פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
ניתוח שיטות החקירה של ועדת גולדסטון על ידי יונתן ד. הלוי
רבקה שפק ליסק (יום שני, 21/09/2009 שעה 21:00)


ניתוח שיטות החקירה והעדויות שהובאו ע''י ועדת גולדסטון של האו''ם ע''י יונתן ד. הלוי

ד''ר רבקה שפק ליסק



עוד מאמרים ב אתר של המחברת.
המאמר מבוסס על בדיקה יסודית שערך יונתן ד. הלוי, של מימצאי הוועדה (על הדוח הבעייתי של ועדת גולדסטון). הלוי הוא יועץ בכיר לשעבר במשרד החוץ וראש ענף מידע, לשעבר, במשרד דובר צה''ל. כיום, מנהל מחקר ב- Orient Research Group וחבר מחקר ב''מרכז הירושלמי לענייני ציבור''. המאמר נכתב בשיתוף עם ה-Global Law Forum ובמימון ה-Legacy Heritage Fund .
(הערת כותבת המאמר: המאמר אינו עוסק בשאלת התנהלותו של צה''ל בעת מבצע ''עופרת יצוקה'', אלא במידת האובייקטיביות של הוועדה: זהותם של העדים שבחרה הוועדה וטיב השאלות שהם נשאלו לא.)

• • •

ועדת הבדיקה של האו''ם פרסמה את הדו''ח המסכם למבצע ''עופרת יצוקה'', המאשים את ישראל בהפרת החוק ההומניטרי הבינלאומי ואמנת ז'נבה ובביצוע פשעי מלחמה.

משרד החוץ הישראלי הגיב בהודעה רשמית בה הוא מאשים את הוועדה בגישה מוטה וחד צדדית מלכתחילה ובהתעלמות מאלפי התקפות הרקטות של החמאס נגד אזרחים ישראלים בדרום, שהפכו את מבצע עופרת יצוקה להכרחי. משרד החוץ טען שהמנדט שקיבלה הוועדה ועצם ההחלטה להקמתה קבעו, למעשה, מראש את תוצאות החקירה והעניקו לגיטימיות לארגון הטרור חמאס והתעלמו מהאסטרטגיה המכוונת של החמאס בניצול אזרחים פלסטינים כמחסה לביצוע התקפות טרור.

יו''ר הוועדה ריצ'רד גולסטון טוען שהוועדה נהגה בחוסר משוא פנים ובאובייקטיביות.

המאמר של הלוי בדק את העדויות המוקלטות שגבתה הוועדה ואשר פורסמו באתר האינטרנט של האו''ם. עדויות אלה, כתב הלוי, חושפות את המתודולוגיה של הוועדה כפי שבאה לידי ביטוי הלכה למעשה ומעוררת סימני שאלה רציניים לגבי כוונתה של הוועדה להגיע באמת לחקר האמת.

לטענת הלוי, חברי הוועדה לא שאלו את העדים הפלסטינים שאלות לגבי פעילויות החמאס ושאר ארגוני הטרור הפלסטיניםם ברצועת עזה עצמה, שהן בגדר פשעי מלחמה ובעלות פוטנציאל לפגוע בתושבים פלסטינים חפים מפשע. למשל:
ניצול מחסה בבנייני מגורים לשיגור טילים לעבר יישובים ישראלים, או בסמוך להם.
ירי פצצות נ''ט, אש נק''ל ומקלעים לעבר בתים, שעלה החשד שכוחות צה''ל נכנסו אליהם.
תפיסת בתים כעמדות צבאיות לצורך ביצוע מארבים נגד כוחות צה''ל.
חברי הוועדה כלל לא שאלו שאלות כאלה ולא עימתו אותם עם דיווחים של ארגוני הטרור הפלסטינים עצמם, שפירטו את מהלך הלחימה, שעמדו בסתירה לעדויות העדים הפלסטיניים. כמו כן, העדים הסתירו פרטי מידע חיוניים מהוועדה, כגון, שפעילי טרור חמושים היו בזירת האירוע או על חילופי אש במקום. בקיצור, יש מקום להטיל ספק במהימנות העדויות.


עדויות במטה אונר''א

הלוי ניתח את עדויות הפלסטינים, אחת לאחת ואת גישת ועדת גלדסטון כלפיהן. הוועדה גבתה עדויות במטה אונר''א. עדויות של פלסטינים, כולל השאלות שהופנו אליהם ופורסמו, כאמור, באתר של האו''ם. הלוי ניתח את העדויות המרכזיות של:

עדות מס' 1 - משפחת אל-סילאווי-מוסא, אב המשפחה, עיוור בן 91, אשתו ומוטיע, סגן מנהל מחלקת ההקדשים בצפון הרצועה, שנשא דרשה במסגד בזמן שהותקף. לדבריו היו במסגד רק מתפללים שמצאו בו מקלט

עדות מס' 2 - מוחמד פואד אבו עסכר, מנכ''ל משרד ההקדשים, שהיה עצור בישראל ב-‏1992 באשמת חברות בארגון החמאס סיפר שביתו הופצץ ללא הצדקה בידי צה''ל בשעה שהיו בבית כ-‏40 נפשות. הוא הודה שקיבל התראה טלפונית מצה''ל לפנות את הבית, ולאחר כ-‏20 דקות הוא הופצץ בתקיפה אווירית. לאחר מכן פגעו פצצות באזור בית הספר אל-פאח'ורה, של אונר''א, ששימש מקלט לפלסטינים רבים, ודגל אונר''א התנוסס עליו. הוא ראה במו עיניו כיצד ההפצצות על ביה''ס הרגו 11 אנשים ממשפחת דיב. בהפגזה נהרגו, לדבריו, עשרות ו- 50% עד 60% היו ילדים. בין הילדים שנהרגו היו 2 בניו של העד.

עדות מס' 3 - ואיל וסלאח אל-סמוני תיארו את הפצצת ביתו של ואיל בו הסתתרה כל המשפחה ובה נהרגו למעלה מ-‏20 איש. לאחר הפגיעה הלכו הפצועים לכיוון רחוב סלאח א-דין וחיילי צה''ל סרבו להגיש להם עזרה רפואית, ירו מעל ראשיהם כדי להפחידם. אדם מחבורה אחרת נורה שם ברגלו ע''י חיל צה''ל ומת כעבור 3 ימים. העדים טענו שהם חקלאים ואינם חברים באף ארגון.

עדות מס' 4 - ח'אלד מוחמד עבד רבה גר בבית בן 4 קומות. צה''ל קרא להם במגפון לצאת מהבית וכשיצאו עם דגל לבן חיל ירה והרג 2 בנות ופצע את האם פצעים קשים. כל זה קרה לאחר תחילת הפסקת האש ההומניטרית. חיילי צה''ל לא עזרו בפינוי ההרוגים והפצועים לבית החולים ואף ירו לעברם מעל הראש ולעבר הרגליים בעת שצעדו לעבר בית החולים.

עדות מס' 5 - ד''ר אחמד אבו טחאינה וד''ר איאד סראג' - שניהם פסיכיאטרים. הם העידו על ההשלכות לאורך עשרות שנים של הפעילות הצבאית של צה''ל על המצב הנפשי של הילדים ובני העם הפלסטיני. הישראליים עושים דה-הומניזציה של האויב הפלסטיני. היהודים עושים לפלסטינים מה שהנאצים עשו להם. הם תיארו ירי פגז טנק לעבר ילדים

עדות מס' 6 - מחמוד אל-עג'רמי סיפר שביתו הופגז בפגזי טנק ומטוסים. ביום ה-‏9 למלחמה נורתה אש מקלעים לעבר ביתו וחיילי צה''ל פרצו לבית. הוא נעצר לחקירה ונדרש לתת פרטים על מחבואו של גלעד, על מיקום מינהרות והחוקר איים לירות בו אם לא יענה. הוא סירב ונילקח כבול ובכיסוי עינים והופל מקומה שנייה על צידו הימני וביימו הכנת הוצאה להורג, אבל בסוף שחררו אותו ללא טיפול רפואי, אם כי אחד החיילים נתן לו מים לשתות.

עדות מס' 7 - רשאד חמאדה, בעל חברת מזון וטחנת קמח, סיפר על הפצצת טחנת הקמח. הוא נדרש לפנות את העובדים, אבל הם חזרו כשראו שהטחנה לא הופצצה. כעבור מספר ימים טלפן צה''ל שוב והודיע לפנות את הטחנה. הטיל נורה מהאוויר למחרת בבוקר וגרם נזק כבד לטחנה. סמיח אינו יודע מדוע הופגזה הטחנה.

עדות מס' 8 - נידאל עיאש, דייג פלסטיני, סיפר שישראל הטילה הגבלות על הדייגים ונאסר עליהם לחצות את קו ה-‏4 ק''מ מחופי עזה. הוא נפצע מירי לעבר סירתו ללא קבלת התראה.

עדות מס' 9 מרים זכות, מנהלת ''אגודת התרבות והמחשבה החופשית'', סיפרה על השפעת המלחמה והמצור על החברה בכלל והאשה הפלסטינית בפרט. בן אחותה, פרמדיק, נהרג ע''י צה''ל בזמן שנסע לסייע לנזקקים. טנק של צה''ל דרס אותו.

צה''ל יורה כל יום על חקלאים ולעבר נשים בבתי החולים אין זמן לטפל בנשים עם בעיות נפשיות בשל המתח ואי השקט, בשל מספר הפצועים. נשים חולות סרטן אינן יכולות לצאת מעזה לטיפול רפואי.

עדות מס' 10 - סמיח סוואפירי, חקלאי מג'בליה, סיפר שחיילים פרצו לביתו, קשרו את ידי כל הגברים ושחררו את הנשים. הם ערכו בבית חיפושים ולטענתו חסרים 5,000 ש''ח שהיו בבית. כוחות צה''ל הרסו את החווה, הלולים והמטעים. הוא הלך עם קבוצת פלסטינים שהניפו דגל לבן אבל ירו בהם ואחד מהם קיבל כדור בבטנו ומת.


מה שחסר, לדעת הלוי, בשאלות ובעדויות שהובאו כאן

עדות מס' 1 – כל משפחת אל-סילאווי חברה פעילה בארגון החמאס. 4 בנים חברים פעילים בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, והשתתפו כלוחמים בחטיבת צפון רצועת עזה בפעילות צבאית נגד כוחות צה''ל. 2 בנים אחרים חברים בג'יהאד האסלאמי ופעילים בזרוע הצבאית של הארגון. הבן ה-‏7, בן ה-‏16, הוא סטודנט פעיל בארגון הסטודנטים של החמאס, המהווה מקור לגיוס לגדודי אל-קסאם וכבר נטל חלק בפעילויות צבאיות.

המסגד נוצל למטרות צבאיות והטיפו בו לפיגועי טרור נגד ישראל. במסגד היה מאגר של נשק ושימש אתר לפעילות של גדודי אל-קסאם. ההרוגים, כולל בני משפחת אל-סלאווי היו אנשי גדודי אל-קסאם.

עדות מס' 2 – אבו עסכר הוא פעיל חמאס ואף נעצר בעבר ע''י ישראל. הוא פעיל בגדודי אל-קסאם. כמה מבניו קשורים לגדודי אל- קסאם, קשר שכלל אספקת נשק ותחמושת ללוחמים. בין ההרוגים בביה''ס היו חברי גדודי אל-קסאם. 2 מבניו נהרגו, אחד בביה''ס, בהפגזה ושני בלחימה נגד צה''ל ביולי 2006 ובן נוסף נפצע קשה בלחימה נגד צה''ל באוקטובר 2004. בן נוסף, סטודנט, היה פעיל בארגון הסטודנטים של החמאס וניסה להתגייס לגדודי אל-קסאם, עסק בפעילות צבאית, ונהרג בינואר 2009 בהפגזה על ביה''ס. עוד 3 מבין ההרוגים זוהו בשמם כחברים בגדודי אל-קסאם, ו- 2 הרוגים נוספים היו פעילים ב''חזית הדמוקרטית'' והיו אב ואח של אחד מבכירי המפקדים של גדודי אל-אקצא של ארגון הפת''ח שנרצח בלינץ של החמאס בקיץ 2006.

עדות מס' 3 – העדים ממשפחת אל-סמוני לא נשאלו כלל אם היו פעילי טרור בקרבם, בעוד שלפחות 5 מהגברים שהיו בבית היו פעילים בג'יהאד האסלמי. כמו כן, עפ''י דיווחי ארגוני הטרור עצמם היו חילופי אש ביניהם ובין צה''ל באזור של הבית. בהודעה רשמית דווח על פעילות בשכונת זייתון, כמו פיצוץ טנק לא רחוק מבית המשפחה, וכן הפעלת מטען נפץ ליד כוח צה''ל בשכונת זייתון. אחד מבני המשפחה זכה לציון שבח לאחר מותו, מהג'יהאד האסלאמי על פיצוץ טנק שהביא למותם של מספר ציונים.

הבת סיפרה, בניגוד למה שמסרו העדים, בעדות לנציג ''בצלם'', שהחיילים כן הגישו עזרה רפואית. במשפחה היה גם שהיד. הוועדה לא בדקה כלל את העדות לגבי האדם שנפצע, כביכול, ברגלו ומת .

עדות מס' 4 – המקורות הפלסטינים דיווחו על פעילות של חמושים באזור סמוך לביתו של עבד רבה ועל חילופי אש עם צה''ל, בעוד שהעד טען שבנותיו שנהרגו ואשתו שנפצעה, נפגעו לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה. באזור הבית נהרגו 4 לוחמים, 3 מהם מגדודי אל- קסאם, ועוד הרוג אחד מה''חזית העממית לשחרור פלסטין'', שזוהו בוודאות בשמותיהם ע''י המשטרה הצבאית שחקרה את האירוע.

עדות מס' 5 – הוועדה לא שאלה את הפסיכיאטרים מהי השפעת שלטון הטרור והפעילות של ארגוני הטרור על מצבם הנפשי של הילדים והחברה הפלסטינית. כיצד משפיעים על הילדים תרבות המוות של החמאס וארגוני הטרור האחרים. כיצד המלחמות בין הארגונים משפיעים עליהם. ובקיצור, האם הכיבוש הוא הגורם היחיד המשפיע על נפשות הפלסטינים.
הם גם לא נשאלו אם הפלסטינים אינם עושים דה-הומניזציה לישראלים, ומהו מצבם הנפשי של החיילים הישראליים, לדעתם, ומה מניע אותם, אם הם יורים, כפי שהם העידו, על ילדים. באשר לטענה בדבר ירי על ילדים, נשאלו העדים האם הילדים אינם סובלים מהטראומה שהם משמשים כמגינים אנושיים, ולא ניתן הסבר מדוע היה עיכוב בהגשת עזרה לפצועים ע''י צה''ל.

עדות מס' 6 – בניגוד לטענת העד, אל-עג'רמי, ארגוני הטרור הפלסטינים דיווחו על לחימה בבית לאהיה, היכן שעומד ביתו. ב-‏9 בינואר 2009 שוגרה פצצת RPG לעבר נגמ''ש של צה''ל סמוך לביתו של מחמוד וחיילים נפגעו.

עדות מס' 7 – חברי הוועדה לא שאלו את העד, חמאדה, אם היו חמושים פלסטינים בקרבת הטחנה. העד עצמו העיד שלא היה במקום בזמן התקיפה מהאוויר, אבל עדותו נתקבלה.

עדות מס' 8 – חברי הוועדה לא שאלו את הדייג נידאל אם סירות דייגים היו מעורבות בפיגועי טרור, ושימשו סירות ''תמימות'' כביכול. הוא לא נשאל אם הדייגים עסקו בהברחת אמצעי לחימה ועל פעילות מלחמתית באזור החוף בין כוחות צה''ל לחמושים פלסטינים.

עדות מס' 9 – חברי הוועדה לא שאלו את גברת זכות על הפגיעה בזכויות הנשים ע''י השלטון החמאסי, האסלאמי המיישם את חוקי השריעה לגבי נשים.

הוועדה לא שאלה כיצד משפיע על הנשים חינוך ילדיהן לשמש מתאבדים. הוועדה לא בדקה קיומו של מעבר למצרים לטיפול רפואי, ללימודים, לעלייה למכה ועוד. העדה לא גילתה לוועדה שבן אחיה הפרמדיק היה פעיל בגדודי אל-אקצא של הפת''ח.

עדות מס' 10 – חברי הוועדה לא שאלו את החקלאי סמיח על ההכנות של החמאס בג'בליה שכללו הטמנת מוקשים, חפירת מנהרות, מילכוד בתים, הקמת עמדות ירי. הם גם לא שאלו אם באזור הבית הייתה פעילות צבאית ואם לא ראה חמושים באזור הבית ובזמן שהלך דרומה לרפיח.
העד לא סיפר שהפצוע שמת מפצעיו היה פעיל בג'יהאד האסלמי.

לסיכום, הוועדה שאלה שאלות אישיות בלבד ולא בדקה את זהות העדים, את פעילותם, ואילו פעילויות של לוחמים פלסטיניים היו בסביבתם שהביאו את צה''ל לפעול שם. עפ''י תיאורי העדים לא הייתה כל פעילות צבאית של לוחמים פלסטינים וחיילי צה''ל פגעו באוכלוסייה אזרחית ללא סיבה והצדקה.

למותר לציין שב''מדינת משטרה'' של החמאס לא יעיז אדם לומר דבר בניגוד לקו הרשמי של החמאס. די לזכור מה עשה החמאס לאנשי פת''ח: הוצאות להורג ללא משפט ויריות בברכיים כדי להפוך אנשים לנכים לכל חייהם, רק בשל השתייכותם לארגון מתחרה.


עדות ארגון PCHR (ארגון זכויות האדם הפלסטיני)

חברי הארגון העידו אף הם בפני הוועדה. חברי הוועדה שאלו
על קציני המשטרה שהארגון קבע שאינם לוחמים
על ההתקפות הישראליות על דייגים.
על חקירת חולים במעבר ארז.
על סוגי המזון שישראל מרשה להכניס לעזה.
על השלכות המתקפה הישראלית על הסביבה.
הוועדה לא שאלה על:
אם הפעילות הצבאית של החמאס וארגוני הטרור האחרים (נגד ישראל) אינם פשעי מלחמה.
על ההוצאות להורג עשרות של פעילי פת''ח או גרימת נכות קשה במתכוון.


תוספת של מחברת המאמר

מידע על חברי הוועדה מידע על חברי הוועדה (Facts)

א. פרטים אישיים על ריצ'רד גולדסטון:
היה עד לאחרונה חבר בחבר המנהלים של ה-HRW (ה- Human Rights Watch). ארגון זה זכה לביקורת במספר תחומים:
נגד שיטות המחקר הבלתי מספקות והדוחו''ת הלא-מדוייקים.
נגד משוא הפנים המבוסס על משוא פנים אידיאולוגי נגד ישראל והתעלמות מתופעת האנטישמיות.
על מקורות המימון שלו: קבלת תרומות מסעודיה תוך ניצול רגשות אנטי-ישראליים ואנטישמיים.
גולדסטון היה התובע הראשי לשעבר מטעם האו''ם במשפטי האג בעניין רואנדה ויוגוסלביה.
גולדסטון המליץ להעמיד לדין בהאג את אריק שרון על הטבח בסברה ושתילה ב-‏1982.
גולדסטון יזם משפט-דמה באוניברסיטת ניו יורק בנוגע לחוקיות גדר ההפרדה.
לאור עובדות אלה ספק אם השופט גולדסטון הוא מועמד ניטרלי לעמוד בראש ועדת חקירה בנוגע למבצע ''עופרת יצוקה''?

ב. החלטת האו''ם S-9/1 על הקמת ועדת חקירה מה-‏11.1.09: מועצת זכויות האדם של האו''ם, הידועה במשוא הפנים שלה כלפי ישראל (ועידות דורבן, בהן הושם דגש בדיונים על ה''גזענות הישראלית'', 1/3 מהגינויים של המועצה הם נגד ישראל ועוד...) החליטה לשגר ועדה דחופה, עצמאית, לקביעת מימצאים, שתמונה ע''י נשיא המועצה, כדי לחקור את כל ההפרות של החוק הבינלאומי לזכויות אדם ולמשפט הומניטרי שבוצעו ע''י כוח כובש, ישראלי, נגד העם הפלסטיני.
הוועדה סימנה מראש מיהו הצד האשם במלחמה.
חברי הוועדה:
יו''ר, השופט ריצ'רד גולדסטון
פרופ' בריטית לזכויות אדם, כריסטין צ'ינקין
עו''ד פקיסטנית, הינה ג'ילאני
קצין אירי בדימוס, קולונל דזמונד טרברס.

פרופ' כריסטין צ'ינקן - מרצה למשפטים בביה''ס לכלכלה בלונדון. היא חתמה ב-‏11בינואר 2009 על מכתב פומבי ב''טיימס'' בו האשימה את ישראל בפשעי מלחמה בעזה.
היא כתבה שההפגזות הישראליות על עזה אינן הגנה עצמית אלא פשע מלחמה. התקפות הרקטות של החמאס, מצערות ככל שתהיינה, אינן מצדיקות את תגובת ישראל ופעולותיה הן תוקפנות ולא הגנה עצמית.

דברים אלה נאמרו יום לפני שהמועצה לזכויות אדם של האו''ם החליטה על הקמת הוועדה כדי לחקור את פשעי המלחמה של ישראל. 50 עורכי דין בקנדה ובריטניה חתמו על מכתב מחאה פומבי, יחד עם ה-UN Watching Group נגד מינוייה בטענה שמינוייה ''compromises the integrity of this inquiry and its report''.

גלדסטון עצמו אמר לעיתון ''סאות אפריקה ביזנס דיי'' באוגוסט 2009, שלו היה מדובר בחקירה משפטית רשמית היא לא הייתה מועמדת ראוייה.

עו''ד הינה ג'ילאני, הפקיסטנית, פעילה בנושא זכויות אדם בפאקיסטאן ובמישור הבינלאומי.
הקולונל האירי דסמונד טרברס, הוא וטרן של הצבא האירי וכיום מנהל ה- Institute for International Criminal Investigation בהאג.

גלדסטון, צ'ינקן, ג'ילאני וטרברס חתמו ב-‏16 במרץ 2009 על מכתב פומבי למזכ''ל האו''ם באן קי-מון בו הביעו זעזוע עמוק על מה שארע בעזה ודרשו לחקור את ה''פשעים שנעשו נגד אזרחים ע''י שני הצדדים''.

כלומר, עוד לפני שהחלה החקירה הם כבר גמרו אומר שמדובר בפשעי מלחמה. החקירות של העדים במשרדי אונר''א נערכו בסוף יוני 2009 והוועדה פירסמה מסקנותיה ב-‏15 ספטמבר 2009.

לסיכום: ספק אם היו''ר וחברי הוועדה היו האנשים המתאימים ביותר מההיבט של דעותיהם הנחרצות בנושא החקירה, להיות חברים בוועדה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מ.ש. איזו פארסה. הרי העולם ואשתו ראו את הטבח תודות
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 2:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכמה צלמים ועיתונאים אמיצים של אל ג'זירה ואחרים.

מפקד אוגדת עזה מודה חודש וחצי לאחר הטבח, כי צה''ל לא חזה את התרחיש בו החמאס כלל לא נילחם, מה שהתרחש בפועל, ולאחר התקדמותו המהירה של הצבא באין התנגדות, הוא נעצר, והחיילים עסקו בטבח.

יש כאן נקודה מעניינת: ברק אומר בעיצומו של הטבח ''צה''ל מנצח באויר, בים וביבשה'' (באיזה מטוסים ואניות משחית של החמאס נילחם צה''ל), ופורסמו דברים מעורפלים לציבור בישראל. מסתבר שהדוברים הישראלים החלו להאמין בעצמם בשקרים שמכרו לקהל הישראלי...
_new_ הוספת תגובה



למ.ש.-האם גם אתה עיוור למחצה ?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 9:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.אתה מיכאל שרון עיוור למחצה כמו כל שונאי ישראל.

אתה טוען שכל העולם ראה את חיסול הערבים בעזה.

אבל כמוך לא ראו את הטילים שפגעו באשדוד,אשקלון ועוד.

לידיעתך-

באשדוד ואשקלון ישנם מתקנים רגישים שפגיעה בהם יכלה להביא לאלפי הרוגים ישראלים.

פגיעה בבית-חולים ישראלי הייתה מביאה לאסון.ואז תוצאות המבצע היו אחרת לגמרי.

האם זה בעיניך פשע מלחמה ??

2.צה'ל נלחם באיום אסטרטגי ומסוכן מאד.במטחי טילים שפגעו בערים וישובים של רבע מהמדינה.

3.הטעות היחידה של ישראל היא שחיכתה 8 שנים.אילו היו תוקפים בשנת 2002 היה עדיף לשני העמים.

----------

----------

מלמד.
_new_ הוספת תגובה



[•] מ.ש. איזו פארסה. הרי העולם ואשתו ראו את הטבח תודות
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 11:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה [•]... ללא בושה . אף אחד לא ראה פשעי מלחמה .
מה שראינו זה ירי על מחבלושים-ערבושים . נבלות חמושות שנכון וחוקי לזרוק עליהם פצצות ופגזים וקליעי נשק קל .

זה נעשה מצוין וצולם מצויין . אפילו אל-גזירה משדרת מעזה היא טלויזיה ערבושית ופחדנית . הם פוחדים על חייהם העלובים . הם לא מצלמים ולא משדרים את הפשעים נגד האנושות ועבירות על אמנת ז'נבה , מפחד לחייהם .

זה לא מפליא . הם ערבושים .
_new_ הוספת תגובה



[•] מ.ש. אני אישתו של העולם
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 21:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני רוצה לומר לך שלא ראיתי שום טבח בעזה. רק מוסא הטבח שלנו משכונת 'לביא' היה שם ואפילו ראיתי אותו בצילמונים והוא נראה מבסוט. כדאי לך להכיר אותו. שושי שלך תוכל לקבל ממנו בשר טוב.

ורדינה ברז
_new_ הוספת תגובה



איך אתה מעז שרון?! איזו חרפה וזדון
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 7:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 3:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי שמח לאשר (אילו הייתי בקיא בפרטים)
שהוועדה של גלדסטון לא היתה אובייקטיבית.

כל העולם ישב בבית מול הטלויזיה וצפה
בהילוך איטי כיצד הפגזים של צבא ההגנה
לישראל מרטשים מאות ילדים ונשים באיזורי
המגורים הצפופים של רצועת עזה.

מאותו רגע נחלק העולם לשניים:
לאלה שמרוב בושה ואשמה החלו
לבדוק מה ניתן לעשות כדי להעניש
את האשמים, וכדי לרפא את הפצועים
ולבנות את עשרות אלפי הבתים
ההרוסים,

ולאלה שהחליטו להקשיח ליבם
מסיבות שונות ולהעמיד פנים שהטבח
היה מוצדק. ובקבוצה זו, למרבה הצער
נכללים רוב תושבי ישראל.

מטבע הדברים,
חקירות של פשעי מלחמה ושל פשעים
נגד האנושות, מתחילות רק בעקבות
אירועים מסמרי שיער המגיעים בדרך
כלל לידיעת הציבור דרך העיתונות והטלויזיה.

ברור שאין זה הליך משפטי תקין. ונראה שחברי
הוועדה של גולדסטון אכן הניחו שהיה בסיס
מוצק לחשדות אשר בשלם נוצרה הוועדה מלכתחילה.

אך העיסוק, דווקא בישראל, בתקינות ובאובייטיביות
ההליך של הוועדה, הוא בגדר תעודת עניות לישראל
כמדינה וכחברה, היות ועד עכשיו לא נעשה חשבון
נפש ציבורי ואישי בנוגע לטבח האוכלוסיה הפלסטינית
בעזה בדצמבר 2008- ינואר 2009 בישראל,
והעיסוק בתקינותה של הוועדה שמונתה לאחר
המעשים בהם צפה כל העולם בבעתה, מסיט את
המוקד של הדיון לשליח ולא לידיעה הנוראה שהוא נושא:

ישראל חצתה הפעם את הקווים האדומים שהציבה לעצמה
ככלל ולצבאה בפרט בכל הנוגע לכללי הלחימה. ההחלטה,
שהיתה בגדר ידיעה ברמה הציבורית לצאת למבצע צבאי
נגד האוכלוסיה של רצועת עזה, ללא היכולת להפריד בין
האוכלוסיה האזרחית ולוחמי האירגונים השונים ברצועה,
- ההחלטה הזאת היוותה לכשעצמה את ההוכחה לפשע
נגד האנושות שישראל ביצעה בעזה. והיות וההחלטה הזאת
היא מה שנקרא public record אין היא זקוקה להוכחה על
דרך העדות הפרטנית.

העובדות הנוספות הידועות לכל ובחלקן אני מאמין מוזכרות
בכתב האמנה של הוועדה או במסקנותיה, הן בין היתר העובדה
שישראל לא חקרה את מה שאירע בדצמבר 2008-ינואר 2009
לא בדרג המדיני ולא בדרג הצבאי מיוזמתה. הצורך בהקמת וועדת
חקירה ישראלית אפילו לא התעורר בישראל, - הוכחה לאופוריה
המזוייפת המטמטמת בה שורים המצפון הציבורי ואלה העוסקים
בישראל במגזרים המשיקים למצפון זה: משרדי ראש הממשלה כמתווה
מדיניות האמורה להיות גם מוסרית ולשקף את ערכי המדינה ככלל,
משרד החינוך והתרבות, ובעיקר אנשי הרוח הישראליים, בעלי העט
והמקלדת, אנשי הראש הפתוח והראש השמרני, וסתם אזרחים שקול
מצפונם טורד אותם.

מכל אלה לא שמענו כמעט ולא כלום. אין איש לוקח אחריות על הטבח
הידוע מראש של משפחות שלמות בבתיהן. אין צדיק אחד בסדום.

וכאמור: לא תחקירים רציניים של מעשי הדרג המדיני או הצבאי,
וכדובדבן על העוגה הרקובה הזאת: הסירוב של מדינת ישראל לשתף
פעולה עם השופט גלדסטון.

העמדה היהודית בארץ ובעולם לאור הטבח של האוכלוסיה הפלסטינית
בעזה בסוף 2008 תחילת 2009 מהווה נקודת ציון שלילית שאין לה תקדים
בהסטוריה היהודית. אך כיום יותר מתמיד נסוכה שלווה של טיפשים מלווה
בבורות איומה על הציבור הישראלי.

ועל רקע כל זה: ''ניתוח שיטות החקירה של ועדת גולדסטון...''
נראה כמו המשך של הסיוט ההומניטרי אנושי בו אנו נמצאים.

חסידי האומה היהודית התאחדו, לא כדי לעזור לקורבנות הטבח,
או כדי למנוע הישנות מקרים כאלה. חסידי האומה היהודית האקסקלוסיבית
התאחדו כדי לוודא שהוועדה של השופט הנחמד גלדסטון אכן אובייקטיבית.

כן, ידידי הלא נחמדים - יהודים בהם פשתה הגזענות כמעט מבלי משים -
אני לא אובייקטיבי, ואני שמח שגם רבים אחרים, כולל אנשי או''ם ורוח
ברחבי העולם יודעים כיצד לקרוא לילד בשמו. הוויכוח הזה בין יהודים שומרי
מצוות אך המקיימים דיכוי באמצעים צבאיים של בני עם אחר כשיטה לבין
יהודים אף הם כשרים המזדעזעים שוב ושוב לנוכח הברוטליות היהודית-
ישראלית אל מול הפלסטינים, - הוויכוח הזה החל עוד הרבה לפני הסכם
אוסלו. וגם כיום זהו וויכוח בין יהודים שמצאו במאפיינים הפשיסטיים-גזעניים
של משמידי העם היהודי את נחלתם הרוחנית-פוליטית לבין יהודים שממשיכים
לייצג את היהדות במיטבה, ועל רקע ההסטוריה האמיתית שלה, שהאתוס שלה
הוא האתוס של הגבורה של המעטים אל מול הרבים, של מקיימי הרוח אל מול
אנשי הכוח והחרב.

במלחמה הזאת האחרונה ישראל לא רק הפסידה, אלא התהליכים שממשיכים
מאז הסתיימה המלחמה ממשיכים לכרסם בתשתית של החברה הישראלית.

אל מול הברוטליות הישראלית הממוסדת, ולנוכח המשך ההרעבה של תושבי
עזה במצור מתמשך, הבדיקה הפדנטית של משתתפי הוועדה בראשות השופט
גלדסטון מעלה קבס.

הכלל החשוב ביותר אולי בכתיבה פובליציסטית יעילה
היא ההכרה בחשיבות ההקשר בו נאמרים או נכתבים הדברים.
אין בחלל השיח הציבורי ואקום - ולכל מילה וביטוי יש משמעות
הנובעת מלכתחילה מההקשר.

אך הפובליציסטים הפבסדו-תחקירנים מהזן החדש, כדוגמת מחברת
המאמר שלמעלה, והאדון פרלמן, הפכו סובב למסובב, והחלו להערים
עלינו ערימות של מאמרים בנושא הישראלי-פלסטיני, מאמרים העושים
שימוש ציני מכוון במומנט של ההקשר ונסיבות הפירסום.

ובמקרה הנדון:
אי אפשר לענות למסקנות הוועדה באופן ישיר וענייני, היות
והעובדות עליהן נשען הדו''ח ידועות לכל ואי אפשר להסתירן או
לשנותן,

ולכן לא נותר אלא להעמיד פנים שאנחנו אנשי ספר וחוקרי האמת,
ולעבור עם מסרק כינים על הרזומה של אנשי הוועדה והעדים שבאו
בפניה.

בימים כאלה אני מתבייש להיות יהודי.
כיצד הגענו בתוך שנות דור מ''עיר ההריגה''
של ביאליק, לטבח שערך צבא ישראלי יהודי
באוכלוסיה חסרת המגן של רצועת עזה?
_new_ הוספת תגובה



לתגובה מיום 22.09 שעה 3:20
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 10:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבת כל כך הרבה.

לפחת תוסיף לעצמך כינוי כלשהו כמו - X18

למען תרבות הדיון

-------

מלמד.
_new_ הוספת תגובה



עובדות בבקשה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 11:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכותב ראה בטלביזיה כיצד הפגזות ישראליות מרטשות ילדים?

כולנו רוצים לראות באיזה ערוץ טלביזיה הופיעו התמונות ומי היה הצלם והעיתונאי.

עובדות בבקשה- לא תיאוריה.
_new_ הוספת תגובה



איך מזהים כותב ערבי כאן ?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- שימוש ערבי במילה גזענות.

ב- שטיפת מוח ארוכה ארוכה.

ג- אין שום אשמה של ערבים...
_new_ הוספת תגובה



כתבת כל כך הרבה שטויות
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 21:26)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בהחלט אני רואה שאתה יודע איך לעטוף אותם יפה בנייר טואלט.

יישר כוח!

ורדינה ברז
_new_ הוספת תגובה



יש לך רשימה רב-שכבתית
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 23:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשכל שכבה חונקת בריבוע את הטיעון שלך
מהשכבה שמתחתיה.

אתה צריך להיות שמח כי ''הוועדה של גלדסטון
לא היתה אובייקטיבית''. רבקה הראתה זאת
בצורה ברורה. אבל אתה בוחר להתעלם מעובדה
שמקשה עליך.

''כל העולם'' לא ישב מול הטלוויזיה, בהנחה
שאתה לא קורא לעצמך ''כל העולם''. ל''כל העולם''
יש דברים אחרים לעשות. וגם זה קשה לך.

לא היה שום ''הילוך איטי'' שמראה ש''מרטשים מאות ילדים
ונשים באיזורי המגורים הצפופים של רצועת עזה.'' הביטוי
הזה שלך מצביע על הצורך שלך למכור לוקשים ללא גיבוי.
אבל אתה בוחר להתעלם מעובדות שמקשות עליך.

''מאותו רגע העולם גם לא נחלק לשניים''.
לא ל''אלה שמרוב בושה ואשמה'' ולא לאלו
''שהחליטו להקשיח ליבם''. העולם הלך לצפות
בערוץ הסרטים עם כוסית ויסקי ביד אחת
ושרמוטה נשענת על הכתף השניה.

לפחות בישראל נכנסו הרבה נשים יהודיות להריון
בשלושת השבועות האלה סימן שהיתה עוד סיבה
טובה להכות בערבים הרעים.

''העמדה היהודית בעולם'' היום חזקה מאין כמותה
ומבקשת לעשות צדק ומשפט לחמאס.

אין לישראל שום בעיה משפטית או מוסרים
היחסה לארגוני הטרור. מבחינה זאת אין חסינות
לשום ארגון טרור או לאזרחים הנמצאים בין שורותיו,
או להיפך, לאזרחים אצלם חודר החמאס בבקשת מגן.
בעקרון, אין שופ פרובלמה להפיל פצצת טון
על חוליית מחבלים גם אם היא מציבה מסביבה
כמה ילדים ל'מגן אנושי'. שנאמר, עניי או בעצם,
ילדי עירך קודמים לחיים.

שום תהליכים חיצוניים או פנימיים לא פגעו במדינה,
והיא מסתרת עם דו''ח כזה כאן או פימפום כזה שם.
ברוך השם , ישראל לא מוטרדים ודווקא נהנים
מהעולם. עוד שיא נשבר הקיץ בתיירים ישראלים
שמבזבזים כסף בחו''ל.

אז תעזוב את השיגעון שלך,
תבין שאצלנו הכל בסדר. חלף אביב
ועכשיו כבר התחיל הסתיו,
וצריך כבר באמת לרדת מהשקר
שמבצע 'עופרת יצוקה' כשל.
המציאות אומרת לנו את האמת
שהיא הפוכה ב-‏180 אחוזים.

תתבייש להיות יהודי בכל עת שתחפוץ
אנחנו לא מרגישים את זה - וכמה זה טוב.
מ''עיר ההריגה'' לשדרות המרחק היה קצר ביותר
וצה''ל מתח אותו למרחק הנכון.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הפלשתינאי מתבייש על היותו יהודי! חה חלה חה חה חהנ
ע.צופיה (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 21:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסוף! עד מתי נאלץ לקרוא ולהריח את הגושים הדביקים שאתה מלעיט אותנו בפורום?
אתה באמת ובתמים חושב שמישהו מאמין שאתה יהודי?
_new_ הוספת תגובה



בטח טבח
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 4:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעזה היה טבח כמו בג'נין. יושבים חבורת מופרעים ומדמינים איך ישראל טובחת רוצחת הורסת וכותשת ואחר כך שום עובדה לא מפריעה להם יותר להמשיך ולספר את חלומות הזועה שלהם. זה שבג'נין אפילו האו''ם אמר שנהרגו 56 פלשתינים ורובם מחבלים לא הפריע למופרעים מעולם להמשיך לצרוח טבח. זה שבעזה נהרגו כ 1200 פלשתינים והויכוח הוא האם מתוכם נהרגו 900 מחבלים כגרסת ישראל או 700 מחבלים כגרסת הפלשתינים לא משנה. זה שמעולם לא היתה מלחמה עם יחס כל כך נמוך בין אזרחים לרוצחים לא יפריע להם לעולם לצעוק שישראל ביצעה פשעי מלחמה. לעומת זאת הם אף פעם לא יראו רוצח פלשתיני מבצע פשעי מלחמה כי אצלם פלשתיני רוצח יהודי זה מצב טבעי. יש כדורים נגד מחלת הנפש הזו ולא צריך להתרגש מכך שהם מסתובבים חופשי כי היום השיטה היא שקום בקהילה.אז יש בישראל מאתים חולים כאלה. קורה.
_new_ הוספת תגובה



מאז ומתמיד ידעה ישראל להעמיד לדין את פושעיה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 6:04) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כזכור היה זה בן גוריון שהנהיג שלטון צבאי, שבמסגרתו הוטל עוצר על כפרים ערבים, באחד מהמקרים אירע טבח במה שמוכר כטבח כפר קאסם, בן גוריון ניסה להסתיר את הטבח, מעשה שטן החכ''ים הערבים ניצלו את בימת הכנסת ומעל בימת הכנסת הביאו לידיעת העם הקדוש את דבר ביצוע הטבח.

התעוררה שערוריה, ואז הוחלט לעשות משפט, כרגיל החיילים הפשוטים במקרה זה שילמו את המחיר - למרות שהמחיר ששולם אינו מניח את הדעת בכל מקרה, ישכה שדמי (איש הפלמ''ח) קיבל קנס של אגורה אחת, מאז כנראה השתרשה בישראל היכולת המופלאה לבצע פשעי מלחמה ביד אחת, וביד השניה להתפלא על הנסיון ה''לא-אובייקטיבי'' לראות בישראל אחראית למעשיה.

לא מפליא שמי שעומד בראש המערכת הוא אהוד ברק, האיש שהוא פירומן מוכר ומחולל מלחמות מוכר, אפילו השוטים השמאל ציוניים מפעם לפעם מכירים ביכולות המופלאות הללו של הנפוליאון ברק, יש לזכור איך האיש ניפץ את תהליך השלום האומלל, והביא להרג אלפים, כמובן תוך שיתוף פעולה פלסטיני.

האם אהוד ברק פושע מלחמה, אין ספק שכן, אולי יש פושעי מלחמה גרועים ממנו, אבל אהוד ברק הוא איש נפשע, וללא ספק הוא נמצא במפלגה שהביאה לעולם את השיטה של ''חקירה אובייקטיבית''.

על זה כתב משורר החצר אלתרמן במה שמאוחר יותר יתברר כשכלול השיטה ל''יורים ובוכים'' -

לא תיתכן חברת אנוש אשר מקרה כזה לא יחרידנה כסיוט,

ולא ירעיד בה, לפחות במעט, כיסאות של מפקחים ומפקדים גם ישירים וגם לא-ישירים,
ולא ירעיש בה מושגים שנשתרשו ולא יזעיק מורי פיקוד והדרכה ולא יעיר בה את חשבון-הנפש-והאחריות,
וזאת מ ח ו ץ לעונש שיחול על ראש עושי התועבה האסורים.‏‏[1]

כזכור ה''עונש'' היה אגורה תמימה אחת.

_new_ הוספת תגובה



מאז ומתמיד ידעה ישראל להעמיד לדין את פושעיה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 8:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש איום ונורא. הענש על בטבח בכפר קאסם היה מגוחך אבל לפחות בישראל מעמידים לדין וקונסים באגורה ואילו החברים של המגיב המזועזע מחלקים סוכריות כשפלשתיני מצליח להרוג כמה תינוקות יהודים והרוצח מועלה לדרגת קדוש. בהגיון הזה ברק הוא פושע מלחמה. הוא הרי הציע לערפאת רק מדינה פלשתינית על כל השטחים הכבושים פחות שנים וחצי % שאותם יקבלו הפלשתינים באיזור אחר. הוא לא הסכים לזכות השיבה ולתת את ירושלים שזה התאבדות קולקטיבית של היהודים בישראל. ממש פושע מלחמה. לעומת זאת הארכי רוצח ערפאת זכאי כמובן לאות חסיד אומות העולם. מה הוא כבר עשה, רצח כמה אלפי יהודים? לא נחשב לעבירה להיפך, עכשיו ומיד אות כבוד לו ולחאג' אמין אל-חוסיני המופתי של ירושלים על פועלם למען זכויות האדם בעולם וזכויות היהודים בפרט
_new_ הוספת תגובה



מאז ומתמיד ידעה ישראל להעמיד לדין את פושעיה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 6:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, לא תמיד מעמידים בישראל לדין, במיקרה הזה חכ''ים ערבים וגם יהודי אחד , מאיר וילנר הם שהוציאו החוצה מעל דוכן הכנסת את דבר ביצוע הטבח, עד שלא נותרה ברירה בידי הדיקטטור פושע המלחמה בפני עצמו בן גוריון שנאלץ להכיר בעובדת היותו כזה, ברם, כזכור הוא דאג לפתרון ''הולם'' ואז היה טלפון ישיר בין ראש הממשלה לגורמי אכיפה כמו שופטים ופרקליטות צבאית וגם אזרחית, זה היה משפט מבויים, הצגה בולשביקית וכמובן ''ענישה'' של אגורה, מה שהוכיח שהציונות כן רואה ערך בחיי אדם, אבל ערך שטחי משהו ורדוד כל עוד אין הקורבן ''משלנו'' לאותו משטר היה מנהג להתיחס גם ליהודים שלא משלנו כאילו אינם בעלי זכות לחיים או לפחות לחיים ראויים עם שויון זכויות אבל זה סיפור נפרד...

אשר על כן, להתהדר בהיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, משל לצדק, זו התהדרות שוא.
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה להזקיר לך יוסוף
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 6:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאחרי כל פיגוע למען אללה הפתח והחמאס מקימים ועדת חקירה תלויה על עץ כדי לחקור למה המתאבד הטיפש לא הצליח לחסל כמה נשים וכמה ילדים, או למה הוא לא הצליח המניאק לחסל עוד קצת יאהוד.

תראה, לא כולם בני אדם במזרח התיכון. אבל דווקא בן גוריון היה אדם גדול משיכמו ומעלה למרות שהיה קטן.
_new_ הוספת תגובה



מאז ומתמיד נהגו השקרנים להשתמש בהרינג אדם .
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 9:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר שמאלן [•]... אוהב ערבושים מעלה מעשיה מלפני 53 שנים במקום להתמודד עם האשמות השקר של גולדשטיין [•]... סימן שהוא על קרקע שוקענית .

ואם מדובר בעונש הרי שלקוויזלינגים כמוך מגיע זמן מה נעול אל עמוד הקלון , או קצת זפת ונוצות בפומבי . אפשר גם לקעקע ''ב'' על המצח שלך . או ''ס-ט'' או ''ג-ח'' . אם זה התאים לקיין זה מתאים לך .http://www.faz.co.il/static/btnApprove.gif
_new_ הוספת תגובה



הערבים מבינים רק כוח...
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלי הרתעה,
נסראללה היה תוקף שוב אזרחים בטילים,
החמאס היה ממשיך לשלוח טילים ליישובי עוטף עזה.

וכולם היו מרוצים...
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 9:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה תאומו של גולדסטון .

הוא ואתה מקובעים נגד עמדות ישראל ויהודיה .
גם אתה ''ידעת'' שישראל פשעה במבצע עופרת יצוקה . עוד בטרם היה לך מידע . וגם כעת אין לך . טענתך ל-public record היא קישקוש-בלבוש . אתה כתבת שנהרגו שם 1400 אנשים . מכאן מסקנתך הגורפת לפשעי מלחמה . זה לא עובד ככה .
אין שום איסור באמנת ז'נבה או אחר לירות כדי להרוג ''חמושים'' או ''נושאי נשק'' בזמן מלחמה .
אין שום איסור באמנת ז'נבה או אחר להפציץ מבנה שמכיל נשק תחמושת וחמרי חבלה .
אין שום הגנה לאמבולנסים המשמשים להובלת נשק , חומרי חבלה או אנשים חמושים .
לכן כל הטענות בנושא הן טענות ריקות .

מצד שני יש באמנת ז'נבה איסור אחר .
אסור לעשות שימוש באזרחים = לא נושאי נשק , כמגן אנושי . זה פשע מלחמה .
כלומר כאשר פושע מלחמה מנוול וחמאסי שהוא ערבוש-חמוש מעזה גורר איתו או מתמקם בצמוד לאזרחים , נשים וילדים , הוא פושע מלחמה עוד לפני שהורגים מישהו . כאשר יורים עליו ונהרגים גם אזרחים הוא האשם ולא היורים .

כאשר נשים וילדים נכנסים למחסן נשק ותחמושת בזמן קרב ונהרגים בהפצצה האשמה בהם ולא במפציץ . כן גולדשטיין יש מצבים שבהם הקורבן אשם . ככה זה כשהתוקפן מת בהגנה העצמית של המותקף .

לרוע מזלך העובדות ידועות . נושאי נשק ערבושים (אח . . . כמה שזה מרגיז אותך) הסתתרו בקרב נשים וילדים . נשים ערבושיות וילדים ערבושים נכנסו למסגדים ערבושיים ששימשו מחסני נשק ותחמושת ערבושיים . והם מתו מוות ערבושי .

לרוב צער , לא היית שם . חבל .
לא רק אתה מתבייש שאתה יהודי . גם אני .
וביאליק ודאי התהפך בקיברו כאשר לערבושים של עזה אתה קורא חסרי מגן . זה הוא שכתב ''אם אחרי מותי הצדק יופיע – יידום לעד !'' .

וכך אני אריה עירן .
[•]...
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה את האמת- לא דעה קדומה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 10:03) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נגד טיוחים והתעלמות מתופעות שליליות בחברה הישראלית ובצה''ל.
אני רוצה לדעת מה בדיוק ארע בעת מבצע ''עופרת יצוקה''

אבל, איני מוכנה לקבל דו''ח שנערך ע''י אנשים שדעתם הייתה ידועה מראש.אני מצפה מארגון האו''ם לערוך חקירה אובייקטיבית ע''י אנשים שלא הודיעו מראש מה דעתם על מה שקרה שם.
יתר על כן, הבדיקה של הלוי מוכיחה שחלק מהעדים היו אנשי חמאס.
ומעל הכל, החוקרים לא התעניינו לדעת אם היו חמושים פלסטינים בסביבה. הם רק שאלו על צה''ל.
זאת איננה חקירה אובייקטיבית.

שיסלחו לי יפי הנפש:הם לא היו שם ואינם יודעים מה באמת קרה שם.אם יש להם עדויות מהימנות- שיפרסמו אותןולא יסתתרו מאחורי אנונימיות. דרוש אומץ לב אזרחי.
השיטה של ''שוברים שתיקה'' לסרב להיזדהות ולמסור עדות קונקרטית אינה מקובלת עלי.אפשר לפנות לבית המשפט- לא לעיתונות, עם ההוכחות.
מה שעוד פחות מקובל עלי הוא מקור המימון שלהם.מדינות אירופה:
האם מדינות אלה אינן הורגות אזרחים באפגניסטן?בריטניה, למשל,
מדוע לא מקימים ועדת חקירה של האו''ם על מה שעושים צבאות המערב, בדגש על ארה''ב, באפגניסטן ופקיסטן?

התקשורת העולמית היא מזה זמן רב אובססיבית בביקורתה נגד ישראל ומה שראינו על מסכי הטלביזיה זוהי החזרה השיגרתית על תוקפמות ישראל.העיתונאים האלה לא היו בעזה. מי סיפק להם את הצילומים?
מותר לי להטיל ספק במהימנות של הדיווח של התקשורת הבינלאומית לאור מספר מקרים:
פרשת הפיברוק של מות מוחמד דורא ע''י ערוץ טלביזיה צרפתי, כפי שהוכח בביה''מ העליון בצרפת.
פרשת ה''רצח בג'נין'',שלא היה , אבל התקשורת העולמית ''חגגה''.האו''ם עצמו נאלץ להודות שלא היה טבח.כולנו ראינו בטלביזיה כיצד נושאים הג'נין אלונקה של ''נרצח'',שלפתע החל לנוע על האלונקה.

ויש עדות של עיתונאי איטלקי,לורנצו קרמנזו מהעיתון ''קורירה דלה- סרה'',שבניגוד לכל יפי הנפש היה בעזה בעת המבצע ופרסם מאמר על ''ניפוח מספרים ועל מניפולציות של החמאס''.
יש גם עדות של עיתונאי אוסטרלי שהיה בעזה בעת הקרבות והוא סיפר סיפור שונה ממה שהוועדה מספרת.שכחתי את שמו של העיתונאי.

ויש עוד בעייה עם העדים הפלסטינים:הם חיים ב''מדינת משטרה''. ראו מה קרה לאנשי הפת''ח ברצועה.אנשים נזרקו למותם מהגגות ורבים הפכו לבעלי מום לכל חייהם מפני שירו להם בברכיים.
האם ניתן לצפות מתושב הרצועה שימסור גירסה שונה מזו של החמאס?
האם מישהו האמין, עדיין, לסיפורים על ''גן העדן הקומוניסטי'' מאחורי מסך הברזל לאחר שהמציאות שם נחשפה?
מדוע מתעלמים משלטון הטרור של החמאס נגד הפלסטינים עצמם?
הדו''ח הזה הוא פרס לטרור של החמאס.

בקיצור,אני רוצה לדעת את האמת, אבל ממי שיש סיכוי לקבל את האמת.

רבקה
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה את האמת- לא דעה קדומה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 10:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבקה היקרה. ההתממות אינה יאה לך. הדיווחים על ההרג של משפחות שלמות
בעזה היו עניין יומיומי בעת המלחמה. האם צריך לעשות דוקטורט בשביל לדעת
שמשהו מאד לא הגון התרחש כאן?

לכל מי שעסק אי פעם בענייני הצבא, היה ברור עוד בעת שהתכניות למבצע
הצבאי היו במגרה במטכ''ל, שהוצאתן של תכניות אלה לפועל בישוב הצפוף
של רצועת עזה תגרום למאות ואלפי הרוגים בקרב האזרחים. וכך קרה לפי כל
הדיווחים.

ההתממות אינה יאה לך.

וכמו תמיד במקרים מסוג זה,
השאלה אינה עובדתית, כי העובדות ידועות לכל.
השאלה היא שאלה מוסרית:
האם כיהודים וכישראלים
אנו מוכנים להשמיד באמצעות הכוח
הצבאי שיש לנו, משפחות שלמות על טפן וזקניהן.

התשובה שלי היא: לא, איני מוכן לכך.
מהי התשובה שלך?
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה את האמת- לא דעה קדומה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 11:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני איני מיתממת.
אתה אינך מסתמך על מקורות מהימנים, וקובע מראש מי הצד האשם, מכיוון שיש לך תפישת עולם מסויימת על הקונפליקט הישראלי- פלסטיני.
אני, בניגוד לך, נמצאת באמצע. אני בעד 2 מדינות לאום ובעד סיום הסכסוך, אבל איני מוכנה לראות את כל האשמה למצב בצד הישראלי.
אינני חושבת שהחמאס הם ל''ו צדיקים והאיסטרטגיה שלהם ידועה. הם הכריזו על כך בגלוי:''בדם ילדינו ננצח''.הם משתמשים בילדים כמגן וישראל יוצאת רע מזה.

אני רוצה לדעת את האמת מפי גורמים שאוכל לסמוך על מהימנותם.

אתה מוכן להאמין לכל צילום בתקשורת העולמית.
הם לא היו שם. הרי לא ניתנה להם כניסה.
ממי הם השיגו את הצילומים?
ממי הם השיגו את המידע?

אני מחכה לוועדת חקירה המורכבת מאנשים מהימנים ולא מאלה שחרצו דעתם לפני התחלת החקירה.
ושוב- אתה חושב שאתה יכול לסמוך על עדויות של פלסטינים החיים תחת מדינת משטרה של החמאס?
אז אתה מיתממם- לא אני.
למשל, הסיפור על ה''טבח'' בביה''ס של אונר''א?פיברוק
מספר ההרוגים האזרחיים- עיתונאי איטלקי שהיה בעזה קבע שהמספרים מפוברקים ובתי החולים היו חצי ריקים.

החמאס מילכד בתים פרטיים, פעל מתוך מוסדות ציבור ואתה מאשים רק את ישראל.

רבקה
_new_ הוספת תגובה



אני לא חושבת שצריך ועידת חקירה נוספת
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 21:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושבת שנסתדר יפה בלי שום ועידה. לא מדובר במלחמת עולם אלא רק בריב שכונתי די שלוי. מה הטעם להתעכב ולדשדש בעבר. צריך לנוע קדימה לעולם חדש שיהיה טוב לישראל. אני חושבת שכדאי שישראל תרחיב את ההתנחלויות לסיני ותיישב שם את העזתים כדי להעלות את רמת חייהם. במדבר יש הרבה גמלים ואני חושבת שהם יהנו ויסכימו.

ורדינה ברז
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. הכל בסדר, אבל למה לטבוח 1400 זקנים, ונשים על עולליהם?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 12:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה לבלף? הרי ירי החמאס היה כתגובה למצור, להרעבה, ובעיקר לחיסולים.

אתם לא ניגעלים מהבלופים של עצמכם?

פרופ' זאב צחור, מנהל מכללת ספיר בנגב, היציג את המציאות הפשוטה באיזור עזה במערומיה בינואר 2008:

אם אין ''סיכול ממוקד'' בבוקר - אין ירי טילים אחה''צ. אמרתי לאלוף פיקוד דרום, בחייך, אל תתנו סיכולים השבוע - יהיה אצלנו סימפוזיון ורוצים כמה ימים חופש מקסאמים. הפרופ' סיכם את הענין כדילקמן: ''ברק מרקיד את החמאס (לירות קסאמים וגראדים) כמו שהודי מרקיד נחש''.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. הכל בסדר, אבל למה לטבוח 1400 זקנים, ונשים על עולליהם?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 14:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע יש סיכולים?זוהי תגובה על פעולות טרור ולא להיפך

נא להביא לי הוכחות שישראל היא שטבחה.
עובדות - לא סתם האשמות.
נמאסה הדמגוגיה.

אני מחכה לעובדות מוסמכות.
אתה מנקה את החמאס מכל אחריות.לזה אתה קורא גישה הוגנת לבעייה?
חד- צדדיות אינה תשובה
הבא עובדות
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. הכל בסדר, אבל למה לטבוח 1400 זקנים, ונשים על עולליהם?
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 0:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם החמאס שולח מתאבדים וקסאמים אז למה שלא יהיה סיכול ממוקד?

עכשיו ישראל לא יוזמת התקפות לכאורה כמו שאתה ניסית לקבוע ובכל זאת הם ממשיכים לירות ואנחנו ממשיכים לפגוע.

האינטרס של ישראל הוא להשמיד את החמאס ולתת לםפסטינים לשלשם מחיר כבר על רישעותם וטימטומם.

אין שום סיבה שאנחנו נתנדב לשלם על כסילותם.

לדעתי ישראל צריכה לחדש את המלחמה-פלישה לעזה בהזדמנות הקרובה האפשרית כך שתפתיע את החמאס, תשיג הצלחה גדולה לכתישתו ותלמד את העולם שכשישראל נלחמת להגנתה אסור לעולם לתקוף אותה.
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה את האמת- לא דעה קדומה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם תמצאי אדם אחד שחי לו ביקום ואין לו דיעה ידועה מראש- תביאי אותו לפה, או שהכל נמחק לו, או שהוא הרגע נולד.
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה את האמת- לא דעה קדומה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לו היית צודק לא היו בתי משפט בעולם ולא היו שופטים שאפשר לסמוך על שיקול דעתם ללא פניות אישיות.

אני מחכה לשמוע מה דעתם של אלה החולקים על דעתי- על ועדת גולדסטון---לא על צה''ל

זהו נושא המאמר:באיזו מידה ניתן לסמוך על מימצאי ועדת גולדסטון

כל ניסיון להסיט את הדיון לצה''ל הוא בריחה מהנושא.

איני מתנגדת לדבר על צה''ל- אבל קודם כל יש לדון בוועדה.

ובאשר לצה''ל- לא רק הוא צריך להיות נושא הדיון אלא האסטרטגיה והטקטיקה של החמאס.

כפי שכבר אמרתי:
איני חושבת שצה''ל הוא טלית שכולה תכלת
אבל אני מסרבת לקבל שהחמאס הם ל''ו צדיקים.

כל מי שמאשים רק את צה''ל הופך את החמאס לל''ו צדיקים.

אנשי שמאל סומכים על ארגון טרור פונדמנטליסטי שהקים מדינת משטרה ומעדיפים את הגירסה שלו על הגירסה של ישראל?
האם אין כאן חלוקת אחריות לפחות?
מה העיוורון הזה?
למה שקרה בעזה אין קשר לכיבוש.
בגדה יש כיבוש חלקי- בעזה :לא.לולא השתלטות החמאס היו המעברים פתוחים.
רבקה
_new_ הוספת תגובה



אני רוצה את האמת- לא דעה קדומה
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 3:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דובר צה''ל בהנחה ונתוניו אמיתיים וכבר ידוע שלא, הוא זה שהביא לתודעה, את דבר הביצוע של פשעי מלחמה, הרי צריך להיות אטום בדרגה מחמירה כדי לטעון אחרת.

אבל יש אנשים שכאשר עובדתית נאמר להם שמתו מאות אזרחים בתוכם משפחות שלמות, ילדים, רחובות נמחקו, אומרים שזו אשמת החמאס.ולא מבינים מה משמעות המעשים שעשו ברק ואשכנזי וצה''ל. כולל שינוי ההוראות לפתיחה באש, שימוש בנשק לא חוקי וכו.

הויכוח הזה מאוס, אמנם לאחרונה הימין חסר בושה, מצדיק פשעים, רצח, מאיים ומקלל, כאמור השמאל ציונים הם ימין לכל דבר, אז יש פה קואליציה ציונית שמנסה לטעון שפשעי מלחמה ציוניים אינם כאלה, ומי שטוען אחרת הוא אנטישמי.

בושה, ועל זה עוד נשלם בדמים.
_new_ הוספת תגובה



זה מיום ד'-השמצות ואי- אמת
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 9:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נמאס לשמוע האשמות באופן כללי ללא עובדות.
אם יש לך עובדות מלבד הצילומים בטלביזיה במערב שניתנו ע''י צלמים פלסטינים בשירות החמאס- נא להביא כאן.

אכן, החמאס הם ל''ו צדיקים:
הם לא רצחו אנשי פתח ללא משפט:פשוט השליכו אותם מהגגות
הם לא ירו לאנשי פתח בברכיים והפכום לבעלי מום וכאשר אחד מהם התראיין לתקשורת הוא נרצח למחרת

זוהי מדינת משטרה:
איש לא יאמר דבר בניגוד לדעת החמאס.

כמה עשרות שנים עברו עד שהשמאל גילה, למשל, שגן העדן הקומוניסטי לא היה ולא נברא. אבל, עשרות שנים הם הגנו על רוצח המיליונים סטאלין.

כושר השיפוט של השמאל טעון שיפור
_new_ הוספת תגובה



רוצה לדעת את האמת ממקור מהימן
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 12:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסיבה להבאת המאמר של הלוי על ועדת גטלדסטון היא אחת ויחידה:
אינני קובעת שצה''ל הוא טלית שכולה תכלת.
אבל, החמאס אינם ל''ו צדיקים

אני רוצה לדעת את האמת ממקור מהימן שאפשר לסמוך עליו. חברי הוועדה אינם כאלה.

הצילומים של התקשורת העולמית הועברו אליה ע''י צלמים פלסטינים בשירות החמאס. בעזה שום דבר לא זז בלי אישור החמאס.
זוהי מדינת משטרה הזורקת את יריביה למותם מהגגות ויורה בברכיהם כדי להפכם לנכים.

אני רוצה לדעת את האמת ללא כחל וסרק.
מוזר שיש אנשים שלא היו שם אבל יודעים בביטחון מלא מה קרה שם.
רבקה
ומי שמתווכח אתי- ההגינות מחייבת שיחשוף את זהותו.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. למה לרתום אותי לפשעי ההנהגה? היא לא מייצגת אותי
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 13:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרי מפקד אוגדת עזה אמר מה שקרה שם. לא נימאס כבר לשקר? אינך משקרת כאן לאנשים בעולם, אלא לעם בישראל. למה ההנהגה ומלקקי ישבנה משקרים לעם בישראל דווקא ולא לקהל העולמי? כי הם רוצים לעשות את העם שותף לפשעי ההנהגה - חבורת פושעים נגד האנושות - בבחינת תמות נפשי עם פלישתים.

אינ י רואה מדוע כששהנהגה תתן את הדין על פשעיה, עלי, כאדם פשוט - גם להיות שם. הנהגת הפושעים אינה מייצגת אותי.
_new_ הוספת תגובה



מה אמר מפקד אוגדת עזה?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 13:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד לך, אני רואה 2 צדדים אחראים למה שקרה בעזה.

אתה חסר יושר אישי כאשר אתה מנקה את החמאס מכל אחריות למה שקרה שם

אבל מעל לכל,
המאמר לא עוסק בהתנהלות צה''ל או החמאס אלא בהתנהלות הוועדה.
אבל, לך אין מה לומר בנדון?
הוועדה בסדר? מדוע אינך מתייחס למאמר?
רק צה''ל לא בסדר?
רבקה
_new_ הוספת תגובה



רבקה, עם יד על הלב, הליכי הוועדה אינם כשרים למהדרין?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 14:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומסקנותיה - וכי לא היה טבח בעזה?

וכי פלסתינאים פסולים לעדות, רק משום שאדמותיהם ניגזלו והם פליטים רעבים?

ולמה לא ציינת שישראל לא איפשרה לוועדה להפגש באופן לא פורמאלי, ללא נוכחות נציגי השילטון, עם ישראלים בשדרות ובשאר האיזורים בדרום? ממה חוששים השילטונות?...
_new_ הוספת תגובה



רבקה, עם יד על הלב, הליכי הוועדה אינם כשרים למהדרין?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 17:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבנת מצויין !
הועדה הוקמה שלא ביושר .
כתב האמנתה הזמין עדויות לפשעי מלחמה של ישראל .
הפלסטינים סיפרו על הפגיעה בהם אך לא סיפרו על השימוש באזרחים כמחסה אנושי , על מגורים עם נושאי נשק על הצתופפות בתוך מסגד שהוא מחסן תחמושת .
גם כאשר הפלסטינים דוברים אמת הרי הסתרת עובדות מגמתית של הפלסטינים שוות ערך לשקר .
לגזל אדמותיהם אין קשר למבצע עופרת יצוקה .
גם היותם רעבים לא קשור לענין .
הם משתדלים להראות את מצוקתם ועליבותם כאילו זו עדות לצידקתם .
הפלסטינים גרמו לעצמם את אבדן אדמתם .
מדינות ערב גרמו להם את עוניים ומגוריהם במחנות העלובים .
הם לא פליטים כבר 60 שנה . הם סלאמס של העולם הערבי .
_new_ הוספת תגובה



רבקה, עם יד על הלב, הליכי הוועדה אינם כשרים למהדרין?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות. אנשי שדרות נסעו לחו''ל להיפגש עם גורמים שונים.
הוועדה נפגשה עם אנשי חמאס כעדים בבנייני אונר''א-מה זה אוצר לך?
די עם העלילות וההשמצות נגד ישראל.
ישראל לא יכלה לשתף פעולה עם ועדה שחבריה סימנו את המטרה לפני התחלת החקירה.
_new_ הוספת תגובה



רבקה, עם יד על הלב, הליכי הוועדה אינם כשרים למהדרין?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלסטינאים חיים במדינת משטרה. הם אינם יכולים לדבר בחופשיות אם לא יגידו מה שאומר הקו של החמאס- דינם מוות.

למשל, איש פת''ח שירו בברכיו והפכוהו לבעל מום התראיין מחוץ לעזה ומיד חוסל.

בעזה אין חופש העיתונות וחופש ביטוי.
מי שאומר אחרת- משקר ביודעין.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מה אמר מפקד אוגדת עזה?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 15:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתמכים פה על זיכרוננו הקצר. החשיפה האמיתית בישראל היתה בסביבות פברואר-מרץ. עכשו, כשיש ''ברוך'' מדיני, מסתמכים על הזכרון הקצר של אזרחי ישראל ושוב משקרים להם.

מה נחשף בישראל על ידי גורמים רשמיים, אני חוזר, רישמיים, לפני חצי שנה?

החמאס נימנע מכל מגע עם כוחות צה''ל.

מפקד אוגדת עזה, אלוף (מיל.) בן ראובן:
''הכוחות בשטח ''דרכו במקום''. ואולם, ''כדי שלא יהיו סטטיים'' המפקדים בשטח הורו לכוחות להמשיך כל העת בתנועה ובפעילות. יצוין כי רוב התקריות שהסבו נזק מדיני, כמו הירי לעבר בית העיתונאים, הפגיעה בבית הספר וכניסת גבעתי לשכונת אל-הווא, אירעו בשלב הזה של ''דריכה במקום'', שבו הדרג המדיני לא סיפק לצבא שום יעדים''.

משלימה ידיעה זאת כתבה של אמיר אורן הכתב הצבאי של הארץ:
''התסכול בצה''ל נובע גם מסירוב החמאס לשחק לפי התסריט שנכתב בישראל. מכל החלופות שנותחו, זו שבחר החמאס - לחמוק ממגע - הוערכה בישראל ערב המבצע כפחות סבירה''.

כתבתי אז ב-‏2-3 רשימות שפירסמתי פה ושם, בעקבות החשיפות הרישמיות:

חושבים אותנו לאידיוטים? אילו באמת נילחמו ב-‏15 אלף חמאסניקים במשך 21 יום, וכי היו לצה''ל רק כ-‏7 חללים, 4 מהם מאש ידידותית? ישראבלוף מכה שוב.
_________________

בימים אלה נחשפה העובדה ששיקרו לציבור כאילו צה''ל נילחם בחמאס, והיסתירו מהציבור את העובדה שהחמאס נימנע מכל מגע עם צה''ל, דבר שהוערך בטרם המבצע ע''י אמ''ן ומעריכים צבאיים כ''תרחיש לא סביר''.

עקב חוסר החלטיות של הדרג המדיני, הצבא דשדש במקום, ועסק בהרג של אזרחים, דבר שהביא לסיבוך מדיני קשה של מדינת ישראל, לגל חסר תקדים של אנטישמיות, לתקלה עם ממשל אובמה ולניתוק או החמרת היחסים עם שורה של מדינות, כולל תורכיה, בעלת בריתה היחידה של ישראל במזרח התיכון.
_new_ הוספת תגובה



בדקתי הראיון - לא הכל ציטטה מדבריו
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדקתי את הראיון בהארץ עם מפקד האוגדה.
לא הכל נאמר על ידו.
דוקא המשפט מהמלה ''יצוין כי רוב התקריות וכו'-לא ציטטה של המפקד אלא דברי העיתונאי.

לא הכל כשר בויכוח.
צריך לדייק
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מיכאל מביא ציטוטים שלך ושל אחרים בפברואר?
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 23:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה והם טעו, ומצבה של ישראל היום מול עזה טוב הרבה יותר מאשר בדצמבר 2008, כולל גבבת הקשקשת של דו''ח גולדסטון.

מעבר לכך באפריל קמה ממשלה חדשה שמתחילה את המשחק מחדש, כאשר השחקן בצד השני לא הוחלף והוא עייף ומפוחד. ברור לחמאס שאם הם מחדשים את הטרור אז ישראל נכנסת שוב לעזה והפעם בכוח חזק יותר.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



[•] מספיק עם האנטישמיות הזו !!! [•]... מ.ש
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 8:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''חושבים אותנו לאידיוטים? אילו באמת נילחמו ב-‏15 אלף חמאסניקים במשך 21 יום, וכי היו לצה''ל רק כ-‏7 חללים, 4 מהם מאש ידידותית? ישראבלוף מכה שוב.''

רק אויבי ישראל הגדולים ביותר יכולים להוציא תחת ידם משפט נבזי כזה. ספסרות דמים לשמה של עוכר ישראל, [•]...
_new_ הוספת תגובה



מספיק להטיף בישראל לנאו-אלילות ולכת השטן
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 8:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] מספיק עם האשמות שוא... מ.ש
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 9:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה איננו הנושא.
החמאס לא נלחם בד''כ בקרבות פנים צול פנים בדיוק כמו החיזבאללה. הם מסתתרים בבונקרים, בבתים פרטיים ובמוסדות ציבור ומשם הם יורים.

זוהי שיטת הלחימה שלהם והם משתמשים באזרחים כמגן.

אז מספיק עם הדמגוגיה
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. למה לרתום אותי לפשעי ההנהגה? היא לא מייצגת אותי
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 17:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הסכמת לתהליך הדמוקרטי והשתתפת בבחירות והבעת עמדה לפני הבחירות והנציגים שלך הם בצד המפסיד אתה חלק מהמדינה .
אתה תמיד יכול לוותר על אזרחות ישראלית , לנסוע לחו''ל ולהיות חלק ממדינה אחרת .
לנו יש בעיה עם אנשים כמוך . גם כאשר אתם בחו''ל אתם רוצים להיות מצפון של מי שאינכם חלק ממנו .
כל עוד אתה אזרח ישראל וחי בישראל מעשי ישראל הם באחריותך השיתופית , לטוב ולרע .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לדעתך, גרמנים שמחו ברייך השלישי כנגד פשעי המשטר
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למשל הבישוף של מינסטר שמחה כנד יוטנזייה, וגרמנים אחרים בעלי מצפון - האם חלה עליהם אשמה קולקטיבית?
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לדעתך, גרמנים שמחו ברייך השלישי כנגד פשעי המשטר
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או למשל סופי שול וחברי ''השושנה הלבנה''?
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לדעתך, גרמנים שמחו ברייך השלישי כנגד פשעי המשטר
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכתבתי .
ישראל היא דמוקרטיה ואתה הסכמת להשתתף בתחרות על השלטון .
אינך יכול לחמוק מאחריות שהיא שונה מאשמה , כאשר השלטון נוהג אחרת מדעתך .
אם רצונך לחמוק מאחריות , צא מההרכב האנושי שאינו נוהג לפי דרכך .

אני התנגדתי למבצע עופרת יצוקה והצעתי אלטרנטיבה . דעתי לא התקבלה . לכן מה שנעשה זה באחריותי השילוחית .

עליבותם ,עוניים ומצוקתם של הפלסטינים היא באשמת ובאחריות מדינות ערב וגם באחריות מי שתמכו בהקמת אונרא .
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי מ.ש, היית נוכח בפגישה המפורסמת בוילה ואנזה?
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 8:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מספיק להטיף בישראל לנאו-אלילות ולכת השטן
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 8:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה זה שמאמין בשטן. אפילו התראיינת על כך ברדיו בגל ב'
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 13:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לדעתך, גרמנים שמחו ברייך השלישי כנגד פשעי המשטר
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 18:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אשמה לא אבל אחריות כן .
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון היקר,
זה לא יעזור.

איש בישראל
אינו מוכן לקחת
אחריות
על הטבח
הידוע מראש
בתושבי
עזה.

לא צופיה ה'דמוקרט'
שצהל לנוכח ההרס
והשכול,

לא חבורת הגזענים
היהודית שבאה לפורום
בכל יום כדי להטיף
לטרנספר [•]...,

לא הגברת ליסק
שעדיין לא נמצאה
לה וועדת בדיקה
אובייקטיבית מספיק,

ולא המפלגות,
מנהיגי ציבור,
אנשי רוח, ואמנים,

מכל אלה איש לא
קם ואמר,
פשענו, חטאנו,
- יצאנו לפעולת
נקמה באוכלוסיה
הפלסטינית של עזה,
ונחלי דם התמימים
שנשפכו שם
הם מעשה ידינו.

מחל לנו בורא
עולם על שיהירותנו
גברה על תבונתנו
וגרמה לנו לפשוע
נגדך ונגד האדם
אשר בראת בצלמך.

איסמעיל הנייה,
לעומת זאת,
למרות המצור
הנמשך על עזה,
חושב על העתיד,
כיאה למדינאי
הדואג לעתיד עמו
ולא רק לביתו,
ויצא היום בהצהרת
שלום ברורה
וממוקדת
שקשה להתעלם ממנה.

הנה קטע מכתבה שהתפרסמה היום ב'הארץ':

''ראש ממשלת החמאס בעזה, איסמעיל הנייה, שלח היום (שלישי) איגרת למזכ''ל האו''ם, באן קי מון, בה הוא כותב כי ממשלתו תתמוך בכל צעד שיוביל להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית רמתאן. במכתב שהעביר הנייה לבאן, לרגל כינוס ועידת האו''ם, כותב הנייה, כי ''אנו לעולם לא נכשיל מאמצים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות ה-‏4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים''. [•]...

ובכך מייצג הנייה
את השפיות הפלסטינית
שבמוקד מאבק
ההתנגדות הפלסטיני
לסיום הכיבוש
ולכינון מדינה
פלסטינית.

הדרישות סבירות,
היות וישראל בעבר
הסכימה
לשאת ולתת על כולן,

והמניעה היחידה
לסיום הסכסוך
היא היהירות
של הישוב היהודי
בארץ ישראל,

גבהות הלב המתובלת
בגזענות בוטה באופן
מפתיע
הבאה לידי ביטוי
בתגובות של משתתפי
הפורום הזה.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף, הוא גם הצהיר בעבר שלעולם לא יכיר בישראל
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם הוא כבר מוכן להכיר בישראל ?

תסביר לו בבקשה,
שאם השמאל הישראלי היה מוכן בעבר לוותר על דרישה זו,
היום אפילו השמאל הישראלי דורש את זה כתנאי...

חזי
_new_ הוספת תגובה



גם אחרי זה הנייה הצהיר שהוא ישחרר את פלסטין כולה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 21:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם היום במקביל לפגישת אובמה, ביבי והפלסטיני, הוא הצהיר שהחמאס לא יוותר על המטרות להקמת פלסטין עד הים. צריך פשוט לשמוע אותם ולהיות איתם ראש בראש.

ורדינה ברז
_new_ הוספת תגובה



יוסוף, הוא גם הצהיר בעבר שלעולם לא יכיר בישראל
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 5:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזי
אתה שואל האם השטן הערבי בעזה מוכן להכיר במדינת היהודים?
יש לך פה יהודים יוסופים
שלא מוכנים להכיר בה
ואתה מתווכח איתם...
_new_ הוספת תגובה



[•]עוד גוש? וואלה, יוסוף, רחמנות.
ע.צופיה (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 21:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגב, אני בהחלט מוכן לקחת אחריות על מבצע עופרת יצוקה, כולל כל ההרוגים ועוד על אלה שהיו צריכים להרוג, אך הם התחבאו מתחת לשמלות של נשי עזה.
אתה יכול להעביר את פרטיי לבית הדין בהאג ולציין שלקחתי אחריות.
_new_ הוספת תגובה



הועדה אינה מהימנה וזוהי שערוריה
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 19:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חברי הוועדה הגיעו למסקנה על מה שארע בעזה לפני שהחלו לחקור.
אנשים בעלי דעה שנקבעה מראש אינם יכולים לשמש בוועדה העומדת לבדוק אירוע.
הם ראיינו עדים ולא בדקו אם הם אנשי חמאס. חלק מהעדים היו אנשי חמאס.
הם לא שאלו על חמושים פלסטינים- רק על צה''ל.

לו האו''ם היה רוצה לרדת לחקר האמת ולא לשרת אינטרס ערבי היה הרכב הוועדה שונה.
המועצה לזכויות אדם של האו''ם נגועה במשוא פנים חמור נגד ישראל.
מדינות כמו לוב קובעות שם את הקו.
_new_ הוספת תגובה



פינחס פיחס: היה צריך למנות לועדה את דובר צה''ל, פצח''ר, וברוך מרזל
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 23:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''לו האו''ם היה רוצה לרדת לחקר האמת ולא לשרת אינטרס ערבי היה הרכב הוועדה שונה''.

ובראש הועדה: ד''ר איבט ליברמן
_new_ הוספת תגובה



נישמע הוגן
סתם אחד (יום שלישי, 22/09/2009 שעה 23:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. בלגנים, סכסוך מחורבן
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 1:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמיד היו סיכסוכים ומלחמות. לכל צד תומכים ואויבים וצבועים.

אני מציע: פיצויים, קצת שיבה - אחרת לא יהיה לזה סוף.

הקיום החומרי חשוב. פגעת בו - תעורר שנאה רצחנית.

הסיפור פשוט: בתקופת אולמרט קנתה ישראל נשק אמריקני בכמויות ענק. הסכמי רכש על 30 מליארד דולר.

עם דבר כזה זה לא מתחשק לוותר על טריטוריות.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. -100,000 פלסטינים כבר שבו
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 9:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנו רוצים לחיות במדינה יהודית.
זוהי זכותו של כל עם לגור במדינה משלו.
קוראים לזה זכות להגדרה עצמית.
אם יכנסו עוד פליטים לא תהיה כאן מדינה יהודית כי יהיה רוב פלסטיני ואז תהיינה 2 פלסטין: על חורבות ישראל ובגדה- עזה.
המשמעות של תפישת העולם שלך היא שליהודים לא מגיעה אף מדינה ולפלסטינים שתי מדינות ובעצם 3 - כי ירדן היא מדינה בעלת רוב פלסטיני.

אז אני שואלת:היכן הצדק וההגינות האלמנטרית?
לכל עם יש זכות למדינה- גם לעם היהודי.

רבקה
_new_ הוספת תגובה



מ.ש.רון, יש לי זכות למדינה יהודית?
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 16:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מחכה לתשובתך.
האם לעם היהודי יש זכות הגדרה עצמית?
האם יש לי זכות כמו לכל בן/בת של עם אחר למדינה משלי?
האם הזכות שיש לפלסטיני להגדרה עצמית ולמדינה משלו- יש גם לי בת העם היהודי?

אני מכירה בזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית ולמדינת לאום ואני מצפה מהם ובוודאי ממך לתמוך בדרישתי הצודקת.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יש לך זכות להגדרה עצמית ולכן - ריבונות בצרפת תוך נישולם
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 3:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מתחילה משום מקום, ללא הקשר, בהתממות.

השאלה הנכונה היא זאת: האם זכותך להגדרה עצמית, שנוסחה במקביל להתיישבות חדשה על אדמת עם ילידי, בחסות מעצמה זרה לאיזור (כיבוש הקרקע וכיבוש העבודה, ססמאות העלייה השנייה - דהיינו נישול מאדמה ועבודה של העם הילידי), מרשה לך להתעלם מזכויותיו הטיבעיות של העם הילידי?

האם זכותך להגדרה עצמית, מרשה לך להתיישב באדמת צרפת ולהכריז על ריבונות שם, תוך טיעון שבצרפת ישבו יהודים במשך הדורות פי 40 יותר מאשר בפלשתין (באמצע המאה ה-‏19 היו בפלשתין 7000 יהודים, ובצרפת כ- 250 אלף)? למה לא, והרי מגיעה לך זכות הגדרה עצמית...

נכון, הפלשתינאים היו חלשים יותר מאשר צרפת, ואף מעצמה אדירה לא פעלה להעניק ליהודים ריבונות טריטוריאלית בצרפת.

אמנם לפני 2000 שנה ישבו בפלשתין יהודים, שספק רב אם יש לך קשר של מוצא איתם, אך האם הקופטים, צאצאי המצרים הקדמונים, יכולים לתבוע מדינה ריבונית במצרים העילית תוך התעלמות מזכויות האוכלוסיה שם?

יש לך זכות להגדרה עצמית - אך הגדרה עצמית אין משמעה - התיישבות באיסלנד תוך סילוק העם הילידי שם. סילקת איסלנדים - שלמי פיצויים למצער. ולמה שהאיסלנדים לא יתנגדו לכך שאת מיישבת את אדמתם, אף אם פעם מעצמות אימפריאליסטיות וגרוריהם באו''מ היצביעו על זכות שלך על חלק מאדמת איסלנד? מה עניין או''מ בניו יורק, הצבעה בניו יורק של ניקרגואה מדרום אמריקה ופולין הקומוניסטית במזרח אירופה - מה נותן להם זכות כלשהיא לגבי אדמת פלשתין?

התפשרי עם העם הילידי, כבדי את זכויותיו הקנייניות והטריטוריאליות הטיבעיות, ושלמי פיצויים עבור קניינים שהעברת לרשותך על חשבונו בחוזק יד, תוך תרצנות חסרת שחר, התולה את הכל בכך שהעם הזה התנגד לכיבוש אדמתו על ידי זרים, ולא בדיוק קיבל את דעתם של האדונים מניקרגואה, צ'ילה ורוסיה מה יעשה באדמתו שלו ולמי יוענק חלק משיטחו.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יש לך זכות להגדרה עצמית ולכן - ריבונות בצרפת תוך נישולם
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 6:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו דרכו של עולם .
בראקודות אוכלות סרדינים .
עכבישים אוכלים זבובים .
לוויתנים אוכלים פלנקטון .
כרישים אוכלים כלבי-ים .
זאבים אוכלים כבשים .
אריות אוכלים זברות .
קרוקודילים אוכלים גנו .
נחשים אוכלים עכברים .
אנשים אוכלים כבשים , עיזים , פרות , כלבים , נחשים , דגים , תרנגולות , שפנים .
אנשים כורתים יערות , צדים לוויתנים , כלבי-ים , חורשים כל שדה , לוקחים כל מים , משמידים רבבות מינים של צמחים , חרקים , דגה , יונקים , עופות .
אנשים זריזים גונבים מאנשים רדומים .
אנשים חזקים סוחטים אנשים מפוחדים .
אנשים נועזים שודדים בים ביבשה ובאוויר .
אנשים לוחמים באנשים אחרים כדי לשלוט בהם . לקחת את נשותיהם ואת רכושם .
אנשים משתלטים על אנשים אחרים כדי להעביד אותם .
יש עדין עבדות גלויה אך מתרחבת עבדות סמויה .

האנגלים השתלטו על צפון אמריקה והספרדים על דרומה .
95% מהאינדיאנים המקוריים נכחדו .
הצרפתים השתלטו על שטחים עצומים באפריקה .
גם אנגלים , גם הולנדים .
הולנדים השתלטו על אינדונזיה .
יפנים על סין .
סינים על טיבט .
עותומנים על אסיה-מינור ועל מזרח אירופה .

הערבים השתלטו על צפון אפריקה ודרום אירופה ועל המזרח התיכון .

והנה התהפכו היוצרות .
יהודים השתלטו על קצת מארץ ישראל .
איזו מהומה !
זעקות שבר על צדק !
הרחמן יצילנו - זועקים כמה פלסטינים .
זה שלנו וזה רכושנו !
הגדרה עצמית !
זכויות אדם !

אני אומר לערבים בכלל לפלסטינים בפרט
מה שעשיתם עושים לכם .

וליהודים הצבועים והדו-פרצופיים בפרט שבפרט
לא הועלתם לעם בעבר אינכם מועילים בהווה ולא תועילו בעתיד .
אתם שקרנים , מזייפי מוסר , צדקנים וחסרי יושרה .
אל תטיפו מוסר ועל תדברו על צדק .

אריה עירן .
צדק היא דעת המנצח !
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יש לך זכות להגדרה עצמית ולכן - ריבונות בצרפת תוך נישולם
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 8:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר שרון,אני היסטוריונית ולי לא תוכל לספר על ''עם ילידי''. מספיק עם שיכתוב ההיסטוריה.
הערבים כבשו את הארץ במאה ה- 7 אבל, כדברי פרופ משה גיל וכל שאר ההיסטוריונים שחקרו את הנושא(ראה מאמר שלי על התקופה הערבית באימגו)לא היה בתקופה הערבית שינוי משמעותי בהרכב האוכלוסייה.
בתקופה הצלבנית, ראה במאמר מחקר של פרופ' רוני אלנבלום, וסקר ארכיאולוגי של מרדכי אביעם,עדין היה רוב נוצרי בגליל המערבי, בדרום השומרון ויהודה. בגליל המזרחי היה ריכוז יהודי.
בקיצור, היה שלטון מוסלמי אבל לא אוכלוסייה מוסלמית.
מאמצע המאה ה- 9 עד הכיבוש הצלבני היו פשיטות של שבטים בדווים שיותר מהתיישבות הם שדדו ורצחו והביאו לבריחת האוכלוסייה הותיקה. הייתה התיישבות בדווים בשומרון, בערי החוף ובמספר מקומות בפנים הארץ.והם חיו בנגב ובסיני ובעבר הירדן.
רק בתקופה העותמאנית החלה התיישבות יותר רצינית, אך רובה סביב אמצע המאה ה- 19 עד אמצע המאה ה- 20

אז די עם הדמגוגיה ושיכתוב ההיסטוריה. הפלסטינים אינם עם ילידי.
הפתרון של 2 מדינות הוא הוגן, כי איני דוגלת בגירוש אנשים הגרים כאן רובם בערך 200 שנה מכסימום.

אתה מכיר רק בזכויות של הפלסטינים ואינך מכיר בזכויות שלי.
זאת הבעיה שלך:אתה רואה משום מה רק צד אחד. את הצד היהודי אינך רואה.
מדוע אבו מאזן אינו מוכן להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי?כי יש לו, לצערי, כנראה, תוכנית אחרת מאשר 2 מדינות.זכות השיבה תחסל את מדינת היהודים. גם מו''מ אין סופי עד שהפלסטינים יהיו רוב בין הים לירדן מעודד את אבו מאזן.
אני מכירה בזכות ההגדרה העצמית של הפלסטינים שהם עם שהגדיר עצמו כעם לפני פחות מ- 100 שנים.

אני מצפה מהפלסטינים להכיר בזכות ההגדרה העצמית של עם בן 3000 שנים שעצמאותו נגזלה ממנו ע''י האימפריאליזם הרומי ואח''כ הרדיפות הדתיות, המצב הכלכלי והביטחוני לאורך ימי הביניים אילצו יהודים- כמו תושבים נוצרים ושומרונים- ללכת לגלות.

זאת האמת- וכל האמת ואתה חולה במחלה יהודית ידועה:קרא מה עוללו ליהודי ספרד המתנצרים שהפכו לכמרים, נזירים ואנשי אינקויזיציה.
הם היו יותר גרועים מהנוצרים.

ואתה לא יותר טוב מהם.
_new_ הוספת תגובה



להסטוריונית רבקה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 9:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה עם האופן שבו את מעמידה את הזכות היהודית
למדינה מול הזכות הפלסטינית למדינה היא בפשטות בכך
שאת מדברת כיהודיה ישראלית אשר אחראית באופן ישיר
- דרך הייצוג שלך בפרלמנט הישראלי כאזרחית - לכל מה
שקורה בשטחים בארבעים השנה האחרונות.

מזה ארבעים שנה נמצאת האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים
בלחץ מתמשך של עושק ממוסד של אדמותיהם ורכושם, פגיעה
במנהיגיהם ובתשתית הפוליטית שלהם באמצעות יחידות העלית
של צה''ל וזה רק חלק קטן ממה שקורה שם.

הסרוב הפלסטיני להכיר ב'זכותה' של ישראל כתנאי מוקדם
למשא ומתן, לא היה קיים בעת הסכמי אוסלו. אך ההתעללות
הישראלית גברה מאז והתמסדה - ודי לראות את התוצאות של
עושק זה בתפוצה הגבוהה של התנחלויות ביהודה ושומרון
ובתשתית הממוסדת שמספקת להם המדינה.

אי אפשר לדבר על במונחים של סימטריה של הכרה הדדית
בין שני עמים כאשר העם היהודי שולט שלטון צבאי - שלטון כיבוש
בעם הפלסטיני. עצם ההעמדה הזאת היא מופרכת היות והיא
לוקחת את המצב הקיים של הכיבוש (או המצור על עזה אם את רוצה)
כמעין מצב נורמלי שכל שינוי ממנו יהווה תנועה סימטרית לכיוון
זה או אחר. הדיבורים האלה על הזכות היהודית להכרה עצמית
הם, בהקשר הזה, לנוכח שלטון כיבוש צבאי העוסק באופן שיטתי
בדיכוי בגזילה וברצח התושבים המצויים תחת פיקוחו, - דיבורים
אלה אינם יאים להסטוריונית המכבדת את עצמה, כי הם מבוססים
מלכתחילה על העיוות של נקודת המבט האופיינית לכובש ולמדכא.

אם אכן את באה לדבר כנציגה של ה'שפיות' הישראלית-יהודית,
אז יש מקום שתקחי אחריות על חלקך בשלטון הכיבוש, בהתנחלויות
ובהוצאות להורג שהם השגרה היומיומית של הכיבוש הישראלי בשטחים.

אם את רוצה לחבוש את האדרת של ההסטוריונית, של החוקרת האובייקטיבית,
אנו מצפים ממך שתסירי לפחות לרגעים אחדים את האדרת של היהודיה
הישראלית שחושבת כמו סוציאל-דמוקרטית אירופאית אך בוחרת בבחירות
לכנסת הישראלית וחיה בארץ ישראל בחסות הצבא הישראלי והמשטרה שהם
אותם כוחות הבטחון שעוסקים בשיטור 'הפרות הסדר' בשטחים.

הייתי אומר שאולי יש מקום לאדרת האחת וגם לשניה, אילו שם המשחק היה
'אותה הגברת בשינוי אדרת', אך לא במשחק הזה אנו משתתפים כרגע, ואני
בטוח שלאחר רגע של מחשבה גם את תביני שהעמדה הישראלית הטיפוסית
שאינה לוקחת שום אחריות על העושק והרצח המכוונים נגד האוכלוסיה
הפלסטינית אינה עומדת בקנה אחד עם העמדה ההסטורית הלא-משוחדת
לה את טוענת.

יש בעיה כיום עבור אנשי מחקר, מלומדים, וסתם אנשי מצפון, החיים בישראל:
היות וכאזרחי ישראל יש להם חלק באחריות הקולקטיבית למעשי הפשע
המבוצעים באופן ממוסד וכדרך שגרה נגד האוכלוסיה הפלסטינית,
הם חשים שאינם יכולים ליישם את העקרונות של מקצועותיהם השונים - את
החקירה נטולת משוא הפנים בשדה הישראלי, ויותר גרוע מכך: הם חשים
שכיחידים, שייכותם לקולקטיב הישראלי הריבוני פוגעת אנושות ביכולם
לפעול בכלל בתחום עיסוקם האקדמי, ביחוד אם תחום זה נוגע לעקרונות
האתיים והחברתיים.

וזו הנקודה החלשה בנסיון שלך 'להגן' על העמדה הסימטרית שהצגת.
הסימטריה במקרה הנדון כלל אינה מתקיימת, וזאת מהסיבה הפשוטה
שלמקום בו את 'עומדת' כישראלית אין מקבילה בצד הפלסטיני. המקבילה
או הנקודה התואמת בצד הפלסטיני במסגרת הסימטריה לה את טוענת
יכולה להיות אולי מרצה להסטוריה באוניברסיטת ביר-זית אשר מתקשה
להגיע לאוניברסיטה בשל המחסומים הרבים והעוצר המזדמן, ואשר בעלה
נהרג לפני כשנה מכדורים של תושב ההתנחלות הסמוכה למקום מגוריה,
ואשר כששים אחוז של אדמות הכפר בו היא חיה הופקעו על ידי מדינת
ישראל לצורך הקמת הגדר והועברו לקבלנים של מודיעין עלית לבניית שכונות
למגורי החבדניקים.

החולי אותו את מזכירה, אינו החולי של מר שרון, והוא גם איננו המשיגעסן
של היוסלה. למרבה הצער את הפציינטית במחזה הזה, והיות ואת הפציינטית
גם אינני מצפה ממך שתהיי מודעת לטבעה של מחלתך. בשביל זה יש
רופאים.
_new_ הוספת תגובה



להסטוריונית רבקה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 9:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומהניתוח שלמעלה ניתן להסיק גם
שביקורתך על היעדר אובייקטיביות של
הוועדה של השופט גולדסטון,
חסרת על תוקף.

כאזרחית ישראלית, הנוטלת חלק
אמיתי ומעשי באחריות של מדינת ישראל
למעשים שנעשו בעזה בדצמבר 2008- ינואר 2009
אין לך האפשרות, עקרונית או מעשית, לבקר
את ההרכב או את המסקנות של הוועדה.

משול האקט הביקורתי המופרך שלך בעניין זה
לנאשם המפרסם בפומבי טענות המופנות כלפי
הרכב השופטים שעומדים לעסוק בתיקו בעת
הדיון בבית המשפט.

זה לא אומר שאין מקום לבקר את הוועדה,
אך האדם האחרון לו יש הזכות לבקר את הרכב
הוועדה או את מסקנותיה הוא הישראלי הממוצע
או הישראלית הממוצעת כדי לא לפגוע בזכויות.

אנחנו הנאשמים במשפט הפומבי-בינלאומי הזה,
ואנחנו הנאשמים היות והצטברו - מה זה הצטברו -
ראיות לכאורה לפשעים שבוצעו בידי ממשלתנו.
והממשלה הם נציגינו, ובכך העניין הופך ישירות
לתחום האחריות של כל אזרח ישראלי.

אולי תחשבי לרגע על מעמדך כישראלית בנסיבות
הללו ותגיעי למסקנה שכהסטוריונית אינך יכולה למלא
את תפקידך בנסיבות אלה, וגם לא כפובליציסטית המנסה
לבקר וועדה שעדיין אינה בעלת תוקף משפטי, אך מכוונת
לכך, על היעדר אובייקטיביות.

לא הסקירה ההסטורית, ולא הביקורת, יכולים לבוא ממך.
צריך לדעת מתי לשתוק. גם זו אמנות.
_new_ הוספת תגובה



שרון,גםאתהאחראי, אם אני
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 18:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדמגוגיה שלך עוברת את כל גבולות ההגיון.
אני מעולם לא הצבעתי ימין.
תמיד הייתי שמאל- אבל שמאל ציוני.
קרא ב''על צד שמאל''את המאמר של אדלר על האג'נדה של השמאל הציוני. הוא מאמין כמוני בזכותנו למדינה יהודית כאן, כמובן לצד מדינה פלסטינית.

אם אני אחראית לנעשה בשטחים כאזרחית- גם אתה אחראי כאזרח ישראלי.
אז די עם הדמגוגיה

השמאל האנטי- ציוני הורס את הסיכויים לשלום כי הוא מאמץ את הגירסה הפלסטינית ומעודד אותם לאי- ויתורים ולאי- פשרות.
_new_ הוספת תגובה



שרון,גםאתהאחראי, אם אני
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 18:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וקרא גם את המאמר של גזית על ועדת גולדסטון
אובמה הכריז שהוא יטיל וטו על ניסיון של גולדסטון וה''מועצה לזכויות אדם''להביא את ישראל בפני ביה''ד בהאג.

אני מוכנה לקבל ביקורת מאנשים מהימנים שמטרתם גילוי האמת ולא דה- לגיטימציה של ישראל בכל מחיר.

אני גם בעד ביקורת מבית, אבל לא אחשה כנגד אלה ה''טובלים ושרץ בידם''- ביטוי תלמודי מוצלח לעניין זה.
_new_ הוספת תגובה



שרון,גםאתהאחראי, אם אני
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 19:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לוקח אחריות,
ולכן מתריע על הפשעים שישראל
מבצעת כדרך שיגרה
כלפי האוכלוסיה
הפלסטינית.

מה שאת עושה,
באיצטלא של חקירה
הסטורית, לא רק
שתורם לתחושת הנוחיות
המזויפת של ציבור שלם
שאינו לוקח אחריות
למעשיו, אלא עוד עוזר
להצדיק את הפשעים
עצמם.

העובדה שאת עצמך אינך
מסוגלת להבין שבשל היותך
ישראלית השותפה באחריות
הקולקטיבית למעשי ישראל
העמדה המחקרית-אובייקטיבית
נחלשה עד כדי היעלמות,
עובדה זו היא בגדר נקודה עיוורת
אצלך. פירסום הביקורת על
הוועדה, על ידי 'הסטוריונית'
ישראלית המפרסמת מאמרים
הטוענים לרצף ישוב יהודי
בארץ ישראל, כחלק ממסע
התעמולה להצדקת הפשעים נגד
הפלסטינים, הוא בגדר עיוות
של כלי המחקר והשפה עצמם.
_new_ הוספת תגובה



להסטוריונית רבקה
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 23:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תפסיק לפיץ אגדות לילדים. הפלסטינים לא נמצאים במאבק איתנו כבר 40 שנה, כי במשך רוב זמן הכיבוש הפלסטינים העדיפו לעבוד אצל היהודים ולא היה חשוב להם מדינה משלהם. רק הפיגועים והאינטיפדות הכניסו את הפלסטינים לבעיות כלכליות ופרטיות. האלימות והטרור זו תוצאה של הנהגה ערבית שמשטה בכולם.
_new_ הוספת תגובה



להסטרי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 1:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתור טרול
אתה אמור לדעת
שהטרור הפלסטיני
הוא תוצאה ישירה
של הנוכחות הצבאית
של ישראל בשטחים
מאז 1967.

וגם מצפים ממך לדעת,
כטרול חובב הסטוריה, שבשנים
הראשונות של הכיבוש
ההתארגנות הפלסטינית
העצמאית נגד הכיבוש היתה
רק בינקותה, והתיאור שלך
את עמדתם כ-''ולא היה חשוב להם
מדינה משלהם'', מעוררת גיחוך.

''הפלסטינים לא נמצאים במאבק איתנו כבר 40 שנה, כי במשך רוב זמן הכיבוש הפלסטינים העדיפו לעבוד אצל היהודים ולא היה חשוב להם מדינה משלהם. רק הפיגועים והאינטיפדות הכניסו את הפלסטינים לבעיות כלכליות ופרטיות.''

מי שקורא את זה, אינו יכול שלא לחשוב
שהמשפט נכתב על ידי מישהו שאינו מכיר
כלל את הסכסוך הישראלי-פלסטיני:

''הפלסטינים לא נמצאים במאבק אתנו
כבר 40 שנה...'' אילו ניסית לדייק קצת
יותר היית יכול אולי לטעון שעשר השנים
הראשונות של הכיבוש אכן היו יחסית
שקטות, ועל כך אני יכול להעיד כמי ששירת
בשטחים גם בשנות השבעים - נסיעות ליליות ברכב
צבאי בודד, אפילו ללא נשק אישי, בדרכי הגדה
וגם שכם וג'נין, לא נחשבו למסוכנות.

אך לטעון שהפלסטינים לא הגדירו את יחסם
לכיבוש הישראלי החל משלב מוקדם של הכיבוש
בתור מאבק התנגדות לכיבוש, זו שטות
מוחלטת.

הטענה שהפלסטינים העדיפו לעבוד אצל היהודים
ולא היה חשוב להם מדינה משלהם מעוררת כאמור גיחוך,
אך הנסיון לטעון שהטרור הפלסטיני הוא שגרם
לסכסוך ולמצבם הקשה של הפלסטינים, דומה
למי שמאשים את אשתו בכך השתחתנה איתו.

ישראל הרגה בדם קר 1400 פלסטינים תושבי עזה
בתקופה של דצמבר 2008-ינואר 2009, רובם
נשים ילדים ו'סתם' אזרחים.

מסע הרצח והנקמה הזה בא בתגובה לשמונה שנים
של ירי קסאמים אשר בהן נהרגו אם אינני טועה ארבעה
אזרחים ישראלים. קדמה ל'מלחמה נגד האוכלוסיה
האזרחית של עזה', תקופה ארוכה של מצור ישראלי
על עזה - או בפשטות הרעבת האוכלוסיה כאמצעי
ללחוץ על ההנהגה בעזה לוותר על עמדתם המדינית
הדורשת נסיגה לקווי 67 ופתרון בעית הפליטים.

קדמה למלחמה הזו תקופה ארוכה של סירוב ישראלי
לשאת ולתת עם הנהגת החמאס שנבחרה כחוק
לראשות הרשות הפלסטינית. הפתרון הישראלי-שרוני
של נסיגה חד צדדית רק מעזה וללא הסכם בנושא,
היה מלכתחילה חלק מתכנית החומש של שרון ליצירת
מצב של אי שקט צבאי בטחוני מתמיד במזרח התיכון,
כדי לאפשר בבוא העת את הרה-פרצלציה של המזרח
התיכון כאשר ישראל משתלטת על שטחים של דרום לבנון,
וחלק מסוריה.

רוב האלימות באיזור באה מאז מלחמת לבנון הראשונה
מישראל, בין אם בצורת הגניבה הממוסדת של אדמות ורכוש
בשטחים, ובין אם על ידי פעולות הרס ורצח מכוונות נגד
האוכלוסיה הפלסטינית או הלבנונית.

להרס התשתית האזרחית של לבנון,
ולהרס התשתית האזרחית ברצועת עזה,
יש מכנה משותף: הטיהור האתני שממשלת
ישראל עושה באיזור (אך ללא הצלחה רבה,
כי בניגוד ליהודים שהולכים לגור במקום אחר
כאשר מפגיזים אותם והורסים את ישוביהם,
הפלסטינים ותושבי דרום לבנון אינם נוטשים
את הריסות ישוביהם ונאחזים בקרקע.

כל מה שישראל הצליחה לעשות
בטקטיקה הזאת של אלימות חסרת כל
פרופורציות נגד אוכלוסיות אזרחיות,
זה לאבד את מעט התמיכה שעוד היתה
למדינה היהודית בארץ ובחו''ל, ולהיחשף
לתביעות משפטיות בינלאומיות (מוצדקות)
על ביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.
_new_ הוספת תגובה



להסטרי
ע.צופיה (שבת, 26/09/2009 שעה 2:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והכי חשוב: להפסיק את ירי הקאסמים, את איומי חיזבאללה, להכניס את חסן השפן למחילה ולגרום לאחמדי הקטן לשקשק.
אין כמו יוסוף לשיפור ההסברה הישראלית.
צריך לקרוא ולהפיץ.
_new_ הוספת תגובה



לא ישנת טוב בלילה ?
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 7:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בלילה אתה [..]. הסיכסוך מתחילתו הוא עקב טרור [..] . מהתחלת בואם של יהודים חזרה הביתה [..] [..] ניסו כמנהגם לגרש יהודים על ידי רציחות . אבל יהודים המשיכו לבא לארצנו .
ב-‏1948 הצלחנו לגרש כמה מאות אלפים של [..] וקצת ממשל צבאי והם נירגעו .
ב-‏1967 גרשנו עוד אחדים אבל משה דיין בהשפעת אשתו ובתו שלח חיילים לעצור את הבריחה לירדן . בטעות ומתוך מסורת יהודית נהגנו [..]בכפפות של משי . אבל כמו כל [..] הם התרבו והתחלנו לראות אותם מחוץ לביוב .
כך הם חזרו להתנהגותם המסורתית . לזרוק אבנים , שזו מסורת ערבית כפרית ידועה . לירות מהמארב , גם כן מנהג מסורתי . אחר כך להרוג בפיצוצים את האזרחים והאזרחיות היהודים . זו כבר התקדמות למודרנה . כך הגיעו גם לרצח נשים וגם לרצח ילדים .
אין לי חשבון מדויק או כללי , אבל בחיפה עירי רצחו הטרוריסטים הפלסטינים יותר מ-‏20 ילדים . חלקם באוטובוס שאני נוסע איתו דרך קבע . קו 37 בשדרות מוריה .

ולכן [..] נחבא שכמוך , [..] , יהודי מוכר עמו , אין הנהלת חשבונות רגילה כלפי [..] . עד הטרנספר צריך להרוג [..].

1400 בעזה ? כן יירבו .

אבל - אם רצונך בשלום , תמוך בטרנספר של הפלסטינים אל מעבר לקוי הגבול של המנדט הבריטי על ארץ ישראל .

ועד אז - שתתפוצץ .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 10:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נורא מסכן,
אריה,
ממש רחמים עליך.

נראה שירדת לגמרי
מהפסים - גם מהפסים
עליהם נהגת לנסוע
לפני כשנה שנתיים.

ואיני אומר את זה
כהתייחסות אליך ישירה,
אלא כאומדן של השינוי
שחל בהצהרותיך
בפורום.

יכול להיות
שמה שאתה מצהיר
בשבועות האחרונים
בצורה ותוכן,
משקף את דיעותיך
האמיתיות.

רק שעד עתה עוד
העמדת פנים שיש
גרעין סדור או הגיוני-רציונלי
בעמדות שהבעת בכתב.

בזמן האחרון חלה התפתחות
מעניינת בתוכן ובצורה של
דבריך: כאילו איבדת לחלוטין
את הסבלנות.

כבר אינך שומר על חזות
הפנים הכאילו מדעית, וכבר
אינך טורח לנמק את עמדותיך
או לחזקן בעובדות,

במקום זה אתה מקלל ומגדף
כל משתתף שאינו מסכים עמך,
ואתה קורא ללא כל מעצור או
נסיון לריכוך הדברים
להשמדתם של התושבים הפלסטיניים
של ארץ ישראל, ובאותה הזדמנות
מצרף אליהם גם את היהודים שדעתם בעניין
זה שונה משלך.

בזמנים אחרים, אדם בעל נטיות לשיטה
הפוליטית הפשיסטית, ששפתו מלאה בביטויים
גזעניים, היה מצטרף תחילה לחבורות הרחוב
של הבריונים הנאצים ששרפו ובזזו חנויות של
יהודים, ואם היה בעל השכלה (שזה לא המקרה
שלך) היה יכול להתקדם בשורות המפלגה
לעמדות מפתח.

האם כלל אינך רואה את הדמיון בין העמדות
הגזעניות שלך בעניין הפלסטיני, לבין העמדות
הגזעניות שאיפשרו לנאצים לחסל יהודים?

אני מתפלא עליך.
משכים קום,
אך עדיין לא עירני.
_new_ הוספת תגובה



[•] אתה מקבל אצלי ייחס מיוחד .
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 11:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאדם כמוך לא מגיע לקבל תגובה שקולה .
אחרי שברור לי לגמרי שאתה [•]...
אחרי שברור שאתה חסר מוסר בכלל .
אחרי שרואים שאינך מבין מה שכותבים לך
אחרי שאתה משקר ומסלף
אחרי שברור שאין לך דבר טוב להגיד על היהודים
אחרי שאתה מציג כאן רק תמיכה בפלסטינים
אחרי המאמץ שלך להציג את ע. אותי ואחרים כנכי נפש
אחרי שאתה מנסה לנגן על נימים של רחמים כלפי הקציצות בעזה
אחרי שאתה מייחס לי כתיבה של אחרים , שבמקרה עשו רווח לפני פסיק

אחרי כל אלה מה שנשאר זה להתייחס אליך כמו לחלאה מטומטמת . [•]...
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 12:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מביך
לראות שאדם המטיף
לחיסולם של פלסטין
והפלסטינים,

מכנה את הילדים
והנשים שנהרגו בהפגזות
של צה''ל בעזה ''קציצות''

וקורא לערבים
'ערבושים',

שהאיש הזה טוען
שמישהו אחר
הוא חסר מוסר.
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 13:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]... אתה כתבת שפגזי צהל ריסקו נשים וילדים בעזה . אז הם קציצות .
חיסול פלסטין אינו בלתי מוסרי .
חיסול פלסטינים הוא מצב של חוסר ברירה .
הביטוי [•]... נועד לעלבון . כמו שאתה [•]...

ומוסר אין לך .
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 22:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה לא יעזור אריה,
גם אם כבר אינך
משכים-קום.

הצהרותיך הגזעניות
במובהק (כמו גם בהודעה
האחרונה),

והפגיעות בכבוד האדם
המופיעות בכל תגובה שלך
בשנתיים האחרונות,

כל אלה נמצאים בארכיון
האתר, ואי אפשר להכחישם.

זה פתטי שאתה מנסה
עכשיו לטעון לאחר כל התכניות
המפורטות לשלילת הזכויות
הפוליטיות של הפלסטינים,
וקריאתך החוזרת לחיסולם,

-שאתה מנסה לטעון שהינך
אדם מוסרי,

כאשר כל מי שקרא את תגובותיך
בשנתיים האחרונות יודע שעמדותיך
הפוליטיות-חברתיות הן כוחניות
במסורת הפשיסטית, ועמדתך כלפי
הפסלטינים היא גזענית מובהקת.

ועלי לציין שעדיין בחברה הישראלית,
וביחוד על רקע ההסטוריה של תכנית
ההשמדה של היהודים על ידי המשטרים
הפשיסטיים באירופה במלחמת העולם השנייה,

-שעדיין העמדות, הפשיסטית, והגזענית, נחשבות
ללא מוסריות בשל היותן מעצם הגדרתן פגיעה
בזכויות הפוליטיות של האזרח והתושב.

הטענה החוזרת שלך להיותך מוסרי
אין לה רגליים. ובגלל נראה שאיבדת שליטה
על מה שאתה פולט כאן בפורום,

כי מה ההגיון בנסיון לטעון שעמדותיך אכן מוסריות
כאשר בכל תגובה בה אתה מנסה לטעון כך,
אתה משבץ גידופים ועמדות גזעניים במובהק.

זה כנראה סינדרום הילד המוכה
אצלך. אתה יוצר בכוונה תחילה מצבים
המאפשרים לאחרים להגדיר אותך כלא-מוסרי בשל
סיבות אמיתיות אותן אתה מספק
בעצמך. וזה גם מסביר מדוע תגובותיך
לדברי ביקורת אלה
כלל אינן רציונליות, ומכילות שוב את
אותם המרכיבים אשר בגללם הקוראים
בפורום חושבים שעמדותיך גזעניות.

אתה יושב על ענף ווירטואלי
וכורת אותו שוב ושוב ושוב
ובכל פעם שאתה נוחת בחבטה
על התחת הלא-ווירטואלי שלך
זעקת הכאב ממלאת את חלל
הפורום.

אך משום מה אתה ממשיך לנסר,
כי אינך מבין שהשפה עצמה היא
המגבלה שאותה אינך יכול לסלק.

כאשר אתה מנסה לטעון ש-
''גזענות זו ההבנה שיש גזעים''
אתה מסגיר את הצורך שלך בשינוי
האופן שבו ניקנית משמעות למונחים.

לגזענות יש משמעות שלילית בשפתנו.
אין זה מונח ביולוגי, אלא מונח פוליטי
המבטא דיכוי, השפלה, התאנות לאחר,
ומעשי רצח וטבח המוניים של זמנים
עברו.

האם באמת אתה רוצה להיות חלק
מההסטוריה השלילית הזאת?

היות ודי ברור שאתה רוצה שיראו
את עמדותיך כמוסריות בעליל,
אתה מנסה לשכנע אותנו שהמילה
'גזענות' ניתנת לשימוש השונה מהמקובל
אצלנו.

אך הנסיון לשנות משמעות של מונחים מקובלים
הירואי ככל שהוא יכול להיות, אינו הכיוון הנכון
במקרה הזה, כי השינוי שאתה רוצה לעשות קיצוני
מדי, וההקשר שאתה נותן לשימוש החדש הזה
הוא שרירותי מדי. דומה הדבר למי שמנסה
להשתמש במילה 'טוב' כדי להגדיר דברים שהם
מעצם הגדרתם 'רעים'. יש גבול למה שהשפה יכולה
לסבול.

כאשר אתה כותב,

''חיסול פלסטין אינו בלתי מוסרי .
חיסול פלסטינים הוא מצב של חוסר ברירה .
הביטוי [•]... נועד לעלבון .''

נותר טעם רע בפה,
ולא בגלל שהדברים משכנעים,
- הם לא - אלא בגלל שהחזרה
על הביטויים הלא הגיוניים הללו
שוב ושוב, יוצרת את הרושם
שלא רק שעמדותיך לא מוסריות
בעליל, אלא שאתה מדחיק עובדה
זו באופן כה חזק, שאתה מאבד
לאט לאט את היכולת להשתמש
בשפה באופן משמעותי.
_new_ הוספת תגובה



[•] יוסלה - עדין במקלט?!
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 22:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסינקה
היית ונשארת טרחן גדול
כמעט מדעי
או משפטי
כאותו [•]...
גולדסטון
רקדן של חלילים וחללים
אנטישמי במקורו
אולי תפסיק ותצא לפנסיה?
לא, אף פעם לא הקשבת
לעצה טובה
אתה תמשיך לבלבל את המוח ללא קץ
אתה לפחות עושה איזה כסף
מזה?
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
סתם אחד (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 5:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרוב היה תמיד החלק הטועה .
הרוב הוא תמיד הפחות מוכשר ופחות נבון ופחות מצליח .
הקידמה תמיד הייתה הישג של יחיד מול הרוב .
אחרי ההישג הייה תהליך של הנחלה לרוב = להמונים .
הרוב חושב כמו רוב , את המחשבות הנפוצות .
על בריאת העולם , על קיום האדם , על כדוריות הארץ , על מרכזיות הארץ ביקום , על עליונות האדם לעומת שאר החי , על עליונות הלבן מול השחור וגם על הצדק והמוסר .

אמנם פה ושם מבליחה תחושה של חוסר התאמה אצל אדם זה או אחר . אבל הרוב ? הרוב הוא עדר שעבר הטבעה של דיעות , אמונות , רגשות ושטויות . כמו הכלבים של פאבלוב .

אתה אינך מוסרי , לא בגללי . אתה אינך מוסרי כי אינך מבין שהמוסר הוא MEM . מוצר ביולוגי שנוצר פיזית וחשמלית במוח האדם על ידי תעמולה=חינוך . MEM שנועד סטטיסטית לסיע בהישרדות .

המוסר הוא רק סייען סטטיסטי . וכמו כל סטטיסטיקה הוא אינו מכסה את כל המצבים . צו מוסרי שהוא אולי העליון הוא ''לא תרצח'' . והנה המוסר של לא תרצח נעשה מפריע במצבים מסוימים . לכן מייד נלווה לזה שורה של הרשאות רציחה . מותח לרצוח בהגנה עצמית ומותר לרצוח במלחמה ומותר לרצוח כענישה .
זה מה שמעיד על הפגם בציווי המוסרי ''לא תרצח'' והפגם הזה קיים גם בשאר הצווים המוסריים .

זה אינו מקרה . זה נובע מפגם מובנה במוסר . המוסר הנפוץ והבנאלי מתאים לרוב המקרים אך לא לכולם .
התוצאה היא שהרוב הנפוץ אינו מסוגל להבין ולחשוב גם על המיקרים שאינם כלולים במצב הנפוץ לרוב .

אתה אינך שונה מהרוב . אתה שבוי בתוך קונספציה של מוסר ולא רק שאתה חי בתוך הקופסא הזו , אתה גם לוקח את הבנאלי צעד אחד נוסף בכיוון השגוי . אתה מפעיל על רשעים את הצוויים המוסרים השגויים . באותו זמן פיתחת שיריון דווקא לכוון הטענות של הצד הנרדף .

אתה הגעת למצב שהקיום של העם שלך , העם היהודי , חשוב לך פחות מהתנהגות חומלת על טרוריסטים , רוצחים מתועבים .

ולכן כל דבריך כלפי או כלפי יהודים אחרים נגועים במוסרנות ולא במוסר , בצדקנות ולא בצדק .
מצב זה שלך אובחן אצלי מזמן . נתתי לך כמה הזדמנויות לנהל דיון על מוסר אבל אתה לא נענית . או בגלל שבחוש אתה מבין שתפסיד או פשוט בגלל שאין לך את האינטלקט הנדרש לזה .
במקום זה בחרת בניסיון לקעקע את הפסיכולוגיה שלי , וגם כמה הנחתות לכוון שמי הקודם .

לכן הדבר היחיד שאני מאחל לך ביום ט' בתשרי זה שתחזור לעמך .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 5:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שתושבי אתונה הקדומים, ערש התרבות המערבית ובכלל היו בעד הרוב ולא המיעוט.
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
סתם אחד (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 8:32)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפעם נפלת חזק .
תושבי אתונה הקדומים היו בעד ''רוב'' שכלל רק את הגברים האתונאים החופשיים . תפישתם המוסרית הייתה כלכך רעועה שאחד בשם סוקרטס עשה מהם צחוק , לעג וקלס . זה כל כך הרגיז אותם שהם החליטו להרוג אותו .

אפילו אפלטון שנחשב על ידי אחרים לגאון גדול נזהר איתם . במקום לקרוא לאתונאים טמבלים הוא כתב את משל המערה וצללי האמת .

תמיד תוכל לקרוא על זה בויקיםדיה או אנציקלופדיה אחרת ואפילו בכתבים המתורגמים לעברית של אפלטון .

רק במאה ה-‏16 והלאה התפתחה בהדרגה התפישה שהשלטון צריך להיות בידי הרוב . אך שים לב , מדובר בשלטון הרוב ולא בנכונות דעת הרוב . זה לא אותו דבר בכלל .
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 10:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קצת קשה להסביר, זה מעבר לויקיפדיה או בריטניקה.
נכונות זה דבר יחסי. אתה מחזיק בדעה שלך ובריבוע שלך שכולל רק אותך אתה גם רוב וגם יחיד.
אין לך, מסתבר, כל נכונות ל''קחת בחשבון'' דעות של אחרים בטענה שלא משנה מה הם חושבים, דעת היחיד שלך גוברת. כפי שאמרתי לך בעבר זו ,בדיוק, צורת המחשבה של רודנים ושליטים אבסולוטיים.
השלטון בישראל הוא שלטון דמוקרטי, בעלי קו מחשבה כשלך אין להם כל סיכוי להשפיע על דעת הקהל בגלל חוסר הפשרנות וחסר היכולת לקבל דעה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 7:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני כבר לא אגיע לשלטון ולכן העובדה שרודנים חושבים שדעתם היא היחידה הנכונה , חסר חשיבות . אין לי צורך להיות בעמדה אחת עם הרוב . אין לי צורך לקחת בחשבון את דעת האחרים .
הדבר היחיד שעומד לפני הוא האם מה שאני אומר או כותב הוא תוצאה נכונה של השפעת העובדות . עמדת הרוב אינה משפיעה .
הארץ היא כדור .
היא סובבת סביב השמש .
האבולוציה היא תהליך קיים .
היקום ''עקום'' .
האדם אוכל הכל ומתרבה .
האדם הורס את סביבת חייו .
היהודים בסכנת הכחדה .
כדי שקבוצת אורגניזמים תשרוד צריך מספר הילודים להיות גדול ממספר המתים או לפחות שווה .
למניעת הכחדת היהודים צריכים ילודה שמפצה על האובדנים .
האובדנים במאה העשרים הם ==> שואה + התבוללות .
השיטה המוצלחת ביותר להגדיל אוכלוסיה היא להגדיל את אזור מחייתם .

אני מוכן לקבל דעה אחרת , רק שהיא צריכה להיות לוגית .
הטענה שאחרים הם רוב אינה טענה לוגית .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 10:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה
עכשיו אנחנו במאה ה - 21
וסכנת האובדנים
היא
התבוללות
אתה מרבה לפרט את נושא ההתרבות
אבל אינך מדגיש את המלחמה הנחוצה נגד
התבוללות
אנשים רבים ביננו חושבים
שזו אולי ההצלה שלהם
כיהודים...
אחרי הכל זו גם היתה המלצה של
הרצל לכל היהודים בסביבתו
וזה הלך רוח שמקבל חיזוקים
בחלקי החברה החילונית
היותר קיצוניים
תוך כדי הפיכת הדתיים והחרדים
לקאריקאטורה מעוותת
שח מוצצי דם
_new_ הוספת תגובה



על המשקר וחוזר על שקריו
דוד סיון (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 10:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- [ספינר], שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''

הספינר מילל שמישהו מנסה להפוך את החרדים
לקריקטורה מעוותת. זה בדיוק מה שהוא מנסה
לעשות בקשר להרצל.

גם לא מזדהה וגם לא מפסיק לפזר שיטנה...
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
ע.צופיה (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 15:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שאני טוען כל הזמן כלפיך. אתה מתקבע בד' אמותך וכל היתר זה דעת הרוב או חוסר לוגיקה או כל תירוץ אחר.
אני מבין כנראה שבמצב כזה אין טעם אפילו להגיב על הודעותך.
_new_ הוספת תגובה



דעת הרוב על מוסר היא בלתי רלוונטית .
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 17:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בסדר . אין לי טענות כלפיך . הבעיה היא אצלי . האסוציאציה שלי בענין היא של הפורום המכובד של ראשי הכנסיה המסרבים להביט דרך הטלסקופ של גליליאו .

והערה טכנית
דעת הרוב זה דבר שונה מחוסר לוגיקה .
_new_ הוספת תגובה



יוסוף, אתה שובר את שיא הבכיינות באתר
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 5:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה,גם הפלשתינאים ''חוגגים'' את יום כיפור?
זה חדש לי.
_new_ הוספת תגובה



להסטרי
אריה פרלמן (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 1:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''הַטֶּרוֹר הַפָלַסְטִינִי הוּא תּוֹצָאָה יְשִׁירָה שֶׁל הַנּוֹכְחוּת הַצְּבָאִית שֶׁל יִשְׂרָאֵל בַּשְּׁטָחִים מֵאָז 1967''.

שֶׁקֶר וְכָזָב:

הָאִרְגּוּן לְשִׁחְרוּר פָלַשְׁתִין הוּקַם בְּאֶמְצַע 1964, וְהַפִּגּוּעַ הָרִאשׁוֹן הָיָה נִסְיוֹן חַבָּלָה בַּמּוֹבִיל הָאַרְצִי, בָּאֶחָד בְּיָנוּאָר 1965. שְׁנָתַיִם וָחֵצִי לִפְנֵי שֶׁדָּרְכָה כַּף רֶגֶל וְלוּ שֶׁל חַיָּל יִשְׂרְאֵלִי אֶחָד בִּיהוּדָה שׁוֹמְרוֹן וְעַזָּה.
_new_ הוספת תגובה



את יוסוף ואת גדעון לוי ואת ספירו ואת גולדס
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 5:55)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טון.
העובדות אף פעם לא בילבלו אותם.
_new_ הוספת תגובה



גולדס?
דוד סיון (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 6:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גולדס?
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 7:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טון. לא נכנס לכותרת אז המשכתי בהודעה
_new_ הוספת תגובה



להסטרי
סתם אחד (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 8:22)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רק מאשר את דברי.

הקטע הרלוונטי בוויקיפדיה:

''אחרי תבוסת מדינות ערב במלחמת ששת הימים ב־1967, החלה לעלות קרנם של ארגוני ''ההתנגדות המזוינת'', ובראשם הפת''ח והחזית העממית לשחרור פלסטין. ביולי 1968 ארגונים אלה השיגו רוב במועצה הלאומית הפלסטינית, וב־3 בפברואר 1969 נבחר מנהיג תנועת פת''ח, יאסר ערפאת, ליו''ר הוועד הפועל של אש''ף, ובכך למנהיג הארגון.''

אני כאמור כתבתי שהטרור הפלסטיני הוא תוצאה ישירה של
הנוכחות הצבאית של ישראל בשטחים,

ולא שהארגון לשחרור פלסטין הוקם כתוצאה מתוצאות מלחמת ששת הימים.
אש''ף אכן הוקם לפני המלחמה, אך הוא פעל במתכונת ה'טרוריסטית' שלו
בעיקר אחרי 67 וכפי שניתן להבין מהציטוט שלמעלה, כתוצאה ישירה של הכיבוש
הישראלי.

''אש''ף הוקם ב־2 ביוני 1964 ביוזמת מדינות ערב, שהעמידו בראשו את אחמד שוקיירי. המטרה הרשמית הייתה לרכז את הפעילות הפוליטית של הציבור הפלסטיני, ולרכז את המאבק במדינת ישראל. בפועל, קיוו מנהיגי מדינות ערב להשיג יתר שליטה בציבור הפלסטיני כדי למנוע מהם לערער את יציבות המשטרים במדינות ערב.''

ברור מהציטוט שהמטרה הרשמית של האירגון בין 1964 ל1967
היתה לרכז את הפעילות הפוליטית של הציבור הפלסטיני, כאשר למעשה
ראו בכך מקימיו דרך יעילה להשיג שליטה בציבור זה למטרותיהם הפנימיות.

גם ברור מהקטעים שציטטתי
שלאחר 67, וביחוד לאחר ב-‏69 הבחרו של יאסר עראפת
למנהיג האירגון, החלו הפעולות שאנו מכנים
כיום 'הטרור הפלסטיני'.

הפעילות של הטרור החדש הזה קיבלה את
צביונה משיתוף הפעולה של אש''ף בהנהגתו של
עראפת עם אירגונים מיליטנטיים במדינות אחרות.
היה זה לכל הדעות סוג חדש של טרור שלא היה
מוכר עד אז בישראל - ראה התדהמה שאחזה
בכל למראה הטבח שעשה אוקאמוטו בבית הנתיבות
בלוד.

ההתחכמויות האלה שלך מיותרות,
כי הן אינן ענייניות, ואינן תורמות להבנת
הנושא. לבוא ולטעון היום שהטרור הפלסטיני
אינו תוצאה של הכיבוש הישראלי זו שטות
עבור כל מי שעבר את התקופה בישראל.
_new_ הוספת תגובה



להסטרי
אריה פרלמן (יום שני, 28/09/2009 שעה 22:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

]...[לְאַחַר 67, וּבְיִחוּד לְאַחַר 69]...[ הֵחֵלּוּ הַפְּעֻלּוֹת שֶׁאָנוּ מְכַנִּים כַּיּוֹם 'הַטֶּרוֹר הַפָלַסְטִינִי'.

גַּם שֶׁקֶר שֶׁחוֹזְרִים עָלָיו מֵאָה פְּעָמִים הוּא עֲדַיִן שֶׁקֶר. נוֹתְרוּ עוֹד 98 פְּעָמִים.

''מֵהַ-3 בְּיָנוּאָר 1965 וְעַד 15 בְּמַאי 1967 בִּצְּעוּ אִרְגּוּנֵי הַמְּחַבְּלִים 97 חַבָּלוֹת וְנִסְיוֹנוֹת חַבָּלָה. בִּפְעֻלּוֹת אֵלּוּ נֶהֶרְגוּ בַּתְּקוּפָה זוֹ 11 אֲנָשִׁים וְנִפְצְעוּ 62 אִישׁ. 99% מֵהַמַּטָּרוֹת שֶׁבָּחֲרוּ הַמְּחַבְּלִים הָיוּ אֶזְרָחִיּוֹת.''

לֶקְסִיקוֹן לְבִטְחוֹן יִשְׂרָאֵל, 1976, מֵאֵת זְאֵב שִׁיף וְאֵיתָן הַבֶּר, תַּחַת הָעֵרֶךְ ''פְּעִילוּת חַבְּלָנִית עוֹיֶנֶת (פח''ע)'', עמ' 430.

97 הַפְּעֻלּוֹת שֶׁבֻּצְּעוּ לִפְנֵי מִלְחֶמֶת שֶׁשֶׁת הַיָּמִים אֵינָן מַה שֶׁאָנוּ מְכַנִּים 'טֶרוֹר פָלַסְטִינִי', אֶלָּא 'פְּעִילוּת צוֹפִים פָלַשְׂתִּינִית', אוֹ אוּלַי 'טֶרוֹר חַיְזָרִי'.
_new_ הוספת תגובה



להסטרי
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 6:57)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק שאכן היו פעולות טרור פלסטיני לפני '67.

אך נראה לפי מקורות שונים שהיו אלה התוצאות של
מלחמת ששת הימים שהביאו להפיכתו של אש''ף לאירגון
שהמנדט שלו מאבק מזוין בישראל. נתקלתי למשל
בעבודה שנעשתה בנושא באוניברסיטת בן-גוריון, ופותחת
במלים,

''בעבודה זו אבקש להתמקד בארגון אש''ף החל מהיותו ארגון פוליטי-פלסטיני, דרך השלב שבו הפך לארגון-גג לארגוני טרור פלסטינים רבים (בשנת 1968).''

אני מחזיק עדיין בדיעה שבתודעה של הפלסטינים והישראלים
הפעולות הצבאיות שמדינות ערב והאירגונים הפלסטינים (שנוצרו
על ידי מדינות ערב בתחילת שנות הששים כדי לאפשר להם שליטה
בציבור הפלסטיני) יזמו עוד לפני '67 נעשו בהקשר של המלחמה
שאכן פרצה ב-'67 ולא כחלק ממאבק לסיום הכיבוש הישראלי
כפי שההתנגדות המזוינת של אש''ף אכן היתה אחרי '67.

הסיבה שהאופן שבו הצגת את הדברים מפריע לי היא שיש נטיה
בקרב אלה המנסים לטשטש את המשמעות של הכיבוש הישראלי
של השטחים, לטשטש את המפנה החריף שחל גם במגמות הפוליטיות
ערכיות בתוך ישראל לאחר יוני '67.

העמדה הלאומנית הטוענת שהכיבוש הוא רק כינוי אומלל, ושהמאבק על
ארץ ישראל החל ב-‏48 ועוד לפני כן, מטשטשת את ההבדל בין לפני 67
לאחרי 67 על מנת להציג גם את המאבק כיום כמאבק הישרדותי - מאבק
לקיומה של ישראל.

ואותה טענה מושמעת כמובן גם אצל הקיצונים הפלסטינים הטוענים
שהמאבק הוא על חיסול הציונות וחיסול הנוכחות היהודית בארץ ישראל
- גם הם מעדיפים שלא לעשות את ההבחנה בין 'לפני 67' ו'אחרי 67'.

אך ההבחנה הזאת חשובה כדי להבין את התהליך שאכן הביא להסכם
אוסלו, ולהסכמי השלום של ישראל עם מצרים וירדן. בנקודה מסוימת
בזמן ההסטורי הכירו שלושה גורמים ערביים ופלסטיניים שאכן יש מקום
להכיר בגבולות הפסקת האש (הקו הירוק) כגבול הסופי בין ישראל לעמים
האחרים במזרח התיכון (המצרי, הירדני, והפלסטיני).

וה'קו הירוק' הוא כאמור הקו המציין באופן מוחשי ביותר את ה'לפני 67'
ואת מה שלאחריו.

הנסיון להעמיד את הפיגועים שנעשו בידי גורמים פלסטיניים לפני ששת
הימים בשורה אחת עם הפעולות של אש''ף שמזוהות על ידינו עם ההתנגדות
פלסטינית לכיבוש הישראלי, הולך למעשה נגד העובדות ההסטוריות.
הכחש הזה תורם רק לבלבול המונחים, היות והוא מעקר את הסכסוך
במתכונת שהוא קיבל לאחר ששת הימים מכל המניעים האמיתיים שלו,
בין בישראל ובין בקרב הפלסטינים או הערבים במדינות השכנות.

הסמל הכי בולט עד היום ליכולת של הצדדים בסכסוך להפגש ב'אמצע'
הוא עדיין קו הפסקת האש - הקו הירוק - כי עליו כל הצדדים הנוגעים
בדבר הסכימו בזמן זה או אחר. ישראל כמובן היא זו הפועלת לשינוי או
לטשטוש המונח הקו הירוק עד כדי העלמתו על ידי סיפוח זוחל. ומדיניות
זו מוצאת את ביטויה גם בדברים של פרלמן, אם גם באופן עקיף. לפי יומן
האירועים שלו, מלחמת ששת הימים היתה רק עוד מלחמה בין ערבים
ליהודים. אך אין זה תואם את המציאות.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. את היסטוריונית של ארץ ישראל או היסטוריה אמריקנית?....
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 13:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אקבל את דברייך כסמכות סבירה אם תכתבי על המתיישבים הצרפתים בלואיזיאנה...
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. את היסטוריונית של ארץ ישראל או היסטוריה אמריקנית?....
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 19:02)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהי השכלתך ההיסטורית שאתה מעיז לפקפק בשלי.

צר לי לאכזב אותך, אבל יש לי תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל ''בהצטיינות''.
ותמיד קראתי ועסקתי גם בהיסטוריה של עם ישראל וא''י.
מהי ההשכלה שיש לך?שאתה חושב שהפלסטינים הם ''עם ילידי''?

נו, נשמע מהי השכלתך ההיסטורית.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. את גם עוסקת ברפואה? ''חולה במחלה יהודית''
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 13:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה עוד תחומי התמחות תנכסי לעצמך בזכות התמחותך בהיסטוריה אמריקנית? כתבי על ג'פרסון, על המהגרים שבאו במייפר ועל מורשתם, על ההוגנוטים שברחו מרדיפות דתיות בצרפת לעולם החדש, על 2.5 מליון המהגרים היהודים לעולם החדש מפולין ומתחום המושב ברוסייה בין 1880-1920 (בהשוואה ל-‏40 אלף שהיגרו לפלסתין באותם שנים, שחלקם חזרו לרוסייה של סטלין), על היסטוריה של התנועה הפמיניסטית בארה''ב מאז המאה ה-‏19, כיתבי על אלה וכיוצא באלה ולא על מחלות או בדואים.

מ.ש.
_new_ הוספת תגובה



ממתי אתה, מיכאל, קובע מי רשאי מה?
דוד סיון (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 14:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו חוצפה כאשר אתה דורש מאחרים את מה שאינך מקיים בעצמך.
זו חוצפה כאשר ידוע שאתה נוהג לכתוב על נושאים ועל עובדות
(נתונים) בהם הידע שלך הוא כמעט אפסי ועמדותיך (הסתפחות
מסיבית) מופרכות בקלות.

חוץ מכל זה אף אחד לא זקוק לרשותך!
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. למה להשמיץ? וכי טענתי למומחיות מקצועית בנושאים אחרים?
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 15:56)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר רבקה שפק: ''מר שרון, אני היסטוריונית''

תגובתי: את היסטוריונית של ארץ ישראל או היסטוריה אמריקנית?....

אקבל את דברייך כסמכות סבירה אם תכתבי על המתיישבים הצרפתים בלואיזיאנה...
_new_ הוספת תגובה



מי אתה, מיכאל, שתקבע למי יש סמכות סבירה?
דוד סיון (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 18:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנושא בו הבעת דעה, ''היסטוריה'', אינו תחום התמחותך, אבל
ללא בושה אתה מנסה לנהל את זכות הביטוי בדיון... בהקשר
הזה אין לך סמכות ובודאי לא סמכות סבירה.

אתה כל הזמן, כבר שנים, מייחס לעצמך כישורים שאין לך!
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לסוגיית הסמכות המיקצועית, ולסוגיית התועמלנות
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 21:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד: ''מי אתה, מיכאל, שתקבע למי יש סמכות סבירה?''

רבקה: ''מהי השכלתך ההיסטורית שאתה מעיז לפקפק בשלי''.

מיכאל שרון:

גם עורך דין חסר השכלה היסטורית או רפואית, או שופט, ולחילופין - חבר מושבעים בעלי השכלה תיכונית - כולם בעלי שכל ישר סביר, יכולים לפסוק שמישהו טוען לסמכות רפואית שלא בדין (מתחזה לרופא) או מישהו טוען לסמכות של היסטוריון בנושא ספציפי שלא בדין (התמחה בהיסטוריה אוסטרלית, או לפחות כתב זאת באינטרנט, ולכן אינו בעל סמכות מקצועית בהיסטוריה אלבנית).

סוגיית תועמלנות מול התמחות:

העניין חשוב לא רק מבחינה פורמלית: מי שהתמחה בנושא מסויים, למשל בהיסטוריה אמריקנית, ניפרשת לנגד עיניו תמונה רחבה ועשירה בפרטים, ולכן לא יטה לכתוב עליה כתועמלן - דהיינו תוך ברירה סלקטיבית ומוטית של פרטים התומכים באופן קיצוני בתעמולה של ספקולנטים של נדל''ן באיזור מינסוטה למשל.

כך גם מי שבאמת התמחה בהיסטוריה ארץ ישראלית, סביר שגם אם יהיה לו מניע חזק, עדיין יתקשה לכתוב טקסטים תועמלנים (תוך טענות סמכות למומחיות מקצועית) בשרות מפקיעי נדל''ן בשטחים פלשתינאים כבושים.
_new_ הוספת תגובה



הפסיקה הזאת לא רלוונטית ולא עניינית
דוד סיון (יום שישי, 25/09/2009 שעה 0:43)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מעדיף במקום להתמודד ישירות עם הטיעונים של רבקה
לקשקש שטויות על בעלי שכל סביר (בעלי השכל הסביר שהגדרת לא
טוענים בצורה כזאת).

יותר עדיף שתשתוק אם אינך מוכן להתמודד עם תוכן הטיעונים.
_new_ הוספת תגובה



מאל תיחת ואל תירא מ.ש. מכל התוקפים אותך!
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 6:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עושה עבודת קודש במלחמה על האמת!
יישר כוח!
_new_ הוספת תגובה



ממתי אתה, מיכאל, קובע מי רשאי מה?
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 1:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר עמיש כתב זבל בלקוניות דומה למה שכתב מ.ש, דויד סיון לא גער ולא נער עליו.
_new_ הוספת תגובה



הוד מעלתך, כמו מיכאל אתה דורש ולא מקיים!
דוד סיון (יום שישי, 25/09/2009 שעה 11:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תכניס לו דוד. חזק ואלגנטי.
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 12:44)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חתימה טובה.
_new_ הוספת תגובה



גמר חתימה טובה לך!
דוד סיון (יום שישי, 25/09/2009 שעה 12:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. השמצות הן שמך האמצעי
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 19:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אינך היסטוריון ויש לך החוצפה לתקוף אותי על ידיעותי בהיסטוריה?.
באיזו זכות אתה מדבר על הכישורים שלי?
כרגיל, כאשר אין תשובה עניינית מתחילים לתקוף את האדם עצמו במקום לענות לעניין על דעותיו.

ושוב אזכיר:נושא המאמר שלי הוא ועדת גולדסטון ולא התנהלות צה''ל.
אתה כל הזמן מנסה להסית את הדיון לא לנושא המאמר ומשמיץ את כותבת המאמר רק מפני שדעתה שונה מדעתך.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. לא ניכנסתי כלל לפרטים ולעניינים ספציפיים עליהם כתבת
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 21:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אתה אינך היסטוריון ויש לך החוצפה לתקוף אותי על ידיעותי בהיסטוריה? באיזו זכות אתה מדבר על הכישורים שלי?''

רק התעניינתי למעשה מהם כישוריך מבחינת סמכות מקצועית של מומחיות.

אילו רק היית כותבת מאמרים שנויים במחלוקת על רצף היישוב היהודי בא''י במשך 2000 שנה, מאמרים שיש בהם משום ערור רושם שמדובר ביישוב יהודי נירחב (בעוד באמצע המאה ה-‏19 היו בא''י רק 7000 יהודים), בלי להגיד בראש גלי, משהו בדומה ל ''אני כותבת זאת בכוח התמחותי ההיסטורית ואני היסטוריונית''; כלומר אילו לא היית מנסה לתת לדברייך חותם של סמכות מקצועית ומוחיות גבוהה, ניחה.

אך מכיוון שעשית זאת, זכות כל אדם סביר להתעניין בנושא סמכותך המקצועית לה את טוענת בכתיבתך השנוייה במחלוקת.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



איזה הבלים. איזו ניבערות חסודה. להלן האמת הפשוטה
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 13:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בני המעיים והעבודה בעיניים

אזרח, דופקים אותך

לא על הלחם לבדו

עם כל הכבוד לכתיבתך גבירתי, הייתי מסתכן ואומר שאת עוסקת בהבלים, שתפקידם, אולי בבלי דעת (איני בטוח שמאחורי הטון החסוד רובצת הציניות...) תפקידם הוא לזרות חול בעיני העם בישראל ולהסיח את דעתו מבעיותיו האמיתיות ובעלות המשמעות הקיומית.
_new_ הוספת תגובה



איזה הבלים. איזו ניבערות חסודה. להלן האמת הפשוטה
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 14:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה הזאת עם הקישורים למאמרי - לא אני היצבתי אותה.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



אבל שלחת אחרים להציבה
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 15:01)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



גב' רבקה - הוא מומחה בהסטת הדיון לנושא האישי שלו
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 15:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לו אינטרס ברור להשמיץ את מדינת ישראל. תהיי חזקה ואיתנה מול הרוע הבלתי נגמר הזה.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יש לך זכות להגדרה עצמית ולכן - ריבונות בצרפת תוך נישולם
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 14:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשביל להיות כומר
צריך השכלה
אז איך זה מסתדר עם הווכחן הזה?
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. יש לך זכות להגדרה עצמית ולכן - ריבונות בצרפת תוך נישולם
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 17:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את אשה נחמדה אם את מוכנה לתת לערבים זכויות .
אני לא מוכן לתת להם דבר . מלבד קליע בראש כמובן .
הדרך המתונה שלך אינה מובילה לסיום הסיכסוך .
הדרך המתונה שלך אינה מבטיחה טוב לעם היהודי .
הדרך המתונה שלך אינה משהו שהערבים מקבלים בהבנה .

לקראת שבת ואחר כך יום כיפור אספר לך סיפור קצרצר על פשרה ושביל הזהב .

רייזל'ה התעוררה מרעש על גג הבית והעירה את מוישל'ה .
- מוישה יש גנב על הגג .
- אין כלום . זה דמיונך הפרוע .
- מוישה , אני שומעת גנב על הגג !
- בסדר , נודניקית נתפשר . יש חצי גנב על הגג .

ולכן
את פלסטין יש להשמיד .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



היהודים הם העם הילידי של הארץ הזאת
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 0:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערבים הם העם הילידי של ערב.
מה לא ברור?

כמו שליהודים אין זכות לטעון לבעלות על צרפת כך לערבים אין זכות לטעון לבעלות על ארץ ישראל, מה עוד שהודים ישבו בארץ הזאת הרבה לפני הערבים ופי-‏5 זמן מהם.

היהודים ממשים את זכותם הטיבעית להגדרה עצמים בארץ ישראל ואם יש מי ששם להם מקלות בגלגלים אנחנו שוברים להם את המקלות.

אני שמח שאתה שולל את זכותם של האומות להצביע למען מדינה יהודית בארץ ישראל. גם אני נגד זכותם זו. הזכות של עם ישראל על מולדתו היא נצחית ושום הצבעה לכאן או לשם לא תוכל לפגום בזכות זו.

ליהודים אין שום זכות לאדמת פלשתין ואף אחד לא טען זאת. כל מה שאנחנו טוענים הוא שליהודים יש זכויות על ארץ ישראל. מצידי הערבים יקחו את פלשתין איתם וילכו קיבינימאט לסעודיה או ללוב..... כן, כמובן רק אחרי שישלמו לנו על כל הנזקים שהם גרמו לנו במלחמותיהם בנו.
_new_ הוספת תגובה



פינחס,ציניות אינה תחליף לעובדות
סתם אחד (יום רביעי, 23/09/2009 שעה 16:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו העיתון האנגלי האנטי ישראלי הגרדיאן פרסם מאמר בו הודה שהוועדה לא הייתה אובייקטיבית.

העובדות מדברות בעד עצמן.

ציניות אינה תחליף לעובדות.

אין כל קשר בין דוח ועדת גולדסטון לבין מה שבאמת ארע בעזה.
כל עוד לא תוקם ועדה אובייקטיבית שאינה מסמנת את המטרה מראש, לא נדע מה קרה שם.

ומוטב שהשמאל יגלה גישה מאוזנת ולא חד- צדדית.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מגיב/ה - אז נעמיד אותך בראש הוועדה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 3:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מי תראייני את? לא את הניפגעים ואלה שהיו בקרבתם ונושאים עדות למתרחש, ולא את רופאי בי''ח שיפא שטיפלו בפצועי הזרחן והטונגסן, ועצמו את עיניהם המתות של הילדים ששוספו, או נושאי האלונקות עם הגופות הקרועות של נשים שניסו למצוא מקלט בבית ספר של האו''מ או במסגד?

גם אם תצעקי בפראות - ''בבית הספר הסתתרו מחבלים, במסגד ירו בבזוקות'' - מה תעשי מול מבטם האילם והסובל של הזקנים שימלמלו שכלל לא ראו דבר כזה שם?

האם תכפי עליהם את דעתך המוקדמת שכן היו שם לוחמי חמאס? איך תעשי זאת? ואם יגידו לך, גיברת, אם בכל פינה היה לוחם חמס חמוש, ואם בכל פינה היה נשק מסוכן המופעל בידי אנשים חסרי מצפון, איך זה שבמשך שבועיים של התעמתות עם לוחמים מסוכנים וחסרי מעצורים כאלה, נהרגו מכם רק 3 חיילים? מה תגידי?

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מגיב/ה - אז נעמיד אותך בראש הוועדה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 6:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שהפלסטינים שקרנים , זה דבר ידוע .
מי שנשאל מהם , אף פעם לא ראה ולא שמע את הלוחמים הפלסטינים .
אף משפחה של טרוריסט מחבל ''לא ידעה'' שהוא כזה .
אף פעם לא ראו פלסטיני חמוש . לא ידעו על פעולות טרור .

אז הם לא ידעו שהמסגד הוא מחסן נשק ותחמושת ? שקרנים !
הם לא ידעו שבתי הספר ממוקשים וממולכדים ?
הם לא ידעו שאבא או אחים הם נושאי נשק ?
מי האלפים שהציגו לראווה את ''המוקאוומה'' ההתנגדות הפלסטינית ?
פשוט מאד ! הפלסטינים ממשפחות האזרחים ההרוגים .

ואם אתה חש רחמים על קוברה , לך תגור עם קוברה .
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מגיב/ה - דמגוגיה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 8:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוועדה ראיינה חברי חמאס.
ואתה דמגוג- אני לא כתבתי מאמר הגנה על צה''ל.
אני כתבתי מאמר התקפה על הוועדה הלא אובייקטיבית.
אז אל תתחפש לנשמה הטובה הכואבת את כאב הפלסטינים ותוקיע אותי כאילו אני תומכת בסיבלם

אתה דמגוג: נא להתייחס למה שאני אומרת ולא לתקוף אותי על מה שכלל אינני אומרת.
אני באה מהשמאל ואני מכירה את השיטה של התקפה וזריקת רפש על כל מי שאינו חושב כמוך.
_new_ הוספת תגובה



אובמה יטיל וטו על דוח גולדסטון
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 9:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד למיכאל שרון ודומיו,
נשיא ארה''ב אובמה מסכים שהדוח של הוועדה מוטה וחד- צדדי ולכן הודיע לאירגונים היהודיים שארה''ב תטיל וטו על הניסיון להעביר את הנושא לביה''ד הבינלאומי בהאג

כל אדם הגון חייב להאבק במאמצי הדה- לגיטימציה של ישראל.

ביקורת עניינית והוגנת- בבקשה.
אבל לא דוחות מגמתיים שתוצאותיהם ידועות מראש.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 10:04)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אובאמה יכול להטיל ווטו עד להודעה חדשה.

העובדה היא שעצם ההחלטה לצאת לפעולה צבאית
מסיבית שתחילתה בריכוך ארטילרי ממושך והרסני
היתה החלטת ממשלה, עובדה זו מעוגנת במסמכי
משרד הממשלה, וברשומות הדיונים בקבינט ובכנסת.
אין זה כלל סוד, זה מה שנקרא -public record.

גם ידוע כבר מדצמבר 2008 שהמחלקה המשפטית של צה''ל
סירבה לאשר את הפעולה הצבאית המסיבית בשל הצפי למספר
נפגעים גבוה במיוחד בקרב האוכלוסיה של רצועת עזה (כפי
שאכן קרה).

רק ברגע האחרון בעקבות לחצים של הדרג הפוליטי
התקבל האישור. ואכן את העדות הראשונה לאי-החוקיות
של האישור הזה אנו מוצאים בכתבה העוסקת בהכנות
להגשת כתב אישום נגד קצין ישראלי בכיר אשר עבד
במחלקה המשפטית בעת המלחמה:

הנה קטע קצר:
''תובע בכיר של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שוקל לפתוח בחקירה נגד קצין לשעבר בצה''ל, סא''ל (מיל') דיויד בנימין, בחשד שאישר פשעי מלחמה שבוצעו לכאורה ברצועת עזה בעת מבצע ''עופרת יצוקה''. בזמן המבצע, שירת בנימין במחלקה לדין בינלאומי בפרקליטות הצבאית, שאישרה את היעדים שתקף צה''ל לפני למבצע ובמהלכו. התובע הבכיר, לואיס מורנו-אוקמפו אמר לשבועון ''ניוזוויק'' כי הוא סבור שיש לו הסמכות הדרושה לפתוח בחקירה שכזו.''

ולראיה נוספת לאופן שבו מתקבלת הטענה הישראלית לחוקיות
הפעולה בעזה, הרי הקטע הדן בתגובה של הפרופסור שהיה המורה של
סא''ל בנימין בעת לימודי המשפטים שלו:

''בכנס דחה בנימין את הטענות כי בוצעו פשעי מלחמה בעזה ואת הדרישה לחקירה חיצונית של הפעולות הישראליות. מנחה הכנס, דניס דיויס, שופט מחוזי בדרום אפריקה ופרופ' למשפט בינלאומי שבנימין היה תלמידו, התנגד בחריפות לדברי בנימין ואמר כי ''היה מכשיל אותו'' לו היה אומר את הדברים בזמן לימודיו.''

החטא כאן הוא הרי לא רק במעשים שישראל ביצעה,
או באישורים שהצבא קיבל ליציאה לפעולה,
- הפשע הנוסף טמון ביהירות של הישראלים היוצאים
למסע 'הסברה' שבמהלכו הם מנסים להצדיק בפורום בינלאומי את
הפעולה הצבאית ואת הפעולה המשפטית שמאחורי הקלעים.

היעדר הבושה, אי לקיחת האחריות, והיהירות המתנשאת של
סא''ל בנימין, מזכירים לי לצערי גם את הנסיון המאולץ של ההסטוריונית
הגברת רבקה, לעשות גימנסטיקה על החבל המתוח מעל לתהום
המוסרית של הכיבוש הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 17:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשובות העובדות .
לא חשובות הקציצות .
מתנהל מסע הכפשה נגד ישראל ואתה שותף למסע זה .

ובעברית בסיסית - [•]...
_new_ הוספת תגובה



שרון,בגארדיאן, ביקורת על הוועדה
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 19:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגארדייאן הבריטי שהוא עיתון אנטי- ישראלי יש מאמר ביקורת על משוא הפנים של הוועדה

בעיתון של השמאל הישראלי ''על צד שמאל'' אלוף גזית מבקר את הוועדה.

הנשיא אובמה הודיע שיטיל וטו על תוכניתה של הוועדה וה''מועצה לזכויות אדם''שלוב מככבת שם עם שאר מדינות ערב,
אם יציעו להעביר את העניין לביה''מ בהאג.

רק שרון תומך בוועדה כי הוא תומך בכל דבר ישראלי.
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עם מ. שרון, חסר תוחלת
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 20:33) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מקשיב רק למה שאתה אומר ומייחס לאנשים דעות שאין להם.
אני שמאל ציוני
אתה שמאל אנטי ציוני
ובזה מסתכם העניין.
אני רוצה ביקורת עניינית ולא של אנשים שקבעו דעתם לפני התחלת החקירה.

אתה אינך מתעניין בטיב התנהלות הוועדה כי כל מה שמעניין אותך זה דה- לגיטימציה של ישראל.
החמאס אינם ל''ו צדיקים, אבל, אתה רואה הכל באופן חד- צדדי.
סוף לויכוח סרק
_new_ הוספת תגובה



ויכוח עם מ. שרון, חסר תוחלת
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 20:41)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות למדנו שאינך הסטוריונית,
אלא עוד שופר יהודי שבא לבסס
את השליטה הישראלית במרחב
באצעות מחקר שתוצאותיו ידועות
מראש.

'טיב התנהלות הוועדה'
אינו נושא לגיטימי עבור
ישראלים, היות וישראל
והישראלים הם חלק מנושא
החקירה של הוועדה.

הנסיון לחקירה אובייקטיבית
או אפילו לביקורת של מידת
האובייקטיביות של וועדה זו
או אחרת עומד מחוץ לתחום
הישראלי בכללותו, בשל היות
ההתנהלות של ישראל במלחמה
האחרונה נושא החקירה.
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. משל לעבריין שהורשע בדין, המאשים את השופטים
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 21:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ד''ר גולדסטון הוא שופט, בעל הכשרה מצויינת לסנן בין עיקר וטפל ולנקוט בשיקול דעת אובייקטיבי. והוא שופט ותיק מאד ובעל מוניטין עולמיים. ברור שעורכי דין מטעם העבריין המורשע, שהם במקרה גם צד בעניין (בניגוד לעו''ד שכיר) ינסו לערער. וממתי אגב היסטוריונית הינה מוסמכת בענייני משפט, מה גם שהיא עצמה צד בעניין?
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. משל לעבריין שהורשע בדין, המאשים את השופטים
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 6:27)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי גולדסטון הוא גדול השופטים כיום!
_new_ הוספת תגובה



הויכוח בין הגברת רבקה לבין שרון מזכיר את הבדיחה הבאה:
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 21:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתי משוגעים הלכו לראות משחק כדורגל. כשהגיעו למגרש, ראו שהוא ריק. חשבו מה לעשות ופתאום עלה לאחד המשוגעים רעיון בראש: משוגע א:אני יהיה 22 שחקנים ואתה תהיה 50,000 אוהדים, סבבה?
משוגע ב: סבבה.
משוגע א משחק 15 דקות, 30 דקות ולא מכניס גול. המשיך לשחק וכעבור 90 דקות עדין לא הכניס גול. משוגע ב התעצבן וזרק עליו אבן בראש.
משוגע א התעצבן וצעק: ''מבין 11 שחקנים דווקא בי אתה פוגע?''
עונה משוגע ב: ''מבין 50,000 אוהדים דווקא אותי אתה מאשים?''
_new_ הוספת תגובה



תודה על הסיכום הטוב על ההחלטה הרעה של ועדת גולדסטון
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק היה נוח יותר אם היית כותבת את 10 התיקונים לאירועים בצמוד לאירועים עצמם ולא כשתי רשימות נפרדות, פשוט בשל נוחות הקריאה וההשוואה.

דו''ח גולדסון הוא דו''ח מביש וחסר אמינות. קודם כל הועדה הזאת היא לא ועדת חקירה או שיפוט אלא ועדה בודקת (Mission Facts Finding) ולממצאיה אין משקל משפטי, אלא רק פוליטי. http://domino.un.org/UNISPAL.NSF/98edce37e189625b852... '' The Grave Violations of Human Rights in the Occupied Palestinian Territory particularly due to the recent Israeli military attack against the occupied Gaza Strip'' .
תפקידה של ועדת הבדיקה היה ברור:
''Decides to dispatch an urgent independent international fact-finding mission, to be appointed by the President, to investigate all violations of international human rights law and International Humanitarian Law by the occupying Power, Israel, against the Palestinian people throughout the Occupied Palestinian Territory, particularly in the occupied Gaza Strip, due to the current aggression, and calls upon Israel not to obstruct the process of investigation and to fully cooperate with the mission''.

מה צריך יותר מזה?

הדו''ח הזה לא מתייחס לתוקפן או לקורבן אלא לשני צדדים השווים במשקלם הפוליטי והמוסרי - מצד אחד מדינה שומרת חוק ומוסר ומנגד ארגון טרור שחרט על דיגלו להשמיד את המדינה שומרת החוק. הועדה לא בדקה את הגורמים שהובילו ל''עופרת יצוקה'' ויצאה מהנחה אפריורי שהמבצע עצמו היה '' Grave Violations of Human Rights''. הועדה לא קבעה בשום מקום שהחמאס הוא ארגון טרור, שהרי לפי ממצאיה בלבד, ירי מכוון לעבר אזרחים, לא משאיר ברירה ובחירה בהגדרת הארגון. זה צחוק מהעבודה ולעג לרש, ולכן יש לומר שמדידת האירועים היו מוטעים מלכתחילה משום שהועדה יצאה מנקודה דימיונית שאינה קיימת.
זה מה שקורא כשמנסים לכפות אל חוקי ג'נבה על מקרה שאינו יכול להיות מנותח ונמדד לפי חוקי ג'נבה. חוקי ג'נבה מתייחסים רק למדינות במלחמה ולא לארגון טרור שנלחם במדינה. היו ניסיונות בעשורים האחרונים לקדם ''אמנת ג'נבה'' גם לסוגיות של סכסוך בין מדינה לארגון טרור, אבל המדינות המוסלמיות וחלק מהמדינות המתועשות לא הגיעו לעמק השווה, כי ההצעות שהועלו פגעו באינטרסים הפנימיים שלהן (למשל רוסיה – צ'צ'ניה משפיע על עמדותיה של רוסיה).
מכאן, שגם מבחינה העקרון המשפטי ישנה בעיה רצינית לועדה ולשולחיה. כמובן שהבעיה העקרונית הזאת הפכה לבעיה מעשית, בה רק הצד של הטרוריסטים העיד לפני הועדה. לכן מוזר עד שרלטני לבוא ולומר ש''הדו''ח נעשה בצורה אובייקטיבית'' (כפי שאמר גולדסטון). אינני בא לטעון שגם ישראל היתה צריכה למעוד ולבוא ולהעיד לפני הועדה, כי צריך להודות שלא ראוי להשתטות עד כדי כך. מה שברור הוא שהועדה הוקמה לאחר שהיה ברור שהיא הולכת להוציא דו''ח אנטי ישראלי. מספיק להסתכל על כתב המינוי שלה.
למעשה הועדה מילאה את תפקידה להכפיש ולשקר על ישראל, וכדי לצאת ידי חובה טענה מן הפה אל החוץ טענות כלליות נגד החמאס על שירה רקטות על ישראל. הטרור האסלאמי קיבל מהועדה רוח גבית שאומרת שאפשר לשגר רקטות וטילים על אזרחים כל עוד הם לא הורגים אותם. אפילו משרד החוץ האמריקאי יצא בהודעה שדו''ח גולדסטון החמיר עם ישראל ושישראל צריכה לחקור את עצמה (מה שהיא עשתה).
ישראל תחקרה את המלחמה והפיקה לקחים מבצעיים ומשפטיים מיד עם סיום המלחמה. תחקירי צה''ל נמשכו למעלה מחודש עד השלמת תחקיר תפקוד המטכ''ל. צה''ל יודע כיום מה המפקדים והחיילים עשו , הפיק לקחים וגם העמיד למשפט מעט מהחיילים שנהגו בניגוד לפקודות. יש עוד מספר מקרים שעדיין נבדקים. מעבר לכך אין צורך לבצע חקירה נוספת של גורם חיצוני. ישראל היא מדינה עצמאית והיא בודקת את עצמה כמו כל מדינה אחרת (ולמעשה יותר מכל מדינה אחרת. רוב המדינות לא חוקרות את צבאן בזמן מלחמה או מלחמה בעצימות נמוכה ומלחמה נגד טרור). אין שום סיבה שישראל תיענה להערתו הבלתי מקצועית של גולדסטון שאחרי כל מבצע או מלחמה ישראל תיחקר ע''י ועדה בינ''ל שתחקור את תפקודה. זה אבסורד, ואם הוא רוצה לבסס את טענתו שידרוש זאת קודם מארה''ב, בריטניה, רוסיה, עיראק, איראן שלכל אחת מהן יש כוח צבאי שפועל במדינת יעד כלשהיא. נראה איזה חפץ יזרק לפרצופו!
מי שרוצה לקרוא דו''חות מאוזנים ומציאותיים ראוי שיקרא באתר משרד החוץ הישראלי. כמי שמכיר את דרך העבודה גם במשרד החוץ יש לי אמון מלא באמינות הנתונים המופיעים בו. http://www.mfa.gov.il/mfa/terrorism-%20obstacle%20to... .

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



התפקיד של גולדסטון הוצע קודם למרי רובינזון
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התפקיד של גולדסטון הוצע קודם למרי רובינזון ואפילו היא דחתה את ההצעה. מרי רובינזון היתה נשיאת אירלנד והיא מוכרת כפעילה רב גונית למען העניין הפלסטיני ותוקפת חריפה של ישראל. היא כיהנה בעבר כנציבת האו''ם לזכויות האדם. כיום היא מכהנת כנשיאת הועדה הבינ''ל של עורכי הדין ונשיאת זכויות המימוש והאתיקה של יוזמת הגלובליזציה.

הועדה פנתה אליה ולעוד אישים רבים אחרים (כולל נשיא פינלנד לשעבר מארטי אטיסהארי) שסרבו להצעת התפקיד שהבינו שהתפקיד מגביל ומסריח. כתב המינוי של הועדה מציג אותה כוועדה שאינה מחפשת את האמת והצדק אלא כל יעודה להוציא כתב אישום חד-צדדי לישראל. לכן למורת רוחה היא נאלצה לדחות את ההצעה ולסרב להשתתף בפארסה.
שלא תחשבו שהיא טובה מגולדסטון, אלא שהיא רק רוצה להצטייר כטובה ואמינה והועדה הזאת היתה הורסת את שמה לחלוטין. עדיף היה בהחלט מצד האו''ם למנות יהודי של מזבח, ולא גוי של שבת, שיעלה שוב את ישראל לעולה.
מרי רובינזון ביקרה בעזה ובישראל בנובמבר 2008 ודיברה על זה שהחמאס שומרים על שקט, למרות הקסאמים ואירועי הגבול. היא מדברת על שספרי בית ספר לא נכנסו לעזה, אבל היא לא מציינת שהגבול כולו היה סגור בשל פעילות הטרור של החמאס, כך ששום דבר לא יכול היה להיכנס לא בגלל מה שהוא עצמו, אלא בגלל שהחמאס הם טרוריסטים.

היא מדבר על היום בו הוכרז אובמה כמנצח בבחירות ושישראל תקפה פתאום ללא סיבה, תוך הפרת הפסקת האש שלא הפסיקה לעולם, מנהרה שנהרגו בה ''6 לוחמי חמאס''. לדעתה, ''אף אחד לא חשב שזה אמין בגלל שיש הרבה תעלות וישראל תקפה רבות מהן. אז למה דווקא בבוקר נאום הנצחון של אובמה ישראל היתה צריכה להפר את השקט ולתקוף ללא שום פרובוקציה?''

למה אתם חושבים שאיכפת לה כש- 6 מחבלי חמאס פורצים מהמנהרה לתוך ישראל כדי לבצע חטיפה או פיגוע? זה אירלנד פה?

ובכל זאת היא מסבירה את סירובה לכהן בראש ועדת הבדיקה בראיון ב- ב-‏9 למרץ 2009: ''I absolutely condemn what Hamas does. And that also should be a subject of inquiry. And unfortunately, the Human Rights Council passed a resolution seeking a fact-finding mission to only look at what Israel had done, and I don’t think that’s a human rights approach. We need an inquiry to look at the violations of international humanitarian law by—potential violations by all sides.''. http://www.democracynow.org/2009/3/9/fmr_irish_presi... .

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ריצ'ארד גולדסטון חתם על מנשר אנטי ישראלי במרץ 2006 עוד בטרם הוצע
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

16לו התפקיד.

במרץ 2009 : דזמונד טוטו, מרי רובינזון, ריצ'ארד גולדסטון, הינה ג'ילאני ודזמונד טראברס חותמים על עצומה נגד ישראל בעניין המבצע בעזה. כלומר, דעתו היתה ברורה לו מראש והוא הסכים להתמנות להיות שופט מטעם ומטה בדעתו.

16 אישים הנחשבים לחזית הקידמה הסדוקה של חקירות פשעי מלחמה בעולם, נחרדו מהצלחתה של ישראל להכות בטרור בעזה, וקראו לארגון לזכויות אדם לבצע חקירה לפשעי המלחמה שבוצעו ב''עופרת יצוקה''. המכתב שהופנה למזכ''ל האו''ם בנק אי-אמון ולחברי מועצת הביטחון, בתמיכת ''אמנסטי'' דרש לבצע חקירה מקפת לשני הצדדים במלחמה, לאור הזעזוע שהם חוו בתוצאות התקיפה הישראלית בעזה (ובכלל לא בישראל). http://www.amnesty.org.nz/archived_news/experts_seek... .

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הגם שהגדרת תפקיד הועדה היה מוטה נגד ישראל היא הרחיקה לכת (1)
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעבר למוגדר לה.

הועדה לא מלאה את יעודה הפורמלי אבל שולחיה בכל זאת מרוצים. הועדה השתמשה בלשון משפטית במקום שלא היתה אמורה לטעון, משום שכל יעודה היתה איסוף נתונים אמינים על המבצע הצה''לי. היא היתה אמורה רק לבדוק את אמינות (ללא הצלחה יתרה) הנתונים ולהגישם לארגון זכויות האדם באו''ם בבחינת שלב הטיעון והחקירות הצולבות בבית משפט, אבל היא לא היתה אמורה להכריע בדין לחיוב או לשלילה בבחינת פסק דין ובודאי שלא גזר דין. אבל הועדה, בעידוד שולחיה ממדינות מדינות האסלאם חרגה מסמכותך והפכה לבית דין שדה בלי שהוסמכה לכך ובלי שפעלה לפי העקרונות של חיפוש האמת והצדק. הועדה חרגה מסמכותה וביקרה קצרות את החמאס כדי לצאת ידי חובה ולהכשיר את השקרים נגד ישראל.
הועדה כשלה באיסוף הממצאים משום שאספה אותם בעיקר מארגון החמאס ומארגוני זכויות למינהם מעזה (כמו: http://www.mezan.org/upload/8941.pdf ), שריכזו בספר אחד את האירועים וצירפו להן עדים (חלקם מבויימים) וקלטות וידיאו, בחלקן מבויימות או ממוחזרות. האיסוף מהצד הישראלי היה וולונטרי ומצומצם, ולאחר כמה חודשי האזנה לעדים החמאסניקים, אנשי הועדה היו משועממים ומפהקים אל מול עדויותיהם הקצרות של המתנדבים הישראלים. לועדה לא היו כלים מקצועיים וגם לא רצון להגיע לחקר האמת בכל הנוגע לעדויות החמאס, והן ברובן התקבלו כאמת מעזה.
בבדיקות פשוטות שעשו גורמים אזרחיים זרים מסתבר שלפחות 348 טרוריסטים שנהרגו ע''י צה''ל דווחו ע''י החמאס ו- PCHR(Palestinian Center for Human Rights ) כ''אזרחים''. 20 מהם אף כונו על ידם כ-''ילדים''. http://ptwatch.pt.funpic.de/ . 64% מהשוטרים שנהרגו ביום הראשון של המבצע, 179 מתוך 283, היו חברי תנועות טרור ששמותיהם נבדקו והוכחו אחד לאחד. לגבי היתר לא יכלו הגורמים האזרחיים לבדוק, אבל נכון היה להניח שמשטרי טרור ואוטוקרטיה יקפידו להעסיק בתפקידי אמון רק את אנשיהם.
מצאתי כמה דוגמאות בבדיקה פשוטה של הרוגים המופיעים במסמכי החמאס וועדת גולדסטון כ''אזרחים'' בעוד שבבלוגים ובפורומים של אנשי החמאס הם מופיעים כמות שהם, אנשי חמאס מוכרים. הינה כמה דוגמאות:

Reziq Jamal Reziq al-Haddad (policeman) היה איש ''עז א-דין אל-קסאם''
Ali Mohammed Jamil Abu Riala (policeman) – היה איש ''עז א-דין אל-קסאם'' ב'פלוגה הדרומית'. (www.almoltaqa.ps/ ).

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הגם שהגדרת תפקיד הועדה היה מוטה נגד ישראל היא הרחיקה לכת (2)
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Ahmed Mohammed Ahmed Badawi (policeman) ''לוחם'' בגדודי אל-קסאם ביחידת ה''אריה השחור'' (http://www.paldf.net/forum/ ).
• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הגם שהגדרת תפקיד הועדה היה מוטה נגד ישראל היא הרחיקה לכת (3)
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Mumtaz Mohammed Ramiz al-Banna (policeman) איש מוג'אהידין מה''אזור המערבי''. תסתכלו ברשימה המויעה בדף הזה ותראו שרובם של השמות מופיעים בדו''ח גולדסטון כ''אזרחים'' !!!!
• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



מי תומך ומי מבקר את דו''ח גולדסטון?
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתנגדים
----------

• קנדה גינתה את דו''ח ועדת גולדסטון . ראש ממשלתה תקף את הו''ח בכנס באו''ם. שר החוץ שלה פיטר קאנט אמר:
'' I would remind this House that the so-called fact-finding commission was the creation of one of the United Nation’s most flawed bodies, the Human Rights Council, which includes some of the UN’s least democratic states.
In commissioning this study, the Human Rights Council pre-emptively assumed Israel’s culpability. This government has never equated Israel, a democratic state, with terrorist groups which seek to destroy both it and its people.
Mr. Speaker this government will continue to remind Canadians and members opposite that it is one thing to offer supportive words to Israel when it’s convenient, and quite another to stand firm in its hour of need.''

• 50 עורכי דין מקנדה ובריטניה גינו את דו''ח גולדסטון בצורה חריפה ביותר. http://blog.unwatch.org/?p=458 .

• ביקורת חדה של ממשל אובמה על הדו''ח וממצאיו על ש''הדו''ח בלתי הוגן ונוטה בבירור לצד החמאס''. http://www.boston.com/news/nation/washington/article... .

• אלן דרשוביץ מכנה את הדו''ח כ'מכשול לשלום'' משום שהוא מעודד את הטרור של החמאס. http://cgis.jpost.com/Blogs/dershowitz/entry/goldsto...


תומכים
----------

• ריצ'ארד פאלק – פרופסור למשפטים בפרינסטון ונציב האו''ם לעזה שיבח את עבודת ועדת גולדסטון. פאלק הוא יהודי אנטי ציוני ותומך ידוע בחמאס. ב-‏1979 הביע תמיכה באייתוללה חומייני שתפס את השלטון באיראן וכינה אותו כ''מהפכן עממי ולא אלים'' שראוי לשמש מודל לעולם השלישי. בשל פעילותו החשודה בסיוע לטרור פלסטיני הוא מנוע כניסה לישראל וממנה לשטחים. באחד מצוותי החקירה של האו''ם בעבר טען פאלק ש''טרור התאבדות היא אחד מהכלים הלגיטימיים למאבק''. הוא קבע שלישראל אין זכות קיום והיא נוקטת ב''מדיניות ג'נוסייד'' נגד הפלסטינים כמו שהנאצים נקטו נגד היהודים. את המבצע בעזה הוא כינה ''ענישה קולקטיבית''. בקיצור, הבן אדם הזה בלתי שפוי.

וכמובן הפלסטינים וארגוני השמאל הישראלים גם הם משבחים את עבודתה 'המקצועית והמהימנה' של הועדה. הנייה,
גורדון, פפה, אורי אבנרי, אחמדיניג'אד.......

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



את מי מעניין הטרור בתימן?
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Test Case :- בשבוע בו גולדסטון הקריא בקרירות משעממת את דו''חו המחפיר צבא תימן טבח באזרחים תימנים.

• בנאומו היום של נתניהו בעצרת האו''ם הוא הזכיר לפורום שבכל 8 שנות הקסאמים והרקטות של ארגוני הטרור הפלסטינים על ישראל הם לא התכונסו ולא גינו אפילו פעם אחת את מעשי הטרור האלה. הם מגנים את ישראל לא בגלל שהיא יוזמת פעולת טרור, אלא בגלל שהיא מפעילה את צבאה להתגונן ולהגן על אזרחיה. מטרתם היא להפריעה בישראל המגננה מול כוחות הטרור ה'מתקדמים'.

• • קחו למשל את תימן. שם מוסלמים נלחמים במוסלמים, וזה לא מעניין אף אחד. כי אין זה מתפקידם של כוחות 'הקידמה' והאסלאם להתעסק בעצמם.

כוחות צבא תימני פעלו נגד מורדים שיעים בתימן במסגרת מערכה אחת מיני רבות במלחמה שמתנהלת לסירוגין בין הסונים לשיעים מאז שנות ה-‏50. זאת בנוסף למלחמה בין תימן המלוכנית לתימן הסוציאליסטית, להתפלגות ולאיחוד מחדש של שתי המדינות התימניות. לא צריך להזכיר שיהודי תימן המעטים שיושבים ברובם בצפון נתונים לאיומים מהשיעים. ממשלת תימן הסונית מנסה לחלצם ולהעביר לישוב מחדש בדרום הסוני.
ב-‏17 בספטמבר, שבוע שעבר, תקף חיל האויר התימני מחנה פליטים של המורדים ליד העיר צנעה בצפון המדינה והרג 87 אזרחים, רובם נשים וילדים. http://freeaden.wordpress.com/2009/09/17/air-raid-on... (מאתר המורדים). רוב התקשורת העולמית סגר את פיו. גם אבנרי והגדעונים (ספירו ולוי) לא פצחו את פיהם בשירה. גדעון לוי בטח אומר לעצמו שלא איכפת לו מעוולות שאחרים עושים לאחרים אלא רק מעוולות שאנחנו גורמים לאחרים אצלנו, כי ליבו רגיש ואיכפתי לעוולות הפלסטינים. לדעתי, שלישיית הליצנים הזאתי בכלל לא יודעת על העוולות האלה וגם אם שמעו משהו ברדיו אז בדיוק היה צפצוף יונה שהפריע להם לשמוע בבירור את הידיעה ולקלוט אותה. ההתעסקות בכל צעד שישראל נוקטת בו כדי להגן על עצמה היא כבר מחלת נפש שצריכים להילחם נגדה, בלשון הדמיה, בכימותרפיה והקרנות. כלומר, הוירוס האנטי ישראלי (שיש בו מידה גדולה ביותר של תיבול אנטישמי) הזה התפשט כסרטן שמשפיע על גופה הבריא של ישראל.

גם אירגוני זכויות אדם למיניהם, שלא מפסיקים לפתוח את הפה גם כש'פלסטיני גוזם את זיתו', כמעט ולא התייחסו לטבח שאירע בתימן. ג'ו סטורק, http://www.hrw.org/en/news/2009/09/11/yemen-new-figh... המוכר לנו כפעיל Human Right Watch הבקיא בעניין עזה, שתמיד מאשים את ישראל גם כשהיא חוטפת רקטות, טען בעניין התימני ש'שני הצדדים אשמים במידה שווה'. כאילו רוצה לומר, שמחנה פליטים תימני הוא מחנה צבא מוכר, או לחילופין חה''א התימני אינו בכלל חיל האויר הישראלי. ומכאן שלתימנים מותר מה שלישראלים אסור (גם אילו היתה ישראל עושה אותו דבר). אבל למה לישראלים אסור לפגוע במסגד או בבית ספר ריק מאזרחים ומלא בחומרי נפץ ומחבלים?

• • • כן, המורדים האשימו את חיל האויר התימני בהטלת פצצות זרחן לבן שכיכבו לדעת ארגוני הזכויות למינהם גם בעזה. 'מועצת זכויות האדם של האו''ם', שבמסגרתה ובהאצלת סמכותה פעלה הועדה הבודקת של גולדסטון, לא מגיבה או יותר נכון מתעלמת לטבח בתימן. כי זה לא משרת אותה ויותר מזה זה יכול ליצר נגדה כוחות אסלאמיים פוליטיים של המדינות באו''ם.

כלומר, לא הגנה על זכויות אדם מעניין את האו''ם, אלא האקטואליה הפוליטית החמה והקלה. לצאת נגד ישראל זה קל, גם כשהיא צדיקה גדולה (כמו בעזה למשל).

• ממשלת תימן טוענת שאיראן מעורבת בחידוש המרי העממי של התימנים השיעים. חוקרים הספונים במכוני מחקר נחשבים באמריקה פוסלים את האפשרות שאיראן מעורבת, כי הם ''עוד לא ראו חומר המצביע על כך שאיראן מעורבת''. אבל כשאין להם ''חומר המצביע על כך'' שישראל עשתה פעולות מלחמה בלתי חוקיות, זה בכלל לא מפריע להם להאשים את ישראל גם בלי בירור הנסיבות לאשורן.

• • ועדת הבדיקה של גולדסטון לא עשתה את עבודתה נאמנה משום שקיבלה את החומרים והטענות של החמאס כמו שהם ולא ביקרה אותם ע''י חקירת העדים מטעם החמאס ולא היו לה מומחים מטעמה שיבצעו את עבודת בדיקת האמינות של העדויות (חלק מהמקרים שמציגה הועדה בכלל לא קרו ובחלק מהם הסיפור המבצעי היה בדיוק הפוך ממה שכתבו בסיכומם). לכן טוב שישראל לא שיתפה פעולה עם הועדה וחבל שאזרחים ישראלים פרטיים נפלו לרישתה והעידו בכלל לפניה, כי הועדה היתה מוטית מלכתחילה ותוצאות מסקנותיה נכתבו למעשה מיד כשהוקמה ובטרם הסתיים שלב איסוף העדויות החלקיות. העדויות החד צדדיות שאסף ועיבד החמאס הוגשו לועדה ואלה תאמו להפליא את מסקנותיה.

••••• קצת נתונים על מלחמת האזרחים בעצימות נמוכה בתימן: לפי הארגון לזכויות אדם של האו''ם נהרגו כ-‏150,000 איש מאז 2004. בסביבות 100,000 אזרחים שיעים טרונספרו ע''י הממשלה הסונית של תימן לאזורי מחיה שהוקצו להם בצפון תימן. בתוך הקבוצה השיעית המבודדת יש להערכת האו''ם כ-‏75,000 ילדים מתוכם כ-‏60% חיים בתת-תזונה כרוני ובסביבות ה-‏30,000 סובלים מקשיי נשימה כרוניים. ב-‏5 השנים האחרונות חודשו הקרבות בין הממשלה לבין המורדים, כאשר 2008 היתה השנה הקשה ביותר.

עורך עיתון תימני אמיץ, מוחמד אל מקאלה, http://armiesofliberation.com/archives/2009/09/18/ye... שפירסם לראשונה על התקיפה ב-‏17 לספטמבר, נחטף ע''י כוחות הביטחון וקרוב לודאי שסובל מידם עינויים קשים. הוא בטח חולם על גואנטנאמו.
זה באמת מעניין את אנשי ''הקידמה'' וה''שלום''?

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



Human Rights Watch היה שחקן צדדי בעבודת הועדה אבל .......
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 22:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסתבר שהארגון לזכויות אדם, Human Rights Watch (HRW), כנראה הוקם במטרה לתקוף רק את ישראל.

כאילו אין בעולם מדינות וארגונים שכל מהותם הוא מלחמה, מלחמת אזרחים, דיכוי מיעוטים ודיכוי לאומי עצמי. כאילו אין מחלות, מחסור מזון, הפליית נשים על רקע גיזעי, לא רק באפריקה, אסיה ודרום אמריקה, אלא אפילו בארה''ב ובאירופה. אבל נראה שהארגון הזה ''אוהב'' את ישראל והוא נטפל אליה, כאילו שהם רוצים ללמד את העולם תורה ומוסר ובאים ללמד ולהקשות את האחד שאוטוטו גומר את הדוקטוראט בחוכמה ומוסר ומזניחים את הרבים שתקועים כבר 70 שנה בכיתה א'. מה כבר HRW יכול ללמד את ישראל? הרי הם בעצמם מושחתים ומוטים ויכולים לפעול רק בגלל הקואליציה של המדינות הטוטליטריות ורודפות האדם.
רוב הדו''חות של הארגון מסתובבים סביב העניין הפלסטיני. על כל סגר, עצירת משלוח מאשדוד לעזה, או ירי תגובתי של צה''ל, מתכנסים חברי הארגון ומוציאים דו''ח בו הם מגנים את ישראל. לא חשוב מה היה, מבחינתם חשוב מה יהיה כתוב בדו''ח.
אם החמאס משגר רקטה לזיקים וצה''ל מגיב מיד בתקיפת המשגר ובסביבתו נהרג החמאסניק שהפעיל אותו, ישראל תואשם שהיא תקפה והרגה ללא סיבה משום שבישראל אף אחד לא נהרג או נפגע או לחילופין שהמחבל היה לבוש באזרחי או פעל מבית שישבו בו אזרחים. אם חוליית חמאס נורית ונהרגת בניסיון פריצת גדר הביטחון אז הארגון לזכויות הטרוריסטים מתכנס וכותב מסמך ארוך שבסופו המסקנה שישראל פתחה באש ללא סיבה כי החוליה שנפגעה לא עברה עדיין לישראל ולכן לא ביצעה עדיין שום פיגוע ומכאן שלדעתם יש לגנות את ישראל על פתיחה באש ללא הבחנה ופגיעה באזרחים.

מרק גרלאסקו לדוגמה
--------------------------

אחד מאנשי הארגון הבכירים הוא ''מומחה צבאי בכיר'' בשם מרק גרלאסקו. הניסיון הצבאי הבולט ביותר של אותו ברנש הוא תחביבו לאסוף מדליות מלחמה של הצבא הגרמני הנאצי. אכן, זו קריזה מעניינת, אבל האם היא עדות להבנה צבאית מקיפה ומהימנה? לכל היותר היא עדות להערצתו את הצבא הנאצי.
אבל בעצם יש לו תואר שני במדעי המדינה והוא עבר כחוקר מודיעין בפנטגון והתמחה בענייני עיראק. והיום אנחנו רואים את התוצאות שם.

הארגון מפרסם בעיתון הבריטי השמאלני שמשרד החוץ הישראלי מקפיד לתקוף את הארגון ואת גרלאסקו לאחרונה, כי הוא מפרסם את ה''אמת'' על ישראל. דרך המחשבה של הארגון הבלתי ממשלתי הזה הזוייה עד מסוכנת. טענתם היא שישראל חזקה מארגוני הטרור (מבחינתם ארגוני ה'חופש') ולכן אסור שישראל תפעיל נגדם כוח רב, אלא רק 'כוח מתאים'. (Proportionate Force). אבל מעניין כשארה''ב פלשה לאפגניסטאן ומפעילה שם כוח 'בלתי פרופורציונלי' על הטאליבן, כולל על (הריגת) אזרחים, נשים וילדים, אותו מרק גרלאסקו כותב ''אינני חושב שאנשים מעריכים באמת את הקומבינציות שצבא ארה''ב עושה במטרה להימנע מהרג אזרחים. אם מאמצים כה רבים נעשים ע''י האמריקאים, למה בכל זאת הרבה אזרחים נהרגים? זה בגלל שהטאליבן מפרים חוק בינ''ל ובגלל שארה''ב אין לה מספיק כוח אדם על הקרקע. יש את 'המגן האנושי' http://www.hrw.org/en/node/75157/section/6 של הטאליבן המתבצר בבתי האזרחים. ומולם יש מספר קטן של חיילים על הקרקע, ולכן מדי פעם מה שנותר להם לעשות הוא לזרוק פצצה''.

הבנתם?

הוא לא מנמק זאת רק בכך שהטאליבן משתמש באזרחים כ''מגן אנושי'' אלא מכניס לתוך המשוואה תנאים בלתי רלוונטים להחריד כמו ''צבא ארה''ב באפגניסטן קטן'' או בגלל שהצד השני ''מפר חוקים בינ''ל''. הטענה היחידה העומדת לצד האמריקאים היא שהטאליבאן פועל מתוך בתי אזרחים ומשתמש בהם כ''מגן אנושי''.

אז תגידו, האם בעזה החמאס לא משתמש ב''מגנים אנושיים''? האם החמאס אינו מפר חוקים בינ''ל? האם שתי אוגדות אינה קטנה מכל ארגוני הטרור שבעזה?
בדו''ח המדובר, שחובר ב-‏2008 מסתבר שהאמריקאים תקפו והרגו מאות אזרחים בשנתיים וחצי שקדמו לכתיבת הדו''ח. להלן הנתונים: ''ב-‏2006 נהרגו 116 אזרחים אפגנים ב-‏13 אירועי הפצצה. ב-‏2007 נהרגו 321 ב-‏22 אירועים, ב-‏7 החודשים הראשונים של 2008 נהרגו 119 אפגנים ב-‏12 אירועי תקיפה. '' אלה הנתונים של תקיפות אמריקאיות יזומות וישירות על מטרות הטאליבן שלא במסגרת הלחימה עצמה.
מעבר להרוגים האלה היו הרוגים באזורי הקרבות בין הצבא האמריקאי ונאט''ו לבין הטאליבן. לא תמיד ניתן היה לשפוט מי הרג וכיצד הרג. ב-‏2006 נהרגו מינימום (המילה 'מינימום' מופיעה בדו''ח עצמו, אולי כדי להעיד שהמידע אינו מושלם ויש סברה להניח שנהרגו יותר) 929 אזרחים אפגאנים, ב-‏2007 נהרגו מינימום 1,633 וב-‏7 החודשים הראשונים של 2008 נהרגו מינימום 540 אזרחים אפגאנים.

בדו''ח מאפריל 2007 מסביר מרק גרלאסקו את השימוש הבלתי חוקי שעושה הטאליבן ב''מגן אנושי'':
'' The Consequences of Insurgent Attacks in Afghanistan, we documented unlawful indiscriminate attacks against civilians by Taliban and other insurgent forces in Afghanistan. While Taliban abuses are not the main focus here, this report documents how insurgent forces have contributed to the civilian toll from airstrikes by deploying their forces in populated villages, at times with the specific intent to shield their forces from counterattack, a serious violation of the laws of war. Human Rights Watch found several instances where Taliban forces purposefully used civilians as shields to deter US and NATO attacks. ''
ועוד כותב גרלאסקו '' The fact that civilians die or are injured in an airstrike does not necessarily mean the airstrike violated the laws of war, as long as the precautions required by the laws of war were taken and applied in good faith.''.
אז למה מה שטוב לצבא האמריקאי בתנאים קיום חוק רופפים, לא טוב לצה''ל שפועל בתנאים קשוחים יותר?

מה ההבדל בין החמאס לבין הטאליבן?

ההמלצות של גרלאסקו לאמריקאים ולנאט''ו היו:
• כשאתם תוקפים תעשו את המקסימום לפגוע במינימום אזרחים.
• לעשות מאמץ שלא להיכנס לסיטואציה של ''צבא מול אזרחים'', ושתקיפות אוויריות לא יבוצעו ללא הערכה מקדימה של מידת הנזק שיושג. לא לתקוף באיזורים מאויישי אזרחים אלא אם המודיעין הוא אמין ביותר והמטרה זוהתה ויזואלית.
• לבצע תחקירים על מידת הנזק כדי לקבוע כיצד לשפר ולהוריד את הנזק לאזרחים ולאמץ את התיקונים.
• דרך אגב זוהי דרכו של צה''ל והוא מקפיד עליה בצורה מעוררת התפעלות. במבע 'עופרת יצוקה' היו מספר פעמים שמטוסים לא שיגרו חימוש כי המטרה נצפתה עם אזרחים ואפילו יש תיעוד של מסוק שיורה טיל ומסיט אותו רגע לפני שהוא פוגע כי הוא ראה שהג'יפ מטרה ברח אל תוך אוכלוסיה (שבדיעבד התברר שגם הם היו אנשי חמאס לגיטימיים לחיסול).
אז למה גרלאסקו מראה הבנה כה רבה לצרכי צבא ארה''ב ומתעלם מזכויות וחובות צה''ל?

בפוליטיקה, כולל בפוליטיקה בינ''ל המשפט הוא כלי לקידום אינטרסים ולא לעשיית עולם צודק יותר.

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ועוד משהו קטן-גדול על מרק גרלאסקו
סתם אחד (יום חמישי, 24/09/2009 שעה 23:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בראיון לתוכנית ''60 דקות'' ב-CBS אמר גרלאסקו שהוא היה בין מתכנני הפלישה לעיראק. וכאיש מודיעין בפנטגון עד 2003 הוא היה הפונקציה שהעריך וקבע את ערכיותם של המטרות ואת כשירותן להיכנס לרשימת ה''מטרות המאושרות לביצוע'' תקיפה.

לפי איש זכויות האדם יש מחיר אנושי-אזרחי סביר למטרות לגיטימיות
----------------------------------------------------------------

לפי דבריו הוא קבע 'כשרות' של מטרות בין היתר לפי 'מידת פגיעוּת האזרחים', לפי רמת ''מחיר אנושי'' שהיה מקובל אצלם. למטרות ערכיות ביותר, כמו למשל פגיעה בצדאם חוסיין ובמנהיגים אחרים, המספר המאושר לתקיפה היה ''עד 30 אזרחים שיפגעו'' במטרה. כלומר, אם ישנה ידיעה שלכאורה חוסיין מתחבא בבית שבו יש עד 29 אזרחים, נשים וילדים, המטרה היא לגיטימית ואפשר לתקוף אותה ולהרוג את כולם. אבל חלילה מלהרוג 30 אזרחים, נשים וילדים ביחד עם סדאם חוסיין. זה כבר פשע מלחמה!!!! כלומר, לפי מה שגרלסקו אמר והדגיש: אין בעיה להרוג 29 אזרחים אבל 30 אז יש להם כבר בעיה והם היו צריכים ללכת לנשיא בוש ולשר ההגנה רמספלד כדי לקבל אישור מיוחד. לתשומת לב הקוראים, אצלנו אין הרשאה לחסל לפי תכנון אפילו לא אזרח אחד! גם כשתקפו את ראשי המחבלים.

בהכנות לפלישת ארה''ב לעיראק גרלסקו עצמו בתפקידו במודיעין הפנטגון, המליץ על 50 מטרות איכות לתקיפה – בעיקר תקיפת מקומות מסתור של בכירים עיראקיים. לטענתו של גרלאסקו למרות התקיפות הרבות במסגרת המצוד אחר הבכירים, ע''פ מידע מודיעיני באמינות משתנה ולרוב לא איכותית ביותר, אף אחד מהבכירים שברשימה לא נהרג כלל אלא ''רק כמה מאות אחדות של אזרחים נהרגו''. לדעתו זה מחיר המלחמה וזכותו של התוקפן הצודק אל מול האוייב המתגונן.
כמובן שכללים אלה חלים גם על מדינות אחרות כמו בריטניה, רוסיה, צרפת ואפילו בורמה, סין וסודאן, אבל בהחלט לא ביחס לישראל שממנה מצפים להיות יותר שקולה ומאופקת ולא לתקוף סתם ככה ארגון טרור שמסתתר בין אזרחים המשמשים לו חומת מגן ומוציא מבצעי התאבדות ומטחי רקטות לאורך 7 שנים. ליהודים אסור להגן על עצמם!

• חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



ועוד משהו קטן-גדול על מרק גרלאסקו
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 7:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חכם ציון היקר ,
אינני יודע מי אתה ומה אתה . ברור לי כי אתה מוצא חומרים שאני אפילו לא מחפש . אולי אתה עורך דין אולי חוקר , אולי איש מודיעין בעבר . כל הכבוד לך על המאמץ שאתה עושה מול ההאשמות של כותב הפואמות , מול דוח גולדסטון וכיו''ב .

הגישה שלי כידוע לך שונה בהחלט . לא אשתמש בביטוי ''טול קורה . . . וגו' '' כלפי משמיצי ישראל הרבים . או ''טובל ושרץ בידו'' .
כמי שיודע מעט שבמעט על המציאות הפיזיקלית , אני יודע שנדיר ביותר למצוא נשוא בדיקה שהוא טהור כולו ללא מרכיבים זרים . אין זהב טהור . אין מים ללא מומסים . אין טקסט כתוב חף משגיאות .
זה מצב בסיסי שכמעט בלתי אפשרי לפגוש .
במצב כזה נהוג להתייחס ל- 99.9% כאילו הוא השלם . אל 0.01% כאילו הוא 0 .

על רקע זה יש את המצב ששונאי ישראל הרבים , מטיחים בפנינו השכם והערב אשמות וחטאים . זה נעשה בין אם היו ובין אם לא היו דברים מעולם . לעיתים שביב של מעשה פסול נעשה ומשמש את שונאינו לתרועת חצוצרות רבתי בנוסח ''ישראל פשעה , חטאה , עברה על - זכויות אדם - זכויות אזרח - אמנת ז'נבה - השמדת עם - רצח חפים מפשע - רצח ילדים - טבח'' מחק את המיותר . בעצם למה למחוק את המיותר ? הכל כשר וטוב לתקוף את ישראל .

ולכן , אבר הזמן שבו ביקורת מוסרית על ישראל ועל מעשיה היה בעל השפעה עלי . חלף הזמן שאני מוצא לנחוץ ונכון יותר -מועיל , להפריך האשמות כאלה . כמו שאפשר לתת תשובות שגויות רבות ומגווונות לכל שאלה אך יש רק תשובה נכונה אחת כך גם ההתקפות על ישראל רבות ומגוונות אך האמת רק אחת . לעסוק בהפרכת כל אחת מהתשובות השגויות הוא מלאכה סזיפית כך גם הפרכת כל האשמה נגד ישראל היא מלאכה סזיפית .
מלאכה סזיפית היא עונש . מלאכה סזיפית היא עקרה וחסרת פרי . במלאכה סזיפית חבל להשקיע מאמץ או זמן .

כל זה אומר לי לעסוק במלאכה נושאת פרי . כל זה אומר לי לדחות קלות האשמות אחדות ולעסוק בעיקר במועיל לי ולעמי .

לכן
עדיף מותם של 1400 תושבים בעזה על פגיעה בתושבי ישראל .
לכן
בידיעה שהערבים-פלסטינים אינם רוצים שלום , אינני עוסק בזה . זה סזיפי .
לכן
בידעי שהעם היהודי נמצא בסכנת הכחדה , זה מה שמעסיק אותי . זה נושא פירות .

שאר הדברים הם רעשים במערכת שתפקידם להסיח את הדעת , מהצרכים האמיתיים . לגרום לאבדן זמן ואבדן אנרגיה ואבדן אמון בישראל . חלק מתהליך של התשה .

את הבעיה יש לתקוף פרונטאלית . הבעיה היא קיום פלסטיני כיחידה מדינית .

לכן

את פלסטין יש לחסל .
את הפלסטינים יש לטרנספר .
יריבים נושאי נשק יש להרוג .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון - אמרו לך מה יהיה הג'וב הראשון שלך במשרד החוץ
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 6:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחרי סיום קורס הצוערים?

איך אגב מאורגן אצלכם מאגר המידע התועמלני של משרד החוץ ממנו את שולף את הקטעים הללו? אתה יכול לעשות לוג אין גם מהבית או מהנייד בווירלס בבית קפה נניח, או שמקפידים לא לאפשר זאת מטעמי האקרים?
_new_ הוספת תגובה



מאמר של ימיני וראיון עם אסא כשר
סתם אחד (יום שישי, 25/09/2009 שעה 18:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקוראים מוזמנים לקרוא במעריב של שבת מאמר של בן דרור ימיני וראיון ם אסא כשר בנוגי לועדת גולדסטון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. תמכו בעצומה חשובה של אמנסטי/בריטניה בנושא
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 0:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Dear Supporter,

There is a real danger that the best chance for accountability and justice for civilians in Gaza and Israel could be lost in the next few days - we need as many people as possible to email David Miliband right now to prevent this from happening.

An independent UN fact-finding mission into the Gaza conflict has just published its findings. This major report outlines powerful evidence of war crimes and other violations of international law on both sides, consistent with the results of Amnesty's own investigations. And the UK Government is reviewing it right now.

The UN Human Rights Council will debate the report next Tuesday (29 September), when a vote will be taken on how its recommendations should be acted upon.

Alarmingly, we understand that the UK Government (a member of the council) is not planning to support key recommendations, which Amnesty believe offer the best chance of ensuring justice and accountability, as a well as a deterrent to future conflicts. Instead, they appear to be taking a lead from the US Government in dismissing the findings.

War criminals are literally getting away with murder. Act now

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מכתב העצומה לשר החוץ הבריטי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 0:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

Dear David Miliband - UK Foreign Secretary,

As you are aware, the UN-mandated International Independent Fact Finding Mission, headed by Justice Richard Goldstone, has published its findings on the 22-day conflict in Gaza and southern Israel in December 2008-January 2009. The carefully argued report, which is consistent with the findings of Amnesty International, concludes that both the Israeli forces and Palestinian armed groups committed grave violations of international law including war crimes and, possibly, crimes against humanity.

We appreciate that your government is reviewing this major report, and hope that you will welcome the report and support its recommendations. Amnesty International is convinced that ending prolonged impunity for serious violations of international humanitarian and human rights law by the Israeli and the Palestinian side is essential: not only for human rights and justice, but also if long term peace and security is to be achieved in the Middle East. As a member of the Human Rights Council, we seek the UK Governments support to make that happen by ensuring that Justice Goldstone's recommendations are acted upon. Simply put, they offer the best hope for justice and accountability in the Middle East conflict.

I urge the UK government to spare no efforts to ensure that effective action is taken to address accountability and undertake the following:

* Support all recommendations of the UN Fact Finding Mission addressed to the UN Human Rights Council, including that the Council endorses all recommendations in the UN Mission's report, requests the UN Secretary-General to convey the Fact-Finding Mission's report to the UN Security Council as soon as possible and submits the report to the General Assembly and the Prosecutor of the ICC;

* Support all recommendations of the UN Fact Finding Mission addressed to the Security Council including: that the Security Council requires Israel to launch ''investigations that are independent and in conformity with international standards, into the serious violations of International Humanitarian and International Human Rights Law reported by the Mission and any other serious allegations that might come to its attention. and prosecute such violations'' ; that the authorities in Gaza undertake domestic proceedings to that effect; that the Security Council establishes a committee of experts to monitor and report to the Security Council on any such domestic proceedings instituted by the parties concerned; and that the Security Council refers the situation in Gaza to the Prosecutor of the ICC for investigation and prosecution if it finds that the Israeli or the Palestinian side have failed to carry out, within a set period of time, good faith investigations that meet internati!
onal standards into the above violations.

* To ensure that the General Assembly requests the Security Council to report to the Assembly on the measures taken by Israel and the authorities in Gaza to establish accountability for the above violations in relation to those outlined in the report and '' any other relevant facts in the context of the military operations in Gaza'' ; and that the General Assembly establishes a fund to be used to provide full reparations to victims on both sides who suffered loss or damage as a result of unlawful acts;

* Ensure universal jurisdiction over conduct amounting to war crimes or crimes against humanity, as part of the shared responsibility of the international community to investigate and prosecute such crimes, to open criminal investigations in UK courts and, where there is sufficient admissible evidence of the commission of such crimes in Gaza or Israel, to prosecute the suspects.

I greatly appreciate your consideration of these concerns.

Sincerely,

_new_ הוספת תגובה



זה מכתב שאתה כתבת לו?
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 23:45)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגם אתה אנטישמי?
_new_ הוספת תגובה



מהרסיך ומחרביך ממך יצאו. אמן
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 7:32)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הדלפה: מי המשמיצים את חושפי האמת?
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 5:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוחות שטופים
מישהו הדליף, שבקורס הצוערים במשרד החוץ מתאמנים הדיפלומטים לעתיד ב''הפרכת השקרים על ישראל'', באמצעות מכתבים למערכות העיתונים ו***בעיקר לאתרים באינטרנט.

כך הם מבקשים להחניק את האמת על תעלולי הממסד הישראלי ו***לאפשר את שגשוגה של תרבות השקר הגדול, ההופכת את כל חושפי האמת על מעשינו בעזה ובמקומות אחרים [..] או ל''שמאלנים שונאי עצמם''***. כזו היא שטיפת המוח המאסיבית, המתבצעת כאן ועכשיו. התגובות מבית מדרשו של משרד החוץ הן פחות עילגות מאשר ההשתוללות המילולית של הפשיסט האלקטרוני המצוי, ופחות מתלהמות ממאמריו של בן-דרור ימיני במעריב. המגיבים מתמחים בחיפוש טעויות אמיתיות ומדומות במאמרים של הוגי דעות מהשמאל, ו***לרשותם עומד מאגר בלתי נדלה של ציטוטים צדקניים ועובדות מוטות.

________
מאמר נוסף: על גנגסטריזם
הערת מ.ש. גם פקידי ממסד ישראלים, למשל מישהו כאן, עוסקים בהשמצה ניבזית זאת.
_new_ הוספת תגובה



הדלפה: מי המשמיצים את חושפי האמת?
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 7:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבט בראי ותראה ניבזה.[..]
_new_ הוספת תגובה



למלשינים ולמינים (מ.ש) לא תהי תקווה וכל הזדים יאבדו
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 8:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מ.ש. מי שכתב זאת אינו איש דתי. הוא גם לא מישהו סופר פטריוטי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 10:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והרי יש דוברי שמאל רבים בארץ, מתוקשרים ומשפיעים פי אלף ממני.

אז מה הסיבה להכפשות, מהארסיות ביותר מסוגן באינטרנט, ולהצגתי כדמות מסוכנת במיוחד?...

להבנתי הסיבה פשוטה וכבר לא כרוכה לא בדת ולא בעוכרי ישראל, גם לא בפטריוטיזם - אלא במשהו בכיוון שונה לחלוטין:

הפקעת עבודה מדעית מחקרית ענקית שלי, שנעשתה בכישרון רב (נחשבתי לעילוי) משנותי הטובות ביותר והפוריות ביותר - במשך 30 שנה - מדובר בגוף ידע ענק -וחלוקתה למקורבים לצלחת. למה זה נעשה? כי זה היה קל, כמו לחתוך חמאה. הייתי בן טובים ממשפחה וותיקה, אידאליסט, עוד מתקופת כתיבתי חומר הסברה בדו''צ, וגם זמן מה אחרי הצבא, שהיה עבורי חממה בעצם, לא תארתי לעצמי עד שנת 1975 , בהיותי בן 25 שקיימות בישראל תופעות חטפניות ואכזריות כאלה. מכיוון שהייתי אמביציוזי ומוכשר מאד, האמנתי שהחומר שפיתחתי ימקם אותי בפסגה המקצועית של תחומי בעולם. לא זה מה שקרה, אלא ניכוס אלים. ההכפשה נעשית למטרת טישטוש ו''שריפת'' המקור, ומניעת עבודתו עם אנשים אחרים אליהם חוששים המנכסים שהוא יעביר את החומר שפיתח, שעדיין לא נוצל - מדובר בגוף ידע ענק - דבר מוכר בנושא קניין רוחני. זיקתי הדתית היתה גם נחמה, אך זה חסר קשר לעשייתי, יש מליארד וחצי נוצרים בעולם.

ברור שלאחר זאת, אני אלרגי לכל אי צדק, ואידאליסט הייתי מתמיד. הגורם המכפיש מפנה במיומנות זרקור לכל נקודה שיכולה להשחיר אותי.

מיכאל שרון
_new_ הוספת תגובה



מ.ש. טעות: ''וכלל לא כרוכה''
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 10:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



חבל דשהגמל אינו מסוגל לראות את דבשתו שלו
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 13:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש (ר''ת של [..]) מקליד ארס [..] (שוב האותיות מ.ש מופיעות במילה זו) כלפי מדינת ישראל, תופעה שהולכת ומתגברת בשנים האחרונות. על פניו נראה כי לאיש אין כל גבולות ומבחינתו הכל כשר, גם הסתה שפלה ביותר המלווה בתעמולה שיקרית [..]. לא זו אף זו, מ.ש הגדיל לעשות כאשר אימץ לחיקו את הנארטיב הפרו-פלסטיני השקרי אודות גזל האדמות, הגירוש, פליטים וכד'. מ.ש אפילו לא טורח לבדוק את דבריו והמקורות עליהן הוא מסתמך הם מקורות אינטרסנטים מפוקפקים ביותר. לו היה עושה את הדבר הפשוט ביותר וניגש לספריה כלשהי בקרבת מקום מגוריו היה מגלה את האמת לאמיתה.
ברקע כל זה מגייס מ.ש תעמולה דתית ומנסה להפוך את הסיכסוך הקשה מפוליטי לדתי תוך ערבוב הכנסיה הנוצרית (ע''ע בתגובתו החזקה של הכומר נ.בגלין להסתה של מ.ש).

הסיפור השחוק עד דק של הפקרת ''עבודה מדעית ע''י האקדמיה'' הוכח כבובע מייסעס וכקישקוש מוחלט שהרקיב ממזמן. מ.ש לא טרח לעשות את הדבר הפשוט ביותר המתבקש וזה להביא תימוכין ואסמכתאות לדבריו הקשים על אנשי אקדמיה בכירים עם קריירה מוצלחת. על זה נאמר שהגמל אינו רואה את דבשתו הוא.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: מדובר בהפך למציאות
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 14:31)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל כל דבריך שקרים. הרי מיכאל שרון עוסק בנושא צרכנות, שחיתות, משכורות העובדים, בעיית הסמים, כותב על תרבות ואמנות, כותב שירה, חותר לשיפור החברה בישראל ונילחם באטימות החברתית והפקידותית.

מיכאל שרון הוא הפטריוט האמיתי, באשר הוא חותר לשיפור חברתו ושלום עם הערבים. פשעי מלחמה הם בעייה לשלום, באשר פושעי מלחמה מחרחרים מלחמות ופוגעים ובוזזים גם את חברתם שלהם.

מיכאל שרון כלל לא מנסה להפוך את הסיכסוך מפוליטי לדתי, אלא ההפך הנכון - הוא היציע פיצוי לפליטים כמפתח מרכזי לפתרון, דיבר על סכסוך טריטוריאלי, קרא גם להידברות בין הדתות.

מישהוא ליצן כנראה היטעה את בגלין שאינו כומר, אבל הוא איש ימין, וזאת כנראה נקמנות של אנשים רעים שרוצים שמיכאל - לא יהיה לו רגע של שקט, ולא נחמה דתית. מדובר בהסתה.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: מדובר בהפך למציאות
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 16:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שזה הומני לבעוט בענים חלשים ומסכנים . אבל זה מה שקורה . כמו הקומפראציקוס בספרו של ויקטור הוגו הלעג והפגיעה היא בנכים והחלשים .
כמו הקומפראציקוס מציג כאן מ.ש. את טענותיו הבכיניות על הנזקים שעשו לו , על העבודות שגזלו לו , על ליבו החולה ושאר צרותיו בניסיון לזכות באהדה שהיא הצימאון של חייו .

זה כשל ברור הנקרא ''אד מיסריקורדיאם - בשם המסכנות'' העובדה שהכותב מיסכן או מציג עצמו מיסכן אינה עושה את כתיבתו אמת . היא רק מציגה אותו עלוב . ובכאלה צריך לבעוט !
_new_ הוספת תגובה



קצת הסבר לציבור הגולשים בפורום
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 16:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אד מיסריקורדיאם (מלטינית: argumentum ad misericordiam, מילולית: בשם המסכנות) או פנייה לרחמים הוא כשל לוגי של אי-רלוונטיות מקבוצת כשלי פנייה אל הרגש, שבו מישהו מנסה לגרוף אהדה לטיעונו באמצעות ניצול רגשות האשמה או הרחמים של הצד השני.

דוגמאות:

''אני מקווה שתוכל להוציא את הספר שלי. השקעתי בו את כל חיי ואני לא יודע מה אעשה אם הוא לא יפורסם אצלך''.

''לא נורא, תצאו לבלות, תהנו, אל תחשבו עלי. אני אשב לי כאן. לבד. בחושך''.

''אם לא אקבל השלמת הכנסה, לא יהיה לי לחם לילדים''.
_new_ הוספת תגובה



קצת הסבר לציבור הגולשים בפורום
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 17:06)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד הסבר לקוראים .

הקומפראצ'יקוס (Les Comprachicos)
מתואר כאן פרק מהמזעזע שבספרים. אפשר לקרוא לספר ''חקלאות האומללים'' בידי המאושרים.
ילד שנועד לצעצועם של בוגרים. דבר שהיה, דבר שהווה. בזמנים פשוטים ופראיים מתקיים סחר ייחודי. המאה ה-‏17 באירופה הייתה כזמנים האלה. אוחדו אז פשטות מושחתת ורשעות מעודנת. גוון מעניין של תרבותיות, נמר עם חיוך משיי של שביעות רצון.
כדי שיצלח צעצוע אנושי, עליו להילקח מוקדם. הגמד יעוצב בצעירותו, אך ילד מעוצב אינו שעשוע דיו. גיבן מהנה יותר. מכאן צמחה אומנות. מומחים לקחו אדם ועשוהו נפל. לקחו פנים, אף ופה ועשום חרטום ולוע. תמרנו קצב גידול. לשו קווי מראה. מעיניים רואות יצרו פזילה. במקום בו אלוהים יצר שלמות, הם עיוותו. במקום בו יצר הקב''ה מקור, הם זייפו. ליצן החצר היה אדם שהוסב לקוף. קידמה במהופך.
שיספו את לחיי הקורבן מפה ועד אוזן, למען יראה צוחק תמיד. האדם הצוחק-מה טרגיים היו חייו.

זה קטע מתוך האדם הצוחק של ויקטור הוגו .
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה שקרן מתוחכם. אין רצוני לזכות באהדה - אילו רציתי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 17:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי מחנף לקהל ומתקרנף. למה אתה משקר מול מה שברור כל כך לעין? כתיבתי חיובית, היא בונה, היא חותרת לחברה משופרת - אבל דבר אחד ויחיד היא לא עושה: היא לא פונה לאהדת הקהל ולא מתחנפת אליו. החנופה לקהל, בפרט כיום וכאן, היא דרך קלה ופשוטה מאד לזכות בכיבודים.

המקורנפים המחניפים לקהל, גם נישמעים לפעמים קצת נון קונפורמיסטים - בשביל להשמע מעניינים - רק שאין בדבריהם שום אמת ושום זיהוי אמיתי של מגמות סביבנו. כתיבתי הפובליציסטית היא בעיקר עיתונאות במיטבה - בוגרת, מנתחת, ומפוקחת - כשביסודה יש מגמה ערכית בונה. זה הכל.

אני מנסה להתנער מההשמצות הפליליות כלפי ולהצביע על מקורן השיקרי. אין זאת פנייה לאהדה כלל, אלא הבעת סלידה מניוול אנושי שקרני וחסר כל מצפון.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה שקרן מתוחכם. אין רצוני לזכות באהדה - אילו רציתי
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 17:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני פחות שקרן ממה שנדמה לך .
אתה עסוק כל כך באישיותך שאין מסר אחד שלך ללא תאור של עוולות כלפיך או של הערצת עצמך .
ההטיות השונות של המילה ''אני'' הם עמוד המרכזי של כתיבתך . או שאתה כותב על היותך נהדר או שאתה כותב על הפגיעה בך .

אתה פטטי וכבר מזמן מושא כללי ללעג . את זה מזהה כל מי שבא במגע איתך . כתיבתך היא בברור ''ad misericordiam'' , מן המיסכנות .
_new_ הוספת תגובה



פשוט מדהים איך כל מאמר ודיון בהשתתפות מ.ש נגרר לצד האישי שלו
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 18:00)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בליווי היללות הקבועות. רק בפתיל הזה מעל 50% מהתגובות קשורות במ.ש. יש גבול לכל דבר.
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה [•] זול ושקוף
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 22:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''...כתיבתי חיובית, היא בונה, היא חותרת לחברה משופרת...''

אתה, מ. שרון, עשרות שנים משמיץ, משפיל, ורודף יהודים [..], ועכשיו אתה [..] על מדינת ישראל ומאשים אותה ב''פשעים'' מצוצים מארס אויבינו הגרועים ביותר.
[..] אתה קורא ''כתיבה חיובית ובונה'' ???????????
אין גבול לשנאתך נגד העם היהודי ומדינתו...
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 9:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום ירושלמי ראיין את פרופ. שלמה אבינרי במעריב של שבת.

אני חותמת על כל מילה בראיון.

אלה הם דבריו של איש שמאל ציוני, כמוני.
אין להשוות עם האש והגופרית של כמה אנטי-ציונים מהשמאל הקיצוני שאנו מכירים.
רבקה
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 10:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה את לא מביאה קישור בכדי שכולנו נוכל להנות מהמאמר?
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
דוד סיון (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 11:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בבקשה http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/946/530.html
_new_ הוספת תגובה



קיראו ביקורת של פרופ' דרשוביץ
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 8:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בג'רוזלם פוסט פורסמו מספר מאמרים של פרופ.אלן דרשוביץ נגד גולדסטון והוועדה שלו.
דרשוביץ הוא משפטן בעל שם עולמי. יהודי- אמריקני וקראתי בעיון שאהוד ברק נפגש אתו בארה''ב ועומדים להקים צוות תגובות של משפטנים עם דרשוביץ ואהרון ברק ועוד.. כדי לסתור את מימצאי הוועדה.
לצערי, אינני יודעת לעשות קישור, אבל בטוחני שדוד סיון יעשה זאת
רבקה
_new_ הוספת תגובה



משרד החוץ הוציא מסמך די מקיף שבו הם מפריכים את מרבית האשמות
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 0:09)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גולדסטון.

מסתבר שפרטי המבצע, נתוני פגיעות, פעולות של צה''ל בצורה מפורטת הועברו לועדת גולדסטון בצורה לא פורמלית ע''י גורם שלישי לא ישראלי. הועדה החליטה להתעלם מהמסמך, למרות שרוב האירועים שהועדה מתייחסת אליהם ומתארת אותם, היא מקפידה לא להיצמד לאמת. מסתבר שהועדה היתה מחוברת לדו''ח של החמאס שמטבעו היה תעמולתי ומלא שקרים.
מכאן ברור שהועדה היתה צריכה ורצת לשקר כדי לעמוד במטרות שמולידיה ייעדו לה.
_new_ הוספת תגובה



מתי יתחילו אנשי רוח יהודים להתגייס למען מטרות מוסריות?
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 1:18)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבקה יקרה,

הדו''ח והמדווחים למיניהם אינם רלוונטיים
לנושא העיקרי.

הנושא העיקרי הוא ההחלטה שממשלת ישראל
קיבלה לצאת למבצע צבאי הכולל הפגזות ריכוך
של מרכזי האוכלוסיה הצפופים ברצועת עזה,
והריסה שיטתית של שכונות ופרברים שלמים.

העובדה שהחלטה זו התקבלה בקבינט הישראלי
היא עניין של public record ואין צורך להביא לה
הוכחות נוספות.

כן ידועה ההתנגדות של המחלקה המשפטית של צה''ל
למבצע הצבאי במתכונת בה הוצא לבסוף לפועל, - התנגדות
אשר הוסרה רק בעקבות לחץ הדרג המדיני.

אלה עובדות ידועות שיש בהן משום הטלת האחריות
למעשה ההרג ההמוני הידוע מראש של עשרות משפחות
בבתיהן, ובהן מאות ילדים ונשים, על ממשלת ישראל, על
הצבא הישראלי ועל כלל אזרחי ישראל.

לא צריך עבור זה וועדה. הכל ידוע.

מה שגם ידוע ומעורר חלחלה אלה שתי עובדות
משיקות: 1. העובדה שהתוצאות של המבצע היו ידועות
מראש. ו-‏2. שאיש בישראל, בין בציבור הרחב או בממשלה
או בצבא, לא לקח אחריות על ההחלטה על המבצע ועל
התוצאות הרצחניות.

העיסוק בהרכב הוועדה ובנוהליה, בהקשר הזה, וביחוד כאשר
התעסקות זו נעשית על ידי מי שרואים עצמם כ'אנשי רוח' או לפחות
'אנשי מדעי הרוח', -התעסקות זו היא הסימן הבולט ביותר
אם תרצו להתדרדרות המוסרית של הציבור הישראלי ככלל.

ומה שהכי מקפיא דם בכל זה זו ההתעסקות בצדדים הפורמליים
והמתודיים, כאשר כתוצאה מההתקפה של הצבא הישראלי על עזה
נהרגו מאות נשים וילדים ו'סתם' אזרחים.

אי אפשר להמנע מהאנלוגיה לשיח הגבורה של הלוחמים בנאצים
אשר רצוף אנקדוטות מסמרות שיער גם הן של קציני ס.ס. מתעסקים
באירגון ההשמדה של יהודים תוך הקפדה 'ייקית' על הפרטים הפורמליים
הכי קטנים. בדיוק אותו סוג של פדנטיות של התוקפן בכל הנוגע ל'שיטה'
- סדר צריך להיות, בגירסה הנאצית, ו- האובייקטיביות של חברי הוועדה
חשובה יותר מכל בגירסה הישראלית - פדנטיות אשר ניתן לראותה
כלא אנושית בהתייחס לעובדה שקני המידה המתודולוגיים האלה או הפורמליים
מופעלים על ידי אנשים הבאים מתוך אותו הציבור האחראי למעשים
אשר לצרוך בדיקתם הוקמה הוועדה, וכאשר הגוויות המרוטשות בעזה
עדיין מעלות צחנה, והפרברים של רפיח עדיין עומדים בהריסותיהם.

אני עוד שומע את קולו של אדולף אייכמן במשפטו בבנייני האומה בירושלים
מונה אחד לאחד את היתרונות של שיטת האירגון שפיתח על מנת לאפשר
חיסול יותר מסודר של יהודים.

הטענה שלך רבקה שעמדתך כ'שמאל ציוני' ממקמת אותך במקום
אשר בדומה למיקום של פרופסור אבינרי מאפשר לך פרספקטיבה
'הסטורית' או 'מדעית' על מעשיה של ישראל ועל המבקרים מעשים אלה
מבחוץ, - טענה זו מופרכת מלכתחילה, לא רק בשל היותך ישראלית
הנושאת באחריות הקולקטיבית למעשי נציגיך בכנסת ובממשלה - נבחריך,
אלא בשל המאפיינים הרטוריים של כתיבתך.

מאמריך לכאורה חפים מנקיטת עמדה מפלגתית מגזרית בנושא הפלסטיני,
אך בשל ההקשר שבו נכתבים המאמרים ובשל השימוש החד צדדי שנעשה
במאמריך על ידי אנשי ארץ ישראל השלמה, אין מנוס מלראות בכתיבתך
חלק מהתעמולה שמטרתה שלילת הזכויות של האוכלוסיה הפלסטינית
בארץ ישראל.

נוספים לכך המאפיינים הרטוריים הברורים יותר שיש להם מימד תוכני
ולא רק הקשרי-פורמלי: הנסיון המתמשך לטעון להדדיות או לסימטריה
במאבק הנוכחי בין הפלסטינים לישראל, כאשר ישראל היא בבירור הכוח
השולט צבאית בשטח מזה כארבעים שנה - כוח שבחסותו התמסד
'מפעל' גניבת הקרקעות מהגדולים בעולם - כחלק מהסיפוח הזוחל שישראל
מנהלת בשטחים.

אין כאן סימטריה, וההעמדה של המאבק כמאבק בין שתי יישויות שוות
כוח משרת כמובן את הכוח השולט בשטח באמצעות הצבא והמשטרה.

לכן בעצם ההעמדה הסימטרית כביכול כתיבתך, כמו הפדנטיות של הטענות
שפרופסור אבינרי מעלה נגד הסכמות ג'נבה למשל, - בעצם העמדה זו
את נכשלת ומכשילה גם את קוראיך הנאמנים ביותר.

אם אכן שאיפתך לעסוק בכתיבה הסטורית באופן מקצועי,
הייתי מציע לך להפסיק את ההתחכמויות וההתחסדויות
(ההתעלמות המכוונת שלך מההקשר בו הדברים נכתבים
ומהשימוש הנעשה בהם בידי אחרים). הנסיבות של הכתיבה
ההסטורית האמיתית אמורות להפוך לחלק מכתיבה זו בכל
מקרה. ההסטוריונים הגדולים הבינו זאת והשתמשו במאפיין
זה של הכתיבה ההסטורית כאמצעי נוסף או כמנוף להבהרת
עמדתם (הם כללו את המימד המוסרי והמתודולוגי בכתיבתם). 
_new_ הוספת תגובה



מתי יתחילו אנשי רוח יהודים להתגייס למען מטרות מוסריות?
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 5:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה
אם הכל ברור וידוע
אז למה צריך ועדה שתבדוק?
למה צריך עדים שיעידו?
הרי זה מה שטוענים
אנשי המוסר בעולם
שהכל היה כתוב מראש...

כי הרי יכול להיות דבר כזה

מישהו, שדומה מאוד לך
מתהלך בעולם כמו בן אדם
ממש בבגדים
נראה מאוד יהודי
נראה למעשה נורמלי לכל דבר
אוכל שלוש ארוחות ביום
משתין לפעמים
אבל בכל זאת

זה אתה
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
ע.צופיה (יום ראשון, 27/09/2009 שעה 11:34)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם את חושבת שפרופ. אבינרי אינו חושב שהפלשתינאים הם ''עם ילידי'', אלא ערב רב שבמקרה נקלע לפינה זו של המזרח התיכון?
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 8:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה שלא תשאל אותו אישית?
אבל, אני משערת שהוא יודע היסטוריה, כמוני.שנינו למדנו היסטוריה בירושלים.
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
ע.צופיה (יום שני, 28/09/2009 שעה 8:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקום טוב ללמוד היסטוריה.
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 16:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מקום מצויין ללמוד הסטוריה מגמתית. לא ידוע לי על הסטוריונים אובייקטיבים שיצאו מהחממה הזו.
_new_ הוספת תגובה



קראו ראיון עם פרופ. אבינרי במעריב
סתם אחד (יום שני, 28/09/2009 שעה 16:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית כל, אבינרי איננו היסטוריון אלא מומחה למדע המדינה ובעל שם עולמי.נא לא לזלזל.
שנית, מהחוגים להיסטוריה כללית ושל עם ישראל בירושלים יצאו חוקרים בעלי שם עולמי.
מה הזלזול הזה?
_new_ הוספת תגובה



מיכאל שרון: אתה [•] זול ושקוף
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 7:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

. . .אאחל לידידי קטני האמונה, מכחישי הכיבוש, הטרנספריסטים העליזים
שבארון, שנה של ייסורים ונדודי שינה, . . . עדיף שנה של ידיים
רועדות ומצח מכוסה זיעה קרה. לא תהיה לישראל תקומה מתחייתה של
הגזענות היהודית במימדים ללא תקדים. מהערב רב של גזענים יהודים, נחמדים פחות.
גם שנה טובה לא יכולה לצמוח מזה. לא עושים מרק מירקות רקובים
_new_ הוספת תגובה



גוי קדוש מ.ש. - מה רע בלתת לצוערים לתקוף את הפושעים המעוותים?
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 23:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי זה תרגול טוב ונכון להתמודד עם השקרים שאנשים כמוך מפיצים על יהודים. זה לא רק נכון, זה גם חשוב.
אני מקווה שלשם שינוי האתר השמאלני שאתה מצטט גם לא טועה.
_new_ הוספת תגובה



גולדסטון עשה שירות רע לשונאינו
סתם אחד (שבת, 26/09/2009 שעה 10:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם הוועדה חשבה שישראל ביצעה פשעי מלחמה, הרי שהיא נכשלה במטרתה מכיוון שהוועדה לא עשתה עבודה רצינית של חקירה.
החקירה הכושלת החד- צדדית פועלת לטובתישראל.
היא מוכיחה שצריך לעוות ולסלף כדי ל''הוכיח שישראל ביצעה פשעי מלחמה''.

המציאות הייתה שהחמאס הוא שקבע את מיקומו של שדה הקרב בתוך אוכלוסייה צפופה. החמאס הוא שפעל מתוך מוסדות ציבוריים והוא פעל מתוך בתים פרטיים. כל אלה גם מולכדו. באזורים חקלאיים הוא פיזר מוקשים ומי יודע כמה פלאחים נפגעו מהמוקשים.
החמאס השתמש באזרחים ובעיקר בילדים כמגן.
אבן- מאזן ציטט אחד מבכירי החמאס שאמר:''בדם ילדינו ננצח את ישראל''
זוהי האיסטרטגיה:להביא במכוון למותם של ילדים ע''י הצבתם בשדה הקרב כדי שניתן יהיה להאשים את ישראל.

סביר להניח שצה''ל עשה גם טעויות. מלחמה איננה טיול. אבל, בניגוד לחמאס שפגע במתכוון באזרחים ישראליים במשך 8 שנים, צה''ל פגע בילדים שלא מתוך כוונה.
עיתונאי איטלקי, לורנזו קרמוזי, שבניגוד לכתבי הטלביזיה במערב, שקיבלו צילומים מפלסטינים, הצליח להיכנס לעזה, ראיין רופא פלסטיני שאמר לו שבתי החולים חצי ריקים ולא נהרגו יותר מ- 600 ורובם גברים לוחמים בגילים מ- 18 - 27
_new_ הוספת תגובה



עוד עדות של קרמונזי:
דוד סיון (שבת, 26/09/2009 שעה 11:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''החמאס ירד למחתרת וצה''ל ניהל מלחמה מלוכלכת נגד האזרחים. זו היתה פעולת ענישה קולקטיבית בקנה מידה עצום... אם אתם קוראים גיבורים למי שבעיקר הרסו בניינים, פגעו באזרחים והרגו בעלי חיים, אז באמת יש לכם בעיה'' (http://www.keshev.org.il/FileUpload/Maariv-1-may-200...).

זה מה שאומר האיש שחי הרבה שנים בארץ, שגם חשף את השקרים של הפלשתינאים בעניין ג'נין...
_new_ הוספת תגובה



עוד עדות של קרמונזי:
סתם אחד (יום שלישי, 29/09/2009 שעה 23:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין דיווח אמת ועובדות לבין הבעת דיעה.
למה היינו צריכים להרוס בתים של אזרחים?
בתור עיתונאי הוא היה צריך לשאול זאת את מנהיגי החמאס.

כבר נאמר לך שבני אדם אסור להם להילחם מתום מתחמי מגורים של אזרחים ולהשתמש בהם במגינים חיים. במידה וזה קורה אז האשמה היא על מי שנלחם מבין אזרחיו.

האם זאת היתה ענישה קולקטיבית בקנה מידה עצום...?
ענישה קולקטיבית כן, כי גם ארגוני הטרור וגם האזרחים, חלקם מתוך רצון, לחמו בנו.
עצום?
שאלה של נקודת מוצא.
אינני רואה מה עצום היה הנזק לפלסטינים.
לדעתי הנזק היה קטן מדי.
_new_ הוספת תגובה



עוד עדות של קרמונזי:
ע.צופיה (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 7:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו עדות שמיעה ולא עדות ראייה.
העיתונאי לא היה בעזה בזמן המלחמה.
_new_ הוספת תגובה



עוד עדות של קרמונזי:
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 7:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יעון מצחיק כאשר ברקע מהווה הדוח של גולדסטון ''עדות שמיעה'' . גם גולדסטון לא היה בעזה בזמן הרלוונטי .
הקורא או השומע בוחר למי מהמדווחים להאמין . לפלוני עיתונאי או לאלמוני שופט .
_new_ הוספת תגובה



עוד עדות של קרמונזי:
ע.צופיה (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 11:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נכון, אך בהצגת הדברים של ד''ר סיון השתמע כאילו העיתונאי היה בעזה בזמן המלחמה ,
הוא הגיע לשם רק אחרי נסיגת צה''ל.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון, טעות בידך!
דוד סיון (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 13:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהודעה שכתבתי אין דבר ממנו משתמע שהעיתונעי היה (או לא) בעזה בזמן המלחמה. אם כבר זה מה שנאמר בהודעה לפני כן (תגובה 139598): ''עיתונאי איטלקי, לורנזו קרמוזי, שבניגוד לכתבי הטלביזיה במערב, שקיבלו צילומים מפלסטינים, הצליח להיכנס לעזה''.
_new_ הוספת תגובה



לא נכון, טעות בידך!
ע.צופיה (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 13:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נתת את הכותרת ''עוד עדות...''.
ראיתי לנכון להדגיש שזו עדות שמיעה ולא עדות ראיה ,כפי, שבאמת השתמע מההודעה הקודמת.
_new_ הוספת תגובה



בסדר, מועדים לשמחה...
דוד סיון (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 14:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



[•] צופיה
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 18:12)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי צופיה אם עיתונאי נכנס לרחוב שהפך לשטיח, בו שכונה שלמה נעלמה, אזי לפי צופיה מדובר בעדות שמיעה.

עזות המצח של צופיה דומה להכחשת שואה, הרי למעשה רוב העדויות למעט אלו של הניצולים הם עדויות שמיעה, האם צופיה אימץ את האפלוגטיקה של אחמדניג'אד?
_new_ הוספת תגובה



צופיה
ע.צופיה (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 19:46)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מין הראוי שעיתונאי ששמע יציין זאת ולא יכתוב תוך התיימרות שראה.
בתקופת מבצע עופרת יצוקה לא היו עיתונאים זרים ברצועה. זו עובדה ידועה.
היו כתבי אל ז'זירה וכתבים מקומיים שעדותם שווה לתח......
גם אמירותיו של יוסוף הפלשתינאי יכולות להצטרף לשם.
_new_ הוספת תגובה



צופיה
סתם אחד (יום רביעי, 30/09/2009 שעה 20:37)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה מאמץ את השיטות של מכחישי שואה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 2:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה הפך בעת המלחמה האחרונה בעזה
מיהודי 'רגיל' ישראלי הרואה עצמו כליברל
וכאדם המחזיק בעמדות מוסריות,

למי שמסרב לקבל כאשורן את העובדות
הברורות ביותר בנוגע למתרחש בעזה תוך
כדי המלחמה ולאחריה.

מצביעים על עדויות ברורות להכחדתן של
משפחות שלמות (ראה הרשימה השמית של
בני משפחות אלה שפורסמה באתר 'בצלם'
עוד תוך כדי המלחמה - רשימה שאומתה מואחר
יותר על ידי חוקרים עצמאיים וישראליים),
ופסח רויטמן (צופיה) מכחיש את העדויות
ומשמיץ את המקורות.

ההשוואה למכחישי השואה ברורה
ומתחייבת, כי אין ספק שנהרגו משפחות
שלמות מאש הפגזים של צה''ל, ואם נהרגו
200 ילדים או 350 אז אין בכך כדי לשנות
את חומרת המעשה. אין ויכוח על העובדות
כיום, יש וויכוח על שאלת ההצדקה למעשה
והאם אכן יש במעשה אלמנטים של פשעי
מלחמה או פשעים נגד האנושות.

ולכאורה יש מקרים של פשעי מלחמה,
אך המעשה החמור של החלטת ממשלה לצאת
למבצע של הפגזות מסיביות ברצועת עזה - החלטה
שאין ספק שאכן התקבלה - מעשה זה הוא
המהווה לפי דעתי פשע נגד האנושות.

המענה היחיד שיש לעין של פסח בענין זה
הוא הטענה המופרכת שכל מי שנהרג בהפגזות
של צה''ל היה או לוחם חמאס או סייען ללוחם חמאס.
לך ספר זאת למאות הילדים והנשים שנהרגו
בהפגזות של צה''ל כאשר הסתתרו בבתי מגוריהן
או במתחמים המוגנים כביכול של האו''ם.

אכן החזית ה'איתנה' של צופיה רויטמן ואריה עירן
ורוב תושבי ישראל היהודים בעניין זה - חזית ההכחשה
וההדחקה - דומה במאפייניה למכחישי השואה
המקצועיים, כאשר הדחף המניע את המכחישים
בישראל ובאירופה הוא אותו הדחף: הצורך שלא לקחת
אחריות אישית או קולקטיבית על מעשי הרצח הנפשעים.

אך מדוע שנצפה בכלל מהנ''ל שיקחו אחריות על
מעשה טבח ידוע מראש בתושבי עזה, כאשר
אין פוצה פה או מצפצף בישראל לנוכח הברבריות
והגניבה הממוסדת של אדמות על ידי ישראל ומוסדותיה
בשטחים בארבעים השנה האחרונות.

זה מתחיל בגניבה, ממשיך למיסוד של הוצאות להורג ללא משפט
באישון לילה (החיסולים ה'ממוקדים') של אנשי האירגונים הפלסטיניים
ובני משפחותיהם, וזה מגיע לשיא בהחלטה צלולה של קבינט מדיני
לצאת לפעולת נקם ושילם רצחנית נגד האוכלוסיה של רצועת עזה.

גם הגרמנים הנאצים לא החלו בהשמדה מאורגנת של היהודים,
- זה התחיל עם השפלות יומיומיות, המשיך עם בריונות וגניבת רכוש
ממוסדת יותר או פחות, וזה נגמר בהשמדה של ששה מליון יהודים
בליבה של אירופה התרבותית. בישראל אנחנו נמצאים כיום במעבר
מהשלב של ההתעללויות היומיומיות והגניבה הממוסדת של הרכוש
הפלסטיני, לשלב של הגירוש ההמוני ולשלב הפתרון הסופי.

אם תחושת נקם המבוססת על שמונה שנים של ירי קסאמים וארבעה
אזרחים ישראליים הרוגים, יכולה להניע ממשלה לטבח באמצעות
ארטילריה באוכלוסיה אזרחית צפופה, כפי שקרה במלחמה האחרונה,

אז אני לא רוצה לחשוב מה יכול לקרות אם באמת תפרוץ אינתיפאדה
שלישית בשטחים. מה שברור שהישראלים כבר מזמן איבדו כל יכולת
לשקול את צעדיהם המדיניים והצבאיים בתבונה.

ואת צופיה זה מבלבל מאד, כי הוא מתמיד מגדיר את דעותיו
לפי כיוון הרוח. וכאשר הרוח היא רוח עיוועים, אז הוא מתבלבל
בקלות.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה והמשפחתיות
סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 5:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שנהרגה בעזה משפחה
משפחה אחת
משפחת החמס
לצערנו לא כולה
הושמדה
זה נקרא מיצוי הדין
לא רצח עם
האם אתה מנסה להפוך את החמס
לעם?
שלך?
_new_ הוספת תגובה



אז מה כותב לנו [..]?
סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 5:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אותו סיפור . ירו , הפגיזו , נשים , ילדים . . .
מול זה טוענים אחרים כולל אני שההרוגים הם באשמת החמאס !
1 - כי החמאס השתמש באזרחים כמגן אנושי .
2 - כי החמאס ירה מתוך מצבור אוכלוסיה אזרחית .
3 - כי אזרחים נאספו בתוך מחסני תחמושת .

בקצרה - חוץ מתצוגת הגופות אין [..] תשובות .
איש אינו מכחיש שהיו שם אזרחים הרוגים .
אנו טוענים שהם נהרגו באשמת החמאס כמפורט בשלושת הסעיפים .

אלמנטארי , [..] !

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אם היה עוד מישהו שפיקפק בכך
ע.צופיה (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 5:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיוסוף הוא אכן פלשתינאי החי ברמאללה או ביפו, הרי ההודעה שלו היא הוכחה נוספת לכך.
אין טעם להתווכח עם תעמולתן פלשתינאי. נקודת המבט שלו היא מרמאללה ולא משדרות. משכם ולא ממלון פארק בנתניה.
אני בהחלט מבין אותו. הוא רואה את בני עמו נהרגים והוא כועס.
אך מדוע הוא טורח להביא זאת שוב ושוב לנו הישראלים?
כי זו תעמולה טהורה שמטרתה לשטוף את מוחנו להרגיש אשמה במעשינו ולרחם על הפלשתינאים המסכנים שהורגים יהודים ביום ובוכים על כך בלילה.
צריך לקרוא פעם ופעמיים כזה להיווכח באיוולת שבדבריו.
אני לא אשקוט ולאחר כל הודעה שלו הדגיש את מוצאו האתני בכדי שהקורא התמים או החד-פעמי לא יפול בפח של תעמולתן פלשתינאי מקצועי.
_new_ הוספת תגובה



אם היה עוד מישהו שפיקפק בכך
סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 6:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי הוא ישראלי ולא ערבי .
הוא פשוט עבר מטאמורפוזה .
כמו אורי דייויס וכמה אחרים , ניב גורדון ועוד .
הניתוח הפסבדו-פסיכולוגי שלו מעיד עיו שהוא אימץ את ההשקפות האנטישמיות והוא משולב רעיונית עם השמאל האנטישמי האירופאי .
לו חי בגרמניה של היטלר הוא היה מצטרף לוורמאכט . אל תשכח שהיו שם כמה מישלינגים .
_new_ הוספת תגובה



אם היה עוד מישהו שפיקפק בכך
ע.צופיה (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 6:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צורת כתיבתו בעבר הסגירה אותו. הוא כתב משפטים שישראלי או יהודי לא היה כותב אותם כך.
היום הוא יותר זהיר.
שלא יהיה לך אשליה הוא פלשתינאי-ישראלי. לא יהודי.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 7:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרתי לכם
שפסח יאלץ
לאכול את
הכובע שלו
בסוכות לכל
המאוחר.

מה שהורס
לצופיה גם את
מעט הדברים
הממשיים שיש
לו לומר היא
היהירות.

וכך הוא מהמר
על כל הקופה
שהיוסלה הוא
'פלשתינאי'.

את היוסלה
זה די משעשע.

וכפי שכבר כתבתי
בעבר, היות ורק
יוסלה יודע את
האמת באשר לזהותו
הלאומית,
בכך שהקיקלופ
משליך יהבו על טענת
הזיהוי האתנית
הוא שם למעשה את
כל הקלפים בידיו
של יוסלה.

הכלל הראשון
ברטוריקה
הוא שאינך רוצה
לעסוק בתגובותיך
בדברים שבהם בקי
בן שיחך, ואשר בהם
אין לך ידיעה מספקת.

אך זה בדיוק מה שצופיה
עושה כאן: הוא חוזר
שוב ושוב לנושא הזהות
הלאומית של יוסלה,
שזה הנושא האחד שבו
יוסלה יודע את האמת
ורק הוא, - נושא אשר בו
אין לצופיה כל ידיעה.

והיות והכינוי 'פלשתינאי'
אמור להחליש את יוסלה
או את מעמדו בפורום,
יוצא שבעצם השימוש
שצופיה עושה
בכינוי זה הוא למעשה
מחזק את עמדתו
של יוסלה ומחליש את
עמדתו שלו.

הפלא ופלא.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף הוא פלשתינאי וכל ההתפתלויות
ע.צופיה (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 12:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המילוליות לא יעזרו לו.
אני יודע מי הוא אך מלבד זה שאציין את מוצאו האתני לא אציין שום פרט נוסף.
אין בכוונתי לחשוף את זהותו האמיתית של יוסוף אלא רק את מוצאו האתני כדי שציבור הקוראים ידע מאיזו נקודת מבט נכתבו הדברים.
יוסוף מכרכר ומתפתל אך אינו מוסיף דבר על זהותו ולא בכדי!
_new_ הוספת תגובה



אנטרופיה
סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 20:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הצעתי לפסח
רויטמן בעבר שירד
מהעץ עליו טיפס בעמל
כה רב,

וידווח לנו על
''זהותו האמיתית
של יוסוף.''

גם יוסלה כבר
סקרן לדעת
מיהו באמת.

כאמור הטענה
שיוסלה הוא
'פלשתינאי'
היא מעניינת
לכשעצמה,

היות ובשל
ההקשר בו
היא עולה בדברי
פסח העין
יש לה
צליל
גזעני
מובהק.

(זה מסגיר
את העובדה
שלפי דעתו
של פסח
אין תוקף
לדבריו של
יוסלה
בשל
היותו
פלסטיני)

את אותה
הטענה
הרי מעלה
פסח בעניין
הדיווחים
מעזה בעת
המלחמה
האחרונה

(היות ולא
היו שם
כתבים
זרים, והדיווחים
באו ממקורות
פלסטיניים,
אין בדיווחים
כל
אמת -כי הרי
ידוע
שהפלסטינים
הם
שקרנים).

אך העובדה
המזדקרת
לעין
כמו זיקפה
ספונטנית
של
בן שבעים
היא,

שצופיה
אינו
יודע
את
''זהותו
האמיתית''
של המחבר
של יוסלה,
היוסלה,
יוסוף,
יוזף וכו',

ולכן,
עד
שלא
יוכח
אחרת,
המסקנה
היא
שפסח
חד-העין
הוא
שקרן,
-או
לפחות
אינו
יודע
את האמת
בעניין
זה, ולכן
הצהרותיו
בנושא
יוסלה
אינן אמת.

היחיד
שיכול
להצהיר
בבטחון
מלא
שאין
לצופיה
מושג
מיהו
'יוסלה'
הוא
יוסלה,

כי יודע
יוסלה
שאין
הוא
'פלשתינאי'.

מכאן המסקנה
היחידה
האפשרית
עבורי
היא
שצופיה
לא יודע
על מה
הוא מדבר.

אך היות
ופסח
מצהיר
שיש
בידו
מידע
חשוב
להעביר לנו,

אבקש
ממנו
לשתף
אותנו
במסיבה.

אחרת
אהיה
לבסוף
משוכנע,
לא רק
שצופיה
הפוסח על
שני
הסעיפים
הוא
שקרן
(היות
ואני יודע
שהוא לא יודע),

אלא שצופיה
הוא
פחדן,
המצהיר
הצהרות
ראוותניות
אך
אינו
יכול
להביא
עצמו
לממשן,

וזאת
בפורום
ציבורי.

לא נותר
לצופיה
אלא
לפרסם
את המידע
שהוא
טוען יש
ברשותו,

ואז
בכל זאת
ייאלץ
לאכול
את הכובע.

עדיף מאוחר
מאשר
אף פעם,

ועדיין
עצתי
לפסח
בעינה,

הרפה
ממה
שדומה
בעיניך
לטרף
קל,

כי בעצם
ההצמדות
שלך
לנושא
זה
אתה
מחליש
את עמדתך
שלך.

התהליך
הוא אנטרופי
מובהק
- כאשר אינך
בונה
אתה הורס,
וכאשר
אתה
מתחייב
שיש
ברשותך
מידע
אמיתי
אשר אנו
כבר יודעים
מראש
שאינו
נכון,
אתה
מחליש
את עמדתך
בעצם
העלאת
הטענה.

כל שעל
היוסלה
לעשות
במצב
הזה
הוא להמשיך
ו'להתגונן'
רטורית,
כדי
לגרום
לך
לחשוב
שיש
על מה
להתגונן
(אולי העובדה
שיוסלה
עונה
לך
מצביעה
על כך
שאכן
חושש
הוא
מהמידע
שברשותך),

וככל
שיוסלה
ממשיך
לענות
לך,
אתה
משתכנע
יותר
ויותר
במהימנות
המידע
שברשותך.

אך יוסלה
הוא זה
היודע
שהמידע
שברשותך
הוא שקרי,
וחפץ הוא
יותר
מכל
דבר אחר
שתשתף
אותנו
במידע
שברשותך.

אתה רואה,
ציפי,
ככל
שחילופי
הדברים
האלה
ממשיכים,
עמדתך
שוקעת
יותר
עמוק.

אנא,
פרסם כבר
את 'זהותי'
ונוכל כולנו
ללכת
הביתה.
_new_ הוספת תגובה



המשפחה של יוסלה
סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 20:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בניגוד לצופיה
אני טוען שאתה לא פלסטיני
אתה יהודי שוחר חמס
סתם יהודי
ממוצע
שלעולם לא ימצא
מה שהפסיד
כשמצא את החמס
זו בהחלט משפחה -
אני מסכים -
של טירור
צופיה קובל על שאתה למעשה מפעיל טירור
בפורום
ולא מאפשר לחמס האוטנטי
לבטא את עצמו
כי יהודי מלקק
זה יהודי של חוקן
כפי שכבר הוגדר
הדבר
_new_ הוספת תגובה



המשפחה של יוסלה
ע.צופיה (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 21:16)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה, אבל שיהיה......
_new_ הוספת תגובה



יוסוף מתפתל ומכרכר ושוב מתפתל ושוב מגמגם
ע.צופיה (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 21:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הוכחה טובה יותר מכך לצדקת קביעתי.
אגב, לא איימתי ולא הבטחתי כלום.
זו הזעה הקרה של יוסוף שנוטפת במורד גופו המפרכס מפחד.
פוףףףףף, יוסוף.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 7:24)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר רויטמן היקר,

אתה חושב שאני
'פלשתינאי',

אני יודע שאני לא
'פלשתינאי',

ולכן הצעתי
שתביא לפורום
את המידע שלפיו
הגעת למסקנה
שאני 'פלשתינאי'.

סרובך לשתף אותנו
בהוכחה לטענתך,
יכול להתפרש
באחת משתי דרכים:

או שאכן אין בידך
מידע מסוג זה,
ואז מתברר שהינך
שקרן,

או שיש בידך מידע
מסוג זה והוא כלל
אינו מתייחס אלי,

ואז מתברר שאתה
לא כל-כך חכם.

אם נצא מההנחה
שאכן אתה מאמין
שיוסלה 'פלשתינאי'
ושאתה יודע את ''זהותו'',
וממשיך לסרב להביא
את ה'הוכחה' לפורום,

המסקנה היחידה
האפשרית היא,
שהעלית את הנושא
כדי להשתיק את
יוסלה,

הווה אומר,
מבחינה
משפטית:
סחיטה.

אז יש לפניך שלוש אפשרויות
בתור התוצאה של טענתך
הבריונית:

א. שנגיע למסקנה שאתה שקרן.
ב. שנגיע למסקנה שאינך נבון במיוחד.
ו-ג. שכוונתך בהעלאת הנושא בצורה
זו היתה הפעלת סחטנות.

וכדי שיהיה ברור שהזיעה הקרה
נוטפת ממצחך במקרה הזה,
מספיק לקרוא את דבריך:

''אגב, לא איימתי ולא הבטחתי כלום.''

כפי שהראיתי למעלה,
דווקא כן מתחייב מהאופן שבו הצגת
את הנושא (אני יודע מיהו ומהו יוסלה
אך לא אביא את ההוכחה שיש בידי)
שהתכוונת לאיים באמצעות המידע
שברשותך על יוסלה, כדי להביאו
להפסקת השתתפותו בפורום.
זה נקרא לאיים, ולכן הצהרתך:

''לא איימתי,''

היא שקרית.

גם ראינו שהצהרתך,

''לא הבטחתי,''

היא שקרית,
היות והבטחת שיש
בידך מידע בדוק המוכיח
שיוסלה הוא 'פלשתינאי',

אכן הבטחת
ולא קיימת,
אך אין בכך כדי לאפשר
לך לטעון שלא הבטחת.

אני מציע לך בשלישית
לשקול להפסיק את התהליך
המדרדר הזה, כי עם כל
תגובה נוספת שלך
אתה מתחפר יותר
עמוק בעניין הזה.

האלימות,
הסחטנות,
השקר,
וכמובן היעדר
התבונה הנחוצה
כדי להבין
שאיומים
רצוי להשמיע
רק כאשר
יש נכונות
לקיימם.

ודרך
אגב,
האלמנט
העיקרי
בהצדקותיך
לטבח
שישראל
ערכה
בתושבי
רצועת
עזה
בדצמבר
2008
-ינואר
2009,
הוא
שהאזרחים
שנהרגו
שימשו
מחסה
ללוחמי
חמאס.

ישמח
אותך
לדעת
שדווקא
השופט
גולדסטון
חושב
אחרת
(הנה
קטע
המתייחס
לדברים
שאמר
השופט
בראיון
(שרות
הארץ
אתמול):

''גולדסטון הוסיף כי הדו''ח בודק באיזו מידה שימשו אזרחים חפים מפשע וכן בניינים ותשתיות אזרחיות למטרה של התקיפות הישראליות. גולדסטון הוסיף כי החוקרים בדקו את טענות ישראל לפיהן, חמאס הציב את כלי הנשק בסמוך לאזרחים, אולם לא מצאו כל עדות לכך.''

עוד
עמדה
שבה
נקטת
ללא
מחשבה
או
בדיקה
נופחת
את
נשמתה.

עכשיו
רק
נותר
ליוסלה
להמתין
למצגת
העובדות
שיוכיחו
שאכן
הוא 'פלשתינאי'.

כי אם
עובדות
אלה
לא
יוצגו,
יהיה
ברור לקוראי
הפורום
שכל
המסקנות
המופיעות
למעלה
נכונות.
_new_ הוספת תגובה



ה ו א מ פ ח ד !!!!!!!!
ע.צופיה (יום שישי, 02/10/2009 שעה 7:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק, יוסוף רועד מפחד . גילוי מוצאו האתני מוציא את כל העוקץ מדבריו.
וזאת הייתי כוונתי. בשום פנים ואופן לא אחשוף מששתתף שמעדיף להיות אנונימי . אך משתתף שמתכוון להונות את קוראי הפורום זה סיפור אחר. ויוסוף הוא כזה.
ולגבי גלדסטון, הצחקת אותי!
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 8:19)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה הפשוטה
היא,

שאם אכן תמשיך
בסרובך
לשתף את קוראי
הפורום במידע
שברשותך,

ובהיעדר כל דרך
אחרת לאמת את
טענתך,

המסקנה
ההגיונית
היא שאתה
משקר.

אני מתערב
שאין לך כל
מידע
אמיתי הנוגע
ליוסלה.

ובכלל,
ניתן לסכם
את העניין
בפשטות
כטענה
שלא
הובאו
ראיות
לנכונותה,
ובכך
טענתך
הופרכה
כבר מרגע
שסירבת
לשתפנו
במידע.

ושוב,
זה מוזר
לשמוע
מפסח
שוב ושוב
שיוסלה
''רועד מפחד''.

מה יש
למר רויטמן
עם עניין
הרעידות
והזיעה
הקרה?

ובעניין הטיעון עצמו: הרי מר רויטמן התחיל את כל העניין כאשר טען שוב ושוב
שיוסלה הוא 'פלשתינאי' - טענה שכשלעצמה (כמו כל טענה המועלית בפורום)
יש צורך להוכיחה. אך מר רויטמן, בדרך האופיינית אולי למי שמראים דירות
לקליינטים ומציגים מיצג שווא כדי למכור את הדירה ולקבל עמלה, מבסס על
הטענה שלא הוכחה, טענה שניה בדבר היעדר תוקף דברי יוסלה בגלל שהוא
כביכול 'פלשתינאי'. אך היות וצופיה פוסח תמיד על שני הסעיפים, וגם כאן
לא חושש הוא לספק את ההוכחה לטענתו הראשונה שיוסלה 'פלשתינאי', אין
גם כל דרך לאשר שיש כאן הונאה. אין הטענה שיוסלה מעמיד פני יהודי תקפה
כאשר ה'הוכחות' להיותו 'פלשתינאי' כלל לא הוצגו בפורום.

הייתי ממשיך להסביר מדוע אין לטענותיו של רויטמן
תוקף, והן חושפות דווקא אותו במערומיו (הרי לא למדנו מחילופי
הדברים בנושא זהותו של יוסלה שום דבר חדש על יוסלה,
אך למדנו המון על אופיו של מר פסח רויטמן המכנה עצמו
'עץ צופיה'). אך מתגובותיו נראה לי שאני מבזבז את זמני
על הסברים שאותם אין הוא מבין כלל.
_new_ הוספת תגובה



עכשיו כבר הביצים רועדות לו.
ע.צופיה (יום שישי, 02/10/2009 שעה 8:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסוף, הסילופים לא יעזרו לך. משתתפי הפורום הם אינטילגנטים ומבינים כי העובדה שאינך חושף את עצמך היא בדיוק נמרץ ההוכחה שיש לך מה להסתיר.
ואני בהחלט מסכים איתך בנושא זה. יש לך מה להסתיר!
אז תמשיך לכתוב פואמות ואני רק ידגיש מי כתב אותן.
דברי פלשתינאים בהחלט רצויים בפורום בתנאי שידוע לקורא התמים והלא-תמים מי כתב אותם.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 18:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העובדה הפשוטה בעינה נשארת:

טענת טענה
ולא הוכחת אותה,

רק הצהרת שיש
בידך הוכחה.

וכאשר נדרשת
לספק את המידע
המוכיח לפי דבריך
את טענתך,
סירבת.

ולא רק זה,
אלא ביססת טענה
נוספת (הטענה שיש
כאן הונאת הציבור)
על הטענה הראשונה
(בדבר הזהות הלאומית)
אותה כלל לא הוכחת.

ובכך יצאת קרח מכאן
ומכאן, ואף הוצגת
כשקרן כפחדן וכסחטן
שלאיומיו אין כיסוי.

תגובותיך בעניין זה
הן בגדר תירוצים
(והצהרתך ש''דברי
פלשתינאים בהחלט
רצויים בפורום'' מגוכחת
לאור השימוש הגזעני
שהינך ממשיך לעשות
במונח 'פלשתינאי').

מה שאינך קולט כלל
זו העובדה שהטענה
ש'יוסלה פלשתינאי'
כשלעצמה מונעת על
ידי דיעה קדומה, היות
והיא מניחה שדבריו של
'פלשתינאי' פחותים.

אפשר להלביש הצהרות
גזעניות בכל מיני בגדים,
אך קשה להסתיר את
משמעותן. די לעיין בארכיון
בתגובותיך מאז דצמבר
2008 כדי להבין מה אתה
חושב באמת.
_new_ הוספת תגובה



נכון מאד .
סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 19:03)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי הניסיון רב השנים , הפלסטינים-ערבים משקרים הרבה ומגזימים הרבה .
ראעד סאלח ואחרים עשו מה שיכלו כדי למחוק עדויות ארכיאולוגיות על קיום בית המקדש בהר הבית .
כל הייחס של הפלסטינים בפרט והערבים בכלל אל היהודים הוא גזעני .
הם בישלו את הדיסה הזו והם מי שאוכלים אותה .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 19:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרופסור
עירן
הנכבד,
אנחנו
כבר
יודעים
שעמדתך
בעניין
מסתכמת
במשפט
המבריק:

''גזענות
היא
ההבנה
שיש
גזעים''.

הדייסה
המוסרית
כולה
שלך.

בתיאבון.
_new_ הוספת תגובה



בלתי אפשרי לדון איתך רק לדון אותך .
סתם אחד (שבת, 03/10/2009 שעה 10:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (שבת, 03/10/2009 שעה 13:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תענה
לעניין
ותסביר
שוב
איך
בדיוק
''גזענות
זו ההבנה
שיש
גזעים''?
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום ראשון, 04/10/2009 שעה 6:33)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן לעשות איתך עיסקה בלבד .
_new_ הוספת תגובה



השיקשוק מתגבר, גם ההזעה.
ע.צופיה (יום שישי, 02/10/2009 שעה 23:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמשיך יוסוף,אני נהנה.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 9:51)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההסברים שלך מיותרים . לדעתי אתה ישראלי ולדעת עין אתה פלסטיני . מבחינת תוכן דבריך זה אותו דבר . אתה מגונן על העמדה הפלסטינית ומבקר את העמדה הישראלית . אם אתה פלסטיני אז אתה אויב ואם אתה יהודי אז אתה בוגד . כך וכך אינך יוצא טוב .

הדבר היחיד שאתה עושה טוב זה הסתרת זהותך . אם אתה פלסטיני זה מחליש את עמדתך בדיון ואם אתה ישראלי אתה פוחד מההשלכות של גילוי זהותך . וזה מעיד שאתה פחדן .
יהודי פחדן או ערבי פחדן , ממש לא משנה .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



אתה מפריע . עברת לכתיבה כל מילה שורה .
סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 7:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תמהני באיזה אופן תבין שאתה פשוט מפריע . העיסוק בזה שאתה כן או לא פלסטיני אינו נושא לדיון . הרברבנות שלך אינה נושא לדיון . זה שאתה מסנגר על הפלסטינים ומזיק לישראל זה כבר כולנו יודעים .

כשאין לך מה לכתוב , בבקשה , אל תכתוב .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 8:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני
רואה
שאתה
כבר
לא
משכים
קום
מר
[..]

אני
מציע
שאם
חילופי
הדברים
מפריעים
את
מנוחתך
תפנה
למר
רויטמן
פסח
ויחד
תוכלו
למצוא
לכם
פיסת
אדמה
בתולה
בשטחים
[..]
תרגישו
נפלא
אחר
כך.
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום חמישי, 01/10/2009 שעה 18:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך שמה שנישאר ממך זה כתב השיטנה שאתה מוציא כאן כלפי ישראל .
שמחתך על שעין או אחרים אינם יודעים את זהותך הלאומית או אחרת היא שימחת ילד מפגר .
_new_ הוספת תגובה



סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 8:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד אחד צופיה טוען שאינני
יהודי,

ואז אתה בא ומקלקל לו
בטענתך ש''עין או אחרים אינם
יודעים'' את זהותי הלאומית.

או ש..
או ש..

או שצופיה יודע
או שאינו יודע.

אתם תחליטו.
אך זה יקח יותר
מדי זמן.
_new_ הוספת תגובה



[•]
סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 9:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זהותך ברורה - [•]... מה שאתה מתדל לעשות זה רעשים בדיון . אחרי שכתבת שצהל הרג ;1400 פלסטינים בעזה נשארת ריק וכעת אתה מתעסק בגופם של הכותבים .
_new_ הוספת תגובה



יש הוכחות חותכות שצופיה יהודי?
סתם אחד (יום שישי, 02/10/2009 שעה 19:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיוכיח שהוא יהודי, נראה אותו.
_new_ הוספת תגובה



יש הוכחות חותכות שצופיה יהודי?
ע.צופיה (יום שישי, 02/10/2009 שעה 23:56)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש לא מפריע לי שתחשוב שאני אתיופי.זו לא פחיתות כבוד .
אולי ההיפך.
_new_ הוספת תגובה



ואני פרענק פארעך. אז מה, החרא שלי יותר מסריח?
סתם אחד (שבת, 03/10/2009 שעה 23:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני יהודי, זה מה שחשוב. ואוכל הרבה מאכלים מזרחיים שגורמים באמת לשרותים שלי להסריח. אז מה? זה לא מפריע לי לזיין.
_new_ הוספת תגובה



שים לב לטעות
סתם אחד (יום חמישי, 29/10/2009 שעה 9:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גולדסטון לא המליץ להעמיד את אריק שרון לדין בשל סברה ושתילה. להיפך, הביביסי ציטט כמה משפטים מדברי גולדסטון על הצורך באחריות פלילית, והדביק אותם לאריק שרון. גולדסטון שיגר בתגובה מכתב לביביסי והבהיר שאינו סבור כלל שיש להעמיד לדין את שרון, ודבריו הוצאו מהקשרם.
ועוד טעות- אכן ערך משפט אקדמי בעניין הגדר, אך הוחלט שהיא חוקית. בקיצור, גולדסטון כשיר לגמרי לעמוד בראש ועדה. הבעיה ששותפיו להרכב, בעיקר הפרופ' היטו את הממצאים כפי שהוכח באינספור דוגמאות
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי