פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאריה פרלמן, 24/05/09 1:46)
חיסול בהבל פה
סתם אחד (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 3:16)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בתגובתך אתה חוזר פעמיים על אותה טענה
- הטענה שיוסלה אינו מכבד את זכויותיך
כאדם.

אודה לך אם תסביר ותדגים את טענתך,
כי עד כמה שידיעתי מגעת לא חרג יוסלה
מכינוי מי שעמדתו הפוליטית פשיסטית
'פאשיסט', ואת מי שעמדותיו מבוססות על
דיעה קדומה 'גזען'. משום מה לוקחים מספר
משתתפים באתר, אשר זכו לביקורת לא מחמיאה
מיוסלה, כהנחת יסוד שיוסלה פוגע בכבודם
של משתתפים אחרים.

יוסלה חושב שמדובר דווקא בשימוש מדוייק
בכינויים בעלי תוכן פוליטי וחברתי ידוע, ושרק
במקרים בודדים פגע סתם ככה בכבודו של
יהודי זה או אחר. אך הרי רוב המשתתפים באתר
כיום נפגעים ומתמלאים זעם גם כאשר יוסלה
משתמש בביטוי 'יהודי זה או אחר'.

אחד התלונן על כך שיוסלה מדבר על 'יהודים ישראליים'
למשל. ענה לו יוסלה שזו דרכו לדבר על אזרחים
ישראליים שהם יהודים, על מנת להבחין בינם לבין
אזרחים ישראליים שהם ממוצא ערבי או פלסטיני.

אתה כותב,
''הָרַעַשׁ שֶׁאַתָּה מְחוֹלֵל עַל ''הִתְעַלְּמוּת מֵהַפָלַשְׂתִּינִים'' הוּא מְהוּמָה עַל לֹא-מְאוּמָה. מֻתָּר לִפְנוֹת לְקָהָל מְסֻיָּם בְּפַעַם אַחַת, וּלְקָהָל אַחֵר בְּפַעַם אַחֶרֶת,''

ואתה יודע שלא זה העניין.
ברור שמותר לפנות לכל קהל
מצומצם או רחב כראות עינינו.

אך במקרה שלך מדובר בטקסט
פוליטי הנוגע ישירות לאוכלוסיה
הפלסטינית בארץ ישראל. ולכן
הטענה שהטקסט אינו נוגע להם
(כמושאים או כקוראים) היא מופרכת.

נוספת לכך נקודה עקרונית עוד יותר:
היות ונושא המאמר שלך הוא היישות
הפלסטינית, יש מקום לעורר את שאלת
זכויות האדם של האוכלוסיה הפלסטינית
כחלק מהדיון במאמר. והבעיה עם העלאת
נושא זכויות האדם בהקשר של מאמרך היא
שבמאמרך הינך שולל את זכויות האדם
של הפלסטינים בסיטונות - עשרה בשקל.

כאשר עוסקים במושגים המופשטים של לאומיות,
ערכי האדם, עקרונות צדק ומוסר, באופן ישיר
או בעקיפין, ועושים זאת תוך פנייה רק ליהודים
שבאוכלוסיה, ולא לפלסטינים, עצם ההבחנה הזו
היא מפלה, ומראה על קיומו של פגם בסיסי בהגדרת
מושג הצדק אצל הכותב.

ולכן זה הזכיר לי מההתחלה את מאמרי התעמולה
של גבלס, אשר פנו ישירות למכנה המשותף הגרמני
הנמוך ביותר - שנאת היהודים והמצוקה הכלכלית -
תוך 'וויתור' מראש על הקהל היהודי. יכול להיות שכוונותיך
היו טובות, - עלה בדעתך יום אחד שאפשר להוכיח
שאין ליישות פלסטינית לאומית הצדקה הסטורית.

אך נראה שלא חשבת על הנושא מעבר ל'יכולת' - לפוטנציה
של המעשה. תאר לעצמך שמוסלמי תושב ירושלים, אזרח
ישראל יכתוב מאמר שבו הוא מוכיח באותות ובמופתים
שליישות היהודית הלאומית אין טעם וריח. היו כמובן
מאשימים אותו באנטישמיות, בגרפומניה, בהכחשת השואה
וכו'. ראה מה עשו לאחמניג'אד יימח שמו טפו טפו טפו.

עצתי לך, אם אינך יכול להוכיח שאכן קיימת 'סתירה לוגית
ומוסרית בהתנהגותי', ואם גם לאחר שתיוועץ בדוד סיון בעניין
זה (כי דוד משוכנע שיש הוכחות לכך שיוסלה הוא דמגוג
ואדם לא מוסרי) העניין לא יבוא על פתרונו - הווה אומר הסכמה
מלאה גם מצדו של יוסלה, לנוכח העובדות הבלתי נתנות
להכחשה, -אז אני מציע שאם אין לך תגובה עניינית, תמנע
להבא מתגובה.

אני עדיין חושב שיהיה לך קשה להוכיח שאין ליוסלה כבוד
ל''עמיתיו בני האדם''. בהצלחה.
_new_ הוספת תגובה



חיסול בהבל פה
אריה פרלמן (יום ראשון, 24/05/2009 שעה 11:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) לֹא טָעַנְתִּי שֶׁהַטֶּקְסְט שֶׁל הַמַּאֲמָר לֹא נוֹגֵעַ לַ''פָלַשְׂתִּינִים''. כֵּן טָעַנְתִּי שֶׁהַמַּאֲמָר הֻפְנָה -- הַפַּעַם -- לַיְּהוּדִים הַיִּשְׂרְאֵלִים, וְעֻצַּב בְּהֶתְאֵם. עִם זֹאת, עִקָּר טַעֲנָתִי תִּשָּׁאֵר בְּתֹקֶף גַּם אִם תֵּאָמֵר אֶל הַ''פָלַשְׂתִּינִים'', אֶלָּא שֶׁאָז -- מִן הַסְּתָם -- לֹא אֲבַקֵּשׁ לְשַׁכְנֵעַ אוֹתָם שֶׁטַּעֲנָתִי חִיּוּנִית לְקִיּוּמָהּ שֶׁל מְדִינַת הַיְּהוּדִים, מֵהַסִּבָּה הַפְּשׁוּטָה שֶׁקִּיּוּמָהּ שֶׁל מְדִינַת הַיְּהוּדִים לֹא חִיּוּנִי בְּעֵינֵיהֶם, בִּלְשׁוֹן הַמְּעַטָּה מֻפְלֶגֶת...

2) כְּפִי שֶׁאָמַרְתִּי, רָאוּי וְרָצוּי לְכַבֵּד כָּל אָדָם, עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה אִם בָּאִים עִמּוֹ בְּמַגָּע אִישִׁי. אוּלָם אַתָּה הוּא זֶה שֶׁהָפַכְתָּ אֶת הָרָצוּי לְהֶכְרֵחִי וְאֶת הָרָאוּי לָאַקְסְיוֹמָטִי, וּפָסַקְתָּ הִלְכָתְךָ שֶׁחֹסֶר כָּבוֹד כְּלַפֵּי אָדָם הוּא לֹא פָּחוֹת מֵאֲשֶׁר ''הֲפָרַת זְכוּת אָדָם יְסוֹדִית''.

אִי לְכָךְ, מֵאַחַר שֶׁנָּהַגְתָּ חֹסֶר כָּבוֹד כְּלַפַּי -- הֲרֵי שֶׁנִּכְשַׁלְתָּ בְּ''אִי--כִּבּוּד זְכֻיּוֹת אָדָם'' בָּאֹפֶן הַבְּסִיסִי בְּיוֹתֵר, וְזֹאת עַל סְמַךְ מִשְּׁנָתְךָ הַ''מּוּסָרִית''.

וּלְהַלָּן הַדֻּגְמָאוֹת לְגוּפוֹ שֶׁל עִנְיָן: בְּהוֹדָעָה זוֹ

תגובה 128903
הִכְנַסְתָּ אוֹתִי וַאֲחֵרִים וְאֶת ''מוּצְרֵי הַלְּוַאי'' שֶׁלִּי וְשֶׁל אֲחֵרִים לַקָּטֵגוֹרְיָה שֶׁל ''אַשְׁפָּה אֱנוֹשִׁית''. אִם זֶה לֹא ''עֶלְבּוֹן'' -- אֵינֶנִּי יוֹדֵעַ עֶלְבּוֹן מַהוּ.

הִמְשַׁכְתָּ וְכִנִּיתָ אוֹתִי פְּעָמִים רַבּוֹת ''הַפֶּרֶלְמָן''. אֲנִי מְצַפֶּה מִמְּךָ, בְּתוֹר מֻמְחֶה בַּעַל שֵׁם עוֹלָמִי לַחֲשִׂיפַת כַּוָּנוֹת נִסְתָּרוֹת, מְסָרִים ''מַהוּתִיִּים'' הַנִּלְוִים לַמְּסָרִים הַגְּלוּיִים, וּשְׁאָר מִינֵי נִתּוּחִין וּפִלְפּוּלִין -- שֶׁתָּבִין שֶׁהַשִּׁמּוּשׁ בה''א הַיְּדִיעָה בְּהֶקְשֵׁר שְׁלִילִי, מֵעִיד בְּדֶרֶךְ כְּלָל עַל חֹסֶר כָּבוֹד: בּוּז, זִלְזוּל, דֶּמוֹנִיזַצְיָה, אוֹ קְצָת מִכָּל דָּבָר. זֹאת בְּנִגּוּד לַהֶקְשֵׁר הַחִיּוּבִי, הַיָּכוֹל לְהָעִיד עַל הִתְיַחֲסוּת כְּאֵל מוֹפֵת, כְּדֻגְמַת 'הַיֶּלֶד הַמְּחוֹנָן הַזֶּה הוּא הַמּוֹצָארְט הַיִּשְׂרְאֵלִי' וְגוֹ'.

לְהַלָּן שְׁלַל דֻּגְמָאוֹת (מִתּוֹךְ אֲלָפִים) שֶׁלִּקַּטְתִּי מֵהָאִינְטֶרְנֶט, 5 לְאוֹלְמֵרְט, 5 לִנְתַנְיָהוּ, ו--5 לְגַלְאוֹן, הַמְּעִידִים כְּמֵאָה עֵדִים עַל הַהֶקְשֵׁר הַשְּׁלִילִי וְהַמְּבַזֶּה הַמִּתְלַוֶּה לְהוֹסָפַת ה''א הַיְּדִיעָה לְשֵׁם הַמִּשְׁפָּחָה:

עוד פעם הוא מקריא מנייר האולמרט הזה - אוףףףף !!!
הוא פשוט לא מסוגל לדבר אל העם בגובה העיניים בשפה פשוטה פן יתגלה האולמרט האמיתי..

אפילו יונית לוי יכולה להיות ראש הממשלה

גם מקריאה יותר טוב
---------------------------------------------
נושא:
אהבתי... שילך לעזאזל האולמרט הזה ול
תאריך: 17:55 1.1.2008
מאת: יעל 1
.........................................................................................

איזה זבל האולמרט הזה. קונטאר בשביל גופות.כאילו שלא ידענו :-)
----------------------------------------------------
כפי שפורסם עד עתה הניפגע העיקרי מדו''ח הבדיקה יהיה האולמרט והדו''ח אמור להביא ממצאים חמורים על התנהלותו בקשר לפרשת פולרד, כאילו ואנו מופתעים, הרי הנכלולי הסידרתי הזה מחריב כל נושא שנוגע הוא בו.
אך הסיבה להתנהלותו הקלוקלת של האולמרט בפרשה זו גרועה מונים רבים יותר. ממשלתו של האולמרט נהנית מרוב יציב אך קטן, כל תנודה יכולה להפיל הממשלה. מן המפורסמות הוא כי מפלגת הגמלאים מהווה רשת ביטחון גורפת וללא תנאי לממשלת אולמרט,
[הֶעָרָה שֶׁלִּי: כְּשֶׁהַכּוֹתֵב קְצָת נִרְגַּע וְעוֹבֵר לְטוֹן עִנְיָנִי - הוּא מַתְחִיל לְדַבֵּר כְּאַחַד הָאָדָם עַל מֶמְשֶׁלֶת אוֹלְמֵרְט וְלֹא ''הָ...'']
----------------------------------------------------
תגובה מאת גד
הגיע הזמן שהאופוזיציה תעשה משהו תעיפו את האולמרט !
--------------------------------------------------
224. חשבתי שהוא השתנה הנתניהו הזה אבל כרגיל - האיש לא אמין!!!!1
שוב עם הרב עובדיה יוסף ושוב מנסה להפחיד את כולם, מה הנתניהו לא מבין שזה לא עובד???
ככה הוא רוצה שלטון??
ממשיך עם ההצגות הרגילות ומחר תשמעו על מ-פ-ח-ד-י-ם.
איש לא אמין הנתניהו הזה!!!!!!!!!!!!!!
)03.08.08(
------------------------------------------------------
פינוקיו, שלגיה וסופרמן הולכים ברחוב.
הם רואים שלט: ''תחרות האישה הכי
יפה בעולם''. אומרת שלגיה:
''אני נכנסת'', ואחרי שעה יוצאת עם גביע.
הם ממשיכים ללכת ורואים שלט נוסף:
''תחרות האיש הכי חזק בעולם''.
סופרמן נכנס וגם הוא יוצא עם מדליה.
הם ממשיכים ללכת ורואים עוד שלט:
''תחרות האיש הכי שקרן בעולם''.
אומר פינוקיו: ''אני נכנס''. אחרי שעה
הוא יוצא עם דמעות בעיניים.
שואלים אותו סופרמן ושלגיה: ''מה קרה?''
אומר פינוקיו: ''מי זה הנתניהו הזה?''
-----------------------------------------------------
כותרת התגובה: נחשף פרצופו האמיתי של הנתניהו ה''חדש'': הון ושלטון
תצביעו,תצביעו בעד הנתניהו. אם נשארו לכם עוד כמה שקלים בחשבון - הם יילכו לגאידמק.לעם הטיפש הזה מגיע הצמד גאידביבי
----------------------------------------------------
שם השולח:אסי גורדון. עיר:בת ים כתובת דוא''ל: כותרת התגובה: הפעם אני הולך בלב שלם עם אהוד ברק. ולא בגלל הנתניהו.
כמצביע ליכוד בעבר וקדימה לאחרונה הגעתי למסקנה שאהוד ברק הוא המנהיג החכם והרלוונטי שצריכה המדינה. ולזה יש לי חיזוקים עם רבים מחברי בעבודה וכל מקום שהשיחה הזאת באה לדיון. כמובן שיש רבים שרוצים להצביע לברק בגלל החשש לעלית כוחו של הנתניהו.
----------------------------------------------------
חפשתי שם את נתניהו. המורדים כמו עבדים נרצעים עבדו בשבילו ימים ולילות, ואילו עכשיו הנתניהו הזה מנסה להראות נקי, הוא לא בא לפגישה.
אבל בלומנטל תמשיך לעבוד בשביל הנתניהו הזה כי מצא מין את מינו.
נתניהו תעשה לנו טובה שב בשקט בבית. את הליכוד השארת פעם אחת מדמם עם 19 מנדטים וברחת לעשות כ...ס....ף באמריקה. המרכז הראה לך מה הוא חושב עליך.
אינני מסכימה עם לנדאו אבל הוא לפחות משדר יושרה שמזכירה לנו את בגין האבא ובגין הבן.
נתניהו נגמר עידן הפוזה והדמגוגיה שבהם אתה מצטיין.
ויקטוריה , אזור )10.10.05(
-----------------------------------------------------
הגלאון הזאת תקועה בכל חור אפשרי ורק מנסה לעשות רוח
זהבה גלאון זו הח''כית שהכי מנסה לעשות רוח וצילצולים כדי שישמעו ויראו אותה...הכל לטובת התחת והכסא שלה....

08:06 10/05/07 מאת: שמאלני
-----------------------------------------------------
הגלאון הזאת השתגעה ממש. חשוב לאשפז אותה מיד.
היא פועלת ממש בשיתוף פעולה עם החמאס ותומכת במטרתו להרוס את ישראל.
היא ניראת חיצונית אישה נורמלית אבל ממש לא. היא חולת רוח ויש להציל אותה מעצמה ולאשפז אותה במחלקה סגורה בפיקוח פסיכיאטרי צמוד.
אולי בעתיד היא תחלים.

05:17 07/05/08 מאת: ד''ר פרויד, וינה.

-----------------------------------------------------
תבחר שוב במרצ? - Immanuel Goldstein

למה? כדי שהמפלגה שיוסדה ע''י שולמית אלוני ומאז הלכה והדרדרה עד לתהומות הגלאון והג'ומס תדרדר שוב? שעוד פעם מספר המשורינים בה יעלה על זה שבמוזיאון של לטרון...[?],
-----------------------------------------------------
וכך הם עושים עכשו; טבח מזוויע בוצע בנערים ובילדים בישיבה, וכבר נמצאו האשמים בהתפרעות – המשפחות השכולות, החברים, עם ישראל הנטבח והולך בארצו, כבר למעלה ממאה שנה, בברכת הברעם'ים, הזהבי'ם, הגלאון'ים, האולמרט'ים, הוילן'ים ושאר חלאת המין האנושי, כמותם.
------------------------------------------------------
אם את חייבת לדעת אולי תשאלי את חבריך הסורים מה קרה

17:53 17/09/07 מאת: איזה נעל הגלאון הזאת
====================================================
====================================================

אֵינֶנִּי מְצַפֶּה מִמְּךָ לְהִתְנַצֵּל בְּפָנַי, לֹא רַק בְּשֶׁל לִקּוּי חָמוּר בְּיֹשֶׁר אִינְטֶלֶקְטוּאָלִי, אֶלָּא גַּם וּבְעִקָּר מִפְּנֵי שֶׁכְּבוֹדִי הָאִישִׁי כְּלָל אֵינוֹ נִמְצָא עַל הַפֶּרֶק. מַה שֶׁנִּמְצָא עַל הַפֶּרֶק הוּא חֶשְׁבּוֹן הַנֶּפֶשׁ שֶׁעָלֶיךָ לַעֲרֹךְ עִם עַצְמְךָ, בַּשְּׁאֵלָה הַ''מּוּסָרִית'' כֵּיצַד חָסִיד מֻבְהָק שֶׁל ''זְכֻיּוֹת אָדָם'' דּוֹרֵךְ בְּרֶגֶל גַּסָּה וּבְעִקְבִיּוּת עַל ''זְכוּת יְסוֹד'' שֶׁל בְּנֵי אָדָם אֲחֵרִים, וְלֹא חָשׁ כְּלָל אֵיזֶה רַחַשׁ שֶׁל פִּצְפּוּץ מִתַּחַת לֶעָקֵב נַעֲלָיו.
_new_ הוספת תגובה



היוסלה ומר פרלמן
סתם אחד (יום שני, 25/05/2009 שעה 9:20)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הטענה ש- ''הַמַּאֲמָר הֻפְנָה -- הַפַּעַם -- לַיְּהוּדִים הַיִּשְׂרְאֵלִים'',
מסתירה את היות המאמר מקדם טענה שכל קורא פלסטיני
היה רואה בעצם הצגתה עלבון קשה. ואין מדובר בעלבון סתם אלא
בפגיעה בציבור שלם בשל ייחודו הלאומי או האתני. זה בהחלט דומה
לאפקט שיש לטענות של מכחישי השואה על יהודים. כך שהטענה שהמאמר
הופנה הפעם ליהודים הישראלים חוטאת לאמת ומהווה מיצג שיקרי.
באותו האופן יכול כל פירסום אנטישמי לטעון שהפרסום לא נועד ליהודים.
זו היתממות וצביעות.

2. אתה מבלבל בין 'פגיעה בזכות היסוד של כבוד האדם'
לבין 'עלבון'. יוסלה העליב אותך ומשתתפים אחרים באתר
אשר עמדותיהם מבוססות על דיעה קדומה, כי ראה בדבריהם
פגיעה בבני אדם בשל גזעם, לאומיותם, דתם, או מנהגיהם. יוסלה
עדיין חושב שיהודי המטיף לגירושם של מליוני תושבים פלסטיניים
מארץ ישראל הוא גזען שאין לשמור על כבודו. וכך גם לגבי
מי שמפרסם מאמרים השוללים את היישות הלאומית של הפלסטינים
החיים תחת כיבוש ישראלי מאז 1967. צריך להיות גזען כדי לפרסם 'תזה'
השוללת באופן גורף את זכויותיהם הלאומיות של הפלסטינים, וצריך להיות
צבוע כדי לבוא ולטעון כך במסווה של מאמר מלומד.

עלבון ישיר כפי שיוסלה כיוון אליך, מר פרלמן, אינו מבוסס על דיעה קדומה,
ואינו נוגע לשלילת זכות אדם זו או אחרת, כי העלבון הוא פועל יוצא מדבריך
כלפי ציבור חסר הגנה למעשה. ראוי לעלוב בפריץ הזועק שגזלו אותו. לא רק
שהיהודים גונבים באופן שיטתי את האדמות השייכות לתושבים הפלסטיניים
בשטחים, אלא בא מר פרלמן וטוען שאין עם פלסטיני, ובכך מנסה להכשיר
את הדרך לגירוש המוני. אם תתפוס כייס עם ידו בכיסך, לא תנהג עימו בנימוס
אלא תחבוט בו, תפיל אותו לרצפה, ותשב עליו עד שיבוא שוטר. וכך נוהגים
בחברות המכבדות את האדם בכל עבריין, גם זה הפוגע בזהותם הלאומית או
הדתית של אזרחים אחרים. ולכן אם היית מנסה, מר פרלמן, להגיש את המאמר
שלך בנושא היישות הפלסטינית בכנס אקדמי כלשהו באיים הבריטיים, היו
עוצרים אותך בשדה התעופה, כמו שעושים לכל מכחישי השואה למיניהם,
ומחזירים אותך אחר כבוד (או אי-כבוד) למקום ממנו באת.

ואכן אחת הדרכים של היוסלה להקטין את קומתם הזקופה של שוללי זכויות
האדם המקצועיים כדוגמת פרלמן היא להוסיף את ה'הא' המקטינה לפני השם.
וראויה להערכה ההשקעה שהשקעת, מר פרלמן במציאת מראי מקום וציטוטים
של השימוש ב'הא' הידיעה לצורך הקטנה.

''מֵאַחַר שֶׁנָּהַגְתָּ חֹסֶר כָּבוֹד כְּלַפַּי -- הֲרֵי שֶׁנִּכְשַׁלְתָּ בְּ''אִי--כִּבּוּד זְכֻיּוֹת אָדָם'' בָּאֹפֶן הַבְּסִיסִי בְּיוֹתֵר, וְזֹאת עַל סְמַךְ מִשְּׁנָתְךָ הַ''מּוּסָרִית'.''

ובכן, מר פרלמן, לכאורה אי הכבוד שהיה מנת חלקך מידי היוסלה
פוגע בזכויותיך. אך אפילו לכתוב את המשפט האחרון נשמע לא נכון.
והסיבה לכך היא כאמור שאי הכבוד שהיה מנת חלקך הוא פועל יוצא מדבריך
על הפלסטינים. אדם השולל את היישות הלאומית של שכניו לארץ ישראל
כמוהו כמי שמוריד את כבודו עם המים בשירותים. ביחוד כאשר השלילה הזאת
מוצגת בהקשר של ההטפה המתמדת לגירוש הפלסטינים ושאר ביטויים
גזעניים מצד היהודים הלא-כשרים המשתתפים באתר. העובדה היא שאי אפשר
לכבד אדם שאינו נוהג בכבוד בבני אדם אחרים. ואי אפשר להפנות טענה זו
ביעילות נגד היוסלה, היות ויוסלה בפירוש נמצא בעמדת המגיב ולא בעמדת
היוזם -כאשר ביטויי השלילה החלו עם הצהרותיו של פרלמן בנושא הפלסטיני,
הצהרות שממועניהן האמיתיים הם התושבים הפלסטיניים של יהודה ושמרון
ועזה, אך מהם ומתגובותיהם זוכה פרלמן להגנה מלאה משפטית וצבאית של
מוסדות המדינה, בהיותו אזרח ישראלי, והם, ממועני הדיבור הגזעני בעליל,
תושבים תחת כיבוש צבאי, שאין להם עמידה בבית משפט ישראלי. מה שהופך
את התזה הפלסטינית של פרלמן למכוערת כל כך זו החסינות המלאה ממנה
היא נהנית בשל מעמדו של הכותב. איש, כולל יוסלה, לא דורך ''ברגל גסה
ובעקביות'' על זכויות היסוד של פרלמן. פרלמן בנסיונו לשלול את היישות
הפלסטינית, ראוי לכל עונש שמדינת תרבות יכולה להטיל. אך היות ואין בישראל
רשות שתטיל עונשים שכאלה (וגם החוקים בנושא זה אינם נאכפים, אם הם
בכלל קיימים), אז בנושא הזה, של ההגנה על זכויות האזרח, כל אזרח לנפשו.
ואם למדנו משהו מהשואה, הרי זה הלקח שאין לשתוק מול ביטויי שנאה
גזעניים בשום מקום ובשום מצב. והמאמר של פרלמן הוא מצב כזה. והוא ראוי
לכל עלבון שניתן לשלח בו. על עבודה אקדמית אפשר להתווכח בנימוס,
בתגובה לכתב שיטנה גזעני אפשר רק 'להכות את המומחה'.

3. הפגיעה שפגע כבודו (מר פרלמן) באריה אלון היא פגיעה במי שניתן לסווגו
מבחינת המעמד כ'תמים'. רומז פרלמן שרק אדם עצל או טיפש לא היה משתמש
בתקופת העסקתו באוניברסיטה כדי לשפר את מעמדו כמועסק. לא פנה מר אלון
למר פרלמן בשום עניין, אינו מכירו כלל, אך מדבריו של הפרלמן משתמע שמכיר
הוא את מר אלון היטב.

וזוהי בדיוק ההגדרה של 'דיעה קדומה', ולמרות שבמקרה הזה, היות ומר אלון
גם הוא יהודי, לא יכול הפרלמן לבוא ולפגוע ביהדותו של אלון או במר אלון
עצמו בשל יהדותו, יכול הפרלמן לפגוע בו רק בתחום האינדיבידואלי, לא הלאומי
או הדתי. השלילה של זכות יסוד של מר אלון לא מתבצעת כאן בשל עלבון ישיר
או לא ישיר המופנה אליו. השלילה של זכות היסוד נוגעת לדיעה הקדומה
שביסוד העלבון.

וכאשר אנו עוברים מכאן לעלבון שהיוסלה הטיח בפרלמן
הרי מההשוואה ברור שהעלבון שהוטח באחרון ראוי ומוצדק, היות
ואינו נובע מדיעה קדומה הנוגעת לאישיותו של הלה או למעשיו בכלל, אלא
לתזה המסוימת שהוא מפיץ בנוגע ליישות הפלסטינית. ההפצה של עמדות
גזעניות בעליל בחלל הציבורי, וורטואלי או לא, ראויה למענה הולם - לבריון
יש לענות באותההמטבע. רק שבמקרה הפרלמני הכותב הוא איש נעים הליכות
וחורה לו שמושאי התזה המאיינת שלו מגיבים באגרוף בפנים.

ולסיום, קורא היוסלה שוב את ה'מאמר' של מר פרלמן המכובד
וקשה לעבור לסדר היום, גם בקריאה שניה ושלישית, על הארוגנטיות
המתנשאת של הכותב:

''תֵּשַׁע שָׁנִים. תֵּשַׁע שָׁנִים בִּרְצִיפוּת - עַל-פִּי הַכַּתָּבָה - עוֹבֵד מַר אַרְיֵה אַלּוֹן בַּסִּפְרִיָּה. מַה הִפְרִיעַ לוֹ בְּמֶשֶׁךְ תֵּשַׁע שָׁנִים לִלְמֹד מִקְצוֹעַ אַחֵר וּלְהִתְקַדֵּם לִמְקוֹם עֲבוֹדָה טוֹב יוֹתֵר? קְשָׁיִים כַּלְכָּלִיִּים? מַעֲצוֹרִים אִינְטֶלֶקְטוּאָלִיִּים? מַשְׁבֵּר אִישִׁי?
אִם נִקַּח לְדֻגְמָא מִקְצוֹעוֹת כְּגוֹן הַנְהָלַת חֶשְׁבּוֹנוֹת, תִּכְנוּת, חַשְׁמַלָּאוּת, טֶכְנָאוּת מַחְשְׁבִים, אֶלֶקְטְרוֹנִיקָה, טֶכְנָאוּת מַכְשִׁירֵי חַשְׁמַל בֵּיתִיִּים וְכֵן הָלְאָה - אֶת רֻבָּם נִתַּן לִרְכֹּשׁ בְּתוֹךְ שָׁנָה אַחַת אוֹ פָּחוֹת. שְׁנָתַיִם... עֵקֶב קְשָׁיִים עֲצוּמִים - שָׁלוֹשׁ שָׁנִים... אַרְבַּע... וְעוֹד שָׁנָה בִּשְׁבִיל לִטְרֹחַ וְלִמְצֹא עֲבוֹדָה בַּמִּקְצוֹעַ הֶחָדָשׁ. אֵין נִסָּיוֹן? קָשֶׁה? אָז עוֹד שָׁנָה. עוֹד... שְׁנָתַיִם... עוֹד שָׁלוֹשׁ! כַּמָּה זֶה בְּיַחַד? שֶׁבַע. שֶׁבַע שָׁנִים - וְזֹאת בְּרֹחַב לֵב שֶׁמֵּעַל וּמֵעֵבֶר לַסָּבִיר. אֲבָל מַה? קַל יוֹתֵר לִטְמֹן אֶת הָרֹאשׁ בַּחוֹל.''

צריך ללמד את הקטע הזה (עם הניקוד) בבתי הספר התיכוניים בארץ.
ישאלו התלמידים הנבוכים מדוע מנוקד הקטע, ויספר להם המורה
על מר פרלמן שמשווה את מר אריה אלון מחוסר העבודה הטרי לבת יענה
עצלה. ישאלו התלמידים האם מכיר מר פרלמן את מר אלון, ויאמר להם המורה
שאין היכרות אישית בין השניים. ישאלו התלמידים מדוע אם כן מאשים מר
פרלמן הנקדן את מר אלון בעצלות ואולי גם בטיפשות. ויענה להם המורה שזו
אכן דוגמא לטענה המוצגת כנובעת מעובדות, מהיכרות מוקדמת, או כמסקנה
ממחקר, אך למעשה מבוססת באופן בלעדי על דיעה קדומה. ישאלו התלמידים
מה רע במסקנה המבוססת על דיעה קדומה? יאמר להם המורה, שמסקנה
המבוססת על דיעה קדומה, ראשית, כלל אינה עונה להגדרה של 'מסקנה',
ושנית, היא בגדר פגיעה עקרונית בזכותו של כל אדם בחברה שלנו, כולל מר
אריה אלון, לכך ששמו לא יוכפש, ושאופיו לא יוכתם, בשל שיוכו המעמדי,
התעסוקתי, או האתני.

וישאלו התלמידים שאלה אחרונה, האם לא ידע מר פרלמן את הדברים
האלה לפני ובעת שכתב את שורות המנוקדות הנוגעות למר אלון, ואם ידע
את הדברים האלה מדוע בכל זאת כתב כך? יאמר המורה לתלמידיו, שאכן
יש בכך מסתורין מסוים: כיצד מגיע אדם שניקודו הולך לפניו, לכתיבת דברים
הפוגעים בכבוד האדם (לא כבודו של מר אריה אלון) ואף אינו מודע לכך?

ישב היוסלה לתומו, וקצת קיווה למען האמת, שיביא מר פרלמן הוכחות לכך
שהיוסלה אכן פוגע בזכויות האדם באופן התנהלותו באתר. ואפילו נכון היה
להודות באי-יושר אישי ולוותר על השתתפותו באתר לרווחתם של משתתפים
רבים. אך הפלא ופלא, גם כאן עמדה האמת הפשוטה ליוסלה, או שמא נכתוב
מהיום והלאה 'היוסלה'?
_new_ הוספת תגובה



היוסלה ומר פרלמן
אריה פרלמן (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 1:54)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) יִתָּכֵן שֶׁכָּל ''פָלַשְׂתִּינִי'' יִרְאֶה בְּטַעֲנָתִי עֶלְבּוֹן, וְגַם אֲנִי אֶרְאֶה עֶלְבּוֹן - אוֹ יוֹתֵר נָכוֹן בּוּז תְּהוֹמִי - בְּכָל טַעֲנָה בְּדָבָר ''אִי-קִיּוּמָהּ'' שֶׁל לְאֻמִּיּוּת יְהוּדִית.
אֲבָל מֵאַחַר שֶׁעַרְבִיֵּי אֶרֶץ-יִשְׂרָאֵל, שֶׁאֲנִי רוֹאֶה בָּהֶם, כָּאָמוּר, חֵיל חָלוּץ שֶׁל הָאֻמָּה הָעֲרָבִית כֻּלָּהּ הֵם אוֹיְבַי, אֲנִי רוֹאֶה בָּרֹאשׁ וּבָרִאשׁוֹנָה לְנֶגֶד עֵינַי - לְאֻמָּן צַר-אֹפֶק שֶׁכָּמוֹנִי - אֶת הָאִינְטֶרֶס שֶׁל הָעָם הַיְּהוּדִי וְהָרַעְיוֹן הַצִּיּוֹנִי.

2) אֵינֶנִּי מְבַלְבֵּל כְּלָל וּכְלָל. אַתָּה הִכְרַזְתָּ בְּרֵישׁ גַּלֵּי שֶׁהַפְגָּנַת חֹסֶר כָּבוֹד כְּלַפֵּי אָדָם הִיא פְּגִיעָה בִּזְכֻיּוֹתָיו הַיְּסוֹדִיּוֹת, וְאָכֵן כָּךְ נָהַגְתָּ כְּלַפַּי וּכְלַפֵּי אֲחֵרִים. אַתָּה טוֹעֵן - אָמְנָם - שֶׁגִּזְעָנִים וּפָשִׁיסְטִים לְשִׁיטָתְךָ אֵינָם רְאוּיִים לְכָבוֹד - אוּלָם לֹא טָעַנְתָּ שֶׁאֲנִי וַאֲחֵרִים שֶׁאוֹתָם תָּקַפְתָּ ''אֵינָם בְּנֵי אָדָם'', וְכָל עוֹד אָנוּ נִכְלָלִים בַּקָּטֵגוֹרְיָה שֶׁל ''בְּנֵי אָדָם'' - אָנוּ רְאוּיִים לְכָבוֹד.

אֲבָל זֶה לְפִי שִׁיטָתְךָ - לֹא לְפִי שִׁיטָתִי. לְשִׁיטָתִי, לֹא כָּל אָדָם רָאוּי לְכָבוֹד, אִם כִּי לְעִתִּים אֲנִי נוֹהֵג כָּבוֹד גַּם כְּלַפֵּי מִי שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לוֹ, לְדַעְתִּי.

אֲבָל אִם כְּבָר נָגַעְתָּ בְּעִנְיָן הַדֵּעָה הַקְּדוּמָה, הֲרֵי שֶׁגַּם אַתָּה נִכְשַׁלְתָּ (לְפָחוֹת) פַּעֲמַיִם בְּשִׁפּוּט עַל סְמַךְ דֵּעָה קְדוּמָה. כִּנִּיתָ אוֹתִי ''מִתְנַחֵל'' לֹא רַק עַל סְמַךְ הַמֵּידָע הַבִּלְתִּי-מְעֻדְכָּן שֶׁנִּמְצָא בְּדַף הַכּוֹתֵב (וְאֶת זֶה הֲרֵי לֹא יָכֹלְתָּ לָדַעַת), אֶלָּא גַּם לְאַחַר שֶׁהִבְהַרְתִּי שָׁחֹר עַל גַּבֵּי לָבָן שֶׁמִּבְּחִינָה ''טֶכְנִית'' אֵינֶנִּי עוֹנֶה לַהַגְדָּרָה. וְהַפַּעַם הַשְּׁנִיָּה שֶׁבָּהּ נִכְשַׁלְתָּ הִיא כַּאֲשֶׁר יִחַסְתָּ לִי הִסְתַּמְּכוּת עַל ''הַבְטָחָה אֱלֹהִית'', וְכָאן אָנוּ מַגִּיעִים לַזִּוּוּג הַבִּלְתִּי-קָדוֹשׁ שֶׁל הַדֵּעָה הַקְּדוּמָה הַשְּׂמֹאלָנִית, שֶׁאֶפְשָׁר לְנַסֵּחַ אוֹתָהּ בְּעֵרֶךְ כָּךְ:

''אִם אַתָּה לֹא שְׂמֹאלָן - אַתָּה מִתְנַחֵל דָּתִי''. עַד שֶׁיּוּכַח אַחֶרֶת וְגַם אָז לֹא בָּטוּחַ.

אֲבָל אֲנִי מְקַוֶּה שֶׁלֹּא תִּתְעַיֵּף אִם אַדְגִּישׁ שׁוּב: כָּל הַנֶּאֱמָר לְעֵיל לֹא נוֹבֵעַ מֵהָרָצוֹן לְהָגֵן עַל כְּבוֹדִי אוֹ עַל שְׁמִי הַטּוֹב. אַתָּה רַשַּׁאי מִבְּחִינָתִי לְכַנּוֹת אוֹתִי ''הַפֶּרֶלְמָן'', ''הַדְּרֶעק הַמִּצְטַדֵּק'', ''הַלֵּיצָן הַמֶּגָלוֹמָן'' אוֹ כָּל כִּנּוּי שֶׁיַּעֲלֶה עַל רוּחֲךָ.

אַתָּה רַשַּׁאי לְהַמְשִׁיךְ לְעַרְבֵּב לְלֹא שַׁחַר בֵּין לְאֻמִּיּוּת שַׁמְרָנִית לְבֵין פָשִׁיזְם, בֵּין קָפִּיטָלִיזְם לְשִׂנְאַת חַלָּשִׁים, בֵּין עוֹיְנוּת כְּלַפֵּי אוֹיֵב לְבֵין גִּזְעָנוּת, וּלְהַרְגִּישׁ טוֹב עִם עַצְמְךָ.

וּבְבִנְיַן צִיּוֹן נְנֻחַם.
_new_ הוספת תגובה



היוסלה ומר פרלמן
סתם אחד (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 4:47)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל בני האדם ראויים לכבוד,
כאשר מעשיהם ודבריהם אינם
מכוונים לשלילת זכויות האדם
של אחרים.

מעקרון זה נגזרת זכות הענישה
של כל מי שחרג מהעקרון.

מאמר המכוון לשלול את תוקפה
של היישות הלאומית הפלסטינית
פועל מעצם הגדרתו בניגוד לעקרון
השמירה על זכויות האדם, ביחוד על
רקע ההטפות החוזרות ונשנות
באתר לטרנספר ולחיסול פיזי של
הפלסטינים. ההקשר ברור וידוע לכל
הנוגעים בדבר, והמאמר תורם את
חלקו, כאפולוגטיקה פבסדו-פובליציסטית
עם יומרות מחקריות, לחינגת החיסול
של הפלסטינים ופלסטין.

אותו סוג של דיעה קדומה מהווה את
התשתית של פנייתך למר אריה אלון,
פניה שאינה פוגעת בו אישית, למרות
היותה פרטיקולרית, אלא בזכות היסוד
שלו ושל כל אדם שלא יפגעו בו בשל
שיוכו לקבוצה של עובדי קבלן שפוטרו,
ואשר מר פרלמן מייחס את מצבם הקשה
לעצלות או טיפשות מסויימים. ההצעה
המגונה שמציע מר פרלמן לעובדי הקבלן
אינה מגונה בשל היותה אישית אלא בשל
היותה מבוססת על דיעה קדומה של
הכותב ביחס לעובדי הקבלן.

עדיין מר פרלמן אינו מבחין כראוי בין 'עלבון'
לבין פגיעה בזכויות האדם. אנשים מקללים ומגדפים
האחד את השני בכל יום, אך ברוב המקרים
העלבון מכוון לפגוע באדם המסוים כאקט של
אלימות אך לא על בסיס שיוכו של האדם לקבוצה
זו או אחרת או על בסיס מעמדו החברתי של
הקורבן. יש חברות אלימות יותר ויש פחות. החברה
הישראלית היא כנראה אחת החברות האלימות
יותר - ראה השיח הציבורי והפוליטי בכלל.

היוסלה מפגין אלימות פסיכולוגית או רטורית בהתאם
לצורך כלפי משתתפים אשר עיסוקם העיקרי קידום
אג'נדה גזענית ביסודה שמטרתה גירוש או חיסול
הישוב הפלסטיני בארץ ישראל. ואכן, אם למדנו משהו
מהשואה של העם היהודי במלחמת העולם השניה
הרי זה 'נזכור' ו'לא ניתן שזה יקרה שנית, ליהודים או
לכל בני עם אחר'. ועל רקע זה, ראוי לפגוע ישירות
בכל מי שעיקר עיסוקו בקידום העושק והרצח של בני
העם הפלסטיני. כיום המובילים בתחום זה הם ממשלות
ישראל האחרונות, הצבא, המנהל האזרחי, המתנחלים,
והטרנספריסטים המנומסים פחות ומנומסים יותר באתר
'ארץ הצבי' (פרלמן הוא המנומס ביותר, ברנדשטטר ועירן
הם הבריונים המוצהרים).

וכדי להסיר כל ספק, היוסלה הוא קפיטליסט לכל דבר, אך
כפי שמדינות רבות הוכיחו, גם הקפיטליזם המערבי יכול
לפרוח בסביבה סוציאל-דמוקרטית. בארץ המושגים האלה
מזמן איבדו את משמעותם, כאשר כל המערכת הכלכלית בישראל
כבר הפכה לגרורה של הבנק הפדרלי של ארצות הברית,
והברית האיסטראטגית עם ארצות הברית הפכה את ישראל
לבסיס ימי ואווירי עבור הצבא האמריקני. חולשתו הבולטת של
הלובי היהודי בוושינגטון לאחרונה מדגימה עד כמה הגורם היהודי
בארצות הברית שולי. גם ממשלת ישראל החדשה וגם הלוביסטים
היהודים מוצאים עצמם כיום בעמדה של חוסר רלוונטיות למה
שעומד ברומו של העולם המדיני האמריקני והבינלאומי. ואף מעצמה
מהגדולות לא תוותר על האינטרסים המדיניים שלה במזרח התיכון ובעולם
בשל כ-‏60 אלף יהודים שמנסים לייצר יין גורמה ליצוא ביהודה ושומרון.
זו הרי בדיחה. ואין איש צוחק יחד עמנו בעניין הזה - הם צוחקים עלינו.
ישראל והיהודים היהירים החיים בה הפכו למשל ולשנינה.

הנושא של היותך ראוי לכבוד בשל היותך 'אדם' הוא נושא מורכב,
אך אפשט זאת בפעם השלישית והאחרונה עבורך:
זכותך שלא להיות מותקף בשל שיוכך לדת או לאום או קבוצה מסויימים,
לא בשל אמונתך ולא בשל מעמד התעסוקה שלך. זכותך שיתיחסו אליך
לפי הישגיך וכשלונותיך, וגם אז בכבוד. אך כאשר רוב עיסוקך (ראה המאמרים
בנושא הפלסטיני, ובנושא עובדי הקבלן) הוא בכתיבה השוללת את הזכויות
הלגיטימיות של המכותבים - בין אם הם פלסטינים או יהודים עובדי קבלן -
בהתבסס על דיעה קדומה, אז אינך זכאי לחסינות מעלבון מכוון אשר נועד
להעניש אותך על הפגיעה העקרונית החוזרת בזכויות האדם של מכותביך
(ביחוד כאשר אינך פונה במקור למכותבים אלה אלא 'ל'בני סוגך' - שותפיך
לפשע).

הינך יכול לבוא ולטעון שכל אדם זכאי שינהגו בו בנימוס (לא מדובר כאן
בכיבוד זכויות האדם שלו). אך אז לא תוכל להגיע להסכמה מלאה עם היוסלה,
היות והיוסלה למד בשנותיו במערכת החינוך הממלכתית הישראלית שבגזענות
ובאלה המפרים את זכויות האדם יש ללחום עד חרמה. ואת העקרון הזה מיישם
היוסלה בכל מקום שניתן. הבריונות של הגזענים היהודים לא תעבור. לא
נאפשר למתחזים לאנשי רוח ומצפון לחרבן על ערכי היהדות. אל מול הטענה
הגזענית במהותה שליישות הפלסטינית אין תוקף ניתן להעמיד רק ההומור
היהודי הסטנדרטי, שהוא על גבול הפארסה, ותמיד מכוון לאיזור שמתחת
לחגורה. אני לא זוכר שכיניתי אותך 'הדרעק המצטדק', אך אם הכינוי מוצא חן
בעיניך הוא כולו שלך. זו תמורה קטנה ולא פרופורציונית כלל להכנת הרקע
שאתה עושה במאמריך לגירוש של כארבעה מליון תושבים פלסטינים מיהודה
שומרון ועזה. יש תמורה בעד האגרה.
_new_ הוספת תגובה



היוסלה ומר פרלמן
אריה פרלמן (יום שלישי, 26/05/2009 שעה 10:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1) תָּקְפָּהּ שֶׁל יֵשׁוּת.

בֹּקֶר בָּהִיר אֶחָד תָּקוּם נִבְחֶרֶת שֶׁל 20 אִישׁ, הַנּוֹהֶגֶת לְהִתְאַסֵּף בְּכָל בֹּקֶר עַל־מְנַת לַחְבֹּט בְּכַדּוּר-רֶגֶל בְּאֶמְצָעוּת אַלּוֹת מֻרְחָבוֹת בִּקְצוֹתֵיהֶן, כַּאֲשֶׁר הַמְּנַצֵּחַ בַּמִּשְׂחָק הוּא מִי שֶׁהִצְלִיחַ לְהַחְדִּיר אֶת הַכַּדּוּר לַ''שַּׁעַר'' הָאֶחָד וְהַיָּחִיד, הֶעָשׂוּי מִבּוֹר בַּקֹּטֶר שֶׁל מֶטֶר וּבְעֹמֶק שֶׁל 50 ס''מ.

וְהַקְּבוּצָה הַזּוֹ תָּבוֹא לַהִתְאַחֲדוּת לְכַדּוּרֶגֶל וְתִדְרֹשׁ חֲבֵרוּת וְהַכָּרָה, בַּטַּעֲנָה שֶׁהֵם ''נִבְחֶרֶת כַּדּוּרֶגֶל''. כַּמּוּבָן שֶׁהַתְּגוּבָה הָרְאוּיָה הַיְּחִידָה תִּהְיֶה רַעֲמֵי צְחוֹק.

בֹּקֶר בָּהִיר שֵׁנִי תָּקוּם קְבוּצַת נָשִׁים וּגְבָרִים, הַנּוֹהֶגֶת לְהִתְאַסֵּף בְּכָל אַחַר-צָהֳרַיִם שֶׁל יוֹם חֲמִישִׁי בְּכִכַּר הָעִיר וְלִצְוֹחַ בְּקוֹלוֹתֵיהֶם הַצּוֹרְמִים תּוֹךְ כְּדֵי תִּיפוּף נִמְרָץ עַל הַסְּלָעִים וְהָעֵצִים, בְּאֶמְצָעוּת עַנְפֵי עֲרָבָה מְקֻשָּׁטִים בִּסְרָטִים סְגֻלִּים.

וּלְמַזָּלָם הָרַב, יֵשׁ בֵּינֵיהֶם בַּעֲלֵי קְשָׁרִים, מָמוֹן וְתוּשִׁיָּה - וְהֵם הִצְלִיחוּ בְּדַרְכֵי רְמִיָּה, אִיּוּמִים, תַּעֲמוּלָה בִּלְתִּי-פּוֹסֶקֶת וּמְשִׁיכָה בַּחוּטִים הַנְּכוֹנִים, לְקַבֵּל ''הַכָּרָה'' מֵהָעִירִיָּה כַּ''חֲבוּרַת זֶמֶר'', וְאַף לְקַבֵּל תַּקְצִיב לְמִמּוּן פְּעִילוּתָם מֵאֲגַף הַתַּרְבּוּת...

כָּל יֵשׁוּת קוֹלֶקְטִיבִית, בֵּין אִם אֲגֻדָּה חַקְלָאִית, תְּנוּעַת נֹעַר, עַם, כַּת דָּתִית אוֹ חֲבוּרַת תֵּאַטְרוֹן-רְחוֹב חַיֶּבֶת לַעֲמֹד בִּקְרִיטֶרְיוֹנִים אוֹבְּיֶקְטִיבִיִּים כְּדֵי לִתְבֹּעַ הַכָּרָה בְּיֵשׁוּתָהּ. אֵין לִי סָפֵק שֶׁאוֹתָם חַבְרֵי ''נִבְחֶרֶת כַּדּוּרֶגֶל'' יֵעָלְבוּ עַד עִמְקֵי נִשְׁמָתָם וְיַגִּישׁוּ קְבִילָה לָאוּ''ם עַל ''פְּגִיעָה בִּכְבוֹדָם עַל רֶקַע הִשְׁתַּיְּכוּת קוֹלֶקְטִיבִית'', אוּלָם לֹא יַעֲלֶה עַל הַדַּעַת שֶׁכָּל זָב חֹטֶם וּמְצֹרָע ''יַגְדִּיר אֶת עַצְמוֹ'' עַל כָּל גִּבְעָה רָמָה וְתַחַת כָּל עֵץ רַעֲנָן, וְכָל הַסּוֹבְבִים אוֹתוֹ יְחֻיְּבוּ לְהִשְׁתַּחֲווֹת בְּפָנָיו אַפַּיִם אַרְצָה וּלְכַבֵּד אֶת ''זְכוּתוֹ לַהַגְדָּרָה עַצְמִית''.

אָדָם שֶׁיַּתְחִיל לְיַלֵּל וּלְהַגְדִּיר עַצְמוֹ כְּחָתוּל - יִזְכֶּה לְכָל ''זְכֻיּוֹת הָאָדָם'', כְּגוֹן הַזְּכוּת לְחַיִּים, הַזְּכוּת עַל גּוּפוֹ, זְכוּת הַקִּנְיָן, חֹפֶשׁ הֲגִירָה, חֹפֶשׁ הָעִסּוּק וְכֵן הָלְאָה וְהָלְאָה - אֲבָל לֹא יִזְכֶּה לְתוֹסֶפֶת חָלָב מִמִּשְׂרָד הָרְוָחָה עֵקֶב הֱיוֹתוֹ ''חָתוּל''.

זֶהוּ - בְּתַמְצִית - הַהֶבְדֵּל בֵּין זְכֻיּוֹת קוֹלֶקְטִיבִיּוֹת לְבֵין ''זְכֻיּוֹת אָדָם''.

לֹא אַסְתִּיר מִמְּךָ שֶׁאֲנִי מִתְיַחֵס בְּסַפְקָנוּת וּבְחַשְׁדָנוּת רַבָּה לְכָל הַנֶּהִי וְהַמְּהוּמָה סְבִיב ''גְּזֵלַת אֲדָמוֹת'', ''עֲקִירַת עֲצֵי זַיִת'' וְגוֹ'. וְאוּלָם - אֵין בְּכָךְ מִשּׁוּם שְׁלִילַת עֶצֶם זְכוּתוֹ שֶׁל הַ''פָלַשְׂתִּינִי'' לְהַחְזִיק בִּרְכוּשׁוֹ, וְלִתְבֹּעַ שֶׁאִם הוּא יֻפְקַע - יֻפְקַע תּוֹךְ כְּדֵי כִּבּוּד הַהֲלִיכִים הַנְּקוּטִים בְּמִקְרֶה שֶׁל הַפְקָעַת רְכוּשׁ לְצֹרֶךְ סְלִילַת כְּבִישׁ אוֹ לְצֹרֶךְ פִּנּוּי לְנֹכַח סִכּוּן בְּרִיאוּתִי וְכַדּוֹמֶה.

אַךְ כִּמְדֻמַּנִי שֶׁזּוֹ אֵינָהּ הַבְּעָיָה הָעִקָּרִית. הֲרֵי גַּם אִם יוּכַח בְּאוֹתוֹת וּבְמוֹפְתִים שֶׁהִתְנַחֲלוּת זוֹ וְזוֹ קָמָה עַל אֲדָמוֹת שֶׁנִּרְכְּשׁוּ כַּדָּת וְכַדִּין, לְפִי כָּל דִּקְדּוּקֵי הָעֲנִיּוּת הַמִּשְׁפָּטִית לִמְהַדְּרִין - תַּעֲלֶה מֵאֵלֶיהָ הַשְּׁאֵלָה הַ''מּוּסָרִית'' פּוֹלִיטִית-אִידֵאוֹלוֹגִית, הַאִם מֻתָּר, רָאוּי וְרָצוּי לְהָקִים הִתְנַחֲלֻיּוֹת מֵעֵבֶר לַקַּו הַיָּרֹק.

2) הָעוֹבְדִים הָאוֹבְדִים

מַר אַרְיֵה אַלּוֹן מְצֻטָּט בִּמְפֹרָשׁ, בִּשְׁמוֹ וּמִפִּיו - שֶׁהֻצְּעָה לוֹ עֲבוֹדָה חֲלוּפִית לְזוֹ שֶׁאִבֵּד; וְשֶׁהוּא עוֹבֵד תֵּשַׁע שָׁנִים בִּרְצִיפוּת בָּאוּנִיבֶרְסִיטָה.

גַּם אִם נַנִּיחַ, שֶׁהָיָה לוֹ קָשֶׁה לַחֲזוֹת מֵרֹאשׁ אֶת הֶעָתִיד וְאָסוּר וְלֹא מְכֻבָּד לִתְבֹּעַ מִמֶּנּוּ בְּדִיעֲבַד רְכִישַׁת מִקְצוֹעַ - הֲרֵי שֶׁעֲבוֹדָה חֲלוּפִית הֻצְּעָה לוֹ - וְהוּא סֵרֵב. אֲנִי מִתְקַשֶּׁה מְאוֹד לְהַאֲמִין שֶׁהַחַנְיוֹן עַד כְּדֵי כָּךְ ''מְרֻחָק'' מִבֵּיתוֹ שֶׁהוּא לֹא יָכוֹל לִנְסֹעַ לְשָׁם.

3) קָפִּיטָלִיסְט

כָּאן אֲנִי מִסְתַּכֵּן בְּהִסְתַּבְּכוּת אִישִׁית עִם מוֹעֶצֶת הַבִּטָּחוֹן, כַּאֲשֶׁר אֲנִי עוֹמֵד לִפְגֹּעַ יְשִׁירוֹת בִּזְכוּתְךָ לְהַגְדָּרָה עַצְמִית, וּלְעַרְעֵר עַל כּוֹבַע הַקָּפִּיטָלִיסְט שֶׁחָבַשְׁתָּ לְרֹאשְׁךָ. אַף ''קָפִּיטָלִיזְם'' לֹא יָכוֹל ''לִפְרֹחַ'' בֶּאֱמֶת בִּסְבִיבָה סוֹצְיָאל־דֶּמוֹקְרָטִית. זֶהוּ אוֹקְסִימוֹרוֹן גָּמוּר.

4) כְּבוֹדִי כְּאָדָם.

אֲנִי בְּהֶחְלֵט מְקַבֵּל אֶת גִּישָׁתְךָ, שֶׁהִיא גַּם גִּישָׁתִי - שֶׁמִּי שֶׁמַּחְזִיק בְּהַשְׁקָפוֹת בְּזוּיוֹת וְנִקְלוֹת אֵינוֹ רָאוּי לְכָבוֹד. זֶה בְּסֵדֶר גָּמוּר. כְּפִי שֶׁאָמַרְתִּי - אֵינֶנִּי לָהוּט לְקַבֵּל מִמְּךָ כָּבוֹד. רַק רָצִיתִי לִתְהוֹת עַל הַסְּתִירָה שֶׁבֵּין הִתְנַהֲגוּתְךָ לְמַעֲשֶׂה לְבֵין עֶקְרוֹנוֹתֶיךָ לַהֲלָכָה. אֲבָל מֵאַחַר שֶׁרָאִיתִי שֶׁהִתְנַהֲגוּתְךָ תּוֹאֶמֶת אֶת עֶקְרוֹנוֹתֶיךָ - אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי