פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
תבנית אחידה: מחטיפת ילדי תימן ועד אישפוז-כפוי
אלברט שבות (יום שישי, 12/08/2016 שעה 11:00)


תבנית אחידה: מחטיפת ילדי תימן ועד אישפוז-כפוי

אלברט שבות



כיצד מגיע אדם לשפל שכזה - לחטוף ילד מחיק אימו, לנתק ילד מחום הוריו, לשלול מאדם את הזכות האנושית הבסיסית ביותר: אהבת בנו. להחזיק את הילד בידיים, לחבקו וללטפו ולדבר איתו; להיות עימו. מי שאין לו ילד לא יודע על מה אני מדבר, ולי ברוך השם יש יותר מילד ויודע על מה אני מדבר; אני מעריך את כובד הסוגייה.

עו''ד ענבל בר-און מספרת על פרשת שחרור ג'ואל בן סימון מאשפוז כפוי.

• • •

עסקתי לאחרונה בפרשת ילדי תימן וכתבתי בנידון ארבעה מאמרים שהתפרסמו במספר אתרים ברשת. פרשת ילדי תימן הביאה אותי לבחוש בעוד פרשות עלומות-שם בנות ימינו של ''חטיפת'' ילדים מבתיהם ע''י עו''סים ממשרד העבודה, בעילּה כי אין באפשרות ההורים לגדל את ילדיהם, או כי הורי הילדים, במילים מכובסות יותר, אינם כשירים לקבל לידיהם את החזקה החוקית על ילדיהם הֵם. נחשפתי למקרים מסמרי שיער של אטימות ממסדית פושעת ואין באמתחתי תיאור ספרותי אחר: אטימות רשמית וממוסדת הגובלת בפשעים נגד אנוש.

הרבה מאמרים וספרים נכתבו בנידון ולטעמי, ספרה של ד''ר מילי מאסס ''בשם טובת הילד: אובדן וסבל בהליכי האימוץ'' - הוא הספר האמיץ ביותר שנכתב בידי אישה אמיצה, ששמה את הדברים על השולחן ומגוללת את מהות הפשעים נגד אנוש, הנעשים לאור יום ובחסות הממסד.

לא הצלחתי, מאז שנחשפתי לפרשות האלו, להשתחרר מהשאלה שהעיקה עלי ולא נתנה לי מנוח: כיצד מגיע אדם לשפל שכזה - לחטוף ילד מחיק אימו, לנתק ילד מחום הוריו, לשלול מאדם את הזכות האנושית הבסיסית ביותר: אהבת בנו. להחזיק את הילד בידיים, לחבקו וללטפו ולדבר איתו; להיות עימו. מי שאין לו ילד לא יודע על מה אני מדבר, ולי ברוך השם יש יותר מילד ויודע על מה אני מדבר; אני מעריך את כובד הסוגייה.

עם זאת ולמרות הסוגייה הכבדה והתהייה הנגזרת, אין זו הסוגייה ואין זו התהייה האמיתית בפועל, כי אנשים אטומי-לב וחסרי-מצפון פזורים בכל מקום מאילת ועד מטולה בואך תל-אביבה. התהייה האמיתית היא כיצד הדבר יתכן בחברה מסודרת שעיניה פקוחות על הנעשה בתוכה! עו''סית אטומה יכולה להיות בכל מקום אך מה עם חברותיה, מה עם הבוסים שלה? אינני מקבל גם לא יתכן כי כולם עשו יד אחת להוציא ילד מחיק אימו לחינם; האדם במהותו רחמן וישר, זה הכלל ואני מאמין בו.

אותו הכלל שרוי היה וקיים גם בתקופת קום המדינה כאשר חטיפת ילדי תימן בלקן ומזרח יצאה לפועל. יתכן ואווירת הגזענות ששררה עזרה למימוש הפשע אך מבצעי הפשע, אלה שזייפו את המסמכים, אלה ששלחו את האימהות לביתם בידיים ריקות, אלה שתפסו את הילד בידיו ומסרוהו עבור כסף עובר לסוחר למאמצים האמידים, פושעים אלה היו עשרות בודדים, אולי מאות בודדים אך לא הישוב במלואו כי שוב, האדם במהותו רחמן וישר ויהודי לא ימכור יהודי; הכלל שאני מאמין בו קיים היה בארץ היהודים ואף בכל העולם. בעת החדשה רק פעם אחת הופר הכלל הזה על האדמה הנאצית כאשר החברה בכללותה חברה אל הפשע, ואף על פי זאת אינני מתייג את הדוגמה הנאצית ככלל ועודני מאמין כי האדם רחום הוא במהותו; כל אדם באשר הוא אדם.

אם כן אין מנוס משאלת השאלות: כיצד יתכן הדבר? כיצד פעלו הפושעים בחברה מאורגנת ותקינה שעיניה פקוחות על הנעשה בה, מה עם בן-גוריון? מה עם פרנסי הישוב ומפקדיו? כיצד פעלו הפושעים חסרי-לב הללו, כיצד האפילו על מעשיהם ליד חבריהם שהיו במרחק יריקה מהם, ומעניין לא פחות - מכניזם הפעולה שלהם. אלה הן השאלות והתהיות שהעסיקו אותי מהרגע שנחשפתי לפרשות הרות גורל כזו של ילדי תימן או זו של העו''סים והעו''סות שניתקו ילדים מחיק אימם.

מקרה ממש במקרה ראיתי אתמול את פיתרון התעלומה לנגד עיני ולא להאמין - פיתרון כה פשוט ומופשט; ומעשה שהיה כך היה.

אישה ישראלית ושמה ג'ואל בן סימון. מזה שנים מנהלת ג'ואל סיכסוך גירושין וטוענת כי נגרם לה עוול משפטי ע''י אב''ד שטיפל בתיק. וכאשר ''אלוהים'' ולא אחר מטה את הדין, והיו דברים מעולם, פונים לאלוהי האלוהים - היינו אל שר המשפטים שבמקרה שלנו הוא שרה עם עיניים יפות. שקד לא היטתה אוזן למכתביה וג'ואל גמרה אומר לצור על משרד המשפטים ולשבות מולו עד שהשרה תטה לה אוזן; אזרחות במלוא הדרה. ג'ואל ביקשה להנות מהזכות האזרחית העומדת לכל אזרח: למחות, לשבות, לדרוש תשומת לב. אפילו מחבלים נהנים מהזכות הזו ולא טוב שכך.

שקד וככל הנראה נלחצה מהמצור ומאפשרות השפעתו על תדמיתה, וכעבור 4 ימי שביתה נאותה לשוחח עימה - שיחה שהסתיימה בתוצאה השגורה ''נראה מה אפשר לעשות''. בד בבד היו לשקד תוכניות עבור בת שיחה - תוכניות שהסתכמו בקריצה מיניסטרית שובבה לשני עוזריה שנכחו בקרבת מקום; ליחצנה הנמרץ אלישיב עמיצור ולעו''דית ממשרד המשפטים יעל קוטיק: ''אנא הורידו ממני את התיק הזה''.

אודה ואתוודה כי עניין ''הקריצה'' הוא לא יותר מהשערה, ואגלה לכם איפא את מקורה. ובכן עם תום השיחונת הקצרה עם השרה, שני המוקרצים, היחצן אלישיב עמיצור ועו''דית משרד המשפטים יעל קוטיק ניגשו אל בן סימון ולקחו ממנה את פרטיה, על-מנת לעזור לה בהוראת הבוסית ולסיים בהפי אנד את הפרשה. היא התבקשה על-ידם לחזור אל ביתה, ושתדאג להיות בביתה בשעות אחה''צ כי צריכים להיות עימה בקשר בשעות האלה להמשך טיפול בפרשה.

ואומנם בשעה 4 אחה''צ הופיעה במגורון שלה (קראוון) העו''ס הדס וויס ממועצה אזורית גוש עציון. יחד עם העו''ס הדס היו שני בריונים מבית החולים הפסיכיאטרי איתנים שלקחו את ג'ואל לבדיקה כפויה באיתנים בכפר שאול, אני כותב וידיי רועדת. בהגיעם לבית החולים בוצעה בדיקה ראשונית ע''י ד''ר אליזבטה יובן, בה כתבה את הממצאים האלו: ''מדובר בחולה מוכרת למערכת הפסיכיאטרית, פסיכוטית, איימה על העו''ס, חסרת שיפוט וזקוקה לאשפוז כפוי עקב מסוכנות לאלימות''.

בשביל להסביר את אופי חוות הדעת הזו, אני חייב להזכיר לקוראיי אימרה שגורה בפי שאני חוזר עליה תדירות: מי שגונב שקל דינו כדין מי שגונב 10, 100, 1000 ומליון. התובנה היא כי מי שמסוגל לגנוב אין לו גבולות גם לא אלוהים, וזו בעינה מהות גניבת הדעת של ד''ר אליזבטה יובן שמצאה כי החולה מוכרת למערכת הפסיכיאטרית, הגם ובן סימון מעולם לא הייתה בטיפול פסיכיאטרי, וככזו אינה יכולה להיות מוכרת למערכת הפסיכיאטרית. מכאן אני יכול להסיק כי ד''ר יובן כתבה, נכון לומר זייפה, חוות דעת מופרכת מיסודה ושקרית, ומכאן והלאה קל יותר להתמודד עם יתר הממצאים כגון ''איימה על העו''ס'' הגם ואפילו העו''ס לא ציינה במכתב הפנייתה פרט ולא חצי פרט על איומים. העו''ס הדס וויס ממועצה אזורית גוש עציון מעולם לא הכירה את גב' בן סימון, היא הופנתה ע''י מוקרצת השרה עו''ד יעל קוטיק לבוא בשעה 4 אחה''צ לקראוון של ג'ואל ולעזור לה. ואכן התייצבה בשעה הנקובה בחברת שני בריונים מאיתנים ועזרה לה; היא לקחה אותה לבדיקה כפויה באיתנים.

מכאן לממצא האחרון והחשוב של ''מסוכנות'' כפי שביטאה ד''ר אליזבטה: ''החולה זקוקה לאשפוז כפוי עקב מסוכנות לאלימות'', וכידוע ללא ממצא של ''מסוכנות'' קשה לאכוף אשפוז כפוי. בדיעבד מסתבר כי הממצא הקריטי של ''מסוכנות'' מסתמך על הלינה של בן סימון, במסגרת מחאתה, מול משרד המשפטים ברח' צלאח אל-דין, והיא זו שמעידה על התנהגות מסוכנת של בן סימון כלפי עצמה וסביבתה. לציין כי המדובר במתחם מאובטח של משרד המשפטים היכן עו''דים ועו''דות, צעירים וצעירות, נכנסות ויוצאת ממנו גם בשעות הקטנות של הלילה. מתחם זה, קבעה העו''ס הנמרצת הדס וויס והד''ר הפסיכיאטרית אליזבטה יובן, מסוכן הוא לבריות והלינה בו מעידה על מסוכנות מטורפת שמחייבת אשפוז בכפייה.

¾ הדרך לאשפוז כפוי כבר נחצה ונשאר ההליך הפרוצדולי היכן הגזרה נכתבת ונחתמת. ג'ואל התבקשה רשמית ע''י המוסד הפסיכיאטרי להתייצב לוועדה פסיכיאטרית ב- 1/8/2016. להדגיש ולציין ללא סוגריים, רק פסיכופט אמיתי יתן יד למשחק מכור מראש ויתייצב מרצונו הטוב לוועדה שתשלול את חרותו לא כדין ותאכוף עליו אשפוז כפוי כתוב וחתום ואטום מראש, כי הרי גב' בן סימון יודעת, וגם אנחנו בדיעבד ידענו, כי מתקיים כאן משחק הזוי מטורף וקרימינלי.

גב' בן סימון לא התייצבה במועד הנקוב לשלילת חרותה. המוסד הפסיכיאטרי ביקש את עזרת משטרת ישראל לאיתורה. המשטרה הפיצה את תמונתה, הוציאה הודעה דחופה לציבור וביקשה את עזרתו. הציבור עזר והמשטרה שמה יד על ג'ואל בן סימון והביאה אותה לאשפוז כפוי.

לפני מספר ימים התייצבה גב' בן סימון לוועדת ערר, והתייצבו לידה שלושה מלאכים בדמות אדם: עו''ד איריס ברנד מטעם תנועת אומ''ץ, עו''ד צבי זר, ועו''ד ענבל בר-און. לא אלאה אתכם בפרטים כיצד נפגשו וחברו שלושת המלאכים הללו, ואגש איפא לשורה האחרונה, לסיכום וועדת הערר הפסיכיאטרית, ואלה ממצאיה: ג'ואל נמצאת בהכרה מלאה, התמצאותה תקינה בכל המובנים, מרוכזת בשיחה ועונה לשאלות לעניין ולפרטי פרטים. אין לה כל כוונות לאובדנות ונשללת מסוכנות עצמית או מסוכנות לסביבה ועל כן יש לשחרר את גב' בן סימון לאלתר. בנימוקי השחרור ציינה הוועדה כי בבדיקה קלינית לא נתגלו סימנים פסיכוטיים אצל ג'ואל ולא נמצאה שום סיבה לאשפוזה. בן סימון שוחררה מיד וחזרה אל ביתה- קראוונה.

עו''ד ענבל בר-און גוללה בראיון ממצה וקצר (וידיאו) את סיפורה הטראגי של גב' בן סימון מנקודת מבט משפטית. אולם אני גוללתי את הסיפור מטעמים אחרים. אותי עניינה השאלה, אם זכורה לכם, כיצד פעלו הפושעים, מתי מספר ספורים, בחברה מאורגנת, או אם תרצו מתחת לאפה של החברה המאורגנת, בחטיפת ילדים, במכירתם, בזיוף מסמכיהם, איפה היו פרנסי הישוב בתקופה ההיא? לא ראו את הנעשה? עיניהם נותקו מראשם? איפה היה בן גוריון הריכוזי? איך פשע כזה נעשה מתחת אפו! איפה החברות של העו''סים שהיו לידם, שעבדו עימם, האם עיניהם לא ראו כיצד ילדים נגזרים מהוריהם ואין לי פועל טוב יותר מלגזור. איך יתכן שלא ראו את העוולה שהתהוותה לנגד עיניהם לאור היום.

סיפורה של ג'ואל בן-סימון עונה על כל השאלות והתהיות האלה באופן ענייני ומופשט: המדובר פשוט בחבורה של פושעים מפירי חוק שמבצעים עבירות ככל עבריין מצוי, לפעמים לאור היום ולפעמים בחסות החשכה, פעם כך ופעם כך, פעם משתמשים בכוחם הפיזי, פעם בכוחם השכלי, פעם מנצלים את הקשרים שלהם, ופעם משתמשים במומחיותם, במיומנותם, או באחד הכשרונות המקצועיים שרכשו במקום העבודה שלהם. מדובר בסך הכל בעבריינים לכל דבר, כמו גנבים, רמאים, עברייני רכוש, רוצחים, אנסים וכול'...

ידוע לכולנו כי התנאי להמשכיות החברה, לבל ישלוט בה התוהו, הוא כוח ההרתעה שמייצרת ע''י חוקי הענישה שגורמים ''לרתיעה'' אצל העבריינים: להעניש את הגנב, את הרוצח, האנס, כל עבירה ותמחיר הרתיעה שלה. ברור לכולנו כי אילולא העונשים החברה שלנו תהפוך בין לילה לסדום והתוהו ישלוט בה; פשוט הגנב לא יירתע מלגנוב והרוצח לא יירתע מלרצוח.

אני מכיר אישית את אל-סלוודור, מדינה במרכז אמריקה. לפני כעשרים שנה הייתי נוסע מידי חודש במסגרת עסקית לאל-סלוודור כאשר היתה מרכז העסקים החשוב ביותר במרכז אמריקה. היום היא המדינה עם שיעורי הרצח הגדול בעולם ומי שנוסע לאל סלוודור דמו בראשו, זאת כי התוהו ובוהו שלטו במדינה ומנגנוני הענישה התפרקו, קל יותר להרצח באל סלוודור כי אין ענישה.

הנקודה שהחברה הישראלית לא שמה לב אליה כאשר בנתה את מנגנון ההרתעה שלה, היא השמטת העבירות שנעשות בחסות השרשרת המקצועית. צרכנייה קטנה לא יכולה לרמות את הצרכן או לשחק במחירים, אך כלבו גדול כגון השופרסל יכול ויכול – לא כי הוא גדול אלא כי המרמה נעשית ע''י העובדים, ע''י צד שלישי, ולפעמים רביעי וחמישי. ככל והצדדים מתרבים, כך העבירה מסתתרת כווירוס המסתתר במחשב. אין לי ספק, כדוגמה, כי האחות שהודיעה לאימא התימניה כי בנה מת ונקבר- היא לא הקבלן שמסר את הילד החטוף, ומי שמסר את הילד הוא לא מי שקיבל לידיו בפועל את המזומנים, והוא לא הקבלן המקורי שרשם את ההזמנות. אין בדל של ספק כי כולם עשו יד אחת לביצוע אחד הפשעים הגדולים בהסטוריה, אך השירשור הארוך של המבצעים הסתיר את דבר העבירה וקימץ אותה; הפחית מערכה עד לכדי מחיקתה ואיפוסה בפועל.

כך, לא פחות, העבירות המסמרות שיער שניתקו ילדים מאימהותם באכזריות ללא הצורך. קשה לעמוד על הפשע המסמרר כאשר כה ידיים בוחשים בו, העו''סית האכזרית, השופט האדיש, השוטר התמים, ואולי גם העו''ד הדוחף הממזר.

העבירה האחרונה שגוללתי לעיל היא דוגמה מאלפת. היא התחילה בקריצה שובבה של השרה בעלת העיניים היפות, יחצן השרה אלישיב עמיצור ועו''דית משרד המשפטים יעל קוטיק קלטו את הקריצה המיניסטרית ופעלו במרץ. היחצן אלישיב הכין את הרקע וביקש במרמה את ג'ואל לשבת אל ביתה ולהמתין לעזרה, עמיתתו ממשרד המשפטים עו''ד יעל קוטיק התקשרה לידידתה עו''ס הדס וויס, הדס ביקשה משני בריונים מבית החולים הפסיכיאטרי איתנים להתלוות אליה שאף הם לא טמנו את ידם בצלחת, וכלה בד''ר אליזבטה יובן שחיברה חוות דעת פסיכוטית וזייפה ממצאים בעליל.

לסיום באה חוות הדעת של הוועדה הפסיכיאטרית וקבעה כי נגרם עוול לג'ואל בן סימון, ונשללה ממנה אחת הזכויות הבסיסיות הנגזרות מחוק-יסוד האדם וחרותו. כבודה חולל, הושפלה לשווא וחרותה נשללה. קשה לחלק, במציאות של היום, את מנת הפשע, גדול ככל שיהייה, בין הגורמים הישירים שהשתתפו הלכה למעשה בפשע האיום וחוללו אותו. חברה בריאה שפניה קדימה תאסוף ביעה את כל השרשרת האנושית שהשתתפה בפשע המחריד, תעניש אותם ותשליכם מאחורי סורג ובריח, החל מהשרה בעלת העיניים היפות וכלה בד''ר יובן. כך היא אמורה לעשות בכל השרשרת המזוהמת שידיה בחשו בניתוק ילד מאימו שלא כדין.

החברה הישראלית פיספסה הזדמנות פז לפסוע קדימה ולהצביע על שרשרת הפשע שהשתתפה בפשע הגדול של חטיפת הילדים בתקופת קום המדינה. עד עכשיו ממאנים להפנים את חשיבות הדבר ולהבין כי אף פעם לא מאוחר.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


תבנית אחידה של מי?
דוד סיון (יום ראשון, 14/08/2016 שעה 12:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחד הדברים ששבולטים ברשת האינטרנט היא היכולת הקלה לפרסם
מאמרי דעה, סיפורים, בלי בדיקה או כאלה שלמעשה מתעלמים מהערות נוקבות יותר או פחות שנכתבו לגבי גירסאות קודמות שלהם.

במקרה לעיל מוצגת שוב טענת חטיפה של ילדי עולים מתימן כאילו לא הוטל בה ספק; כאילו אין מחקרים שמראים אחרת; כאילו לא היו ועדות חקירה שהעלו מסקנות אחרות משלך. אבל כל מה שאתה מספר לנו כעת שכתבת בנדון מספר מאמרים בנדון.

הפעם אתה מתחיל עם סיפור עצוב שממנו משתמע שהחוק לא חד משמעי מנוצל לעשות מעשים לא ראויים. הוספת כמובן את העובות שמפרטות את השתלשלות הפרשה המחרידה ועל עורכי דין שבאיחור של מס' ימים הצליחו להחזיר את המצב לקדמותו - לשחרר את האישה מאישפוז כפוי. ואז טענת שמצאת את אבן החכמים - אתה יודע להסביר את 'חטיפת ילדי תימן'. אבל במציאות אין לך לא הסבר ולא חטיפת ילדי תימן:
א. המקרה שהצגת הוא דוגמה למצב בו החוק לא חד וברור.
ב. המקרה שהצגת לא הראה שיש מערכת ממסדית שנוהגת לנצל את המצב החוקי.
ג. אין לך אסמכתא מהותית על תופעת החטיפה של ילדי תימן. במציאות הנוכחית טענותיך לא מבוססות כלל.

בפעם קודמת, באחד המאמרים שהזכרת כעת טענת שלמעשה קיימת תופעה של חטיפת ילדים מהוריהם בימינו (ראה: דיון 8288). נקודת המוצא שלך היתה ש''מקומו של הילד עם אימו ובחיק הוריו יהיו תנאיהם אשר יהיו''. מה לעשות והמחוקקים שלנו קבעו חוק שנקודת המוצא שלו רחבה יותר ושטובת הילד כוללת גם את הצורך להוציא את הילד מחיק הוריו הטבעיים.

ההתמודדות שלך עם ההערות בנדון הבהירו שאינך מכיר את החוק ואת המציאות בימינו. למשל מסתבר שאינך יודע שחוקי המדינה מאפשרים להורים הביולוגיים להיאבק על ''זכותם הטבעית''. אבל משום מה ההערות שקיבלת במקרה הזה ומקרים אחרים לא משחקות תפקיד במאמר הנוכחי.

-----

לדעתי אתה מזדרז להסיק מסקנות על המציאות בארץ עובר להכללות שעולה מהן הרושם שהממסד בישראל (בעבר ובהווה) מלא בפושעים ובמעשי פשע. הרי החברה הישראלית לא שמה לב שאיפשרה ''... השמטת העבירות שנעשות בחסות השרשרת המקצועית''.

מסקנתי שעובדות המציאות הידועה מבהירות שאתה, אולי בתום לב, טועה ומטעה.
_new_ הוספת תגובה



תבנית אחידה של מי?
אלברט שבות (יום שלישי, 16/08/2016 שעה 18:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני עוד אאמין דוד שיש לך יד בפרשת ילדי תימן :)

לעניין. אתה דוד אוהב מחקרים מה עוד אם הם כתובים בידיים של דוקטור, ואם חתום עליהם פרופסור מזקנך ייזל רוק. ובכן דוד היקר, אתה אומר שהמחקרים מטילים ספק בחטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן, זה הטיעון שאתה לועס אותו כל שני וחמישי מתשע בבוקר עד שתיים- שתיים וחצי היא שעת ארוחת הצהריים שלאחריה אני מבין באה הסייסטה וזו הסיבה שהטיעון שלך על אודות המחקרים מפסיק בשעות הצהריים. ברם ישנם עוד מחקרים שחתומים עליהם גם עמי הארץ וגם דוקטורים (האמת עוד לא ראיתי פרופסורים) וכל המחקרים האלה מראים כי יש אלוהים! יש חטיפה! אם תרצה לעיין במחקרים האלה עליך לגלוש ברשת ולאתר אותם; לא צריך להזיע הרבה בשביל לאתרם, הם נמצאים בהמוניהם בכל 10 ס''מ ברשת ואפילו נתמכים בעדויות וממצאים חיים, דהיינו של אנשים חיים ומשפחות שלמות שמחפשות את ילדיהם שנגנבו מהם עיני עינק בזמן קום המדינה. אם ברצונך במחקרים ודוקטורים חפש אותם ברשת דוד, אני לא אעשה את העבודה שלך כי אני עסוק. זה לגבי מחקרים ודוקטורים (אפילו יש ביניהם דוקטור לרפואת שיניים).

אשר לתבנית. ובכן ידידי דוד, הלכתי חיפשתי ומצאתי מכנה משותף לכל הנושאים שהעסיקו אותי לאחרונה ואלו הם: לחוטפי ילדי תימן מזרח ובלקן, לחוטפי ילדים מהוריהם בחסות חוק-סדום היינו שלא ע''פ החוק, ולחוטפי אנשים חיים בצלמנו ובדמותנו והבאתם לאשפוז כפוי לצורך אינטרסים אישיים כדוגמת המקרה שפרטתי בגוף המאמר. המכנה המשותף בין כל החוטפים האלה הוא כי המדובר פשוט בחבורת פושעים. אנחנו רואים בהם בטעות כמייצגי החוק והממסד אבל בדיעבד הם מייצגים רק את עצמם, הם פושעים כמוהם כרוצחים וכגנבים שתולשים מידי הנשים את תיקיהם בשווקים הצפופים ונסים בחסות הצפיפות, האם מישהו רואה בגנבים האלה אנשי ממסד? זו כל התובנה דוד; אם אתקל באיזה מחקר בנידון בטוחני שאביאו לעיונך מיידית ובמהירות האור. תודה על תשומת הלב דוד, אתה היחיד כמעט בפורום המכובד הזה שמתייחס אלי ואסיר תודה אני על זה.
_new_ הוספת תגובה



תבנית אחידה של מי?
דוד סיון (יום שלישי, 16/08/2016 שעה 19:40)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה, אלברט, אוהב לעקוץ את החולקים עליך ולהביע זלזול בדבריהם. אבל בפועל אינך מתמודד עם הטענות נגד התיזות שלך שהם מעלים.

לטענותיך החדשות:

1. בזמנו הזכרתי את המחקרים בנדון (תגובה 176470, תגובה 176494) ואתה בחרת להביע זלזול ובעיקר לא התייחסת לתוכנם. אם היית מתייחס היית מגלה שאחד מהם טוען כמוך לגבי ילדי תימן.

2. אתה יכול לטעון בלי סוף שמדובר בחבורת פושעים. אבל לא הצגת בדל של ראיה שזו המציאות. זה שיש הרבה כותבים שטוענים כמוך לא מהווה אסמכתא כלל.

3. מקרה אחד, גם אם הוא נכון לא מהווה אסמכתא לטענת 'חבורת הפושעים' שלך. בנתיים הצגת רק צד אחד של הסיפור.

4. בנתיים מתפתח סיפור מעניין כאשר משרד הרווחה הגיש תביעת דיבה נגד פעילים חברתיים ובלוגרים על התייחסותם לאותם אנשי ממסד שאתה מכנה ''חבורת פושעים'' (תגובה 176792).

5. העובדה שאתה מכנה את חוקי מדינת ישראל ''חוקי סדום היינו שלא ע''פ החוק'', לא משנה את המציאות החוקית.

-----

בתמצית:
ראשית מן הראוי שתקח בחשבון שעם עיריית תל אביב, עיריית ירושלים ומשרד הרווחה תובעים בלוגרים ופעילים חברתיים, שיתכן שאין בסיס לטענותיך. שנית הגיע הזמן שתבין שלא כל עדות של בלוגר היא אמת, אפילו אם היא מתאימה לטענות ''חבורת פושעים'' ו-''חוקי סדום'' שניסחת.

גילוי נאות: אתמול שוחחתי טלפונית עם עו''ד שהייתה מעורבת בשחרור ג'ואל בן סימון.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מבין אותך דוד
אלברט שבות (יום שלישי, 16/08/2016 שעה 20:52)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אני אמור לקרוא למי שגונב ילד ומוכר אותו או למי שגונב נפש ושם אותה באשפוז כפוי לא ע''פ חוק- צריך לקרוא לו פושע או צדיק? אני לא אומר שבזמן ב''ג כל הממסד עסק בגניבת ילדים אלא היתה חבורת אנשים שעשו את המעשה הנפשע ולאנשים האלה אני קורא פושעים. על מה אני סומך? על מחקרים ועל עדויות וכפי שסיכמנו אם תרצה לעיין במחקרים אתה צריך לחפש אותם. אני נשען בדיוק כמוך דוד על מחקרים, ובאמת ובתמים אינני מבין אותך אז מה צריך לקרוא להם לעזאזל צדיקים? יפים? משכמם ומעלה? מה שאתה אומר אעשה, תן להם שם ואני אאמץ אותו מיד- איך אני דוד!

דבר שני. לא מתאים לך דוד לזייף את דברי באופן כה חובבני כמעט ילדותי. אני אמרתי כי חוקי מדינת ישראל הם חוקי סדום? אמרתי בדיוק להפך דוד, תתאמץ קצת ותבין.

עוד דבר אחרון ולא פחות חשוב. כתבת: ''מן הראוי שתקח בחשבון *שעם* עיריית תל אביב, עיריית ירושלים ומשרד הרווחה תובעים בלוגרים ופעילים חברתיים, שיתכן שאין בסיס לטענותיך'' - צ.ל *שאם*: עד מתי אני צריך לתקן את שגיאותיך יא דוד עד מתי!! אני מתחיל לחשוד שאתה מעסיק אותי בכוונה תחילה בשגיאות-כתיב שלך בשביל להרחיק אותי מגרעין הנושאים ובשביל לשבש עלי את דעתי. בכלל לא יפה מצידך.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מבין אותך אלברט
דוד סיון (יום שלישי, 16/08/2016 שעה 23:24)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצאת מקרה אחד של אישפוז כםוי לא ראוי והסקת מזה מזה מסקנות מרחיקות לכת שבמדינה הסתובבה ומסתובבת חבורת פושעים שחטפה וחוטפת ילדים מהוריהם במשך תקופה ארוכה, ושולחת אנשים לאישפוז כפוי - כאילו אין חוק ואין דין. זה הזיוף.
המשמעות של הזיוף הזה שבממסד חבור פושעים עסקו ועוסקים בגניבת ילדים. לכן לא משנה אם אח''כ גם תוסיף אמירה שזה לא במסגרת עבודת הממסד - שזה לא הממסד.

מי שכותב על סמך הזיוף הזה ''... לחוטפי ילדים מהוריהם בחסות חוק-סדום היינו שלא ע''פ החוק, ולחוטפי אנשים חיים ...'' בהחלט קובע שחוקי מדינת ישראל שעל פיהם מוצאים ילדים ממשפחתם הביולוגית הם חוקי סדום (לא חוק). הרי אותם פקידי סעד שמוצאים ילדים מהבית עובדים על פי חוק.

מה התועלת אם אתה מספר על מחקרים מבלי להציג אותם?
במקביל אתה מתעלם או מסלק מהשולחן מחקרים ששוללים את עמדתך לא כך נוהג מי שבאמת עוסק בחקר האמת

הקישקוש שלך על שגיאות כתיב הוא עוד הסחת דעת מעצם הזיוף.
תתאמץ קצת ואולי תבין.
_new_ הוספת תגובה



אישפוז לא ראוי?
אלברט שבות (יום רביעי, 17/08/2016 שעה 1:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אירוע שקרה במשרד המשפטים בו השתתפה שרת המשפטים של ישראל שביקשה נואשות מעוזריה שישילו מעליה את הנודניקית שבפתח, ואכן עוזריה היחצן של השרה + העו''דית ממשרד המשפטים משלבים ידיים בשביל לזרז את סילוק הנודניקית - היינו לאשפזה: היחצן משכנע את הנודניקית לחזור אל ביתה ולצפות בשעה 4 לישועתם, והעו''דית מתקשרת לחברתה העו''סית שתקח את הנודניקית מביתה ותשלוף אותה באיתנים, העו''סית מקבלת עליה את המשימה, מביאה עימה 2 אחים מאיתנים שלוקחים את הנודניקית לבדיקה כפויה, ואחרונה חביבה רופא פסיכיאטרית מזייפת חוות דעת בה טוענת שהחולה מוכרת למערכת הפסיכיאטרית למרות שמעולם לא דרכה הנודניקית בשום מערכת, ולסיום רופא פסיכיאטרי מחוזי מוציא, על-סמך השתלשלות האירועים פקודה מחוזית למשטרת ישראל להביא את הנודניקית לאישפוז כפוי. משטרת ישראל מפיצה את תמונת הנודניקית ''המסוכנת לעצמה ולסביבתה'' באמצעי התקשורת, מבקשת את עזרת הציבור והציבור אכן עוזר ומביא לתפיסתה ולהבאתה לאישפוז כפוי. כעבור ימים מהאשפוז הכפוי ובמסגרת וועדת ערר פסיכיאטרית ובסיועם של 3 עו''דים שלפי דבריך דיברת עם אחד מהם, הוועדה משחררת את הנודניקית ובנימוקי השיחרור מציינת הוועדה כי בבדיקה קלינית לא נתגלו סימנים פסיכוטיים אצל המערערת ולא נמצאה שום סיבה לאשפוזה; על-כן היא שוחררה מיידית.

דוד היקר, חצי מדינה בחשה באירוע הזה: שרת משפטים + יחצן השרה + עו''דית משרד המשפטים + עו''סית מגוש עציון + 2 בריונים מבית החולים איתנים + ד''ר פסיכיאטרית + משטרת ישראל + רופא פסיכיאטרי מחוזי = אישפוז כפוי לאזרחית ישראלית שחרותה נשללה ממנה וכבודה חולל ונרמס.

לאירוע הזה אתה קורא ''מקרה אחד של אישפוז כפוי'' שהיסקתי ממנו מסקנות מרחיקות לכת. ואתה רוצה שלא אעקוץ אותך ולא אביע זלזול בדבריך? אם תשלול ממני גם את זה וגם את זה- אצטרך ללכת לפורום צחוקים ובדיחות בפייס ולשים שם את תשובתך: ''מקרה אחד של אישפוז כפוי'' בו השתתפו כמה אנשים ונשים - וזהו!! מכיר את מערכון הגשש של ''וזהו?''. אני חושב שהתשובה שלך יכלה להתחרות בטקסט של הגשש, אבל מה לעשות והיא באה קצת באיחור.

[רק זה...? וזהו?] אני הולך לקרוע את פורום צחוקים ובדיחות בפייסבוק.
_new_ הוספת תגובה



אישפוז לא ראוי?
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2016 שעה 5:37)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול להמשיך לעקוץ על בסיס נימוקי סרק. זה לא ישכנע שטענותיך מחזיקות מים.

העובדות כפי שהצגת אותן במאמר הן שלא מדובר בחצי מדינה אלא בכמה אנשים. גם התיאור כעת לא משנה את העובדות האלה. הארוע הוא בסך הכל אסמכתא למקרה אחד בלבד של אישפוז כפוי.

הנסיון שלך לשנות את הנושא לא יעזור לך. הנושא של ההודעה שכתבתי היה מה אומר הארוע האחד הזה שהוא 'מקרה אחד של אישפוז כפוי'. המסקנה היא שהוא אינו מהווה אסמכתא לטענותיך שחבורות של פושעים חוטפים וחטפו ילדים מביתם כדבר שבשיגרה.

אלברט היקר הארוע של האישפוז הכפוי שהצגת במאמר איננו אסמכתא למה שאתה טוען. עקיצות והלצות על חשבוני לא ישנו את המסקנות. הן לא ישנו את העובדה המתבררת והולכת שאינך יודע או מבין איך עובד השרות למען הילד במשרד הרווחה; אינך מבין מה אומר החוק שעל בסיסו הם פועלים.למרות זאת אתה למעשה מתאר את עובדיו כחבורת פושעים. זה תאור מופרך בעליל..
_new_ הוספת תגובה



הפרט לא מלמד על הכלל
אלברט שבות (יום רביעי, 17/08/2016 שעה 17:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שניסיתי להגיד במאמר לעיל: ''הפרט אינו מלמד על הכלל'' ואפילו אם על הפרט נכללים אנשים חשובים כמו שרה, יחצן, עו''ד, עו''ס, אח, ד''ר מקומי או ד''ר מחוזי. רציתי להגיד כי הפשע הוא סטיה של הפרט לא נטיה של הכלל.
_new_ הוספת תגובה



למעשה משמעות המאמר היא הפוכה! לא מלמד על הכלל
דוד סיון (יום רביעי, 17/08/2016 שעה 19:33)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לצערי המושג ''תבנית אחידה'' בכותרת יוצר את הרושם שמס' סוגי מקרים הם בעלי תבנית אחידה. במקרה שלך אישפוז כפוי וחטיפת ילדים.

השתמשת בתיאור ארוע אחד ולמעשה טענת שגילית תבנית אחידה למעשים ''שרשרת עבירות'' של פושעים שעסקו ועוסקים ''בחטיפת ילדים, במכירתם, בזיוף מסמכיהם...'' ושמדובר ב''השמטת העבירות שנעשות בחסות השרשרת המקצועית...''

זה בהחלט נסיון לתאר פרט בתחום אחד שמלמד על הכלל בתחום אחר. מצד שני ברור שהארוע הזה הוא לא דוגמה לתבנית שמתאימה לתיאור טענת החטיפה שלך שמסתמכת על הרבה השערות והנחות.

כעת אתה טוען שהפרט, הארוע, לא מלמד על הכלל על טענת החטיפה, כפי שטענתי קודם.
_new_ הוספת תגובה



תבנית אחידה של מי?
אלברט שבות (יום רביעי, 17/08/2016 שעה 20:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חוזר על השאלה שנוסחה על-ידך באחת ההודעות ''תבנית אחידה של מי?''

תשובה: תבנית אחת של כל המקרים האומללים שאירעו בארץ, החל מחטיפת הילדים בשנות החמישים, וכלה באישפוז הכפוי שנרקם פה ושם מתחת לאפו של החוק; כל המקרים האלה נעשים ע''י פושעים מן השורה וזוהי התבנית האחידה שמכנסת את כל המקרים תחת קורת גג אחת שניתן לקרוא לה ''מכנה משותף''. מטרת המאמר להסב את תשומת ליבו של הממסד למקרים האלה שבד''כ העומדים מאחריהם הם עובדי אותו הממסד שמנצלים את מעמדם הממסדי לביצוע פשעם.
_new_ הוספת תגובה



טענתך איננה עדין נכונה!
דוד סיון (יום חמישי, 18/08/2016 שעה 4:21)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שוב חוזר לטענת 'הפרט מעיד על הכלל' שאיננה נכונה.
ממילא גם טענת התבנית האחידה נותרת לא נכונה כפי שטענתי
באותה הודעה (תגובה 176778).

אין לך מקרים הנעשים על ידי פושעים, יש לך אולי מקרה אחד.
למרות טענתך אין המקרה הזה מעיד על המקרים האחרים.

בקיצור:
- אין לך תבנית אחידה,
- אין לך מקרים של מעשי פשע על ידי עובדי ממסד,
- אין לך צורך להסב את תשומת לב הממסד שחלקים ממנו הגישו תביעת דיבה כגיבוי לעובדיו.
_new_ הוספת תגובה



כדבריך יהיה
אלברט שבות (יום חמישי, 18/08/2016 שעה 4:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לי אין לי אין לי
יש לך יש לך יש לך
_new_ הוספת תגובה



שחרר אלברט. זה דו-שיח חרשים.
(יום שני, 22/08/2016 שעה 16:54)
בתשובה לאלברט שבות
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



זה כנראה אם היה, היה גם לילדים שכנזיים
בצלאל פאר (יום ראשון, 14/08/2016 שעה 23:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של ניצולי שואה במחנות העקורים בקפריסין וגם בארץ.

וגם כתבה בישראל היום.
_new_ הוספת תגובה



משרד הרווחה תובע פעילים חברתיים
דוד סיון (יום שני, 15/08/2016 שעה 9:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחדשות ערוץ 1 פורסם אתמול שמשרד הרווחה (מדינת ישראל), עיריית ירושלים ועיריית תל אביב הגישו תביעות נגד פעלים חברתיים בעקבות סרטונים ופוסטים נגד עובדים סוציאליים. אחת התביעות עוסקת בפגיעות כמו הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, לשון הרע וכו'. (ראה דקה 11:15 והלאה http://www.iba.org.il/program.aspx?scode=2153326)

בין הנתבעים גם עו''ד ורדה שטיינברג בעלת רקע של החזרת ילדים להוריהם הביולוגיים. כדי לקבל פרספקטיבה שנאמר בכתבה שבשנתיים האחרונות הוחזרו 40 ילדים...

המשמעות החשובה בהקשר שלנו היא שהמושג ''חטיפה'' או המושג ''מעשה פשע'' לא מתאר נכון את המציאות בעניין הוצאת ילדים מהבית. מדובר בתהליך חוקי שיש בו גם אפשרות להפוך את החלטתה של המערכת שמוציאה ילדים מהבית. נקודה חשובה נוספת היא שמשרד הרווחה ושתי העירייות מגבים את העוסקים במלאכה.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי