|
שוב מזרח תיכון חדש | |||||
אברהם בן-עזרא (יום שלישי, 28/11/2006 שעה 21:06) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
גם במגדלי וורסאי | |||
|
|||
כשהרצפה כבר התמוטטה, החוגגים לא הפסיקו לרקוד. מה עוד חדש? | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
ההתנתקות לא נכשלה וההתכנסות לא נגוזה. נהפוך הוא. | |||
_new_ |
מה זה הצליחה - הצליחה זה לא מילה | |||
|
|||
כל קאסם - נשיקה, כל פצמ''ר - חיבוק, וכל קאטיושה יוצאת לשוח. העיקר שדפקנו את נתניהו. | |||
_new_ |
מה זה הצליחה - הצליחה זה לא מילה | |||
|
|||
מי שדופק את נתניהו זה הוא עצמו בסיוע חבריו למפלגה. אולי לא שמעת,אך אתמול הוא נחקר באזהרה. | |||
_new_ |
אם כך הוא מתאים להיות ראש ממשלה | |||
|
|||
גם ברק וגם אולמרט נחקרו באזהרה. היום זה סטטוס ולא סטיגמה (אם כי נתניהו לא היה יעד החקירה אלא הסוקר כץ). | |||
_new_ |
אם כך הוא מתאים להיות ראש ממשלה | |||
|
|||
עד שנתניהו נחקר זו היתה סטיגמה ,עכשיו זה נהפך לסטטוס. אתה טועה, נתניהו נחקר האזהרה,זה אומר שהוא הפך ליעד. נכון, זה הסתעפות מחקירת כץ, | |||
_new_ |
חקירה באזהרה אינה אומרת בהכרח שהוא היעד לחקירה | |||
|
|||
אלא מתנה עם הנחקר שאם ישקר בעדות הוא ייתבע לדין. | |||
_new_ |
חקירה באזהרה אינה אומרת בהכרח שהוא היעד לחקירה | |||
|
|||
לפי הפרסומים בתקשורת הוא בהחלט מטרה לחקירה ולא עדות מסייעת בלבד. | |||
_new_ |
חקירה באזהרה אינה אומרת בהכרח שהוא היעד לחקירה | |||
|
|||
אני שמח שהפעם אתה מסכים עם ''הפרסומים בתקשורת''. כי כל הזמן אתה מזהיר אותנו לא לסמוך עליהם.... זיתים ושאר מעדנים. | |||
_new_ |
חקירה באזהרה אינה אומרת בהכרח שהוא היעד לחקירה | |||
|
|||
נכון, כשאני אומר ''לפי פרסומים בתקשורת'' אני מסייג את עצמי. אך ,כמו שזה נכון לגבי אולמרט ,זה נכון לגבי נתניהו. | |||
_new_ |
חקירה באזהרה אינה אומרת בהכרח שהוא היעד לחקירה | |||
|
|||
פרשיות אולמרט נמשכת מזה זמן רב והרבה פרטים דלפו מהחקירות, לכן יש בהן ''בשר''. נצטרך לחכות ולראות איך יתפתחו חקירות נתניהו, בטרם יהיה לך ''בשר'' להשביע תיאבונך. | |||
_new_ |
אל תדאג, לא ימצאו כלום נגד נתניהו | |||
|
|||
זה כמובן לא יהווה עילה לזכות אותו על פי הכלל של ''אם אין הוכחות משמע הנחקר השמיד אותן'' (עובד רק במקרה של נחקרים ימניים . . .) כמו שאומרים, בהצגה הזאת היינו כבר. | |||
_new_ |
יתכן ולא | |||
|
|||
אבל כץ בהחלט נתפס כמי שעשה שמוש לא ראוי במשרתו במשרד החינוך והעביר עבודות לחברה שבניהולו. הוא התפטר בחפזון לפני כמה חדשים. | |||
_new_ |
ליכודניק | |||
|
|||
אחד שהתפקד לאחרונה לליכוד אמר לי שהליכוד היא המפלגה הכי מושחתת. | |||
_new_ |
מעניין | |||
|
|||
האם גם אתה יכול לדבר בשבחי העליה בסטטוס? | |||
_new_ |
מעניין | |||
|
|||
לא. למה אתה חושב כך? עשרות פוליטיקאים עמדו לחקירה בעניינים רבים בעשרים השנים האחרונות? מול כמה נסגרו כתבי אשמה? כמה מבינהם הועמדו לדין? ועוד יותר מכך כמה מהם הורשעו? עכשיו זכור לי רק שני ש''סניקים ששכחתי את שמותיהם שהועמדו לדין והורשעו. יש עוד שניים שמבחינת כבודם אינני רוצה לנקוב בשמם בשבת, עשו דברים 'לא יפים' מחוץ לפוליטיקה (אם כי לגבי אחד אני חושב שהכל סערה בכוס מים). | |||
_new_ |
רק שאלתי והפעם תשובתך הניחה את דעתי | |||
|
|||
_new_ |
ההצלחה של תוכנית ההתנתקות | |||
|
|||
היא ממש מעשה קסאמים. | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
התנתקות, מהי? עיר שלמה בהפגזה כל יום ולכם לא איכפת משום דבר. עוד פעם חזרה לימי הגטו העליזים שבארופה? אז מה הבעיה, תן להם הכל ותסגור את הדלת אחריך. הציונות נכשלה עובדה. | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
נו, באיזה יום מתחילים חבלי המשיח? צריך הכנות מיוחדות או שהחמור מגיע בעצמו. | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
לפי מה שאתה כותב, אתה חושב שאתה הוא המשיח. אתה יודע הכל. קבלו את המשיח צופי ואצלך ההכנות המיוחדות הם: התכנסות והתקפלות חזרה לגטו מסירת ארץ ישראל לכנענים וטיסה חזרה לארץ מוצאיך ואולי בכל זאת אפשר לנסות באוגנדה. שם עוד לא היינו. | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
אתה קובע שהמחיר לשלום עם שכיננו ידוע,אולי פעם ולתמיד תאמר ותשרטט בבירור את המחיר בירושלים,לטרון,חברון?עד לאן נצטרך ליסוג לעמדתך? צייר לפנינו את הגבולות שאליהם נצטרך להגיע מפחד האטום האיראניץ או אולי אתה מניח שבגלל קרבתנו לערבים עימם ''נעשה שלום''הפצצה האיראנית לא תיפול?? | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
איןו פשרות בירושלים, לטרון היתה שטח הפקר ולכן אינה עומדת על הפרק. הישוב בחברון מיותר ומהווה נטל. בכדול,כפי שאני כל הזמן אומר,עלינו ליסוג עד ליצירת רצף דמוגרפי יהודי. אין לזה ולאטום האירני כל קשר. | |||
_new_ |
''אין פשרות בירושלים'' | |||
|
|||
את זה אומרים גם בני דודנו. למי להאמין? למי שאמר ''אם הם רק יעיזו . . . '' או למי שבכל זאת העיז? | |||
_new_ |
''אין פשרות בירושלים'' | |||
|
|||
תאמין למי שאתה רוצה,או למי ש''משרת'' טוב יותר את דעותך. קטני-אמונה לא חסרים. | |||
_new_ |
אולי, לשם שינוי, תפסיק פעם להסיק מעצמך על אחרים | |||
|
|||
ותנסה לתת תשובה לעניין. אני לא מאמין למי שהוא בגלל שהוא ''משרת את דעותי'' (מה זה בדיוק ''לשרת דעות''?). אני גם לא ''קטן אמונה''. אני פשוט לא מאמין למי שאומר לי לא להתרגש מזה שיורקים עלי כי זה בסך הכל גשם --- במושגים שלך, אני לא מאמין שלחטוף מקלחת יומית של קסאמים זו הוכחה להצלחת ההתנתקות. ואגלה לך כאן סוד: אני גם לא מאמין שאתה מאמין בזה. אתה אומר את זה, אבל באנלוגיה לדקרט זה לא יותר מאשר ''אני אומר, משמע אני קיים''. פשוט אין לך ברירה, אם לא תגיד לא ישאר לך כלום. | |||
_new_ |
אולי, לשם שינוי, תפסיק פעם להסיק מעצמך על אחרים | |||
|
|||
אתה בהחלט טועה, אני לא אומר או כותב משהו בגלל אילוץ,בטח לא בפורום הזה. אני מאמין במה שאני כותב . פשוט, אני מכיר מספר לא קטן של אנשים שתמיד מאמינים לצד השני. מי שמנהיג אותם הוא תמיד רמאי,שקרן ואינטרסנט. בעיני הם תמיד קטני אמונה וחסרי בטחון. | |||
_new_ |
אולי, לשם שינוי, תפסיק פעם להסיק מעצמך על אחרים | |||
|
|||
תיקון לבר-ניר ''ואגלה לך כאן סוד: אני גם לא מאמין שאתה מאמין בזה. אתה אומר את זה, אבל באנלוגיה לדקרט זה לא יותר מאשר ''אני שוכב, משמע אני קיים''. מה שנכון נכון | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
אין פשרות אין שלום. (מזה לא משתמע שאם נתפשר על הכל אז כן יהיה שלום). | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
כפי שאמרתי לברניר. קטני אמונה לא חסרים,הם רק מתחלפים. | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
אני נאלץ לחלוק עליך כאן, ידידי. שכונותיה הערביות של י''ם, ובראשן אבו דיס, יהוו את בירת מדינת הערבים. ואין צורך להצטער על כך. | |||
_new_ |
אתה טועה | |||
|
|||
אישית,מעולם לא ראיתי את הכפרים ומחנות הפליטים סביב ירושלים כחלק אינטגרלי ממנה אלא כענין מוניציפאלי-בטחוני. | |||
_new_ |
מוקדש לע. צופיה, עמיש, רמי נוי וחכמולוגים אחרים כאן | |||
|
|||
קיראו ותהנו http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3333782,00.h... | |||
_new_ |
מוקדש לברניר,אייזנמן וחבריהם | |||
|
|||
אם בבני סלע גאוותכם-עלו והצליחו! | |||
_new_ |
מוקדש לברניר,אייזנמן וחבריהם | |||
|
|||
למה אתה מאשים אותם? האם הוא התחנך בקיבוץ ברצועה? | |||
_new_ |
מוקדש לברניר,אייזנמן וחבריהם | |||
|
|||
ברניר גא בבני סלע שדפק את המשטרה שפינתה את המנחלים מגוש קטיף. מסקנה -הדופק את דופקיי-ידידי. ישראל,פרקש,אייזנמן צדק מושקוביץ,חזי וכל יתר החברה ששכתי להזכיר את שמם- זכיתם בבני סלע בחינם- תחגגו! | |||
_new_ |
מוקדש לברניר,אייזנמן וחבריהם | |||
|
|||
אינני מבין כיצד אתה מנדב לנו את בני סלע. מן הראוי שתמשיך להחזיק אותו צמוד וקרוב לליבך. | |||
_new_ |
מוקדש לברניר,אייזנמן וחבריהם | |||
|
|||
אני מנדב?????????????? ברניר בשם הימין חוטף אותו, אני שני לו בשוק. | |||
_new_ |
החטאת המטרה | |||
|
|||
קישור מעורר אנטיגוניזם וככזה, לדעתי, מחטיא את המטרה. ואם יותר לי להשתמש בטרמינולוגיה של כותבת המאמר: השימוש באימת הציבור מפגיעה בערוותו הוא (כפשוטו, לנוכח סוג הפשע בו מדובר) כדי לחשוף את ערוותם של המשטרה וצה''ל משתמע כשמחה לאיד (בין אם במשמעות הביטוי כפשוטו ובין אם בפרשנות הפרוידיאנית למונח ''איד''). וכך, שוב ובמו ידינו, ''הצלחנו'' לבדל את עצמנו מהציבור כולו וחמור לא פחות – לעורר בו התנגדות כלפינו... הציבור יכליל את תגובתיו כלפי המשטרה וכלפי בני סלע גם עלינו. מסתבר שאנחנו מוצלחים מאוד בקריאת והבנת ''המציאות הגיאופוליטית'' ובורים גמורים בקריאת והבנת ה''פסיכולוגיה החברתית''.... אולי רצוי, מכאן ואילך, בבואנו לבקר את מערך ההסברה שלנו כלפי חוץ שנבחן גם את מערך ההסברה שלנו פנימה וכלפי פנים. | |||
_new_ |
החטאת המטרה | |||
|
|||
זה דבר שכבר מזמן השלמתי אתו. לא פעם אנשים כאן מבינים את דברי בצורה שאיננה עולה בקנה אחד עם כוונותי וקרוב לוודאי שבחלק מהמקרים האשמה היא בי שלא התאמצתי מספיק לגרום לכך שהדברים יהיו ברורים. בחלק לא קטן מהמקרים ה''אי הבנה'' איננה בתום לב אלא במכוון כדי להשמיץ. במקרה הנוכחי כוונת המאמר שהבאתי היתה להצביע על הפער העצום בין הביצוע ''החלק והמושלם'' של פינוי גוש קטיף ואח''כ עמונה, ומבול הטפיחות העצמיות על השכם שבא בעקבותיו, לבין החרבון של לבנון והפשלה של המשטרה במקרה של האנס. אין ספק שיש במאמר מידה לא קטנה של שמחה לאיד, ולמרות שאני לא מרגיש כך, אני בהחלט יכול להבין ללבו של מי שנפגע בגוש קטיף או בעמונה המאמר מדבר לא רק על המשטרה אלא גם על צה''ל אלא שבגלל סמיכות הזמנים המשטרה תופסת מקום יותר מרכזי. הפניתי את המאמר לאלה מבין המשתתפים כאן שמאמינים עד היום שפינוי גוש קטיף היה סיפור הצלחה, מתוך תקווה שאולי בכל זאת הם ילמדו פעם מה שהוא. | |||
_new_ |
החטאת המטרה | |||
|
|||
ברשותך, אני אחלוק אתך את האשמה באשר למקורה של ''אי ההבנה'' באי הבהירות שבניסוחם של דברים (אשמת הכותב, ובמקרה זה - אני) ואבהיר שבמונח ''קישור'' לא התכוונתי לעצם השימוש שלך ב''לינק'' אלא לקישור שנעשה במאמר עצמו, ''מגוש קטיף לבני סלע''. הדברים שכתבתי כוונו למאמר זה גופא וכלפי כותבת המאמר (אשר, אגב, לא פעם עושה דווקא עבודה טובה). אני מתנצלת אם הובן מדברי אחרת. | |||
_new_ |
מה תתנו? | |||
|
|||
באמת, לאנשי השמאל, מה תתנו אחרי שתתנו כל מה שאתם מסכימים, והערבים ירצו עוד, תוך איום וביצוע טרור מתמשך? האין זה תסריט אפשרי, סביר, שעלול להתקיים על אף הכול, לאור הנסיגה המחלטת בדרום ובצפון שלא ביטלה את הטרור אלא דווקא הגבירה אותו? | |||
_new_ |
אימרה המיוחסת לביסמארק | |||
|
|||
קובעת ש''אף אחד איננו מספיק עשיר כדי לקנות שלום בוויתורים''. | |||
_new_ |
מה תתנו? | |||
|
|||
הסיכון במצב הקיים ,ובטח ובטח במצב שהיווצר אם הצעותך יתקבלו ויוגשמו,גדול בהרבה מהסיכוי להגיע להסכם שלום מבוסס ומקובל על שני הצדדים. | |||
_new_ |
מה תתנו? | |||
|
|||
הנה כך מסתיים הסיפור הראשון, ''בין הגדרות'': ''החייל עבר לידם. הנעליים הרטובות של מינץ לחצו על אצבעותיו. הוא ראה שהטנדר ממשיך בדרכו אל המוסך והוא זכר ששכח בו את המזוודה והרובה. ברק חצה את הערפל. הסמל שתק''. צריך לקרוא את הסיפור (וקשה לקרוא, כי הספר אזל), כדי להבין | |||
_new_ |
וצריך לגאול את עצמו בכוחותיו הוא... | |||
|
|||
ביום ד' בלכתי אחר מטתו של הגאון ר' מנחם זמבא הי''ד שהובא מפולניה לארץ הקודש, הרהרתי, הראשון והיחידי מהרוגי על קידוש השם בפולין שהוליכו מטתו לארץ הקודש הוא אחד מגדולי התורה, מה אומר לנו זה? מחשבה גוררת מחשבה, הרוגי שש מליון על קידוש השם בדורנו, מה לחשוב על זה? התירוץ, חבלי משיח. הרבי ר' אלימלך מליזנעסק זצ''ל אמר, התנאים שאמרו שיהיה חבלי משיח זה קודם שבא 'מילך' לעולם, ומשבא 'מילך' לעולם לא יהיו חבלי משיח, הפירוש על זה הוא, כפי שמבואר בספר לשון הזהב (שבת פ' הזורק) חשבו גדולי הדור שיזכו, שבימי ר' מילך יבוא המלך המשיח, ואם היה משיח בא לא היו חבלי משיח, לפי שהגביה את דורו ועשה תיקונים כאלו שלא נצטרך שהתיקון יבוא ע''י חבלי משיח. ובדורנו שחטאנו בשיטת הציונות שאומרת שעם ישראל הוא עם ככל הגויים, וצריך לגאול את עצמו בכוחותיו הוא, וזה מעין חטא העגל, שאמרו 'כי זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים' (שמות ל''ב, א), לא משה איש הא לוקים, – רק משה האיש – מנהיג העם, נמצא שהעם הוציא את עצמו ממצרים, והאמת הוא 'אנכי ה' א לוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים' (שם כ', ב), לא העם הוציא את עצמו אלא ה' הוציאנו, כן גם כן לפני שבעים שנה הכריזה הציונות, לא ה' יוציאנו מהגלות אלא העם בעצמו יגאל את עם ישראל מהגלות, וע''י החטא הזה וכל החטאים ועקירת התורה, הנובעים משורש פורה ראש ולענה זה, ע''י כך לא עלה בידי הצדיקים התיקונים שעשו בכדי למנוע החבלי משיח, ובאו החבלי משיח הנוראים צרות והריגות, בדורנו, אמנם אחרי החבלים והצרות האלו היה צריך משיח לבוא, והעוונות גרמו ובפרט החינוך שנותנים שישים שנה לעם ישראל, שהעם צריך לגאול עצמו בכוחותיו הוא, על ידי השתדלויות אצל האומות, נתמלאו המוחות והלבבות של הרבה מעמנו ואפילו מהמאמינים, שדרך גאולת ישראל הוא ע''י השתדלותנו אצל האומות, ועל זה נתגעגעו, ורצון של הרבה מישראל שמתחשבים בזה בשמים, גרם שנתאחרה גאולת ישראל וביאת המשיח (הרב בנימין מנדלזון, מכתבים ואגרות). | |||
_new_ |
תירוצים של מנחם מנדל | |||
|
|||
במכתביו אל שיינה שיינדל שתחי'. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |