פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הסכם הרוטציה בוז'י-ציפי ומצב האומה
יוסף אליעז (יום שני, 15/12/2014 שעה 12:00)


הסכם הרוטציה בוז'י-ציפי ומצב האומה

יוסף אליעז



בוז'י נאם נאום יפהפה כאשר הכריז על האיחוד, ואז הודיע במפתיע על הרוטציה בראשות הממשלה בינו לבין ליבני. אבוי.
נאומו הזכיר לי את אותה פרה סרבנית, אשר כאשר סיימו לחלוב אותה בעטה בדלי המלא חלב והעיפה אותו למרחקים. כבר היה עדיף שישתוק, כפי ששתק במשטרה בחקירות על ''חברות הקש'' בהן סייע להעלאת ''כוכב'' אחר, אהוד ברק, לשלטון.

בוז'י, '' ילד שלי נחמד'', נולד עם כפית זהב בפה, וחוששני כי בלע אותה. כך פועל ראש מפלגה החפץ לכהן כראש ממשלה? זה כוחו במו''מ? עו''ד זה שקבל בירושה את חלקו במשרד עוה''ד הגדול או מהגדולים במדינה הוא שיגן על ישראל באו''מ? ינהל מו''מ עם המדינאים הערביים הערמומים והמנוסים? או ששוב ישלח לשם את ציפי כמו שעשה נתניהו ? (אכן בלי עודף חכמה במינוי זה).

במסורת חז''ל מדובר על ''הרעיה הקטלנית'', דהיינו אותה אלמנה ששני בעליה הראשונים הלכו לעולמם. ציפי רקדה כבר על 4 מפלגות, בכולן כשלה והותירה את תומכיה זרוקים ומדממים כאשר היא כבר עפה לקן אחר.
יש מין ציפור כזו, הַקּוּקִיָּה, המטילה ביציה בקינים של עופות אחרים ומותירה למארחים לטפל באפרוחיה הקטלניים המחסלים את האפרוחים של בעלי הקן. מה זה שייך? בזכות השיריונים שהעניק לה בוז'י בנדיבותו העצומה ובמרוצו לכס ראש-הממשלה כמה חברים נאמנים באותו קן של בוז'י לא יכנסו כבר לכנסת (או בלשון הציפורים: ''הַקֵנ-סֶת'') הבאה.

בכלל - פרץ ומצנע, גוזליה של ציפי, הרי הם היו ועודם בשר מבשרה של מפלגת העבודה בטרם נטשו אותה. מששבו – ראוי היה שיתמודדו ככל חבריה הנאמנים של המפלגה, שלא נטשוה. דווקא האפרוחים המעופפים ששבו לקינם המקורי זוכים לשריונים? נו. זו חכמתו הגדולה של בוז'י, ובמצב הנוכחי, כאשר ריח השלטון עלה באפם, כל חברי המפלגה יתיישרו עם הקו של מנהיגם, זה שהדיח לא מכבר את קודמתו שלי יחימוביץ'. ציפי עדיפה לו מִשֶּׁלִי והמפלגה מתמוגגת. בינתים.

אביה היקר של ציפי, איש אצ''ל שסיכן את חייו במאבק להקמת המדינה, איש ימין, חניך תורת ז'בוטינסקי, שומע לאן התגלגלה בתו ומתהפך בקברו.

בכל הכבוד - מה ציפי ליבני תרמה לנו? באיזה מישור היא קִדמה את המדינה או את הציבור?

חזינו בתכנית ''מצב האומה'' וצפינו בציפי שבאה מוכנה עם אלו ''פנינים'' בפיה. איזו גסות רוח! היא מכנה את ראש הממשלה ''זבל''. היא תוריד עם בוז'י את הזבל?! היא מחייכת בהנאה עם חברי הצוות המופתעים. האם זו חניכת ה''הדר'' של מורשת ז'בוטינסקי? מי אמר שהאצילות מחייבת? או שאין אצילות או תרבות כלל? איזו שפת ביבים!

אם ראש הממשלה הוא זבל - מהו אותו חומר רקבובי שבמשך כשנתיים נמצא תחת הזבל?
ציפי טוענת שרה''מ אימפוטנט - אחרי שנתיים תחתיו?! אכן – יופי של ביטויים גם מהמטבח וגם מחדר המיטות!
זו לשון המתאימה ל''שטח הגדול'' של פעם ביפו, לחולות תל-ברוך או לאזור הבורסה בלילה (האמת- אינני בקיא בתחומים אלו, ואני כותב על אזורים ידועים לשמצה כפי שנכתב בעיתונות). זו שפה של ראש ממשלה מיועד?

מה יהא אם זאת תהא ראש ממשלתנו? מחר היא תעוף לקן האמריקני. שם הכל מצוחצח, אין זבל ואין אימפוטנטים. האם היא תיטוש אותנו כמו את חבריה (לדרך) לשעבר? האין חשש שהיא תותיר אותנו עם דעא''ש ביהודה ושומרון

אלוקים שבשמים שמור עלינו מציפורי הטרף הללו, מפרס שהביא עלינו את הסכמי אוסלו והחזיר מטוניסיה את המרצחים הפלסטינים על נשקם, ומצפורים
אחרות שלפתע הולכות בדרכיו.
זו ציפי שתאמר הן ליריביה בפוליטיקה ובלבד שתבטיח לעצמה את הכסא.
האם בידיה נפקיד את עתידנו ואת המו''מ עם יריבינו אשר מעבר לגבול?

עדיין המום מ''מצב האומה'' וחרד ממצב האומה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אני כתבתי כבר הרבה פעמים מידיעהאישית - היא מטומטמת
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 15/12/2014 שעה 12:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בוז'י נתן לה את מה שלא יהיה לו
ע.צופיה (יום שני, 15/12/2014 שעה 13:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על פי כל הסקרים, ללא יוצא מהכלל, בוז'י אינו יכול להיות ראש ממשלה לכן הוא נתן לציפי מתת רמייה. עטיפת מתנה ריקה.
_new_ הוספת תגובה



בוז'י נתן לה את מה שלא יהיה לו
יוסף אליעז (יום שני, 15/12/2014 שעה 15:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. להערה של ע. צופיה: אמן ולוואי.
במפלגת העבודה כבר מחלקים את שרידי עורו של הדב שטרם צדו.

ב. מאשה לאשה - הרבנית עדינה בר-שלום, בתו של המרן עובדיה יוסף ז''ל, היא אכזבה עצומה בהיבט הלאומי.

סוף סוף קמה מנהיגה ראויה במגזר החרדי,. אשה בעלת יחוס אבות מכובד, בעלת קומה משלה, אשת חינוך משכילה, חכמה ונבונה, אשר כבר הוכיחה כושר מנהיגות, יוזמה, ביצוע וניהול. הנה היתה לה הזדמנות ראויה להיבחר ולכהן בכנסת, ומי יודע - אולי גם בממשלה, ולפרוץ את תיקרת הזכוכית [למעשה: תקרת ברזל, לא , לא כיפת ברזל] הבולמת את מחצית האוכלוסיה החרדית, קרי הנשים המשכילות ובעלות היכולת וכושר המנהיגות, מלהגיע לכהונות הרמות ולתפקידים החשובים הראויים להן ושהן ראויות לתפקידים וכהונות אלה.

כל השמאל מבכה את החשש לפגיעה בדמוקרטיה אם יתקבל חוק הלאום המדבר על מדינה יהודית. מאי משמע יהודית? היהדות היא דת, ובעיקר דת. והנה במפלגות החרדיות אין דמוקרטיה. כל הנשים מופלות לרעה מטעמי מין! על כך איש או אשה אינם מדברים, לבטח אינם מדברים בקול רם.

במדינה בה נשים מכהנות כנשיאות בית-המשפט העליון, ראשת ממשלה, שרות בממשלה, נושאות דרגת אלוף בצבא ואף לוחמות בפועל כמו בגדוד ''קרקל''- במגזר אחד הן נרמסות ומופלות.

מעבר לכך - הגב' בר-שלום ממשיכה את החטא של אביה הנערץ, אשר בין שידע מה ועד כמה אריה דרעי השחית ובין שלא ידע ולא האמין בפשעו, יצא קבל-עם ועדה בהכרזה: ''הוא זכאי! הוא זכאי!''.
מאשה דגולה זו לא ציפינו שתשב במפלגה שבראשה עומד עברין
מורשע בקבלת שוחד, ותשתף פעולה עם רעייתו הצדקת שטענה, או אולי אף העידה, כי כספי בעלה הם כספים שהיא קבלה מהוריה המאמצים, ניצולי שואה, בארה''ב.

ראינו בטלביזיה הופעות של צדיק אחר: הרב בניזרי, בוגר ''מעשיהו'', בשם ש''ס. היא מסכימה כי הוא ידבר גם בשמה?

הרבנית בר-שלום - את מנהלת אולפנות לבנות, ומקנה להן השכלה דתית וכללית. האם תוסיפי לתת יד לבורות הנוראה של הבנים אשר נמנעים מהם לימודי ''הליבה'' - מתמטיקה, אנגלית, כימיה?

כן, אינני שייך היום לקהילות החרדיות, אך אבי הרב שילם בחייו בשואה על יהדותו. אני חרד וכואב את סגנון החיים שמפלגת ש''ס [כן, גם החרדים האשכנזים] מאמצת. האם את שלמה עם אי-השירות בצבא? בכך שאחרים ישפכו דמם כדי שבני ש''ס ו''יהדות התורה'' ישבו ספונים באוהלה של תורה כאשר דמי אחיהם זועקים אליהם מן האדמה? אם כן - כואב לי גם עליך, גברתי הנכבדה.
אך גם כך - אני קורא לך - קומי כדבורה הנביאה והכנסי לכנסת. הביאי אור לפינות של האפליה החשוכה. לכי בדרכן של מרים אחות משה, של דבורה וחולדה הנביאות. לא בדרכה של חנה, האם לשבעת בניה, שהוקרבו ונטבחו בלא שלחמו על חייהם.

קומי צאי מתוך האפלה ויהי אלוקים עמך!
_new_ הוספת תגובה



בוז'י נתן לה את מה שלא יהיה לו
ע.צופיה (יום שני, 15/12/2014 שעה 17:38)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מסכים עם רוב דבריך, חוץ מדבר אחד. אני מאמין כי אדם שחטא או פשע, למשל דרעי ובניזרי, ושילם את חובו לחברה כפי שבית המשפט קבע הוא סיים להיות ''פושע'' ויש להתייחס אליו כאל כל אדם אחר, אחרת אנו מעשית דנים כל אדם שחטא או פשע לסוג של ''מאסר עולם'' בגין הפשע שהוא ביצע. לכן צרם לי, ברמה האישית, ההתייחסות שלך לדרעי ובניזרי כפושעים.
הדמוקרטיה היא לתת לכל אדם וקבוצה לנהוג לפי השקפת עולמו כל זמן שזה אינו פוגע במדינה ונוגד את חוקיה. לכן איני מקטרג על התנהלותן של המפלגות הדתיות למרות שאני שולל זאת כי זוהי הדמוקרטיה.
לפי מיטב ידיעתי הרחוב החרדי עובר שינוי עצום והלחץ מלמטה לשתף נשים בהנהגה הוא רק סימן אחד לכך. לחץ נגדי של הרוב החילוני רק ''יאחד'' את השורות שם ויגרום לראקציה נגדית.
_new_ הוספת תגובה



מירוק עוון וחיי פרזיטיות
יוסף אליעז (יום שלישי, 16/12/2014 שעה 4:05)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לע. צופיה,

אני מעריך את דבריך אך איני מקבלם:

א. נכון שאדם שנשא עונשו ראוי ליחס כאדם רגיל. חז''ל אמרו: ''ישראל שחטא ישראל הוא'' וגם: ''אין ממנים פרנס על הציבור אלא אם קופה של שרצים תלויה לו מאחוריו, שאם תזוח דעתו עליו אומרים לו: חזור לאחוריך'' [יומא כב], כך שכוונת לדעת גדולים אחרים. אלא שיש הבדל בעיני, למרות דברי חז''ל, בין סתם אדם מן השורה שחטא, חרג מהשורה, נענש וחזר לשורה, לבין מי שנוטל כתר מנהיגות ויוצא חוצץ ומנסה להנהיג את העם ולטעון בשמו טענות קפוח ולהציג עצמו כמגן על העניים והמסכנים, כמו שעושה אריה דרעי.
לא בכדי החוק מונע ממי שהורשע בעבירה שיש בה קלון לכהן בכהונות מסוימות למשך 7 שנים וממש בימים אלו, כנראה שוב ''בזכות'' התנהגותו של דרעי ואולי מחשש לגבי הרשעתו של ראש-ממשלה לשעבר, תוקן החוק ועתה על מי שהורשע כך ונשא עונש מאסר יהא להמתין 14 שנה בטרם יחזור לכנסת או לממשלה.

מקרהו של אריה דרעי הוא מיוחד במינו: לא מדובר באדם שחזר בתשובה, קבל עליו את עונשו, ומרק הן את עונשו והן את מצפונו. אם תקרא את ספרו של מרדכי גילת תקרא שאדם זה השחית את סביבתו ועמד לדין, כנראה, רק על חלק ממעשיו. דרעי, שר בישראל, ''שמר על זכות השתיקה'' לאורך חקירותיו ומשפטו. במקום לנהוג , לפחות לאחר שנתגלו מעשיו [או חלקם] לפי הכלל ''מודה ועוזב ירוחם''. דרעי תמך במסע של הפגנות ועודד את מעריציו להפגין ליד בית המשפט וגם ליד הכלא [''ישיבת שאגת אריה'' כמדומני]. תומכיו בכנסת, ועלובי העם שכיהנו אז בכנסת לצידם, חוקקו לכבודו חוק מיוחד, לפיו ניתן לנכות מחצית מעונש המאסר בשל התנהגות טובה, ולא שליש בלבד [אחרי שחרורו ''חזר החוק לתקונו'']. במשפטו היו הרבה אי-אמיתות, כולל הפרשה המביכה של סבוך הוריה המאמצים של אשתו [משפ' ולדובר כמדומני] שנטען שהם שנתנו לזוג דרעי את הכספים לרכישת הדירות.

המדינה לא דרשה מדרעי , ממוטי לוי או מבניזרי שיחזירו את כל הכספים שקיבלו בשחיתות.
בחור ישיבה דלפון הפך לבעל מספר דירות ממשכורת [נכבדה, אמנם] של מנכ''ל משרד ממשלתי ולאחר מכן של שר.

אריה דרעי לפי מראית עיני לא חזר בתשובה. אזרח מהשורה יעשה מה שטוב בעיניו, אך מי שנוהג כדרעי [וחוששני שיש אף רם ממנו במדרג הממשלתי שנוהג לערך כמוהו במשפטו] אינו ראוי להנהיג אומה. [כן , גם החתן בזוג בוז'י-ציפי שמר בזמנו על זכות השתיקה, וזהו רבב על טוהר בגדו. אלא ששם לרא נתבררו הענינים וכך ''השתקן'' ומי שעבורו פעל הגיעו לכנסת ולממשלה].

אוי לו למי שרואה בדרעי מנהיג ראוי וחוסה תחת דגלו.
הדברים אמורים, בקנה מידה קטן יותר, גם לגבי בניזרי.

תמהני אם בין מאות האלפים הנמנים על ש''ס אין דמויות ראויות יותר להנהיג מפלגה זו.

אינני יודע מי העניק לשני נכבדים אלו את התואר ''רב'', ואם יש קריטריונים ברורים לזכאות לשאת בתואר רם זה. גם איני יודע אם ניתן לשלול תואר זה ממי שמבזה אותו. כיום דומני שכל מי שעל ראשו מגבעת, לסנטרו זקן והוא למד מספר שנים בישיבה מתהדר בתואר זה. [ לגבי השוטרים שהוכתרו כרבנים לצורך הגדלת משכורתם כבר אמר בית-המשפט את דברו], אולם ברור לי שהתואר הרם הזה בוזה מאד בשנים האחרונות, וחבל.

ב. זכותך להסכין עם הפרזיטיות של צעירים בריאים המשתמטים משירות צבאי.
לא אדבר כבר על ההמנעות מעבודה. פרט ל''כויללים'' בא''י לא היתה תופעה כזו ביהדות. רבי עקיבא,רעה צאן עד גיל 40, רבי יהושע היה פחמי, היה רבי יוחנן הסנדלר והיה גם בורסקי. רבי טרפון היה איש עסקים גדול. לא היה דבר כזה תורתו אומנותו''. במרד בר-כוכבא, ולא משנה הביקורת לגביו, היו תלמידי רבי עקיבא מגדולי לוחמיו.
ש''ס מגדל המוני בחורים שאינם לומדים ממש בישיבות, אף שרובם רשומים ככאלו, ומעודדת את השתמטותם. לישיבות טוב שרשומים בהן ''תלמידים'' כאלו כי לפי גודלן הן מקבלות תקציבים מכספי ציבור..
היכן עוד בעולם יושבים בחורי ישיבה ומתקיימים מתקציבים ממשלתיים? באירופה אכן היו בחורי ישיבה ששנים ישבו ולמדו, אךזה היה על חשבון משפחותיהם ובשלב מסוים יצאו לעבוד. אולם הצד הכלכלי משני בעיני.

נשגב מבינתי כיצד יכולות מפלגות לתמוך באפליה בין דם לדם.
כיצד אפשר שחובש כיפה יחבוש ספסל ישיבה כאשר שכנו יחבוש כובע פלדה או יחבוש את חברו הלוחם שנפצע לידו בקרב?
זהו מצב נורא ובעיני - מצב שלא יסולח. אני סבור שמראוי שמשתמטים כאלו יחבשו בכלא...

מעבר לענין - ראה את הקורה בירושלים הבירה: תלמידי ישיבה נמנעים מלשרת ולרכוש ידע בהגנה עצמית, מותקפים בידי סכינאים ערבים, ומוגנים, חלקית, בידי לוחמי מג''ב דרוזים המשרתים במג''ב שירות חובה. אני הייתי מסכם זאת במילה אחת: ''אוי!''.
_new_ הוספת תגובה



מירוק עוון וחיי פרזיטיות
ע.צופיה (יום שלישי, 16/12/2014 שעה 7:18)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לטעמי אתה מערבב פה מספר דברים שאין קשר ישיר ביניהם.
א. אני הבעתי את דעתי ברמת העיקרון לגבי ''תשלום החוב לחברה''.
ב. אתה מתמקד בעניין של דרעי. איני אוהד שלו, ההיפך, אך זה אינו משנה מבחינת ההתייחסות ההוגנת אליו. החוק מתיר את ''זכות השתיקה''. כל מעשה שאדם שהואשם בפלילים עושה להגנתו במסגרת החוק מקובל עלי. העיתונאי גילת, כמו רוב העיתונאים בארץ אינם מקובלים עלי כעדות למשהו.נכון שהוא ''הצית'' את ''פרשת דרעי'' וזה יהיה לזכותו אך איני מקבל כי כל מילה שלו היא ''קודש''. הרי זו פרנסתו.
אני דוגל שמוטב 100 פושעים שמהלכים חופשי מאשר חף מפשע אחד בבית הכלא ולכן כל אשמה שלא הוכחה בבית משפט לעניות דעתו של השופט היא בגדר רכילות ותו לו, אחרת נהיה דומים לאלו שתלו מכשפות בשער העיר.
ג. אני בעד שינוי מעמדם של החרדים בחברה. אך איני מאמין שניתן לשנות זאת ''בכוח''. אני יודע, מידע אישי, כי החברה החרדית משתנה לכיוון של התאמה לחברה החילונית שהיא בעצם חיה בקירבה כמו שהחרדים בחו''ל מתאימים את עצמם לסביבה שבה הם חיים. החרדים לעולם לא יהיו חילונים, כפי שבארצות הברית יש קבוצות שלעולם יבדלו מהחברה של ''הלבנים'', לכן יש לנסות ולכת לקראתם במקומות שזה ניתן מבלי לפגוע בחוק או בתשתיות החברה.
_new_ הוספת תגובה



מירוק עוון וחיי פרזיטיות
יוסף אליעז (יום שלישי, 16/12/2014 שעה 12:01)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לע. צופיה,
א. אין בינינו מחלוקת מהותית. אני מסכים אתך שמי ששילם חובו לחברה ראוי לחזור לשורותיה [אם כי יש בעיה, למשל עם מרגלים, מחבלים או פדופילים].
לא כתבתי על העיקרון אלא התייחסתי למנהיגים, שרים וחברי כנסת.
יש מספר מושגים שטרם נקלטו בישראל אך מוכרים מקדמת נא במדינות מתוקנות, כמו ''האצילות מחייבת'', או , לגבי החוזרים בתשובה רק לכאורה, אמרו חז''ל: ''טובל ושרץ בידיו'' [לאמור: הטובל במקווה להיטהר כשהוא אוחז שרץ מטמא בעת הטבילה].

מי שאמור לצעוד כמנהיג בראש המחנה חייב להיות נקי וטהור. עקרון מרכזי בטוהר השלטון היא השקיפות. אם אתה שר, ח''כ, רמטכ''ל או מנכ''ל מיניסטריון, או נושא בתפקיד מרכזי דומה, ואתה נחקר בחשד לפלילים אכן יש לך זכות, ככל חשוד או נאשם, לשמור על ''זכות השתיקה'' [ויש מגמה כיום במשפט להגבילה במאד], אולם במדינה מתוקנת עליך לפרוש ממשרתך הציבורית אם אתה מסתיר דברים.
כבר פרסמתי פה [אמנם- על דרך ההומור] התיחסות למשפט הלטיני המפורסם: ''לא כל מה שמותר ליופיטר מותר לשור'' והוספתי : ''אבל גם לא כל שמותר לשור מותר ליופיטר'' ואם יעלה בידי אצרף אותו משל בסוף דברי.

משה רבנו, גדול הנביאים, מי שהוציא עם עבדים מעבדותו והכשירו לעם בעל ערכים, עם המסוגל לעמוד מול אויב ולרשת ארץ, נענש על מה? על שבמקום לדבר אל סלע שיוציא מים הכהו במטהו? הרי הן כרועה והן כנציג העם בפני פרעה השתמש ממש מדי יום במטה זה. אך ככל שאתה נושא בתפקיד גבוה יותר הדרישות ממך גדולות יותר.

מושגים אחרים החסרים במדינה הם ''אחריות מיניסטריאלית'', במקום זה יש לנו את המושג ''הש.ג. אשם''.

אתה אינך מבדיל בין אשמה שהוכחה בבית-המשפט לבין חשדות ממשיים אשר לא נתבהרו. כמשפטן איני מקבל את המושג העממי ''אין עשן בלי אש'', אך אוי לנו אם נבחרינו יסתירו מעשיהם מאחורי מסך עשן.

ב. אינני מכיר אישית את מרדכי גילת, אך אני עוקב אחרי גילוייו בתחומי השחיתות הציבורית. לא כל עיתונאי מוכן להתריע בשמו המלא בראש חוצות על שחיתות של בכירים רבי-עוצמה כמו שרים וראשי מפלגות ולהסתכן בתביעות-דיבה או אפילו בחשש שיפגעו בו פיזית [ראה את שראינו אמש בערב כאשר תומכי דרעי, כן דרעי, התפרצו למסיבת העיתונאים של אלי ישי, עד שהיה צורך להזעיק את לוחמי היס''מ של המשטרה ומהבוקר להצמיד לאלי ישי מאבטחים].

האם קראת את ספרו של גילת על אריה דרעי? העובדה היא שלא הוגשה שום תביעת דיבה, ככל הידוע לי. אני ממליץ מאד לקרוא ספר זה.

לוואי והיו לנו עוד עיתונאים כגילת , כקלמן ליבסקינד, כבן דרור ימיני ואולי גם כיואב יצחק.

מה לעשות ואנו חיים במדינה מושחתת למדי, במדינה אשר לחלק ממנהיגיה אין תרבות בכלל ולרבות שלטון בפרט.
זה מסוכן מאד למתוח קו הפרדה חד בין ''צדיקים'' שאשמתם לא הוכחה, או טרם הוכחה, בבית המשפט, לבין מורשעים.
אכן - נוכחנו כיצד זוכה ראש ממשלה קודם במחוזי בירושלים בפרשת טלנסקי וטען בהופעות בטלביזיה: ''אין מעטפות כסף! לא היו מעטפות! ראינו גם כיצד עו''ד נכבד כאורי מסר לא נחקר עד תום ולא הועמד לדין, ואף שהחזיק בקופתו סכומים אדירים ומועלמים, ולא ארחיב מדוע.

ג. בענין החרדים שאינם משרתים בצבא אין דעתי כדעתך.
חייתי במוסד ילדים ארי השואה עם עשרות ילדים שניצלו מהתופת. ללא הורים, ללא משפחה, וכולם שירתו בצבא, לרוב ביחידות קרביות [אז לא היה מושג של חייל בודד, וגם איש לא חשב שיש למנוע שירות ביחידה קרבית משריד אחרון של משפחה שאבדה בשואה].

אם אלו שירתו, רבים מהם שרידים של משפחות רבנים וגדולי תורה, אין שום הצדקה לפטור את תלמידי הישיבות בישראל מחובת השירות. דמם אינו אדום יותר.

ד. ואנא הרשה לי הערה לשונית. כתבת: '' כל אשמה שלא הוכחה בבית משפט לעניות דעתו של השופט... ''

בביטוי ''לעניות דעתי'' משתמש כותב המבקש להצטנע, והוא מדבר על דעתו שלו עצמו. כאשר אתה מייחס עניות דעת לאחר אתה פוגע בכבודו.
לא שאין עניי דעת בין השופטים, למרות שעדיף שהיו מכהנים רק עשירי דעת...
אני מניח שלא לכך התכוונת, אך זהו שנכתב.

בכבוד ובברכה יוסף אליעז

יוּפִּיטֶר וְהַשּׁוֹר

אוֹמֵר הַפִּתְגָּם הַלָטִינִי: QUOD LICET JOVI''
NON LICET BOVI ''
לֵאמוֹר: ''לֹא כָּל אֲשֶׁר מוּתָּר לְיוּפִּיטֶר מוּתָּר לַשּׁוֹר''
אָכֵן אֱמֶת לָאֲמִיתָּה, אֵין הַיְשִׁיבָה עַל הַאוֹלִימְפּוּס מִשְׁתַוָה לִישִׁיבָה בַּמִּישׁוֹר
אוּלָם, מִנֶּגֶד, גַּם נַצִּיב מֵימְרָא ב-אִמְרַת אַגַּב [OBITER DICTA] :
''לֹא כָּל שֶׁמוּתָּר לַשּׁוֹר מוּתָּר לְיוּפִּיטֶר.''

מָה הָרַעְיוֹן בְּמֵימְרָא? הָאֶפְשֶׁר שֶׁיְּהֵא יִתְרוֹן לְשׁוֹר עַל-פְּנֵי רֹאשׁ-הָאֵלִים?
וּבְכֵן, כֵּן! רְאוּ נָא מַעֲשֶׂה פְּלָאִים:
מֵילָא, לֶאֶכוֹל תֶּבֶן? כַּפָּרָה,
אַךְ הַאִם יָאֶה לְיוּפִּיטֶר... לְחַזֵּר אַחֲרֵי פָּרָה ?!

[מתוך הספר ''משלי אליעז- משו''ב: משלי שועלים ובריות אחרות''
המצוי בסטימצקי וב''צומת ספרים''].
_new_ הוספת תגובה



מירוק עוון וחיי פרזיטיות
ע.צופיה (יום שלישי, 16/12/2014 שעה 13:13)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחיל מב. אני סקפטי מאוד, בלשון המעטה, לגבי מה שהעיתונאים כותבים ובעיקר התחקירנים. כל עיתונאי חוקר קונה את עולמו בגילוי סנסציוני אחד, אך על חשבון אותו גילוי אדיר הוא משמיץ ומדכא עשרות ומאות אנשים אחרים לשוא. הם משתווים בעיני לאותו אספסוף שהיה תולה בשער העיר כל מי שלא מצא חן בעיניו.
אי אפשר בישראל להגיש דיבה כנגד עיתונאי. זה יקר וחסר תועלת. ראה את המקרה של הקצין שהושמץ ללא רחם על ידי אילנה דיין ( אחת הגרועות ביותר בתקשורת) ולבסוף בית המשפט העליון זיכה אותה מאשמה בטיעונים מצחיקים לפי דעת משפטנים. לכן זה שלא הוגשה דיבה כנגד גילת אינה מלמדת דבר.
ג. בנושא שרות החרדים בצבא אני כן כדעתך, אך איני מאמין ביעילות ה''גיוס בכוח''.
ד. אני בהחלט מקבל את הערתך לגבי השימוש במונח ''עניות דעת'' ואם פגעתי בכך בשופטים אני באמת מצטער.

השחיתות הציבורית הלכה, מימי קדם יד ביד עם משרתי הציבור (הפוליטיקאים) ונכון להיום היא פורחת בכל מדינות העולם וכנראה לא ניתן לעקור אותה אלא רק לדכא אותה, לכן, בניגוד אליך ולרבים אחרים איני רואה זאת בחומרה רבתי. אנו כציבור זקוקים, לעיתים נואשות, למנהיגים דגולים שיובילו אותנו נכונה. תכונה זו חשובה הרבה יותר ממעידה פלילית כזו או אחרת.
_new_ הוספת תגובה



בוז'י נתן לה יותר מאחשוורוש
הזוהר הצפוני (יום שני, 15/12/2014 שעה 19:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחשוורוש נתן למלכה אסתר עד חצי המלכות.
הרצוג נתן לציפורה מלכה לבני--את המלכות!
וזה חסר תפקיד תקדים.שני ראשים למפלגה אחת.ואת הפרס הגדול הזה,לבני קטפה תוך יומיים של מו''מ...

הרצוג גדל ברובע של מליונרים.אין לו מושג נפשי ורגשי, בשכר מינימום,אבטלה,מצוקה.רעב.הרצוג לא יועיל למעמד הביניים.לבני תגרום נזק למדינה.צמד חמד...
_new_ הוספת תגובה



הערה קטנה
דוד סיון (יום שני, 15/12/2014 שעה 19:51)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שאתה טועה בכך שלהרצוג אין מושג נפשי ורגשי בשכר מינימום, אבטלה ומצוקה.
לדעתי בתקופה שהוא היה שר הרווחה הוא עשה יותר מאחרים באותם עניינים בגלל נפש ורגש.
_new_ הוספת תגובה



הערה קטנה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 16/12/2014 שעה 11:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא נביא .
אני מקווה כי מפלגה שמדביקה אליה חרגולים שקפצו 4 פעמים ממפלגה למפלגה , לא תגיע לשלטון .
אני גם מקווה שגברת שיש לה מטרה פוליטית יחידה - להיות ראש ממשלה לא תזכה לזה .
עוד אני מקווה כי המגמה המזוהה של תזוזת הציבור הישראלי ימינה לא תגרום בדרך פלאים לשלטון השמאל בישראל .
כל אלה תקוות ולא נבואות .
PS וגם
מועמדת אשר אפשר כי תהייה ראש הממשלה מתבטאת ''זבל'' ''אימפוטנט'' כלפי ראש ממשלה מכהן ראויה לשרוץ במדמנה .

אני כתבתי כאן פעמים אחחדות שהיא מטומטמת , מידיעה אישית ואתם לא מאמינים . מגיע לכם .
_new_ הוספת תגובה



לא הערה-שאלה קטנה
דוד סיון (יום שלישי, 16/12/2014 שעה 17:56)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם על פי גישתך גם מי שמשתמש בביטוי 'מטומטמת' כלפי נציגת ציבור ראוי לשרוץ ב...?
_new_ הוספת תגובה



לא הערה-שאלה קטנה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 7:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תשובה קטנה -
זה תקין ונכון לקרוא לאדם המגדל זקן - מזוקן .
זה תקין ונכון לקרוא לאדם עם IQ80 - דביל .
זה תקין ונכון לקרוא לאדם חסר שיער - קירח .
זה תקין ונכון לקרוא לשאריתיות מזון - מושלכות זבל .
גם לדשנים כימיים וגם לדשנים אורגניים ראוי לקרוא זבל .

כשאומרים ''חלהוריד את הזבל'' הכוונה לסילוק שאריות מזון אריזות וכדומה מהדירה שנמצאת בגובה מסויים אל ריכוז שנמצא בחצר או ברחוב .
ראשי הממשלה בישראל אינם שאריות מזון או אריזות מיותרות ולכן הם אינם זבל שצריך להוריד .

אבל
גברת הרואה עצמה ראויה לתפקיד ראש הממשלה ושואפת אליו לא ראוי שתשתמש בביטוי ''להוריד את הזבל'' בכוונה אל ראש ממשלה מכהן .
עצם השימוש מעיד על חוסר תבונה וחוסר נימוס מצידה .
גם הצורה שבה ניהלה איתי משא ומתן לפני כ-‏15 שנים נעשתה בחוסר תבונה על ידה .

שני אלה ונימוקים נוספים מצדיקים לקרוא לה - מטומטמת .
בדיוק כפי שמתאים ונכון לקרוא לה מלכה שפיצר .
==============================================
כמוכן
מה שמותר לטוקבקיסט נחות חשיבות כמוני להגיד או לכתוב אינו ראוי לאנשי ציבור בכלל ולבכירים שבהם בפרט .

אבל מה אתה יודע בנושא נימוסים שם בדרום באר שבע..............
_new_ הוספת תגובה



לא הערה-שאלה קטנה
דוד סיון (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 7:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. על מה ניהלת משא ומתן?
ב. מלכה שפיצר?
_new_ הוספת תגובה



לא הערה-שאלה קטנה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 15:57)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן - לגברת קוראים ציפורה מלכה לבני שפיצר . היא מעוניינת להקרא צפורה לבני בגלל אביה . ואני מעדיף לקרוא לה מלכה שפיצר כדי לפגוע בה .
שני השמות נכונים .

הגברת מלכה שפיצר היא הנכדה של יעקב רוזנברג ז''ל שהיה האבא של שרה ''הקטנה'' . יעקב רוזנברג היה בעל הבית בו התגררו הורי ואני 50 שנה .
במות הורי רכשתי מיורשי יעקב רוזנברג את הדירה שהייתה בדמי מפתח .
את היורשים ייצגה מלכה שפיצר . במהלך המגעים המסחריים היא אמרה כמה דברים שהעידו על חוסר ידע וחוסר הבנה . גם כישורי המו''מ שלה היו חלשים .
לחוסר ידע קוראים - בורות . כישורי מו''מ חלשים הם נקודת תורפה בקרירה של מדינאי .
שניהם יחד הם טימטום .
גם דבריה בהקשר עם זכות ראשונים בהרכבת ממשלה שהיו חסרי בסיס חוקי מעידים על אי הבנת החוק ואי הבנת השלטון הפרלמנטרי בישראל .
גם זה סוג של טימטום מצידו של מועמד לראשות הממשלה .

אפילו העלבונות האחרונים כלפי נתניהו מצידה כמועמדת לראשות הממשלה הוא סוג של טימטום .

וגם העובדה כי החליפה 4 מפלגות וכמוכן חוסר הפעילות שלה במאבק מול מופז על ראשות קדימה .

להערכתי היא מקווה כי תפקיד ראש הממשלה יגיע אליה כמו יונה צלויה ישר לפה .
_new_ הוספת תגובה



הערה קטנה
הזוהר הצפוני (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 9:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למה טועה?
תפקיד כלשהו שאדם עושה.נותן אולי ידע ואולי הבנה.אבל זה שונה לחלוטין ממי שחווה את הדברים על בשרו.אלמנטרי.

לכן הדגשתי את העניין הרגשי והנפשי.
לעולם לא נבין את השואה,כמו מי שניצל מהשואה.השבע לא מבין את הרעב.יצחק הרצוג התמחה בייצוג מיליארדרים כמו מקסוול,רופרט מרדוק,אייזנברג ועוד.
אז,שלא יעבוד עלינו.להיות שנה שר הרווחה לא מלמד על אבטלה.
כמו שלהיות שר הבריאות לא מלמד על רפואה.חובת ההוכחה עליו.

האם כעורך-דין,הרצוג ייצג פעם עניים,בחינם??או נתן הנחה למישהו?!

רק לא ביבי.רק לא ש''ס.רק לא העבודה בראשות לבני והרצוג.

אני גיליתי אהדה לעבודה בראשות יחימוביץ.
_new_ הוספת תגובה



הערה קטנה
דוד סיון (יום רביעי, 17/12/2014 שעה 11:45)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך יכול לטעון שאין אדם מסוגל ללמוד מנסיונם של אחרים וומידע ממקורות נוספים על אותם אחרים.
אם היו דבריך נכונים הרי שלא היה כל טעם בקיומם של דיונים ובקיומם של בתי ספר.

אכן מי שלא חווה את השואה לא מבין זאת כפי שמבין זאת ניצול שואה, אבל הוא מבין... משהו.
_new_ הוספת תגובה



שחיתות
יוסף אליעז (שבת, 27/12/2014 שעה 3:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעקבות האירועים האחרונים בנושא השחיתות:

א. בכל הכבוד לך, מר ע. צופיה - דבריך בתגובתך האחרונה מדאיגים ממש. אצטט:
'' השחיתות הציבורית הלכה, מימי קדם יד ביד עם משרתי הציבור (הפוליטיקאים) ונכון להיום היא פורחת בכל מדינות העולם וכנראה לא ניתן לעקור אותה אלא רק לדכא אותה, לכן, בניגוד אליך ולרבים אחרים איני רואה זאת בחומרה רבתי. אנו כציבור זקוקים, לעיתים נואשות, למנהיגים דגולים שיובילו אותנו נכונה. תכונה זו חשובה הרבה יותר ממעידה פלילית כזו או אחרת.'' כאמור - דבריך מוזרים מאד בעיני.

השחיתות היא נגע כמו סרטן, ואם אינה מטופלת מיד ביד ברזל היא פושה בכל רחבי החברה וכך מדינות שלמות הופכות מושחתות - כמו מדינות רבות באפריקה, כמו בראזיל ובמידה רבה כמו בישראל.

לכאורה עולה מסיפת דבריו כי מנהיג ראוי להנהיג גם אם הוא מושחת, ועל העם להשלים עם זה. האמנם לכך התכוונת מר ע. צופיה? אני מקוה שזו היתה רק פליטת קולמוס.

אולמרט, בתחומים רבים, היה מנהיג יעיל. שקל מהר והחליט מהר [נעזוב לרגע את מלחמת לבנון שאירעה בימיו]. האם אתה מוכן להחזירו לשלטון? ואם כן - האם עכשיו? תתעלם מהרשעותיו ותדחה את העונש עד שיחדל מלכהן כראש הממשלה?

בימים אלה התפוצצה פרשת השחיתות [לכאורה, כן, היא טרם הוכחה בבית המשפט...] שמעורבים בה בכירים ממפלגת ''ישראל ביתנו''. זו חזרה כללית, ואולי ''בגדול'', על פרשת דרעי. אלא שכאן כבר מדובר בעשרים פרשות ובעשרות מעורבים, כי משהחלה השחיתות היא לא נתגלתה וכך פשתה ופשטה והתרחבה עוד ועוד.

האם אדם מושחת נראה בעיניך ''מנהיג דגול''? האם אין כאן סתירה פנימית?

מדוע פקיד בנק שמעל ישלח לכלא ואילו נבחר פוליטי שמעל ישאר על כסאו? כמה זמן תחזיק מדינה מושחתת?, בעיקר מדינה מאוימת מכל עבר כמדינת ישראל?

נכון שעודף כח מזמין שחיתות, על כן חשוב לבחור מנהיגים אשר מסוגלים לעמוד בפיתוי. מי ששחיתותו מתגלה צריך להשלח מיד לכלא.

לא אלמן ישראל. תמיד ימצא מנהיג ראוי שיטול את מקומו של המושחת. אני כותב זאת למרות שכיום קשה מאד למצוא למי להצביע, או מנהיג שהוא משכמו ומעלה [ואיני מדבר על גובה פיזי]. אוכל למנות כאן מספר מנהיגים פוטנציאלים, שאולי אינם כרגע בשורה הראשונה של המפלגות.

ועל דרך ההומור אוסיף שבטבע קורה שנולד מדי פעם עגל בעל שני ראשים. תמיד נוכל להעזר בראש המיותר באותה מפלגת רוטציה שצמח לה ראש שני, מין ''ראש נודד'' ממפלגה למפלגה...

שחיתות בשלטון היא רקב בגוף, כגרגרנה. אין מנוס מניתוח מיידי, ככל שיהא כואב. בשל שחיתות בעמנו שילמנו מחירים נוראים.
ישוע מנצרת מצא שחיתות נוראה בירושלים ומתח עליה בקורת. הוא נצלב אך הנצרות קמה כעבור שני דורות והקיזה את דמנו מאות בשנים.
צאצאי החשמונאים פעלו בשחיתות, קנו את הכהונות המרכזיות בכסף ועל כן מי מהם הזמין את התערבות רומא וכך ממלכת יהודה נפלה בידי רומא כעבור מספר שנים.

בית עלי הכהן נכחד כי שני בניו היו מושחתים, ירש אותו שמואל שנאלץ, בניגוד לרצונו, אחר מספר שנים לאתר לעם מלך.

איני יודע את פרטי הדיונים ב''פורום החווה'', אך רבים קושרים את ''ההתנתקות'' עם חקירות מסוימות של המשטרה. בהתנתקות נכחד רצף שלם של ישובים פורחים ששטחם הפך לזירת ירי טילים על ישראל והביא למלחמת דמים.

אם הבינותי אותך לא נכון - אנא האר עיני.
_new_ הוספת תגובה



שחיתות
ע.צופיה (שבת, 27/12/2014 שעה 8:18)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. מדוע אתה בתשובתך עונה למר סיון ולא לי ישירות?

ב.אם תעיין בספרי ההיסטוריה תמצא כי ה''שחיתות'' הפוליטית ופועל יוצא מזה, השלטונית, הלכה יד ביד עם משרתי הציבור בכל דרג בכל התקופות והזמנים. מין המפורסמות הוא כי ברומא העתיקה, ממיסדות הרפובליקה לאנשים שהיו מועמדים למשרת קונסול היה מותר לשלם לבוחרים בכדי שיבחרו בהם.
איני מצדיק את השחיתות ואני מודע לנזק שהיא גורמת אך אם, לדוגמא, עומדת בפני הברירה האם לבחור אדם שהמדינה זקוקה למנהיגותו וידוע לי שהוא ''מושחת'' מבחינה ציבורית, אני אתן עדיפות לתכונות המנהיג שבו על תכונות אישיות קלוקלות.
הזכרת את אולמר. אולמרט היה ראש ממשלה די טוב, גם את מלחמת לבנון השנייה אני זוקף לזכותו ולא לחובתו, (ראה כמה שנות שקט יש לנו בצפון בעקבות זה) מין האחריות הציבורית היה לדחות את כל החקירות על הפרשיות שנקשרו בשמו וארעו שנים רבות קודם, ליום סיום הקדנציה שלו. אני חושב שהיועץ המשפטי דאז היה ,יחד עם גורמים נוספים כמו התקשורת הקלוקלת בארצנו, חסר כל אחריות וחסר כל ראיה
נבונה של המציאות.
נגעת בפרשיה ש''התפוצצה'' בימים אלו. מין הראוי להזכיר בהקשר זה שמר ליברמן נחקר על ידי המשטרה במשך כ-‏14!!! שנים , תיקיו נסגרו וגם במשפט היחיד שהוגש נגדו הוא יצא זכאי, אך תמיד לפני הבחירות או בתקופה שדובר שימונה לשר מיד היו התיקים ''מתעוררים לחיים'' בטענות של גילוים חדשים וכדומה. האם זה לא נראה תמוה בעיניך? אז היא אפשר יותר להיטפל ליברמן אז פתאום לפני הבחירות ''מתפוצצת'' פרשה חדשה הקשורה למפלגתו, זה לא תמוה ביניך? הרי שר התירות לשעבר, חשוד מרכזי בפרשה, כבר אינו שר ע-‏3 שנים, אז מדוע דוקא עכשיו הוא נאסר? אני לא מאמין בכנות ובתום-לב של פעולות המשטרה והפרקליטות במקרה זה ובעוד מספר מקרים.
בצרפת, למשל, תלונות פליליות כנגד נשיא, ראש ממשלה ושרים נחקרים בפומבי רק לאחר סיום כהונתם, ראה מקרי שיראק ואחרים.
המשטרה והפרקליטות עורכות מסע הדלפות מכוון ומטעה, לתקשורת, בכדי להשפיע על דעת הקהל ודרכו על החלטות השופטים. זה דבר ידוע וקרה עשרות ומאות פעמים, זה לטעמי מעשה אנטי דמוקרטי שגרוע הרבה יותר משחיתות ציבורית. שחיתות זה בעיקר עניין של גניבת כסף פעולתם של המשטרה והפרקליטות היא גניבת חופש וזה הרבה, הרבה, יותר חמור.
האם שאלת את עצמך מדוע התפוצצה פרשת השחיתות הקשורה ל''ישראל ביתנו'' ואין שומעים על השחיתות של פואד בן-אליעזר? האמנם זה מקרי או שזה קשור לדעות הפוליטיות של בכירי התקשורת?
האם מישהו חקר את המימון והשלכותיו של ''מכון פרס לשלום''? האם אתה מכיר אישיות פוליטית בעולם המערבי שהנציחה את עצמה בעודה בחיים?
וזה על קצה המזלג.
_new_ הוספת תגובה



שאלות הבהרה
דוד סיון (שבת, 27/12/2014 שעה 8:41)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני מספר ימים פורסם:
א. שסיום החקירה נגד פואד מתעכב בגלל מצבו הבריאותי.
ב. שפואד פרש מהמרוץ הפוליטי.

האין אלה סיבות סבירות שהעניין בחשדות נגדו דעך?
האם לדעתך בפרשה האחרונה היה צריך לעכב פרסום עד לאחר הבחירות, או למנוע זאת בעת שיש בחירות באופק?
_new_ הוספת תגובה



תשובות הבהרה
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 27/12/2014 שעה 8:58)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכיסוי התקשורתי למעשי בן-אליעזר הוא נמוך ככל האפשר .
פרישתו של בן-אליעז אינה הצדקה להמעיט בפירסום הפרשיות שלו .

לדעתי , פירסום הפרשיות של ישראל ביתנו אינה צריכה להתעקב או להמנע , כי מלכתחילה היא לא צריכה להיעשות .

בעוד 80 יום נלך לקלפיות וזה זמן מספיק להעמדת חשודים לדין . כולם או מקצתם .
אז גם נדע אם יש בהן ממש .

אשר לפרקליטות - לדעתי זו חבורה שפועלת כארגון פשע . אבל בניגוד לארגון שמעשיו הם פשעים , הפרקליטות פועלת באמצעות הסמכויות החוקיות שניתנו להם .
לדעתי מעשיהם הם מעשי נבלה .
_new_ הוספת תגובה



שאלות הבהרה
ע.צופיה (שבת, 27/12/2014 שעה 13:20)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל פרשת שוחד יש נותן ומקבל.
אז במקרה זה המקבל (פואד) חולה ואולי שנותיו ספורות,ניחא. אך מה בנוגע לנותן או נכון יותר הנותנים? אולי הם נתנו גם לאחרים במפלגת העבודה? מדוע לא חוקרים אותם? או שחוקרים והתקשורת דוממת, מדוע?
לעומת זאת בכל פרשה שקשורה לימין יש ''חגיגה''?
אם היה גורם חשוד בפרשה שהזמן פועל לטובתו אז יש לחשוף ו''לפוצץ'' את העניין. אם לא היה על המשטרה לשמור זאת בחשאיות חודשים-שלושה נוספים.
_new_ הוספת תגובה



שאלות הבהרה
דוד סיון (שבת, 27/12/2014 שעה 14:36)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה על תשובתך.

אין לי תשובות לשאלותיך אם היו פואדים נוספים?
גם לא לשאלתך מדוע התקשורת דוממת בהקשר הזה?

לדעתי במקרה הנדון יש גורם חשוד אחד לפחות שהזמן עשוי לפעול לטובתו. אני גם חושב שבשלבים מסויימים של חקירה עכוב כפי שהצעת פוגע באופטימליות של החקירה.

התקשורת מלאה בגורמים ותחקירנים ימניים ששמחו וישמחו למצוא ''נאשמים'' מהצד השני של המפה הפוליטית ולחגוג. לדוגמה זכורה לי למשל החגיגה סביב פרשיות שקשורות באהוד ברק. זכורה לי גם החגיגה סביב פרשות שקשורות באריאל שרון ז''ל שהיה ברור כשמש שהן עלו על הפרק בגלל אינטרסים ימניים.

אני חושב שלגבי ראש ממשלה ואולי שרים ראוי לנסות לעכב חקירות עד סיום כהונתם. הרי כך נפגעת המוטיבציה הפוליטית לעורר האשמות שווא. מצד שני, לא הייתי רוצה שיווצר מצב שבכירי המערכת הפוליטית יהיו חסינים לגמרי כל עוד הם ישבים בשלטון. הרי אז נוצרות סיבות להמשיך בשחיתות אם אכן היא קיימת.
_new_ הוספת תגובה



שאלות הבהרה
ע.צופיה (שבת, 27/12/2014 שעה 15:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התקשורת מעולם לא ''אהבה'' את אריאל שרון ואת אהוד ברק אחרי שנת 2001.
משקלם של התקשוראיים בעלי הנטיות השמאלניות עולה לאין שיעור על הימניים.
לטעמי חקירות שאינן נוגעות לאלימות גופנית ומינית יש לעכב עד סיום קדנציה של הכנסת. חקירות בנושא כספים ממילא מתייחסות לשנים עברו ולכן אין בהם כל דחיפות.
_new_ הוספת תגובה



שאלות הבהרה
דוד סיון (שבת, 27/12/2014 שעה 17:48)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את החגיגה נגד שרון ליבו ימנים בתקשורת ובמערכת הפוליטית דווקא לאחר ששינה כיוון. גם נגד אהוד ברק את פעלו ימנים בתקשורת ומחוצה לה.

מכאן שלטענה על ''מישקלם של התקשוראים בעלי נטיות...'' אין משמעות מעשית רבה.
גם משקלם של התקשוראים ואמצעי התקשורת הימנים עולה כבר לא מעט שנים.
_new_ הוספת תגובה



חיים עם ובתוך שחיתות
יוסף אליעז (שבת, 27/12/2014 שעה 16:07) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ע. צופיה מכובדי,

א. אני חולק עליך - ''האם כסדום היינו לעמורה דמינו?'' כיצד ניתן לחיות תחת מושחתים בשלטון?

זה שיש שחיתות בצמרת - זה נכון. זה שבישראל של תום ימי בית שני היתה שחיתות ומשרות נקנו בכסף - כבר כתבתי.
שכך היה באימפריה האדירה של רומא - גם זה נכון. ואכן האימפריה הרומית האדירה קרסה כי רודפי הבצע השתלטו על מוסדות השלטון, לא טיהרו ולא מימנו כראוי את הלגיונות, וכל הצמרת שקעה ב''חיים הטובים'', סבאה, זללה ונאפה. משתי סיבות אלו, כך לפחות קראתי, האימפריה קדסה בפני השבטים הטבטונים הפראיים, שלא היה להם שום סיכוי מול לגיונות רומא בימי תפארתם, בטרם פשתה השחיתות בשלטון הרומי וצבאו.

שחיתות מטבעה מתפשטת, ובשל כח הגרביטציה, כח הכבידה, השחיתות בצמרת יורדת וזולגת מטה במהירות יתר.

נראה שלאולמרט אכן היו יכולות של מחשבה מהירה, כושר החלטה מהיר ועוד תכונות מנהיגותיות טובות. אך ראה כיצד השאיפה לחיים הטובים, לסיגאר העבה, לרדיפת הבצע היו השלכות קשות: מאות אלפי שקלים נתקבלו והועלמו. לתפקיד מרכזי ביותר: ראש רשות המיסים, התמנה אדם שאחיה העברין של שולה זקן ושותפיו רצו. אתה מבין לאן שליטה של עבריינים במוקד מרכזי זה עשויה היתה להוביל?

דרך המינוי של אותו מצא [אומלל, הוא היה אדם חלש שהתפתה] נחשפה. מי יודע עוד אילו מינויים כאלו היו ולא נחשפו? ואולי אותם צצונים מתפקדים במשרותיהם עד היום?

נסיעות בשליחות המדינה או הלאום ועל חשבונם הפכו למסחטת כספים ולנסיעות חינם של כל המשפחה. שחיתות שאינה נגדעת באיבה מכה שורשים ולעתים כבר אינה ניתנת לעקירה. תמיהה גדולה בעיני כיצד אולמרט נמצא זכאי בתיק זה: כלום לא ידע שאינו משלם עבור טיסותיהם של עליזה והבן? היא לא תמהה?

בניגריה אינך יכול להשיג דבר בלי תשלומי שוחד. דולר לשוטר חוסך לך מאה דולרים במשפט תעבורה. זאת ראיתי במו עיני במצרים לפני עשרות שנים.

ראינו את בעיות המיסוי של אוצרות הגז - תאר לך שלא ועדת ששינסקי היתה יושבת על המדוכה אלא איזה חבר ממונים ע''י אחיה של שולה זקן?

נכון שבצרפת דוחים חקירות ומשפטים כנגד הנשיא עד תום כהונתו. לא ראיתי שהדבר תרם שם ליעילות יתר. האם זהו הדבר הנכון ללמוד מן הצרפתים? אולי נלמד מהאמריקאים שלא היססו לחקור ולשפוט את ספירו אגניו בעת ששימש סגן נשיא? הם לא הססו לחקור את הנשיא ניקסון ולהעמידו לדין [אלמלא ג'ראלד פורד שחנן אותו, מטעמים שונים, מיד עם מינויו לנשיא].

שחיתות גם עלולה, או עשויה, להביא למרד. כך קאסטרו גבר על בטיסטה, אף שנתמך הן ע''י ממשלת ארה''ב והן ע''י המאפיה האמריקאית. כך סולקו הנשיא פרדיננד בפיליפינים והבן של פאפאדוק בהאיטי. האם אתה חפץ להמתין גם בישראל למרד נגד שליט מושחת?

בענין הסיבות להתנתקות אינני בדעתו של ד''ר סיון, אך הדברים שם עדיין עלומים. אולי תשאל את גלעד שרון, הכותב שוב ושוב לאומה ב''ידיעות אחרונות'' מדוע שמר על זכות השתיקה בחקירה?
להערה האחרת של מר סיון - על תעלומות עמותות הקש של אהוד ברק - אנא שאל את מר בוז'י הרצוג שמילא בחקירה שם את פיו מים חיים.

ולענין הטכני של פנייתי - היא היתה אליך. את הכותרות מוסיפה המערכת או שהיא באה לפי התגובה האחרונה הקודמת.

אל ד''ר סיון אני פונה או בעת משלוח מאמר, בהיותו העורך בפועל, או כאשר אני מגיב על אמירה כתובה שלו. בתגובה האמורה לא פניתי אליו, אלא כאמור אליך.

לענין פואד - הוא נחשף במקרה, בעת שהחליט להבחר לנשיאות המדינה. האיש הזה, מפקדה המהולל של סיירת חרוב ואף שר הבטחון לשעבר, אושפז שוב ושוב מספר פעמים ויתכן ולמזלו נפל בין הכסאות עליהם ישבו החוקרים העסוקים בפרשיות חדשות לבקרים. יש לאחל לו בריאות טובה ומשפט הוגן.

גם החקירות בענין עמותות הקש הללו לא מוצו.
גם אני איני מתפעל מן המעצרים המקושרים של המשטרה, ומן ההדלפות לעתונאים מקורבים. אלו צרות גדולות הגורעות מתהילת המשטרה בעוד שהיא ומפקדיה סבורים שהם מוסיפים לה. אולי שר חזק יותר היה רוצה ויכול לצמצמם.

אנא שקול שוב את עמדתך אם היית מוכן לחיות בשקט, בהסכמה ובבטחון תחת שלטון מושחת.

אזכיר לך רק שתי פרשות רחוקות:
א. חקירות נגד המפד''ל והשר יוסף בורג ז''ל, ב''תיק אפרסק'' שנקטעו באיבן כשבורג העיף את מפכ''ל המשטרה מתפקידו [מה שנטען כי דרעי ניסה לעשות בקצת קטן יותר, כשדרש להחליף את צוות חוקריו, משחש שהעניבה מתהדקת על צווארו];

ב. כאשר השחיתות פשטה בשב''כ [או הש''ב, כשמו הקודם] בפרשת קו 300 -
עת העלילו על אלוף פיקוד הדרום דאז, יצחק מרדכי, כי הוא שהרג את שני המחבלים שנלכדו חיים;
עת הכניסו את יוסי גינוסר המנוח לועדת החקירה והוא שתל שם דיסאינפורמציה ודווח על כל המתרחש שם לאברהם שלום, ראש השירות.
ארגון בטחוני חשוב ויקר זה התדרדר לתהום, ואפרים הלוי עמל קשות להעלותו משם.. שלושת בכירי השרות שעמדו על מיצוי החקירה פוטרו בבושת פנים ולא הוחזרו לתפקידיהם גם משנגלתה צדקתם.
ראש הממשלה הצדיק שמעון פרס [בתמיכתו של יצחק שמיר, צדיק נוסף בפרשה זו] הדיח את היועץ המשפטי פרופ' יצחק זמיר.
גם נשיא המדינה הרצוג תרם את חלקו כאשר חנן לפני משפט את ראש השירות ושליחיו. אולי לא היה מנוס מחנינה זו. אני בספק.
אתה אמנם חפץ בשלטון כזה? שאלוהים ירחם!
_new_ הוספת תגובה



חיים עם ובתוך שחיתות
ע.צופיה (שבת, 27/12/2014 שעה 22:01)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לטעמי, מבלי לרצות לפגוע בך, אני סבור שאתה מערב רכילות עם עובדות בענינים שונים ולכן לא אגיב לכל עניין ועניין שהעלת.
אני, לפי השקפת עולמי, רואה בשחיתות הציבורית פגע רע שיש להלחם בו, אך מנגד אני רואה בו סוג של חולשה אנושית וכך צריך להתייחס אל הנאשמים בעת חריצת דינם.
כפי שכתבתי, אם אני צריך להצביע בבחירות הקרובות, כמשל, על אדם בעל יכולת מנהיגות גדולה וידוע לי כי הוא ''מושחת'' בהליכותיו האישיות, או אדם נקי כפיים אך חלש בקטע המנהיגותי, אני אצביע לראשון ולא לשני. הנהגת המדינה חשובה יותר ממנת שחיתות פה ושם.
כאשר קצין בכיר בצבא בא לדוד בן-גוריון והראה לו מעיל צבאי שמצא בחדר השינה שלו ושל אשתו ואשר דרגות רב-אלוף היו ענודות עליו ואשר כמובן היה שייך לרמטכ''ל משה דיין וטען הקצין כי בעל המעיל ''שוכב'' עם אשתו בזמן שהוא רחוק בגבול ודרש להעניש את הרמטכל'', אמר לו בן-גוריון שמה שחשוב בעיניו הוא יכולתו הצבאית של הרמטכל ולא עניניו האישיים.וזה גם מקובל עלי.
_new_ הוספת תגובה



חיים עם ובתוך שחיתות
יוסף אליעז (יום ראשון, 28/12/2014 שעה 3:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לע. צופיה,

אני מערב עובדות עם רכילות?
האם אתה נמנה על אלו שמאמינים שכל שחיתות וכל עבריין מגיעים לבית המשפט, ובאין פסק דין מרשיע אין עבריין ואין שחיתות?
אם כך - אתה מערב עובדות עם דמיונות.

לגבי משה דיין זצ''ל, שהזכרת - מספר הערות:
א. סיפור המעיל ועליו דרגות רא''ל מוכר וידוע. האם אתה או מי ממכריך היה נוכח כאשר אותו קצין קרנן [או מקרין] התיצב בפני בן-גוריון? ואולי אין זו אלא אגדה נאה או שמועה?

שנית - מעשי משה דיין בתחום שוד העתיקות מוכרים וידועים. אני אישית מכיר את עוה''ד שקנה את ביתו של דיין בצהלה, ורק מה שנשאר תקוע בבטון או בקירות היה יכול למלא מוזיאון קטן. אך האם משה דיין עמד לדין? האם אי-פעם הורשע? אם כך הרי שלשיטתך הוא לא שדד מעולם עתיקות, לא סחר בהן, והוא צח כשלג.

שלישית - אתה מערב בין שחיתות מינית לשחיתות של רדיפת בצע ושוד הקופה הציבורית.
היו ימים וניאוף היה עבירה חמורה. הנואף עם אשת איש והנואפת היו מוצאים להורג, אם בסקילה, כנהוג גם היום באיראן ואצל דעא''ש, אם בשריפה [ דין בת כהן שזנתה, או כצו יהודה אבינו לגבי תמר כלתו בטרם הוא נרמז מי הנואף].

במדינות המערב, ואצלנו, אין הניאוף נחשב עוד לעבירה, הנואפת זכאית לכל זכויותיה הכספיות, ואיש אינו עונש על כך. רבים וטובים נאפו בישראל, כולל נשיא מדינה אחד או שניים, קצינים בכירים בכלל ובחיל האויר בפרט והדבר לא מנע מהם לפקד בהצלחה בקרבות. אמנם שר בטחון אחד איבד את כסאו, אלא שהוא פעל ללא הסכמת המתלוננת. כך גם קרה לשר מנשק אחד, שהפרקליטות והמשטרה יצאו במלחמת חורמה נגדו ללא כל פרופורציות. סלח לי שהרחבתי בנושא.

על כן הדוגמא שהבאת, בכל הכבוד, אינה ממין הענין. תרצה- אביא לך עוד דוגמאות. כאשר בשרו ללינקולן כי הגנרל גראנט, המצליח במצביאיו באותה עת, שותה לשכרה שאל מיד איזה ויסקי הוא אוהב, כדי שישלח לו שתי חביות. באסלם עונשים אלכוהוליסטים בחומרה, ואת דיני בן סורר ומורה במקרא אתה לבטח מכיר.

אולם פעולות שונות של אנשי שלטון אשר היו נתונים לחקירות ובצעו מהלך שהסיט מהם את האש מוכרים וידועים אם גם לא ניתנים להוכחה בבית-משפט. נכון - לכל אדם, כולל כל עברין, עומדת חזקת החפות.
הנה יאיר לפיד פוטר מהממשלה , האם תציע לגב' פאינה, עדיין סגנית שר, לכהן כשרת האוצר? כרגע היא צחורה כשלג החרמון.

עד לא מכבר לא גייסו הומוסקסואלים לצבא ארה''ב. בזמנו היתה נטיה מינית זו מבישת את בעליה וחששו תמיד שמא האויב יגלה זאת, בעיקר אצל קצינים בכירים, והדבר ישמש לסחיטה וכמכשיר לגילוי סודות.

מנהיג מושחת צפוי לעשות מעשים נוראים, תוך ניצול הכח שבידו על מנת למנוע גילוי שחיתותו, ואוי לנשלטים על ידו.

אם נשוב לדמויות תנ''כיות לרגע - הנה גם דוד, בעת שנע עם ריקים ופוחזים במדבר בטרם נמשח למלך בחברון, וגם יפתח הגלעדי, הוכתרו למרות עברם. מצד שני מרצח כמו אבימלך היה לראש לאנשי שכם ובסופו של דבר הגירם לפי חרב.
אכן לעתים אין ברירה, אך הסיכון נורא.

ולהבדיל את השטן מבני אנוש: גרמניה אחרי מלחמת העולם הראשונה היתה סוערת ובלתי מאוזנת. הקומוניסטים התפרעו, ואחריהם הנאצים, והיו שחשבו כי ברנש כמו היטלר ימ''ש ישיב את הסדר, למרות שבעברו היה ריקא ופוחז, יושב מרתפי הבירה במינכן ואף השתתף בפוטש. נשפט ונכלא. אכן תחילה השיב לגרמניה את חבל הסאאר העשיר, חמק מתשלום יתרת פיצויי הענק למדינות המנצחות, סיפח את אוסטריה ו''הושיע'' את הגרמנים יושבי החבל הסודטים, אך גרמניה שילמה מחיר נורא על מינויו לקנצלר. אגב - הוא גם לא שילם מיסים וצבר הון עתק אישי, ולא ממשכורתו כקנצלר.

--------------
ברשותך אחזור למאמר הבסיסי, וברצוני להוסיף הערה לגבי יצחק [בוז'י] הרצוג מיד אחרי חבירתו לציפי לבני, לה נתן חצי מלכות. בפרץ התלהבות מהמהלך הכריז ברמקולים מילה שנשמעה'': ''מהפך!!'', ''מהפך!!'', ''מהפך!!''.
חוששני שאמר משהו אחר, אלא שלא השלים את הביטוי: ''מהפח!'', ''מהפח!'', ''מהפח!'', ''מהפח אל הפחת!!''.
_new_ הוספת תגובה



חיים עם ובתוך שחיתות
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2014 שעה 7:40)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן! אני מאמין שכל אדם שלא ניתן לגביו פסק דין של שופט הוא זכאי!
כל היתר זה שפיטה על ידי ההמון ותליה בשער העיר על ידי התקשורת.
א. איני מאוהדי משה דיין ז''ל ואיני מצדיק אפילו אחד ממעשיו, אך הוא בדיוק הדוגמא שמשקפת את השקפת עולמי. העדפת תכונות מסוג מסוים על פני תכונות אחרות בגלל תרומתן, של הראשונות, לציבור, לכלל ובעיקר למדינה. לכן אין זה משנה אם מקרה המעיל הוא מציאות או אגדה הוא בא לשקף את דעתי ברמה העקרונית.
ב.איני טוען שאם אין פסקי דין אין חטאים ופשעים, אך המשטר הדמוקרטי פיתח מנגנון שיגן על האזרחים יותר מאשר להעניש את הפושעים. אני מעדיף 100 פושעים בפוטנציה חופשיים מאשר חף מפשע אחד בכלא.
ג. אני מאמין שיש לקבוע שורה של עבירות שעליהן יחקר נושא משרה ציבורית רמה בעת תקופת כהונתו והיתר ידחו לסיום הכהונה. כדוגמה מצומצמת הבאתי את ענין דיני נפשות, עניני מין ואפשר להוסיף עוד, לדוגמה: פגם בטוהר המידות בעת הבחירות שבהן נבחר האיש כדוגמת מקרה ראש העיר רמת-גן. אך חקירת מקרים שארעו שנים רבות קודם (כגון אולמרט ) יש לדחות לסיום הכהונה.
ד.ולגבי בוז'י וציפי. אני מגדיר את עצמי איש שמאל למרות שהצבעתי למפלגתו של נתניהו וכנראה כך הצביע גם הפעם. איני בפירוש איש ליכוד, אך בימים אלו נתניהו הוא איש השמאל האמיתי.
בוז'י כיהן כשר שנתיים וכבר רואה את עצמו כראש ממשלה. זה לטעמי גרוע יותר משחיתות. לגב.ליבני היו שני הזדמניות להיות ראשת ממשלה על ''מגש של כסף'' ולא ידעה לנצל אותן לכן היא בעיני פוליטיקאי ברמה הנמוכה שלא ראויה לקולי.
גם מההיבט החברתי נתניהו הוא איש שמאל. הוא היחיד שנותן לשכבות הנמוכות את הדבר שהן זקוקות לו: עבודה. לעומת זאת בוז'י ולפיד דואגים לשכבות הביניים המבוססות לכן הוא לא הסכים להעלות מיסים. זה הרי מבוקשן של שכבות אלו.
כרגיל יש הסתה עיוורת כלפי נתניהו על ידי התקשורת שהיא ברובה שמאלנית קיצונית, לטעמי זה נובע מפחד עצום מכוחו ויכולתו של האיש.
לכן לצערי הצביע ליכוד בכדי לתמוך בנתניהו לראשות הממשלה.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
דוד סיון (יום ראשון, 28/12/2014 שעה 14:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול להסביר מדוע שאיפה להיות ראש ממשלה לאחר שנתיים בתפקיד שר גרועה משחיתות?

מה אם מישהו שהיה שר 5 שנים שואף להיות ראש ממשלה?
_new_ הוספת תגובה



שאלות
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2014 שעה 17:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכדי להיות ראש משלה, בעיקר במדינה כה סוערת כמו מדינת ישראל צריך נסיון לא מועט, בלשון עדינה, בתחומי הביטחון, הדיפלומטיה, קצת כלכלה ונסיון פוליטי מקומי.
מר הרצוג היה מזכיר ראש המשלה בעבר, חבר כנסת ושנתיים שר בתיק לא מרכזי.
לרצות ולנהל מדינה עם יכולת כזו פירושו של דבר לרמות את העם, את הציבור הרחב ובעקיפין לסכן את קיומה של מדינת ישראל. זה קצת יותר גרוע מלגנוב כמה מאות אלפי שקלים ממדינה שתקציבה למעלה מ-‏300 מיליארד ש''ח.
למר הרצוג שני אפשרויות, לפי דעתי, אחת לא להציג את מועמדותו לראשות המשלה אלא לאחד התיקים הבכירים, שנית ליצור סביבו כוורת של מומחים מוכרים וידועים בתחומים שמניתי.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
דוד סיון (יום ראשון, 28/12/2014 שעה 17:58)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. נסיון לא בהכרח מעיד על יכולת ביצוע. אם כן אז הנסיון כמזכיר הממשלה צריך להילקח בחשבון.

ב. הרצוג היה שר כ-‏5 שנים. למיטב זכרוני עשה את תפקידיו בממשלה בסדר גמור אם לא למעלה מזה וזה מעיד על יכולת ביצוע.גם נסיון פוליטי יש לו.

ג. במדינת ישראל מונו ראשי ממשלה עם נסיון פחות מזה. האם גם אז רימו את העם וזה היה גרוע מגנבה?

ד. המשפט האחרון שכתבת סותר את טענתך על רמאות וגנבה.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2014 שעה 19:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א.ככול שיש לאיש יותר נסיון במערכות ציבוריות ניתן טוב יותר לבחון את יכולת הביצוע שלו.
ב. הרצוג היה זמן קצר שר השיכון, זמן קצר שר התיירות ומספר שנים שר הרווחה. לא היו ''תלונות'' על ביצועיו אך מפה ועד ראשות המשלה הדרך ארוכה ארוכה מאוד.
ג. נכון והקדנציות שלהם היו במידה רבה כשלון.הנזק שגרמו למדינה גדול עשר מונים מהשחיתות של 10 אולמרטים+ כל ''ישראל ביתנו''.
ד.המשפט האחרון שלי אינו סותר דבר. או שהאיש איננו מציג את מועמדותו לראשות הממשלה או שהוא מקיף את עצמו עם בעלי נסיון וידע רב במספר תחומים חיוניים.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
דוד סיון (יום שני, 29/12/2014 שעה 4:33)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב. תבדוק מי הגיע לראשות הממשלה מבלי שהיה שר בכלל. אחר כך תסביר איזה נזקים הוא גרם.
ד. בהחלט יש סתירה בין שתי הטענות.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
ע.צופיה (יום שני, 29/12/2014 שעה 7:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב. למה שאני אבדוק, ספר לי.
ד. אז יש לך סתירה, לבריאות.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
דוד סיון (יום שני, 29/12/2014 שעה 9:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב. אז אל תבדוק.
ד. תגובתך לא עניינית.
_new_ הוספת תגובה



שאלות
ע.צופיה (יום שני, 29/12/2014 שעה 10:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נהדר, חזרנו לגנון.
_new_ הוספת תגובה



כהרגלך, חזרת לגנון מבחירה!!!
דוד סיון (יום שני, 29/12/2014 שעה 10:15)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כהרגלך, חזרת לגנון מבחירה!!!
יוסף אליעז (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 2:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממש נהדר! כך עולה רמת הדיון. יופי.

לע. צופיה [בכותרת יופיע כתשובה לסיון, ואיני יודע כיצד למחוק זאת]- לפי דבריך יש כורח בוותק מיניסטריאלי לכהונה בראשות הממשלה.
טוב, לדוד בן גוריון לא היה ותק כי לא היתה לו [לנו] מדינה, אבל הוא צבר נסיון בסוכנות.

לשרת היה נסיון כשר חוץ. התפעלת ממנו כרה''מ?
עכשיו לאיווט ליברמן יש נסיון כשר חוץ ותפקידים נוספים. יש לו גם ותק כדיקטטור במפלגתו. בהתעלם מחקירת המשטרה - התרצה בו כראש ממשלה?

שרון היה ראש ממשלה. הוא נבחר לראשונה בשל עמדותיו הימניות [למרות פרק הזוי בשלומציון, עת הזמין את יוסי שריד להקים עמו מפלגה].
שרון, כשר בטחון, הוביל את בגין באף במלחמת לבנון, ואלמלא פרשת סברה ושתילה היה מובילו עד לגבול התורכי בן גוריון קידם אותו למרות שידע את אמינותו [איני רוצה להשתמש בביטוי בו השתמש]. שרון היה בעל כריזמה גדולה וכושר מנהיגות רב, אבל...
שרון לפתע, בלי קשר לחקירות משטרה, שינה את עמדתו העסיק את כל המדינה ואת הפלסטינאים ב''התנתקות'', הרס את חבל קטיף אשר בו לא היו אז שום בעיות [בשונה מישוב יחיד בצפון הרצועה]. אילו חי - היית בוחר בו שוב לראש ממשלה?
אני מניח שלפי עמדתך היית בוחר בו. האמנם?

מה חשוב לכהונת ראש ממשלה? שיהא אדם אמין? אם האיש מושחת באופיו האם תדע עד לאן ירחיק לכת אם כדי לצבור הון ואם כדי לחמוק מלתת את הדין על מעשיו? אם ידע שיש לו חסינות כל עוד הוא מכהן - התבין מה יהא מוכן, או נאלץ, לעשות כדי להבטיח את המשך שלטונו? התבין באיזו עוצמה יחזיק בקרנות המזבח? ואת מי או מה יהא מוכן להקריב על אותו מזבח?

היה לנו שר פנים חייכן, שמנמן וחריף. במפד''ל עברו כספי ציבור במחשכים כמו שקורה גם כיום בועדת הכספים המהוללת. כאשר נפתחה חקירה כנגדו - נפנף מיד את המפכ''ל והתיק נמס. זאת עשה שר, תאר לך מה יכול לעשות ראש ממשלה ותיק, כמו אותו שר, אם יראה כי כלתה אליו הרעה.

ואם ראש ממשלה יכהן 20 שנה בתפקידו [נתניהו מכהן כבר 12 שנה, אם איני טועה] על מה תעמידו לדין? כמה עדים עוד יחיו בתום כהונתו? יכן יהיו החוקרים שפתחו את התיק? ראית שבצרפת הנשיאים שהיו נגדם חקירות לא הועמדו לבסוף לדין [שיראק וקודמו]. בארה''ב אין ממש חסינות כזו. התיק נגד הנשיא ניקסון היה ברור, אך ג'ראלד פורד חנן אותו מיד.
מסתבר שהעמדה לדין בתום כהונה אינה כה מעשית...

כלום אין חשש שבכדי לסכל את אובדן המשרה יגרר ראש הממשלה לדיקטטורה? בשל חסינותו יהא זה די קשה למנוע מראש ממשלה מושחת כזה להפוך לדיקטטור. כבר היו דברים מעולם באפריקה.
לאחרונה ראש ממשלת תורכיה, ארדואן ידידנו, שהווא ובנו הסתבכו בשערוריה כספית אדירה עם קורביהם, פיטר את מפקדי המשטרה ודומני שאף כלא אותם. שם שיטתך פועלת יפה...

הבה נניח שיש בכנסת או בראש מוסדות מרכזיים אנשים המתאימים להיות ראשי-ממשלה, למרות שלא צברו די נסיון כשרים. מדוע, לפי הגיונך לא תעניק גם להם חסינות כזו?

למי יש כשירות כזו שהזכרתי? אולי לרמטכ''לים מסוימים. לדעתי אחריות הרמטכ''ל וכושר השליטה, כושר ההחלטה ויכולת התפקוד במצבי לחץ עצומים בהם נושא רמטכ''ל ערב מלחמה, ובעיקר בזמן מלחמה הם עצומים פי כמה מהנדרש משרים נכבדים כמו שרי הפנים, הבריאות, התחבורה, ודומני אפילו יותר מהנדרש משרי האוצר והחוץ. חשוב נא על תפקודו של דדו ז''ל כאשר מנעו ממנו גיוס מילואים, מנעו ממנו ליתן ''מכה מקדימה'', לא החזיקוהו בתמונה לגבי התראות סאראת, והוא הוזן במידע מעוות שקיבל מראש אמ''ן האלוף אלי זעירא.

ובכן - חסינות רק לרה''מ המכהן?
האם לא יהפוך לפרנואיד [כפי שקרה לסטאלין ולשליטים ''חסינים'' רבים אחרים].

אם רה''מ מושחת, וחסין כהצעתך, כלום לא ברור שהוא יחסל כל סיכויו של כל מנהיג אחר שיצמח במפלגתו ואולי גם במפלגה אחרת, אם לא יחסל את פרח-המנהיגות הזה עצמו?
איזו אגדה יוונית עתיקה סיפרה על מלך שניבאו לו שיוולד ילד שיטול ממנו את המלוכה ומאז הרג בתינוקות הזכרים מיד עם הוולדם. דומני שגם אצל שקספיר מופיע אלמנט כזה. אצלנו- ראינו את רציחותיו של הורדוס בתוך בני ביתו, כולל ילדיו, מנתפס לפרנויה וחשש לכסאו.

אולי הרחקתי לכת במשפטים האחרונים? אולי. אני חושש שנותרתי עדיין על קרקע המציאות של האופי האנושי.

אמנם גם ראש הממשלה לוי אשכול אמר ''לא תחסום שור בדישו'' , אבל זה כשהשור אינו בראש הפירמידה. אולי בשל כך בן גוריון, שרת, לוי אשכול וגולדה לא בלמו את משה דיין.
_new_ הוספת תגובה



כהרגלך, חזרת לגנון מבחירה!!!
ע.צופיה (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 7:28)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר אליעז, צר לי שאני חייב לכתוב זאת שנית, אך אתה ניזון מרכילות ולא מעובדות וחבל.
השר מהמפד''ל פיטר את מפכ''ל המשטרה דאז לא בגלל החקירות שהוא ניהל כנגד מפלגת השר אלא בגלל שהוא השתמש באותה שיטה פסולה, מכוערת ואנטי-דמוקרטית שהמשטרה והפרקליטות (בחסות היועץ המשפטי הנוכחי, הקודם ואלי גם לפניו)משתמשים בה בשנים האחרונות והיא הדלפת מידע מגמתי לתקשורת לשם קידום חקירות.
גם אדם שמעולם לא כיהן כשר יכול, לטעמי, להיבחר כראש ממשלה בתנאי שהוא מודה בחוסר נסיונו (כנות זו תכונה ציבורית חשובה מאוד) ומקיף את עצמו באנשים בעלי נסיון בשטחים רבים.
שוב. איני מייחס לשחיתות את אותה חומרה שאתה ואחרים מייחסים לה. זה פגע רע, אפילו רע מאוד, אך יש דברים גרועים ממנו. כגון: אדם שמרמה את בוחריו ביחס ליכולתו להנהיג, או אישה שמכהן בפרלמנט אך חותרת תחת אשיות המדינה. ויש יותר מאישה אחת כזו.
הרבה מנהיגים נבחרו באורח דמוקרטי והפכן לדיקטטורים. פירון, מוסוליני, היטלר וגם ידידנו ארדואן הולך בדרך הזו. באף מקרים שמניתי לא הייתה לשחיתות האישית (וכנראה שהייתה כזו) השפעה על הבחירות ועל התנהלות האיש.
אגב, בצרפת החסינות מחקירות היא עד לתום הקדנציה ולא לנצח.
המשפט של ראש עיריית בת-ים ( ולא רק) הוא הוכחה כיצד המשטרה והפרקליטות מנפחות עניין של שחיתות ציבורית לממדים עצומים, תוך גרימת נזק ועגמת נפש להרבה חפים מפשע ובסופו של דבר מההר האדיר נשאר עכברון קטן. איני בטוח שבפרשה הנוכחית לא יקרה אותו דבר. ימים יגידו.
למייסדי המדינה, כדבריך בסיפא, היו מושגים אחרים לגבי סדר העדיפות הציבורי ואולי בזכות זה הגענו לעוצמה כזו.
_new_ הוספת תגובה



מושחתים בשלטון
יוסף אליעז (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 10:51)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לע. צופיה הנכבד,

אני מסכים לחלק ניכר מדבריך. התנ''ך העתיר תשבחות על מספר מושחתים בשלטון, ובכדי שלא לפגוע בקוראים הממתינים למשיח בן דוד לא אציין שמות, רק אזכיר כי היה מי שחמד אשת איש ושלח את בעלה להיהרג במלחמה.

מצד שני כל הנביאים הגדולים, כולל ירמיהו, ישעיהו, יחזאל ולפניהם שמואל,התריעו מפני שחיתות בשלטון.

לגבי ''תיק אפרסק'' - הידוע לך שהחקירה נבלמה עם סילוקו של המפכ''ל [שהיה קודם אלוף עטור תהילה בצה''ל], וכי איש לא השלים את החקירה ואיש לא נחקר מאז או הועמד לדין.

גם אני איני מתגעגע לציפורים במשרד המשפטים או לחובבות רצפות [בינתיים מסתבר שהיתה לה, לאותה מרצפת, דירה עלומה נוספת] המכהנות כיו''ר הכנסת ורואות עצמן ראויות לנשיאות המדינה.

הזכרת את פירון, מוסוליני, היטלר וארדואן - אנשים מושחתים שלא הרפו מרסן השלטון משאחזו בו - האין דוגמאות אלו סותרות את עמדתך?

ולגבי צרפת - שם הנשיאים החשודים נבחרו שוב ושוב, הקדנציה נמשכת לפחות 2 תקופות נשיאות. אתה יודע מה עלול לעשות חשוד שיודע שחלק מעלילותיו נחשפו כאשר עוצמה כה אדירה , כמו לנשיא צרפת, בידו?

במלוא הכבוד - כלום לא נקלעת במקרה לאמירה חפוזה ועתה אתה נחלץ להגן עליה?

שאלוהים, בהנחה שהוא יתפנה לזה, ישמור עלינו ממושחתים בשלטון.
_new_ הוספת תגובה



מושחתים בשלטון
ע.צופיה (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 13:26)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אומר זאת בפעם המי יודע כמה. אני מעדיף מנהיג מושחת בראש המדינה מאשר חדל-אישים נקי כפיים!!!
לא נקלעתי לשום אמירה חפוזה ואיני מנסה להיחלץ ממשהו!
אני הבאתי כדוגמה שמות של אישים שהיו מושחתים וזכו במלוא אהדת עמם.
האלוף שפיר לא הודח בגלל ''תיק אפרסק'' אלא בגל הדלפות מכוונות לתקשורת. איני זוכר מדוע החקירה פסקה.
מר אולמרט נחקר והורשע על עבירות שארעו כעשר-חמש עשרה שנה קודם לתחילת החקירה. מר קצב הורשע על אונס שארע תשע שנים קודם לכן.מר ליברמן נחקר במשך 14(!) שנים על עבירות שארעו קודם לכן. לכן הזמן אינו מה שעוצר או מונע מהמשטרה לבצע חקירות.
שימוש מכוון ואפילו מרושע בהדלפות חלקיות ומעוותות לתקשורת זו תופעה הרבה יותר גרועה מקבלת שוחד.
בקבלת שוחד עיקר הנזק הוא כספי. הדלפות מכוונות לתקשורת הן פגיעה בחופש הפרט ובשמו הטוב.
לכן אני מצפה שהמשטרה והפרקליטות יגיעו ראשית לכול, לבית המשפט, בידיים נקיות וימנעו מניצול כלים ציבוריים כגון תקשורת לצורך השגת הרשעות.
_new_ הוספת תגובה



שאלות-תשובות!
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 04/01/2015 שעה 16:16)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי היו ראש-ממשלה,בלי להיות שר או ח''כ??

תשובה:בן-גוריון ונתניהו.
_new_ הוספת תגובה



מושחתים בשלטון,
יוסף אליעז (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 14:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כתבתי תשובה והיא נמחקה לי. עייפתי מלכתבה שוב. אנסה בקצרה.

אנו מסכימים לערך בכל פרט לשאלה המרכזית אם ראוי שאדם מושחת יעמוד בראש המערכת ובעיקר כראש ממשלה. יהי כן. צדיק באמונתו יחיה, גם אם יעמוד רשע בראש ממשלתו...

אגב - אתה מעדיף מנהיג מושחת על מנהיג חדל אישים. האם תמיד המחליף הוא חדל אישים? לעתים אתה יודע, לעתים אתה מופתע מהיכולת המתגלה בעת שניתן לאלמוני-יחסית לפרוש כנפיים.

אולמרט היה בן טיפוחיו של שמואל תמיר, הסתופף תחת דגלו ולאחר מכן פנה בחריפות נגדו. כך קרה גם עם מנחם בגין.
אולמרט עלה לגדולה בשל מקרה: הוא היה סגנו או מ''מ של אריק שרון, מנהיג חזק, תקיף וערמומי שלא חשב כי יפנה את מקומו וכי אולמרט יחליפו. בכלל - מזלזלים בתפקיד הסגן ולא חושבים שהוא יעלה מעלה. בארה''ב המצב אף גרוע יותר, זכור את דן קייל [ או שם דומה], שכולם לעגו לו, וכך גם המושלת המהוללת לשעבר של אלסקה, שלא לדבר על ספיירו אגניו אצל ניקסון, {טרם הוחלף ע''י פורד]. עתים ממנים בכוונה איש חלש שלא יצל על המנהיג ולא יסכן את מעמדו.

כאשר שרון הוכרע ע''י מחלתו. האם מישהו ידע כי אולמרט יצליח [יחסית] בתפקידו [בהנחה שאכן הצליח, הגם שמינה עסקן פועלים לשר בטחון ואלוף תעופה לרמטכ''ל על כלל צה''ל].

בלשון המסורת: ''לא אלמן ישראל'' ובלשון אותו שיר חנוכה ידוע: ''הן בכל דור יקום הגיבור גואל העם''.
שריפת הכרמל [בקדנציה של אלי ישי כשר פנים שהיה אז הממונה גם על מכבי האש] שרפה את האורנים הגדולים, אך בצד האסון הנורא דליקת העצים אפשרה לשתילים הרכים לעלות ולשגשג].

אני יכול למנות בפניך מספר חברי כנסת אשר יכלו למלא תפקיד רם זה, הגם שנסיון נוסף היה תורם להם, ח''כ שככל הידוע הם נקיי-כפיים וברי-לבב.
אם גדעון סער בליכוד, אם עמר ברלב בעבודה, אם שאול מופז באינספור המפלגות ביניהן זיגזג, אם פעם ימצא את מקומו. ואם כהן ששימש שר הרווחה. [זו התרשמות אישית, איני מתיימר להכירם אישית מקרוב].

כששלעצמי דומני כי מיצינו למדי את הנושא.
_new_ הוספת תגובה



מושחתים בשלטון,
ע.צופיה (יום שלישי, 30/12/2014 שעה 20:48)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מתוך נסיון החיים שלי אני יודע שבסופו של דבר אנחנו מחליטים לפי המצב הקיים, לכן שופטים את הסגן או פוליטיקאי אחר לפי הידוע בציבור באותו רגע. אם הוא ידוע ומוכר כחדל אישים (ציינת כמה שמות כאלה)אז הוא חדל-אישים ואם העתיד יוכיח אחרת אין לנו מה לעשות בנידון הרי לא נולדנו נביאים.
אולמרט ''הוכתר'' במקרה, רבין בקדנציה ראשונה ''הוכתר'' במקרה, זה נכון במידה רבה גם לגבי גולדה ושמיר.
אם מיצינו, אז מיצינו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי