פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חלל בין שני עולמות
צבי גיל (יום שני, 02/05/2011 שעה 10:00)


חלל בין שני עולמות

יומנו של ילד מפלנטה אחרת, רשמיו של מבוגר – כאן ועכשיו

צבי גיל



ככול שהזמן נוקב ככה מתברר כי העולם, גם בעלות הברית שלחמו בנאצים וגם העמים שנכבשו על ידם יכלו לעשות הרבה יותר כדי לצמצם את מימדי השמדת היהודים. תודעה זאת היא, היא שמכתיבה לעתים את התנהגות האומות ומנהיגיהן. דוגמה אחרונה היא ההודעה של הנשיא אובמה, כי אמריקה לא תוכל לסלוח לעצמה אם תשב בחיבוק ידיים לנוכח הרג אזרחים בלתי חמושים בלוב. סוריה היא סיפור אחר. ויש עוד דוגמאות לא רבות, מהם נגועות בשיקולים פוליטיים. עם זאת, בין אם מדובר בחרטה צרופה ובין אם היא מאולצת, אין כול ספק שברקע, כצל ענק, ניצבת השואה ולקחיה. העם היהודי נתן לעולם לא רק את התנ''ך, אלא, להבדיל, גם את השואה. אבל את כול לקחיה - העולם, כולל המדינה היהודית, טרם הפנימו.

• • •

מתוך הלקחים של האירוע הנורא הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית ישנם כמה שניצבים בתווך כמו אובליסקים שחורים מוארים. הראשון הוא שהשואה היא טרגדיה בל תימחק לעם היהודי בראש וראשונה, ובמידה רבה לעולם הנאור ששתק. השני, אשר משום מה מצוי בצל, הוא בכול מה שקשור לניצולי השואה, אלה ששרדו אותה- כיחידים .לכול אחד מהם שואה משלו. כול אחת ואחד מהם איבד כמעט הכול: את המשפחה, את הילדות והנעורים, את הרכוש, את הקהילות שבהם נולדו וגדלו, את התום, האמון וחלקם גם את האמונה.

רק לפני כעשור הדגישה שולמית אימבר היועצת הפדגוגית של בית הספר ללימודי השואה של ''יד ושם'' את העובדה כי בעיסוק הגדול בשואה, אבד היחיד. ''רק עכשיו התחלנו להוציא את הפרט מן הערֵמה''. התבטאה באחד המפגשים. לאמור ההתייחסות לשואה הייתה הוליסטית. ואמנם אם התייחסו לניצוליה, הרי בדרך כלל בכול הקשור להיבט החומרי כמו שילומים,פיצויים, בריאות, סעד. זאת בשעה שכול שריד שואה הוא ליבה לעולם שלם שחרב, שהיה ואיננו עוד.על כך אין שום פיצוי בעולם והוא גם לא ניתן. זאת צלקת ענקית אשר מסרבת להגליד כמו לוע בהר געש. אותו אוד עשן שנותר מבוסתני היהודים במזרח אירופה בכלל ויהדות פולין בכלל. רובם היו יראיי שמיים, במידה כזאת או אחרת של דתיות. כולם היו חדורי אמונה. רובם היו שייכים לחצרות האדמו''רים לתנועות החסידיות ובראשן חסידות גור, המרכז עולמי של תנועת אגודת ישראל. מכאן שיחד עם חלב האם ינקנו את האמונה.

בין הדברים שלמדנו ב''חדר'', כילדים, על ביאת המשיח, ידענו שלא רק אליהו התשבי הוא שיבשר את בשורת הגאולה, אלא יקדים אותו אירוע נוראי: ''מלחמת גוג ומגוג''. כלומר המלחמה האולטימטיבית בין בני האור, היהודים, לבין בני החושך. במציאות של שנות השלושים את בני החושך ייצגה גרמניה הנאצית. את בני האור, היהודים, יצגו ב-‏1 בספטמבר 1939 בעלות הברית, בריטניה וצרפת שהכריזו מלחמה על האויב הנאצי.

ראוי לציון כי מלחמת העולם הראשונה הייתה מלחמת יבשתית בראשיתה (מטוסי הקרב הופיעו בשלב מאוחר יותר), והדור המבוגר היה מודע לכך שאם הגרמנים יצליחו לפרוץ את הגבול, הם עלולים להגיע למרכז פולין רק תוך כמה שבועות בקרב מול הפרשים הפולניים המהוללים, ואיתם מוראות המלחמה. הם לא הכירו את לוחמת האוויר. אנו למדנו זאת ביום הראשון של מלחמת העולם השנייה כאשר מפציצי ''שטוקה'' גרמניים, שייחדה אותם בין השאר צלילה בקולות אימים מחרישי אוזניים ומורטי עצבים, הופיעו בשמי העיר והפציצו את מרכזה, את כיכר העיר שבה אנו גרמנו. למזלנו הם פגעו בתחנת הדלק כמאה וחמישים מטרים מן הבית שלנו, ואנו היינו במקלט - מרתף גדול מתחת לקומת הקרקע. בכך לא נתנסו אבותינו וסבינו. זה היה בשבילם רעם ביום בהיר.משהו בלתי צפוי לחלוטין. משהו שהמשמעות שלו היא הרבה מעבר לרעמים והרעידות של הפצצות. משהו שמעיד שאם חילותיו של השטן כאן, מרכבות האל לא יאחרו להגיע. משהו אפוקליפטי עומד להתרחש. ומה יכול להיות יום הדין יותר מאשר ''מלחמת גוג ומגוג''.


ריבון עולם!!! אתה רואה, אתה שומע?

זה היה חלק בלתי נפרד מן התודעה של הגלות שאף על פי שיתמהמה, בוא יבוא המשיח ולפניו תתנהל המערכה המכרעת בין הנשגב לבין הרוע המוחלט. זה היה חלק מן האמונה שנטעו בנו הורינו זקנינו ומורינו. באותו ''חדר, קטן צר וחמים שעל הכירה אש'', אנו הילדים היהודיים קבלנו אותו עירוי אדיר של האמונה. משום כך אחד הדברים הראשונים שעשו הנאצים היה חיסול בתי הספר היהודיים, מוקד מרכזי בחיים ובחינוך והתרבות היהודיים מאז ומעולם. זה קרה עוד לפני שהוקמו הגטאות. ובכול זאת בתנאים לא תנאים, בהסתר ובמחשכים, ותוך סכנת נפשות, הצליחו היהודים בתקופה הראשונה לשלוח פה ושם את ילדיהם ללמוד. במרכז הלימוד בערה הלהבה של האמונה. ואותה להבה קטנה שהאירה את פתח המנהרה שסופה המיוחל - ביאת המשיח. עוד האמנו כי כשם שפרעה הקשה את לבו ובכך הביא את הגאולה (נושא שעמדתי עליו בפוסט הקודם) ככה אלוהים יקשיח את לב הצורר הנאצי כדי שבמערכה של ''גוג ומגוג'' הוא יושמד ובמהרה. בכך היינו בטוחים. אולם אינני יודע כמה מבין המבוגרים, למודי תלאות הזמן, היו סבלנים. אנו הילדים לא היינו סבלנים. וככה בבוקר מקפיא בחורף של פולין בבקתה שלנו, ניגשתי לאבי ושאלתי אותו: מדוע? והוא תהה - מדוע מה? כאילו ציפה שאשאל אותו מדוע אנו סובלים. אבל שאלתי אותו שאלה אחרת שהדהימה אותו. שאלתי אותו ''מדוע אין לנו רבי לוי יצחק מברדצ'ב (1740 - 1809), סנגורם של היהודים, שיתבע את אלוהים לדין תורה''. זכרתי את השיר, קדיש לר' לוי-יצחק מברדיצ'ב, שהושר ביידיש, ואף שהילדים לא הרבו לדבר יידיש אלא פולנית ורוב המילים פרחו, זכרתי את הבית הראשון:
גוט מאָרגן דיר, רבונו של עולם!
איך, לוי-יצחק בן-שׂרה מבערדיטשעװ
בין צו דיר געקומען מיט אַ דין תּורה
פֿאַר דיין פֿאָלק

אני מביא קטעים מהתרגום של השיר, שלימים שמעתי את הלחן העממי שלו, בשפת יידיש, בקולו הבריטוני של אחד מגדולי הזמרים בכול הזמנים, פול רובסון האמריקני השחור. התרגום והלחן נשארו מיותמים (לא ידועים):
קדיש לר' לוי-יצחק מברדיצ'ב
שָׁלוֹם עָלֶיךָ, רִבּוֹן הָעוֹלָמִים
אֲנִי, ר' לֵוִי-יִצְחָק בֶּן-שָׂרָה מִבֶּרְדִיצֶ'ב,
בָּאתִי אֵלֶיךָ בִּטְעָנוֹת:
מַה חֶפְצְךָ מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל?
עַל כָּל דָּבָר ''דַּבֵּר אֶל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל''!
עַל כָּל דָּבָר ''תֹּאמַר לִבְנֵי-יִשְׂרָאֵל''!

...

וַאֲנִי, ר' לֵוִי-יִצְחָק בֶּן-שָׂרָה מִבֶּרְדִיצֶ'ב
אוֹמֵר:
''לֹא אָזוּז מִמְּקוֹמִי!
מִמְּקוֹמִי לֹא אָזוּז
עַד שֶׁסּוֹף יִהְיֶה לַדָּבָר
וְקֵץ יִהְיֶה לוֹ!
יִתְגַּדַּל וְיִתְקַדַּשׁ שְׁמֵהּ רַבָּא!

אני זוכר שאבי קפא יותר והלבין יותר מאשר הכפור שעל החלון. הוא נדהם. לרגע הוא לא ידע מה הוא ישיב לבן החקרן. ואני ניצלתי את הדממה לשאול אותו: מה בדבר ''מלחמת גוג ומגוג''. במקרה זה, אמרתי, לא יהיה צורך להביא את אלוהים לדין תורה. הוא ענה לי משהו כמו: צריך להאמין בקדוש ברוך הוא שיעשה מה שצריך לעשות. ואני לא הסתפקתי בתשובה הזאת. לא שאלתי אותו מדוע אלוהים לא עשה דבר כאשר בדרכו מבית אביו בעיר פאביאניצה הסמוכה לבית, תפסו אותו אנשי ה-ס.ס. וריסקו את עצמותיו. הוא הופיע בבית מוכה וחבול, ומרוט זקנו השחור. בקושי בלענו את זה, ואז יום אחד הופיע סבי כאשר הזקן הלבן היפה שלו גולח, ולא זו בלבד שהמראה הדהים אותנו ומלא אותנו פלצות, אלא נשבעתי בקרבי שאני לא אשתוק על זה. איך יכלו להוריד זקן יפה והדור כול כך. מה זה נתן להם. כול זאת אנו הילדים לא יכולנו לבלוע. אלוהים היה תקוע כמו עצם גדולה בגרון.


עפה לה האמונה, כמו עורב שחור

תליית יהודים
באדיבות ארגון יוצאי זדונסקה וולה
ככה נקבו להם הימים, השבועות, החדשים והשנתיים. והיה רק גוג. הצורר הנאצי, ואלוהים עמד מנגד ואנו הילדים, שגדלנו באווירה של חום ושפע, לאט לאטו נתגלתה לעינינו המציאות הערומה הסופנית. המשפחה המרוסקת, הסבא המגולח ועצוב העיניים, ללא מעיל השרד ללא המקל ללא הסיגר הקובני המתמיד, ואבא נודד ואימא בבית חולים מסייעת למטופליה לעמוד על הרגליים. שכן אם תבוא ביקורת של הגרמנים וישימו לב שיש חולים שלא מסוגלים לעמוד על הרגליים, אלה יוצאו מבית החולים,מן הגטו ישר לגיא ההריגה בחֶלמנו הקרובה. וסבתה שלא הגיעה לבית החולים. היא שכבה בחדרה מתפתלת מייסוריה, מסרטן הרחם שכרסם בה עד שהמית אותה ואז, ורק אז, סיפרו לילדים שסבתם הייתה חולה מאוד. להלוויה לא הורשינו לבוא. רק סופר לנו שהדוד טוביה ספד לאימו במשפט אחד נוקב. ''אימא'' – אמר - אנו עוד נקנא בך''.

מועד הקנאה, הגיע קרוב יותר מן הצפוי. ויחד איתו פג תוקפה של ''מלחמת ''גוג ומגוג''. במהלך שהותנו שנתיים ומעלה בגטו שלנו הזדקנו אנו הילדים, לא בשנים אלא בהתנסות, של מצוקה ורעב,ואקציות של מגורשים למחנות, מרדפים, יריות, תליות עד שהגיעה המכה הלפני האחרונה, כשהאחרונה הייתה חיסול הגטו ואתו חיסול אחיי, אבי, סבי דודי ואחייני, רובה של המשפחה.

הנאצים בחרו בפורים, שבו חגגו היהודים את ניצחונם ועשרת בני המן נתלו על עץ. עשרה יהודים נאספו בצורה שרירותית, וביניהם, ידיד נפש של אבי, של משפחתנו, יפה התואר, יפה הנשמה, יפה הקול – שלמה ז'ליכובסקי. את מלאכת כריכת הלולאות סביב הצוואר של הנתלים עשו השומרים היהודיים, תוך איום שמי שיתרשל יירה במקום. הגרמנים נמנעו ממגע אישי מחשש שיידבקו. בלחש התפללו השומרים היהודיים עם הקרבנות. אחרי שכרכו את הלולאה על צווארו של שלמה ז'ליכובסקי. הוא הרים את היד. השומר היהודי הרפה. באורח פלא הכול נדם. רחש הקהל, יריות ההפחדה ואפילו נביחת הכלבים שלוותה באורח מתמיד את אנשי ה-ס.ס. בכול מגע עם היהודים. הָס. ואז, בקול הטנור האדיר שלו החל לשיר את ''שמע ישראל אדוניי אלוהנו אדוניי אחד...'' ובסיימו את השיר ולפני שהידק בעצמו את הלולאה, עוד אמר שהקרבנות מתים על קידוש השם וכי השם ינקום דמם. ורק אז, כאשר הגרמנים הבינו ששלמה ז'ליכובסקי סיים, הם שחררו את המשטח והעשרה נשארו תלויים באוויר כמו בובות מתנופפות ברוח.

זה היה הרגע שבו זרעי האמונה שאבותיי זרעו בי, טיפחו בי, גידלו בי, עפו כמוץ ברוח. אני לא שרתי לשלמה. רק בלבי אמרתי שהוא העלה את דרגת האדם למעלה העליונה ובו בזמן אלוהים הוריד את עצמו לדרגת שפל תחתונה. כעבור ארבעה חדשים תשעת אלפים מתוך עשרת אלפים יהודי העיר שלי, זדונסקה וולה, ביניהם אבי,שני אחיי ורוב משפחתי הומתו בגז בעודם במשאיות סגורות, הובלו לחלמנו, עיירה לא רחוקה ושם הוטלו לבור והועלו באש.

אולי אילו הכרתי אז את שירו של נתן אלתרמן, משורר נערץ, ''מכול העמים'', שאותו הוא כתב סמוך לחיסול הגטו, מן הסתם הייתי מצטט אותו באוזני אבי. כאילו המשורר האהוב עלי בחושיו החדים ראה אותי עומד ליד הגרדום ובוכה, חונק את הדמעות ולא מצליח. וככה כתב אלתרמן בפתיחת השיר:

בבכות ילדינו בצל גרדומים -את חמת העולם לא שמענו
כי אתה בחרתנו מכול העמים-אהבת אותנו ורצית בנו
ובסיום:
שאתה בחרתנו מכול העמים-ליהרג מול כיסא כבודך
ואתה את דמנו אוסף בכדים כי אין לו אוסף מלבדך.
ואתה מריחו כמו ריח פרחים- ואתה מלקטו במטפחת
ואתה תבקשו מידי הרוצחים- ומידי השותקים גם יחד.

מתוך ''הטור השבועי'' הוצאת ''עם עובד'' תל אביב תש''ה


כאן ועכשיו

מאז עברו 72 שנים מראשית המלחמה ו- 66 שנים מאז בואי לארץ. לאחר תשע שנות ילדות בחממה משפחתית יהודית דתית, וכמעט 6 שנות מדורי הגיהינום - את רוב שנות חיי המתבגרים, הבוגרים ובמרומם - חייתי כאן בארץ הזאת. באתי אליה מתוך בחירה מוחלטת בין עשרות ארצות מקלט שיכולתי להגר אליהן. אבל לא זו בלבד שאין בי הרהורי חרטה, ולו לרגע אחד, אלא יותר ויותר אני מגיע למסקנה שכמוני וכמו עוד חצי מיליון שרידי שואה בקירוב עשו את הדבר הנכון בבואם לארץ. מהם לפני מלחמת העצמאות, מהם במהלכה - שלקחו חלק במערכה ונפלו בה, ומהם שבאו לאחר מכן והשתתפו בצורה נחושה ונמרצת בכול מערכות ישראל ובבניית המדינה בכול התחומים.

וכי יכול להיות לקח עליון אחר לשואה מאשר הקמת בית לעם היהודי - מדינה. וכי יכול להיות סיפוק גדול מזה שאני וכמוני מאות אלפים הם שותפים מלאים לכול מה שעבר על המדינה ערב יסודה לאחר מכן. וכי תתיכן גאווה גדולה יותר של ניצחון על הנאציזם מאשר שיקום המשפחות שנספו והקמת משפחות לתפארת. בנים, נכדים, שגם הם עשו ועושים למען המדינה הזאת.

אבל לא רק זאת רואות עיני בהשקיפי ממרום שנותיי על המציאות העכשווית. בפסיפס הצבעוני הזה שנשקף ממרום יש צבע וורוד, וארגמן, וכחול, אבל יש גם אפור ושחור. במישור הקולקטיבי דעתי היא שאנו כאן בארץ היהודים, לא הפקנו את מלוא לקחי השואה, לאחר שהקימונו מדינה יהודית. בן גוריון דיבר על עם סגולה, אך גם אילו היינו עם סגולה, ואיננו כאלה, זאת לא אומרת שאנו מדינת סגולה - רחוקים מזה. אנו יודעים להטיף לעולם על שהוא לא הפנים את לקחי השואה, וזאת אמת. גם כאשר המדינות הנאורות ובראשם אמריקה שנחלצים לעמים במצוקה, משיקול זה או אחר, כפי שהזכרתי במבוא. אבל בהטיחנו את האשמה הזאת באחרים - מצפוננו לא נקי. אנו לא נוהגים בכול בני אדם שבקרבנו ולידינו כבני אדם שנולדו בצלם, בני אדם שזכותם לחיות בכבוד, ברווחה, בחופש,ולא תוך קיפוח כלכלי וחברתי בפנים, ולא באמצעות כיבוש בחוץ - נאור ככול שהיה. אין ''כיבוש נאור'', כפי שפעם התבטאתי, כשם שאין ''נשק טהור''.


על התקומה

גם במישור האישי, דעתי אינה נוחה.ניצולי השואה שהתקבלו בבואם מתוך צרוף של ניכור וחמלה וכל מה שעשו- עשו בעיקר לבדם, עדיין לא מוכָרים לא כציבור ולא כיחידים שעשייתם למען המדינה היא אדירה. את הפנים האלה, לא פני היגון והמצוקה אלא הפנים של תקווה, של בשורה של תקומה, של אותם שרידי השואה וניצוליה, ממאנים להכיר- לא הממסד ולא הציבור הרחב. לא בזירה הכללית ולא במערכת החינוכית. לא די שמשרד הגמלאים יערוך אירוע בשם ''אומרים תודה'' שיוקרן בטלוויזיה. כלל לא מפריעה לי העובדה ש''הצדעה'' כזאת מקדמת את המשרד המארגן שהנה הוא עושה משהו. אדרבא. אילו בצד המצגת הייתה עשייה, כמו הכרה ותמיכה בנו כמבשרי התקומה,ערכית וחומרית, תמיכה שלא זכינו בה עד כה משום גורם ממשלתי או ציבורי, הייתי אומר - תודה. זאת סינתזה מקובלת. אבל לצערי לא בקהילתנו.

יתרה מזאת עדיין משתמשים בשואה לצרכים נלוזים, במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב, עדיין ישנם אנשים שמוצאים ביטוי בטוקבקים של בלוגים שגם בכול הקשור בשואה ובניצוליה בפיהם לא פעם כמות ניכרת של סחי. אני ניזכר שלפני כמה שנים, בהיותי תושב ירושלים, הערתי לנהג טנדר שהוא נוסע נגד הכוון ברחוב ''הגדוד העברי'' (שהיה פעם חד סטרי). הוא עצר את הרכב, גלגל את החלון למטה ואמר ככה: ''חבל שהגרמנים לא גמרו אתכם''. שאלתי אותו: ''איך אתה יודע שאני הייתי שם? והוא נבוך לרגע, פתח עיניים והעיר: ''מה, לא היית?'' כאילו שהוא עשה את טעות חייו ומגיעה לי התנצלות. אבל מהר מאוד החזרתי לו את השלווה הנפשית ואמרתי לו: ''הייתי שם''.

לעניות דעתי הוא לא ייצג אף אחד זולת הבריונות שלו (ולבריונות אקדיש פוסט נפרד). אבל לעומת זאת כאשר שר הביטחון בכבודו ובעצמו אומר שמי שחושב לחיות בשלווה שיסע לפינלנד - זאת התבטאות בוטה אם לא עזת מצח וגסת רוח. פינלנד היא ארץ יפה, מתקדמת, אמיצה ויכולתי להגר גם אליה. אבל באתי לכאן, אדוני שר הביטחון ואני לא שבע נחת מן המציאות שלנו, שאתה בין השאר, אחראי לה. איש לא נתן לך סמכות לקבוע מי צריך לחיות כאן ומי לא. בוודאי לא לי ולמאות אלפים כמוני שהם כואבים ומתוסכלים ממה שקורה במדינה היהודית. בנותיי כאן. הן שרתו בצה''ל. נכדיי הם כאן, החמישית מביניהם משרתת בצה''ל. ואני אביהם וסבם, שלחם במלחמת העצמאות, מאוד גאה. אני מכיר מנהיגים לאומניים, לאומיים ודתיים, שבניהם לא כאן, והם עצמם במעשיהם ובמחדליהם פוגעים בדמותה של המדינה ובשמה. אשר לשרידים, שר הביטחון, בקבלת פנים שערך בגינת משרד הביטחון במלאת 60 למדינה, בקושי הזכיר את לוחמי תש''ח, שרידי השואה שמָנו קרוב למחצית מן הכוח הלוחם בראשית המערכה, מחצית מכוח הפלמ''ח, ושבעים וחמישה אחוזים בסופה.

יחד עם זאת, מר ברק, ממרום שנותיי, לאחר כול המסע הארוך - אומר בכנות ובגילוי לב, שמדינה יהודית לבד, בשם ובתואר הזה, בלא קשר לאופייה, בלא תוכן של ערכי יסוד אנושיים וקהילתיים שאותם מחדירים לנוער ולציבור כולו כשם שהחדירו בי את האמונה באלוהים - לא מספקת אותי. רחוק מזה. בילדותי, כמסופר, לא החדירו בי את האמונה באדם, אלא באלוהים. האדם בדמותו של שלמה ז'ליכובסקי הדהים בעומדו במעלה הגרדום. אלוהים, אם היה, ירד למחתרת, הסתתר בבונקר המבוצר שלו. עכשיו אנו כאן. הייתי מייחל לעצמי ולכולנו שזאת תהיה מדינה יהודית ערכית, צודקת, כזאת שעליה חלמתי ולמענה לחמתי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


[•] צבי גיל, אתה צריך ללמוד דבר פשוט...
ההפקרות בבתי-המשפט (יום שני, 02/05/2011 שעה 10:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א- אני מצהיר שלא קראתי את גודש המילים שכתבתה. אין לי סבלנות לזה...

ב- הדבר היחיד שיש ללמוד מהשואה, ש ''כל דאלים יגבר...''

כל המילים על אלוהים, מצוות, אשמות וכיוצא בזה, הן מילות סרק.

יש חוק פשוט בטבע (והוא תקף גם לבני-אדם) החזק והמתוחכם משליט את רצונו על החלש.

[•]...
_new_ הוספת תגובה



[•] צבי גיל, אתה צריך ללמוד דבר פשוט...
אריק פורסטר (יום רביעי, 04/05/2011 שעה 22:26)
בתשובה לההפקרות בבתי-המשפט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צדקת במשפט השני, ''כל דאלים יגבר...''. אם יש משהו שניתן ללמוד מהשואה הוא שהגרמנים אינם מיוחדים, ושכל עם יכול לבצע את הזוועות שהם ביצעו.
_new_ הוספת תגובה



[•] צבי גיל, אתה צריך ללמוד דבר פשוט...
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 05/05/2011 שעה 8:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כה לא עשה שום עם הרג שיטתי של עם אחר במתקנים שנועדו לרצח והעלמת גופות הנירצחים .
עד כה זה ייחודי לגרמנים .
אין להבין מזה שעמים לא רצחו בני עמים אחרים בהמונים .
גם אין להבין מזה שרצח המוני נעשה רק על ידי עם אחד לעם אחר .
הסינים רצחו 70 מיליון סינחים .
הרוסים רצחו 30 מיליון רוסים .
הקמבודים רצחו 5 מיליון קמבודים .
ויש עוד .
_new_ הוספת תגובה



[•] צבי גיל, אתה צריך ללמוד דבר פשוט...
ההפקרות בבתי-המשפט (יום חמישי, 05/05/2011 שעה 9:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הרבה הבדלים,
הכל שאלה של יכולת טכנית...

גם בימינו (הנאורים) נעשה רצח עם בהקפים גדולים באפריקה.

לא מדובר רק במוקד אחד.

אבל לעולם הנאור זה לא מזיז.
אמצעי התקשורת לא טורחים אפילו לשלוח כתבים לשם,
כי זה לא מביא מספיק רייטינג...
_new_ הוספת תגובה



עם כל הכבוד לגיל, ביום השואה-
רפי אשכנזי (יום שני, 02/05/2011 שעה 18:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד למאמר של צבי גיל ועם כל ההערכה ויותר מכך על דרכו של הכותב ועברו בעת הקשה ההיא אותה אני מציינים, חוטא המאמר בזילות:
יום השואה ככזה הוא יום זיכרון וגם יום של הסכמה{קונצנסוס} בעם , יום בו אין מחלוקות פוליטיות יום יומיות.
צר היה לי לראות את שמו של הנשיא אובמה בראש המאמר. האיש הזה קר וחלק כדג מלוח , ללא רגשות לשום דבר פרט לעצמו. די לראות איך הפקיר באיבחת מיקרופוןאת מובראק נשיא מצרים שעמד בראש הציר הפרו אמקריקאי באזור, בשביל להבין את דבריי. רק לאחר ימים ארוכים הבינו בממשל האמריקאי איזה אסון הם הביאו. אחד מבכירי העיתונאים הגדירו {את הנשיא האמריקאי} לאחר מעשה כ''איש ללא אלוהים''... להזכיר איש זה בקשר ללקחי השואה כאחד שהטמיע לקחים{כלפי העם היהודי...}, הוא דבר יותר ממגוחך. כמו כן היתה מיותרת אזכרתו של אהוד ברק במאמר. ברק, רמטכ''ל לשעבר, ראש ממשלה לשעבר וכיום שר ביטחון, מן הראוי כי יוזכר באופן אחר ביום השואה ולא באופן בו נעשה הדבר.
יום השואה הוא לא יום לחשבונות פוליטיים!
איזכורים אלו פוגעים בהנחלת המורשת שהיא יקרה לכולנו ולגיל יותר מלכולם כי חווה זאת בחייו.
_new_ הוספת תגובה



שאלה: מדוע לך מותר מה שלצבי גיל אסור?
דוד סיון (יום שני, 02/05/2011 שעה 20:35)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת
יענקלה (יום שני, 02/05/2011 שעה 23:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם לא היה יודענראט, ששכנעו את היהודים להיות כבשים לשחיטה ושאספו את היהודים באכזריות ובאלימות אין קץ ושלחום למוות, ואם לא היו יהודים אלה שהוליכו את הכבשים לתאי המוות בגז, ואספו את הגוויות ישר לבור לשריפה
ברגישות ובנחישות- ממש כמו היום.
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת
אריק פורסטר (יום רביעי, 04/05/2011 שעה 22:22)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות, אבל על זה נתווכח בפעם אחרת.
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת
יענקלה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 6:41)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הצחקת אותי, נתווכח בפעם אחרת ..אולי במסגרת דיון בו אתה מביע את הערצתך אל הנאציזם ואת החמאס .
מתי אתה הולך להפגין מול הביית הלבן נגד הוצאתו להורג הלא חוקית של אחמד בין לאדן .
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2011 שעה 6:59)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה רציני כאשר אתה מטיל הכל על היודנראט?
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
יענקלה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 7:23)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על שמירת גטו וארשה הופקדה פלוגת גרמנים לא יותר ממאה איש. בגטו הצטופפו למעלה מארכע מאות אלף איש שנרדו על ידי המשטרה היהודית שהיתה אכזרית ביותר, ומנתה כ-‏2000 שוטרים שלא היססו להרוג, לענות, לאנוס ולחסל כל מי שהתנגד להם.
על אושוויץ קומפלקס המוות הענק הופקדו 2 פלוגות לשמירת המחנה, אחת סייענים אוקראינים שנשאו רובה רק עם חמישה כדורים כדי למנוע מרידתם , ופלוגת SS אחת .
את היהודים לרכבות הוליכו לפעמים 2 חיילים קשישים חמושים ברובה צ'כי ומאות שוטרי יודענראט יהודים.
תופית ה''רגישות והנחישות '' לא התחילה בגוש קטיף.
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2011 שעה 7:33)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שהניתוח הוא פשטני מידי. אין בגישה שלך דבר
איך המנגנונים האלה עבדו. אין בה הסבר כלשהו.
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
יענקלה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 7:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה מנגנונים?
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2011 שעה 8:00)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אינני בטוח שטענתך בדבר המספרים היחסיים של חיילים ושוטרי יודנראט, אבל נניח שהוא נכון.

ב. אתה צריך להסביר המנגנונים האלה עבדו:
המנגנון שהפך אדם ליודנראט,
המנגנון שהפך אותו לאכזר, ועוד.
הטענות המספריות הן רק חלק קטן מהתשובה או יותר נכון סיבה לשאול שאלה: איך ומדוע תהליך ההשמדה עבד עם מעט חיילים?
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 8:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהנחה שחלק ואולי חלק גדול מהיהודים שקלו שיקולים סבירים , מה לעשות וכיצד לנהוג , הרי לא היו להם נתוני אמת .
מנקודת מבטם של המוני היהודים , לא היה ידוע כי המסלול מוביל למותם בסבירות של 90% בערך . גם לא היה ידוע להם איזו התנהגות תשפר את סיכוייהם להינצל . גם לא היה ידוע להם להיכן להימלט .
במיקרים מועטים כמו סוביבור וטרבלינקה חלק מבעלי הכושר הגופני נמלטו ככקבוצה . בגיטו ורשה היה מרד אשר היה נכשל בכל יקרה . גם הצבא הצרפתי וגם הצבא הפולני וגם הצבא האנגלי הפסידו בלחימה מול הגרמנים .

כוחם של אותם יהודים היה פחות מכוחו של הצבא האדום שהפסיד בתחילת המלחמה לגרמנים ורק בקושי רב ניצח בסוף המלחמה .

המצב היום אינו שונה .
והשיקולים היום ממשיכים להיות לא-רציונאליים , אף כי הסכנות אחרות .
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
ההפקרות בבתי-המשפט (יום שישי, 06/05/2011 שעה 8:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה כל כך מסובך בזה ?

כל אחד חיפש את הדרך להציל את עורו...
הגרמנים הבינו חולשה אנושית זאת, ונצלו אותה עד הסוף...
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 8:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצב נפוץ הוא שקבוצה לא חמושה או חמושה בדלילות מאויימת על ידי יחיד או קבוצה קטנה חמושה יותר אינה מעיזה להתקומם . במצב כזה אף אחד אינו רוצה להיות קורבן ודאי למען האחרים שיינצלו .
מצב כזה שרר במטוסים שהתרסקו בספטמבר 11 ההוא .
ניתוח שלאחר מעשה מראה כי כולם נהרגו .
מאחורי תסריט כזה עומד הראציונאל של הסתערות על מארב וכדומה . גם הקרבה היא תוצאה של רציונאל כזה .

ראציונאל כזה היה נדיר בזמן השואה .
סביר להניח כי מספר הניספים היה גדול במקרה של מרידות אך גם סביר להניח שפחות ממספר הנרצחים היהודי הכללי למעשה .
משתפי הפעולה היהודים קיוו לשרוד במצב שאת היקפו לא שיערו כלל .
תמהני כמה יודנראט או קאפו שרדו ?
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2011 שעה 8:50)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחיל לתת תשובות.
עדין אתה למעשה מתבסס על הנחות.

מי שמכיר את הסיפור של צבי גיל יודע שלא מדובר בסתם אנשים שקובצו יחד. מדובר בקהילה (זדונסקה וולה) מאד מגובשת שגם מנהיגיה החכמים והגדולים בתורה וכמובן מנהיגות חסידות גור.

מי שמכיר אותו יודע שמדובר בתהליך הדרגתי שלאט לאט משפיל את מנהיגי הקהילה. למשל השתלטות על ביתו של מנהיג הקהילה, גילוח הזקן ועוד. גם באירוע תליית 10 התושבים ברור מי מחזיק נשק ומי ''המושפל'' ממלא הפקודות.

מצב כזה לא משנים בקלות ונדמה לי שבודאי אי-אפשר לעשות זאת במרד ספונטני ולא ספונטי.
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 9:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש להבין כי השואה לא הייתה בכלל בתודה הכללית וגם לא היהודית .
כמעט אף אחד לא האמין כי הגרמנים מתכוונים לרצוח את כל יהדות אירופה .
מצב שבו דבר כזה היה בתודעה הכללית היה משנה את התנהגות היהודים בכלל ומנהיגיהם בפרט .

התנהגותם נבעה מחוסר ידע !
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2011 שעה 10:02)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוסר ידע היא תשובה אבל במקרה כזה:
א. אין בכך הסבר לטענה שהעלה כאן יענקלה.
ב. התשובות האחרות שלך לכאורה מיותרות. לא?
_new_ הוספת תגובה



השואה לא היתה מתקיימת?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 17:09)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמעט תמיד וכמעט כולם מחליטים ונוהגים באופן לא ראציונלי במצבים קיצוניים או נדירים . ככל שהמצב נדיר יותר פחות נוהגים לפי ניתוח רציונלי ויותר לפי השיגרה .
זה מה שעשו היהודים בזמן השואה .
מי שהיה מלשן הלשין . מי שהיה חנפן התחנף . מי שחיפש כבוד מצא כבוד וכך הלאה .

הצמרת המכובדת ניסתה להגיע להבנות שיאפשרו להם להמשיך בניהול הקהילה . השוליים השתדלו להיות ''שוטרים'' .
אבל כולם הלכו למחנות ההשמדה .
_new_ הוספת תגובה



שואה ואמונה.
יענקלה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 7:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צבי גיל מנסה בדרכו המיוחדת ללא רגשנות מיותרת ותוך שמירה על האמת העובדתית בקור רוח להעביר לקורא המאמר את המטאמורפוזה שעבר מילד חסיד גור לאדם שאמונתו מסתכמת אולי בהנחה שבתקופת השואה, הקב''ה יצא לחופשה.
אין ספק שאם לא היה חוזה מר גיל בזוועות , אולי אם משפחתו היתה בורחת לרוסיה, היה היום מר גיל נמנה על המכובדים שבזיקני חסידי גור, אולי היה רב מכובד.
את המטמורפוזיס הזה עברו רבים וטובים מהניצולים.
ולעומת זאת רבים לא פחות המשיכו להחזיק באמונתם ומסתמכים לצורך כך על ניסים פרטיים שארעו להם.
אימי שתחייה עברה בשואה שמונה מדורי גהינום.
היא גם ממשפחת חסידי גור, שמתוך תשעה ילדים נותרו אחרי השואה רק היא , אחיה , ואחותה.
אמא לא ויתרה על אמונתה החזקה, ומתרצת זאת בניסים הפרטיים שארעו לה מבחינתה העובדה שהעמידה כמעט מאה צאצאים , נכדים נינים ואף אולי תזכה לבני נינים בקרוב מציינת את העובדה שהיא אישית נצחה את היטלר שממנו לא נשאר שריד ופליט ולכן התחזקה באמונתה..
אחותה גם היא לא ויתרה על אמונתה, ולמרות שאיבדה בעל ומשפחה נהגה כמו אימי התחתנה והעמידה אף היא צאצאים רבים מאוד.
אחיה לעומת זאת, שהיה אחד כבר בגיל צעיר מאוד מוכר כעילוי, ויתר על אמונתו לחלוטין, מבחינתו האימרה הצינית ''הקב''ה יצא לחופשה ''בתקופת השואה היא מציאות חיים , לאחרונה התחלתי להפגש איתו יותא ויותא וסיפוריו אודות השואה הוכים ומתרבים, גם הוא כמו גיל נפתח, ומספר מספר ומספר.
גם לדוד יש חוויה דומה בה תלו את ראשי הקהל בעירו סוסנוביץ
(אולי זה אותו אירוע של גיל) ואחד התלויים המשיך בשיאת ''שמע ישראל במשך דקה וחצי עד שפרחה נשמתו לגן העדן. הוא מספר , כי עד עצם היום הזה כשהוא מגיע לבית הכנסת, ושומע את שמע ישראל, נפשו מתחלחלת כי הוא נזכר ב''שמע ישראל של אותו יהודי''.
את גישתי, שההשמדה לא היתה קורית כלל וכלל אם עם ישראל היה מחונך להקרבת החיים של היחיד למען הרבים, כלומר לא היה מושג כזה של יודענראט ומשטרת היהודים הידועה לשמצה, אם עם ישראל היה מחונך להרוג ולהיהרג כפי שדורשת ממנו התורה במלחמתו נגד האוייב ובמיוחד נגד אויב חסלני כמו הנאצים קרי - עמלק., ייתכן שהיו היו הנאצים נרתעים מההשמדה.
מלחמת העצמאות היא ההוכחה לכך, עם ישראל לא נרתע מלהרוג ולהיהרג למען מטרת אחת .
לא לחינם מזכיר צבי גיל את תרומתם של חיילי המח''ל שהגיעו לכאן לפעמים יחידים מעיר שלימה כדי להרוג ולהיהרג למען עם ישראל במלחמתו לשחרור ולעצמאות.
רוב הרוגי מלחמת השחרור הם נערים, שהגיעו לכאן אחרי שחוו את המוות במחנות ההשמדה והריכוז והחליטו לקיים בגופם ולהקריב נפשם במלחמת המצווה הזו.
....................................................
_new_ הוספת תגובה



גישתך מוזרה!
דוד סיון (יום שישי, 06/05/2011 שעה 7:29)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי גישתך הרובים (ולפני כן החיצים והכידונים) הם האשמים במלחמות.
לכן היא נראית מוזרה מאד, במקרה הטוב.
_new_ הוספת תגובה



גישתך מוזרה!
יענקלה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 7:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כלל לא לא נכון, זו הפרשנות שלך.
_new_ הוספת תגובה



כשגיל כותב פלנטה אחרת הוא מתכוון לכך.
יענקלה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 16:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השואה היתה על פלנטה אחרת, אולם לפלנטה הזו הובלו היהודים על ידי יצירת מציאות מדומה.
לפני ההתנתקות , גם יצרו מציאות מדומה (שגיל היה אף שותף לה כמדומני) שתיארה את הגירוש כשלב מקדים לשקט ושלום בדרום.
אני מביא לכאן מאמר שלם שנכתב על ידי אחד גולדרייך (שאישר לי להביא אותו לכאן ככתבו וכלשונו ),http://www.fresh.co.il/vBulletin//printthread.php?t=...

להיזהר ממציאות מדומה 30/01/2005 | אבי גולדרייך</FONT> </B>| תגובות
אחת הטקטיקות, בה הצליחו הנאצים להוליך שישה מיליון יהודים למשרפות היא יצירת מציאות מדומה: Virtual reality.

הם הצליחו במצגי שווא לייצר בפני ההמונים היהודיים תחושה, כי הרכבות המוליכות לאושוויץ הן רכבות המוליכות ''למזרח'', למקום אחר, טוב יותר, מקום בו תהיה פרנסה לכולם, הרעב יהיה זיכרון רחוק, יהיה אוכל בשפע, המשפחות יישארו מאוחדות, ושנים של סבל בגטו יישארו מאחור. אפילו באוושויץ עצמה, לא ידעו היהודים, בני העם החכם והפיקח, כי הגיעו לסוף דרכם. רוב הנספים האמינו, שהתור בו הם ניצבים ערומים עם מגבת וסבון הוא תור למקלחת חמה וטובה. לאחר המסע הזוועתי ברכבות הצפופות.

ביום כיפור 1942 הגיעו מספר אנשים, עדים שברחו ממחנה ההשמדה טרבלינקה שהחל לפעול במלוא ה''קיטור''. הם סיפרו בבתי הכנסת כי הנאצים התחילו ''לתעש'' את מעשה השמדת היהודים. אחד האנשים, יחיאל אייזנמן, ששרד את התופת והגיע לישראל, העיד כי עלה על הדוכן בבית הכנסת בגטו ורשה, והחל לספר למתפללים על הנעשה בטרבלינקה. התגובות היו מעניינות: קמו מהקהל אנשים, השתיקו אותו בכוח הזרוע. אייזנמן מספר, כי האדם היהודי חי בהכחשה, לא היה מוכשר להאמין, גם לאחר שנתיים וחצי של טרור נאצי בגיטאות, כי ''הפתרון הסופי'' משמעו השמדה פיסית מוחלטת של כל יהודי אירופה.

המנגנון שהקימו הנאצים, יודענראט, והמשטרה היהודית, תמך במציאות הוירטואלית הזאת. מנהיג יהודי זגלמביה ראש היודענראט, מונייק (משה) מרין, הכריז בפני עשרות אלפי יהודים שרוכזו באיצטדיון: ''יצמחו לי שערות ירוקות על כף היד אם יאונה לכם רע יהודים, במזרח''. הוא עודד את בני הקהילה לעלות לרכבות, עם נשיהם וטפם. ל''מזרח הגואל'' - כלומר אושוויץ.

כל המנגנון היהודי, עיתונות, תרבות, תקשורת, היה מגוייס לצורך יצירת המציאות הוירטואלית מחד ומנגנון הכחשה מאידך. הופצו אפילו שירים יפהפיים המשבחים ומתארים את העקירה מזרחה כמסע תענוגות, אל עתיד ורוד. ''מדגסקר'' שיר שרבים מניצולי השואה מכירים, שיר תקווה ושלום שהופץ בעקבות שמועה, כי היהודים מובלים ל... מדגסקר, אי טרופי יפה החוקרים מאוחדים בדעה כי, כי ראשי ביודנראט ידעו את האמת, חלקם היו נבלים אמיתיים שניצלו את מעמדם לעשיית הון, וחלקם האמינו כי שיתוף פעולה עם הנאצים, יבטיח כי חלק גדול מהעם היהודי ישרוד במחיר של השמדת חלק קטן, למשל: זקנים, וחולים.

''ההינתקות'' מציאות מדומה

תהליך אוסלו, כלל בתוכו יצירת מציאות מדומה. המחבלים שהובאו מטוניס, הוצגו כ''שוטרים'' שיפעלו נגד החמאס, בלי בג''צ ובלי בצלם. יאסר ערפאת, טרוריסט ורוצח, הוצג בתקשורת כחרצוף חביב, סנטה קלאוס כזה.

הקזינו ביריחו סיפק פרנסה בשפע לרבים במערכת השלטונית, ורבים במערכת השלטונית העדיפו לעצום עיניים כל זמן שהמיליונים זורמים לכיסם המבקרים את המדיניות המטומטמת הזו, מוצגים כ''הזויים'' או ''משיחיים''. פרופלורים. את הרוגי האוטובוסים המתפוצצים הציגו כ-כן ''קורבנות שלום'' מנגנון המציאות המדומה הופעל בהצלחה על-ידי מנהיגי הרשות מחד, ועל-ידי כהני שלום במערכת הפוליטית תרבותית בישראל.

משפרצה מלחמת אוסלו היא הוצגה בתחילה כ''עימות בעצימות נמוכה'' ובהמשך כ''קונפליקט'' אפילו אקט פריצת המלחמה, היה כרוך בהצגה תקשורתית מדהימה, הצגת מותו של הילד מוחמד א-דורה כיום מאמינים כי הילד נרצח על-ידי ''שוטרים'' פלשתינים אבל מה זה משנה כבר...

דומה שעניין מציאות המדומה - ה''אי היווני'', השתלט על חיינו. פרשת ה''אי היווני'', היא רק סימפטום, למערבולת המעוותת, והמעשיות הדמיוניות האופפות אותנו ומוצגות כמעשים נאותים ורגילים של יומיום.

האקט, המוצג כהינתקות, הוא תוצר חדש של מציאות מדומה, Virtual reality. אני מאד חושש, כי מעשה ההינתקות הכרוך ביצירת מציאות מדומה אינו אלא טעות נוספת בסדרת הטעויות המלוות את העם היהודי בשישים השנה האחרונות.

רפליקת ה''שוטרים'' הפלשתינים שרק בשבוע שעבר היו טרוריסטים במישרה מלאה, הניצבים על הטנדרים המצוחצחים שלהם, ו''שומרים'' על שדרות מפני קסמים חשודה בעיני כהצגה, משהו זמני שמצטלם יפה בתקשורת - Virtual reality.

כמובן, שאם במהלך כתיבת שורות אלה ייפלו כמה ''קסאמים'' או פצמר''ים בנגב הם יוצגו בתקשורת כתאונה, קרי לילה של מחבל, סליחה טעות... oops. וכמו שהוצגו אנשיו של מרדכי אנילביץ לפני שישים ומשהו שנה בתקשורת המגויסת של הממסד היודנראטי בגטו ורשה - כבריונים ופושעים, פורקי עול, טרוריסטים ורוצחים... כך מוצגים המתנחלים.

מעשיות סבתא המתארות את ''אלימות המתנחלים'', עדויות מצולמות המתארות מציאות של גרירת ילדות בנות עשרה הנצמדות לקרקע, כמציאות וירטואלית בה דווקא הילדות הן אלימות.

סערות מוסריות של ''אנשי רוח'' שמאלניים המתירות את דמם של המתנחלים מציאות ווירטואלית, המציגה כפורעי חוק אזרחים המפגינים עם ידיים שלובות מאחוריהם, ניצבים בשקט מול שוטרים
מטורפי מבט. תכניות סטירה אנטישמיות המציגות מתנחלים ומתנחלות כמפגרים/מפגרות.

המציאות, בה חאלד משעל, מנהיג החמאס, מכריז כי השקט היחסי הוא - ''מנוחת הלוחם'', מעין פסק זמן להתארגנות לשם המשך הלחימה, היא אמיתית.

המציאות בה אומר אבו מאזן, אומן התעמולה, שעשה את תוארו האקדמי מהכחשת השואה כי, זהו פסק זמן בדרך להגשמת מורשת ערפאת - היא אמיתית.

המציאות בה הצטיידות הצבא הפלשתיני המוצב מולנו ברצועת עזה תהיה נוחה יותר עקב ההינתקות - היא אמיתית.

המציאות בה התעמולה, וחינוך מאות אלפי פלשתינים צעירים להשמדת ישראל - היא אמיתית.

המציאות בה כל מעשה ההינתקות, אינו אלא אקט המוביל לשלום ולביטחון, חשודה בעיני כמציאות וירטואלית.

והחשש העיקרי שלי הוא, שכמו החרצוף הערפאתי הוירטואלי, שזכה בפרס נובל לשלום, בעוד אנשיו מכינים לנו מערכת טרור שארכה ארבע שנים תמימות, כך הג'נטלמן, המחויט, הד''ר להכחשת השואה - אבו מאזן מכין לנו שואה קטנה נוספת.
_new_ הוספת תגובה



כשגיל כותב פלנטה אחרת הוא מתכוון לכך.
אריק פורסטר (יום שישי, 06/05/2011 שעה 18:59)
בתשובה ליענקלה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפלנטה בה אתה חי הומתו 6 מיליון יהודים, לפי דבריך, בידי אלפי שוטרים יהודים אכזריים ומעט חיילי הג''א גרמנים. זוהי נבזות וחילול זכר השואה בצורה שקשה ממש לדמיין.
_new_ הוספת תגובה



כשגיל כותב פלנטה אחרת הוא מתכוון לכך.
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 06/05/2011 שעה 19:12)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרדמת ההתנגדות המעטה הייתה מלאכה שיהודים נטלו בה חלק .
כך גם היום .
יש סיכוי מצומצם לשואה נוספת אבל יש ''יהודים טובים'' שמנסים להרדים אותנו בסיפורי שלום מזוייף .
_new_ הוספת תגובה



כשגיל כותב פלנטה אחרת הוא מתכוון לכך.
צבי גיל (שבת, 14/05/2011 שעה 11:08)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליענקלה.אם אתה שם לב,אני ממעט לקחת חלק ב''טוקבקים'' ונימוקיי עימי.יחד עם זאת בעקבות דבריך ומילותיך אני רואה לנכון להעיר בסיפוק לגבי הסגנון והתוכן.וודאי שדברים רבים,לאחר מעשה, נראים אחרת. אני טוען כי ההבדל בין מי שחווה אירועים לבין היסטוריון שחוקר אותם ממרחק הזמן, הוא כמו ההבדל בין מציאות איומה למטה והצבעים הססגוניים שנראים מלמעלה ממעוף הסילון. במילים אחרות, ההדגשה שלך שאני(צבי גיל) הייתי שם-היא ליבת העניין. הרי כפי שציינתי : לי היו שתי שואות: השואה שלי, שבה איבדתי כמעט הכול, והשואה של עמי שגם בה איבדתי, קהילה ועם. אני חושב שעדיין לא הגענו לשלב ה''מיקרו''(מקרו-עולמו של הפרט) הזה. אם יזדמן לך ,קרא את ספרי ''גשר של נייר'' בהוצאה לאור של משרד הביטחון.בו שני חלקים. אחד על קהילה שאבדה ואני מנסה להעלות אותה מתהום הנשייה ולהיפרד ממנה בכבוד. השני- על מה שעבר עלי כילד ונער בגטאות ובמחנות הריכוז.אגב,דוד סיוון קרא אותו.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי