![]()
|
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
לא . אינני מסכים איתך . 1 - אתה לא ראית אצלי טיעונים הקשורים למתנה האלוהית . כן ראית אצלי את הטיעון האבולוציוני . 2 - עקב רדיפות היהודים התבצע מיון טבעי בקרב היהודים . בדרך כלל שרדו המשכילים , הנבונים והמוכשרים בין היהודים . זה הוגבר גם על ידי שידוכים בין תלמידי חכמים ובנות עשירים . לעומתנו , הנוצרים שלחו את החכמים לכמורה ובזה הפחיתו את מציאות חכמים בקרבם . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אין חתני פרס נובל בבני ברק ומאה שערים, ולהתפלפלות תלמודית אין שום קשר להצלחה במדעים המדוייקים. ההסבר האבולוציוני להצלחה היהודית נכשל על פניו, כי לא היתה שום הצלחה עד שהיהודים החלו להכנס לאוניברסיטאות ב-150 השנים האחרונות. הנסיון שלך להכניס את קולומבוס לעמנו הוא נחמד, אך הוכחות עדיין אין. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
נסיונך לבטל את עמדתי נקרא ''כשל איש הקש'' . ההסבר האבולוציוני מדוייק . חידוד המוח אפשרי בתחומים רבים שבהם נדרשת הבנה חשיבה ומסקנות . זה בדיוק מה שקרה בתוך העם היהודי . לא הוכחת את ההיפך . אי אפשר להגיע להישגים בתחום שלא עוסקים בו . לכן לימוד תורה ומשנה אינה מניבה תוצאות מדעיות . אבל מתוך דבריך ניתן להבין שכניסת יהודים לאוניברסיטאות הניבה הישגים ליהודים בתחומים האוניברסיטאים וכמותם גדולה יותר מחלקם באוכלוסיה . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
א. כניסת היהודים לאוניברסיטאות הניבה הישגים לאותם יהודים. מה שחסר בהסבריך טענותיך הוא היחס בין מספר היהודים שנכנסו לאוניברסיטאות ומספרם של היהודים שהגיעו להישגים. (גם את ההישגים צריך להגדיר.) יתכן שאם תשווה עם אותו היחס בעמים אחרים לא תמצא הבדל ואולי תיווכח שההבדל הוא לרעת היהודים. אבל זה גם לא מספיק כדי להסיק שליהודים יש יותר הישגים. כי צריך לחשב את היחס הזה מול מספר היהודים שסיימו תוארים, ובעיקר את התוארים הגבוהים שבלעדיהם אין פרסי נובל למשל. ב. לא הוכחת שהטיעון האבולוציוני שלך תופס ברמה התיאורתית ולא ביחס ליהודים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
גם השכלה אוניברסיטאית היא הישג . גם תוארים גבוהים . למרות שהיה Numerus Clausus במדינות רבות הרי מספרם של זוכי פרס נובל היהודים רב מחלקם באוכלוסיה . זה הישג שלא נחוץ להגדירו . | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הטענה שלך פשוט מתעלמת מנתון שהשפיע הרבה וגם ישפיע על מספר הזוכים בפרס נובל ולכן היא שגויה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
איזה נתון ? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הפנית אותי למסר שכבר קראתי . אני לא רואה שם שהצגת חוסר בנתון . במקום הפניה חזרה באפשרותך לכתוב מה הנתון החסר . | |||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |