פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
שאלות והערות
דוד סיון (שבת, 09/06/2012 שעה 7:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הסופרים:
אני חושב שהעניין העיקרי כאן הוא הסופר מול כוח שוק (של רשתות הספרים). הסופר במקרה הזה הוא כמו עובד של הרשת שמפיצה את ספרו או ספריו. כמו שבמקרים אחרים (למשל חברת חשמל, הבנקים) יש ועדי עובדים שפועלים לייצג את העובדים, ראוי שתקום נציגות סופרים.

2. המסתננים:
אני חושב שהטענה כי אף נשמה טובה לא לקחה מסכן אחד או שנים לביתה, אינה עניינית. דומה לה טענה ששרי הממשלה, שעוסקים בעניין לא מעט יקחו את הפליטים-מהגרים לבתיהם.

3. האלוף (דימ.) יואב גלנט:
אתה רומז שמועמדותו נפסלה בגלל חומר שנאסף על ידי המעורבים בפרשת הרפז. מה בדבר התחקירים של ליבסקינד ואחרים בעניין התנהלותו של גלנט במקום מגוריו?
_new_ הוספת תגובה



שאלות והערות
ע.צופיה (שבת, 09/06/2012 שעה 8:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1.הסופר הוא בגדר ''יצרן''. ברגע שהוא סיים את ''המוצר'' הטיפול עובר לשיווק ולמכירות ושם זה מתנהל לפי הכללים של תחום זה.
אם אתה מרמז שיש פה עושק, אני חושב שאתה טועה. יש חוסר הבנה של ''היצרנים'' בתהליכי השיווק ובמסחר בכלל. אין קיום לסופרים שספריהם אינם נמכרים.
ההשוואה שלך אינה במקומה. הסופר הוא יצרן יחיד בעוד שהבנקים הם ''יצרנים'' המעסיקים אלפי אנשים.

2.שרי הממשלה עוסקים בעניינים שונים בגדר התפקיד שנבחרו אליו ( פעם תחבורה, פעם רווחה). יתכן מאוד שהם כלל אינם מחבבים את העיסוק, אך הוא מתחייב מעיסוק המרכזי: הפוליטיקה.
את הנשמות הטובות איש לא מכריח לעסוק. זה התנדבותי. הצורם בעייני הוא שההתנדבות נעשית בחלקה על חשבון מישהו אחר שלא נשאל לרצונו בעניין.

3. אני מקווה שאינך כל כך תמים להאמין שליבסקינד כיתת את רגליו מארכיון לארכיון או משכן לשכן בכדי לכתוב את התחקיר!
אגב, יש קטע שיחה בין רעיית הרמטכל להרפז שבו היא מאיצה בו למסור את החומר על גלנט לחשיפה תקשורתית.
_new_ הוספת תגובה



שאלות והערות
דוד סיון (שבת, 09/06/2012 שעה 10:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. ההשוואה שלי היא במקומה. יתכן שהיצרן לא מבין בשיווק ובמכירות אבל כאשר השיווק לא נעשה במנגנון תחרותי (אלא במנגנון אוליגופוליסטי) יש היגיון שיצרנים יתארגנו ויצברו כוח שוק גם הם. זה עיקרון נכון גם לגבי יצרנים בענפים אחרים בהם פועלים יצרנים בודדים מול מעט משווקים.

הבנקים הם גם יצרנים וגם משווקים ומוכרים, אבל עדין ההיגיון הזה עובד. כל עובד הוא יצרן בודד מול הבנק וככזה כוחו מאד מוגבל. אם ציבור העובדים מתארגן לטפל באינטרסים של כל אחד מהם ונוהג בחוכמה האינטרסים של העובדים מקבלים ביטוי מעשי יותר מוצלח.

2. השרים גם הם מתנדבים והתוצאות של התנדבותם תמיד באות על חשבון מישהו. זה כך בהגדרה.

בעניין הפליטים-מהגרי עבודה הסיפור לא שונה. החלטות שתי קבוצות המתנדבים (השרים והאירגונים השונים) באות על חשבון אחרים שלא נשאלו על רצונם. עדין צורת הטיעון הזאת איננה עניינית.

3. אתה מתכוון לחומר שהופיע אחר כך אצל ליבסקינד?
_new_ הוספת תגובה



שאלות והערות
ע.צופיה (שבת, 09/06/2012 שעה 12:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסופר הוא חלק במערך שלם שבסופו של דבר ספר נמכר ללקוח.
המערך מורכב מהסופר, העורך, הגרפיקאי, המדפיס והשיווק המורכב מהפרסומאי, איש יחסי ציבור, מתכנן השיוק וההפצה(השמטתי כמה גורמים).לכן אי הבנת היצרן בשיוק אינה גורם משמעותי בכל המערכת. התחרות היא עניין שונה. אל תשכח שבימים אלו שיש את מבצעי ה''4 במאה'' מתקיים שבוע הספר בכל רחבי הארץ והתחרות היא בין רשתות, חנויות ספרים ואלפי דוכני מכירה. אילו הוצאות הספרים לא היו מרוצות מבצעי ה''4 במאה'' יכלו למנוע אותם בקלות. לא למכור בזול!!!

העובד בבנק אינו יצרן בודד אלא חלק קטן מכונה מורכבת. ההתארגנות של ציבור עובדי הבנקים אינה על רקע של מחירים או מבצעי שיוק אלא על רקע של שכר ותנאי עבודה וזה שונה לגמרי.

השרים הם אנשים שנבחרו על ידי הציבור לעשות למענו. ''הנשמות הטובות'' מינו את עצמם לתפקיד ואלו שני דברים שונים לחלוטין.

השרים דואגים לטובת הציבור כי הציבור בחר בהם. הנשמות הטובות פועלות מטעם עצמם ולטעמי גם למען עצמם.

אף עיתונאי אינו משוטט בשטח ומחפש חומר. הוא אינו קם מהכסא .הכול מוגש לו מוכן לפירסום.מקסימום מצליב וגם זה לא תמיד. איני מכיר את ליבסקינד אך איני מאמין שהוא שונה מאחרים.
_new_ הוספת תגובה



ספר, ספרות הם קניין רוחני
בצלאל פאר (שבת, 09/06/2012 שעה 14:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הם לא כמו חם לאופה או שולחן לנר, למרות שכל אופה ונגד מתפארים בתוצרת הטובה, יפה ויקרה יותר שלהם. ספר הוא קניין רוחני, לא אוכלים אותו וזורקים והוא גם אינו משמש כרהיט בבית ואפילו לא לקישוט, אלא לכל היותר להפגנת תרבותיות (לפחות לאלה הקונים 4 ספרים ב-‏100 ש''ח וקוראים אולי רק ספר אחד בקושי).
_new_ הוספת תגובה



ספר, ספרות הם קניין רוחני
ע.צופיה (שבת, 09/06/2012 שעה 16:42)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אותו דבר ניתן להגיד על הרבה מקצועות. רפואה, עבודה סוציאלית, חינוך ועוד.
בסופו של דבר זה מסתכם בהיצע וביקוש
_new_ הוספת תגובה



ספר, ספרות הם קניין רוחני
בצלאל פאר (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 1:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא. ספר הוא מוצר רוחני של הסופר ושלו בלבד.
רפואה, עבודה סוציאלית, חינוך ועוד הם מקצועות, וגם אם הם דורשים רגישות ואנושיות, הן לא מוצר רוחני כמו ספר, ציור, מוסיקה או שירה, שהם בלעדיים לכותבם.
_new_ הוספת תגובה



ספר, ספרות הם קניין רוחני
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 4:40)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יתכבדו הסופרים והמשוררים ויכניסו את יצירתם למגירתם הפרטית .
אבל
כאשר הם מפרסמים לשם מכירה יצירתם נעשית סחורה וכללי השוק חלים עליה .
_new_ הוספת תגובה



ספר, ספרות הם קניין רוחני
ע.צופיה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 6:57)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד אינו גוזל את קניינו של הסופר.
ברגע שהסופר החליט להפיק תועלת כספית מקניינו הרוחני זה הופך להיות מוצר ''עובר לסוחר'' כמו כל מוצר אחר.
הברירה בידי הסופר לשמור את הקניין לעצמו ולהציגו רק בפני חבריו.
אז שלא ילין.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 7:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך נכונים ברגע שהסופר התיר פרסום הספר הוא מוותר על חלק מהקניין הרוחני. אבל גם מכירת הספר בשוק משאירה בידי הסופר את הקניין רוחני.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
ע.צופיה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 8:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר הספר נמצא בחנות הספרים הקניין הרוחני היחיד של הסופר הוא החובה לרשום את שמו במקום בולט בספר.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 9:07)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נכון. גם לאחר הפצה בחנויות הסופר הוא בעל זכויות היוצרים שהן בעצם זכות על קניין רוחני.

אתה ודאי זוכר את המקרה שלנו עם הצלם (דן פורגס) שמכר תמונה מספר פעמים ותבע אותנו על פגיעה בזכויות יוצרים כי השתמשנו בתמונה ללא רשותו...
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
ע.צופיה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 9:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מערבבכ כמה דברים.
1. איני יודע בדיוק את ההגדרה של קניין רוחני. אך ברגע שהסופר הסכים שמישהו ידפיס ויפיץ וימכור את הספר שלו הוא איבד את הקניין המסחרי בו.כך שהרשת יכולה לתת אותו במתנה וספק אם הוא בכלל יכול לעשות משהו.
זכויות יוצרים זה משהו שונה. לכן כתבתי שהדבר היחיד שהוא יכול לתבוע הוא שמו באופן בולט בספר. במקרה שלנו, הצלם מכר את זכויות התמונה ללשכת אולמרט, כמדומני, בעיריית י-ם. אם היית מקבל רשות מהם יכולת להשתמש בתמונה בחינם.גם הרשת, אם תדפיס ספרים של הסופר על דעת עצמה, תיענש.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 10:30)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני מערבב דברים. אבל כדאי שיהיה ברור שיש קשר הדוק בין ''זכויות יוצרים'' ובעלות על ''קניין רוחני''

1. ''קניין רוחני'' מוגדר כיצירה של המוח או: ''רעיונות של יחידים או של חברות, שניתן להגן עליהם כסוד מסחרי, כפטנט, באמצעות זכות יוצרים או באמצעות סימן מסחרי (http://www.amalnet.k12.il/sites/informatic/nevona/do...).

חוקי ''זכויות יוצרים'' נועדו להגן על זכויות ב''קניין רוחני''.

2. הסופר גם לאחר שהעביר את זכויות ההוצאה לאור וההפצה למישהו אחר ישאר בעל הקניין הרוחני. לפי החוק הישראל הוא ויורשיו בעלי הקניין הרוחני למשך 70 שנה, אלא אם ויתרו עליו במפורש.

גם אם הסופר נתן הרשאה למו''ל ולמפיצים להוציא לאור ולמכור את הספר, הוא מצפה לחלקו בהכנסות. לכן הוא לא איבד דבר אלא אם ויתר במפורש. (במקרה של הצלם הוא לא העביר לעיריית י-ם הבעלות על הקניין הרוחני ולכן היה רשאי לתבוע אותנו על פגיעה בזכות הקניין הרוחני שלו.)
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
ע.צופיה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 12:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכויות הקניין הרוחני הן דבר אחד. זכויות המסחר בקניין הרוחני, במקרה של המבצעים הועברו לידי המו''לים וההוצאות ולסופר אין כל נגיעה בענין.כך שהדבורים על קניין רוחני, במקרה זה, הם בגדר רוחניות בלבד.
במקרה של הצלם, הוא נתן ''זכות'' לעיריית י-ם להשתמש בצילום כעולה על רוחה, כולל מתן היתר לסיון להשתמש בו.
ברור שמעבר לזה הכול שייך לצלם. גם במקרה של הסופר. הכול מעבר לחוזה עם המו''ל שייך לסופר.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 15:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תקרא את הערה הראשונה שלי (תגובה 167608): ''אבל גם מכירת הספר בשוק משאירה בידי הסופר את הקניין רוחני''. מכאן שטענתך (תגובה 167607) כי מרגע שהפיק תועלת כספית, קניינו הרוחני הופך להיות מוצר עובר לסוחר איננה נכונה.

גם במקרה של הצלם אתה טועה. הנה מה שכתוב באתר של הכנסת לגבי התמונה והזכויות הקנייניות (http://www.knesset.gov.il/about_site/heb/copyright.h...):
''אין להעתיק או להפיץ תמונה, תמונות או קטעים מתמונה מהתמונות המוצגות באתר זה בשום צורה ובשום אמצעי, לרבות אמצעי אלקטרוני או טכני, ללא אישור בכתב מהכנסת. התמונות של ח''כ אהוד אולמרט וח''כ אריאל שרון צולמו על ידי הצלם דן פורגס. לגביהן יש לבקש אישור גם ממנו''.

המשמעות שללא הסכמתו של הצלם אין להשתמש בתמונה.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
ע.צופיה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 16:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרגע שהסופר חתם על הסכם עם מו''ל או הוצאה, הרי מה שנותר לסופר כ''קניינו הרוחני'' הוא מה שאינו כלול במסגרת החוזה.
ושוב בפעם הרביעית: אין שום קשר בין קניינו הרוחני של הסופר לבין המבצעים שהחנויות עורכות.
לגבי הצלם: אילו היית פונה לכנסת בבקשה להשתמש בתמונה היו מבקשים ממך שתקבל את אישור הצלם. כך היה ההסכם במקרה זה.
אני בטוח שתמצא מאות הסכמים שנותנים בידי גופים מסוימים (עיתונים, משרדי פרסום וכו')זכויות מלאות ובלתי מותנות לשימוש בתמונות.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 18:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפעם המי יודע כמה: הסכם עם המוציא לאור לא בהכרח מבטל זכויות או פוגע בקניין רוחני של הסופר.

מנסחי הצעת החוק חושבים שחלקו המסחרי של בעל הקניין הרוחני נפגע בגלל התנהלות הדואופול, כולל המבצעים בחנויות.

גם הצלם לא ויתר על זכויות הקניין הרוחני.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
ע.צופיה (יום שלישי, 12/06/2012 שעה 18:48)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדאי שמנסחי החוק יעברו מחדש קורס מבוא לכלכלה.
אני ממליץ על פטנקין.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום רביעי, 13/06/2012 שעה 6:26)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל ספר מבוא לכלכלה שעוסק בחסמים לתחרות חופשית ממליץ על רגולציה במצב שדואופול שמהווה כ-‏80% מהשוק ואין בו תחרות חופשית.

לכן אתה מאד מגזים כאשר אתה שולח אנשים כמו פרופסור יוג'ין קנדל, יו''ר המועצה הלאומית לכלכלה ולמעשה אפילו את נתניהו לעבור מחדש את קורס המבוא לכלכלה.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
ע.צופיה (יום רביעי, 13/06/2012 שעה 17:53)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני דוקא התכונתי לשרת התרבות. אלא איש איש והבנותיו.
_new_ הוספת תגובה



אולי כדאי לדייק
דוד סיון (יום חמישי, 14/06/2012 שעה 7:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאשר כתובה דעה על ''מנסחי החוק'' טבעי שיבינו אותה
שהיא כוללת יותר מבן אדם אחד.

טוב שהבהרת את כוונתך.
_new_ הוספת תגובה



שאלות והערות
דוד סיון (שבת, 09/06/2012 שעה 16:50)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. הפרטים שטרחת להוסיף הגם שהם חשובים כשלעצמם[ אינם משנים את הבסיס לטענתי שאין תחרות חופשית (בפירוש המקובל של המושג) בשיווק ובמכירת ספרים (כמו שתנובה ושטראוס בשוק מוצרי החלב). השוק אכן נשלט על ידי שתי רשתות גדולות שמנצלות את ''כוח השוק'' שלהן וכל השאר נגררים.

לכן הפרטים האלה לא משנים במאומה את הבסיס לטענתי שיתכן וכדאי לסופרים להקים איגוד, ועד שייצג אותם בענייני שכר ותמלוגים מול הרשתות. ועדי העובדים בבנקים עושים אותו דבר אבל ככאלה גם משפיעים על מבצעי שיווק ומכירות של הבנקים.

2. עדין לא הראית שהטיעון המקורי שלך ש''... אף נשמה טובה לא לקחה מסכן אחד או שנים לביתה'', הוא ענייני. אבל כעת כעת הצגת בסיס ענייני לביקורת שלך.
_new_ הוספת תגובה



שאלות והערות
ע.צופיה (שבת, 09/06/2012 שעה 17:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום קשר בין רשתות הספרים והסופרים.
תחרות חופשית זה עניין של גיאוגרפיה ודמוגרפיה.
אין כל קשר בין ועדי העובדים בבנקים למבצעי השיווק והמכירות שלהם.
לא כל כך הבנתי את סעיף 2. בכל מקרה דעתי על ''הנשמות הטובות'' בכל תחום היא זהה. פעולתן באה לרצות את מצפונם ולעיתים קרובות גם את עניניהם האישיים. נושא דאגתם הוא מישני.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי