פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
דברים בטקס האלטרנטיבי להדלקת המשואות של יש גבול
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום רביעי, 29/04/2015 שעה 9:00)


דברים בטקס האלטרנטיבי להדלקת המשואות של יש גבול, 22.4.2015

גדעון ספירו



לפני ימים ספורים קראתי את הידיעה כי לישראל הגיעה הצוללת החמישית שיוצרה בגרמניה עבור ישראל. צוללת זו, כאחיותיה, חמושה בטילים גרעיניים אני תוהה האם הקנצלרית אנגליקה מרקל, שאלה עצמה מדוע זקוקה מדינה קטנה כמו ישראל לחמש צוללות נושאות טילים גרעיניים? היד המחמשת את ישראל מחבלת ביד השנייה המבקשת למנוע נשק זה מאיראן. הדרך לאיראן עוברת בדימונה. או שלכולם יהיה, לא מומלץ באזור נפיץ כאזורנו, או שלאף אחד לא יהיה, זהו המצב הרצוי. צריך להסביר לקנצלרית כי התרומה להצתת המזרח התיכון במלחמה גרעינית אינה פיצוי הולם לשואה הקודמת.

אם לא די לנו בצוללות אטומיות בא בית המשפט העליון ומפציץ אותנו בפצצת סירחון משלו, כוונתי לגיבוי שנתן בית המשפט העליון לחוק החרם, חוק האוסר קריאה להטיל חרם על ישראל, או שטח הנתון לשליטתה. לא זו בלבד שיש כאן פגיעה אנושה בחופש הביטוי, חמור מכך, בית המשפט העליון נתן את חסותו לכיבוש לפשעי מלחמה ולמשטר האפרטהייד. פנייה חדה ימינה. בית המשפט מתיישר לעבר האופל האנטי דמוקרטי. השופט שכתב את פסק הדין הבזוי הוא חנן מלצר, שעד מינויו היה חבר מפלגת העבודה. כתבתי לו כי הוא נוהג כמפא''יניק עלוב שהתקרנף לצד האפל של הליכוד. אמשיך לקרוא לחרם על ישראל עד שתוסר חרפת הכיבוש והאפרטהייד.

אני מתמלא צער ובושה על יחסה הגס הברוטלי מהול בגזענות של ממשלת ישראל לפליטים מבקשי מקלט. אני פליט מגרמניה הנאצית שהגיע לפלסטינה המנדאטורית, דקות במושגים של זמן היסטורי, לפני פרוץ מלחמת העולם. באיזו מהירות שכחו שלטונות ישראל את גורלם של פליטים יהודים, את סיפורה המטלטל של האנייה סנט לואיס שעל סיפונה אלף יהודים נפגעי פרעות ליל הבדולח, מחפשים מקלט. האונייה הפליגה לקובה אולם ממשלת קובה סירבה לקבלם, פנייה לארה''ב נענתה אף היא בשלילה. בלית ברירה חזרה האנייה לאירופה ורבים מנוסעיה נרצחו במחנות ההשמדה. כשאני שומע את המליצות בנאומי ראשי השלטון בעצרות יום השואה, אינני מאמין למלה. הלקחים לא נלמדו. הכל הצגה שנועדה לגייס כספים ונשק.

תרשו לי לסיים בנימה אישית:

2015 היא שנת ה-‏80 לחיי ואני מביט לאחור בסיפוק ובזעם; סיפוק על פעילותי רבת השנים וזעם על שלא הצלחתי להביס את ממלכת הכיבוש. אני מוסר את הלפיד לילדיי, נכדותיי ובת זוגי, בתקווה כי ייאותו לקבלו. עוד רבה המלאכה להבסת כוחות האופל של הפשיזם הישראלי. בעשרות שנות פעילותי פגשתי אנשים נפלאים, ערבים יהודים ובני לאומים מכל קצווי כדור הארץ, כולם חפצי שלום ושוויון. אנחנו כאן לא לבד.

אני מדליק את המשואה לכבודם של הגמלאיות והגמלאים שלא נותנים למכאובים לשתקם וממשיכים להשתתף, כל אחד לפי יכולתו, במאבק למען ישראל של כל אזרחיה, ולכבודו של מרדכי ואנונו שממשלת ישראל ממשיכה להתעלל בו. אם חזון העצמות היבשות של הנביא יחזקאל יתממש ניפגש לפגישת מחזור בעוד מאה או מאתיים שנים, נקווה שיהיו אלה ימים טובים יותר. להתראות.


גינתר גראס ז''ל

post-mortem גינתר גראס לא היה רק סופר ענק, אלא גם אזרח מעורב פוליטית, לטעמי בצד הנכון של המפה הפוליטית שעיקרו שמירה וטיפוח הדמוקרטיה. משעה שהחל להבין לאיזה תהום פוליטית ומוסרית הוביל המשטר הנאצי את גרמניה,
הוא ניצב יחד עם אחרים במוצב הקדמי של מאבק בגזענות. כל אימת שהיה ניסיון להשכיח או לעמעם את פשעי הנאצים, הוא הזכיר לעמו כי גרמניה לא יכולה לברוח מעברה. יש ללמוד וללמד את הפרק האפל הזה ולהפיק את הלקחים לבל תחזור הזוועה.

נכון, גראס ביקר את מדיניותה של ממשלת ישראל ובצדק. הוא הרוויח את הזכות לבקר את ישראל משום שדרש ממנה את שדרש מגרמניה: דמוקרטיה, שלום ומאבק בגזענות. הוא סבר, והצדק איתו, שגזענות יהודית או קולוניאליזם יהודי אינם ראויים להגנה בגלל השואה. להיפך, בגלל השואה מצופה שקורבנותיה היהודים יובילו מאבק עולמי נגד גזענות ושנאת הזר והאחר. במקום זאת נמצאת ישראל בקו הקדמי של מדיניות גזענית, השלטת משטר אפרטהייד ומוליכה מרוץ חימוש גרעיני באזורנו. גינתר גראס גרס שמדיניות זו לא זכאית לחסינות אך ורק משום מאחוריה עומדים יהודים, בוודאי שלא, כאשר מדובר ביהודים, שמיד לאחר הצפירה לזכר הנספים ממשיכים בסחר עבדים.

גינתר גראס לא החל את ביקורתו על ישראל בשנים האחרונות. כאיש רוח בעל שיעור קומה ידע להבחין בין הקליפה לתוכן, גם כאשר מדובר בביקור קצר. בחורף 1971 ביקר גינתר גראס בישראל לרגל שבוע התרבות הגרמני. הוא ביקר באוניברסיטת חיפה בסדר זמנים מאד צפוף. כעורך ביטאון הסטודנטים ''פוסט מורטם'' הקציבו לי רבע שעה לראיון עימו. מאחר ואני דובר גרמנית יכולנו לחסוך את זמן התרגום. הראיון התפרסם ב-‏17 בנובמבר 1971. להלן שני ציטוטים מתוך הראיון:
בשנות ה-‏50 היה בגרמניה מעבר מאנטישמיות לפילושמיות, והאהדה לישראל הייתה עיוורת. אם אוסרים על הצעיר הגרמני למתוח ביקורת על ישראל, הרי שהדבר מביא לצביעות. אינני סבור כי ביקורת על ישראל פירושה זלזול בנרצחי אושוויץ או הנאצים. יחד עם זאת נושא עימו כל צעיר גרמני את משא ההיסטוריה של עמו.
האם יש לך ביקורת על ישראל?

כן – השיב.

מהי הביקורת?

הייתי כאן לפני מלחמת ששת הימים ונראה לי כי הסוציאליזם הישראלי נראה ברור יותר, ונתפש כאלטרנטיבה אפשרית. כיום נדמה לי כי הסוציאליזם נדחק לקרן זווית תוך הדגשת חשיבותו של הצבא. נראה לי כי גדל הפער בין עשירים ועניים וכי קיימים כאן אנשים שהתעשרו מהמלחמה. קיימת תופעה של אנשי צבא רבים לשעבר התופשים משרות בכירות במערכת האזרחית. קיימת סכנה שישראל תקבל אופי ספרטני כשמשקלו של הצבא מופרז, ודבר זה עדיין לא עזר אף פעם לאיזו ארץ שהיא.
דברים שהזמן לא נגס בהם.
גם שני השירים שכתב ''מה שחייב להיאמר'' שעיקרו שלילת החימוש הגרעיני הן מישראל והן מאיראן ו''גיבור העידן שלנו'', בו הוא מעלה על נס את מרדכי ואנונו, טוב שנאמרו ונכתבו כי לא זו בלבד שהם נכונים, אלא גם מעידים על ערכיו האוניברסליים של הכותב: עולם חופשי מנשק גרעיני והערכה כלפי אלה שפועלים למען מטרה זו. תרעומת רבה עורר המשפט המציג את ישראל הגרעינית כסכנה לשלום העולם. ''אנחנו סכנה''? שאלו ישראלים מהמעגל השלטוני וחסידיו בתמימות מעושה, מעמידים פני מופתעים. בוודאי שכן. וכי איך נכנה מדינה בעלת חימוש גרעיני העושה כל מאמץ לדחוף מעצמה עולמית למלחמה שעלולה להביא כליה על כולנו? אני מקווה, בצניעות רבה, כי מאמרי ''סכנה ושמה ישראל'' )11 באפריל 2010 ) שתורגם לגרמנית ואנגלית ופורסם בכתבי עט גרמניים- הגיע גם לידיעתו של גינטר גראס.

בצר להם נטפלים מתנגדיו של גראס לעברו הצבאי שהיה קצר ימים. הוא גויס כנער בן 17 לוואפן אס.אס. לקראת סוף מלחמת העולם כאשר מעצמות הברית כבר צרו על ברלין. וכי מה מצפים מצעיר גרמני שגדל במשטר עריץ שמוחו נשטף מגיל הגן על חשיבות השרות בצבא? להיות שייך ל''טובים והאמיצים''. אני מכיר זאת היטב מהחינוך הקיבוצי. לא הייתי מעלה על דעתי להתגייס לצנחנים ולקחת חלק במיני מלחמות מיותרות.

הוואפן אס.אס. הייתה יחידת עלית בצבא הגרמני שיצאו לה מוניטין כלוחמים נועזים שככוח כיבוש ביצעו פשעי מלחמה. בתרגום ישראלי זה יהיה משהו כמו השילוב בין יחידה 101 והצנחנים. מכל מקום, גינתר גראס לא ביצע פשעי מלחמה, לא רצח שבויים או אזרחים, הוא נפצע בקרב על ברלין, נשבה, ושם החל את מסעו לפסגת ההומניזם הסוציאל דמוקרטי. בתרגום ישראלי הוא נימנה עם שוברים שתיקה.

כשאני קורא תגובות של סופרים ישראלים לרגל מותו של גראס, כמו זו של השואן אהרן אפלפלד, שבראיון להארץ הטיל דופי מוסרי בגראס, אני מנסה להיזכר: אפלפלד, האם נתקלתי בשמו במאבקים נגד הכיבוש, ההתנחלויות, משטר האפרטהייד, שוד הקרקעות, הדיכוי, העינויים, הרג ילדים פלסטינים ועוד? לא נתקלתי. כאשר אפלפלד ודומיו יגיעו לרמה המוסרית של גראס, אשמח אם מישהו יפנה את תשומת ליבי.


האם לעמוד בשעת הצפירה?

ביום הזיכרון לחללי הצבא נשמעת ב-‏11 לפני הצהריים צפירה וכל הארץ מושבתת לשתי דקות. האם לעמוד עם כולם או להמשיך ללכת? שאל אותי חבר. אינני פוסק הלכות וכל אחד יפעל לפי הבנתו. אני יכול לומר את דעתי, והיא זו: יום הזיכרון הוא אחד הימים המתועבים בעיניי. ביום זה כמות וריכוז השקרים מפיהם של ראשי הממשל והצבא בטקסים רשמיים בבתי הקברות הצבאיים, הם רעילים במיוחד. כל שנה ביום זה נשמעות אותן קלישאות חבוטות על ''מיטב בנינו שחרפו נפשם להגנת המולדת'' שעה שמרבית הקבורים מתחת למצבות האחידות נפלו במלחמות מיותרות. בהקשר זה אני רואה את הצפירה: צעד ציני של ממשלה השולחת את חייליה למוות מיותר ולאחר מכן ממרקת את עצמה בצפירת זיכרון בת שתי דקות. יחד עם זאת אין לי עניין להתגרות באלה שמאמינים כי הצפירה היא חשובה. לכן עשיתי לי מנהג, אינני יוצא מהבית אלא לאחר הצפירה ובכך פתרתי את הנושא.


אינתיפאדת סכינים

לאחרונה כמעט מדי ים אנו מדווחים על אירועי דקירה בשטחים הכבושים בהם פלסטינים, מרביתם צעירים, דוקרים בסכין חייל כיבוש. פלסטיני חשוף עם סכין מול חייל עטוף בשכבות הגנה חמוש בנשק חם. דוברי הכיבוש טוענים כי הדוקרים פועלים במסגרת יוזמה אישית ללא השתייכות ארגונית. יוזמות אישיות אלה של צעירים מזכירות לנו כי על אף שיתוף הפעולה הביטחוני של הרשות הפלסטינית עם הכיבוש הרי מתחת לפני הקרקע המצב קרוב להתפוצצות, וכשזו תתרחש היא תבטא זעם שהצטבר ב-‏47 שנות כיבוש. הסכינאי הבודד הוא בעיני עמו גיבור התנגדות (בשפת הכיבוש ''טרור עממי'') לא יביס את הכיבוש, אבל מיליון פלסטינים חמושים בסכינים שפועלים על פי הנחיות תנועת ההתנגדות, שיפשטו על כוחות הכיבוש כצונאמי שישטוף את הכל בדרכו, היא תחזית אפשרית, אבל ניתנת למניעה במדיניות חכמה החותרת לסיום הסכסוך.


בניטו לחינוך

אם הידיעות המתפרסמות בעת כתיבת שורות אלו נכונות, אזי שר החינוך הבא הוא מנהיג המפלגה הניאו-פשיסטית נפתלי בנט (''בניטו''). רצוי שלא נרדם בשמירה שמא נתעורר יום אחד ונמצא כי קמה תנועת נוער פשיסטית במימון משרד החינוך.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


להפסיק את כריתת היערות באילת...
הזוהר הצפוני (יום רביעי, 29/04/2015 שעה 10:48) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקריאה להפסיק את האפרטהייד של ישראל,זה כמו הקריאה-

להפסיק את כריתת היערות באילת
לעצור את המסת הקרחונים בחוף מכמורת...

אין לי מילים להתמודד עם אבסורד הרשע של ספירו.
פשוט,נגמרו לי המילים.

אין,אין,אין,אין,אין שום אפרטהייד במדינת ישראל והשטחים המוחזקים.אין.
קפיש?!
הבנת?!
אתה רוצה תירגום לערבית,אנגלית,גרמנית?
_new_ הוספת תגובה



גדעון ספירו נמצא באותו מישור כמו אריסטו .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 29/04/2015 שעה 17:46) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך מאות שנים רבות היו דברי אריסטו מקובלים .

פלוגיסטון .
האבן נופלת כי היא שואפת לחזור אל מקורה .
4 יסודות יש בטכע . אש מים . אויר ואדמה .
חפץ שמשקלו כפול מחפץ אחר ייפול במהירות כפולה .
ועוד .

וספירו נמצא באותו מקום .
אדם חרוץ , שמנסה להוכיח שהמציאות אחרת ממה שהיא .
_new_ הוספת תגובה



מצטער בצערך מר גדעון ספירו
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהנחה שאתה צודק ושלישראל יש נשק גרעיני, הרי שהיא לא עושה בו שימוש פוליטי, אינה מאיימת בהשמדת אוייבותיה, ולא מאיימת על חצי עולם. ישראל לא עושה בו שימוש כלל, גם לא פוליטי וגם לא תעמולתי. דווקא אתה מתעמלן את ישראל טוב מכולם ובחינם. לכן אתה כלי הרתעה פרו-ישראלי מן המעלה הראשונה, ואתה אפילו לא ידעת.

* לעניין גרמניה:– גרמניה תספק לישראל 6 צוללות מתקדמות ללא שום מערכת נשק עליה, לא קונבנציונלית ולא לא-קונבנציונלית. אכן 5 צוללות כבר הגיעו וצפויה להגיע בעתיד עוד אחת. ישראל היא שקובעת ומתקינה את מערכות הנשק על הצוללת, ואם אתה אומר שיותקנו על הצוללת טילים גרעיניים, אז שיהיה כך. מה רע בכך שסוף סוף יהודים יוכלו להגן על עצמם מפני זבי חוטם משיחיסטיים, טוטליטריסטים, היטלרים מוסלמים שבאים והולכים לאחר ששפכו את צואתם על סביבותיהם?
שתבין, בהתנהלות בינ''ל לא מדובר על צדק אבסולוטי, אלא רק על אינטרסים וצדק יחסי. אם היה קיים צדק אבסולוטי בעולם אז כל דיקטטור עם שפם היה שווה במעמדו לראש ממשלה שמן עם ושערות לבנות, עייפות ומדובללות.

אבל מה לעשות שאני נגד דיקטטורים עם שפם ולא רק ב-‏1 במאי? מה לעשות שהמוסר שלי סלקטיבי?

למה הדבר דומה? כשאיש תמים הולך ברחוב חשוך ומותקף ע''י כנופיית ביריונים. אני תמיד ארצה שלמותקף התמים יהיה אקדח ולביריונים לא תהיה אפילו רוגטקה. ואם אפשר, שיהיה לאיש התמים אפילו מקלעון. זה הצדק היחסי!

החרמת ישראל?
===============

ביהמ''ש העליון קיבל החלטה נבונה וצודקת יחסית בעניין החרם. יש מספק אלמנטים שעלינו לבדוק. אלמנט אחד הוא: חיפוש האמת. השני: חיפוש הצדק היחסי. השלישי: מבחן הרציונליות הפוליטית.

האמת והצדק: כשצעיר התאכזב מבילוי במועדון הוא ביטא את כעסו בהשמצת המועדון ובקריאה להחרימו. לפי דין השמאל, הרי שזוהי זכותו של הצעיר בלי תלות בעובדות. אלא שבית המשפט החליט להרשיע את הצעיר ולחייבו בפיצויים של 30 אלף ₪. http://www.lawguide.co.il/articles/4211/18015/ אין ספק שתעמולה פוליטית נגד ישראל, לפי כל מבחן רציונלי, מבוסס על פירוש מוטה בכוונה תחילה של עובדות, שמטופחות על מצע נרחב של שקרים. שהרי בפוליטיקה אינך מחוייב להסתובב עם פוליגרף ציבורי, כל אימת שאתה פותח את הפה. לכן אנחנו, השומעים, צריכים להפעיל את הפוליגרף הציבורי ולהעביר בבדיקה מסודרת את דברי מפיצי השיטנה. כידוע לגדעון ספירו, הפוליגרף הציבורי משתולל ושורק כשהוא לופת את מקלדתו.

...........

אז קודם כל, הרש''פ וישראל חתומים על פרוטוקול פריס שמגדיר את יחסי המסחר בין השתיים כפתוחים וחופשיים ואוסרים על הטלת מגבלות או חרמות ואפילו לא קריאה לחרם של צד אחד. הרש''פ פתח בקמפיין בקרב סוחריו להפסיק את המסחר עם ישראל. מכאן שהרש''פ הפר את ההסכם וישראל זכאית לדרוש פיצויים או לחילופין להעניש כלכלית את הרש''פ, כמתחייב מההסכם. מכאן יוצא שאפילו הפלסטינים מנויים מלהחרים את תוצרתה של ישראל, גם את אלה שמההתנחלויות. בעוד שממשלת אבו מאזן עושה קולות של חרם, הרי רוב הפלסטינים אדישים וברור שהחרם הזה הוא מן השפה לחוץ, דבר שהפלסטינים עצמם לא יכולים לעמוד בו.

אבל הלוחמים למען האפרטהייד האסלאמי כנראה שלא חסים כלל על הערבים עצמם, שישלמו את מחיר מלחמת האפרטהיידיסטים מבין המדרש של השלום העולמי.

חרם יפגע מעט בישראל והרבה בפלסטינים
======================================

תארו לכם שישראל בתגובה לחרם עליה, מחרימה את הרש''פ, עוצרת תנועת כסף וסחורות מהרש''פ החוצה ופנימה. מה שנאמר, ''אנחנו מלווים חלק ממחיר החרם לחשבון הפלסטינים שיצרו אותו''. מחר אין רש''פ. הרש''פ אינו אורגן כלכלי יצרני וריווחי, אלא תלוי בהזרמת כספים מתמידה מהחוץ. ערביי יו''ש הולכים ונעשים עניים ורעבים יותר. ההגירה הערבית מיו''ש החוצה מתרחבת (להזכירכם שמאז 2001 הולכת ומתגברת ההגירה מיו''ש לאירופה ולשתי האמריקות) ובהתקיים חרם - ההגירה תמשיך ותצמח לרקיע.

• ספירו מציע מנגד ''מיליון סכינים''. ואז? הרי ספירו נותן עילה לישראל להגיב בעוצמה ולהכריע את ''מיליון הסכינאים'' במלחמה ובריחת הנותרים לעבר הירדן.

• אבל כמו שראינו בחרם נגד איראן שהוא חרם חלקי בלבד. שהרי מדובר בשני משתנים חשובים: מה מחרימים, ומי המחרימים אותה. מה: החרם על איראן היה בעיקר חרם על עסקאות מסחריות עמה ואי קניית נפט איראני. אין לאיראן מוצר שהוא הכרחי לרכישה בחו''ל. מי: המחרימים היו בגדול העולם המערבי בלבד. בפועל אנחנו יודעים שחברות עסקיות אירופאיות ואמריקאיות המשיכו לרכוש ולמכור באיראן דרך צד שלישי. החרם על הנפט הצליח מעט יותר רק משום שמדובר במוצר גדול וכבד שחייב להיות מובל במיכליות ענק ולכן גם קל להתחקות אחריו ולאכוף אותו. יחד עם זאת, מעט נפט איראני הגיע גם לאירופה, אבל מחירו היה זול במיוחד, בגלל שהאיראנים נאלצו למכור אותו למתווך במחיר נמוך, העיקר למכור משהו. בשל כך ובגלל שסעודיה והמפרציות הגבירו את הפקת הנפט, מחירי הנפט בעולם ירדו בצורה יוצאת דופן בגלל החרם. כשהחרם התחיל להתפוגג, המחירים שוב צומחים.

• חרם על ישראל גם הוא נידון לכשלון מראש משום שחלקים גדולים בתוצרתה של ישראל הם ייחודיים ונחוצים לרבים בעולם וגם העובדה שבעצם אי אפשר לאכוף אותו בפועל. חלק גדול מהיצוא הישראלי הוא מידע ושירותי אינטרנט, מוצרי חומרה ותוכנה שמהווים חלק חיוני בעולם האינטרנט, תקשורת, טלפוניה והסייבר (בחלק מהתחומים ישראל היא המובילה בהמצאות, פיתוחים וייצור). מרכזי הפיתוח ועיקר מרכזי היצור של חברות ההיי-טק המובילות בעולם נמצאים בישראל – חברות אמריקאיות מובילות: Intel, Microsoft, Google, Sisco, Amdocs, Motorola, Dell, Oracle, HP, IBM, OTI, חברות אירופאיות מובילות: SAP, ECI, Siemens, הן רק חלק קטן מעשרות החברות המובילות. אלביט, אלתא, צ'ק-פוינט, נס טכנולוגיות, ראד תקשורת, מלם תים, NICE, מטריקס הן חברות ישראליות המובילות בעולם בתחומן.

ישראל מייצאת חלק גדול מהתרופות שבשימוש בעולם, למשל, שישית מהתרופות בבריטניה. וכך אפשר לפרט בהרבה תחומים בהם לישראל תרומה אדימה מעבר לגודלה המספרי. היום כל בנדיט ב-BDS חייב להשתמש בחומרה ובתוכנה ישראלית כדי לשרוד ולפעול כמחרים ישראל. אז זו עזות מצח מצד הקורא לחרם על ישראל בעוד שהוא עושה את זה באמצעות ציוד שהומצא, פותח או יוצר בישראל. לכן קריאה לחרם על ישראל היא שיא עזות המצח, השקר והחרפה. בודאי לאלה שחיים בישראל ונזקקים לשירותיה ולמוצריה.

• הפלסטינים אדישים לעניין החרם. כלומר, לא משתפים פעולה עם קריאתו של אבו מאזן, שנעשתה יותר לתעמולה פוליטית מאשר לביצוע בשטח. אם עזה זקוקה למוצרים ישראלים כדי לחיות, הרי שתיאורטית הרש''פ יכול להסתדר בלעדיהם תמורת הוספת עלות למחייה. כמובן שחברה ענייה יחסית לא יכולה להרשות לעצמה להעלות עלויות מוצרי צריכה יום יומיים שרובם מגיעים מישראל http://www.middlen.co.il/2015/04/%D7%94%D7%A4%D7%9C%...

• אבל הקוראים לחרם על ישראל רק משום אי הסכמה אידיאולוגית עם התנהלותה, מכשירה את החרם על מחרימיה. למה שאנחנו לא נחרים את קוראי החרם על ישראל שבישראל ונבטל להם כמה זכויות אזרחיות וכלכליות? שהרי אם הללו מפירים חוק נגדנו, למה שאנחנו לא נפר חוק נגדם?

• לגבי המחרימים בחו''ל, בהעדר יכולות למנוע מהם לרכוש מוצרים ישראליים שהם נאלצים לקנות כדי להתקיים כקבוצה, אנחנו יכולים למפות ולראות קשרים כלכליים בינם לבין קבוצותיהם השונות וחיבורים לחברות כלכליות, ולנהל מאבק נגד תומכיהם הכלכליים. בחלק מהמקומות מדובר על ממשלות תומכות, ומולן עלינו לצמצם את היבוא מהן ככל הניתן. ישנן מדינות שנכון שישראל תפעל נגדן בדרך שהן פועלות נגדנו. למשל, אם בריטניה תממן גורמי שמאל חתרניים בישראל ישראל תגיב בתמיכה מורלית וכספית ב-IRA הצפון אירי, יעודדם לחדש את מאבקם לעצמאות מבריטניה, תשבח את עוז רוחם בהפגנות אלימות, תקים רשתות חברתיות המשפיצות דברי שקר ושיטנה נגד בריטניה ומדיניות האפרטהייד שלה בצפון אירלנד, תפעיל אנשי תקשורת, עורכי דין ופוליטיקאים נגד ממשלת בריטניה. כמובן שהמודל הזה מתאים גם לעניין סקוטלנד, וויילס, איי מלבינאס, גיברלטר ושאר שיטחי הכיבוש הבריטיים.

אפשר לאתר טייקונים (למשל הגזען האנטישמי ג'ורג' סורוס) שתומכים בתעלול הפלסטיני ולפגוע בהם כלכלית ע''י חרם, חקיקה מקומית, חקיקה במקומות תפזורתם בעולם, פגיעה בעיסקיהם, חשיפה אישית שלילית ומכפישה.
הגיע הזמן להשיב לחרצופים האלה כדרכם.
_new_ הוספת תגובה



עניין הפליטים, אפריקה, אירופה, ישראל
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:14)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השימוש הנלוז שעושה ספירו בשואה כמעט בכל רשימה שלו הוא מסטיק לעוס ומסריח שפג קיסמו. אני יודע שהאשמות השקר של ספירו משמשות נשק בידי האנטישמים עצמם (''תיראו, תיראו, אפילו היהודי הזה מודה שהיהודים גזענים''). הדבר רק מעיד שאינטרס של ספירו בהכפשת ישראל כל כך גבוה עד שהוא מוכן אפילו להוזיל ולהזנות את השואה ולהופכה לכלי תעמולתי רדוד ושקוף בתורת הפצת דיברי דיבתו ברבים. לא אתפלא אם ידיו הסריחו ממישוש שטרות איירו מוכתמות בשאריות ניגובם של שיפתי משלמי ממונו.

אין עניין מהגרי העבודה מאפריקה דומה למצב היהודים שלפני מלחמת העולם השניה (ובודאי לא ממצבם במהלך המלחמה). ספירו פליט מגרמניה שלא על דעתו, אלא בזכות הוריו שנאלצו לברוח. אני משער שאילו ספירו היה בוגר, הוא היה דבק בדרכו ונשאר בגרמניה, שהרי היא מבחינתו über alles. גינתר גראס בודאי היה מסכים.

מהגרי אפריקה אינם עוברים שואה. 99% מהם מחליטים להגר לעולם הישן כדי לחפש חיים חדשים, כמו שבמאה ה-‏19 הרבה אירופאים עשו זאת תחת מעטפת השלום העולמי. אירופה של רוב המאה ה-‏19 תחילת המאה ה-‏20 היתה אי של שלום ויציבות יחסית למה שהיה לפני נפוליאון הראשון ובודאי לפני ''אביב העמים''. הוקמו מדינות חדשות כמו איטליה, גרמניה, יוון, סרביה. זו היתה תקופה של צמיחה כלכלית באירופה ופריחה תרבותית של סופרים, ציירים, מלחינים, מדענים, אנשי רוח, אבל גם תקופה שייצרה את שיא שיאי ההגירה מאירופה לאמריקה. 1910 היתה השנה הפוריה ביותר בייצור ההגירה וגם השנה של תחושת ביטחון, יציבות ושלום באירופה. מלחמות היום רחוקות, וכמעט לא השפיעו על הבית. רק מעטים ממאות אלפי המהגרים לאמריקה כל שנה נרדפו ע''י השלטונות האירופאיים, בעיקר על רקע אידיאולוגי. גם היהודים הרגישו יותר משוחררים כשהדלת לחברות המקומיות נפתחת בפניהם קמעא. יחד עם זאת היו עוד יהודים שנאלצו להתנצר פורמלית כדי לזכות במשרה רמה (חלקם המשיכו להגדיר עצמם כיהודים ואת ההתנצרות כתהליך שולי שנכפה עליהם בניגוד לרצונם). היטיב לבטא את התקופה אליעזר ליפמאן זילברמאן, מייסד ועורך ראשון של עיתון ''המגיד'' http://web.nli.org.il/sites/NLI/Hebrew/Education/Les... מ-‏28 למרץ 1860: ''אור חדש מתחיל להאיר על ישראל באייראפא. בכל מקום נראה, תתענג נפשנו אם רב או מעט''. דרך אגב, המונח ''שואה'' מופיע בכתבה אבל במובנה המצומצם והמקורי שמתאים יותר לפעילותם של מכפישי ישראל בשקר האפרטהייד המבקשים להמיט אסון על היהודים, ככתוב:– ''... ומשנאי ישראל אשר תחת שואה יתגלגלו, לפעמים עוד ישאו ראש להצמיד מרמה, וקולם כנחש ילך לתת שם ישראל לשמצה; ע''ן נשיב להם אמרינו: הן אמנם כן הוא, אבל אם אותות הזמן לא יכזבו, למה הדבר דומה? לנר נדעך, טרם יכבה עוד חילים יגבר, ושרידי תעצומותיו אליו יאסוף, רגע יחלקה ומשנהו נכבה, אפס אורו לנצח''. כמה קולע גם לימינו! ועוד מלפני 155 שנים!!!!!.

[דרך אגב, העיתון העברי הזה ועוד כמה עיתונים יצאו הרבה לפני ''תחיית השפה העברית'', עוד קלישאה שמבטאת אספקט מצומצם של מצבה של השפה העברית אצל יהודי התפוצות בתקופה שלפני אליעזר בן יהודה].

אפריקה אינה אירופה של אז, אבל אפריקה ממשיכה להתעורר ולעצב את עצמה בפיתוח אדיר (בעיקר בהשקעות של מדינות זרות במחצבים המקומיים ובתשתיות הכבישים, המים והחשמל) מצד אחד ובמלחמות מקומיות מועטות יחסית לעבר מצד שני. אוכלוסיות משנעות את עצמן כדי להתרחק ממוקדי הקרבות, כמו באירופה של המאה ה-‏19. הרבה צעירים שחורים מפנים עורף לחברותיהם בחפשם חיים חדשים במערב. שהרי אם היה מדובר בפליטים, הם היו בוחרים למלט את עצמם מהסכנה מיד, בכל דרך שהיא, והדרך המהירה האפשרית ממזרח אפריקה היא לברוח להודו, על אחת מעשרות הספינות שעושות את דרכן יום יום לשם, בשל הכלכלה המעוררת. פליט אמיתי לא היה מסכן עצמו ועובר הרבה מדינות בתווך ובשלמונים נוספים, בדרך הקשה למצרים וללוב, המבוא לעולם הישן. משם לעבור לישראל היום זה קשה עד בלתי אפשרי, אירופה מחכה להם מעבר לים, והם נוהרים אליה. בתגובה אערופה מתחילה להתעורר ולחפש תשובות הולמות כנגד מפירי ריבונותה בפרהסיה. ספירו מאשר לנו שמדובר במהגרי עבודה שכן הוא קובע שיהודים ''מיד לאחר הצפירה לזכר הנספים ממשיכים בסחר עבדים''. אבל כשממשלת ישראל מצאה דרך לשחרר את ''העבדים'' האלה ולהחזירם לאפריקה, הוא קורא חמס.

היהודים היו האירופאים האמיתיים, שכן הלאומיות האירופאית הגדירה את עצמה לפי עממיה ורק היהודים היו עם נפרד לא-שייך לארץ אחת אלא לכל מקום באירופה. היהודים היו נאמנים לארצותיהם באירופה יותר מכל בן לאום אחר. תרומת היהודים למדינותיהם באירופה היתה גבוהה ביותר ביחס למספרם. יהודים היו מובילי תרבות ודעת ושאפו להתמזג אל תוך חברותיהם, בין ''היה יהודי בביתך וגרמני בצאתך'' ואפילו היו כאלה שדגלו בהתנצרות כדי להשלים את התמזגותם בסביבה.

פליטי אפריקה הם אפריקאים החיים בחברותיהם, אין קולקטיב של עם פליטים אפריקאי, כמו קולקטיב הפליטים היהודים באירופה ובמדינות ערב. מדובר בתופעה סוציו-תרבותית שמעודדת הגירה אנושית ממקומות קשי יום למקומות מבטיחי תקווה. כמו שהאירופאי של העולם הישן חלם על חיים חדשים בעולם החדש, ככה מבחינת האפריקאי, העולם הישן, אירופה / אמריקה, הוא העולם החדש שלו. ההבדל הוא שהאדם הלבן בא מיבשה תרבותית ומתקדמת [נכון לתקופתה] ונחת ליבשת חלשה מעוטת אוכלוסיה ואת האינדיאנים המעטים שם הם השמידו או בייתו לשמורות מיוחדות; ואילו פליטי אפריקה באים מארצות נחשלות אל יבשת מאוכלסת, רבת ממון וחזקה. בעוד שהאדם הלבן עיצב מראשית את הקולוניות האמריקאיות שלו, המהגרים האפריקאים נתקלים בחברות אירופאיות מגובשות ומבוססות. ההתנגשות בין שני הפכים ציוויליזציוניים יוצר מתיחות בלתי נמנעת שעתידה להתפוצץ על אירופה באחד הימים. ישראל היא רק השתקפות קטנה ושולית של התופעה ההתנגשות הזאת.
האם נכון מבחינה היסטורית להניח להגירת המוני שחורים לעולם הישן להמשיך ובכך לבנות חברות עניות בפרברי ערים של החברות המקומיות המבוססות ולדלל את אפריקה מאוכלוסייה בעלת פוטנציאל טוב לשיקומה ולפריחתה?

מי שנותן ידו לתופעה הפסולה של הגירת המוני מחפשי עבודה, מאפיל על בעיית הפליטים ומבקשי המקלט האמיתיים וגורם לאינפלציה שמוזילה את מעמדם. יותר מכך, אלה שפועלים להניח למבקשי עבודה מסיגי גבול להיקלט במדינות אליהם הסתננו, נותנים יד לקריסתה של אפריקה ובכך הם פוגעים במיליוני האפריקאים שנשארים במקומותיהם.
הדרך היחידה לטפל במצב ההגירה הזאת הוא שהמדינות המפותחות יטו שכם ויסייעו הרבה יותר למדינות אפריקה להאיץ את בניית המסגרות הפוליטיות הדמוקרטיות שם, להאיץ את בניית התעשיות והצמיחה הכלכלית [ולא לשדוד את אוצרות הטבע של אפריקה שתמורה לשלמונים], לבנות ולאייש אוניברסיטאות עם תשתיות אקדמאיות מתוחכמות. צריך ליצור הגירה יזומה של אקדמאים, בעלי מקצוע מהעולם הישן לאפריקה כדי להניח יסודות חדשים לאפריקה, שתוכל להשתלב במאה ה-‏21 כשווה בין שווים. צריך להפוך את אפריקה ל''עולם החדש''. מבחינה היסטורית זה הפתרון הנכון, גם לאפריקאים וגם לעולם המפותח.

• • • ולסיום אני רוצה לברך את גדעון ספירו בהגיעו לגבורות שימשיך לכתוב ולעצבן אותנו עד 120. מה שנקרא, העיקר הבריאות. בשאר הדברים ההיסטוריה תטפל. אני מקווה שהפעם, כלקח היסטורי מהשואה, ההיסטוריה תהיה הרבה יותר טובה ליהודים. ושגדעון ספירו יזכה לראות את תקוותי מתגשמת.
_new_ הוספת תגובה



חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
דוד סיון (שבת, 02/05/2015 שעה 20:25)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. השופט העליון מלצר לא קיבל החלטה צודקת אלא החלטה מובססת על הבנתו את חוקי מדינת ישראל.

ב. החוק הוא אנטי דמוקרטי שלמיטב הבנתי אין כמוהו במדינות דמוקרטיות.

ג. הצעיר לא חוייב בפיצויים של 30 אלף שקל על קיראתו לחרם אלא על השמצה, לשון הרע.
_new_ הוספת תגובה



חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
בצלאל פאר (שבת, 09/05/2015 שעה 23:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. שאלה של פרשנות. עניין הצדק הוא יחסי וניתן להטייה.

ב. חוק נגד העושים חרם נגד ישראל הוא לגיטימי. שהרי אם מחרימים אותך, לך מותר להחרים אותם. ראוי שיהיה חוק שיגדיר מה זה חרם ומי מחרים. למשל, מחאה אישית של בן אדם יכולה להיות לגיטימית, חרם של ממשלה זה לא, כי מדובר בהליך מדיני עם משמעויות רחבות לשני הצדדים. חברה זרה מחרימה את ישראל, למה שלא נוכל להחרים אותה בישראל על פי חוק ולקרוא לארגונים פרו-ישראל ואוהדי ישראל להחרים אותה בחו''ל?

ג. קריאה לחרם תמיד מבוססת על לשון הרע והשמצה. במקרה הזה מדובר על מהות אחת.
_new_ הוספת תגובה



חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
דוד סיון (יום ראשון, 10/05/2015 שעה 4:14)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הפרשנות שלך לא נכונה בעיקר בגלל דרך השימוש במושג צדק.

ב. חוק החרם הוא אנטי דמוקרטי.

ג. טענתך מופרכת בעליל.
_new_ הוספת תגובה



חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
בצלאל פאר (שבת, 16/05/2015 שעה 12:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הפרשנות שלי 'לא טובה' כשלך ... או טובה כשלך. כל אחד יבחר לו את פרשנותו.

ב. לפי דבריך שום חוק הוא לא דמוקרטי כי הוא מחרים או מצמצם זכויות טיבעיות של בני אדם. אבל לפי הנהוג, חוק החרם הוא דמוקרטי כי הוא מופעל נגד המחרימים שפועלים באופן לא דמוקרטי (אלא רק לפי הדמוקרטיה שהם עצמם הכריזו לעצמם).

ג. כטענתך. בכל מקרה אתה לא הוכחת דבר.
_new_ הוספת תגובה



חוק החרם הוא אנטי דמוקרטיו
דוד סיון (שבת, 16/05/2015 שעה 18:15)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הפרשנות שלך נותרה מופרכת.

ב. טענתך מופרכת בעליל. חוק הוא אנטי דמוקרטי כאשר הוא מגביל זכויות של מיעוטים פוליטיים לפעול נגד דעותיו של רוב פוליטי. זהו בדיוק אופיו של חוק החרם, שבין השאר פוגע בחופש הביטוי של המיעוט הפוליטי ועוד (ראה למשל: דיון 6793),

כדאי שתבדוק מה היתה דעתו של הנשיא כאשר היה יו''ר הכנסת, לגבי חוק החרם ומטרותיו. הנה קטע מדבריו בנדון: ''הינני עומד בוש ונכלם בפני מורי זאב ז'בוטינסקי, על שלא עלה בידי להגן על אותו היחיד, האינדיווידואל, אותו הוא דימה למלך, מפני אגרופיו הפרלמנטריים של הרוב'' (http://www.haaretz.co.il/misc/1.1180495).

ג. טענתך הקודמת מופרכת וכרגיל לא הוכחת דבר.
_new_ הוספת תגובה



טוב שגראס מת, חבל שמת מאוחר ימיו
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנ''ל כנער בוגר שדעתו כבר בראשו התנדב לורמאכט ונדחה כי היה צעיר ולאחר כשנה התנדב לוואפן אס אס ויצא למשימותיה, כי ידע בדיוק במה יחידתו עוסקת. גינתר גראס סירב תמיד להודות מה הוא עשה בוואפן אס אס, ויצא רק ידי חובה כשאמר שהוא לא הספיק לעשות דבר. זו היתה דרכו להסתיר שבוואפן אס אס לא לעשות שום דבר משמעו לרצוח יהודים. לומר שנער בוגר לא מבין את הפשע שברצח יהודים זה לטעון שהשמש היא מקור הקור בעולם. גינתר גראס שמר בסוד את חטאו המקולל, משום שהבין את משמעותו, ורק לפני שנים אחדות חשף אותו ברגע של חולשה. גם הטענה שיחסו של גינתר גראס לישראל נבע מכיבוש 1967 זה כמו לטעון שאדם צמחוני לא אוכל פרה כי היא השמינה.

אחת ההוכחות לאנטישמיות הצרופה של גינתר גראס היא הכנסת מוטיבים אנטישמיים בספרו ''תוף הפח''. שם הוא יצר יהודי דמיוני-דמוני, פיינגולד (''זהב נאה'', דווקא שם לא נפוץ אצל יהודים), והדביק לו את כל ''התכונות היהודיות הנכונות'' - יהודי רודף בצע ואנוכי, גזלן, ערמומי, מעמיד פני מטורף, ניצול מחנה ההשמדה טרבלינקה שמשתלט על ביתם של הגרמנים החיוביים: מאריה ואוסקאר. http://www.shammaigolan.com/146795/%D7%92%D7%99%D7%A...

''מלחמתו'' של גינתר גראס בגרעין היהודי לא נבעה מהתנגדותו בכלל לנשק גרעיני, אלא רק לנשק גרעיני בידי יהודים. נשק גרעיני בידי יהודים זה כמו לרסק את פירמידת רגישויותיו ואמונותיו ולפוררן על עפר. התיחסותו לנשק גרעיני בידי אחרים היתה שולית ולשם זריית חול בעיני המציאות. עד מותו הוא הכחיש שדרכה של איראן לגרעין, כאילו האיראנים סיפרו לו את הסוד הזה והוא האמין להם. הוא לא כתב שיר נגד גרעין אמריקאי, רוסי או איראני. רק שיר מטומטם ודקדנטי על ניסיונותיה של ישראל למנוע מאיראן נשק גרעיני. דקדנטי כמו מחשבתו של גראס ב-‏1971 שישראל תקבל אופי ספרטיני בגלל משקלו המופרז של הצבא''. עוד קישקוש בלבוש הדיוטי.
אני מבקש שספירו יבין שהבעיה אינה בביקורת על ישראל. הבעיה היא שהוא מחליף בין הקורבן הפוטנציאלי, לבין המאיים. גינתר גראס פרסם את שירו הבזוי בזמן שמנהיגי איראן השונים חזרו התדירות גבוהה על כוונתם למחוק את ישראל מהמפה. מכאן שפרסום שיר כזה בקונטקסט היא הבעת תמיכה בקריאת השמד האיראנית.

אני חייב להודות שגדעון ספירו צודק בעניין אהרון אפלפלד ודומיו שלא הגיעו לרמה המוסרית של גראס. הם עברו וחלפו מעליו, למעלה הימנו, כשגינתר נותר ללחך את הגראס, שפרות הבשן החריאו מאחוריהן.
_new_ הוספת תגובה



האם לעמוד בשעת הצפירה?
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן. זו מצווה מוסרית.

ואתה לא צריך שתעמוד לנו דקתיים ושגם לא תעמוד בדרכינו. תשב שבעתיים בהתרסה נגדנו, אם בחרת בכך.

העיקר שאחר כך אל תאמר שאין לך יכולת בחירה בישראל.
_new_ הוספת תגובה



אינתיפאדת סכינים
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינשאללה, שמיליון סכינים יישלפו נגדנו. ביום זה ייגמר הכיבוש.

כלומר, ישראל תכה את הסכינאים ותכבוש מחדש את כל יו''ש, וסכנינאים יהרגו או יברחו מזרחה. והארץ תשקוט 40 שנה.

למה לא חשבו על זה קודם?
_new_ הוספת תגובה



בניטו לחינוך
בצלאל פאר (שבת, 02/05/2015 שעה 12:35) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיף נפתולי בניטו בחינוך מאשר ספירו בבטחון.
_new_ הוספת תגובה



ההפגנה של האתיופים-היום
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 03/05/2015 שעה 10:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היום,יום א,תהיה הפגנה של ישראלים,יוצאי אתיופיה בת''א.
וזה מה שצפוי לקרות,לידיעת כל מי שצועק-''גזענות,אפרטהייד''.

מדובר בהפגנה לא חוקית.לכן כל מי שמשתתף בה,הוא עבריין.
המשטרה לכן,צריכה לעצור את ראשי המפגינים.תהיה התנגדות.לכן,השוטרים יצטרכו להפעיל כוח,אלות,מכות.דחיפות.

ואז יוצאי אתיופיה יתלוננו,על אלימות...וגזענות...מה גזענות??
האם יוצא אתיופיה הוא מעל החוק?!

נ.ב.-
שימו עליכם טלאי צהוב.השוטר חושד בך שאתה מסתנן זר לא יהודי?!
אז צריך לשים על כל אתיופי,טלאי צהוב.סימן שאתה יהודי...
_new_ הוספת תגובה



הפגנה שלא התקיימה לא יכולה להיות לא חוקית
דוד סיון (יום ראשון, 03/05/2015 שעה 11:27)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הטענה שלך שמישהו עבריין לפני שעשה עבירה היא מופרכת.
ב. הסגנון שלך הוא גזעני.
ג. מאין הצורך להשמיץ ולהשתמש בדמגוגיה?
_new_ הוספת תגובה



איבוד שליטה בכיכר רבין
הזוהר הצפוני (יום ראשון, 03/05/2015 שעה 22:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כרגע,ישנו איבוד שליטה בכיכר רבין,במרכז ת''א.

אני מזהיר ומתריע-
זה עלול להגיע לנשק חם!
ישנה אקסטזת המונים בכיכר.ממש פאניקה המונית.

יש לנו מהומות גיזעיות...מרתין לותר קינג,ומה שהכי עצוב-
עוד לא סיימנו את האפליה העדתית של המזרחים.וכעת יש לנו קיפוח עדתי, למתקדמים-הבעיה של יוצאי אתיופיה.
_new_ הוספת תגובה



איבוד שליטה בכיכר רבין
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 04/05/2015 שעה 5:52)
בתשובה להזוהר הצפוני
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש בעיה .
לא נחוץ טלאי צהוב כדי לזהות יוצאי אפריקה .
אי אפשר להכריח אוכלוסיה להמנע מהעדפה גזענית .
אפשר לחנך . במאמץ גדול תהיינה לזה תוצאות חלקיות .

ליד הבעיה הגזענית הטבעית של האוכלוסיה יש אפליה בתוך מוסדות ממלכתיים .
אפשר לטפל באפליה של סיוע ממלכתי לדיור .
אפשר לטפל באפליה של הפניה למוסדות חינוך .
אפשר לטפל באפליה אלימה של המשטרה .

אבל שוטרים אלימים כלפי כולם הם תופעה מוכרת .
כלפי האתיופים היא רק בולטת יותר .

ונבואה לעתיד ?
אני לא נביא , אני רק מכיר את המרי של הפנתרים השחורים .
כלל לא בטוח שהמרי הנוכחי יתפתח כמו המרי ההוא .
אבל אם זה יהייה דומה , זה ייגיע לצלקת גדולה בלי החלמה ממשית .
_new_ הוספת תגובה



חוק ומשפט הוא המפתח
הזוהר הצפוני (יום שני, 04/05/2015 שעה 9:07)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם בישראל וגם באמריקה,המפתח הוא היחס של השוטרים לצבע הכהה.
הם לא יצאו להפגין,בגלל דיור,אפליה או תעסוקה.
יש להם בקשה פשוטה-
הזכות לפעול ללא הטרדה.להרגיש עם חופשי,בארצינו.לא להיות כל הזמן חשוד.כבוד.כבוד האדם יוצא אתיופיה.

לשוטר הישראלי יש שיטה רעה.הם בודקים אדם לפי המראה וצבע העור שלו.ולא לפי המעשים שלו.זה נקרא ''שיטת מצליח''.
גבר מזרחי הולך ברחוב.באמצע היום.ושוטרים מבקשים ממנו ת.זהות.
בשביל מה???
''הוא מזרחי,יש לו חזות ערבית.בואו נבדוק אותו.אולי נמצא משהו,אולי זה יצליח'' ,ככה עובדת משטרת ישראל.בושה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי