. בעבר בימי משול תנועת העבודה היתה התופעה שסופרים שמאלניים זכו (ואולי אף היום) לתמיכות, להדפסות ספרים בחינם, על חשבון הצבור בהוצאות כגון, ספרית פועלים , הוצאת הקבוץ הארצי , הוצאת הקבוץ המאוחד, והוצאת משרד הבטחון. לעוצת זאת סופרים שרק הראו נטיה קלה ימינה נודו לחלוטין - עגנון זכה לפרס נובל כתוצאה מהמלצת איגוד הסופרים האמריקאי ולא כתוצאה מהמלצת משרד החינוך הישראלי. עמוס עוז, סופר בינוני מוגש לועדת פרס נובל כבר 30 שנה (אולם לא זוכה) בפרס, האם האג'נדה השמאלנית קנתה לה שביתה של קבע ב''מנהלת התרבות''? איך אפשר לברא רעה חולה זו? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בקשר לעמוס עוז צריך להבין שפרס נובל לספרות נותנים אנשים שמבינים בספרות ואוהבים לקרוא. לא אנשים באגודת הפסיכולוגים והפסיכיאטרים | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |