פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מפלצת ושמה ליברק
אורי אבנרי (שבת, 23/01/2010 שעה 19:00)


מפלצת ושמה ליברק

אורי אבנרי



העסק רשום על שמו של בנימין נתניהו. המציאות שונה.

נתניהו לא היה מעולם יותר מאשר מוכר חלקלק של תרופות-פטנט. זהו הטיפוס המופיע במערבונים אמריקאיים ומוכר תרופה שהיא טובה לכול, גם למניעת שפעת וגם לריפוי שחפת, גם להתקפי-לב ולמחלות-נפש. המכשיר של המוכר הוא הלשון: בשטף-דיבורו הוא בונה מגדלים באוויר, מנפח בועות של אשליות ומשתק ספקות.

מאז שנבחר נתניהו לפני כמעט שנה, יצירתו העיקרית היא הממשלה שהקים: ממשלה מנופחת של 30 שרים ושלל סגני-שרים, רובם מובטלים מכל תפקיד ממשי, חלקם מופקדים על משרדים חשובים שהם הכי-הכי לא מתאימים להם. מאז הקמתה הוא עוסק בתפקיד האחד החשוב לו באמת: ההישרדות.

בגן-החיות הזה הקרוי ממשלה, היצור החשוב באמת הוא הליברק – מפלצת דו-ראשית, שכל שאר בעלי-החיים יראים מפניה. החיה הזאת היא חצי ליברמן, חצי ברק.

כאשר הופיע אביגדור איווט ליברמן לראשונה על הבמה, רבים זלזלו בו. לאדם כזה, חשבו, אין סיכוי בפוליטיקה הישראלית.

זה עשר שנים מתנהלת נגדו חקירה על חשדות של שחיתות, קבלת כספים ממקורות זרים עלומים ועוד. יתר על כן, בעיני ציבור גדול הוא דמות לא-ישראלית מובהקת. הדביקו לו תווית נצחית של עולה חדש, למרות שהוא כבר נמצא בארץ 31 שנה. בעיניהם, מראהו החיצוני, שפת גופו, חתך-דיבורו – כולם ''בלתי-ישראליים'' בעליל, ''לא משלנו''. איך יבחרו ישראלים באיש כזה?

חוץ מזה, ליברמן הוא מתנחל, תושב ההתנחלות נוקדים באזור בית-לחם, והמתנחלים אינם פופולאריים במדינה. הוא גזען מוצהר, שונא ערבים, מזלזל בשלום, אדם שמטרתו המוצהרת היא מדינה נקייה מערבים. אמנם יש בישראל (כמו בארצות אחרות) הרבה גזענות חבויה, בחלקה גם לא-מודעת, אבל זו גזענות מוכחשת. הישראלים – כך האמינו רבים – לא יבחרו באדם שהוא גזען גלוי.

בבחירות האחרונות הופרכה אמונה זו. מפלגתו של ליברמן זכתה ב-‏15 מושבים, שניים יותר ממפלגתו של ברק, והפכה למפלגה השלישית בגודלה בכנסת. לא-מעט צעירים ישראליים מובהקים, צברים בני צברים, הצביעו בעדו. הם ראו בו את הכתובת הטובה ביותר להצבעת-מחאה.

הממסד לא נבהל. אז בסדר, הייתה הצבעת מחאה. בכל מערכת-בחירות בישראל קמה רשימה שצומחת פתאום וקמלה למחרת, כמו הקיקיון של יונה הנביא. ד''ש, הדרך השלישית, שינוי ועוד – איפה הם היום?

אבל ליברמן איננו יגאל ידין ולא טומי לפיד. הוא אדם כוחני, ברוטאלי, חסר-מעצורים, אדם המוכן לפנות – כאמרתו של יוסף גבלס – אל היצרים הפרימיטיביים ביותר של ההמון.

עלולה לקום בישראל קואליציה של כל הנרגנים והנזעמים, כמו שנאמר על דויד כאשר ברח מפני שאול: וַיִּתְקַבְּצוּ אֵלָיו כָּל-אִישׁ מָצוֹק וְכָל-אִישׁ אֲשֶׁר-לוֹ נֹשֶׁא, וְכָל-אִישׁ מַר-נֶפֶשׁ, וַיְהִי עֲלֵיהֶם, לְשָׂר;... ציבור-הבית של ליברמן הוא מגזר העולים מברית-המועצות שלא התאקלמו בארץ וחיים בגטו רוחני וחברתי. עלולים להתוסף עליו קהילות אחרות: מתנחלים, מזרחיים המאמינים שהליכוד בגד בהם, צעירים הרואים בו אדם המבטא בגלוי את אשר הם מאמינים בו בסתר: שצריכים לגרש את הערבים מהמדינה, ומהארץ בכלל.

ההופעה הבלתי-ישראלית של ליברמן עלולה להפוך ממגרעת ליתרון. דווקא אדם כל-כך לא-ישראלי עלול להתגלות כמנהיג אידיאלי למחנה המאוחד בשנאתו ל''אליטות'', לבית-המשפט העליון, למשטרה, לתקשורת ולשאר עמודי-התווך של הדמוקרטיה הישראלית.

גם חקירת המשטרה עלולות לרומם אותו בעיני קהל זה. בעיניו הוא נרדף על-ידי האליטות המתחסדות. ענן החשדות לא הפריע לנתניהו למסור לשליטתו את משרדי המשפטים והמשטרה, שני המשרדים המופקדים על אכיפת החוק, הנשלטים עכשיו על-ידי עבדיו הנרצעים.

אסור לזלזל בסכנה. מנהיגים אחרים מסוגו בהיסטוריה נחשבו למוקיונים והיו נושא ללעג האליטות לפני שהגיעו לשלטון ועשו שמות.

אבל הראש השני של הליברק מסוכן מהראשון. סכנת ליברמן שייכת לעתיד – סכנת אהוד ברק היא ממשית ומיידית.

השבוע עשה מעשה שצריך להדליק נורה אדומה. לדרישת ליברמן, העניק ברק מעמד אוניברסיטאי למכללת המתנחלים באריאל.

בניגוד לליברמן ה''זר'' בא ברק מלב ישראל הוותיקה, בן קיבוץ, איש סיירת מטכ''ל, דובר עברית רהוטה במבטא הנכון. כרמטכ''ל לשעבר וכשר-הביטחון בהווה הוא מייצג את העוצמה המאסיבית של המגזר החזק ביותר במדינה: הצבא.

ליברמן עדיין לא הספיק לעשות שום מעשה ממשי חשוב נגד השלום, חוץ מדיבורים. ברק עשה גם עשה. קראתי לו פעם ''פושע שלום'', להבדיל מ''פושע מלחמה'' – אם כי גם תואר זה הודבק לו מאז ''עופרת יצוקה''.

הפגיעה האנושה שהנחית ברק על סיכויי השלום באה אחרי ועידת קמפ-דייוויד. כדאי לחזור בקיצור על ההשתלשלות: כשנבחר ב-‏1999 ברוב מוחץ, על גלי ההתלהבות של מחנה-השלום ובעזרת סיסמאות-שלום מובהקות (''חינוך במקום התנחלויות!''), הוא פיתה את הנשיאים ביל קלינטון ויאסר ערפאת לקיים איתו ועידת-פסגה. בתערובת אופיינית של שחצנות ובורות האמין שאם יציע לפלסטינים מדינה פלסטינית, הם יוותרו על כל שאר תביעותיהם. הצעותיו, שאמנם הרחיקו-לכת יותר מהצעות קודמיו, היו רחוקות מהמינימום הדרוש לפלסטינים. הוועידה נכשלה.

כשחזר מקמפ-דייוויד לא השמיע את ההכרזה המקובלת (''הושגה התקדמות חשובה, המשא-ומתן יימשך...''), וגם לא את ההודאה הבלתי-מקובלת (''מצטער, טעיתי. לא היה לי מושג!'') הוא יצר מנטרה שהפכה מאז למרכז הקונסנזוס הלאומי: ''הפכתי כל אבן בדרך לשלום / הצעתי לפלסטינים כל מה שהם יכלו לבקש / הם דחו את כל ההצעות / אין לנו פרטנר לשלום.''

הכרזה זו מפי מנהיג מפלגת-העבודה, הקורא לעצמו לא-אחת ''ראש מחנה השלום'', הנחיתה מכה קטלנית על כוחות-השלום בישראל, שתלו בו תקווה כל-כך גדולה. הרוב העצום של הישראלים מאמינים עכשיו באמונה שלמה ש''אין לנו פרטנר לשלום'', וכך סלל את הדרך לעלייתם לשלטון של אריאל שרון ובנימין נתניהו.

בכל תקופת כהונתו הקים והרחיב ברק התנחלויות. לפי הוראתו, העניק אלוף-הפיקוד רישיון לתחנת-שידור של המתנחלים (שהתחילה באחרונה לשדר, למרות מאבק המשפטי עיקש של ''גוש שלום'' נגדה.) גם בבחינה זו, הוא עולה בהרבה על הליברמנים. החלטתו בעניין האוניברסיטה באריאל תואמת את כל דרכו.

''רגע! רגע!'' ישאל כאן אדם רציונאלי, ''מה זה נוגע בכלל לברק? הוא הרי שר-הביטחון, לא שר-החינוך!''

אריאל היא שטח כבוש. בשטחים הכבושים, הצבא הוא הריבון. ברק אחראי על הצבא. את ההוראה לשדרג את מכללת אריאל נתן ברק לאלוף פיקוד המרכז של צה''ל. כפי שציין יוסי שריד, שר-חינוך לשעבר, ''המרכז האוניברסיטאי אריאל'' יהיה המוסד האוניברסיטאי היחידי בעולם המוקם על-ידי הצבא.

מוסד אקדמי ישראלי עובר דרך ארוכה עד שהמוסדות האחראיים מעניקים לו הכרה כאוניברסיטה. יש בישראל מכללות רבות, הרבה יותר מקצועיות ממכללת אריאל, השואפות למעמד זה. בשטחים הכבושים די בהוראת גנרל.

העובדה הזאת מטילה אור על מצב חסר-תקדים, שכולו המצאה ישראלית: הכיבוש הנצחי.

משטר של כיבוש הוא, מטבעו, מצב זמני. הוא קם כאשר צד אחד במלחמה כובש במהלך הקרבות שטח של הצד האחר. הוא אמור לשלוט בו, בכפוף לחוק בינלאומי מפורט, עד לסיום המלחמה, כאשר גורל השטח מוכרע בהסכם-שלום.

מלחמה היא עניין של כמה שנים, לכל היותר, ועל כן מצב הכיבוש הוא זמני. ממשלות ישראל הפכו אותו למצב-קבע.

מדוע? משה דיין, שר-הביטחון בראשית הכיבוש, גילה שהכיבוש הוא בעצם מצב אידיאלי. הוא נותן לכובש שלטון מוחלט ללא שום התחייבות להעניק לתושבים זכויות-אזרח כלשהן. אילו סיפחה ישראל את השטחים, היה עליה להחליט מה לעשות באוכלוסיה. זה היה יוצר מצב מביך. תושבי ירושלים המזרחית, שסופחה רשמית לישראל, לא קיבלו אזרחות, אלא רק מעמד של תושבים. ממשלות-ישראל חששו שהעולם לא יסבול מדינה ששליש מתושביה אינם אזרחים.

מצב הכיבוש פותר את כל הבעיות. לתושבי השטחים הכבושים אין בפועל שום זכויות: לא לאומיות, לא אזרחיות, לא אנושיות. ממשלות ישראל מקימות התנחלויות בכל מקום העולה על רוחה, בניגוד לחוק הבינלאומי, ועכשיו היא מקימה שם אוניברסיטה.

(לא מכבר השמיע סרי נוסייבה, נשיא אוניברסיטת אל-קודס בירושלים המזרחית המסופחת, רעיון מקורי: שהפלסטינים ידרשו מישראל לספח את השטחים הכבושים, מבלי לדרוש מעמד של אזרחים. נוסייבה מקווה, כנראה, שברבות הימים לא תוכל ישראל לעמוד בלחץ הבינלאומי ותיאלץ להעניק אזרחות לתושבים, ואז כבר יהיו הפלסטינים רוב במדינה וייעשו בה ברצונם. אני מעריך את נוסייבה מאוד-מאוד, אבל זה הימור מסוכן מדי.)

ממשלת ספרד כבר הודיעה שהיא מחרימה את מכללת אריאל וביטלה את השתתפותה בתחרות אדריכלית עולמית בהנהגת ספרד.

אני מקווה שממשלות נוספות וקהילות אקדמיות אחרות בעולם ייקחו דוגמה ויטילו חרם מוחלט על מוסד זה.

הליברק אמנם מצפצף על העולם. למפלצת דו-ראשית זו לא איכפת שום חרם. אך מוסד אקדמי לא יכול להיות אדיש לחרם עמיתיו בעולם. ואם הקהילה האקדמית הישראלית לא תקום נגד הקמת אוניברסיטה מטעם המתנחלים ובחסות צבאית – היא מסתכנת בהטלת חרם גם עליה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


משהו על המציאות ''השונה''!
דוד סיון (שבת, 23/01/2010 שעה 19:22) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ברוח הימים האחרונים, פרשת העוזרת ועוד:

1. ''תסמונת שטוקהולם של המנהיג הדגול'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/043/542.html).
2. ''האמת המטרידה על נתניהו'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/041/207.html).
_new_ הוספת תגובה



עיתונאים על עיתונאים
ע.צופיה (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 4:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה כתבה של עיתונאי על הערך השולי הפוחת של דברי עיתונאים.
זה בטח נכון לגבי דנקנר וכספית שעשו כמה פשלות בחיי העיתונות שלהם.http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/230110_O...
_new_ הוספת תגובה



התחושה המטרידה אותי
דוד סיון (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 6:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמנו היו לאנשים טענות כלפי העובדה שעליזה אולמרט בעלת דעות שמאליות. כל עוד אהוד אולמרט היה ראש הממשלה הטענה הזאת היתה חלק מסדר יומם של יריביו. אלא שאז אף אחד לא ממש טען שעליזה מתערבת במלאכתו של ראש הממשלה.

לגבי שרה הסיפורים מאירים עובדה נוספת - היא מתערבת. הטענות האלה לא החלו עם התביעה המשפטית האחרונה. אם שרה באמת מתערבת ואם היא עושה זאת בדרך שזה מתואר בשתי הכתבות שהזכרתי ועוד אחרות, הרי שיש לנו בעיה: מיהו ראש הממשלה.

העובדה שנתניהו השתמש בבמה בינלאומית (בגרמניה) כדי להילחם בביקורת היתה מאד תמוהה ולא במקום.
_new_ הוספת תגובה



התחושה המטרידה אותי
דוד סיון (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 7:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עוד ידיעה שמייצרת תחושה לא נוחה לגבי ראש הממשלה שלנו (http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/230110_N...).
_new_ הוספת תגובה



התחושה המטרידה אותי
ע.צופיה (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 8:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו שכתבת: סיפורים.
אם אתה מאמין לסיפורי דנקנר כספית ואחרים זו בעיה שלך אך מאחר והסיפורים אינם מחוזקים בעובדות הרי זו אינה בעיה של משפ. נתניהו.
להזכירך: בשנת 1996 היו סיפורים זהים של עוזרת של שרה נתניהו. גם אז הטיפשורת השתוללה. בית המשפט דחה את כל טענותיה של העוזרת. המסקנה :חציית היו מצוצים מהאצבע וחציית בלתי אמינים.
אז הטיפשורת כתבה? במכלול השטויות זה עוד פסיק.
_new_ הוספת תגובה



התחושה המטרידה אותי
דוד סיון (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 9:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחיה ונראה. בנתיים אני מוטרד בגלל המעורבות של שרה נתניהו.
אני גם מוטרד מהשימוש שעשה נתניהו בבמה בינלאומית ואת זה ראיתי ושמעתי. בעיני התרגיל הזה לא שיחק לטובתו כלל וזאת הסיבה להיותי מוטרד.
_new_ הוספת תגובה



התחושה המטרידה אותי
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 22:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם תחושה אתה לא יכול לבנות בית.
ידיעות ומעריב שהגנו על האתרוגים שרון ואולמרט (כמעט עד סוף כהונתו) מתגעגעים לראש ממשלה חם שאם לא מזרים להם כספים לכיס אז שלפחות לא ימנע מהם. אז הם החלו להשתולל כמו תולעים ולא כמו עיתונאים.
בינתיים דווקא מעריב הקטן והחלש חטף אותה ראשון, בתקבה שהמשפט ייצא לדרך מהר וגם יגיע לסופו בלי הסדר טיעון. עכשיו כולנו מחכים שידיעות יחטוף אותה, פשוט צריכים לחכות קצת לרגע שימעד (כמובן להוציא את המעידה בפרסום הכתבות על שרה בלי לבקש ממנה תגובה לפני - שזה בטיפול השופטת דליה דורנר).
האסון הגדול לעתונות בארץ הם ידיעות ומעריב, משרתיהם של כמה אדונים. הם פנקס פוליטי לניהול חשבונות העסקים השחורים שלהם.
_new_ הוספת תגובה



תחושות הן חלק מכל תהליך!
דוד סיון (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 22:57)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחושות שלנו מנחות אותנו כמעט בכל מהלך ובהבעת דעות. כך זה גם בעניין שרה נתניהו, חציל ומר אלרגיה.

את האתרוג ביחס לשרון המציא ישראל הראל (דיון 2897).
_new_ הוספת תגובה



₵ תחושות הן חלק מכל תהליך!
איתן אדיר (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 22:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

⅘ תחושות לפעמים הן חלק מהחרא!
אז למה עשיתם את שרון ואת אולמרט לאתרוגים שלכם?
_new_ הוספת תגובה



תסתכל בראי ותראה שהם שלך ושלכם...!
דוד סיון (יום שישי, 29/01/2010 שעה 7:07)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



תחושות הן חלק מכל תהליך!
גלעד היפתחי (שבת, 30/01/2010 שעה 23:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך תחושות פרועות מדי.
האם זה בגלל ששרה היא אישתו של הביבי? כי כשאישתו של ברק עשתה פאדיחה לא היו לך תחושות מנחות כמעט בכל מהלך ובהבעת דעות.
_new_ הוספת תגובה



הפוסל, יפתחי, במומו פוסל!
דוד סיון (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 5:48)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם ביטוי לתחושות בלתי מציאותיות פרועות...
_new_ הוספת תגובה



הפוסל, יפתחי, במומו פוסל!
גלעד היפתחי (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 23:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני שולל את תגובתך הנחלצת.....
_new_ הוספת תגובה



הפוסל, יפתחי, במומו פוסל!
דוד סיון (יום שני, 08/02/2010 שעה 4:31)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



''השימוש שעשה בבמה בינלאומית''
יוסף אליעז (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 0:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדוד סיון-
פעם היה מנהג שאין תוקפים אישיות ציבורית בכירה כאשר היא בחו''ל במסגרת תפקידה, או ממש ערב נסיעתה לחו''ל.

כאן תקפו את נתניהו ''בצד החלש'' , או אם תרצה: ''בצד המין החלש'' שלו, כשהוא בחו''ל.זה כשלעצמו מעשה מגונה.

מה יעשה ראש ממשלה שתקפו בגסות כזו, ובכזה רוחב-יריעה את רעייתו וכתבים מבקשים ממנו, בהיותו בחו''ל, ליתן תגובתו?

לא נדבר על הכורח של ג'נטלמן להגן על אשתו. חשוב נא כיצד היה מתקבל הדבר שנתניהו היה ממלא פיו מים עד שובו? כלום לא היו טוענים מיד: ''שתיקה כהודיה דמיא''?

אתה תוקף את המותקף, במקום לתקוף את מי שמצא לנכון לתקפו בהיותו בחו''ל [או ממש ערב צאתו לחו''ל].

בכל הכבוד - נתניהו נהג נכון. לא שכל הנושא, ובעיקר הכתבה, הוסיף כבוד למדינת ישראל, אך בסיטואציה אליה קלעו אותו - נתניהו פעל כראוי.
_new_ הוספת תגובה



השימוש שעשה נתניהו בבמה בינלאומית לא הסיף לו כבוד!
דוד סיון (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 5:35)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראש ממשלת ישראל נוסע הרבה מאד לחו''ל כך שכמעט כל ביקורת שעולה באה בסמוך לנסיעה. לכן אין לטענת הסמיכות כל משקל. אני גם לא חושב שנתניהו הוא זה ש''הותקף'' לכן גם לטענה כזאת אין בסיס.

שוב אתה מייחס לי דברים שלא טענתי. חבל שאינך קורא בעיון את הדברים עליהם אתה מגיב.
_new_ הוספת תגובה



השימוש שעשה נתניהו בבמה בינלאומית לא הסיף לו כבוד!
יוסף אליעז (יום שישי, 29/01/2010 שעה 2:03)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, אתה מתעלם מתוכן הדברים שכותבים ונתפס כל הזמן לדברים שוליים, ומתמחה בהטחת האשמות, כמו: ''לא קראת ביסודיות'' שזה הבל.
ראש הממשלה נוסע לחו''ל במסגרת תפקידו. אדם הגון לא היה תוקף אותו כשהוא בחו''ל, אלא אם כן רצה לגרום נזק מכוון למותקף או לפגוע בעקיפין במדינה שהוא ראש ממשלתה.
הדברים כוונו, כאילו, כנגד שרה נתניהו. היא אינה עסק כלכלי נפרד. עוזרת הבית שירתה את שני בני הזוג. גם ''החברה המעסיקה'' שייכת לשני בני-הזוג.
אתה כל כך תמים או שאתה עושה את עצמך, כשאתה כותב שלא אותו תקפו?

כאשר לאה רבין ז''ל החזיקה בחשבון דולרים בארה''ב, יצחק רבין ז''ל היה ג'נטלמן ואמר: זה גם חשבון שלי, וגם אני אחראי. החלטה זו עלתה לו במשרתו, שהיא השיא אליו יכול פוליטיקאי להגיע בישראל. כך נהג בנימין נתניהו , והוא ראוי לכבוד על כך.

בין בני זוג נורמליים קיים שיתוף ברכוש, אלא אם כן חתמו על חוזה של יחסי ממון באישור בית-משפט.

בא הזמן שתעלה קצת את הרמה של תגובותיך, ותחדל להתנפל על מי שאינו מחזיק בדעותיך. נסה לקרוא ולהבין את המסר ולא להתפס לזוטות. אתה הרי אדם חכם, אז מה קורה לך?

אתה יכול להשיב בהתקפה עלי. אינני חושב שיהא טעם להשיב עליה. אולי יקרה נס ותגיב ענינית לכתוב ולא לכותב.
כל טוב.
_new_ הוספת תגובה



אתה לא מפסיק להתקיף... אבל מתלונן בלי סוף
דוד סיון (יום שישי, 29/01/2010 שעה 7:20)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טוען טענות הבל אבל מייחס זאת לאחרים,
אתה מתעלם מתוכן הדברים אבל מתלונן שאני הוא המתעלם,
אתה נתפס לדברים שוליים אבל מתלונן שאני הוא שנתפס,
אתה לא מפסיק לתקוף אישית (רק בהודעה האחרונה יש מספיק דוגמאות) אבל מתלונן שתוקפים אותך בתגובה.

''בא הזמן שתעלה [הרבה] את הרמה של תגובותיך, ותחדל להתנפל על מי שאינו מחזיק בדעותיך. נסה לקרוא ולהבין את המסר ולא להתפס לזוטות. אתה הרי אדם חכם,...''

--

לגופו של נושא: מה שכתבתי לגבי שרה נתניהו היה ונשאר דעתי וכך הדברים על בנימין נתניהו. אין צורך לחזור על הדברים.
_new_ הוספת תגובה



לטענת ''השימוש שעשה נתניהו בבמה בינלאומית'' לא הסיף לו כבוד!''
יוסף אליעז (יום שישי, 29/01/2010 שעה 2:08)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, אתה מתעלם מתוכן הדברים שכותבים ונתפס כל הזמן לדברים שוליים, ומתמחה בהטחת האשמות, כמו: ''לא קראת ביסודיות'' שזה הבל.

ראש הממשלה נוסע לחו''ל במסגרת תפקידו. אדם הגון לא היה תוקף אותו כשהוא בחו''ל, אלא אם כן רצה לגרום נזק מכוון למותקף או לפגוע בעקיפין במדינה שהוא ראש ממשלתה.

הדברים כוונו, כאילו, כנגד שרה נתניהו. היא אינה ''עסק כלכלי'' נפרד מבעלה. עוזרת הבית שירתה את שני בני הזוג. גם ''החברה המעסיקה'' שייכת לשני בני-הזוג.
אתה כל כך תמים או שאתה עושה את עצמך, כשאתה כותב שלא אותו תקפו?

כאשר לאה רבין ז''ל החזיקה בחשבון דולרים בארה''ב, יצחק רבין ז''ל היה ג'נטלמן ואמר: זה גם חשבון שלי, וגם אני אחראי. החלטה זו עלתה לו במשרתו, שהיא השיא אליו יכול פוליטיקאי להגיע בישראל. כך נהג בנימין נתניהו , והוא ראוי לכבוד על כך.

בין בני זוג נורמליים קיים שיתוף ברכוש, אלא אם כן חתמו על חוזה של יחסי ממון באישור בית-משפט.

בא הזמן שתעלה קצת את הרמה של תגובותיך, ותחדל להתנפל על מי שאינו מחזיק בדעותיך. נסה לקרוא ולהבין את המסר ולא להתפס לזוטות. אתה הרי אדם חכם, אז מה קורה לך?

אתה יכול להשיב בהתקפה עלי. אינני חושב שיהא טעם להשיב עליה. אולי יקרה נס ותגיב ענינית לכתוב ולא לכותב.
כל טוב.
_new_ הוספת תגובה



התחושה המטרידה אותי
(יום ראשון, 24/01/2010 שעה 10:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני מסכים עם צופיה באשר למשפ' נתניהו - וגם מסכים עם סיון בנוגע לעליזה אולמרט.
כאשר אין טיעונים נגד ראש הממשלה נטפלים לאשתו - זה נכון לגבי ניניהו וזה נכון לגבי אולמרט.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



משהו על המציאות ''השונה''!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 18:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה קל לכתוב משהו על מישהו בלי להזכיר שם .
כנראה הפחד מתביעת לשון הרע היא גורם חזק .
ובכלל למה כותבים על ברק ? הוא ראש הממשלה ?
ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



אורי אבנרי משקר מסלף ומעוות את המציאות .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 24/01/2010 שעה 18:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני משער שאבנרי נמצא על מדרון חלקלק . מדרון בו הוא יותר ויותר נואש . מדרון בו כל שקר , כל עיוות כל הכפשה הם גבעולי קש להיאחז בהם .
אמנם החלטתי להפסיק להגיב למאמרי אבנרי , אך למראה כתיבה שיקרית פסולה זו שבאה מלב דר-שטירמר , שבאה משינאה עמוקה לאוסט-יודן ,אופיי החלש לא יכול להמנע ולהבליג .
1 – ליריביו המדיניים הוא קורא ''מפלצת'' .
2 – נתניהו הוא מדינאי לא פחות מאבנרי . הוא מדבר לציבור כמו שאבנרי מדבר לציבור . אבל לנתניהו יש יותר תומכים .
3 – ממשלה מנופחת הוקמה בחוסר ברירה . תלונות יש להפנות לציפורע .
4 – אין צורך במאמץ הישרדות . הפלסטינים לא ירדו מהעץ . שם העץ ''זכות השיבה'' .
5 – לא רק ליברמן מקבל כספים מחו''ל . גם השמאל ובכמויות גדולות . יצהיר אבנרי שהוא וארגונו לא קיבלו כספים מחו''ל או שיפסיק לזרוק אבנים מתוך בית הזכוכית שלו .
6 – 10 שנות חקירה ? מעניין שהפרקליטות לא מגישה כתב אישום ולא משיגה הרשעה בבית משפט . הפרקליטות היא מקום מושחת .
7 – הנה גזענות של אבנרי ''הוא דמות לא-ישראלית מובהקת'' כאילו אבנרי עם זקן הפלמחניק הוא דמות ישראלית . ח ח ח ח ח ח .
8 – שינאת הערבים היא שינאת האויב , אין לה דבר עם גזענות . אבל אם ערבי ''הוא דמות לא-ישראלית מובהקת'' הרי שגם אבנרי גזען .
# היות ואני מכיר את אבנרי אני ראיתי את גזענותו בפעולה . רק תשאלו אותו על נעים גלעדי הפרסי/עירקי .
9 – '' היצרים הפרימיטיביים של ההמון'' המ . . . המ . . . מי פנה להמון עם עתון שחציו עירום נשים על גבול הפורנוגרפיה ?
10 – למה בסתר ? הנה בגלוי – את הפלסטינים יש לטרנספר ואת פלסטין יש להשמיד .
11 – על מוסדות מעניינים בחר אבנרי להגן . המשטרה שמתפקדת חלש , על התקשורת הנגועה בשמאלנות רבת היקף ועל בית המשפט ובמיוחד העליון שנשיאו חשף עצמו כשמאלן לאחר פרישתו . גם לזה נחוץ ''אומץ'' .
12 – ברק מייצג את הצבא . נכון במידה רבה . יש לו שני אותות הצטיינות . מצחיק שדווקא כאן יש איזה גמד שרואה בשרות הצבאי מופת לאזרחות טובה . אך בניגוד לאבנרי והעמלקי ההוא הבטחון הצבאי של ישראל הוא רק כלי ולא החשוב ביותר לעתיד העם היהודי בישראל ובכלל .
13 – כן , ברק הראה ש-‏97% נסיגה ישראלית אינה מספיקה לפלסטינים . את זכות השיבה כבר הזכרתי ?
14 – ''מחנה השלום'' הוא עדר תועה . לא בגלל ברק . בגלל הפלסטינים !
15 – הכיבוש הנצחי הוא מצב לא טוב . אך הפיתרון של טרנספר אינו יכול להתבצע . לא בשלו תנאים לזה . גם שלום לא יהייה . וכך אנו חיים במצב של כיבוש ממושך .
16 – '' ממשלת ספרד . . . '' אלה לא הספרדים שגרשו את היהודים באותה שנה בה נתגלתה אמריקה ? אותה אמריקה שהספרדים והפורטוגזים הרגו 95% מהאוכלוסיה ? הספרדים הם עם רשע ואם יש שם קורטוב הומאניות היא באה מצאצאי האנוסים .
17 – חרם אקדמי ? העגל רוצה לינוק . . .

אריה עירן .
_new_ הוספת תגובה



לא יחידי שהוקם על ידי צבא!
דוד סיון (יום שני, 25/01/2010 שעה 19:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה עובדות היסטוריות:

1. המרכז האוניברסיטאי באריאל לא הוקם על ידי הצבא.
2. גם אם מקבלים את ההנחה (המפוקפקת) שאישורו של שר הביטחון הוא בעצם הקמת אוניברסיטה על ידי הצבא, זה לא יהיה ''המוסד האוניברסיטאי היחידי בעולם המוקם על-ידי הצבא''. רק כדוגמה אפשר לקחת את ''ווסט פוינט'' שהוקמה בשנת 1802.
_new_ הוספת תגובה



יוסף אליעז (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 2:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להתווכח עם אבנרי זה כמעט כמו להתווכח עם 'עמיש' או שרון, או 'תלאביבסאנור', המתחבאים אחרי שמות עט ואינם מגלים את פרצופם.שנאת ישראל בפיהם ורוממות פלסטין בגרונם.

רק כמה נקודות בפי:
כפי שכתב דוד סיון: לא ברק הקים את אוניברסיטת אריאל, אלא אורגד וקודמיו.
המועצה להשכלה גבוהה אישרה את המוסד כאוניברסיטה כבר לפני שנתיים-שלוש, אך בשל מיקומה בשומרון זקוקה היתה לאישור שר הבטחון וברק נתן אישורו באיחור רב.
אגב: באוניברסיטה הזו לומדים גם פלסטינים.

אבל אורי אבנרי מעדיף, לבטח, את אוניברסיטאות ביר-זית ואל-נג'אח. מוזר שטרם העניקו לו שםם תואר ד''ר לשם כבוד...

אין לנו שום ראיה ששרה נתניהו משפיעה על החלטות בנימין נתניהו, כראש ממשלה, בענינים מדיניים או פוליטיים.
לפי הַשָׁלַת כל הַכְסוּת הימנית שֶׁעָטַה אולמרט מאז ימיו לצד שמואל תמיר ז''ל ובליכוד- מסתבר שהשמאלנות חִלְחַלָה בו. אשתו ובתו הן שמאלניות מוצהרות, ודומה שהשפעתן עליו רבה ומתרבה.
אגב- לפי כתב האישום הן נסעו עמו לא מעט נסיעות לחו''ל, נסיעות שלא המשפחה מימנה אותן.

אורי אבנרי עיוור לחלוטין בכל הנוגע לפלסטינים, ופה שום דבר לא יועיל. הוא אינו חושש מ''זכות השיבה'', והוא אינו רואה את הקו המשותף לפלסטינים ולש''ס: כל מה שתיתן להם מעבר למגיע יבלע מיד, ועל הבסיס החדש יבקשו עוד. אין לדבר סוף.ככתוב המשלי [ל' 15]: ''לעלוקה שתי בנות הב הב''
אחרי כל ''הב'' יבוא עוד ''הב''.

אני, במקום אבנרי, לא הייתי מטיח האשמה בגזענות באחרים.
מי שקרא את ספרו [הטוב!} ''בשדות פלשת'' אולי זוכר איזו הערה על רומן קצר שהיה לו, מין ''סטוץ'' עם חיילת תימניה.
הוא כתב שאז גילה שגם התימניות הן נשים, או הערה דומה.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 26/01/2010 שעה 5:27)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''להתווכח עם אבנרי זה כמעט כמו להתווכח עם 'עמיש' או שרון, או 'תלאביבסאנור', המתחבאים אחרי שמות עט ואינם מגלים את פרצופם.שנאת ישראל בפיהם ורוממות פלסטין בגרונם.''

יוסף אליעז מנסה להשמע שקול
וענייני,

אך כאשר קוראים את דבריו לאט,
נתקלים בביטויים כדוגמת,

''שנאת ישראל בפיהם...''

אותם הוא מייחס למשתתפים בפורום,
מחברי מאמרים כאבנרי או מגיבים, אשר
העיסוק בנושא המוסרי משותף להם (או
במתכונת הפוליטית של הנושא המוסרי -
המאבק לשמירה על זכויות האדם).

האשמת אבנרי ומשתתפים אחרים מהשמאל
ב''שנאת ישראל'' חושפת את פשיטת הרגל של
ה'לאומיות' או הלאומנות' בגירסתו של יוסף
אליעז: פסבדו-לאומיות שהקריטריון העיקרי
שלה הוא הנאמנות, לא לעקרון המוסרי כפי
שהוא משתקף בערכי האדם שהם גם חלק
מהיהדות, אלא הנאמנות למגזר הצר והמעוות
של היהדות המשיחית הברברית והאלימה
הנושאת את שם אלוהי ישראל לשווא.

ההאשמה של אלה, כדוגמת אבנרי, שאהבתם
לישראל עמדה כבר במבחנים האנושיים החמורים
ביותר, היא בגדר הסתה מהסוג הגרוע ביותר,
וזה סימן של חובבנות רטורית מצדו של אליעז
לחשוף את האג'נדה שלו באופן כה ברור.
העלאת הטענה המופרכת הזאת מעמידה בספק
את תקפות שאר טיעוניו.

ואני מציע למר אליעז משימה קטנה:
אנא הראה לנו על מה מדברי אבנרי או דברי
שלי הוא מבסס את טענתו בדבר ''שנאת ישראל
בפיהם.''
_new_ הוספת תגובה



איפה ואיפה
דוד סיון (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 6:10)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. ממש לא מתאים לך לפתוח במשפט שהוא הכללה מופרכת. גם המשפט השני הוא הכללה מופרכת בעליל.

ב. אבל אתה ממשיך באיפה ואיפה בהתייחסות לנתניהו ולאולמרט. ראשית, העניין עם משפחת נתניהו הוא השפעת אשת ראש הממשלה מכהן על תיפקודו. אבל זה לא המקרה שאתה מייחס לאולמרט ולכן אין מקום להשוואה. שנית, לנתניהו אתה מעניק את חזקת החפות, ''אין לנו שום ראיה...'' אבל לאולמרט לא. לכן, כדי שמישהו יתייחס ברצינות לטענת החפות שלך כהגונה לא היית צריך לגרור את אולמרט לתוך הסיפור.

גם זה לא מתאים לך.

ג. לגבי המרכז האוניברסיטאי באריאל נדמה לי שאתה טועה. האישורים עליהם אתה מדבר ניתנו על ידי המועצה להשכלה גבוהה של יהודה ושומרון. זאת לא המועצה להשכלה גבוהה שאישרה ומאשרת מעמד מוסדות אקאדמיים ביתר ישראל. נדמה לי שאם תבדוק תמצא שהתהליך הזה נבחר כדי לעקוף התנגדות לא קטנה במועצה להשכלה גבוהה ולפחות חלקה מאד הגיונית ורציונלית.
_new_ הוספת תגובה



איפה ואיפה
יוסף אליעז (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 15:43)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד, אני לא תוקף את השמאל.חלקו עצום בתקומת עם ישראל ומדינת ישראל.

כואב לי שצמחה פה השמאלנות הקיצונית, שרואה בפלסטינים חזות הכל, ''כאפיה צחורה'' משלג, ובישראל את כוחות השחור.

תמהני מה לך להיות בחסורה אחת עם עמיש, שרון, ו''ת''אסנור''.

אני מצטער גם, להבדיל, שאורי אבנרי, לוחם ''שועלי שמשון'' ב-‏48 התדרדר מדי שמאלה.

אתה רגיש מדי למילה שמאל. חבל.

באוניברסיטת אריאל, למיטב ידיעתי, לומדים יותר פלסטינאים מאשר בכל אוניברסיטה ישראלית אחרת.
למיטב ידיעתי- לא חקרתי בנושא- היא הוכרה ע''י המועצה להשכלה גבוהה בישראל.
אין מועצה כזו בשומרון.
אוניברסיטאות ''אל נג'אח '' ו ''ביר זית'' אינן זקוקות לאישור מהמועצה שלנו.

חבל שכל שוחרי פלסטין מתעלמים מהאיסלם הקיצוני שהשתלט, בצורת חמ''ס, על עזה וטבח בתושביה יותר ממספר החללים האזרחים שנהרגו, למרבה הצער, במהצע ''עופרת יצוקה''.
חבל שהם מתעלמים משמונה שנות הפגזה על ''ישובי ''עוטף עזה'', ירי שכוון במפורש רק נגד אזרחים ישראלים.
חבל שהם מתעלמים מרציחות אל-קעידה, שותפו לדרך הדמים של החמ''ס, החל מ-‏3.000 האזרחים שנרצחו ב''מגדלי התאומים'' והמשך ברצח העם בדארפור, ובהכחדת כפרים שלמים באלג'יר.

התנפלו עלי כאן בלא סיבה. אין ביכותי למנוע זאת.
אני רק מציע לאלו שמנית מעלה, ואינך, דוד סיון, ביניהם - שיזהרו שלא לנשוך בטעות את לשון-הרע שבפיהם, לבל יורעלו.

על הגברות נתניהו ואולמרט כתבתי תגובה פה שלפתע נעלמה מהמסך.
אני מסיים כי אני אץ לברית-מילה של תינוק באחחד הישובים הצופים על עזה....

ו
_new_ הוספת תגובה



הכללות מופרכות!
דוד סיון (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 19:20)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. שוב אתה מנסה לייחס לי דברים שלא כתבתי. עדיף שתקרא ביתר עיון לפני שאתה מגיב. שוב אתה ממציא מפריח המצאות לאיזה מילים אני רגיש. המצחיק הוא שאלה מילים שאתה מרבה להשתמש בהן, אולי כי הרגישות שלך גבוהה מידי.

המשפט הראשון בהודעה הקודמת (תגובה 145491) מכיל הכללה שאינה נכונה - מופרכת. גם ההכללה במשפט השני ממש מיותרת במיוחד כאשר היא באה בלי הסבר או ביסוס. אתה גם כולל בה אנשים שהם אוהבי ישראל לפחות כמוך אם לא יותר.

אני מציע לך שתמנע מהשיטה של הדבקת תוויות מיותרות.

ב. בעניין המרכז באריאל כדאי לך לבדוק לפני שאתה מחליט בביטחון מוחלט.
_new_ הוספת תגובה



אוניברסיטת אריאל מאושרת ע''י המועצה להשכלה גבוהה
יוסף אליעז (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 0:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון, אתה בדקת מי אישר? קשוט עצמך תחילה.

לצערי אתה מהר מדי מאבד איזון , בעיקר כאשר השמאל מכביד על כתפיך. תכופות מדי אתה מביט על כתבות רק בעין שמאל ומחמיץ את העיקר.כך אתה מתחיל ללכת סחור סחור במעגלים.חבל.
_new_ הוספת תגובה



יוסף קשוט עצמך תחילה!
דוד סיון (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 5:36)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. תראה מר אליעז: אני בדרך כלל בודק עובדות לפני שאני מביע עמדה. כך גם עשיתי הפעם. אבל אתה מגזים כאשר מצד אחד אתה טוען ''לא חקרתי בנושא'' ומצד שני אתה שולח אחרים לחקור. זאת הטעות הכפולה שלך.

אם תבדוק תגלה שקיים גוף שנקרא ''המועצה להשכלה גבוהה יו''ש'' והוא זה שהכריז שמכללת אריאל תהיה ''מרכז אוניברסיטאי אריאל''.

ב. לצערי אתה מרבה לאבד את האיזון כאשר התוויות שאתה מכניס לדיון מכבידות על כתפיך. לעיתים קרובות, כמעט כל הזמן, אתה מביט על העולם במבט צר שמתאים לתוויות ולאו דוקא למציאות. זו כנראה סיבה משמעותית מדוע שוב ושוב אתה מחמיץ את העיקר ובעיקר את כוונת מבקריך.

כנראה שמוצא חן בעיניך להתעלם מהמציאות הרחבה. עלה והצלח!
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
אריק פורסטר (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 6:39)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעניות דעתי, מי שרוצה בהמשך הכיבוש ומהלל את טבח הילדים והנשים בעזה, הוא הוא שונא ישראל.
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
יוסף אליעז (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 14:50)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריק פורסטר- מי מהלל טבח בכלל, ובעזה בפרט?
טול קורה מבין עיניך.
התייחסתי לכך בתדובה מפורטת, שלפתע נעלמה זה עתה מהמסך.

כואב הלב על כל אזרח תם דרך, בוגר כילד, שנהרג על-לא עוול בכפו.
אך מי שבביתו חומרי נפץ ואמל''ח או שמחצרו יורים טילים על ישראל - בל יצפה לחיי נצח.

רק שוטה יגדל ילדים מעל מחסן חומרי נפץ.

שונא ישראל הוא מי שמתעלם משמונה שנות הפגזה על ערים וישובים בישראל.
שונא ישראל הוא מי שמעוות את האמת ומטיח בחיילי צה''ל אשמות שווא.
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 26/01/2010 שעה 16:14)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסף אליעז מרשה לעצמו לכתוב דברי הסתה
ברורים נגד משתתפים בפורום התומכים במאבק
לשמירת זכויות האדם בישראל ובשטחים.
הוא מאשים משתתפים אלה ב''שנאת ישראל''
ובמהלכים בפוגעים בבטחון המדינה.

באותה העת ממחזר מר אליעז את כל הקלישאות
והתירוצים המוזרים שמטרתם להצדיק את הטבח
של כ-‏300 ילדים ו-‏150 נשים פלסטיניים במלחמה
האחרונה בעזה בידי כוחות צה''ל: הם הפגיזו שמונה
שנים, הם לא דמוקרטיים, הם 'מגדלים ילדים מעל
מחסן חומרי נפץ'.

האם עלי להזכיר למר אליעז שגם שופט מחוזי
מצוי יגרש מבית המשפט בבושת פנים עורך דין
שינסה לטעון שמעשיו של לקוחו הנאשם ברצח
מוצדקים בשל היות הקורבן עבריין מורשע.

מוזר שתמיד כאשר הדיון מגיע לשאלה המוסרית
של ההתנהלות הישראלית אל מול האוכלוסיה
הפלסטינית, הנימוק היחיד לכאורה שבא להצדיק
את ההתעללות, את העושק, ובמקרה הנדון, את הטבח
הידוע מראש באוכלוסיה האזרחית של אוכלוסית עזה,
- הנימוק החוזר שוב ושוב בפי הימין הלאומני הבור
הוא ש'הם גם לא בסדר'. זה אינפנטילי.
_new_ הוספת תגובה



למה אתה ממחזר את כל הקלישאות והתירוצים המוזרים שלך?
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 22:41)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפלסטינים לא בסדר ואנחנו בסדר.
_new_ הוספת תגובה



יוסוף מהגר העבודה
(שבת, 30/01/2010 שעה 20:23)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אני רואה שמהגר העבודה הערבי שוב הופיע בפורום.
לכן כולנו נשיר במבטא ערבי -
יוסוף יוסוף מהגר עבודה ערבי
למד עברית ממעסיקו היהודי
משוטט ברשת במימון אירופי
לגזול את רכוש מיטיבו היהודי
מנסה לברוח מהפתרון האמיתי
ערב לערבי
יהודה ליהודי.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
(יום ראשון, 31/01/2010 שעה 7:33)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריו של אליצור סגל
מביכים.

אם נזדהה לרגע עם נקודת
מבטו (בררר!) הרי שהפלסטינים
תושבי ארץ ישראל הם 'מהגרי עבודה',

ודבריו של כותב שורות אלה
אינם מהימנים היות ולפי סגל
הכותב גם הוא 'מהגר עבודה ערבי'
ש''למד עברית ממעסיקו היהודי''.

ראשית מעניין לנסות ולהבין
מדוע היותו של כותב שורות אלה
'ערבי' מוריד מערך דבריו. נמדד
אדם לפי מעשיו ולא לפי מוצאו,

וכל מה שכתב עבדכם בקשר לאליצור סגל
היו העובדות הידועות הקשורות למקום מגוריו
של סגל, וההסטוריה של מגורים אלה. ונשאל
הרב כיצד מתיישבים יהדותו
ורבנותו עם העובדה המוכחת שהאדמות עליהן
הוקם ביתו בעפרה נגנבו לפי כל האסמכתאות
מבעליהן החוקיים תושבי המקום הפלסטינים.

על כך יש דוחות של המנהל האזרחי, שמגיעים
למסקנה שכ-‏90% מהאדמות של ההתנחלות עפרה
שייכות לבעלים פלסטיניים ונלקחו מבעליהן באופן
בלתי חוקי.

ל'רב' יש החוצפה לטעון שעבדכם (אם אכן נניח
שהוא פלסטיני) ''למד עברית ממעסיקו היהודי
משוטט ברשת במימון אירופי לֹגזול את רכוש מיטיבו
היהודי...''

התבלבל הרב מרוב לחץ. תגובה עניינית להיותו דייר
לא חוקי על רכוש גנוב, אין למורה הדגול. אך לכותב שורות
אלה הוא מייחס גזילת ''רכוש מיטיבו היהודי''.

לכותב שורות אלה אין שום צורך ''לברוח מהפתרון האמיתי...''
הבעיה עדיין בתחום עולמו הצר והמאויים של הרב, שממשיך
לחיות בחטא, ומחפש את הפתרון לבעיה המוסרית
החדה כתער, במחוזות אחרים ומעורפלים.

היה מרענן מדי פעם לקבל תגובה עניינית
מהרב שעוסק כנראה בימים אלה בשיווק
יין הבאושים של ההתנחלויות.

זה תמיד שוב מוזר לשמוע הטפות מוסר מגנבי האדמות היהודים
בשטחים. ביחוד כאשר במקרה הנוכחי אחד מנציגי הגנבים
מזהה את כותב שורות עם אלה שאת רכושם עשק.
וביחוד כאשר נציג המתנחלים במקרה הזה של עפרה
הוא רב בישראל.

דורות רבים של רבנים גדולים היו לישראל ועדיין קיימים.
אך מדהים לגלות בכל פעם מחדש כיצד פרי-ביאושים אחד
או שניים כדוגמת הרב כהנא או הרב סגל - שניהם מטיפים
לגירוש האוכלוסיה הפלסטינית מארץ ישראל, ומתנהלים
כפריצים נוגשי עבדים גם כלפי אחיהם היהודים - מדהים
בכל פעם לגלות מחדש את האפקט ההרסני הגורף שיש
לרבנים גזעניים מסוג זה על הקהיליה היהודית הרבנית כולה.

דברי הרב פוגעים בבסיס של היהדות במישורים אחדים,
גם בהיותם סתם דברי בלע גזעניים (''יוסוף יוסוף מהגר עבודה
ערבי למד עברית ממעסיקו היהודי...'') וגם בשל האג'נדה
הפוליטית-חברתית שהם מגלמים באופן הסותר את עקרונות
היהדות.

מטען רב מונח על כתפי מי ששמו בישראל ''אליצור''.
ולכן מוזר לראות שוב ושוב רבנים כדוגמת אליצור סגל
בנושאם את שם ה' לשווא.

ושוב, אין כותב שורות אלה שם עצמו שופט לאופן או למידה
בהם עונה אליצור סגל למחוייבויותיו כלפי השם. עניין לנו
פה בעיקר ביחסו של זה המכנה עצמו 'רב' כלפי בני העם
הפלסטיני אשר בתוכם הוא חי, ואשר את אדמתם השיג בדרכי
מרמה, ואשר אותם הוא רוצה לגרש.

מי אתה 'אליצור'?
האם באמת ראוי הנך לתואר 'רב',
והאם הנך ראוי להיחשב כיהודי?
והאם אכן הנך ממלא אחר ה'בשורה'
של שמך?
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
(יום ראשון, 31/01/2010 שעה 8:58)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
מוטב שתענה על השאלה -
האם מוסרי שמהגרי עבודה ערבים ישדדו את רכוש מעסיקיהם היהודים?
לאחר שתענה על העקרון המוסרי הזה יהיה מקום להמשיך בדיון.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
(יום ראשון, 31/01/2010 שעה 11:35)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרב אליצור סגל ממשיך להתחמק
מהשאלה הברורה והמנוסחת היטב
שאני מציב לו מזה כשנה:

כיצד מתישב שוד האדמות לאור יום
שאנשי עפרה בסיוע הצבא והמנהל
האזרחי ביצעו,

עם העקרונות של היהדות.

או שיסביר הרב שגניבת הקרקעות
לצורך הקמת ההתנחלות עפרה בה הוא
מתגורר לא היתה בגדר גנבה - ואת זה קשה
לו לעשות,

או שיודה הרב שהשאלות המוסריות בהן הוא
עוסק בפורום מדי פעם חסרות כל תוקף בשל
כפל המוסר שלו עצמו: חי על אדמות שנגנבו
מבעליהן החוקיים, ומסרב להודות בכך, ובאותה
העת מטיף לגירושם של אלה מהם נגנבו
האדמות מלכתחילה.

אין כאן בעיה של הבנת הנקרא.
גם לא בעיה של כפל משמעות או
אי בהירות המונחים: הכיצד רב
הישראל מטיף לגירושם של אותן
משפחות פלסטיניות אשר את רכושן
גנב בעזרת בני קהילתו בעפרה,
ואשר על אדמותיהן הוא מתגורר
מזה שנים?
_new_ הוספת תגובה



סאנור הוא .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 11:55)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף על פי שלסאנור הוסבר בצורה ברורה ובהירה שהוא טועה הוא ממשיך בטענות השקר שלו .
1 - כל אדמות ארץ ישראל נכבשו פעמים רבות ובמיוחד בולטים הכיבוש הערבי בשנת 635 והכיבוש הטורקי בשנת 1517 בפיקוד סלים-אל-אוול .
מאחר והאדמות להן טוענים סאנור ושקרנים בלתי מוסריים אחרים , כי הן רכוש של ערבים הרי יש כאן מענה כפול .
## 1 - א -אם הכיבוש הערבי או הטורקי קובע , הרי כעת קובע הכיבוש הישראלי-יהודי . זה וזה דינם אחד .
## 1 - ב - אם כיבוש אינו קובע הרי שהאדמות אינן רכוש הערבים הטוענים להן .

2 - ליחסים בין מדינות או גופים מדיניים אין מוסר רק אינטרסים , לפיכך אין שאלות מוסריות בין האוכלוסיה הערבית והאוכלוסיה היהודית . יש רק מאבק ובו הכל כשר .

לפיכך אין שוד קרקעות של ערבים .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות של עירן!
דוד סיון (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 12:21)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עירן ממציא טענה מופרכת ולא רלוונטית כדי להגדיר את עמדתו של יוסלה כשקר:

כאשר מערבבים את שאלת הריבונות עם שאלת הקניין הפרטי יוצאת טענה מופרכת
שהריבון הכובש הוא בעל הקרקע. בעלות פרטית כלשהי. זו גם טענה לא רלוונטית
ביחס לדברים שכתב כאן יוסלה, או בכינויו ''תלאביבסאנור'', שעניינם שאלת הקניין הפרטי.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות של דוד סיון .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 18:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דיברי סיון הם קישקוש באלאבוש .
למרות שקנין הוא לכאורה טבעי הרי שהחברה מאשרת זאת על פי כללים כתובים או בעל-פה הנקראים ''חוקים'' .
טענת הבעלות של הפלסטינים על הקרקע ''שלהם'' אינה בחלל ריק . הם מציגים מסמכים של השלטון הטורקי . כלומר מצב הבעלות הוא בגיבוי השלטון . והגיבוי הזה מקורו בכיבוש צבאי .
כך זה כעת וכך היה לאורך ההיסטוריה .
ללא אישור השלטון אין בעלות .
ועוד יותר מזה .
לאורך ההיסטוריה שלטונות אחדים שינו בעלות בכח שלטונם .
הן בהחרמה , הן בחלוקה מחדש והן בהענקת זכות לקרקע כחסד או תשלום של השלטון ליחידים או קבוצות .

אני שמעתי עדות יחידה על הענקת בעלות על קרקע לכת האחמדים בחיפה . זה נעשה במאה ה-‏19 . לא חקרתי אך תמהני ממתי יש לפלסטינים זכות על הקרקע שהם טוענים שהם בעליה ?
והאם בעלות זו לא נסמכה על כוחה של האימפריה העותומנית ?
אפילו בימי של הרצל זה היה ברור !
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 19:30)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענות שלך היו מופרכות כי ערבבת בין שאלות הנוגעות לזכויות הקניין של הפרט וריבונות שילטונית. אתה בעצם ממשיך להסתמך על הטענות המופרכות האלה, אם כי בשפה גסה יותר.

אתה ממשיך לטעות גם בטענות שלך לגבי מעשי הכובשים - הן גם לא רלוונטיות במקרה הנדון. נתחיל מזה שמסמכי המנהל האזרחי (הריבון בשטח כעת) מראים ומסמנים את הקרקעות הפרטיות של הפלשתינאים. במקרה הזה זכויות קניין הפרטי נשארו לאורך ההיסטוריה למרות שהתחלפו הכובשים, אלא נרכשו על ידי פרטים אחרים.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 20:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר וכותב את אותו משגה .
בעלות נקבעת במסמכים ואלה הם הנפקה של השלטון .
יש מספיק מקרים היסטוריים שבהם הבעלות נקבעה בכח השלטון .
בארץ ישראל נלקחה הבעלות לפחות בכיבוש הערבי במאה השביעית ובמאה החמש-עשרה בכיבוש הטורקי .
מדינת ישראל ומוסדותיה קיבלה את הרישום הטורקי מסיבות שאינן קיימות היום .
גם אם סיבות אלו קיימות ניתן לשנות זאת כפי שנעשה לפחות בשלוש מדינות גדולות .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 23:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי עובדות היסטוריות בעניין קניין פרטי בארץ ישראל.
אתה במקרה הטוב מתעסק בסיפורים לא רלוונטיים לעניין הזה.

לכן הטענות שלך ביחס לדברים של תלאביבסאנור הן מופרכות.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/02/2010 שעה 7:05)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה ובגדול .
דעתך כי קנין פרטי הוא פרטי באמת - שגויה .
קנין פרטי רק בגלל שהשלטון מסכים לזה !
כאשר השלטון אינו מסכים - אין קנין פרטי .
לזה יש תקדימים היסטוריים רבים .
גם הקנין הפרטי של הפלסטינים הוא שלהם בגלל הסכמת השלטון ולא יותר .

אתה פשוט שבוי בקונספציה ואינך רואה מחוץ לקופסא .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום שני, 01/02/2010 שעה 8:36)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לנסות להמציא את עמדתי ולכן ממשיך להיכשל. אולי זה בגלל הקופסאות השגויות שלך שחלקן בלתי מוסריות בעליל. יותר מכך, לאחר כל מיני טענות מופרכות ולא רלוונטיות אתה בסופו של דבר מביע תמיכה בעמדתי בתחילת הדרך (תגובה 145611).

במציאות בה אנחנו חיים (ארץ ישראל) ההכרה בקניין פרטי מבוססת על עובדות היסטוריות שחלקן תלויות במסמכים (שלטוניים) וחלקן בהכרה (של החוק) שנוכחות קובעת זכויות קניין.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/02/2010 שעה 11:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתעלם לגמרי מהעובדות ההיסטוריות שבהן שלטון בכמה מיקרים שינה את בעלות פלוני על רכושו . זה היה הן על רכוש נייד והן על רכוש לא נייד כלומר בניינים וקרקעות .
נעשו החרמות וגם חלוקה מחדש של כל הקרקעות .
לכן דבריך
''כאשר מערבבים את שאלת הריבונות עם שאלת הקניין הפרטי יוצאת טענה מופרכת שהריבון הכובש הוא בעל הקרקע. בעלות פרטית כלשהי.'' אף על פי שהיא נכונה בדרך כלל אינה נכונה תמיד .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום שני, 01/02/2010 שעה 11:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי מר עירן, אתה מספר סיפורים ''היסטוריים'' לא רלוונטיים לעניין הנדון. הם לא רלוונטיים משום שהם מתארים באופן מאד כללי ולא מבוסס מקרים היסטוריים אבסטרקטיים. עד לרגע זה לא הצגת שום עובדה היסטורית (מבוססת) רלוונטית. לכן אין צורך להתייחס אליהם כאשר בנושא הנדון העובדות ההיסטוריות הרלוונטיות ברורות ומוכרות:

א. הן מוצגות במסמכים של המנהל האזרחי,
ב. הן עובדות היסטוריות מלפני התארגנותו של המנהל האזרחי.

מעשי גזל הקרקעות (עבריינות) שמבצעים בני אדם שאינם בעלי סמכות, כמו במקרים רבים אחרים, לא מטופלים היטב על ידי גורמי האכיפה. יחד עם זאת אין בכך שום הוכחה שהריבון תומך במעשי העבריינות האלה כמו שאי-אפשר לטעון שהריבון תומך במעשי אונס.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/02/2010 שעה 8:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה משחק אותה כאילו אינך יודע .
הפקעת קרקעות היא ענין נפוץ לצרכים שונים . בדרך כלל לצרכי הציבור , כמו דרכים ומבני ציבור .
אבל מלבד אלה היו הפקעות אחרות . כיצד תגדיר את מה שנקרא בישראל נכסי נפקדים כולל נפקדים נוכחים ?
ומה היא אדמת ארה''ב אם לא גזל קרקעות ממושך שהחל עם נחיתת המייפלאואר בסלע פלימות' והסתיים כמדומני בהפקעת הוואי ?
ומה קרה ברוסיה שבה הופקעו כל הקרקעות וחולקו מחדש ?
ואיך חולקו הקרקעות אחרי המהפיכה הצרפתית ?
וכיצד הוחרמו הקרקעות של יהודים ומורים בספרד ?
ומה בענין החרמת הקרקע של אנגליה על ידי ויליאם הכובש ?
אפשר ללכת עוד אחורה רק שאני לא יודע מספיק היסטוריה . די באלה .

החרמת קרקעות וחלוקה מחדש של קרקעות היא מהלך שחזר על עצמו פעמים רבות .

אין שום דרך להסביר כיצד זה שפלסטינים לא יהודים התגוררו בארץ ישראל וטוענים לבעלות על הקרקע בלי תהליכי החרמה וחלוקה מחודשת , על ידי כובש-ריבון .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום שלישי, 02/02/2010 שעה 11:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מי שמשחק כל הזמן זה אתה.
ב. הטענה שלי היתה ונשארה שאתה מערבב שאלות הנוגעות לזכויות הקניין של הפרט וריבונות שילטונית.
ג. לפי צורת הטיעון הזאת הרי אין דבר כזה קניין פרטי. מצד שני אתה מנסה להעלות דוגמאות לא רלוונטיות (על חלוקת קרקעות במקומות אחרים, בימים אחרים) ומחוץ להקשר. בנוסף אם תמשיך לחפש בהיסטוריה תמצא מספיק דוגמאות שהכובש לא הפקיע קרקעות ורכוש לצרכי הפרט-הכובש.
ד. מה שיש לי להגיד על התרגיל של ''נכסי נפקדים נוכחים'' כבר כתבתי. מקובל עלי מה שקבע בנושא בית המשפט המחוזי בירושלים ומה שקבעו בנדון היועצים המשפטיים לממשלה מאיר שמגר ומני מזוז (דיון 3571). 

ה. אבל גם העניין הזה איננו רלוונטי לעניינינו שהוא גזל קרקעות על ידי חסרי סמכות.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 02/02/2010 שעה 12:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ולא .
הריבונות השלטונית היא שנתנה לאבותיהם של הפלסטינים את זכות הקינין בקרקעות ארץ ישראל . כך היה אחרי הכיבוש הערבי ואחרי הכיבוש הטורקי .
ללא מסמכי הטורקים אין ל]פלסטינים של היום רישומי בעלות על הקרקע .
היום הריבון הוא המושל הצבאי וההתישבות היהודית בשטחי המריבה הם בהסכמתו ממש או בהסכמתו שבשתיקה .
כשמובאות כמה דוגמאות היסטוריות שנעשה כך אין זה סותר את קיומן של דוגמאות שנעשה אחרת . החרמת רכוש פרטי כולל קרקעות או במיוחד קרקעות הוא מהלך שנעשה בעבר וייעשה גם בעתיד .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום שלישי, 02/02/2010 שעה 13:38)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ממשיך לשחק ללא תועלת (תגובה 145662):
הגיע הזמן שתבין ותקבל שריבונות וקניין פרטי הם שני דברים שונים.
לפי ההיגיון שלך: העובדה שיש גניבות, רציחות, שוד ועוד, משמעותה שהריבון מסכים שיהיו גניבות, רציחות ועוד. 
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
(יום שלישי, 02/02/2010 שעה 21:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי ההגיון של אריה עירן
העובדה שיש גניבות ורציחות

היא ההוכחה כביכול לכך
שגניבות ורציחות הן המדיניות
הרצויה.

קשה לו לעשות את ההבחנה
שהיא מרכזית לכל התיאוריות
החברתיות והפוליטיות מאז
אפלטון - ההבחנה בין המצוי
לבין הרצוי, כאשר הרצוי הוא הבסיס
להגדרת התיאוריה, תוך ההתחשבות
המינימילית האפשרית במצוי.

עירן מבלבל בין
העובדה שיש תהליכים אבולוציוניים
בהסטוריה ובטבע, לבין הצורך האנושי
למשטר תהליכים אלה על מנת למנוע
את חיסולם של החלשים בתוך החברה
המסוימת וביחסים בין עמים.

אך מה אפשר לומר לאדם החושב
ש-''גזענות היא ההבחנה בין גזעים''?
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 7:41)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו אתה מתחיל להבין שאתה טועה .
העובדה שהצגת כאן את המצוי והרצוי ונראה לך שיש הבדל בניהם הוא צעד גדול מאד עבורך .
צעד שאני עשיתי כבר בעבר .
מה שנשאר לך כעת לברר ולהבין הוא : משמעות ''רצוי'' ומקורו .
אני סבור שזה יהיה קשה מאד בשבילך .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 7:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתאמץ מאד לברוח מהעובדה שזכות הקנין תלויה בשלטון וחוקיו .
כשהשלטון אינו מסכים לזכות הקנין אין זכות קנין .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 10:28)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נושא הדיון הוא קניין פרטי והפקעתו על ידי מי שלא מוסמך.
על פניו ההתעסקות שלך בריבונות כלל לא רלוונטית לנושא.
למעשה זהו משחק בבריחה מדיון על עובדות היסטוריות ועל
המציאות בשטח.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 11:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה התמימות הזו ? אולי טמימוט ?
1 - למה שאתה קורא הפקעות פרטיות הוא למעשה התיישבות יהודית בהסכמת השלטון . הסכמה ממש או הסכמה בשתיקה .
2 - התישבות פרטית של נוכרים על אדמות ילידים , אף הוא נפוץ בעבר ויהיה נפוץ בעתיד . לא רק כאן אצלנו במימדים קטנים אלא ברחבי העולם ובמימדים גדולים .
COSI FAN TUTI לכן זה מאד רלוונטי .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 12:51)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חוזר לאותו טיעון מופרך. שוב לפי ההיגיון שלך: העובדה שיש גניבות, רציחות, שוד ועוד, משמעותה שהריבון מסכים שיהיו גניבות, רציחות ועוד.

הסיפורים מההיסטוריה לא רלוונטיים בגלל העובדות ההיסטוריות והמציאות.
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 13:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מחליף את הנושא .
אי הסכמת הריבון לשוד ורצח באופן כללי , אינו הוכחה שהריבון אינו מסכים לגזל ורצח ממוקדים ומסויימים .

בארה''ב לא הייתה הסכמה לשוד או רצח ולא לגזל אדמות באופן גורף , אך גזל אדמות האינדיאנים ורכושם היה מוסכם על השלטון הלבן שם .
באנגליה לא היה מוסכם שוד ורצח , אך שוד היהודים ורכושם היה טוב בעיני השלטון ובמיוחד בעיני אדוארד החסיד .
כך גם בספרד .
בכלל כל כיבוש אמריקה היה שוד ורצח אחד גדול . רצחו את האינדיאנים ושדדו את רכושם הן המטלטלים הן התנובה החקלאית והן הקרקעות .
ברית המועצות נהגה כך כלפי גרורותיה , גם אם נקבל את ההנחה שלקיחת הרכוש הגרמני ב1945 הייתה פיצוי על הסבל הרוסי .
האנגלים שדדו את הודו בסיוע המהראג'ות .
COSI FAN TUTI . את זה כבר כתבתי .
_new_ הוספת תגובה



טענות מופרכות ושגויות של עירן!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 14:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמחליף ומשנה נושא זה אתה. הנושא אליו התייחסתי הוא קניין פרטי (תגובה 145610). בהתאם ציינתי את העובדות
ההיסטוריות הקשורות. הנושא שלך שלך, והדוגמאות שאתה לא מפסיק לצרף, לא שייך לעניין הזה. לכן הוא לא רלוונטי.
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
(יום ראשון, 31/01/2010 שעה 13:09)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאלת ה'בעלות' על ארץ ישראל
הופכת ללחמניה פריכה בכל פעם
שיהודי זה או אחר טוען שקניין ארץ
ישראל בידי עם ישראל הוא נתון הסטורי
שאין עליו ויכוח.

הנחת המבוקש החוזרת שוב ושוב בדיון
הזה, הביאה אנשים יחסית אינטליגנטים
כדוגמת פרלמן ורבקה לטעון בפירוט רב
טענות די מגוכחות בנוגע לקניין הארץ:
פרלמן ניסה לטעון שאין ליישות הפלסטינית
כל תוקף, ורבקה הגיעה ללא כל ביסוס
למסקנה ש''טבריה היתה עיר יהודית רוב
הזמן...''  שתי ה'תיאוריות' האלה נוצרו מכורח
הנסיבות של מצב ה'בעלות' על ארץ ישראל
- מצב שמלחמת ששת הימים הפכה לבלתי
אפשרי.

בעוד שעד מלחמת ששת הימים, המיתוסים
ההסטוריים והדתיים היהודיים תמכו בהקמתה
של מדינה ליהודים ואיפשרו פיתוח מואץ שאין
כדוגמתו, הרי לאחר הכיבוש הנוסף בששת הימים
חל זעזוע ברעיון חלוקת הארץ, והאגו היהודי
החל לתכן תכניות להשארת השליטה על ארץ ישראל
המערבית כולה בידי מדינת ישראל (ראה התכניות של
דיין ואלון לאחר ששת הימים).

ההתנחלויות היו, ועדיין הן, הביטוי הטהור ביותר
לטפשות המדינית היהודית, - ביטוי להשתלטות
הדחפים הפרימיטביים ביותר של העם היהודי בארץ
ובעולם.

גם לאחר שהתברר לכל הנוגעים בדבר, שהמשך השליטה
בעם הפלסטיני וביהודה ושומרון יחייב את ישראל לפגוע
באופן שיטתי בזכויות האדם של התושבים הפלסטיניים
וגם של אזרחי ישראל שאינם מוכנים להיות חלק מהכיבוש,
- גם אז, החליט רוב העם היהודי בארץ ובתפוצות 'לקבל
את הדין' ולעבור על הקווים האדומים שמייסדי המדינה
הציבו ב-‏48 (וגדולי היהדות שנים רבות קודם לכן), ולתמוך
במשטר הכיבוש שהפך במהרה למשטר אפרטהייד לכל דבר.

קניין הארץ אינו מושג מופשט. ככל שאלה של קנייו טריטוריאלי
-לפי פרמטרים לאומיים-אתניים, גם שאלת ה'בעלות' על ארץ
ישראל החלה ל'ממש' את עצמה כבעיה יומיומית ברמה האישית
של כל תושב ותושב. כמו בכל מקום ועת ששאלת קניין
הטריטוריה עלתה, כך גם בישראל התנגשה האג'נדה ה'מיתולוגית'
של הבעלות המובטחת מראש על ארץ ישראל בידי יהודים בלבד
בנוכחות הבלתי ניתנת להכחשה של תושבי הארץ הפלסטינים (כמעט
ארבעה מליון נפש כיום).

ומה נותר ליהודים כדוגמת הרב אליצור סגל, המתגורר בישוב שהוקם
על אדמות שנגנבו מבעליהן החוקיים, לעשות? הם נסוגים שוב ושוב
לנימוק המיתולוגי- מקראי של הבעלות המוחלטת המוקדמת והקודמת
לכל של בני ישראל על ארץ ישראל.

העובדה שכדי לממש את ה'זכות' הזאת עליו ועל בני קהילתו
לבזות כל ערך יהודי המקנה ליחסים שבין אדם למקום ובין אדם
לאדם משמעות, - מעובדה זו, משום מה, בוחר אליצור סגל להתעלם.

המימוש של היחסים בין אדם לאדם בישראל של היום בא לידי ביטוי
בערכים האזרחיים (civic values) שעליהם הושתתה המדינה מלכתחילה.

הנוכחות של ציבור גדל והולך הפורע את החוק האזרחי, בשל ההזדמנויות
שמשטר הכיבוש הצבאי בשטחים איפשר, הופך את מדינת ישראל כולה
למדינה עבריינית במלוא מובן המילה: מדינה שבה הזכות הפוליטית של
הפרט (זכויות האדם) מופיעה כזניחה וככפופה לחלוטין לאינטרס הלאומי
והצבאי, אינה מדינה דמוקרטית - גם אם יש לה פרלמנט - והיא שדה
פורה לפעילותם של גורמים גזעניים ופשיסטיים מובהקים.

האופן הפרימיטיבי שבו הרב אליצור סגל מתווה את ה'חלוקה' של
המזרח התיכון לערבים ויהודים (''ערב לערבי יהודה ליהודי'') מראה
עד כמה גדול הפער בין האתוס המיתולוגיסטי של המתנחלים בשטחים
לבין האפשרות לאירגון הוגן ודמוקרטי של מדינה אזרחית שבה יש
שלטון חוק ותמיכה בכל אזרח ללא הבדל דת ולאום. הטענה שארץ ישראל
שייכת בכל מקרה רק ליהודים אינה מאפשרת כלל מדינה אזרחית
במתכונת הסוציאל דמוקרטית המוכרת לנו. הפראזות המקסימליסטיות
-גזעניות שאנו שומעים מפיהם של הרב אליצור סגל ואריה עירן, מקומן
אכן באופרטה של מל ברוקס על נאצים מטורללים.
_new_ הוספת תגובה



המוסר הכפול של הרב
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 19:03)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאבחן בצער רב כי אנו היהודים נוטים ''לאחר את הרכבת'' . כך היה כמה פעמים בעבר וכך גם הווה עם הקמת מדינת ישראל . כשנתגלתה היבשת החדשה לא עברנו לשם אלא בעיקר לצפון אפריקה ולאימפריה העותומנית . כשכל העמים באירופה הפכו את מקומם למדינות לאומיות אנחנו נשרכנו והתווכחנו . את השואה לא חזינו ולא היינו מוכנים לה . ואת מדינת ישראל הקמנו באיחור רב .

חוץ מזה אנחנו גם בחרנו בחירה גרועה שנעוצה בסיבות היסטוריות . במקום להשתלט על פיסת קרקע משובחת עם אוצרות טבע ומרחבים בחרנו להקים מדינה בדיוק על הגשר בין 3 יבשות . מקום עני במחצבים , בקרקע פוריה ובמים . זה מסיבות היסטוריות .

וכעת באים כמה ''חוכמולוגים'' שמנסים לספר לנו שגם כאן אין לנו זכויות .

להווה ידוע ברבים . כל מה שלקחנו ==> שלנו ! כל מה שניקח ==> שלנו !

ומי שמתנגד שישרפו לו העיניים .
_new_ הוספת תגובה



דבריך מעניינים, ויש בהם אמת
מיכאל שרון (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 19:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל לא מדובר באפריקנים, אלא בעם בעל כשרון שהורדם בזמן השחיתות העותומנית, ושהיה פעם נושא המדעים והפילוסופיה, וכבש חלק גדול מהגלובוס. ובמאות מליונים כאלה.

גם לערבים יש זכויות והם ילחמו עבורם. מהצד ההילכתי, ההוראה להוריש את הארץ בזמן יהושע בן נון, היתה הוראה מהקב''ה, והיה מדובר בעממים שונים. אך לא בערבים. דווקא לגבי בני ישמעאל, יש להם מבחינה הילכתית מעמד שווה בארץ הזאת, ביחס לבני יצחק. שכן בפרשת הקבורה של אברהם, יצחק וישמעאל הם במעמד שווה בארץ הזאת, בניגוד לכל מה שהובטח קודם.

בקללה והברכה של משה, כלל לא נאמר שעם השיבה, יהיה צו כמו בימי בן נון להוריש את הארץ. גם הנביאים מדברים על התרצות ישראל עם עמים אחרים בזמן השיבה.

_new_ הוספת תגובה



דבריך מעניינים, ויש בהם אמת
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 20:30)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד שנת 635 לא היו ערבים בעלי קרקעות בארץ ישראל .
אחרי הכיבוש הם נישלו את בעלי הקרקע ולקחו את האדמות הללו לעצמם .
אחרי הכיבוש הטורקי בשנת 1517 התישבו על הקרקע אנשים שונים ברשות ובסמכות השלטון הכובש הטורקי .
בין שני המועדים הללו היו בעלי הקרקע אנשים שונים שאחזו בקרקע ללא רכישה אלא בכח הכיבוש והנשק .
האוכלוסיה הזו לא הייתה בעלי הקרקע המקוריים מתקופת הכיבוש הרומי ולפניו .
התושבים של היום הם יורשי הקרקע שהעניקו הטורקים לאבותיהם ולא רוכשי הקרקע מבעליהם .
_new_ הוספת תגובה



דבריך מעניינים, ויש בהם אמת
אריק פורסטר (יום שני, 01/02/2010 שעה 0:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות ואינך מסוגל להבין או לפרש את המושג ''ערבי'', אין לתגובתך שום ערך והיא מהווה קשקוש טרחני ארוך.
_new_ הוספת תגובה



דבריך מעניינים, ויש בהם אמת
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 01/02/2010 שעה 7:11)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך קורא !
המושג ערבי בקטע עליו הגבת מתייחס לכח הכובש שיצא מחצי האי ערב ובין הייתר כבש את ארץ ישראל בשנת 635 .

מאז חלף זמן רב והמונח ''ערבי'' הורחב והוא כולל היום עמים נוספים שאינם במקורם מחצי האי ערב . אך זה אינו מופיע בקטע עליו הגבת .

בשטח המנדט הבריטי על ארץ ישראל היו מלבד היהודים גם אחרים ששפתם הייתה ערבית . הם קוראים לעצמם ''פלסטינים'' ומייחסים עצמם לקהילה הרחבה הקוראת לעצמה ''ערבים'' זו הגדרה שלהם למרות שהיא שגויה עקרונית .
_new_ הוספת תגובה



דבריך מעניינים, ויש בהם אמת
(שבת, 06/02/2010 שעה 11:44)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה לי שהבסיס להבטחה האלוהית את ארץ ישראל לאבהרם ולזרעו
היתה ההתחייבות לנאמנות מוחלטת לציווי האלוהי בכל תחומי החיים
(גם ה'אמונה' נגזרת מלשון ה'נאמנות' - הקיום העקבי של המצוות שבין
אדם למקום ובין אדם לאדם).

הסיפור ההסטורי הרי פשוט להבנה ומגלם בתוכו גם את המימדים
האמוני והמוסרי: בני ישראל פשעו גם ביחס למקום וגם ביחס לאדם,
ועל כך הוגלו מארץ ישראל המקראית. החזרה לארץ האבות המובטחת
הותנתה כבר בחוזה המקורי בקיום כל המצוות.

מהפרספקטיבה המודרנית-חילונית או המודרנית-אמונית ניתן להגדיר
אולי שתי גישות כלליות לבעית החוזה המקורי וההבטחה האלוהית:
א. עבור היהודי החילוני, אך המכיר בתקפותה של ההבטחה האלוהית
בכל מקרה, האופק הוא עדיין האופק הישן והמוכר של עם סורר שלמרות
אלפים שנות גלות (אם לא נתייחס לעיוותים ה'מחקריים' שמומחים שונים
ניסו להביא לפורום בעניין רצף ישוב יהודי בא''י) לא עשה תפנית מוסרית
(בין אם בסיסה של תפנית זו הוא 'אמוני' מסורתי או לא) שעשויה להצדיק
שינוי הסטטוס הקיים בעניין החוזה המקורי שהופר על ידי עם ישראל.
התנועה הציונית שהיתה חילונית ברובה לא הבינה את החזרה לארץ האבות
בהקשר של החוזה המקורי והתנאים שנילוו אליו, אלא ביססה את
החזרה בעיקר על הנסיבות ההסטוריות המדיניות הבינלאומיות שאיפשרו
ואף אילצו את מציאת הטריטוריה והקיום המדיני עבור העם הגולה.
תפקידם של אנשי הרוח בתהליך החזרה הציוני-חילוני כלל לא היה מוגדר
- ראה התלבטויותיו של ברנר למשל ביחס לארץ ישראל. היה כמובן נופך
הסטורי ולאומי לחזרה לא''י גם עבור התנועה הציונית החילונית, אך מעטים
טרחו לחקור בהקשר הזה את הנושא של מימוש ההבטחה האלוהית,
או להגדירו במונחים פילוסופיים או אפילו פובליציסטיים מדוייקים. הרוב יצאו
מההנחה שההיבט ההסטורי-פרגמטי של החזרה מגלם בתוכו או חופף להיבט
התנ''כי ה'חוזי' החרות באבן (החל באבן הפסילים השבורים בבית אבי אברהם
וכלה באבן לוחות הברית בידי משה במעמד הר סיני), ולא טרחו כלל לבדוק
מה מעמדה של ההבטחה האלוהית את ארץ ישראל לעם ישראל לאור הסטיה
של עם ישראל מדרך הישר וההגלייה שבאה בעקבותיה. התנועה הציונית
ביטאה יותר מכל את גלי ההדף המאוחרים של האמנציפציה של העמים
האירופים והצורך הגובר והולך במימוש הפוטנציאל המדיני של העמים
האירופים. 'ארץ ישראל' היתה מבחינת נקודת המבט האירופית מחוז ערטילאי
אקזוטי משהו - חלק מה'אוריינט' הקסום. ובמובן זה הרעיון של ארץ ישראל
והחזרה אליה לאחר אלפיים שנות גלות היה, ביחוד בגירסתו החילונית
(בסלונים היהודים של ווינה וברלין של 1920), שילוב לא מוצלח במיוחד של
השתקפויות מעוותות משהו של מסורת דתית יהודית לאחר דילולה בסביבה
הזעיר בורגנית החילונית עם תיאוריות מדיניות פרגמטיות של העת המודרנית.
ובמובן הזה, ישראל של היום, כמימוש של הציונות החילונית הזאת, היא
מוצר 'קיטשי' שגם ההיבט המוסרי-לאומי שלו קלוש.
ב. עבור היהודים הדתיים, העליה לארץ ישראל היתה אכן מימוש של ההבטחה
האלוהית של תקופת המקרא. אך עבור יהודים אלה, עצם החזרה עמדה בצילה
של ה'פריצות' החילונית-יהודית שהשתלטה על המדינה החדשה בעודה באיבה.
ולמעשה מנקודת המבט האמונית די בפריצות החילונית-יהודית כדי להבטיח
גלות מחודשת תחת החרב המתהפכת של מלאך אלוהים: הרי אין הציבור
החילוני בארץ מקיים את המצוות ככתבן, ובסיבה זו לבדה די כדי לבטל את
החוזה המקורי (זאת מנקודת המבט האמונית-יהודית).

ויש כמובן מקום לטעון שבעוד שהמחנה האמוני, בשל תמיכתו בפשעים
נגד האדם בישראל של היום למעשה הפר את החוזה המקורי, הרי שדווקא
בחייו של המחנה החילוני-יהודי מגולמים - כפי שאפשר לראות במגילת
העצמאות ובחוקי היסוד של מדינת ישראל - העקרונות והערכים אשר הקנו
לעם היהודי את ייחודו כל השנים. ובמובן הזה אין החילוניות יכולה להיחשב
כ'הפקרות' או ''יום יהודי מופקר'.

אך בכל מקרה, בשל היעדר בסיס מוצק לרעיון של שיבה מובטחת לארץ ישראל
בין בעולם האמוני ובין בחילוני, וכל זה על רקע הפשעים הברורים הזועקים
לשמיים של הציבור והמדינה נגד אדם ומקום, אין כלל מקום כיום להסתמך על
ההבטחה האלוהית את ארץ ישראל כבסיס לטענה בדבר קניין הארץ.

יש מימד אוטופי בכל הנושא של ההבטחה. ובמדינת ישראל של העשור הראשון
אכן היה לסמלים המייצגים את ההיבט האוטופי של החזרה לא''י מקום נכבד
בחוצות הערים הישראליות החדשות ובמוסדות ציבור. אך כל זה נעלם בשנים
האחרונות. גם היומרה ל'תיקון' מוסרי מעמיק אשר יאפשר את ה'חזרה האמיתית
מהגלות המתמשכת' - גם היומרה הזאת כבר סובלת מעייפות החומר.
_new_ הוספת תגובה



כש''רב'' אינו עוקר הרים ואין לו חידושים הלכתיים
מיכאל שרון (יום ראשון, 31/01/2010 שעה 18:45)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא מפרק את תסכולו בגילויי פראות. אדם שגר על רכוש גנוב צריך למלמל משהו, בשביל לשקם את הערכתו העצמית. מה יאמר, לא עשיתי כלום בחיי ורק ליסתמתי?
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/01/2010 שעה 17:23)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל גדול שאותו אינך רואה
בין
הרג נשים וילדים בעזה
לבין
טבח נשים וילדים בעזה
וגם בין אלו לבין
מהללי טבח . . .
או בין אלה לבין
הרוצים בהמשך הכיבוש .

כל אחד מאלה שונה מהאחרים .

והעיקר
לצערי לא שימש כיבוש רצועת עזה + יהודה ושומרון כהזדמנות לטרנספר את שארית הפלסטינים מארץ ישראל .

את פלסטין יש להשמיד ואת הפלסטינים לטרנספר .
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
(יום שלישי, 26/01/2010 שעה 19:40)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אי אשפר להשמיד דבר שלא קיים ולכן אי אפשר להשמיד את פלסטין כי היא מעולם לא היתה קיימת אינה קיימת ולעולם לא תהיה קימת.
באשר לפסלטינאים - אין צורך לטרנספר אותם - הם הורגים את עצמם בצורה הטובה ביותר - כל מה שצריך לעשות הוא לא להתערב בעזה. תוך זמן קצר ממילא עזה תהיה ריקה מתושבים - כל מה שאנו צריכים לעשות הוא להתנתק ממנה ולהניח לערבים להשתבשל במיץ של עצמם.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



(יום שלישי, 26/01/2010 שעה 22:19)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דווקא המאמר של פרלמן
והמאמרים של רבקה ההסטוריונית

הוכיחו למעלה כל ספק
שיש פלסטין ויש פלסטינים.

משום מה רק עבור אליצור סגל
הפלסטינים, אשר בתוכם ועל
האדמות שנגנבו מהם הוא יושב,

אין הם קיימים.
כמה זה נוח.
_new_ הוספת תגובה



תביא הוכחה!
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 22:45)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה סתם מדבר.

אל תמציא לנו פה שוב פלסטינים !!!
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
חוק שימור האלרגיה (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 22:43)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מציג בעיה רצינית.
אני למשל בעד הכיבוש ותלאביב-סנור בעד טבח ילדים ונשים בעזה, אז מי מביננו הוא שונא ישראל בעיניך?
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
אריק פורסטר (יום רביעי, 27/01/2010 שעה 22:56)
בתשובה לחוק שימור האלרגיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה היאא באמת רצינית. עם שוטים אי אפשר להקים מדינה, ואתה, נו, איך להגיד את זה בעדינות, אינך הסכין החד ביותר במגירה.
_new_ הוספת תגובה



שנאת ישראל
איתן אדיר (יום חמישי, 28/01/2010 שעה 22:38)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רוצה סכין כדי לרצוח איזשהו יהודי?
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 03/02/2010 שעה 11:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיון לנמק את גניבת הקרקעות בבעלות
פלסטינית פרטית על ידי יהודים מתנחלים
בשטחים, בהחלה, כביכול של ריבונות ישראלית,
הוא עוד נסיון מצוץ מהאצבע שאין לו כל תוקף.

השטות הזאת היא יציר מוחו הקודח של אריה עירן
והיא נובעת מבילבול קודם (או מקדים) של הגאון
המדיני: חוסר יכולתו להבחין בין מצב מלחמה, שהוא
מצב קיומי-הישרדותי - לבין המצב הקיים כיום בשטחים
שנכבשו ב-‏1967 על ידי ישראל ובהם שליטתה הצבאית
מוחלטת.

הפלסטינים כיום אינם בגדר 'מדינת אויב' שמלחמה לה עם
ישראל. הפלסטינים ביהודה ושומרון חיים מזה ארבעים ושתיים
שנים תחת שלטון צבאי ישראלי, ואינם מהווים סכנה להמשך
קיומה של מדינת ישראל.

ולכן, בשל אופיו של הכיבוש הצבאי המתמשך, וסכסוך בין שני
העמים - שפתרון צבאי אין לו, עיקר הבעיות העולות שוב ושוב
לדיון נוגע למצב האזרחי - להפרה המתמדת של הזכויות הפוליטיות
(זכויות האדם) של האוכלוסיה הפלסטינית החיה התחת הכיבוש
הישראלי, ולדרדור המורגש מאד במצב החוק במדינת ישראל פרופר,
בשל קיבועה של מערכת המשפט הישראלית לא כמערכת אחת הומוגנית
והגיונית, שיש בה הגנה על הזכויות הפוליטיות של כל אזרח - ראה
בעית הקנין הפרטי -

אלא כפבסדו-מערכת כפולה שאי אפשר כלל ליישמה ביום-יום בישראל
ובשטחים באופן הגיוני ועקבי.

נושא הקנין הפרטי - וזה כולל את זכותם של התושבים הפלסטינים
בעלי האדמות באיזור עפרה למשל אשר אדמותיהם פשוט נגנבו מהם
בתירוצים בטחוניים שונים והועברו למתנחלים - נושא הקניין הפרטי
הוא בראש ובראשונה נושא 'אזרחי' מובהק הנוגע לזכויות הפוליטיות
הבסיסיות של כל תושב, ישראלי או פלסטיני.

אם איני טועה, גם לפי חוקי ההגנה לשעת חרום המופעלים בשטחים
אין להעביר שטחי קרקע בבעלות פרטית לידי אזרחים של המדינה
הכובשת, ובוודאי שלא כדי להקים שם ישוב של אזרחי המדינה הכובשת.
כל זה לא חוקי בעליל, אך קורה בכל יום ויום בשטחים כדרך שגרה.

נושא הריבונות הוא שונה, וגם בו ישראל שוגה שוב ושוב, בנסיונה הכושל
לקבוע עובדות בשטח על מנת ליצור סיפוח זוחל של טריטוריה, כדי למנוע
החזרת טריטוריות אלה במסגרת הסכם שלום, הסכם הקבע עם הפלסטינים.

עבור עירן לנושא זכויות האדם כלל אין מקום בכל הקשור לאוכלוסיה
הפלסטינית. לפתרון שלו יש מלכתחילה המאפיינים של תכנית 'מרחב
המחייה' הנאצי, תכנית אשר מימושה חייב לא רק את הפתרון הסופי
עבור היהודים, אלא ככלל את המשטר הפשיסטי הצנטרליסטי הנאצי.

וזה מה שעירן מציע שוב ושוב.
אם הוא לא מתעייף מלהשמיע את דברי
הנאצה האלה שוב שוב בציבור ,
אפשר רק להסיק מכך שאינו מבין
כנראה את משמעות הדברים שהוא עצמו
כותב, אחרת קשה להסביר שאינו חש
בושה.
_new_ הוספת תגובה



ביש מזלנו כיהודים שהקמנו מדינה אחרי הנצחון על הנאצים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 12:10)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רצח עם הוא פשע אחרי שעמנו הושמד בחלקו .
החרמת שטחי אויב שנכבשו הם איסור אחרי שאין בכלל מקום פנוי מתושבים בעולם .
הגלית תושבים משטח כבוש אסור אחרי שעמנו הוגלה מארצו ונוכרים לקחו את הארץ לעצמם .
כאמור ביש מזלנו .
כפי שכתב ביאליק '' אם אחרי מותי הצדק יופיע - יידום לעד !''
המיקרה של תקומת ישראל הוא יחיד בהיסטוריה או לפחות נדיר ביותר . ככזה יש לדון בו ולטפל בו באופן ייחודי .
אחרי שעשו לעם שלי מה שעשו במשך עשרות דורות אין לי שום בושת . גם לא רחמים או אמפטיה .

וביחס לנאציזם - הוא בנוי על הבנה שגויה של עקרונות האבולוציה ואינו מהווה הוככה משום סוג לאי-נכונותה .
מאידך - האבולוציה מראה עד כמה שגויה הגישה המוסרית הטוטאלית והאבסולוטית .
אך בזה אינך מבין .

אתה אפילו לא מבחין בין מצב שבו מדינה X כובשת שטח של מדינה Y לבין מצב שבו אוכלוסיה X כובשת את מלוא השטח של ארצה .
זה כמובן לא מפליא אותי כי אינך מוכן לקבל את המשמעות של הבדל זה . מה שקוראים כשלון הצייד .
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 03/02/2010 שעה 12:32)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מגיב כלל לעניין, אלא ממשיך למחזר
את אותן השטויות המבולבלות.

הנושא עליו דיברתי ובאופן תמציתי ביותר
היה ההבדל בין השיח ההישרדותי שהוא
למרבה הצער כל שיש באמתחתך הרעיונית,
לבין השיח האזרחי שהוא המרכיב העיקרי
במערכת יחסינו עם הפלסטינים כיום, בהיותם
'אסירינו' בשטחים (ולמעשה גם בעזה בשל
המצור המתמשך).

הנושא הוא הזכויות הפוליטיות של כל תושב
באשר הוא, וזה כולל גם את זכויות הקניין הפרטי.
אתה מתעקש משום מה לנסות ולהגדיר את נושא
הקניין לפי פרמטרים של מלחמה, סיפוח, וריבונות.

זה אולי מתאים לתיאוריית מרחב המחייה היהודי שלך,
בה אתה דוגל באופן המבזה את היהודים ואת היהדות,
אך אין לזה כל קשר למצב בשטח, המהווה בכל פרטיו
המבישים הפרה ברורה של האמנות הבינלאומיות הנוגעות
לקניין הפרטי בשטחים כבושים. וזה נוגד גם את החוקים
הבריטיים לשעת חרום שישראל הפעילה בשטחים, ולמעשה
גם את החוק הישראלי החל על המתנחלים.

והכי מביש השימוש שהינך עושה בשואה
בשל ה'ייחודיות' או ה'מיוחדות' שלה בתולדות האנושות
כדי להצדיק את הפשעים שישראל מבצעת באופן מאורגן וממוסד
לא רק בשטחים אלא גם לאחרונה במלחמה בעזה - מלחמת
נקם וענישה נגד אוכלוסיה אזרחית.

השימוש שהינך עושה בשואה ובזכר קורבנותיה
כדי להצדיק פשעים נגד האנושות של יהודים, מבייש רק
אותך כבן למשפחה שנפגעה בשואה.
_new_ הוספת תגובה



אין לי שום בושה בענין בכלל .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 12:43)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל מעשה נגד אויבי ישראל והיהודים כשר אחרי השואה .
השואה מלבינה הכל !

זה נוסף לעובדה שאינך מקבל , כי היהודים כקבוצה נמצאים בסכנת הכחדה .
העובדה שאינך רואה כך את המציאות אינה משנה אותה .

המציאות היא שהיהודים נמצאים על סף הכחדה .
לצערי איננו עושים את מה שצריך כדי למנוע את זה .
ההצקה לפלסטינים היא משחק בקקי .
מה שנחוץ זה מהלכים גדולים ולא המשחק בקקי .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 13:02)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 13:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז זרקת משפט .
הנאצים סברו שהחזק שורד את הברירה הטבעית אך לפי דווין השורדים הם המתאימים ואלה אינם תמיד החזקים . יש עוד תכונות המסיעות להישרדות ובעיקר ילודה רבה מהתמותה .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 13:20)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנאצים כמוך ניסו לגייס את תורת האבולוציה ואת דארווין לצרכיהם הפוליטיים.
הצורה שאתה עושה זאת מעידה שאינך מכיר מספיק טוב את תורת האבולוציה.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 17:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איננני מתיימר לדעת כמה אתה יודע בנושא האבולוציה אבל אני יודע לא מעט .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 17:39)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כל הזמן מתיימר זו המשמעות של הכותרת!
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 17:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז כתבת .
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך לשאת את שם האבולוציה לשווא!
דוד סיון (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 17:45)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז התיימרת!
_new_ הוספת תגובה



(יום רביעי, 03/02/2010 שעה 15:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה עירן עוזר לנו לנסח
את המפלצתיות של עמדתו.

הוא כותב,
''השואה מלבינה הכל !''

וזה אומר הכל:
אם השואה משמשת
אותנו כהצדקה גורפת
לכל מעשה נפשע (ביחוד
בתחום זכויות האדם
הבסיסיות),

הרי שלא למדנו לקח
כלל מהשואה, ואין לנו
כל סיבה לצפות שלא
תחזור על עצמה.

אולי בגלל זה
אריה עירן מפגין
כזו היסטריה
קיומית.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל אתה כותב שטויות מהרהורי לבך .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 17:33)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואני סבור שהעם שלי נמצא בסכנה קיומית אני מנהל את מחשבותי ותגובותי בהתאם לזה .

זכותך לחשוב אחרת ולנהוג אחרת .
חבל רק שלדעתי אתה ממהרסי הקיום היהודי .
_new_ הוספת תגובה



בנין הקלפים של המוסר הנפוץ מתמוטט בגלל דרווין .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 17:37)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה ומדף ארוך של פילוסופים לא מבינים את הקיום . שני ספרים של דרווין והעמקת המחקר וההבנה בקו שלו הורסים את כל התפיסות המוסריות והערכיות של דורות רבים . את זה אינך קולט .
_new_ הוספת תגובה



בנין הקלפים של המוסר הנפוץ מתמוטט בגלל דרווין .
אריק פורסטר (יום רביעי, 03/02/2010 שעה 18:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שבאחד הימים תקלוט שיש הבדל בין השכלה מסודרת ב, נניח בביולוגיה, וקריאת מאמרים פה ושם על דרווין ותורתו (שים לב שהפעם אני לא מזכיר את ויקיפדיה).
_new_ הוספת תגובה



בנין הקלפים של המוסר הנפוץ מתמוטט בגלל דרווין .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 6:15)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מקווה שתבין שמרגע שתורת האבולוציה המנוסחת בפחות מעמוד כתוב אחד מובנת אין צורך במאות עמודים להסביר אותה .
ועוד הערה קטנה , אם אנחנו כבר כאן .
אמנם דרווין היה מי שפרץ את התפישה האבולוציונית ובמקביל לו וואלאס , אך התהליך נקרא אבולוציה ולא דרוויניזם .
_new_ הוספת תגובה



[•]
(יום חמישי, 04/02/2010 שעה 6:43)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה'שיטה' הברוטלית של עירן
עובדת הרי בשני הכיוונים:

איך מסבירים לחמור שהוא חמור?
בעזרת מקל ומספר חבטות
מכוונות היטב.

אם הלה סבור שעל מנת להיות מומחה
לשיטה מדעית או פילוסופית זו או אחרת
די לשלוט בחומר ברמה הוויקיפדית,

[•]...

משום מה נדמה לעירן שדווקא בתחומים
המופשטים יותר - התיאוריה המדעית והפילוסופיה -
הידיעה, או ידיעת התחום פירושה הבנת משמעות
המונחים הבסיסיים של השיטה, ללא כל הבנה מעמיקה
של התהליכים והפרקטיקות הקשורים לעיסוק היומיומי
בתחום.

דווקא בתחומים התיאורטיים במדעי הרוח משך הזמן הנחוץ
כדי להשתלם בתחום וכדי להגיע להבנה ולהתמצאות המאפשרים
ללומד להפוך בבוא היום למורה, - משך הזמן הזה הוא מהארוכים
בהשוואה למדעים אחרים. גם עורך דין או רופא לומדים שנים
ומקדישים שנים נוספות להתלמדויות,

אך דווקא התיאורטיקן במדעים, או הפילוסוף מקדישים
תקופת חיים שלמה לחקר התחום בו הם עוסקים ולהבנתו
ברמה המאפשרת להם לא רק ללמד אחרים את התחום
אלא אף ליצור אלמנטים חדשים ומקוריים בתחום.

עירן חש באינטואיציה שההשכלה שרכש עד כה עומדת
מבויישת אפילו אל מול פרקטיקת הלימודים הסטנדרטית של עורך הדין
המצוי או טכנאי השיניים. אך לבורות אין מצרים,

הבורות איננה, כפי שנדמה, תוצאה של היעדר השכלה.
הבעיה כלל אינה כמותית. הבורות, כפי שהיא מיוצגת בפורום
על ידי אריה עירן, היא הלך רוח.
_new_ הוספת תגובה



פשיטת רגל אינטלקטואלית של תלאביבסאנור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 7:08)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש הבדל בין בורות שהיא מחסור בידע לבין טיפשות שהיא מחסור ביכולת חשיבה . חוסר חשיבה הוא הדבר הבולט אצל סאנור . לגבי בורות כנראה שגם זו קיימת אצל סאנור .

הידע שלי במתמטיקה מוגבל . אבל מה שלמדתי אני יודע ויודע טוב . אני יכול לבצע פעולות חשבוניות מששת הסוגים הראשונים ללא שגיאות . אפילו פרופסור עילוי במתמטיקה אינה יודע בתחום זה יותר ממני . מומחיותו הפרופסורית משתרעת בשדה שהוא הלאה מידיעותי , אך בתחום ידיעותי אנו שוים ביכולותינו .

אותו דבר קורה בתחום האבולוציה והביולוגיה . הפרופסור עדה יונת עולה עלי בתחום הידע על התא החי , בזה אין ספק . אך בתחום המוגבל של הבנת התהליך האבולוציוני היא אינה יודעת יותר ממני אפילו במעט .

מה שברור לגבי סאנור זה שהוא אינו מוכן להעמיד במבחן את ידיעותיו וכושר החשיבה שלו . הוא יודע איך הוא עומד להיכשל בעימות כזה , בגלל חוסר יכולתו לחשוב . סאנור עולה בהתמדה על כל כשל נפוץ , החל בהתיחסות לגוף הטוען דרך טענת המיסכן , טענת המפורסם , כשל הצייד , הרינג אדום , איש הקש , כשל המגירה ועוד ועוד . הוא פשוט לא מסוגל . כל זה מתווסף לקיבעון שנקרא ''אידאה פיקס'' או ''בורות בלתי משתכנעת'' .
_new_ הוספת תגובה



[•]
(יום חמישי, 04/02/2010 שעה 7:14)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם עירן סבור שעל מנת להיות מומחה
לשיטה מדעית או פילוסופית זו או אחרת
די לשלוט בחומר ברמה הוויקיפדית,

הרי שאני ממליץ לו שילך במקרה [•]...
_new_ הוספת תגובה



פשוט לא נכון
דוד סיון (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 8:28)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהדברים שאתה כותב וכתבת על אבולוציה או שאתה מייחס לאבולוציה
וביולוגיה עולה שאינך מבין את התהליך האבולוציוני. את זה כבר כתבו
כאן אנשים שמבינים את התהליך האבולוציוני יותר טוב ממך (וגם ממני).
_new_ הוספת תגובה



דבריך אינם נכונים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 10:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דברי נכונים!
דוד סיון (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 11:39)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנה הם שוב:

הדברים שאתה כותב וכתבת על אבולוציה או שאתה מייחס לאבולוציה
וביולוגיה עולה שאינך מבין את התהליך האבולוציוני.

מאחר שכך אינך יכול לטעון שפרופסור עדה יונת ''אינה יודעת יותר ממני
אפילו במעט . הטענה הזאת מעידה שאתה נוהג לקשור לעצמך כתרים לא
מתאימים...
_new_ הוספת תגובה



דברי נכונים!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 11:50)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגיל אתה אינך מביא ראיות למשגים בדברי אלא מביע את דעתך חסרת הערך .
_new_ הוספת תגובה



דברי נכונים מאד!
דוד סיון (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 13:27)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעבר כאשר הצגת את ה''ידע'' שלך בדבר האבולוציה, הוצגו ראיות למשגים ב''ידע'' שלך. בחלק מן המקרים גם אני הצגתי ראיות כאלה. אחת התוצאות של אותם מקרים היתה שהרחבת את הידע שלך וחלק מהשגיאות לא חזרו.

אלא שמאז אתה רק מתחכם כאשר אתה לא מפסיק לטעון טענות כלליות מאד שלא ניתנות להפרכה כמו 'אני מבין...' או ש'פרופסור יונת לא מבינה יותר טוב ממך'. אלה הצהרות חסרות ערך בעליל משום שאין בהן דבר על רמת הידע שלך, ובודאי לא על רמת הידע של פרופסור יונת.

ההודעה שלך היא עדות שעוד לא למדת שחובת ההוכחה היא על הטוען - שעליך להציג ראיות. זה לא תפקידו של מישהו אחר.
_new_ הוספת תגובה



דבריך שגויים מאד!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 17:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התהליך האבולוציוני הוא תהליך מוכר ומובן .
חוץ מזה שאתה מביע הרבה את דעתך עלי ועל מיעוט ידיעותי אינך מציג שגיאות שלי בהבנת האבולוציה .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה, שגויים מאד, מאד!
דוד סיון (יום חמישי, 04/02/2010 שעה 19:09)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד שלא תציג הבנה באבולוציה הטענה שאריה מבין
באבולוציה היא מופרכת. חובת ההוכחה היא עליך.
_new_ הוספת תגובה



דבריך, דוד שגויים מאד, מאד!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/02/2010 שעה 8:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם יש לי ענין להוכיח לך משהו .
כשנראה לי הצורך לטעון טענה בענין האבולוציה אטען .
לך יש אפשרות לסתור טענה כזו או להמשיך ולעסוק בשאלות המענינות על יכולותי .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (יום שישי, 05/02/2010 שעה 9:06)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שהעלית בפתיל הזה שאתה, אריה, מבין באבולוציה היא מופרכת.
הטענה, שפרופסור יונת ''... אינה יודעת יותר מ[אריה עירן] אפילו במעט''
(תגובה 145738), גם היא מופרכת.

זכותך להעלות טענות מופרכות מוכרת אבל זאת מטרה לא מועילה.
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/02/2010 שעה 11:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הניסיון שלך להמעיט בידיעתי בנושא האבולוציה גם היא לא לענין .
_new_ הוספת תגובה



(יום שישי, 05/02/2010 שעה 11:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אופייני.

אריה עירן טוען לסמכות בענייני אבולוציה
וכאשר מראים לו שלא כך היא - שדבריו בנושא
אינם מעמיקים דיים כדי ללמד אחרים - הוא
מתרגז ומיד רואה בכך מעשה עויין של הפחתת
ערכו האישי.

הנושא לא היה, וגם עכשיו הוא לא, אריה עירן
האיש. נושא הדיון הם הדברים שאריה עירן העלה
על הכתב בנוגע למידת הבנתו בענייני אבולוציה.

אכן,
זה עומד על קצה הלשון, לומר לאריה עירן:
אתה לא לעניין.
אך במקום זה אומרים ל'מחשל':
דבריך אינם לעניין.
_new_ הוספת תגובה



המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/02/2010 שעה 17:13)
בתשובה לtelavivsanur@gmail.com
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עוד אחד שאינו יודע מה היא האבולוציה . לך לקרוא וללמוד .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (יום שישי, 05/02/2010 שעה 11:54)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה בהחלט לעניין לבקר ולהאיר שימוש בטענות מופרכות כאילו הדברים כבר הוכחו; זה בהחלט
לעניין כאשר טענות מופרכות אלה מוצגות כבסיס לעמדות שאתה נוקט כמעט בכל עניין.
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 05/02/2010 שעה 17:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קריאה מרובה של תלאביבסאנור גורמת לך לרכוש את מנהגיו .
יש הבדל בין הבנתי את התהליך האבולוציוני לבין טענתי שאני מבין את התהליך האבולוציוני .
אתה לא עושה הבחנה באלה . בזה אתה דומה לו .
עד כה לא קראתי אצלך את ההגדרה או התיאור של התהליך האבולוציוני .
גם זה דומה לחסר התועלת ההוא .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (יום שישי, 05/02/2010 שעה 18:35)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה שלך הן טענות מופרכות בדבר הבנתך את התהליך האבולוציוני.
אין בהודעתך דבר שסותר את הערה הזאת ולכן הודעתך אינה עניינית
וחסרת תועלת.
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/02/2010 שעה 6:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם תגובתך חסרת תועלת .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (שבת, 06/02/2010 שעה 8:23)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 06/02/2010 שעה 13:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נודניק .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (שבת, 06/02/2010 שעה 16:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב הנוהג המטופש שלך לגדף... אין חדש
 
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 7:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נודניק אינו גידוף . הוא רק מצביע על הנוהג שלך להשתדל לכתוב אחרון .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 9:03)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגידוף מצביע על גישה ילדותית שחוזרת על עצמה אצלך.
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 9:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגישה הילדותית שלי היא חלק מהתנהגותי . בגילי קשה לשנות את זה . כך גם הצורך שלך להיות המגיב האחרון .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 9:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 13:07)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא חשוב . עדין אתה משתדל לענות אחרון .
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
דוד סיון (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 13:33)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפוסל, עירן, במומו פוסל! 
_new_ הוספת תגובה



דבריך, אריה אינם לעניין!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 07/02/2010 שעה 13:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פוסל שמוסל .
אתה עדין מתאמץ .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי